قطع رابطه با دوست پسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

قطع رابطه با دوست پسر برای بسیاری از دختران کار دشواری است. با اینکه از نظر منطقی می‌دانید که آینده‌ای با دوست پسرتان ندارید و نمی‌توانید رابطه‌ای بادوام با یکدیگر داشته باشید، اما احساس تعلق، وابستگی، خاطرات مشترک و ترس از دست دادن از جمله عواملی هستند که مانع از تصمیم‌گیری برای قطع رابطه می‌شوند. معمولا یک عامل دیگری خارج از رابطه وجود دارد که موجب تصمیمات احساسی می‌گردد. به همین دلیل خانم‌ها باید در هر سنی ابتدا به دنبال درکی از خود باشند تا بتوانند از آسیب‌های احتمالی در امان بمانند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این مباحث پرداخته‌ایم.

منبع : قطع رابطه با دوست پسر

چرا قطع رابطه با دوست پسر کار دشواری است؟

برای اکثر خانم‌هایی که رابطه صمیمی و عاشقانه را تجربه کرده‌اند، قطع رابطه با دوست پسر کار دشواری است. احساس تعلق، وابستگی، خاطرات مشترک و ترس از دست دادن ممکن است مانع از این می‌شوند که به طور منطقی رابطه‌تان را ارزیابی کرده و در صورت لزوم ارتباط را قطع کنید. اگر نتوانید به درستی این عوامل را مدیریت کنید به احتمال زیاد در یک رابطه ناسالم درگیر می‌شوید که در طولانی مدت زمینه بروز آسیب‌های روانی را برای هردوی شما ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این آسیب‌ها مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت نمایید.

نحوه قطع رابطه با دوست پسر

برای اینکه بتوانید رابطه با دوست پسرتان را به گونه‌ای خاتمه دهید که هردویتان کمترین آسیب را ببینید، بهتر است به 7 نکته‌ای که در ادامه شرح داده‌ایم توجه نمایید و برای آنکه بتوانید روابطی سالم ایجاد نمایید مقاله حد و مرز در رابطه را مطالعه نمایید.

1- زمانی را برای ارزیابی رابطه و اندیشیدن به دلایل جدایی انتخاب کنید

بسیاری از افراد هنگام ناراحتی یا عصبانیت به طور آنی و تکانشی تصمیم به قطع رابطه می‌گیرند. این شیوه تصمیم‌گیری در اکثر موارد به پشیمانی می‌انجامد و به هردو طرف آسیب می‌زند. در نتیجه  اگر در رابطه‌تان مشکلی وجود دارد تلاش کنید زمانی را برای ارزیابی رابطه انتخاب نمایید که از نظر جسمانی و روانی در وضعیت باثباتی قرار داشته باشید. در این شرایط بررسی کنید که قطع رابطه در بلند مدت چه پیامدهای مثبت و منفی را برای‌تان به همراه خواهد داشت.

2- حی قطع رابطه با دوست پسر احترام یکدیگر را حفظ کنید

در فرهنگ ما بسیاری از افراد هنگام جدایی و قطع رابطه عاطفی تمام پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کنند. این در حالی است که شما باید برای احساساتی که قبلا داشتید و مدت زمانی که با یکدیگر گذراندید، ارزش قائل شوید. در نتیجه تلاش کنید هنگام مطرح کردن تصمیم خود برای قطع رابطه به او احترام گذاشته و حرمت‌ها را از بین نبرید. این شیوه رفتار باعث می‌شود که هردویتان پس از جدایی احساس بهتری داشته باشید و راحت‌تر بتوانید با این موضوع کنار بیایید.

3- برای مطرح کردن قطع رابطه او را آماده نمایید

بهتر است قبل از اینکه تصمیم‌تان برای جدایی را بگویید، او را برای گفتگو در این باره آماده نمایید. مثلا می‌توانید از قبل به دوست پسرتان بگویید می‌خواهم در مورد موضوع مهمی با تو صحبت کنم. مطرح کردن ناگهانی جدایی و فرصت ندادن به او برای به اشتراک گذاشتن نظر و احساساتش می‌تواند تنش‌ها و تعارض‌های زیادی ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

 

4- صحبت تان را با چیزهایی که در رابطه برای شما ارزشمند بوده شروع کنید

بسیار اهمیت دارد که هنگام قطع رابطه عاطفی همه چیز را زیر سوال نبرید. این کار آسیب روانی زیادی را به او وارد می‌کند. از همین رو بهتر است مکالمه را با یادآوری چیزهایی که در رابطه ارزشمند بوده شروع کنید. برای مثال می‌توانید ابتدا آنچه شما را جذب او کرده و یا چیزهایی که در طول رابطه منجر به احساس رضایتمندی‌تان شده را ذکر نمایید.

5- دلایل خود برای جدایی بپردازید

پس از اینکه نکات مثبت را ذکر کردید می‌توانید به این موضوع بپردزید که چرا می‌خواهید رابطه‌تان را قطع کنید. برای مثال می‌توانید بگویید که مشکلات موجود در رابطه بیشتر از لحظات خوشایند آن شده است و نمی‌توانید همانند سابق از بودن در کنار هم احساس رضایت داشته باشید.

6- برای جریحه دار شدن احساسات او ارزش قائل شوید

باید در برابر رابطه‌ای که داشتید احساس مسئولیت کرده و برای جریحه دار شدن احساسات دوست پسرتان ارزش قائل باشید. در همین راستا می‌توانید به او بگویید که از این بابت متاسف هستید. برای مثال گفتن جملاتی نظیر “متاسفم که همه چیز آن طور که می‌خواستیم پیش نرفت” یا اینکه ” می‌دانم شنیدن این جمله‌ها از جانب من برای تو سخت است”، می‌توانید تا حدودی از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید.

7- به دوست پسرتان فرصت بدهید تا افکار و احساساتش را با شما در میان بگذارد

هنگام قطع رابطه باید به دوست پسرتان هم فرصت بدهید تا نظرات، افکار و احساساتش را با شما در میان بگذارد. از همین رو لازم است پس از گفتن دلایلتان فرصتی در اختیارش قرار دهید و در این زمان بیش از هرچیزی تلاش کنید تا گوش شنوایی باشید و در عین قاطعیت با موضعی همدلانه رفتار نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چگونه می توانم در برابر اصرارهای دوست پسرم برای ادامه رابطه مقاومت کنم؟

در چنین شرایطی باید با مهارت قاطعیت و جرات ورزی آشنایی داشته باشید. این مهارت به شما می‌آموزد به گونه‌‎ای صحبت نمایید که به خاطر رو در بایستی مجبور به پذیرفتن خواسته‌های دیگران نشوید. اگر در این زمینه اطلاعات چندانی ندارید مراجعه به یک روانشناس یا مطالعه کتاب‌های خودیاری که در زمینه مهارت‌های زندگی نوشته شده، به شما کمک می‌نماید.

 





:: برچسب‌ها: قطع رابطه با دوست پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: