اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت
نوشته شده توسط : ذهن نو

تفاوت ها و اختلافات در ازدواج برای هر خانواده و زوجی پیش می‌آید. از زمان آشنایی تا بعد از ازدواج همیشه این تقابل وجود خواهد داشت، اگر تفاوت‌ها درک نشوند، ممکن است موجب بالا گرفتن و به دردسر افتادن‌تان شود. در کل هر چه تفاوت‌ها بیشتر باشد، رابطه با چالش بیشتری روبه رو خواهد بود. البته اغلب آدم به سمت کسی کشیده می‌شود که شباهت‌هایی با او داشته باشد، بنابراین اگر احساس می‌کنید اختلافات میان شما و همسر آینده‌تان زیاد است، حتما باید برای بررسی به متخصص ازدواج مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

 

منبع : اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت

بررسی مهم ترین اختلافات  در ازدواج | تفاوت ها در ازدواج

وجود مقداری تفاوت میان زوجین امری کاملا طبیعی است. در واقع هرگز نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که در تمامی جنبه‌ها کاملا شبیه به شما باشد. در نتیجه همواره باید خود را برای مواجهه با اندکی اختلاف و چالش آماده کنید. با این حال برخی تفاوت‌ها هستند که آینده رابطه‌تان را تحت تاثیر قرار داده و دوام آن را تهدید می‌نمایند. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- اختلاف در سبک های شخصیتی

اگر برای مشاوره قبل از ازدواج به روانشناس مراجعه کنید، متخصص در اکثر موارد یک تست شخصیت جامع را پیش روی شما و همسر آینده‌تان قرار می‌دهد تا جلسات بعدی براساس تفسیری که از این تست به دست می‌آید هدایت شود. در نتیجه می‌توان گفت که کشف ویژگی‌های شخصیتی دو طرف ازجمله ملاک‌های بسیار مهم برای پیش بینی آینده یک ازدواج است. ویژگی‌های شخصیتی به آن دسته از صفات رفتاری پایدار گفته می‌شود که از دوران نوجوانی در ما شکل گرفته و به مرور زمان مستحکم می‌شوند.

از آنجایی که شخصیت افراد به آسانی قابل تغییر نیست بسیار اهمیت دارد که در مورد این صفات پایدار از قبل اطلاعات داشته باشید. بررسی‌ها نشان می‌دهند که دو تیپ شخصیتی متضاد به دلیل سبک‌های زندگی متفاوت اغلب نمی‌توانند کنار هم دوام بیاورند و در صورت ازدواج با چالش‌ها و تعارض‌های مختلفی رو به رو خواهند شد. برای مثال یک شخصیت درونگرا که همواره تنهایی را ترجیح می‌دهد و دوست دارد اوقات فراقتش را با فعالیت‌هایی نظیر کتاب خواندن بگذراند، مسلما در زندگی مشترک با یک فرد برونگرا که عاشق رفتن به میهمانی‌های شلوغ و پرهیاهوست به مشکل برمی‌خورد.

2- اختلافات در باورهای مرتبط با ازدواج

باورهایی که افراد در مورد پدیده ازدواج دارند، از جمله دیگر عوامل بسیار تعیین کننده در داشتن یک زندگی مشترک رضایت بخش است. در همین راستا اگر زن و شوهرها در مورد مسائلی نظیر هدف ازدواج و وظایف همسر در زندگی مشترک باورهای مشابهی داشته باشند، چالش‌ها و تعارض‌های کمتری را تجربه می‌کنند. در مقابل اختلاف نظر در این زمینه زندگی مشترک را از همان ابتدا با اختلاف و درگیری مواجه خواهد کرد، چرا که در این شرایط شما در مورد بنیان‌های اصلی ازدواج نیز با یکدیگر همسو نیستید.

3- اختلافات در باورهای مذهبی ازدواج

مشاهدات بالینی نشان می‌دهد که اختلاف در باورهای مذهبی یکی از عوامل بسیار مهم در تجربه درگیری و تنش میان زوجین است. از همین رو بسیار اهمیت دارد که قبل از ازدواج به طور دقیق در مورد باورهای مذهبی یکدیگر اطلاعات کسب کنید و از فرد مقابل بپرسید که براساس این باورها چه انتظاراتی از همسر خود دارد.

4- اختلاف سنی زیاد

از نظر متخصصان بهترین اختلاف سنی میان زوجین چیزی در حدود 3 الی 4 سال (بزرگ‌تر بودن مرد) است. البته این مسئله به این معنا نیست که لزوما زوجینی که همسن هستند یا اختلاف سنی زیادی دارند با مشکل مواجه می‌شوند، اما طبق بررسی‌ها احتمال بروز چالش و درگیری در این شرایط بیشتر خواهد بود. در نتیجه باید قبل از ازدواج این موضوع را لحاظ کرده و با آگاهی بیشتر برای آینده خود تصمیم بگیرید.

5- اختلاف طبقاتی خانواده

شاید خیلی‌ها منتظر ایجاد فرصتی باشند تا با یک مرد/زن پولدار ازدواج کنند. این در حالی است که طبق مطالعات پول به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد، بلکه در عوض ممکن است اختلاف طبقاتی زیاد به بروز چالش و تعارض نیز بیانجامد. برای مثال ناتوانی در برآورده کردن خواسته‌های خانواده کسی که جایگاه مالی بالاتری دارند، موجب احساس ضعف در برابر آن‌ها و تهدید شدن اعتماد به نفس می‌شود که در این شرایط رضایت زناشویی زوجین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با معایب اختلاف طبقاتی در ازدواج کلیک کنید.

6- اختلاف در زمینه فرهنگی

شباهت فرهنگی زوجینی که می‌خواهند با یکدیگر ازدواج کنند از جمله فاکتورهای بسیار مهمی است که متخصصان همواره بر آن تاکید می‌کنند. البته پیوند زن و مرد از فرهنگ‌های متفاوت هم می‌تواند موفقیت آمیز باشد، به شرطی که خود را برای مواجهه با تفاوت‌ها آماده کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهید. در غیر این صورت اگر دو طرف تعصب زیادی روی سنت‌ها، آداب و رسوم و باورهای فرهنگی خود داشته باشند، همواره زندگی مشترک صحنه‌ای از آشوب و اختلاف خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع اختلاف فرهنگی در ازدواج کلیک کنید.

7- اختلاف در سبک های تربیتی خانواده ها

برخی از زوجین هنگام ازدواج به خانواده همدیگر اهمیت چندانی نمی‌دهند. این در حالی است که اکثر باورهای ما در سبک تربیتی خانواده‌هایمان ریشه دارد. برای مثال والدینی که بیش از حد بر رقابت تاکید می‌کنند ممکن است فرزندانی بار بیاورند که همیشه در اجتماع احساس می‌کنند از دیگران عقب هستند و احساس کمبود اعتماد به نفس و شکست می‌کنند.

در مقابل والدینی که برای توانایی‌های فرزندشان به خودی خود ارزش قائل هستند؛ شخصیت‌های توانمندتری را تحویل جامعه می‌دهند. با همه این تفاسیر بسیار مهم است که زوج‌هایی که می‌خواهند زندگی مشترک را آغاز کنند از نظر سبک تربیتی خانوادگی نیز به یکدیگر شبیه باشند. در نظر داشته باشید که اختلاف زیاد در این زمینه بعدها هنگام تربیت فرزند نیز شما را به دردسر می‌اندازد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا اختلاف عقیدتی احتمال شکست در ازدواج را افزایش می دهد؟

بله، اختلاف عقیده یکی از مسائل مهمی است که منجر به تنش و درگیری میان زوجین می شود البته اگر زن و مرد درک مذهبی بالایی داشته باشند و برای اعتقادات فرد مقابل با همه تفاوت ها ارزش قائل باشند ریسک بروز آسیب به حداقل می رسد.





:: برچسب‌ها: اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: