هرزه خواری یا پیکا
نوشته شده توسط : ذهن نو

راخ شدن روده و دچار شدن به مسمویت اشاره کرد.

 

منبع : هرزه خواری یا پیکا

علل ابتلا به هرزه خواری

با توجه به خطراتی که در پی ابتلا به اختلا پیکا گریبان‌گیر افراد می‌شود، این نگرانی پیش می‌آید که اصلا منشا و علت بروز آن چیست و چرا افراد درگیر آن می‌شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که متخصصان در سبب شناسی هرزه خواری یک عامل واحد را معرفی نمی‌کنند. بلکه معتقدند عوامل زیستی، محیطی و روانشناختی گوناگونی در تعامل با یکدیگر می‌توانند در شروع این مشکل نقش داشته باشند.

برای مثال در برخی موارد کمبود ویتامین‌ها یا مواد معدنی نظیر آهن و روی با بروز این بیماری همراه می‌شوند. همچنین درگیری با استرس‌های شدید و ناتوانی در تحمل اضطراب نیز می‌تواند باعث شود که افراد برای کنترل هیجانات خود به راه‌حل‌های ناسالمی نظیر خوردن مواد غیرخوراکی روی بیاورند.

درمان اختلال هرزه خواری یا پیکا

قدم اول در درمان اختلال هرزه خواری کاهش آسیب‌های وارد آمده است. در نتیجه فرد باید تحت ارزیابی‌های پزشکی قرار بگیرد تا مشخص شود در اثر خوردن مواد غیرخوراکی دچار چه مشکلاتی شده است. سپس درمان‌های لازم برای رهایی از مشکلاتی نظیر مسمومیت یا انسداد روده در دستور کار قرار می‌گیرند. در قدم بعدی و با عبور از علائم بحرانی به علل بروز مشکل پرداخته می‌شود.

اگر متخصص تشخیص دهد که کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بروز اختلال پیکا نقش دارند، استفاده از مکمل‌ها در دستور کار قرار خواهند گرفت. در کنار همه این‌ها پیگیری جلسات روان درمانی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این جلسات روانشناس قدرت کنترل استرس در بیمار را ارزیابی کرده و با آموزش تکنیک‌های رفتاری به او یاد می‌دهد تا بتواند مقاومت بیشتری در برابر اضطراب‌ها از خود نشان دهد و راه حل‌های سالمی را برای کنترل خود به کار بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا تمایل زن ها در دوران بارداری به خوردن چیزهایی نظیر خاک و مهر جزء هرزه خواری محسوب می شود؟

بله، این مسئله در بسیاری از موارد از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران بارداری و افزایش استرس‌ها ناشی می‌شود. از آنجایی که هرزه خواری در حاملگی می‌تواند سلامت مادر و جنین را تهدید کند، باید هرچه زودتر برای کنترل آن به یک متخصص مراجعه نمایید.

آیا هرزه خواری مربوط به افراد عقب مانده است؟

لزوما خیر، با این حال این مشکل در مبتلایان به کم توانی‌های ذهنی بیش از سایرین دیده می‌شود.





:: برچسب‌ها: هرزه خواری یا پیکا ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: