عشق بعد از ازدواج را چطور افزایش دهیم؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق بعد از ازدواج به وجود می‌آید؛ این جمله خیلی از پدربزرگ و مادربزرگ‌های ماست که برای انتخاب همسر خودشان دست به کار شده و با توجه به ملاک‌های خودشان همسری برای فرزندشان در نظر می‌گرفتند. شاید همچنان چنین ازدواج‌هایی که دختر و پسر هیچ شناختی نسبت به هم ندارند، پیش بیاید، اما فرهنگ‌مان دچار تغییرات زیادی شده که اگر تصمیم به چنین ازدواجی دارید حتما باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال دیگر خیلی از دختران طلاق را بد نمی‌دانند و در صورتی که خواسته‌هایشان در زندگی براورده نشود، درخواست جدایی خواهند کرد و یا برخی مردان انتظاردارند که همسرشان نیز خارج از خانه کار کند. چنین تنوع فرهنگی باعث می‌شود که برای ازدواج‌نیاز به بررسی‌های بیشتری باشد، چراکه هم‌محلی بودن، همکار بودن، فامیل بودن و.. دلیل بر داشتن دیدگاهی یکسان نسبت به زندگی نیست. در ادامه‌درباره عشق بعد ازدواج و راه‌های افزایش عشق بعد از ازدواج صحبت کرده‌ایم.

 

منبع : عشق بعد از ازدواج را چطور افزایش دهیم

عشق بعد از ازدواج بهتر است یا قبل از آن؟

شاید در گذشته کسی به عشق پیش از ازدواج اهمیت نمی‌داد و طریقه ازدواج تنها بر اساس شکل گیری علاقه بعد از ازدواج بود. اما در دهه‌های اخیر جوانان تمایل زیادی به ازدواج با کسی را دارند که عاشقش هستند، یعنی ترجیح می‌دهند که علاقه و شناخت قبل از ازدواج ایجاد شود. این در حالی است که معنای عشق چیزی فراتر از آشنایی قبل از ازدواج بوده و مسلما انتظار می‌رود که پس از ازدواج با نزدیکی بیشتر این علاقه نیز بیشتر شود. برای آشنایی بیشتر با فواید و مضرات دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید.

درباره عشق نظریه‌های مختلفی ارائه شده که در اغلب آن‌ها سه پارامتر (تعهد، صمیمیت و شهوت) به عنوان رئوس اصلی عشق معرفی شده‌اند. بنابراین اگر ازدواج بر اساس معیارهای درستی شکل گرفته باشد، عشق بعد از ازدواج دارای گرمای بیشتری می‌تواند باشد. بنابراین باید دید برای انتخاب همسر چه ملاک‌هایی اهمیت دارد تا عشق تان بعد از ازدواج پایدارتر و عمیق‌تر شود.

آیا عشق بعد از ازدواج به وجود می آید ؟

حتما کسانی را دیده‌اید که بدون هیچ شناختی با هم ازدواج کرده‌اند و بعد از ازدواج رابطه‌ای عاشقانه شکل داده‌اند. اما برعکس کسانی هم هستند که قبل ازدواج عاشقانه هم را دوست دارند و برای رسیدن به هم هر هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، اما هنوز چیزی از ازدواج‌شان نگذشته دچار مشکلات زیادی می‌شوند. چه چیزی باعث چنین تفاوتی می‌شود؟

اول از همه باید بدانید که هر شخصیتی نمی‌تواند مناسب شما باشد و برای شروع زندگی مشترک باید علاوه بر ویژگی‌های ظاهری به شخصیت و انتظارات طرف مقابل توجه کنید. در واقع اگر شناختی قبل از ازدواج وجود نداشته باشد، هیچ پیش بینی نمی‌توان برای به وجود آمدن علاقه و یا حفظ علاقه آن زوج داشت. بنابراین اگر ازدواج با معیارهای درست انجام شود، عشق بعد از ازدواج به وجود آمده و یا علاقه زوج را بیشتر از پیش خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل از ازدواج 

 

چرا عشق در دوران بعد از ازدواج کمرنگ می شود؟

اولین علتی که پس از ازدواج از میزان عشق زوج کاسته می‌شود، همان شناخت ناکافی از تعریف عشق است. اما علاوه بر آن علت‌های دیگری برای کم رنگ شدن عشق بعد از ازدواج وجود دارند. البته همه این عوامل نشات گرفته از همان عامل اصلی اول هستند. اگر شما به تعریف درستی از عشق رسیده باشید این چالش‌ها را تجربه نخواهید کرد. باید دقت داشته باشیم که عشق در بین مردان و زنان معنای متفاوتی می‌دهد. در ادامه به مطالعه برخی علل کم رنگ شدن عشق بعد از ازدواج می‌پردازیم.

انتظارات بیجا

گفتیم که اولین آجر کجی که می توان در بنای ازدواج گذاشت نداشتن درک درست از عشق است. اگر درک درستی از عشق نداشته باشید، انتظارات و توقعات بی جا بر زندگی شما حاکم می‌شود. اینکه بعد از ازدواج رفته رفته عشق شکل می‌گیرد و تمام مشکلات به خودی خود حل می‌شوند تفکر کاملا اشتباهی است. باید بدانید که اصلا راه رسیدن به عشق این نیست، زیرا تعریف درست عشق چیز دیگری است. همچنین با رسیدن به عشق تمام مشکلات شما حل نخواهد شد.  بلکه عشق تنها موهبت و نعمتی است که به شما در حل بقیه مسائل زندگی تان کمک می‌کند.

دروغ گفتن عشق بعد از ازدواج را از بین می برد

دروغ گفتن به شریک زندگی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است بخاطر پنهان کردن حقیقتی تلخ به او دروغ بگویید. ممکن است چون شریک زندگی‌تان را خیلی دوست دارید حقیقت را از او پنهان کنید. حتی ممکن است به علت جلوگیری از اختلاف احتمالی به شریک زندگی تان دروغ بگویید.

در هر صورت فرقی ندارد که علت شما از پنهان کردن حقیقت از همسرتان چه بوده. مهم این است که صداقت حرف اول را در زندگی زناشویی می ‌زند. نبود صداقت در زندگی زناشویی به معنای فروپاشی آن و از بین رفتن اعتمادهاست. باید تحت هر شرایطی سعی کنید صداقت خود را نگه دارید.

نبود اعتماد در رابطه زناشویی

اگربه شریک زندگی خود دروغ نگویید، اعتماد در رابطه زناشویی شما بیشتر می‌شود. در واقع خوشبخت‌ترین زوج‌ها به یکدیگر اعتماد بالایی دارند. برای بهتر شدن زندگی مشترک باید با صادق بودن احساس مثبت فرد مقابل را به خود بیشتر کنیم.

اگر اعتماد و صداقت در زندگی وجود داشته باشد، لذت داشتن یک همراه را می‌چشیم. اگر این دو عنصر مهم از زندگی مشترک حذف بشوند رفته رفته عشق و اعتماد جای خود را به شک و اضطراب می‌دهد. زندگی این دسته از افراد از احساسات مثبت خالی می‌شود.

عشق بعد از ازدواج | ساختن چهره خیالی از همسر

بعد از اینکه عشق بدون شناخت بوجود آمد، دیگر بدی‌های طرف مقابل دیده نمی‌شود، در واقع به اصطلاح فرد کور و کر شده و فقط خوبی‌های طرف مقابل را می‌بیند. همه آدم‌ها بعد از عاشق شدن قصد دارند جنبه‌های خوب طرف مقابل را ببینند و کاملا جنبه‌های منفی او را نادیده می‌گیرند. اما هیچ انسانی بدون نقص نیست. این آدم‌ها با پررنگ کردن جنبه‌های مثبت و نادیده گرفتن جنبه‌های منفی، عاشق تصویر خیالی‌اند که خود از همسرشان ساخته‌اند.

این آدم‌ها پس از آغاز زندگی مشترک و با دیدن جنبه منفی طرف مقابل خود احساس می‌کنند انتخاب اشتباهی کرده‌اند. ممکن است این جریان تا جایی پیش برود که فرد احساس کند هیچوقت فرد مقابلش را نمی‌شناخته است. باید توجه داشته باشیم که هر انسانی یک نقطه تاریک در وجود خود دارد و هیچ انسانی خوب مطلق نیست. باید بتوانید با شناخت تمام ابعاد مثبت و منفی شریک زندگی خود او را همانطور که هست دوست بدارید.

عدم ابراز مشکلات و ناراحتی

خواسته یا ناخواسته در هر زندگی اختلاف نظراتی پیش خواهد آمد، زوجین باید بتوانند راهی مناسب برای ابراز ناراحتی و یا مخالفت‌هایشان داشته باشند. قرار نیست همیشه همه چیز بر وفق مراد باشه، در زندگی گذشت و انعطاف لازمه وباید بتوانید با تعامل حد وسط را حفظ کنید.

بی توجهی به همسر و غرق شدن در زندگی روزمره

چون ازدواج کردید دلیل نمیشه دیگر برای همسرتان وقت نگذارید، شاید دیگر نیاز نباشد برای اثبات عشق و پایبندی‌تان تلاش کنید، اما باید برای حفظ آن انرژی گذاشته و همسرتان را فراموش نکنید. مردان و زنانی که بعد از ازدواج غرق در کارهای روزمره، دنیای کاری، امورات خانه و زندگی می شوند، دیر یا زود متوجه سرد شدن رابطه و مشکلاتی خواهند شد که دست به گریبان زندگی آن ها شده است.

به دوش کشیدن همه مسئولیت توسط زن یا مرد

یکی از مهم‌ترین علل بروز مشکلات بعد ازدواج عدم درک زن و مرد از مشکلات و سختی‌های همسرشان است. هزینه‌های زندگی، مسئولیت های مربوط به خانه، رسیدگی به فرزندان، مشغله‌های فکری مربوط به سایر اهداف (مثلا تحصیلات همسر یا سرمایه گذاری در یک کار جدید) و… از جمله دغدغه‌هایی است که ممکن است بعد از ازدواج یکی از طرفین را بیش از حد خسته کند. عدم درک متقابل و درخواست‌های مختلف بدون توجه به این بار سنگین موجب نارضایتی خواهد شد.

کلام آخر

زندگی هر چه بیشتر توام با عشق باشد برای ما شیرین تر خواهد بود. بنابراین اگر ازدواج کرده‌اید بهتر است برای شادی و آرامش خودتان هم که شده، هر کاری از دستتان بر‎می آید برای بوجود آوردن و نگه داشتن عشق در زندگی‌تان بکنید. همچنین می توانید از روانشناسان و مشاوران خانواده برای حل مسائل و پیدا کردن ریشه مشکلات خدمات مشاوره بگیرید و برای آن که بتوانید انتخاب درستی در زمان انتخاب همسر انجام دهید، حتما مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: عشق بعد از ازدواج را چطور افزایش دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: