نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب قتل زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

منبع : تعبیر خواب قتل و کشتن

تعبیر خواب قتل از نظر معبران باستانی

قتل در بیداری و حتی در خواب عمل بسیار وحشتناکی است که مجازات سختی همچون قصاص را به دنبال دارد و باعث عذاب وجدان و استرس و اضطراب در شخص می‌گردد. معبران باستانی بر خلاف وحشتناک بودن عمل قتل در بیداری، دیدن خواب قتل را نشان یک عمر طولانی و با برکت می‌دانند.

در تعبیری دیگر نیز فردی که مرتکب قتل می‌گردد، در بیداری می‌تواند باعث شکست دشمنان خود شود. در برخی موارد نیز خواب قتل به پیروزی و موفقیت، حسادت، طمع و … تعبیر می‌گردد. در ادامه تعبیر خواب قتل را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

تعبیر خواب قتل از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از معبران باستانی بزرگ می‌گوید اگر کیس در خواب ببیند که کسی او را می‌کشد، بدین معنی است که عمری طولانی در انتظار اوست. اما اگر شخصی در خواب، فرد دیگری را به قتل برساند به طوری که سرش از بدنش جدا نشود، اینگونه تعبیر می‌شود که از جانب شخص بیننده خواب به شخص مرده خیر و منفعت زیادی خواهد رسید.

خواب قتل از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید شخصی که در خواب اقدام به کشتن یک موجود زنده همانند حشرات و یا چهارپایان می‌کند، بدین معنی است که شخص می‌تواند دشمنانش را شکست دهد.

تعبیر خواب کشتن کسی از نظر ابراهیم کرمانی

از نظر ابراهیم کرمانی شخصی که در خواب می‌بیند، دیگری او را به قتل می‌رساند، بدین معنی است که چند نفری بر علیه او توطئه کرده‌اند. بنابراین شخص بیننده خواب بهتر است در عالم بیداری بسیار مراقب باشد تا از اتفاقات ناخوشایند در امان بماند.

شخصی که در خواب می‌بیند گروهی تصمیم بر قتل او گرفته‌اند، در عالم بیداری به سود و منفعت بزرگی دست پیدا خواهد کرد. اگر گروهی که تصمیم بر قتل شخص دارند، او را به طور وحشیانه و از روی نفرت به قتل برسانند، بدین معنی است که در عالم بیداری به آن شخص ظلم شده است.

خواب کشتن کسی از نظر جابر مغربی

جابر مغربی نیز دیدن خواب قتل را از این منظر تعبیر کرده است که اگر فردی در خواب ببیند که فرزند خود را به قتل رسانده است، بدین معنی است که او به روزی درست و حلالی دست پیدا خواهد کرد.

تعبیر خواب قتل از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب قتل ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب کشتن کسی به روش آنلی بیتون

انلی بیتون می‌گوید اگر فردی در عالم خواب اقدام به قتل کسی کند، یعنی عمری طولانی و پر از برکت در انتظار او است، به طوری که او به دستاوردهای بسیاری در این عمر طولانی خود دست پیدا می‌کند.

در تعبیری دیگر آنلی بیتون معتقد است فردی که در عالم خواب مرتکب قتل می‌شود، در عالم بیداری از سوی اطرافیان خود بی توجهی و بی تفاوتی‌های بسیاری را دیده است که به همین دلیل احساس پوچی و تنهایی دارد.

اگر فردی که در خواب شخص دیگری را به قتل می‌رساند، به صورت غیرعمد این کار را انجام دهد، تعبیر آن این گونه است که او در زندگی واقعی خود وارد یک ماجرای خطرناک می‌گردد که بایستی حواسش را جمع کند تا این ماجرا باعث رسوایی و بدنامی او نشود.

شخصی که در خواب می‌بیند دو نفر با یکدیگر درگیر هستند و یکی از آن‌ها دیگری را به قتل می‌رساند، در واقع او از دست اطرافیان خود دلخور و ناراحت است و یا تحت تاثیر رفتار آن‌ها، عواطف انسانی او جریحه دار شده است.

فردی که در خواب می‌بیند که یکی از دوستان و یا اطرافیانش خودکشی می‌کند، به عقیده انلی بیتون اینگونه تعبیر می شود که فرد در مورد تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم زندگی‌اش دچار تردید شده است.

معنی خواب کشتن کسی به روش لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو دیدن خوابی که به نوعی با قتل یک نفر در ارتباط است را به ماجراجویی کردن و کشف اتفاقات جدید تعبیر می‌کند.

لوک اویتنهاو می‌گوید اگر شخصی در خواب با یک گلوله به قتل برسد، گلوله‌ای که باعث مرگ او می‌شود، حرص و طمع او در زندگی است. در واقع نشان دهنده این موضوع است که حسادت، حرص و طمع در نهایت باعث آزار خود شخص می‌شود.

همینطور لوک اویتنهاو در مورد قتل فرد بیننده خواب توسط شخص دیگر بر این بار است که او بایستی در عالم بیداری آرامش خود را حفظ کند و بهم ریختگی های روحی خود را برطرف نماید.

فردی که در خواب می بیند توسط موجود زنده دیگری کشته شده است، در زندگی واقعی برای شخصی که برایش مهم است، فداکاری بزرگی انجام خواهد داد، به طوری که جان خود را فدای او می کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: تعبیر خواب قتل و کشتن ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: