رفتار با مادر شوهر بی ملاحظه
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار با مادر شوهر علاوه بر احترام باید به همراه درک باشد، خیلی اوقات دلخوری‌ها به خاطر عدم درک طرف مقابل اتفاق می‌افتد. اگر بتوانید پی به علت دخالت‌ها، حرف‌ها و ناراحتی‌های مادرشوهرتان ببرید، خیلی بهتر می‌توانید رفتاری متناسب با موقعیت پی بگیرید، چه بسا با بازخوردی درست بتوانید روی مادر همسرتان نیز تاثیری مثبت بگذارید. با چنین سیاست‌های ظریفی آرامش و زیبایی ازدواج‌تان را روز به روز بیشتر خواهید کرد. در صورتی که روابط‌تان با مادرشوهرتان به چالش‌هایی خورده حتما از مشاوره خانواده استفاده نمایید.

 

 

منبع : رفتار با مادر شوهر بی ملاحظه

در رفتار با مادر شوهر ابتدا شرایط مادر شوهر را درک کنید

در ابتدا باید یک نکته مهم را یادآور شویم و آن این موضوع است که رفتار مادر شوهر شما فقط نتیجه تفکری است که خودش در ذهن می‌پروراند و همسرتان در آن دخالتی ندارد.

بنابراین وقتی شاهد رفتار نامناسب و یا دخالتی از سوی مادر همسرتان هستید، بهتر است به جای اینکه همسر خود را مقصر بدانید، ابتدا در عین داشتن آرامش با او صحبت کنید تا شرایط را از دید شما بسنجد.

اگر پیرامون دخالت‌های مادر شوهر خود بخواهید با همسرتان جدل کنید، مطمئن باشید که زمینه مشکلات بزرگ‌تر فراهم می‌شود. فقط سعی کنید مسئله را به نحوی با همسرتان مطرح کنید که انگار قصد دارید موضوع را حل کنید. لازم است اشاره کنیم که نباید همسرتان را وارد بحث و اتفاقات میان خود و مادرشوهرتان کنید.

لازم است زمانی که مادرشوهرتان حرفی می‌زند و یا کاری برخلاف میل شما انجام می‌دهد، فقط یک نکته را در ذهن داشته باشید که او نگران این است که پسرش را از دست بدهد و دلیل سختگیری‌ها و بداخلاقی‌های او نیز می‌تواند اقتضای شرایط و حتی سن او باشد.

نکات مهم در برخورد و رفتار با مادر شوهر

لازم است برای بهبود روابط خود با مادرشوهرتان به برخی نکات توجه داشته باشید.

  • سعی کنید زمان‌هایی که در کنار مادرشوهرتان هستید، به همسرتان توجه کنید و به او بی احترامی نکنید.
  • از همسر خود در مقابل مادرش بدگویی و انتقاد نکنید.
  • ویژگی‌های مثبت مادرشوهر خود را برجسته کنید.
  • همواره احترام او را حفظ کنید و به این فکر کنید که او مادر همسرتان است.
  • سعی کنید انتقادها و حرف‌های او را نادیده بگیرید و به همسرتان منتقل نکنید.
  • گاهی برای مناسبت‌های مختلف برای مادرشوهرتان کادو بگیرید.

نحوه صحیح رفتار با مادر شوهر

بسیاری از زوج‌های جوان که والدین‌شان در زندگی زناشویی آن‌ها دخالت می‌کنند، نمی‌دانند که چه رفتار و واکنشی باید داشته باشند تا هم حرمت‌ها حفظ شود و هم اجازه دخالت داده نشود. از آن جا که بسیاری از اختلافات زن و شوهر مربوط به خانواده‌های دو طرف می‌شود، بهتر است در مورد نحوه این ارتباط یک فرایند مناسب پیش بگیرید.برای آشنایی با تعیین حد و حدود رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

رفتار با مادر شوهر حسود

اگر مادر شوهرتان رابطه سردی با شما دارد، یا مدام در حال انتقاد کارهای شما است به این دلیل است که فکر می‌کند شما جای او را در قلب پسرش گرفته‌اید. به همین دلیل سعی می‌کند برای بازگرداندن جایگاه قبلی خود با شما رقابت کند. این حس رقابت از تفکر اشتباه و حس حسادت ناشی می‌شود.

اگر مادرشوهرتان دارای حسادت‌هایی به شما است، در مقابل حرف‌ها و رفتارهای او خونسرد باشید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با یک لبخند از آن‌ها عبور نمایید.

اینکار باعث می‌شود که او به مرور احساس خود را کنار بگذارد و جایگاه خود را به عنوان مادر برای فرزندش درک کند. اما اگر مقابله به مثل کنید او به این باور می‌رسد که تصورش در مورد شما درست بوده و این رفتارها هرگز پایانی نخواهد داشت.

رفتار با مادر شوهر وابسته

آیا مادرشوهرتان به هر بهانه‌ای به شما زنگ می‌زند و سعی می‌کند شما و همسرتان را به خانه‌اش بکشاند؟ احتمالا مادر همسرتان فردی وابسته به فرزندش است که با اینکار تمامی برنامه‌های شما را از بین می‌برد.

برای اینکه تعادل برقرار باشد، شما و همسرتان بایستی که با مشورت یکدیگر سعی کنید زمان‌های مناسبی را برای گذراندن وقت با مادر همسرتان اختصاص دهید.

بهتر است مادرشوهرتان را نیز از این تصمیم خود مطلع سازید تا او شما را مدام به بهانه‌های مختلف دعوت نکند. مادر همسرتان باید متوجه این موضوع باشد که شما تمایل دارید برای اوقات مختلف زندگی‌تان خودتان تصمیم بگیرید.

رفتار با مادر شوهر خودخواه

از ویژگی‌های مادرشوهرهای خودخواه این است که تصور می‌کنند می‌توانند برای همه امور زندگی فرزندشان نظر دهند. این تصور به آن‌ها این حق را می‌دهد که در تمامی امور پسر و عروسش از جمله خانه داری، تربیت بچه، امور مالی و شغل و … نظر خود را اعمال کنند.

رفتار شما با مادرشوهر خودخواه و مغرور می‌تواند این گونه باشد که در مقابل دخالت‌های او آرامش خود را حفظ کنید و به جای برخورد تدافعی، فقط کافی است دخالت‌هایش را نادیده بگیرید.

نادیده گرفتن دخالت‌های مادرشوهر کم کم به او می‌فهماند که نظراتش در زندگی زناشویی شما خریدار ندارد و این گونه شما بدون هیچ حرفی به او می‌فهمانید که دوست دارید زندگی زناشویی‌تان را مطابق نظر خود اداره کنید.

رفتار با مادرشوهر کنتر‌ل‌گر

مادرشوهران کنترل گر در اغلب موارد گمان می‌کنند که کارهایی که انجام می‌دهد و کنترل هایی که دارد، باعث خیر و صلاح فرزندش است.

این دسته از مادرشوهرها در ابتدا خوب به نظر می‌رسند، چراکه در عین کنترل کردن، حمایت‌های لازم را نیز هم دارند، اما به مرور در بسیاری از امور قصد دخالت و کنترل دارند.

بهتر است برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی، از ابتدا زندگی‌تان را مستقل آغاز کنید و سعی نکنید در هر اموری به خانواده همسر پناه ببرید و آن‌ها را از مشکلات خود باخبر کنید.

رفتار با مادر شوهر پرتوقع

مادر شوهر پرتوقع انتظار دارد پسرش خودش را وقف زندگی مادرش کند. او همیشه به بهانه‌های مختلف مخصوصا مسائل مالی از پسرش کمک می‌خواهد.

در رفتار با مادرشوهر پرتوقع نمی‌توان به خواسته‌های او بی اعتنا بود، چرا که پسرش در برابر خواسته‎‌های مادرش دارای مسئولیت است، ولی می‌توان به کمک هم برای خواسته‌های او محدودیت تعیین کرد تا به مشکلات او هم رسیدگی شود.

رفتار با مادر شوهر غرغرو

مادر شوهر غرغرو منتظر یک اتفاق بر خلاف میلش است، تا بر سر پسر و عروس خود غر بزند. در این حالت شما باید تمامی تلاش خود را داشته باشید که حرف‌های او آسیبی به رابطه و زندگی مشترک شما نرساند.

بسیاری از زوج‌های جوان برای خلاص شدن از دست غر زدن‌های مادر شوهر هم که شده، تسلیم خواسته او می‌شوند که بسیار اشتباه است.

شما باید در برابر این حرف‌ها و رفتار مادر شوهر به صورت مودبانه و در کمال احترام پاسخ دهید و سعی کنید او را به آرامش دعوت کنید.

رفتار با مادرشوهر قضاوت‌گر

اگر مادر شوهرتان فردی است که شما را بخاطر هر چیزی شامل نوع لباس پوشیدن، مدیریت پول‌، شیوه رفتار با همسر و حتی عقایدتان قضاوت می‌کند، مشکلات زیادی خواهید داشت.

خانواده همسر در هیچ موردی حق ندارند عقاید خود را به شما تحمیل کنند. فقط سعی کنید این موضوع را به همسر خود یادآور شوید و از او بخواهید که قوانین زندگی‌تان را خودتان تعیین کنید.

رفتار با مادرشوهری که در تربیت بچه ها دخالت می کند

یکی از آزار دهنده‌ترین دخالت مادر شوهر، دخالت در تربیت بچه‌ها است. اگر رفتار مادر همسرتان با بچه‌ها به گونه‌ای است که احساس می‌کنید در تربیت فرزندتان دخالت می‌کند، نمی‌توانید برای اینکار صریحا به او بگویید که دوست ندارید و یا با همسرتان بحث کنید.

می‌توانید زمان‌هایی که بچه‌ها به دیدن خانواده همسرتان می‌روند را محدودتر کنید و به گونه‌ای رفتار کنید که نشان دهد تمایل دارید فرزندتان مطابق میل و قوانینی که شما تعیین کرده‌اید، رفتار کند. در این زمینه حتما با همسر خود مشورت داشته باشید.

جبران بی اطلاعی درباره رفتار با مادر شوهر

اگر جزء کسانی هستید که نمی‌دانید چرا مادر شوهرتان رفتار خوبی با شما ندارد و یا مدام در زندگی‌تان دخالت می‌کند، می‌توانید برای حل مشکل از مشاوره خانواده و یا زوج درمانی کمک بگیرید. حتی می‌توانید با همسرتان در این جلسات شرکت کنید تا با حل مشکلات کوچک، مشکلات بزرگ‌تر ایجاد نشود. برای آشنایی بیشتر با راه های رفع دعواهای خانوادگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با مادر شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: رفتار با مادر شوهر بی ملاحظه ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: