عواقب فرار از خانه
نوشته شده توسط : ذهن نو

اگر قصد فرار دارید، بهتر است یک لحظه تامل کنید و عواقب فراز از خانه را با سختی‌هایی که در حال حاضر تجربه می‌کنید را مقایسه نمایید. شاید تصور بسیاری از دختران و پسرانی که به فرار فکر می‌کنند این باشد که هر جا بروند شرایط بهتر از زندگی در خانواده آن‌هاست. در ادامه عواقب فرار از خانه را شرح داده‌ایم تا دید واقع بینانه‌تری نسبت به شرایط خودتون پیدا کنید. اگر با وجود اطلاع از پیامدهای این کار باز هم شرایط غیرقابل تحمل هست، حتما مشاوره خانواده دریافت نمایید.

 

منبع " عواقب فرار از خانه

عواقب فرار از خانه

وقتی یک نفر از خانه فرار می‌کند هیچ‌کس به‌اندازه خودش درگیر پیامدهای منفی و مشکلات نمی‌شود. بااین‌حال او تنها کسی نیست که درگیر عواقب فرار از خانه می‌شود. روانشناسان معتقدند به‌غیراز خود شخص، خانواده و همین‌طور جامعه نیز درگیر پیامدهای این کار می‌شوند که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با دلایل فرار دختران از خانه کلیک کنید.

عواقب فردی فرار از خانه

بی‌پناهی

خانه و خانواده هرچقدر هم که بد باشد بازهم پناهگاهی برای هرکدام از ما است. وقتی از خانه فرار کنیم اولین سؤالی که درگیرش می‌شویم این است که قرار است بعدازاین کجا زندگی کنیم؟ با این سؤال شاید اولین باری باشد که متوجه بی‌پناهی خود می‌شوید. بسیاری از مشکلات مثل کارتن‌خوابی یا مورد سوءاستفاده قرار گرفتن دقیقاً به همین خاطر شروع می‌شوند و فرد را درگیر پیامدهای منفی به‌مراتب بیشتری می‌کنند.

بیماری‌های روانی

بی‌پناهی و ترس از خطراتی که در محیط اطراف شما وجود دارد قبل از سایر پیامدهای منفی، شما را درگیر بیماری‌های روانی مثل اضطراب و افسردگی می‌کند. تنها بودن در مواجه‌شدن با مشکلاتی که قرار است با آن‌ها روبه‌رو شویم؛ فکر کردن به آینده‌ای که اگر فرار نکرده بودیم می‌توانستیم داشته باشیم و همین‌طور دور شدن از دوستان و عزیزان همگی دلایلی هستند که می‌توانند شما را درگیر بیماری‌های روحی کنند.

 

 

منبع " عواقب فرار از خانه

 

 

درگیر شدن با انواع جرائم

دختران فراری بهترین طعمه برای باندهای خلافکاری هستند. این باندها شما را تحت سرپرستی و حمایت خود درمی‌آورند و درواقع اولین مشکل‌تان را حل می‌کنند؛ اما شما در این شرایط درگیر مسائل بسیار دیگری خواهید شد. کیف‌قاپی، تکدی گری، فروش و جابه‌جایی مواد مخدر و یا مشکلات بزرگ‌تری مثل قاچاق دختران جوان همگی ازجمله مشکلاتی هستند که آشنایی با این گروه‌ها می‌تواند به همراه داشته باشد.

مشکلات قانونی

وقتی با انواع جرائم درگیر می‌شوید باید بدانید که دیر یا زود با پیامدهای قانونی آن‌ها هم مواجه می‌شوید. پیدا کردن سابقه کیفری و سوءپیشینه یکی دیگر از عواقب جدی و بسیار خطرناک فرار از خانه است. بسیاری از دختران و پسران نوجوان در محیط زندان با مشکلات و مسائلی آشنا می‌شوند که می‌تواند زندگی آینده آن‌ها را در شرایط به‌مراتب بدتری قرار دهد.

بی‌اعتمادی دیگران

واقعیت این است که وقتی از خانواده خود فرار کرده‌اید با بی‌اعتمادی اجتماع به خودتان روبه‌رو می‌شوید. این شرایطی است که باعث می‌شود از امتیازات اجتماعی مثل داشتن دوست یا حتی ازدواج محروم باشید. و این خود مشکلات روحی بسیاری را به دنبال داشته باشد.

مشکلات بهداشتی

علاوه بر بیماری‌های روحی، بیماری‌های جسمانی هم دختران و پسرانی که از خانه فرار می‌کنند را تهدید می‌کند. نداشتن غذای سالم و کافی، زندگی کردن در محیط‌های کثیف و همین‌طور اعتیاد یا تن‌فروشی باعث می‌شود که آن‌ها درگیر بسیاری از بیماری‌های جسمانی به‌خصوص ایدز و هپاتیت نیز بشوند.

اعتیاد

اعتیاد یکی از شایع‌ترین عواقب فرار از خانه است. کسانی که از خانه و خانواده فرار می‌کنند دیر یا زود برای ادامه زندگی در جمع‌هایی وارد می‌شوند که اعتیاد یکی از ویژگی‌های آن است. بیماری‌های جسمی و روانی ناشی از مصرف مواد مخدر در کنار بسیاری از مشکلات دیگر مثل استفاده از سرنگ‌های آلوده و یا درگیری‌های قانونی که برای آن‌ها پیش می‌آید پیامدهای سنگینی هستند که می‌توانند زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار دهند.

عواقب خانوادگی فرار از خانه

فرار فرزند از خانه یکی از اتفاقات بسیار تلخ و منفی است که می‌تواند برای یک خانواده پیش بیاید. احساس از دست دادن آبرو و همین‌طور قضاوت منفی دیگران می‌تواند ازجمله مشکلاتی باشد که این خانواده‌ها با آن درگیر می‌شوند. این در حالی است که آن‌ها نگران خطراتی که فرزندشان را تهدید می‌کنند نیز هستند. تمامی این شرایط می‌تواند فشار روانی فوق‌العاده‌ای را برای خانواده به همراه داشته باشد و درنتیجه بیماری‌های روحی یکی از انواع مشکلاتی است که خانواده با آن درگیر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : اختلافات خانوادگی

 

اما ماجرا به این شرایط ختم نمی‌شود برخوردهای بد اجتماعی می‌تواند تا مدت‌های طولانی ادامه داشته باشد و این شرایط خانواده را در مسیر تنهایی و طرد شدن قرار می‌دهد. فشار اجتماعی روی این خانواده‌ها به حدی است که بسیاری از مواقع آن‌ها از بازگشت فرزندشان جلوگیری می‌کنند و یا پس از بازگشت مشکلاتی مانند ازدواج‌های اجباری یا حتی قتل فرزند اتفاق می‌افتد.

عواقب اجتماعی فرار از خانه

این تنها خود فرد و خانواده او نیستند که درگیر عواقب فرار از خانه می‌شوند. بلکه جامعه نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم خواهد کرد. ایجاد اقامتگاه‌هایی برای سرپرستی از این افراد و همین‌طور هزینه نگهداری آن‌ها، افزایش نرخ جرائم و مشکلات مربوط به آن و همین‌طور عواقبی مثل گسترش بیماری‌ها به‌خصوص ایدز ازجمله پیامدهایی هستند که تمامی جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

فرار از خانه و اهمیت مشاوره

همان‌طور که دیدید فرار از خانه پیامدهای منفی بسیاری دارد. بااین‌حال این آسیب روزبه‌روز در حال افزایش پیدا کردن است و باید راهی برای برطرف کردن آن پیدا کرد. اصلی‌ترین راهکار مبارزه با فرار از خانه این است که خانواده‌ها فضای خوبی برای ارتباط با فرزندانشان فراهم کنند و رابطه نزدیکی با آن‌ها داشته باشند.

بااین‌حال گاهی اوقات مشکلات درون خانواده آن‌قدر پیچیده می‌شود که هیچ‌کس نمی‌تواند راهی برای بهبود آن پیدا کند. در این شرایط توصیه می‌شود از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از علم و تجربه‌ای که دارند به شما کمک می‌کنند مشکلات درون خانواده خود را حل کنید و همین‌طور راه‌های ارتباط برقرار کردن با نوجوان را یاد بگیرید. به‌علاوه آن‌ها با آموزش مهارت‌هایی مثل مدیریت هیجانات و حل مسئله به نوجوان، به او کمک می‌کنند راهکارهایی بهتر از فرار از خانه برای مشکلاتش پیدا کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل خانوادگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

خانواده پس از فرار فرزندشان چه مشکلاتی را تجربه می‌کنند؟

فشار اجتماعی و رفتار بد اطرافیان یکی از اولین عواقب فرار از خانه برای خانواده‌ها است. این قضاوت‌ها و همین‌طور ترس از آبرو در کنار نگرانی برای فرزند می‌تواند باعث ابتلای اعضای خانواده به بیماری‌های روانی بشود.

مهم‌ترین عواقب فرار از خانه چیست؟

بی‌پناهی و طرد شدن از جانب اطرافیان، مشکلات قانونی، درگیری با اعتیاد و بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی ازجمله عواقب فرار از خانه هستند.





:: برچسب‌ها: عواقب فرار از خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: