زنان بی توجه به شوهر
نوشته شده توسط : ذهن نو

نحوه برخورد با زنان بی توجه یکی از دغدغه های مردانی است که همسرشان به اندازه کافی به آن‌ها توجه ندارند. برخی از زنان در محیط خانه و یا جمع‌های خانوادگی و دوستانه به همسر خود بی توجه هستند. لازم است بدانید که منشا بی توجهی زن به مرد، دعوا و اختلافات میان زوجین است. از آنجایی که وجود زن در خانه گرما بخش زندگی است، اگر بی توجهی به همسرش را آغاز کند، در واقع در حال بردن مسیر زندگی خود به سمت نابودی می‌باشد. در بی توجهی زن به همسرش نمی‌توان فقط او را مقصر دانست و باید این موضوع ریشه‌یابی و حل شود. در ادامه این مطلب سعی داریم اطلاعاتی پیرامون بی توجهی زن به همسرش و نحوه برخورد با زنان بی توجه ارائه کنیم.

 

منبع : زنان بی توجه به شوهر

نحوه برخورد با زنان بی توجه چگونه باید باشد؟

زنان اغلب به دلایل مختلف و یا در پی اختلافات و مشکلاتی که‌ در زندگی زناشویی با همسر خود دارند، بی توجهی به همسر خود را آغاز می‌کنند. در واقع این دسته از زنان بر این باور هستند که امیدی به همسر خود ندارند و حتی نیازی هم به حضور آنان در زندگی شان احساس نمی‌کنند.

مردی که مورد بی توجهی همسر خود قرار می‌گیرد، نمی‌تواند وظایف خود را به عنوان همسر و پدر یک خانواده به درستی انجام دهد. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که نمی‌توان در بی توجهی زنان به همسر خود، مرد و یا زن را به طور کامل مقصر دانست و به عبارتی این مشکل در زندگی زناشویی دوطرفه است.

برای اطلاع از نحوه برخورد با زنان بی توجه ، بایستی که دلیل بی توجهی های او مشخص شود و مرد سعی کند با راهکارهایی توجه او را مجدد جذب کند. پیشنهاد می‌شود مقاله رفتار با همسر را نیز بخوانید.

دلایل بی توجهی زن به مرد

بی توجهی به همسر می تواند با دلایل مختلفی از سوی زن و یا مرد انجام شود، حتی مطابق آمار تعداد مردانی که نسبت به همسر خود بی توجهی می‌کنند، بیشتر از تعداد زنان است. اما وقتی یک زن به همسر خود بی توجهی می‌کند در واقع با این کار خود در حال خراب کردن یک زندگی عاشقانه خواهد بود.

با بی توجهی زن به همسرش، به مرور رابطه زناشویی برای هر دو طرف خسته کننده خواهد شد، به طوری که برای آن‌ها زندگی کردن با یکدیگر کسل‌بار و بی معنی می‌شود. در این قسمت قصد داریم به برخی دلایلی که باعث می‌شود زنان به شوهر خود بی توجهی کنند، اشاره کنیم.

زنان بی توجه به مرد دیکتاتور

برخی از مردان پس از ازدواج آزادی عمل را از همسر خود می‌گیرند و باعث می‌شوند همسرشان در زندگی هیچ گونه اختیاری نداشته باشد. در واقع آن‌ها محیط خانه را به یک قلمرویی تبدیل می‌کنند که زن باید تحت سلطه آن‌ها باشد.

مسلم است که زنان با قرار گرفتن در چنین شرایطی، به مرور تمایلی به همسر خود نشان نمی‌دهند و نسبت به او سرد و بی توجه می‌شوند. لازم است اشاره کنیم زنانی که تحت خشونت خانگی نیز قرار می‌گیرند و یا همسرانی پرخاشگر دارند که دائما رفتار نامناسبی نسبت به او انجام می‌دهند، نیز با گذشت زمان از همسر خود ناامید می‌شوند.

وظایف مردان در زندگی مشترک 

وظایف مرد در زندگی مشترک موضوعی است که هر مردی بایستی قبل و بعد از ازدواج از آن مطلع باشد. برخی از مردان به دلیل تربیت خانوادگی و یا دیگر عوامل از وظایف خود در زندگی زناشویی مطلع نیستند و نسبت به همسر و نیازهای او بی توجهند.

این دسته از مردان وقتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، به مرور باعث می‌شوند که همسرشان با کم کردن توقعشان نسبت به او، به کارها و رفتارهایش بی توجه شوند و در واقع از او سلب امید می‌کنند.

نیازهای عاطفی و جنسی زن

از اهداف ازدواج و برقراری رابطه میان زوجین، تامین نیازهای عاطفی و جنسی دو طرف می‌باشد. توجه به نیازهای عاطفی در زنان بیشتر از مردان احساس می‌شود، به طوری که وقتی یک مرد بدون توجه به نیازهای همسر خود، فقط یک رابطه جنسی بدون عشق با او برقرار می‌کند، به مرور باعث می‌شود همسرش نسبت به او احساسی نداشته باشد.

برقراری رابطه جنسی بدون وجود ابراز علاقه و احساسات، باعث سرکوب و کاهش میل جنسی در زنان می‌شود و دیگر تمایلی به رسیدگی به خود و توجه به نیازهای همسرش ندارند.

زنان بی توجه به دلیل ازدواج اجباری

از دیگر دلایل بی توجهی زن به همسرش ازدواج اجباری است. یعنی زن تمایلی به ازدواج با همسرش نداشته است و حالا پس از شروع زندگی مشترک نیز علاقه‌ای به او ندارد و می‌خواهد با بی توجهی این موضوع را نشان دهد.

در ازدواج به اصرار خانواده، ازدواج در سنین پایین، ازدواج بدون کسب شناخت کافی پس از مدتی بی توجهی زن به شوهر آغاز می‌گردد.

مشکلات شخصی زن

در برخی دیگر از موارد مشکلی در زندگی زناشویی دو طرف وجود ندارد و مرد تمام تلاش خود را در جهت جلب توجه زن انجام می‌دهد، اما موفق نمی‌شود.

در این موارد ممکن است زن دارای برخی مشکلات روحی و روانی باشد که در اثر آن نتواند آن طور که باید به همسر خود توجه کرده و رضایت او را جلب کند.

 

بیشتر بخوانید : خانواده سالم

 

نحوه برخورد با زنان بی توجه

اگر همسرتان نسبت به برقراری رابطه جنسی میلی ندارد و اکثر زمان خود را دوست دارد تنها باشد و خیلی راجب مسائل مختلف با شما صحبت نمی‌کند، یعنی او نسبت به شما بی توجه است و باید برای جلب توجه او و رفع این مشکل در زندگی‌تان تلاش کنید، چراکه اگر شما هم بی تفاوتی کنید، مشکل حل نخواهد شد.

مردانی که زنان بی توجه دارند، بایستی که از نحوه برخورد با زنان بی توجه مطلع باشند و سعی کنند بدون درگیری و شروع دعوا مشکل را حل کنند.

اگر همسرتان نسبت به شما بی توجهی می‌کند، می‌توانید از طریق حرف زدن با او و پرسیدن سوال متوجه شوید که مشکل چیست و دلیل بی توجهی و بی تفاوتی او چه می‌باشد.

راهکار برطرف کردن بی توجهی زن

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، بی توجهی زن به مرد حتما دلیلی دارد که اگر مردی می‌خواهد این بی تفاوتی را در همسرش از بین ببرد، در وهله اول بایستی که دلیل این بی تفاوتی را پیدا کند.

اگر خودتان در پیدا کردن دلیل بی تفاوتی همسرتان و حل کردن مشکل نمی‌توانید به خوبی عمل کنید، توصیه می‌کنیم که از مشاوره خانواده کمک بگیرید تا نحوه برخورد با زنان بی توجه را مطابق شرایط زندگی خود یاد بگیرید.

چند راهکار موثر در برخورد با زنان بی توجه

در این قسمت از مقاله سعی کرده‌ایم به برخی راهکارها که میزان بی توجهی را در همسر شما کم می کند، ارائه کنیم.

  • در مورد بی توجهی و بی تفاوتی همسرتان با او صحبت کنید و از او بخواهید که دلیل رفتارش را واضح توضیح دهد.
  • سعی کنید بدون اینکه او را قضاوت کنید و یا میان صحبت‌های او بپرید، فقط به حرف‌هایش گوش دهید تا او دلیل بی توجهی خود را توضیح دهید.
  • در برخورد با زنان بی توجه اگر اشتباهی کرده‌اید، حتما آن را بپذیرید و به او نشان دهید که بی توجهی او شما را آزار می‌دهد و دوست دارید زندگی عاشقانه‌ای داشته باشید.
  • اگر در بی توجهی همسرتان نقش دارید، تلاش کنید تا با تغییر رفتارتان رضایت او را جلب کنید.
  • با یکبار صحبت کردن این مشکل حل نخواهد شد و لازم است که شما به همسر و خودتان فرصت دهید تا توقعات یکدیگر را به جا آورید.
  • همیشه سعی کنید به همسر خود محبت کنید و با ابراز عشق و علاقه توجه او را جلب نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با زنان بی توجه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: زنان بی توجه به شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: