تکرار خیانت زن یا مرد
نوشته شده توسط : ذهن نو

نگرانی از تکرار خیانت و ترس از ضربه عاطفی مجدد به طور طبیعی برای هر مرد یا زنی که مورد بی‌وفایی قرار گرفته، پیش می‌آید. خیانت زن یا مرد باعث از بین رفتن اعتماد و اطمینان در زندگی مشترک می‌شود. بدست آوردن اعتماد از دست رفته بعد از خیانت، کار سختی است و نیازمند زمان و اثبات طرف مقابل می‌باشد. یکی از مواردی که باعث می‌شود اعتماد از دست رفته ترمیم نشود، افکار تکرار خیانت است. فکر کردن به تکرار خیانت زن و یا مرد از سوی کسی که در حقش خیانت شده، در واقع مانعی برای بخشش واقعی طرف مقابل و همینطور شروع یک زندگی جدید، با اعتماد تازه می‌باشد. تکرار خیانت پس از خیانت اول به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

منبع : تکرار خیانت زن یا مرد

دلایل تکرار خیانت زن یا شوهر

یکی از ترس‌هایی که در زندگی مشترکی که در آن خیانت رخ داده، ترس از تکرار خیانت می‌باشد. البته براساس آمار نیز احتمال خیانت در رابطه‌هایی که یکبار خیانت در آن‌ها اتفاق افتاده، سه برابر بیشتر از رابطه‌هایی است که در آن‌ها هرگز خیانت رخ نداده است.

بنابراین در روابطی که یکی از طرفین خیانت کرده، فردی که در حق او خیانت شده درصورتی که به ادامه زندگی با همسر خیانتکار خود راضی باشد، ممکن است مدام با افکار عذاب دهنده‌ای از تکرار خیانت همسر زندگی کند، در واقع اعتماد از بین رفته است.

به طور کلی تمامی افراد پس از خیانت اول، مجدد این کار را انجام نمی‌دهند، اما طبق آمار تجربه خیانت عامل موثری برای تکرار آن است.

خیانت اول ممکن است با دلایل مختلی و به عنوان یک اشتباه توجیه شود، اما دارای تاثیراتی بر روحیه فرد است که باعث ایجاد هیجان یا اشتیاق او برای تکرار خیانت می‌شود.

شور و اشتیاق برای خیانت، ممکن است این عمل را به یک رفتار تکراری برای فرد تبدیل کند. اشتیاق به خیانت و تکرار آن دارای دلایل مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله درمان آسیب های خیانت را هم بخوانید.

هوسبازی

وقتی پای رابطه جنسی وسط باشد، بسیاری از افراد به دلیل هوسبازی به خیانت فکر می‌کنند. افراد سالم و هوسباز و یا افرادی که الکل، مواد روانگردان و … استفاده می‌کنند، معمولا در هر فرصتی که پیش می‌آید بدون اینکه به عاقبت کار فکر کنند؛ به همسرشان خیانت جنسی می‌کنند.

لازم است اشاره کنیم که هوسبازی به تنهایی حتی می‌تواند نشانه و علائم یک بیماری روانی نیز باشد. برای آشنایی بیشتر با معایب روابط فرازناشویی کلیک کنید.

بهانه‌ای جهت پایان دادن به رابطه

بسیاری از افراد از زندگی زناشویی خود راضی نیستند و از طرفی نمی‌توانند به راحتی با همسر خود صحبت کنند و رابطه خود را خاتمه دهند. این دسته از افراد معمولا برای پیدا کردن یک بهانه برای اتمام رابطه با همسرشان، اقدام به خیانت می‌کنند.

در واقع فردی که به این دلیل خیانت می‌کند، تمایل دارد همسرش با اطلاع از این موضوع او را رها و ترک کند. البته این دسته از افراد با خیانت کردن نیز شجاعت ترک یک رابطه را بدست می‌آورند.

انتقام خیانت همسر

دسته‌ای از افراد نیز از خیانت کردن برای انتقام گرفتن از همسر خیانت کار خود استفاده می‌کنند. اگر از این روش برای آرام کردن خود استفاده می‌کنید، حتما مقاله جواب خیانت با خیانت را بخوانید.

عدم اعتقاد به تک همسری

در میان انسان‌ها از تمامی فرهنگ‌ها، هستند کسانی که به تک همسری اعتقادی ندارند. این دسته از افراد تمایل به برقراری رابطه عاطفی با چندین نفر دارند و در صورتی که فقط یک همسر داشته باشند، دچار اختلال فومو می‌شوند. این اختلال به معنای این است که فرد ترس از دست دادن تنها همسر خود را دارد.

کسانی که عقیده‌ای به تک همسری ندارند، بیشتر از دیگر افراد خیانت می‌کنند.

عوامل تقویت کننده احتمال تکرار خیانت

بعد از اولین خیانت همسر، تصمیم‌گیری برای شخصی که مورد خیانت واقع شده است، بسیار سخت می‌باشد. برخی پس از اولین خیانت تصمیم به جدایی و طلاق می‌گیرند، اما برخی تصمیم می‌گیرند با همسرشان بمانند. اگر تصمیم به بخشش خیانت گرفته‌اید، کلیک کنید.

تصمیم بر ماندن با همسر خیانتکار می‌تواند بسیار سخت باشد، چراکه اعتمادی که میان زوجین بوده از دست رفته است و از طرفی افکار تکرار خیانت نیز به این بی‌اعتمادی اضافه شده‌اند.

زن یا مرد خیانتکار معمولا سعی می‌کند از همسرش دلجویی کند و اعتماد از بین رفته را بازسازی نماید. معمولا در چنین شرایطی زوجین از دلایل خیانت غافل می‌شوند. لازم است اشاره کنیم که اگر دلایل خیانت مشخص نشود و برطرف نگردد، احتمال تکرار خیانت قطعا بیشتر است.

بنابراین توصیه روانشناسان این است که اگر حتی پس از خیانت اول همسر خود را بخشیدید، سعی کنید علت خیانت همسرتان را بدانید و رابطه زناشویی خود را کنترل شده‌تر پیش ببرید. ریشه یابی دلایل خیانت سخت است که می‌توانید از مشاوره افراد متخصص کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید. در ادامه به دلایلی که احتمال تکرار خیانت را تقویت می کند، اشاره کردیم.

تکرار خیانت به دلیل عدم حل مشکلات روابط زناشویی

مشکلات در زندگی مشترک و رابطه زناشویی اصلی‌ترین دلیل خیانت به همسر شناخته شده است. در صورتی که بعد از اولین خیانت نیز مشکلات زناشویی میان زوجین برطرف نشود، احتمال تکرار خیانت وجود دارد.

بهتر است زوجینی که در زندگی خود دچار مشکلات زناشویی هستند، از مشاوره زناشویی افراد متخصص کمک بگیرند، تا ضمن بهبود روابط خود از تکرار خیانت نیز جلوگیری نمایند.

پنهان کردن دلایل خیانت

بسیاری از افراد بعد از خیانت دلیل اینکار را از همسر خود پنهان می‌کنند. ممکن است طرف مقابل با وجود نداستن دلایل خیانت، تصمیم بگیرد با همسرش بماند؛ اما تا دلایل واقعی آشکار و حل نشود، همچنان احتمال تکرار خیانت وجود دارد.

تکرار خیانت به دلیل انکار شخصیت واقعی توسط خود یا همسر

از دیگر دلایل تکرار خیانت، می‌توان به انکار شخصیت واقعی همسر اشاره کرد. وقتی فردی دست به اولین خیانت بر علیه همسرش می‌زند، طبیعی است که احساس گناه و پشیمانی داشته باشد. در چنین مواقعی اگر همسر فرد خیانتکار و یا اطرافیانش سعی کنند او را توجیه کنند، فرد از شخصیت واقعی خودش دور می‌شود و در واقع احتمال تکرار خیانت نیز وجود دارد.

انکار واقعیت و توجیه خیانت فقط ظاهر مسائل را حل می‌کند، در حالی که ذات فرد همان است و احتمال دارد مجدد به همسرش خیانت کند.

نبود علاقه بین زوجین

در بسیاری از موارد نیز دلیل خیانت به همسر، نبود علاقه میان زوجین است. عده‌ای بر این تصور هستند که به عنوان یک همسر وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند، در حالی که انجام وظایف صرفا به معنی عشق و عاطفه نیست.

کسانی که از سوی همسر خود عشق و علاقه کافی دریافت نمی‌کنند، برای جبران خلاهای عاطفی خود، دست به خیانت می‌زنند و اگر این شرایط پابرجا باشد، احتمال تکرار خیانت نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از تکرار خیانت همسر چه باید کرد؟

طبق توضیحاتی که ارائه کردیم، تا زمانی که زوجین دلایل اصلی خیانت اول را به درستی بررسی نکنند، احتمال تکرار خیانت وجود خواهد داشت.

توصیه‌ای که به زوج‌ها می‌شود، این است پس از خیانت اول شتابزده عمل نکنند. بهتر است برای ریشه‌یابی دلیل انجام خیانت به مشاور مراجعه کنند و به کمک افراد متخصص سعی کنند ضمن شناسایی دلایل خیانت، نسبت به برطرف کردن آن ها نیز اقدام کنند.

لازم است اشاره کنیم که اصلاح زندگی زناشویی پس از خیانت اول، حتی پس از مراجعه به روانشناس نیز کاری سخت خواهد بود و بهتر است برای طی آن عشق و حوصله به خرج دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکرار خیانت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: تکرار خیانت زن یا مرد ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: