حمایت از همسر در مقابل خانواده و سختی ها
نوشته شده توسط : ذهن نو

حمایت از همسر لازمه داشتن یک زندگی موفق است. بی خود نگفته‌اند که “پشت هر مرد موفقی یک زن هست”، پشتیبانی و حمایت همیشه مالی نیست، زنان با انتقال آرامش و دادن عزت نفس، همسرشان را در برابر سختی‌ها آماده می‌کنند. مقابله با تنش‌های روزمره و سایر مسائل کوچک و بزرگ زندگی با حمایت همسر ساده به نظر خواهند رسید. مردان نیز می‌توانند بدون خرج منابع مالی از همسرشان حمایت کنند، شاید برای مردان کمی این کار دشوار باشد ولی نتایج حاصل از آن بسیار لذت بخش خواهد بود. در ادامه در مورد چگونگی انجام این کار راهکار ارائه کرده‌ایم. در صورتی که درمورد ارتباط با همسر خود در این زمینه مشکل دارید، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

 

منبع : حمایت از همسر در مقابل خانواده و سختی ها

اهمیت حمایت از همسر

همانطور که می‌دانید چنانچه کسانی که برای شما بااهمیت هستند نظری منفی در مورد کار یا هدف‌تان بدهند، تأثیر بیشتری نسبت به زمانی دارد که غریبه‌ها (حتی با شمار بیشتر) همان نظر را ابراز کنند. عکس این حالت نیز مصداق دارد؛ اظهارات مثبت و حمایت‌گرانه نزدیکان اثرگذاری بسیار بیشتری در رسیدن به موفقیت یا رفع موانع نسبت به سایر مردم دارد. این موضوع تأییدی بر سخن بزرگان است که باور دارند زندگی و آینده یک فرد را ترکیبی از شش نفری که بیشترین ارتباط را با او دارند، می‌سازد.

یکی از مهم‌ترین افراد نزدیک به شما همسرتان است که نقش مهمی در کاهش استرس و بهبود وضعیت روحی‌تان ایفا می‌کند و متقابلا همین تاثیر را شما بر روی او دارید. برای آشنایی با ویژگی‌های خانواده موفق کلیک کنید.

تأثیر حمایت زن و مرد  از همسر شان بر زندگی

در بهترین شرایط، اعضای خانواده و به‌خصوص زوجین شبکه‌ای از حمایت را فراهم می‌کنند که باعث رشد و شکوفایی هرکدام از اعضا می‌گردد. همین موضوع باعث می‌شود که اهمیت پیوند بین آن‌ها حفظ گردد. زوج‌هایی که دارای روابط سالم و مناسبی باهم هستند، برای موفقیت‌های فردی هر یک از طرفین ارزش قائل می‌شوند و اشتباهات و شکست‌ها همسر یا خود را به‌عنوان قسمتی از روند رشد و تجربه می‌پذیرند.

حمایت‌های متنوع جسمانی، هیجانی و اجتماعی به‌عنوان نیاز هر شخص مطرح است. از وظایف هر یک از زوجین تلاش کردن برای رفع این نیازها، هم برای خود و هم برای طرف مقابل است. برخی از این حمایت‌ها به‌صورت ابرازی و برخی نیز به‌صورت ابزاری رفع خواهند شد. نیاز است زوجین نسبت به نحوه و روش صحیح و مناسب هر یک از نیازها برحسب ویژگی‌های شخصیتی خود، همسر و سایر اعضای خانواده آموزش ببینند.

 

بیشتر بخوانید : معیارهای خانواده سالم

 

راهکارهای حمایت مناسب از همسر

آشنایی باشخصیت همسر و عوامل استرس‌زا برای او

ویژگی‌های شخصیتی همسر بسیاری از عوامل استرس‌آور او را به‌خوبی مشخص می‌کند. فردی که کمال‌گرا بوده و به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهد، درصورتی‌که مسئول برگزاری یک همایش شده باشد، امکان دارد استرس زیادی را تحمل کند. باید در نظر داشت که ویژگی‌های شخصیتی هر شخص منحصر به خود اوست. درصورتی‌که این ویژگی‌ها جنبه مرضی به خود نگرفته باشد، نیازی به تغییر آن‌ها نیست. پس فشار آوردن به زوج و بزرگ جلوه دادن آن ویژگی، بدون پیشنهاد راهبردی موثر نه‌تنها تأثیری بر میزان اضطراب زوج ندارد بلکه می‌تواند روابط بین زوجین را نیز مختل کند.

در آغوش گرفتن همسر و تماس فیزیکی

پژوهش‌ها نشان داده که تماس‌های فیزیکی باعاطفه ازجمله در آغوش کشیدن همسر باعث افزایش هورمون شادی‌آور و تولید هورمون ضد درد می‌گردد. همچنین ازنظر روانی، در آغوش کشیدن همسر باعث احساس امنیت در او شده و حس می‌کند که پایگاه امن و مطمئنی برای خود دارد. درنتیجه می‌تواند باروحیه بهتری به مقابله با استرس‌های خود بپردازد و یا در مسیر اهدافش حرکت کند.

صمیمی بودن با همسر

صمیمیت بین زوجین باعث افزایش آرامش روانی هر دو طرف می‌گردد. این موضوع در برطرف کردن نیاز به حمایت عاطفی افراد نقش بسیار زیادی دارد. تحقیقات نشان داده زوج‌هایی که زندگی خود را موفق در نظر می‌گیرند، صمیمیت بیشتری بین خود احساس می‌کنند. همچنین از سلامت جسمی و روانی بیشتری نیز برخوردار هستند.

برقراری و ارضای نیاز جنسی

داشتن رابطه جنسی می‌تواند استرس و اضطراب روزمره و ناراحتی‌ها را در زوجین تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. این مورد در کنار روابط صمیمی و جملات عاشقانه سهم زیادی در برطرف شدن نیاز عاطفی دارد.

بیان جملات انگیزشی و امیدوارانه

شنیدن جملات امیدوارانه از کسی که دوستش داریم باعث افزایش اثربخشی آن شده و انگیزه تغییر و ادامه دادن در مسیر و یا برطرف کردن موانع پیش رو را به نحو چشمگیری بالا می‌برد.

اجازه دادن زمانی برای رسیدگی به خود فرد

حتی زوج‌های موفق هم می‌دانند که هر فرد گاهی نیاز به زمانی برای رسیدگی به خود و فکر کردن دغدغه‌هایش دارد. درواقع نزدیک‌ترین فرد به هر شخصی، خود اوست. اینکه افراد نیاز داشته باشند زمانی را برای خود اختصاص دهند و به دیگران فکر نکنند، امری بدیهی است. پس به‌عنوان همسر و شریک زندگی یک فرد، باید این نیاز طرف مقابل را مهم دانست و به خواسته او احترام گذاشت.

همدلی کردن با همسر

توانایی همدلی یعنی در عین اینکه به فرد مقابل نشان می‌دهیم که متوجه ناراحتی‌های او شده‌ایم، سعی می‌کنیم وی را از این حالت با پیشنهاد دادن راه‌حل‌های منطقی و عملی بیرون بیاوریم. در این زمینه مهم است که ابتدا به همسر خود به‌صورت عملی و با حالات چهره و بدن، ناراحتی یا نگرانی متقابلمان را بفهمانیم. با این کار او احساس تنهایی نمی‌کند و از تصور اینکه دارد این فشار را به‌تنهایی به دوش می‌کشد، خارج می‌شود.

حمایت از همسر با گوش دادن به او

هرچقدر هم که یک مشکل به نظر ما ساده و قابل‌حل جلوه کند، باید بپذیریم که ممکن است برای همسر یا شریک زندگی‌مان به نحو متفاوتی احساس شود. این بخشی از تفاوت‌های فردی محسوب می‌گردد و نباید از طرف هیچ‌کدام از زوجین مورد تمسخر یا تحقیر قرار گیرد. باید با آرامش و حوصله و درعین‌حال با توجه کامل به حرف‌ها و دغدغه‌های همسر خود گوش کنیم تا بتوانیم مشکل به وجود آمده را از دیدگاه او بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: حمایت از همسر در مقابل خانواده و سختی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: