مادر شوهر حسود چه نشانه هایی دارد
نوشته شده توسط : ذهن نو

مادر شوهر حسود یکی از مشکلاتی است که بسیاری از عروس خانم‌ها با آن درگیر می‌شوند. رابطه میان عروس و مادر شوهر همیشه تنش‌ها و تصورات خاص خودش را به همراه داشته است؛ حالا اگر مادر شوهر شما ویژگی‌هایی مثل حسادت هم داشته باشد ارتباط شما بیش‌ازپیش دچار مشکل می‌شود. این شرایط حتی می‌تواند کیفیت رابطه شما با همسرتان را هم تحت تأثیر خودش قرار بدهد. به همین خاطر روانشناسان توصیه می‌کنند پیش از ازدواج علاوه بر خود فرد رفتارهای خانواده او را هم زیر نظر داشته باشید و ببینید که آیا می‌توانید با اخلاقیات آن‌ها کنار بیایید یا خیر؟ اگر احساس می‌کنید حسادت‌های مادر شوهرتان در حال به هم زدن زندگی شما است پس حتما مشاوره خانواده دریافت نمایید.

 

منبع : مادر شوهر حسود چه نشانه هایی دارد

چرا مادر شوهر ام حسود است؟

همیشه اولین قدم برای مبارزه کردن با یک موضوع این است که دلیل آن را پیدا کنید. وقتی علت حسودی‌های مادر شوهرتان را بدانید شاید تحمل رفتارهای او هم برایتان ساده‌تر باشد. دلایل حسادت کردن می‌تواند به‌اندازه شخصیت همه ما انسان‌ها متفاوت باشد. بااین‌حال رایج‌ترین دلایل حسادت عبارتند از:

 

 

علاقه بیش‌ازحد به فرزند

وابستگی و علاقه بیش‌ازاندازه به فرزند را شاید بتوان مهم‌ترین دلیل حسادت های مادر شوهر دانست. در فرهنگ کشور ما داشتن فرزند پسر برای زنان یک مزیت تلقی می‌شده است. به همین خاطر زنانی که صاحب فرزند پسر می‌شدند علاقه و توجه بالایی نسبت به او داشتند؛ و آگاهانه یا ناخودآگاه این باور را داشتند که او روزی تبدیل به تکیه‌گاهی برایشان خواهد شد. این طرز فکر باعث می‌شود که مادران تا حد زیادی به فرزند پسر خود وابسته باشند. به همین خاطر زمانی که متوجه علاقه فرزندشان به شخصی دیگر می‌شوند به‌سختی می‌توانند با این شرایط کنار بیایند. آن‌ها تصور می‌کنند عروس آمده تا پسرشان و تمام آرزوهایی که برای آینده او داشته‌اند را از آن‌ها بگیرد. به همین خاطر نسبت به هر محبتی که همسرتان به شما داشته باشد حسادت خواهند کرد. زیرا احساس می‌کنند که شما در حال گرفتن جای او هستید.

گذشته نامناسب

اگر مادر شوهر شما خودش زندگی عاطفی مناسبی نداشته باشد احتمالاً شما دیر یا زود با حسادت‌های او روبه‌رو می‌شوید. در این مواقع آن‌ها ناخواسته رابطه عاطفی شما و همسرتان را با زندگی گذشته خود مقایسه می‌کنند. و از اینکه این روزها را نگذرانده‌اند دچار احساس یاس می‌شوند. به همین خاطر است که گاهی در رابطه شما هم دخالت می‌کنند؛ یا حتی ممکن است از همسرتان بخواهند که کمتر به شما محبت داشته باشد.

تازه بودن شرایط

شاید شما هم این موضوع را شنیده باشید که بیشتر مشکلات در رابطه با خانواده همسر برای عروس اول پیش می‌آیند. این موضوع تا حدودی درست است. و به این خاطر است که خانواده همسرتان نیز تجربه‌ای از این شرایط و نحوه برخورد با عضو جدید خانواده ندارند. به همین خاطر ممکن است در اوایل رابطه شما با آن‌ها مشکلاتی در زندگی‌تان پیش بیاید. اگر این موضوع دلیل حسادت‌های مادر شوهرتان به شما باشد به‌تدریج و با مرور زمان ارتباط او با شما بهتر خواهد شد.

با مادر شوهر حسود چطور رفتار کنیم؟

مقابله‌به‌مثل نکنید

یکی از شایع‌ترین اشتباهات عروس خانم‌ها در برخورد با مادر شوهر حسود این است که شروع به مبارزه با او می‌کنند. برای مثال کارهایی انجام می‌دهند که باعث حسادت و ناراحتی بیشتر مادر شوهر می‌شود؛ یا هنگامی‌که مادر همسرشان به هر دلیلی رفتار نامناسبی انجام می‌دهد در برابر آن سکوت نمی‌کنند. شاید سکوت کردن سخت‌ترین کاری باشد که در این شرایط می‌توان انجام داد. بااین‌حال به خاطر داشته باشید که سکوت حداقل شرایط را از اینکه هست بدتر نمی‌کند. هنگامی‌که شما در مقابل رفتار مادر همسرتان شروع به مقابله‌به‌مثل می‌کنید او هم ساکت نخواهد نشست و این چرخه معیوب تا همیشه بین شما ادامه پیدا می‌کند.

به مادر شوهرتان احساس امنیت بدهید

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه مادر شوهرتان به شما حسادت می‌کند ترس از دست دادن پسرش است. به همین خاطر یک راهکار مؤثر این است که احساس ناامنی را از مادر شوهرتان دور کنید. برای مثال از همسرتان بخواهید به او محبت داشته باشد؛ همان‌طور که با مادر خود برخورد می‌کنید با او نیز به محبت رفتار کنید. یا گاهی اوقات از او بخواهید با شما و همسرتان بیرون بیاید.

مشکلات را خودتان به‌تنهایی حل کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حواستان به آن باشد این است که پای همسرتان را به اختلافات میان خود و مادرش باز نکنید. به خاطر داشته باشید که همسرتان هم به شما و هم به مادرش علاقه دارد و قرار دادن او در این مسیر می‌تواند شرایط سختی را برای وی ایجاد کند. به همین خاطر تا جایی که می‌توانید سعی کنید این مشکل را خودتان به‌تنهایی حل کنید.

دیدتان را تغییر بدهید

وقتی یک موضوع را باور می‌کنیم معمولاً به دنبال دلایلی می‌گردیم که آن را تأیید کنند. پس اگر باور کنید مادر همسرتان به شما حسادت می‌کند احتمالاً تا حد زیادی فکرتان درگیر این ماجرا می‌شود. حتی شاید بسیاری از رفتارهای معمول مادر شوهرتان را هم به‌اشتباه تفسیر کنید. به همین خاطر یکی از راهکارهایی که خیلی توصیه می‌شود این است که سعی کنید دیدگاه خود را راجع به مادر شوهرتان تغییر بدهید. یا سعی کنید حساسیت‌تان را نسبت به رفتارهای او کمتر کنید. با استفاده از این راه حداقل خودتان آرامش را تجربه خواهید کرد. برای جلوگیری از اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

گرفتن کمک در ارتباط با مادر شوهر حسود

یک قانون معروف در روانشناسی معتقد است شما هرگز نمی‌توانید رفتار دیگران را عوض کنید؛ بلکه تنها قادر هستید در رفتار خود تغییر ایجاد کنید. به همین خاطر می‌توان گفت که شما برای تغییر رفتار مادر شوهر حسودتان هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. پس دست از تلاش برای تغییر دادن طرف مقابل یا تلاش برای اینکه او را متوجه اشتباهاتش بکنید بردارید.

همان‌طور که گفتیم بهترین راهکار این است که رفتار خودتان را تغییر بدهید. سعی کنید حساسیتتان نسبت به رفتارهای او را کاهش دهید. اما گاهی اوقات رسیدن به این توانایی بسیار سخت می‌شود. در این شرایط بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین خانواده با بررسی سبک شخصیتی شما و همین‌طور شرایطی که وجود دارد بهترین راهکارها را برای رسیدن به این هدف به شما نشان می‌دهند.

گاهی اوقات هم رفتارهای نابجای مادر شوهر ممکن است کیفیت زندگی مشترک شما و همسرتان را به هم بریزد؛ یا باعث به وجود آمدن اختلافات بزرگ‌تری میان دو خانواده بشود. در این شرایط نیز مشاوران با توجه به تخصص و تجربه‌ای که درزمینهٔ برطرف کردن این مشکلات دارند می‌توانند در بهتر کردن شرایط به شما کمک کنند. پیشنهاد می‌شود مقاله رفع دعوای خانوادگی را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با مادر شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا مادر شوهرم به رابطه من و همسرم حسادت می‌کند؟

ترس از دست دادن فرزند و همین‌طور نداشتن زندگی عاطفی مناسب از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث حسادت مادر شوهر به عروس می‌شوند.

چطور می‌توانم حسادت‌های مادر شوهرم را کمتر کنم؟

سعی کنید این احساس امنیت را در او ایجاد کنید که شما قرار نیست پسرش را از او بگیرید. به‌علاوه تا جای ممکن از مقابله‌به‌مثل و همین‌طور واردکردن همسرتان به دعواها اجتناب کنید.





:: برچسب‌ها: مادر شوهر حسود چه نشانه هایی دارد ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: