علائم زایمان چیست
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم زایمان و نشانه های رسیدن وقت زایمان در مادران دارای تفاوت‌هایی است. شناختن علائم و نشانه‌های رسیدن وقت زایمان به شما کمک می‌کند در موعد زمانی مناسب با پزشک خود تماس گرفته و به بیمارستان مراجعه نمایید. و تجربه خوشایندی از بارداری داشته باشید. هر چه به زمان تعیین شده نزدیک‌تر می‌شوید، بهتر است توجه بیشتری به علائم خود داشته باشید. چرا که روزهای پایانی غیر قابل پیش بینی بوده و ممکن از نوزادتان زودتر از موعدی که پزشک تعیین کرده به دنیا بیاید. اگر در مورد نشانه‌ها سوالی دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره کودک استفاده نمایید.

منبع : علائم زایمان چیست

علائم زایمان | بررسی نشانه های رسیدن وقت زایمان

با توجه به بررسی‌های علمی انجام شده و تجربیات مادران باردار نشانه‌هایی وجود دارد که به فرارسیدن وقت زایمان اشاره می‌کند. دانستن این نشانه‌ها باعث می‌شود اقدامات لازم را در زمان درست انجام بدهید و نگرانی بی دلیل را کنار بگذارید.

پایین افتادن جنین در لگن مادر

با نزدیک شدن به موعد زایمان، جنین به طور طبیعی وارد لگن می‌شود. قرار گرفتن جنین در لگن مادر منجر به فشار آمدن به مثانه شده و احساس فوریت در دفع ادرار را در مادر باردار به وجود می‌آورد.

علائم زایمان | باز شدن و نازک شدن دهانه رحم

با نزدیک شدن به تاریخ زایمان، دهانه رحم شروع به باز شدن و نازک شدن می‌کند. این امر موجب کمک و آسان شدن زایمان می‌گردد.

افزایش کمردرد و سستی مفاصل

با پیشرفت مراحل بارداری و نزدیک شدن به زایمان احساس گرفتگی و درد در کمر و هم‌چنین کشاله ران، لگن و مقعد شده که نشانه‌ها وارد شدن به فاز اول زایمان است.

تحت تاثیر هورمون‌ها، مفاصل و رباط‌ها بدن مادر باردار شل می‌شود که این امر به باز شدن راحت‌تر لگن جهت تولد جنین کمک می‌کند.

علائم زایمان | اسهال

در روزها و هفته‌ها آخر بارداری عضلات بدن مادر از جمله عضلات رحم و عضلات مقعد در حالت استراحت به سر می‌برند. استراحت عضلات مقعد موجب اسهال شده که از طرفی نشانه رسیدن وقت زایمان به شمار می‌رود.

توقف یا کندشدن روند افزایش وزن بدن

توقف یا کند شدن روند افزایش وزن نگران‌کننده نیست. در اواخر بارداری به دلایلی چون فعالیت بیشتر، اسهال و دفع بیشتر و هم‌چنین کاهش تدریجی مایع آمنیوتیک روند افزایش وزن در مادر متوقف یا کند می‌شود، در حالی که جنین هم‌چنان در حال وزن گرفتن می‌باشد.

خروج ترشحات واژینال از نشانه های زایمان

طی دوران بارداری به علت بسته بودن دهانه رحم ترشحی وجود ندارد اما رفته‌رفته با نزدیک شدن به وقت زایمان، ترشحات مخاطی و چسبنده صورتی‌رنگ خارج می‌گردد.

افزایش انقباضات

انقباضات رحمی حدودا از ماه چهارم آغاز می‌گردد. توجه داشته باشید این انقباضات بدون درد و نامنظم بوده و در ناحیه شکم یا لگن احساس می‌شود که به آن‌ها انقباضات براکستون هیکس یا انقباضات کاذب می‌گویند.

در مقابل انقباضات کاذب یا براکستون هیکس، انقباضات حقیقی زایمان وجود دارد. انقباضات حقیقی منظم بوده، فواصل بین آن‌ها کوتاه و شدت آن‌ها به تدریج زیاد می‌شود. این انقباضات معمولا با کمردرد، ترشحات واژینال غلیظ و پارگی کیسه آب همراه است.

پاره شدن کیسه آب و فرارسیدن وقت زایمان

یکی از نشانه‌ها رسیدن وقت زایمان پارگی کیسه آب است. کیسه آب حاوی مایع آمنیوتیک و جنین بوده و از جنین در برابر عفونت و خطرات محافظت می‌کند. با پاره شدن کیسه آب، ترشحات بدون بو و رنگی نشت می‌کند.

در صورت کامل بودن سن بارداری پس از پاره شدن کیسه آب، زایمان حداکثر طی ۱۲ ساعت بعد صورت می‌گیرد، اگر سن بارداری کامل نبوده و مادر آماده زایمان نباشد، جهت جلوگیری از عفونت القا زایمان انجام می‌شود.

آیا علائم کاذب زایمان هم وجود دارد؟

همانطور که گفته شد انقباضات زایمان از ماه های چهارم شروع می‌شود، اما در ماه‌های آخر نیز ممکن است انقباضات را احساس کنید اما زایمان اتفاق نیافتد. در صورتی که از زمان تعیین شده برای زایمان، هنوز نوزادتان متولد نشده باشد، باید وضعیت مادر مورد ارزیابی قرار بگیرد. برای آشنایی با علت زایمان دیرتر از موعد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی بی چک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

منبع : علائم زایمان چیست

 

 





:: برچسب‌ها: علائم زایمان چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: