ازدواج با همسر سابق و دادن فرصت مجدد
نوشته شده توسط : ذهن نو

تصمیم گیری برای ازدواج با همسر سابق می‌تواند یک موقعیت بسیار تنش زا باشد چرا که در این شرایط اکثر افراد نگرانی‌هایی در مورد تکرار شدن مشکلات گذشته و سرزنش شدن از جانب اطرافیان دارند. این مسائل با افزایش سطح اضطراب و نگرانی می‌تواند کیفیت تصمیم گیری را کاهش داده و باعث شود شرایط بسیار پیچیده به نظر برسد. برای اینکه بتوانید به بهترین انتخاب برسید پیشنهاد می‌کنیم با یک مشاور ازدواج در ارتباط باشید. همچنین رعایت برخی نکات عمومی نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند که ما در ادامه به مهم ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید : برای آشنایی با مشکلات ازدواج دوم کلیک کنید 

 

منبع : ازدواج با همسر سابق و دادن فرصت مجدد

ازدواج با همسر سابق : اشتباه یا فرصت مجدد؟

بسیاری از افرادی که قصد دارند پس از طلاق، مجددا زندگی با همسر سابق خود را شروع کنند یک سوال مهم اصلی در ذهن خود دارند که آیا این کار تکرار اشتباهات گذشته است یا تلاشی برای بهبود اوضاع؟ در جواب به این سوال باید گفت که زندگی هر زوجی با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان یک جواب قطعی و عمومی در اختیار همه افراد گذاشت. برای اینکه بتوانید جواب سوال خود را پیدا کنید لازم است موضوعات مختلف را بررسی کرده و از خود بپرسید که آیا همه مشکلات سابق را برطرف کرده‌اید یا نه؟ بازگشت مجدد به زندگی با همسر سابق در صورتی که مشکلات حل نشده باقی مانده‌اند در اکثر موارد چیزی جز افزایش فشارهای روانی به همراه ندارد.

نکاتی که هنگام ازدواج با همسر سابق باید در نظر بگیرید

برای اینکه بتوانید برای ازدواج با همسر سابق خود به اطمینان خاطر دست یابید و بهترین تصمیم را بگیرید لازم است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید. ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- دلیل بازگشتتان را بررسی کنید

پیش از هرچیز از خود بپرسید علت اصلی شما برای اینکه تصمیم گرفته‌اید مجددا با همسرتان ازدواج کنید چیست. دقت داشته باشید که دلایلی نظیر تنهایی، دلتنگی یا حتی زندگی فرزندان دلایل منطقی و قانع کننده‌ای نیستند. بازگشت بعد از طلاق تنها زمانی ایده آل خواهد بود که شما مشکلات سابق را برطرف کرده باشید و مزیت‌های از سر گرفتن زندگی سابق از جدایی یا ازدواج با فردی دیگر بیشتر باشد.

2- قبل از تصمیم گیری وارد رابطه عاطفی یا جنسی نشوید

برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید لازم است از شدت گرفتن عواطف جلوگیری کنید. وارد شدن در رابطه عاطفی با همسر سابق و یا برقراری رابطه جنسی با او می‌تواند کیفیت تصمیم گیری شما را پایین آورده و باعث شود احساساتی عمل کنید. در نتیجه تلاش کنید در برابر عواملی نظیر دلتنگی مقاومت کرده و قبل از اینکه به تصمیمی جدی درباره ازدواج مجدد برسید با همسر سابق خود روابط احساسی برقرار نکنید.

3- برای ازدواج با همسر سابق با منابع مطمئن مشورت کنید

بسیار اهمیت دارد که برای این تصمیم با یک منبع آگاه مشورت کنید. دیدن چشم انداز رو به رو از نگاه یک شخص سوم به شما کمک می‌کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد آینده داشته باشید. مشورت گرفتن از یک روانشناس متخصص در حیطه زوج و خانواده از جمله گزینه‌هایی است که می‌تواند در این زمینه تا حد زیادی به شما کمک نماید.

4- وضعیت روانشناختی خود را بررسی کنید

هضم مقوله طلاق برای بسیاری از افراد دشوار است و زمینه ساز بروز مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی می‌شود. این مسئله آسیب پذیری آن‌ها را در برابر قرار گرفتن در روابط غلط افزایش می‌دهد. در واقع در این شرایط احتمال بیشتری وجود دارد که وارد رابطه ناسالمی شوید یا مجددا به سمت همسر سابق خود گرایش پیدا کنید. بنابراین قبل از تصمیم گیری برای ازدواج بررسی کنید که آیا صدمات روانی طلاق را پشت سر گذاشته‌اید یا خیر؟ اگر در طول مدتی که جدا زندگی می‌کنید درگیر مشکلاتی نظیر غمگینی مفرط، انزوا، مشکلات خواب، اضطراب و عواملی از این دست شده‌اید لازم است قبل از هرچیز برای بهبود سلامت روان خود از یک روانشناس کمک بگیرید.

5- رابطه خود را درمان کنید

طلاق مسلما تعارضات، اختلافات و دلخوری‌های مختلفی را میان شما ایجاد کرده که به آسیب خوردن هرچه بیشتر رابطه منجر شده است. در این شرایط لازم است که برای ترمیم مشکلات موجود تلاش نمایید و اقدامات لازم را برای آن انجام دهید. مراجعه به یک زوج درمانگر و پیگیری جلسات زوج درمانی همراه با همسر از جمله گزینه‌هایی است که به شما کمک می‌کند روی تقویت و بهبود رابطه گذشته خود تمرکز نمایید.

6- برای ازدواج با همسر سابق به دلایل طلاق فکر کنید

با گذشت زمان بسیاری از افراد رویدادهای منفی را فراموش کرده و در حقیقت عنصر دلتنگی باعث می‌شود که تنها به خاطرات خوشایند فکر کنند. در این شرایط برای اینکه تحت تاثیر عواطفتان تصمیم نگیرید لازم است تلاش کنید به دلایل طلاق خود فکر کنید و ببینید چه چیزهایی شما را به سمت جدایی کشانده است. با خود فکر کنید که آیا موانع سابق قابل برطرف کردن هستند و در صورت حل نشدن توانایی سازگاری با آن‌ها را دارید یا خیر؟

7- روی تغییرات پس از ازدواج حساب نکنید

اگر به دنبال تغییری در خود یا فرد مقابل هستید باید قبل از ازدواج آن را ایجاد یا مشاهده نمایید. هرگز به امید ایجاد تغییر در آینده مجددا وارد یک رابطه آسیب دیده نشوید. توجه داشته باشید که بسیاری از ویژگی‌های ناخوشایندی که منجر به تعارضات زوجین می‌شوند به سختی تغییر می‌کنند و تنها زمانی مشکل ساز نمی‌شوند که طرفین در مورد آن‌ها به پذیرش روانی بالایی برسند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

– آیا ازدواج مجدد با همسر سابق در مدت کمتر از یک سال کار اشتباهی است؟

بله چراکه ممکن است گاهی تصمیم شما به خاطر احساس وابستگی باشد و وابستگی هرگز دلیل مناسبی برای بازگشت به زندگی سابق نیست. لازم است ابتدا به کمک یک روانشناس توانمندی‌های روانی خود را بالا ببرید و سپس از خود بپرسید که بازهم تمایل به ازدواج با همسر سابق خود را دارید یا خیر. با این حال توصیه می کنیم حتما برای اتخاذ چنین تصمیمی مشاوره ازدواج دریافت کنید.





:: برچسب‌ها: ازدواج با همسر سابق و دادن فرصت مجدد ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: