شلخته بودن همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

نامرتب و شلخته بودن همسر یکی از مشکلاتی که اغلب باعث مشاجره بین زوجین می‌‌شود. معمولاً زنان از این‌که شوهرشان وسایل خود را پس از استفاده در مکان مناسب خود قرار نمی‌دهند، به‌شدت کلافه می‌شوند. این موضوع گاهی حتی به‌قدری اهمیت می‌یابد که کار را به دعواهای بزرگ زناشویی می‌کشاند. معمولا زوج‌های جوان صبر کمتری داشته و به همین دلیل چنین بحث‌هایی در اوایل ازدواج بسیار رایج است. در واقع چنین اختلافاتی برای هر هم خانه‌ای ممکن است پیش بیاید. بنابراین برای حل این مساله روش‌های خیلی ساده می‌تواند به شما کمک کند. در صورتی که نتوانستید مساله را حل کنید، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

 

منبع : شلخته بودن همسر

رفتارهای مناسب برای برخورد با همسر شلخته

بی نظم بودن همسر یک مشکل رفتاری محسوب می‌گردد. بهترین اقداماتی که می‌تواند منجر به کاهش و بهبود این مشکل گردد، به شرح زیر است. برای آشنایی با نحوه صحیح رفتار با همسر کلیک کنید.

توجه به تفاوت‌های شخصیتی و جنسیتی

به‌طورمعمول زنان ظرفیت کمتری برای تحمل بی‌نظمی محیط اطراف و محل زندگی خود را نسبت به مردان دارند. این در حالی است که مردان اغلب حتی توجهی به وضعیت محیط دوروبر خود نمی‌کنند. برای همین، درصورتی‌که شوهر، کسی باشد که باعث این شلختگی‌ها است، می‌تواند بحث‌های بسیار جدی‌ای را هنگام تکرار این‌گونه رفتارها به وجود آورد.

بنابراین لازم است هر دو طرف قبل از اینکه دعوا و بحث بر سر این موضوع را شروع کنند، به تفاوت‌های خصیصه‌ای یکدیگر توجه کنند.

شلخته بودن همسر | تقسیم کار کردن

یکی از دلایلی که باعث می‌شود زنان حساسیت بیشتری به مرتب بودن مکان پیرامونشان داشته باشد، این است که اغلب، وظیفه نظم دادن به این مکان‌ها را خود زنان به عهده‌دارند. درنتیجه تقسیم کردن کارهای مربوط به مرتب کردن منزل باعث می‌شود احساس مسئولیت و حساسیت در مردان نیز به‌مرور شکل بگیرد.

کنترل خشم

در مواجهه با شلختگی همسر خود، سعی کنید قبل از هر کاری خشم خود را کنترل کنید. زوج‌ها به‌طورمعمول بی‌نظمی همسر خود را به‌عنوان اقدامی عمدی یا ناشی از بی‌توجهی فرد به زندگی زناشویی در نظر می‌گیرند. درحالی‌که بهترین راه، محسوب کردن این رفتار همسر به‌عنوان یک اشتباه و سهل‌انگاری است. با این کار، به‌جای عصبانی شدن و شروع یک دعوا، می‌توان در جهت رفع شلختگی، پیشنهادهایی به همسرتان بدهید.

شلخته بودن همسر و دور انداختن وسایل اضافی

یکی از مؤثرترین کارها کم کردن شلختگی موجود در منزل، از دسترس خارج کردن و حذف وسایل غیرضروری است. محدود کردن تعداد وسایلی که اغلب باعث بی‌نظمی می‌شود سبب می‌شود از شدت رفتار شخص شلخته نیز کاسته شود.

یادآوری وظایف مربوط به نظافت

برخی از بی‌نظمی‌های همسر در مسائل مربوط به امور منزل ناشی از فراموش کردن وظایف و نقش‌های مربوط به مرتب کردن منزل است. بر این اساس می‌توان به‌سادگی و با تنظیم کردن ساعت زنگ‌دار یا تلفن همراه، زمان انجام هر کار را به شخص یادآوری کرد.

با این کار وظایف فرد به عهده همسر او قرار نگرفته و موجب نارضایتی از بی‌نظمی او نمی‌شود.

تعدیل انتظارات خود

گاهی ممکن است حساسیت شما نه به دلیل شلختگی و بی‌نظمی همسر، بلکه ناشی از وسواس بیش‌ازحد و یا شخصیت کمال‌گرا باشد. در این حالت ممکن است مشکلاتی در برخی مسائل دیگر نیز داشته باشید. برای مثال، علاوه بر توجه زیاد نسبت به مرتب بودن، شخصیت عجولی نیز داشته باشید، انتظارات زیادی از خودتان داشته و حتی کارها را تنها به بهترین نحو خود قبول می‌کنید.

بنابراین به‌جای یک‌طرفه به قاضی رفتن، سعی کنید به نحوه رفتار و ویژگی‌های خود نیز آگاه باشید.

شلخته بودن همسر | برایش مادری نکنید

انجام رفتارها و امرونهی‌هایی که مختص مادری در مقابل همسر، باعث می‌شود نه‌تنها همسر احساس بی‌مسئولیتی و تنبلی کند، بلکه احساسات عاشقانه و صمیمی بین زوجین مختل شود. در این حالت چنین کارهایی باعث بروز مشکلات جدی زناشویی شده و پایه‌های عاطفی روابط زوجین را به لرزه درمی‌آورند.

تشویق تغییرات رفتاری

به یاد داشته باشید که قبل از شروع انتقادهای خود در مورد شلختگی همسرتان، از ویژگی‌ها و رفتارهای مثبت او قدردانی کنید. این کار باعث می‌شود که او در مقابل انتقاد شما حالت دفاعی به خود نگرفته و صحبت شمارا بهتر موردتوجه قرار دهد.

سعی کنید اشتباهات رفتاری همسرتان را به ویژگی‌های شخصیتی او نسبت ندهید. مثلاً وقتی فراموش می‌کند که جوراب‌هایش را در مکان مناسب خود قرار دهد، نگویید “تو آدم شلخته‌ای هستی”.

همچنین اجازه ندهید چنین مشکلات رفتاری روی رابطه صمیمانه و عاطفی شما و همسرتان تأثیر بگذارد.

آموزش رفتارهای مناسب

گاهی انجام ندادن برخی از رفتارها از جانب همسر، به دلیل عدم آگاهی از رفتار مناسب و نداشتن آشنایی با آن‌ها است. در این حالت باید در یک جلسه دونفره و محترمانه، رفتارهای لازم و موردنیاز را به او آموزش دهید.

برای این کار حتماً توجه کنید که رفتار موردنظر باید به صورت دقیق و واضح برای فرد مشخص شود تا احتمال هرگونه بدفهمی و سوء رفتار از بین رود.

مراجعه به روانشناس

گاهی شدت رفتارهای نامناسب در فرد به حدی شدید است که تبدیل به یک اختلال رفتاری می‌گردد. در این شرایط، تغییر دادن رفتار غلط به‌تنهایی، کاری سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. لذا پیشنهاد می‌شود که در صورت مواجهه با این وضعیت‌ها، از روش‌های علمی و اثبات‌شده روانشناسان برای بهبود مشکلات استفاده شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانه و خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: شلخته بودن همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: