تست ترامادول
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا روش‌های تست اعتیاد به ترامادول را می‌شناسید؟ ترامادول از جمله داروهای تسکین دهنده دردهای مزمن به شمار می‌رود که مصرف خودسرانه و بیش از حد این دارو ممکن است وابستگی شدیدی در فرد ایجاد کرده و به راحتی قابل ترک نباشد. متاسفانه در طی چند سال اخیر مصرف ترامادول در بین جوانان بسیار رایج شده است. اغلب اداره‌ها، مشاغل خاص و مسابقات ورزشی برای استخدام افراد ابتدا از آن‌ها برگه عدم اعتیاد را درخواست می‌کنند. بنابراین انجام صحیح تست اعتیاد به ترامادول و دیگر مواد مخدر برای بسیاری از افراد به دغدغه بزرگی تبدیل شده است. برای ثابت کردن عدم اعتیاد فرد به ترامادول یا سایر مخدرها، روش‌های متعددی وجود دارد. اما ممکن است به دلیل تقلب و یا مصرف برخی داروها نتیجه تست ترامادول اشتباه شود. در ادامه مقاله به بررسی کامل تست اعتیاد به ترامادول می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : قرص ترامادول چیست؟

منبع : تست ترامادول 

 

انواع روش های تست اعتیاد به ترامادول

 تشخیص ترامادول در بدن یا تست ترامادول به دو روش کلی قابل انجام است:

1. روش آزمایشگاهی

در این روش نمونه ادرار فرد جمع آوری شده و در طی یک فرآیند خاص و در آزمایشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. میزان خطای این نوع تست بسیار کمتر از تست‌های نواری می‌باشد. البته تداخلات دارویی و یا مصرف غذاهای خاص می‌تواند نتیجه تست را به طور کاذب مثبت کند. در تست‌های آزمایشگاهی، گرفتن تست به روش‌های مختلفی نظیر نمونه بزاق، خون و ادرار انجام می‌شود.

2. تست های نواری

2. انجام تست اعتیاد به ترامادول، علاوه بر تست‌های آزمایشگاهی با تست‌های نواری و در منزل نیز قابل انجام دادن می‌باشد. این روش می‌تواند وجود ماده ترامادول را در نمونه ادرار انسان تشخیص دهد و از جمله روش‌های خانگی محسوب می‌شود. در واقع برای انجام آن نیازی به حضور در کلینیک و یا استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی نیست و می‌توان در منزل نیز این آزمایش را انجام داد. این تست‌ها اغلب تنها برای استفاده دارویی و تشخیص اولیه مفید هستند و برای اثبات دقیق‌تر اعتیاد باید از روش‌های غربالگری و یا آزمایشگاهی استفاده نمود. چرا که روش‌های آزمایشگاهی نتیجه دقیق‌تری به شما ارائه داده و میزان خطای آن نیز نسبت به تست‌های نواری بسیار کمتر می‌باشد.

نوع عملکرد تست‌های نواری بر مبنای ایمونوکروماتوگرافی است. در واقع استفاده از این نوع تست‌ها تنها برای به دست آوردن یک نتیجه ابتدایی می‌تواند کارآمد باشد. 

 

بررسی عملکرد تست نواری  

نحوه عملکرد این نوع تست‌ها به این صورت است که اگر ترامادول در نمونه ادرار از ۳۰۰ ng/ml کمتر باشد، یک خط رنگی در قسمت خط تست (T)، نمایش داده می‌شود. در مقابل اگر ترامادول موجود در ادرار از ۳۰۰ng/ml بیشتر باشد، این خط رنگی در قسمت خط تست (T) تشکیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست 

 

تداخل دارویی در تست اعتیاد به ترامادول

در بسیاری از موارد استفاده از داروهای خاص، باعث اختلال در نتیجه آزمایش شده و روند تشخیص را با مشکل مواجه می‌کند. برخی از افراد به عمد و به منظور ایجاد اختلال در نتیجه آزمایش و یا منفی شدن نتیجه، به استفاده از یکسری داروها روی می‌آورند. همچنین گاهی استفاده از بعضی داروها باعث مثبت شدن کاذب نتیجه تست می‌شود. از مهم‌ترین تداخلات دارویی می‌توان به شربت‌های دارای کدئین اشاره نمود. مصرف شربت حاوی کدئین می‌تواند در نتیجه تست مورفین اختلال ایجاد نماید.

داروهایی که باعث مثبت شدن کاذب تست می‌شوند

داروهایی که باعث مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد به ترامادول می‌شوند به شرح زیر هستند:

_آنتی هیستامین‌ها

_داروهای ضدافسردگی

_انواع آنتی بیوتیک‌ها

_مسکن‌ها

_داروهای اعصاب و روان

_داروهای ضداحتقان

_آمفتامین

_مت آمفتامین

_انواع کدئین‌ها

_داروی دیکلوفناک

_دتای نوولاک

_متادون

_شاهدانه

و…

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ترامادول

 

آیا نوشیدن قهوه نتیجه تست اعتیاد ترامادول را مثبت می‌کند؟

همان طور که می‌دانید اثر کافئین بر بدن مشابه با آمفتامین بوده و یک نوع محرک مرکزی محسوب می‌شود. بنابراین مصرف بیش از اندازه قهوه، می‌تواند در تست ادرار کاملا مشهود باشد. در واقع با نوشیدن حدود ۱۰۰۰میلی گرم از کافئین، میزان آن در تست ادرار به صورت غیر مجاز بالا رفته و حتی ممکن است باعث مثبت شدن تست دوپینگ گردد. به همین علت مصرف قهوه قبل از انجام تست اعتیاد به ترامادول و سایر مواد مخدر توصیه نمی‌گردد. درصورتی که بدون مصرف ترامادول و به دلیل مصرف موارد فوق نتیجه آزمایش فرد مثبت شود، باید نمونه وی غربالگری شده تا نتیجه تست به صورت دقیق ارائه گردد. این روش نیز فقط توسط آزمایشگاه‌های تشخیص طبی قابل انجام است و تست‌های نواری این قابلیت را ندارند.

بیشتر بخوانید :  ترک اعتیاد به مواد مخدر

 

نکاتی درباره جمع آوری نمونه جهت تست اعتیاد به ترامادول

در زمینه جمع آوری نمونه ادرار جهت تست اعتیاد به ترامادول یا سایر مخدرها، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. همچنین ناشتا بودن نیز در نتیجه تست ترامادول نمی‌تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد. برای جمع آوری نمونه، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

_ظرفی که قرار است نمونه در آن نگهداری شود باید کاملا خشک باشد.

_برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌گردد از ظروف مخصوص نمونه ادرار و یا یورین باتل استفاده شود.

_نمونه جمع آوری شده می‌تواند در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد و به مدت ۴۸ ساعت پس از جمع آوری قابل تست کردن باشد.

_جهت استفاده طولانی مدت، بهتر است نمونه را در دمای ۲۰ درجه سیلیسیوس فریز نمایید.

_نمونه مورد نظر باید قبل از انجام تست ترامادول کاملا ذوب شده و ترکیب گردد. 

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک اعتیاد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ممکن است نتیجه تست اعتیاد به ترامادول اشتباه شود؟

بله مصرف برخی داروها و یا حتی کافئین می‌تواند در تشخیص اعتیاد اختلال ایجاد کند و نتیجه تست به صورت کاذب مثبت یا منفی شود. در صورتی که قصد ترک اعتیاد را دارید، توصیه می‌شود از یک متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 
 





:: برچسب‌ها: تست ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: