ازدواج با اختلال شخصیت مرزی به چه شکل خواهد بود؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

 

آیا ازدواج با شخصیت مرزی امکان پذیر است؟ ازدواج با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی یکی ازمسائل چالش برانگیز در زندگی است. افراد مبتلا به این اختلال، ویژگی‌ها و رفتارهایی دارند که ممکن است در زندگی زناشویی باعث سردرگمی و کلافگی همسرشان شود. اختلال شخصیت مرزی یک اختلال مزمن است و ویژگی بارز آن بی ثباتی هیجانی، رفتاری و عاطفی می‌باشد و به همین دلیل ممکن است مشکلات متعددی در زندگی پیش بیاید. با آگاهی از ویژگی‌های این افراد و مشکلات ازدواج با شخصیت مرزی، می‌توانید با آگاهی بیشتری در این زمینه گام بردارید. 

 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :

ازدواج با به اختلال شخصیت مرزی

 

 

اختلال شخصیت مرزی

قبل از پرداختن به ازدواج با شخصیت مرزی، بهتر است این اختلال را بررسی نماییم. مهم‌ترین ویژگی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی بی ثباتی هیجانی، رفتاری، و عاطفی است. به عبارت دیگر این افراد در مرز بین روان‌رنجوری و روان‌پریشی قرار دارند.  به طوریکه که گاهی در روابط خود با دیگران گرم و صمیمی هستند و گاهی سرد و بی علاقه به نظر می‌رسند. این مسئله باعث می‌شود تا این افراد در روابط بین فردیشان مشکلات و مسائل زیادی را تجربه کنند. همچنین به نظر می‌رسد که این افراد همیشه در زندگی در حال تجربه بحران و طوفان هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی تغییر نوسان‌های خلقی است؛ در لحظه‌ای شاد و خوش خلق هستند و در لحظه‌ای دیگر پرخاشگر و آشفته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با علل و نشانه های اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

 

ازدواج با شخصیت مرزی | علائم اختلال شخصیت مرزی

علائم اختلال شخصیت مرزی شامل مجموعه‌ای از الگوهای رفتاری، هیجانی و عاطفی است که شامل موارد زیر می‌باشد:

تماس با مشاور

_واکنش‌های احساسی نامناسب و شدید

_رفتارهای تکانشی و نامتناسب با موقعیت

_تجربه روابط بین فردی متعدد و متزلزل 

_احساس طرد شدگی، پوچی و تنهایی

_تجربه نوسانات خلقی شدید

_فقدان همدلی

_عدم ثبات هیجانی، رفتاری و عاطفی

_افسردگی و پریشانی روانی شدید

_انجام رفتارهای پرخطر

 

بیشتر بخوانید : اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B) چه ویژگی هایی دارند؟

 

ویژگی‌های افراد دارای اختلال شخصیت مرزی در روابط

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در روابطشان پرهیاهو و هیجانی هستند. ممکن است در نگاه اول عاشق همسرشان شوند اما بعد از مدت کوتاهی از آن شخص متنفر شوند. نوسان‌های خلقی این افراد در روابط زوجین باعث سردرگمی و آشفتگی طرف مقابلشان می‌شود. همچنین این افراد معمولاً نسبت به شریک زندگیشان یا اطرافیانشان بسیار پرتوقع بوده و از دیگران انتظار زیادی دارند. یکی از مسائلی که افراد در ازدواج با شخصیت مرزی باید در نظر بگیرند، این است که این افراد هیچوقت حد تعادل را رعایت نمی‌کنند. گاهی سریع عصبانی و گاهی سریع افسرده می‌شوند و حتی ممکن است به دلیل یک اتفاق کوچک دست به خودکشی بزنند.

از دیگر ویژگی‌های افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در روابط این است که از طرد شدن هراس دارند و هیچ گونه کنترلی بر هیجاناتشان ندارند پس ممکن است طرف مقابل خود را کلافه و خسته کنند. این ویژگی‌های ازدواج با شخصیت مرزی را مشکل می‌کند. 

 

بیشتر بخوانید : درمان شخصیت مرزی | بهترین روش درمان شخصیت مرزی

 

مشکلات ازدواج با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

همانطور که می‌دانید یکی از نیازهای اساسی برای ازدواج، داشتن ثبات شخصیتی و رفتاری است به طوریکه می‌توان یکی از عوامل اصلی ماندگاری ازدواج را ثبات در شخصیت و رفتار عنوان کرد. همانطور که گفته شد افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی  در همین حفظ ثبات و تعادل مشکل دارند.

یکی از آسیب‌هایی که ممکن است افراد در ازدواج با شخصیت مرزی با آن مواجهه شوند، مشکل در تصمیم‌گیری است. به طوری که شریک زندگیشان هیچوقت نمی‌تواند یک تصمیم مشترک با همسرش بگیرد و همیشه مجبور به تحمل یک زندگی پر فراز و نشیب است.

از دیگر آسیب‌های ازدواج با افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی این است که هرگاه شرایط زندگی به طور مساعد پیش نرود، ممکن است فرد شریک زندگی‌اش را رها کرده و به راحتی به دنبال یک رابطه جدید بگردد. از طرفی این افراد به راحتی به سمت مصرف مواد مخدر روی می‌آورند. اگر شما با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی وارد رابطه شوید، هیچوقت یک رابطه سرشار از آرامش و بدون مشکل را تجربه نخواهید کرد.

 

تاثیر خدمات روانشناسی بر ازدواج با شخصیت مرزی

بسیاری از افراد از مشکلات و پیامدهای ازدواج با شخصیت مرزی آگاهی دارند اما به دلیل علاقه به آن فرد نمی‌توانند از ازدواج صرف نظر کنند. در این شرایط توصیه می‌شود که از یک روانشناس کمک بگیرید و با او مشورت کنید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا تمام جوانب را به خوبی بسنجید و با آگاهی بیشتری گام بردارید. اینگونه حتی می‌توانید در فرایند درمان نیز به همسر خود کمک کنید.

 

سوالات متداول

_آیا ازدواج با شخصیت مرزی امکان پذیر است؟

به طورکلی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مشکلات زیادی را در زندگی زناشویی تجربه می‌کنند و بر اساس مطالعات انجام شده اکثر ازدواج‌های انجام شده با این افراد محکوم به شکست هستند زیرا شریک زندگیشان معمولا نمی‌دانند که باید در ارتباط با این افراد چگونه رفتار کنند و همیشه سردرگم و گیج هستند. 

_آیا درمانی برای افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی وجود دارد؟

روش‌های درمانی متعددی برای اختلالات شخصیت وجود دارد و اینگونه می‌توان تا حد زیادی علائم و مشکلات این بیماران را کاهش داد و مدیریت کرد. اما نکته‌ مهم این است که کاهش و مدیریت علائم به منزله از بین رفتن تمام مشکلات و ویژگی‌های این افراد نمی‌باشد. باید بدانید که ازدواج با شخصیت مرزی می‌تواند شما را وارد یک زندگی پرتلاطم و پر از آشوب کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع :

ازدواج با به اختلال شخصیت مرزی





:: برچسب‌ها: ازدواج با اختلال شخصیت مرزی ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: