نگاه کردن شوهر به زنان دیگر
نوشته شده توسط : ذهن نو

نگاه کردن شوهر به زنان دیگر از آن دسته مسائلی است که تقریباً خط قرمز همه خانم‌ها است. هر زنی دوست دارد که در مرکز توجه همسرش باشد. و به همین خاطر وقتی توجه او به فرد دیگری را می‌بیند ناراحت می‌شود. ممکن است در این شرایط تصور کنید که زندگی مشترک شما و تمام امید و آرزوهایی که برای آن داشته‌اید از بین رفته است. متخصصان خانواده معتقدند که همیشه هم نگاه‌کردن همسر شما به زنان دیگر به معنای خیانت نیست. تلاش برای جلب‌توجه شما یا اینکه همسرتان می‌خواهد به شما بگوید دوست دارد، چطور لباس بپوشید هم می‌توانند از دلایل نگاه‌کردن همسرتان به سایر خانم‌ها باشند. بااین‌حال اگر این کار شوهرتان شما را ناراحت کرده باید راه‌حل مناسبی برای آن پیدا کنید. برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

منبع: نگاه کردن شوهر به زنان دیگر

نگاه کردن شوهر به زنان دیگر

در طول زندگی مشترک مشکلات بسیاری برای هرکدام از ما پیش می‌آید. گاهی اوقات ممکن است از رفتارهای همسرتان ناراحت شوید. برای مثال نگاه‌کردن شوهر به زنان دیگر موضوعی است که باعث ناراحتی همه خانم‌ها می‌شود. به‌علاوه این موضوع در بسیاری از مواقع می‌تواند نشانه خیانت همسر باشد.

به همین خاطر توجه کردن به این موضوع اهمیت بسیاری دارد. اما این نکته را به‌خاطر داشته باشید که راه‌حل و برخورد شما با این مسئله نباید به‌گونه‌ای باشد که مشکلات دیگری را نیز در زندگی‌تان به وجود آورد. برای مثال بسیاری از مواقع برخوردهای تند خانم‌ها با این کار همسرشان باعث ازبین‌رفتن حرمت‌ها در زندگی می‌شود. در این شرایط بهترین کار این است که با کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص یک راه‌حل حساب شده برای این شرایط پیدا کنید.

برای آشنایی با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

دلایل نگاه کردن شوهر به زنان دیگر چیست؟

اینکه همسر شما به سایر زنان نگاه می‌کند موضوع بسیار ناراحت‌کننده‌ای است. اما اولین قدم برای برطرف‌کردن مشکل این است که دلایل آن را پیدا کنید. در حقیقت زمانی که ما می‌دانیم چرا یک اتفاق پیش می‌آید بهتر می‌توانیم دلایل را کنترل کرده و از بروز مجدد آن جلوگیری کنیم. بعضی از مهم‌ترین دلایل نگاه کردن شوهر به زنان دیگر به شرح زیر است.

شرایط بیولوژیک مردان

بعضی از محققان تفاوت‌های فیزیولوژیکی بین زنان و مردان را دلیلی برای جلب‌توجه آنها به جنس مخالف می‌دانند. برای مثال نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که هورمون تستوسترون می‌تواند رفتار هیجانی و ناگهانی را در مردان افزایش دهد. به همین خاطر است که آنها پیش از آنکه بتوانند رفتارشان را با استفاده از مغز کنترل کنند به خانم‌ها نگاه می‌کنند.

تلاش برای جلب‌توجه شما

شاید این راه، کار بسیار نامناسبی باشد. بااین‌حال بعضی از آقایان برای اینکه محبت و توجه شما را به سمت خودشان جلب کنند به سایر خانم‌ها نگاه می‌کنند. در واقع این دسته تلاش می‌کنند تا از طریق برانگیختن احساس حسادت شما میزان علاقه‌ای که به آنها دارید را متوجه شوند.

نشان‌دادن سلیقه

شاید همسرتان از مدل لباس پوشیدن یا رنگ موی یک خانم دیگر خوشش آمده باشد. این مسئله الزاماً معنی بدی ندارد. او تنها می‌خواهد سلیقه خودش راجع به شما را نشان بدهد اما متأسفانه راه‌حل خوبی برای این کار پیدا نکرده است.

نگاه کردن شوهر به زنان دیگر و خیانت

در کنار تمام دلایل معمولی که نگاه کردن شوهر به زنان دیگر می‌تواند داشته باشد، خیانت نیز موضوعی است که نباید آن را نادیده بگیرید. اگرچه بسیاری از مواقع نگاه‌های همسر شما به خانم‌های دیگر صرفاً در حد یک نگاه باقی می‌ماند بااین‌حال بسیاری از متخصصان معتقدند که این موضوعی نیست که بخواهید به‌سادگی از کنار آن عبور کنید.

راهکارهایی برای مقابله با نگاه کردن شوهر به زنان دیگر

با همسرتان صحبت کنید

هر مشکلی که بین شما و همسرتان پیش بیاید اولین و بهترین راهکار صحبت‌کردن است. این کار به شما کمک می‌کند بدون هیچ سوءتفاهمی احساسات خود را به طرف مقابل بگویید و دلایل او را نیز بشنوید. به همین خاطر اگر نگاه‌های همسر شما به دیگران باعث ناراحتی‌تان شده است اولین قدم این است که با او حرف بزنید. خیلی قاطعانه و البته دوستانه به همسرتان بگویید که از این رفتار او خوشتان نیامده است. اما بهتر است دلایل او را نیز بشنوید تا متوجه شوید که چه چیزی در زندگی شما دچار اشکال شده است.

قوانین مشخصی برای رابطه داشته باشید

اگرچه صحبت‌کردن بهترین راهکاری است که می‌توانید از آن استفاده کنید بااین‌حال صحبت‌کردن تنها نمی‌تواند مشکل شما را حل کند. بهتر است پس از اینکه احساساتتان را با همسرتان در میان گذاشتید و متوجه دلایل او نیز شدید با کمک یکدیگر چهارچوب مشخصی را برای زندگی مشترک‌تان تنظیم کنید.

به اشکالات خودتان فکر کنید

در یک فرصت مناسب و هنگامی که تنها هستید با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که چقدر از رفتار همسرتان تقصیر شما است؟ آیا مسائلی مثل بی‌توجهی به ظاهرتان یا کیفیت پایین زندگی عاطفی و جنسی‌تان در این موضوع نقشی داشته‌اند؟ اگر پاسختان به این سؤالات مثبت است برای تغییر شرایط کمی بیشتر به رفتار خودتان دقت داشته باشید.

از رفتار متقابل خودداری کنید

یکی از  بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بعضی از خانم‌ها انجام می‌دهند این است که دست به رفتار متقابل می‌زنند. در حقیقت آنها برای اینکه به همسرشان نشان بدهند کارهایش چقدر ناراحت‌کننده بوده با او همان کار را تکرار می‌کنند. اما این رفتار شما نه‌تنها نمی‌تواند مشکلی را در زندگی‌تان حل کند بلکه باعث ازبین‌رفتن حرمت‌ها و رقابت بیشتر شما و همسرتان در این زمینه می‌شود. پس بهتر است از رفتارهای این‌گونه یا پرخاشگری خودداری کنید.

کمک مشاور به زوجین

ازدواج یکی از پرچالش‌ترین تجربه‌ها در زندگی هرکدام از ما است. شما در طول زندگی مشترک با انواع مشکلات مواجه می‌شوید و اگر ادامه‌پیداکردن زندگی برایتان اهمیت دارد باید بتوانید این مشکلات را برطرف کنید. کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص نیز یکی از بهترین راهکارهایی است که شما در هر زمینه و به‌خصوص این مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید.

یادتان باشد که کمک‌گرفتن از افراد بدون تخصص حداقل دو مشکل را به همراه خواهد داشت. در درجه اول شما نمی‌توانید مطمئن باشید که فرد راز شما را پیش خودش نگه می‌دارد. به‌علاوه شاید او راجع به شما و همسرتان قضاوت درستی نداشته باشد. اما مشکل دوم از این هم جدی تر است. آن هم اینکه آیا طرف مشورت شما می‌تواند راهکار مناسبی برای تغییر شرایط به شما نشان بدهد؟ باتوجه‌به این دو مورد بهتر است که برای برطرف‌کردن مشکل از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. برای آشنایی با روش های درمان خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی چندین بار به همسرم تذکر دادم که نباید به دیگر خانم‌ها نگاه کند اما او رفتارش را ادامه می‌دهد باید چه کار کنم؟

در درجه اول به صحبت‌های همسرتان گوش کنید. او چه دلیلی برای این کارها بیان می‌کند؟ آیا رابطه شما دچار مشکلی است؟ اگر پاسختان به این سؤال‌ها مثبت است سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید. اما اگر همسرتان به‌عنوان خیانت دست به این کار می‌زند بهتر است کمی جدی تر راجع به رابطه‌تان فکر کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نگاه کردن شوهر به زنان دیگر





:: برچسب‌ها: نگاه کردن شوهر به زنان دیگر ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: