درمان شخصیت ضد اجتماعی با چه روش هایی ممکن است؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا راهی برای درمان شخصیت ضد اجتماعی وجود دارد؟ افراد مبتلا به این اختلال رفتارهای پرخطر و سودجویانه‌ای دارند و به همین دلیل هم به خود و هم اطرافیان آسیب می‌رسانند. همین مساله ضرورت درمان آنان را افزایش می‌دهد. برای درمان اختلالات شخصیت، روش‌های متعددی وجود دارد که با توجه به شرایط توسط روانشناس مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه این افراد برای درمان اقدامی نمی‌کنند، این مسئولیت بر عهده اطرافیان آنان قرار دارد. با آگاهی از روش‌های درمانی می‌توانید گامی موثر در جهت درمان و افزایش سلامت روان خود بردارید.

 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

منبع:

شخصیت ضد اجتماعی 

 درمان شخصیت ضد اجتماعی 

 

 

 

درمان شخصیت ضد اجتماعی

اولین گام درمان شخصیت ضد اجتماعی، تشخیص صحیح اختلال است. تشخیص اختلال شخصیت ضد اجتماعی کار ساده‌ای نیست؛ مراجع به سادگی می‌تواند نقش فردی آرام و قابل اعتماد را برای روانشناس بازی کند. روان درمانگر برای آنکه فریب نخورد باید از مصاحبه پرفشار استفاده کند.

روانشناس در درمان شخصیت ضد اجتماعی باید بر احساسات مراجع تمرکز نماید. بروز هر یک از احساسات به جز احساس خشم و افسردگی بر درمان فرد تاثیر می‌گذارد. لازم است روانشناس در طول درمان با فرد همدلی داشته و او را حمایت کند. تجربه احساسات توسط فرد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی نشانگر پیشرفت درمان است. بهتر است روانشناس و مراجع به روی مسائل بی خطر مانند مسائل و دغدغه‌های زندگی روزمره صحبت کنند. افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی معمولا با سیاست مداران و افرادی که قدرت در دست آن‌هاست مشکل دارند. روانشناس باید در این مورد بی‌طرفانه برخورد کند زیرا مراجع نظر ثابتی راجع به این مسائل دارد.

در درمان یک فرد دارای شخصیت ضد اجتماعی، لازم است فرد به بیهودگی برخی اعمالش پی ببرد و عواقب کارهایش را ببیند. حتی ممکن است پای او به زندان هم باز شود اما اگر این یک محرک برای فهمیدن عواقب اعمالش باشد به پیشبرد درمان کمک می‌کند. گروه درمانی و خانواده درمانی نیز می‌تواند به فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی کمک کند. رهبر گروه باید مراقب باشد تا رفتارهای خطرناک بروز پیدا نکند. در خانواده درمانی تبادل اطلاعات به درک و شناخت متقابل کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B) چه ویژگی هایی دارند؟

 

تماس با مشاور

شخصیت ضد اجتماعی و اختلالات همراه آن

معمولا افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی به اینکه مشکل اصلی درون خود آن‌هاست ایمان ندارند. نهایتا اطرافیان فرد هستند که از رفتارهایش به ستوه آمده و از او می‌خواهند که زیر نظر روانشناس قرار بگیرند. هر چند ممکن است این افراد به علت مشکلات دیگر نظیر افسردگی، اضطراب، خشم شدید یا درمان اعتیاد به روانشناس مراجعه نمایند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه اختلال شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید. 

درمان شخصیت ضد اجتماعی | رفتار با فرد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی

بهتر است اطرافیان فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، روابط خود را با وی سامان دهند. به صورتی که کمترین آسیب را متوجه خود و دیگر اعضای خانواده کنند. اطرافیان باید به درست بودن رفتارشان به این افراد دقت نمایند. بهتر است حریم شخصی و مرز خود را با فرد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی حفظ کنید.

درصد رفتارهای خشونت آمیز با خانواده یا با همسر در این افراد چشمگیر است. بنابراین خانواده باید روش‌های مراقبت از خود در برابر رفتارهای بیمار را بیاموزند. برای یادگیری این اصول باید به متخصص سلامت روان مراجعه نمایید. زندگی با افرادی که شخصیت ضد اجتماعی دارند اصلا ساده نیست؛ این افراد ماهرانه دروغ می‌گویند، رفتار بسیار جذابی دارند و در نتیجه به راحتی فردی را راضی به ازدواج با خود می‌کنند. این رفتارها با هدف گرفتار کردن فرد مقابل انجام می‌شود تا در آینده بتواند رفتارهای خلاف قانونش را به راحتی دنبال کند. اگر شریک زندگی قصد مخالفت با رفتارهای وی را داشته باشد، با پرخاش، گریه یا هر کار دیگری ماجرا را به نفع خود تغییر می‌دهد. در چنین شرایطی نباید توقع پشیمانی از وی داشت زیرا او هیچ احساس شرمندگی ندارد. این افراد معمولا دیگران را مقصر رفتارهای بد خود می‌دانند.

روش های درمان شخصیت ضد اجتماعی

اختلال شخصیت ضد اجتماعی هنگام که علائم خود را در فردی نشان داد دیگر فروکش نمی‌کند. این علائم از اوایل 15 سالگی یا قبل از آن خود را نشان می‌دهند و تا آخر دوره جوانی ممکن است فرد به بدترین کارها مرتکب شده باشد. بسیاری از این افراد دچار درد‌های روان تنی و جسمی نیز هستند. هر چه سریع‌تر روند درمان خود را آغاز کنند از سرعت پیش رفت بیماری کاسته می‌شود. برخی از روش‌های موثر در درمان شخصیت ضد اجتماعی به شرح زیر هستند:

1. روان درمانی

روان درمانی یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان اختلالات شخصیت است. اگر فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی در جای ثابتی مانند بیمارستان بستری شود و در آنجا روند درمان را طی کند، درمان با رویکرد روان درمانی را ترجیح می‌دهد. اما اگر فرد زیر نظر پزشک نباشد و ارتباط او با افراد شبیه به خودش قطع نشود، نه تنها انگیزه‌اش برای درمان از بین می‌رود بلکه دوباره دست به کارهای نادرست خود می‌زند. از همین رو لازم است روان درمانگر قوانین محکمی برای او وضع کند.

2. درمان شخصیت ضد اجتماعی | درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری نوعی درمان است که به فرد یاد می‌دهد چگونه افکار و احساساتش به روی اعمالش تاثیر می‌گذارند. درمان شناختی رفتاری برای درمان اختلالات گسترده مانند اضطراب، افسردگی، فوبیا و اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درمان کوتاه مدت است و هدف آن حل کردن یک مشکل خاص می‌باشد. در طول درمان فرد یاد می‌گیرد الگوهای مخرب ذهنی که بر اعمالش تاثیر می‌گذارند را مدیریت و حذف کند.

3. یادگیری اجتماعی

روش دیگر برای درمان شخصیت ضد اجتماعی، یادگیری اجتماعی است. فرد از طریق مشاهده عواقب منفی کار خود، مانند زندان، کمپ ترک مواد مخدر و… رفته رفته از فراوانی وقوع اعمال منفی خود می‌کاهد.

4. درمان شخصیت ضد اجتماعی | دارو درمانی

ممکن است افراد مبتلا به این اختلال شخصیت با سایر اختلالات روحی و روانی هم موجه شوند. از این‌ها می‌توان به افسردگی، اضطراب و خشم اشاره کرد. این علائم از طریق دارو درمانی برطرف می‌شوند. همچنین از آنجا که این افراد معمولا سوءمصرف مواد مخدر دارند باید داروها را زیر نظر پزشک و طبق دستور مصرف کنند. 

سوالات متداول

_آیا اختلال شخصیت ضد اجتماعی قابل درمان است؟

اختلالات شخصیت به طور کامل درمان نمی‌شوند اما می‌توان آن‌ها را تا حد زیادی کنترل کرد و علائم را کاهش داد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

شخصیت ضد اجتماعی 

 درمان شخصیت ضد اجتماعی 

 

 





:: برچسب‌ها: درمان شخصیت ضد اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: