بازگشت به زندگی بعد فوت پدر
نوشته شده توسط : ذهن نو

بازگشت به زندگی بعد فوت پدر یکی از سخت‌ترین اتفاق‌هایی است که در زندگی ما مجبور به پذیرفتن آن هستیم. گاهی در زندگی وقایعی رخ می‌دهد که توانایی متوقف کردن یا تغییر دادن آن را نداریم و فقط می‌توانیم نظاره‌گر آن موضوع باشیم. مرگ یکی از بزرگترین اسرار جهان، یکی از واقعیت های زندگی و قطعی‌ترین واقعه زندگی است. اما بعضی افراد نمی‌خواهند که فوت پدر شان یا یکی از عزیزانشان را بپذیرند و در بیرون و درون مکرر در حال انکار هستند و با این کار شدت درد آور بودن این واقعه را در ذهنشان بیشتر می‌کنند و بدین ترتیب فرآیند سوگواری را برای خود طولانی‌تر می‌کنند. می‌توانید با تمرین راه های بازگشت به زندگی بعد فوت پدر آمادگی خودتان را برای کنارآمدن با این مشکل را بالا ببرید. برای آشنایی با راه های فراموش کردن مرگ پدر کلیک کنید.

منبع: بازگشت به زندگی بعد فوت پدر

بازگشت به زندگی بعد فوت پدر

ارتباط بین پدر و فرزند، یک رابطه خاص و فراموش نشدنی است. بسیاری از افراد به دلیل وابستگی زیاد به پدر خود نمی‌توانند با غم از دست دادن آن کنار بیایند. در چنین مواقعی عدم بروز احساساتتان باعث می‌شود تا اندوه خود را به یک بیماری مزمن تبدیل کنید. بنابراین هرگز جلوی گریه خود را نگیرید.

برخی افراد فکر می‌کنند اگر سعی کنند به روال عادی زندگی خود برگردند به این معناست که خاطرات پدر را فراموش کرده‌اند و از این نظر نسبت به خود و خانواده خود احساس گناه می‌کنند. اما شما علاوه بر حفظ عملکردهای خود می‌توانید یاد و خاطره پدرتان را هم زنده نگه دارید. باید بتوانید در زمان سوگواری روی رفتار خود کنترل داشته باشید، به این دلیل که بسیار آسیب پذیر هستید و واکنش‌های غیر معقول شما را به سمت مشکلات روحی روانی می‌کشاند.

اگر فوت پدر باعث تحولاتی در شاکله و روابط خانوادگی شما شده، می‌توانید برای حل مسائل موجود از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

روند زندگی کودکان بعد از فوت پدر

فوت پدر یا از دست دادن عزیزی باید در فرایند خودش برای کودکان بیان شود. کودکان تا سن 5 تا 7 سالگی اصلا با واژه مرگ آشنا نیستند (درکشان با بزرگسالانان متفاوت است) و متوجه این جریان نمی‌شوند. بعد از 12 سالگی کودک رابطه کاملی با مرگ از نظر مفهومی دارد. برای آنکه کودک با غم از دست دادن پدرش کنار بیاید باید فضای زندگی او را درگیر تعاملات جدیدی بکنیم. در چنین مواقعی اطرافیان خیلی تاثیر زیادی دارند و باید به کودک توجه مراقبانه داشته باشند. وقتی کودک حجم زیادی از توجه را از محیط اطراف خود بگیرد، می‌تواند رنج از دست دادن پدر را کاهش داده و با چیزهای دیگر جایگزین کند.

راهکارهایی برای بازگشت به زندگی بعد فوت پدر

کنارآمدن با احساسات. نوشتن خاطرات در چنین مواقعی می‌تواند کمک زیادی بکند. اختصاص دادن زمانی فقط برای گریه کردن. اما در بعضی مواقع به دلیل شوک وارد شده از آن اتفاق فرد نمی‌تواند گریه کند در این مواقع برای گریه نکردن احساس گناه نکنید و خود را سرزنش نکنید. به خودتان اجازه غمگین بودن بدهید و این را بپذیرید که در حال گذراندن دوره دردناکی هستید. با دوستان و اعضای خانواده تان صحبت کنید. شما در این شرایط به کمک آن‌ها نیاز دارید.

بازگشت به روال عادی خود را پایبند به یک زمانبندی نکنید، چراکه اگر بعد از زمان تعیین شده هنوز آرام نشده باشید ناامید از ادامه مسیر زندگی خواهید شد. هرگونه تفکر زمانبندی شده را از ذهن خود دور کنید. برای آشنایی با راه های تحمل مرگ عزیزان کلیک کنید.

توصیه مشاوران به فرد داغدار

اگر فکر می‌کنید به تنهایی یا حتی با کمک خانواده قادر به بازگشت به زندگی بعد فوت پدر خود نیستید، مراجعه به روانشناس را در نظر داشته باشید.

از گرفتن تصمیم‌های بزرگ بپرهیزید. به جای تصمیم گیری‌های سریع چند ماهی به خود مهلت دهید. ممکن است در شرایط بدی تصمیمی بگیرید که بعدها غیر قابل جبران باشد.

هر روز حداقل 7 ساعت بخوابید، سه وعده غذای کامل و سالم داشته باشید، ورزش کنید، پیاده روی گزینه مناسبی است. علایق و تفریحات خود را دنبال کنید. حداقل چند ساعتی را برای انجام فعالیتی که به آن علاقه مند هستید اختصاص بدهید.

کمک گرفتن از روانشناسان و مشاوران متخصص

بازگشت به زندگی بعد از فوت پدر زمان زیادی را می‌طلبد. اگر مدت زمان سوگواری شما بیشتر از پنج یا شش ماه شود و با این حال هنوز نمی‌توانید به زندگی عادی خود برگردید، ممکن است با ادامه این روند به افسردگی حاد دچار شوید. در چنین شرایطی مراجعه به روانشناس لازم و ضروری است. برخی ازعلائمی که ناشی از فوت پدر هستند وتداوم آن در طولانی مدت منجر به افسردگی خواهد شد؛ نظیر خستگی، کاهش اشتها، کاهش وزن، اختلال در خواب، ناتوان در انجام کارهای روزانه، خشم، سرزنش خود و….، در صورت ادامه پیدا کردن این علائم بهتر است هرچه سریع تر به روانشناس مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و مرگ عزیزان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بازگشت به زندگی بعد فوت پدر





:: برچسب‌ها: بازگشت به زندگی بعد فوت پدر ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: