کمر درد زنان بعد از نزدیکی
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمر درد در زنان بعد از نزدیکی از شکایات رایج خانم‌هاست. کمر درد زنان بعد از رابطه جنسی معمولاً به دلیل رعایت نکردن برخی از نکات رخ می‌دهد که تجربه‌ای آزاردهنده است و می‌تواند بر کیفیت رابطه جنسی زوجین تاثیر منفی بگذارد. کمر درد می‌تواند در حین رابطه جنسی یا بعد از رابطه جنسی احساس شود. این درد‌ها معمولاً به دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ از این جهت دانستن علت و رفع آن برای زوجین اهمیت بسیاری دارد. با رعایت برخی نکات و کمک گرفتن از یک فرد متخصص در زمینه مسائل جنسی می‌توانید از درد کمر پیشگیری کنید و کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: کمر درد زنان بعد از نزدیکی

علل درد کمر در زنان بعد از رابطه جنسی

کمر درد زنان بعد از رابطه جنسی، دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. سابقه درد کمر

علل‌ مختلفی برای درد کمر در زنان بعد از رابطه جنسی وجود دارد. برخی از زنان ممکن است از قبل دچار مشکلاتی نظیر درد مزمن کمر، دیسک کمر و… باشند. طبیعتا چنین افرادی بعد از رابطه جنسی هم درد کمر را تجربه می‌کنند.

2. کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | ضعف عضلات کمر

در صورتی که فرد سالم بوده و مشکلی نداشته باشد، درد کمر بعد از رابطه جنسی می‌تواند نشان دهنده ضعف عضلات باشد. درد کمر بعد از رابطه جنسی معمولاً نشان دهنده مشکل خاصی نیست اما کمی آزاردهنده است و از لذت رابطه جنسی کم می‌کند.

3. موقعیت نامناسب برای برقراری رابطه جنسی

قرار گرفتن در موقعیت نامناسب برای برقراری رابطه جنسی یکی از رایج‌ترین علت‌های درد کمر بعد از نزدیکی است. توصیه می‌شود زوجین موقعیت‌هایی را برای برقراری رابطه جنسی انتخاب کنند که فشار کمتری به کمر می‌آورد. بر اساس فیزیولوژی بدن، هر فردی ممکن است در یک سری موقعیت‌های خاص احساس راحتی بیشتری بکند. از این جهت بهتر است موقعیت‌های مختلف را برای برقراری رابطه جنسی امتحان کنید تا بدانید کدام موقعیت‌ها کمتر به کمرتان فشار می‌آورد.

4. برقراری رابطه جنسی در مکان مناسب

درازکشیدن در مکان نامسطح می‌تواند باعث آسیب دیدن کمر شود. طبیعی است که برقراری رابطه جنسی هم در یک مکان نامسطح منجر به درد کمر می‌گردد. بهتر است برای برقراری رابطه جنسی روی یک پارچه یا حوله نرم دراز بکشید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

5. کمر درد در زنان بعد از نزدیکی | رابطه جنسی خشن

رابطه جنسی می‌تواند راهی برای کاهش تنش و تخلیه هیجان باشد. در این بین برخی از زوجین به دلیل انجام رابطه جنسی خشن، باعث آسیب رساندن به مهره‌های کمر می‌شوند. در نتیجه این عمل، مهره‌های کمر دچار فشار و ضربه می‌شوند که باعث احساس درد خواهد شد.

پیشگیری از درد زنان بعد از نزدیکی

بهترین کار برای پیشگیری از درد کمر در زنان بعد از نزدیکی، انتخاب مکان و موقعیت مناسب برای انجام رابطه جنسی می‌باشد. بهتر است بر روی یک تشک یا حوله نرم دراز بکشید یا بر روی صندلی بنشینید تا فشار کمتری بر مهره‌های کمر وارد شود. تغییر موقعیت و ثابت نبودن در یک موقعیت خاص نیز می‌تواند باعث پیشگیری از درد کمر شود. همچنین می‌توانید از همسرتان بخواهید تا کمرتان را به آرامی ماساژ دهد. استفاده از کیسه آب گرم بعد از رابطه جنسی نیز بسیار موثر است. انجام ورزش‌های روزانه و خوابیدن بر روی تشک مناسب می‌تواند باعث پیشگیری از درد کمر و ضعف عضلات شود. به یاد داشته باشید که انجام حرکات ناگهانی و حرکت‌هایی که به پایین کمر فشار می‌آورد، احتمال درد کمر را افزایش می‌دهند.

توصیه‌هایی برای خانم‌هایی که درد کمر دارند

اگر دچار درد کمر خفیف هستید، رابطه جنسی را قطع نکنید، بلکه فقط با عدم تغییر ناگهانی موقعیت و انجام ورزش‌های اصلاحی در بلند مدت می‌توانید عضلات کمر خود را تقویت کنید. 1. عدم برقراری رابطه جنسی در موقعیت‌هایی که به پایین کمر فشار می‌آورد. 2. خوابیدن در حالات مناسب در طول شبانه روز 3. کاهش افسردگی، استرس و اضطراب (مسائل روانشناختی می‌توانند ادراک درد را در افراد بیشتر کند) 4. اگر در حین رابطه جنسی دچار درد کمر شدید، سریعا موقعیتتان را تغییر دهید. 5. در هنگام رابطه جنسی یک بالشتک کوچک در زیر کمر خود قرار دهید. 6. بهتر است بعد از رابطه جنسی با انجام ماساژ، کیسه آب گرم و دوش آب گرم عضلات کمرتان را ریلکس کنید. 7. اگر سابقه درد کمر دارید، بهتر است بیش از یک بار در روز رابطه جنسی نداشته باشید.

 

سوالات متداول

-چرا بعد از رابطه جنسی دچار درد کمر می‌شویم؟

درد کمر می‌تواند به دلیل مسائل مختلفی روی دهد. اما اگر سابقه درد مزمن و آسیب کمر ندارید، ممکن است این درد به دلیل ضعف عضلات و ورزش نکردن و انجام رابطه جنسی در موقعیت نامناسب باشد. برای آشنایی با موقعیت‌های مناسب برای برقراری رابطه جنسی بهتر است به یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مراجعه کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کمر درد زنان بعد از نزدیکی





:: برچسب‌ها: کمر درد زنان بعد از نزدیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: