رابطه ضربدری اختلالی مدرن و مضر
نوشته شده توسط : ذهن نو

رابطه جنسی ضربدری به این معناست که دو نفر با یکدیگر به توافق می‌رسند و افراد دیگری را نیز وارد رابطه جنسی خود می‌کنند. در اکثر مواقع معمولاً یک زوج به این رابطه اضافه می‌شود بااین‌حال گاهی اوقات نیز صرفاً یک زن یا مرد دیگر به رابطه جنسی اضافه می‌‌گردد. اگرچه بسیاری از نوجوانان و جوانان این موضوع را دلیلی بر روشنفکری خود می‌دانند بااین‌حال برقراری رابطه جنسی ضربدری حداقل در درازمدت آسیب‌های روحی بسیاری را برای فرد به همراه خواهد داشت. در واقع صرف‌نظر از افزایش احتمال بارداری یا بروز بیماری‌های مقاربتی در این قبیل روابط و پیامدهایی که به همراه خواهد داشت، آسیب‌های روحی و شخصیتی و همین‌طور محروم ماندن از یک رابطه عمیق عاطفی ازجمله مشکلاتی هستند که به دنبال روابط جنسی ضربدری برای فرد به وجود خواهد آمد. با توجه به اهمین موضوع در ادامه به طور کامل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

منبع: رابطه ضربدری اختلالی مدرن و مضر

رابطه جنسی ضربدری

تصور معمول و قابل‌انتظاری که همه ما از رابطه جنسی داریم این است که ارتباط میان دو فرد از جنس مخالف ایجاد می‌شود. درحالی‌که در روابط جنسی ضربدری معمولاً این تصور شکسته و فرد یا افرادی به رابطه اضافه می‌شوند. در متداول‌ترین شکل از این رابطه معمولاً ارتباط جنسی میان دو زوج اتفاق می‌افتد اما احتمال دارد تعداد زوجین از این نیز بیشتر شود و یا صرفاً فرد یا افرادی از یک جنس به رابطه جنسی اضافه شوند. می‌توان چنین گفت که در روابط جنسی ضربدری یک توافق نانوشته وجود دارد و آن این است که هر فرد به‌شرط اینکه به دیگران اجازه برقراری رابطه با شریک جنسی خود را بدهد می‌تواند با شریک جنسی دیگران وارد رابطه شود.

در برخی حالت‌های رابطه جنسی ضربدری هردو طرف موافق این موضوع هستند که برای کسب لذت بیشتر افراد دیگری را نیز در رابطه خود شریک کنند و در برخی موارد یکی از زوجین از سر اجبار و برخلاف میل به خواسته فرد دیگر تن می‌دهد.

دلایل گسترش رابطه جنسی ضربدری

اگرچه هنوز هم بسیاری از افراد این شیوه از برقراری رابطه جنسی را نادرست می‌دانند بااین‌حال متأسفانه در سال‌های اخیر تعداد افرادی که این قبیل روابط را تجربه کرده‌اند در حال افزایش یافتن است. به همین خاطر می‌بایست این سؤال را مطرح کرد که چه دلایلی برای گسترش رابطه جنسی ضربدری در کشور وجود دارد؟

تابوشکنی

شاید بتوان یکی از دلایل گسترش یافتن رابطه جنسی ضربدری را همان گسترش یافتن آن دانست! به عبارتی هنگامی‌که بر تعداد افرادی که به یک موضوع اعتقاد دارند یا آن را تجربه کرده‌اند افزوده شود قبح آن در میان سایرین نیز تا حد زیادی از بین رفته و دیگران احساس می‌کنند که می‌توانند آن موضوع را تجربه کنند. درنتیجه می‌بایست این نکته را در نظر داشت که به میزانی که بر تعداد تجربه کنندگان رابطه جنسی ضربدری افزوده می‌شود بر تعداد افرادی که احتمال دارد در آینده این شیوه از رابطه جنسی را تجربه کنند نیز افزوده می‌شود.

رواج پورنوگرافی از دلایل گسترش رابطه جنسی ضربدری

یکی از معایب تماشای تصاویر و فیلم‌های پورنوگرافی این است که آن‌ها رفتارهای خلاف عرف یا اخلاق را به‌عنوان موضوعاتی که می‌تواند لذت رابطه جنسی را افزایش دهد به شما نشان می‌دهند. یکی از این مسائل برقراری روابط جنسی ضربدری است که در بسیاری از این فیلم‌ها به‌عنوان موضوعی بسیار عادی نمایش داده می‌شود و این مسئله باعث خواهد شد تا افرادی که الگوهای ارتباط جنسی خود را از این قبیل فیلم‌ها دریافت می‌کنند به سمت این شکل از رابطه تمایل پیدا کنند.

تفاوت دیدگاه‌ها نسبت به رابطه جنسی و عاطفی

در سال‌های اخیر دیدگاه‌های نوجوانان و جوانان نسبت به روابط عاطفی و جنسی تغییرات بسیاری پیداکرده است. برای مثال برخی از دختران و پسران بدون هیچ‌گونه تعهد یا احساس عاطفی صرفاً به‌عنوان شریک جنسی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. در چنین شرایطی طبیعی است که آن‌ها به رابطه جنسی نه به‌عنوان بخشی از یک رابطه عاطفی و در قالب تشکیل خانواده بلکه به‌عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به لذت نگاه کرده و طبیعتاً به دنبال راهکارهایی برای افزایش این لذت هستند.

فانتزی‌های جنسی

فانتزی‌های جنسی به معنای رفتارهایی هستند که شما در تخیلات جنسی خود آن‌ها را انجام می‌دهید و یا توقع دارید طرف مقابلتان آن‌ها را برای شما انجام دهد. برقراری رابطه جنسی ضربدری ممکن است در تصورات جنسی بسیاری از ما وجود داشته باشد اگرچه درصد بالایی از این افراد هرگز تصورات خود را عملی نمی‌کنند بااین‌حال وجود چنین فانتزی‌هایی یکی از دلایلی است که باعث بروز این شکل از رابطه می‌شود.

نبود لذت جنسی میان زوجین

یکی از دلایلی که می‌تواند زوجی را به سمت رابطه جنسی ضربدری متمایل کند این است که آن‌ها از رابطه دونفره خود به حد کافی لذت نمی‌برند و یا مشکلاتی در رابطه عاطفی میان آن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود چندان‌ که باید نسبت به یکدیگر احساس تعلق‌خاطر نداشته باشند. وجود چنین شرایطی باعث خواهد شد تا زوجین برای ایجاد تنوع و لذت در رابطه جنسی، خود به سراغ تجربه رابطه جنسی ضربدری بروند. بهتر است در شرایطی که متوجه چنین مشکلاتی در رابطه جنسی یا عاطفی با همسرتان می‌شوید سعی کنید تا با کمک گرفتن از مشاورین خانواده یا روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی راهکارهایی را برای بالا بردن کیفیت ارتباط خود و همسرتان آموزش ببینید.

پیامدهای رابطه جنسی ضربدری

خارج کردن رابطه جنسی یا هر موضوع دیگر از حالت طبیعی آن به‌طورقطع پیامدهایی را به همراه خواهد داشت که در ادامه راجع به مهم‌ترین آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

آسیب‌های روانی

همان‌طور که در هرم نیازهای مازلو نیز مطرح می‌شود انسان‌ها به‌صورت فطری نیاز دارند تا به دیگران محبت کرده و مورد محبت آن‌ها قرار بگیرند. ارتباط جنسی نیز حداقل در فرهنگ کشور ما به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از یک رابطه عاطفی و احساس تعلق‌خاطر صورت می‌گیرد. برقراری رابطه جنسی ضربدری برای شما و شریک عاطفی‌تان این پیغام را به همراه خواهد داشت که شما صرفاً اسبابی برای کسب لذت هستید و طرف مقابل هیچ علاقه‌ای به شما ندارد. این موضوع به‌ویژه در شرایطی که یکی از زوجین بدون میل قلبی و بر اساس اجبار طرف مقابل وارد رابطه شده باشد شدت بیشتری پیدا کرده و مشکلاتی را برای فرد به همراه خواهد داشت. احساس افسردگی، از دست دادن اعتمادبه‌نفس و یا بی‌اعتمادی نسبت به‌تمامی افراد جنس مخالف می‌تواند از پیامدهای این مسئله باشد.

از بین رفتن روابط

رابطه جنسی ضربدری اگرچه می‌تواند برای مدتی لذت جنسی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد بااین‌حال پیش از تصمیم‌گیری برای چنین رابطه‌ای بهتر است این را بدانید که این قبیل روابط باعث از بین رفتن رابطه عاطفی شما و طرف مقابلتان خواهد شد. احساس حسادت و یا از دست دادن اعتمادبه‌نفس در مقابل شریک جنسی و عاطفی ازجمله مسائلی است که بر رابطه شما سایه خواهد انداخت.

با پیشنهاد رابطه جنسی ضربدری چگونه برخورد کنیم؟

هنگامی‌که پیشنهاد شرکت در چنین روابطی به فرد داده می‌شود بسیاری از افراد آن را رد خواهند کرد. اما در شرایطی که همسرتان از شما بخواهد همراه او در چنین رابطه‌ای شرکت کنید شاید مخالفت کردن برایتان سخت باشد. بسیاری از افراد ممکن است از ترس جدایی و پیامدهای آن یا به دلیل اطمینان از خیانت همسر در صورت عدم همراهی با وی، شهامت مخالفت با این موضوع را نداشته باشند. با توجه به آسیب‌هایی که شرکت در این روابط می‌تواند در رابطه عاطفی و همین‌طور سلامت روان شما ایجاد کند بهتر است به این درخواست پاسخ منفی بدهید و اگر دراین‌باره نیاز به دریافت مشاوره دارید می‌توانید از روانشناسان خانواده کمک بگیرید. روانشناسان معمولاً بدون هیچ قضاوت منفی و بی‌طرفانه به صحبت‌های شما گوش کرده و به شما در یافتن بهترین راهکار کمک خواهند کرد.

قدرت نه گفتن داشته باشید

هنگامی‌که پیشنهاد رابطه جنسی ضربدری به شما داده می‌شود ابتدا خوب به آن فکر کنید و مطمئن شوید که دچار سوءتفاهم نشده‌اید. درصورتی‌که تصمیم گرفته‌اید این درخواست را رد کنید با صراحت نظر خود را بیان کنید. توجه داشته باشید که سکوت کردن یا صحبت‌های غیرصریح هرگز نمی‌تواند نظر شما را به دیگران بیان کند و چه‌بسا آن‌ها احساس کنند که شما چندان نیز نسبت به این مسئله بی‌میل نیستید. به همین خاطر اگر قصد رد کردن این درخواست را دارید با صراحت نظر خود و همین‌طور دلایلتان برای مخالفت را بیان کنید. سعی کنید با همسرتان یا هر فرد دیگری که این پیشنهاد را مطرح کرده در یک فضای منطقی صحبت کنید و او را نیز از عواقب تصمیمش آگاه نمایید.

راجع به آینده رابطه خود تصمیم بگیرید

اگر همسر شما در این قبیل روابط جنسی حضور دارد و یا از شما نیز می‌خواهد با او همراهی داشته باشید بهتر است راجع به ادامه ارتباط با وی تصمیم جدی بگیرید. روانشناسان خانواده معتقدند ماندن در یک رابطه عاطفی که در آن خیانت بارها اتفاق می‌افتد و یا طرف مقابل، شما را به انجام کارهایی برخلاف میلتان وادار می‌کند آسیب‌های روحی بسیاری را به همراه خواهد داشت و به همین خاطر اگر درگیر چنین روابطی شده‌اید سعی کنید مشکلات موجود را حل کرده و در صورت شکست به رابطه پایان دهید.

از یک مشاور کمک بگیرید

بسیاری از افرادی که پیشنهاد شرکت در روابط جنسی ضربدری را دریافت می‌کنند و یا به‌اجبار در این روابط شرکت داده می‌شوند آسیب‌های روحی بسیاری را تجربه خواهند کرد. اگر تصمیم گرفته‌اید رابطه خود را با چنین فردی پایان دهید بهتر است برای بررسی وضعیت سلامت روان خود از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا شرایط تلخ گذشته را فراموش کرده و از تأثیر آن بر ادامه زندگی خود جلوگیری کنید. علاوه بر این چنانچه با همسرتان به توافق رسیده‌اید که از این ارتباطات فاصله بگیرید مشاورین خانواده می‌توانند راهکارهای مفیدی را برای عملی کردن این تصمیم و همین‌طور بهبود کیفیت ارتباط عاطفی و جنسی در اختیارتان بگذارند.

فرزندان شما یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر درزمینهٔ روابط جنسی ضربدری هستند. درصورتی‌که فرزندان شما متوجه وجود چنین روابطی بین والدین خود شوند آسیب‌های روحی بسیاری را تجربه خواهند کرد. فضای عاطفی نامناسب در یک خانواده حتی اگر آن‌ها متوجه دلیل این شرایط نشوند ازجمله مسائلی است که می‌تواند باعث آسیب آن‌ها شود. در شرایطی که فرزندان شما یا فردی از نزدیکان شما درگیر این موضوع هستند بهتر است دراین‌باره از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

رابطه جنسی ضربدری یعنی چه؟

رابطه جنسی ضربدری به شیوه‌ای از برقراری ارتباط جنسی گفته می‌شود که در آن به‌غیراز زن و مرد فرد یا افراد دیگری نیز حضور دارند. این افراد می‌توانند یک زوج دیگر و یا یک زن یا یک مرد باشند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رابطه ضربدری اختلالی مدرن و مضر





:: برچسب‌ها: رابطه ضربدری اختلالی مدرن و مضر ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: