بازگشت به کار بعد از اخراج
نوشته شده توسط : ذهن نو

بازگشت به کار بعد از اخراج شدن برای هر کسی کار آسانی نیست. برخی در این شرایط ماه‌ها ممکن است توانایی روحی برای جستجوی شغلی جدید را بازنیابند. شاید برخی بر این باورند که اخراج از کار نوعی شکست در زندگی‌شان است؛ شاید باشد، اما باید بپذیریم که شکست بخشی جداناپذیر از مسیر موفقیت است. از دست دادن شغل‌تان نباید شما را از رسیدن به رویاهای‌تان بازدارد، درعوض تلنگری برای شما خواهد شد تا پی به اشتباهات خود ببرید و از تجربیاتی که دارید استفاده کنید. جاه طلبی‌های خود را حفظ کنید تا بتوانید گامی بزرگ برای موفقیت‌های بیشتر بردارید. شاید شما اخراج شدن از کار را ننگی در سوابق شغلی‌تان بدانید اما باید خوشبین باشید تا بتوانید شغل مناسب خود را پیدا کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات مشاوره شغلی استفاده نمایید.

منبع: بازگشت به کار بعد از اخراج

بازگشت به کار بعد از اخراج

شاغل بودن برای یک سری افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین دلیل اخراج شدن از کار و شاغل نبودن بر روی آن‌ها تاثیرات منفی شدیدی می‌گذارد. اخراج شدن از کار مثل این می‌ماند که چیز مهمی را در زندگی از دست داده باشید. کسانی که شغل خود را از دست می‌دهند، بیشتر از همیشه احساس خشم و آسیب پذیری دارند به همین دلیل برای بازگشت به کار یا یافتن شغلی جدید بیشتر از همیشه به تمرکز و کمک‌های اطرافیان نیاز خواهند داشت.

پیامد‌های از دست دادن شغل

با از دست دادن شغل، افراد نه تنها منبع درآمد خود را از دست می‌دهند، بلکه اعتماد به نفس و آرامش آن‌ها نیز از بین می‌رود. اخراج شدن به طور غیرمنتظره زندگی نرمال و روتین شخص را دچار یک همهمه و اختلال می‌کند. به طوری که این اتفاق تاثیر بدی روی زندگی خود شخص و حتی خانواده او می‌گذارد. بر طبق گفته متخصصان بیکار شدن برای مردان سخت‌تر از زنان است و سبب افزایش استرس و نگرانی برای زندگی و آینده می‌شود.

رفتار مناسب پس از اخراج از کار

اگر شغل‌تان را از دست داده‌اید باید بدانید که این وضعیت همیشگی نیست و قطعا گذرا است، پس جای نگرانی نیست. درادامه روش‌هایی را می‌خوانید که رعایت آن به شما کمک خواهد کرد که چگونه با از دست دادن شغل خود کنار بیایید وهمینطور سبب بازگشت به کار بعد از اخراج خواهد شد.

شما تنها فرد بیکار در جامعه نیستید، پس خودخوری را کنار بگذارید زیرا دوران بیکاری موقتی است.

به خاطر از دست دادن شغل‌تان ارتباط خود را با دوستان و همکاران قطع نکنید. علاوه بر اینکه آن‌ها می‌توانند به شما در بازگشت به کارتان کمک کنند بلکه ارتباط با دیگران می‌تواند تاثیر مثبتی روی شما داشته باشد.

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید و این را به خاطر داشته باشید که اخراج شدن شما دلیل بر بی‌کفایتی‌تان نیست. شاید کاری را به درستی انجام نداده باشید اما به این معنا نیست که شما از انجام تمام امور کاری‌تان ناتوان هستید.

صبور باشید. عجول بودن برای بازگشت به کار بعد از اخراج در حالی که هنوز آمادگی شروع کاری را ندارید می‌تواند شما را دوباره در معرض خطر از دست دادن شغل‌تان قرار دهد. بنابراین قبل از شروع کاری تمامی جنبه‌های آن را در نظر بگیرید و زمانی که از هر نظر آماده بوده‌اید اقدام کنید.

شروعی دوباره برای بازگشت به کار بعد اخراج

برای بازگشت به کار باید بدانید که چگونه رزومه خود را از نقاط قوت و توانایی‌هایتان پر کنید. شاید برای شما سوال باشد که آیا در مصاحبه شغل جدید باید به شغل قبلی اشاره کنید یا خیر. در این مورد باید بگوییم بله شما باید با اعتماد به نفس کامل در خصوص دلیل اخراج شدن‌تان صحبت کنید تا اعتماد لازم را جلب کنید. قبل از اینکه بخواهید به کار برگردید باید دلیل اخراج‌تان را بدانید و بدون توجه به تاثیر بدی که فکر کردن به این موضوع روی شما دارد، باید با خود روراست باشید تا بتوانید به نقاط ضعف خود آگاهی پیدا کنید.

انتخاب شغل جدید و مناسب

یافتن شغلی مناسب همیشه کاری دشوار بوده. باید اخراج شدن‌تان را یک نکته مثبت در نظر بگیرید. اگر بتوانید از تجربیات خود به درستی بهره ببرید می‌توانید شغلی مناسب با توانایی‌ها و شخصیت خود پیدا کنید. پیدا کردن یک شغل جدید چالش‌های زیادی به دنبال دارد، اما این چالش‌ها برای رسیدن به موفقیت طبیعی است. پس از اخراج شدن کمی به خودتان فرصت دهید تا بتوانید روحیه خود را برگردانید و برای مصاحبه کاری آماده شوید تا فرصت‌های شغلی کمی که دارید را از دست ندهید. برای آشنایی با نحوه انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

راهنمایی گرفتن از مشاوران روانشناسی

اخراج شدن در زندگی برای هرکس به خصوص کسانی که علاقه مند به کار کردن و مستقل شدن دارند بسیار سخت است. مخصوصا اگر نتوانید به حالت قبل برگردید و اعتماد به نفس خود را از دست داده باشید. در چنین شرایطی اگر فکر می‌کنید هیچ حامی و پشتیبانی برای کنار آمدن با این موضوع و شروع دوباره کار ندارید می‌توانید از روانشناسان متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مشاوران شغلی با آگاهی کامل به اصول و قواعدی که یافتن شغل جدید لازم دارد، شما را در این مسیر همراهی خواهند کرد. برای دریافت خدمات لازم می‌توانید استعدادیابی شغلی نیز دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کار و شغل مناسب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بازگشت به کار بعد از اخراج





:: برچسب‌ها: بازگشت به کار بعد از اخراج ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: