مشکل با همسر | اختلاف با همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلاف و مشکل با همسر در هر زمانی از زندگی مشترک و برای بسیاری از مسائل ممکن است رخ دهد. در واقع این اختلافات اجتناب ناپذیرند. اما گاهی این اختلافات شدت می­گیرند و سبب سرد شدن رابطه زوجین و مشکلات دیگر می­شوند. آیا زوجین نباید با یکدیگر هیچ اختلافی داشته باشند؟ این اختلافات چرا به وجود می­آیند؟ راه حل این اختلافات چیست؟ سوالاتی هستند که ما در این مقاله به برسی آن­ها می­پردازیم. برای حل سریع‌تر مساله حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

منبع: مشکل با همسر | اختلاف با همسر

مشکلات با همسر معمولا بر سر چه مسائلی است؟

هنگامی که دو فرد با عقاید و تفکرات مختلف، تربیت، خانواده، تجربیات متفاوت تصمیم به آغاز زندگی با یکدیگر را می­گیرند؛ این تفاوت­ها ممکن است سبب بحث و اختلاف بر سر مسائل بسیاری شود. مهم­ترین مسائلی که سبب اختلاف میان همسران می­شود عبارتند از:

1- مسائل مالی | مشکل با همسر

گاها چشم و هم­چشمی کردن و داشتن توقعات بیجا و خواسته­های نابه جا در شرایط نامناسب مالی سبب بروز بحث و ناراحتی میان زوجین می­شود. اختلافات دیگری نیز نظیر ندادن خرجی، ولخرجی کردن،… ممکن است پیش بیاید.

راه حل چیست؟ بهتر است قبل از ازدواج تا حدی درباره مسائل مالی به توافق برسید. درباره خواسته­هایتان از یکدیگر، وضعیت اقتصادی،… با یکدیگر صادق باشید و همسر خود را در جریان وضعیت مالی بگذارید تا شما را درک کند.

2- شیوه تفکر و مسائل اعتقادی، شخصیتی، فرهنگی

هر شخص بنا به تربیت خانوادگی و تجربیاتی که در طول زندگی­اش بدست می­آورد درباره مسائل مختلف زندگی اعتقاد و تفکرات مخصوص به خود را داراست. اعتقادات و تفکرات هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و گاها افراد بر سر مسائل اعتقادی، فرهنگی یا اختلاف در شیوه تفکر به مشکل میخورند. این اختلافات اعتقادی ممکن است در خصوص مسائل دینی و مذهبی نوع پوشش،… باشد. اختلاف در فرهنگ و آداب و رسوم خانواده­ها نیز ممکن است سبب ایجاد تنش در بین زوجین شود.

راه حل چیست؟ زوجین باید بدانند و بپذیرند که با یکدیگر تفاوت­های زیادی در مسئل مختلف دارند. پذیرش این مسئله به خودی خود از بسیاری از بحث­ها و ناراحتی­ها پیشگیری می­کند چرا که طرفین درک می­کنند که طبیعی است که در بسیاری از مسائل با یکدگیر اختلاف نظر داشته باشند. اما اگر زوجین خود نتوانند این مشکلات ناشی از این تفاوت­ها را حل کنند باید به مشاور مراجعه کنند.

3- اختلاف با خانواده همسر و نوع ارتباط با خانواده­‌ها

اختلافاتی که بین زن و مرد با خانواده همسرشان پیش می­آید می­تواند بحث و جدال را بین زن و شوهر زیاد کند. وابستگی زیاد زن و یا مرد به خانواده­اش و رفت وآمد زیاد با آن­ها ممکن است سبب حساسیت همسر شود. گاهی نیز خانواده زوجین نمیتوانند عروس و یا داماد خود را به راحتی به عنوان عضوی جدید در خانواده بپذیرند و بر رابطه زوجین اثر منفی می­گذارند.

راه حل چیست؟ بهتر است جبهه داشتن نسبت به خانواده همسر را کنار گذاشت. باید به دنبال ریشه مشکلات گشت. گاهی برخی افراد به دلیل مشکلات شخصیتی خود، دوست ندارند شاهد خوشبختی و موفقیت بقیه باشند. گاهی نیز علت مشکلات میان همسران و خانواده­ها وابستگی شدید یکی از زوجین به خانواده خود است. پس با پیدا کردن ریشه مشکلات باید شروع به حل کردن مسائل و اختلافات نمود.

4- مشکل با دروغگویی همسر

گاهی یکی از زوجین بنا به دلایلی به همسر خود دروغ گفته و یا مسائلی را از وی پنهان می­کند. دروغ گفتن به همسر خود می­تواند آسیب­های جبران ناپذیری به دو طرف وارد کند و به اعتماد طرفین خدشه وارد کند.

راه حل چیست؟ زندگی کردن با فردی که مرتبا در حال دروغ گفتن و پنهانکاری است بدون شک کار بسیار مشکلی است. دروغ می­تواند اعتماد طرفین را سست کند و در زندگی مشکلات فراوانی ایجاد کند. زوجین باید علت دروغ گفتن به یکدیگر را پیدا کنند و ریشه این مسئله را حل کنند. بدون شک صداقت داشتن بسیار ارزشمندتر از دروغگویی به شریک زندگی خود است، حتی اگر این صداقت به ضرر خود باشد.

5- مشکل با همسر در زمینه جنسی

گاهی ریشه اختلافات زوجین از مسائل جنسی ناشی می­شود. این مشکلات به دلایل مختلفی می­تواننند ایجاد شوند و زمینه­ساز مشکلات بعدی باشند. مشکلاتی از قبیل از دست دادن میل جنسی، متفاوت بودن محرک­های جنسی،… میتواند در بین بسیاری از زوجین رخ دهد.

راه حل چیست؟ بر خلاف اعتقاد عموم روابط جنسی میان زوجین و کیفیت آن تاثیر بسیاری بر جنبه­های دیگر زندگی مشترک دارد. پس باید به آن توجه کرد. درباره مسائل جنسی و خواسته­ها و خوشایندها و ناخوشیندهایتان بی­پرده با یکدیگر گفت­وگو کنید. در صورت داشتن مشکلات جدی بهتر است به یک سکس­تراپیست مراجعه کرد.

6- اختلاف بر سر مسائل تربیتی فرزندان

گاهی اختلاف­هایی بر سر بچه­دار شدن یا نشدن و مسائل تربیتی و نگهداری فرزندان پیش می­آید. پدر و مادر باید هردو در نگهداری از فرزند خود مشارکت کنند. همچنین به علت متفاوت بودن محیط­هایی که پدر و مادر هر یک درآن پروش یافته­اند، هر یک از آن­ها برای تربیت فرزند سبک متفاوتی را در نظر دارند.

راه حل چیست؟ تربیت فرزندان امری بسیار مهم است که باید پدر و مادر درباره آن همراه با کمک یک مشاور درباره آن به توافق برسند. لازمه تربیت فرزندان همکاری پدر و مادر در امور تربیتی و سایر مسائل مرتبط با آن­هاست. پدر خانواده نباید از توجه به فرزندانش غافل شود و فقط به مسائل مالی و کاری بپردازد. حضور و توجه پدر برای ایجاد دلبستگی ایمن در فرزندان امری بسار مهم است.

7- نداشتن ارتباطات مناسب با یکدیگر

زوجین در یک رابطه باید بتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند،گفت و گو کنند و مشکلاتشان را حل کنند. نداشتن مهارت­های ارتباطی مناسب، گوش نکردن به صحبت­های یکدیگر و عدم درک همسر می­تواند ریشه اصلی بسیاری از اختلافات باشد.

راه حل چیست؟ گفت­وگو کردن با یکدیگر و گوش دادن به سخنان هم راه حل بسیاری از مشکلات است. گاهی افراد بدون بیان مشکل و خواسته خود از طرف مقابل انتظار درک و جبران مسائل پیش آمده را دارند؛ درصورتی که فرد مقابل اصلا متوجه این مشکلات و ناراحتی­ها در همسر خود نشده است. متقابلا هر یک از زوجین باید مهارت گوش دادن را نیز در خود تقویت کنند. گوش دادن به سخنان همسر بدون قضاوت و پیش­داوری، به شما کمک می­کند یکدیگر را درک کنید و متوجه انتظارات یکدیگر را شوید.

حتما برای ریشه یابی مشکلات و دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

مشکل با حسادت همسر

حساسیت بیش از حد یکی از زوجین وحسادت می­تواند سبب حس آزادی طرف مقابل را بگیرد. همسر فردی که دارای حساسیت بیش از حد است، به تدریج دچار احساس خفقان می­شود. ممکن است به اعتمادشان خدشه وارد شود و بحث و اختلافات فراوان بین زوجین رخ دهد.

راه حل چیست؟ وجود یک رابطه عاطفی پایدار میان زوجین،می­تواند از بروز بسیاری سوءتفاهمات و حساسیت­ها جلوگیری کند. همینطور زوجین باید از احساسات و حریم خود آگاهی پیدا کنند و درباره­ی آن­ها با همسر خود گفت و گو کنند. اعتماد میان یک زوج امری بسیار مهم است که نباید به آن خدشهای وارد کرد. اگر اختلافات بر سر اینگونه مسائل شدید باشد کمک گرفتن از یک مشاور خانواده امری ضروری است.

راه حلی برای همه افراد و همه مشکلات با همسر

بدون شک بهترین راه حل کاهش اختلافات میان همسران کمک گرفتن از یک فرد حرفه­ای است. مشاورانی که در زمینه خانواده و زوج تخصص دارند با انواع مشکلاتی و اختلافاتی که ممکن است رخ دهند آشنایی دارند. آن­ها با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت هر دو شخص، سوابق، فرهنگ، شخصیت، … انجام تست­ها و گفتوگوی انفرادی و زوجی بهترین راه حل­ را پیشنهاد می­دهند. همچنین با مراجعه به یک مشاور می­توان مهارت­هایی که به حل مسئله و خوب گوش کردن و مهارت­های کاربردی در زندگی و مخصوصا زندگی مشترک را در خود تقویت کرد.

کلام نهایی در مورد مشکل با همسر

در هر خانواده و میان هر زوجی اختلافات و بحث­هایی وجود دارد و این مسئله امری کاملا طبیعی است. به تدریج این اختلافات با پذیرفتن تفاوت­های فردی و با کامل­تر شدن شناخت از یکدیگر و بدست آوردن تجربه و کسب مهارت­های بیشتر در طی زندگی مشترک کم­تر بروز پیدا می­کند.

صحبت کردن و بیان مشکلات و ناراحتی‌­هایی که از یکدیگر دارید می­‌تواند بسیار کمک کننده باشد و ما باید مهارت­‌های ارتباطی و مهارت گوش کردن را در خود تقویت کنیم. اما در موارد که بحث­‌ها و اختلافات شدت می­‌گیرد و مسائل دیگر زندگی را نیز تحت تاثیر قرار می‌­دهد باید از یک مشاور کمک گرفت. برای جلوگیری از پیشروی این مساله و تبدیل شدن به اختلافات خانوادگی تمام عیار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل با همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای دریافت مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشکل با همسر | اختلاف با همسر





:: برچسب‌ها: مشکل با همسر | اختلاف با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: