متقاعد کردن دیگران
نوشته شده توسط : ذهن نو

متقاعد کردن دیگران مهارتی است که در طول زمان بهبود بخشیده می‌شود. دانستن نحوه استفاده از تکنیک‌های متقاعد سازی برای متقاعد کردن کسی، در موقعیت های مختلف بسیار ضروری است. متقاعد سازی این امکان را می‌دهد که حمایت اطرافیان را جلب کنید. نظرات آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید و باورهای جدیدی را القا کنید. متقاعد کردن دیگران همچنین در حرفه شما نقش مهمی ایفا کند، زیرا ممکن است به شما در درک بهتر مشتریان، افزایش درآمد و ارتقاء شغلی کمک کند. اما متقاعد کردن دیگران به معنای قلدری یا زورگویی نیست. در ادامه اهمیت و چگونگی متقاعد کردن دیگران را گفته‌ایم. برای بهبود این مهارت حتما از مشاوره فردی استفاده کنید.

منبع: متقاعد کردن دیگران

متقاعد کردن دیگران

متقاعد کردن دیگران از مهارت‌هایی است که همه افراد در زندگی شان باید آن را یاد بگیرند. زیرا به طور حتم در شرایطی به آن نیاز پیدا خواهند کرد. ما نیاز داریم که در محل کار، خانه، محیط اجتماعی و… کسانی را در کنار خود داشته باشند. بنابراین یادگیری این امر که چگونه دیگران را با خود همراه سازیم ضروری است.

زمانی که شما حرفی می‌زنید و نظرات خود را طوری بیان می‌کنید که دیگران با آن موافق باشند، درواقع مخاطب را با خود همراه کرده‌اید. اما اکثر افراد از مهارت های ارتباطی قوی برخوردار نیستند و همین موضوع باعث می‌شود نتوانند دیگران را به خوبی متقاعد کنند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قدرت متقاعد کردن دیگران را ندارید، نگران نباشید. در ادامه راه‌های برای ارتقاء این مهارت شرح داده‌ایم.

اصول متقاعد کردن دیگران

با متقاعد سازی، شما می توانید ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در واقع این کار یک روشی است که به وسیله آن شما می‌توانید عقاید، نگرش یا رفتارهای شخص یا اشخاص دیگر را تغییر دهید. اگر اصول متقاعد سازی را یاد نگیرید، ممکن است مدام با دیگران در خصوص مسائلی بحث و مشاجره داشته باشید و نتوانید روی آن‌ها تأثیری بگذارید. بنابراین با دانستن اصول متقاعد کردن دیگران می‌توانید به موفقیت های زیادی دست یابید و کاری کنید اوضاع، همیشه بر وقف مراد شما باشد.

حتما مقاله مهارت های ارتباطی را بخوانید.

روش های موثر برای متقاعد کردن دیگران

چیزهای زیادی را به راحتی با متقاعد کردن دیگران به دست آورید. بزرگ‌ترین ابزار شما برای رسیدن به آنچه که می خواهید از طریق روانشناسی متقاعد سازی است. در ادامه 6 تاکتیک متقاعد کننده را معرفی کرده‌ایم که می توانید برای به دست آوردن هرآنچه که از کسی می خواهید استفاده کنید. به احتمال زیاد اولین باری که این تاکتیک ها را عملی می‌کنید موفق نخواهید بود. اما هرچه بیشتر از آن ها استفاده کنید، در اجرای آن ها ماهرتر و موفق‌تر می‌شوید.

1- اعتماد به نفس داشته باشید

اولین قدم شما این است که در تمام مدت، اعتماد به نفس خود را نشان دهید. هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، استدلال هایتان قانع کننده تر به نظر می‌رسند و قدرتمندتر ظاهر می‌شوید. اگر اعتماد به نفس بالایی ندارید نترسید، زیرا اعتماد به نفس را به راحتی می‌توانید تظاهر کنید. فقط مراقب باشید که اعتماد به نفس خود را بیش از حد افزایش ندهید، در غیر این صورت این خطر وجود دارد که مردم را با غرور منحرف کنید. برای آشنایی با راه های افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

2- یک استدلال منطقی معرفی کنید

مردم به راحتی با منطق متقاعد می‌شوند. وقتی کسی به این باور می‌رسد که انجام کاری درست یا بهترین کار است؛ در واقع در آن زمان شما توانستید آن‌ها را با استدلال درست متقاعد کنید.

برای مثال، فرض کنید در حال متقاعد کردن همکار خود هستید که یکی از چالش برانگیزترین وظایفی که باهم انجام می دهید را انجام بدهد. در ابتدا او مقاومت می‌کند، اما با یک استدلال منطقی برای توضیح اینکه او برای این کار بهتر است و اگر این کار را بکند برای هردو شما خوب است و موجب پیشرفت شرکت می شود استفاده کنید.

3- کاری کنید برای طرف مقابل مفید به نظر برسد

یکی از موثرترین ابزارهای متقاعد سازی این است که درخواست شما برای طرف مقابل ارزشمند به نظر برسد. انجام این کار می‌تواند مشکل باشد. اما در شرایط مناسب، کارساز است. فرض کنید می‌خواهید دوست خود را برای انجام کاری متقاعد کنید. شاید فکر کند آن کار برایش سخت است و چندان مایل به همراهی نباشد. می‌توانید در مورد این صحبت کنید که بعد از کار، او را به یک شام دعوت می کنید یا هدیه ای برایش می‌خرید. بدین ترتیب آن شخص با لذت و انرژی بیشتر کمک‌تان خواهد کرد.

4- کلمات خود را با دقت انتخاب کنید

برخی از کلمات، ذاتا ارزش بالاتری نسبت به سایرین دارند. برای مثال، ” پر سود ” کلمه ای قدرتمندتر از ” خوب ” و ” معقول ” است. هدف از انجام این کار این نیست که شما کلمات بزرگ و قلمبه سلمبه را به جملات خود وارد کنید. بلکه هدف این است جملات خود را مرتب کنید تا به بهترین نحو منظور خود را برسانید. در این فرآیند، شما به عنوان یک ارتباط دهنده عالی معرفی خواهید شد و باعث می‌شود باهوش تر و متفکرتر به نظر برسید و در نتیجه قابل اعتماد باشید.

5- صبور اما پیگیر باشید

شما همیشه نمی‌توانید سوژه خود را متقاعد کنید که در اولین تلاش، آنچه که می‌خواهید را به شما بدهد. اگر موفق نشدید هرگز به التماس یا مشاجره متوسل نشوید. در عوض، شرایط را رها کنید و در فرصتی دیگر دوباره تلاش کنید. پیام‌های متقاعد کننده شما در ناخودآگاه طرف مقابل باقی می ماند، و دفعه بعد که بحث را مطرح می کنید، فرصتی دارید که منطقی‌تر و متقاعدکننده تر به نظر برسید. هدف خود را رها نکنید اما، بین تلاش های مکرر زمان زیادی بگذارید.

6- از تکرار استفاده کنید

ذهن انسان به طور ناخودآگاه به تکرار واکنش نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است زمانی که می خواهید با دیگران صحبت کنید و ایده هایی را بیان کنید یا آن ها را متقاعد کنید، جملات و نکات کلیدی سخن خود را چند بار تکرار کنید. لازم به ذکر است که این تکرار کلمات نباید خسته کننده و در واقع از نظر مخاطب تکراری باشد. باید به شیوه‌ها و روش های متفاوتی این کار را انجام دهید.

7- از مخاطب خود تعریف و تمجید کنید

چه کسی است که از تعریف و ستوده شدن خوشش نیاید؟ البته این تمجیدها نیز جا و مکان و حتی اندازه دارد. اما معمولا برای متقاعد کردن دیگران سعی می شود نقاط قوت مخاطب بیان شود و به نوعی توجه شخص مقابل جلب شود. بدین گونه با حس و حال بهتری به سخنان شما گوش می دهند و به احتمال زیاد نظرات خود را با شما هم سو خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه متقاعد کردن دیگران می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: متقاعد کردن دیگران





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: