کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

کات کردن رابطه معمولا برای کسی که قصد انجام این کار را دارد با دشواری بیشتری همراه هست. در مقابل حس شکست عشقی در کسی که ترک شده ایجاد می‌شود، این شرایط جدایی را سخت می‌کند، در حالی که ماندن در رابطه هم انتظارات حداقل یکی از طرفین را برآورده نمی‌کند. اگر موضوعی در رابطه هست که موجب آزار شما شده و به فکر جدایی هستید، حتما باید برای مرور رابطه از متخصص کمک بگیرید. در صورتی که نمی‌دانید چگونه رابطه تان را تمام کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

منبع: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟

کات و تمام کردن رابطه

بودن در رابطه‌ای که همه چیز به دلخواه‌مان هست یکی از مهم‌ترین و عمیق‌ترین نیازهای هر کسی است؛ به میزانی که رابطه‌تان عمیق‌تر باشد یا زمان بیشتری از آن گذشته باشد، تمام کردن آن سخت‌تر خواهد بود. گذر زمان بیشتر به این معناست که رابطه شما عمق بیشتری یافته و خاطرات بیشتری با یکدیگر دارید و تمامی این مسائل کات کردن را برای شما دشوار خواهد کرد. اگرچه در بسیاری از مواقع رابطه وقتی تمام می‌شود که دیگر به‌اندازه گذشته با یکدیگر صمیمیت ندارید، اما گاهی اوقات نیز علی‌رغم علاقه‌ای که به شریک احساسی‌تان دارید می‌بایست رابطه را تمام کنید. برای مثال هنگامی‌که هدف شما از رابطه عاطفی یکسان نیست و یا زمانی که یکی از شما تصمیم به مهاجرت می‌گیرد مجبور خواهید بود برای ادامه رابطه‌تان تصمیم جدی بگیرید.

کات کردن ، وضعیت روحی شما را برای مدتی تحت تأثیر قرار خواهد داد. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن سعی کنید با افزایش اطلاعات خود راجع به نحوه تمام کردن رابطه و همین‌طور کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی احتمال بروز آسیب‌های روحی را برای خود کاهش دهید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

چرا کات کردن رابطه عاطفی و عاشقانه سخت است؟

کات کردن و جدا شدن از دوست پسر ( یا دوست دختر ) یا یک رابطه عاطفی برای هر کسی موضوعی دردناک و سختی است که فشار روانی زیادی ایجاد می‌کند. این فشار روانی معمولاً باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری جدی در مورد این موضوع را مرتباً پشت گوش بیاندازید. شاید شما هم با اینکه می‌دانید در یک رابطه ناسالم قرارگرفته‌اید، اما برای تمام کردن آن تصمیمی اساسی نمی‌گیرید یا تصمیمات‌تان را عملی نمی‌کنید. در ادامه به چند علت کلی که در مخاطبان‌مان مشترک بود اشاره کرده‌ایم، با بررسی دقیق‌تر توسط متخصص می‌توانیم دلایل منحصر به فرد شما را شناسایی کرده و به شما جهت اتخاذ یک تصمیم مناسب خدمات مشاوره ارائه می‌دهیم. برای آشنایی با نشانه های رابطه ناسالم کلیک کنید.

ترس از تنهایی و شکست عشقی

یکی از شایع‌ترین دلایلی که ما را از کات کردن یک رابطه منصرف می‌کند، این است که دوست نداریم شرایط و احساسات منفی پس از جدایی را تجربه کنیم. به همین خاطر با تمامی مشکلات واضح در رابطه به رابطه‌مان ادامه می‌دهیم. به خاطر داشته‌باشید که همه ما برای کسب آرامش وارد یک رابطه عاطفی می‌شویم و شما نیز به‌عنوان یک انسان این حق را دارید که از رابطه عاطفی خود لذت ببرید. پس اگر به هر دلیلی این آرامش در رابطه شما وجود ندارد بهتر است هرچه سریع‌تر از ادامه دادن آن دست بکشید.

بیشتر بخوانید : روانشناسی عشق

احساس ترحم و عذاب وجدان برای طرف مقابل

گاهی اوقات نگران طرف مقابل هستیم. و به خاطر اینکه او آسیبی نبیند، یا حس دین نسبت به محبت‌هایش و یا شرایط نامطلوب طرف مقابل از تمام کردن رابطه دچار عذاب وجدان می‌شویم. اگر در چنین شرایطی قرار دارید بهتر است برای کاهش فشار روانی و پیدا کردن یک راه‌حل مناسب حتما از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا به طور مسالمت آمیز و با درک بهتر از موقعیت رابطه را کات کنید.

تردید نسبت به درستی تصمیم

آیا واقعا کات کردن تنها راهکاری است که برای شما باقی مانده؟ تمام کردن یک رابطه می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد. برای مثال شاید تا مدت‌ها درگیر احساسات منفی باشید و یا نتوانید وارد یک رابطه جدید شوید. گاهی نیز ممکن است از این بترسید که در آینده پشیمان شوید، اما راهی برای برگشت وجود نداشته باشد. این تردیدها باعث خواهد شد که از گرفتن یک تصمیم قاطع برای رابطه خود ناتوان شوید. در این شرایط سعی‌کنید تا جای ممکن با خودتان صادقانه صحبت کنید. به این سؤال پاسخ دهید که واقعاً تا چه حد در این رابطه به خواسته‌های خود رسیده‌اید؟ یا نداشته‌های این رابطه آنقدری برایتان ارزش دارند که به خاطرشان تمامی رابطه را از بین ببرید؟ آیا این رابطه باعث رشد من می‌شود و یا آسیب؟ آیا این رابطه انتظارات شما را در آینده برآورده می‌کند؟ و….

احساس ضرر کردن

شما در یک رابطه عاطفی زمان و احساس بسیاری را هزینه می‌کنید. گاهی اوقات این هزینه‌ها مانع از این می‌شوند که به‌راحتی بتوانید برای کات کردن رابطه تصمیم بگیرید. در چنین شرایطی بهتر است هزینه‌هایی که برای رابطه کرده‌اید را در یک کفه ترازو قرار دهید و دلایل خود برای تمام کردن رابطه را نیز در کفه دیگر قرار دهید. آنگاه به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً پایان‌دادن به این رابطه به نفعتان خواهد بود یا خیر. در ضمن توجه کنید که هر چه زمان بگذرد ضرر شما بیشتر خواهد بود، پس آیا صرف زمان تغییری در وضعیت شما ایجاد خواهد کرد؟ اگر همین زمان را صرف رابطه‌ای دیگر می‌کردید زودتر به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌رسیدید؟

نداشتن اعتمادبه‌نفس

ترس از دست‌رفتن امکان تجربه یک رابطه عاطفی یا وابستگی‌های بیش‌ازحد به طرف مقابل، از جمله دلایل ناتوانی شما برای کات کردن هستند. پس اگر ضعف‌های شخصیتی شما مانع از تصمیم‌گیری درست برای رابطه شده، به کمک متخصص روانشناسی آن‌ها را شناسایی نمایید. این گونه قادر به تصمیم‌گیری درست خواهید شد.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

باید ها و نباید های کات کردن | چگونه از یک رابطه خارج شویم ؟

1- قاطعانه تصمیم بگیرید

تهدید به رفتن به رابطه عاطفی شما آسیب جدی خواهد زد. این روش حتی برای ترساندن‌شریک عاطفی تان نیز اصلا مناسب نیست. شاید با این کار قصد بررسی ارزش خودتان نزد شریک عاطفی تان را داشته باشید. اما چنین تهدیدهایی به جای کمک به رابطه‌تان آسیب خواهد زد.

اگر می‌خواهید طرف مقابل حرف‌هایتان را جدی بگیرد، بهتر است صرفاً زمانی راجع به یک موضوع صحبت کنید که به‌واقع برای آن تصمیم گرفته‌اید. تهدیدهای بدون عمل باعث خستگی طرف مقابل می‌شود. و او را از ادامه رابطه دل‌زده می‌کند یا باعث کاهش ارزش حرف شما برای وی می‌شود. زیرا شما بارها او را به رفتن تهدید کرده‌اید. ولی آن را عملی ننموده‌اید. حتما مقاله ترس از جدایی از عشق را بخوانید.

2- برای کات کردن با طرف مقابل صحبت کنید

کات کردن رابطه عاطفی بدون اینکه هیچ توضیحی برای طرف مقابل داشته باشید یکی از اشتباهاتی است که متأسفانه در حال رواج پیدا کردن نیز هست. اگر برای کات کردن رابطه خود تصمیم جدی گرفته‌اید، پس راجع به این موضوع با شریک احساسی‌تان صحبت کنید. دلایل خود را در کمال آرامش برای وی توضیح دهید. در این گفت‌وگو به او نیز اجازه بدهید صحبت کند و از خودش دفاع کرده یا راهکارهایی که برای ادامه رابطه دارد را بیان کند. در طول صحبت کردن سعی کنید این احساس را در طرف مقابل ایجاد نکنید که او تنها مقصر شرایط پیش ‌آمده است و تا جای ممکن احترام هردونفر را حفظ کنید.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته درباره کات کردن رابطه های عاطفی؛ اگر شما و شریک احساسی‌تان در یک فضای دوستانه از یکدیگر خداحافظی کنید؛ دوره سوگ پس از رابطه سریع‌تر و با شدت کمتری خواهد گذشت. همچنین سلامت روان شما نیز بیشتر تأمین خواهد شد. به همین خاطر اگر در گفت‌وگو با طرف مقابل به نتیجه مطلوب نرسیدید سعی کنید در یک فضای دوستانه از یکدیگر جدا شوید.

3- حقیقتاً رابطه را تمام کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید رابطه عاطفی خود را تمام کنید پس باید آن را به‌طور کامل تمام کنید. تمام کردن رابطه عاطفی اما ادامه‌دادن آن به‌عنوان دوستی اجتماعی، همکاری یا هر موضوع دیگر یک اشتباهات بسیار بزرگ است. پس هرگز و تحت هیچ شرایطی مرتکب آن نشوید. این موضوع علاوه بر اینکه فراموش کردن رابطه عاطفی را برای شما سخت خواهد کرد سایر روابطتان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. درنتیجه اگر به دنبال تصمیم‌گیری برای تمام کردن یک رابطه هستید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

4- پذیرش داشته باشید

هرچقدر سریع‌تر بتوانید با واقعیت پیش‌آمده کنار بیایید و آن را بپذیرید احساسات منفی که تجربه می‌کنید نیز سریع‌تر پایان‌پیدا می‌کند. درنتیجه از زمانی که برای کات کردن رابطه تصمیم‌گرفتید، این واقعیت رابپذیرید که عمر رابطه شما پایان‌یافته است. و سعی‌کنید تا جای ممکن به دنبال‌یافتن بهانه برای ادامه رابطه یا شروع مجدد آن نباشید. در چنین شرایطی به سایر ابعاد زندگی خود توجه داشته باشید و نسبت به آینده خود امید باشید.

نقش مشاور ذهن نو برای کات کردن رابطه

تصمیم برای تمام کردن یک رابطه از آن دسته تصمیم‌هایی است که شاید هرگز دوست نداشته باشیم بگیریم. گاهی اوقات ممکن است راهکارهایی به‌غیراز کات کردن وجود داشته باشد که شما متوجه آن‌ها نیستید، گاهی نیز ممکن است بااینکه می‌دانید تمام کردن یک رابطه به نفع‌تان است نتوانید این تصمیم را بگیرید و یا احساسات منفی پس از جدایی رهای‌تان نکند.

بیشتر بخوانید : درمان شکست عشقی

در تمامی این شرایط شما می‌توانید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که درزمینهٔ روابط عاطفی دارند، می‌توانند بهترین راهکار برای یک رابطه را به شما معرفی کنند و علاوه بر این شما می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن یا نگرانی بابت جانب‌داری با آن‌ها صحبت کنید. استفاده از مشاوره پس از کات کردن یک رابطه می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات خود را بشناسید و از این طریق بتوانید احتمال شکست در روابط آینده خود را کاهش دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کات کرد در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بعد از کات کردن یک رابطه چه باید کرد؟

اولین قدم این است که بپذیرید رابطه شما تمام شده و از این به بعد می‌بایست مسیر زندگی خود را به‌تنهایی ادامه دهید. پس از این سعی کنید برای اوقات فراغت و ساعت‌های مختلف زندگی خود برنامه‌ریزی کنید تا احساسات منفی کمتر باعث آزار و اذیت شما بشوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟





:: برچسب‌ها: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: