برخورد با مردان بی توجه | طرز برخورد و رفتار با بی توجهی شوهر
نوشته شده توسط : ذهن نو

نحوه برخورد با مردان بی توجه برای بسیاری از خانم‌های درگیر با این موضوع تبدیل به سوالی جدی شده است. همه ما نیاز داریم تا فردی را دوست داشته باشیم و به همان میزان که محبت و توجه خود را به وی نشان می‌دهیم، از او نیز محبت دریافت کنیم. با این حال گاهی اوقات شما متوجه این موضوع می‌شوید که همسرتان چندان که باید به شما توجهی ندارد. در چنین شرایطی شما نیاز دارید تا اطلاعاتی را در ارتباط با نحوه برخورد با مردان بی توجه به دست آورید تا رابطه عاطفی خود را به شرایط مطلوب بازگردانید. قبل از بیان این درخواست اول از بی‌توجه‌بودن همسرتان مطمئن شوید. شاید این شمایید که بیش از حد به رفتارهای وی حساسیت نشان می‌دهید. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. برای آشنایی با نشانه های خانواه سالم کلیک کنید.

منبع: برخورد با مردان بی توجه | طرز برخورد و رفتار با بی توجهی شوهر

برخورد با مردان بی توجه

نحوه برخورد و رفتار شما با شوهر و مردان بی توجه ، تأثیر بسیاری در بهبود یا بدترشدن زندگی مشترک تان دارد. لجبازی یا مقابله به مثل ارتباط شما را بدتر از پیش خواهد کرد. در عوض برخورد سازنده شما می‌تواند باعث اصلاح رفتار همسرتان بشود.

بر اساس تجربه در برخی مواقع قضاوت و حساسیت بیش از حد خانم‌ها درباره بیتوجهی همسرشان درست نیست. به همین خاطر هنگام مواجهه با چنین احساسی برای روشن‌شدن شرایط و یادگیری نحوه برخورد با مردان بی توجه با مشاور خانواده مشورت نمایید. مشاورین با توجه به صحبت‌هایتان تصویر روشن‌تری از عمق و حقیقت زندگی مشترک تان نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید : بی توجهی مرد به زن

علت بی توجهی های شوهر

در برخورد با بی توجهی مردان باید علت بی توجهی او را پیدا کنید. شما با توجه به علت های این مساله راحت تر قادر به تغییر شرایط خواهید بود. حتما برای شناسایی این مساله از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده نمایید. در ادامه برخی از علل های رایج بی توجهی مردان را شرح داده ایم.

  • دارای شخصیت درونگرا یا دوری جو
  • ابتلا به بیماری های جسمانی
  • ابتلا به اختلالات روانی مثل افسردگی یا اضطراب
  • فشار و مشکلات شغلی
  • وجود مسائل حل نشده با شما

بهترین نحوه برخورد با مردان بی توجه

1- شرایط را بسنجید

در نخستین قدم بهتر است شرایط را بسنجید و تصویر روشنی از وضعیت موجود تهیه نمایید. برای مثال آیا همسرتان همواره این خصوصیت را داشته؟ یا از جایی به بعد نسبت به شما بی توجه شده است؟ اگر همسرتان همیشه نسبت به شما بی توجه نبوده، باید ببینید که چه اتفاقی باعث بی توجهی او شده است؟ اگر رفتاری از جانب شما یا هر نقصی در زندگی مشترکتان او را دلسرد کرده بهتر است برای رفع آن اقدام نمایید. اما اگر بی توجهی او به دلیل مشغله‌های کاری یا ناراحتی از موضوعی مانند سوگ یا شکست در یک زمینه خاص است. پس به جای تمرکز بر بی توجهی همسرتان ، او را حمایت کنید.

2- با همسرتان صحبت کنید

اگر احساس می‌کنید همسرتان چندان که باید به شما توجه ندارد بهتر است در این باره با او صحبت کنید. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که صحبت کردن اصلی‌ترین وسیله ارتباطی میان شما و همسرتان است. تصورات اشتباهی مانند اینکه او باید بدون صحبت کردن متوجه ناراحتی شما و دلایل آن شود را از ذهنتان پاک کنید و با صراحت راجع به آنچه تصور می‌کنید با همسرتان صحبت نمایید. صحبت در بسیاری از مواقع سوتفاهم‌های میان شما را از بین می‌برد.

3- برخورد با مردان بی توجه | دلایل را پیدا کنید

پس از اینکه شرایط را به دقت بررسی کردید و با همسرتان نیز راجع به احساسات خود صحبت کردید می‌بایست بادقت دلایل بی توجهی همسرتان را برای خود مشخص کنید و سعی کنید تا این دلایل را از بین ببرید. برای مثال شاید پس از صحبت با همسرتان به این نتیجه برسید که باید زمان‌های بیشتری را به صحبت از احساسات خود با همسرتان اختصاص دهید و یا می‌بایست برخی رفتارهایتان که باعث ناراحتی او شده را کنار بگذارید. سعی کنید تا جای ممکن با دقت بیشتری این دلایل را مشخص کرده و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی داشته باشید. اگر احساس می‌کنید راهکارهای مناسب برای برطرف کردن این دلایل را نمی‌دانید می‌توانید از روانشناسان خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

برای آشنایی با نوه برخورد با مردان بد اخلاق کلیک کنید.

4- زبان همسرتان را بشناسید

توجه داشتن به طرف مقابل می‌تواند در ذهن هریک از ما معنایی متفاوت با دیگری داشته باشد. برای مثال ممکن است همسر شما نسبت به ظاهرتان بی توجه باشد اما تلاش خود برای رفاه شما را به منزله توجه بداند و یا بسیاری از مردان در بیان احساسات خود دچار ضعف هستند و ترجیح می‌دهند توجهشان را در رفتار نشان دهند. در این شرایط این شما هستید که می‌بایست زبان بیان توجه و علاقه در همسر خود را شناخته و خود را با آن تطبیق دهید. البته می‌توانید با او صحبت کرده و از وی بخواهید در کنار تطبیق یافتن شما با تفکرات او، همسرتان نیز به شما و نوع ابراز توجهی که می‌پسندید اهمیت بدهد.

برخی از زوجین در چنین شرایطی به این نتیجه می‌رسند که دنیای آنها و همسرشان با یکدیگر تفاوت بسیاری داشته و هرگز نمی‌توانند زبان مشترکی میان خود پیدا کنند. با توجه به اینکه این باور می‌تواند تا حد زیادی کیفیت زندگی مشترک شما را تحت تأثیر خود قرار دهد بهتر است برای جلوگیری از آن از یک مشاور کمک بگیرید. روانشناسان خانواده به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از راهکارهای مشخصی دستیابی به یک درک مشترک را میان خود افزایش دهید.

5- برخورد با مردان بی توجه | هویت مستقل داشته باشید

اگر می‌خواهید با نادیده گرفته شدن از جانب همسرتان مبارزه کنید بهتر است تلاش کنید تا هویتی ثابت برای خود داشته باشید. همه ما برای افرادی که کمتر دنباله روی دیگران هستند و برای خود اصول مشخصی دارند احترام بیشتری قائل هستیم. البته به این مسئله نیز توجه داشته باشید که داشتن اصول مشخص در زندگی و پایبندی به آنها به معنای بی توجهی به نظرات دیگران یا عدم انعطاف پذیری و گذشت نیست. بلکه صرفاً به این معناست که شما خود را در رضایت دیگران غرق نکنید و به همسرتان نشان دهید که در چالش‌های زندگی می‌تواند روی شما و نظراتتان حساب کند.

6- تلاش‌های همسرتان را تشویق کنید

اگر رفتار شما همسرتان را به این نتیجه برساند که هرگز نمی‌تواند تغییری در شما ایجاد کند این موضوع تبدیل به دلیلی برای بی توجهی خواهد شد. در نتیجه سعی کنید با ایجاد تغییراتی در رفتار خود به او این پیام را بدهید که نظراتش برای شما ارزشمند هستند و به آنها توجه خواهید کرد. حتی اگر احساس می‌کنید خواسته یا نظر همسرتان برخلاف میل شماست و نمی‌خواهید آن را عملی کنید بهتر است از او بابت توجه و نظراتش تشکر کنید و دلایل خود را برای عمل نکردن به نظراتش بیان کنید. اما بد نیست گاهی و در برخی مسائل برخلاف میل باطنیتان به خواسته همسر خود توجه کنید.

7- برخورد با مردان بی توجه | از مشاورین کمک بگیرید

اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید به تنهایی نحوه برخورد با مردان بی توجه را یاد بگیرید و یا راهکارهایی که تا به حال از آنها استفاده کرده‌اید تغییری در شرایط ایجاد نکرده؛ حتما از روانشناس خانواده کمک بگیرید. مشاورین به دلیل تخصص و تجربه‌ای که در زمینه برخورد با این مشکلات دارند می‌توانند راهکارهای مناسبی را به شما ارائه کنند. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند از طریق صحبت با شما و همسرتان آسیب‌ها و مشکلات ریشه‌ای که خود را در رفتارهایی مانند بی توجهی نشان می‌دهد پیدا کرده و از طریق رفع آنها کیفیت ارتباط میان شما و همسرتان را بهبود ببخشند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

8- رابطه را از یکنواختی خارج کنید

هیجان و شادی در هر زندگی مشترکی لازم است. وقتی همسرتان هیچ رنگ و لعابی در رابطه تان نبیند، ناخواسته نسبت به شما سرد و بی توجه می‌شود. پس هر از گاهی تغییری در حال و هوای خانه به وجود آورید. کاری کنید که او نسبت به حضور شما اشتیاق پیدا کند.

9- برخورد با مردان بی توجه | احترام به خودتان را فراموش نکنید

شما لایق احترام و بهترین ها هستید. پس برای جلب توجه مردان و شوهر تان هرگز کاری نکنید که از ارزش هایتان کم شود. خانم ها تحت تاثیر هورمون عشق گاه خود را به طور کامل فراموش می‌کنند. این مساله باعث خیانت آن‌ها به خودشان می‌شود. به طوری که استانداردها و خط قرمزهایشان را کنار زده و هر کاری برای جلب توجه مردان می‌کنند. چنین روش‌هایی شاید در کوتاه مدت شما را به موفقیت برساند. اما در بلند مدت متوجه آسیب های ناشی از چنین رابطه‌ای خواهیدشد.

10- همیشه هم بخشنده نباشید

در برخورد با مردان بی توجه باید بدانید که خودتان نیز ایجادکننده این شرایط هستید. وقتی شما به راحتی همه اشتباهات او را می‌بخشید، چه انتظاری از او دارید؟ او به این باور رسیده که می‌تواند هر آنطور که می‌خواهد رفتار کند و در نهایت با یک معذرت خواهی ساده، مساله را از سرش باز کند.

11- به جای گله و شکایت روش های دیگر را انتخاب کنید

مردان بیش از هر چیز از غرشنیدن بیزارند. “تو چرا به من توجه نمی‌کنی؟”. “چرا بیشتر وقتت رو با همکارات میگذرونی ولی با من نه؟”. “اصلا با من حرف نمیزنی”. چنین جملات به جای نزدیک کردن مردان او را بیشتر از شما دور می‌کند. در برخورد با مردان بی توجه باید محتاطانه تر رفتار کنید.

12- نیازها و احساسات همسرتان را در نظر بگیرید

مردان کمتر از خانم‌ها نیازها و خواسته هایشان را به زبان می‌آورند. شاید همین مساله در برخورد با مردان بی توجه برای خانم‌ها چالش جدی ایجاد کند. مرد بعد از مدتی با خود می‌گوید “او هیچ توجهی به نیازها و احساساتم نمیکند، من چرا باید این کار را برای او بکنم؟”. چنین دیدگاهی مردان را روزبروز بی توجه تر می‌کند.

نحوه برخورد با مردان بی توجه | تصمیم برای آینده رابطه

بی توجهی طرف مقابل گاهی می‌تواند شما را به این نتیجه برساند که بهتر است به رابطه خود خاتمه بدهید. اگرچه ارتباط با افرادی که محبت و توجهشان نسبت به شما را به خوبی نشان می‌دهند یکی از حقوق طبیعی هر فردی است. با این حال برای جلوگیری از اتمام رابطه و فشار روانی ناشی از جدایی، حدالامکان تلاش خود را برای بهبود رابطه انجام دهید. اما اگر ادامه این رابطه دیگر برایتان ممکن نیست، بهتراست جدایی از همسرتان را براساس اصول مشخصی پیش ببرید. این گونه هر دو آسیب کمتری از این شرایط می‌بینید.

در اولین قدم به خوبی جوانب مختلف تصمیم خود را بررسی کنید و مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید. اگر احساس می‌کنید مزایای جدایی بیشتر از ادامه رابطه است در این باره با همسرتان صحبت کنید. احساسات خود و تصمیمتان را با وی درمیان بگذارید و از او بخواهید تا او نیز در این زمینه نظراتش را بیان کند. گاهی اوقات همسرتان وقتی متوجه رفتارهای آزار دهنده‌اش بشود، برای تغییر تصمیم خواهد گرفت. اما اگر او تمایلی به تغییر در رفتار خود ندارد بهتر است تصمیمتان را عملی کنید. با توجه به اینکه اتما یک رابطه عاطفی آسیب‌های روحی بسیاری را برای شما ایجاد خواهد کرد. و حتی روابط آینده شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، بهتر است در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.

سخن آخر

شما دیریا زود باید راهی مناسب برای برخورد با مردان بی توجه پیدا کنید. این روند حتما به زندگی مشترک تان آسیب های جدی خواهد زد. در قدم اول باید علت این بی توجهی مردان را بجویید. سپس به کمک متخصصین خانواده مشکلات دیرنه را حل و فصل نمایید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو به صورت آنلاین و تلفنی و حضوری به صورت کاملا تخصصی به شما خدمات درمانی ارائه می‌دهد. بنابراین همین الان با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با مردان بی توجه در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بهترین شیوه برخورد با مردان بی توجه چیست؟

بهتر است ابتدا با طرف مقابل بابت آنچه احساس می‌کنید صحبت کنید و علاوه بر بیان احساساتتان صحبت‌های طرف مقابل را نیز بشنوید. همچنین تلاش برای یافتن زبان مشترک با همسر و کمک گرفتن از مشاورین خانواده نیز راهکارهای مناسبی هستند.

چرا بعضی از مردان به همسر خود توجهی ندارند؟

ناتوانی در بیان احساسات و یا نبود زبان مشترک میان زوجین از مهمترین دلایل این موضوع هستند. گاهی اوقات نیز برخی مردان متوجه اهمیت این مسئله برای همسرشان نیستند و به همین خاطر توجه خود را به او نشان نمی‌دهند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: برخورد با مردان بی توجه | طرز برخورد و رفتار با بی توجهی شوهر





:: برچسب‌ها: برخورد با مردان بی توجه | طرز برخورد و رفتار با بی توجهی شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: