ترک اعتیاد به تریاک در خانه به روش های سنتی
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ترک اعتیاد به تریاک در خانه امکان پذیر است؟ تریاک یکی از شایع‌ترین مواد مخدر است که امروزه افراد بسیار زیادی درگیر مصرف آن هستند. با توجه به تاثیرات منفی بسیار زیاد این ماده بر روی بدن در دراز مدت، ترک آن ضرورت می‌یابد. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون نگرش منفی نسبت به ترک اعتیاد به تریاک در کمپ و یا ترس از آبرو ترجیح می‌‌دهند که ترک اعتیاد به تریاک را در خانه انجام دهند.

منبع: ترک اعتیاد به تریاک در خانه به روش های سنتی

اما با توجه به پیامدها و سختی‌های ترک در خانه، توصیه می‌شود که با یک متخصص مشورت نمایید و از اصول صحیح ترک اعتیاد به تریاک در خانه آگاه شوید. اینگونه می‌توانید این ماده مخدر را با موفقیت ترک کنید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید

ترک تریاک در خانه

تریاک به طور سنتی از دیرباز در کشور به روش‌های مختلف مصرف می‌‌شود و برخی آن را ماده‎‌ای بی‌خطر و حتی گاه شفا بخش می‌دانند، غافل از آثار و نشانه‌های اعتیاد آن؛

1. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | خطر اعتیاد دوباره

تقریبا۶۰ درصد افرادی که اعتیاد را به تنهایی پشت سر می‌گذارند، بعد از گذشت یک دهه مجددا معتاد می‌شوند. این درحالی است خطر اعتیاد دوباره در افرادی که از مشاوره ترک اعتیاد به تریاک و مواد مخدر استفاده کردند، بسیار کمتر است.

2. ترک ناموفق

بیشتر کسانی که چند دوره ترک اعتیاد به تریاک در خانه ناموفق را پشت سر می‌گذارند، دیگر تمایلی به ترک پیدا نمی‌کنند و تا آخر عمر خود معتاد باقی می‌مانند. پس ترک‌های ناموفق زنگ خطری جدی برای اعتیاد دائمی است و باید از آن جلوگیری شود.

3. خطرات جسمی

دوره 12 روزه بعد از شروع به ترک اعتیاد، دوره‌ای است که با درد و خماری همراه می‌شود و حتی در مواردی منجر به تشنج یا سکته نیز می‌گردد . افرادی که بدون نظارت پزشک اقدام به ترک خودسرانه می‌کنند باید از عوارض جسمی خطرناک آن نیز مطلع باشند.

4. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | مشکلات روحی

اعتیاد علاوه بر بیماری‌های جسمی باعث بیماری‌های روحی خطرناک مثل افسردگی، اضطراب، ناتوانی در حل مسئله، افکار خودکشی و… می‌شود. افرادی که در کمپ یا زیر نظر روانشناس اقدام به ترک اعتیاد در خانه می‌کنند درباره این مشکلات هم صحبت کرده و به حل آن‌ها می‌پردازند. اما افرادی که در خانه بدون پشتیبانی اقدام به ترک اعتیاد به تریاک می‌کنند مشکلات روحی بیشتری را برای خود ایجاد خواهند کرد.

5. هزینه و زمان بیشتر

چون ترک اعتیاد به تریاک در منزل به صورت غیر استاندارد و غیر حرفه‌ای صورت می‌گیرد، مدت زمان بیشتری طول کشیده و هزینه‌های مادی و غیر مادی بیشتری نسبت به ترک در کمپ خواهد داشت.

6. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | اعتیادهای جدید

برخی افراد برای ترک اعتیاد به تریاک در منزل، به‌صورت خودسرانه و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه و مصرف داروهای مختلف از جمله متادون، بوپرنورفین و سایر داروهای مسکن می‌کنند. مصرف خودسرانه این نوع داروها نه تنها باعث ترک اعتیاد به ماده مخدر مورد مصرف نمی‌شود، بلکه در اکثر موارد بیمار علاوه بر ماده مخدر مورد مصرف، به این داروها نیز اعتیاد پیدا می‌کند.

روش درست ترک در منزل

ترک اعتیاد به تریاک در خانه، اصول خود را دارد. این اصول صحیح به شرح زیر می‌باشد:

1. مشخص کردن مدت زمان مصرف

احتمال موفقیت در این نوع ترک در خانه تریاک، بیشتر برای افرادی وجود دارد که اعتیاد شدیدی به تریاک ندارند و دوز مصرفی آن‌ها پایین است. در افرادی که بیش از 1 سال و با دوز بالا مصرف کننده مواد بوده‌اند ترک در خانه جوابگو نیست و خطرات بسیار زیادی نیز دارد.

2. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | تحت نظر غیر مستقیم پزشک باشید

چون امکان اورژانسی شدن وضعیت بیمار و از کار افتادن علائم حیاتی در زمان سم زدایی و سیر درمان وجود دارد، بهتر است حتما با مشاور ترک اعتیاد یا پزشکتان به صورت تلفنی در ارتباط باشید یا هرروز در مطب چکاپ شوید. از طرف دیگر در دوره ترک، شما نیاز به مصرف داروهایی نظیر متادون و ب 2 و مسکن‌ها دارید . این داروها در صورت مصرف خودسرانه خطر اعتیاد جدیدی را به همراه دارند.

ترک اعتیاد به تریاک در خانه | انواع روش های ترک در خانه تریاک

روش‌های ترک اعتیاد به تریاک در خانه عبارتند از:

1. ترک ناگهانی | ترک اعتیاد به تریاک ناگهانی

این روش که به ترک سقوط آزاد و یابوئی معروف است، با ترک یک باره و ناگهانی مواد انجام می‌گیرد. اصطلاح ترک يابوئي به این دلیل گفته می‌شود كه در واقع تحمل عوارض و دردهاي ناشي از قطع سريع مواد به حدی است كه قدرت و توان حيوانی چون يابو را طلب می كند. این نوع ترک در خانه تریاک ریسک بالایی داشته و حتی در مواردی باعث صرع و تشنج، سکته، توهم و هذیان می‌گردد.

2. ترک سنتی یا تدریجی

برحی افراد تلاش می‌کنند که خودشان مواد مخدر را به صورت تدریجی کنار بگذارند. در این روش باید به مرور زمان میزان مصرف مواد را کاهش دهید تا در آخر نیاز به مصرف به طور کامل از بین برود. این روش از روش‌های مرسوم ترک اعتیاد به تریاک در خانه است و حتما باید زیر نظر مشاور ترک اعتیاد انجام شود.

3. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | روش‌های سنتی برای ترک در منزل تریاک

ترک اعتیاد به تریاک با اسفاده از روش‌های سنتی نیز انجام می‌گیرد که به شرح زیر هستند:

ترک در منزل تریاک با عسل

در این روش شما باید عسل یا شیره انگور را با ژل آلوورا ترکیب کنید و هر 8 ساعت یک قاشق مربا خوری از آن نوش جان کنید.

ترک در منزل تریاک با اسپند | ترک اعتیاد به تریاک در خانه

در این روش ابتدا شاخ و برگ اسپند را پودر کرده و بعد از آن ۲ الی ۱۰ گرم از شاخ برگ پودر شده را کف دستتان بریزید و مقداری دانه‌ی اسپند به آن اضافه کنید. البته باید مراقب باشید ‌که دانه‌های اسپند پودر نشود چرا که سمی خواهند شد. آن‌ها را با انگشت شست نرم کرده و بخورید. با این روش بدون درد استخوان و خماری قادر خواهید بود تا مصرف تریاک را قطع نمایید.

ترک اعتیاد به تریاک در خانه | مایعات و دمنوش

مایعات و دمنوش‌ها با کمک به دفع سموم بدن به مرحله سم زدایی کمک می‌کنند اما مصرف آن‌ها به تنهایی کافی نیست. توصیه می‌شود که برای ترک از یک متخصص کمک بگیرید.

عوارض ترک اعتیاد به تریاک در خانه

ترک اعتیاد به تریاک در خانه چه در منزل و چه در کلینیک و کمپ های ترک اعتیاد به عوارض و علائمی همراه است که باید فرد برای کنترل آن تحت نظر متخصص یا پزشک قرار گیرد. در غیر این صورت ممکن است با عواقب جبران ناپذیر جسمی و روانی روبرو شود. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ترس و حملات هیجانی
  • احساس نا امنی و بی قراری
  • شکاک بودن
  • لرزش بدن و احساس سرما
  • آبریزش بینی
  • آبریزش چشم
  • تعرق زیاد
  • اسهال
  • استفراغ
  • خستگی شدید
  • بی خوابی و بد خوابی

پیشگیری از عوارض ترک اعتیاد به تریاک در خانه

بهترین راه برای پیشگیری از عوارض ترک در خانه تریاک باید قبل از هر اقدامی با یک متخصص یا پزشک ترک اعتیاد مشورت کنید. تا بتوانید علائم و عوارض شدید ترک اعتیاد به تریاک در خانه را کنترل کنید. همچنین برای پیشگیری از میل به مصرف مجدد یا انصراف از ترک بهتر است در روند درمان ترک اعتیاد با یک متخصص و روانشناس با تجربه در زمینه ترک اعتیاد در تماس باشید.

رمز موفقیت ترک اعتیاد به تریاک در خانه چیست ؟

ترک اعتیاد به مواد مخدر از جمله تریاک زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که فرد انگیزه و اراده قوی برای انجام این کار را داشته باشد. انگیز فرد می تواند سلامتی، بهبود وضعیت زندگی، خانواده، فرزند، پدر و مادر و … باشد. فرایند ترک اعتیاد نیازمند صبر، تعهد و تصمیم قوی و فولادی است. و فرد در این روند حتما با سختی هایی روبرو خواهد شد که باید از پس این مشکلات بر آید.

فردی که قصد ترک اعتیاد به تریاک در خانه را دارد باید انتظارات غیر واقعی خود را کنار بگذارد و تصور درمان بدون درد و سریع را فراموش کنید. این تصورات تنها استرس و فشار عصبی بیشتر را برای فرد در حین ترک به همراه خواهد داشت که سبب می شود او از ادامه مسیر سرد شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد ترک اعتیاد به تریاک در خانه

روش ابوعلی سینا برای ترک در خانه چیست؟

بیماران مبتلا به اعتیاد که هر روز رأس ساعتی معین مبادرت به مصرف مواد مخدر می‌کنند؛ اگر ساعت مصرف مواد مخدر را از حالت منظم به حالت نامنظم تبدیل کنند، ترک ماده مخدر برایشان آسان‌تر خواهد بود.

برای ترک در خانه تریاک معمولا چه قرص هایی تجویز می‌شود؟

متادون ، ب2 ، و انواع مسکن‌ها و آرامبخش‌ها

سندروم بعد از ترک چگونه است؟

حمله‌های هیجانی و ترسیدن، ناخوشی، بی قراری و احساس ناامنی، شکاک بودن، ناامیدی و افسردگی، سرما و لرزش بدن در اثر سرما با وجود گرم بودن بودن محیط، عطسه، آبریزش بینی و آب ریزی چشم، اسهال و استفراغ و مشکلات عروقی، بی‌حوصله بودن و خستگی و بی‌خوابی یا بدخوابی و درد نسبتا زیاد است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترک اعتیاد به تریاک در خانه به روش های سنتی





:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به تریاک در خانه به روش های سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: