ازدواج با ترنس بعد و قبل از عمل چه عاقبتی دارد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج با ترنس با توجه به افزایش روز افزون این افراد یکی از مسائلی است که مورد توجه قرار گرفته است. امروزه کسانی که ترنس هستند آزادی بیان بیشتری در ابراز جهت گیری جنسی خود دارند. با این حال هنوز هم محدودیت‌ها و فشارهای بسیاری پیش روی آن‌ها وجود دارد. عدم آگاهی بسیاری از خانواده‌ها باعث می‌شود که برای ازدواج به آن‌ها فشار بیاورند.

در حقیقت ممکن است خانواده‌ها این طور فکر کنند که فرزند ترنس‌شان در صورت ازدواج با فردی از جنس مخالف می‌توانند تمایلات هم جنس گرایانه را از خود دور کند. اما آیا واقعا ازدواج با ترنس می‌تواند کمکی به رفع مشکل آن‌ها کند؟ در ادامه این مقاله ازدواج با ترنس ها را قبل و بعد از تغییر عمل جنسیت مورد بررسی قرار داده‌ایم.

منبع: ازدواج با ترنس بعد و قبل از عمل چه عاقبتی دارد؟

معرفی ترنس ها

ترنس در معنای کلمه عبور است. ترنس ها کسانی هستند که از جنسیت بیولوژیکی خود فاصله گرفته اند. آن ها ارتباطی کاملی با جنسیت خود ندارند. مشکل آن ها در دوران بلوغ به اوج خود می رسد. اما مساله از همان کودکی قابل ردیابی است. بیشتر ترنس ها دچار مشکل هویتی نیز می شوند. جامعه آن ها را با هویت جنسی که خودشان قبول ندارند، می پذیرد. این دو گانگی در طول زمان آن ها را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

اگر با آن ها صحبت کنید می گویند روح من مرد/زن است. در واقع از نظر جسمی هیچ نوع مشکل یا اختلالی یافت نمی شود. دستگاه تناسلی و عملکرد جنسی آن ها با توجه به آزمایشات بیولوژیکی هیچ نوع نقصی ندارد. اما ترنس ها ارتباطی با این ساختار بیولوژیکی شان ندارند و از آن بیزارند. سلایق، رفتار، روحیه و علایق آن ها مطابق جنسیت غیر بیولوژیک آن هاست.

ازدواج با ترنس

ازدواج ترنس ها سه حالت دارد؛ اول زمانی که آن‌ها با وجود تمایلات هم جنس گرایانه با فردی از جنس مخالف ازدواج می‌کنند و سعی دارند گرایشات واقعی خود را سرکوب کنند. دوم زمانی که آن‌ها دست به عمل جنسیت می‌زنند و سپس با فردی از جنس مخالف ازدواج می‌کنند و حالت سوم شرایطی است که آن‌ها بدون تغییر جنسیت با افرادی از جنس موافق خود ازدواج می‌کنند.

البته این مسئله در کشور ما پذیرفته شده نیست و امری غی قانونی و غیراخلاقی دانسته می‌شود، اما در برخی کشورها متاسفانه یا خوشبختانه ازدواج ترنس‌ها با یکدیگر رواج پیدا کرده است. در ادامه در مورد هرکدام از این وضعیت‌ها و چالش‌های موجود در آن‌ها توضیحات بیشتری را ارائه کرده‌ایم. توجه داشته باشید که در این مقاله منظور از ترنس‌ها زن یا مردی است که از جنسیت فیزیولوژیکی خود ناراضی است و یا به جنس موافق خود تمایل دارد.

آیا ترنس نوعی اختلال جنسی است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تا به حال دیدگاه های مختلفی درباره ترنس ها به وجود آمده است. در گذشته ترنس ها و سایر کوییرها به شدت سرکوب می شدند. عده ای آن ها را بیمار و عده ای آن ها را منحرف و مجرم می شناختند. در طول زمان این افراد با مشکلات و رنج های زیادی مواجه شدند. درمان های تهاجمی متعددی روی آن ها اعمال شد. برخی حتی در طی این درمان ها کشته می شدند. با تلاش های فراوان متخصصین سلامت روان، هرگز راهی برای تغییر نگرش جنسی ترنس ها یافت نشد. ترنس ها و سایر کوییرها دیگر جزو اختلالات جنسی محسوب نمی شوند. بلکه گرایش جنسی متفاوتی دارند.

صرف ترنس بودن به معنای اختلال جنسیتی نیست. بلکه تعارض و اضطراب ناشی از ناهماهنگی هویت جنسی موجب بروز اختلال هویت جنسی می شود. واژه اختلال نیز برای این افراد برچسبی ننگ آور محسوب می شد. از این رو در سال 2013 در راهنمای تشخیص اختلالات روانی، واژه “ملال جنسی” جایگزین شد. در واقع این افراد به دلیل افسردگی و اضطراب ناشی از ناهماهنگی هویت جنسی با بدن شان نیاز به درمان پیدا می کنند.

پیش فرض های غلط درباره ترنس ها

ترنس ها به دلیل ظاهرشان ممکن است با همجنس گراها اشتباه گرفته بشوند. عمل تغییر جنسیت علاوه بر هزینه بالا، ریسک زیادی نیز دارد. بنابراین این افراد پیش از انجام این عمل خیلی اوقات همجنسگرا شناخته می شوند. در حالی که ترنس ها هیچ گونه اختلال یا انحراف جنسی ندارند.

چالش‌های ازدواج با ترنس قبل از درمان یا عمل تغییر جنسیت

برخی افراد فکر می‌کنند ترنس‌ها با ازدواج کردن بهبود می‌یابند و می‌توانند جنسیت خود را بپذیرند. این در حالی است که ترنس‌ها هویت جنسی متفاوتی را از نظر روانی شکل داده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود که در رابطه با همسری از جنس مخالف نتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند.

ازدواج با ترنس ها قبل از درمان یا عمل تغییر جنسیت می‌تواند مشکلات متعددی نظیر کژکاری جنسی و ناتوانی در انجام نقش‌های جنسیتی را به ارمغان بیاورد. در نتیجه هرگز با این انگیزه که ترنس بعد از ازدواج با شما می‌تواند تغییر کند، وارد زندگی مشترک با او نشوید. توصیه روانشناسان به زوج‌ها برای ازدواج دریافت مشاوره و انجام تست‌های ازدواج است.

چالش‌های ازدواج با ترنس بعد از عمل تغییر جنسیت

ازدواج با فردی که تغییر جنسیت داده نیازمند آشنایی با مشکلاتی است که در زندگی او وجود دارد. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که باید مد نظر قرار دهید ناباروری است. در واقع عمل تغییر جنسیت باعث می‌شود که افراد توانایی باروری خود را از دست بدهند. از آنجایی که انگیزه پدر یا مادر شدن یکی از عوامل اصلی و تشویق کننده برای ازدواج است، باید ببینید تا چه حد می‌توانید خود را با این شرایط وفق بدهید. علاوه بر این کنار آمدن با نگاه اجتماعی نیز یکی دیگر از عواملی است که باید حتما قبل از ازدواج آن را در نظر بگیرید.

در واقع افرادی که عمل تغییر جنسیت انجام می‌دهند برای پذیرفته شدن در اجتماع به زمان زیادی نیاز دارند. آن‌ها ممکن است از جانب دیگران طرد شوند یا مورد تمسخر هم جنس‌های خود قرار بگیرند. در این شرایط باید از خود بپرسید که چقدر می‌توانید در این شرایط همسرتان را همراهی کنید و حامی او باشید؟ همچنین باید از خود بپرسید که این نگاه اجتماعی چقدر می‌تواند به خود شما آسیب بزند و روحیه تان را تخریب کند. جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند تمام این موارد را بررسی کرده و با دید وسیع‌تری قدم به دنیای زندگی مشترک بگذارید.

چالش های ازدواج با ترنس | ازدواج های هم جنس گرایانه

ترنس‌ها ممکن است دست به عمل تغییر جنسیت نزنند، اما به طور ذهنی خود را با جنسیت متفاوتی تعریف کنند. برای مثال فردی که از نظر فیزیولوژیک به عنوان یک زن مشخص می‌شود، خود را به عنوان یک مرد تعریف می‌کند و در نتیجه برای ازدواج می‌خواهد با یک زن دیگر رابطه برقرار کند. امروزه در برخی کشورها ازدواج هم جنس‌ها با یکدیگر از نظر قانونی پذیرفته شده است، اما این مسئله در مورد کشور ما صدق نمی‌کند.

در واقع ارتباط جنسی و عاطفی هم جنس‌ها با یکدیگر به طور کل امری خلاف قانون و اخلاق در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه مسائل قانونی، قضاوت‌های اخلاقی و طرد اجتماعی از جمله مهم‌ترین چالش‌های ازدواج در این شرایط هستند. به دلیل همین چالش‌ها بسیاری از ترنس‌ها قصد خروج از کشور را دارند که در این مورد نیز بهتر است مشاوره خارج از کشور دریافت نمایید.

عاشق ترنس شدم ، چه باید بکنم؟

احتمالا در روزهای اول نمی دانستید او ترنس است، و یا هرگز فکرش را هم نمی کردید که عاشق ترنس بشوید. خیلی اوقات ظاهر آن ها این مساله را آشکار نمی کند. اما با شناختی که از او پیدا کرده اید پی به این موضوع برده اید. حال سوالات زیادی برای تان مطرح گشته. گیج شده اید و نگران آشکار شدن این موضوع در میان خانواده تان هستید.

برای هر اقدامی عجله نکنید. به خود و او فرصت بدهید. در این بازه بهتر است درباره ترنس ها و ازدواج با ترنس و چالش های پیش رو اطلاعات لازم را کسب کنید. حتی در این زمینه با متخصصان روانشناسی صحبت کنید. هرگز از سر دلسوزی به رابطه ادامه ندهید. دوست یا همسر ترنس شما موظف به پر کردن خلاء های عاطفی شما نیست (همچنین شما هم موظف به این کار نیستید). هرگز به عنوان درمانگر یا ناجی نمی توانید یک رابطه سالم داشته باشید.

اگر امروز نسبت به ترنس بودن او احساس خوبی ندارید، این مساله تغییر نخواهد کرد. با خود صادق باشید. آیا آمادگی کنار آمدن با تمامی چالش های پیش رو را دارید؟ اگر مطمئن نیستید که ترنس بودن طرف مقابل تاثیر منفی روی رابطه تان نمی گذارد، توصیه می کنیم همین ابتدا رابطه را تمام کنید.

تصمیم به ادامه رابطه و ازدواج با ترنس گرفته ام

تصمیم به ادامه رابطه منوط بر این است که شما آگاهی کافی نسبت به ترنس ها و ازدواج با ترنس ها کسب کرده باشید. پس حداقل می دانید که چه مسائلی انتظارتان را می کشد. بنابراین خود را برای موقعیت های زیر آماده کنید.

  • مخالفت های شدید خانواده
  • دیدگاه منفی دوستان نسبت به ازدواج با ترنس و احتمال از دست دادن برخی گروه های دوستی
  • بروز مشکلاتی مثل از دست دادن شغل، طرد شدن از خانواده و دوستان برای شریک عاطفی تان. و نیاز به حمایت عاطفی شدید شما
  • بروز اختلالات روانی مثل افسردگی، اضطراب، وسواس، انزوا و…. برای همسر ترنس شما به دلیل عدم پذیرش از طرف آحاد جامعه

برای مقابله با این چالش ها شما باید حتما درباره راه های حمایت از همسر ترنس خود مطالعه داشته باشید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

امکان ازدواج با ترنس ها وجود دارد؟

ترنس ها حتی پیش از عمل تغییر جنسیت گرایش جنسی به هم جنس بیولوژیکی خود دارند. مردان ترنس که رفتار و علایق زنانه دارند، گرایش جنسی به مردان نشان می دهند. و زنان ترنس که رفتار و منش مردانه دارند، به دخترها میل جنسی دارند. اما پیش از عمل چنین ازدواجی، ارتباط با همجنس محسوب می شود. تنها در صورتی که عمل تغییر جنسیت انجام شده باشد، امکان ازدواج با ترنس وجود دارد.

آیا احتمال بارداری در ازدواج با ترنس وجود دارد؟

بسیاری از ترنس ها قبل از آن که دست به عمل جراحی برای تغییر جنسیت بزنند، امکان بارداری یا باروری دارند. همانطور که گفته شد، دستگاه تناسلی این افراد هیچ نوع نقصی ندارد. بنابراین اگر پیش از تغییر جنسیت ارتباط جنسی برقرار کنند، احتمال بارداری وجود دارد.

اما در ازدواج با ترنس که به معنای ازدواج با کسی است که عمل تغییر جنسیت داشته، باید بگوییم که هنوز علم پزشکی راهی برای تغییر کامل پیدا نکرده است. در طی عمل تغییر جنسیت، بعد از طی تمامی مراحل و درمان ها هنوز هم امکان بارداری برای آن ها وجود ندارد. زنانی که به مرد تغییر جنسیت داده اند، با خارج شدن رحم شان عملا توانایی بارداری شان ساقط شده است. و مردانی که به زن تغییر جنسیت داده اند، فاقد رحم هستند. بنابراین هیچ کدام از این تغییرها امکان فرزندآوری را فراهم نمی کند.

اما متخصصان با راهکارهای دیگری این امکان را برای این زوج ها فراهم کرده اند. هرچند این روش ها هزینه بر هستند، اما به نحوی امکان تجربه والدگری را فراهم کرده است.

چطور از همسر ترنس خود حمایت کنم؟

ازدواج با ترنس علاوه بر چالش های پیرامونی، دارای مسائل به خصوصی میان زوجین است. درک ترنس ها برای دیگر افراد جامعه کار چندان آسانی نیست. بنابراین در ازدواج با ترنس ها همدلی اهمیت زیادی پیدا می کند. احساسات، عواطف، افکار، باورها و… در ازدواج با ترنس باید مورد توجه همسر قرار بگیرد. شما برای رسیدن به آرامش و کامیابی وارد زندگی مشترک شده اید. پس برای حفظ و ارتقای کیفیت این ازدواج نیاز به تلاش مداوم وجود دارد. در ادامه به مهم ترین اقدامات در این خصوص اشاره کرده‌ایم.

1- مطالعه کنید و آگاهی خود را بالا ببرید

در ازدواج با ترنس ها پیش از هر چیز باید نسبت به مشکلات همسرتان آگاهی پیدا کنید. بنابراین در مورد شخصیت، روحیه، نیازها و مشکلاتی که در محیط های مختلف به آن برمی خورند، اطلاعات لازم کسب کنید. هر چه آگاهی شما بیشتر شود، رفتارتان با او نیز بهتر خواهد شد.

2- با همسر ترنس خود در مورد احساساتش صحبت کنید

کمتر کسی به احساسات و عواطف همسر ترنس شما گوش داده است. در ازدواج با ترنس باید به نیازهای روانی همسرتان توجه بیشتری نشان دهید. احساس تنهایی و ترس در وجود همسر ترنس شما رخنه کرده است. پس با تمرکز بر احساساتش به او نشان دهید که چقدر برای شما اهمیت دارد.

3- جویای نیازهای او باشید

در ازدواج با ترنس خوب است که درباره نیازهایش از او سوال کنید. متاسفانه این بیشتر این افراد محبت کافی از والدین ندیده اند و دائم طرد شده اند. از این رو نیازهای سرکوب شده زیادی ممکن است داشته باشند. قرار نیست همه نیازهای آن ها برآورده کنید. بلکه با جویا شدن آن ها و توجه به نیازهایش می توانید او را اقناع کنید. و تا جای ممکن برای رفع نیازهای او تلاش کنید.

4- احساس امنیت را به او القا کنید

همسر ترنس شما احتمال در محیط های مختلفی مورد حمله (در برخی موارد حتی فیزیکی) قرار گرفته است. احساس ناامنی آن ها به راحتی قابل رفع نیست. اما شما در این زمینه تلاش کنید. به او نشان دهید که همیشه و همه جا در کنار او ایستاده اید.

5- در ازدواج با ترنس عادی برخورد کنید

شما یک انتخاب کرده اید. شاید با خود بگویید که کار شگرفی انجام داده اید. آیا این باعث می شود که همسر ترنس تان مدیون شما باشد؟ ازدواج با ترنس چالش های به خصوصی دارد، اما سایر زوج ها نیز دچار فراز و نشیب هایی در رابطه شان می شوند. پس خود را مستثنا ندانید. ترنس بودن همسرتان دلیل بر غیر عادی بودن نیست. پس اگر پیش از هر چیز همسرتان را یک ترنس میدانید باید در این باره حتما با متخصص روانشناسی صحبت کنید. چنین دیدگاهی در تمامی ابعاد رابطه شما رخنه خواهد کرد.

سخن آخر

با توجه به چالش‌هایی که در مورد ازدواج با افراد ترنس ذکر شد بسیار اهمیت دارد که قبل از ازدواج یا برقراری ارتباط عاطفی با آن‌ها، جوانب اوضاع را به خوبی بسنجید. در نظر داشته باشید که این افراد به دلیل فشارهای اجتماعی در برابر شکست‌های عاطفی آسیب پذیری بیشتری دارند. در نتیجه لازم است با دید باز تمام موانع پیش روی خود را ببینید و با کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای داشتن یک رابطه رضایت بخش برنامه ریزی کنید. برای اشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با ترنس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان بارداری در ازدواج با ترنس وجود دارد؟

خیر، این افراد برای بارداری به پیوند رحم نیاز دارند که هنوز در دنیا انجام نمی‌گیرد. به دلیل باورهای غلطی که در مورد عمل تغییر جنسیت وجود دارد لازم است قبل از اقدام برای این کار به اندازه کافی تحقیق نمایید.

آیا ترنس بودن انحراف روانی محسوب می‌شود؟

خیر، این مساله در نظر روانشناسان به عنوان یک نارضایتی از جنسیت در نظر گرفته می‌شود که از عوامل مختلفی نشات می‌گیرد اما به عنوان یک انحراف محسوب نمی‌شود. برخی از درمانگران بر این باورند که با رواندرمانی می‌توان هویت جنسی واقعی را شناسایی و تثبیت کرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با ترنس بعد و قبل از عمل چه عاقبتی دارد؟





:: برچسب‌ها: ازدواج با ترنس بعد و قبل از عمل چه عاقبتی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: