سم زدایی بدن از مواد مخدر | تعویض خون برای ترک اعتیاد
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

روش تعویض خون برای ترک اعتیاد یا سم زدایی بدن به چه صورت است؟ اعتیاد یکی از بلاهای خانمان سوز جامعه بشری است و نه تنها برای شخص معتاد زیان‌های زیادی را به همراه داشته است بلکه آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد. به علت پیامد‌های منفی ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر لازم است تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از فراگیری این پدیده نابهنجار و ترک دادن شخص معتاد مورد پیگیری بیشتری قرار گیرد. اگرچه امروزه روش‌های مختلفی به منظور ترک دادن افراد معتاد مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ترک به واسطه تعویض خون با هدف سم زدایی از بدن فرد معتاد، نتیجه بخش‌تر خواهد بود. در ادامه مقاله به بررسی کامل تعویض خون برای ترک اعتیاد می‌پردازیم.

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

منبع:

سم زدایی بدن از مواد مخدر

 تعویض خون برای ترک اعتیاد

 

سم زدایی بدن چیست؟

منظور از سم زدایی فرایندی است که طی آن سموم ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل را از بدن دفع کرده و نوعی پاک سازی انجام می‌شود. اگرچه روش‌های سم زدایی متفاوت هستند اما جالب است بدانید همه انواع سم زدایی در حقیقت یک کار را انجام می‌دهند و آن عوض کردن خون شخص معتاد است. به عبارت ساده‌تر از طریق روش‌های متفاوت سم زدایی، سموم نفوذ یافته در خون دفع شده و از طریق جریان خون پاک، روند خونسازی بدن ادامه می‌یابد.

 

تعویض خون برای ترک اعتیاد | انواع سم زدایی بدن

سم زدایی به واسطه کلونیدین: این نوع سم زدایی زمانی کارساز است که هدف کم کردن میزان مصرف باشد.

تماس با مشاور

سم زدایی با استفاده از متادون و بوپرنورفین: استفاده از این نوع دارو الزاما باید توسط پزشک تجویز شود و تحت نظارت وی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین مقدار استفاده از آن‌ها به مرور کاهش پیدا کرده و باعث می‌شود نشانه‌های خماری بسیار کم مشاهده گردند.

سم زدایی با نالوکسان و نالترکسان: استفاده از این داروها به منظور تعویض خون و پاکسازی آن زمانی استفاده می‌شود که بیمار خواستار ترک سریع باشد. به این ترتیب طی چهار روز بستری کردن شخص معتاد، اقدامات جهت پاکسازی خون انجام می‌گیرد.

 

تفاوت‌های موجود بین تعویض خون و روش های سم زدایی بدن

در زمان سم زدایی به واسطه استفاده از کلونیدین، نشانه‌های خماری بسیار کم بروز می‌کنند اما در سم زدایی به واسطه داروهای آگونسیت نشانه‌های ترک کمتر خواهند شد و دلیل امر این است که مقداری از مواد داخل بدن با این داروها جایگزین شده است. این در حالیست که در زمان ترک با داروهای مورفین، عمل دفع به سرعت انجام می‌گیرد.

 

نحوه سم زدایی از طریق تعویض خون چگونه انجام می‌گیرد؟

در فرآیند ترک اعتیاد از طریق تعویض خون، فرد معتاد یک روز قبل از اقدام به پاکسازی خون به کادر درمانی مراجعه می‌کند تا در مورد مواد مصرفی خود اطلاعاتی را ارائه بدهد. وی توسط متخصص بیهوشی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در نتیجه در زمان ترک اعتیاد به واسطه تعویض خون، فرد معتاد به کمک داروی بیهوشی به خواب رفته و روند سم زدایی انجام می‌گیرد.

 

تعویض خون برای ترک اعتیاد | مراحل سم زدایی بدن تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟

معمولا روند سم زدایی بدن بسته به عواملی چون ماده مصرفی و مدت زمان مصرف برای افراد معتاد متفاوت است اما به طور تقریبی باید گفت که معمولا بستری شدن بیمار در یک دوره زمانی 2 تا 3 هفته به منظور سم زدایی و تعویض خون انجام می‌گیرد. در این مدت فرد معتاد تحت نظارت پزشک خواهد بود و خدمات روان درمانی را نیز دریافت خواهد کرد.

 

نکات مهم جهت پاکسازی و تعویض خون برای ترک اعتیاد

_این کار حتما باید توسط پزشک انجام گیرد و از اقدامات خودسرانه پرهیز شود. به ویژه زمانی که اعتیاد به الکل و مواد مخدری چون بنزودیازپین وجود داشته باشد.

_این نحوه ترک اعتیاد به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد به همین خاطر باید از اقدامات عجولانه صرف نظر شود زیرا نتایج مرگباری را به دنبال خواهد داشت.

_پس از تعویض خون و پاکسازی بدن، فرد معتاد باید مدت زمانی تحت نظارت پزشک و روانپزشک قرار بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

سخن آخر

توجه به این نکته حائز اهمیت است که روند تعویض خون شخص معتاد در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول مربوط به پاک شدن از مواد مخدر است و مرحله دوم مربوط به اینکه فرد معتاد بتواند وسوسه گرایش به اعتیاد را در خود کنترل کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود پس از انجام گرفتن اقدامات سم زدایی و تعویض خون، فرد معتاد تا مدت زمانی تحت نظارت پزشک و روانشناس قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

چرا پاکسازی و تعویض خون برای ترک اعتیاد الزامی است؟

به دلیل اینکه استفاده از یک ماده مخدر در طول زمان باعث می‌شود بدن به آن عادت کند. پس نمی‌توان به یک باره اقدام به ترک مواد مخدر نمود چرا که می‌تواند نتایج خطرناکی به همراه داشته باشد به خصوص در مورد افرادی که به الکل و باربیتورات و بنزودیازپین اعتیاد دارند، این مساله بیشتر صدق می‌کند. به همین دلیل ابتدا بهتر است سموم بدن دفع گردد و سپس اقدامات بعدی انجام گیرد.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

سم زدایی بدن از مواد مخدر

 تعویض خون برای ترک اعتیاد





:: برچسب‌ها: سم زدایی بدن از مواد مخدر | تعویض خون برای ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: