مصرف گل ماری جوانا چه عوارضی دارد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

گل ماری جوانا از برگ و گل گیاه شاهدانه به دست می‌آید. این ماده با نام های دیگری مانند گرس، علف و گل شناخته‌می‌شود. شاید از نظر عده ای مصرف این گل بدون عوارض، اثرات طولانی مدت و مشکلات رفتاری باشد، اما بر اساس بررسی های زیادی که در رابطه با گل ماری جوانا صورت گرفت، مصرف این ماده مخدر به صورت طولانی مدت باعث بروز مشکلات رفتاری و جسمانی می‌شود و فرد را از لذت های زندگی دور می‌کند. کاهش قوای ذهنی، کاهش حافظه کوتاه مدت، افزایش خطر ابتلا به اسکیزوفرنی و … عوارض این ماده مخدر بر مغز می‌باشد. امروزه جوانان زیادی مشتاق مصرف ماری جوانا هستند که از آینده سرشار از آسیب خود بی خبرند. اگر قصد ترک ماده مخدر گل را دارید، حتما از روانشناس کمک بگیرید

.منبع:  مصرف گل ماری جوانا چه عوارضی دارد؟

گل ماری جوانا چیست؟

گل ماری جوانا با نام های دیگری مانند گراس، علف و گل نیز شناخته می‌شود. این ماده، فعال کننده روان است که برای تفریح و یا درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از برگ و گل گیاه شاهدانه تشکیل می‌شود. چون از گیاه شاهدانه است، بنابراین THC عامل اصلی شادی آور می‌باشد.

سرخوشی، درون نگری، خنده بیش از حد، اشتهای زیاد و تمدد اعصاب از آثار مهم ذهنی و جسمانی گل ماری جوانا می‌باشد. این علائم شادی آور گل‌ماری جوانا باعث شده است که در مهمانی ها و دورهمی های همسالان به صورت تفریحی مصرف شود.

اما این ماده عوارض جانبی نیز دارد که به مرور آسیب های زیادی وارد می‌کند. این عوارض شامل اضطراب، وحشت، مهارت های حرکتی، سرخی چشم ها و حافظه کوتاه مدت می‌شود. مشکلات رفتاری در کودکان زمانی به‌وجود می‌آید که مادران هنگام بارداری از گل ماری جوانا استفاده کرده باشند.

علائم گل ماری جوانا

فردی که گل ماری جوانا مصرف کند، از خود علائمی نشان‌می‌دهد که توجه اطرافیان را به خود جلب می‌کند. با مشاهده علائم زیر به مصرف ماری جوانا در افراد شک کنید.

✅ منگی و گیجی

✅ حالت سرخوشی در ساعت اولیه مصرف

✅راه رفتن های غیر عادی

✅ خندیدن های بلند و بدون دلیل

✅ چشمان قرمز و متورم

✅مشکلات حافظه ای (اختلال در یادآوری رویدادها)

پس از مصرف گل ماری جوانا، زمانی که سرخوشی بر طرف شد؛ فرد دچار خواب آلودگی بسیار شدیدی می‌شود. و پس از گذشت ۴ تا ۱۰ ساعت، هیچ اثری از علائم مصرف باقی نمی‌ماند.

علائم رفتاری گل‌ماری جوانا

گل ماری جوانا همراه با حالات سرخوشی و منگی، علائم رفتاری نیز‌دارد. تغییرات رفتاری در مصرف کنندگان ایجاد می‌شود که شامل موارد زیر است.

▪ اختلال در یادگیری

▪ اختلال در حل مسائل

▪اختلال در هماهنگی

▪ واکنش های با تاخیر و کند

▪ اختلال در حافظه

▪عدم کنترل رفتار

▪ کندی عکس العمل

علائم جسمانی گل‌ماری جوانا

همانطور که در بخش های قبلی با علائم رفتاری و شادی آور گل ماری جوانا آشنا شده‌اید. در این بخش علائم مربوط به جسم گل‌ماری جوانا را توضیح داده‌ایم.

▪ تاری دید

▪ سرفه خشک

▪افزایش ضربان قلب

▪ خشکی دهان

▪ ترس

▪گرسنگی

▪ اضطراب

▪ حافظه ضعیف

عوارض گل ماری جوانا

همیشه تصور اشتباهی از گل ماری جوانا وجود دارد. آن هم این است که گل‌ماری جوانا عوارض بسیار کمتری نسبت به مواد مخدر دیگر دارد. و هم چنین اعتقاد ها بر این است که این ماده اثرات بلند مدت با خود به همراه ندارد. اما به این نکته ثابت شده دقت کنید که مصرف این ماده مخدر بر قسمتی از سلول های مغز اثر می‌گذارد. که این قسمت از مغز محل حفظ آرامش افراد است. با مصرف گل این بخش از مغز فلج می‌شود. برای آگاهی بیشتر خوانندگان به عوارض گل‌ماری جوانا در این بخش مقاله اشاره کرده‌ایم.

???? تشدید سرفه مزمن و برونشیت

???? افزایش ابتلا به سرطان بیضه

????اختلال در رانندگی

???? اختلال حافظه

???? مشکلات شدید تنفسی

????افزایش فشار خون

???? افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

???? احتمال ابتلا به روان پریشی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی

????احتمال ابتلا به افسردگی

???? افرادی که مبتلا به اختلالات روانی هستند، با مصرف گل ماری جوانا؛ اختلالشان افزایش می‌یابد.

???? کمبود وزن در کودکانی که مادرشان در دوران بارداری گل‌ماری جوانا مصرف می‌کرده است.

اثرات گل ماری جوانا

مصرف گل ماری جوانا اثرات کوتاه مدت و بلند مدت به همراه دارد. مصرف این ماده مخدر همچنان در بسیاری از کشورها ممنوع است. زیرا با بررسی ها به این نتیجه رسیده‌اند که اثرات خطرناکی مانند اختلالات ذهنی و توهم به دنبال دارد. در این بخش اثرات گل‌ماری جوانا را به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت دسته بندی کرده‌ایم.

اثرات کوتاه مدت گل‌ماری‌جوانا

✔ توهم و هذیان

✔ اضطراب شدید

✔اختلال در حافظه کوتاه مدت

✔ افزایش ضربان قلب

✔ خطر سکته مغزی

✔اختلال در هماهنگی عضلات و اعصاب

✔ مشکلات جنسی در آقایان

✔ افزایش ابتلا به عفونت جنسی در خانم ها

✔تاخیر و کندی در واکنش نشان دادن

اثرات بلند مدت گل‌ماری‌جوانا

✔ از بین رفتن میل جنسی

✔ ترس شدید

✔کاهش بهره هوشی

✔ اختلال در تفکر و یادگیری

✔ از بین رفتن تمرکز فرد

✔اختلال حافظه

✔ افت تحصیلی

✔ کاهش سطح رضایت از زندگی

✔اعتیاد به مصرف و وابستگی بسیار شدید

✔ افزایش میل خشونت در رفتار فردی

✔ دزدی و دروغگویی

✔بی ثباتی شخصیتی

✔ کاهش توان سیستم دفاعی بدن

باور اشتباه جوانان در مصرف گل ماری جوانا

اگر با دیدگاه جوانان امروزی به گل ماری جوانا نگاه کنیم، این ماده را باید بدون خطر، عوارض و اثرات بلند مدت نامید. اما بر اساس تحقیقات انجام شده، ماده مخدر‌گل اثرات بلند مدتی دارد و به تدریج با مصرف پی در پی، آسیب های زیادی را بر فرد وارد می‌کند.

دیدگاه جوانان امروزی این است که اگر به صورت تفریحی مصرف کنند، هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید. به دلیل حس سرخوشی و رهایی که این ماده مخدر به جوانان می‌دهد، برای رهایی از حال بد به آن پناه می‌برند.

یکی از دلایل گرایش جوانان به مصرف گل ماری جوانا، مصرف دورهمی و دوستانه گل است. به دلیل اینکه باید این ماده مخدر را در جمع مصرف کرد، جوانان میل بیشتری به مصرف آن در حضور دوستان پیدا می‌کنند.

آزادی گل ماری جوانا در کشورهای دیگر

احتمالا این سوال برای شما پیش خواهد‌آمد که اگر گل ماری جـوانا ضرر دارد، چرا در کشورهای دیگر آزاد است؟ آزاد شدن گل‌ماری جوانا در برخی از کشورها مانند هلند، کانادا، پرتغال، اروگوئه، اسپانیا و برخی ایالات های آمریکا به دلیل بی خطر بودن این ماده مخدر نیست. این کشورها با قانونی کردن گل ماری جـوانا، سعی در کنترل و مدیریت مصرف این ماده داشته‌اند.

علاوه بر مدیریت مصرف گل ماری جـوانا، به جای اینکه اجازه دهند درآمد حاصل از این ماده بدون مالیات باشد، با برنامه ریزی قانونی برای ماده مخدر‌گل مالیات دریافت کنند.

کلام آخر

گل ماری جوانـا ماده ای خطرناک و اعتیاد آور است که در ابتدا از مراسمات و به صورت تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و به مرور اعتیاد فرد به این ماده باعث بروز پیامدهای سنگین است. بنابراین هرچه سریعتر برای ترک این ماده اقدام کنید. مرکز مشاوره ذهن نو بهترین متخصصان را در زمینه ترک اعتیاد در اختیار مراجعین عزیز قرار داده‌است.

برای دریافت مشاوره در زمینه گل ماری جوانا می توانید در هر زمان از روز با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۳۶۰ و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۵۴ تماس بگیرید.

منبع:  مصرف گل ماری جوانا چه عوارضی دارد؟





:: برچسب‌ها: مصرف گل ماری جوانا چه عوارضی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: