عمل تغییر جنسیت | جلوگیری از عوارض و پشیمانی بعد از تغییر جنسیت
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

عمل تغییر جنسیت یکی از گزینه‌های پیش روی افرادی است که با وضعیت ترنسکشوال دست و پنجه نرم می‌کنند. ترنس‌ها از نظر روانشناختی احساس می‌کنند با جنسیتی که به طور فیزیولوژیک برایشان تعریف شده هماهنگی ندارند. همین مسئله باعث می‌شود که رفتارهای جنس مخالف خود را تقلید کرده و برای ارتباط عاطفی و جنسی به افراد هم جنس خودشان روی بیاورند. در این شرایط عمل تغییر جنسیت به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند زندگی جدیدی را آغاز کرده و به یک ثبات نسبی در زندگی دست یابند. با این حال قبل از تصمیم گیری برای عمل لازم است با آن آشنا شده و چشم انداز پیش روی خود را با دقت بررسی کنید. در ادامه به بررسی بیشتر عمل تغییر جنسیت پرداخته‌ایم پس تا انتها همراه ما باشید.

 

ی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

عمل تغییر جنسیت

 جلوگیری از عوارض و پشیمانی بعد از تغییر جنسی

 

بیشتر بخوانید : ترنسکشوال و ترنس ها چیست | راه های تشخیص و درمان

 

عمل تغییر جنسیت چیست؟

عمل تغییر جنسیت نوعی عمل جراحی است که بر روی افراد دچار وضعیت ترنسکشوال انجام می‌شود. در طی این عمل اندام تناسلی فرد به شکل جنس مخالف تغییر می‌یابد. گرچه این تغییر بیشتر جنبه ظاهری دارد چرا که از درون برای مردانی که به زن تبدیل می‌شوند رحم و تخمدان وجود ندارد. همچنین زنانی که به مرد تبدیل می‌شوند نیز اندام جنسی به طور کامل تغییر نمی‌یابد و در نتیجه در هر دو صورت امکان باروری از بین می‌رود. با این حال افرادی که دست به عمل تغییر جنسیت می‌زنند زندگی جدیدی را تجربه می‌کنند. آن‌ها در این شرایط راحت‌تر می‌توانند هویت خود را به عنوان یک مرد یا یک زن بپذیرند و از نظر روانی به ثبات بالاتری می‌رسند.

 

آنچه در جریان عمل تغییر جنسیت اتفاق می افتد

قبل از عمل، پزشکان در حدود یک سال هورمون تراپی را برای فرد آغاز می‌کنند تا فرایند تغییر جنسیت از طریق هورمون‌ها آغاز گردد. بسیاری از افراد ممکن است در همین دوره درمان را خاتمه دهند و تصمیم خود را عوض کنند. اما اگر به طور کامل درمان با هورمون‌ها سپری شود عمل تغییر جنسیت انجام می‌گردد. در ادامه به آنچه در فرایند تغییر جنسیت زن به مرد و مرد به زن اتفاق می‌افتد اشاره کرده‌ایم:

تماس با مشاور

1. عمل تغییر جنسیت زن به مرد

برای انجام این عمل جراح سینه‌ها، واژن، دهانه رحم، لوله‌های فالوپی، رحم و تخمدان‌ها را بر می‌دارند. سپس آلت تناسلی مردانه از طریق طویل کردن مجاری ادراری برای فرد گذاشته می‌شود. در نهایت این کیسه‌های بیضه هستند که از طریق خالی کردن لب‌های بزرگ اندام تناسلی زنانه و قرار دادن پروتز درون آن‌ها ایجاد می‌شوند. هرکدام از موارد ذکر شده که برای تغییر جنسیت زن به مرد ضروری هستند عوارض خاص خود را دارند و ممکن است فرد مجبور شود چندین بار بستری شده و عمل‌های جراحی مختلفی را انجام دهد. همچنین تغییرات ذکر شده موارد ضروری برای تغییر جنسیت هستند. اما افراد برای اینکه ظاهر مردانه‌تری داشته باشند، می‌توانند یکسری عمل‌های تکمیلی نیز انجام دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به لیپوساکشن لگن و ران برای ایجاد اندامی مردانه‌تر اشاره کرد.

2. عمل تغییر جنسیت مرد به زن

آنچه در جریان عمل تغییر جنسیت مرد به زن اتفاق می‌افتد برداشتن بیضه‌ها، برداشتن آلت تناسلی، ایجاد واژن، ایجاد کلیتوریس و لب‌های آن و در نهایت گذاشتن سینه است. البته بسیاری از مردانی که می‌خواهند به جنس زن تغییر کنند، عمل‌های تکمیلی زیادی انجام می‌دهند تا ظاهر آن‌ها ظرافت بیشتری به خود بگیرد. از جمله این عمل‌های تکمیلی یا اختیاری می‌توان به جراحی زیبایی بینه، پروتز گونه‌ها، کوچک کردن اندازه فک و چانه اشاره کرد.

 

مجوز های لازم برای انجام عمل تغییر جنسیت

عمل تغییر جنسیت همانند سایر عمل2ها به آسانی و فقط به درخواست بیمار و رضایت پزشک انجام نمی‌شود. بلکه این کار نیازمند طی کردن یکسری مراحل قانونی است. این مراحل قانونی می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. در ایران روال عمل تغییر جنسیت به این صورت است که فرد باید از روانشناس، دکتر متخصص غدد و یک جراح در مورد ترنس بودن خود تاییدیه دریافت کند. مجوز نهایی پس از ارائه نامه متخصصین به پزشکی قانونی صادر می‌شود. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی | آشنایی با انواع اختلالات کژکاری جنسی

 

ملاک های روانشناسان برای تایید عمل تغییر جنسیت

همان طور که گفته شد روانشناسان یکی از متخصصینی هستند که باید در مورد ترنس بودن فرد قضاوت کنند. ملاک‌های آن‌ها برای تایید این مسئله مبتلا بودن به اختلال ملال جنسیتی است که در گذشته با عنوان اختلال در هویت جنسی در نظر گرفته می‌شد. طبق نظر روانشناسان و روان پزشکان کسانی به اختلال ملال جنسیتی دچار هستند که علائم زیر را از خود بروز دهند:

– وجود ناهمخوانی بین جنسیت اختصاص یافته و جنسیت ابراز شده از سوی فرد که دست کم 6 ماه دوام دارد.

– میل قوی برای رهایی از ویژگی‌های اولیه و ثانویه جنسی به دلیل ناهمخوانی چشمگیر با جنسیت تجربه شده

– میل قوی برای داشتن ویژگی‌های اولیه و یا ثانویه جنس مقابل

– میل قوی برای داشتن جنسیت دیگر

– میل قوی برای اینکه با او همانند افراد جنس مخالف رفتار شود.

– باور نیرومند مبنی بر اینکه فرد احساسات و واکنش‌های معمول جنس مقابل را دارد.

– ناهمخوانی جنسی باعث ناراحتی، افت کارکرد اجتماعی، شغلی یا سایر حوزه‌های مهم زندگی فرد شده است.

 

نکاتی که قبل از عمل تغییر جنسیت باید به آن‌ها توجه کنید

عمل تغییر جنسیت یک تصمیم سرنوشت ساز برای افراد ترنس است. اگر شما نیز می خواهید این عمل را انجام دهید لازم است قبل از این کار به چند نکته اساسی توجه کنید.

1- درمان‌های روانشناختی را امتحان کنید

ترنسکشوال در حقیقت مشکل در یافتن هویت جنسی است. در واقع فرد در مسیر رشد نتوانسته به هماهنگی لازم با جنسیتی که از نظر فیزیکی برای او تعیین شده دست یابد. این مسئله می‌تواند ریشه در موضوعات مختلفی داشته باشد. برای مثال بزرگ شدن در محیطی که جنسیت اصلی فرد را نامعتبر می‌سازند و وجود محدودیت‌ها و تبعیض جنسیتی در جامعه می‌توانند تا حد زیادی در این مسئله تاثیرگذار باشند.

 روانشناسان با بررسی این عوامل می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید هویت جنسی خود را بازیابید و جنسیت اصلی خود را بپذیرید. بسیاری از افراد وقتی به موقع تحت درمان قرار می‌گیرند، می‌توانند مسیر زندگی‌شان را به طور کل تغییر دهند و نارضایتی جنسی خود را بهبود ببخشند. در نتیجه بهتر است قبل از انجام عمل، درمان‌های روان شناختی را نیز امتحان نمایید تا بعد از عمل از انجام آن پشیمان نشوید.

2- خودتان را برای دنیای بعد از عمل آماده نمایید

تغییر جنسیت باعث می‌شود که شما هویت جدیدی را اتخاذ کنی دو همین مسئله می‌تواند زندگی شغلی، اجتماعی و تحصیلی شما را تغییر دهد. در نتیجه از قبل در مورد این مسائل تحقیق کرده و تلاش کنید با دید بازتری به استقبال این کار بروید. آماده بودن برای رویارویی با چالش‌هایی که بعد از عمل اتفاق می‌افتند باعث می‌شود که این چالش‌ها شما را غافلگیر نکنند و بتوانید راحت‌تر با آن‌ها سازگار شوید.

3- در مورد فرایند عمل و دشواری های آن آگاه باشید

عمل تغییر جنسیت نوعی جراحی سخت و پیچیده است که درد زیادی را نیز به همراه دارد. آگاهی از چگونگی انجام عمل و مشکلات پس از آن نظیر ناباروری به شما کمک می‌کند دید واقع گرایانه‌تری در مورد آن داشته باشید و عجولانه در این باره تصمیم نگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آیا انجام عمل تغییر جنسیت به حکم مراجع قضایی احتیاج دارد؟

بله پس از آنکه نامه تاییدیه از متخصصین به پزشکی قانونی داده شد، این نهاد رای خود را در اختیار قاضی قرار می‌دهد و در نهایت مجوز از طریق قاضی صادر می‌شود.

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

عمل تغییر جنسیت

 جلوگیری از عوارض و پشیمانی بعد از تغییر جنسیت





:: برچسب‌ها: عمل تغییر جنسیت | جلوگیری از عوارض و پشیمانی بعد از تغییر جنسیت ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: