محبت زیادی | 6 پیامد محبت بیش از حد به دیگران
نوشته شده توسط : ذهن نو

محبت زیادی و بیش از اندازه همراه با پیامدهای جبران ناپذیر است. زمانی که بیش از حد محبت کنید به مرور دیگران تصور می‌کنند که شما هیچ علاقه ای به خود ندارید و به عنوان وظیفه باید برای آنها کار انجام دهید. به همین دلیل محبت باید به اندازه و مناسب باشد.

 

از دلایل محبت زیادی می‌توان به ترس از تنهایی، علاقه بیش از اندازه، عدم علاقه به خود و … اشاره کرد. اما همانطور که گفته شد این رفتار همراه با پیامدهایی است. از پیامدهای محبت بیش از اندازه به کنترل بر دیگران، فراموشی خود، سوء استفاده دیگران و … اشاره کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: محبت زیادی | 6 پیامد محبت بیش از حد به دیگران

محبت زیادی

احتمالا شنیده اید که می‌گویند از محبت خارها گل می‌شوند. و همین طور این هم شنیده اید که می‌گویند محبت زیادی باعث میشه بقیه فکر کنند وظیفته!

دائما در حال شنیدن چنین سخنانی از دیگران هستیم. این سخنان نیز بستگی به رفتارهای دیگران دارد. اگر کسی با محبت عزیز دل شده باشد، از جمله اول استفاده می‌کند. اما اگر کسی با محبت زیادی باز هم نارو خورده باشد؛ از جمله دوم استفاده می‌کند. بنابراین پاسخ محبت در نتیجه رفتار و کردار شخص مقابل مشخص می‌شود.

اما محبت زیادی و دائمی برای خود فرد خوب نیست. برداشت های خوبی نمی‌شود. و همینطور شخص خودش را به کل فراموش می‌کند. البته که این رفتار ریشه هایی دارد. برای درمان نیز ابتدا باید ریشه یابی صورت بگیرد. که این کار توسط روانشناس صورت می‌گیرد.

توصیه داریم که حتما برای ارتقای مهارت های ارتباطی خود کلیک کنید.

پیامد محبت بیش از حد دیگران

محبت زیادی و بیش از حد همراه با پیامدهایی است. این پیامدها در خود فرد و اطرافیان خلاصه می‌شود. که در این بخش مقاله راجع به پیامدهای محبت بیش از حد توضیح داده ایم.

 ? کنترل بر دیگران | محبت زیادی

یکی از پیامدهای محبت زیادی، کنترل بر دیگران است. در این شرایط فرد احساس می‌کند که شخص مقابل با این همه محبت قصد کنترل و مدیریت زندگی او را دارد. در نهایت همراه با فاصله و دوری می‌شود.

? فراموش کردن خود

فراموش کردن خود از پیامدهای اصلی محبت زیادی است. زمانی که فردی بیش از اندازه به دیگران محبت می‌کند؛ خود را فراموش می‌کند. به خود اهمیتی نمی‌دهد و تنها برای شادکامی دیگران تلاش می‌کند.

? ایجاد کردن توقع | محبت زیادی

از بدترین پیامدهای محبت زیادی می‌توان به پدیداری توقع اشاره کرد. زمانی که فردی به دیگران بیش از اندازه محبت می‌کند؛ توقع ایجاد می‌کند. به طوری که شخص مقابل تصور می‌کند تمامی این رفتارهای شما از روی وظیفه است.

? سوء استفاده کردن

یکی از پیامدهای محبت زیادی، سوء استفاده است. عده ای وجود دارند که تصور می‌کنند با مشاهده محبت‌زیادی باید از دیگران سوء استفاده کنند. در واقع خواسته های خود را به او تحمیل می‌کنند.

? تغییر فکر دیگران | محبت زیادی

تغییر افکار دیگران با محبت زیادی یک پیامد بزرگ است. اگر بیش از حد محبت وجود داشته باشد، اطرافیان تصور می‌کنند که ذات اصلی شما اهمیت زیاد به دیگران است. به خود توجهی نمی‌کنید و تنها دیگران در اولویت شما هستند.

? معذب کردن اطرافیان

همیشه به خاطر داشته باشید که نباید عقاید دیگران با عقاید شما یکسان باشد. و افکار انسان ها با یکدیگر یکسان نیست. بنابراین در برخی شرایط این محبت های زیادی باعث معذب کردن دیگران می‌شود. زیرا در این شرایط اطرافیان فکر می‌کنند که تحت کنترل شما هستند.

فواید محبت بیش از حد دیگران

محبت زیادی بیش از فواید همراه با پیامد است. زمانی که به دیگران محبت می‌کنید؛ لطف خود را نشان می‌دهید. اما اگر این محبت بیش از اندازه باشد همراه با سوء استفاده دیگران خواهد شد. بنابراین از فواید محبت‌زیادی تنها می‌توان به ارزش و احترام اشاره کرد. محبت خوب است اما زمانی که اضافی و بیش از اندازه نباشد.

دلیل محبت زیادی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

محبت زیادی را اگر با منطق بررسی کنیم، بی دلیل پدیدار نمی‌شود. بنابراین دلایل مختلفی در بروز این رفتار وجود دارد. در این بخش مقاله راجع به دلایل محبت‌زیادی توضیح داده ایم.

? تربیت اشتباه

زمانی که والدین در حال تربیت کودکان هستند، باید همه چیز را در نظر بگیرند. والدینی که دائم به کودک می‌گویند برای ارتباط با دیگران باید محبت کنند. یا عده ای از والدین تا کودک به آنها محبت نکند هیچ رفتار خوشایندی نشان نمی‌دهند. باعث پدیدار شدن چنین فرزندانی می‌شوند.

?علاقه زیاد | محبت زیادی

گاه دلیل محبت زیادی، علاقه زیاد به فرد مقابل است. برخی از کسانی که به شدت به دیگران محبت می‌کنند، نشان از علاقه زیاد آنها دارد. محبت بیش از اندازه والدین به فرزند در این دسته دلایل قرار دارد.

? ترس از تنهایی

محبت زیادی اغلب در افرادی است که از تنهایی هراس دارند. هراس از عدم علاقه دیگران به آنها، عدم ارزشمندی، فراموشی، تنهایی و … در این افراد وجود دارد. بنابراین به قدری محبت می‌کنند که مبادا تنها شوند. 

? ارتباط با دیگران | محبت زیادی

عده ای از کسانی که محبت زیادی دارند، به دلیل ارتباط با دیگران این کار را انجام می‌دهند. در واقع برای اینکه دیگران با آنها دوست بمانند و ارتباطشان کاهش پیدا نکند، دست به محبت بیش از اندازه می‌زنند. 

? قرار گیری در وضعیت رضایت بخش

یکی از دلایل مهم در محبت زیادی، ارضای ذهنی یا قرار گیری در موقعیت رضایت بخش است. زمانی که افراد به دیگران کمک می‌کنند احساس رضایت و خشنودی دارند. در نهایت به مرور زمان برای خشنودی خودشان دائم به محبت بیش از اندازه رو می‌آورند.

? عدم علاقه به خود | محبت زیادی

یکی از دلایل محبت زیادی، عدم علاقه به خود است. مشکل چنین افرادی کمبود محبت نیست. بلکه به قدر کافی خودشان را دوست ندارند. به همین دلیل به دیگران محبت می‌کنند تا جبران عدم علاقه به خود صورت بگیرد.

بسیاری از رفتارها و نشانه های ذکر شده را می توانید در شخصیت های وابسته مشاهده کنید. این اختلال شخصیت دائم سیکل رفتاری اشتباهی را پیش می گیرد، اما هرگز آن را تغییر نمی دهد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کرده اید، محبت زیادی باعث ایجاد پیامدهای زیادی می‌شود. حتی اطرافیان نزدیک نیز با این شرایط از شما سوء استفاده می‌کنند. در نهایت به خودتان می‌آیید و مشاهده می‌کنید که زندگی را وقف دیگران کرده اید و برای خود هیچ اهمیت و ارزشی قائل نشده اید. بنابراین برای جلوگیری از این رفتار حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محبت زیادی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: محبت زیادی | 6 پیامد محبت بیش از حد به دیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: