پول گرفتن از شوهر با چند روش ساده | نحوه درخواست پول از همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

پول گرفتن از شوهر یکی از مسائلی است که هرگز برای برخی خانم ها آسان نمی‌شود. بسیاری از زوج‌ها مخصوصا تازه عروس و دامادها در مورد مسائل مالی رو راست نبوده و یا مشخص نکرده‌اند که چگونه برای خود و خانواده می‌توانند خرج کنند. پول گرفتن از شوهر حتی برای بعضی نشدنی است. شوهران این خانم‌ها هم انگار از خدا خواسته در این مورد صحبتی نمی‌کنند.

متخصصان خانواده پیشنهاد می‌دهند که از همان ابتدا در باره پول گرفتن از شوهر صحبت کرده. و راجع به نحوه ورود و خروج پول به تفاهم برسید، اما همیشه موضوع به همین سادگی‌ها هم نیست. چرا که همیشه دخل و خرج یکی نبوده و اگر مشکلات مالی با دیگر مسائل زناشویی و خانوادگی همراه شود، پیچیدگی زیادی در رابطه ایجاد می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از بدتر شدن اوضاع حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

منبع: پول گرفتن از شوهر با چند روش ساده | نحوه درخواست پول از همسر

پول گرفتن از شوهر یا همسری که اهمیت نمی دهد

پول ندادن همسر را همیشه نباید به پای خساست یا بی توجهی او گذاشت. گاهی اوقات اولویت بندی‌های زن و مرد متفاوت هستند و باعث می‌شود که منابع مالی در اختیار خانم ها قرار نگیرید. به عبارت دیگر مرد می‌خواهد از پس انداز صرف مخارج ماشین کند و خانم به دنبال این است که وسیله‌ای برای آشپزخانه خود بخرد. این تفاوت اولویت هاست که باعث می‌شود زنان آنطور که می‌خواهد نتوانند از همسر خود پول بگیرند. پس بهتر است با همسر خود گفتگو کنید. و به جای اینکه بر حرف خود بدون منطق اصرار داشته باشید، به طور هوشمندانه به دنبال راه حل برای پول گرفتن از شوهر باشید. و آنچه که واجب‌تر است را اولویت خرید بگذارید.

علت عدم درخواست پول از همسر چیست؟

دلایل بی شماری در عدم پول گرفتن از شوهر وجود دارد. که در این مقاله سعی در اشاره به تعداد محکم این دلایل کرده ایم.

???? ترس از همسر

???? ترس از خشم شوهر

????ترس از دعوا و مشاجره

???? ترس از نه شنیدن

???? مغرور بودن

????تسلیم نه شنیدن های همسر شده اید

شیوه پول گرفتن از شوهر و همسر | ساده ترین راه های پول گرفتن از شوهر

 

طبق عرف و قانون هزینه‌های خانه و خانم بر عهده مرد (شوهر) است. این موضوع در خانواده‌هایی که خانم شاغل هست و یا به طور مشخص اختیارات مالی خانم مشخص نشده باشد، می‌تواند مسائلی را به وجود بیاورد، اما بعضی خانم‌ها هم به خاطر شرم و غرورشان نمی‌توانند از شوهرشان تقاضا پول کنند. در ادامه به راهکارهایی مناسب هر سه دسته برای پول گرفتن از شوهر می‌توانند از آن‌ها برای حل این مساله استفاده کنند.

???? واضح و روشن درباره مخارج خود صحبت کنید

اگر انتظار دارید که همسرتان، مخارج شخصی شما را بپردازد، باید او را در جریان کلیت هزینه‌های خود قرار دهید. به این ترتیب که می توانید به طور واضح به او بگویید که به چه چیزهایی نیاز دارید و قیمت تقریبی آن‌ها چقدر است. همچنین می‌توانید میانگین مخارج ماهیانه خود را به همسرتان اطلاع دهید تا متناسب با آن هزینه‌ای را کنار بگذارد. این گونه پول گرفتن از شوهر بسیار آسان‌تر خواهد‌شد.

???? پول گرفتن از شوهر با یک قرارداد مالی

زن و شوهر می‌توانند درباره نقشی که در زندگی زناشویی برعهده دارند. و مسئولیت‌هایی که پذیرفته‌اند در ابتدای ازدواج، قراردادی مبنی بر پول گرفتن از شوهر تنظیم کنند. مفاد قرار داد می‌تواند در این باره باشد.

  • اگر خانم ها همچون همسران خود شاغل هستند و تمام وقت به کاری بیرون از منزل می‌پردازند بهتر است قراردادی تنظیم کنند و میزان سهم خود را در برآورده کرده هزینه‌های زندگی زناشویی مشخص نمایند. بدین شکل دیگر دلخوری و سوء تفاهم به وجود نمی‌آید و نمی‌توانند دیگری را به عدم پرداخت مخارج زندگی متهم سازند.
  • اگر خانم‌ها فقط چند ساعت در روز را بیرون از منزل مشغول هستند و درآمد شغلی پاره وقت آن‌ها زیاد نیست، باز هم می‌توانند قراردادی با همسر خود تنظیم کنند با این مضمون که سهم بیشتری از مخارج برعهده شوهر باشد و مقداری نیز برعهده خانم.
  • اگر هیچ یک از دو حالت قبل وجود نداشت و زن تمام وقت خود را در منزل صرف می‌کند می توانید قراردادی با همسر خود بنویسید و در آن مشخص شود که همسر ماهانه چه میزان هزینه‌ای را برای مخارج شخصی و نیازهای منزل کنار بگذارد. در این شرایط دیگر نیازی به این نیست که دائما از همسر تقاضای پول داشته باشید. شوهر می‌داند که موظف است در زمان مشخصی مبلغ خاصی را برای‌تان قرار دهد.

???? پول گرفتن از شوهر و همسر را به وقت خاصی اختصاص دهید

برای پول گرفتن از شوهر، زمان خاصی را مشخص کنید. گفتن هر حرفی نیاز به مکان و شرایط خاص دارد. اگر همسرتان تازه از سر کار برگشته و خسته است، صحبت درباره پول را به وقت دیگری موکول کنید. هنگام درخواست پول نرمی بیشتری در گفتار تان قرار دهید و با عاطفه و احساس بیشتری سخن بگویید. اگر همسر از موضوعی عصبانی و ناراحت است، اجازه دهید مدتی بگذرد و آرام‌تر شود، سپس تقاضای خود را بیان نمایید.

???? به همسر خود اعتماد به نفس بدهید

مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند مردان را تحت تاثیر قرار دهد، این است که نقاط قوت آن‌ها را بیان کنید و به داشتن او افتخار نمایید. وقتی به همسر خود می‌گویید که بسیار تواناست و لایق رسیدن به جایگاه‌های بالاتر است، به او حس افتخار می‌دهید. و دلیلی می‌شوید تا پشتکار بیشتری به خرج دهد و زندگی مرفه‌تری را برای شما فراهم بیاورد. بنابراین برای پول گرفتن از شوهر، اعتماد به نفس او را افزایش دهید.

???? برای پول گرفتن از همسر به او احترام بگذارید

در تمامی موارد زندگی مشترک، حتی پول گرفتن از شوهر؛ باید احترام را اولویت قرار دهید. ازدواج و زندگی زناشویی برپایه احترام زن و شوهر به حقوق همدیگر است. اگر مرد وظیفه پرداخت هزینه‌های زندگی را دارد، خانم ها نیز موظف هستند فضای خانه را کانون محبت قرار دهند. احترام به نظر و خواسته‌های همسر یکی از مواردی است که با رعایت آن می‌توانید فضای خانه را آمیخته از مهر و محبت قرار دهید. اگر مرد ببیند که همسرش، تمام سعی خود را می‌کند تا او در خانه آرامش بیشتری داشته باشد، قطعا در پرداخت هزینه‌های زندگی زناشویی انگیزه بیشتری خواهد داشت.

???? قدردان زحمات همسرتان باشید

یکی از راه های پول گرفتن از شوهر، قدردانی در تمامی شرایط است. زمانی که به وضوح نشان دهید قدردان زحمات او هستید؛ برای رفع نیازهای شما هرکاری انجام می‌دهد.

???? ولخرج نباشید

عدم ولخرجی یکی از راه های پول گرفتن از شوهر است. اگر قصد دارید که همسرتان برای شما هزینه کند، نباید ولخرجی کنید. به مقدار خرج کنید تا عادت مالی مناسب داشته باشید. اگر زیاد خرج کنید و برنامه ریزی خوبی داشته باشید، به راحتی می‌توانید از همسرتان پول دریافت کنید.

???? از یک مشاور کمک بگیرید

شاید هیچ کدام از روش ها نتواند برای پول گرفتن از شوهر به صورت معقول و بجا کمک نماید؛ در این شرایط شاید مشکل در جایی باشد که موفق به کشف و حل آن نشده باشید. یک روانشناس یا مشاور خانواده ، با تجربه  و علمی که دارد می‌تواند مشکل را ریشه یابی کرده و در حل آن به شما کمک نماید. 

???? پول گرفتن از شوهر برای زنان شاغل هم رایج است؟

امروزه زنان همپای مردان کار و کسب درآمد می‌کنند، درست است که طبق قانون باید تمام مخارج خانه را مرد بدهد، اما اگر معتقد به استقلال و برابری جنسیتی هستید دیگر نمی‌توانید با دیدگاه سنتی کار کردن خودتان را توجیه کنید، بنابراین خوب است شما هم در مخارج سهمی داشته باشید. این به معنای از بین رفتن استقلال و دادن خرجی به شوهر نیست، بلکه این نشانه همکاری و درک متقابل شما را می‌رساند. بنابراین برای زنان شاغل، پول گرفتن از شوهر و خرج زندگی بهتر است که یکسان باشد.

نکته دیگر آن که مردان نیاز دارند که در خانه نقش حامی و منبع قدرت داشته باشند، اگر در رفتار و گفتارتان این حس او را نادیده بگیرید، مسلما به مشکل خواهید خورد. پس تلاش کنید در عین لطافت از حقوق خودتان دفاع کرده و او را متوجه نیازهایتان نمایید.

نکات مهم در رابطه با قبل از پول گرفتن از شوهر

قبل از پول گرفتن از شوهر باید آرامش خود را حفظ کنید. و به نکات مهمی توجه کنید. در این بخش به نکات مهم قبل از پول گرفتن از شوهر اشاره کرده ایم.

???? به خلق و خوی همسر توجه کنید.

???? شرایط محیطی را حتما بسنجید.

????زمان مناسبی برای درخواست در نظر بگیرید.

???? شرایط مالی همسر را قبل از درخواست بسنجید.

کلام آخر

پول گرفتن از شوهر اصلا کار زشت و خجالت آوری نیست! حتی اگر شاغل هستید. بنابراین هر خانمی برای رفع نیازها و خواسته ها نیازمند پول است. بدون خجالت از همسر خود پول دریافت کنید. بهتر است در ابتدای ازدواج راجع به این موضوع صحبت کنید تا با مشکلات و خجالت کمتری روبرو شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پول گرفتن از شوهر و همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

با شوهری که پول نمی دهد چگونه رفتار کنم؟

اگر همسرتان به شما پول نمی دهد؛ باید برای حل این موضوع ابتدا دلیل آن را پیدا کنید. در صورتی که همسرتان دچار مشکل مالی شده باشد، بهتر است به او فرصت داده و با او همکاری لازم را داشته باشید. اما در صورتی که مشکل مالی وجود ندارد حتما مقاله راه های پول گرفتن از شوهر را مطالع کرده و در صورت عدم حل موضوع از متخصصان خانواده راهنمایی بگیرید.





:: برچسب‌ها: پول گرفتن از شوهر با چند روش ساده | نحوه درخواست پول از همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: