عمه درمانی | 10 بیماری که هرگز با عمه درمانی بهبود نمی‌یابد
نوشته شده توسط : ذهن نو

عمه درمانی به معنی کمک از دیگران به جای روانشناس برای حل مشکلات است. در این روش درمانی افراد به جای کمک علمی و اصولی به سوی کمک اطرافیان می‌روند. گاهی مشکلات به قدری دشوار است که شخصیت فرد و رابطه او را تحت تاثیر قرار داده است. و حل مشکل تنها توسط فرد با تحصیلات علمی امکان پذیر است.

با عمه درمانی نه تنها مشکلات افزایش می‌یابد، بلکه به قدری پیچیده می‌شود که آسیب های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. در نهایت حسرت کمک از روانشناس را خواهید خورد. بنابراین در اولین فرصت از روانشناس کمک بگیرید.

منبع: عمه درمانی | 10 بیماری که هرگز با عمه درمانی بهبود نمی‌یابد

عمه درمانی چیست؟

زمانی که کسی برای حل مشکلات به جای روانشناس و مشاور از اطرافیان، فامیل و دوستان کمک می‌گیرد؛ عمه درمانی کرده است. اما این مشکلات گاه به قدری دشوار است که باعث آسیب های جبران ناپذیر می‌شود. و دردی را از شما دوا نمی‌کند. در نهایت زندگی ما در زمینه های گوناگون دچار نابسامانی می‌شود. بنابراین برای حل مشکلات و مسائل حتما فقط به روانشناس و شخص متخصص رجوع کنید.

عدم رجوع به روانشناس و تمایل به این نوع روش درمانی باعث بروز هرچه بیشتر مشکلات می‌شود. عمه درمانی یا عمه تراپی با نصیحت و سرزنش دیگران آغاز می‌شود. حتی گمان دارند که با این رفتار مشکلات فردی بهبود می‌یابد.

آیا عمه درمانی باعث کاهش افسردگی، اضطراب و استرس می‌شود؟ اختلالات عمده ای که در بیش از نیمی از افراد وجود دارد. اما این اختلالات تنها با کمک روانشناسان و راهکارهای مناسب بهبود می‌یابد. برای هر نوع مشکل تنها به روانشناس رجوع کنید. شاید چالش های شما ریشه در شخصیت و تربیت شما داشته باشد.

تفاوت عمه درمانی و روان درمانی در چیست؟

روان درمانی و عمه درمانی بسیار با یکدیگر متفاوتند. عده ای از افراد هنوز تفاوت عمه درمانی و روان درمانی را نمی‌دانند. به همین دلیل عمه تراپی را اولویت می‌دانند. در این بخش مقاله راجع به تفاوت عمه درمانی و روان درمانی توضیح داده ایم.

???? روان درمانگر مدرک دانشگاهی دارد و دوره های علمی گذرانده است. اما عمه درمانگر ها بدون اطلاعات علمی به نصیحت می‌پردازند.

???? روانشناس و روان درمانگر، درمانجو را قضاوت نمی‌کند. اما عمه درمانگر سرزنش و قضاوت اولویت رفتاری اش است.

????روانشناسان رازدار هستند. و گفته های شما پیش آنها امن خواهد ماند. اما عمه درمانگر ها گفته های شما را پیش دیگران بازگو می‌کنند.

???? روانشناس همدلی دارد، اما عمه درمانگر دلسوزی می‌کند.

???? روان درمانگر شنونده فعالی است. و برای بهبود شما تلاش می‌کند. اما عمه درمانگر ها شنونده ای برای درد و دل هستند.

????عمه درمانگر ها تلاش دارند تا راه حل های خود را به دیگران تحمیل کنند. اما روانشناسان شنونده هستند و در نهایت راهکارهای درمانی می‌دهند.

???? جلسات روان درمانی همراه با درمان اختلالات روانی است. اما عمه درمانی تنها شرایط فرد را بحرانی می‌کند.

بیماری هایی که با عمه درمانی بهبود نمی‌یابد

عمه درمانی تنها در شرایطی قابل قبول است که مشکلات خانوادگی خفیف با چند نکته قابل حل باشد. در صورتی که افراد از اختلالات و بیماری های زیادی برخوردار باشند، هرگز با این روش درمانی بهبود نمی‌یابند. در این بخش مقاله راجع به بیماری هایی که با عمه درمانی بهبود نمی‌یابند؛ توضیح داده ایم.

???? اختلالات شخصیت

???? انواع وسواس ها

????انواع فوبیاها

???? استرس

???? اضطراب

????افکار خودکشی

???? افسردگی

???? اعتیاد

????مشکلات کودک و نوجوان

???? مشاوره تحصیلی

عمه تراپی دانشجویان رشته روانشناسی

یکی از گروه هایی که دست به عمه تراپی می‌زنند؛ دانشجویان روانشناسی هستند. این دسته از دانشجویان به صورت اصولی روش های درمانی را آموزش ندیده اند، اما به دلیل مطالعات جزئی و دانشگاهی، تصور دارند که به بهترین نحو توانایی درمان دارند. اما هرگز نباید پس از اتمام دوره تحصیلی و آموزشی نسبت به درمان اقدام کنند.

پیشگیری از عمه درمانی چگونه امکان پذیر است؟

متاسفانه در جامعه امروزی روانشناسی زرد بسیار گسترده شده است. گسترش روانشناسی زرد باعث افزایش بی شمار تعداد زیادی افراد در زمینه روانشناسی بدون علم شده است. حتی این روانشناسی به دلیل بروز در شبکه های اجتماعی متداول معروف شده است. با عمه درمانی های متفاوت و باب میل مردم عادی، در شبکه های اجتماعی؛ افراد زیادی درگیر این نصیحت ها و راهکارهای غیر علمی شده اند. که نه تنها رابطه آنها را بهبود نمی‌کند. بلکه آسیب های بیشتری به زندگی آنها وارد می‌کند.

برای پیشگیری از عمه درمانی، باید برای حل هر مشکلی از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. کمک از درمانگر تحصیل کرده علاوه بر اینکه به رفع مشکلات کمک می‌کند؛ بلکه ریشه اصلی مشکل را بررسی می‌کند تا دوباره با مسائل زیاد روبرو نشوید. 

سخن آخر

همانطور که در این مقاله راجع به عمه درمانی اطلاعات کسب کردید؛ متوجه شدید که کمک از دیگران در زمینه حل مسائل، مشکلات و اختلالات تنها سرزنش و نصیحت به همراه دارد. و هیچ پشتوانه علمی همراه با این صحبت ها نیست. بنابراین برای حل چالش های بزرگ به جای عمه درمانی، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عمه درمانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

1. عمه درمانی چیست؟

عمه درمانی یا عمه تراپی یعنی کمک از دیگران به جای کمک از روانشناس برای حل مشکلات.

2. تفاوت عمه درمانی و روان درمانی در چیست؟

اگر بخواهیم به طورکامل راجع به تفاوت عمه درمانی و روان درمانی صحبت کنیم؛ منظور کلی تحصیلات آکادمیک روان درمانگر و عدم سطح علمی مناسب عمه درمانگران در دسته تفاوت اصلی قرار دارد.

3. راهکار پیشگیری از عمه درمانی چیست؟

برای پیشگیری از عمه درمانی باید صفحات مجازی روانشناسی زرد را دنبال نکنید. و برای حل هر مسائلی از روانشناس و متخصص در این حوزه کمک بگیرید.





:: برچسب‌ها: عمه درمانی | 10 بیماری که هرگز با عمه درمانی بهبود نمی‌یابد ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: