غر زدن | 4 روش تغییر عادت غر زدن
نوشته شده توسط : ذهن نو

غر زدن یکی از ویژگی های رفتاری است که تقریبا برای همه ما رخ داده است. گاهی برخی از موقعیت ها به شیوه ای پیش می‌آید که باب میل مان نیست. این ناراحتی ها و عدم علاقه باعث شکایت می‌شود. در واقع غر زدن یک مسکن برای تسکین دردها و شکایت هاست. افراد با غر غر کردن دردهای خود را کاهش می‌دهند. اما این غر زدن ها باعث کلافگی بیش از حد اطرافیان می‌شود. و همچنین خود فرد نیز از بابت بازخوردهای منفی و به نتیجه نرسیدن اذیت می‌شود. پس حتما برای کاهش این رفتار و اطلاع از روش‌های موثرتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: غر زدن | 4 روش تغییر عادت غر زدن

 

غر زدن چیست؟

غر زدن یک اصطلاح بسیار رایج است که تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم. همه ما حداقل تجربه مشاهده فرد غرغرو را داشته ایم. اگر آن فرد خودمان نباشیم! بنابراین شکایت و ناله کردن باعث کاهش استرس و تخلیه بار هیجانی است. مخصوصا زمانی که یک رفتار یا اتفاقی باعث عصبانیت می‌شود. شدت غر زدن بیشتر می‌شود. ناله کردن هرگز خوب نیست. به مرور زمان این رفتار اطرافیان را اذیت می‌کند و باعث فرار و دوری از شما می‌شود. بنابراین این رفتار باید کاهش یابد که با کمک روانشناس امکان پذیر است.

ویژگی های افراد غرغرو

افراد غرغرو به راحتی قابل تشخیص هستند. نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که شامل موارد زیر است.

???? قضاوت کننده می‌باشند

???? بدبین هستند

????انتظار شکست دارند

???? همیشه همه چیز را بد می‌بینند

????اعتقاد دارند که همه برای شکست آنها تلاش می‌کنند

???? دائم در حال شکایت هستند

???? از چیزهای کوچک هم ایراد می‌گیرند

????از عملکرد خود مطمئن نیستند

???? دیگران را مقصر همه چیز می‌دانند

راهکارهای تغییر عادت غر زدن

غر زدن همیشه باعث دوری و تنهایی می‌شود. به جای شکایت دائمی سعی کنید رفتار خود را تغییر دهید. و برای کاهش این رفتارها تلاش کنید. برای کاهش غر زدن های پی در پی، از روش های زیر استفاده کنید.

???? به جای غر زدن، شکایات خود را پیگیری کنید

یکی از روش های جلوگیری از غر زدن، پیگیری شکایات است. بعد از اینکه ناراحتی و درد خود را بیان کردید، حساب کنید که چقدر غر زده اید. در کنار محاسبه زمان ناله کردن، عواملی که باعث بروز این رفتار شده است را بنویسید. برای نوت برداری نیاز به تفکر زیاد نیست. تنها هر چیزی که به خاطر دارید را یادداشت کنید.

پس از یادداشت برداری باید به خاطر بیاورید که سر چه کسانی غر زده اید. و پس از غر زدن چه احساسی داشته اید. پس از بازه زمانی یک هفته ای باید توانایی تشخیص الگوهای شخصی خود را داشته باشید. یافتن عملکرد مناسب شما در رابطه با ناراحتی برای حل مشکلات شما موثر است.

???? خود را از افراد سمی دور کنید | غر زدن

برای کاهش و جلوگیری از غر غر کردن، باید از افراد سمی دور شوید. معمولا به دلیل رفتارهای دیگران است که دائم غر می‌زنید. حال اگر قصد رهایی از این رفتار را دارید، باید اطرافتان را از آدم های سمی و موقعیت های منفی خالی کنید. برای خودتان اهمیت قائل باشید و بررسی کنید که چه افرادی باعث حال خوب و بد شما می‌شوند.

اگر دائما در حال مکالمه با افراد منفی و ناله کنان باشید، به مرور شما نیز شبیه این افراد می‌شوید. بنابراین جهت تغییر عادت غر زدن حتما از افراد سمی دوری کنید. 

???? جایگزین غر زدن، نکات مثبت زندگی خود را بیابید

بهترین راهکار برای ترک عادت غر زدن، توجه به نکات مثبت زندگی است. غرغر کردن برای چه دلیلی رخ می‌دهد؟ به این دلیل که از زندگی و موقعیت های موجود راضی نیستید. بنابراین برای جلوگیری از این رفتار حتما باید به جنبه های مثبت زندگی بنگرید. برای مثبت اندیشی از روش هایی مانند نوشتن احساسات و روزمرگی کمک بگیرید.

با مثبت اندیشی علاوه بر اینکه میزان غر زدن شما کاهش می‌یابد، زندگی راحت تری نیز خواهید داشت. که راه حل های مناسب تری پیش روی شما قرار خواهد داد. حتی با تمرین قدردانی می‌توانید بر افکار منفی غلبه کنید و برای آنچه که دارید سپاسگذار باشید.

ر زدن به دلیل افکار منفی داخل ذهن است. زمانی که افکار منفی در ذهن شما نمایان شد، توقف کنید و به سراغ فکر مثبت روید. تا افکار منفی از ذهنتان پر شود. 

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای جلوگیری از غر زدن، گاهی راهکارهای خود درمانی چاره نیست. باید حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان دلیل غر زدن های شما را بررسی می‌کنند و راهکار جایگزین شکایت به شما ارائه می‌دهند. با کمک روانشناس شیوه های مناسب بروز احساسات، هیجانات و بیان مناسب شکایات را آموزش خواهید دید. 

کلام آخر

غر زدن نشانه ای از ناراحتی و عصبانیت است. به جای اینکه عصبانیت و ناراحتی خود را با غر زدن بیان کنید، برای رفع مشکلات از روش های درمانی کنترل عصبانیت کمک بگیرید. روانشناس به شما روش های جایگزین غر زدن را آموزش می‌دهد. تا به جای این رفتار به دنبال رفع مشکلات و حل مسائل باشید. بنابراین حتما در این زمینه از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه غر زدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

نشانه های افراد غرغرو چیست؟

قضاوت کننده می‌باشند، بدبین هستند، انتظار شکست دارند، همیشه همه چیز را بد می‌بینند، اعتقاد دارند که همه برای  شکست آنها تلاش می‌کنند، دائم در حال شکایت هستند، از چیزهای کوچک هم ایراد می‌گیرند واز عملکرد خود مطمئن نیستند.

راهکارهای تغییر عادت غر زدن چیست؟ 

جهت چلوگیری از غر زدن های متداول؛ خود را از افراد سمی دور کنید، شکایات خود را پیگیری کنید، نکات مثبت زندگی خود را بیابید و از روانشناس کمک بگیرید.

منبع: غر زدن | 4 روش تغییر عادت غر زدن





:: برچسب‌ها: غر زدن | 4 روش تغییر عادت غر زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: