آشپزی با همسر | لذت آشپزی را با همسرتان بچشید
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشپزی با همسر قطعا یکی از راه های افزایش کیفیت رابطه زناشویی است. معمولا زنان این کار را به عهده می‌گیرند؛ اما این به معنای تبدیل شدن آشپزی به وظایف آنان نیست. حتی در صورت شاغل نبودن خانمُ باز هم بهتر است وظایف بین زوجین تقسیم شود. بسیاری از مردان بلد نبودن را بهانه می‌کنند. اما یادگیری آشپزی به خصوص با همسر کار دشواری نیست و فقط به انگیزه نیاز دارد. اما چگونه می‌توان شخصی را که آشپزی نمی‌کند را ترغیب به این کار کرد؟

منبع:‌ آشپزی با همسر | لذت آشپزی را با همسرتان بچشید

همسرم آشپزی بلد نیست

آشپزی با همسر یکی از راه های حمایت از زنان است، به خصوص نوعروسانی که آشپزی بلد نیستند. افراد به دلایل مختلف از انجام کارهای خانه و آشپزی سر باز می‌زنند. معمولا مردان به دلیل کلیشه های جنسیتی جامعه به آشپزی علاقه نشان نمی‌دهند. اما زنان هم توجیهاتی برای آشپزی نکردن دارند. بنابراین آشپزی با همسر می‌تواند تمام این کلیشه ها را کنار زده و به بهبود رابطه زن و مرد کمک هم بکند.

آثار مثبت آشپزی با همسر

آشپزی کردن یکی از فعالیت های لذت بخش در زندگی محسوب می‌شود. از آثار آن در زندگی مشترک، نمی‌توان غافل شد. آشپزی می‌تواند نوعی سرگرمی برای وقت گذرانی زوجین در کنار یکدیگر باشد.

????وقت گذرانی با یکدیگر

یکی از فواید آشپزی با همسر این است که زمان بیشتری با او می‌گذرانید. امروزه به دلیل سرعت بالای زندگی در جوامع مدرن یا مشغله های طرفین، زن و شوهر زمان بسیار کمی را با هم می‌گذرانند. احتمالا در روز فقط موفق به خوردن یک وعده غذایی با همسر خود شوند. اما با درست کردن همان یک وعده در کنارهم، لذت بیشتری خواهید برد.

????افزایش خلاقیت

این مورد علاوه بر تاثیر بر زندگی شخصی در زندگی اجتماعی افراد نیز موثر است. افزایش خلاقیت در حین آشپزی اتفاق می‌افتد. ما در امور مختلفی به خلاقیت نیاز داریم که این را راهکار ساده ای مثل آشپزی با همسر، می‌توان آموخت. امتحان کردن دستورالعمل های جدید یا مواد غذایی جایگزین، از مواردی است که خلاقیت را با آشپزی همراه می‌کند.

????بهبود سلامت جسمانی

با آشپزی کردن در خانه و استفاده از موادغذایی سالم و تازه به سلامت جسمانی خود کمک می‌کنید. آشپزی با همسر در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می‌کند. همچنین انجام این کار با همسر باعث شادابی و نشاط بیشتر خواهد شد. غذای خانگی یکی از راه های موثر برای پیشگیری از بروز امراض مختلف است.

????آثار روانی

آشپزی با همسر یکی از روش های کاهش دهنده استرس و فشار روانی است. زوجینی که درطول روز به انجام کارهای متعددی می‌پردازند با آشپزی کردن و تمرکز بر روی آن، می‌توانند مشکلات خود را فراموش کنند. آشپزی بچه ها از فضای مجازی و تلویزیون دور می‌کند و روحیه همکاری را در آنان افزایش می‌دهد. به طور کلی آشپزی باعث تحکیم روابط بین اعضای خانواده می‌شود.

????ایجاد خاطره های خوب با همسر

قطعا فرایند آشپزی فقط به خوردن غذا منجر نمی‌شود. در طول مدتی که در حال آماده کردن غذا هستید؛ لحظاتی همراه با صدا، بو و طعم و… برای شما به ارمغان خواهد آمد. تحقیقات نشان می‌دهند، حافظه کلامی بسیار قدرتمند تر از انواع دیگر حواس است. به همین دلیل آشپزی با همسر و حتی آشپزخانه برای شما یادآور خاطرات خوب خواهد شد.

????بالابردن روحیه همکاری

در زندگی مشترک به روحیه همکاری و تعامل با یکدیگر نیاز داریم. در زمان مشکلات در زندگی مشترک روحیه همکاری و مهارت حل مسئله به کمک ما خواهد آمد. آشپزی با همسر یکی از راه هایی است که می‌توان این مفهوم را تمرین کرد یا بالا برد. آشپزی برای خانواده کار آسانی نیست و اعضای دیگر نیز باید در این مسیر کمک کننده باشند.

 

چگونگی تشویق همسر به آشپزی

افراد دوست دارند با خانواده خود وقت بگذرانند یا از طرف آنان حمایت شوند. آشپزی یکی از راه هایی که می‌تواند اعضای یک خانواده را به یکدیگر نزدیکتر کند. گاهی هر دو نفر آشپزی بلدند ولی تمایل و انگیزه ای برای این کار ندارند. در این قسمت راهکارهای تشویق همسر به آشپزی را ذکر خواهیم کرد. 

????قدم های کوچک

در ابتدا در انجام کارهای ساده و پیش پا افتاده از او کمک بخواهید. از همان ابتدا از او توقع انگیزه و رغبت زیاد برای آشپزی را نداشته باشید. او به مرور شروع به کنجکاوی خواهد کرد و به یاری شما خواهد پرداخت. در این مسیر به او اعتماد کنید ومدام به تشویق او بپردازید.

????او را به پختن غذاهای ساده تشویق کنید

همیشه آشپزی با همسر به معنی درست کردن غذاهای دشوار یا ترتیب دادن یک مهمانی بزرگ نیست. قطعا در این موارد او انزجار بیشتری را تجربه خواهد کرد. در ابتدا از دستورالعمل ساده و موادغذایی در دسترس استفاده کنید. حتی آماده کردن یک صبحانه ساده نیز قدم خوبی برای شروع آشپزی کردن است.

????شرکت در مسابقات یا کلاس های دونفره آشپزی

وقتی او خود را در کنار شما ببیند؛ احساس آرامش بیشتری خواهد کرد. اگز او را به تنهایی مجبور به حضور در کلاس ها و یا مسابقات آشپزی کنید؛ قطعا نتیجه خوبی مشاهده نخواهید کرد.احتمالا خود را مجبور به این کار حس می‌کند و بعد از مدتی دست از تلاش برمی‌دارد. ایجاد روحیه همدلی و همکاری در همسر در علاقه به آشپزی کردن موثر خواهد بود.

????اعتماد کردن

بسیاری از افراد فقط به دلیل اینکه از خراب کردن هراس دارند؛ از آشپزی امتناع می‌کنند.احتمالا در گذشته به خاطر دستپخت بد مورد تمسخر واقع شده اند  و علاقه خود را به این کار از دست داده اند. اگر او شروع به آشپزی کرد؛ در طول پروسه مدام از او سوال نکنید.با او آرام و ملایم صحبت کنید و آزادی عمل به او بدهید. در اولین بار از اوتوقع زیادی نداشته باشید و به او غذاهای ساده تر را پیشنهاد بدهید. سعی نکنید بدون اجازه او غذا را بچشید یا چیزی را به آن اضافه کنید. اینکار ها باعث دلسردی همسرتان می‌شود. 

????با اوصادق باشید

اگر اودستپخت خوبی ندارد یا بی علاقه اینکار را انجام می‌دهد؛ نیازی به تعریف وتمجیدهای الکی نیست. با او صادقانه نظر خود را بیان کنید. او خودش متوجه طعم و ایرادات غذا خواهد شد.اگر مدام وانمود کنید که از دستپخت او لذت می‌برید؛ او تلاشی جهت بهبودی انجام نمی‌دهد. به روشی صحیح از او انتقاد کنید. و هرگز در جمع دوستان یا خانواده از دسپخت بد او یا آشپزی نکردنش گلایه نکنید.

سخن پایانی

یادگیری هر مهارتی به زمان و پشتکار نیاز دارد. از همسر خود توقع غیر واقعی نداشته باشید. شاید شما هم شنیده باشید که اصلی ترین چاشنی در آشپزی، عشق است. قطعا این موضوع هم آشپزی مردان و هم زنان صادق است. تا زمانی که فرد از روی اجبار این کار انجام دهد؛ نه تنها خود لذتی نبرده بلکه باعث اختلال در غذا نیز خواهد شد. با ریشه یابی علت عدم علاقه همسر به آشپزی و کمک گرفتن از یک زوج درمانگر، آشپزی با همسر را تبدیل به یکی از تجربیات جذاب زندگی مشترک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشپزی با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

فوائد آشپزی با همسر چیست؟

تقویت روحیه همکاری، وقت گذرانی، افزایش خلاقیت، بهبود سلامت جسمانی وایجاد خاطره های خوب از فوائد آشپزی با همسر است.

برای تشویق همسر به آشپزی،چه کنیم؟

با کارهای ساده شروع کرده و در مسابقه ها یا کلاس های دونفره شرکت کنید، به او اعتماد کرده و با او صادق باشید.





:: برچسب‌ها: آشپزی با همسر | لذت آشپزی را با همسرتان بچشید ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: