ایجاد انگیزه در کارمندان | 5 راه ایجاد انگیزه در کارمندان
نوشته شده توسط : ذهن نو

ایجاد انگیزه در کارمندان یکی از دغدغه های کارفرمایان است. انگیزه در کارمندان باعث انضباط، تعهد و مسئولیت پذیری بیشتر می‌شود. به طور کلی کلید موفقیت در هر مجموعه، انگیزه کارمندان است. انگیزه باعث ایجاد اشتیاق و تعهد در کار می‌شود. به همین دلیل تمامی کارفرمایان باید روش های ایجاد انگیزه را آموزش ببینند. این آموزش ها باعث افزایش بازدهی کارمندان و سازمان می‌شود. هم چنین کارکردهای نیروی انسانی بهبود پیدا می‌کند.

زمانی که کارفرمایان در جهت ایجاد انگیزه در کارمندان تلاش می‌کنند؛ اهداف شرکت با چالش ها و مشکلات کمتری حرکت می‌کند. کارمندان به روش های بهتری کار می‌کنند و صد خود را برای انجام امور سازمان می‌گذارند. ایجاد انگیزه شامل پاداش، مزایا و درصد های کاری می‌باشد که در هر سازمان متفاوت است. برای اطلاع از روش ایجاد انگیزه در کارمندان حتما از روانشناسی سازمانی کمک بگیرید.

منبع: ایجاد انگیزه در کارمندان | 5 راه ایجاد انگیزه در کارمندان

ایجاد انگیزه در کارمندان

همانطور که در مقدمه مقاله گفته شد، ایجاد انگیزه در کارمندان باعث بازدهی بالا و بهبود کار کارمندان می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که چگونه در کارمندان انگیزه ایجاد کنیم. کارفرمایان بسیار باید دقت کنند تا برای بهبود سازمان در کارمندان اشتیاق ایجاد کنند. ایجاد انگیزه در کارمندان باعث تعهد، مسئولیت پذیری، اشتیاق و انظباط می‌شود.

تا زمانی که انگیزه ای در کار وجود نداشته باشد، به مرور فرسودگی شغلی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل حتما باید برای کارمندان انگیزه و اشتیاق وجود داشته باشد تا تمام خود را در کار خرج کنند. راه های زیادی برای ایجاد انگیزه در کارمندان وجود دارد که در ادامه مقاله به آن پرداخته ایم.

نشانه های بی انگیزگی در کارمندان

ایجاد انگیزه در کارمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اینکه چه زمانی باید برای کارمندان انگیزه ایجاد شود نیز حائز اهمیت است. در این بخش مقاله در رابطه با نشانه های بی انگیزگی کارمندان صحبت کرده ایم. تا کارفرمایان با اطلاعات بیشتری برای ایجاد انگیزه در کارمندان تلاش کنند.

???? اشتباهات کارمندان افزایش یافته است.

???? سهل انگاری کارمندان بیشتر شده است.

????کیفیت خدمات کاهش یافته است.

???? بهره وری پایین آمده است.

???? کارمندان بسیار خسته شده اند.

????کیفیت محصولات و کار کاهش یافته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

نشانه های انگیزه بالا در کارمندان

ایجاد انگیزه در کارمندان باعث بروز نشانه هایی می‌شود که حال هر کارفرمایی را خوب می‌کند. در این بخش مقاله نشانه های انگیزه بالا در کارمندان را توضیح داده ایم.

???? کارمندان بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

???? همکاری افراد در سطوح عالی قرار دارد.

????به نتایج تعهد دارند.

???? کارمندان مسئولیت پذیری بیشتری دارند.

???? شایعه پراکنی در سازمان بسیار کاهش می‌یابد.

????جابجایی کارکنان بسیار کم می‌شود.

???? خلاقیت کارمندان افزایش می‌یابد.

???? قوه‌ی ابتکار در حل مسائل وجود دارد.

روش های ایجاد انگیزه در کارمندان

روش ها و اصول ایجاد انگیزه در کارمندان را می‌توان در چهار اصل مهم توضیح داد. که در این بخش مقاله راجع به چهار مورد توضیح داده ایم.

???? حذف موانع برای ایجاد انگیزه

یکی از عوامل بی انگیزگی کارمندان، ترس است. زمانی که موانع زیادی در انجام امور کار وجود داشته باشد، باعث ترس و بی انگیزگی کارمندان می‌شود. کارمندان در این شرایط هراس دارند که در کارهای خود شکست بخورند یا زمان خطا مورد سرزنش قرار بگیرند. بنابراین یکی از اصول ایجاد انگیزه در کارمندان، از بین بردن ترس و حذف موانع است.

???? ارتباط صحیح مدیریت و کارمندان

دومین اصول ایجاد انگیزه در کارمندان، ارتباط مناسب مدیریت با کارمندان است. مهم ترین علت وفاداری کارمندان، ارتباط مناسب و دوستانه با مدیریت است. اگر کارمندی مدیریت، شغل و سازمان خود را دوست داشته باشد، نسبت به کار خود با انگیزه می‌شود. بنابراین ارتباط مناسب مدیر با کارمندان را دست کم نگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

???? ارزشمندی و هدف

ارزشمندی و هدف از دیگر اصول ایجاد انگیزه در کارمندان است. زمانی که کارمندان برای انجام امور اداری معطل نشوند و فوری کارهایشان انجام شود، حس ارزشمندی کسب می‌کنند. به همین دلیل ارزشمندی از اهمیت بالایی در ایجاد انگیزه برخوردار است. حتی تعیین هدف برای کارمندان نیز به آنها حس ارزشمندی می‌دهد. به عنوان کارفرما برای ایجاد انگیزه در کارمندان از تعیین هدف و حس ارزشمندی غافل نشوید.

???? تصور کارمندان از خودشان

یکی از راه های ایجاد انگیزه در کارمندان، تصور خوب راجع به آنها می‌باشد. از مهم ترین کارها برای حس اهمیت به خود، عزت نفس و اعتماد به نفس بالا است. شما به عنوان کارفرما باید به کارمندان خود اعتماد به نفس و عزت نفس بالا هدیه دهید. هر کاری که برای افزایش این دو وجود دارد را انجام دهید تا با بازدهی بیشتری روبرو شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرسودگی شغلی کلیک کنید.

عوامل ایجاد انگیزه در کارمندان

با توجه به 4 اصل مهم ایجاد انگیزه در کارمندان، متوجه شدید که چه چیزهایی در ایجاد اشتیاق و تعهد از اهمیت برخوردار است. اما عوامل دیگری نیز دخیل هستند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? شنونده مشکلات کارمندان بودن

???? تلاش جهت رفع مشکلات کارمندان

????مورد توجه سازمان و مدیر قرار گرفتن

???? دوستی کارفرما با اعضای سازمان

???? کارفرمای مهربان، عادل، صمیمی و خوش قول

????احساس مهم بودن

???? ارائه خدمات، پاداش و تشویقی

راهکارهای ایجاد انگیزه در کارمندان

راهکارهایی برای ایجاد انگیزه در کارمندان وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به تمامی آنها توضیح داده ایم.

✨ به آنها مسئولیت واگذار کنید

یکی از راه های ایجاد انگیزه در کارمندان، واگذاری مسئولیت است. کارمندان شما ربات نیستند، انسان هستند که باید به آنها اهمیت داده شود. هرگز به عنوان دستور و اطاعت از آنها کار نخواهید. همیشه برای انجام کار به کارمندان مسئولیت واگذار کنید و دستور ندهید.

✨ کارمندان را با همه اشتباهات تنبیه نکنید

برای ایجاد انگیزه در کارمندان باید سیستم مناسبی برای پاداش و تنبیه راه اندازی کنید. یکی از دلایل بی انگیزگی کارمندان، استفاده از روش های نامناسب تنبیه است. زمانی که کارمندان با کوچکترین اشتباهی تنبیه شوند، بازدهی کمتری خواهند داشت. و درانجام هر کاری با ترس روبرو می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمی شدن با همکار کلیک کنید.

✨ رشد و پشرفت کارمندان را فراموش نکنید

برای ایجاد انگیزه در کارمندان باید به رشد و پیشرفت کارمندان توجه کنید. باید اقدامات مختلفی انجام دهید تا کارمندان متوجه شوند که برای آنها ارزش قائل هستید. به کارمندان خود کمک کنید تا مهارت های جدید آموزش ببینند و در جهت پیشرفت تلاش کنند.

✨ محیط مناسبی برای کارمندان در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که باید برای ایجاد انگیزه در کارمندان انجام دهید، محیط مناسب برای کارمندان است. همیشه این را گوشه ذهن خود نگه دارید که کارمندان ربات نیستند و نیاز به استراحت دارند. زمان استراحت در یک محیط برای کارکنان در نظر بگیرید. تا زمان خستگی استراحت کنند و با انرژی بالاتری کارهایشان را انجام دهند. علاوه بر محیط مناسب، دکوراسیون فضا نیز بسیار حائز اهمیت است.

✨ مدیریت حرفه ای داشته باشید

مدیریت حرفه ای از دیگر روش های ایجاد انگیزه در کارمندان است. مدیران حرفه ای به شیوه ای رفتار می‌کنند که کارمندان از آنها الگوبرداری کنند. جدا از این مدیر حرفه ای برای افزایش کارآمدی کارمندان از متخصصین کمک می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبعیض در محیط کار کلیک کنید.

کلام آخر

ایجاد انگیزه در کارمندان باید از دغدغه های کارفرمایان باشد. انگیزه اهمیت بسیار بالایی در بازدهی کارمندان دارد. اگر کارمندی بی انگیزه باشد، هرگز مسئولیت پذیری و تعهدی به کار خود ندارد. این انگیزه بالا به رفتار مدیریت و کارفرما نیز بستگی دارد. کارفرمایان خوب همیشه از متخصص و روانشناس برای بررسی ویژگی های کارمندان و بازدهی آنها کمک می‌گیرند. اگر شما نیز مدیریت حرفه ای دارید حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ایجاد انگیزه در کارمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ایجاد انگیزه در کارمندان | 5 راه ایجاد انگیزه در کارمندان





:: برچسب‌ها: ایجاد انگیزه در کارمندان | 5 راه ایجاد انگیزه در کارمندان ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: