خنداندن نوزاد | 14 روش خنداندن نوزاد
نوشته شده توسط : ذهن نو

خنداندن نوزاد یکی از سرگرمی های والدین و اطرافیان است. همیشه کسانی که در اطراف خود نوزاد دارند، به دنبال ترفندهایی برای خنداندن نوزاد هستند. یا گاه به دلیل گریه های بی وقفه نوزاد، والدین و اطرافیان قصد بازی و خنده نوزاد را دارند. همه افراد از خندیدن نوزاد لذت می‌برند. بنابراین مشاهده خنده نوزاد باعث حال خوب ما می‌شود و لذت زیادی را با خود به همراه دارد. و هرگز از شنیدن صدای قهقهه نوزادان خسته نمی‌شویم. به همین منظور سعی کرده ایم در این مقاله روش هایی برای خنداندن نوزاد توضیح دهیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از روانشناس کودک کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: خنداندن نوزاد | 14 روش خنداندن نوزاد

خنداندن نوزاد چه اهمیتی دارد؟

خنداندن نوزاد یکی از سرگرمی های بزرگ والدین است. بیشتر والدین همیشه در تلاش برای خنده نوزاد هستند. اما گاهی اوقات با هر شیوه و روشی که انجام می‌دهند، نوزاد شروع به خندیدن نمی‌کند. شنیدن صدای نوزادان از لذت بخش ترین لحظات زندگی است. به همین جهت همه کسانی که در اطراف خود نوزاد و کودک دارند، در جهت خنداندن نوزاد و کودک در تلاش هستند. همیشه حال خوب و خندیدن فرزندان باعث حال خوب والدین می‌شود. مشاهده این خنده ها هرگز خسته کننده نیست و همیشه باعث احساس شادمانی والدین و اطرافیان می‌شود. 

روش های خنداندن نوزاد

برای خنده نوزاد همیشه والدین به دنبال روش های متفاوت هستند. با خنداندن همیشه می‌توان گریه های نوزاد را کاهش داد و او را سرگرم کرد. خنده نوزاد با برخی از روش ها امکان پذیر است. که در این بخش از مقاله انواع روش های خنداندن نوزاد را توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید. 

???? دالی موشه 

از روش های خنداندن نوزاد، می‌توان به دالی موشه اشاره کرد. همه افراد با این نوع بازی آشنایی دارند و از قدرت آن برای خنده نوزاد نیز آگاه هستند. از این ترفند می‌توانید در ماه های اولیه تولد نوزاد استفاده کنید.

حتما برای برقراری بهتر با فرزندتان مقاله رشد شناختی کودک را بخوانید. 

???? قلقلک نوزاد | خنده نوزاد

خنداندن نوزاد با روش قلقلک نیز قابل انجام است. برای خنده نوزاد تمامی نقاط بدن نوزاد را قلقلک دهید و خیلی آرام تا جایی که نفس کودک بند نیاید به این روش ادامه دهید. برای قلقلک نوزاد، نقاطی مانند شکم، زیر بغل، پاها و … را تحریک کنید. 

???? بوسه اسکیمویی

بوسه اسکیمویی به منظور مالیدن بینی به یکدیگر می‌باشد، که راهی برای خنداندن نوزاد است. با مالیدن بینی خود به بینی نوزاد همراه با بوسه، می‌توانید نوزاد خود را به خنده بی‌اندازید.

برای کسب اطلاعات لازم درباره نشانه های سلامت نوزاد کلیک کنید. 

???? شکلک | خنداندن نوزاد

شکلک یکی از دیگر روش های خنداندن نوزاد است. اغلب بزرگسالان با شکلک درآوردن می‌توانند نوزادان را بخندانند. رفتارهای عجیب و غریب، تغییر شکل ظاهری، حرکات بدن و … همگی راهی برای خنده نوزاد است. 

???? فوت کردن شکم نوزاد

یکی از روش های خنداندن نوزاد، فوت کردن شکم نوزاد است. با این روش می‌توانید سر و صداهای عجیب از خود در آورید و با فوت به شکم نوزاد، به بدن او ضربه وارد کنید. این نوع روش خیلی فوری نوزاد را به خنده می‌اندازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احساس امنیت نوزاد کلیک کنید. 

???? کودک خردسال | خنده نوزاد

همیشه نوزادان با گروه سنی کوچکتر، ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. به همین جهت برای خنداندن نوزاد می‌توانید از کودک خردسال کمک بگیرید. تا با نوزاد به بازی بپردازد و لبخند او را فراهم کند. 

???? بازی با عروسک

یکی از روش های خنداندن نوزاد، بازی با عروسک است. در این شرایط می‌توانید عروسک های نوزاد را در مقابل او قرار دهید و سپس با بازی و سخن به زبان عروسک، باعث لبخند نوزاد شوید. 

???? لبخند والدین | خنداندن نوزاد

همه شما شنیده اید که خنده مسری است. بنابراین اگر قصد خنداندن نوزاد را دارید؛ خودتان نیز بخندید. مطمئن باشید که با خندان شما، نوزاد نیز به خنده خواهد افتاد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خندیدن و نخندیدن نوزاد کلیک کنید. 

???? تظاهر به گاز

برای خنداندن نوزاد می‌توانید از روش تظاهر به گاز نیز کمک بگیرید. در این روش باید دهان خود را باز کنید و دندان هایتان را به بدن کودک بزنید. از کلماتی مانند می‌خوام بخورمت استفاده کنید و هیجان همراه با لبخند را به نوزاد هدیه دهید. 

???? بالا انداختن | خنده نوزاد

یک روش مرسوم و قدیمی که برای خنداندن نوزاد انجام می‌شود، بالا انداختن نوزاد است. در این روش باید حواس خود را بسیار جمع کنید و نوزاد را با شدت به بالا پرتاب نکنید. که خدایی نکرده اتفاق ناگوار رخ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودک سالم و نوزاد سالم کلیک کنید. 

???? آهنگ شاد و رقص

گاه خواندن آهنگ شاد و رقص باعث خنداندن نوزاد می‌شود. زمانی که نوزاد شاهد رقص و شادی شما است، لبخند بر لبهانش می‌آید. برای این کار از آهنگ های شاد و کودکانه استفاده کنید. 

???? بازی با سایه | خنداندن نوزاد

بازی با سایه از دیگر روش های خنداندن نوزاد است. یک روش قدیمی و مرسوم که باعث خنده نوزاد می‌شود. با سایه بازی روی دیوار و در می‌توانید کودک را بخندانید. سایه تشکیل دهید و با سایه ها بازی کنید. 

???? پرواز با کودک 

برای خنداندن نوزاد یک روش دیگری به نام پرواز وجود دارد. کودک را روی دستان خود قرار دهید و با آواز او را مانند هواپیما حرکت دهید. اینکار باعث خنده، شادی و بازی کودک می‌شود. 

???? حرکات کششی

حرکات کششی از دیگر روش های خنداندن نوزاد است. در این شرایط دستان و پاهای نوزاد را به حالت کششی حرکت دهید. او را به پشت بخوابانید و دست و پای او را به سمت بیرون دراز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بغل کردن کودک کلیک کنید. 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به خنداندن نوزاد و روش های ایجاد آن توضیح دادیم. خنده نوزاد باعث جلوگیری از گریه و ناراحتی نوزاد می‌شود. فواید زیادی در خنده نوزاد وجود دارد که همه از آن مطلع هستیم. به همین منظور اگر قصد خنده نوزاد و کمک به بازی به او دارید؛ از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خنداندن نوزاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

روش های خندان نوزاد چیست؟

برای خندان نوزاد می‌توانید از روش هایی مانند دالی موشه، قلقلک، بازی با سایه، رقص، پرواز، حرکات کششی، تظاهر به گاز، بازی با عروسک و … کمک بگیرید.

منبع: خنداندن نوزاد | 14 روش خنداندن نوزاد





:: برچسب‌ها: خنداندن نوزاد | 14 روش خنداندن نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: