تمیزکاری خانه برای زنان شاغل | خانه داری زنان شاغل
نوشته شده توسط : ذهن نو

تمیزکاری خانه برای زنان شاغل کمی سخت تر خواهد بود. آنان زمان زیادی را بیرون از خانه ‌گذرانده و هنگامی که باز می‌گردند؛ باید کارهای منزل را انجام دهند. در خانواده هایی که همه افراد شاغل هستند؛ برای کارهای مربوط به منزل، همگی از مادر خانواده انتظار دارند. اما این یک تصور غلط بوده و همه اعضای خانواده باید در این امور مشارکت داشته باشند.

برخی زنان بیان می‌کنند که کارمنزل برایشان از کار بیرون از خانه هم سخت تر است. در بیرون از منزل افراد شاغل، وظیفه ای مشخص داشته و بعد از ساعت کاری به خانه برمی‌گردند. اما کار خانه محدود به وظیفه ای مشخص نمی‌شود و تقریبا یک کار شبانه روزی محسوب می‌شود.

منبع: تمیزکاری خانه برای زنان شاغل | خانه داری زنان شاغل

تمیزکاری خانه برای زنان شاغل

اینکه اعضای خانواده در امور خانه هیچ کمکی نکنند؛ درست نیست. تمیزکاری خانه برای زنان شاغل، یک کار طاقت فرسا خواهد بود که احتمالا آنان با عشق اینکار را برای خانواده خود انجام می‌دهند. اما نباید فراموش کنیم که این، تنها وظیفه آنان نیست. در خانه، همه افراد باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. اما اگر زنان در انجام این امورخود را تنها می‌بینند؛ باید برای آن برنامه ریزی داشته و یا به طور مستقیم از خانواده خود درخواست کمک کنند.

اثرات منفی تمیزکاری خانه برای زنان شاغل

اگر زنان با وجود خانواده بازهم در انجام تمام امور تنها باشند؛ زودتر دچار خستگی جسمانی و روانی خواهند شد. آنها حتی در انجام وظایف بیرون از خانه خود نیز به مشکل برخواهند خورد. از طرفی دیگر برخی از زنان برای بهترین بودن در هر دو نقش، فشار زیادی به خود وارد می‌کنند؛ که در طولانی مدت عواقب بدی برای آنان به وجود می‌آید. برخی از اثرات منفی تمیزکاری خانه برای زنان شاغل به تنهایی، شامل موارد زیر می‌شود.

????اضطراب برای کارهای عقب مانده

وقتی زنان مجبور به پیش بردن کارهای دو محیط مختلف هستند؛ شاید به همه آنها نرسند و یا راندمان آنها پایین بیاید. احتمالا تمیزکاری خانه برای زنان شاغل، منجر به جمع شدن بسیاری از کارها و عقب افتادن آنها خواهد شد. این یکی از عوامل استرس زا برای زنان است. آنها نمی‌توانند به اندازه کافی بر هر دو موضوع تمرکز کرده و آنها را با دقت انجام دهند. زنان برای این مسئله باید به دنبال راه حل اساسی باشند.

????فشارهای خانواده بر او

خانواده نیز از زنان انتظار دارند تا زمان لازم را با آنها بگذرانند و پرانرژی باشند. فشارهای خانواده مشکلات تمیزکاری خانه برای زنان شاغل را بیشتر تر خواهد کرد. زنان حس بی کفایتی کرده و تا مرز فروپاشی روانی نیز خواهند رسید. خانواده به جای ایرادگیری و غر زدن مداوم باید به زنان کمک بیشتری کنند تا وضعیت پیش آمده مدیریت شود.

????حس سرخوردگی به دلیل نادیده گرفتن نیازهای خود

تمیزکاری خانه برای زنان شاغل این حس را ایجاد می‌کند که آنها هیچ وقتی برای خود ندارند. آنها تمام زمان مفید خود را درحال کارکردن هستند و این موضوع می‌تواند تاثیرات بدی برای آنان داشته باشد. فشارهای روانی و جسمانی و همچنین خشم سرکوب شده نیز از جنبه های دیگر حس سرخوردگی خواهند بود.

????ناامیدی و بروز تعارضات خانوادگی

در بسیاری از موارد تمیزکاری خانه برای زنان شاغل، تبدیل به چالش ها و تعارضاتی از محیط خانه خواهد شد. وقتی افراد خانه هیچ همکاری در این زمینه نداشته باشند؛ زنان نیز خستگی بیشتری را تجربه کرده و نمی‌توانند به اندازه کافی به خانواده خود اهمیت دهند. این مورد گاهی به دلیل خستگی بیش از حد زنان است و گاهی به دلیل ایجاد حس لجبازی و نشان دادن مخالفت خود.

راهکارهایی برای تمیزکاری خانه برای زنان شاغل

برخی از زنانی که به تازگی وارد زندگی مشترک شده اند و تجربه چندانی در انجام کارهای منزل ندارند؛ بیشتر دچار استرس و اضطراب خواهند شد. تمیزکاری خانه برای زنان شاغل، به مرور تبدیل به عادت خواهد شد و در آن مهارت پیدا می‌کنند. هرچه تعداد افراد خانواده بیشتر باشد؛ وظیفه زنان بیشتر خواهد شد؛ و باید به امور بیشتری رسیدگی کنند. اما اینکار با وجود وظایف بیرون از منزل چگونه امکانپذیر خواهد بود؟ در این قسمت برخی از راهکارهای موثر در این زمینه را بیان خواهیم کرد. 

✅استفاده از زمان های سوخت شده

برای همه ما در خانه زمان هایی وجود دارد که درحال تماشای یک فیلم و یا گوش کردن به یک فایل صوتی کار دیگری را هم انجام می‌دهیم. اگر توانایی انجام دو کار را به صورت همزمان دارید و یا اینکه از انجام دادن فقط یک کار دچار بی حوصلگی می‌شوید؛ از این زمان ها بهره بیشتری ببرید. برای مثال اتو زدن لباس هایتان را جلوی تلویزیون و در حال تماشای برنامه مورد علاقتان انجام دهید و یا در هنگام گوش کردن به موسیقی و فایل صوتی، ظرف بشویید.

✅برنامه ریزی

برای انجام کارهای خانه برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برنامه ریزی درست، تمیزکاری خانه برای زنان شاغل را آسان تر خواهد کرد. همه کارهای سخت و وقت گیر را در یک روز قرار ندهید. کارها را اولویت بندی کرده و از مهم ترین آنها شروع کنید. برای مثال ماشین لباسشویی خراب است و لباس های زیادی برای شستن دارید؛ آن را در اولویت قرار داده و یا شستن لباس های هر فرد را به عهده خود او بذارید.

از طرف دیگر پیش رفتن طبق برنامه ریزی، استرس شما را نیز کاهش خواهد داد. قبل از رفتن به منزل، وسایلی که برای کارهای خانه نیاز دارید؛ خریداری کرده و زمان مورد نیاز برای هریک را مدنظر داشته باشید. نیازی نیست به همه امور در یک روز رسیدگی کنید.

✅سخت نگرفتن به خود

همانطور که قبلا هم ذکر شد؛ برخی از زنان برای انجام کارهای خانه، جلوگیری از قضاوت شدن توسط دیگران، فشار زیادی را به خود وارد می‌کنند. آنها می‌خواهند همیشه خانه در بهترین حالت خود باشد. البته اختلال وسواس نیز نقش مهمی در این عامل خواهد داشت.

تمیزکاری خانه برای زنان شاغل، در برخی موارد تبدیل به وسواس شده و آنها در اینکار افراط می‌کنند. اینکار خستگی و احساسات منفی آنها را دوچندان خواهد کرد. مخصوصا اگر کمالگرا باشند و بخواهند تمام امور را خود به تنهایی انجام دهند. 

✅کمک گرفتن از دیگری

طبیعی است که تمیزکاری خانه برای زنانه شاغل، همیشه به تنهایی امکانپذیر نباشد. از طرفی اعضای خانواده نیز با او اصلا همکاری نمی‌کنند. دراین شرایط افراد می‌توانند در صورت استطاعت مالی، از کمک شخص دیگری استفاده کنند. البته افراد باید در مورد تمیزکار به طور کامل تحقیق کرده و از او در هر زمینه ای اطمینان حاصل کنند. زنان با کمک یک فرد خدماتی می‌توانند راحت تر و سریع تر کارهای خود را انجام داده؛ و زمان بیشتری را استراحت کنند.

سخن پایانی

تمیزکاری خانه برای زنان شاغل، یک وظیف نیست. همه اعضای خانواده وظایف و مسئولیت هایی فارغ از شغل و موقعیت اجتماعی شان در خانه دارند؛ که باید به آنها عمل کنند. در خانه وظایف زیادی وجود دارد که یک نفر به تنهایی قادر به انجام آنها نخواهد بود. زنان خود نیز باید دیگر اعضا را تشویق و ترغیب کرده تا به آنان کمک کنند. بهتر است در مورد تقسیم کارها در منزل با یکدیگر و حتی یک مشاور خانواده صحبت کرده و برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تمیزکاری خانه برای زنان شاغل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

 

زنان شاغل برای تمیزکاری خانه چگونه باید مدیریت زمان زمان داشته باشند؟

 
آنان باید نیازهای خود را در نظر گرفته و همچنان زمانی را برای استراحت خود نیز در نظر بگیرند. از طرف دیگر برای کارهای منزل نیز برنامه ریزی دقیق داشته، اولویت بندی کنند. به خود سخت نگرفته و از یک نیروی کمکی کمک بگیرند.‌





:: برچسب‌ها: تمیزکاری خانه برای زنان شاغل | خانه داری زنان شاغل ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: