بیماری های قابل انتقال از مقعد | علائم و درمان بیماری های رابطه مقعدی
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیماری های قابل انتقال از مقعد از جمله مواردی است که می‌تواند سلامت زوجین را به خطر بیاندازد و باعث پشیمانی آنان گردد. در واقع بیماری های قابل انتقال از مقعد یکی از جدی‌ترین بیماری‌های مقاربتی محسوب می‌شود که از طریق برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا به صورت رابطه از طریق مقعد به فرد دیگر منتقل می‌شود. عدم آگاهی نسبت به بیماری‌های مقاربتی باعث می‌شود تا افراد به احتمال زیاد‌تری رابطه جنسی مقعدی داشته باشند در صورتی که تنها برخی از این بیماری‌ها به راحتی قابل درمان است اما برخی دیگر ممکن است تا پایان عمر همراه فرد باشد. بنابراین لازم است که با کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی کامل‌تر در ارتباط با این موضوع از داشتن چنین رابطه‌ای خودداری نمایید.

 

 

منبع :  بیماری های قابل انتقال از مقعد

 

 

 

آسیب‌های ناشی از رابطه مقعدی

مقعد محل تجمع باکتری‌ها و میکروب‌های زیادی است و به همین دلیل از نظر پزشکی برقراری رابطه جنسی مقعدی در همه جای دنیا منع شده است. همچنین جدا از انتقال بیماری، رابطه مقعدی منجر به آسیب رساندن به بافت و عضلات بدن می‌شود که در برخی موارد می‌تواند عوارض آن برای همیشه باقی بماند. حتی یک بار رابطه جنسی محافظت نشده کافی است تا فرد دچار بیماری‌های ناشی از رابطه مقعدی شود. عوارض جانبی و بیماری‌های ناشی از رابطه مقعدی به شرح زیر است. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

1. آسیب به بافت مقعد

اولین مسئله‌ای که در هنگام رابطه جنسی مقعدی پیش می‌آید آسیب به بافت مقعد است که می‌تواند منجر به پارگی و خون‌ریزی شود. همچنین رابطه مقعدی زیاد به دلیل آسیب به بافت عضلات می‌تواند منجر به از دست دادن کنترل مدفوع شود.

2. هموروئید

به دلیل فشاری که در هنگام رابطه مقعدی به وجود می‌آید این مسئله می‌تواند باعث ایجاد هموروئید شود. همچنین افرادی که از قبل هموروئید داشته‌اند و درمان شده‌اند اگر دوباره رابطه مقعدی برقرار کنند ممکن است هموروئیدشان باز گردد. ساختار و بافت مقعد قابلیت انعطاف‌پذیری و کشیده ‌شدن ندارد و پس از فشار زیاد می‌تواند زمینه را برای ابتلا به هموروئید فراهم آورد.

3. فشار به کیسه منی

اکثر افراد فکر می‌کنند رابطه مقعدی فقط برای کسی که مفعول است آسیب دارد، اما باید توجه داشت که بافت مقعد محکم و سفت است به آلت تناسلی مرد فشار زیادی وارد می‌کند. بسیاری از مواقع به دلیل فشار زیادی که بر روی آلت است کیسه‌های منی موفق به خروج مایع منی نمی‌شوند، این مسئله می‌تواند باعث آسیب رسانی به غده پروستات و کیسه‌های منی شود و حتی می‌تواند منجر به درد بیضه پس از رابطه در مردان گردد.

 

 

بیماری های قابل انتقال از مقعد

بیماری‌های مقاربتی زیادی وجود دارد که از راه مقعد قابل انتقال هستند و نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در صورت استفاده از کاندوم می‌توان از این بیماری‌ها پیشگیری کرد اما با این حال آسیب‌هایی که بیان شد همواره برای زوجین وجود خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین بیماری‌هایی که از راه رابطه مقعدی قابل انتقال هستند می‌توان به ویروس ایدز، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، عفونت کلامیدیا، سوزاک و سیفلیس اشاره کرد که در ادامه بیشتر درباره آنان صحبت می‌شود.

1. ویروس ایدز (HIV)

این ویروس سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت‌ها تخریب کرده و زمینه را برای ابتلا به هر بیماری عفونی در بدن فراهم می‌کند. گزارش‌ها نشان دهنده آن است که بیشترین میزان انتقال ویروس HIV از طریق رابطه جنسی مقعدی انجام می‌شود. روابط جنسی مقعدی پر خطر و محافظت نشده می‌تواند احتمال ابتلا به ایدز را در افراد همجنس و غیر همجنس افزایش دهد.

2. بیماری های قابل انتقال از مقعد | تبخال تناسلی

تبخال تناسلی عمدتا یه صورت التهاب و تاول‌ها و زخم‌هایی دردناک در ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است این زخم‌ها در واژن به صورت مخفی و پنهان وجود داشته باشند، به طوریکه خودشان متوجه بیماری نباشند. عمدتا قبل از اینکه زخم‌ها به وجود بیایند فرد در ناحیه تناسلی احساس سوزش و گزگز می‌کند. زخم‌های ناشی از تبخال تناسلی معمولاً بعد از یک مدت مشخص به طور خود به خودی از بین می‌روند اما خود ویروس برای همیشه در بدن فرد باقی می‌ماند و براحتی با انجام رابطه جنسی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

3. زگیل تناسلی

همانطور که از نام این بیماری مشخص است باعث ایجاد زگیل‌هایی در ناحیه تناسلی می‌شود که عمدتا شبیه گل کلم، سفت و بدون درد می‌باشند. زگیل تناسلی می‌تواند بدون علامت، کم خطر و یا پر خطر باشد. در حالت پرخطر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم برای خانم‌ها وجود دارد. درمان آن معمولا به صورت موضعی انجام می‌شود اما خود ویروس از بین نمی‌رود و همیشه در بدن فرد باقی می‌ماند.

4. بیماری های قابل انتقال از مقعد | عفونت کلامیدیا

عفونت کلامیدیا می‌تواند باعث ترشح غیر طبیعی در مردان و زنان و سوزش ادرار شود. در صورت عدم درمان در زنان می‌تواند منجر به عفونت لگنی و نازایی شود و در مردان منجر به ورم بیضه گردد. از جمله پیامد‌های دیگر کلامیدیا تاثیر بر بینایی است به طوریکه باعث سفت شدن سطح داخلی پلک، کوری و شکنندگی سطح بیرونی قرنیه چشم می‌شود. کلامیدیا در برخی افراد بدون علامت بروز پیدا می‌کند و باعث عدم تشخیص می‌شود اما عفونت در بدن فرد وجود دارد و می‌تواند به شریک جنسی منتقل شود.

5. سوزاک

یکی از پیامد‌های جدی رابطه مقعدی احتمال ابتلا به سوزاک است. سوزاک به صورت ترشح چرک از آلت تناسلی مرد و واژن زن بروز پیدا می‌کند. از دیگر علائم سوزاک می‌توان به ادرار دردناک و دشوار اشاره کرد. بیشترین آسیب سوزاک برای زنان اتفاق می‌افتد که منجر به عفونت لگنی و نازایی می‌شود. با اینحال سوزاک توسط مصرف آنتی بیوتیک‌های قوی و پنی سیلین قابل درمان است.

6. بیماری های قابل انتقال از مقعد | سیفلیس

سیفلیس به صورت ناگهانی و یا تدریجی در طول سال‌ها بروز پیدا می‌کند. معمولاً اولین علائم ابتلا به سیفلیس شامل زخم باز و بدون درد در نواحی تناسلی، دهان، اطراف نواحی مقعد و یا سایر اعضای بدن مرد یا زن است. ویژگی منحصر به فرد سیفلیس آن است که اگر مورد درمان قرار نگیرد تمام بدن را درگیر می‌کند. با اینحال امروزه سیفلیس به وسیله مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان است.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا رابطه مقعدی می‌تواند منجر به آسیب روانی شود؟

بسیاری از خانم‌ها تمایل به برقراری رابطه مقعدی ندارند اما در مواقعی ممکن است به اجبار همسرشان به برقراری رابطه جنسی مقعدی تن دهند. در چنین شرایطی فرد آسیب‌ها و پریشانی‌های روانی زیادی را تجربه می‌کند. زن هیچ لذتی از رابطه نمی‌برد و فقط دچار درد و آسیب می‌شود. اگر در وضعیت مشابه‌ای قرار دارید بهتر است به یک متخصص و مشاور امور جنسی مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: بیماری های قابل انتقال از مقعد ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: