طول درمان افسردگی چقدر است؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

ده و بیش از یک سال روند انجام‌شان به طول می‌انجامد. پژوهش‌های بالینی همچنین بیانگر این نکته هستند که اگر درمان‌های دارویی در ترکیب با روان درمانی به خصوص روان درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری قرار بگیرد، طول مدت درمان افسردگی کاهش یافته و اثربخشی نیز تا حد قابل توجهی بالا می‌رود.

منبع : طول درمان افسردگی چقدر است

طول درمان افسردگی با داروهای ضد افسردگی

بعضی‌ها فکر می‌کنند که بلافاصله بعد از خوردن داروهای ضد افسردگی باید علائم این اختلال در آن ها فروکش کند. این در حالی است که همه ضدافسردگی ها برای تاثیرگذاری به دست کم دو هفته زمان نیاز دارند. در حقیقت علائم بهبودی اغلب 2 هفته پس از شروع درمان خود را نشان می‌دهند. افرادی که از این مسئله اطلاع ندارند ممکن است از سر ناآگاهی داروی خود را بدون مشورت پزشک بسیار زود قطع کرده یا دوز آن را به طور سرخود افزایش دهند. این در حالی است که هرگونه تغییر در روند استفاده از داروهای ضد افسردگی حتما باید زیر نظر متخصص صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است عوارض ناخوشایندی را برای فرد به همراه بیاورد.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 آیا درمان افسردگی با دارو زودتر جواب می دهند؟

داروهای ضد افسردگی برای اثربخشی به دست کم دو هفته زمان نیاز دارند.استفاده از آن ها تنها در شرایطی که افسردگی شدید وجود دارد و درمان‌های دیگر پاسخگویی چندانی ندارند توصیه می‌شود.

آیا افسردگی در کمتر از 6 ماه قابل درمان است؟

طول درمان افسردگی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شدت افسردگی، وجود سایر اختلالات روانشناختی و نوع درمان انتخاب شده توسط درمانگر اشاره کرد. در مواردی که فرد به افسردگی خفیف تا متوسط مبتلاست و درمانگر از رویکرد شناختی رفتاری استفاده می‌کند احتمالا طول درمان چیزی در حدود کمتر از 6 ماه هست.

 




:: برچسب‌ها: طول درمان افسردگی چقدر است ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: