رابطه در دوران عقد
نوشته شده توسط : ذهن نو

رابطه در دوران عقد به دلایل مختلفی معمولا برای زوجین با چالش مواجه است. برای مثال سکونت در منزل پدری و نداشتن حریم خصوصی کافی، نگرانی در مورد به هم خوردن ازدواج، تمایل به حفظ پرده بکارت و ترس از بارداری از جمله مواردی هستند که نزدیکی در دوران عقد را با مشکل مواجه می‌کنند. وقتی مساله با دوستان یا اطرافیان مطرح می‌شود هر کدام نظرات متفاوتی داده و شرایط را پیچیده‌تر می‌کنند. برای حل مسائل مربوط به دوران عقد حتما مشاوره ازدواج دریافت کرده و به دنبال راهی باشید که آجرهای زندگی مشترک‌تان از همین ابتدا صاف چیده شود.

منبع : رابطه در دوران عقد

چرا رابطه دو دوران عقد مشکل ایجاد می کند؟

نزدیکی در دوران عقد برای بسیاری از زوجین نوعی چالش محسوب می‌شود زیرا موانع مختلفی بر سر راه آن وجود دارند که باعث می‌شوند زن و شوهرها نتوانند آزادانه عمل کنند. از جمله مهم‌ترین موانع برای داشتن رابطه جنسی در دوران عقد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مشکلات مرتبط با حریم خصوصی

زوجین در دوران عقد اغلب هنوز در خانواده پدری‌شان زندگی می‌کنند، این مسئله باعث می‌شود که معمولا از حریم شخصی کافی برای برقراری رابطه جنسی برخوردار نباشد. این موضوع تا حد زیادی بر رفتار دو طرف در طول رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد و در نهایت کیفیت رابطه جنسی را کاهش می‌دهد.

2- رابطه در دوران عقد و نگرانی در مورد به هم خوردن ازدواج

زوجین (مخصوصا دختران) در دوران عقد تاحدودی وضعیت ناپایداری را تجربه می‌کنند. در حقیقت زوجین تا زمانی که زیر یک سقف نروند هم چنان ممکن است تردیدهایی را در مورد آینده خود احساس کنند. این مسئله به خصوص در خانم‌ها بیشتر باعث می‌شود که از نزدیکی در دوران عقد خودداری کرده و آن را به بعد از ازدواج موکول کنند.

3- نگرانی در مورد از دست دادن پرده بکارت

در جامعه ما باکرگی دختر در هنگام ازدواج برای بسیاری از خانواده‌ها اهمیت دارد. از همین رو بسیاری از دختر خانم‌ها ترجیح می‌دهند رابطه جنسی کامل را تا روز عروسی خود به تعویق بیاندازند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در مسیر ازدواج نگران از دست دادن پرده بکارت خود نباشند.

4- نگرانی در مورد بارداری ناشی از رابطه در دوران عقد

بارداری در دوران عقد برای بسیاری از خانواده‌ها پذیرفته شده نیست و استرس زیادی را به زوجین وارد می‌کند. نگرانی در این مورد باعث می‌شود زن و شوهرها در دوران عقد برای نزدیکی و آمیزش جنسی با محدودیت رو به رو باشند. از همین رو بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند در دوران عقد نزدیکی کامل نداشته باشند. با این حال رعایت این مسئله در کنار جذابیت جنسی زوجین برای یکدیگر تا حد زیادی چالش ساز است.

رابطه در دوران عقد |  توصیه هایی برای زوجین جوان

با وجود همه موانعی که بر سر راه نزدیکی در دوران عقد وجود دارد، نمی‌توان جذبه و میل جنسی زن و شوهر به یکدیگر را در این دوران نادیده گرفت. برای اینکه بتوانید از دوران عقد بیشتر لذت ببرید و نیازهای جنسی‎‌تان را در رابطه برطرف کنید در نظر گرفتن توصیه‌های زیر می‌تواند تا حد بسیاری تاثیرگذار باشد.

1- رفع نیاز جنسی تنها به تجربه دخول بستگی ندارد

رفع نیازهای جنسی در طول دوران عقد تنها به رابطه جنسی کامل از طریق دخول بستگی ندارد. شما می‌توانید از طریق معاشقه و عشق ورزی علاوه بر رفع نیاز جنسی، صمیمیت بیشتری با همسرتان ایجاد کنید، اینگونه آمادگی هر دو تان برای شب زفاف (شبی که قرار است دخول داشته باشید) بیشتر می‌شود. چرا که تجربه لذت جنسی وابسته به شناخت هر مردی (و هر زنی) از بدن همسرش می‌باشد. این شناخت ارتباطی با تجربه های جنسی گذشته شما ندارد، هر مرد و هر زنی بدنی منحصر به فرد دارد.

2- در مورد مضرات رابطه مقعدی آگاهی داشته باشید

برخی از زوجین برای پیشگیری از بارداری یا حفظ پرده بکارت به رابطه مقعدی روی می‌آورند. این در حالی است که رابطه مقعدی برای زنان درد و ناراحتی زیادی به همراه دارد و احتمال انتقال انواع بیماری‌های مقاربتی را فراهم می‌کند. این مسئله در طولانی مدت می‌تواند روی میل جنسی و نگرش زن به آمیزش تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه بهتر است که از آن خودداری نمایید.

3- از روش های مناسب برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید

اگر نگران بروز حاملگی در دوران عقد هستید بهتر است از روش‌های امن برای پیشگیری از آن استفاده کنید. استفاده از کاندوم، خوردن قرص‌های ضدبارداری و استفاده از ابزارهای دیگری نظیر قرار دادن IUD در رحم (البته این روش ممکن است به بکارت آسیب برساند) از جمله روش‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا ترس از تجربه دخول در دوران عقد طبیعی است؟

داشتن نگرانی در مورد دخول در دوران عقد در بسیاری از زنان دیده م‌ شود. با این حال اگر این نگرانی به ترسی بسیار شدید منجر شده باشد که باعث شود خانم در حین دخول دچار انقباضات بدنی شده و احساس درد را تجربه کند نشانگر مشکلات روانشناختی نظیر واژینیسموس است. برای بهبود این شرایط لازم است به یک روانشناس مراجعه نمایید.

همسرم در دوران عقد رابطه می خواهد اما من نمی خواهم ، چه باید بکنم؟

این موضوع کاملا بستگی به رابطه و فرهنگ شما و همینطور توافقاتی که قبل از ازدواج کرده‌اید دارد. اگر در این باره نمی‌توانید به تفاهم برسید بهتر است برای رفع این اختلاف حتما به مشاور مراجعه کنید، چون مساله‌ای نیست که به خاطر آن بخواهید ازدواج را به خطر بیاندازید.

 




:: برچسب‌ها: رابطه در دوران عقد ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: