نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان شلختگی چیست؟ آیا راهی برای رهاشدن از این مشکل وجود دارد؟ اینها سؤالات بسیاری از ما هستند. مرتب بودن و نظم‌دادن به همه چیز یکی از ویژگی‌های اخلاقی است که خیلی از ما دلمان می‌خواهد داشته باشیم. اما گاهی اوقات واقعاً راهی برای آن پیدا نمی‌کنیم. شاید شما از ابتدا راهکارهای مناسب برای رعایت نظم را یاد نگرفته‌اید. یا شاید این روزها به هر دلیلی احساس می‌کنید دیگر به‌اندازه گذشته منظم نیستید.

این شرایط می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما خبر خوب این است که راه‌های بسیار ساده‌ای برای درمان شلختگی وجود دارد. قدم برداشتن از هدف‌های کوچک یا کمک‌گرفتن از دیگران از جمله مهم‌ترین این راهکارها هستند. در این مطلب سعی می‌کنیم تا همه راه‌های درمان شلختگی را بررسی کنیم. پس اگر شما هم درگیر این مشکل شده‌اید در ادامه همراه ما باشید.

منبع: درمان شلختگی | 6 روش رفع و جلوگیری از شلختگی

درمان شلختگی

اولین سؤالی که باید راجع به آن صحبت کنیم این است که اصلاً چرا باید به فکر درمان شلختگی باشیم؟ در حقیقت همه ما تا قبل از اینکه با دلایل یک موضوع آشنا باشیم یا در مورد آن احساس ضرورت نکرده باشیم به فکر تغییر نمی‌افتیم. راجع به اهمیت درمان شلختگی هم درست همین‌طور است.

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید احتمالاً متوجه شده‌اید که چیزی در زندگی‌تان باید تغییر کند. می‌توانیم بگوییم مهم‌ترین دلیل برای درمان شلختگی نیز همین احساس و خواسته خودتان است. علاوه بر این نظم‌دادن به شرایط مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به اقدامات زیر اشاره کرد.

  • آراستگی ظاهری محیط
  • احساس آرامش روانی
  • جای هر چیزی را می‌دانید و دیگر لازم نیست دنبال آن بگردید
  • قضاوت بهتر دیگران راجع به شما

دلایل شلختگی

اصلاً چرا بعضی از ما درگیر شلختگی می‌شویم؟ چرا در مقابل کسانی هستند که همیشه به نظم اهمیت می‌دهند و مرتب نگه‌داشتن شرایط برایشان کار دشواری نیست؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که شلختگی به ویژگی‌های شخصیتی و همین‌طور شرایط روحی و محیطی هرکدام از ما بستگی دارد.

به همین خاطر شاید بهتر باشد قبل از قضاوت‌کردن خودتان یا تلاش برای تغییر، کمی به دلایل بی‌نظمی فکر کنید. وقتی ما دلایل یک مشکل را شناسایی کنیم با احتمال بیشتری در تغییردادن شرایط موفق خواهیم بود. از جمله دلایل بی‌نظمی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

▪️ یادگیری

خیلی از کسانی که درگیر شلختگی می‌شوند در خانواده‌های بی‌نظم بزرگ شده‌اند. این افراد معمولاً در سال‌های کودکی الگویی نداشته‌اند که نظم را به آنها آموزش بدهد. به همین خاطر اطلاعاتی راجع به این موضوع ندارند.

اما گاهی اوقات هم کاملاً برعکس است. ممکن است شما در خانواده‌ای تربیت شده باشید که همیشه کارها را به جایتان انجام داده‌اند. در این صورت نیز معمولاً ما خیلی احساس ضرورت برای منظم نگه‌داشتن محیط را احساس نمی‌کنیم.

▪️ مشغله‌های فکری

بسیاری از روان‌شناسان معتقدند محیط نامنظم نشان‌دهنده ذهن شلوغ است. وقتی شما حجم بالایی از کارها را برای انجام‌دادن داشته باشید احتمالاً به خیلی از آنها نمی‌رسید. این افراد معمولاً کارهایشان برای مدت طولانی عقب می‌افتد. یا خیلی اوقات مجبور می‌شوند کارهای کم‌اهمیت‌تر را از لیست برنامه‌هایشان خط بزنند.

▪️ بیماری‌های روحی

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم بی‌نظمی ارتباط مستقیمی با بیماری‌های روحی دارد. برای مثال کسانی که درگیر افسردگی می‌شوند انگیزه و انرژی لازم برای کارهایشان را از دست می‌دهند. اهمیت این موضوع تا جایی است که بسیاری از منابع مهم روان‌شناسی بی‌توجهی به ظاهر و بهداشت خود و محیط اطراف را دلیلی برای تأیید افسردگی می‌دانند.

کمال‌گرایی و همین‌طور اضطراب نیز از جمله مشکلات دیگری هستند که می‌توانند باعث بی‌نظمی باشند. شخصیت‌های کمال‌گرا معمولاً آن‌قدر به دنبال درست و کامل انجام‌دادن کارها هستند که خیلی وقت‌ها کارهایشان انجام نمی‌شود. زیرا آنها به دنبال یک شرایط ایده‌آل برای شروع یک کار می‌باشند.

اضطراب و به‌خصوص وسواس نیز درست همین‌طور است. وقتی شما حساسیت بالایی به انجام یک کار داشته باشید وقت زیادی را درگیر آن خواهید شد و همین مسئله می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه کارتان به‌موقع تمام نشود. علاوه بر این بسیاری از بیماران اضطرابی آن‌قدر ذهنشان درگیر موضوع اضطراب است که دیگر فرصتی برای توجه به سایر امور ندارند.

راهکارهایی برای رفع و درمان شلختگی

◀️ اهداف کوتاه‌مدت تنظیم کنید

اولین چیزی که باید برای درمان شلختگی بدانید این است که این مسئله یک‌شبه برطرف نمی‌شود. برخلاف چیزی که بسیاری از ما انجام می‌دهیم درمان شلختگی این طور نیست که شما تصمیم بگیرید از فردا تبدیل به آدم منظمی بشوید. برای رسیدن به این هدف باید از تغییرات کوچک اما پیوسته استفاده کنید.

پس اگر به دنبال تغییر هستید برای خودتان اهداف کوچک در نظر بگیرید. وقتی توانستید در رسیدن به این هدف‌ها موفق شوید به دنبال یک هدف دیگر بروید.

◀️ برای درمان شلختگی استمرار داشته باشید

روان‌شناسان معتقدند اگر می‌خواهید یک رفتار تبدیل به عادت شما بشود باید در انجام آن استمرار داشته باشید. می‌خواهیم بگوییم یک‌بار انجام‌دادن یک کار آن را تبدیل به بخشی از شخصیت شما نخواهد کرد. پس سعی کنید هدف‌هایی که تنظیم می‌کنید را هر روز انجام بدهید.

◀️ درمان شلختگی با تهیه فهرستی از کارها

همیشه نوشتن کارها بهتر از این است که سعی کنید آن‌ها را در ذهنتان نگه دارید. وقتی کارهایتان نوشته می‌شوند اینکه چه کارهایی باید انجام شوند همیشه جلوی چشمتان است. به‌علاوه در این حالت شما زمان بیشتری برای فکرکردن و تصمیم‌گیری راجع به این مسئله دارید. به همین خاطر می‌گوییم بهتر است یک چک‌لیست از کارهایی که باید انجام بشود تهیه کنید و هر کاری که انجام می‌دهید را علامت بزنید.

◀️ از قسمت‌های مهم‌تر شروع کنید

اگر بیش از حد درگیر جزئیات بشوید هرگز نمی‌توانید کارتان را تمام کنید. یادتان باشد که زمان شما برای منظم‌کردن شرایط محدود است. پس سعی کنید در کمترین زمان بیشترین کار را انجام بدهید. برای رسیدن به این هدف ابتدا به سراغ قسمت‌های مهم‌تر بروید. برای مثال اگر مشغول مرتب‌کردن اتاق خودتان هستید طبیعتاً نظم‌دادن به میز کار اهمیت بیشتری از داخل کمد لباس‌ها دارد. پس سعی کنید کارهایتان را اولویت‌بندی کنید.

◀️ درمان شلختگی با انجام کارها در زمان خودش

یکی از خصوصیات اخلاقی شخصیت‌های بی‌نظم این است که کارهایشان را به زمان دیگری موکول می‌کنند. یادتان باشد بهترین زمان برای انجام هر کاری همین‌الان است. ما معمولاً وقتی کاری را به فردا یا هر زمان دیگری می‌اندازیم آن را انجام نمی‌دهیم. پس اگر فکر می‌کنید باید تغییری در محیط بدهید همین حالا برای انجام آن اقدام کنید.

◀️ مشورت کنید

مشورت‌کردن با کسانی که یک کار را بهتر از ما بلد هستند در هر مسئله‌ای مفید است. پس اگر فکر می‌کنید دلیل اصلی بی‌نظمی شما این است که روش‌های مرتب بودن را بلد نیستید بهتر است از کسانی که در این کار تجربه دارند کمک بگیرید. آنها می‌توانند راهکارهای خوبی برای جمع‌آوری یا نظافت محیط به شما ارائه کنند.

درمان شلختگی و اهمیت روان‌شناسی

گاهی اوقات دلیل اصلی شلختگی و بی‌نظمی این است که شما مهارت‌های لازم را نمی‌دانید. برای مثال ممکن است مدیریت زمان را بلد نباشید. در نتیجه نمی‌توانید به‌خوبی برای انجام کارهایتان برنامه‌ریزی کنید. در چنین شرایطی کمک‌گرفتن از مشاورین روان‌شناسی می‌تواند بسیار مفید باشد.

آنها به‌خوبی می‌توانند مهارت‌های برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و کنترل‌کردن افکار را به شما آموزش بدهند. به‌علاوه همان‌طور که گفتیم بیماری‌های روحی هم می‌توانند دلیلی برای بی‌نظمی شما باشند. به همین خاطر اگر درگیر بی‌نظمی و شلختگی شده‌اید و در مدیریت‌کردن این شرایط به مشکل خورده‌اید شاید کمک‌گرفتن از روان‌شناس متخصص راهکار مناسبی برای شما باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تصمیم‌گیری برای سال جدید می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

چطور به فرزندم کمک کنم که بی‌نظمی را کنار بگذارد؟

بهترین روش برای این کار استفاده از سیستم پاداش و تنبیه است. دادن مسئولیت به فرزندان برای مرتب‌کردن یک قسمت از خانه و همین‌طور آموزش راهکارهایی برای رعایت نظم به آنها از دیگر راهکارهایی هستند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: درمان شلختگی | 6 روش رفع و جلوگیری از شلختگی



:: برچسب‌ها: درمان شلختگی | 6 روش رفع و جلوگیری از شلختگی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روابط فرازناشویی متاسفانه در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده و این موضوع نگرانی‌های زیادی برای جامعه شناسان و متخصصان سلامت خانواده ایجاد کرده است. خیانت موضوعیست که شاید هرگز نتوان با آن کنار آمد و زندگی شما را برای همیشه از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است اطلاعات خود را راجع به این موضوع افزایش دهید و با شناخت دلایلی که برای بروز روابط فرازناشویی وجود دارد سعی کنید تا با حذف یا جلوگیری از بروز آن‌ها از خانواده خود محافظت کنید.

معمولا زنان بیشتر پا روی احساساتشان می‌گذارند و خیانت همسر را می‌بخشند، اما برای مردان این کار سخت‌تر است، با بررسی‌های انجام شده نیز مردان پس از دریافت خانواده درمانی متوجه خلاءهای حاکم بر زندگی‌شان شده‌‍اند و برخی زوج‌ها توانسته‌اند با ایجاد تغییراتی به زندگی‌شان ادامه دهند.

منبع: روابط فرازناشویی | علل و عواقب روابط فرازناشویی

روابط فرازناشویی

روابط فرازناشویی به معنای برقراری هرگونه ارتباط عاطفی یا جنسی با کسی به غیر از همسر است. در یک خانواده ارتباطات فرا زناشویی ممکن است از جانب مرد یا زن اتفاق بیفتد، اما براساس آمارها احتمال بروز خیانت در مردان بیشتر از زنان است. مردان معمولاً با هدف دستیابی به توجه و رابطه جنسی بیشتر وارد ارتباط‌های فرا زناشویی می‌شوند، اما پیدا کردن یک شریک عاطفی دیگر در زنان معمولاً به این خاطر است که آن‌ها احساس می‌کنند از جانب همسرشان مورد تأیید و محبت قرار نمی‌گیرند و به دنبال کسی هستند تا آن‌ها را تسلی داده و احساس دوست داشتنی بودن را به آن‌ها برگرداند.

مردان معمولاً در روابط فرازناشویی به دنبال دستیابی به یک رابطه موازی با ازدواج خود هستند و تمایلی برای از بین بردن رابطه خانوادگی ندارند، اما هدف زنان از ورود به چنین روابطی پیدا کردن یک پایگاه و رابطه عاطفی مناسب برای ترک ازدواجشان است.

اگرچه فهمیدن خیانت ضربه سختی به احساسات شما وارد می‌کند اما روانشناسان معتقدند که در صورت تمایل، امکان بهبود شرایط و ادامه زندگی مشترک برای زوجین وجود دارد. اگر شما نیز درگیر چنین مشکلاتی در زندگی زناشوییتان شده‌اید می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده راجع به کنترل احساسات و اتخاذ یک تصمیم مناسب برای ادامه زندگی یا جدایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چه کسانی به سراغ روابط فرازناشویی می‌روند؟

خیلی اوقات مشاهده شده که شرایط زندگی زوجی بسیار نابه سامان است. اما با وجود تمام مسائل هیچ کدام (یا حداقل یکی از آنها) به دنبال روابط فرازناشویی نرفته است. از این رو متخصصان بر این باورند که عوامل روانی و شناختی در این مساله درگیرند. و با رفع آن ها می‌توان این معضل اجتماعی را درمان کرد. در ادامه به برخی از شایع ترین عوامل زمینه ای که فرد را به سمت روابط فرازناشویی می‌کشاند، اشاره کرده ایم.

???? افراد با سابقه خیانت یا روابط عاطفی متعدد

بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که سابقه خیانت در روابط عاطفی را داشته و یا قبل‌ازازدواج روابط متعددی را تجربه کرده‌اند با احتمال بیشتری به سراغ تجربه مجدد خیانت خواهند رفت. این افراد دیدگاه‌های سهل گیرانه‌ای در زمینه مسائل عاطفی و تعهد به دیگران داشته و صرفاً به نیازهای خود توجه دارند. اگر قرار است با فردی ازدواج کنید که چنین مسائلی را در گذشته تجربه کرده، بهتر است با استفاده از جلسات مشاوره قبل‌از ازدواج ابعاد مختلف این موضوع را به خوبی بررسی کنید.

???? روابط فرازناشویی در افرادی با آسیب‌های دوران کودکی

وجود آسیب‌های حل نشده دوران کودکی مثل نادیده گرفته شدن، مورد تجاوز واقع شدن، تجربه طلاق یا فوت والدین از جمله مسائلی هستند که شخصیت فرد را آسیب‌پذیر کرده و احتمال ورود به روابط فرازناشویی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد دختران یا پسرانی که دارای والدینی با روابط فرازناشویی هستند معمولاً در آینده با احتمال بیشتری به سراغ این روابط می‌روند. به همین خاطر شاید بهتر باشد در صورت بروز چنین آسیب‌هایی در زندگی زناشویی خود از مشاورین کودک نیز کمک بگیرید تا فرزندانتان آسیب کمتری ببینند.

???? افراد مبتلا به اعتیاد

استفاده از مواد مخدر به ویژه الکل باعث کاهش محدودیت‌های اخلاقی می‌شود و جسارت انجام کارهایی را به وی می‌دهد که شاید در شرایط عادی از انجام آن‌ها امتناع کند. به همین خاطر اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند یکی از دلایل تجربه ارتباطات فرا زناشویی باشد. علاوه بر این برخی از مواد محرک مثل مت آمفتامین‌ها تمایل به برقراری رابطه جنسی را افزایش می‌دهند و از این طریق وجود روابط فرازناشویی را تسهیل می‌کنند.

???? روابط فرازناشویی در افراد مبتلا به بیماری‌های روحی

وجود اختلالات شخصیتی مثل شخصیت خودشیفته یا نمایشی و یا ابتلا به بیماری‌هایی همچون اختلال دوقطبی باعث می‌شود که فرد به دنبال جلب توجه دیگران و ایجاد روابط جنسی متعدد باشد.

عوامل موثر در شروع روابط فرازناشویی

بعضی از نقاط ضعف یا رفتارهای اشتباه در زندگی مشترک می‌تواند به عنوان زنگ خطری برای ایجاد روابط فرازناشویی باشد. اگر با این مسائل در زندگی خود مواجه هستید بهتر است برای رفع آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید. علاوه بر این مشاورین خانواده می‌توانند به شما کمک کنند که چطور از وقوع چنین مشکلاتی اجتناب کنید و کیفیت زندگی مشترک خود را بهتر از آنچه هست نمایید. بعضی از مشکلات در روابط زوجین که احتمال خیانت را افزایش می‌دهد شامل موارد زیر هستند.

ضعف در برقراری ارتباط

ناتوانی در گفتگو با یکدیگر یا نبود ارتباط جسمی و عاطفی مناسب میان شما و همسرتان از مهمترین دلایل شکست ارتباط زناشویی و یا خیانت هستند. علی رغم تمامی مشکلات و درگیری‌های فکری که برای شما پیش آمده، سعی کنید هر روز زمانی را به صحبت با همسرتان اختصاص دهید و به او نشان دهید که برای‌تان ارزشمند است.

تحقیر و سرزنش همسر از دلایل روابط فرازناشویی

بدرفتاری با همسر می‌تواند باعث از بین رفتن هرگونه احساس و محبتی در او شود. پس بهتر است از سرزنش همسر یا کوچک شمردن خواسته‌ها و اعتقادات وی خودداری کنید. در غیر این صورت به دنبال فرد دیگری می‌گردد تا احترام و عزت نفس آسیب دیده‌اش را در کنار او جبران نماید. تا جای ممکن از دعوا و برخوردهایی که باعث از بین رفتن حرمت میان شما و همسرتان می‌شود خودداری کنید. می‌توانید برای آشنایی با تکنیک‌های کنترل خشم و یا آداب صحیح گفتگو با همسر از یک مشاور کمک بگیرید. این موضوع تا حد زیادی به بهبود رابطه شما با همسرتان کمک خواهد کرد.

تفاوت‌های شخصیتی بین زوجین

اگرچه هیچ زوجی به طور کامل شبیه یکدیگر نیستند اما برخی از زوجین تفاوت‌های شخصیتی آشکاری با یکدیگر دارند. این موضوع باعث می‌شود اعتقادات، تفریحات و نظرات آن‌ها از دیدگاه طرف مقابلشان غیرقابل درک بوده و به همین خاطر هرگز نمی‌توانند با درک متقابل و احساس رضایت با یکدیگر در ارتباط باشند. این مسئله می‌تواند باعث شود که یکی از آنها به دنبال پیدا کردن فرد مناسب‌تری برای برقراری ارتباط باشد. تفاوت‌های شخصیتی و نارضایتی‌هایی که به این خاطر در زندگی زوجین پیش می‌آید یکی از دلایل تاکید مشاوران برای استفاده از مشاوره پیش از ازدواج است.

اگر شما نیز با این مسئله مواجهید و نگران آینده زندگی مشترکتان هستید بهتر است با کمک گرفتن از یک مشاور خانواده راه‌هایی را برای نزدیک شدن به یکدیگر و پیدا کردن نقاط اشتراک امتحان کنید.

شیوه برخورد هنگام آگاهی از وجود روابط فرازناشویی در زندگی مشترک

درصورتیکه متوجه خیانت همسرم شدم باید چطور واکنش نشان دهم؟ این سؤال برای بسیاری از خانم‌ها یا آقایان قربانی خیانت پیش خواهد آمد. اگرچه شما از دست همسرتان عصبانی هستید اما خاطرات مشترک و روابط عاطفی میان شما باعث می‌شود که دچار تعارض شوید و تصمیم گیری برایتان سخت باشد.

استفاده از راهکارهای زیر می‌تواند به شما در داشتن عملکرد بهتر کمک خواهد کرد. متخصصان خانواده علاوه بر راهکارهای زیر با تجربه ای که در جلسات درمان زوج‌های متعدد دارند، می‌توانند به شما جهت رفع مسائل جنسی و زناشویی راهنمایی‌های مفیدی انجام بدهند.

1️⃣ احساساتتان را بپذیرید

زمانی که متوجه خیانت همسرتان می‌شوید بهتر است هیچ اقدام خاصی انجام ندهید. برای چند روز به خود فرصت بدهید تا کمی از شدت احساساتتان کاسته شود و توانایی تصمیم گیری منطقی را پیدا کنید. بهتر است در طی این مدت سعی نکنید احساساتتان را سرکوب کنید و یا خود را بی تفاوت نشان دهید.

شما ممکن است هیجانات مختلفی را تجربه کنید احتمالاً گاهی از همسرتان عصبانی هستید و زمانی دیگر خودتان را مقصر می‌دانید یا حتی شاید دلتنگ همسرتان شوید. سعی کنید احساسات خود را همانگونه که هستند تجربه نمایید. سرکوب کردن احساسات یا شماتت خود به دلیل داشتن برخی از این احساسات مشکلاتی را در آینده برایتان ایجاد خواهد کرد.

2️⃣ با همسرتان صحبت کنید

زمانی که احساساتتان کمی کاهش پیدا کرد و می‌توانستید کمی منطقی‌تر به مسائل فکر کنید، راجع به شرایط پیش آمده با همسرتان صحبت کنید، دلایلی که برای این کار داشته را بررسی کنید، از او بپرسید چه تصمیمی برای ادامه ارتباطتان دارد و هر سؤال و نکته دیگری که برای تصمیم گیری به آن احتیاج دارید را در این جلسه بررسی نمایید.

3️⃣ دلایل روابط فرازناشویی را منصفانه بررسی کنید

پس از شنیدن حرف‌های همسرتان زمانی را با خود خلوت کنید. تمامی جوانب شرایط پیش آمده را به خوبی بررسی کنید و درباره ادامه دادن یا ندادن زندگی مشترک تصمیم گیری کنید. سعی کنید تا جای ممکن منصفانه قضاوت کنید و به اشتباهات خود نیز توجه داشته باشید. بهتر است برای تصمیم گیری در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند که نکات مثبت و منفی هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید را به خوبی در نظر داشته باشید. علاوه بر این آنها به دلیل بی طرفی می‌توانند بدون جانبداری به شما کمک کنند.

4️⃣ جبران اشتباهات

درصورتیکه تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را ادامه بدهید بهتر است همراه با همسرتان در جلسات خانواده‌درمانی شرکت کنید تا بتوانید از نقاط ضعف خود و اشتباهاتی که در زندگی مشترک داشته آگاه شده و برای حل کردن آن‌ها اقدام کنید. علاوه بر این ممکن است خاطره خیانت همسرتان در آینده زندگی شما را به اشکال مختلفی تحت تأثیر قرار دهد و بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکلات از مشاورین کمک بخواهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 یا از طریق تلفن ثابت با شماره هوشمند 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چه زمینه‌های شخصیتی باعث وارد شدن به روابط فرازناشویی می‌شود؟

مشکلاتی نظیر اعتیاد، بیماری‌های روحی، آسیب‌های دوره کودکی یا سابقه خیانت و تعدد روابط احتمال ورود به این روابط را افزایش می‌دهد.

چطور از بروز روابط فرازناشویی در زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

شما می‌توانید از طریق آشنایی با اصول زندگی مشترک مثل احترام به همسر، ابراز محبت و … احتمال این مشکلات را در زندگی خود کاهش دهید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: روابط فرازناشویی | علل و عواقب روابط فرازناشویی



:: برچسب‌ها: روابط فرازناشویی | علل و عواقب روابط فرازناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد با توجه به شرایط جسمی فرد باید تجویز بشود. برای همه افراد، ترک اعتیاد فشار زیادی بر سیستم متابولیک بدن و اندام‌ها وارد می‌کند. علاوه براین، علائم ترک مانند استفراغ، اسهال و حالت تهوع اغلب باعث جذب ضعیف مواد مغذی و کمبود مواد معدنی می‌شوند. به همین علت، ویتامین ها و آمپول های تقویتی برای ترک اعتیاد راحت تر مهم هستند. آن‌ها نه تنها به بازگرداندن بدن شما به حالت عادی کمک می‌کنند، بلکه در حذف سموم از بدن و جذب مواد مغذی مورد نیاز نیز موثر هستند. در این مقاله، آمپول ها و ویتامین‌های مورد نیاز برای ترک اعتیاد را به شما معرفی کرده‌ایم. اما حتما قبل از استفاده با شماره های درج شده جهت مشاوره ترک اعتیاد تماس بگیرید.

منبع:‌ ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد ، در واقع جایگزینی برای انواع مواد مخدر که تا به حال مصرف کرده اید می شوند. این آمپول ها می توانند عوارض ناشی از ترک اعتیاد را به حداقل برسانند. همچنین کسانی که به دنبال کاهش علائم ترک اعتیاد از جمله درد جسمانی، اختلال در خواب، خلق و خوی خشن و… هستند، می‌توانند از این آمپول‌ها استفاده کنند. از آن جایی که آمپول ها و داروهای زیادی در بازار با نام های مختلف وجود دارد، توصیه ما این است که بدون تجویز پزشک و خودسرانه از آن ها استفاده نکنید.

میزان مصرف مواد مخدر و بدن هر شخص با دیگری متفاوت است. باید روند و داروی مورد نیاز، متناسب با میزان مصرف، مدت زمان مصرف و قدرت بدنی هر شخص تجویز شود. در ادامه برخی از آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد را معرفی کرده ایم.

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد | نالوکسان

این دارو، از اثر مخربی که مواد مخدر بر روی مغز می گذارد جلوگیری می کند. این دارو معمولا برای افرادی تجویز می شود که مدت زمان زیادی اعتیاد دارد و حتی اوردوز کرده باشد. نالوکسان تأثیر مثبتی بر هوشیاری فرد می گذارد و اجازه می دهد تا فرد تنفس بهتری داشته باشد. کسانی که به بوپرونورفین، هروئین، هیدوکودون، فنتانیل، مورفین و… اعتیاد دارند، این دارو برایشان تجویز می‌شود.

نباید از عوارض مصرف این آمپول به راحتی گذشت. زیرا این دارو موجب می شود که فرد احساس خماری داشته باشد و بلافاصله که اثر آن از بدن رفت، تمایل به مصرف دوباره مواد مخدر کند. همچنین این دارو می تواند با مصرف خودسرانه، موجب اوردوز شود.

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد | نوروبین

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد نوروبین که از ویتامین های گروه B تشکیل شده است، به تسکینن درد، بهبود عملکرد عصبی، کاهش حالت تهوع و بهبود کلی بدن فرد می شود. همچنین می تواند سیستم گوارش بدن را رو به بهبودی برد. ناگفته نماند که این دارو نیز عوارضی از جمله: خونریزی معده، درد در گلو، خارش در پوست، احساس ضعف و اضطراب را به دنبال دارد.

مصرف ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد

چندین داروی مختلف در طول سم زدایی برای کمک به تسکین درد و علائم ترک اعتیاد وجود دارد. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که ویتامین ها و مواد معدنی نیز مفید هستند. ویتامین ها به بدن شما کمک می کنند که سموم را دفع، و سیستم ایمنی را بازسازی می کند.

علاوه بر این، به کاهش اضطراب و بی قراری ناشی از ترک کمک می کنند. اکثر ویتامین ها می توانند به جایگزینی کمبودهایی که در اثر مصرف مکرر یا سوء استفاده از مواد مخدر ایجاد شده اند کمک کنند. در ادامه چند ویتامین و مواد معدنی را که برای ترک اعتیاد به کار می روند شرح داده‌ایم.

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | مولتی ویتامین ها

کمبود ویتامین، تا حدودی مسئول بسیاری از بی حالی ها، تحریک های پوستی، از دست دادن حافظه و افسردگی است. بنابراین یک مولتی ویتامین خوب، کمک می کند تا شما وضعیتی نسبتا طبیعی را پشت سر بگذارید و در بهینه سازی عملکرد بدن شما نقش بسزایی دارد. داروها، تمام ویتامین های محلول در بدن را به ویژه در مراحل اولیه ترک اعتیاد تخلیه می کنند. مصرف مولتی ویتامین، به بازیابی سطوح پایین ویتامین هایی که بدن شما به شدت به آن نیاز دارد کمک می کند.

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | ویتامین c

سوء مصرف مواد مخدر، اغلب ویتامین C بدن را تخلیه می‌کند. مصرف اضافی ویتامین C می‌تواند در حمایت از سیستم ایمنی مفید باشد. همچنین این ویتامین می‌تواند به کاهش استرسی که بدن شما در روزهای اولیه ترک ایجاد می کند موثر باشد. شما می توانید ویتامین C را از منابع مختلف مانند مرکبات، آب میوه ها و سبزیجات سبز دریاف کنید.

ویتامین B

پس از سال ها مصرف زیاد مواد مخدر، ویتامین های B اغلب به شدت کاهش می یابند.

B1 (تیامین)، B3 (نیاسین) و B5 (پانتوتنیک اسید) در تبدیل قند از بدن شما به انرژی، نقش دارند. علاوه بر این، B6 و B12 نقش مهمی در تولید سلول های خونی و حفظ سلامت سیستم عصبی دارند. B8 (اینوزیتول) و B9 (اسید فولیک) در درمان کمبودهای مرتبط به عادات غذایی و تغییرات مرتبط با مواد در مسیر گوارش مفید هستند. از آن جایی که ویتامین های گروه B دارای خواص پاک کنندگی می‌باشند و به حذف سریع سموم در بدن کمک می کنند، مصرف آن ها کمک می‌کند تا بدن شما به حالت عادی و منظم برسد.

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و در کاهش آسیب ناشی از مواد شیمیایی و استرس اکسیداتیو موثر است. این ویتامین همچنین با بازیابی عملکرد مناسب سلول های خونی، می‌تواند به ترمیم آسیب های پوستی کمک کند.

کلسیم و منیزیم

یکی از علائم اصلی ترک اعتیاد، اضطراب است که در برخی از افراد می‌‌تواند شدیدتر نیز باشد. کلسیم و منیزیم به آرامش سیستم عصبی مرکزی و تسکین اضطراب کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین در کاهش تنش عضلانی، انقباضات و گرفتگی هایی که اغلب در طول سم زدایی رخ می دهد موثر هستند. غذاهایی که سرشار از کلسیم و منیزیم هستند، به شرح زیر است.

  • محصولات لبنی
  • سبزیجات برگ سبز
  • غلات

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 را می‌توان در غذاهایی مانند ماهی سالمون و آجیل یافت. اما بسیاری از مردم روغن ماهی یا روغن کریل را به عنوان مکمل مصرف می‌کنند که هیچ مشکلی ندارد. اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به کاهش علائم ترک اعتیاد کمک زیادی بکنند.

سخن آخر

ضروری است که برای ترک اعتیاد، مقدار مناسبی از ویتامین و آمپول های تقویتی استفاده کنید. دانستن اینکه چگونه مکمل ها و ویتامین ها می توانند در ترک اعتیاد شما نقش داشته باشند بسیار مهم است و می تواند کمک زیادی به شما بکند. توصیه ما این است که برای مصرف آمپول و مکمل های تقویتی، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید و برای ترک، از یک مرکز ترک اعتیاد خوب مشاوره بگیرید. برای آشنایی کامل با بایدها و نبایدهای ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع:‌ ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روزی چند ساعت درس بخوانیم تا به نمرات مورد قبول خود دست پیدا کنیم. قصد داریم در این مقاله راجع به برنامه ریزی دروس، ساعات مطالعه و مشاوره تحصیلی صحبت کنیم. معمولا افراد برای مطالعه علی‌الخصوص کنکور، از مشاور برنامه درسی می‌گیرند. پیشروی با برنامه شما را به اهداف کوتاه مدت یا بلندمدت سریع‌تر می‌رساند. و البته با برنامه تحصیلی تعادل بین درس و زندگی برای شما برقرار می‌شود.برای اینکه مشخص کنیم روزی چند ساعت درس بخوانیم، باید بگوییم که برای همه افراد یک ساعت مشخص نمی‌توان گفت. همه افراد براساس گیرایی و هوشی که دارند برنامه مطالعه می‌گیرند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ساعات مطالعه با مشاور مشورت کنید.

منبع: روزی چند ساعت درس بخوانیم

روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

ویژگی افراد با یکدیگر متفاوت است. اینکه روزی چند ساعت درس بخوانیم تا موفق شویم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای همه نمی‌توان برنامه مشخصی داد. شاید فردی با 2 ساعت مطالعه به نتایج دلخواه برسد، شاید هم فردی با 8 ساعت نتایج دلخواه خود را پیدا نکند.

اما به طور کل اکثر دانش آموزان با مطالعه روزانه 5 ساعت مفید به نتایج دلخواه دست می‌یابند. برای اینکه به ساعت دقیق مطالعه خود دست پیدا کنید از روانشناس و مشاورین تحصیلی کمک بگیرید.

روزی چند ساعت درس بخوانیم | سنجش کیفیت و کمیت مطالعه

پاسخ به این سوال که روزی چند ساعت درس بخوانیم بستگی به گیرایی، حافظه و تایپ شخصیتی افراد دارد. بسته به شرایط مختلف شاید فردی با روزانه 1 ساعت مطالعه مفید به خواسته خود برسد، فردی نیز با 5 ساعت مطالعه به اهداف خود می‌رسد. ساعت های مطالعه همگی بستگی به محیط خانه، شرایط فرد، اقدامات تحصیلی و … دارد. که این شرایط برای همه یکسان نیست.

اما اگر به فکر قبولی در کنکور هستید با مطالعه روزانه 10 الی 15 ساعت مفید به نتایج دلخواه دست می‌یابید. و اگر فقط فکر قبولی در رشته های عادی هستید، روزانه 5 الی 6 ساعت مطالعه مفید کافیست.

به نظر شما کیفیت یا کمیت مهم است؟ بسیاری از اطرافیان ما در شرف به دست آوردن کیفیت هستند. اما زمانی که کمیتی وجود داشته باشد می‌توان موفق شد. کیفیت زمانی افزایش می‌یابد که کمیت در کار باشد. هرچقدر بیشتر تلاش کنید حرفه ای تر و با نتیجه بهتری روبرو خواهید شد.

مثلا فردی که ساعت ها برای مطالعه زمان می‌گذارد، اما بدون توجه به کیفیت فقط وقت می گذراند، با کسی که روزانه 1 ساعت مطالعه می‌کند اما از روش های مطالعه درست آگاهی دارد برابر است. بنابراین برای پاسخ به این سوال که روزی چند ساعت درس بخوانیم ؟ باید بگوییم روی کمیت مطالعه کار کنید تا در کیفیت پیشرفت کنید.

برای دروس تخصصی روزی چند ساعت درس بخوانیم

دانش آموزانی که به فکر قبولی در کنکور یا مدرسه با معدل بالا هستند باید برای دروس خصوصی ساعت های مختلفی در نظر بگیرند. روزی چند ساعت درس بخوانیم در زمینه دروس خصوصی را در این بند توضیح داده ایم.

◀ ساعت مطالعه شیمی

درس شیمی بسیار موثر در کسب نمرات و رتبه بالا در رشته ریاضی و زیست است. بنابراین مطالعه شیمی بسیار تاثیر گذار است. شیمی به 3 دسته حفظی، مفهومی و حلی تقسیم می‌شود. مطالعه درس شیمی باید با دقت کامل و بالایی صورت بگیرد. استمرار در مطالعه شیمی و زیست، و مرور مناسب و متوالی الزامیست.

اینکه برای مطالعه شیمی روزی چند ساعت درس بخوانیم باید بگوییم که به طور میانگین حدود 90 دقیقه مطالعه در عموم مردم کافی است. اما باز هم ذکر می‌کنم که ساعت مطالعه بستگی به توانایی های فرد دارد. در نهایت مشاوره بر اساس توانایی های شما زمان مناسب را انتخاب می‌کنند.

◀ ساعت مطالعه زیست

زیست درس سرنوشت ساز کنکور تجربی است. این درس سیستم آموزشی جالبی دارد و برای رشته تجربی رتبه بالا به درصد بالای زیست باز می‌گردد. برای درس زیست روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ روزانه 1 الی 3 ساعت مطالعه برای زیست اختصاص دهید. اما باز هم ذکر می‌کنم که ساعت مطالعه با توجه به توانایی های هر فرد متفاوت است.

◀ ساعت مطالعه ریاضی

برای ریاضی روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ اگر در درس ریاضی پایه قوی دارید مطالعه 1 الی 2 ساعت روزانه بسیار مفید است. اما اگر در دروس ریاضی پایه قوی ندارید در درس فیزیک و محاسبات شیمی نیز ضعف خواهید داشت. برای پیشرفت در درس ریاضی باید از روانشناس کمک بگیرید.

◀ ساعت مطالعه فیزیک

درس فیزیک به نسبت درس شیمی نیاز به مهارت حل مساله بیشتری دارد. اغلب دانش آموزانی که در درس ریاضی قوی عمل می‌کنند فیزیک خوبی نیز دارند. برای تقویت در درس فیزیک پایه ریاضی خود را تقویت کنید. در پاسخ به این سوال که برای درس فیزیک روزی چند ساعت درس بخوانیم، باید بگویم مطالعه روزانه حدود 2 ساعت فیزیک کفایت می‌کند.

اگر در درس فیزیک ضعیف هستید روزی 1 ساعت به مرور مطالب گذشته همراه با تست روزانه بپردازید. و روزی 1 ساعت دیگر نیز مطالعه کلی داشته باشید.

◀ ساعت مطالعه زبان انگلیسی

برای اطلاع از ساعت مطالعه زبان انگلیسی باید حداقل روزی 1 ساعت درس بخوانید. مطالعه زبان جدید فرار است. برای زبان انگلیسی روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ باید در نظر داشته باشید که قبولی در زبان جدید اندکی سخت است. اما اگر برای آزمون زبان در تلاش هستید باید حداقل روزی 1 ساعت برای زبان وقت اختصاص دهید. اگر هر روز زمانی را به زبان اختصاص ندهید شاید خیلی زود مطالب را فراموش کنید.

روزی چند ساعت درس بخوانیم تا به نتیجه برسیم؟

برای اینکه به نتیجه درست و مناسبی برسید باید روزانه زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرید. تقریبا سوال همه دانش آموزان و دانشجویان این است که روزی چند ساعت درس بخوانیم تا موفق شویم؟ برای موفقیت بهتر است تا روزانه زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود به تدریج به ساعت مطالعه عادت کنید.

در نتیجه هر روز درس خواهید خواند. برای مطالعه درس زمان هایی را انتخاب کنید که مغز عاری از هر نوع تفکری است. مثلا مطالعه صبح زود موثرتر از عصر است. در ادامه نکاتی را اشاره کرده ایم که شما را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

???? مطالعه فعال داشته باشید. مطالعه فعالی یعنی یادداشت برداری، خلاصه نویسی، نقشه کشی ذهنی و هایلایت کردن نکات مهم.

???? نسبت به برنامه درسی متعهد باشید. یعنی برای خودتان ارزش قائل باشید و زمان مخصوص درس را صرف چیزهای دیگر نکنید.

???? در مکان‌های آرام به مطالعه بپردازید. هر چیزی که برای شما هیجان انگیز باشد از خود دور کنید.

???? استراحت نکته بسیار حائز اهمیتی است. برای اینکه مغز آرام و گیرا داشته باشیم باید بعد از مطالعه هر درس به استراحت بپردازیم.

???? افکار منفی را از خود دور کنید. افکار منفی کل تمرکز شما را می‌گیرد. بهتر است برای تخلیه بار منفی ذهن، افکار خود را بر روی کاغذ بنویسید و به دور بی‌اندازید

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد. پاسخ به این سوال که روزی چند ساعت درس بخوانیم برای همه افراد یکسان نیست. زمان مطالعه هر فرد بر اساس گیرایی و توانایی های او انتخاب می‌شود. برای اینکه در زمینه مطالعه و درس موفق شوید از مشاورین تحصیلی کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روزی چند ساعت درس بخوانیم می توانید از طریق شماره تلفن 02191002360 با متخصصان تحصیلی در مرکز مشاوره روانشناسی صحبت کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: روزی چند ساعت درس بخوانیم



:: برچسب‌ها: روزی چند ساعت درس بخوانیم ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()