نوشته شده توسط : ذهن نو

دراماتولومانیا که با نام وسواس پوست کنی شناخته می‌شود یکی از انواع وسواس‌های فکری عملی است که در آن فرد مبتلا میل شدیدی به کندن پوست بدن خود در نواحی مختلف بدن مانند لب‌ها و دور ناخن دارد. فرد مبتلا به این نوع از وسواس نمی‌تواند در برابر افکار وسواسی و تمایل خود برای کندن پوست مقاومت کند و این امر مشکلات جدی را برای او به همراه دارد. اغلب افرادی که وسواس پوست کنی دارند، نسبت به بیماری خود آگاهی کافی نداشته و یا از مطرح کردن آن با دیگران شرم دارند. وسواس پوست کنی مانند دیگر انواع وسواس نیاز به درمان‌های تخصصی دارد؛ آگاهی از علائم و پیامدهای این اختلال روانی بیش از پیش شما را متوجه لزوم مراجعه برای درمان می‌کند.

 

منبع : وسواس پوست کنی

 

 

وسواس پوست کنی چیست؟

وسواس کندن پوست در درسته‌ی اختلالات اضطرابی جای می‌گیرد و جدیدا آن را در راهنمای تشخیصی و آماری بیماری‌های روانی به صورت یک اختلال مجزا در نظر گرفته‌اند. در این نوع اختلال اضطرابی فرد به واسطه‌ی افکار مجبور کننده خود، میل افراطی به کندن پوست و یا جای جوش و زخم دارد. افراد مبتلا به وسواس پوست کنی برای کندن نقاط مختلف پوست بدن خود از ناخن، موچین و یا اعمالی چون گاز گرفتن استفاده می‌کنند و ممکن است ساعت‌ها به این کار مشغول باشند. کندن پوست اغلب تا جایی پیش می‌رود که آسیب‌های جدی به فرد وارد می‌کند و حتی منجر به خونریزی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع بیماری وسواس کلیک کنید. 

 

علائم وسواس پوست کنی

انواع وسواس نشانه‌های مشترکی دارند که بروز افکار وسواسی و ناتوانی فرد در کنترل و سرکوب آن‌ها یکی از این علائم مشترک است. در ادامه علائم اختلال پوست کنی را به طور خاص شرح داده‌ایم.

تماس با مشاور

بروز دوره‌های متناوب کندن پوست که منجر به آسیب به بافت پوست می‌شوند، از راه‌های تشخیص این اختلال است. یکی دیگر از علائم این است که فرد تلاش زیادی برای ترک پوست کنی می‌کند و اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهد ولی موفق نمی‌شود. این نوع وسواس با بروز مشکلاتی در زمینه‌‌های فردی و اجتماعی برای فرد همراه است.

زمانی اختلال پوست کنی برای فرد تشخیص داده می‌شود که علت پزشکی مانند بیماری‌های پوستی و یا بیماری‌های روانی مانند اسکیزوفرنی در فرد وجود نداشته‌باشد. افراد مبتلا به این اختلال تنش زیادی برای کندن پوست خود احساس می‌کنند و وسوسه‌ی انجام این عمل به سراغشان می‌آید و بلافاصله پس از کندن پوست ناحیه مورد نظر احساس لذت، آرامش و رهایی از تنش می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی

 

دلایل ابتلا به اختلال وسواس پوست کنی

ابتلا به وسواس پوست کنی دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. اختلالات همایند

یکی از دلایل ابتلا به این اختلال، اختلالات همایندی است که فرد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. اختلالاتی همچون وسواس فکری عملی، اضطراب و افسردگی می‌توانند علت زیربنایی و زمینه‌ساز بروز وسواس پوست کنی باشند.

2. خشم و تنفر

در نظریه روانکاوی، علت بروز پدیده پوست کنی خشم و تنفر فرد نسبت به وقایع و اطرافیان ذکر شده‌است؛ به این معنا که فرد خشم خود را با کندن پوست بدنش نشان می‌دهد و پس از آن احساس آسودگی می‌کند.

3. عدم کنترل استرس

ناتوانی در مدیریت استرس و تنش‌ها عامل دیگری در بروز وسواس پوست کنی است؛ اغلب افرادی که به این اختلال مبتلا هستند نمی‌توانند استرس و هیجانات خود را به شیوه‌ای سالم کنترل کنند به همین خاطر به رفتارهای پوست کنی روی می‌آورند.

4. افزایش دوپامین

یکی دیگر از علل ابتلا به این نوع وسواس افزایش دوپامین در بدن است که به دنبال مصرف افراطی موادی همچون شیشه و کوکائین پدید می‌آید. مصرف این گونه مواد باعث می‌شود فرد احساس کند چیزی زیر پوستش راه می‌رود و با کندن پوست تلاش می‌کند تا این حس را از بین ببرد.

 

روند پیشرفت اختلال کندن پوست

وسواس کندن پوست ممکن است در هر سنی رخ دهد و حتی در کودکان نیز مشاهده می‌شود. این عارضه در شرایطی پیشرفت می‌کند و شدیدتر می‌شود؛ زمانی که فرد دچار یک عارضه‌ی پوستی مانند جوش، جراحت یا عفونت پوستی شده و شروع به کندن آن قسمت می‌کند. با این کار جراحت بیشتر شده و فرد از بهبود زخم جلوگیری می‌کند، هر چه بیشتر این کار را ادامه دهد جراحت و خارش پوست تشدید یافته و فرد بیشتر زخمش را می‌کند و این چرخه ادامه می‌یابد.

کندن پوست هنگام مواجه با استرس و فشار نیز تشدید می‌یابد؛ ممکن است فرد یک بار هنگام مواجه با رویداد استرس‌زا گوشه‌ی ناخن یا پوست لبش را بکند، با این کار احساس آرامش کند و از آن به بعد برای تجربه‌ی آن حس خوشایند این عمل تبدیل به یک عادت و پس از آن یک اختلال می‌شود.

 

درمان وسواس پوست کنی

پیش از پرداختن به درمان لازم است علت اصلی ابتلا تشخیص داده شود. در صورتی که اختلالات همایند مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی علت بروز آن باشند، نیاز به مداخلات تخصصی و کمک مشاوره روانشناسی وجود دارد تا ابتدا این اختلالات رفع شوند و سپس وسواس نیز از بین برود. یکی از روش‌های مؤثری که جهت درمان وسواس پوست کنی از جانب متخصصان ارائه می‌شود، روش وارونه‌سازی عادت است که در آن تلاش می‌شود عات کندن پوست را با عادت دیگری جایگزین کرد. برای آشنایی کامل با روش های درمان وسواس کلیک کنید.

1. کاهش استرس برای درمان وسواس پوست کنی

یادگیری روش‌ها و راهکارهای کنترل استرس از اصول اولیه درمان این نوع وسواس به شمار می‌رود. از آن‌جایی که علائم وسواس کندن پوست به دنبال بروز رویدادهای استرس‌زا هویدا می‌شوند، بسیار اهمیت دارد که فرد را با استفاده از روش‌های مدیریت استرس از بروز رفتارهای پوست کنی مصون داشت. اما گاه کنترل و کاهش استرس با وجود مشغله‌ها و مشکلات زیاد کاری سخت به نظر می‌رسد؛ در این شرایط بهره‌مندی از مشاوره کنترل استرس و کمک گرفتن از فردی آگاه و باتجربه می‌تواند راهگشا باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های درمان اضطراب شدید کلیک کنید. 

2. درمان وسواس شدید

برای درمان نوع شدید وسواس می‌توان از دارو درمانی تحت نظر روانپزشک بهره برد. اغلب داروهای ضد افسردگی و ضد افسردگی سه حلقه‌ای جهت درمان وسواس پوست کنی تجویز می‌شود. مسئله‌ای که وجود دارد این است که داروها اغلب عوارضی را به همراه دارند و به بهبودی کامل اختلال نمی‌انجامند. این داروها تنها به کنترل و کاهش علائم کمک می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود از درمان‌های شناختی رفتاری و روانکاوی نیز کمک بگیرید. این روش‌های اثرات دائمی دارند و لازم است تحت نظر مشاور مختصص صورت بگیرند. برای دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سؤالات متداول

درمان اختلال کندن پوست لب چگونه است؟

برای درمان اختلال کندن پوست ابتدا باید علت آن شناسایی شود، سپس می‌توان از روش وارونه‌سازی عادت استفاده کرد به این معنا که کندن پوست را با عمل دیگری جایگزین کنید. همچنین درمان‌های شناختی رفتاری و مراجعه به مشاوره کنترل استرس به بهبود هر چه سریع‌تر اختلال کمک می‌کند.

علت کندن پوست دور ناخن در کودکان چیست؟

این کار در کودکان بیشتر به دنبال بروز استرس و اضطراب به وجود می‌آید. بنابراین بهتر است نشانه‌های دیگر استرس و تنش‌های روانی را در کودک چک کنید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : وسواس پوست کنی



:: برچسب‌ها: وسواس پوست کنی ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در فارس کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در فارس پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در فارس

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در فارس | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در فارس

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در فارس

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در فارس ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وسواس وارسی کردن از رایج‌ترین انواع وسواس است که افراد را همواره درگیر چک کردن و وارسی کردن چیزها می‌کند. برای مثال فرد مبتلا به این اختلال هیچ گاه نمی‌تواند از بسته بودن در منزل خود اطمینان پیدا کند و بارها آن را چک می‌کند. افرادی که وسواس وارسی کردن دارند، بارها و بارها موضوعی را وارسی می‌کنند اما همچنان استرس و اضطراب دارند. ممکن است از دیگران نیز برای اطمینان سؤال بپرسند و کمک بگیرند اما موفق به کاهش تنش و متوقف کردن افکار وسواسی خود نمی‌شوند. درمان انواع وسواس به پیگیری مداوم و دریافت کمک‌های تخصصی از مشاوره کنترل استرس نیاز دارد اما پیش از آن لازم است علائم و نشانه‌های آن به دقت شناسایی شوند. در ادامه بیشتر درباره این نوع از وسواس صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

 

منبع :  وسواس وارسی کردن

وسواس وارسی کردن چیست؟

وسواس وارسی کردن یکی از انواع اختلالات وسواسی می‌باشد که افراد مبتلا مدام افکار تکرار شونده را در مورد موضوع استرس‌آور در ذهن خود پرورش می‌دهند و تمام تلاش‌ آن‌ها برای سرکوب این افکار بی‌نتیجه باقی می‌ماند. در واقع هرچه بیشتر تلاش می‌کنند افکار وسواسی را از خود دور کنند بیشتر در این افکار غرق می‌شوند. در نتیجه وسواس فکری به وسواس عملی تبدیل می‌شود، به این صورت که فرد مبتلا مدام در ذهن خود فکری را پرورش می‌دهد و این فکر او را وادار می‌سازد تا موضوعی را بارها و بارها چک کند.

مدل‌های چک کردن در افراد مختلف به صورت چک کردن چندباره درب خودرو و منزل، شیر آب و گاز، رکعت های نماز، وسایل همراه (پول، کلید و گوشی تلفن) و… بروز پیدا می‌کند.

 

تماس با مشاور

علل ابتلا به وسواس وارسی کردن

به طور کلی وسواس عبارت است از افکار و اعمالی که فرد نسبت به انجام آن‌ها احساس اجبار و اضطراب می‌کند. ریشه‌ بروز وسواس در انسان‌ها از دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوتی مورد بررسی قرار گرفته‌است. در دیدگاه روانکاوانه متخصصان عقیده دارند وسواس در کودکی فرد ریشه دارد و از تثبیت کودک در مرحله مقعدی نشأت می‌گیرد.

از دیدگاه روانکاوی وسواس تبدیل یک فکر اضطرب‌آور به عمل یا فکری است که به فرد آرامش می‌دهد و اضطراب او را کم می‌کند اما این فرآیند تبدیل ناسالم بوده و اغلب نیز به نتیجه دائمی نمی‌انجامد. وسواس چک کردن بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سابقه‌ ابتلا به این اختلال و یا اختلالات اضطرابی دیگر در بستگان و نزدیکان آن‌ها وجود داشته‌است. همچنین اغلب افراد مبتلا خانواده‌هایی داشته‌اند که نگرانی‌های بیش از حد و توام با بدبینی را تجربه کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید : بیماری وسواس | علت و ریشه انواع وسواس فکری عملی چیست ؟

 

چرخه‌های وسواس چک کردن

وسواس به دلیل ماهیت بیمار گونی که دارد در صورتی که مورد پیگیری و درمان قرار نگیرد، بسیار پایدار خواهد بود و فرد را در چرخه‌ای تکرار شونده به دام خواهد انداخت که بیرون آمدن از آن دشوار است. چرخه‌ بیماری به صورتی است که ابتدا یک فکر، شک یا احساس نگرانی در مورد موضوعی خاص را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند و او را رها نمی‌سازد مگر آن که به آن فکر عمل کند اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و فرد در یک چرخه گرفتار می‌گردد.

تبدیل شدن فکر وسواسی به عمل

همانطور که گفتیم فکر وسواسی فرد را وادار به عمل می‌کند. برای مثال ممکن است با خود فکر کنید که آیا درب منزل را بسته‌اید یا نه. در مرحله بعدی این فکر شما قدرتمندتر می‌شود به اندازه‌ای که اضطراب به سراغتان می‌آید. این اضطراب ترکیبی از احساسات مبهم و سردرگمی است که ترس شما را در مورد موضوع مورد نظر که در اینجا بسته بودن درب منزل است، تشدید می‌کند. پس از این مرحله احساس می‌کنید برای رهایی از این ترس و اضطراب نیاز به انجام کاری دارید.

مرحله‌ کاهش اضطراب در وسواس وارسی کردن

وسواس برای فرد مبتلا اضطراب و استرس زیادی را به همراه دارد به همین دلیل است که آن را در گروه اختلالات اضطرابی دسته‌بندی می‌کنند. در صورتی که افکار وسواس‌گونه و تکرار شونده‌ فرد به عمل تبدلی شوند، تا حدی احساس آرامش می‌کند و اضطرابش در این مرحله از بین می‌رود. در ادامه‌ مثال قبلی، احتمالا بعد از فکر کردن به بسته بودن یا نبودن درب منزل مجبور می‌شوید آن را چک کنید و پس از چک کردن احساس آرامش و راحتی خواهید داشت. برای آشنایی با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

در اینجا به نظر می‌رسد بیماری خود با ایجاد یک فکر شروع می‌شود و خود نیز بهبود پیدا می‌کند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شما در سال اول بیماری ممکن است فقط دو بار درب منزل را چک کنید اما در سال‌های بعدی حتی با چهار بار چک کردن هم خیالتان راحت نمی‌شود و اضطرابتان کاهش نمی‌یابد. برای شناخت انواع روش های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

 

درمان وسواس وارسی کردن

روان درمانی

بهترین روش درمان وسواس چک کردن را روانشناس و رواندرمانگر با توجه به شدت بیماری به شما ارائه می‌دهد. یکی از روش‌های مؤثر در این زمینه درمان شناختی رفتاری است که در آن به فرد آموزش داده می‌شود تا تمرکز خود را بر افکار وسواسی که به او حمله می‌کنند بگذارد و به جای تلاش برای انکار یا سرکوب، با آن‌ها مواجه شود و آگاهانه در مورد آن‌ها فکر کند. فکر کردن هوشیارانه به افکاری که به طور ناخودآگاه در ذهن شما پرورش می‌یابند باعث می‌شود خود به خود از بین بروند البته این فرآیند به سادگی صورت نمی‌پذیرد و باعث بروز استرس در شما نیز می‌شود اما به مرور روانشناس به شما کمک می‌کند تا این احساس را از خود دور نگه دارید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید.

دارو درمانی

جهت درمان وسواس مانند دیگر اختلالات اضطرابی از داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین استفاده می‌شود تا فرد بتواند همزمان با درمان اضطراب و روش‌های روان درمانی از آن‌ها استفاده کند و زمان کمتری برای پرداختن به رفتارهای وسواسی صرف کند. داروها تا حد زیادی اضطراب فرد را کاهش می‌دهند و با کاهش اضطراب علائم وسواسی نیز به میزان زیادی کم می‌شوند. سرترالین، فلوکستین و سیتالوپرام از جمله داروهای ضد اضطراب هستند.

گاه نیز پزشک تشخیص می‌دهد داروهای آرامبخش برای کاهش استرس تجویز کند. به یاد داشته‌باشید که داروها علائم را کاهش می‌دهند و به نظر مفید می‌آیند اما عوارض بی شماری به همراه دارند و برای مدت کوتاهی اثر می‌کنند، به همین دلیل توصیه می‌شود تا حد امکان از روش‌های غیر دارویی و روان درمانی زیر نظر مشاور و روانشناس متخصص در زمینه وسواس کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره درمان وسواس فکری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سؤالات متداول

انواع وسواس کدام‌اند؟

انواع وسواس شامل وسواس پوست کنی، وسواس بدریخت انگاری بدن، وسواس احتکار، وسواس موکنی و وسواس‌های فکری عملی است که وسواس فکری عملی انواعی متفاوتی دارند که شایع‌ترین آن‌ها وسواس شستشو و بعد از آن وسواس وارسی کردن است.

راه‌های درمان وسواس چیست؟

روش‌های روان درمانی و درمان‌های رفتاری شناختی می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. در صورتی که شدت بیماری زیاد باشد بهتر است از دارو درمانی در کنار روش‌های روان درمانی بهره برد. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش‌های درمانی با توجه به نوع و شدت بیماری می‌توانید از مشاوره وسواس کمک بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

منبع :  وسواس وارسی کردن



:: برچسب‌ها: وسواس وارسی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در گلستان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در گلستان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در گلستان

 

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در گلستان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در گلستان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در گلستان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در گلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی انگیزگی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد کارهای خود را در زندگی به تعویق بیاندازند و از فعالیت‌های روزمره به اندازه کافی لذت نبرند. اگر شما فرد بی انگیزه‌ای باشید ممکن است نتوانید سراغ علائق‌تان بروید یا عملکرد مثبتی را در جنبه‌های مختلف از خود نشان دهید. این بی انگیزگی از عوامل مختلفی نشات می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به افسردگی اشاره کرد. خوشبختانه راهکارهای مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند این مشکل را درمان نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد علل و راهکارهای غلبه با بی انگیزگی پرداخته‌ایم. در همین راستا بهره بردن از مشاوره افسردگی نیز می‌تواند تا حد زیادی در شناسایی این موضوع به شما کمک نماید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

 

 

منبع : بی انگیزگی و پوچی

 

 

علل دچار شدن به بی انگیزگی

بی انگیزگی به احساس عدم تمایل برای شروع فعالیت‌های مختلف گفته می‌شود. این مسئله می‌تواند فرد را منزوی کرده و عملکرد او را در جنبه‌های مختلف زندگی کاهش دهد. علل و عوامل مختلفی می‌توانند در بروز بی انگیزگی تاثیر گذار باشند که ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- دست کم گرفتن خود

برخی افراد به توانمندی‌هایشان به اندازه کافی باور ندارند و دائما خود را دست کم می‌گیرند. همین مسئله باعث می‌شود که همواره اهداف زندگی را دست نیافتنی بپندارند و در نتیجه برای رسیدن به آن‌ها تلاشی نکنند. همچنین این افراد تلاشی برای مقابله با ناامیدی‌هایی که در جریان زندگی برای هر فردی رخ می‌دهد انجام نمی‌دهند. از همین رو ارزیابی اعتماد به نفس و تقویت باورهای فرد در مورد نقاط مثبت خود یکی از برنامه‌هایی است که روانشناسان همواره برای بهبود انگیزه در نظر می‌گیرند.

2- عدم خودآگاهی کافی

خودآگاهی به این معناست که شما در زندگی بدانید چه هدفی دارید و به دنبال چه چیزهایی هستید. همه افراد معمولا پس از گذراندن دوره نوجوانی و رسیدن به یک هویت باثبات خودآگاهی بیشتری پیدا می‌کنند. همین مسئله به آن‌ها انگیزه می‌دهند تا در زمینه‌های گوناگون نظیر شغل یا تحصیل انرژی صرف کنند و به عملکرد خود در حوزه‌های خاص اهمیت بدهند. در نتیجه افرادی که شناخت خوبی از خود ندارند و نتوانسته‌اند به یک جمع بندی درست از هویتشان برسند بیش از سایرین احتمال دارد که علائمی از بی انگیزگی را از خود نشان دهند.

تماس با مشاور

3- در نظر گرفتن بی انگیزگی به عنوان یک ویژگی باثبات شخصیتی

برخی افراد فکر می‌کنند انگیزه امری ذاتی، باثبات و مرتبط با شخصیت است. اگر شما نیز چنین عقیده‌ای داشته باشید در نهایت این تصور برای شما پیش می‌آید که هرگز نمی‌توانید همانند افراد با انگیزه عمل کنید. همین مسئله شما را در نوعی سیکل معیوب قرار می‌دهد به صورتی که بی انگیزگی دائما خود را تقویت کرده و شدت بیشتری می‌یابد.

4- قرار داشتن تحت فشار و استرس مزمن

قرار داشتن تحت استرس شدید و مزمن می‌تواند به مرور منجر به فرسودگی فرد شود. به طوری که دیگر حاضر نباشد هیچ گونه تلاشی برای برون رفت از وضعیت فعلی انجام دهد و یا به عبارتی دیگر تسلیم می‌شود. در این شرایط افراد احساس می‌کنند که دیگر انگیزه‌ای ندارند و نمی‌خواهند تلاشی انجام دهند.

5- دچار بودن به افسردگی

بی انگیزگی در صورتی که با علائمی نظیر خلق غمگین، عدم تمایل به انجام فعالیت‌های لذت بخش، مشکلات خواب و اشتها، احساس گناه، ناامیدی، افکار مرگ و یا تمایل به خودکشی همراه شود می‌تواند نشان دهنده ابتلای شما به افسردگی اساسی باشد. در این شرایط لازم است که به یک روانشناس بالینی مراجعه کرده و خدمات روان درمانی مورد نیاز را دریافت نمایید. 

 

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید | نشانه های افسردگی چیست؟

 

راهکارهایی برای درمان بی انگیزگی

برای اینکه بتوانید بی انگیزگی خود را درمان کنید توجه به برخی توصیه‌های عمومی تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود. ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- خودگویی‌های مثبت را تمرین نمایید

هرگز نباید ارزش و تاثیر کلام را دست کم بگیرید. همان‌طور که باید در حرف زدن با دیگران مراقب گفته‌های خود باشید لازم است در طول روز به آنچه به خودتان می‌گویید بیشتر دقت کنید. زمانی که دائما خود را سرزنش می‌کنید یا با جمله‌هایی نظیر نمی‌توانم روحیه خود را به هم می‌ریزید، مسلما بروز بی‌انگیزگی امری طبیعی خواهد بود. در نتیجه تلاش کنید کمی با خودتان مهربان‌تر باشید و خودگویی‌های مثبت را تمرین نمایید.

2- برای درمان بی انگیزگی از ورزش کردن کمک بگیرید

ورزش کردن با افزایش برخی مواد شیمیایی در مغز نظیر اندورفین منجر به احساس سرخوشی و نشاط در انسان می‌شود. از همین‌رو در اکثر موارد متخصصان سلامت روان برای بهبود افسردگی و علائمی نظیر بی انگیزگی، افزایش تحرک بدنی و ورزش را توصیه می‌کنند.

3- با یک فرد مطمئن صحبت کنید

حرف زدن با یک فرد مطمئن و قابل اعتماد یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که به کاهش افکار منفی، پایین بودن خلق و عدم انگیزه کمک می‌کند. به همین خاطر اگر در برهه‌ای از زندگی احساس کردید که دیگر انگیزه‌ای ندارید و نمی‌توانید همانند سابق عملکرد خود را حفظ کنید بهتر است در مورد افکار خود با فردی که با او احساس راحتی می‌کنید صحبت نمایید. اگر احساس می‌کنید دیگران نمی‌توانند بدون قضاوت کردن به حرف‌های شما گوش فرا دهند بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید.

4- با افراد با انگیزه در ارتباط باشید

متخصصان بر این باورند که میزان تلاش شما می‌تواند بازتابی از روحیه و انگیزه اطرافیانتان باشد. اشخاصی که دائما با افراد ناامید و بی‌حوصله نشست و برخاست می‌کنند به مرور زمان تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفته و ممکن است خود نیز انگیزه‌شان را از دست بدهند. در نتیجه تلاش کنید روابط اجتماعی‌تان را با افراد مثبت و پرانگیزه بیشتر کنید و از آنان برای پیشرفت در زندگی کمک بگیرید.

5- به یک روانشناس مراجعه کنید

همان‌طور که گفته شد بی انگیزگی می‌تواند در بسیاری از موارد نشان دهنده ابتلای فرد به اختلال افسردگی باشد. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که برای سلامت روان خود ارزش قائل شوید و برای بهبود آن تلاش کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند کمک گرفتن از خدمات روان درمانی و مشاوره می‌تواند تا حد بسیاری در درمان افسردگی به شما کمک نماید. اگر میزان افسردگی و بی انگیزگی بسیار شدید بوده یا خطراتی همچون تجربه خودکشی وجود داشته باشد روانشناس شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد تا از دارو درمانی نیز کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره درمان افسردگی شدید کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا دیدن فیلم‌های انگیزشی می‌تواند افسردگی و مشکلات انگیزه را درمان نماید؟

بی انگیزگی یکی از مشکلاتی است که در فرد افسرده با آن مواجه می‌شود. برای ارزیابی دقیق این مشکل و درمان آن لازم است که پیش از هرچیز از یک روانشناس کمک بگیرید. در این مسیر دیدن ویدیوهای انگیزشی می‌تواند مکمل راه شما باشد و به تسریع روند درمان کمک نماید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : بی انگیزگی و پوچی



:: برچسب‌ها: بی انگیزگی و پوچی ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص کلونازپام یکی از داروهای ضد اضطراب قوی است که معمولاً برای کنترل تشنج و حملات صرعی، حمله‌های پانیک و همین‌طور کاهش اضطراب‌های متوسط و شدید مورداستفاده قرار می‌گیرد. کلونازپام مغز را وادار به ترشح بیشتر ماده شیمیایی به نام گابا می‌کند و با توجه به اینکه گابا نقش مؤثری در کاهش فعالیت دستگاه عصبی مرکزی دارد، دارو از این طریق خاصیت ضد اضطرابی خود را نشان خواهد داد. این دارو در کنار قدرت اثربخشی بالایی که دارد عوارض جانبی را نیز به همراه خواهد داشت. با توجه به ‌تمامی این موارد و همین‌طور در نظر گرفتن این موضوع که داروهای روان‌پزشکی قدرت درمان اختلالات اضطرابی را ندارند، بهتر است در کنار استفاده از این داروها از جلسات روان‌درمانی زیر نظر یک متخصص روانشناسی نیز استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی در DSM5

 

 

منبع : قرص کلونازپام

 

 

 

قرص کلونازپام و موارد استفاده از آن

داروی کلونازپام یکی از ضد اضطراب‌های قوی و از خانواده بنزودیازپین‌هاست که با افزایش ماده شیمیایی به نام گابا در مغز فعالیت دستگاه عصبی را کاهش داده و باعث ایجاد احساس آرامش در فرد می‌شود. با توجه به قدرت داروی کلونازپام در کاهش فعالیت مغز و دستگاه عصبی از این دارو برای کاهش حملات تشنجی و صرع، کنترل حمله‌های وحشت‌زدگی و همین‌طور برای درمان اضطراب‌های متوسط و شدید استفاده می‌شود. کلونازپام همچنین می‌تواند برای درمان بی‌خوابی‌های شبانه در بیماران دارای اختلالات خواب نیز مورداستفاده قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

 

نحوه مصرف قرص کلونازپام

میزان و نحوه مصرف هر دارو با توجه به شرایط جسمی و سابقه بیماری فرد متفاوت خواهد بود. به همین خاطر از این دارو زیر نظر پزشک استفاده کنید و از مصرف خودسرانه آن جدا خودداری نمایید. چنانچه یک وعده استفاده از این دارو را فراموش کرده‌اید بلافاصله پس از یادآوری آن را مصرف کنید اما در شرایطی که به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک شده‌اید از خوردن دوز فراموش‌شده صرف‌نظر کنید و هرگز مقدار مصرف در وعده آینده را دو برابر نکنید.

تماس با مشاور

 

تداخلات دارویی با قرص کلونازپام

به‌طورکلی بهتر است پزشک معالج را در جریان تمامی داروهایی که استفاده می‌کنید قرار دهید. تداخلات دارویی علاوه بر اینکه باعث کاهش اثرگذاری داروها خواهد شد، می‌تواند سلامت جسمی شما را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. بهتر است در طول درمان با داروی کلونازپام از این داروها استفاده نکنید و یا دراین‌باره از پزشک معالج خود مشورت بگیرید.

-سایر داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش
-ضد تشنج‌ها
-داروهای ضد پارکینسون
-داروهایی که برای کاهش انقباضات عضلانی استفاده می‌شود
-الکل، تریاک و هر نوع ماده مخدر دیگر به‌ویژه کند کننده‌های دستگاه عصبی

 

عوارض جانبی کلونازپام

کلونازپام یکی از داروهای ضد اضطراب قوی است و درنتیجه به میزانی که قدرت بیشتری در کاهش علائم اضطرابی دارد، ممکن است عوارض ناخوشایندی را نیز برای فرد ایجاد کند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. چنانچه پس از مصرف کلونازپام یک یا چند نمونه از این موارد را تجربه کردید، بهتر است دراین‌باره از یک متخصص کمک بگیرید.

-خواب‌آلودگی در طول روز و کاهش سطح هشیاری
-احساس گیجی و سردرگمی
-فراموشی؛ این موضوع می‌تواند خود را به‌صورت ناتوانی در بیان اسامی نشان دهد.
-کاهش توانایی در برخی مهارت‌های ذهنی نظیر حل مسئله، تصمیم‌گیری و قضاوت صحیح
-کاهش عملکرد فرد در محیط‌های اجتماعی و کاهش بهره‌وری در زمینه‌های مختلف

 

بیشتر بخوانید : علائم اضطراب | نشانه های اضطراب شدید چیست؟

 

مسمومیت با کلونازپام

مصرف بیش‌ازحد کلونازپام می‌تواند باعث مسمومیت یا اوردوز با این دارو باشد. درصورتی‌که علائم زیر را در خود یا یکی از نزدیکانتان که از این دارو استفاده می‌کند مشاهده کردید، هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

-احساس سرگیجه و گیج
-کاهش توانایی‌های حرکتی یا از دست دادن هماهنگی حرکات
-کاهش تعداد تنفس
-کاهش ضربان قلب
-فشارخون پایین
-دشواری در حفظ تعادل
-اغما یا بیهوشی

درمان‌های روان‌شناختی

استفاده از داروهای ضد اضطراب یکی از اولین اقداماتی است که بسیاری از افراد برای کاهش نشانه‌های اضطراب به‌ویژه در موقعیت‌های اضطرابی انجام می‌دهند. تأثیرگذاری سریع و بدون دردسر در کنار هزینه نسبتاً پایین در مقایسه با درمان‌های روان‌شناختی ازجمله دلایلی هستند که باعث گرایش به استفاده از این داروها می‌شوند. علاوه بر این بسیاری از افراد با روش‌های مختلف روان‌درمانی آشنایی ندارند و استفاده از داروها را تنها راه مبارزه با اضطراب می‌دانند.

این درحالیست که داروها قدرت درمان اضطراب را ندارند و صرفاً باعث توقف نشانه‌ها می‌شوند؛ درنتیجه به‌محض اینکه شما استفاده از دارو را قطع کنید نشانه‌ها بازگشت خواهند داشت. همچنین ضد اضطراب‌ها و به‌ویژه داروی کلونازپام باعث اعتیاد و وابستگی روانی بالایی در فرد می‌شوند که فرد را به افزایش مداوم دوز مصرفی دارو مجبور می‌کند.

درمان‌های روان‌شناختی برای اضطراب به فرد کمک می‌کنند تا سبک تفکر و باورهای ناکارآمد خود را که باعث بروز اضطراب در وی می‌شوند شناسایی کرده و تغییر دهد و درعین‌حال با آموزش تکنیک‌هایی نظیر آرام‌سازی به وی کمک می‌کنند تا در شرایطی که دچار اضطراب می‌شود هیجانات خود را کنترل نماید. این درمان‌ها اگرچه ممکن است هزینه و تلاش بیشتری را از شما طلب کنند اما بااین‌حال شما می‌توانید در تمامی طول عمر خود و در موقعیت‌های مختلف از این تکنیک‌ها استفاده کرده و همچنین عوارض منفی وابستگی به داروها نیز در این روش از بین خواهد رفت. برای دریافت درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

داروی کلونازپام چیست؟

کلونازپام یک داروی ضد اضطراب قوی است که برای درمان اضطراب‌های متوسط و شدید، بی‌خوابی و همین‌طور کنترل حملات تشنجی یا پانیک از آن استفاده می‌شود.

آیا استفاده از کلونازپام باعث اعتیاد می‌شود؟

بله؛ استفاده طولانی‌مدت از این دارو باعث وابستگی شده و فرد مجبور است برای دریافت نتیجه سابق، میزان مصرف را مرتباً افزایش دهد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : قرص کلونازپام



:: برچسب‌ها: قرص کلونازپام ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در خوزستان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در خوزستان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در خوزستان

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در خوزستان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در خوزستان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در خوزستان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در خوزستان ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

راه های جذب مردان می‌تواند برای بسیاری از خانم‌ها تبدیل به سؤالی شود که به دنبال جواب آن می‌گردند. بسیاری از افرادی که در روابط عاطفی خود شکست می‌خورند و یا نمی‌توانند یک رابطه عاطفی را شکل دهند ممکن است به این فکر بیفتند که راه های جذب مردان چیست؟ به‌طورکلی داشتن عزت‌نفس و علاقه‌ای که شما به خودتان داشته باشید یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای جلب‌توجه دیگران به شماست. اما علاوه بر این شما می‌بایست برخی مهارت‌ها نظیر برقراری روابط اجتماعی را نیز به‌خوبی بدانید. اگر احساس می‌کنید در هر یک از این مسائل ضعیف هستید و یا دلیل شکست مکرر در روابط عاطفی‌تان را متوجه نمی‌شوید می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. روانشناسان با بررسی الگوهای فکر و رفتار شما نقاط ضعفتان را شناسایی کرده و راه‌هایی را برای از بین بردن آن‌ها به شما آموزش خواهند داد. 

 

منبع :  راه های جذب مردان

 

 

 

راه های جذب مردان

راه‌های بسیاری برای جذب مردان وجود دارد. بااین‌حال بعضی از خانم‌ها در این زمینه با مشکلاتی مواجه می‌شوند و نیاز دارند تا نکاتی را دراین‌باره آموزش ببینند. به همین خاطر در این قسمت برخی از این راهکارها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

اعتمادبه‌نفس داشته باشید

افرادی که اعتمادبه‌نفس پایینی دارند معمولاً در روابط عاطفی شکست می‌خورند و نمی‌توانند برای طولانی‌مدت توجه فردی را به خود جلب کنند. هنگامی‌که شما خودتان برای شخصیت خود احترامی قائل نباشید نمی‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید که به شما احترام بگذارند. شما می‌بایست در اولین قدم خود را باور داشته و اطمینان داشته باشید که لیاقت به دست آوردن بهترین‌ها را دارید. اعتمادبه‌نفس پایین باعث ایجاد این باور در شما می‌شود که سایرین از شما بهتر هستند و رفتار کردن بر اساس چنین باوری دیر یا زود باعث انتقال این تصور به ‌طرف مقابل شما می‌شود که او از شما بالاتر است و دلیلی ندارد خود را به شما محدود کند. اگر احساس می‌کنید درزمینهٔ ارزش دادن به خود یا اعتمادبه‌نفس مشکل دارید می‌توانید از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره راه های افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

راه های جذب مردان | برنامه‌ریزی کنید

داشتن برنامه‌های متنوع برای طول روز یکی از موضوعاتی است که باعث جلب‌توجه طرف مقابل به شما می‌شود. بی‌برنامگی باعث می‌شود این تصور در طرف مقابل ایجاد شود که شما جز او برنامه‌ای ندارید یا به‌عبارت‌دیگر در هر ساعتی از شبانه‌روز که اراده کند شما را در کنار خود خواهد داشت؛ اما در شرایطی که شما برای تمامی ساعات روز خود برنامه مشخصی داشته باشید و به این برنامه احترام بگذارید طرف مقابل نیز خواهد فهمید که صرفاً زمان‌های مشخصی را برای ارتباط با شما فرصت دارد و این می‌تواند او را به سمت شما مشتاق‌تر کند.

علاوه بر این برنامه‌های متنوع به این معناست که شما مهارت‌های مختلفی را آموزش خواهید دید یا موضوعات بیشتری برای صحبت با شریک احساسی خود دارید و این می‌تواند شما را برای وی جذاب‌تر کند. درحالی‌که بی‌برنامگی باعث یکنواختی در جریان زندگی و ارتباط شما خواهد شد که این موضوع می‌تواند باعث سرد شدن روابط عاطفی میان شما باشد.

تماس با مشاور

هویت داشته باشید

یکی از راهکارها برای جلب‌توجه مردان این است که برای خود هویتی مشخص و مستقل داشته باشید. شما می‌بایست اصول و باورهای مربوط به خود را داشته باشید و پایبندی خود را به آن‌ها نشان دهید. خانم‌هایی که همیشه از طرف مقابل خود حرف‌شنوی دارند علی‌رغم این تصور که همسر خود را راضی نگه‌داشته‌اند اما در حقیقت این پیام را به وی منتقل می‌کنند که او اجازه دارد برای آن‌ها تصمیم بگیرد. اگر می‌خواهید همسر یا شریک عاطفی‌تان را به سمت خود جذب کنید بهتر است به باورهای خود اهمیت بیشتری بدهید.

ابهام داشته باشید

یک اصل روانشناسی بیان می‌کند که پدیده‌های مبهم توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. همه ما به تجربه متوجه این موضوع شده‌ایم که طرح‌ها و تصاویر پیچیده برای مدت بیشتری می‌توانند ما را به خود مشغول کنند. درنتیجه اگر به دنبال راه های جذب مردان هستید بهتر است تا حدودی در روابط خود مبهم رفتار کنید و همیشه طرف مقابل را در جریان همه‌چیز نگذارید. برای آگاهی بیشتر درباره شناخت مردان کلیک کنید.

راه های جذب مردان | نقش بازی نکنید

دروغ گفتن و تظاهر به آنچه نیستید اگرچه در کوتاه‌مدت باعث جذب افراد بسیاری به سمت شما خواهد شد بااین‌حال برملا شدن این موضوع می‌تواند ضربه‌ای به اعتماد طرف مقابل ایجاد کند که جبران آن گاهی غیرممکن خواهد بود. به همین خاطر بهتر است برای جلب‌توجه فردی به سمت خود از رفتارهای نمایشی یا ادعاهای خلاف واقع استفاده نکنید.

همراه خوبی باشید

یکی از مهم‌ترین مسائل برای جذب مردان یا هر فرد دیگری به سمت خود این است که دیگران احساس کنند شما حرف‌هایشان را می‌فهمید و می‌توانند روی کمکتان حساب کنند. برای رسیدن به این هدف مهم‌ترین موضوع این است که ارزش‌ها و روحیات طرف مقابل خود را بشناسید. آموختن راهکارهایی در ارتباط با گوش دادن فعال، مهارت صحبت کردن و همین‌طور شناخت موضوعاتی که می‌توانند به ‌طرف مقابلتان احساس آرامش یا نشاط بدهند معمولاً باعث علاقه وی به ادامه ارتباط خواهند شد.

با صراحت صحبت کنید

بسیاری از خانم‌ها انتظار دارند که طرف مقابل بدون صحبت کردن متوجه احساسات و خواسته‌های آن‌ها شده و دقیقاً مطابق میلشان رفتار کند. هنگامی‌که شما خواسته‌ها یا دلایل ناراحتیتان را با طرف مقابل در میان نمی‌گذارید باعث می‌شوید این احساس در وی شکل بگیرد که توانایی فهمیدن شما را نداشته و این می‌تواند باعث احساس سردرگمی و بی‌کفایتی در وی شده و حتی به قطع رابطه منجر شود. میان زنان و مردان در نوع رفتار تفاوت‌هایی وجود دارد که شناخت این تفاوت‌ها به بهبود ارتباط کمک می‌کند. برای اطلاع بیشتر درباره تفاوت زن و مرد از دیدگاه روانشناسی کلیک کنید.

خسته‌کننده نباشید

تکرار مداوم برخی رفتارها باعث خسته شدن طرف مقابل می‌شود. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن سعی کنید یکنواخت رفتار نکنید. قهر کردن دائم، غرغر کردن یا حتی تهدید مداوم به اینکه رابطه را ترک می‌کنید از موضوعاتی هستند که شاید در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش باشند اما در بلندمدت باعث خستگی طرف مقابل شده و احتمال پایان دادن به رابطه را بیشتر می‌کنند.

راه های جذب مردان | درخواست دوستی از طرف زن

پاسخ به این سؤال که آیا مطرح کردن درخواست آشنایی از جانب خانم‌ها صحیح است یا خیر، تا حد زیادی بستگی به شخصیت شما و طرف مقابلتان و همین‌طور محیطی که در آن زندگی می‌کنید دارد و به همین خاطر نمی‌توان به‌طورقطع به آن پاسخ داد. بااین‌حال با توجه به اینکه در فرهنگ کشور ما این تقاضا معمولاً از جانب آقایان مطرح می‌شود بهتر است به دنبال هنجارشکنی نباشید. مگر اینکه احساس کنید واقعاً می‌خواهید راجع به احساس خود با طرف مقابل صحبت کنید و همین‌طور پیامدهای آن را نیز خواهید پذیرفت.

راه های جذب مردان | نقش روانشناسی

بسیاری از خانم‌ها در روابط عاطفی خود مرتباً شکست می‌خورند اما دلیل آن را پیدا نمی‌کنند. همان‌طور که گفته شد بسیاری از مواقع دلیل شکست خوردن رابطه یا ناتوانی از ایجاد روابط جدید این است که فرد متوجه ایرادات رفتاری خود نیست. کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی به شما این امکان را خواهد داد که با نقاط ضعف رفتار خود آشنا شوید و همین‌طور راه‌هایی را برای برطرف کردن آن‌ها به شما آموزش خواهد داد. همچنین شما می‌توانید با توصیف فرد موردنظرتان برای مشاور از میزان تناسب خود با وی نیز مطمئن شوید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با جنس مخالف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا مطرح کردن درخواست دوستی از طرف خانم‌ها کار اشتباهی است؟

پاسخ به این سؤال تا حد زیادی بستگی به دیدگاه‌های شما و طرف مقابل و همین‌طور میزان علاقه شما به وی دارد. با توجه به اینکه در فرهنگ کشور ما مطرح کردن درخواست دوستی می‌بایست از جانب آقایان صورت بگیرد، بهتر است برای این کار پیش‌قدم نشوید. بااین‌حال اگر احساس می‌کنید با توجه به شرایط موجود در ارتباط شما این موضوع پیامد چندانی برایتان ندارد می‌توانید درخواستتان را مطرح کنید.

چه راه‌هایی برای جذب مردان وجود دارد؟

داشتن اعتمادبه‌نفس، برنامه‌ریزی برای ساعات شبانه‌روز خود و همچنین انجام ندادن برخی رفتارها مانند تهدید به پایان رابطه یا اطاعت بیش‌ازحد از خواسته‌های طرف مقابل می‌تواند باعث جذب دیگران به سمت شما باشد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  راه های جذب مردان



:: برچسب‌ها: راه های جذب مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درد جسمانی ترک اعتیاد یکی از سخت‌ترین مراحل و در واقع بزرگ‌ترین ترس و مانع برای ترک اعتیاد است. دردهایی که ممکن است مقاوم‌ترین فرد را نیز از مسیر ترک منصرف کرده و باعث وسوسه و لغزش او شود. همانطور که خیلی از کسانی که اعتیاد دارند، دلیل شروع مصرف را آرام کردن دردهای بدنی ناشی از تصادف یا بیماری یا کار زیاد دانسته‌اند. اما آیا این مسئله در زمان ترک قابل درمان می‌باشد یا یکی از هزینه‌هایی است که فرد معتاد برای ترک مجبور است بپردازد؟ در ادامه این مطلب به بررسی کامل درد جسمانی ترک اعتیاد و راه‌های درمان آن می‌پردازیم. 

 

منبع : درد جسمانی ترک اعتیاد 

 

 

 

علائم جسمانی ترک اعتیاد چیست؟

اعتیاد به مواد مخدر، بخصوص مواد مخدر سنتی نظیر تریاک و هروئین علاوه بر وابستگی روانی، وابستگی جسمانی شدیدی ایجاد می­‌کنند و ترک ناگهانی و بدون نظر متخصص، باعث می‌­شود که فرد دردهای شدیدی را تجربه کند که گاه این دردها تا سال‌ها با فرد همراه است. دردهای مفصلی و عضلانی بخصوص در دست و پا باعث می‌­شود که فرد نتواند به راحتی در دوره سم زدایی به زندگی عادی خود برسد. برای آشنایی با روش سم زدایی بدن از مواد مخدر کلیک کنید.

علائمی مانند سوزن سوزن شدن، خواب رفتن، درد استخوانی و ماهیچه‌ای، بی­قراری دست و پا (سندروم پای بی­قرار)، ضربان داشتن دردناک، سوزش، خارش و حتی توهم‌های لامسه (حس حرکت چیزی روی پوست بدن) برخی از علائم جسمانی ترک اعتیاد هستند. برای آشنایی با بهترین و کم دردترین روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

راه های کاهش دردهای جسمانی ترک اعتیاد

شایع‌ترین راهکار برای کاهش دردهای جسمانی، همان ماساژ با روغن‌های گیاهی است که می‌­تواند کمک کننده باشد. دقت داشته باشید که برای هر تلاشی جهت ترک، به متخصص مربوطه مراجعه کنید و مراقب اعتماد به نفس کاذب خود هنگام ترک باشید تا دردهای شما مزمن و طولانی‌تر نشود. برخی از راهکارهای کاهش درد جسمانی ناشی از ترک اعتیاد عبارتند از:

تماس با مشاور

1. درد جسمانی ترک اعتیاد | ترک تدریجی

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های متخصصان ترک اعتیاد این است که هرگز ترک ناگهانی را امتحان نکنید، مخصوصا زمانی که دوره یا دوز مصرف شما بالاست. به این دلیل که وابستگی جسمانی ایجاد شده به مواد، باعث شوک به عضلات می­‌شود و حتی خطرات جبران ناپذیری مانند ایست قلبی نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین برای اینکه دردهای کمتری تجربه کنید، حتما ترک تدریجی و زیر نظر متخصص انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید : بعد از ترک اعتیاد چه رفتارها و اقداماتی باید کرد؟ 

 

2. آرامش ذهنی

برخی از ورزش‌های هوازی و تمرینات جسمانی، همانطور که به آرامش جسمانی شما کمک می­‌کند، می­‌تواند به آرامش ذهنی‌تان نیز منجر شود و همین آرامش روانی، می‌­تواند به کاهش دردهای جسمانی کمک کند. داشتن خانواده و حامی عاطفی نیز می­‌تواند به مقاومت بدن در برابر دردها کمک کند.

3. درد جسمانی ترک اعتیاد | ترک داروهای متفرقه

برخی از مراکز یا افراد، برای کاهش دردهای جسمانی ناشی از اعتیاد تجویزهای نادرست انجام داده و فرد معتاد نیز به پیشنهادهای آن‌ها عمل کرده و خود را وارد مشکل جدیدی می­‌کند. هیچ دارویی مخصوصا دارویی که به کاهش درد شما کمک می‌­کند بدون وابستگی نیست. فراموش نکنید که وابستگی شما به مخدرها نیز به دلیل همین حال آرامش آن اتفاق افتاد، بنابراین داروهایی مانند متادون، قرص B2 و انواع مسکن‌ها را کناربگذاید، مگر در شرایطی که با تشخیص پزشک معتمد تجویز شده باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

4. درد جسمانی ترک اعتیاد | آب درمانی

یکی از بهترین مسکن‌های بدون خطر، آب درمانی است. برای آب درمانی معمولا از آب ولرم استفاده می­‌شود. گرمی آب می‌­تواند باعث افزایش جریان خون در عضلات شده و تنش عضلانی را کاهش می‌­دهد. البته آب گرم معمولا در کوتاه مدت به کاهش درد کمک می­‌کند. دوش آب گرم، استخر یا وان آب گرم، برخی از امکاناتی است که می­‌تواند به شما کمک کند.

5. درد جسمانی ترک اعتیاد | تغذیه مناسب

مصرف برخی از آرامبخش‌های طبیعی مانند گل گاوزبان، بابونه، دم کرده زرشک یا حتی آب گوجه فرنگی می­‌تواند به کاهش درد کمک کند. فراموش نکنید که کمبود بسیاری از ویتامین‌ها مانند ویتامین ب و د3 می‌­تواند دردها و ناراحتی‌های جسمانی را تشدید کند، بنابرین ویتامین‌های کافی باید با تغذیه و مکمل‌های دارویی به بدن شما برسد.

نکته مهم در این مطلب این است که ترک اعتیاد، مخصوصا مخدرهای سنتی بدون دردهای جسمانی ممکن نیست و خروج مخدر و سم از بدن طبیعتا آزارهایی خواهد داشت. هرگز فریب کسانی که ادعای ترک بدون درد را دارند نخورید و فراموش نکنید هر نوع ترک وابستگی، هزینه‌هایی به همراه دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ترک اعتیاد بدون درد جسمانی امکان پذیر است؟

با توجه به اینکه مواد مخدر مانند سم در بدن جاری می‌شوند، ترک آن نیز مسلما با درد و سختی‌هایی همراه است. اما می‌توان با رعایت برخی نکات و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، سختی و درد جسمانی ترک اعتیاد را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : درد جسمانی ترک اعتیاد 



:: برچسب‌ها: درد جسمانی ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درد جسمانی ترک اعتیاد یکی از سخت‌ترین مراحل و در واقع بزرگ‌ترین ترس و مانع برای ترک اعتیاد است. دردهایی که ممکن است مقاوم‌ترین فرد را نیز از مسیر ترک منصرف کرده و باعث وسوسه و لغزش او شود. همانطور که خیلی از کسانی که اعتیاد دارند، دلیل شروع مصرف را آرام کردن دردهای بدنی ناشی از تصادف یا بیماری یا کار زیاد دانسته‌اند. اما آیا این مسئله در زمان ترک قابل درمان می‌باشد یا یکی از هزینه‌هایی است که فرد معتاد برای ترک مجبور است بپردازد؟ در ادامه این مطلب به بررسی کامل درد جسمانی ترک اعتیاد و راه‌های درمان آن می‌پردازیم. 

 

منبع : درد جسمانی ترک اعتیاد 

 

 

 

علائم جسمانی ترک اعتیاد چیست؟

اعتیاد به مواد مخدر، بخصوص مواد مخدر سنتی نظیر تریاک و هروئین علاوه بر وابستگی روانی، وابستگی جسمانی شدیدی ایجاد می­‌کنند و ترک ناگهانی و بدون نظر متخصص، باعث می‌­شود که فرد دردهای شدیدی را تجربه کند که گاه این دردها تا سال‌ها با فرد همراه است. دردهای مفصلی و عضلانی بخصوص در دست و پا باعث می‌­شود که فرد نتواند به راحتی در دوره سم زدایی به زندگی عادی خود برسد. برای آشنایی با روش سم زدایی بدن از مواد مخدر کلیک کنید.

علائمی مانند سوزن سوزن شدن، خواب رفتن، درد استخوانی و ماهیچه‌ای، بی­قراری دست و پا (سندروم پای بی­قرار)، ضربان داشتن دردناک، سوزش، خارش و حتی توهم‌های لامسه (حس حرکت چیزی روی پوست بدن) برخی از علائم جسمانی ترک اعتیاد هستند. برای آشنایی با بهترین و کم دردترین روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

راه های کاهش دردهای جسمانی ترک اعتیاد

شایع‌ترین راهکار برای کاهش دردهای جسمانی، همان ماساژ با روغن‌های گیاهی است که می‌­تواند کمک کننده باشد. دقت داشته باشید که برای هر تلاشی جهت ترک، به متخصص مربوطه مراجعه کنید و مراقب اعتماد به نفس کاذب خود هنگام ترک باشید تا دردهای شما مزمن و طولانی‌تر نشود. برخی از راهکارهای کاهش درد جسمانی ناشی از ترک اعتیاد عبارتند از:

تماس با مشاور

1. درد جسمانی ترک اعتیاد | ترک تدریجی

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های متخصصان ترک اعتیاد این است که هرگز ترک ناگهانی را امتحان نکنید، مخصوصا زمانی که دوره یا دوز مصرف شما بالاست. به این دلیل که وابستگی جسمانی ایجاد شده به مواد، باعث شوک به عضلات می­‌شود و حتی خطرات جبران ناپذیری مانند ایست قلبی نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین برای اینکه دردهای کمتری تجربه کنید، حتما ترک تدریجی و زیر نظر متخصص انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید : بعد از ترک اعتیاد چه رفتارها و اقداماتی باید کرد؟ 

 

2. آرامش ذهنی

برخی از ورزش‌های هوازی و تمرینات جسمانی، همانطور که به آرامش جسمانی شما کمک می­‌کند، می­‌تواند به آرامش ذهنی‌تان نیز منجر شود و همین آرامش روانی، می‌­تواند به کاهش دردهای جسمانی کمک کند. داشتن خانواده و حامی عاطفی نیز می­‌تواند به مقاومت بدن در برابر دردها کمک کند.

3. درد جسمانی ترک اعتیاد | ترک داروهای متفرقه

برخی از مراکز یا افراد، برای کاهش دردهای جسمانی ناشی از اعتیاد تجویزهای نادرست انجام داده و فرد معتاد نیز به پیشنهادهای آن‌ها عمل کرده و خود را وارد مشکل جدیدی می­‌کند. هیچ دارویی مخصوصا دارویی که به کاهش درد شما کمک می‌­کند بدون وابستگی نیست. فراموش نکنید که وابستگی شما به مخدرها نیز به دلیل همین حال آرامش آن اتفاق افتاد، بنابراین داروهایی مانند متادون، قرص B2 و انواع مسکن‌ها را کناربگذاید، مگر در شرایطی که با تشخیص پزشک معتمد تجویز شده باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

4. درد جسمانی ترک اعتیاد | آب درمانی

یکی از بهترین مسکن‌های بدون خطر، آب درمانی است. برای آب درمانی معمولا از آب ولرم استفاده می­‌شود. گرمی آب می‌­تواند باعث افزایش جریان خون در عضلات شده و تنش عضلانی را کاهش می‌­دهد. البته آب گرم معمولا در کوتاه مدت به کاهش درد کمک می­‌کند. دوش آب گرم، استخر یا وان آب گرم، برخی از امکاناتی است که می­‌تواند به شما کمک کند.

5. درد جسمانی ترک اعتیاد | تغذیه مناسب

مصرف برخی از آرامبخش‌های طبیعی مانند گل گاوزبان، بابونه، دم کرده زرشک یا حتی آب گوجه فرنگی می­‌تواند به کاهش درد کمک کند. فراموش نکنید که کمبود بسیاری از ویتامین‌ها مانند ویتامین ب و د3 می‌­تواند دردها و ناراحتی‌های جسمانی را تشدید کند، بنابرین ویتامین‌های کافی باید با تغذیه و مکمل‌های دارویی به بدن شما برسد.

نکته مهم در این مطلب این است که ترک اعتیاد، مخصوصا مخدرهای سنتی بدون دردهای جسمانی ممکن نیست و خروج مخدر و سم از بدن طبیعتا آزارهایی خواهد داشت. هرگز فریب کسانی که ادعای ترک بدون درد را دارند نخورید و فراموش نکنید هر نوع ترک وابستگی، هزینه‌هایی به همراه دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ترک اعتیاد بدون درد جسمانی امکان پذیر است؟

با توجه به اینکه مواد مخدر مانند سم در بدن جاری می‌شوند، ترک آن نیز مسلما با درد و سختی‌هایی همراه است. اما می‌توان با رعایت برخی نکات و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، سختی و درد جسمانی ترک اعتیاد را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : درد جسمانی ترک اعتیاد 

 



:: برچسب‌ها: درد جسمانی ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

انسان ذاتا موجودی اجتماعی و تعامل‌گرا است و ازدواج برای فرار از تنهایی یکی از انگیزه‌های افراد برای ازدواج محسوب می‌شود. در واقع برخی از افراد به دلیل خلاء عاطفی و احساس تنهایی که در زندگی دارند به فکر تشکیل یک زندگی مشترک می‌افتند بدون اینکه به سایر عوامل موثر بر ازدواج دقت کنند و پیامدهای منفی آن را در نظر بگیرند. به عبارتی ازدواج را تنها راه نجات از تنهایی خود در نظر می‌گیرند که این مسئله می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت زندگی زناشویی افراد در درازمدت بگذارد و زوجین را با چالش‌هایی مواجه می‌کند. از این جهت بررسی پیامد‌های این مسئله می‌تواند برای افرادی که تصمیم به انجام این عمل دارند حائز اهمیت باشد.

 

بیشتر بخوانید : انگیزه ازدواج | انگیزه های اشتباه در مقابل اصلی ترین عوامل ازدواج

 

منبع :  ازدواج برای فرار از تنهایی

 

ازدواج برای فرار از تنهایی

هر فردی با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد، انگیزه مختلفی هم برای ازدواج دارد. برخی از انگیزه‌ها منطقی و از روی فکر می‌باشد اما برخی دیگر نامطلوب به نظر می‌رسد. طبیعتا ازدواج برای فرار از تنهایی بدون در نظر گرفتن عوامل موثر و مولفه‌های دیگر، تصمیم و انگیزه صحیحی برای ازدواج نیست. بسیاری از افراد ممکن است تحت تاثیر فشارهای اجتماعی و حتی تمسخر دوستان و همسالان خود از اینکه تنها هستند، بدون در نظر گرفتن شرایط تن به ازدواج بدهند.

آنچه که اهمیت دارد این است که فرد با توجه به ملاک‌ها و معیارهایی که دارد یک انتخاب و تصمیم آگاهانه و عاقلانه انجام دهد. ازدواجی که بدون شناخت از یکدگیر باشد و صرفا از روی هیجان انجام گیرد معمولاً پیش‌بین روابط رضایت بخشی در زندگی نیست. اگر در شرایطی هستید که نمی‌دانید انگیزه‌ ازدواجتان یک تصمیم معقولانه است یا صرفا برای فرار از تنهایی است بهتر است با یک روانشناس مجرب در این زمینه مشورت کنید.

پیامد‌های ازدواج برای فرار از تنهایی

درست است که ازدواج منجر به افزایش تعاملات اجتماعی می‌شود و فرد به نوعی از تنهایی در می‌آید اما این مسئله نشان دهنده آن نیست که چون احساس تنهایی می‌کنید حتما باید ازدواج کنید. ازدواجی که صرفاً برای فرار از تنهایی و بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر باشد آسیب‌هایی با خود به همراه دارد. در ادامه پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی به اختصار توضیح داده می‌شود.

تماس با مشاور

1. تصمیم‌گیری و انتخاب غلط از پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی

رایج‌ترین مشکلی که در این وضعیت پیش می‌آید انتخاب عجولانه می‌باشد. در چنین شرایطی فرد معمولاً برای اینکه از تنهایی نجات یابد بدون شناخت و آگاهی از ویژگی‌های فردی که انتخاب کرده تن به ازدواج می‌دهد. تصمیمات عجولانه و بدون آموزش و آگاهی در اکثر مواقع نتایج مطلوبی با خود به همراه ندارند که ازدواج هم از این امر مستثنی نیست. باید توجه داشت که احساس خلاء عاطفی و کمبود عاطفی معمولاْ از طریق ازدواج جبران نمی‌شود. برای آشنایی با ملاک های انتخاب همسر کلیک کنید.

2. افزایش تنش‌ و مشکلات

به دنبال یک انتخاب غلط و تصمیم‌گیری عجولانه، تنش و مشکلات فردی و زناشویی بیشتر می‌شود. در چنین وضعیتی تصوری که از ازدواج کردن و احساس رها شدن از تنهایی داشتید هم خراب می‌شود زیرا برای مدت‌ها تصور می‌کردید که ازدواج کردن تنها راه نجات از تنهایی است. تمام این عوامل در کنار یکدگیر فقط یک نتیجه دارد، آن هم افزایش تنش و اضطراب و مشکلات فردی و بین فردی است. 

3. احتمال طلاق و شکست عاطفی از پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی

طبیعی است که با افزایش تنش‌ و مشکلات در روابط زناشویی، احتمال طلاق گرفتن و شکست عاطفی بیشتر می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت یک تصمیم‌گیری عجولانه و با انگیزه ناصحیح می‌تواند پیامد‌های سخت و آسیب‌زایی برای زوجین به وجود بیاورد.

 

بیشتر بخوانید : انگیزه زنان برای ازدواج | دلایل منطقی زنان از ازدواج

 

تشکیل رابطه مجدد بعد از طلاق یا شکست عاطفی

در اکثر مواقع مردان یا زنان بعد از اینکه یک شکست عاطفی یا طلاق را تجربه می‌کنند احساس تنهایی زیادی می‌کنند و به عنوان یک راه حل ساده در اولین فرصت به دنبال برقراری رابطه با فرد دیگری هستند تا بتوانند خلاء عاطفی و هیجانی ایجاد شده را پر کنند. شروع یک رابطه مشترک جدید و ازدواج برای فرار از تنهایی می‌تواند پیامد‌های نامطلوبی برای زندگی مشترک ایجاد کند زیرا در این شرایط احساس خلاء عاطفی بر تصمیم گیری معقولانه فرد اثر می‌گذارد و مانع از آن می‎شود که یک تصمیم صحیح و منطقی بگیرد.

بسیاری از افراد بعد از شکست عاطفی سریعا درگیر یک رابطه عاطفی دیگر می‌شوند تا زخم‌های رابطه قبلی خود را التیام دهند اما فراموش نکنید که در درازمدت این کار شرایط را برایتان از آنچه که هست دشوار‌تر می‌کند. قبل از اینکه بخواهید رابطه جدید را برای فرار از تنهایی شروع کنید باید آسیب‌ها و تنش‌هایی که در رابطه قبلی تجربه کرده‌اید را حل و فصل کنید در غیر این صورت همان آسیب‌ها و تنش‌ها به رابطه جدید منتقل می‌شود. در این راستا می‌توانید با مراجعه به یک روان‌شناس راحت‌تر این مسائل را برطرف کنید. برای دریافت وقت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چه زمانی بعد از احساس تنهایی ناشی از شکست عاطفی باید وارد رابطه جدیدی شد؟

به طور کلی نمی‌توان یک پاسخ یکسان برای هرکس در نظر گرفت. پاسخ به این سوال بستگی دارد که چه مقدار از رابطه قبلیتان آسیب دیده‌اید و چه مقداری از این آسیب و تنش‌ها را حل و فصل کرده‌اید. اما شروع یک رابطه عاطفی جدید برای فرار از تنهایی و فراموش کردن رابطه قبلی تحت هیچ شرایطی نتایج و پیامدهای مطلوبی با خود به همراه ندارد. اگر در ارتباط با این مسئله سردرگم هستید در اولین فرصت به یک روانشناس و یا مشاور مراجعه کنید تا با ارزیابی همه جانبه از وضعیت و شرایط شما به یک تصمیم عاقلانه و مطلوب برسید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  ازدواج برای فرار از تنهایی



:: برچسب‌ها: ازدواج برای فرار از تنهایی ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا شیر برای ترک اعتیاد مفید است؟ یکی از نکات مهم برای ترک اعتیاد ایجاد یک سبک زندگی سالم است. مهم‌ترین مولفه یک سبک زندگی سالم، یک برنامه مناسب تغذیه‌ای می‌باشد. شیر با داشتن خواص فراوان، ماده‌‌ای سرشار از انواع ویتامین‌هاست که باید در رژیم تمام افراد به خصوص افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند، قرار بگیرد. علاوه بر مواد معدنی و ویتامین‌های سرشار در شیر، این ماده خاصیت سم زدایی هم دارد و برای دوره ترک بهترین انتخاب است. با آگاهی از فواید شیر برای ترک اعتیاد و مصرف آن می‌توانید این دوره سخت را با موفقیت پشت سر بگذارید. همچنین مشاوره ترک اعتیاد نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه | سریع ترین روش ترک اعتیاد در منزل

 

منبع :  شیر برای ترک اعتیاد

 

 

چرا مصرف شیر برای ترک اعتیاد مفید است؟

شیر به ترک اعتیاد کمک می‌کند و خواص فراوانی دارد که برخی از آن‎ها به شرح زیر هستند:

1. شیر خاصیت سم زدایی دارد

وقتی سموم حاصل از مواد مخدر وارد بدن می‌شوند، اول کبد و سپس کلیه‌ها را درگیر می‌کنند. بعد از این که بدن مضر بودن این مواد را تشخیص داد با به کار گرفتن مکانیسم‌های مختلف سعی در دفع و خارج کردن این سموم می‌کند. به این فرایند سم زدایی می‌گویند. یکی از فواید اصلی شیر برای ترک اعتیاد کمک به دفع سموم بدن است. شیر ماده‌ای سرشار از پروتئین است و پروتئین‌های موجود در شیر به سموم می‌چسبند و باعث دفع آن‌ها می‌شوند. به همین دلیل سال‌هاست که پزشکان حوزه ترک اعتیاد به مصرف شیر در دوره ترک، تاکید می‌کنند. برای کسب اطلاع بیشتر از ترک اعتیاد کلیک کنید. 

2. بهبود عملکرد قلبی و تنظیم فشار خون

شیر به دلیل داشتن ماده منزیم و پتاسیم به کاهش فشار خون و افزایش جریان خون کمک می‎کند، کلسترول بد خون را کاهش می دهد، رگ‌های خونی را باز می‌کند و به همین دلیل سبب کم شدن فشار روی قلب و سیستم عروقی می‌شود.

تماس با مشاور

3. شیر برای ترک اعتیاد | بهبود سیستم گوارش و جلوگیری از چاقی

اعتیاد باعث مشکلات گوارشی فراوان از جمله کاهش اشتها، سو تغذیه، مشکلات دفعی مثل یبوست یا اسهال و اختلال در هضم غذا می‌شود. همچنین ترک اعتیاد گاهی افراد را به سمت اعتیاد به مواد غذایی و چاقی می‌کشاند. مصرف شیر علاوه بر این که با کمک به بهبود دستگاه گوارشی اثرات اعتیاد را جبران می‌کند، با کمک به کنترل اشتها نیز چاقی پس از ترک را  کنترل خواهد کرد. برای آشنایی با انواع غذاهای مفید برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

4. منبع غنی از کلسیم

کسانی که هر روز یک پاکت شیر مصرف می‌کنند، کلسیم روزانه بدنشان به میزان دو برابر تامین می‌گردد. کلسیم 39 درصد یعنی بیش از یک سوم مواد معدنی بدن را شامل می‌شود. از فواید کلسیم می‌توان به حفظ بدن در برابر بیماری‌هایی مثل سرطان، ناراحتی آتریتی، میگرن، سندورم پیش قاعدگی، کاهش چربی‌های اضافی و مضر در بدن و کمک به تولید ماده استخوانی اشاره کرد. 

 

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به مواد مخدر | علائم ظاهری اعتیاد به مخدرها

 

5. پیشگیری از انواع بیماری‌ها

بدن در دوره اعتیاد مستعد گرفتار شدن به انواع بیماری‌ها به خصوص سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی می‌شود. شیر به خاطر داشتن کلسیم و ویتامین دی می‌تواند ریسک ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد. مثلا کلسیم با حفاظت از پرزهای روده، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ یا مقعد را تا حد قابل توجهی کم می‌کند. همچنین شیر با کمک به گردش خون از سکته و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند و حتی ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را نیز کاهش می‌دهد.

6. شیر برای ترک اعتیاد | کاهش استرس و افسردگی

یکی از مشکلات عمده افراد پس از ترک، افسردگی و اضطراب است. در واقع مشکلات روحی در دوره اعتیاد قبل از آن به وجود می‌آیند و دردوره ترک خودشان را آشکارا نشان می دهند. پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر هورمون‌های استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این ویتامین d موجود درشیر به تولید سروتونین کمک می‌کند. سروتونین به هورمون احساس خوب و شادی معروف است و خلق و خو، اشتها و خواب را بهبود می‌بخشد.

7. تامین مایعات مورد نیاز بدن

پزشکان حوزه ترک اعتیاد بر مصرف مایعات برای سم زدایی بدن تاکید بسیار زیادی دارند. همچنین افرادی هم که سابقه اعتیاد و ترک آن را نداشته‌اند باید برای کمک به سلامتی بدنی خود روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات مصرف نمایند. بعد از آب، شیر بهترین نوشیدنی برای جبران مایعات از دست رفته بدن است چراکه دارای مقادیر خوبی از مولکول‌های آب است. در دوره ترک اعتیاد باید از مصرف نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی مصنوعی و قهوه پرهیز کرد چراکه باعث میل شدید مصرف دوباره مواد می‌شوند. بهترین نوشیدنی‌ها برای ترک اعتیاد آب، شیر و آب میوه‌های طبیعی هستند.

8. افزایش کیفیت خواب

همه کسانی که حداقل یک بار تجربه مصرف مواد مخدر یا نوشیدنی‌های الکلی را داشته‌اند حتما متوجه تاثیرات منفی آن‌ها روی خوابشان شده‌اند. چه اعتیاد چه ترک اعتیاد خواب فرد را مختل می‌کند. فردی که خواب با کیفیت و خوبی نداشته باشد آرامش روحی مناسبی نخواهد داشت. اگر شما هم دچار مشکل خواب هستید باید شیر مصرف کنید. شیر دارای ماده ملاتونین است که ایجاد خواب آلودگی کرده و همچنین مقادیری از تریپتوفان را نیز داراست که خاصیت آرام بخشی دارد. برای مقابله با مشکل بی خوابی بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

9. شیر برای ترک اعتیاد | کمک به ترمیم زیبایی

یکی از تاثیرات منفی اعتیاد که بر هیچ کس پوشیده نیست از بین رفتن زیبایی فرد است. اما خوشبختانه با شروع ترک، به تدریج سلول‌های پوستی به کمک مواد مغذی بازسازی می‌شوند و زیبایی فرد دوباره برمی‌گردد. شیر یکی از مواد مغذی و سالمی است که می‌تواند به بازسازی سلول‌های پوستی و زیبایی کمک کند چراکه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان پوست را هیدراته و نرم نگه می‌دارد.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شیر خاصیت های دیگری نیز همچون تامین انرژی، کمک به ترمیم بافت دهان، مجاری تنفسی و ریه‌ها و… دارد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا بعضی افراد در هضم شیر مشکل دارند؟

سیستم گوارشی آسیب دیده هضم تمام مواد غذایی از جمله شیر را سخت می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در سه وعده نصف یک لیوان شیر را مصرف کنند تا دچار مشکل هضم نشوند.

چرا افراد معتاد تمایلی برای خوردن شیر ندارند؟

چون خوردن موادی مثل شیر و بستنی یا حتی ترشی حالت نئشگی را در آن‌ها از بین می‌برد.

اگر شیر را با مواد دیگر مخلوط کنیم خواص خود را حفظ می‌کند؟

غیر از قهوه و شکلات شما می‌توانید با خیال راحت انواع مواد مثل موز، انبه، هویج و… را به شیر بیافزایید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 



:: برچسب‌ها: شیر برای ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق در نوجوانی پدیده‌ای است که بسیار رایج بوده و معنا و مفهوم متفاوتی با دیگر دوران زندگی دارد. خیلی از والدین عشق در فرزندان نوجوان خود را جدی نمی‌گیرند. در صورتی که با توجه به افزایش دسترسی به اینترنت و شبکه‌های مجازی، عشق و عاشقی بین نوجوانان بیشتر شده و نوجوانان بیشتر از قبل به رابطه با جنس مخالف خود گرایش پیدا کرده‌اند. عشق و عاشقی در نوجوانی امری طبیعی است و به میزان زیادی با بلوغ و تغییرات هورمونی ارتباط دارد اما نکته‌ی مهم نحوه‌ی برخورد والدین با این مسئله است که می‌تواند نوجوان را برای عبور از بحران‌های عشق در نوجوانی هدایت کند و یا برعکس موجب انحطاط او شود. برای کسب اطلاعات در زمینه روانشناسی نوجوان کلیک کنید. 

 

 

منبع :  عشق در نوجوانی

 

 

عشق در نوجوانی

فرد با ورود به دوران نوجوانی با دنیای جدیدی آشنا می‌شود و درک تازه‌ای از محیط پیرامونش کسب می‌کند. نوجوانی یکی از دوره‌های حساس زندگی است و افراد در این دوران با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. یکی از این چالش‌ها گرایش شدید به داشتن روابط عاشقانه و تمایل به دوست داشتن و دوست داشته شدن است.

این مسئله اغلب توسط والدین مورد بی‌توجهی و یا واکنش‌های شدید و منع کننده قرار می‌گیرد. نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی و بلوغ با آسیب‌پذیری بیشتری برای فرد نسبت به دیگر دوران‌های زندگی همراه است. به همین دلیل لازم است والدین از نحوه‌ی مدیریت این دوران آگاهی کافی داشته‌باشند و به نوجوان خود برای عبور از این دوران کمک کنند. 

 

تماس با مشاور

عوامل مؤثر بر عشق در نوجوانی

عشق در نوجوانی تحت تاثیر عوامل متعددی به وجود می‌آید که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. خانواده و روابط با والدین

یکی از عوامل مؤثر بر گرایش نوجوان به برقراری رابطه عاشقانه و کیفیت این رابطه، سطح نزدیکی و حمایتی است که از والدین و خوهران و برادران خود دریافت می‌کند. در صورتی که نوجوان روابط مثبت و سازنده‌ای با اعضای خانواده خود داشته باشد، در روابط با شریک عاطفی نیز تعامل مثبت‌تری خواهد داشت. همچنین اختلافات خانوادگی و یا طلاق والدین بر احساس تعهد و سطح صمیمیت نوجوان در ارتباط با جنس مخالف تأثیر می‌گذارد.

تجربه‌ی مشاهده‌ی تضادهای جدی در زندگی زناشویی والدین و خشونت میان آن‌ها باعث می‌شود نوجوان خشونت بیشتری را در دوستی‌های خود بروز دهد. بسیاری از دختران کم سنی که به سراغ روابط با جنس مخالف می‌روند، مستعد افسردگی هستند و یا از روابط عاطفی بسیار ضعیف یا مشکل‌دار با والدین خود رنج می‌برند.

2. عشق در نوجوانی | گروه دوستان و همسالان

روابط با همسالان و دوستان و تأثیرپذیری از آنان عامل دیگری است که نوجوان را به ایجاد روابط عاشقانه عاطفی و گاها رابطه جنسی سوق می‌دهد. داشتن دوستان بزرگتر از خود باعث می‌شود به احتمال بیشتری به سمت روابط جنسی سوق داشته‌باشد. در واقع می‌توان گفت تصمیم‌گیری برای داشتن ارتباط جنسی به میزان زیادی تحت تأثیر تأیید یا عدم تأیید دوستان نوجوان قرار دارد. چرا که در دوران نوجوانی افراد به میزان زیادی از دوستان خود تأثیر می‌گیرند به خصوص اگر روابط مثبت با خانواده و حرف شنوی از آن‌ها هم نداشته‌باشند.

علاوه بر این‌ها کیفیت رابطه‌ی عاطفی نوجوان با جنس مخالف تا اندازه‌ای بازتاب روابط او با دوستانش است. آن‌هایی که دوستان نزدیک و قابل اعتمادی دارند در روابط عاشقانه‌ی خود نیز مطمئن‌تر و صمیمانه‌تر رفتار می‌کنند در حالی که نوجوانانی که دوستان پرخاشگر دارند در روابط عاطفی خود نیز خشونت و پرخاشگری بیشتری بروز می‌دهند.

 

با نوجوان عاشق چگونه رفتار کنیم؟

واکنش والدین در مواجهه با عاشق شدن نوجوان از اهمیت زیادی برخوردار است. واکنش‌های افراطی، پرخاشگرانه و منع کننده تنها نتیجه عکس می‌دهند و نوجوان را از شما بیزار می‌سازند. در ادامه راهکاری رفتار با نوجوان عاشق را شرح داده‌ایم.

1.در مورد احساساتش با او صحبت کنید

هنگامی که متوجه شدید فرزند نوجوانتان عاشق شده‌است با او به گفتگو بنشینید و درباره احساساتی که تجربه می‌کند صحبت کنید. حواستان باشد پیش از هرچیز شنونده‌ی خوبی باشید و مانند یک دوست صمیمی با تمام وجود به او گوش دهید. از سرزنش کردن و قضاوت کردن در این گفتگو جدا بپرهیزید. در مورد ویژگی‌های شخصیتی و شرایط رابطه‌ای که در آن قرار دارد از او سؤال کنید تا در جریان هدف و چشم‌اندازی که برای خود درنظر گرفته، قرار بگیرید. حواستان باشد که سؤال‌هایتان حالت بازجویی نداشته‌باشد. از گفتن جملاتی مثل اینکه او در شأن تو نیست، هنوز عقلت به این چیزها نمی‌رسد و امثال این‌ها بپرهیزید. کاری کنید به شما اعتماد کرده و از احساسات خود بیشتر صحبت کند.

2.عشق در نوجوانی | مانند یک گارآگاه عمل نکنید!

برخی از والدین هنگامی که متوجه می‌شوند نوجوانشان عاشق شده‌ یا وارد رابطه با جنس مخالف شده‌است نقش یک کارآگاه را ایفا کرده و مدام به دنبال مچ گیری هستند؛ هر چند قابل درک است که نگران فرزند خود و آسیب‌هایی که احتمال دارد به او وارد شود، هستید اما توصیه می‌کنیم هرگز مچ‌گیری نکنید. این کار فقط شرایط را بدتر می‌کند. شما نمی‌توانید با این کار فرزندتان را مجبور به ترک رابطه یا فراموش کردن احساساتش کنید؛ این کار فقط او را از شما دورتر می‌کند و به روابط والدین و فرزندی‌تان آسیب می‌زند. آن‌ها انتظار دارند در این مرحله حساس زندگی پذیرای آن‌ها باشید. بنابراین سعی کنید با چشم‌‌پوشی از موارد جزئی و محبت به فرزند خود کنترل شرایط را به دست بگیرید.

3.با عشق و احساس نوجوان مبارزه نکنید

دست از جنگ و ستیز برای مدیریت اوضاع بردارید. مبارزه و مخالفت‌های شدید شما تنها نوجوانتان را بیشتر به جنس مخالفش علاقه‌مند می‌کند و باعث می‌شود او را پنگاه امنی در مقابل شما بداند. به جای این کار خونسردی خود را حفظ کنید و حمایتگر باشید. به جای تلقین احساس نگرانی به نوجوان او را راهنمایی کنید و اجازه دهید با حفظ ارزش‌ها و قوانین خانوادگی، دست به تجربه‌های جدید بزند. نه خیلی او را سؤال پیچ کنید و نه نسبت به روابطش بی‌تفاوت باشید. هر از گاهی در مورد رابطه‌ی عاطفی‌اش از او سؤال بپرسید و به طور نامحسوس حواستان به حدود روابطش باشد.

4.عشق در نوجوانی | حدود رابطه را آموزش دهید

حد و حدود روابط را به فرزند خود بیاموزید و مهارت نه گفتن در برابر پیشنهادات ناپسند را به او آموزش دهید. آسیب‌های رابطه جنسی در دورانی که هنوز شناخت کافی نسبت به مسائل و نیت درونی افراد را ندارد، با لحنی ملایم و متقاعدکننده به او گوشزد کنید. به او یاد بدهید که رابطه عاطفی و شخصی که با او در ارتباط است نباید تمام جنبه‌های زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار دهد و مانعی برای درس خواندنش باشد.

به او بگویید شخصی که عاشقش شده همه‌ی زندگیش نیست و باید هویت مستقل خود را شکل دهد و در کنار روابط خود به دنبال پیشرفت باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمینه آموزش حدود رابطه به نوجوانان از مشاوره خانواده و یا روانشناس کودک و نوجوانان بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا نوجوانان سریع عاشق می شوند؟

عاشق شدن در هر سنی رخ می‌دهد و با تحریک عاطفی همراه است اما برای نوجوانان کنترل کردن احساساتشان کمی سخت است؛ به همین دلیل سریع عاشق می‌شوند. تغییرات هورمونی ناشی از تحولات دوران بلوغ نیز به شدت در افزایش احساسات نوجوان نقش دارد.

چرا روابط نوجوان شکست می خورد؟

یکی از دلایل این است که این روابط گاها به خاطر اطرافیان و همسالان به هم می‌خورد. از طرفی مهارت‌های شناختی، توانایی‌های ارتباط مؤثر با  طرف مقابل و روش‌های مقابله با مشکل هنوز به طور کامل در نوجوان رشد نکرده و همین عامل منجر به شکست عشق در نوجوانی می‌شود.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  عشق در نوجوانی



:: برچسب‌ها: عشق در نوجوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق در نوجوانی پدیده‌ای است که بسیار رایج بوده و معنا و مفهوم متفاوتی با دیگر دوران زندگی دارد. خیلی از والدین عشق در فرزندان نوجوان خود را جدی نمی‌گیرند. در صورتی که با توجه به افزایش دسترسی به اینترنت و شبکه‌های مجازی، عشق و عاشقی بین نوجوانان بیشتر شده و نوجوانان بیشتر از قبل به رابطه با جنس مخالف خود گرایش پیدا کرده‌اند. عشق و عاشقی در نوجوانی امری طبیعی است و به میزان زیادی با بلوغ و تغییرات هورمونی ارتباط دارد اما نکته‌ی مهم نحوه‌ی برخورد والدین با این مسئله است که می‌تواند نوجوان را برای عبور از بحران‌های عشق در نوجوانی هدایت کند و یا برعکس موجب انحطاط او شود. برای کسب اطلاعات در زمینه روانشناسی نوجوان کلیک کنید. 

 

 

منبع :  عشق در نوجوانی

 

 

عشق در نوجوانی

فرد با ورود به دوران نوجوانی با دنیای جدیدی آشنا می‌شود و درک تازه‌ای از محیط پیرامونش کسب می‌کند. نوجوانی یکی از دوره‌های حساس زندگی است و افراد در این دوران با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. یکی از این چالش‌ها گرایش شدید به داشتن روابط عاشقانه و تمایل به دوست داشتن و دوست داشته شدن است.

این مسئله اغلب توسط والدین مورد بی‌توجهی و یا واکنش‌های شدید و منع کننده قرار می‌گیرد. نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی و بلوغ با آسیب‌پذیری بیشتری برای فرد نسبت به دیگر دوران‌های زندگی همراه است. به همین دلیل لازم است والدین از نحوه‌ی مدیریت این دوران آگاهی کافی داشته‌باشند و به نوجوان خود برای عبور از این دوران کمک کنند. 

 

تماس با مشاور

عوامل مؤثر بر عشق در نوجوانی

عشق در نوجوانی تحت تاثیر عوامل متعددی به وجود می‌آید که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. خانواده و روابط با والدین

یکی از عوامل مؤثر بر گرایش نوجوان به برقراری رابطه عاشقانه و کیفیت این رابطه، سطح نزدیکی و حمایتی است که از والدین و خوهران و برادران خود دریافت می‌کند. در صورتی که نوجوان روابط مثبت و سازنده‌ای با اعضای خانواده خود داشته باشد، در روابط با شریک عاطفی نیز تعامل مثبت‌تری خواهد داشت. همچنین اختلافات خانوادگی و یا طلاق والدین بر احساس تعهد و سطح صمیمیت نوجوان در ارتباط با جنس مخالف تأثیر می‌گذارد.

تجربه‌ی مشاهده‌ی تضادهای جدی در زندگی زناشویی والدین و خشونت میان آن‌ها باعث می‌شود نوجوان خشونت بیشتری را در دوستی‌های خود بروز دهد. بسیاری از دختران کم سنی که به سراغ روابط با جنس مخالف می‌روند، مستعد افسردگی هستند و یا از روابط عاطفی بسیار ضعیف یا مشکل‌دار با والدین خود رنج می‌برند.

2. عشق در نوجوانی | گروه دوستان و همسالان

روابط با همسالان و دوستان و تأثیرپذیری از آنان عامل دیگری است که نوجوان را به ایجاد روابط عاشقانه عاطفی و گاها رابطه جنسی سوق می‌دهد. داشتن دوستان بزرگتر از خود باعث می‌شود به احتمال بیشتری به سمت روابط جنسی سوق داشته‌باشد. در واقع می‌توان گفت تصمیم‌گیری برای داشتن ارتباط جنسی به میزان زیادی تحت تأثیر تأیید یا عدم تأیید دوستان نوجوان قرار دارد. چرا که در دوران نوجوانی افراد به میزان زیادی از دوستان خود تأثیر می‌گیرند به خصوص اگر روابط مثبت با خانواده و حرف شنوی از آن‌ها هم نداشته‌باشند.

علاوه بر این‌ها کیفیت رابطه‌ی عاطفی نوجوان با جنس مخالف تا اندازه‌ای بازتاب روابط او با دوستانش است. آن‌هایی که دوستان نزدیک و قابل اعتمادی دارند در روابط عاشقانه‌ی خود نیز مطمئن‌تر و صمیمانه‌تر رفتار می‌کنند در حالی که نوجوانانی که دوستان پرخاشگر دارند در روابط عاطفی خود نیز خشونت و پرخاشگری بیشتری بروز می‌دهند.

 

با نوجوان عاشق چگونه رفتار کنیم؟

واکنش والدین در مواجهه با عاشق شدن نوجوان از اهمیت زیادی برخوردار است. واکنش‌های افراطی، پرخاشگرانه و منع کننده تنها نتیجه عکس می‌دهند و نوجوان را از شما بیزار می‌سازند. در ادامه راهکاری رفتار با نوجوان عاشق را شرح داده‌ایم.

1.در مورد احساساتش با او صحبت کنید

هنگامی که متوجه شدید فرزند نوجوانتان عاشق شده‌است با او به گفتگو بنشینید و درباره احساساتی که تجربه می‌کند صحبت کنید. حواستان باشد پیش از هرچیز شنونده‌ی خوبی باشید و مانند یک دوست صمیمی با تمام وجود به او گوش دهید. از سرزنش کردن و قضاوت کردن در این گفتگو جدا بپرهیزید. در مورد ویژگی‌های شخصیتی و شرایط رابطه‌ای که در آن قرار دارد از او سؤال کنید تا در جریان هدف و چشم‌اندازی که برای خود درنظر گرفته، قرار بگیرید. حواستان باشد که سؤال‌هایتان حالت بازجویی نداشته‌باشد. از گفتن جملاتی مثل اینکه او در شأن تو نیست، هنوز عقلت به این چیزها نمی‌رسد و امثال این‌ها بپرهیزید. کاری کنید به شما اعتماد کرده و از احساسات خود بیشتر صحبت کند.

2.عشق در نوجوانی | مانند یک گارآگاه عمل نکنید!

برخی از والدین هنگامی که متوجه می‌شوند نوجوانشان عاشق شده‌ یا وارد رابطه با جنس مخالف شده‌است نقش یک کارآگاه را ایفا کرده و مدام به دنبال مچ گیری هستند؛ هر چند قابل درک است که نگران فرزند خود و آسیب‌هایی که احتمال دارد به او وارد شود، هستید اما توصیه می‌کنیم هرگز مچ‌گیری نکنید. این کار فقط شرایط را بدتر می‌کند. شما نمی‌توانید با این کار فرزندتان را مجبور به ترک رابطه یا فراموش کردن احساساتش کنید؛ این کار فقط او را از شما دورتر می‌کند و به روابط والدین و فرزندی‌تان آسیب می‌زند. آن‌ها انتظار دارند در این مرحله حساس زندگی پذیرای آن‌ها باشید. بنابراین سعی کنید با چشم‌‌پوشی از موارد جزئی و محبت به فرزند خود کنترل شرایط را به دست بگیرید.

3.با عشق و احساس نوجوان مبارزه نکنید

دست از جنگ و ستیز برای مدیریت اوضاع بردارید. مبارزه و مخالفت‌های شدید شما تنها نوجوانتان را بیشتر به جنس مخالفش علاقه‌مند می‌کند و باعث می‌شود او را پنگاه امنی در مقابل شما بداند. به جای این کار خونسردی خود را حفظ کنید و حمایتگر باشید. به جای تلقین احساس نگرانی به نوجوان او را راهنمایی کنید و اجازه دهید با حفظ ارزش‌ها و قوانین خانوادگی، دست به تجربه‌های جدید بزند. نه خیلی او را سؤال پیچ کنید و نه نسبت به روابطش بی‌تفاوت باشید. هر از گاهی در مورد رابطه‌ی عاطفی‌اش از او سؤال بپرسید و به طور نامحسوس حواستان به حدود روابطش باشد.

4.عشق در نوجوانی | حدود رابطه را آموزش دهید

حد و حدود روابط را به فرزند خود بیاموزید و مهارت نه گفتن در برابر پیشنهادات ناپسند را به او آموزش دهید. آسیب‌های رابطه جنسی در دورانی که هنوز شناخت کافی نسبت به مسائل و نیت درونی افراد را ندارد، با لحنی ملایم و متقاعدکننده به او گوشزد کنید. به او یاد بدهید که رابطه عاطفی و شخصی که با او در ارتباط است نباید تمام جنبه‌های زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار دهد و مانعی برای درس خواندنش باشد.

به او بگویید شخصی که عاشقش شده همه‌ی زندگیش نیست و باید هویت مستقل خود را شکل دهد و در کنار روابط خود به دنبال پیشرفت باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمینه آموزش حدود رابطه به نوجوانان از مشاوره خانواده و یا روانشناس کودک و نوجوانان بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا نوجوانان سریع عاشق می شوند؟

عاشق شدن در هر سنی رخ می‌دهد و با تحریک عاطفی همراه است اما برای نوجوانان کنترل کردن احساساتشان کمی سخت است؛ به همین دلیل سریع عاشق می‌شوند. تغییرات هورمونی ناشی از تحولات دوران بلوغ نیز به شدت در افزایش احساسات نوجوان نقش دارد.

چرا روابط نوجوان شکست می خورد؟

یکی از دلایل این است که این روابط گاها به خاطر اطرافیان و همسالان به هم می‌خورد. از طرفی مهارت‌های شناختی، توانایی‌های ارتباط مؤثر با  طرف مقابل و روش‌های مقابله با مشکل هنوز به طور کامل در نوجوان رشد نکرده و همین عامل منجر به شکست عشق در نوجوانی می‌شود.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  عشق در نوجوانی



:: برچسب‌ها: عشق در نوجوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوستی دختر و پسر چه پیامدهایی دارد؟ علل و عوامل مختلفی امروزه باعث شده است که دوستی دختر و پسر گسترش پیدا کند و نسبت به گذشته رایج‌تر باشد. از جمله این دلایل می‌توان به کاهش یافتن فرصت ازدواج برای جوانان و افزایش سن ازدواج را مثال زد. این دوستی‌ها در کشور ما به دلیل مغایرت با ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی می‌تواند زمینه ساز آسیب‌های زیادی شود. برای مثال نداشتن تعهد، تزلزل رابطه و افزایش تجربه شکست‌های عاطفی برای هردو طرف از جمله این آسیب‌ها هستند. ما در ادامه این مقاله در مورد فوائد و مضرات دوستی دختر و پسر و راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های احتمالی توضیحات بیشتری را ارائه کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

 

منبع : دوستی دختر و پسر 

 

دوستی دختر و پسر | علل گرایش دو جنس به روابط دوستی خارج از ازدواج

علل و عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که دختر و پسرهای امروزی به روابط دوستانه تمایل بیشتری داشته باشند و این مسئله نسبت به گذشته رواج بالاتری پیدا کند. ما در ادامه به به چند مورد از مهم‌ترین عللی که در این موضوع نقش دارند اشاره کرده‌ایم.

1- بالا رفتن سن ازدواج

امروزه فاکتورهایی که آمادگی فرد برای ازدواج را تعیین می‌کنند تغییر کرده است. برای مثال با اهمیت یافتن میزان تحصیلات افراد زیادی ازدواج خود را تا اتمام دوران تحصیلات دانشگاهی به تعویق می‌اندازند. این مسئله در کنار گذراندن مراحلی مثل سربازی و کاریابی نسبت به گذشته، اکثر افراد مجبور هستند که سال‌های طولانی‌تری را مجرد بمانند. با این حال به دلیل اینکه نیازهای جنسی و عاطفی هم‌چنان با شروع دوره نوجوانی در افراد وجود دارد ناتوانی در مدیریت نیازها می‌تواند باعث شود که افراد قبل از ازدواج به روابط دوستی روی بیاورند.

2- وجود محدودیت‌های زیاد برای ازدواج

با پیشرفت جوامع، بسیاری از افراد سبک‌های زندگی تجمل گرایانه‌ای را می‌پسندند و نمی‌توانند زندگی ساده‌ای را آغاز کنند. همین مسئله باعث می‌شود که ازدواج روز به روز برای آن‌ها دشوارتر شود. علاوه بر این با وجود مشکلاتی نظیر تورم و بیکاری در جامعه ما برآورده کردن اهداف بلندپروازانه یا حتی معمولی دشوارتر شده و بسیاری از جوانان نمی‌توانند حتی خواسته‌های معقول خود را برآورده کنند. همین مسئله باعث می‌شود که برخی از آن‌ها از ازدواج صرف نظر کرده و دوستی های دختر و پسری را ترجیح دهند.

3- دوستی دختر و پسر | عدم مسئولیت پذیری

افرادی که در خانواده‌هایی با سبک تربیتی نازپرورده رشد می‌کنند دیرتر می‌توانند مسئولیت‌های زندگی را بپذیرند. آن‌ها عادت کرده‌اند که همواره مسئولیت‌های زندگی را به دوش دیگران بیاندازند و سختی چندانی را تحمل نکنند. همین امر باعث می‌شود که برای تن دادن به ازدواج مقاومت بیشتری به خرج دهند و اغلب دوستی و روابط سطحی را ترجیح دهند.

تماس با مشاور

4- داشتن سبک زندگی عشرت طلبانه

برخی افراد به روابط دختر و پسری به عنوان نوعی تفریح و سرگرمی نگاه می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که نتوانند دید درستی نسبت به ازدواج داشته باشند و آن را به عنوان محدودیت در نظر می‌گیرند. این افراد مسلما به جای ازدواج روابط خارج از چارچوب و چندگانه را ترجیح می‌دهند و پس از ازدواج نیز بیش از دیگران در معرض ریسک خیانت قرار دارند.

دوستی دختر و پسر فوایدی هم دارد؟

بسیاری از افراد امروزه طرفدار روابط آزاد هستند و معتقدند این دوستی‌ها نه تنها ضرری ندارد بلکه می‌تواند با منافعی برای دو طرف همراه باشد. از نگاه روانشناسی این مسئله زمانی صدق می‌کند که این روابط با ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی یک جامعه در تضاد نباشد و افراد در همان روابط دوستی نیز حق و حقوقی را برای یکدیگر قائل باشند. زمانی که در جامعه‌ای روابط دختر و پسری از جانب عموم پذیرفته شده نیست و افراد مجبورند ارتباطی پنهانی داشته باشند، در صورت بروز هرگونه مشکل از حمایت کم‌تری برخوردارند و این رابطه بیش از اینکه با منفعت همراه باشد زمینه ساز بروز آسیب برای آن‌ها خواهد بود.

دوستی دختر و پسر و مضرات آن

بر اساس مشاهدات روانشناسان از مراجعین خود در مراکز مشاوره، روابط دختر و پسر به خصوص در کشور ما می‌تواند برای طرفین به خصوص برای دخترها پیامدهای منفی بسیاری را به بار بیاورد. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آسیب‌ها در این زمینه اشاره کرده‌ایم. در صورتی که در رابطه خود دچار مشکل شده‌اید می‎‌توانید از خدمات مشاوره رابطه دختر و پسر استفاده نمایید.

1- نبود تعهد رسمی در رابطه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در رابطه عاطفی برای هردو طرف امنیت روانی ایجاد می‌کند متعهد بودن زوجین است. در ازدواج افراد به دلیل تبعات اجتماعی و خانوادگی محدودیت‌های بیشتری برای زیر پا گذاشتن تعهدات دارند. این محدودیت‌ها همانند یک ترمزگیر برای رابطه عمل می‌کنند و کمتر اجازه می‌دهند که فرد به راحتی رابطه را کنار بگذارد یا به فریب کاری روی بیاورد. این در حالی است که در بسیاری از موارد عدم رعایت تعهد برای طرفین هیچ‌گونه پیامد جدی ندارد و فرد می‌تواند به راحتی عهد و پیمان خود را زیر پا بگذارد.

2- افزایش ریسک بروز شکست عاطفی

با توجه به اینکه تمام کردن روابط دختر و پسری همواره آسان‌تر از ازدواج است احتمال بروز شکست عاطفی نیز در آن بیشتر است. با توجه به اینکه شکست عاطفی می‌تواند مسئله بسیار تاثیرگذاری در سلامت روان باشد و زمینه ساز بروز اختلالاتی نظیر افسردگی و اضطراب گردد بسیار اهمیت دارد که همواره در مورد آن هشیار باشید و به هرقیمتی برای رفع نیازهای عاطفی و جنسی خود با جنس مخالف وارد رابطه نشوید.

3- وجود باورهای منفی در مورد دوستی دختر و پسر

در جامعه و فرهنگ ما اکثر افراد نگاهی منفی به رابطه دختر و پسری دارند. در بسیاری از موارد این مسئله به ریشه‌های اعتقادی مربوط می‌شود. این نگاه منفی باعث می‌شود که خیلی از دختر و پسرها همواره در رابطه خود نوعی احساس گناه و ناراحتی پنهان را تجربه کنند. همین مسئله می‌تواند در دراز مدت به سلامت روان طرفین آسیب بزند و زمینه ساز مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب شود.

4- نبود حمایت اجتماعی

از آنجایی که عموم مردم به خصوص در مورد دخترها نگاه خوبی به رابطه داشتن با جنس مخالف ندارند در نتیجه حمایتی نیز از این موضوع نمی‌کنند. به همین خاطر اکثر افراد پس از تجربه شکست عاطفی یا هرگونه مشکل در رابطه با پارتنر خود کم‌تر حمایت و پشتیبانی دریافت می‌کنند که این موضوع شدت آسیب‌های وارده را افزایش می‌دهد.

دوستی دختر و پسر | توصیه ها و راهکارهایی برای کاهش آسیب 

با توجه به آسیب‌ها و پیامدهای دوستی دختر و پسر در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بتوانید اوضاع را بهتر مدیریت نمایید. 

1- در مورد استانداردهای خود برای ازدواج تجدید نظر کنید 

برخی افراد فکر می‌کنند تنها زمانی می‌توانند ازدواج کنند که تمامی فاکتورهای لازم را به طور کامل داشته باشند. به همین خاطر به دلیل احساس ناتوانی برای ازدواج به روابط دوستی روی می‌آورند. این در حالی است که اگر شما از نظر شخصیتی، فرهنگی و خانوادگی به هم نزدیک باشید می‌توانید بسیاری از مسائل را با مشارکت یکدیگر حل کنید و در کنار همسرتان با سرعت بیشتری در زندگی پیش بروید. در نظر داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست و شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید. برای اینکه بتوانید پیش بینی کنید ازدواج شما در سن و سالی که دارید تا چه حد می‌تواند موفقیت آمیز باشد بهتر از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید. 

2- فرزندان خود را درگیر تجملات نکنید

برخی از خانواده‌ها توقعات بسیار بالایی در مورد عروس و یا داماد خانواده خود دارند. با توجه به فشارهای اقتصادی و شرایط دشوار برای مستقل شدن جوان‌ها بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند توقعات خانواده‌ها را برآورده کنند. همین مسئله باعث می‌شود که از ازدواج بهراسند و روابط دوستی را ترجیح دهند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که بتوانید دیگاه واقع بینانه‌ای داشته باشید و علاوه بر مادیات ملاک‌های دیگری را نیز در نظر بگیرید. 

3- دوستی دختر و پسر | نیازهای جنسی خود را مدیریت کنید 

یک باور عمومی غلط  که در میان عامه مردم رواج دارد این است که نیازهای جنسی همانند نیازهای اولیه نظیر گرسنگی و تشنگی هستند و باید هر طور که شده برآورده شوند. این در حالی است که شما می‌توانید انرژی جنسی را از طریق مجاری دیگری نظیر ورزش کردن تخلیه نمایید. در نتیجه هرگز به خاطر این مسئله خود را در روابط دوستی و آسیب زا درگیر نکنید.

4- روحیه مسئولیت پذیری را در فرزندان خود تقویت کنید

یکی از دلایل بسیار رایجی که باعث می‌شود افراد در روابط آسیب زا با جنس مخالف گرفتار شوند نبود روحیه مسئولیت پذیری و تعهد است چرا که این روابط بر خلاف ازدواج به راحتی پایان می‌یابند و افراد معمولا هزینه کمی بابت رفتارهای نادرست خود متقبل می‌شوند. برای جلوگیری از این معضل بسیار اهمیت دارد که از همان کودکی بر پرورش روحیه مسئولیت پذیری در فرزند خود تمرکز کنید و آن‌ها را افرادی پایبند و متعهد بار بیاورید. والدینی که سبک تربیتی نازپرورده‌ای دارند و اجازه نمی‌دهند بچه‌هایشان خود برای جبران اشتباهات تلاش کنند اغلب در پرورش روحیه مسئولیت پذیری فرزندان با مشکلات بیشتری مواجه هستند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با جنس مخالف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا داشتن روابط متعدد قبل از ازدواج می‌تواند ریسک خیانت را افزایش دهد؟

بله، افرادی که درگیر روابط متنوع می‌شوند به مرور این مسئله به سبک زندگی‌شان تبدیل می‌شود و یک شبه پس از ازدواج نمی‌توانند آن را کنار بگذارند. از همین‌رو ریسک خیانت در این افراد می‌تواند بیش از دیگران باشد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : دوستی دختر و پسر 



:: برچسب‌ها: دوستی دختر و پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در سیستان و بلوچستان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع :  مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان

 

مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در سیستان و بلوچستان ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اغلب افراد به خصوص دختران جوان در دوره آشنایی پیش از ازدواج، بسیار زود دلباخته می شوند و نکات منفی طرف مقابلشان را نمی بینند. حتی اگر متوجه ضعف های شخصیتی و رفتاری در او شوند به امید تغییر همسر بعد از ازدواج وارد زندگی مشترک می‌شوند.امروزه دادگاه های خانواده پر شده از همین افراد که بعد از ازدواج به این نتیجه رسیدند : زندگی واقعی با رویابافی های آن ها بسیار متفاوت بوده است. تغییر دادن یک فرد بالغ کار آسانی نیست چون که بعضی از رفتارها ریشه در دوران کودکی دارند, بعضی از مشکلات شخصیتی بر  اثر تربیت خانوادگی یا زمینه فرهنگی به وجود می آیند و به راحتی حل نمی شوند.عیب هایی که شما در طرف مقابلتان می بینید بعد از ازدواج نه تنها از بین نمی روند بلکه به احتمال زیاد از قبل پررنگ تر هم می شوند.

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

 

منبع :  تغییر همسر بعد ازدواج

تغییر همسر | چه خصوصیاتی بعد از ازدواج تغییر نمی کنند؟

بعضی از خصوصیات رفتاری و اخلاقی هستند که به مدت بیست سال یا بیشتر در طرف مقابل شما شکل گرفته و تقویت شده‌اند، این خصوصیات یا اصلا تغییری نمی‌کنند یا برای تغییر دادن آن‌ها سالیان سال باید تلاش کنید و تنها در صورتی که خود شخص بخواهد تغییر کند به نتیجه خواهید رسید! یعنی اگر شما با فردی ازدواج کنید که خصوصیات تغییر ناپذیر و متفاوتی با شما داشته باشد، باید یک سوم عمر ازدواج خود را به جنگ و دعوا برای تغییر دادن همدیگر بپردازید.

پس چه بهتر که این خصوصیات را قبل از ازدواج بشناسید خصوصیات تغییرناپذیر معمولا به این حوزه‌ها مربوطند: تربیت خانوادگی، تربیت فرهنگی، تربیت اقتصادی، تحصیلات، باورهای مذهبی، فاصله سنی، ویژگی‌های درونی.

تربیت خانوادگی

خانواده مانند یک قالبی ست که خمیر مایه بچه‌ها در آن شکل می‌گیرد. هیچ وقت نمی‌توانید فردی را از خانواده‌اش جدا بدانید و فکر کنید خصوصیات اخلاقی این فرد شبیه به پدر و مادرش نیست، اولین الگوی هر آدمی پدر و مادرش است. بچه ها از رابطه بین والدینشان نوع رفتار با همسر آینده خود را می‌آموزند. هر قدر هم فردی در نگاه اول با خانواده‌اش متفاوت باشد بازهم در شرایط بحرانی و در زندگی واقعی شبیه والد خود عمل خواهد کرد.

تماس با مشاور

به همین دلایل بهتر است که قبل از ازدواج به شناخت دقیقی از خانواده همسر خود برسید، رفتارهای بین فردی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و واکنش‌های آن‌ها در برخورد با چالش‌ها و مشکلات را بسنجید.

تربیت فرهنگی

تضادهای فرهنگی گرچه آدم‌ها را از همدیگر متمایز می‌کنند و زیبایی‌های زیادی را می‌سازند، اما اصولا فرهنگ‌های مختلف به سختی با هم پیوند می‌خورند. به خصوص اگر یک طرف فرهنگ سنتی و طرف دیگر فرهنگ مدرن قرار داشته باشد.

آداب و رسوم، هنجارها، تابوهای اجتماعی و… همه و همه سازنده فرهنگ یک منطقه یا یک خاندانند. شما قبل از ازدواج علاوه بر آشنایی با خانواده طرف مقابل با اصالت و فرهنگ آن‌ها نیز آشنایی پیدا کنید که در دوره عقد و پس از ازدواج با این تفاوت‌ها به مشکل بر نخورید.

برای مثال ممکن است همسر شما از خاندان و فرهنگی باشد که به زنان احترام زیادی نمی‌گذارند و کمک کردن در کارهای خانه را عار می‌دانند، در این شرایط شما نمی‌توانید باورهای طرف مقابل‌تان را به راحتی تغییر دهید و خصوصیات رفتاری او در این رابطه را به کل تغییر دهید.

تربیت اقتصادی

بسته به این که همسر شما در چه شرایط اقتصادی بزرگ شده باشد، رفتارهای اقتصادی او تغییر می‌کند. اگر همسر شما در یک خانواده متوسط و  کارمندی تربیت یافته باشد، در مخارج همیشه برنامه ریزی دارد یا اگر در یک خانواده خسیس رشد کرده باشد همیشه در برابر خرج کردن پول مقاومت می‌کند.

رفتارهای اقتصادی مثل ولخرجی، خصاصت، حساب گری و… نیز به راحتی قابل تغییر نیستند.

ویژگی های درونی

افراد بسته به ژنتیک و محیطی که در آن پرورش یافته‌اند، یک سری ویژگی‌های شخصیتی و درونی پیدا می‌کنند که تغییر آن‌ها اصلا کار راحتی نیست. به عنوان نمونه افراد درون گرا که بیشتر تمایل به تنهایی و کم حرفی دارند را نمی‌شود تبدیل به اشخاصی اجتماعی کرد که از شرکت در مهمانی‌های شلوغ لذت می برند!

خصیصه‌های درونی و شخصی همیشه به موضوعات ساده‌ای مثل برون گرایی و دورن گرایی ختم نمی‌شوند، بعضی افراد که خصیصه درونیشان خشونت و عصبانیت است یا برخی افراد به دلیل ژن معیوب همیشه درمانده و افسرده‌اند.

فاصله سنی

معمولا روانشناسان حوزه ازدواج توصیه می‌کنند که فاصله سنی زن و مرد از هم بین دو تا هشت سال باشد، این توصیه به این علت است که تفاوت‌های بین نسلی در زوج‌هایی که بیش از ده سال با هم تفاوت سنی دارند به وفور دیده می‌شود.
زوج‌هایی که با فاصله بیشتر از ده سال از هم متولد شده‌اند، معمولا نگرش و دغدغه‌های مشترکی ندارند و در حوزه رفتارهای مربوط به این موضوع تغییر ناپذیرند.

زمینه اعتقادی

مثلا شما تصور کنید که از نظر اعتقادی قبول دارید که ارتباط با جنس مخالف و خوردن مشروب حرام است، اما همسر شما این اعتقادات را ندارد. بعد از ازدواج چه اتفاقی می‌افتد؟ در رفتن به مهمانی‌ها در ارتباطات روزمره و حتی در خوردن غذا شما از همسرتان رفتارهایی می‌بینید که از نظر شما نادرست‌اند و متاسفانه به همین راحتی تغییرپذیر هم نیستند.

هم کفو بودن از نظر اعتقادی یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که زمان ازدواج باید در نظر داشته باشید.

راه های تغییر همسر بعد از ازدواج

گرچه که بیشتر ویژگی‌های شخصیتی یک فرد بالغ در دسته ویژگی‌های تغییر نیافتنی قرار می‌گیرند؛ اما راه‌هایی برای بهبود نسبی این ویژگی‌ها وجود دارد. برای تغییر همسر به این رهکارها عمل کنید.

1_در قدم اول: سعی نکنید با زور، نصیحت اجبار و تهدید همسرتان را تغییر دهید، چرا که این راه حل‌ها بیشتر تاثیر معکوس می‌گذارند. در عوض سعی کنید در واکنش‌ها و بازخوردتان نسبت به رفتار همسرتان تغییر ایجاد کنید.

2_در قدم دوم: راه حل‌های به درد نخور را دور بیندازید. یعنی اگر بارها درباره موضوعی دعوا کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید این بار سکوت کنید و چیزی نگویید. یا اگر بارها برای موضوعی قهر کرده‌اید این بار عاقلانه و با دلایل منطقی وارد گفتگو شوید.

3_ در قدم سوم: به کشف دلایل بپردازید. آیا تا به حال ریشه‌یابی کرده‌اید که چرا همسرتان کاری بر خلاف میل شما انجام می‌دهد؟ مثلا چرا سیگار می‌کشد یا رفیق بازی می‌کند؟

4_در قدم چهارم: الگوی خوبی باشید. آیا شما نیز به خاطر لجبازی، عادت یا … همان رفتارهایی را انجام می‌دهید که همسرتان هم انجام می‌دهد؟ مثلا به همسرتان می‌گویید “داد نزد”، اما خودتان در دعوا صدای خود را بلند می کنید؟ اگر این گونه است در رفتار خود تجدید نظر کنید.

5_ در قدم پنجم: از تقویت مثبت استفاده کنید. یعنی به جای مذمت همسرتان به خاطر کارهای غلطش بهتر است از کارهای صحیح و مناسبش تقدیر کنید. این گونه همسر شما سعی می‌کند هرروز بهتر از روز قبل باشد.

 

بیشتر بخوانید : شناخت پیش از ازدواج با چه راه هایی ممکن است؟

 

کلام آخر برای تغییر همسر بعد ازدواج

حتما برای شناخت تفاوت‌ها بین خودتان و فرد مورد نظرتان به جلسات مشاوره قبل از ازدواج بروید. تفاوت‌های اساسی زمینه رفتارهای تغییرناپذیر در افراد را به وجود می‌آورد و شما را با چالش‌های فراوانی در زندگی مشترک رو به رو خواهد کرد. اگر راه تغییر را پیش گرفته‌اید آرام آرام حرکت کنید، صبور باشید و تغییرهای کوچک را ببینید. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

منبع :  تغییر همسر بعد ازدواج

 



:: برچسب‌ها: تغییر همسر بعد ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

طلاق یک پدیده نابهنجار اجتماعی است که بنا به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد. امروزه شاهد هستیم که طلاق در سال اول زندگی بسیار بیشتر از سال‌های دیگر اتفاق می‌افتد. زوجین جوان معمولا بی تجربه هستند و پس از شروع زندگی مشترک در حل مشکلات و چالش‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. سال اول زندگی تاثیر بسیار زیادی بر ادامه زندگی مشترک می‌گذارد و در صورتی که زوجین نتوانند در این مدت تاثیر خوبی بر یکدیگر بگذارند، با پدیده طلاق مواجه می‌شوند. حال سوال این است که چه عواقب و پیامدهایی در انتظار طلاق زود هنگام در سال اول زندگی خواهد بود؟ آیا طلاق گرفتن در سال اول تصمیمی درست و منطقی است؟ در این مقاله سعی شده به تمامی این سوالات پاسخ‌ها داده شود تا ابهامات و چالش‌های ذهنی شما برطرف گردد.

 

منبع :  طلاق در سال اول زندگی 

 

 

عوامل اساسی طلاق در سال اول زندگی

عوامل متعددی می‌تواند دلیل طلاق گرفتن در سال اول باشد که در ادامه به برجسته‌ترین این عوامل اشاره می‌کنیم.

1. عدم تبیین صحیح نقش زن و شوهر 

 یکی از علل اصلی طلاق در سال اول زندگی این است که زن و شوهر نقش‌هایی را به عهده گرفته‌اند که قبل از این شناخت دقیقی نسبت به آن نداشته‌اند. دختر و پسر قبل از ازدواج، آگاهی‌هایی را ضمن مطالعه کتاب‌های مرتبط یا گفتگو با اشخاص متاهل به دست می‌آورند. اما این‌ها فقط اطلاعات و دانش‌های ظاهری هستند. وقتی دختر و پسر ازدواج می‌کنند و در نقش زن و مرد قرار می‌گیرند، شاهد اتفاقات متفاوتی خواهند بود که با آنچه فرا گرفته بودند متفاوت است. آن‌ها اکنون مجبورند مسئولیت‌هایی را بپذیرند که تا بحال تجربه نکرده‌اند. بنابراین دچار تعارض نقش شده و نمی‌دانند با این حجم مسولیت چگونه کنار بیایند.

2. تظاهر به شخص آرمانی در زمان نامزدی

معمولا در زمان شروع یک رابطه و شکل گیری احساس عاشقانه بین دختر و پسر، هر کدام سعی می‌کنند خود را در نهایت خوب بودن تعریف کنند و مطابق با معیار دیگری رفتار نمایند. چراکه در این زمان هدف جذب طرف مقابل است و ترس از ترک شدن باعث می‌شود خود را به غیر از آنچه که حقیقت و واقعیت وجود وی است به دیگری نشان دهد. بدین ترتیب دختر و پسر با خیال اینکه شخص آرمانی و رویایی خود را پیدا کرد‌اند، تصمیم به ازدواج می‌گیرند. حال زندگی متاهلی شروع شده و زن و مرد دیگر لزومی به جلب توجه دیگری نمی‌بیند یا به دلیل خسته شدن از ظاهرسازی، کم کم شروع به نشان دادن واقعیت خویش می‌نمایند در نهایت تنش‌ها و درگیری به علت عدم تفاهم فزونی می‌گیرد.

تماس با مشاور

3. طلاق در سال اول زندگی | فقدان مهارت های لازم

 دختر و پسر با ازدواج وارد دنیای جدیدی می‌شوند که نیاز به مهارت‌های خاصی دارد. قرار گرفتن دو انسان با نظرها و سلیقه‌های مختلف، قطعا موجب اصطکاک بین آن‌ها می‌شود و بعضا می‌تواند زمینه اختلاف و درگیری را فراهم آورد. اینجاست که مهارت‌های از پیش آموخته شده به یاری زن و مرد می‌آید و می‌توانند با درایت و مهارت خود اختلاف را از بین برده و مشکلات را به روش صحیح از بین ببرند. این در حالی است که برخی از زنان و مردان از مهارت‌های لازم برخوردار نبوده و با اولین در گیری‌ها و اختلاف نظرها، سر ناسازگاری گذاشته و چالش‌های شکل گرفته را تشدید می‌کنند.

4. فاش شدن حقیقت واقعی در مورد وضعیت مالی همسر

 پسران در ابتدای آشنایی، خود را با وضعیت مالی و اقتصادی خوب تعریف می‌کنند، برای خود یک وضعیت مالی غیر واقعی بیان کرده و سعی در جلب توجه دختران می‌نمایند. اما همه این‌ها ساخته و پرداخته ذهن وی بوده و واقعیت ندارد. دختران بی خبر از حقیقت پیشنهاد ازدواج را قبول کرده و زندگی زناشویی شروع می‌شود. کم کم حقیقت آشکار شده و کمبودهای مالی خود را نشان می‌دهند. بدهی‌ها نمایان شده و مشکلات اقتصادی روز به روز بیشتر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : جلوگیری از طلاق | راه های پیشگیری و نجات زندگی از طلاق

 

عواقب و پیامدهای طلاق در سال اول زندگی

طلاق در سال اول پیامدها و مشکلاتی به همراه دارد که به شرح زیر هستند:

1. افسردگی

بروز افسردگی و حالات هیجانی منفی به ویژه در سال اول زندگی، پدیده‌ای دور از انتظار نخواهد بود. دقیقا زمانی که دختر و پسر به آرزوی خود رسیده و زندگی متاهلی را تجربه کرده‌اند، بنا به دلایل مختلف با واقعیت‌های تلخ طلاق رو به رو می‌شوند. خود را شکست خورده و آرزوهای خویش را بر باد رفته می‌یابند. بنابراین افسرده شده و انگیزه زندگی را از دست می‌دهند.

2. طلاق در سال اول زندگی | نگاه تلخ جامعه به واقعیت طلاق

طلاق به هر دلیلی که باشد به خصوص اگر در سال اول زندگی اتفاق بیوفتد، باعث قضاوت‌های اخلاقی از طرف جامعه می‌شود. قضاوت‌هایی که می‌تواند روح و روان فرد طلاق گرفته را بهم بریزد و او را دچار مشکل نماید. با توجه به مطالبی که گفته شد توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا مشاوره طلاق دریافت کنید، تا متخصصان با بررسی شرایط‌تان بهترین راه و روش برای حل مساله را ارائه دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا طلاق در سال اول زندگی منطقی و درست است؟

پاسخ به این سوال بستگی به شرایط و واقعیتی دارد که زن یا مرد پس از ازدواج تجربه می‌کند. مثلا ممکن است فردی که او را به عنوان همسر پذیرفته‌اید، فردی با اختلالات روانی باشد که هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌رساند. به طور منطقی، زندگی با چنین شخصی امری آسان نخواهد بود. اما در مسائلی چون مشکلات مالی و عدم دارا بودن مهارت‌های لازم می‌توان از مشاوران حوزه خانواده کمک گرفت و تصمیمات بهتری اتخاذ نمود.

عواقب طلاق در سال اول چیست؟

طلاق در سال اول می‌تواند عواقبی مانند افسردگی، کاهش انگیزه برای ادامه زندگی و تنش‌های ناشی از قضاوت‌های جامعه را به همراه داشته باشد. آنچه اهمیت دارد در ابتدا راهکاری برای پیشگیری از این اتفاق است. در صورت بروز این اتفاق باید به این باور رسید که زندگی به پایان نرسیده و زن و مرد می‌توانند با استفاده از راهکارهای علمی آینده‎ای بسیار موفق برای خود رقم بزنند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  طلاق در سال اول زندگی 

 

 



:: برچسب‌ها: طلاق در سال اول زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در خراسان شمالی کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در خراسان شمالی پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع :  مشاوره ازدواج در خراسان شمالی

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج در خراسان شمالی

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در خراسان شمالی | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در خراسان شمالی

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در خراسان شمالی



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در خراسان شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افسردگی در زنان را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل برای مراجعه به مراکز مشاوره دانست. افسردگی درعین‌حال که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روحی در قرن حاضر است بر اساس آمار در میان زنان دو تا سه برابر بیش از مردان رواج دارد. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی نظیر اختلالات هورمونی یا توجه بیشتر زنان به مسائل عاطفی ایجاد شود. علاوه بر این خانم‌ها به دلیل حجم مسئولیت‌هایی که دارند معمولاً در طول روز زمانی برای خود ندارند و این موضوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل برای بروز افسردگی در زنان باشد. با توجه به اینکه افسردگی می‌تواند مشکلات بسیاری را در روند زندگی فرد ایجاد کند بهتر است در شرایطی که نشانه‌های این اختلال را در خود یا هر فرد دیگری مشاهده می‌کنید از یک روانشناس کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید | نشانه های افسردگی چیست؟

 

منبع :  افسردگی در زنان

 

 

افسردگی و نشانه‌های آن در زنان

افسردگی یکی از انواع اختلالات روحی است که باعث احساس غم یا کاهش انگیزه و میل به فعالیت در فرد می‌شود. رواج این بیماری در سال‌های اخیر به میزانی است که آن را سرماخوردگی روحی نامیده‌اند. به همین خاطر شاید بتوان گفت تمامی افراد در هر جنسیت و گروه سنی درخطر ابتلای به این بیماری هستند. شایع‌ترین نشانه‌های افسردگی عبارتند از:

  • احساس غم و ناراحتی
  • از دست دادن علاقه و انگیزه نسبت به مسائلی که در گذشته برای فرد جذابیت داشته است
  • افزایش یا کاهش در جریان طبیعی خواب یا خوراک
  • ناتوانی در تمرکز یا سخت شدن قضاوت و تصمیم‌گیری
  • احساس گناه و بی‌ارزشی
  • فکر کردن یا اقدام برای آسیب زدن به خود یا خودکشی

انواع افسردگی در زنان

اگرچه افسردگی اختلالی است که می‌تواند در هر دو جنس بروز پیدا کند، بااین‌حال دو نوع از افسردگی به‌طورکلی تنها در زنان اتفاق می‌افتند و این موضوع خود می‌تواند دلیلی برای آسیب‌پذیری بیشتر زنان در برابر این اختلال باشد.

سندروم ملال پیش از قاعدگی

ملال پیش از قاعدگی مجموعه‌ای از نشانه‌های جسمی و روحی است که از حدود دو هفته پیش از قاعدگی شروع می‌شود و پس از شروع قاعدگی به‌تدریج از شدت آن کاسته می‌شود. اگرچه تقریباً تمامی خانم‌ها به دلیل تغییرات هورمونی در این ایام تغییراتی را در خلق و شرایط جسمی خود تجربه می‌کنند؛ اما شدت این مشکلات در اختلال ملال پیش از قاعدگی به حدی است که دشواری‌هایی را برای جریان طبیعی زندگی فرد ایجاد می‌کند. اگر احساس می‌کنید نشانه‌های این اختلال در شما یا هر یک از اطرافیان وجود دارد بهتر است از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با نشانه‌های ملال پیش از قاعدگی کلیک کنید.

تماس با مشاور

افسردگی پس از زایمان

درصورتی‌که فرد در طول مدت بارداری یا نهایتاً دو ماه پس از تولد فرزند دچار افسردگی شود، تشخیص اختلال افسردگی پس از زایمان برای وی مطرح خواهد شد. اگرچه این اختلال صرفاً متعلق به زنان است بااین‌حال برخی تحقیقات نشان‌دهنده این است که بارداری و تولد فرزند در زنان می‌تواند باعث افسردگی در همسران آن‌ها نیز باشد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های افسردگی در بارداری کلیک کنید.

شیوع افسردگی در زنان و دلایل آن

افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که در تمامی گروه‌های سنی و هر دو جنس بروز پیدا می‌کند. بااین‌حال بر اساس آمار جهانی زنان 2 تا 3 برابر بیش از مردان به این اختلال مبتلا می‌شوند. این درحالیست که در کشور ما نرخ ابتلای زنان به افسردگی به‌مراتب بالاتر از سایر کشورهای جهان است. ابتلای بیشتر زنان به افسردگی می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی که به دلیل عادت ماهانه یا بارداری در خانم‌ها اتفاق می‌افتد یکی از دلایلی است که آن‌ها را نسبت به افسردگی آسیب‌پذیر می‌کند. این تغییرات هورمونی علاوه بر اینکه مشکلات زیستی را برای فرد ایجاد می‌کند باعث بروز دشواری‌هایی در روابط اجتماعی و فرایند کار یا تحصیل فرد می‌شود که به‌نوبه خود وی را دچار مشکل خواهند کرد.

تفاوت در قضاوت‌های اخلاقی

بررسی‌هایی که در ارتباط با رشد اخلاقی زنان و مردان انجام‌شده نشان‌دهنده این موضوع است که زنان بیش از مردان به احساسات توجه داشته و سعی می‌کنند از اطرافیان خود مراقبت کنند. وجود این روحیه در زنان و تأثیرپذیری بیشتر آن‌ها از مسائل می‌تواند یکی از دلایلی باشد که آن‌ها را نسبت به افسردگی آسیب‌پذیر می‌کند.

نقش‌های جنسیتی

زنان معمولاً وظیفه انجام فعالیت‌های مختلفی مثل رسیدگی به امور خانه و تربیت فرزندان را بر عهده دارند. این موضوع باعث می‌شود آن‌ها زمان کمتری برای رسیدگی به علائق شخصی داشته باشند. این شرایط درصورتی‌که فرد مشغول به کار باشد پیچیده‌تر خواهد شد و به‌تدریج باعث احساس سرخوردگی و افسردگی در زنان می‌شود.

تفاوت‌های افسردگی در زنان و مردان

ابتلا به افسردگی در زنان و مردان باعث تفاوت در برخی نشانه‌ها خواهد شد. برای مثال اگرچه زنان بیش از مردان به افسردگی مبتلا می‌شوند اما زنان معمولاً درجات خفیف تا متوسط این اختلال را تجربه می‌کنند. این درحالیست که مردان در صورت ابتلا به افسردگی معمولاً دچار حالت‌های شدیدی از این بیماری خواهند شد. یکی دیگر از تفاوت‌های افسردگی در زنان و مردان این است که زنان بیشتر دچار احساس غم یا بی‌انگیزگی می‌شوند، درحالی‌که مردان ممکن است افسردگی را با رفتارهایی نظیر پرخاشگری نشان دهند.

افسردگی‌های شدید معمولاً همراه با افکار یا رفتارهای خودکشی هستند. بررسی‌ها نشان‌دهنده این است که زنان اگرچه به‌دفعات بیشتری ممکن است اطرافیان را تهدید به خودکشی کنند یا اقداماتی را در این زمینه انجام دهند که امکان نجات آن‌ها وجود داشته باشد، اما مردان معمولاً روش‌های خشن‌تر و قطعی‌تری را برای خودکشی انتخاب کرده و تعداد خودکشی‌های موفق نیز در آن‌ها بیش‌تر از زنان است.

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی شدید | بهترین راه درمان افسردگی چیست؟

 

راه های از بین بردن افسردگی در زنان

افسردگی اختلالی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در جریان زندگی طبیعی فرد ایجاد نماید. احساس نارضایتی از زندگی، کاهش فعالیت‌های شغلی یا تحصیلی و همین‌طور آسیب دیدن سایر اعضای خانواده به‌ویژه فرزندان از افسردگی مادر ازجمله پیامدهای این بیماری و دلیلی برای لزوم توجه به درمان افسردگی هستند. علاوه بر این درصورتی‌که برای درمان افسردگی اقدامات لازم صورت نگیرد، احتمال مزمن شدن یا افزایش شدت نشانه‌ها در فرد وجود دارد. به همین خاطر بهتر است هنگامی‌که نشانه‌های این اختلال را در خود احساس می‌کنید از یک روانشناس متخصص برای درمان کمک بگیرید. ازجمله اقداماتی که به شما برای درمان افسردگی کمک خواهد کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزیدن سبک زندگی سالم

با توجه به اینکه تغییرات هورمونی در زنان دلیل بسیاری از اختلالات و نا‌به‌سامانی‌های خلقی است، بهتر است برای کاهش اثرگذاری آن‌ها سبک زندگی خود را تغییر دهید. داشتن الگوی خواب منظم و کافی، استفاده از مواد غذایی سالم و همین‌طور ورزش‌های هوازی در کنار عدم استفاده از سیگار، مشروبات الکلی و سایر مخدرها می‌تواند آمادگی شما را برای مبارزه با تغییرات هورمونی افزایش دهد.

 

بیشتر بخوانید : مادر افسرده | افسردگی مادر بر بچه ها و خانواده چه تاثیری دارد؟

 

ایجاد هدف و فعالیت

بی‌انگیزگی و نداشتن هدف و برنامه برای زندگی ازجمله مسائلی است که می‌تواند باعث بروز افسردگی‌زنان شود. در شرایطی که احساس می‌کنید حجم یا کیفیت فعالیت‌های شما به میزانی نیست که احساس سرزندگی را برایتان به همراه داشته باشد، بهتر است سعی کنید اهداف و برنامه‌های مشخصی برای خود ایجاد کرده و در جهت رسیدن به آن‌ها عمل کنید.

برقراری روابط اجتماعی مطلوب

ارتباطات اجتماعی و احساس تعلق‌خاطر به افرادی که آن‌ها را دوست دارید و احساس می‌کنید شما را می‌فهمند یکی از مهم‌ترین مسائلی است که از بروز افسردگی در فرد جلوگیری می‌کند. به همین خاطر ایجاد دوستی‌های جدید یا برنامه‌ریزی برای دیدار با دوستان می‌تواند ازجمله مسائل مهم در پیشگیری از بروز افسردگی باشد.

شناخت بهتر خود

خودشناسی یکی از بهترین راهکارها برای بالا بردن سلامت روان و همین‌طور جلوگیری از بروز آسیب‌های روانی است. هنگامی‌که شما خود را با تمام نقاط ضعف و قوتتان می‌شناسید و می‌دانید چه افکار یا رفتارهای اشتباهی دارید می‌توانید آن‌ها را کنترل کرده و از بروز افسردگی جلوگیری کنید.

کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی

اگر نشانه‌های افسردگی را در خود احساس می‌کنید و یا تصور می‌کنید به دلیل بحران‌هایی که در زندگی داشته‌اید ممکن است نسبت به این بیماری آسیب‌پذیر شده باشید بهتر است برای پیشگیری از ابتلای به افسردگی یا درمان آن از یک روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک خواهند کرد تا افکار و باورهای منفی که باعث ایجاد افسردگی در شما می‌شود و همین‌طور رفتارهایی که این شرایط را در شما تثبیت می‌کند شناسایی کرده و برای تغییر آن‌ها برنامه‌ریزی نمایید. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

آیا نشانه‌های افسردگی درزنان و مردان با یکدیگر تفاوت دارد؟چرا زنان بیش از مردان به افسردگی مبتلا می‌شوند؟

تغییرات هورمونی، اهمیت بیشتر زنان به مسائل احساسی و همین‌طور مسئولیت امور خانه و تربیت فرزندان ازجمله موضوعاتی است که زنان را در مقابل افسردگی آسیب‌پذیر می‌کند.

آیا نشانه‌های افسردگی درزنان و مردان با یکدیگر تفاوت دارد؟

به‌طورکلی نشانه‌های افسردگی در هر دو جنس یکسان است اما بروز افسردگی در زنان بیشتر با غم و در مردان بیشتر با پرخاشگری یا گوشه‌گیری و سکوت مشاهده می‌شود. همچنین مردان در صورت ابتلا معمولاً درگیری درجات شدیدتری از افسردگی می‌شوند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  افسردگی در زنان



:: برچسب‌ها: افسردگی در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در چهارمحال بختیاری کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در چهارمحال بختیاری پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در چهارمحال بختیاری 

 

 

 

مشاوره ازدواج در چهارمحال بختیاری چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در چهارمحال بختیاری | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در چهارمحال بختیاری

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در چهارمحال بختیاری 

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در چهارمحال بختیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سندروم ملال پیش از قاعدگی به وضعیتی گفته می‌شود که در حدود یک یا دو هفته پیش از شروع قاعدگی در خانم‌ها اتفاق افتاده و باعث ایجاد تغییراتی در شرایط جسمی و روانی فرد می‌شود. اگرچه تمامی خانم‌ها پیش از شروع عادت ماهیانه تغییراتی را در جسم و خلق خود تجربه می‌کنند اما این شرایط در برخی افراد شدت بیشتری پیداکرده و مشکلاتی را برای توانایی فعالیت آن‌ها در محیط اطراف ایجاد می‌کند. سندروم ملال پیش از قاعدگی در کنار مشکلاتی که برای عملکرد شغلی و تحصیلی فرد ایجاد می‌کند می‌تواند ارتباطات اجتماعی و به‌ویژه ارتباط با همسر را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد. به همین خاطر بهتر است برای برطرف کردن این شرایط اقداماتی را انجام دهید. در ادامه بیشتر درباره این سندروم صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

 

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید | نشانه های افسردگی چیست؟

 

منبع : سندروم ملال پیش از قاعدگی

 

 

سندروم ملال پیش از قاعدگی چیست؟

سندروم ملال پیش از قاعدگی که به آن (PMDD) نیز گفته می‌شود یک اختلال خلقی است که در حدود یک تا دو هفته پیش از شروع قاعدگی در خانم‌ها اتفاق افتاده و باعث ایجاد تغییرات ناخوشایندی در شرایط جسمی و روحی فرد می‌شود. احساس خستگی، بدن‌درد، غم یا پرخاشگری از شایع‌ترین مشکلاتی هستند که خانم‌ها با نزدیک شدن به زمان عادت ماهانه تجربه می‌کنند و پس از گذشت دو تا سه روز از شروع قاعدگی این علائم رو به کاهش گذاشته تا جایی که حداکثر چند روز پس از پایان قاعدگی به‌طور کامل قطع خواهند شد. ملال پیش از قاعدگی گاهی اوقات می‌تواند مشکلات بسیاری را در توانایی فعالیت فرد و همین‌طور ارتباط با دیگران ایجاد نماید. به همین خاطر بهتر است در شرایطی که احساس می‌کنید نشانه‌ها در شما بیش‌ازحد کنترلتان شدت پیدا کرده از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید.  

نشانه‌های سندروم ملال پیش از قاعدگی

روانشناسان معتقدند درصورتی‌که حداقل 5 نشانه از علائم زیر در دست کم دو چرخه قاعدگی برای یک فرد وجود داشته باشد وی به سندروم ملال پیش از قاعدگی مبتلاست. بااین‌حال توجه داشته باشید این نشانه‌ها صرفاً می‌بایست در روزهای منتهی به شروع قاعدگی ایجادشده و با پایان آن نیز خاتمه پیدا کنند. اگر این نشانه‌ها در تمامی ایام ماه یا در برخی شرایط و بدون ارتباط با چرخه قاعدگی ایجاد می‌شوند احتمال ابتلا به افسردگی یا سایر مشکلات خلقی در شما بالاست و بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. از نشانه‌های سندروم ملال پیش از قاعدگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.‌

  • بی‌ثباتی هیجانی
  • احساس پرخاشگری و تحریک‌پذیری؛ افزایش تنش در روابط بین فردی
  • احساس افسردگی و غم؛ وجود افکار منفی در ارتباط با خود و شرایط محیط اطراف
  • احساس اضطراب و بی‌قراری
  • بی‌میلی به انجام فعالیت‌های معمول زندگی
  • ناتوانی در تمرکز حواس
  • بی‌خوابی یا پرخوابی
  • احساس خستگی
  • نشانه‌های جسمانی مانند دردناک شدن سینه‌ها، درد مفاصل و عضلات

دلایل سندروم ملال پیش از قاعدگی

سندروم ملال پیش از قاعدگی اختلالی است که می‌تواند به عوامل مختلفی ازجمله شرایط جسمی، روانی و اجتماعی فرد بستگی داشته باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته این اختلال بیش از هر چیز به دلیل تغییرات هورمونی مربوط به این دوره در بدن خانم‌ها اتفاق می‌افتد و مشکلاتی مانند ابتلا به بیماری‌های روحی به‌خصوص افسردگی در فرد یا اطرافیان و همین‌طور سابقه نشانگان پیش از قاعدگی در خانواده وی می‌تواند باعث تشدید این حالات در فرد شود. به همین خاطر متخصصان معتقدند ژنتیک نیز می‌تواند یکی از علل تأثیرگذار در بروز این بیماری باشد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های افسردگی در زنان کلیک کنید. 

تماس با مشاور

سندروم ملال پیش از قاعدگی | رابطه میان زوجین

تغییراتی که در شرایط روحی خانم‌ها اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در روابط اجتماعی آن‌ها به‌ویژه با همسرشان باشد. علاوه بر این برخی از خانم‌ها مشکلاتی مانند کاهش میل جنسی را در روزهای منتهی به عادت ماهیانه تجربه می‌کنند که می‌تواند در کنار شرایط روحی آن‌ها مشکلات موجود در رابطه را دوچندان کند. به همین خاطر بهتر است در این زمینه با همسرتان صحبت کرده و راهکارهایی را برای حفظ سطح مطلوبی از رابطه در این شرایط مشخص کنید. شما می‌توانید از مشاوره جنسی نیز در این شرایط استفاده کنید.

نیاز به دریافت حمایت عاطفی برای خانم‌ها در این دوره افزایش پیدا می‌کند و به همین خاطر نحوه برخورد آقایان با همسرشان در این ایام اهمیت دارد. استفاده از الفاظ نامناسب و تمسخر خانم‌ها به دلیل قرار گرفتن در این مرحله یکی از مشکلاتی است که می‌تواند رابطه شما را وارد وضع نامطلوبی کند. به همین خاطر بهتر است اطلاعات خود را راجع به شرایطی که همسرتان تجربه می‌کند و آنچه برای کمک به او می‌بایست در نظر داشته باشید افزایش دهید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی شدید | بهترین راه درمان افسردگی چیست؟

 

درمان سندروم ملال پیش از قاعدگی

همان‌طور که گفته شد سندروم ملال پیش از قاعدگی در برخی شرایط می‌تواند تا حد زیادی توانایی فعالیت خانم‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. اگر احساس می‌کنید تغییرات خلقی و جسمی شما در زمان عادت ماهانه فراتر از میزان تحملتان شده و مشکلاتی را در جریان زندگی یا ارتباطات شما ایجاد کرده بهتر است با یک روانشناس دراین‌باره صحبت کنید. اگر به دلیل مشکلاتی مانند احساس خجالت نمی‌توانید به‌طور مستقیم از یک مشاور کمک بگیرید می‌توانید از جلسات مشاوره تلفنی استفاده نمایید. ازجمله مهم‌ترین درمان‌هایی که برای ملال پیش از قاعدگی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دارودرمانی

استفاده از داروها یکی از رایج‌ترین اقدامات برای درمان مشکلاتی است که سندروم ملال پیش از قاعدگی به همراه خواهد داشت. استفاده از داروهای ضدافسردگی و همین‌طور برخی از داروهای هورمونی می‌تواند در رفع این علائم اثرگذار باشد. بااین‌حال توجه داشته باشید که استفاده از داروها می‌بایست زیر نظر متخصصین صورت بگیرد و بهتر است از استفاده خودسرانه آن‌ها خودداری کنید. برای آگاهی بیشتر درباره درمان افسردگی کلیک کنید.

تغییر سبک زندگی

سبک زندگی یکی از موضوعاتی است که تا حد زیادی می‌تواند در کاهش نشانه‌های مربوط به اختلالات قاعدگی اثرگذار باشد. سعی کنید در روزهایی که به تاریخ شروع قاعدگی خود نزدیک می‌شوید مسائلی مانند داشتن خواب کافی و انجام مرتب فعالیت‌های ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. همین‌طور بهتر است در طی این دوران بیش‌تر از غذاهای طبیعی و ساده استفاده کنید و تا جای ممکن از مصرف کافئین، الکل و همین‌طور غذاهای چرب یا سنگین خودداری کنید.

اصلاح ذهنیت

روانشناسان معتقدند تصور و انتظارات ما از وقایع محیط اطراف تا حد زیادی احساسات و همین‌طور رفتار ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. به همین خاطر در شرایطی که شما با رسیدن به روزهای منتهی به قاعدگی انتظار به‌هم‌ریختگی شرایط روحی را داشته باشید این موضوع باعث محتمل‌تر شدن بروز این مشکلات برای شما خواهد شد. درنتیجه یکی از اقداماتی که می‌تواند در درمان مشکلات پیش از قاعدگی به شما کمک کند این است که ذهنیت خود را نسبت به این مسئله در حالت خنثی نگه دارید. اضطراب از شروع دوره جدیدی در چرخه قاعدگی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند شرایط شما را دشوارتر کند.

اگر احساس می‌کنید توانایی کنترل شرایط روحی خود در این بازه زمانی را ندارید می‌توانید از یک مشاور افسردگی در این زمینه کمک بگیرید. استفاده از روش‌های درمانی مانند ذهن آگاهی و همین‌طور تمرینات آرام‌سازی تا حد زیادی در این شرایط به شما کمک خواهد کرد. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

نشانه‌های سندروم ملال پیش از قاعدگی چیست؟

احساس غم، اضطراب، پرخاشگری و تنش در روابط بین فردی، احساس خستگی و خواب‌آلودگی و همین‌طور مشکلات جسمی ازجمله نشانه‌های سندروم ملال پیش از قاعدگی هستند. این نشانه‌ها در فاصله یک تا دو هفته مانده به شروع قاعدگی ایجاد شده و در روزهای دوم یا سوم قاعدگی به‌تدریج از شدت آن‌ها کاسته می‌شود.

بهترین راهکار برای درمان سندروم ملال پیش از قاعدگی چیست؟

بهترین راهکار استفاده هم‌زمان از داروها، تغییر سبک زندگی و همین‌طور اصلاح ذهنیت موجود نسبت به این مسئله است.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : سندروم ملال پیش از قاعدگی

 



:: برچسب‌ها: سندروم ملال پیش از قاعدگی ,
:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نشانه دوست داشتن مردان چیست؟ همه افراد معمولاً در روزهای نخست یک رابطه یا زمانی که می‌خواهند راجع به احساس فردی نسبت به خود بیشتر بدانند با این سؤال مواجه می‌شوند. دانستن نشانه های دوست داشتن مردان می‌تواند تا حد زیادی به شما در کنترل یک رابطه عاطفی کمک کند. اگر بدانید طرف مقابل در رفتارش به این نشانه‌ها توجه دارد احتمالاً دلگرمی بیشتری برای ارتباطتان پیدا خواهید کرد و همین‌طور اگر متوجه شوید رفتار وی از این نشانه‌ها خالیست شاید بهتر باشد تصمیم جدی‌تری برای بهبود بخشیدن به اوضاع رابطه یا حتی جدایی بگیرید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که دوست داشتن در تمامی افراد یکسان نیست و گاهی ممکن است فردی که به شما علاقه دارد هیچ‌یک از این نشانه‌ها را در رفتار خود نداشته باشد. پس اگر نسبت به رابطه خود احساس نگرانی می‌کنید بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید.

 

منبع :  نشانه دوست داشتن مردان

 

 

نشانه های دوست داشتن مردان

آیا نشانه های دوست داشتن در مردان را می‌شناسید؟ باید گفت هر مردی با توجه به شخصیت خود، فرهنگی که در آن زندگی می‌کند و همین‌طور کیفیت ارتباطی که با شما دارد دوست داشتن خود را به شیوه خاصی ابراز می‌کند. بااین‌حال معمولاً نشانه‌هایی که در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم در رفتار مردی که به شما علاقه دارد دیده می‌شود. اگر این نشانه‌ها را در رفتار فردی نمی‌بینید شاید این شما هستید که به رفتار او دقت کافی ندارید یا متوجه منظور او از برخی رفتارها نمی‌شوید. به همین خاطر بهتر است پیش از قضاوت کردن راجع به میزان علاقه شریک احساسی‌تان دراین‌باره از یک زوج درمانگر کمک بگیرید.

1. بیان دوستت دارم

اولین نشانه دوست داشتن مردان این است که آن‌ها محبت خود را به شما ابراز می‌کنند. این محبت می‌تواند در کلام یا رفتار طرف مقابل دیده شود. اگر شریک احساسی‌تان به شما می‌گوید دوستتان دارد یا با محبت با شما رفتار می‌کند، می‌توانید تا حدودی از این موضوع اطمینان داشته باشید که او به شما علاقه دارد.

2. زبان بدن

حتی هنگامی‌که طرف مقابلتان هیچ صحبتی نمی‌کند با دقت به حرکات یا زبان بدن او متوجه خیلی چیزها خواهید شد. اگر مردی به زنی علاقه داشته باشد به او لبخند می‌زند، گاهی برای مدت طولانی نگاهش می‌کند یا سعی می‌کند به لحاظ فیزیکی به او نزدیک شود. برای کسب اطلاعات در زمینه تفاوت زن و مرد از دیدگاه روانشناسی کلیک کنید.

تماس با مشاور

3. حمایت کردن

یکی از مهم‌ترین نقش‌های جنسیتی برای مردان حمایت کردن یا مراقبت از شریک عاطفی‌شان است. به همین خاطر اگر به دنبال نشانه دوست داشتن مردان می‌گردید با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که طرف مقابل تا چه حد از شما حمایت می‌کند؟ هنگامی‌که مردی به یک خانم علاقه داشته باشد سعی می‌کند کارهای نسبتاً دشوار را برای وی انجام دهد، در شرایطی که احتمال خطر وجود دارد از شما مراقبت می‌کند و یا برای پیشرفت و آرامشتان تلاش می‌کند.

4. توجه به شما و خواسته‌هایتان

توجه یکی از مهم‌ترین نشانه‌های دوست داشتن در هر دو جنس است. اگر طرف مقابلتان به ظاهر شما توجه دارد، راجع به آن نظر می‌دهد و در ارتباط با مسائل مختلف زندگی‌تان با شما همفکری می‌کند، این‌ها نشان‌دهنده این است که او به شما علاقه دارد. علاوه بر این توجه می‌تواند به این معنا باشد که او در ظاهر، ارتباطات یا سایر مسائل زندگی خود به خواسته و رضایت شما اهمیت می‌دهد.

5. نشانه دوست داشتن مردان | تمایل به وقت گذراندن در کنار شما

میل به برقراری رابطه یکی از آن نشانه‌هایی است که علاقه شریک احساسی‌تان به شما را نشان می‌دهد. به‌طورکلی همه ما در طول ساعات روز وقتمان را به موضوعاتی اختصاص می‌دهیم که برایمان اولویت بیشتری دارند. درنتیجه اگر طرف مقابلتان برای دیدن شما برنامه‌ریزی می‌کند، پیام‌هایتان را به‌موقع جواب می‌دهد و حتی بودن با شما را به بودن در کنار سایرین ترجیح می‌دهد، می‌توانید این‌ها را نشانه‌ای از علاقه او بدانید.

6. اهمیت دادن به آرامش طرف مقابل

اگر مردی واقعاً زنی را دوست داشته باشد همواره برای آرامش او تلاش می‌کند. آن‌ها معمولاً شخص موردعلاقه‌شان را در معذوریت یا بر سر دوراهی‌ها قرار نمی‌دهند و همیشه سعی می‌کنند تا او را به آرامش برسانند. درنتیجه اگر طرف مقابلتان بر سر موضوعات مختلف با شما دعوا می‌کند یا شما را مجبور به انجام کاری می‌کند، بهتر است راجع به احساس وی نسبت به خودتان با دقت بیشتری فکر کنید.

7. حساسیت به رفتارها و ارتباطات طرف مقابل

یک نشانه دوست داشتن مردان این است که آن‌ها روی رفتار و به‌خصوص ارتباطات شما با سایر آقایان حساسیت نشان می‌دهند. هنگامی‌که فردی برای یک شخص اهمیت نداشته باشد نحوه لباس پوشیدن یا ارتباطات وی نیز برایش اهمیتی نخواهد داشت اما اگر او از شما می‌خواهد در بعضی مهمانی‌ها به شکل خاصی لباس بپوشید یا برخی از روابط خود را محدود کنید، می‌توانید این موضوع را به‌پای علاقه بگذارید. بااین‌حال دقت داشته باشید که میزان این درخواست‌ها موضوع بسیار مهمی است. اگر احساس می‌کنید توجه وی به شما حالت بدبینی یا زورگویی پیدا کرده بهتر است پیش از هرگونه تصمیم‌گیری راجع به این رابطه با یک روانشناس در این زمینه صحبت کنید.

8. معرفی شما به اطرافیان

آقایان معمولاً تا پیش از جدی شدن یک رابطه از شما با اطرافیان و به‌خصوص خانواده خود صحبت نمی‌کنند. به همین خاطر اگر طرف مقابل شما را به‌راحتی و بدون هیچ ناراحتی به اطرافیان خود معرفی می‌کند این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از دوست داشتن باشد.

9. نشانه دوست داشتن مردان | صحبت کردن از آینده

اگر شریک احساسی‌تان با شما از آینده و ازدواج صحبت می‌کند، این موضوع را دلیلی برای علاقه او به خودتان بدانید. این صحبت‌ها نشان می‌دهند که او برای شما جایگاهی در زندگی آینده خود در نظر گرفته و این ‌یکی از مهم‌ترین نشانه‌های دوست داشتن در مردان است.

10. دوست داشتن بی‌قیدوشرط

در یک رابطه عاطفی هرچقدر هم که صمیمیت و علاقه وجود داشته باشد ایجاد اختلاف موضوعی غیرقابل‌اجتناب است. اما شیوه حل کردن این اختلافات یا شدت درگیری‌هایی که پس از هر بحث میان طرفین ایجاد می‌شود یکی از نشانه‌هایی است که کیفیت علاقه طرف‌مقابل را به شما نشان می‌دهد. دوست داشتن بی‌قیدوشرط به این معناست که صرف‌نظر از تمام بحث‌ها و مشکلاتی که در یک رابطه پیش می‌آید طرف‌مقابل باز هم شما را دوست دارد و به ارتباط با شما ادامه می‌دهد.

هنگامی‌که مردی علاقه خود به شما را محدود به شکل خاصی از لباس پوشیدن و آرایش کرده یا ارتباط جنسی را شرطی برای ادامه رابطه می‌داند بهتر است کمی با تردید به احساسات وی نسبت به خودتان نگاه کنید. به‌طورکلی دوست داشتن بی‌قیدوشرط به این معناست که طرف‌مقابل شما را صرفاً به خاطر خودتان دوست دارد و هیچ‌چیز نمی‌تواند این احساس را تحت تأثیر قرار دهد.

11. محدود کردن ارتباط با دیگران

اگر شریک احساسی‌تان به میزانی که در رابطه با شما پیش می‌رود ارتباط خود را با سایر خانم‌ها محدود کرده و چهارچوبی برای آن قائل می‌شود، می‌توانید روی این موضوع به‌عنوان دلیلی برای علاقه او به خودتان حساب باز کنید. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مردی قلبا به شما علاقه داشته باشد دلیلی برای توجه به سایر زنان وجود ندارد.

 

نشانه دوست داشتن مردان | مردان به چه زنانی علاقه‌مند می‌شوند؟

هر فردی با توجه به شخصیت، باورها و فرهنگی که در آن رشد کرده دیدگاه خاصی راجع به شریک احساسی خود دارد و از سبک شخصیتی خاصی نیز خوشش می‌آید. به همین خاطر شما نمی‌توانید یک فهرست ثابت برای ویژگی‌هایی که باعث علاقه یک مرد می‌شود را مشخص کنید. بااین‌حال به‌طورکلی می‌توان گفت اعتمادبه‌نفس، آراستگی ظاهری، پرهیز از منفی‌بافی یا غر زدن ازجمله رفتارهایی هستند که برای تمامی آقایان جذاب خواهند بود.

اگر احساس می‌کنید در برقراری یک رابطه عاطفی سالم و طولانی‌مدت ضعیف هستید یا نمی‌توانید توجه مردی را به خود جلب کنید، بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. مشاورین با بررسی رفتارهای شما می‌توانند نقاط ضعف رفتارتان را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را دراین‌باره به شما بدهند.

 

نشانه دوست داشتن مردان | ساختن یک رابطه سالم

احساسات دیگران نسبت به ما همیشه می‌تواند با توجه به رفتارهایمان کمتر یا بیشتر شود. اگر احساس می‌کنید نشانه‌های دوست داشتن را خیلی در رفتار شریک احساسی‌تان نمی‌بینید یا حتی فکر می‌کنید احساسات او نسبت به شما کمتر از قبل شده نگران نباشید. شما می‌توانید با تغییر دادن رفتار خود و تلاش برای حل کردن مشکلات درون رابطه، کیفیت ارتباطتان را حتی از قبل نیز بهتر کنید. به همین ترتیب به خاطر داشته باشید که اگر اکنون شریک عاطفی‌تان به شما علاقه دارد این به معنای آن نیست که تا همیشه رابطه شما به همین شکل باقی خواهد ماند. ارتباطات عاطفی همواره نیاز به مراقبت دارند و اگر در این زمینه بی‌توجهی کنید یا بیش‌ازحد به احساس طرف مقابل خود مطمئن شوید، ممکن است همه‌چیز به‌تدریج از بین برود.

به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که در روابط عاطفی خود همیشه از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند بی‌طرفانه راجع به رابطه شما قضاوت کنند و نهایتاً راهکارهایی را برای بهبود بخشیدن به یک ارتباط عاطفی یا حل کردن مشکلات ارائه کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با جنس مخالف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین نشانه‌های دوست داشتن در مردان چیست؟

نشانه‌های دوست داشتن با توجه به شخصیت هر فرد و میزان ارتباطی که میان شما وجود دارد متفاوت است؛ اما کلام و رفتار محبت‌آمیز، توجه به احساسات و خواسته‌های شما، تلاش برای حمایت و اهمیت دادن به احساس آرامشتان ازجمله نشانه‌های دوست داشتن مردان هستند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  نشانه دوست داشتن مردان



:: برچسب‌ها: نشانه دوست داشتن مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 1036
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در البرز کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در البرز پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در البرز

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در البرز | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در البرز

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در البرز



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در البرز ,
:: بازدید از این مطلب : 582
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در آذربایجان شرقی پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی

 

 

مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

منبع :  مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در آذربایجان شرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در آذربایجان غربی پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع :  مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در آذربایجان غربی ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلال چند شخصیتی یکی از زیر مجموعه‌های اختلالات تجزیه‌ای است که با عنوان اختلال هویت تجزیه‌ای یا تجزیه هویت شناخته می‌­شود. این اختلال شاید در بین عموم، بسیار شناخته شده باشد و به راحتی آن را به دیگران نسبت بدهند اما یکی از اختلال‌های نادر و عمیق روانشناختی است که جز تعدادی محدود و انگشت شمار اکثرا درمان نشده‌اند. این اختلال به طور کلی عبارت است از وجود دو یا چند هویت یا شخصیت متمایز که به تناوب رفتار فرد را کنترل می‌­کنند. با آگاهی از علائم، دلایل و راه‌های درمان این اختلال می‌توانید آن را تشخیص داده و گامی برای درمان آن بردارید. 

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی در DSM5

 

 

 

منبع :  اختلال چند شخصیتی

 

 

 

اختلال شخصیت چندگانه (اختلال هویت تجزیه‌­ای)

این اختلال یکی از زیر مجموعه‌های اختلالات تجزیه‌ای است که با وجود دو یا چند شخصیت مستقل و مجزا از هم در وجود یک شخص مشخص می‌­شود و هر کدام از این شخصیت‌ها به طور متناوب، رفتار فرد را تحت کنترل می­‌گیرند. به نوعی احساسی شبیه حس تسخیر شدن بدن توسط یک هویت دیگر است. نیمی از مبتلایان کمتر از 10 شخصیت دارند اما تعداد این شخصیت‌ها در یک فرد حتی می­‌تواند به 100 شخصیت مجزا نیز برسد.

در این اختلال، هر کدام از این شخصیت‌ها نام، سن، خاطرات، ویژگی‌ها و ژست‌های گفتاری و رفتاری متفاوت دارند. حتی سلیقه‌ها و سبک زندگی آن‌ها نیز متفاوت است. امکان دارد که یک معلم درونگرای منظم با علاقه به موسیقی و فیلم یک شخصیت دیگری داشته باشد که یک ورزشکار بسیار پر انرژی با علاقه به دورهمی‌های دوستانه و حتی مصرف مخدر باشد. بسیاری از این بیماران، دچار دوره‌های موقتی تغییر شخصیت و هویت‌اند که در اثر ضربه‌ها و فشارهای روانی ناگهانی به وجود می‌آید.

 

تماس با مشاور

دلایل ایجاد اختلال چند شخصیتی

معمولا خیلی از اختلالات شخصیتی علت مشخصی ندارند اما اصلی‌ترین علت اختلال هویت تجزیه‌ای، تجربه‌های دردناک و آسیب زا در دوران کودکی است. تحقیقات نشان می‌دهند که علت اختلال چند شخصیتی پاسخ روان فرد نسبت به فشارهای درونی و بیرونی به ویژه در سال‌های اولیه کودکی است که غفلت‌های شدید والدین یا سو استفاده‌های جسمی و روانی از آن‌ها، ممکن است در رشد شخصیت اختلال ایجاد کند. در 99 درصد مبتلایان، سابقه آسیب‌های شخصی یا ضربه‌های مکرر بسیار شدید و معمولا تهدیدکننده زندگی در یک دوره حساس سنی وجود داشته است.

تجربه سو استفاده جنسی، دیدن یک حادثه وحشتناک یا تماشای صحنه‌هایی مانند صحنه اعدام، تجربه ترس شدید و از این دست تجربیات نیز می‌توانند باعث این اختلال شوند. منظور از دوره حساس سنی معمولا زیر 6 سالگی است. در خانواده‌هایی که والدین خشن، بی‌رحم، سرکوب‌گر، تحقیرکننده و غیرقابل پیش بینی هستند، احتمال تخریب شخصیت کودک و ابتلای او به اختلال هویت تجزیه‌ای در آینده بیشتر می‌شود.

 

اختلال چند شخصیتی در کودکان

توجه کنید که بروز این اختلال در کودکان بسیار نادر است ولی شروع آن، از دوران کودکی و در اثر آسیب‌های آن شروع می­‌شود. بنابراین کودک اگر درگیر همبازی‌های خیالی خود شده یا این چنین نشانه‌هایی را تجربه کرد، ممکن است اختلالات دیگری را نیز تجربه کند. درست است که تعدادی کودک مبتلا به این اختلال معرفی شده‌اند اما اکثر آن‌ها توسط والدینی که خود چندشخصیتی هستند به مراکز پزشکی ارجاع داده شده‌اند.

 

علائم و نشانه‌های اختلال چندشخصیتی

فرد مبتلا به اختلال هویت تجزیه‌ای دارای دو یا چند شخصیت متفاوت و متمایز است. باید دقت کنید که وقتی صحبت از شخصیت متفاوت و متمایز می­‌شود، نباید آن را با تغییرات اخلاقی، رفتاری و خلقی اشتباه گرفت. اختلال چند شخصیتی وجود یک شخصیت اصلی به عنوان شخصیت معمول یا هسته و یک یا چند شخصیت تغییردهنده است که کاملا در تمام موارد، حتی ظاهر، پوشش و آرایش فرد نیز تغییر ایجاد می­‌کند. هرگونه تغییر شخصیتی، هرچند موقت می‌تواند نشانه این اختلال باشد. حتی ممکن است شخصیت تغییردهنده نسبت به شخصیت اصلی احساسات منفی داشته باشد.

فرد مبتلا به این اختلال، از تغییرات و حالات شخصیت دیگر و خاطرات تجربه شده او معمولا آگاه نیست. استرس یا حتی یادآوری یک خاطره تلخ، می‌­تواند باعث تغییر شخصیت شود. فرد مبتلا دچار یک فراموشی غیرعادی است و امکان دارد فردی را بشناسد که اصلا او را ندیده یا چیزی که برای خانه خریده است فراموش کند.

این فراموشی با فراموشی‌های عادی فرق می‌کند. فرد ممکن است به طور ناگهانی احساس گسست کند و از بیرون مانند یک تماشاگر خودش را ببیند. توهم‌ها و هذیان‌هایی مانند شنیدن صداهایی مثل صدای گریه بچه یا صدای موجودی از عالم ارواح را تجربه کنند. سطح عملکرد فرد ممکن است از خفیف تا بسیار شدید تحت تاثیر قرارگرفته و مختل شود.

 

بیشتر بخوانید : درمان اضطراب | تکنیک های درمان اضطراب شدید

 

درمان اختلال چند شخصیتی

درمان این اختلال بسیار سخت است اما غیرممکن نیست. هدف درمان مبتلایان به اختلال شخصیت چندگانه، حذف شخصیت‌های دیگر نیست بلکه رسیدن به نوعی سازگاری و درک متقابل بین شخصیت‌هاست. یعنی هدف درمان این است که شخصیت اصلی فرد مبتلا، شخصیت‌های دیگر خود را بشناسد و بتواند بین شخصیت اصلی خود و دیگر شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند تا کنترل آن‌ها را تا حدودی به دست بگیرد. همچنین افزایش توانایی فرد در مواجهه با عوامل استرس‌زا و هر عاملی که بتواند او را تحت تاثیر قرار دهد نیز هدف دیگر درمان است.

درمان این بیماران طولانی مدت است و مهم‌ترین لازمه آن، وجود یک محیط کاملا عاری از هرگونه تنش و استرس و داشتن یک سبک زندگی سالم در کنار یک تیم درمانی کاملا حرفه‌ایست. امکان دارد که درمان سال‌ها ادامه داشته باشد و فرد مبتلا باید کاملا به درمانگر خود اعتماد کرده و با او احساس نزدیکی بکند. برخی از روش‌های درمانی مانند روانکاوی، حساسیت‌زدایی، هیپنوتیزم درمانی و حتی درمان‌های القای الکتریکی مغز نیز وجود دارند که همزمانی برخی از آن‌ها می­‌تواند کمک کننده باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا اختلال چند شخصیتی قابل درمان است؟

بله. درمان این اختلال کمی سخت و معمولا زمان بر است اما با استفاده از روش‌های درمانی صحیح و همکاری فعال خود فرد، می‌توان آن را درمان کرد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  اختلال چند شخصیتی



:: برچسب‌ها: اختلال چند شخصیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص گاباپنتین که با نام تجاری نورونتین نیز در بازار به فروش می‌رسد ازجمله داروهایی است که قدرت مناسبی در کاهش جریان الکتریکی غیرطبیعی مغز دارد و به همین خاطر معمولاً برای درمان مشکلاتی نظیر تشنج، صرع و همین‌طور سردردهای میگرنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه گاباپنتین می‌تواند نقش مؤثری در کاهش حملات صرع و تشنج داشته باشد بااین‌حال استفاده و همین‌طور قطع مصرف آن می‌بایست زیر نظر متخصصین صورت بگیرد. بهتر است برای جلوگیری از بروز عوارض ناخوشایند، پیش از شروع مصرف این دارو پزشک را در جریان سایر داروهایی که استفاده می‌کنید و همین‌طور حساسیت‌های دارویی یا بیماری‌های خود قرار دهید. در ادامه بیشتر درباره داروی گاباپنتین صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

 

منبع :  قرص گاباپنتین

قرص و داروی گاباپنتین و موارد استفاده از آن

گاباپنتین نام دارویی است که تأثیر بالایی در کاهش جریان الکتریکی غیرطبیعی مغز و تنظیم فعالیت سلول‌های دستگاه عصبی دارد. به همین خاطر از این دارو معمولاً برای کاهش حملات تشنجی و درمان بیماری صرع استفاده می‌شود. گاباپنتین همچنین در کاهش دردهای ناشی از آسیب به اعصاب نظیر دردهای ناشی از بیماری زونا یا دیابت نیز تأثیر بسیاری دارد. بااین‌حال ممکن است در هنگام استفاده از این دارو عوارض ناخوشایندی مانند احساس خواب‌آلودگی، سرگیجه و همین‌طور تحریک‌پذیری را تجربه کنید. به همین خاطر معمولاً تجویز این دارو از مقادیر کم برای روزهای نخستین شروع شده و به‌تدریج و با عادت کردن بدن به آن میزان مصرف افزایش پیدا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر درباره بیماری صرع کلیک کنید.

شیوه مصرف قرص گاباپنتین

نحوه مصرف گاباپنتین برای هر فرد با توجه به وضعیت جسمی، جنسیت، سلامتی فرد و همین‌طور سابقه استفاده از داروها متفاوت خواهد بود و به همین خاطر استفاده از این دارو می‌بایست زیر نظر متخصصین صورت بگیرد. یکی از توصیه‌هایی که در استفاده از داروی گاباپنتین معمولاً مطرح می‌شود این است که زمان مشخصی را به مصرف دارو اختصاص بدهید و هرروز دارو را در همین ساعت مصرف کنید.

درصورتی‌که یک وعده استفاده از این دارو را فراموش کردید بلافاصله پس از یادآوری آن را استفاده کنید اما در شرایطی که به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک شده‌اید به‌هیچ‌عنوان میزان مصرف را دو برابر نکنید. در شرایطی که به هر دلیلی می‌خواهید استفاده از این دارو را قطع کنید بهتر است پزشک معالج خود را در جریان گذاشته و از او بخواهید تا میزان مصرف را به‌تدریج کاهش دهد؛ در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی نظیر حملات تشنجی برای فرد پیش آید.

تماس با مشاور

عوارض جانبی قرص گاباپنتین

به‌طورکلی استفاده از داروهای شیمیایی به‌موازات اثرگذاری مثبت، عوارض جانبی ناخوشایندی را نیز به همراه خواهد داشت. اگرچه تمامی عوارض داروی گاباپنتین باهم در یک فرد دیده نمی‌شوند و برخی از این عوارض نظیر ایجاد افسردگی یا افکار خودکشی نادر هستند بااین‌حال درصورتی‌که با هریک از این عوارض مواجه شدید و علی‌رغم استفاده منظم از دارو این عوارض کاهش نیافته یا شدت آن بیش‌ازحدی است که بتوانید تحمل کنید بهتر است دراین‌باره با یک متخصص صحبت کنید. ازجمله عوارض منفی شایع‌تر استفاده از گاباپنتین موارد زیر را شامل می‌شود.

  • خواب‌آلودگی و احساس خستگی
  • سرگیجه
  • از دست دادن تعادل
  • مشکلات مربوط به بینایی مثل تاری دید، دوبینی یا حرکات غیرمعمول چشم
  • خشکی دهان
  • مشکلات گوارشی مثل یبوست یا احساس تهوع

عوارض جانبی خطرناک گاباپنتین

برخی از عوارض منفی گاباپنتین اگرچه بسیار نادر است بااین‌حال به دلیل پیامدهای ناگواری که می‌تواند برای فرد ایجاد کند می‌بایست جدی‌تر گرفته شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بلافاصله این موضوع را با متخصص در میان بگذارید و یا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

  • مشکل در تنفس مثل کندی تنفس
  • ورم دست‌وپا
  • احساس خارش در پوست،
  • تب
  • ورم غدد لنفاوی

همچنین گاباپنتین می‌تواند در کودکان با عوارض خطرناک زیر همراه شود.

  • اختلالات رفتاری
  • فعالیت بیش‌ازحد
  • مشکل تمرکز
  • پرخاشگری

عوارض جانبی قرص گاباپنتین | مشکلات روانی

تغییر در شرایط روحی و سلامت روان افرادی که از گاباپنتین استفاده می‌کنند معمولاً اتفاق نمی‌افتد بااین‌حال در برخی مواقع این علائم در فرد دیده شده است.

  • خشونت و پرخاشگری
  • وحشت‌زدگی و اضطراب
  • افسردگی
  • دشواری در خواب

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی به این معناست که استفاده از برخی داروها در کنار هم باعث کاهش اثرگذاری دیگری شده و یا با تشدید علائم یکدیگر می‌تواند خطرات جدی را برای سلامت فرد به همراه داشته باشد. به همین خاطر پیش از استفاده از داروی گاباپنتین پزشک معالج خود را در جریان سایر داروهایی که استفاده می‌کنید، حساسیت‌های دارویی و همین‌طور بیماری‌ها به‌ویژه مشکلات مربوط به کلیه یا بیماری‌های تنفسی قرار دهید. با توجه به اینکه استفاده از این دارو در کنار مواد مخدر می‌تواند مشکلات جدی را برای فرد ایجاد نماید درصورتی‌که به هر ماده‌ای اعتیاد دارید این موضوع را به متخصصین اطلاع دهید.

  • انواع داروهای خواب‌آور و ضد اضطراب
  • داروهایی که برای شل کردن عضلات مورداستفاده قرار می‌گیرد
  • آنتی‌هیستامین‌ها
  • الکل و ماری‌جوانا
  • تریاک و تمامی مشتقات آن؛ حتی مسکن‌هایی نظیر کدئین و مورفین
  • داروهای ضد افسردگی

برای آشنایی بیشتر با داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

مسمومیت با داروی گاباپنتین

بیهوشی و مشکلات تنفسی به‌ویژه کند شدن تنفس از جدی‌ترین نشانه‌های مسمومیت با گاباپنتین است. درصورتی‌که این نشانه‌ها را در فردی می‌بینید که از این دارو استفاده می‌کند هر چه سریع‌تر او را به مراکز درمانی برسانید. همچنین مصرف بیش از اندازه نیز می‌تواند با خطر مسمومیت همراه باشد. در این شرایط فرد خواب‌آلودگی شدید، لکنت زبان و ضعف بدنی را تجربه می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی و سایر اختلالات اضطرابی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

گاباپنتین چیست؟

گاباپنتین نام دارویی است که برای درمان صرع، کاهش حملات تشنجی و همین‌طور کنترل سردردهای میگرنی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چه داروهایی را نباید با گاباپنتین استفاده کرد؟

داروهای ضد اضطراب و خواب‌آور، آنتی‌هیستامین‌ها، الکل، ماری‌جوانا، تریاک و تمامی مشتقات آن ازجمله داروهایی هستند که نباید هم‌زمان با گاباپنتین مورداستفاده قرار بگیرند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  قرص گاباپنتین



:: برچسب‌ها: قرص گاباپنتین ,
:: بازدید از این مطلب : 1180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

با توجه به تفاوت‌های زیادی که بین مردان و زنان وجود دارد، شناخت مردان یک امر ضروری است که به زنان کمک می‌کند تا درک بهتری از دنیای آنان به دست آورند و در روابط نسبت به یکدیگر دچار سوتفاهم نشوند. برای مثال بسیاری از خانم‌ها از بی توجهی همسر خود شاکی هستند که این به دلیل تفاوت در نوع تربیت و فیزیولوژی آن‌هاست و با شناخت بیشتر می‌توان این مشکلات را حل کرد. آگاهی از ویژگی‌های کلی مردان به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارتباط بهتری با مرد مورد نظر خود برقرار نمایید و رابطه عاطفی سالمی را شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت زن و مرد از دیدگاه روانشناسی کلیک کنید.

 

منبع : شناخت مردان

 

شناخت مردان

هر فردی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد اما به طور کلی برخی از ویژگی‌ها در اکثر مردان مشترک است. موارد زیر در شناخت بهتر مردان به شما کمک می‌کند:

1. نحوه بیان احساس در مردان

مردان معمولا احساسات خودشان را به طور مستقیم بیان نمی‌کنند. بنابراین لازم است که برای آگاهی از افکار واحساسات مستقیما از انان سوال کنید. از همسرتان بخواهید برنامه‌اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که ملاقاتتان کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می‌کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک‌تر می‌بیند. این گونه می‌توانید تا حدودی از احساس او مطلع شوید.

2. ابراز علاقه در عمل

بیشتر مردها احساسات خود را به صورت کلامی ابراز نمی‌کنند و در عوض با عمل به ابراز علاقه می‌پردازند. مثلا انجام دادن کاری که شما دوست دارید، در صورتی که برخلاف میل خودش است. حتی خرید روزمره نیز از سوی آقایان نوعی ابراز علاقه است. مثلا وقتی برخلاف میل باطنی‌شان همراه شما در یک مهمانی خانوادگی شرکت می‌کنند، دوست داشتن خود را نشان می‌دهند.

تماس با مشاور

3. شناخت مردان | شنونده خوبی هستند

مردان شنونده خوبی هستند ولی ممکن است در ظاهر این مورد را نشان ندهند، مردان برعکس خانم‌ها که موقع گوش کردن صحبت کسی با حرکات اشاره و یا گفتن بعضی کلمات نشان می‌دهند که در حال گوش دادن هستند، هنگام صحبت شما سکوت می‌کنند تا بتوانند به حرف‌هایتان فکر کنند. این بدان معنا نیست که آن‌ها به حرف‌های شما توجهی ندارند.

4. دوست دارند زمانی را با خود خلوت کنند

مردان با وجود این که در بیشتر فعالیت‌های خانوادگی شرکت می‌کنند، گاهی نیاز دارند یک زمانی را تنها باشند و به کارهای مورد علاقه خود بپردازند یا حتی زمانی را تنها در گوشه‌ای بنشینند و تفکر کنند. آگاهی از این خصوصیت اخلاقی مردان نقش مهمی در بهبود روابط زن و شوهر دارد. درخواست همسرتان برای مدتی تنهایی نشانه عدم علاقه او به شما نیست.

 5. مردان کمتر از زبان بدن استفاده می‌کنند

مردان کمتر از زبان اشاره و بدن استفاده می‌کنند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آن‌ها معمولا نامفهوم است. همچنین ممکن است زبان بدن خانم‌ها را نیز دیرتر متوجه بشوند؛ مثلا ناراحتی زنان را که در چهره‌شان نمایان است یا پیام‌های اشاره‌ای و لحن صدا را ممکن است تشخیص ندهند. بنابراین اگر می‌خواهید مطمئن شوید احساستان را دریافت کرده‌اند آن را مستقیم بیان کنید.

6. شناخت مردان | قدردانی تاثیر مثبتی در مردان دارد

قدردانی از همسر می‌تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعات نشان داده وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آن‌ها ارزش گذاشته می‌شود، بیشتر سعی می‌کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

 

چه گونه خواسته خود را برای مردان بیان کنیم؟

همانطور که گفته شد مردان به احساسات و خوشحالی همسر خود اهمیت می‌دهند، ولی تا زمانی که با آن‌ها راجع به خواسته‌ها و احساساتتان صحبت نکنید متوجه این قضیه نمی‌شوند. پس خواسته خود را به صراحت بگویید و در بیان آن طفره نروید، در این صورت مردان هم گوش می‌دهند و هم از خوشحالی شما حس خوبی پیدا می‌کنند.

همچنین شما نباید انتظار داشته باشید که همسر شما در شناخت شخصیتتان همیشه پیش قدم باشد. بلکه خودتان باید گاهی اوقات راجع به شخصیتتان صحبت کنید. از علایق و افکار همسرتان آگاه شوید و دنبال نقاط مشترک در بین آن‌ها باشید و هم چنین آن‌ها را پرورش دهید تا رابطه بهتری بین شما برقرار شود.

 

درک مردان در نقطه مقابل زنان

زنان و مردان در برخی موارد با هم متفاوت هستند که شناخت این تفاوت‌ها باعث داشتن رابطه بهتر می‌شود. عمده‌ترین تفاوت زنان و مردان به شرح زیر است:

1. شناخت مردان | فیزیولوژیک

نیم کره راست مغز مردها که مربوط به کارها و مهارت‌های فیزیکی آن‌هاست از نیم کره چپ بزرگتر است. اما زن‌ها برعکس هستند یعنی نیم کره راست مغزشان که مربوط به گفتار و بیان احساسات است از نیم کره چپ مغزشان بزرگ‌تر می‌باشد. به همین دلیل مردها در بیان احساسات و علاقه‌شان نسبت به زن‌ها بسیار ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

2. وظایف

مردها همیشه خودشان را با کار و فعالیت‌های اقتصادیشان می‌شناسند و همیشه تمام تلاششان را برای حمایت مالی خانواده می‌کنند. وظایف مربوط به خانه نیز به عهده زن‌هاست و مردها نقش کمتری در این زمینه دارند. در واقع کار بخشی از هویت مردها به حساب می‌آید. امروزه این مساله با برابری نقش زن و مرد در جامه کم رنگ‌تر شده است اما به هرحال این باور و تقسیم وظایف در ناخوداگاه زنان و مردان وجود دارد. 

3. شناخت مردان | تربیت

تربیت دختران و پسران از دوره کودکی با یکدیگر متفاوت است. به طور معمول پسران را طوری تربیت می‌کنند که این باور در وجودشان شکل گیرد که نسبت به زنان برتری دارند و نباید راجع به احساساتشان صحبت کنند و مشکلاتشان را با دیگران در میان بگذارند. این نوع تربیت باعث شده که مردان در ابراز علاقه توانایی نداشته باشند به طوری که گاهی بعضی زنان در عشق همسر خود به شک می‌افتند.

 

سخن آخر

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که برای شناخت مردان کمک گرفتن از یک مشاور و متخصص روانشناس بهترین گزینه می‌باشد. این گونه شما علاوه بر شناخت دنیای کلی مردان، با بیان خصوصیات مرد مد نظر خود، می‌توانید به طور خاص از تمام روحیات، خواسته‌ها و تمام روش‌های تاثیرگزاری بر او آگاه شوید. این گونه نه تنها بهترین ارتباط بین شما شکل خواهد گرفت بلکه با یادگیری روش‌های رفتاری با او می‌توانید بیشترین تاثیر را روی یک مرد بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با جنس مخالف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

ویژگی‌های کلی مردان چیست؟

هر فردی ویژگی‌های خاص خود را دارد اما به طور کلی می‌توان گفت مردان در ابراز احساسات کلامی ضعیف هستند و بیشتر در عمل علاقه خود را اثبات می‌کنند. مردان نسبت به زنان درک ضعیف‌تری نسبت به ارتباطات غیر کلامی دارند و به همین دلیل لازم است که به طور مستقیم با آنان صحبت کرد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : شناخت مردان



:: برچسب‌ها: شناخت مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داروی کلردیازپوکساید یا لیبریوم یکی از آرام‌بخش‌هایی است که برای کاهش اضطراب و همین‌طور درمان بی‌خوابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلردیازپوکساید باعث افزایش ترشح ماده شیمیایی به نام گابا از مغز می‌شود و با توجه به تأثیری که گابا در کاهش فعالیت اعصاب و احساس آرامش دارد، این دارو اثرات ضد اضطرابی خود را نشان خواهد داد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده طولانی‌مدت از کلردیازپوکساید باعث وابستگی روانی یا اعتیاد به این دارو خواهد شد. همچنین قطع خودسرانه مصرف نیز می‌تواند باعث بازگشت علائم اضطرابی باشد. به همین خاطر بهتر است در کنار استفاده از این دارو از یک روانشناس راهکارهایی را برای کاهش مشکلات اضطرابی و همین‌طور مدیریت هیجانات خود آموزش ببینید.

 

بیشتر بخوانید : علائم اضطراب | نشانه های اضطراب شدید چیست؟

 

منبع :  قرص کلردیازپوکساید چیست

 

 

کلردیازپوکساید و موارد استفاده از آن

داروی کلردیازپوکساید که با نام تجاری لیبریوم و به‌صورت قرص‌های 5 و 10 میلی‌گرمی در بازار موجود است یکی از رایج‌ترین داروهایی است که برای کاهش اضطراب و رفع مشکلات بی‌خوابی مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دارو مغز را وادار به ترشح بیشتر ماده شیمیایی به نام گابا می‌کند و با توجه به اثر گابا بر کاهش فعالیت دستگاه عصبی و احساس آرامش، کلردیازپوکساید خاصیت ضد اضطرابی خود را نمایش خواهد داد.

یکی دیگر از کاربردهای کلردیازپوکساید استفاده از آن برای کاهش نشانه‌های منفی ناشی از ترک الکل است. انقباض عضلات بدن یکی از عوارض ناخوشایند در هنگام ترک اعتیاد به الکل است و با توجه به اینکه کلردیازپوکساید باعث آرامش سیستم اعصاب و عضلات می‌شود از این دارو برای کاهش انقباضات عضلانی در ترک الکل استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد اضطراب کلیک کنید. 

 

تماس با مشاور

نحوه مصرف کلردیازپوکساید

نحوه مصرف داروی کلردیازپوکساید با توجه به شرایط جسمی و سنی هر فرد متفاوت خواهد بود. به همین خاطر بهتر است دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک استفاده کنید. بااین‌حال معمولاً در شرایطی که کلردیازپوکساید برای کاهش اضطراب تجویز شده باشد، باید برای 1 تا 3 بار در روز یک عدد قرص 5 میلی‌گرمی استفاده کنید و درصورتی‌که از این دارو برای کاهش نشانه‌های منفی اعتیاد به الکل استفاده می‌کنید، این مقدار به 4 بار در روز افزایش پیدا می‌کند.

درصورتی‌که یک وعده استفاده از دارو را فراموش کرده‌اید به‌محض یادآوری آن را مصرف کنید اما در شرایطی که به زمان مصرف دوز بعدی دارو نزدیک شده‌اید مصرف وعده قبلی را فراموش کرده و به‌هیچ‌عنوان مقدار مصرف را دو برابر نکنید. بررسی‌های انجام‌شده تفاوت چندانی میان مصرف کلردیازپوکساید به همراه غذا یا بدون آن پیدا نکرده‌اند؛ بااین‌حال بهتر است این دارو را همراه با وعده‌های غذایی خود مصرف کنید.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی در DSM5

 

عوارض جانبی کلردیازپوکساید

تابه‌حال عوارض منفی چندانی از مصرف داروی کلردیازپوکساید گزارش نشده اما بااین‌حال این دارو در برخی افراد می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. درصورتی‌که شدت این علائم در شما بیش‌ازحد است و یا علی‌رغم گذشت مدتی از استفاده علائم همچنان باقیست، هرچه سریع‌تر پزشک خود را در جریان قرار دهید. عوارض منفی استفاده از داروی کلردیازپوکساید عبارتند از:

-خواب‌آلودگی و گیجی
-سرگیجه و سردرد
-تغییر خلق و افزایش عصبانیت
-تغیر میل جنسی
-اختلالات قاعدگی در خانم‌ها

 

تداخلات دارویی کلرودیازپوکساید

به‌طورکلی در شرایطی که از داروهای دیگری در کنار کلردیازپوکساید استفاده می‌کنید و یا به الکل و سایر مخدرهای کند‌کننده دستگاه عصبی اعتیاد دارید، بهتر است پزشک را در جریان این موضوع قرار دهید. با توجه به اینکه الکل و سایر داروهای کند‌کننده دستگاه عصبی مرکزی دارای تأثیرگذاری یکسانی هستند، ممکن است استفاده هم‌زمان آن‌ها باعث افزایش اثرگذاری و بروز مشکلات جدی برای فرد شود. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان‌دهنده این موضوع است که داروی کلردیازپوکساید نباید هم‌زمان با داروهای ضدافسردگی نظیر فلوکستین یا فلووکسامین مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مسمومیت با کلردیازپوکساید

مصرف بیش‌ازحد داروی کلردیازپوکساید می‌تواند باعث اوردوز یا مسمومیت با این ماده شود. در صورت مشاهده نشانه‌های زیر هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

-افت هشیاری
-کاهش فشارخون
-کاهش تنفس
-کاهش تعادل
-اغما یا بیهوشی

 

داروی کلردیازپوکساید | استفاده از درمان‌های جایگزین

داروی کلردیازپوکساید مانند سایر داروهای روان‌پزشکی صرفاً باعث کاهش نشانه‌ها شده و قدرت درمان آن‌ها را ندارد. درنتیجه هنگامی‌که شما به هر دلیلی ازجمله عدم دسترسی به دارو مصرف آن را قطع کنید، نشانه‌های ناخوشایند اضطراب را مجددا تجربه خواهید کرد. علاوه‌بر‌این، این دارو باعث وابستگی روانی می‌شود و فرد برای دستیابی به نتیجه سابق باید مرتباً مقدار مصرف را افزایش دهد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که به‌جای استفاده از داروهای روان‌پزشکی و یا در کنار استفاده از آن‌ها به فکر درمان‌های جایگزین ازجمله روان‌درمانی باشید. برای آشنایی با انواع روش های درمان اضطراب کلیک کنید.

روانشناس طی روان درمانی چه کمکی می کند؟

روانشناسان با آموزش تکنیک‌های درمانی مناسب به شما در کاهش و مدیریت اضطرابتان کمک خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از روان‌درمانی این است که اثرات آن به‌صورت پایدار باقی ‌مانده و شما در سایر شرایط مشابه نیز می‌توانید به خود کمک کنید. یکی از مهم‌ترین درمان‌ها برای کاهش اضطراب استفاده از روش درمان شناختی-رفتاری است. در این روش اضطراب معمولاً به دلیل یک تصور اشتباه ایجاد می‌شود که در آن فرد انتظار بروز یک خطر قریب‌الوقوع را دارد. در طی جلسات درمان شناختی-رفتاری به فرد کمک می‌شود تا با دقت بیشتری افکار خود را بررسی کرده و تصورات غیرمنطقی خود را با افکار سازگارانه‌تری جایگزین نماید.

همچنین درمانگر رفتارهای مناسبی نظیر تکنیک‌های آرام‌سازی را به فرد آموزش می‌دهد. استفاده از این تکنیک‌ها باعث خواهد شد تا بیمار در شرایط بحران بتواند اضطراب خود را کنترل کند. با توجه به اینکه استفاده از درمان‌های روان‌شناختی عوارض و پیامدهای منفی مصرف داروها را ندارند معمولاً توصیه می‌شود که به این درمان‌ها توجه داشته باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه بهترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول 

کلردیازپوکساید چیست؟

کلردیازپوکساید که با نام تجاری لیبریوم در بازار موجود است یکی از داروهای ضد اضطرابی است که برای کاهش اضطراب، مشکلات بی‌خوابی و رفع نشانه‌های منفی ترک اعتیاد به الکل از آن استفاده می‌شود.

کلردیازکساید چه عوارضی دارد؟

استفاده از این دارو می‌تواند باعث احساس خواب‌آلودگی، تغییرات خلقی، سردرد و سرگیجه و یا بروز اختلالاتی در چرخه قاعدگی شود.

آیا استفاده از داروی کلردیازپوکساید اعتیادآور است؟

بله؛ مصرف کلردیازپوکساید برای طولانی‌مدت باعث بالا رفتن تحمل روانی شده و فرد مجبور است برای دستیابی به حالت پیشین دائماً میزان مصرف را افزایش دهد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  قرص کلردیازپوکساید چیست



:: برچسب‌ها: قرص کلردیازپوکساید چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داروی کلردیازپوکساید یا لیبریوم یکی از آرام‌بخش‌هایی است که برای کاهش اضطراب و همین‌طور درمان بی‌خوابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلردیازپوکساید باعث افزایش ترشح ماده شیمیایی به نام گابا از مغز می‌شود و با توجه به تأثیری که گابا در کاهش فعالیت اعصاب و احساس آرامش دارد، این دارو اثرات ضد اضطرابی خود را نشان خواهد داد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده طولانی‌مدت از کلردیازپوکساید باعث وابستگی روانی یا اعتیاد به این دارو خواهد شد. همچنین قطع خودسرانه مصرف نیز می‌تواند باعث بازگشت علائم اضطرابی باشد. به همین خاطر بهتر است در کنار استفاده از این دارو از یک روانشناس راهکارهایی را برای کاهش مشکلات اضطرابی و همین‌طور مدیریت هیجانات خود آموزش ببینید.

 

بیشتر بخوانید : علائم اضطراب | نشانه های اضطراب شدید چیست؟

 

منبع :  قرص کلردیازپوکساید چیست

 

 

کلردیازپوکساید و موارد استفاده از آن

داروی کلردیازپوکساید که با نام تجاری لیبریوم و به‌صورت قرص‌های 5 و 10 میلی‌گرمی در بازار موجود است یکی از رایج‌ترین داروهایی است که برای کاهش اضطراب و رفع مشکلات بی‌خوابی مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دارو مغز را وادار به ترشح بیشتر ماده شیمیایی به نام گابا می‌کند و با توجه به اثر گابا بر کاهش فعالیت دستگاه عصبی و احساس آرامش، کلردیازپوکساید خاصیت ضد اضطرابی خود را نمایش خواهد داد.

یکی دیگر از کاربردهای کلردیازپوکساید استفاده از آن برای کاهش نشانه‌های منفی ناشی از ترک الکل است. انقباض عضلات بدن یکی از عوارض ناخوشایند در هنگام ترک اعتیاد به الکل است و با توجه به اینکه کلردیازپوکساید باعث آرامش سیستم اعصاب و عضلات می‌شود از این دارو برای کاهش انقباضات عضلانی در ترک الکل استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد اضطراب کلیک کنید. 

 

تماس با مشاور

نحوه مصرف کلردیازپوکساید

نحوه مصرف داروی کلردیازپوکساید با توجه به شرایط جسمی و سنی هر فرد متفاوت خواهد بود. به همین خاطر بهتر است دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک استفاده کنید. بااین‌حال معمولاً در شرایطی که کلردیازپوکساید برای کاهش اضطراب تجویز شده باشد، باید برای 1 تا 3 بار در روز یک عدد قرص 5 میلی‌گرمی استفاده کنید و درصورتی‌که از این دارو برای کاهش نشانه‌های منفی اعتیاد به الکل استفاده می‌کنید، این مقدار به 4 بار در روز افزایش پیدا می‌کند.

درصورتی‌که یک وعده استفاده از دارو را فراموش کرده‌اید به‌محض یادآوری آن را مصرف کنید اما در شرایطی که به زمان مصرف دوز بعدی دارو نزدیک شده‌اید مصرف وعده قبلی را فراموش کرده و به‌هیچ‌عنوان مقدار مصرف را دو برابر نکنید. بررسی‌های انجام‌شده تفاوت چندانی میان مصرف کلردیازپوکساید به همراه غذا یا بدون آن پیدا نکرده‌اند؛ بااین‌حال بهتر است این دارو را همراه با وعده‌های غذایی خود مصرف کنید.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی در DSM5

 

عوارض جانبی کلردیازپوکساید

تابه‌حال عوارض منفی چندانی از مصرف داروی کلردیازپوکساید گزارش نشده اما بااین‌حال این دارو در برخی افراد می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. درصورتی‌که شدت این علائم در شما بیش‌ازحد است و یا علی‌رغم گذشت مدتی از استفاده علائم همچنان باقیست، هرچه سریع‌تر پزشک خود را در جریان قرار دهید. عوارض منفی استفاده از داروی کلردیازپوکساید عبارتند از:

-خواب‌آلودگی و گیجی
-سرگیجه و سردرد
-تغییر خلق و افزایش عصبانیت
-تغیر میل جنسی
-اختلالات قاعدگی در خانم‌ها

 

تداخلات دارویی کلرودیازپوکساید

به‌طورکلی در شرایطی که از داروهای دیگری در کنار کلردیازپوکساید استفاده می‌کنید و یا به الکل و سایر مخدرهای کند‌کننده دستگاه عصبی اعتیاد دارید، بهتر است پزشک را در جریان این موضوع قرار دهید. با توجه به اینکه الکل و سایر داروهای کند‌کننده دستگاه عصبی مرکزی دارای تأثیرگذاری یکسانی هستند، ممکن است استفاده هم‌زمان آن‌ها باعث افزایش اثرگذاری و بروز مشکلات جدی برای فرد شود. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان‌دهنده این موضوع است که داروی کلردیازپوکساید نباید هم‌زمان با داروهای ضدافسردگی نظیر فلوکستین یا فلووکسامین مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مسمومیت با کلردیازپوکساید

مصرف بیش‌ازحد داروی کلردیازپوکساید می‌تواند باعث اوردوز یا مسمومیت با این ماده شود. در صورت مشاهده نشانه‌های زیر هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

-افت هشیاری
-کاهش فشارخون
-کاهش تنفس
-کاهش تعادل
-اغما یا بیهوشی

 

داروی کلردیازپوکساید | استفاده از درمان‌های جایگزین

داروی کلردیازپوکساید مانند سایر داروهای روان‌پزشکی صرفاً باعث کاهش نشانه‌ها شده و قدرت درمان آن‌ها را ندارد. درنتیجه هنگامی‌که شما به هر دلیلی ازجمله عدم دسترسی به دارو مصرف آن را قطع کنید، نشانه‌های ناخوشایند اضطراب را مجددا تجربه خواهید کرد. علاوه‌بر‌این، این دارو باعث وابستگی روانی می‌شود و فرد برای دستیابی به نتیجه سابق باید مرتباً مقدار مصرف را افزایش دهد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که به‌جای استفاده از داروهای روان‌پزشکی و یا در کنار استفاده از آن‌ها به فکر درمان‌های جایگزین ازجمله روان‌درمانی باشید. برای آشنایی با انواع روش های درمان اضطراب کلیک کنید.

روانشناس طی روان درمانی چه کمکی می کند؟

روانشناسان با آموزش تکنیک‌های درمانی مناسب به شما در کاهش و مدیریت اضطرابتان کمک خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از روان‌درمانی این است که اثرات آن به‌صورت پایدار باقی ‌مانده و شما در سایر شرایط مشابه نیز می‌توانید به خود کمک کنید. یکی از مهم‌ترین درمان‌ها برای کاهش اضطراب استفاده از روش درمان شناختی-رفتاری است. در این روش اضطراب معمولاً به دلیل یک تصور اشتباه ایجاد می‌شود که در آن فرد انتظار بروز یک خطر قریب‌الوقوع را دارد. در طی جلسات درمان شناختی-رفتاری به فرد کمک می‌شود تا با دقت بیشتری افکار خود را بررسی کرده و تصورات غیرمنطقی خود را با افکار سازگارانه‌تری جایگزین نماید.

همچنین درمانگر رفتارهای مناسبی نظیر تکنیک‌های آرام‌سازی را به فرد آموزش می‌دهد. استفاده از این تکنیک‌ها باعث خواهد شد تا بیمار در شرایط بحران بتواند اضطراب خود را کنترل کند. با توجه به اینکه استفاده از درمان‌های روان‌شناختی عوارض و پیامدهای منفی مصرف داروها را ندارند معمولاً توصیه می‌شود که به این درمان‌ها توجه داشته باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه بهترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول 

کلردیازپوکساید چیست؟

کلردیازپوکساید که با نام تجاری لیبریوم در بازار موجود است یکی از داروهای ضد اضطرابی است که برای کاهش اضطراب، مشکلات بی‌خوابی و رفع نشانه‌های منفی ترک اعتیاد به الکل از آن استفاده می‌شود.

کلردیازکساید چه عوارضی دارد؟

استفاده از این دارو می‌تواند باعث احساس خواب‌آلودگی، تغییرات خلقی، سردرد و سرگیجه و یا بروز اختلالاتی در چرخه قاعدگی شود.

آیا استفاده از داروی کلردیازپوکساید اعتیادآور است؟

بله؛ مصرف کلردیازپوکساید برای طولانی‌مدت باعث بالا رفتن تحمل روانی شده و فرد مجبور است برای دستیابی به حالت پیشین دائماً میزان مصرف را افزایش دهد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  قرص کلردیازپوکساید چیست



:: برچسب‌ها: قرص کلردیازپوکساید چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هرپس یکی از ویروس‌های بیماری‌زاست که منجر به ایجاد تب خال و عارضه‌های پوستی در نواحی مختلفی از بدن می‌شود. بیشترین نواحی که هرپس ظاهر می‌شود بر روی لب یا دستگاه تناسلی است و اولین نشانه‌ها به صورت درد و خارش احساس می‌شود. هرپس اگر به بدن راه پیدا کند تا آخر عمر در بدن فرد مبتلا باقی می‌ماند. به همین خاطر بهترین روش درمان پیشگیری از ابتلا شدن با روش‌هایی از جمله رابطه جنسی محافظت شده است چراکه تنها راه انتقال و علت ابتلا به این بیماری تماس پوستی است. با این حال مداخلات سریع و زودهنگام جهت بهبود علائم از شدت ویروس کم می‌کند و احتمال انتقال به افراد دیگر را کاهش می‌دهد. در ادامه به طور کامل درباره هرپس صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

 

منبع :  ویروس هرپس

 

هرپس و انواع آن

هرپس سیمپلکس یا تب خال ساده یک بیماری عفونی است که نحوه بروز علائم آن به صورت ایجاد تب خال، التهاب و عارضه‌های پوستی بر روی اعضای بدن و نواحی تناسلی هر دو جنس مرد و زن است. راه انتقال تب خال به صورت تماس با پوست است که در هنگام رابطه جنسی رخ می‌دهد. امکان انتقال این بیماری از طریق مادر باردار به جفت وجود دارد. در هنگام زایمان نیز در اثر تماس سر و بدن نوزاد با اندام جنسی مادر این بیماری می‌تواند به نوزاد هم منتقل شود. 

به طور کلی می‌توان تب خال دهانی را در دو دسته تقسیم بندی کرد. نوع اول آن به صورت تب خال و عارضه پوستی در نواحی لب و دهان شکل می‌گیرد و عمدتا از طریق تماس با ناحیه آلوده و همچنین بزاق آلوده انتقال پیدا می‌کند. در نوع دوم می‌توان به هرپس تناسلی و یا تبخال تناسلی اشاره کرد که از طریق تماس با ناحیه آلوده در طی رابطه جنسی به فرد دیگر منتقل می‌شود. برای آشنایی با انواع بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

نحوه انتقال هرپس

تمام بیماری‌های مقاربتی و عفونی از طریق تماس با ناحیه آلوده به فرد دیگر یا سایر نواحی بدن منتقل می‌شوند که هرپس هم از این قاعده مستثنی نیست. هرپس تناسلی عمدتا واژن، دهانه رحم و نواحی بیرونی دستگاه تناسلی را آلوده می‌کند. در مردان هم عمدتا مجاری ادراری، بیضه‌ها و آلت تناسلی آلوده می‌شود. این بیماری ممکن است برای مدت‌ها بدون علامت و عارضه پوستی در بدن فرد وجود داشته باشد از این جهت چون فرد از آن آگاهی ندارد می‌تواند ناخواسته افراد دیگر را هم مبتلا کند. در صورتی که هرگونه احساس سوزش، خارش، التهاب در نواحی تناسلی خود مشاهده کردید بهتر است در اولین قدم به پزشک مراجعه کنید.

تماس با مشاور

نشانه‌های هرپس

نشانه‌های هرپس معمولا به صورت عارضه‌ها و برآمدگی‌های کوچک قرمز رنگ، زخم باز، احساس خارش، سوزش و التهاب در نواحی لب، اندام تناسلی یا نواحی مقعد هستند. اولین نشانه‌ها به صورت درد و خارش احساس می‌شود. معمولا تا 2 ماه پس از تماس با قسمت آلوده اولین نشانه‌ها بروز پیدا می‌کنند. در ابتدا فرد مبتلا فقط سوزش و التهاب را احساس می‌کند، پس از آن ناحیه آلوده به برآمدگی‌های کوچک قرمز رنگ و سپس زخم تبدیل می‌شوند. زخم‌ها معمولا به صورت سر باز همراه با ترشحات و خونریزی هستند. زخم‌های روی نواحی تناسلی می‌تواند ادرار کردن و برقراری رابطه جنسی را با مشکل و درد همراه کند. همچنین از آنجایی که این بیماری سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند در اولین روزهای آلودگی فرد ممکن است علائمی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا را نیز تجربه کند.

علل ابتلا به هرپس

هر دو نوع هرپس، یعنی هرپسی که در نواحی دهان منتشر می‌شود و هرپسی که در نواحی تناسلی بروز می‌یابد از طریق تماس جنسی و تماس پوست به پوست انتقال پیدا می‌کنند. در نتیجه تنها راه انتقال و علت ابتلا به این بیماری تماس پوستی است، از این جهت امکان ابتلا از طریق استخر رفتن، سرویس بهداشتی عمومی و یا سایر لوازم شخصی فرد آلوده انتقال نمی‌یابد.

تشخیص هرپس

هرگاه نشانه‌های سوزش و التهاب در نواحی تناسلی خود مشاهده کردید در اولین قدم به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون و نمونه برداری از بافت می‌توانند به تشخیص هرپس کمک کنند. بهتر است فرد مبتلا آزمایش‌ سایر بیماری‌های مقاربتی را هم بدهد تا از سلامت خود اطمینان حاصل نماید و یا در صورت ابتلا به سایر بیماری‌های مقاربتی درمان زودهنگام را شروع کند.

عوامل خطرساز و زمینه‌ساز

عواملی وجود دارد که می‌تواند سبب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری در افراد مختلف شود. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رابطه جنسی محافظت نشده: مهمترین عامل زمینه ساز و خطرساز ابتلا به هرپس، انجام رابطه جنسی محافظت نشده است. این مسئله زمانی افزایش پیدا می‌کند که فرد رابطه جنسی متعدد با افراد متعدد و بدون محافظت داشته باشد. به طور کلی برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و هرپس بهتر است در حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود.

جنسیت: به طور کلی احتمال ابتلا به هرپس در زنان بیشتر از مردان است. همچنین احتمال انتقال هرپس از مادر باردار به نوزاد وجود دارد.

علاوه بر این موارد می‌توان به افزایش سن، استرس، سرمای شدید، نقص سیستم ایمنی بدن و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

درمان

به طور کلی هیچ روش قطعی برای درمان وجود ندارد. هر فردی به محض مشاهده اولین علائم باید برای درمان اقدام کند. با این حال داروهای مختلفی برای رفع علائم و عارضه‌های هرپس وجود دارد. به عنوان مثال داروهای ضد ویروس مانند آسیکلوویر، فام سیکلوویر و دالاسیکلوویر کمک می‌کند تا علائم و عارضه‌های ایجاد شده سریع‌تر بهبود پیدا کند. این به این معنا است که ویروس برای همیشه در بدن باقی می‌ماند اما علائم آن را می‌توان درمان کرد. یک نکته در ارتباط با درمان دارویی وجود دارد و آن این است که حتی پس از رفع علائم و عارضه‌های ایجاد شده همچنان باید به مصرف دارو ادامه داد زیرا مصرف دارو می‌تواند منجر به کاهش انتقال هرپس به شخص دیگر شود.

در کنار درمان‌های دارویی توصیه می‌شود تا از درمان‌های روانشناختی استفاده شود زیرا استرس و اضطراب تاثیر زیادی بر شدت علائم ناشی از هرپس دارد و مطالعات نشان داده که دریافت مشاوره و خدمات روانشناسی برای بهبود علائم تاثیر مطلوب دارد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا استرس بر روی هرپس تاثیر دارد؟

امروزه نتایج مطالعات نشان داده که استرس می‌تواند یکی از عوامل بروز هرپس باشد، همچنین می‌تواند باعث شدت علائم و ضایعات پوستی شود. در نتیجه استرس، علاوه بر اینکه باعث مشکلات روانشناختی را زیاد می‌کند می‌تواند بر مسائل جسمانی هم تاثیر منفی بگذارد.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

منبع :  ویروس هرپس



:: برچسب‌ها: ویروس هرپس ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در سنندج کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در سنندج پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در سنندج

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشاوره ازدواج در سنندج | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در سنندج

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

منبع : مشاوره ازدواج در سنندج



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در سنندج ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مصرف کدام مواد مخدر و خوراکی‌ها برای میل جنسی مضر هستند؟ بسیاری از افراد برای افزایش میل جنسی خود به مصرف مواد یا خوراکی‌هایی روی می‌آورند که گاهی این مواد، مضر بوده و بجای افزایش میل جنسی باعث تاثیرات نامطلوب بر عملکرد جنسی فرد نیز می‌شود. در واقع برخی از مواد خوراکی یا مواد مخدر سبب آسیب رساندن به نیروی جنسی و قوای جنسی می‌شوند که آشنایی با این مواد و مصرف نکردن آن‌ها می‌تواند برای جلوگیری از کاهش میل جنسی موثر باشد. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا افراد بتوانند با توجه به ویژگی‌های فردی خود با مصرف خوراکی‌های مجاز و مقوی و بدون استفاده از دارو رابطه طولانی و لذت بخشی را تجربه کنند. 

 

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی | آشنایی با انواع اختلالات کژکاری جنسی

 

منبع :  مواد مضر برای میل جنسی

 

 

 

مواد خوراکی مضر برای میل جنسی

علاوه بر مواد غذایی مفید و موثر بر افزایش میل جنسی، مواد خوراکی هم وجود دارد که در درازمدت می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده غذایی است که به واسطه چربی ترانس بالا می‌تواند سطح تستوسترون و گردش خون را کاهش دهد. همچنین نمک زیاد موجود در سیب زمینی سبب ایجاد مشکلاتی در نعوظ مردان می‌شود. در نتیجه مصرف سیب زمینی سرخ کرده قبل از برقراری رابطه جنسی توصیه نمی‌شود و حتی در درازمدت میل جنسی را کاهش می‌دهد.

2. غذاهای چرب و فست فودی

خوردن غذاهای چرب و فست فودی برای همه افراد وسوسه انگیز است. مصرف این دست از غذاها می‌تواند بر زمان انزال در مردان اثر منفی بگذارد. چربی موجود در این غذاها باعث بسته شدن عروق در دستگاه تناسلی مردان و زنان می‌شود و در نتیجه نعوظ در مردان و میل جنسی در مردان و زنان به مرور کاهش پیدا می‌کند.

تماس با مشاور

3. مواد مضر برای میل جنسی | غذاهای کنسروی

امروزه مصرف غذاهای کنسروی به یکی از وعده‌های اصلی غذایی تبدیل شده است. با این حال مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای کنسرو شده تاثیر منفی بر میل جنسی دارد. سدیم بالای موجود در غذاهای کنسرو شده به دلیل کاهش مایعات در بدن باعث ایجاد نفخ می‌شود که این مسئله می‌تواند تاثیر نامطلوبی در حین رابطه جنسی داشته باشد.

4. نوشیدنی‌های انرژی‌زا

بسیاری از افراد برای افزایش انرژی و هیجان بیشتر در رابطه جنسی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنند. شاید مصرف آن در کوتاه مدت موثر باشد اما میزان شکر و کافئین زیاد موجود در این نوشیدنی‌ها در بلند مدت باعث ایجاد رخوت شدید در بدن می‌شود. علاوه بر این شکر زیاد باعث کاهش سطح تستوسترون می‌شود و در نتیجه میل جنسی را کاهش می‌دهد.

5. خوردن غذاهای سنگین

خوردن وعده‌ها و غذاهای سنگین که هضم آن دشوار است مانند گوشت قرمز باعث احساس خواب‌آلودگی و کسلی در بدن می‌شود و فرد انرژی لازم را برای برقراری رابطه جنسی نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از مصرف غذاهای سنگین و زیاد پرهیز کنید.

6. مواد مضر برای میل جنسی | نعنا

بسیاری از افراد برای آرام کردن معده و خوش بو کردن دهانشان از نعنا یا قرص نعنا استفاده می‌کنند. اما نعنا بر رابطه جنسی اثرات نامطلوبی دارد. بنابراین بهتر است قبل از رابطه جنسی خوردن قرص نعنا یا چای نعنا را کاهش دهید یا قطع کنید زیرا منتوئیل موجود در نعنا تاثیر منفی درسطح تستوسترون مردان دارد.

7. شکلات

شکلات یکی از محبوب‌ترین مواد خوراکی در بین افراد با سنین مختلف است. ترکیبات موجود در شکلات باعث افزایش ترشح هورمون اندروفین و شادی می‌شود اما نکته منفی مصرف شکلات این است که با کاهش میل جنسی، کسلی و احساس رخوت همراه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : بی میلی جنسی | دلایل و راه های درمان بی میلی جنسی به رابطه جنسی

 

مواد مخدر مضر برای میل جنسی

به طور کلی مصرف مواد مخدر مختلف در بلند مدت تاثیر نامطلوبی بر وضعیت میل جنسی و کیفیت رابطه جنسی می‌گذارد. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. ترامادول

از جمله شایع‌ترین موادی که افراد مصرف می‌کنند داروی ترامادول برای جلوگیری از انزال زودرس است. شاید در کوتاه مدت این دارو بتواند موثر واقع شود اما در بلند مدت عوارض جبران‌ناپذیری در بدن فرد بجا می‌گذارد. از جمله عوارض شایع ترامادول در بلند مدت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سردرد
  • کاهش میل جنسی در درازمدت
  • ابتلا به انزال زودرس شدید در صورت مصرف بلند مدت
  • دیر انزالی در کوتاه مدت
  • کاهش قدرت و حفظ نعوظ در مردان
  • تشنج
  • درد معده
  • تحریک‌پذیری

2. الکل

مصرف الکل روز به روز در حال افزایش است. باید توجه داشت که الکل یک ماده آرامبخش است نه یک ماده محرک. در نتیجه سرخوشی ناشی از مصرف الکل به دلیل کاهش بازداری و احساس آرامبخشی زیاد می‌باشد. مصرف الکل میزان حساسیت نسبت به نوازش و لمس را کاهش می‌دهد که این مسئله می‌تواند از ارگاسم و لذت جنسی بکاهد. همچنین مصرف الکل می‌تواند تاثیر منفی بر وضعیت نعوظ در مردان بگذارد. در نتیجه برای داشتن یک رابطه جنسی موفق بهتر است الکل مصرف نکنید.

3. تریاک و مواد هم‌خانواده با تریاک

تریاک و مواد مرتبط با تریاک، مانند سایر مواد مخدر دیگر می‌تواند در کوتاه مدت موثر باشد ولی در بلند مدت آسیب رسان است. در واقع در کوتاه مدت ممکن است تریاک سبب بهبود وضعیت زودانزالی درمردان شود ولی در درازمدت آسیب‌های آن بیشتر شده و تاثیر نامطلوبی بر وضعیت رابطه جنسی و جسم و روان فرد می‌گذارد.

4. مواد مخدر مضر برای میل جنسی | مواد محرک

مصرف داروهای محرک مانند آمفتامین‌ها، متامفتامین‌ها نظیر شیشه، کوکائین و… ممکن است در کوتاه مدت تاثیری بر کاهش میل جنسی نداشته باشند، بلکه برعکس باعث افزایش فعالیت و میل جنسی نیز شوند. مصرف این مواد می‌تواند وضعیت ادراک واقعیت را از بین ببرد یا تغییراتی را به وجود بیارود، در چنین شرایطی ممکن است فرد دست به رفتارهای پرخطر جنسی بزند که منجر به پیامد‌های نامطلوبی شود. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مواد محرک، وابستگی شدید روانی به آن‌هاست. به طوریکه پس از مدتی فرد برای برقراری رابطه جنسی و تحریک شدن حتما باید مواد محرک مصرف کند تا بتواند به میل جنسی دست پیدا کند.

5. سیگار

مصرف سیگار هم ازجمله مواردی است که تاثیر منفی بر میل جنسی دارد. باور اشتباهی در بین مردم وجود دارد که مصرف سیگار برای رابطه جنسی مفید است اما این فقط یک باور اشتباه است، در واقع سیگار به طور برعکس عمل می‌کند و تاثیر منفی بر میزان توان جنسی دارد. نیکتوتین موجود در سیگار منجر به انقباض و بسته شدن رگ‌های خونی در دستگاه تناسلی و در نتیجه کاهش میل جنسی و توان جنسی می‌شود.

6. سایر داروها

مصرف داروهای مختلف روانپزشکی نظیر داروهای آرام‌بخش، ضد افسردگی‌ها، قرص‌های جلوگیری از بارداری و داروهای کاهش دهنده فشار خون می‌توانند تاثیر نامطلوبی بر میل جنسی داشته باشند. در صورتی که تحت تاثیر مواد نام برده قرار گرفته اید، با دریافت کمک تخصصی می‌توانید به راحتی مشکل را رفع نمایید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا فقط با رعایت تغذیه سالم می‌توان کاهش میل جنسی را درمان کرد؟

مهمترین مسئله برای درمان کاهش میل جنسی این است که بتوانید به درستی تشخیص دهید  چه مسئله‌ای باعث کاهش میل جنسی شما شده است. میل جنسی تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر مسائل روانی، جسمانی و اجتماعی مختلف قرار دارد اما یکی از تاثیر گذارترین عوامل موثر بر این مسئله مصرف غذاهای ناسالم و مواد مخدر است. جهت تشخیص صحیح و درمان مشکل کاهش میل جنسی، بهتر است به یک روانشناس متخصص در زمینه مسائل جنسی مراجعه کنید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مواد مضر برای میل جنسی

 

 



:: برچسب‌ها: مواد مضر برای میل جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مصرف کدام مواد مخدر و خوراکی‌ها برای میل جنسی مضر هستند؟ بسیاری از افراد برای افزایش میل جنسی خود به مصرف مواد یا خوراکی‌هایی روی می‌آورند که گاهی این مواد، مضر بوده و بجای افزایش میل جنسی باعث تاثیرات نامطلوب بر عملکرد جنسی فرد نیز می‌شود. در واقع برخی از مواد خوراکی یا مواد مخدر سبب آسیب رساندن به نیروی جنسی و قوای جنسی می‌شوند که آشنایی با این مواد و مصرف نکردن آن‌ها می‌تواند برای جلوگیری از کاهش میل جنسی موثر باشد. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا افراد بتوانند با توجه به ویژگی‌های فردی خود با مصرف خوراکی‌های مجاز و مقوی و بدون استفاده از دارو رابطه طولانی و لذت بخشی را تجربه کنند. 

 

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی | آشنایی با انواع اختلالات کژکاری جنسی

 

منبع :  مواد مضر برای میل جنسی

 

 

 

مواد خوراکی مضر برای میل جنسی

علاوه بر مواد غذایی مفید و موثر بر افزایش میل جنسی، مواد خوراکی هم وجود دارد که در درازمدت می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده غذایی است که به واسطه چربی ترانس بالا می‌تواند سطح تستوسترون و گردش خون را کاهش دهد. همچنین نمک زیاد موجود در سیب زمینی سبب ایجاد مشکلاتی در نعوظ مردان می‌شود. در نتیجه مصرف سیب زمینی سرخ کرده قبل از برقراری رابطه جنسی توصیه نمی‌شود و حتی در درازمدت میل جنسی را کاهش می‌دهد.

2. غذاهای چرب و فست فودی

خوردن غذاهای چرب و فست فودی برای همه افراد وسوسه انگیز است. مصرف این دست از غذاها می‌تواند بر زمان انزال در مردان اثر منفی بگذارد. چربی موجود در این غذاها باعث بسته شدن عروق در دستگاه تناسلی مردان و زنان می‌شود و در نتیجه نعوظ در مردان و میل جنسی در مردان و زنان به مرور کاهش پیدا می‌کند.

تماس با مشاور

3. مواد مضر برای میل جنسی | غذاهای کنسروی

امروزه مصرف غذاهای کنسروی به یکی از وعده‌های اصلی غذایی تبدیل شده است. با این حال مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای کنسرو شده تاثیر منفی بر میل جنسی دارد. سدیم بالای موجود در غذاهای کنسرو شده به دلیل کاهش مایعات در بدن باعث ایجاد نفخ می‌شود که این مسئله می‌تواند تاثیر نامطلوبی در حین رابطه جنسی داشته باشد.

4. نوشیدنی‌های انرژی‌زا

بسیاری از افراد برای افزایش انرژی و هیجان بیشتر در رابطه جنسی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنند. شاید مصرف آن در کوتاه مدت موثر باشد اما میزان شکر و کافئین زیاد موجود در این نوشیدنی‌ها در بلند مدت باعث ایجاد رخوت شدید در بدن می‌شود. علاوه بر این شکر زیاد باعث کاهش سطح تستوسترون می‌شود و در نتیجه میل جنسی را کاهش می‌دهد.

5. خوردن غذاهای سنگین

خوردن وعده‌ها و غذاهای سنگین که هضم آن دشوار است مانند گوشت قرمز باعث احساس خواب‌آلودگی و کسلی در بدن می‌شود و فرد انرژی لازم را برای برقراری رابطه جنسی نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از مصرف غذاهای سنگین و زیاد پرهیز کنید.

6. مواد مضر برای میل جنسی | نعنا

بسیاری از افراد برای آرام کردن معده و خوش بو کردن دهانشان از نعنا یا قرص نعنا استفاده می‌کنند. اما نعنا بر رابطه جنسی اثرات نامطلوبی دارد. بنابراین بهتر است قبل از رابطه جنسی خوردن قرص نعنا یا چای نعنا را کاهش دهید یا قطع کنید زیرا منتوئیل موجود در نعنا تاثیر منفی درسطح تستوسترون مردان دارد.

7. شکلات

شکلات یکی از محبوب‌ترین مواد خوراکی در بین افراد با سنین مختلف است. ترکیبات موجود در شکلات باعث افزایش ترشح هورمون اندروفین و شادی می‌شود اما نکته منفی مصرف شکلات این است که با کاهش میل جنسی، کسلی و احساس رخوت همراه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : بی میلی جنسی | دلایل و راه های درمان بی میلی جنسی به رابطه جنسی

 

مواد مخدر مضر برای میل جنسی

به طور کلی مصرف مواد مخدر مختلف در بلند مدت تاثیر نامطلوبی بر وضعیت میل جنسی و کیفیت رابطه جنسی می‌گذارد. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. ترامادول

از جمله شایع‌ترین موادی که افراد مصرف می‌کنند داروی ترامادول برای جلوگیری از انزال زودرس است. شاید در کوتاه مدت این دارو بتواند موثر واقع شود اما در بلند مدت عوارض جبران‌ناپذیری در بدن فرد بجا می‌گذارد. از جمله عوارض شایع ترامادول در بلند مدت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سردرد
  • کاهش میل جنسی در درازمدت
  • ابتلا به انزال زودرس شدید در صورت مصرف بلند مدت
  • دیر انزالی در کوتاه مدت
  • کاهش قدرت و حفظ نعوظ در مردان
  • تشنج
  • درد معده
  • تحریک‌پذیری

2. الکل

مصرف الکل روز به روز در حال افزایش است. باید توجه داشت که الکل یک ماده آرامبخش است نه یک ماده محرک. در نتیجه سرخوشی ناشی از مصرف الکل به دلیل کاهش بازداری و احساس آرامبخشی زیاد می‌باشد. مصرف الکل میزان حساسیت نسبت به نوازش و لمس را کاهش می‌دهد که این مسئله می‌تواند از ارگاسم و لذت جنسی بکاهد. همچنین مصرف الکل می‌تواند تاثیر منفی بر وضعیت نعوظ در مردان بگذارد. در نتیجه برای داشتن یک رابطه جنسی موفق بهتر است الکل مصرف نکنید.

3. تریاک و مواد هم‌خانواده با تریاک

تریاک و مواد مرتبط با تریاک، مانند سایر مواد مخدر دیگر می‌تواند در کوتاه مدت موثر باشد ولی در بلند مدت آسیب رسان است. در واقع در کوتاه مدت ممکن است تریاک سبب بهبود وضعیت زودانزالی درمردان شود ولی در درازمدت آسیب‌های آن بیشتر شده و تاثیر نامطلوبی بر وضعیت رابطه جنسی و جسم و روان فرد می‌گذارد.

4. مواد مخدر مضر برای میل جنسی | مواد محرک

مصرف داروهای محرک مانند آمفتامین‌ها، متامفتامین‌ها نظیر شیشه، کوکائین و… ممکن است در کوتاه مدت تاثیری بر کاهش میل جنسی نداشته باشند، بلکه برعکس باعث افزایش فعالیت و میل جنسی نیز شوند. مصرف این مواد می‌تواند وضعیت ادراک واقعیت را از بین ببرد یا تغییراتی را به وجود بیارود، در چنین شرایطی ممکن است فرد دست به رفتارهای پرخطر جنسی بزند که منجر به پیامد‌های نامطلوبی شود. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مواد محرک، وابستگی شدید روانی به آن‌هاست. به طوریکه پس از مدتی فرد برای برقراری رابطه جنسی و تحریک شدن حتما باید مواد محرک مصرف کند تا بتواند به میل جنسی دست پیدا کند.

5. سیگار

مصرف سیگار هم ازجمله مواردی است که تاثیر منفی بر میل جنسی دارد. باور اشتباهی در بین مردم وجود دارد که مصرف سیگار برای رابطه جنسی مفید است اما این فقط یک باور اشتباه است، در واقع سیگار به طور برعکس عمل می‌کند و تاثیر منفی بر میزان توان جنسی دارد. نیکتوتین موجود در سیگار منجر به انقباض و بسته شدن رگ‌های خونی در دستگاه تناسلی و در نتیجه کاهش میل جنسی و توان جنسی می‌شود.

6. سایر داروها

مصرف داروهای مختلف روانپزشکی نظیر داروهای آرام‌بخش، ضد افسردگی‌ها، قرص‌های جلوگیری از بارداری و داروهای کاهش دهنده فشار خون می‌توانند تاثیر نامطلوبی بر میل جنسی داشته باشند. در صورتی که تحت تاثیر مواد نام برده قرار گرفته اید، با دریافت کمک تخصصی می‌توانید به راحتی مشکل را رفع نمایید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا فقط با رعایت تغذیه سالم می‌توان کاهش میل جنسی را درمان کرد؟

مهمترین مسئله برای درمان کاهش میل جنسی این است که بتوانید به درستی تشخیص دهید  چه مسئله‌ای باعث کاهش میل جنسی شما شده است. میل جنسی تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر مسائل روانی، جسمانی و اجتماعی مختلف قرار دارد اما یکی از تاثیر گذارترین عوامل موثر بر این مسئله مصرف غذاهای ناسالم و مواد مخدر است. جهت تشخیص صحیح و درمان مشکل کاهش میل جنسی، بهتر است به یک روانشناس متخصص در زمینه مسائل جنسی مراجعه کنید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مواد مضر برای میل جنسی

 

 



:: برچسب‌ها: مواد مضر برای میل جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در بندرعباس کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در بندرعباس پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در بندرعباس

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در بندرعباس | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در بندرعباس

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در بندرعباس

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در بندرعباس ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در اراک کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در اراک پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در اراک

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در اراک | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در اراک

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در اراک



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در اراک ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلالات خلقی همانطور که از اسمشان پیداست، خلق و خو را مورد هدف بیماری قرار می‌دهند و مشکلات و پیامدهایی را در تمام جنبه‌های زندگی برای فرد به دنبال دارند. خلق را می‌توان وضعیتی هیجانی دانست که البته نسبت به هیجانات ثبات بیشتری دارد و در طول زمان کمتر با بروز رویدادها و اتفاقات دچار تغییر می‌شود. خلق شما تعیین کننده‌ی دیدگاهتان نسبت به مسائل است و بر ارزیابی شما نسبت به محیط اطرافتان تأثیر می‌گذارد. در صورتی که خلق دچار نوسان و مشکل شود، اختلالات خلقی و به دنبال آن‌ها اختلال در زندگی روزمره بروز پیدا می‌کنند.

 

منبع : اختلالات خلقی

 

 

اختلالات خلقی

اختلالات خلقی دسته‌ای از اختلالات اعصاب و روان هستند که مشخصه‌ی اصلی آن‌ها بالارفتن یا پایین آمدن خلق است. انسان سالم در طول زندگی ممکن است طیفی از خلق بالا، خلق پایین یا طبیعی را تجربه کند اما توانایی کنترل و مدیریت آن‌ها را دارد. در مقابل افرادی که به یکی از اختلالات خلقی مبتلا هستند، هیچ کنترلی بر احساسات و هیجانات خود ندارند و به طور غیر ارادی دچار نوسان می‌شوند؛ این افراد همچنین ممکن است یکی از خلق‌های بالا یا پایین را در مدت زمان طولانی تجربه کنند. اختلالات خلقی توانایی‌های شناختی فرد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. مثلا اختلال دوقطبی سبب کاهش قدرت تمرکز و حافظه‌ی فرد مبتلا می‌شود. اختلال در تکلم، میل جنسی، عملکرد شغلی، تحصیلی و روابط بین فردی از دیگر پیامدهای ابتلا به اختلالات خلقی هستند.

 

انواع اختلالات خلقی

اختلالات خلقی به طور کلی دو دسته‌ی اختلالات افسردگی و اختلالات دوقطبی را در بر می‌گیرند که هر یک دارای انواع گوناگونی هستند. در ادامه به شرح هر یک از این اختلالات پرداخته‌ایم.

تماس با مشاور

1. اختلالات افسردگی

افسردگی انواع گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افسردگی اساسی و افسرده خویی اشاره کرد. مهم‌ترین نشانه‌ی تشخیصی افسردگی تجربه‌ی خلق پایین برای مدت طولانی و بی‌علاقگی نسبت به همه چیز است. فرد مبتلا به افسردگی در طول روز به صورت همواری غمگین است و نسبت به چیزهایی که در گذشته برایش لذت‌بخش بوده‌اند، احساسی خنثی و بی‌علاقگی دارد. تغییرات خواب، بی‌اشتهایی یا پرخوری، کاهش میل جنسی، بروز افکار مربوط به خودکشی، داشتن احساس گناه و… از علائم عمده‌ی این اختلال به شمار می‌رود. افسردگی بر اساس طول مدت، شدت و نشانه‌ها انواع گوناگونی دارد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره علائم افسردگی کلیک کنید. 

2. اختلالات دوقطبی

اختلالات دوقطبی علاوه بر نشانه‌های افسردگی دوره‌هایی از شیدایی یا مانیا را نیز برای فرد به دنبال دارند. مانیا باعث می‌شود فرد حالتی شدید از خلق بالا را تجربه کند که با شاد بودن معمولی تفاوت دارد. فردی که دوره‌های مانیا را تجربه می‌کند، بسیار پرانرژی و پر حرف می‌شود، نیاز بسیار کمی به خواب دارد و مدام برای آینده برنامه‌های بزرگ می‌چیند. بیمار در دوره‌های مانیا ممکن است آسیب‌ها و ضررهای جبران ناپذیری به خود یا دیگران وارد کند. اختلال دوقطبی خود به چهار نوع تقسیم بندی می‌شود:

دوقطبی نوع یک: در اولین نوع دوقطبی، یک دوره مانیا به همراه افسردگی اساسی بروز پیدا می‌کند و حداقل به مدت یک هفته ادامه می‌یابد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اختلال دوقطبی نوع یک کلیک کنید.

دوقطبی نوع دو: نوع دوم دوقطبی با حالت ضعیف‌تری از مانیا که به آن هیپومانیا می‌گویند، به همراه دوره‌ای از افسردگی اساسی مشخص می‌شود. علائم حداقل برای مدت چهار روز بروز پیدا می‌کنند. برای اشنایی بیشتر با اختلال دوقطبی نوع دو کلیک کنید.

نوع پیشرونده: در نوع پیشرونده‌ی دو قطبی، فرد مبتلا در طول روز بیش از چهار بار تغییرات خلقی را تجربه می‌کند. این نوع اختلال ممکن است با نوع اول و دوم دوقطبی همراه باشد.

سیکلوتایمی یا خلق ادواری: این نوع دوقطبی در واقع شکل خفیف‌تری از نوع دوم است و علائم حداقل تا دو سال تداوم دارند. دوره‌هایی از هایپومانیک و افسردگی اساسی در این نوع دوقطبی بروز پیدا می‌کنند.

 

علل ابتلا به اختلالات خلقی

علل ابتلا به اختلالات خلقی مجموعه‌ای از عوامل زیستی، ژنتیکی، اجتماعی و شخصیتی را در بر می‌گیرد. ممکن است این عوامل به صورت ترکیبی و با هم منجر به بروز اختلال در فرد باشند. در ادامه به شرح هر یک پرداخته‌ایم.

عوامل زیستی: عامل زیستی که منجر به بروز علائم اختلال خلقی می‌شود، دو ناقل عصبی به نام‌های سروتونین و نوراپی نفرین هستند که با کم و زیاد شدنشان، خلق دچار تغییرات می‌شود. کاهش فعالیت دوپامین منجر به بروز افسردگی و افزایش آن باعث مانیا می‌شود.

ژنتیک: این عامل تأثیر بسیار زیادی بر بروز افسردگی و مانیا دارد. در اکثر مواقع امکان انتقال افسردگی مادر و پدر به فرزندانشان وجود دارد.

عوامل روانی اجتماعی: استرس‌های محیطی ریسک ابتلا به اختلالات خلقی را به میزان زیادی افزایش می‌دهد؛ برای مثال تجاوز در کودکی یا از دست دادن پدر و مادر در سنین پایین با ابتلا به افسردگی ارتباط زیادی دارد.

 

تشخیص اختلالات خلقی

تقریبا همه در طول زندگی خود بارها تغییرات خلقی را تجربه می‌کنند اما میزان و شدت این تغییرات در تشخیص اختلالات خلقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای تشخیص اختلالات خلقی در فرد، متخصص روانشناس با استفاده از مصاحبه بالینی، میزان و شدت تغییرات خلقی را مورد بررسی قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که تغییرات خلقی تا حدی طبیعی هستند و جای نگرانی وجود ندارد؛ به خصوص خانم‌ها در دوره‌های قاعدگی این تغییرات را به میزان بیشتری تجربه می‌کنند که به آن سندروم پیش از قاعدگی می‌گویند.

با این حال در صورتی که احساس می‌کنید تغییرات خلقی در شما آنقدر زیاد است که جنبه‌های مختلف زندگی مانند شغل، تحصیل و روابطتان با دیگران را تحت تأثیر قرار داده و فعالیت‌هایتان را مختل کرده، از مشاور روانشناس راهنمایی بگیرید. مشاور اول شما را از وجود یا نبود اختلال آگاه کرده و سپس بهترین راهکارها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

درمان اختلالات خلقی

خوشبختانه با پیشرفت روز افزون علم روانشناسی و روان‌پزشکی، درمان‌های متنوع و مؤثری برای انواع اختلالات اعصاب و روان پدید آمده که در ادامه مؤثرترین آن‌ها در درمان اختلالات خلقی را شرح داده‌ایم.

1. داروها در درمان اختلالات خلقی

داروهای تثبیت کننده خلق از جمله لیتیوم کربنات یا داروهای ضد افسردگی مانند ضد افسردگی‌های سه حلقه‌ای جهت درمان اختلالات خلقی توسط روانپزشک تجویز می‌شوند. داروها به بهبود و یا کاهش علائم افسردگی و مانیا می‌انجامند و لازم است حتما تحت نظر پزشک مصرف شوند. داروهای اعصاب و روان اغلب خاصیت اعتیادآوری دارند و فرد را به لحاظ جسمی و روانی به خود وابسته می‌کنند. به همین دلیل هرگز بدون نظر پزشک دوز داروها را زیاد نکنید. داروها اغلب عوارضی را نیز برای فرد به دنبال دارند.

2. درمان‌های روانشناختی

درمان‌های روانشناختی در کنار مصرف داروها بیشترین تأثیر را بر بهبود و رفع علائم اختلالات خلقی می‌گذارند. این درمان‌ها شامل مواردی همچون رفتار درمانی، درمان شناختی رفتاری افسردگی، روانکاوی، خانواده درمانی و… می‌شوند که همگی طی جلسات درمانی و زیر نظر مشاور متخصص صورت می‌گیرند. درمان شناختی رفتاری نسبت به دارو درمانی مزیت دارد چرا که عوارض داروها را ندارد و برخلاف آن‌ها کوتاه اثر نیستند.

روش‌های روانشناختی با توجه به نوع و شدت بیماری فرد، در نظر گرفته می‌شوند. هدف درمان گاه به حل تعارض‌های درونی و گاه به رفع تحریف‌های شناختی مربوط می‌شود که خوشبختانه در روان درمانی هر دوی آن‌ها دست‌یافتنی هستند. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3. درمان های مکمل

روش‌هایی همچون تحریک عصب واگ، نوردرمانی و یا الکتروشوک درمانی از جمله روش‌های درمانی مکمل به شمار می‌روند. الکتروشوک درمانی اغلب برای بیمارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که وضعیت آن‌ها بسیار وخیم بوده، احتمال خودکشی در آن‌ها بالاست و یا به درمان‌های دیگر پاسخ مثبت نشان نداده‌اند؛ این روش بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تغییر در سبک زندگی، انجام ورزش روزانه، استفاده از روش‌های آرام‌سازی مانند یوگا و مراقبه و… روش‌هایی هستند که می‌توانند در کنار دارو درمانی و درمان‌های روانشناختی مؤثر واقع شوند و فرد را هر چه سریع‌تر به سمت زندگی بدون اختلال و تنش هدایت کنند. برای کسب اطلاع در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

چرا افراد به اختلالات خلقی مبتلا می‌شوند؟

عوامل زیستی، سابقه‌ی خانوادگی اختلال، شرایط محیطی استرس‌زا و پرتنش و تجربه‌ی اتفاقات ناگوار به خصوص در دوران کودکی، فرد را مستعد ابتلا به انواع اختلالات خلقی می‌کنند. گاه یک یا چند عامل به صورت ترکیبی در بروز اختلال نقش دارند.

داروهای اختلالات خلقی کدام‌اند؟

جهت درمان اختلالات خلقی از انواع داروهای تثبیت کننده خلق مانند لیتیوم کربنات یا داروهای ضد افسردگی مانند ضد افسردگی‌های سه حلقه‌ای استفاده می‌شود.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : اختلالات خلقی



:: برچسب‌ها: اختلالات خلقی ,
:: بازدید از این مطلب : 719
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی اشتهایی ناشی از افسردگی زندگی تاریک و اندوهگین فرد مبتلا به افسردگی را سخت‌تر از قبل می‌کند. بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، بی‌اشتهایی و عدم تمایل به غذا خوردن را تجربه می‌کنند که این امر به تدریج مشکلات جسمی و روانی زیادی را پدید می‌آورد و در صورتی که درمان اتفاق نیوفتد، فرد با پیامدهای خطرناکی مواجه می‌شود. درمان بی‌اشتهایی زمانی اتفاق می‌افتد که علت آن، یعنی افسردگی درمان شود. آگاهی از علائم افسردگی و رابطه‌ی آن با بی‌اشتهایی امری ضروری در فرآیند درمان به شمار می‌رود. برای موفقیت در درمان افسردگی نیاز به یک همراه و مشاور دارید؛ مشاوره افسردگی راه درمان را برای شما آسان کرده و مانع از عود بیماری می‌شود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره افسردگی کلیک کنید. 

 

منبع : بی اشتهایی ناشی از افسردگی

 

 

 افسردگی و بی اشتهایی چه رابطه‌ای دارند؟

افسردگی و بی اشتهایی رابطه‌ای مستقیم دارند و هر دو علت و معلول یکدیگر به حساب می‌آیند. همانطور که افسردگی باعث بروز بی اشتهایی می‌شود، بی اشتهایی نیز ممکن است در بروز افسردگی نقش داشته‌باشد. برای مثال شخصی را تصور کنید که دچار سوءتغذیه است و به همین علت احساساتی مانند بی‌ارزش بودن و خلق پایین را تجربه می‌کند؛ همین عوامل منجر به تخریب روحیه و انگیزه‌ی او می‌شود و افسردگی به بار می‌آورد. افسردگی و اختلالات خوردن که بی اشتهایی نیز جزئی از آن‌هاست، دو بیماری مجزا شناخته می‌شوند اما به میزان زیادی از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم افسردگی کلیک کنید.

 

پیامدهای بی اشتهایی ناشی از افسردگی

حدود پنجاه تا هفتاد و پنج درصد مبتلایان به انواع اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی، علائم افسردگی را نیز از خود بروز می‌دهند. همزمان شدن ابتلا به این دو اختلال، پیامدهای بیشتری را برای فرد به دنبال دارد و خطر اقدام برای خودکشی را افزایش می‌دهد. بی اشتهایی ناشی از افسردگی گاه تبدیل به بی اشتهایی روانی می‌شود که خود اختلالی مجزا و پیچیده است.

تماس با مشاور

بی اشتهایی عصبی مجموعه‌ای از پیامدهای خطرناک را در بر می‌گیرد که خطرناک‌ترین آن‌ها مرگ است. از جمله دیگر پیامدهای ابتلا به افسردگی و بی اشتهایی می‌توان به صدمه به خود، افکار خودکشی، آسیب به اندام‌های حیاتی، مصرف مواد مخدر و الکل، نارسایی کلیه، سکته قلبی، لاغری بیش از اندازه و پوکی استخوان اشاره کرد.

 

بی اشتهایی ناشی از افسردگی به چه علت رخ می‌دهد؟

بی اشتهایی ناشی از افسردگی همانطور که از اسمش پیداست بر اثر بروز افسردگی رخ می‌دهد اما یکی از علت‌های دیگری که آن را تبدیل به مشکلی جدی‌تر و خطرناک‌تر می‌کند، تاکید بازار مد برای تثبیت لاغری به عنوان نشانه‌ای از زیبایی است. این مسئله نقش مهمی در بروز افسردگی و بی اشتهایی به خصوص در دختران دارد.

از دیگر علل همزمانی افسردگی و بی اشتهایی می‌توان به زندگی دانشجویی و دوری از خانواده، شرایط زندگی خارج از کشور، احساس تنهایی، فشارهای مالی و روابط، مقایسه شدن با همسالان و… اشاره کرد. در صورتی که این مشکل مورد درمان قرار نگیرد تبدیل به اختلالی جدی‌تر می‌شود.

 

درمان بی اشتهایی ناشی از افسردگی

افسردگی ماهیتی پیچیده دارد و همزمانی آن با بی اشتهایی، روند درمان را کمی با مشکل مواجه می‌کند. اما لازم است به دلیل همپوشانی عوامل ایجاد کننده‌ی آن‌ها هر دو به صورت همزمان مورد درمان قرار گیرند. با رفع عللی که منجر به بی اشتهایی و افسردگی می‌شوند، می‌توان به درمان امیدوار بود. در فرآیند درمان نیاز به حضور روانشناس جهت روان درمانی و پزشک متخصص برای درمان مشکلات جسمی ناشی از بی اشتهایی وجود دارد. از مؤثرترین روش‌های درمان افسردگی، درمان شناختی رفتاری است که در کنار آن می‌توانید از روش‌های دیگری همچون موسیقی یا هنر درمانی، گروه درمانی و در شرایط حادتر، داروهای ضد افسردگی استفاده کنید. مشاوره افسردگی به شما در انتخاب بهترین نوع درمان کمک می‌کند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید. 

 

سخن آخر

افسردگی اختلالی سخت و قابل برگشت است و فرد به تنهایی از پس آن بر نمی‌آید و به مرور زمان مشکل شدیدتر می‌شود. به همین دلیل لازم است از یک روانشناس کمک بگیرید تا با ریشه‌یابی مشکل در فرآیند درمان و بهبودی علائم به شما کمک کند. رفتار درمانی شناختی ممکن است جلسات زیادی به طول بی‌انجامد اما در نهایت نتیجه مطلوبی به دست می‌دهد و خطر بازگشت علائم افسردگی در این روش بسیار کم است. بنابراین با صرف وقت و هزینه می‌توانید سلامت خود را به دست آورده و از بی اشتهایی ناشی از افسردگی رهایی یابید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

علائم افسردگی کدام‌اند؟

بی اشتهایی یا پر خوری، عدم تمایل به انجام فعالیت‌هایی که در گذشته لذت بخش بوده‌اند، احساس گناه، احساس بی‌ارزشی و گریه کردن بدون دلیل از علائم شایع افسردگی به شمار می‌روند.

درمان بی اشتهایی چیست؟

بی اشتهایی اگر به دلیل افسردگی بروز پیدا کند، با درمان افسردگی نیز رفع می‌شود. درمان‌های روانشناختی مانند روان درمانی و رفتار درمانی در این زمینه به فرد کمک می‌کنند. می‌توانید در این زمینه علائم، مشکلات و احساسات خود را با یک روانشناس در میان بگذارید تا از راهنمایی‌های لازم برخوردار شوید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : بی اشتهایی ناشی از افسردگی

 


:: برچسب‌ها: بی اشتهایی ناشی از افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افسرده خویی یکی از انواع افسردگی است که در آن علائم به شکل مزمن بروز پیدا می‌کنند و حداقل تا دو سال ادامه دارند. شدت و میزان علائم در فردی که افسرده خویی دارد نسبت به افسردگی اساسی کمتر است و امکان دارد فرد خلق پایین خود را عادی بداند یا نسبت به بیماری‌اش بینش نداشته‌باشد. اطرافیان نیز در بیشتر مواقع متوجه بیماری فرد نمی‌شوند. علائم این اختلال بی‌سر و صدا بروز پیدا می‌کند و زندگیتان را مختل نمی‌کند اما تجربه‌ی شادی و لذت را از شما می‌گیرد؛ افسرده خویی زمینه را برای ابتلا به افسردگی‌های شدیدتر و بروز افکار خودکشی فراهم می‌کند، به همین دلیل لازم است هر چه سریع‌تر از مشاوره افسردگی کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره افسردگی کلیک کنید. 

 

منبع : افسرده خویی

 

 

افسرده خویی چیست؟

افسرده خویی از انواع اختلالات افسردگی و مرتبط با اختلالات خلقی است که بیشتر نشانه‌های افسردگی اعم از ناراحتی، لذت نبردن از مسائلی که قبلا مورد علاقه فرد بوده‌اند، احساس عذاب وجدان و… را در بر می‌گیرد اما این علائم به صورت مزمن و با شدت کمتر بروز پیدا می‌کنند. فرد حداقل به مدت دو سال باید با این علائم زندگی کرده‌باشد تا تشخیص افسرده خویی به او داده شود. پیدایش علائم در این اختلال تدریجی است و اغلب بیمار نمی‌تواند به یاد بیاورد که اولین بار کی علائم را تجربه کرده. در کودکان و نوجوانان این اختلال به جای افسردگی با حالت‌هایی از تحریک پذیری و زودرنجی بروز پیدا می‌کند و حداقل یک سال ادامه دارد.

 

علائم افسرده خویی

دیستایمی یا همان افسرده خویی دوره‌ای بلند مدت از علائم افسردگی است که حداقل با دو نشانه‌ی دیگر مانند بی‌خوابی یا پرخوابی، خستگی یا کاهش انرژی، تغییر خوردن (کمتر یا بیشتر)، عزت نفس پایین، یا احساس ناامیدی همراه می‌شود. فرد مبتلا به این اختلال تمرکز ضعیفی دارد و در تصمیم‌گیری‌ها بسیار سخت عمل می‌کند.

تماس با مشاور

در اختلال دیس تایمی فرد برای اجتناب از بروز استرس و شکست خوردن، فرصت‌های زندگی را نادیده می‌گیرد وهمواره عقب نشینی می‌کند؛ همچنین در موارد شدیدتر حتی از تعامل با دیگران و انجام فعالیت‌های روزانه دوری می‌کند. تشخیص دیس تایمی اغلب به دلیل نامحسوس بودن علائم سخت است. از طرفی افراد مبتلا در موقعیت‌های اجتماعی توانایی پنهان کردن علائم و بیماری خود را دارند. این اختلال ممکن است با اختلالات روانی دیگر همراه شود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه علائم افسردگی کلیک کنید. 

 

علل ابتلا به اختلال افسرده خویی

علت دقیق افسرده خویی مشخص نیست اما متخصصان معتقدند تغییرات در ساختار و مواد شیمیایی مغز به خصوص انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، در تغییر خلق و وضع روانی تأثیر چشمگیری دارند. از دیگر عوامل مؤثر در بروز این اختلال می‌توان به جنسیت، سابقه خانوادگی و شرایط زندگی استرس‌زا اشاره کرد. ممکن است تمام عوامل به صورت ترکیبی منجر به بروز اختلال شوند.

1. جنسیت

بروز افسرده خویی در زنان دو برابر بیشتر از مردان است. این امر می‌تواند به دلیل تفاوت‌های هورمونی در برخی مراحل خاص زندگی، مانند حاملکی یا یائسگی باشد. علاوه بر این اغلب زنان بیشتر از مردان تمایل دارند مشکلات افسردگی خود را با پزشکان در میان بگذارند.

2. سابقه خانوادگی

افرادی که در خویشاوندان آن‌ها سابقه‌ی ابتلا به یکی از انواع افسردگی وجود دارد، بیشتر در معرض ابتلا به افسرده خویی قرار می‌گیرند. به احتمال زیادی افسردگی پدر و مادر به فرزندان انتقال پیدا می‌کند.

3. شرایط محیطی استرس‌زا

شرایط محیطی استرس‌زا برای طولانی مدت زمینه را برای ابتلا به انواع اختلالات افسردگی و به خصوص دیس تایمی فراهم می‌کند. این شرایط می‌تواند شامل فقر، تبعیض، بیماری‌های مزمن، مشکلات خانوادگی و زناشویی، مصرف دارو و… باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه اختلالات خلقی کلیک کنید. 

 

درمان اختلال افسرده خویی

اغلب افراد افسرده خویی را جدی نمی‌گیرند و تنها زمانی که مشکلاتشان تبدیل به افسردگی اساسی می‌شود به مراکز درمان مراجعه می‌کنند. هر چه سریع‌تر برای درمان این اختلال اقدام کنید، آسیب کمتری به مغز و روان شما وارد می‌شود و بهبودی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. ممکن است لازم باشد برای پیشگیری از بازگشت علائم مدت‌ها تحت درمان قرار بگیرید و وقت، هزینه و انرزی زیادی صرف کنید اما در آخر، زمانی که از دنیای تاریک افسردگی رهایی یابید متوجه می‌شوید که ارزش صرف وقت و هزینه را داشته‌است. مشاوره افسردگی به شما کمک می‌کند تا با روحیه بالا در این مسیر قدم بردارید و بهترین روش درمانی را انتخاب کنید.

1. روان‌درمانی در کاهش علائم افسرده خویی

جلسات روان درمانی با مصاحبه بالینی و گرفتن شرح علائم از مراجعه کننده آغاز می‌شود و با توجه به نیاز فرد اهداف درمانی مشخص می‌گردند. رفتار درمانی شناختی روشی مؤثر است که اغلب جهت درمان اختلالات افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش مشاور به شما کمک می‌کند تا تمامی الگوهای فکری و طرحواره‌های منفی خود را شناسایی کنید؛ پس از آن افکار منفی به چالش کشیده می‌شوند و با آزمایشات رفتاری تلاش می‌شود تا دیدگاه منفی خود را نسبت به مسائل اصلاح کنید. در جلسات درمانی روانشناختی قادر خواهید بود تا به تدریج با الگوهای فکری افسردگی مبارزه کنید.

2. درمان دارویی

داروها به سرعت عمل می‌کنند و درمانی سریع به حساب می‌آیند. البته داروهای مورد استفاده در درمان که شامل داروهای ضد افسردگی و ضد افسردگی سه حلقه‌ای می‌شوند، به درمان کامل نمی‌انجامند و تنها علائم را کاهش می‌دهند. روانپزشک با توجه به نوع و شدت افسردگی دارو تجویز می‌کند. با توجه به کوتاه اثر بودن داروها و عوارضی که برای بیمار به همراه دارند، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های غیر دارویی بهره‌مند شوید.

3. درمان‌های مکمل

درمان‌های مکمل به بهبود هر چه سریع‌تر علائم افسردگی کمک می‌کنند. در کنار دارو درمانی و روان درمانی، تغییر سبک زندگی می‌تواند کمک کننده باشد. در واقع لازم است بیشتر از قبل به خواب، استراحت و تفریحات خود اهمیت دهید و زمان‌هایی را نیز برای ورزش کردن اختصاص دهید. پراختن به فعالیت‌های گروهی، دیدار با آشنایان و دوستان، نوشتن، یوگا و مراقبه در درمان افسرده خویی بسیار مؤثرند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

تفاوت افسردگی اساسی با افسرده خویی چیست؟

در افسرده خویی فرد علائم را با شدت کمتری تجربه می‌کند و همیشه خلق پایینی دارد. احتمال ابتلا به اختلالات شخصیت در فردی که دیس تایمی دارد بالاست و کارکرد روزانه‌ی او مختل نمی‌شود. در صورتی که در افسردگی اساسی عملکرد فرد در بیشتر زمینه‌ها مختل می‌شود.

راه‌های درمان افسرده خویی کدام‌اند؟

مشاوره افسردگی به شما کمک می‌کند تا بهترین روش درمان را با توجه به نوع و شدت بیماری و بر اساس نیازهایتان انتخاب کنید. امروزه روش‌های رفتار درمانی شناختی از مؤثرترین درمان‌ها به شمار می‌روند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

منبع : افسرده خویی

 



:: برچسب‌ها: افسرده خویی ,
:: بازدید از این مطلب : 543
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()