نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از خفاش یا کروپتافوبیا (Chiroptophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از خفاش گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین خفاش‌هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای حیوانات است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست،با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان خفاش هراسی خواهیم پرداخت.

منبع: ترس از خفاش یا کروپتافوبیا

تعریف ترس از خفاش

شدت ترس از خفاش ممکن است بسیار زیاد باشد و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از خفاش، ترسی عمیق و غیرمنطقی از خفاش یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر خفاش یا شنیدن کلمه خفاش نیز خواهد ترسید.

به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با خفاش اجتناب ورزد. ابتلا به این ترس شاید در شهرهای بزرگ غیرممکن به نظر برسد، اما در شهرهایی که نزدیک جنگل‌ها یا محل زندگی این حیوان هستند، احتمال بروز وجود دارد. برای اشنایی با انواع فوبیا کلیک کنید.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از خفاش می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی خفاش نقش دارند.

تجربیات منفی

فوبیای خفاش ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد حمله خفاش واقع شدن، یا گرفتن بیماری مشترک که ناشی از تماس با این حیوان بوده است می‌تواند منجر به ترس از خفاش‌ها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد ممکن است بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند این ترس را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از خفاش‌ها یا شنیدن اخبار مربوط به “زخمی شدن معدنچی توسط خفاش‌ها” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از آن‌ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

علائم و نشانه های ترس از خفاش چیست؟

علائم فوبیای خفاش می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از خفاش یا فوبیای خفاش است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن خفاش‌ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا خفاش وجود داشته باشد

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع

علائم رفتاری

  • تلاش برای دور شدن و خارج شدن از موقعیتی که سگ در آن وجود دارد
  • بی قراری در مواجهه با سگ
  • فریاد زدن
  • حبس کردن خود در محیطی امن
  • پرخاشگری به اطرافیان

ترس از خفاش در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساسات‌شان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از خفاش که در بالا گفته شد، می‌تواند در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده شود.

روش‌های درمان ترس از خفاش

کروپتافوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از خفاش برای‌تان دردسرساز شده و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید.

در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از زنبور به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای زنبور مقابله کنند.

مواجهه درمانی

همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از خفاش

در این روش، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی خفاش، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش به فرد آموزش داده می‌شود که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود.

واقعیت مجازی

استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته، وی احساس می‌کند واقعا در میان خفاش‌ها قرار دارد.

استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

چه زمانی باید به مشاور مراجعه کرد؟

متاسفانه دریافت خدمات روانشناختی چندان مورد توجه افراد قرار نگرفته است. از این رو تنها وقتی علائم به بالاترین حدش می‌رسد به دنبال درمان و درمانگر می روند. در این مرحله روند درمان طولانی تر و پرهزینه تر خواهد بود. در حالی که هر چه ترس از خفاش زودتر برای درمان اقدام شود، سریع تر بهبود خواهد یافت. بنابراین با توجه به نشانه های ذکر شده بهتراست از خود درمانی اجتناب کرده و به متخصص روانپزشکی یا روانشناسی مراجعه نمایید.

سخن آخر

برای درمان اختلالی مثل فوبیای خفاش شما حتما باید ابتدا برای تشخیص و علت یابی به متخصص مراجعه نمایید. همانطور که گفته شد ریشه های روانی ترس از خفاش مانع از تغییر خود خواسته اوضاع می شود. بنابراین حتما باید به کمک متخصص در صدد یافتن ریشه های ترس‌تان برآیید. سپس با تمرینات و ممارست در درمان موفق به غلبه بر ترس از خفاش خواهید شد. به طوری که در تمام بخش های زندگی تان آن را لمس خواهید کرد.

برای دستیابی به متخصصین مجرب کافی است به مراکزی مثل ذهن نو مراجعه نمایید. ذهن نو موسسه با سابقه چندین و چند ساله در زمینه خدمات روانشناختی است. شما با خیالی آسوده می توانید از با تجربه ترین روانشناسان خدمات مشاوره دریافت نمایید. پس کافی است با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از خفاش می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا برای ارتباط مستقیم با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بدون نیاز به وقت قبلی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 با برترین متخصصان تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترس از خفاش یا کروپتافوبیا



:: برچسب‌ها: ترس از خفاش یا کروپتافوبیا ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

طول درمان افسردگی وابسته به عوامل متعددی است و می‌تواند از یک ماه تا چند سال متغیر باشد. با توجه به هزینه‌ها و اهمیت زمان، تمایل به کوتاه‌تر شدن این بازه زمانی امری طبیعی است. اما محدودیت اصلی برای کوتاه شدن روند درمان، ماهیت خود بیماری است که ریشه در باورها و افکار بیمار دارد، یعنی آن بخش از تفکر که سال‌ها برای شکل‌گیری آن، زمان صرف شده. شاید یک روز انسان بتواند با باز کردن جمجمعه کسی طرز تفکر، علایق و یا داستان زندگی او را تغییر بده! تا به امروز بهترین و سریع‌ترین روش‌های درمان‌افسردگی توسط روانشناسان ارائه شده است که درباره طول زمان هر کدام در ادامه شرح داده‎‌ایم.

منبع: طول درمان افسردگی | دوره درمان افسردگی چقدر طول میکشد

طول درمان افسردگی

با طولانی شدن دوره درمان افسردگی خیلی از افراد از ادامه روند درمان صرف نظر می‌کنند. و بهبودی کامل را به زمان می‌سپارند. حتی برخی به دلیل طولانی بودن دوره درمان ها هرگز به متخصص مراجعه نمی‌‍کنند.

افسردگی از جمله بیماری هایی است که به احتمال خیلی زیاد تبدیل به یک بیماری همیشگی خواهد شد. عدم درمان افسردگی روی عملکرد شغلی، زناشویی، فردی، اجتماعی و… فرد تاثیر منفی خواهد گذاشت. درواقع با درمان افسردگی شما کل زندگی تان را سر و سامان می‌دهید.

طول درمان افسردگی با توجه به علائم بیماری

افسردگی که از آن به عنوان سرماخوردگی اختلالات روانی یاد می‌شود، یکی از مشکلات خلقی نسبتا شایع است که می‌تواند افراد را در همه رده‌های سنی درگیر خود کند. قبل از ارائه درمان افسردگی باید این اختلال را از حالت‌هایی نظیر احساس غمگینی یا دلگرفتگی ساده مجزا کرد. چرا که این حالت‌ها وضعیتی گذرا هستند و معمولا در پاسخ به رویدادهای بیرونی خاص بروز یافته‌اند.

طول درمان افسردگی به زمان مراجعه فرد بستگی دارد. براین اساس هر چه زودتر برای درمان افسردگی اقدام شود، طول درمان افسردگی کوتاه تر خواهد شد. گاه نشانه ها به صورت پنهانی زندگی فرد را در برگرفته‌اند از این رو مدت زیادی جهت اقدام برای درمان افسردگی طول می‌کشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که حداقل سالی یک بار برای ارزیابی روانی به متخصصین روانشناسی مراجعه شود.

توجه به دوره ها و اپیزودهای افسردگی

در افسردگی اساسی فرد دست کم به مدت دو هفته در اکثر اوقات روز احساس غمینی مفرط می کند و یا از مسائلی که قبلا برایش لذت بخش بوده‌اند لذت نمی‌برد. هم چنین در افسردگی فرد در کنار خلق افسرده علائم دیگری را نیز تجربه می‌کند که از جمله آن ها می توان به بروز تغییراتی در الگوی خواب و اشتها، کندی روانی- حرکتی، کاهش تمرکز، احساس گناه، افکار مرگ و خودکشی اشاره کرد.

از دیگر نکاتی که در مورد افسردگی حائز اهمیت است این است که نشانه‌ها دائم در یک سطح نیستند و ممکن است شدت آن‌ها کم و زیاد شوند. برخی بیماران بع محض شروع و دریافت درمان احساس بهبودی کرده و درمان را رها می‌کنند، در حالی که درمانگر هنوز تاییدی برای ترک روند درمان را نداده، کاهش موقتی نشانه‌های افسردگی ممکن است حتی بدون درمان نیز اتفاق بیافتد، بنابراین اگر قصد بهبودی کامل را دارید بدون نظر درمانگر خود جلسات را ناتمام نگذارید.

طول درمان افسردگی با روان درمانی

طول درمان افسردگی با روان درمانی در مقایسه با دارو شاید بلندتر باشد، اما قطعا نتیجه بخش تر خواهد بود. شما برای رهایی کامل از افسردگی نیاز به مراجعه به روانشناس دارید. اما متاسفانه بیشتر افراد تنها راه حل را مراجعه به روان پزشک می دانند. روانپزشک با تجویز دارو سعی در کنترل افسردگی دارد. اما طبق پژوهش های به عمل آمده دارو تنها برای مدت کوتاهی می تواند از نشانه های افسردگی بکاهید (حتی به طور کامل نشانه ها قطع نمی شوند). بنابراین دریافت خدمات روان درمانی از روانشناس برای درمان افسردگی ضروری است.

طول درمان افسردگی با توجه به رویکرد درمانگر متغیر است. روان درمانی به مجموعه درمان هایی گفته می شوند که روانشناسان برای درمان انواع اختلالات به کار می‌برند. اساسا برای نتیجه بخش بودن روان درمانی افسردگی شما باید حداقل یک بازه سه الی شش ماه را برای درمان در نظر بگیرید.

طول درمان افسردگی براساس درمان های رایج

امروزه برای درمان افسردگی از درمان‌های مختلفی استفاده می‌شود که سرعت اثربخشی هرکدام با یکدیگر متفاوت است از جمله رایج‌ترین درمان‌ها در این زمینه می‌توان به درمان با رویکرد شناختی- رفتاری، استفاده از داروهای ضدافسردگی و درمان‌های روان پویشی اشاره کرد.

طول درمان افسردگی با درمان های شناختی رفتاری

در این میان، رویکرد شناختی رفتاری برای درمان افسردگی بیشترین اثربخشی را طبق مطالعات تحقیقاتی از خود نشان داده است. میزان سرعت این اثربخشی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخورداری از مشکلات روانشناختی دیگر و شدید بودن افسردگی از جمله عواملی هستند که روند درمان افسردگی را کند می‌سازند. با این حال رویکرد شناختی رفتاری معمولا به عنوان درمان کوتاه مدت برای افسردگی در نظر گرفته می‌شود.

طول درمان افسردگی با روانکاوی

درمان‌های روان پویشی که بر مبنای نظریه روانکاوی قرار دارند اغلب به عنوان درمان‌های بلند مدت شناخته شده و تقریبا بیش از یک سال روند انجام‌شان به طول می‌انجامد. برای شرکت در این درمان ها هفته ای یکبار (گاه هفته دو الی سه بار) باید به روانکاو مراجعه کنید. بنابراین علاوه بر بلند بودن طول درمان افسردگی به روش روانکاوی دریافت آن بسیار پرهزینه است. اما نتایج حاصل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از این رو کسانی که می خواهند ریشه افسردگی را برای همیشه از ذهن خود پاک کنند، می‌توانند از این روش بهره مند شوند.

طول درمان افسردگی با رویکرد طرحواره درمانی

طرحواره درمانی یکی از جدیدترین روش های درمان افسردگی است. این روش که از خانواده موج سومی هاست به درمانی های کوتاه مدت معروف اند. طرحواره درمانی نیز به روابط دوران کودکی و باورهای ریشه ذهن فرد می‌پردازد. درمانگران با این روش سعی در از بین بردن طرحواره های ناسازگار دارند. در واقع آن ها طرحواره های ناسازگار را مانع درمان افسردگی می‌دانند. با چالش کشیدن این طرحواره ها فرد قادر به ادامه زندگی سالم خواهد بود.

طول درمان افسردگی با کدام روش کوتاه تر است؟

پژوهش‌های بالینی همچنین بیانگر این نکته هستند که اگر درمان‌های دارویی در ترکیب با روان درمانی به خصوص روان درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری قرار بگیرد، طول مدت درمان افسردگی کاهش یافته و اثربخشی نیز تا حد قابل توجهی بالا می‌رود. البته دوره های درمان افسردگی با توجه به وضعیت بیمار مشخص می‌شود. برای مثال بیماران افسرده ای که قدرت تکلم ندارند حتما باید با دارودرمانی روند درمان شان شروع شود. با این حال تشخیص این مساله بستگی به متدهای درمانی متخصص دارد.

طول درمان افسردگی با داروهای ضد افسردگی

بعضی‌ها فکر می‌کنند که بلافاصله بعد از خوردن داروهای ضد افسردگی باید علائم این اختلال در آن ها فروکش کند. این در حالی است که همه ضدافسردگی ها برای تاثیرگذاری به دست کم دو هفته زمان نیاز دارند. در حقیقت علائم بهبودی اغلب 2 هفته پس از شروع دوره درمان افسردگی خود را نشان می‌دهند.

افرادی که از این مسئله اطلاع ندارند ممکن است از سر ناآگاهی داروی خود را بدون مشورت پزشک بسیار زود قطع کرده یا دوز آن را به طور سرخود افزایش دهند. این در حالی است که هرگونه تغییر در روند استفاده از داروهای ضد افسردگی حتما باید زیر نظر متخصص صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است عوارض ناخوشایندی را برای فرد به همراه بیاورد.

آیا پس از پایان دوره درمان افسردگی باز هم باید تحت نظر درمانگر بود؟

طول دوره درمان افسردگی هر چقدر هم بلند شود، همچنان امکان عود افسردگی وجود دارد. به همین دلیل با استفاده از درمان های نگهدارنده سعی می‌شود تا این بازگشت‌ها به تعویق بیافتد. با این حال برای ارزیابی و حفظ سلامت بیمار، درمانگر بازه های زمانی را حضور در جلسه مشاوره تعیین می کند.

در طول درمان افسردگی چه مسائلی پی می ‌آید؟

در طول درمان افسردگی احتمالا فرد با مسائلی درباره گذشته اش مواجه می‌شود که برایش رنج آور هستند. در چنین شرایطی احتمالا بیمار از روند درمان خارج می‌شود. برای پیشگیری از این مشکلات بهتر است به درمانگر خود درباره موضوعات آزاردهنده اطلاع دهید. هر چند برخی افراد با بیان ناراحتی هایشان و خاطرات تلخ شان، احساس سبکی می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه طول درمان افسردگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا طول درمان افسردگی با دارو کوتاه تر است؟

داروهای ضد افسردگی برای اثربخشی به دست کم دو هفته زمان نیاز دارند.استفاده از آن ها تنها در شرایطی که افسردگی شدید وجود دارد و درمان‌های دیگر پاسخگویی چندانی ندارند توصیه می‌شود.

آیا افسردگی در کمتر از 6 ماه قابل درمان است؟

طول درمان افسردگی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شدت افسردگی، وجود سایر اختلالات روانشناختی و نوع درمان انتخاب شده توسط درمانگر اشاره کرد. در مواردی که فرد به افسردگی خفیف تا متوسط مبتلاست و درمانگر از رویکرد شناختی رفتاری استفاده می‌کند احتمالا طول درمان چیزی در حدود کمتر از 6 ماه هست.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: طول درمان افسردگی | دوره درمان افسردگی چقدر طول میکشد



:: برچسب‌ها: طول درمان افسردگی | دوره درمان افسردگی چقدر طول میکشد ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان از سمت خانواده ها باعث نگرانی زیادی شده است. بسیاری از خانواده ها در جهت دورکردن رسانه ها از فرزندان اقداماتی انجام داده‌اند. اما هرگز به طور کامل موفق نشده‌اند. با پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز به فضای مجازی و دسترسی به اطلاعات داخل سایت ها ضروری است. بنابراین نمی‌توان به طور کل فرزندان را از این فضاها دور کرد. اما به طور کل جوانان و نوجوانان اثرات منفی و مثبت رسانه ها را در زندگی تجربه خواهند کرد. برای کنترل این شرایط بهتر است از روانشناس کمک بگیرید.

منبع: تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان | آثار مثبت و منفی

تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان

رسانه ها شبکه های مجازی بسیار گسترده ای هستند که با هر کلیک به دنیای جدیدی وارد خواهید شد. رسانه ها شامل تلویزیون، تلفن همراه، روزنامه ها، رسانه های دیجیتالی، اپلیکیشن های اجتماعی و … می‌شوند. رسانه های اجتماعی امروزه مهم‌ترین نوع رسانه ها محسوب می‌شوند که از طریق برنامه های تلفن همراه در دسترس عموم قرار دارند.

اما این رسانه ها سنین مخصوصی دارد. بهتر است قبل از 18 سالگی در دست نوجوان ها نباشد یا به صورت محدود مورد استفاده قرار بگیرد تا تاثیرات منفی کمتری به همراه داشته باشد. اما به طور کل تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان ها امروزه بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

تاثیر منفی رسانه بر جوانان و نوجوانان

تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان از جنبه های منفی نیز نمایان می‌شود. زمانی که نوجوانان و جوانان بیش از حد معمول و به صورت افراطی از رسانه ها استفاده کنند موجب بروز اثرات منفی می‌شود. در ادامه تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان از جنبه های منفی را توضیح داده ایم.

1️⃣عادی سازی خشم

یکی از مهم ترین جنبه های منفی تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان ، عادی سازی خشم و خشونت است. زمانی که نوجوانان فیلم و سریال های خشن با ژانر جنگجویی مشاهده کنند به تدریج به این شرایط عادت می‌کنند و خشونت برای آنها عادی می‌شود.

2️⃣رفتارهای پرخطر جنسی

یکی از نیازهای غریضی انسان روابط جنسی است. و نوجوانان در این دوره سنی به شدت درگیر نیازهای جنسی هستند. بنابراین با مشاهده ویدئوهای رسانه ای به سمت رفتارهای پر خطر جنسی گرایش پیدا می‌کنند. گاه بیماری های مقاربتی و گاه حاملگی در نوجوانی پیامد منفی تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان است.

3️⃣تخریب ظاهر و بدن

با وجود تبلیغات های گسترده در رسانه ها و دستکاری اندام های مدل ها با برنامه هایی مثل فتوشاپ نوجوانان و جوانان دائما درگیر اندام‌های خود می‌شوند. امروزه جهان پر از مانکن ها و مدل هایی است که با کمک برنامه ها به اندام و ظاهر زیبا دست پیدا می‌کنند. اما واقعیت قضیه چیز دیگری است. جراحی های پلاستیک را با خود طبیعی مقایسه نکنید. از بزرگ ترین جنبه های منفی تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان، تخریب ظاهر و بدن است.

4️⃣افزایش وزن

یکی از علل اصلی چاقی در نوجوانان و جوانان، افزایش وزن است. بازی های کامپیوتری، عدم فعالیت و بازی آنلاین باعث چاقی افراطی نوجوانان می‌شود. تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان در افزایش وزن آن ها غیرارادی است. آن ها وقتی متوجه این مساله می‌شوند بیشتر گوشه گیر شده و مشکلات دیگری گریبان گیر شان خواهد شد.

5️⃣افت تحصیلی

نمرات پایین، عدم تحصیل، فرار از مدرسه و دانشگاه با درصد بالایی به دلیل تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان است. افراد با رسانه ها درگیر می‌شوند و در نتیجه از درس و تحصیلات عقب می‌مانند. در واقع تمام وقت خود را صرف بازی، فضای مجازی یا رسانه ها می‌کنند.

تاثیر مثبت رسانه بر جوانان و نوجوانان

همانطور که ابتدای مقاله گفته شد رسانه ها تاثیرات مثبت نیز دارند. کسب اطلاعات از طریق رسانه ها و فضاهای مجازی امروزه به شدت صورت می‌گیرد. در این بخش از مقاله قصد داریم در رابطه با تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان از جنبه مثبت سخن بگوییم.

1️⃣کمک به رشد مهارت های اجتماعی

رشد مهارت های اجتماعی یکی از جنبه های مثبت تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان است. اکثر نوجوانان مهارت های کافی و لازم برای برقراری ارتباط ندارند. رسانه ها باعث برقراری ارتباط و برخورد افراد با یکدیگر می‌شود. در نهایت گسترش ارتباطات و مسئولیت پذیری در افراد رو به رشد می‌رود.

2️⃣کسب رشد آگاهی

امروزه نوجوانان با کمک رسانه ها می‌تواند آگاهی خود را افزایش دهند. تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان در جنبه مثبت، می‌توان به رشد آگاهی در زمینه های مختلف اشاره کرد. اطلاع از قوانین، مستندات، آموزش مهارت های مختلف، اخبار دنیا و اطلاعات سیاسی با کمک رسانه ها کسب می‌شود. آن ها می‌فهمند که جهان چیزی بیشتر از آن است که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم.

3️⃣افزایش مهارت هماهنگی حرکتی

سومین تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان از جنبه مثبت، افزایش مهارت هماهنگی حرکتی است. برخی بازهای رایانه ای موجب کاهش توانایی های شما می‌شود. اما برخی از بازی ها نیز به تقویت مهارت ها کمک می‌کند. بازی های فکری و هیجانی مهارت هماهنگی حرکتی افراد را افزایش می‌دهد.

4️⃣الهام بخشی

از تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان در جنبه مثبت به الهام بخشی نیز می‌توان اشاره کرد. برای مثال مشاهده فیلم های رزمی و البته اکشن در سنین نوجوانی باعث افزایش خشم و خشونت افراد می‌شود. اما اگر از جنبه مثبت نگاه کنیم این خشم شاید باعث کشف استعداد نوجوان شود. مثلا فرد علاقه مند به شغل نظامی یا ورزش های رزمی می‌شود.

5️⃣کمک به رشد مهارت های خواندن و نوشتن

تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان از جنبه های مثبت در زمینه رشد مهارت های خواندن و نوشتن نیز کاربرد دارد. زمانی که یکی از اساتید یا سخنران های محبوب کتاب یا داستانی را برای مطالعه پیشنهاد دهد، به طور ناخود آگاه فرد به مطالعه این کتاب تمایل پیدا می‌کند. خواندن مطالب سایت های معتبر نیز باعث افزایش دایره لغات و مهارت های نوشتاری در افراد می‌شود.

راهکار جلوگیری از تاثیر منفی رسانه بر جوانان و نوجوانان

برای جلوگیری از تاثیر منفی رسانه بر جوانان و نوجوانان باید به نکاتی توجه داشته باشید. قرارگیری در معرض رسانه ها بخش مهمی از زندگی امروزی است. با آموزش های لازم تا حد زیادی می‌توان از عواقب رسانه ها جلوگیری کرد.

☑ علایق فرزند خود را بررسی کنید. چک کنید که فرزند شما به چه چیزی علاقه دارد و طبق علایق آن پیش بروید تا زمان بیشتری را با شما سپری کند.

☑ بهتر است با مذاکره و توافق نظر با فرزند قوانینی را برای او مشخص کنید.

☑ در رابطه با علایق فرزندتان صحبت کنید. جوانان و نوجوانان علاقه زیادی به صحب در رابطه با علایق خود دارند.

☑ از روانشناس در رابطه با مسائل مربوط به نوجوان و جوان راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به جنبه‌های مثبت و منفی تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان صحبت کرده ایم. امروزه رسانه ها قدرت بسیار زیادی در اطلاع رسانی های درست و غلط دارند. اما کمک از روانشناس در این زمینه ها برای رشد فرزندان الزامی است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. به راحتی می‌توانید از خدمات تخصصی این مجموعه استفاده نمایید. کافی است با شماره های زیر تماس گرفته و درخواست مشاوره نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان | آثار مثبت و منفی



:: برچسب‌ها: تاثیر رسانه بر جوانان و نوجوانان | آثار مثبت و منفی ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حس مردانگی از سن بلوغ در پسرها آغاز می‌شود. احساس قدرت، مردانگی و توانمند بودن از آغاز بلوغ شکوفا می‌شود. اما زمانی که این احساس سرکوب شود و به دلایل متفاوتی از بین برود، برای برگرداندن احساس مردانگی باید به دنبال تغییری بود. علت از بین رفتن مردانگی جسمی، جنسی و حتی روحی می‌تواند باشد.مردانی که حس مردانگی شان از بین رفته است دچار ناتوانی جنسی، پرخاشگری، آشفتگی، افسردگی، کمبود اعتماد به نفس و اضطراب می‌شوند. این وضعیت به دلایلی مثل مشکلات جنسی، تغذیه ناسالم، نامتناسب بودن اندام و … معمولا رخ می‌دهد. در ادامه راهکارها و درمان هایی برای برگرداندن حس مردانگی آورده‌ایم.

منبع: حس مردانگی | علت از بین رفتن مردانگی (قدرت مردانگی)

حس مردانگی

حس مردانگی متشکل از حس جنسی و باورهای شناختی مردان است. قدرت و حس مردانگی نشات گرفته از توانایی های جنسی، تناسب اندام، تغذیه مناسب، توانایی های مالی و اعتماد به نفس بالا است. کسانی که در زمینه های جنسی، مالی، اجتماعی و عاطفی دچار اختلال هستند حس‌مردانگی شان تحلیل می‌رود.

نشانه های از بین رفتن حس مردانگی

زمانی که علائم زیر نمایان شود، نشان از تحلیل رفتن حس مردانگی است.

1. ناتوانی جنسی

اختلال در رابطه جنسی و ناتوانی در انجام مسائل جنسی، یکی از نشانه های از بین رفتن حس مردانگی است. مردانی که با مشکلاتی در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند، حس‌مردانگی خود را از دست می‌دهند. ناتوانی جنسی در مردان عبارت است از.

  • کم شدن میل جنسی
  • مشکل در نعوظ
  • مشکل در حفظ نعوظ

2. عدم لذت از رابطه جنسی

آنورگاسمی یا عدم لذت از رابطه جنسی یکی دیگر از نشانه های از بین رفتن حس مردانگی است. دلایل زیادی برای عدم لذت از رابطه جنسی وجود دارد. ولی به طور کل تمامی دلایل سبب تحلیل رفتن حس‌مردانگی می‌شود.

3. پرخاشگری و عصبانیت

مردانی که حس مردانگی خود را از دست می‌دهند، به تدریج پرخاشگر و عصبانی از وضعیت موجود می‌شوند. گویی در ناخودآگاه برای اثبات برتری خود به خشونت روی می‌آورند. در چنین مواردی می‌بینیم مردان ارتباط کلامی و عاطفی کمتری با همسر و سایر اعضای خانواده برقرار می‌کنند.

4. آشفتگی و بی قراری

آشفتگی و بی قراری یکی دیگر از نشانه های از بین رفتن حس‌مردانگی است. مردانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، به دنبال راه نجات هستند و با آشفتگی و بی قراری روبرو می‌شوند.

5. تلاش برای اثبات خود به دیگران

مردانی که حس مردانگی شان تحلیل رفته است، برای اینکه جایگزینی برای این حس از دست رفته داشته باشند، دائم در حال تلاش برای اثبات خودشان به دیگران هستند.

6. افسردگی

این مردان زمانی که دائم غرق در از بین رفتن حس مردانگی خود می‌شوند، به مرور به افسردگی مبتلا می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های افسردگی در مردان کلیک کنید.

7.اضطراب

مردانی که حس مردانگی خود را از دست داده اند، اضطراب و استرس بیشتری می‌گیرند. و همین اضطراب سبب عقب افتادن فعالیت های روزانه فرد می‌شود.

8. کمبود اعتماد به نفس

به وضوح مشخص است که این افراد از کمبود اعتماد به نفس زیادی برخوردارند. احساس پذیرفته نشدن توسط جامعه و سرافکندگی با از بین رفتن حس مردانگی بروز پیدا می‌کند.

علت از بین رفتن حس مردانگی

تحلیل رفتن حس‌مردانگی، علت های زیادی دارد. که در ادامه مهم‌ترین علت آن را توضیح داده ایم.

1. مشکلات جنسی

مشکلات جنسی در مردان یکی از عوامل از بین رفتن حس مردانگی است. اختلالات جنسی مردان به 6 گروه تقسیم می‌شود. عدم توجه به درمان این مشکلات روبروز وضعیت را بدتر خواهد کرد.

  • اختلالات تمایل
  • اختلالات نعوظ
  • اختلالات انزال
  • اختلالات ساختمانی دستگاه تناسلی
  • ناباروری مردان
  • طب جنسی سالمندان

2. نامتناسب بودن اندام ها

برخی از مردان به دلیل نامتناسب بودن اندام‌هایشان، حس مردانگی خود را از دست می‌دهند. اضافه وزن، ریزش موها، کوتاهی قد از جمله خصوصیات ظاهری است که سبب کاهش اعتماد به نفس در مردان می‌شود. و همین کمبود اعتماد به نفس منجر به کاهش حس مردانگی و حس قدرت می‌شود.

3. تغذیه ناسالم

تغدیه ناسالم یکی دیگر از دلایل از بین رفتن حس مردانگی است. تغذیه نامناسب سبب ایجاد مشکلات جسمی در افراد می‌شود. بنابراین نداشتن سلامت جسمانی سبب ایجاد سر افکندگی می‌گردد، که در نتیجه باعث تحلیل قدرت مردانگی است.

4. مشکلات ارتباطی با همسر

کاهش صمیمیت بین زوجین یکی از عوامل تضعیف کننده حس مردانگی است. گاهی دور بودن از همسر از لحاظ عاطفی و لذت نبردن از رابطه زناشویی باعث کاهش رضایت از زندگی می‌شود. در این مواقع مردان احساس می‌کنند که به اندازه کافی برای همسر خود کامل و بدون نقص نیستند.

5. تجربیات ناکام کننده کودکی

بسیاری از کسانی که حس‌مردانگی شان تحلیل رفته است، در دوران کودکی تجربه های تلخی داشته اند. این تجربه های تلخ شامل؛

???? آزار جنسی در کودکی

????مورد تعارض قرار گرفتن

????رفتار نامناسب والدین

????سرکوب در دوران کودکی توسط والدین و اطرافیان

????تحقیر شدن

????نبود حامی مادی و عاطفی

????سرافکندگی و شکست پدر

6. ناتوانی در انجام وظایف مردانه طبق هنجار جامعه

با توجه به شرایط سخت مالی و کاری، دیگر مردان زیادی توانایی ازدواج و تشکیل خانواده ندارند. گاهی حتی افرادی که ازدواج کرده اند توانایی بر طرف کردن نیازهای خانواده خود را ندارند. همین عوامل سبب شرمندگی آن ها می‌شوند. در این مواقع احساس می‌کنند که به اندازه کافی برای زن و همسر خود مفید نیستند، و نتیجه این شرمندگی، از بین رفتن حس مردانگی است.

7. مسائل مالی

مردانی که از توان مالی کمی برخوردار هستند، عموما حس‌مردانگی خود را از دست می‌دهند. برخورداری از وضع مالی بالا باعث دست یافتن به همه نیازها است. اما وقتی از توان مالی کمی برخوردار باشند و توانایی برطرف کردن نیازهای خود و خانواده را نداشته باشند، طبیعی است که حس سرکوب به آنها دست بدهد. و همین دلیلی بر از بین رفتن حس مردانگی است.

8. مصرف داروها ‎

مصرف برخی از داروها سبب از بین رفتن حس مردانگی می‌شود. برخی از این داروها را در ادامه نام برده ایم. اما اگر داروی به خصوصی مصرف می‌کنید حتما به درمانگر خود این موضوع را اطلاع دهید.

  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای شیمی درمانی
  • آنتی هیستامین ها
  • داروهای گرفتگی سینه
  • داروهای فشار خون
  • داروهای ضد ایدز
  • داروهای کاهنده کلسترول
  • استفاده از مواد مخدر

اغلب افراد حتی مدت ها بعد از استفاده از این داروها فاقد حس مردانگی هستند. به همین دلیل روان درمانی بهترین روش برای درمان است. پس همین حالا برای دریافت مشاوره روانشناسی اقدام کنید.

درمان و برگرداندن احساس قدرت مردانگی

درمان و برگرداندن احساس قدرت مردانگی توسط روانشناس انجام می‌شود. روانشناس با توجه به دلیلی که یافت می‌کند، درمان مناسب را ارائه می‌دهد. اما راهکارهایی را برای درمان احساس مردانگی توضیح داده ایم.

تغذیه مناسب: اگر دلیل از بین رفتن حس مردانگی ، تغذیه نامناسب باشد، به راحتی با یک رژیم غذایی مناسب می‌توان این مشکل را بر طرف کرد.

استفاده از راهکارهای نوین: بهترین و مناسب ترین راهکار برای درمان حس‌مردانگی، استفاده از راهکارهای نوین روانشناسی است. روانشناس براساس دلیلی که سبب تحلیل حس مردانگی در فرد می‌شود، درمان دقیقی را ارائه می‌دهد.

تعریف جدید نسبت به مردانگی: تعریف مردانگی نسبت به دهه های اخیر بسیار متفاوت شده است. در دهه های گذشته نشان مردانگی اینگونه بود که خانم ها اجازه کار کردن نداشتند. آقایان برای مرد بودن حتما باید کارهای سنگین انجام می‌دادند. اما امروزه خانم ها پا به پای آقایان مشغول به کار هستند و تعریف مردانگی به کل با دوره های قبلی متفاوت شده است.

کلام آخر

از بین رفتن حس مردانگی عواملی دارد که یکی از مهمترن آنها، تجربیات در دوران کودکی است. مردانی که از این مشکل رنج می‌برند باید به دنبال راه درمان توسط روانشناس و مشاوران مجرب باشند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حس مردانگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: حس مردانگی | علت از بین رفتن مردانگی (قدرت مردانگی)



:: برچسب‌ها: حس مردانگی | علت از بین رفتن مردانگی (قدرت مردانگی) ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص اکس یا اکستازی یکی از انواع مواد مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه تولید می‌شود. این دارو در گروه داروهای محرک قرار دارد و به دلیل انرژی و احساس نشاطی که ایجاد می‌کند معمولاً در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد. قرص اکس برای نخستین بار به عنوان داروی کاهش وزن به جهان معرفی شد و در این زمینه نتایج مثبتی نیز به همراه داشت اما با توجه به عوارض جانبی ناخوشایندی که به دنبال مصرف این دارو به وجود آمد، تولید و انتشار آن ممنوع اعلام شد.ولی متأسفانه مصرف آن به صورت غیرقانونی و به عنوان داروی مخدر تاکنون ادامه پیدا کرده است. خوشبختانه روش‌های درمانی گوناگونی برای افراد مصرف‌کننده وجود دارد که به آن‌ها در بهبود علائم کمک می‌کند. با توجه به عوارض ناخوشایند این دارو بر جسم و روان و خاصیت اعتیادآوری آن، توصیه می‌کنیم جهت اطلاع از بهترین روش‌های درمان ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: قرص اکس یا اکستازی

قرص اکس چیست؟

ترکیب شیمیایی 3 یا 4 متیل فنیدیت مت آمفتامین (MDMA) که در میان مردم با نام‌های قرص اکس یا اکستازی شناخته می‌شود، یکی از انواع داروهای گروه آمفتامین است و به همین دلیل به عنوان یک داروی محرک شناخته می‌شود. با مصرف این دارو فرد احساس با انرژی بودن، افزایش هشیاری، تمایل به برقراری ارتباط با دیگران و خوشحالی و نشاط می‌کند.

قرص اکس یک ترکیب شیمیایی ساخته شده در آزمایشگاه است. اکس خالص دارای رنگ سفید است اما در صورتی که مواد دیگری در آزمایشگاه با آن ترکیب شده باشند می‌توانند رنگ‌های مختلفی مثل سبز، آبی یا قرمز و بنفش را نیز داشته باشد.

مصرف اکس می‌تواند به صورت قرص، استنشاق یا تزریق اتفاق بیفتد؛ اما معمول ترین حالت مصرف این دارو به صورت استفاده دهانی از قرص‌ها می‌باشد. پس از گذشت زمان اندکی از مصرف اکستازی، این دارو توسط عروق خونی دستگاه گوارش جذب‌شده و در تمامی بدن فرد پخش می‌شود.

تاثیرات قرص اکس بر بدن

پس از اینکه قرص اکس توسط عروق خونی دستگاه گوارش جذب و در سراسر بدن پخش می‌شود ترکیبات آمفتامین موجود در آن، مغز را وادار به ترشح بیشتر مواد شیمیایی از جمله دوپامین، نورآدرنالین و سروتونین می‌کند.

تمامی این مواد شیمایی در افزایش انرژی و خلق نقش دارند و به همین دلیل با افزایش ترشح آن‌ها فرد احساس خوبی خواهد داشت. معمولابین 30 تا 45 دقیقه پس از مصرف قرص اکستازی نشانه‌ها در فرد بروز پیدا می‌کنند و ظرف حداکثر 6 ساعت نیز اثرات استفاده از این دارو پایان می‌یابد.

با مصرف این دارو علاوه بر احساس نشاط و پرانرژی بودن نشانه‌هایی نظیر گشاد شدن مردمک چشم و حساسیت به نور، ایجاد حرکات غیرارادی در فک فرد مثل جویدن نیز ایجاد می‌شود؛ اما مصرف اکستازی می‌تواند نشانه‌های شدیدتری مثل از دست دادن هشیاری نسبت به زمان و مکان، ایجاد توهم و مشکلات دیگری را به دنبال داشته باشد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

علائم مصرف قرص اکس

مصرف قرص اکس به دلیل تغییراتی که در ترشح مواد شیمیایی از مغز ایجاد می‌کند، باعث بروز نشانه‌های ناخوشایند جسمی و روانی در فرد می‌شود. در صورتی که این نشانه‌ها را در خود یا اطرافیانتان مشاهده می‌کنید بهتر است برای بررسی‌های بیشتر با یک متخصص مشورت نمایید. اصلی‌ترین نشانه‌های مصرف قرص اکس شامل موارد زیر هستند.

  • تعریق بیش‌ازحد
  • تهوع و استفراغ
  • احساس تاری دید و سرگیجه
  • خشکی دهان
  • تنش عضلانی
  • مشکلات خواب
  • ضعف در تمرکز
  • تحریک پذیری
  • احساس افسردگی یا اضطراب شدید
  • توهم

یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی که به دنبال مصرف قرص اکس ایجاد می شود، کاهش حجم آب بدن است. این موضوع به دلیل بالا رفتن دمای بدن به وجود می‌آید. بدن به دنبال یک مکانیزم خودکار برای کاهش دمای بدن و حفظ سلامت به تعریق دست می‌زند و در نتیجه این امر حجم زیا91دی از آب بدن فرد دفع می‌شود. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیار جدی مثل مشکلات کلیوی یا حتی کما و مرگ را به دنبال داشته باشد.

نشانه‌های مسمومیت با قرص اکس

مصرف بیش از حد قرص اکس می‌تواند عوارض جدی را بری فرد به همراه داشته باشد و حتی ممکن است به مرگ ختم شود. برخی از نشانه‌های رایج مسمومیت یا اوردوز با قرص اکس موارد زیر را دربر می‌گیرد.

  • بالا رفتن بیش از حد فشارخون
  • افزایش ضربان قلب
  • بالا رفتن بیش از حد دمای بدن
  • تشنج
  • سکته
  • از دست دادن هوشیاری

ویژگی اعتیادآوری قرص اکس

تحقیقات انجام گرفته بر روی نوجوانان و جوانان مصرف کننده اکستازی نشان می‌دهد که در حدود 60 درصد از مصرف کنندگان این دارو نسبت به مصرف آن وابستگی پیدا می‌کنند. قرص‌های اکس و سایر مشتقات آمفتامین برخلاف مواد افیونی همچون تریاک، وابستگی بدنی چندانی برای فرد ایجاد نمی‌کنند اما آنچه باعث مصرف مجدد دارو می‌شود تمایل به تجربه مجدد احساس وجد و سرخوشی است که با مصرف اکستازی برای فرد پیش خواهد آمد.

نشانه‌های اعتیاد به قرص اکس

سه ویژگی کلی برای تشخیص اعتیاد به هرگونه ماده مخدر وجود دارد که بهتر است درصورت مشاهده هریک از آن‌ها در خود یا اطرافیان به سرعت به یک متخصص در زمینه ترک اعتیاد مراجعه نمایید. این نشانه‌ها موارد زیر را شامل می‌شود.

نیاز به مصرف بیشتر

با مصرف قرص اکس برای یک مدت، فرد احساس خواهد کرد که علی‌رغم مصرف به همان اندازه سابق به احساس رضایت و سرخوشی که قبلاً تجربه می‌کرد دست پیدا نمی‌کند و به همین خاطر میزان مصرف را افزایش می‌دهد.

مشکلات جسمی یا روحی در صورت عدم مصرف

چنانچه فرد کمتر از دوز همیشگی دارو را مصرف کند یا اصلاً مصرفی نداشته باشد به‌تدریج علائم ناراحتی در جسم یا روان آشکار می‌شوند. در ارتباط با قرص اکس این نشانه‌ها شامل:

  • میل و رغبت شدید به مصرف مجدد
  • احساس خستگی
  • افسردگی و تغییرات خلقی
  • ناتوانی در تمرکز و تصمیم‌گیری

تلاش برای پیدا کردن دارو

در این مرحله بیماران زمان زیادی را صرف تهیه و مصرف داروی مورد نظر می‌کنند. آن‌ها ممکن است برای تهیه قرص از سرکار غیبت کنند یا برای تأمین هزینه این داروها به رفتارهای نامناسبی دست بزنند.

درمان اعتیاد به قرص اکس

با توجه به اینکه تاکنون داروی مشخصی برای درمان اعتیاد به قرص اکس پیدا نشده است و همچنین با در نظر داشتن این مطلب که اعتیاد به اکستازی بیشتر از آنکه جنبه بدنی داشته باشد ذهن و روان فرد را درگیر می‌کند، روانشناسان اصلی‌ترین نقش را در زمینه درمان این مسئله ایفا می‌کنند.

ایجاد جلسات گروه درمانی، آموزش راهکارهایی برای کنترل تمایل به مصرف مجدد و همین‌طور پیدا کردن راهکارهای سازنده‌تر به جای مصرف مواد مخدر ازجمله مزیت‌های استفاده از جلسات روانشناسی برای ترک اعتیاد به این دارو هستند.

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های روانشناسان در زمینه ترک اعتیاد به قرص اکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیدا کردن علل زیربنایی مصرف مواد مخدر

روانشناسان در طول جلسات مشاوره انگیزه‌های اصلی و زیربنایی گرایش فرد به مصرف مواد مخدر را بررسی کرده و با برطرف کردن آن‌ها فرد را تا حد زیادی از مصرف این داروها مصون نگه می‌دارند. برای مثال ممکن است مشکلات خانوادگی، ضعف اعتماد به نفس، خلق پایین یا حتی مشکلاتی نظیر ناتوانی در ردکردن درخواست اطرافیان علل اصلی مصرف مواد مخدر باشند.

روانشناسان با شناسایی این مشکلات و کمک به فرد برای جایگزین کردن گزینه‌های بهتر مثل بیان خواسته‌ها، دوست‌یابی، هدف گزینی و… به شما در ترک مواد مخدر کمک خواهند کرد.

آشنا کردن بیمار با نشانه‌های جسمی و روانی

در طی درمان اعتیاد به مصرف قرص اکس، روانشناسان از طریق تکنیک‌های درمانی فرد را نسبت به نشانه‌های جسمی و روانی خود قبل از مصرف قرص آگاه می‌کنند. از این طریق بیمار متوجه خواهد شد که درچه شرایطی به سراغ مصرف قرص اکس می‌رود و سپس به او آموزش داده می‌شود که چطور از این شرایط دوری کند یا با آن‌ها مبارزه نماید.

برای مثال ممکن است فرد هربار که انتقاد کردن از خود را شروع می‌کند و احساس ناتوانی می‌کند، برای بهبود خلق به سمت مصرف قرص اکس گرایش پیدا کند. در حین درمان بیمار نسبت به این انتقاد گری‌ها آگاه می‌شود و راه مقاومت در برابر آن‌ها را می‌آموزد.

پیدا کردن افرادی با مشکلات مشابه

در طی جلسات گروهی برای درمان اعتیاد، بیمار با افرادی آشنا می‌شود که مشکلاتی همانند او را تجربه می‌کنند در نتیجه احساس نمی‌کند که صرفاً او دچار مشکل شده است. از طرفی آشنایی با گروهی که هدفی مشترک با وی دارند باعث می‌شود که انگیزه بیشتری برای ترک مواد پیدا کند و یا از راهکارهای اطرافیان برای بهبود شرایط استفاده نماید.

آموزش‌های پیشگیرانه

یکی از اصلی‌ترین خدماتی که روانشناسان می‌توانند در زمینه اعتیاد ارائه کنند، راه‌های پیشگیرانه است. به همین خاطر توصیه می‌شود والدینی که فرزندان نوجوان دارند یا جوانانی که به هر دلیلی در این زمینه احساس مشکل می‌کنند از یک مشاور کمک بگیرند.

با مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از استاندارد بودن و کامل بودن درمان های مربوط به اعتیاد اطمینان حاصل نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول در مورد قرص اکستازی

1. آیا زنان و مردان در بروز نشانه‌های سوءمصرف قرص اکس یکسان هستند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده زنان نسبت به این دارو آسیب پذیرتر هستند و مصرف مقدار کمتری از دارو نسبت به مردان می‌تواند نشانه‌های مسمومیت را در آن‌ها ایجاد کند.

2. آیا قرص اکس می‌تواند کارکرد جنسی را بهتر کند؟

با توجه به تأثیر این بیماری بر بدن، در کوتاه مدت ممکن است تمایل فرد برای برقراری ارتباط جنسی و همین‌طور توانایی جنسی وی افزایش پیدا کند؛ اما در بلندمدت و مصرف مداوم این دارو، مشکلاتی نیز برای فرد به وجود می‌آید و به ناتوانی جنسی منجر می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: قرص اکس یا اکستازی



:: برچسب‌ها: قرص اکس یا اکستازی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان چه زمانی است؟ در نظر گرفتن تاثیرات جدایی بر فرزندان یکی از عوامل بسیار مهمی است که زن و شوهرها را برای طلاق گرفتن به تردید می اندازد و باعث می شود آن ها در زمینه تامل بیشتری به خرج دهند. تا جایی که برخی از والدین ترجیح می دهند با وجود مشکلات به خاطر فرزندان به زندگی خود ادامه دهند.این تصمیم تنها زمانی می تواند به نفع کودکان باشد که والدین بتوانند کیفیت ارتباطات خود را بهبود ببخشند و فرزند خود را از قرار گرفتن در یک محیط پرتنش جدا سازند. ما در ادامه در مورد بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان اطلاعات بیشتری را ارائه کرده ایم.

منبع: بهترین سن طلاق برای کودکان

سن طلاق برای کودکان

طلاق در هر سنی به کودک آسیب می‌رساند. اما طبق مطالعات برخی سنین حساس تر هستند و توصیه می شود والدین در این زمان ها از جدایی صرف نظر کنند. سن طلاق برای کودکان هر بازه زمانی که در نظر گرفته بشود، باز هم دارای تبعاتی است. بنابراین شما باید در مورد تاثیر طلاق بر فرزندان حتما بخوانید.

فراموش نکنید که طلاق شما سراسر زندگی فرزندتان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. بله شاید طلاق تنها راه چاره شما باشد و یا گاه می بینیم که سلامت فرزندان با ادامه زندگی مشترک والدین به خطر می‌افتد. اما آنچه که هرگز نباید فراموش کنید نیازهای عاطفی و بنیادی فرزندتان است که ریشه در حضور هر دو والد دارد. پس باید در این باره حتما کمک های تخصصی خانواده و طلاق بگیرید.

بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان

بسیاری از پدر و مادرها در آستانه جدایی به تاثیرات طلاق بر فرزندان خود فکر می کنند. آن ها طبیعتا به دنبال راهی هستند تا فرزندشان از این موضوع کم‌ترین آسیب را ببیند. در این شرایط اغلب پدر و مادرها با این سوال مواجه می شوند که کودکان چه زمانی پذیرش بیشتری برای طلاق دارند و در مقابل چه زمانی بیش از همه ممکن است دچار تاثیرات روانی منفی شوند؟

روانشناسان بر اساس یک قاعده کلی بر این باورند که کودکان کم سن و سال‌تر به دلیل ظرفیت روانی پایین برای پردازش هیجانات منفی بیش از همه در معرض آسیب‌های طلاق قرار دارند. در واقع کودکان به خصوص در سال‌های پیش دبستانی به دلیل برخورداری از ویژگی خود مرکز بینی معمولا خودشان را مسبب جدایی پدر و مادر می‌بییند و همین مسئله باعث می‌شود که در معرض مشکلاتی نظیر احساس گناه مفرط و افسردگی قرار بگیرند.

همچنین نوجوانان نیز بیش از زمان‌های دیگر ممکن است تحت تاثیر جدایی والدین دچار آسیب‌های روانی شوند. چرا که در این برهه زمانی با چالش‌های زیادی در زمینه کسب هویت روبرو هستند. طلاق پدر و مادر می‌تواند چالش‌های آن‌ها را به یک بحران تبدیل کرده و در نهایت منجر به تجربه تنش‌های روانی بسیار شود.

در نتیجه اگر فرزند کوچکی دارید یا در زمان نوجوانی‌اش تصمیم به طلاق گرفته‌اید، باید بیش از هر زمانی جهت ایجاد آمادگی برای طلاق تلاش کنید و ترجیحا از یک روانشناس خانواده برای مدیریت بهتر اوضاع کمک بگیرید.

بهترین و بدترین سن طلاق برای کودکان | طلاق در هر دوره سنی چه آثاری دارد؟

طلاق در هر زمانی که اتفاق بیافتد به فرزندان آسیب می‌رساند. از همین رو از جانب متخصصان به عنوان یکی از عوامل استرس زا زندگی تعیین شده است. اگر قطعا تصمیم به طلاق دارید، با اطلاع از تاثیرات طلاق برفرزندتان می‌توانید اقدامات لازم برای به حداقل رساندن آسیب‌ها را نمایید. در ادامه به تاثیرات طلاق در هر دوره سنی اشاره کرده ایم.

✳️ بهترین سن طلاق برای کودکان | نوزادان (تولد تا 2 سالگی)

شاید فکر کنید که فرزندتان در دوران نوزادی چیزی از تنش‌های پیرامونی درک نمی کند. این در حالی است که نتایج پژوهش‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند. بر اساس تحقیقات علمی که روی رفتار نوزادان انجام شده پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که نوزادان به محیط‌های آرام و پر تنش به شیوه‌های مختلفی واکنش نشان می‌دهند و به عبارت دیگر تفاوت آن را درک می‌کنند.

بچه‌هایی که پدر و مادرشان در دوران نوزادی آن‌ها دائما با یکدیگر بحث می‌کنند و در آستانه جدایی قرار دارند، معمولا خلق و خوی دشوارتری از خود نشان می‌دهند. برای مثال آن‌ها اغلب خواب کمتری داشته، تحریک پذیرتر هستند، وابستگی بیشتری به مراقبین خود دارند و میزان گریه و بی قراری آن‌ها نیز به نسبت همسالان‌شان بیشتر است. این مسئله با ایجاد پاسخ‌های منفی در والدین زمینه ساز بروز یک چرخه معیوب می‌شود که می‌تواند به طور بلند مدت روحیه کودک را تحت تاثیر قرار دهد.

✳️ جدایی والدین کودکان پیش دبستانی

کودکان پیش دبستانی یعنی آن‌هایی که بین 2 تا 6 سالگی هستند به عنوان آسیب پذیرترین گروه در برابر طلاق والدین در نظر گرفته می‌شوند. چرا که آن‌ها در این دوره فکر می‌کنند در مرکز دنیا هستند و تمام حوادث پیرامونی را در ارتباط با خود درک می‌کنند. در همین راستا اکثر کودکان پیش دبستانی خود را مسئول جدایی والدین می‌دانند و از این بابت دست خوش احساس گناه زیادی می‌شوند.

این مسئله می‌تواند زمینه بروز انواع اختلالات اضطرابی، افسردگی و سایر مشکلات روانشناختی را در آن‌ها ایجاد کند. کودکان در این سنین به دلیل ناتوانی در ابراز و پردازش هیجانات منفی تنش‌های خود را در قالب مشکلاتی نظیر کابوس‌های شبانه، شب ادراری، پرخاشگری و لجبازی نشان می‌دهند.

✳️ طلاق والدین و کودکان دبستانی

کودکان دبستانی به خصوص تا سن 8سالگی هنوز در درک مفهوم طلاق مشکل دارند. آن‌ها نمی‌دانند که چرا پدر و مادر آن‌ها باید از هم جدا زندگی کنند و علت اختلافات چه چیزی می‌تواند باشد. از همین رو این کودکان معمولا پدر یا مادر خود را مقصر می‌دانند و به همین خاطر از بابت دوست داشتن او دچار احساسات دوگانه و منفی می‌شوند.

در حقیقت کودکان دبستانی درگیر نوعی جبه بندی میان والدین می‌شوند و سردرگمی زیادی را در همین راستا تجربه می‌کنند. این سردرگمی‌ها در فرزندان پسر اغلب با برون ریزی، پرخاشگری و لجاجت نمایان می‌شود و در فرزندان دختر با انزوا و گوشه گیری خود را نشان می‌دهد.

✳️ بهترین سن طلاق والدین و نوجوانان

دوران بلوغ و نوجوانی یکی از حساس‌ترین زمان‌ها برای طلاق والدین است. چرا که نوجوانان به خودی خود درگیر چالش‌هایی زیادی برای یافتن یک هویت یکپارچه هستند. در این میان طلاق پدر و مادر و تغییرات اجتناب ناپذیری که در پی آن اتفاق می‌افتد می‌تواند روند این هویت یابی را با مشکل مواجه کند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که اگر در دوران نوجوانی فرزندتان تصمیم به طلاق گرفته‌اید از یک مشاور خانواده برای مدیریت بهتر اوضاع کمک بگیرید.

✳️ سن طلاق برای کودکان | فرزندانی بالغ و بزرگسال

شاید کمتر کسی به تاثیر طلاق بر روی فرزندان بزرگسال اهمیت بدهد. گاه حتی می بینیم که با رسیدن به بزرگسالی برخی والدین بدون در نظر گرفتن نظر فرزندان و یا تغییراتی که در زندگی شان پیش می آید، تصمیم به جدایی می گیرند. حال آن که این جدایی برای آن ها نیز تبعاتی دارد. فرزندان بزرگسال می خواهند علت دقیق این جدایی را بدانند. شاید کمتر کسی را دیده اید که در میانسالی و یا سالمندی طلاق بگیرند. اما طبق مشاهدات فرزندان این زوج ها نسبت به آینده و اطرافیان بی اعتماد و کینه توز می شوند. پرخاشگرتر شده و ناامیدی در وجود آن ها رخنه می کند.

از طرفی ممکن است در پی طلاق والدین طرف کشی رخ دهد. و یا فرزندی به خاطر درد و دل های پدر یا مادرش نسبت به والد دیگر کینه به دل بگیرد. در چنین وضعیتی احتمالا تعدادی از فرزندان به طرفداری از مادر و تعدادی دیگر به طرفداری از پدر جبهه بندی شده و روابط خواهر و برادران (و به طبع آن نوه ها و …) نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

سخن آخر

طلاق یکی از اتفاقاتی است که فرزندان را در هر سنی دچار آشفتگی می‌کند. بنابراین والدین جدا از مشکلات خودشان باید به دنبال حفظ سلامت روح و روان فرزندان‌شان نیز باشند. شاید برای‌تان جالب باشد که حتی والدینی که فرزندان‌شان ازدواج کرده‌اند و یا در خانه با آن‌ها زندگی نمی‌کنند؛ باز هم برای جدایی به فکر فرزندانشان هستند. چرا که طبق فرهنگ برخی مناطق جدایی والدین می تواند بر روابط فرزندان و حتی ازدواج آن ها تاثیر منفی بگذارد.

پس بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان بستگی به شرایط خانواده دارد. شما برای تحمل کمترین آسیب ها بهتر است از همان ابتدا با متخصصین خانواده و طلاق مشورت نمایید. شما به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری به راحتی می‌توانید از خدمات روانشناختی این مجموعه استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بدترین و بهترین سن طلاق برای کودکان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا ادامه دادن به زندگی مشترک به خاطر فرزندان کار درستی است؟

این کار زمانی می تواند برای فرزندتان مفید باشد که بتوانید روابط خود را با همسرتان بهبود ببخشید و فضایی آرام را در خانه ایجاد کنید. در غیر این صورت زندگی در محیط پرتنش نیز می تواند همانند طلاق به نوبه خود به روحیه فرزندان آسیب برساند.

بهترین سن طلاق برای کودکان چه سنی است؟

به باور برخی زمانی که کودک هنوز درکی از روابط والدین ندارد (یعنی زیر سه سال) بهترین سن طلاق برای کودکان است. اما این سن به دلیل حساسیت ها و نیازهایش آسیب پذیرترین دوران نیز می باشد. بنابراین از منظر دیگر متخصصان طلاق در این سن اصلا توصیه نمی شود. شما برای کسب آگاهی در این باره به توضیحات این صفحه مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بهترین سن طلاق برای کودکان



:: برچسب‌ها: بهترین سن طلاق برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق واقعی شاید آرزوی هر کسی باشد. رابطه با کسی که نه به خاطر پول، نه زیبایی، نه جایگاه، نه تحصیلات و…. بلکه به خاطر خود شما عشق بورزد و درکنارتان باشد، چقدر می‌تواند شما را به آرامش و حس خوب دلخواه‌تون نزدیک‌تر بکند؟ در طول تاریخ نظریه پردازان و نویسندگان زیادی در مورد مقوله عشق واقعی صحبت کرده‌اند و هر کدام در مورد ویژگی‌های عشق حقیقی سخنان بسیاری گفته‌اند.در این میان بیش از همه می‌توان به سخنانی اعتماد کرد که براساس شواهد علمی و با مطالعه روابط میان فردی زوجین به دست آمده‌اند. در همین راستا در این مقاله تلاش کرده‎‌ایم عناصر عشق واقعی را از دیدگاه روانشناس ارائه نماییم. تا بتوانید درک بهتری از آنچه که به دنبالش هستید داشته باشید.

منبع: عشق واقعی چطور به دست می آید ؟

عشق واقعی

معمولا درک نشانه های عشق واقعی برای هر کسی قابل تشخیص نیست. تشخیص این مساله برای نوجوانان کمی دشوارتر هست. نوجوانان هنوز شناخت کاملی از هیجانات و احساسات شان ندارند. از این رو باید هنگام مواجهه با جنس مخالف دقت بیشتری داشته باشند. البته تشخیص اشتباه عشق واقعی برای هر مرد و زنی در هر سنی ممکن است رخ دهد. ضربه های ناشی از شکست عشقی تا مدت ها روح و روان ما را درگیر می کند. در برخی موارد حتی ضررهای مادی و معنوی نیز به همراه دارد. پس در انتخاب همراه و عشق باید وسواس بیشتری به خرج دهید.

عناصر عشق واقعی از نظر روانشناسان

عشق پدیده جالبی است که مطالعه آن در روانشناسی و علوم رفتاری از جذابیت بالایی دارد. بسیاری از نظریه پردازان این رشته تلاش کرده‌اند تا از طریق روش‌های علمی عناصر اصلی عشق را شناسایی کنند. یکی از این نظریه پردازان فردی به نام استرنبرگ است. استرنبرگ براساس مطالعات خود تئوری مثلث عشق را مطرح کرد. او در این تئوری 3 عنصر اساسی را برای عشق سالم و واقعی معرفی کرد که صمیمت، تعهد و شهوت را در بر می‌گیرند.

استرنبرگ بر این باورد بود که آدم‌ها تنها زمانی می‌تواند یک رابطه سالم و رضایت بخش را تجربه کنند که این سه عنصر را به یک اندازه در رابطه خود پرورش دهند. تمرکز بیش از حد بر یکی از این عناصر و غافل ماندن از سایر بخش‌ها باعث می‌شود که زن و مرد همواره نوعی کمبود را در رابطه عاطفی تجربه کنند و زمینه بروز آسیب‌هایی را برای خود و دیگری ایجاد نمایند.

راه های تشخیص و نشانه های عشق واقعی

برای اینکه بفهمید هر 3 عنصر عشق در رابطه شما وجود دارد و آیا احساسی که تجربه می‌کنید همان عشق واقعی است، 7 نشانه زیر را در رابطه‌تان بررسی کنید. در صورتی که حس می‌کنید رابطه‌تان سرانجام ندارد و مشکلاتی در آن هست که نتوانسته‌اید تا به حال حل کنید،

1- فعالیت های مشترکی برای انجام دادن دارید

یکی از جنبه‌های مهم صمیمیت در رابطه اختصاص زمان‌های خاص برای یکدیگر و انجام فعالیت‌های مشترکی است که در کنار یکدیگر از آن‌ها لذت می‌برید. این فعالیت‌های مشترک می‌توانند کارهای ساده‌ای نظیر گوش دادن به موسیقی، کتاب خواندن برای یکدیگر، رفتن به یک پیاده روی کوتاه یا دیدن یک فیلم را شامل شوند.

2- در عشق واقعی رازدار یکدیگر هستید

یکی دیگر از جنبه‌های صمیمیت رازدار بودن برای یکدیگر است. در حقیقت اگر با دوستان‌مان صمیمی شویم راحت‌تر می‌توانیم با آن‌ها درد و دل کرده یا رازهایمان را برایشان فاش کنیم. این مسئله در مورد همسر و شریک عاطفی نیز صدق می‌کند.

اگر زوجین نتوانند به راحتی آنچه در دلشان می‌گذرد را با دیگری در میان بگذارند یا همواره نگران این باشند که از جانب طرف مقابل قضاوت شوند می‌توان گفت فاکتور صمیمیت به اندازه کافی در میان آن‌ها پرورش نیافته است.

3- از نظر جنسی نسبت به یکدیگر اشتیاق دارید

در گذشته بسیاری از فلاسفه عشق واقعی را خالی از شهوت در نظر می‌گرفتند. در واقع آن‌ها معتقد بودند که بالاترین مرحله عشق، عشقی عرفانی است که از هرگونه تمایل نفسانی و دنیوی فارغ است. این تعریف شاید برای عشق به فرزندان، عشق به والدین و عشق به خداوند کاربرد داشته باشد، اما برای رابطه زناشویی مناسب نیست. چرا که جذبه جنسی یکی از عناصر اصلی است که شعله عشق را میان زن و مرد روشن نگه می‌دارد.

در واقع اکثر زن و شوهرهایی که رابطه جنسی خوبی با یکدیگر ندارند، به مرور زمان از نظر عاطفی نیز نسبت به یکدیگر سرد می‎‌شوند و شکاف‌هایی را میان خود احساس می‌کنند. از همین رو زوجین باید به زندگی جنسی خود به اندازه جنبه‌های دیگر رابطه اهمیت داده و در صورت بروز هرگونه بی‌میلی یا اختلال در این زمینه هرچه زودتر برای رفع آن اقدام کنند. مراجعه به یک روانشناس از جمله اقدامات بسیار موثری است که می‌توانید انجام دهید. البته این به معنای تایید روانشناسان برای برقراری رابطه جنسی قبل ازدواج نیست،

4- نوعی صمیمیت جسمانی میانتان وجود دارد

برخی از زوجین تنها زمانی یکدیگر را در آغوش می‌کشند یا از نظر جسمانی به هم نزدیک می شوند که قصد برقراری رابطه جنسی را داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که به اندازه کافی با یکدیگر صمیمیت جسمانی نداشته باشید و در حقیقت احساس نزدیکی نکنید. پس بهتر است در مواقع دیگر نیز محبت خود را باکارهای ساده‌ای نظیر در آغوش کشیدن، نوازش کردن و بوسیدن به یکدیگر ابراز کنید.

5- به زندگی مشترک‌تان پایبند هستید

دوست داشتن و عشق ورزی تنها زمانی معنی پیدا می‌کند که بتوانید تعهد را تمرین کرده و به یکدیگر پایبند بمانید. این پایبندی در حقیقت جنبه عقلانی عشق است و نشان می‌دهد که شما هم از نظر احساسی و هم از نظر عقلانی عاشق سبک زندگی‌تان هستید.

6- احترام گذاشتن به ارزش های یکدیگر

در عشق سالم و واقعی زن‌ومرد بیش از آنکه شبیه به یکدیگر باشند، زندگی با تفاوت‌ها را بلد هستند. در حقیقت آن‌ها می‌دانند که چگونه باید با تفاوت‌ها کنار بیایند و از همین رو به ارزش‌ها و عقاید یکدیگر احترام می‌گذارند. این در حالی است که در روابط غلط افراد آنچه را که مورد پسند خود نباشد بی‌اعتبار کرده و با رفتارهایی نظیر سرزنش، تمسخر و تلاش برای تغییر دادن طرف مقابل به آن واکنش نشان می‌دهند.

7- وجود تعادل بین عناصر مختلف

همان طور که گفته شد عشق واقعی زمان رخ می‌دهد که زن و مرد بتوانند هم زمان هر 3بعد عشق یعنی صمیمت، شهوت و تعهد را به یک میزان در خود پرورش دهند. پرداختن بیش از حد به یک جنبه و نادیده گرفتن سایر عناصر نشان می‌دهد که این رابطه به اندازه کافی خوب نیست و به تلاش‌های بیشتری برای بهبودی نیاز دارد.

8- دروغ نمی گویند

یکی از نشانه های مهم عشق واقعی، راست گویی است. اگر می خواهید از حقیقی بودن عشق کسی مطمئن شوید، باید بسنجید که او چقدر به شما حقیقت را می گوید. آیا او برای نگه داشتن شما در کنارش حاضر به دروغگویی است؟ آیا حقایقی را درباره خود یا خانواده اش از شما پنهان می کند؟ چنین دروغ ها و پنهانکاری هایی مسلما دیر یا زود موجب شکاف بزرگی میان شما خواهد شد. پس هرگز این موضوع را ناچیز نشمارید.

چطور عشق واقعی داشته باشیم؟

تا به اینجا ویژگی‌های رابطه‌ای را توصیف کردیم که عشق واقعی را تجربه می‌کنند. شما هم می‌توانید به عنوان یک قطب رابطه آن‌ها را اجرا کنید. اما این را هم در نظر بگیرید که معنای عشق از نظر مردان و زنان متفاوت است، پس با بالا بردن اطلاعات خود در مورد جنس مخالف و تلاش برای درک شریک یا همسر خود پله پله به او نزدیک شده و پیوند خود را قوی کنید. برای به دست آوردن عشق واقعی باید صبور باشید و راه‌های پرورش و مراقبت از آن را بدانید.

سخن آخر

شما برای رسیدن به عشق واقعی خود شاید مدت ها انتظار کشیده باشید. و حال با دیدن اولین کسی که قلب‌تان را به لرزه در آورده، تاب و تحمل تان تمام شده باشد. باید بدانید که این احساس همان قدر که واقعی به نظر می رسد، می تواند کاذب باشد. به این معنا که احساس عشقی که دارید، تنها یک برداشت غلط بر مبنای طرحواره های کودکی تان باشد. شاید بارها شنیده اید که عاشق کر و کور است. چرا که معشوقه شما در واقع ارتباط تنگاتنگی با طرحواره ها و ناخودآگاه شما دارد.

بنابراین باید در نظر بگیرید که تشخیص عشق واقعی کار چندان ساده ای نیست. از همین رو توصیه می کنیم که برای انتخاب همسرآینده خود با متخصصین خانواده و ازدواج مشورت نمایید. برای دریافت این خدمات کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق واقعی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 021910002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مراجعه به روانشناس می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم در حال تجربه عشق سالمی هستیم یا خیر؟

بله، روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی می توانند به شما کمک کنند تا به طور کامل تر با فاکتورهای عشق و رابطه سالم آشنا شوید و برای بهبود رابطه خود گام های موثرتری بردارید.

نشانه های عشق واقعی چیست؟

فعالیت مشترک، رازدار یکدیگر، صمیمیت، احترام متقابل، اشتیاق به رابطه جنسی، پایبندی به زندگی مشترک و…

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عشق واقعی چطور به دست می آید ؟



:: برچسب‌ها: عشق واقعی چطور به دست می آید ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ویپ یا قلیان تو جیبی نوعی روش برای جایگزینی سیگار است. امروزه بسیاری از جوانان و نوجوانان از این دستگاه استفاده می‌کنند. اما از خطرات آن اطلاعی ندارند. قلیان تو جیبی حاوی نیکوتین، مواد طعم دهنده و بخاری غلیظ است. نیکوتین موجود در قلیان تو جیبی افراد را معتاد به استفاده از آن می‌کند. بیماری‌های شایع قلبی، عروقی، ریوی، به خطر افتادن سلامت دندان و لثه و مشکلات گوارشی از عوارض مصرف ویپ می‌باشد. در ادامه در رابطه با ضررها، مایعات طعم دهنده و درمان ویپ توضیح داده‌ایم.

منبع: ویپ یا قلیان تو جیبی | عوارض قلیان جیبی چیست؟

ویپ یا قلیان تو جیبی

ویپ یا قلیان تو جیبی اولین بار در کشور چین به عنوان جایگزین سیگار و قلیان شناخته شد. دلیل اینکه به این وسایل شارژی گفته می‌شود، مایعات طعم دار کننده داخل آن است. در این وسیله آتش وجود ندارد و از یک باطری به عنوان المنت استفاده می‌شود. خروجی این دستگاه دود نیست، بلکه بخار درجه بندی شده است. عوارض قلیان تو جیبی نسبت به سیگار معمولی کمتر است اما فکر نکنید که هیچ عوارضی در مصرف آن دخیل نیست! در این نوع قلیان شارژی ها از مایعی استفاده می‌شود که حاوی نیکوتین است و تقریبا تمامی عوارض از آن نشات می‌گیرد.

عوارض ویپ

به طور کل مصرف ویپ یا قلیان تو جیبی سلامت افراد این را به خطر می‌اندازد. عوارض استفاده و مصرف این مواد به شرح زیر است.

1. نیکوتین اعتیاد آور است!

بیشتر سیگارها، وسایل دودزای الکترونیکی و ویپ حاوی نیکوتین هستند. نیکوتین حاوی مواد شمیمیایی بسیار اعتیاد آور است. به همین دلیل فرد روزبروز بیشتر علاقه مند به استفاده از این دستگاه می‌شود.

2. تاثیرات مصرف طولانی ویپ مشخص شده نیست!

احتمالا شنیده اید که می‌گویند سیگارهای الکترونیکی و ویپ ضرر کمتری نسبت به سیگارهای معمولی دارند. اما هنوز هیچ تحقیقاتی این حرف ها را به اثبات نرسانده است. اما بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف قلیان تو جیبی یا هر سیگار الکترونیکی بر شٌش و قلب تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

3. ویپ نوجوانان زیادی را درگیر کرده است!

بیشتر مصرف کنندگان قلیان تو جیبی نوجوانان هستند. نوجوانانی که اعتیاد به مصرف این دستگاه دارند، بیشتر از افراد دیگر به بیماری های ریوی مبتلا می‌شوند. اغلب نوجوانان پس از 6 ماه مصرف ویپ، در نهایت به سیگار روی می‌آورند.

4. دود و بخار ویپ خطرناک است!

تنفس بخار خارج شده از قلیان تو جیبی بسیار مضر است. ذراتی که با دود و بخار ویپ خارج می‌شوند، حاوی مواد شیمیایی هستند که از سرب و فلزات سنگین تشکیل شده است. و خطر ابتلا به بیماری های ریوی را افزایش می‌دهد.

5. خطر بیماری قلبی با مصرف ویپ!

طبق بررسی های انجام شده، مصرف ویپ برای سلامت قلب مضر است. ذراتی که در مایع آن قرار دارند، در هوا پخش می‌شوند که حاوی اکسید کننده، آلدئیدها و نیکوتین هستند. با استنشاق بخارهایی که از قلیان تو جیبی خارج می‌شود، این ذرات به احتمال زیادی بر قلب و سیستم گردش خون تاثیر منفی خواهد گذاشت. از جمله عارضه های بلند مدت این ماده به شرح زیر است.

  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش فشار خون
  • بروز بیماری های قلب
  • سکته مغزی
  • سکته قلبی
  • حمله قلبی

6. خطر بیماری ریوی با مصرف ویپ!

طبق تحقیقات مصرف قلیان تو جیبی خطر ابتلا به بیماری های ریوی را افزایش می‌دهد. طعم دهنده هایی که در ویپ یا قلیان های تو جیبی استفاده می‌شود، عوارضی مانند: اکسیداسیون، سمیت و التهاب دارند. عدم تنفس عمیق نیز یکی از عوامل شایع مصرف ویپ می‌باشد.

7. خط بیماری های لثه و دندان

بر اساس مشاهدات، مصرف قلیان تو جیبی سلامت دندان ها و لثه را به خطر می‌اندازد. دود ناشی از این وسیله بر روی دندان ها قرار می‌گیرد و محل تولید باکتری می‌شود. شما پس از مدتی دچار مشکلات زیر خواهید شد.

  • پوسیدگی دندان
  • التهاب لثه
  • بوی بد دهان
  • سوزش گلو
  • آزردگی لثه و دندان

8. افزایش خطر ابتلا به سرطان با مصرف ویپ!

در گزارشی که سال 2018 منتشر شد، نشان داد که ویپ موجب عملکرد بد سلولی، صدمه به DNA و استرس اکسیداتیو می‌شود. و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و روند رشد مغز را مختل خواهد کرد.

تفاوت سیگار و ویپ

عوارضی که بر اثر مصرف سیگار معمولی بروز پیدا می‌کند بسیار شناخته شده است. خطراتی مانند مرگ، سرطان ریه، سکته مغزی،بیماری های قلبی، بیماری گوارشی و تنفسی افرادی که سیگار می‌کشند را تهدید می‌کند.

مصرف قلیان تو جیبی عوارض کمتری نسبت به سیگار دارد. اما افراد نیکوتین بیشتری نسبت به سیگار از این وسیله مصرف می‌کنند. خطراتی که ویپ به دنبال دارد با مصرف طولانی مدت مانند خطرات سیگار بروز پیدا می‌کند.

ویپ با نیکوتین یا بدون نیکوتین؟

ویپ بدون نیکوتین از خطرات کمتری نسبت به قلیان تو جیبی با نیکوتین برخوردار است. اعتیاد به نیکوتین خطرات ناشی از مصرف ویپ نیکوتین دار را افزایش می‌دهد. اما قلیان تو جیبی بدون نیکوتین باتوجه به مواد شیمیایی که با مایعات طعم دهنده و مایعات اصلی سیگار وجود دارد، به دستگاه تنفس بدن صدمه وارد می‌کند و باعث مرگ سلولی، صدمه و التهاب به رگ های خونی می‌شود.

عوارض طعم دهنده های ویپ

در گزارشی که در بررسی قلیان تو جیبی سال 2016 به انتشار رسید، مایعات طعم دهنده ویپ افراد را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهد. با بررسی بیش از 50 تنوع طعم دهنده، 92 درصد از طعم دهنده ها حاوی یکی از 3 ماده شیمیایی خطرناک استیل پروپیونیل، استوین و دی استیل می‌باشند. برای اینکه از صدمات طعم دهنده های قلیان تو جیبی در امان بمانید، از مایعات طعم دهنده زیر استفاده نکنید.

  • کارامل
  • دارچین
  • شکلات
  • قهوه
  • وانیل
  • میخک
  • پشمک
  • خامه
  • گیاهی
  • مربا
  • دانه های مغذی
  • آناناس
  • بادام
  • نان
  • طعم دهنده پودری
  • فلفل
  • مواد قندی
  • توت
  • کافور
  • آویشن
  • گوجه فرنگی
  • میوه گرمسیری
  • مواد چوبی

روش های ترک ویپ

وابستگی و اعتیاد به نیکوتین در هر صورت اتفاق می‌افتد. برای ترک قلیان های تو جیبی از روش های ترک سیگار معمولی استفاده می‌کنند. و برای ترک از روش های زیر کمک بگیرید.

1. مشخص کردن دلیل ترک

اولین قدم خواستن خود فرد است. به زور و اجبار نمی‌توان ترک کرد. اگر تصمیم به ترک گرفته‌اید باید روش های ترک ویپ را مطالعه کنید. به شکل محکم تصمیم بگیرید و دیگر سمت قلیان تو جیبی نروید. دلایل خود را روی کاغذ بنویسید. ضررهایی که این وسیله بر سلامت بدن شما وارد می‌کند را در کنار فواید ترک ویپ یادداشت کنید. اینکه برای چه دلیلی و برای چه افرادی تصمیم به ترک گرفته اید بسیار مهم است. سلامت خانواده، همسر و فرزندان از دلایل محکم ترک ویپ هستند.

2. سرگرم کردن خود

از مکان هایی که استفاده از این وسیله برای شما قبلا جذاب بوده، دوری کنید. زمانی که به مصرف ویپ میل پیدا کردید خود را مشغول فعالیت هایی مانند ورزش، مطالعه، حمام آب گرم و فعالیت های مورد علاقه بکنید. مصرف آب، مایعات و نوشیدنی ها برای ترک بسیار کارساز است.

3. کمک ازاطرافیان

از اطرافیان، خانواده، همسر و فرزندانتان بخواهید که شما را کمک کنند. حمایت دیگران از شما حائز اهمیت است. از افراد سیگاری بخواهید که در کنار شما سیگار یا قلیان تو جیبی مصرف نکنند. و تا جای ممکن از مکان هایی که احتمال مصرف سیگار و قلیان توجیبی بالا است دوری کنید.

4. دریافت کمک متخصصین

از مشاوران متخصص در زمینه ترک قلیان تو جیبی کمک بگیرید. مشاوران سرعت ترک را در شما افزایش می‌دهند و از روش های مطمئن تری استفاده می‌کنند.

کلام آخر

اگر قلیان تو جیبی مصرف می‌کنید وقصد ترک آن را ندارید، بهتر است که مضرات آن را به حداقل برسانید. برای کاهش مضرات این وسیله از مایعات طعم دهنده نیکوتین دوری کنید و مسواک را برای سلامت دندان و لثه استفاده کنید. اما اگر به دنبال ترک قلیان تو جیبی هستید، کمک از متخصین در حوزه ترک بهترین پیشنهاد است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج‌شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قلیان تو جیبی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ویپ یا قلیان تو جیبی | عوارض قلیان جیبی چیست؟



:: برچسب‌ها: ویپ یا قلیان تو جیبی | عوارض قلیان جیبی چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اعتیاد به چند ماده مخدر به چه شرایطی گفته می‌شود و با چه خطراتی همراه است؟ اعتیاد به چند ماده مخدر به این معناست که فرد در یک زمان مشخص بیش از یک ماده را مصرف می‌کند و یا به طور متناوب از مواد مخدر مختلفی استفاده می‌کند. این حالت که در سال‌های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است باعث شده تا مشکلات جسمی و روانی جدی برای مصرف کنندگان مواد مخدر پیش بیاید و همچنین کار درمان بسیار سخت تر باشد.به همین خاطر در این موضوع می‌خواهیم در ارتباط با اعتیاد به چند ماده مخدر به صورت همزمان صحبت کنیم. در صورتی که این مشکل را در یکی از اطرافیان خود مشاهده می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر و پیش از شروع مشکلات جدی‌ به یک متخصص در زمینه اعتیاد به مواد مخدر مراجعه نمایید.

منبع: اعتیاد به چند ماده

اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر

اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر به این معناست که فرد در یک زمان واحد، چندین نوع ماده مخدر را مصرف می‌کند و یا در زمان‌های مختلف، انواع متفاوتی از این مواد را مورد استفاده قرار می‌دهد. اعتیاد همزمان به چند ماده معمولاً به این خاطر پیش می‌آید که مواد مخدر مختلف می‌توانند اثرات یکدیگر را تقویت نمایند و به همین خاطر تجربه لذت قوی‌تری را برای مصرف کننده به همراه داشته باشند.

علاوه بر این مصرف همزمان می‌تواند باعث کاهش آثار ناخوشایند و احساسات منفی ناشی از مصرف یک ماده مخدر خاص شود. این مسئله تمایل به مصرف انواع مواد مخدر در کنار یکدیگر را افزایش می‌دهد و خطرات جدی را برای سلامت فرد به همراه دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

اعتیاد به چند ماده | انواع مواد مخدری که با یکدیگر استفاده می‌شوند

هروئین و کوکائین

مصرف همزمان هروئین و کوکائین یکی از شایع‌ترین حالت‌های مصرف همزمان مواد مخدر با یکدیگر است. از دلایلی که مصرف کنندگان برای این همزمانی در مصرف بیان می‌کنند این است که مصرف همزمان این دو ماده باعث تقویت احساس لذت و اثرگذاری بیشتر هر یک از آن‌ها می‌شود و این تجربه ایست که در مصرف مجزای هریک از داروها تجربه نمی‌شود.

در کنار این موضوع یکی دیگر از دلایلی که برای مصرف هم‌زمان هروئین و کوکائین وجود دارد این است که این دو دارو دارای تفاوت‌های مهمی با یکدیگر هستند. مصرف کنندگان هم‌زمان این دو ماده تصور می‌کنند که با این کار مانع بروز آثار منفی ناشی از سو مصرف هریک از آن‌ها به‌تنهایی می‌شوند.

با توجه به اینکه هروئین نسبت به کوکائین برای مدت طولانی تری در بدن باقی می‌ماند، یکی از عوارض جدی این مصرف هم‌زمان این است که با پایان یافتن اثر کوکائین، ممکن است مشکلات تنفسی به دلیل مسمومیت با هروئین در فرد نمایان شوند.

کوکائین و اکستازی

کوکائین و اکستازی هر دو از جمله داروهای محرک هستند و مصرف هم‌زمان آن‌ها معمولاً به این خاطر اتفاق می‌افتد که مصرف کنندگان به دنبال تجربه هرچه قوی‌تر احساس لذت هستند. با این حال مصرف این دو داروی محرک با یکدیگر یا مصرف هر یک از آن‌ها در کنار یک محرک دیگر، باعث افزایش فشارخون و ضربان قلب شده و خطر بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

مصرف الکل و داروهای مسکن

استفاده از مشروبات الکلی در کنار مصرف قرص‌های مسکن معمولاً به این خاطر اتفاق می‌افتد که الکل می‌تواند خاصیت ضد درد بودن این داروها را تا حد زیادی افزایش دهد؛ اما این کار در عین حال باعث بالا رفتن احتمال بروز مشکلات جسمی مثل قطع تنفس و مرگ در فرد می‌شود.

اعتیاد به چند ماده | مصرف الکل و کوکائین

الکل و کوکائین دو دارو با ساختار و مکانیزم تأثیرگذاری کاملاً متضاد هستند. اگرچه کوکائین یک ماده محرک بوده و باعث افزایش انرژی در مصرف کنندگان می‌شود، الکل دارای خاصیت آرام بخشی و کاهش تنش و فعالیت در فرد است. مصرف همزمان این دو دارو در کنار یکدیگر معمولاً با این توجیه اتفاق می‌افتد که مصرف کنندگان کوکائین می‌خواهند از بروز عوارض ناخوشایند آن مثل اضطراب، احساس تنیدگی یا ساییدن دندان‌ها به روی یکدیگر جلوگیری نمایند.

مصرف همزمان داروهای مختلف

یکی از حالت‌های بسیار شایع در اعتیاد به بیش از یک ماده مخدر، مصرف همزمان چندین دارو در افرادی است که به صورت خودسرانه از داروهای پزشکی استفاده می‌کنند. در این میان بیشترین احتمال سوءمصرف برای داروهای اعصاب و روان و داروهای مسکن وجود دارد. بهتر است پیش از مصرف این داروها با یک متخصص راجع به نحوه مصرف و تداخلات دارویی که ممکن است پیش بیاید مشورت کنید

خطرات جسمی اعتیاد به چند ماده

نشانه‌ها و نوع خطراتی که برای مصرف کنندگان همزمان چندین ماده پیش می‌آید با توجه به اینکه چه موادی در کنار یکدیگر استفاده شده‌اند و همچنین میزان مصرف آن‌ها متفاوت خواهد بود. با این حال شایع‌ترین عوارض مربوط به مصرف چندین دارو از یک خانواده در کنار یکدیگر است زیرا این شرایط باعث تقویت اثرگذاری داروها می‌شود.

مسمومیت‌های دارویی ناشی از تداخل اثر مواد مختلف با یکدیگر از شایع‌ترین علل مراجعه به مراکز درمانی است. نشانه‌های مسمومیت دارویی با چد ماده مخدر عبارت‌اند از:

  • آسیب مغزی
  • مشکلات قلبی
  • علائم افسردگی شدید
  • کما
  • تشنج
  • خونریزی معده
  • مشکلات و بیماری‌های کبد
  • مشکلات تنفسی

درمان اعتیاد به چند ماده

با توجه به نوع موادی که در کنار یکدیگر مصرف شده‌اند، مقدار و مدت زمان مصرف، شرایط درمان متفاوت خواهد بود. به همین خاطر در صورتی که می‌خواهید برای درمان خود یا یکی از اطرافیان اقدام نمایید، در اولین قدم می‌بایست با یک متخصص راجع به این زمینه مشورت نمایید. به‌طور کلی درمان این بیماران شامل مراحل زیر خواهد بود:

سم زدایی

مرحله سم زدایی به عنوان اولین قدم درمانی به این معنا خواهد بود که بیماران مصرف مواد مخدر را زیر نظر پزشک کنار می‌گذارند. این مرحله از درمان تا جایی ادامه پیدا می‌کند که از نظر فیزیولوژیکی هیچ وابستگی به ماده مخدر در فرد دیده نشود. در این مرحله اصطلاحاً گفته می‌شود که بدن بیمار از مواد مخدر پاک شده است.

بازپروری

یک اشتباه رایج در ترک اعتیاد به مواد مخدر این است که اکثر افراد پایان مرحله سم زدایی را به عنوان پایان اعتیاد در نظر می‌گیرند. به همین خاطر معمولاً دیده می‌شود که ترک مواد مخدر دیر یا زود با شکست مواجه شده و بیماران برای مصرف مجدد مواد مخدر اقدام می‌کنند. جلسات بازپروری با هدف جلوگیری از وسوسه و تمایل به مصرف مجدد شکل می‌گیرند و استفاده از آن‌ها برای تداوم پیدا کردن پرهیز از مصرف مواد مخدر بسیار ضروری است.

در طی این جلسات به بیماران کمک می‌شود که با وسوسه‌های ناشی از مصرف مواد مخدر چطور کنار بیایند و در عین حال راهکارهای مناسب برای حل مشکلات پیش آمده در ارتباطات اجتماعی و بهبود شرایط زندگی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. چرا معتادین به سمت مصرف همزمان چند ماده گرایش پیدا می‌کنند؟

این مسئله می‌تواند به خاطر تجربه یک حالت سرخوشی و لذت بیشتر در مصرف کننده ایجاد شود و یا ممکن است آن‌ها بخواهند عوارض مصرف یک ماده را از طریق مصرف سایر مواد مخدر کاهش دهند.

2. آیا درمان اعتیاد به چند ماده با درمان اعتیاد به یک ماده مخدر متفاوت است؟

به لحاظ مراحل و روش‌های درمانی در این شرایط تفاوتی وجود ندارد اما درمان بیمارانی که از چند دارو استفاده کرده‌اند به زمان بیشتری نیاز دارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اعتیاد به چند ماده



:: برچسب‌ها: اعتیاد به چند ماده ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترک اعتیاد به مواد محرک نسبت به ترک مواد مخدر سنتی نظیر تریاک و شیره، تفاوت‌های به خصوصی دارد. در اعتیاد به مواد محرک بیشتر بر فرایندهای روان شناختی تأکید می‌شود و دریافت خدمات روان درمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه این مواد بیش از جسم ذهن افراد را درگیر می‌کنند و آثار روانشناختی مخربی را به جای می‌گذارند که در صورت عدم درمان می‌تواند به اختلالات روانی مزمنی منجر شود.معمولا متخصصان برای ترک اعتیاد به محرک‌ها از روش‌های درمانی شناختی رفتاری، گروه درمانی و مصاحبه انگیزشی استفاده می‌کنند که با بالاترین احتمال ترک و کمترین آسیب همراه هستند. با این حال در ادامه بیشتر درباره روش‌های ترک اعتیاد به مواد محرک توضیحاتی ارائه کرده‌ایم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

منبع: ترک اعتیاد به مواد محرک با موثرترین راهکارهای درمانی

لزوم ترک اعتیاد به مواد محرک

مواد محرک نظیر شیشه و کوکایین گروهی از مواد اعتیاد آور هستند که فعالیت سیستم عصبی مرکزی را افزایش داده و از همین رو منجر به احساس افزایش انرژی، سرخوشی مفرط و بیش فعالی می‌شوند. همچنین این مواد با افزایش برخی انتقال دهنده‌های عصبی در مغز به بروز علائمی نظیر توهم و هذیان می‌انجامند. به همین خاطر ممکن است فرد تحت مصرف این مواد چیزهایی ببیند یا بشنود که دیگران آن‌ها را حس نمی‌کنند.

این توهم‌ها ممکن است محتوای خشونت آمیز داشته باشند و فرد را به سمت آسیب زدن به خود یا دیگران بکشانند. همه این‌ها در حالی است که فرد مصرف کننده مواد محرک نمی‌تواند در این شرایط فرق واقعیت و خیال را تشخیص دهد و کنترل چندانی روی رفتار خود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

در نتیجه برای مراقبت هرچه بیشتر از خود و اطرافیانتان لازم است که از آثار گرانبار مواد محرک اطلاع داشته باشید و در صورت اعتیاد به آن هرچه زودتر برای ترک اقدام نمایید. توجه داشته باشید که مصرف این مواد در دراز مدت علاوه بر آثار سوء گفته شده می‌تواند به اختلالات روانپریشی نظیر اسکیزوفرنی یا افسردگی دوقطبی بیانجامد و مشکلات پایداری را در زندگی فرد به وجود آورد. این مشکلات در صورت ترک نیز باقی می‌مانند و منجر به آشفتگی‌های زیادی در زندگی فرد می‌شوند.

روش‌های ترک اعتیاد به مواد محرک

مواد محرک برخلاف مخدرهای سنتی نظیر تریاک و شیشه هنگام ترک علائم جسمانی چندانی ایجاد نمی‌کنند اما می‌توانند پریشانی‌های روانی زیادی را به وجود آورند که از جمله آن‌ها می‌توان به احساس افسردگی بسیار شدید، اضطراب مفرط، بی‌قراری و تنش اشاره کرد. به همین خاطر در دوران ترک این مواد بسیار اهمیت دارد که از خدمات یک متخصص در حوزه سلامت روان نظیر روانشناس یا روانپزشک کمک بگیرید.

ما در ادامه به روش‌های روانشناختی که در ترک مواد محرک به کار گرفته می‌شود اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید این درمان‌ها را توسط مجرب ترین روانشناسان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو دریافت نمایید.

درمان شناختی رفتاری

در درمان شناختی رفتاری این گونه تصور می‌شود که رفتارها و هیجانات مخرب در نتیجه افکار تحریف شده ایجاد می‌شوند. از همین رو درمانگران تلاش می‌کنند عقاید زیربنایی مؤثر در مصرف مواد را شناسایی کرده، آن‌ها را به درمانجویان نشان دهند و جایگزین‌های مناسبی برای آن‌ها پیدا کنند.

برای مثال برخی افکار که تحت باورهای تسهیل گر شناخته می‌شوند به فرد اجازه می‌دهند در اعتیاد درگیر شده و مصرف را کنار نگذارد. از جمله مشهورترین باورهای تسهیل گر می‌توان به “من معتاد نمی‌شوم”، ” من تفریحی مصرف می‌کنم” و “این مواد اعتیاد آور نیست” اشاره کرد.

گروه درمانی از روش‌های ترک اعتیاد به مواد محرک

گروه درمانی یکی از روش‌های بسیار مؤثر در ترک اعتیاد به انواع مواد است که علاوه بر ترک، به رشد مهارت‌های روانشناختی فرد نظیر اعتماد به نفس و ارتباطات اجتماعی نیز کمک فراوانی می‌کنند. در این گروه‌ها افرادی که تجربه مصرف محرک‌ها را داشته‌اند در کنار هم قرار می‌گیرند و در مورد روش‌هایی که برای ترک به کار برده‌اند به یکدیگر اطلاعات می‌دهند. گروه درمانی‌ها می‌توانند به دو صورت بی رهنمود یا رهنمودی برگزار شوند.

در روش بی رهنمود افراد بدون حضور درمانگر دور هم جمع می‌شوند و انجمن‌هایی شبیه به الکلی‌های گمنام را تشکیل می‌دهند اما در روش رهنمودی درمانگر از قبل اهدافی را تعیین می‌کند و سعی می‌کند درمانجویان را در جهت‌های خاصی هدایت کند تا فرایند ترک تسریع شود.

مصاحبه انگیزشی

مصاحبه انگیزشی روشی است که افراد را برای شروع ترک آماده می‌کند. بسیاری از افرادی که مواد مصرف می‌کنند معتقدند به اعتیاد مبتلا نیستند و از همین رو حاضر به انجام هیچ گونه اقدامی در جهت ترک نیستند. در این شرایط مصاحبه انگیزشی می‌تواند به بن بست درمانی خاتمه دهد و آمادگی افراد را برای شروع مراحل درمان بالا ببرد.

روش ماتریکس

روش ماتریکس یکی از پرکاربردترین روش‌های درمانی در ترک اعتیاد به مواد محرک است. ماتریکس در حقیقت رویکردی التقاطی است که در آن درمانگر از روش‌های گوناگون کمک می‌گیرد و خود را به یک روش درمانی خاص محدود نمی‌کند. در نتیجه به ضرورت ممکن است رویکردهای مختلفی نظیر درمان شناختی رفتاری، گروه درمانی، خانواده درمانی و مصاحبه انگیزشی مورد استفاده قرار ‌گیرند.

ترک انواع مواد محرک

در این مقاله به طور کلی به روش های ترک اعتیاد به مواد محرک اشاره شد برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد ترک اعتیاد به هر کدام از مواد محرک می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

– آیا گُل نوعی ماده محرک است؟

خیر ماده مخدر گل یا ماریجوانا ماده‌ای است که از گیاه شاهدانه به دست می‌آید و به عنوان نوعی کانابیس طبقه‌بندی می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترک اعتیاد به مواد محرک با موثرترین راهکارهای درمانی



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به مواد محرک با موثرترین راهکارهای درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج با معتاد چه سرانجامی دارد؟ ازدواج مقوله‌ی بسیار مهمی است که تمام جنبه‌های زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل لازم است افراد با آگاهی کامل دست به انتخاب همسر آینده خود بزنند. یکی از معیارهای انتخاب همسر سلامت روان اوست؛ با این حساب نمی‌توان انتظار داشت ازدواج با فرد معتاد پیامدهای مثبتی برایتان داشته‌باشد. ممکن است واقعا به او علاقه داشته‌باشید و بارها از او درخواست کرده‌باشید تا ترک کند اما نتیجه‌ای نگرفته باشید. زندگی با فرد معتاد چالش‌های فراوانی دارد و هر روز وضعیت شما را سخت‌تر می‌کند. در ادامه تمام جوانب ازدواج و زندگی با فرد معتاد را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج با معتاد | آیا کسانی که اعتیاد دارند می توانند ازدواج خوبی داشته باشند؟

ازدواج با معتاد

مسلما ازدواج با معتاد انتخاب هیچ زن و مردی نیست. اما همیشه همه چیز آنطور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود. شاید بعد از مدت‌ها متوجه مصرف مواد توسظ همسر آینده تان بشوید. وابستگی و احساسات مانع از تصمیم گیری قاطعانه می‌شود. و شک و تردید مانند خوره به جان تان می‌افتد. شرایط وقتی بدتر می شود که نامزدتان اعتیادش را انکار کند. فقدان صداقت و درگیری از همان روزهای اول در ازدواج با معتاد پیش می‌آید. در ادامه تمامی جوانب این رابطه بررسی می‌شود.

قبل از ازدواج با معتاد آگاهی خود را بالا ببرید

فرد معتاد با وجود آگاهی از خطرات و اثرات مخرب ماده‌ای که به آن وابستگی دارد، نمی‌تواند میل خود را برای مصرف آن کنترل کند و به لحاظ ذهنی برایش لذت بخش است. اعتیاد را می‌توان نوعی مسمومیت مزمن در نظر گرفت که شخص و اطرافیانش را تخریب می‌کند. مصرف مواد به فرد آرامش می‌بخشد و او را به طور موقت تسکین می‌دهد اما در طولانی مدت فرد را اسیر خود می‌کند. بعد از آنکه اثر مواد از بین برود، فرد باز هم در جستجوی آن خود را به این در و آن در می‌زند.

ممکن است در ابتدا این وابستگی تنها به شکل جسمانی باشد اما به تدریج به اعتیاد روانی می‌انجامد. شاید با خود فکر کنید نامزد معتادتان واقعا شما را دوست دارد و تنها اشکالش اعتیاد است اما باید توجه داشت که فرد معتاد عاشق ماده‌ایست که مصرف می‌کند و به آن وابستگی شدید دارد. بنابراین حتی اگر لازم باشد آن را به شما هم ترجیح می‌دهد. بهتر است قبل از ازدواج با چنین شخصی در مورد بیماری او و چگونگی تأثیر مواد مخدر بر مغز اطلاعات کامل کسب کنید.

پیامدهای منفی ازدواج با معتاد

فرد معتاد بیشتر از اینکه عاشق شما باشد به مواد مصرفی خود وابسته است؛ در این شرایط می‌توانید اعتیاد را رقیب خود در نظر بگیرید و مشاهده می‌کنید که چطور تمام فکر و ذهن نامزدتان درگیر آن است. اعتیاد آزادی فرد را از او می‌گیرد و مسلما ازدواج با فردی که آزادی ندارد منطقی به نظر نمی‌رسد. فرد معتاد ممکن است در اوایل رابطه با شما بسیار خونگرم و خوش برخورد باشد اما به مرور زمان صمیمیت خود را از دست می‌دهد و کم کم از اطرافیانش دوری می‌کند. در واقع چنین افرادی تحت تأثیر مواد دچار کرختی عاطفی و روانی شده‌ و نمی‌توانند مسائل را مانند دیگران درک کنند و به تبع شما نیز نمی‌توانید رابطه‌ی خوبی با آن‌ها داشته‌باشید.

وعده‌های بیمار معتاد برای ترک

ممکن است این حرف را از زبان نامزد معتاد خود زیاد شنیده باشید که “قول می‌دهم بعد از ازدواج ترک کنم.” اما حقیقت این است که ترک اعتیاد به سختی صورت می‌گیرد آن هم تنها در شرایطی که خود فرد در تصمیمش جدی باشد و اراده‌ی قوی داشته باشد. با فکر و امید به تغییر همسر با او ازدواج نکنید؛ قرار نیست با ازدواج همسر خود را تربیت کنید یا او را تغییر دهید بلکه قرار است در کنار او به آرامش برسید و در آینده فرزندان خود را با همراهی او پرورش دهید.

سعی کنید قبل از ازدواج همسرتان را همانطور که هست بپذیرید و قصدی برای تغییر او نداشته‌باشید. به خاطر همین توصیه می‌کنیم اگر مطابق معیارهای شما نیست اصلا با او ازدواج نکنید. اگر واقعا قصد تغییر دارد، از او بخواهید پیش از ازدواج این کار را انجام دهد؛ پیش از ازدواج اعتیاد خود را ترک کرده و تلاش کند تا اعتماد شما را به دست بیاورد.

با نامزد معتادم چه کنم؟

برخورد و صحبت با افراد معتاد از اصول خاصی برخوردار است. به او بگویید که قصد شروع زندگی مشترک با یک فرد معتاد را ندارید و اگر واقعا زندگی با شما را می‌خواهد باید قبل از ازدواج اعتیاد خود را درمان کند. به او بگویید که در فرآیند درمان همراهش خواهید بود و در تمام مراحل کمکش می‌کنید و اگر واقعا دوستش دارید به سخنان خود عمل کنید. حتما برایش مشخص کنید که بر تصمیم خود مصمم و جدی هستید. در صورت لزوم او را تهدید کنید که اگر اعتیاد خود را به طور کامل ترک نکند رابطه‌تان را تمام می‌کنید. در این شرایط اگر واقعا برایش ارزشمند باشید تمام اراده و تلاش خود را به کار می‌گیرد. اما اگر نسبت به تهدیدات شما بی‌اعتنایی کرد، سر حرفتان بمانید و خود را از این رابطه بیرون بکشید.

فرآیند ترک برای معتادان بسیار سخت است؛ امکان دارد برای چند روز ترک کند و دوباره به مصرف مواد باز گردد. در این شرایط کوتاه نیایید و صبر کنید تا به مرور تغییرات هر چند کمی را ببینید. افراد معتاد اغلب به تعداد دفعات زیادی اعتیاد خود را کنار می‌گذارند اما با بروز علائم ترک وسوسه می‌شوند و دوباره مصرف می‌کنند. به همین دلیل به آن‌ها توصیه کنید در کنار فرآیند ترک مواد از مشاور روانشناس نیز کمک بگیرند تا به طور کامل در ترک باقی بمانند. چرا که فرد معتاد برای ترک وابستگی روانی به ماده‌ی مصرفی، باید حتما بر روان خود کار کند و تحت درمان‌های روانشناختی قرار بگیرد. علاوه بر این شما نیز برای ادامه دادن در کنار چنین فردی به راهنمایی‌های مشاور نیاز خواهید داشت.

ازدواج با معتادی که ترک کرده است

بعد از این که مطمئن شدید نامزدتان به طور کامل ترک کرده، کمی بیشتر برای ازدواج صبر کنید و زمان عروسی را به تعویق بیاندازید تا با اعتماد و اطمینان بیشتری وارد زندگی مشترک شوید. ازدواج با شخصی که کمتر از یک سال از زمان ترکش گذشته، کمی خطرناک است و ریسک دارد. توجه داشته‌باشید که اعتیاد علاوه بر مشکلات جسمانی، روان فرد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. ممکن است نامزد شما حتی بعد از ترک رفتارهایی همچون بی‌حوصلگی، پرخاشگری و خشم از خود بروز دهد. بنابراین تمام جوانب و رفتارهای او را در نظر بگیرید و با دقت بیشتری به او بنگرید.

گاهی فرد احساساتی از تنهایی و انزوا را تجربه می‌کند چرا که لذت کشیدن مواد در زندگی او از بین رفته و دیگر نمی‌تواند با چیز دیگری خود را خوشحال کند. بنابراین اگر قصد ازدواج با فردی که ترک کرده را دارید باید مطمئن شوید آثار و پیامدهای اعتیاد در او باقی نمانده باشد. ازدواج با فردی که اعتیاد خود را کنار گذاشته و به زندگی عادی برگشته می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد اما لازم است بیشتر از دیگران مراقب این ازدواج باشید و در زندگی مشترک مدام نشانه‌های لغزش همسر خود به سمت مواد را در نظر بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با معتاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ازدواج با پسری که قبلا اعتیاد داشته چگونه است؟

اعتیاد پیامدهای رفتاری زیادی مانند پرخاشگری و بی هدفی را به دنبال دارد. اگر می‌خواهید با فردی که قبلا اعتیاد داشته ازدواج کنید حتما در دوران نامزدی و آشنایی‌های اولیه، اخلاقیات و روحیات او را در نظر گرفته و نشانه‌ها را نادیده نگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با معتاد | آیا کسانی که اعتیاد دارند می توانند ازدواج خوبی داشته باشند؟



:: برچسب‌ها: ازدواج با معتاد | آیا کسانی که اعتیاد دارند می توانند ازدواج خوبی داشته باشند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عشق در نگاه اول در بسیاری از فیلم ها و داستان های عاشقانه مورد توجه قرار گرفته است. جالب آن که بسیاری از مردم به عشق در نگاه اظهار نمی‌کنند؛ ولی طبق تحقیقات عشق در نگاه اول برای خیلی های اتفاق می‌افتد و درصد زیادی (حتی در ناخودآگاه) به آن اعتقاد دارند. اما دانشمندان بر این باورند که عاشق شدن و تداوم آن در گذر زمان دو مقوله جدا هستند. در حقیقت ممکن است افراد در یک نگاه عاشق شوند اما این یک نگاه می‌تواند باعث شود که آن ها این عشق را در وجود خود نگه دارند یا نه وارد چالش یک رابطه شوند.

منبع: عشق در نگاه اول | عشق در یک نگاه واقعیت دارد؟

عشق در نگاه اول افسانه یا حقیقت؟

آیا به نظر شما عشق در نگاه اول حقیقت دارد یا از آن دسته افرادی هستید که آن را قبول ندارند؟ بیایید این موضوع را از دیدگاه علمی بررسی کنیم. در تحقیقی که سال 2017 انجام شد پژوهشگران یک نظر سنجی را در سایت‌های همسریابی اجرا کردند. نتایج این نظرسنجی نشان داد که 61درصد زنان و 72درصد از مردان پاسخ دهنده به پرسش‌ها بر این باورند که عشق در یک نگاه حقیقت دارد.

با این حال عشقی که شما در پی یک نگاه آن را در خود تجربه می‌کنید با عشقی که در طول سال‌ها و در نتیجه همراهی یکدیگر در روزهای بد و خوب زندگی به دست می‌آید، دو حس کاملا متفاوت است. با این حال پژوهشگران معتقدند که نمی‌توان منکر این شد که بسیاری از افراد پس از یک نگاه ساده دست خوش احساسات شدید و عاشقانه می‌شوند. چراکه دلایل علمی وجود دارد که بروز این احساسات را تایید می‌کنند. در ادامه به ارائه این دلایل پرداخته‌ایم.

دلایل علمی عشق در نگاه اول

اعتقادات و باورها ارتباط مستقیمی با واکنش‌های جسمانی دارند، بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته افراد باشید که به عشق در یک نگاه اعتقاد دارند، احتمال وقوع آن برای‌تان بیشتر خواهد شد، البته توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز حتما عناصر عشق را بشناسید. در ادامه 3 دلیل علمی عشق دریک نگاه را آورده‌ایم.

1- واکنش های شیمیایی مغز

بررسی‌ها نشان می‌دهند که واکنش‌های شیمیایی دقیقی در مغز وجود دارند که باعث می‌شوند شما احساس عاشقی کنید. آیا تا به حال علائم جسمانی خاصی که از عاشق شدن را تجربه کرده‌اید؟ برای مثال بعضی‌ها می‌گویند “احساس می‌کنم وقتی او را می‌بینم در دلم رخت می‌شویند!” یا “کل بدنم داغ می‌شود”. بر اساس گفته‌های دکتر تریشا استرافورد متخصص عصب روانشناسی؛ عاشق شدن باعث می‌شود که در مغز انسان مقادیر قابل توجهی دوپامین و سروتونین ترشح شود.

جالب است بدانید احساس ناشی از افزایش این انتقال دهنده‌های عصبی شیمیایی در مغز می‌تواند شبیه مصرف هروئین باشد! به همین خاطر به احتمال زیاد فورا وابستگی شدیدی به فرد مقابل پیدا می‌کنید و تا زمانی که مجددا او را نبینید آرامش خود را باز نمی‌یابید.

طبق نظر دکتر استرافورد علت این امر آن است که وقتی به چشم‌های معشوق نگاه می‌کنید، ممکن است مدارهای لوب پیشانی‌تان فعال شود و حلقه اتصالی را میان شما و او شکل دهد. هرچقدر تحریک و فعال سازی این ناحیه در مغز به شکل قوی‌تری اتفاق بیافتد، عشق نیز با شدت بیشتری تجربه خواهد شد.

2- عشق در نگاه اول | بروز یک تحریف شناختی مثبت

عشق در یک نگاه می‌تواند یک تحریف شناختی مثبت در حافظه باشد که شما و معشوق‌تان به طور مشترک آن را خلق می‌کنید. در حقیقت ممکن است پس از عاشق شدن همه چیز را در گذشته به شکل متفاوتی به یاد بیاورید و این طور فکر کنید که از همان نگاه اول این احساسات در هر دوی شما بروز پیدا کرده است. در حالی که شاید این مسئله در حقیقت درست نباشد.

طبق پژوهشی که در سال 2017 در دانشگاه گرونینگن هلند انجام شد اکثر کسانی که به عشق در یک نگاه اعتقاد داشتند، افرادی بودند که در رابطه طولانی مدت با شریک خود به سر می‌بردند. این مسئله تایید می‌کند که اعتقاد به عاشق شدن در نگاه اول می‌تواند نوعی سوگیری شناختی و تحریف حافظه باشد. چرا که حافظه در طول زمان نوع روایت وقایع را به شیوه‌های خاصی تغییر می‌دهد که این نیز می‌تواند یکی از موارد آن باشد.

3- جذب شدن به شخصیت های جذاب

در مطالعه‌ای که در ژورنال علوم اعصاب منتشر شد، دانشمندان دریافتند كه افراد می‌توانند تقریباً بلافاصله در صورت یافتن شخصی جذاب تصمیم بگیرند عاشق او شوند و پدیده عشق در نگاه اول بدون آن جذابیت اولیه اتفاق نمی‌افتد. در واقع، در عرض چند ثانیه (یا حتی کمتر)، مغز شما می‌داند به کسی که نگاه می‌کند علاقه دارد یا خیر و این اغلب همان چیزی است که منجر به یک رابطه پایدار می‌شود.

نشانه های عشق در نگاه اول چیست؟

ناگهان قلب تان به لرزه در می آید

حس می کنید او را از قبل می شناسید

هنگام حضور او تمرکز کافی ندارید

رفتار عادی خودتان را گم می کنید و گیج هستید

دلتان می خواهد زمان بیشتری با او بگذرانید و حرف بزنید

دائم در ذهن شماست

از توجه او خوشحال می شوید

یاد او شما را خوشحال می کند

با او احساس صمیمیت می کنید

هر بار ضربان قلب تان با دیدنش بالا می رود

ندیدن او شما را آزار می دهد

از نظرتان بسیار جذاب و دوست داشتنی است

حضورش به شما آرامش می دهد

نقاط مشترک زیادی با یکدیگر احساس می کنید

حتی زبان بدن تان هم در کنار او عوض می شود

فقط نظر او برای تان مهم است

می خواهید همه چیز را درباره او بدانید

 

عشق در نگاه اول و پایداری روابط

عاشق شدن در نگاه اول به شما تضمین نمی‌دهد که رابطه‌تان دوام زیادی خواهد داشت. چرا که احساس عشق با نگه داشتن آن در طی زمان متفاوت است. پایدار ماندن در عشق ورزی چالش‌های زیادی دارد. شما باید بتوانید علاوه بر ابراز محبت، از رابطه خود مراقبت کنید، پیوندی صمیمانه میان خود ایجاد کرده، تعهد و مسئولیت پذیری‌تان را بالا ببرید و در نهایت همواره به کیفیت روابط جنسی خود نیز توجه کنید.

در نتیجه اگر در همان نگاه اول از فرد مقابل خوش‌تان آمد همه چیز را تمام شده نپندارید. بلکه این آغاز راهی طولانی است که هموار بودن آن به تلاش‌های هردوی شما بستگی دارد.

مقالات پیشنهادی نویسنده

آیا عشق در نگاه اول پیامدهای ناگواری دارد؟

هر نو ع رابطه ای اگر بدون آگاهی و بینش جلو برود؛ در نهایت به شما آسیب خواهد زد. بنابراین باید درباره عشق در یک نگاه خود کمی صبورانه قدم بردارید. هیجان و شوق شما در روزهای اول بسیار بالاست. اگر عاقلانه عمل نکنید احتمال سوءاستفاده و یا شکست بسیار بالاست.

کمک مشاوران ذهن نو درباره عشق در نگاه اول

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو به شما انواع خدمات مشاوره روانشناسی ارائه می‌دهد. از این رو می‌توانید در خصوص روابط عاطفی خود و اطمینان از درستی احساس تان با شماره های درج شده تماس بگیرید. متخصصان با بررسی نشانه های عشق در نگاه اول و انجام تست های مختلف به همراه مصاحبه تشخیصی در این خصوص راهنمایی های لازم را ارائه می‌دهند. اگر در مورد عشق در نگاه اول خود با دوستان تان صحبت کرده اید، پیشنهاد می کنیم که این مساله را با متخصصین هم مطرح کنید. چرا که آن ها بدون جانب داری و با علم به شما مشاوره می دهند.

سخن آخر

عشق در نگاه اول برای هر دختر و پسری به خصوص در سنین نوجوانی احتمالا زیاد پیش می آید. خیلی از ما علت چنین تغییراتی را درک نمی کنیم. منطق مان با احساسات مان همخوانی ندارد، سردرگم می شویم و نمی‌دانیم چطور این احساس را بروز دهیم. خیلی اوقات هم دیده‌ایم که کسانی پا روی منطق‌شان گذاشته‌اند؛ ولی در نهایت ضربه های بدی خورده اند. پس شاید بهتر باشد که عشق در نگاه اول مان را فراموش کنیم.

اما چطور مطمئن باشیم که پشیمان نمی شویم؟ این همان دو گانگی هایی است که برای رفع آن ها نیاز به تفکر دارید. از این رو همفکری با متخصصین بسیار موثر خواهد بود. پس همین حالا با شماره های درج شده تماس گرفته و از راهنمایی های مشاوران روانشناسی بهره مند بشوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق در نگاه اول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا عاشق شدن در نگاه اول می‌تواند نشانه درستی در انتخاب مان باشد؟

عاشق شدن در نگاه اول می‌تواند بیانگر این باشد که شما شخصیت ایده آل خود را ( اغلب از لحاظ فیزیکی) پیدا کرده‌اید. اما این مسئله به تنهایی کافی نیست. چرا که باید برای ساختن رابطه‌ای با دوام برای کسب شناخت بیشتر تلاش کنید. مراجعه به روانشناس و دریافت مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک نماید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عشق در نگاه اول | عشق در یک نگاه واقعیت دارد؟



:: برچسب‌ها: عشق در نگاه اول | عشق در یک نگاه واقعیت دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هر شب رابطه جنسی داشتن شاید از نظرتان عادی و یا برعکس غیر عادی باشد. رابطه جنسی فواید زیادی دارد. یعنی علاوه بر فواید فیزیکی و سلامتی، باعث می شود ارتباط نزدیک تر و بهتری با شریک احساسی‌تان برقرار کنید. اما صرف نظر از اینکه رابطه جنسی چقدر مفید است، برخی از زوجین بنا به دلایلی دوست ندارند هر شب رابطه داشته باشند. یا یکی از دو طرف علاقه دارد که تعداد دفعات رابطه جنسی را محدودتر کنند. با توجه به این موارد، توصیه ما این است که برای ایجاد رابطه اجبار شخصی صورت نگیرد. چرا که رضایت هر دو طرف لذت رابطه را بیشتر می‌کند. در ادامه درباره مزایا و معایب هر شب رابطه جنسی داشتن می‌پردازیم.

منبع: هر شب رابطه جنسی داشتن

هر شب رابطه داشتن

تعداد دفعات رابطه جنسی زوجین به طور قابل توجهی متفاوت است. طبق برخی تحقیقات، میانگین آن حدود یکبار در هفته است. اینکه آیا این برای شما و شریک زندگی تان یکسان است یا خیر، به عوامل زیادی بستگی دارد. آنچه مطالعات تأیید می کنند این است که داشتن رابطه جنسی می تواند هم برای ذهن و هم برای بدن مفید باشد. میزان مناسب رابطه جنسی در نهایت به این بستگی دارد که آیا بهزیستی کلی شما را هم به عنوان یک فرد و هم به عنوان یک زوج بهبود می بخشد یا خیر.

آیا هر شب رابطه جنسی داشتن خوب است؟

رابطه جنسی بخش طبیعی و لذت بخش زندگی است. اگر در یک رابطه هستید، داشتن رابطه جنسی به طور منظم کاملا طبیعی است. گاهی اوقات، ممکن است به معنای داشتن رابطه جنسی بیشتر از یک بار در روز باشد. با این حال مانند بسیاری از چیزهای لذت بخش دیگر، معمول است که جنبه های منفی را در نظر بگیریم. واقعیت این است که داشتن رابطه جنسی هر شب برای شما بد نیست، اما برخی مشکلات خاصی را به وجود می آورد که در ادامه بررسی می کنیم.

هر شب رابطه جنسی داشتن | ایجاد درد در بدن مرد و زن

داشتن رابطه جنسی هرشب، یا چندین بار در طول روز می تواند منجر به ایجاد درد شدیدی در اندام های تناسلی شود. برای برخی از زنان؛ مردانی که حساس تر هستند، این مورد بیشتر اتفاق می افتد و ممکن است علاوه بر درد، زخم و سوزش را نیز تجربه کنند. به خصوص، اگر شما بخواهید رابطه خشن را امتحان کنید.

هر شب رابطه جنسی داشتن | حواس پرتی

هر شب رابطه جنسی داشتن، مانند هر فعالیت دیگری زندگی شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به خصوص اگر بدون توافق اتفاق بیافتد. بنابراین اگر فکر می کنید که هر شب رابطه داشتن مانع از تمرکز شما روی مسیر شغلی، تحصیلی و جنبه های دیگر زندگی تان است پس حتما در این باره با همسرتان صحبت نمایید.

مزیت های هر شب رابطه جنسی داشتن برای سلامتی

برقراری رابطه جنسی نه تنها به شما حس خوبی می دهد، بلکه در دراز مدت برای سلامتی شما نیز مفید است. پزشکان زیادی داشتن رابطه جنسی منظم را به دلیل برخی از فواید آن توصیه می کنند. این فواید عبارتند از:

  • بهبود میل جنسی
  • بهبود خلق و خو
  • بهبود کنترل مثانه در زنان
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش فشار خون
  • کاهش خطر حمله قلبی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات
  • بهبود خواب

طبق تحقیقات، کسانی که حداقل یکبار در هفته رابطه جنسی دارند، از سطوح بالاتر ایمونوگلوبولین، آنتی بادی که از بیماری محافظت می کند بهره مند می شوند.

البته تمام این ها به این معنا نیست که داشتن رابطه جنسی بیشتر شما را سالم تر می کند. یا داشتن رابطه جنسی کمتر و حتی نداشتن آن، باعث کاهش سلامتی شما می شود. رابطه جنسی تنها یکی از عوامل متعددی است که می تواند بر سلامتی تأثیر مثبتی بگذارد.

هر شب رابطه جنسی داشتن و زندگی مشترک

تقریبا می توان گفت که رابطه جنسی، بخش مهمی از زندگی مشترک است. اما داشتن رابطه جنسی کمتر به این معنا نیست که اوضاع رابطه شما خوب نیست. با این حال می تواند بر روی بهتر شدن آن تأثیر بگذارد.

ارتباط نقش مهمی در این دارد که چرا برخی از روابط جنسی رضایت بخش تر از دیگران است. یک بررسی در سال 2017 نشان داد، زوج هایی که هر دو طرف قادر به شروع رابطه جنسی هستند، عموما از زندگی جنسی و رابطه خود راضی تر بودند. در مقابل، کسانی که به نقش هایی پایبند هستند که در آن <<مرد شروع کننده رابطه جنسی است>> یا بالعکس، همیشه کمتر راضی بوده اند.

سخن آخر

درنهایت باید گفت که هر شب داشتن رابطه جنسی برای شما بد نیست. البته اگر فکر می کنید بدن حساسی ندارید و دچار درد و مشکلاتی از این قبیل نخواهید شد.

وقتی صحبت از رابطه جنسی به میان می آید، فرکانس عالی وجود ندارد. مهم ترین چیز این است که سرگرم شوید، ایمن بمانید و از رابطه جنسی آنطور که می خواهید لذت ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هر شب رابطه جنسی داشتن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: هر شب رابطه جنسی داشتن



:: برچسب‌ها: هر شب رابطه جنسی داشتن ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تقویت کمر بعد از ارضا موضوعی است که برای مردان اهمیت زیادی دارد. داشتن رابطه جنسی لذت بخش است اما در صورتی که زوجین دچار مشکلاتی از قبیل کمر درد نشوند. بسیاری از مردان در پی راه حلی برای تقویت کمر خود پس از ارضا هستند. اگر شما هم بعد رابطه دچار کمر درد پس از ارضا می‌شوید، یا نمی دانید که چگونه کمر خود را پس از ارضا شدن تقویت کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.خوشبختانه راه حل ها و غذاهایی وجود دارد که می تواند در تقویت کمر موثر باشد. در ادامه علت کمر درد بعد از ارضا شدن و راه هایی برای تقویت کمر بعد از ارضا را شرح داده ایم.

منبع: تقویت کمر بعد از ارضا | کاهش درد کمر بعد ارضا

تقویت کمر بعد از ارضا

همه دوست دارند رابطه جنسی بدون مشکل را تجربه کنند، چراکه این مسئله تأثیر زیادی بر روی روابط افراد می گذارد. متأسفانه این اختلال دلیل است تا کمتر با همسر خود رابطه جنسی برقرار کنند. زیرا نمی‌دانند که چگونه کمر خود را تقویت کنند. برای بهبود و تقویت کمر بعد از ارضا ، راه های ساده و کاربردی وجود دارد که شما با کمی صبر و تلاش مداوم می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

تنها کاری که باید بکنید این است که صبور باشید و روش‌های زیر را به درستی انجام دهید. در ادامه برخی از رایج ترین راه های تقویت کمر بعد از ارضا را شرح داده ایم.

1- پس از ارضا شدن استراحت کنید

بعد از ارضا شدن، بهتر است کمی ریلکس کنید و به کمر خود استراحت دهید. کسانی که کمر درد شدید دارند می توانند برای یک الی دو روز استراحت کنند اما به طور کلی، برای تقویت کمر بعد از ارضا چند ساعت استراحت کافی است.

2- تقویت کمر بعد از ارضا | کمپرس آب ولرم را امتحان کنید

کمپرس آب گرم یک معجزه برای تقویت کمر بعد از ارضا، رفع درد شکم و گرفتگی هایی از این قبیل است. همانطور که زنان در دوران قاعدگی با گذاشتن کمپرس آب گرم روی شکم خود دردشان را آرام می کنند، برای درد کمر و تقویت آن می توانید از این روش استفاده کنید. اگر بافت ماهیچه ای بدنتان گرفته باشد، کمپرس آب گرم آن را بهبود می‌بخشد. همچنین جریان خون را در آن ناحیه متعادل می‌کند و جلوی درد را می گیرد.

برای انجام این کار، می توانید آب جوش را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و کیسه را لای حوله بپیچید. حال می توانید آن را روی کمر خود قرار دهید. اگر کیسه در دسترس نبود، از حوله گرم نیز می توانید استفاده کنید.

3- از داروی ضد التهاب استفاده کنید

داروهای ضد التهاب، دردهای عضلانی را خیلی سریع تسکین می دهند. این داروها در کوتاه مدت عوارض خاصی ندارند و شما می توانید از داروخانه ها بدون نیاز به نسخه پزشک آن‌ها را تهیه کنید. برخی از این داروها عبارتند از: ناپروکسن و پروفن که هر دو برای تسکین درد استفاده می شوند. توصیه ما این است که از این داروها بیش از حد و برای طولانی مدت استفاده نکنید. چرا که تنها صورت مساله را پاک می کنید، پس بهتر است به دنبال راه درمانی همیشگی باشید.

برای مثال روابط عاطفی و شرایط زندگی شما روی عملکرد جنسی تان نیز تاثیر می گذارد. پس به جای تقویت کمر بعد از ارضا با دارو بهتر است به دنبال راهی برای حل این مسائل باشید.

4- تقویت کمر بعد از ارضا | ماساژ درمانی

یکی از تکنیک های سالم برای تقویت کمر بعد از ارضا ، ماساژ درمانی است. ماساژ درمانی به شیوه های مختلفی از جمله هیدروتراپی، حرکت مفاصل و…. انجام می شود. شما با توجه به نیازتان می توانید هر کدام از روش ها را امتحان کنید. اگر درد شدید بعد از ارضا شدن دارید، ماساژ درمانی با پیدا کردن منبع درد، آن را قطع و درمان می کند.

5- از خوراکی های تقویت کننده استفاده کنید

برخی از مواد غذایی با افزایش انرژی، موجب ترمیم بافت های ماهیچه ای و بازسازی بدن می‌شوند. برخی از این خوراکی‌ها عبارتند از:

  • کنجد، دانه چیا یا کدو تنبل
  • آووکادو (حاوی ویتامین E است که به پر شدن کمر کمک می کند)
  • هندوانه (باععث می شود رگ های خونی جریان خوبی داشته باشند)
  • سیب (سیب باعث افزایش آرامش می شود)
  • موز
  • خوراکی های خشک مانند خرما خشک و آجیل
  • دارچین
  • زنجبیل

6- ورزش و تقویت عضلات کف لگن

یکی دیگر از راه های تقویت کمر بعد از ارضا انجام حرکات ورزشی است. البته شما این تمرینات را بعد از رابطه جنسی انجام ندهید. بلکه هفته ای دو الی سه بار تمرینات تقویتی برای کف لگن را انجام دهید.

چرا بعد از ارضا شدن کمر درد می گیریم؟

بدن ما بعد از رابطه جنسی، دچار کشیدگی و گاه پارگی در ماهیچه ها می شود. اما از طرفی، نوعی هورمون ضد التهاب نیز ترشح می شود تا ماهیچه ها را آرام سازد. در صورتی که بدن این هورمون ضد التهاب را بیش از اندازه تولید کند، نتیجه عکس می دهد و موجب التهاب و درد خواهد شد.

البته کمر درد بعد از ارضا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آن ها مرتبط با بیماری های پروستات و سندرم درد لگن و… می‌باشد. کسانی که همیشه بعد از ارضا درد دارند و با انجام روش های درمانی بالا دردشان رفع نمی شود، توصیه ما این است که برای تقویت کمر بعد از ارضا به پزشک مراجعه کنند. پزشک با انجام برخی آزمایشات، علت اصلی درد شما را متوجه خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تقویت رابطه جنسی بعد از ارضا می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

کسانی که به تازگی عمل جراحی کمر انجام داده اند نباید رابطه جنسی داشته باشند؟

به طور کلی بهتر است این افراد تا ماه های اول پس از جراحی رابطه جنسی نداشته باشند تا دچار درد بعد از ارضا نشوند.

درد یا گرفتگی در قسمت کمر و لگن باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

می تواند موجب کم خوابی، نعوظ ناپایدار، انزال زودرس و… شود

آیا داشتن رابطه چند بار در روز می تواند موجب خستگی و ناراحتی در کمر شود؟

بله، به خصوص در افرادی که قدرت بدنی پایین تری دارند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تقویت کمر بعد از ارضا | کاهش درد کمر بعد ارضا



:: برچسب‌ها: تقویت کمر بعد از ارضا | کاهش درد کمر بعد ارضا ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار قاطعانه یک مهارت ارتباطی مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا خود را به طور موثر بیان کنید و از دیدگاه خود دفاع کنید. از آنجایی که قاطعیت مبتنی بر احترام متقابل است، بنابراین نشان می‌دهد که چگونه به خود احترام می گذارید و مایلید که از منافع خود دفاع کنید. برخی از افراد به صورت طبیعی قاطع هستند. اما اگر شما اینطور نیستید، می توانید آن را یاد بگیرید. چنین مهارتی به شما در ارتباطات کاری و خانوادگی بسیار کمک می‌کند. در این مقاله، سعی داریم که رفتار قاطعانه را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین به این مسئله که چگونه می توان قاطع باشیم نیز بپردازیم.

منبع: رفتار قاطعانه | چگونه قاطع باشیم

رفتار قاطعانه چیست

قاطعیت به این معناست که نیازها، خواسته ها، احساسات، عقاید و نظرات خود را به صورت مستقیم و صادقانه به دیگران منتقل کنید. در عین حال، پذیرای نیازها و پیشنهادات آن‌ها نیز باشید و به احساسات دیگران آسیب نزنید. افراد قاطع می‌توانند بدون اینکه دیگران را ناراحت کنند یا خودشان ناراحت شوند، چیزی که می‌خواهند را بدست آورند. رفتار قاطعانه یک مهارت است. شاید بسیاری این مهارت را به صورت طبیعی و ذاتی داشته باشند، اما این نیز قابل آموزش و یادگیری است.

رفتار قاطعانه | چگونه قاطع باشیم

قاطعیت معمولا به عنوان یک سبک ارتباطی سالم تلقی می‌شود. افراد بر اساس تجربیات زندگی خود، سبک های ارتباطی مختلفی را پیش می گیرند. اگر می خواهید سبک ارتباطی خود را تغییر دهید و یاد بگیرید که به روشی سالم تر و قاطع تر ارتباط برقرار کنید، در ادامه چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند.

1- از کلمه “من” استفاده کنید

استفاده از این کلمه به دیگران اجازه می دهد تا بدانند شما واقعا چه نظر و احساسی دارید. به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید ” تو اشتباه می کنی”، بگویید ” من مخالفم”.

به این صورت درخواست های خود را ساده، مشخص و واضح بیان کنید.

2- برای رفتار قاطعانه نه گفتن را یاد بگیرید

اگر برای رد کردن درخواست ها مشکل دارید، سعی کنید آن را تمرین کنید. نه یک جمله کامل است و نیازی نیست توضیح دهید که چرا نه می گویید. بنابراین نه گفتن را دریغ نکنید و اگر توضیحی لازم بود به طور مختصر بیان کنید.

3- از زبان بدن قاطع استفاده کنید

ارتباط فقط کلامی نیست و علاوه بر آنچه می گویید، زبان بدن و حالات چهره شما نیز مهم است. با اعتماد به نفس رفتار کنید حتی اگر آن را احساس نمی کنید. صاف بایستید و تماس چشمی منظم برقرار کنید. حالت چهره تان را به صورت مثبت و خنثی حفظ کنید و در نهایت، دستان خود را به هم قفل نکنید.

4- نفس بکشید و برای پاسخ دادن وقت بگذارید

سعی کنید انتقادات لحظه ای را به دل نگیرید. ممکن است مسائل دیگری انگیزه انتقادات افراد باشد. مکالمه را به نقطه اصلی هدایت کنید و سعی کنید دیدگاه طرف مقابل را درک کنید. اگر می بینید که مکالمه خوب پیش نمی رود، از فرد مقابل بخواهید در فرصتی دیگر موضوع را مطرح کنید. بنابراین می توانید بعد از آن به آنچه از این تجربه یاد گرفته اید فکر کنید.

مزایای رفتار قاطعانه

در تمام تعاملات خود با افراد دیگر، چه در خانه یا محل کار، قاطعیت می تواند به شما کمک کند تا بدون تضعیف حقوق خود یا دیگران، خود را به شیوه ای باز و معقول بیان کنید. مزایای استفاده از رفتار قاطعانه در برخورد با دیگران عبارتند از:

  • نیازها، خواسته ها و احساسات شما بیشتر قابل درک است.
  • هر دو طرف به احتمال بیشتری احساس احترام و شنیده شدن دارند
  • درگیری ها و مشاجرات منفی کمتری را تجربه می کنید
  • کنترل زندگی تان را به دست می گیرید
  • اعتماد به نفس و عزت نفس شما افزایش می یابد
  • شانس بیشتری برای به دست آوردن چیزی که می خواهید دارید

رفتار قاطعانه در مقابل رفتار پرخاشگرانه

اغلب افراد، قاطعیت را با پرخاشگری اشتباه می گیرند و تصور می کنند در هر شرایطی باید در موضع خود بمانند و بدون مصالحه ای پیش بروند. ممکن است برخی از افراد فکر کنند که با پرخاشگری به چیزی که می خواهند می رسند. اما درعوض، پرخاشگری احترام و اعتماد متقابل را تضعیف می کند و ممکن است دیگران از شما دلخور شوند.

اما در مقابل کسانی که رفتار قاطع بدون پرخاشگری دارند، نیازها، احساسات و نظرات دیگران را نادیده نمی گیرند. سعی می کنند با رعایت تمام مسائل و محدودیت ها، نظرات، احساسات و منافع خود را نیز بیان کنند. بنابراین افراد قاطع، در راستای منفعت خود و دیگران عمل می‌کنند. بدون نگرانی بی مورد از خود دفاع می‌کنند و احساسات شان را به راحتی به زبان می‌آورند.

سخن آخر

اگرچه همه گهگاهی به شیوه‌های منفعلانه و پرخاشگرانه عمل می‌کنند، اما این واکنش اغلب ناشی از عدم اعتماد به نفس آن هاست. بنابراین روش نامناسبی برای تعامل با دیگران می باشند. جرأت ورزی مهارتی است که به طور مرتب در آموزش مهارت های اجتماعی و ارتباطی به آن اشاره می‎شود. شما می‌توانید با استفاده از قاطعیت، از حقوق خود و دیگران به شیوه‌ای آرام و مثبت دفاع کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار قاطعانه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه قاطع باشیم؟

1- از کلمه “من” استفاده کنید، 2- برای رفتار قاطعانه نه گفتن را یاد بگیرید،3- از زبان بدن قاطع استفاده کنید4- نفس بکشید و برای پاسخ دادن وقت بگذارید

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رفتار قاطعانه | چگونه قاطع باشیم



:: برچسب‌ها: رفتار قاطعانه | چگونه قاطع باشیم ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ماده مخدر دستمال را می‌شناسید؟ یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که امروزه جوانان و والدین درگیر آن هستند مسئله اعتیاد به مواد مخدراست. امروزه مواد اعتیادآور بسیار زیادی رواج پیدا می‌کند که یکی از آن‌ها ماده مخدر دستمال است. دستمال یک ماده صنعتی است که به دلیل کیفیت کم و قیمت ارزان در بین قشر کم درآمد رواج پیدا کرده است. متاسفانه به طور کامل امکان جلوگیری از تولید و تکثیر مواد اعتیادآور وجود ندارد. به همین دلیل شناخت و آگاهی در جهت پیشگیری از به دام افتادن و یا نحوه صحیح ترک آن‌ها لازم و ضروری می‌باشد.

منبع: ماده مخدر دستمال |‌ علائم، عوارض و نحوه ترک ماده مخد دستمال

ماده مخدر دستمال چیست؟

مواد روانگردان صنعتی مانند ال اس دی، کراک و کریستال در آزمایشگاه سنتز می‌شود. مخدر دستمال نیز بصورت صنعتی ساخته شده و کاشتنی نیست. این ماده از نظر ساختاری شبیه ماریجوانا است و 20 تا 80 برابر اثرات مخربی قوی‌تر از حشیش دارد. ماده مخدر دستمال یک کانابینوئید صنعتی و ازمایشگاهی است که از ترکیب آمفتامین و متامفیتامین یا شیشه ساخته می‌شود. این ماده در دسته‌ای از مواد مخدر که به آن‌ها NPS می‌گویند جا می‌گیرد. تاکنون 700 نوع ان پی اس مختلف کشف شده است.

شکل ظاهری ماده مخدر دستمال

این ماده به شکل مربع‌های کوچک پارچه‌ای سفید شبیه به دستمال کاغذی یا مرطوب آن است. اندازه آن نیم سانت در نیم سانت است و روغنی می‌باشد. البته در قالب قرص و اسپری هم دیده شده و ممکن است در آینده بصورت عطریات و بخوریات هم عرضه شود.

نحوه مصرف ماده مخدر دستمال

معمولا مصرف دستمال به دو حالت چسباندن به نوک سیگار یا خرد کردن و مخلوط کردن آن با توتون و سپس سوزاندن و استنشاق دود آن است. علاوه بر این‌ها ماده مخدر دستمال جذب پوستی هم دارد.

عوارض مخدر دستمال

ماده مخدر دستمال محرکی توهم زاست که آثار تخریبی بسیار زیادی دارد و در دراز مدت فرد را به کام نابودی می‌کشاند. حملات هراس، اضطراب، تشنج، آریتمی و تاکی کاردی قلب، خشکی دهان، کاهش بینایی، فراموشی، خنده زیاد و بروز علایم روان پریشی حاد از جمله عوارض این ماده اعتیاداور هستند. به دلیل وجود مورفین زیاد در آن در صورت عدم استفاده فرد دچار بدن درد می‌شود. همچنین بنابر تجربه مصرف کنندگان، ماده مخدر دستمال حالتی شبیه مستی ایجاد می‌کند و نشئگی کوتاه در حد ده دقیقه دارد.

ممکن است شخصی با یکبار مصرف دستمال به آن معتاد شود. افراد مصرف کننده معمولا از روزی یک قطعه شروع می‌کنند و به مرور به روزی هفتاد قطعه می‌رسند. تجربیات آن‌ها حاکی از آن است که در ماه اول مصرف وضعیت ظاهری تغییر آشکاری نمی‌کند اما پس از یک ماه تغییرات چهره و اندام نمود پیدا می‌کنند. نکته تاسف بار دیگر این است که امکان دارد پس از شش ماه مصرف مداوم این ماده سبب مرگ انسان شود.

بیشترین مصرف کنندگان مخدر دستمال چه کسانی هستند ؟

متاسفانه ماده مخدر دستمال بصورت خیلی ارزان در دسترس عوام قرار می‌گیرد که این مسئله نشان از کیفیت پایین مواد به کار رفته در آن است. بنابران گروه هدف این ماده بیشتر قشر ضعیف و کم درامد هستند. از سوی دیگر همیشه در بحث اعتیاد حساسیت زیاد سنین 16 تا 25 سال مطرح است.

تبلیغاتی مبنی بر جوان سازی پوست و رفع خستگی مواد مخدر دستمال از سوی فروشندگان آن انجام می شود که همین امر سبب گرایش پیدا کردن بیشتر جوانان به خصوص دختران برای جوان سازی پوست به این ماده مخدر می شود.

مواد مخدر دستمال جذب پوست نیز می شود ؟

قدرت مواد مخدر دستمال توسط پوست بسیار بالا است. به همین دلیل از دستمال های آرایشی آغشه به این توهم زا برای استفاده از آن استفاده می شود. دقت نمایید که در طولانی مدت این ماده مخدر می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای پوست ایجاد نماید.

ماده مخدر دستمال چقدر در ایران فراگیر است؟

از مبدا این محصول هنوز اطلاعاتی در دست نیست. خوشبختانه میزان شیوع این ماده اعتیادزا در ایران بسیار کم است. در گذشته این ماده بیشتر به صورت غیر مستقیم و مصارف شخصی به کشور وارد می‌شد. اما الان تقریبا به راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

ترک اعتیاد به ماده مخدر ناس

بر اساس تحقیقات انجام شده روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد. از آنجا که اعتیاد یک بیماری روانی-جسمی است باید از رواندرمان‌گر اعتیاد و پزشک همزمان درخواست کمک کرد. معنابخشی به زندگی با استفاده از انجام فعالیت‌هایی که همیشه حس خوب در شما ایجاد می‌کردند مانند تمرکز بر پیشرفت کاری و تحصیلی، وقت گذراندن با عزیزان و اطرافیان، ورزش و فعالیت بدنی، تغذیه مناسب و خواب خوب هم فراموش نشود.

اول از همه تصمیم قلبی فرد اهمیت دارد تا او را در این مسیر سخت یاری داده و استوار نگه دارد. همه می‌دانند که اعتیاد کل زندگی را مختل می‌کند و مانع از داشتن یک زندگی آرام و بدون دغدغه برای فرد می‌گردد. اما عمل به این باور سخت است و هرکسی توانایی آن را ندارد. بنابراین خواست خود شخص معتاد و میل به تغییر در او از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فاکتور دوم وجود حمایت خانواده و دوستان فرد مصرف کننده است. حضور اشخاص حمایت کننده در مسیر ترک اعتیاد امکان دلگرمی هرچه بیشتر را فراهم می‌اورد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

آیا ترک ماده مخدر دستمال امکان پذیر است؟

بله با داشتن اراده کافی و کمک گرفتن از یک فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد می‌توانید از این ماده مخدر رهایی یابید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ماده مخدر دستمال |‌ علائم، عوارض و نحوه ترک ماده مخد دستمال



:: برچسب‌ها: ماده مخدر دستمال |‌ علائم، عوارض و نحوه ترک ماده مخد دستمال ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا علائم اعتیاد به کراک را می‌شناسید؟ امروزه مصرف کراک و اعتیاد به این ماده مخدر صنعتی ویرانگر در بین جوانان و نوجوانان به خصوص در جوامع پیشرفته به شدت رو به افزایش است و متأسفانه اثرات مخرب و جبران ناپذیری را برای افراد به ارمغان می‌آورد. به دلیل همین مصرف روزافزون، خانواده‌های بسیاری نگران سلامت فرزندان خود هستند و به دنبال آنند که از نشانه‌های اعتیاد به کراک و روش‌های ترک آن آگاهی به دست آورند. با افزایش آگاهی در این زمینه می‌توانید از اعتیاد به کراک و سایر مواد مخدر پیشگیری نمایید و سلامت خود و فرزندانتان را تضمین کنید.

منبع: اعتیاد به کراک

کراک چیست؟

کراک یک نوع ماده محرک صنعتی است که با تاثیر گذاری بر سیستم اعصاب مرکزی، یک نوع سرخوشی کاذب در فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند. ترکیبات تشکیل دهنده کراک، تقریبا مشابه کوکائین بوده و مکانیسم عمل آن نیز شباهت بسیار زیادی به کوکائین دارد. به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت که کراک یکی از انواع فرآورده‌های کوکائین به شمار می‌رود. کراک از خاصیت قالب پذیری بالایی برخوردار بوده و می‌توان آن را در نمونه‌ها و اشکال ظاهری متفاوتی مانند تراشه‌های ریز و تکه‌های زبر شبیه سنگ مشاهده نمود.

عوارض اعتیاد به کراک

همان طور که اشاره شد، کراک پس از مصرف اولیه، سیستم اعصاب مرکزی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و در نتیجه کارکرد سایر سیستم‌های بدن نظیر گردش خون و تنفس دچار اختلال شده و بدن فشار زیادی را متحمل می‌شود. بسیاری از افراد، کراک را همراه با مشروبات الکلی استفاده می‌کنند. این در حالی است که ترکیب شدن کراک و الکل باعث تولید ماده شیمیایی خطرناکی در بدن شده و عوارض و پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری نظیر مرگ ناگهانی را برای شخص مصرف کننده به همراه می‌آورد.

هنگامی که این ماده سمی وارد بدن می‌شود تعادل شیمیایی و عملکرد صحیح بدن به شدت دچار اختلال شده و به هم می‌ریزد. حمله قلبی و مرگ ناگهانی از عوارض اختلال تعادل شیمیایی بدن می‌باشد.

اعتیاد به کراک | روش مصرف کراک

کراک با استفاده از یک شیشه پیپ مانند که بر روی سطح آن منفذهای ریز و کوچک وجود دارد، استعمال می‌شود. فرد مصرف کننده با کمک وسیله‌ای مانند فندک، داخل شیشه را حرارت داده که در نتیجه آن کراک درون شیشه دود می‌شود و فرد مصرف کننده، دود حاصل از آن را استشناق می‌کند. این دود پس از استنشاق، توسط ریه‌ها جذب شده و سپس وارد جریان گردش خون می‌گردد.

در حقیقت روش مصرف کراک همانند تریاک است با این تفاوت که اثرات کراک خیلی زودتر از تریاک خود را نشان می‌دهد. به طوری که ۱۰ ثانیه پس از استنشاق دود کراک، می‌توان علائم آن را در فرد مصرف کننده مشاهده نمود.

علائم و نشانه های افرد معتاد به کراک

در واقع اثر مصرف انواع مواد مخدر از جمله کراک، برای بار اول بسیار به چشم می‌آید تا فرد برای دفعات بعد وسوسه شده و میل به مصرف داشته باشد ولی به مرور و در دفعات بعدی، فرد مصرف کننده به هیچ عنوان سرخوشی اولیه را نمی‌تواند تجربه کند و به دلیل اعتیاد به کراک مجبور به مصرف می‌شود. علائم زیر از جمله نشانه‌هایی هستند که در پی مصرف کراک در فرد به وضوح قابل مشاهده‌اند و اکثر این علائم سرابی برای گرفتار شدن فرد در دام اعتیاد به کراک است:

_پرحرفی و عدم محتوای صحبت‌ها

_کم خوابی شدید (به طوری که فرد شاید ساعت‌ها نخوابد)

_اجتماعی شدن و شرکت در جمع‌های دوستانه

_افزایش فعالیت‌های جنسی و هیجانات ارتباطی

_افزایش هوشیاری و انرژی

_احساس سرخوشی همراه با بزرگ منشی

_احساس لذت فراوان

_افزایش بیش از حد اعتماد به نفس

_کاهش اشتهای بی‌دلیل

اعتیاد به کراک | مدت زمان ماندگاری اثرات کراک در بدن

همان طور که اشاره شد، دود کراک بلافاصله پس از استنشاق وارد ریه‌ها شده و پس از آن نیز به جریان گردش خون راه پیدا می‌کند. در واقع مصرف کراک، اثراتی شبیه به مصرف کوکائین به شیوه تزریق بر جای می‌گذارد. اما همان طور که اثرات این ماده مخدر بلافاصله پس از مصرف ظاهر می‌شود، مدت زمان ماندگاری آن نیز بسیار کوتاه بوده و تقریباً پس از گذشت ۸ الی ۱۵ دقیقه از بین می‌روند.

برای ترک اعتیاد به کراک چه اقداماتی لازم است؟

مصرف کراک علاوه بر وابستگی جسمانی، یک نوع وابستگی روانی را در فرد ایجاد می‌کند به طوری که فرد مصرف کننده به راحتی نمی‌تواند آن را کنار بگذارد. کنار گذاشتن ماده مخدر کراک علاوه بر اراده شخصی، نیاز به همیاری و کمک یک فرد متخصص و با تجربه دارد. در واقع ترک کراک به تنهایی و در منزل بسیار دشوار بوده و تقریبا امکان پذیر نیست.

چرا که اعتیاد به کراک اثرات منفی و مخربی برای سلامت روان فرد ایجاد می‌کند و فرد مصرف کننده مشکلات روحی همچون افسردگی، اضطراب، سرزنش کردن خود، عدم احساس لذت، تحریک پذیری و… را تجربه خواهد کرد. بدیهی است که ابتدا باید در جهت رفع مشکلات روحی فرد تلاش نمود و سپس به دنبال راهی برای ترک کردن کراک افتاد. در این زمینه کمک گرفتن از تجربیات یک روانشناس و همچنین حمایت خانواده می‌تواند بسیار مفید و ثمربخش باشد.

صحیح ترین روش ترک اعتیاد به کراک

همان طور که گفته شد بر اساس تحقیقات انجام شده اثرات روانی کراک بسیار بیشتر از اثرات جسمانی آن است. در طی مصرف کراک امکان دارد که افکاری همچون خود زنی، خود کشی و همچنین آسیب به خود یا دیگران را تجربه کند. در واقع در طی پروسه ترک کراک مواردی نظیر مصرف مجدد، فرد را به شدت تحریک می‌کند. بنابراین وجود یک روانشناس و حمایت روانی در درجه اول بسیار مهم و حایز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

فردی که تصمیم به ترک کراک گرفته است باید اراده قوی و محکمی داشته باشد و درمان را وسط راه رها نکند. بهترین گزینه برای ترک این ماده مخدر، مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و کلینیک‌های مخصوص ترک کراک می‌باشد. چرا که در این کلینیک‌ها افراد طبق یک برنامه ریزی خاص و تنظیم شده، داروها را دریافت کرده و با کمک و حمایت روانشناسان، به تدریج موفق به ترک آن می‌شوند.

البته نکته‌ای که در این بین بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که فرد مصرف کننده، ابتدا باید میزان وابستگی خود به این ماده مخدر را کاهش دهد و از اراده قوی برخوردار باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند ترک کردن کراک همانند تریاک و هروئین می‌باشد، متاسفانه باید بگوییم همان طور که مصرف کراک عوارضی کاملا متفاوت از سایر مخدرها برروی بدن ایجاد می‌کند، ترک کردن آن نیز شیوه و روش خاص خود را می‌طلبد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه ها و عوارض اعتیاد به کراک و ترک اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا می‌توان کراک را ترک کرد؟

بله با داشتن اراده قوی و کمک گرفتن از یک روانشناس متخصص در حوزه ترک اعتیاد، می‌توانید این ماده مخدر را برای همیشه ترک کنید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اعتیاد به کراک



:: برچسب‌ها: اعتیاد به کراک ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترک کراک به دلیل خاصیت اعتیادآوری بالای این ماده معمولاً با دشواری‌های بسیاری همراه است. وابستگی شدید جسمی و به‌خصوص روانی که به دنبال مصرف این ماده مخدر ایجاد می‌شود باعث خواهد شد تا فرد از ترک کراک ناامید شده و تصور کند که امکان ترک برای فرد وجود ندارد. عوارض زیاد کراک بر تمام جنبه‌های زندگی فرد اثرات نامطلوب خود را می‌گذارد و اهمیت ترک را بیشتر از قبل می‌کند.به همین خاطر درصورتی‌که می‌خواهید برای ترک اعتیاد به کراک اقدام نمایید بهتر است از متخصصین روانشناسی کمک بگیرید. علاوه بر فرد خانواده‌ها نیز می‌توانند با استفاده از جلسات مشاوره اطلاعات خود را در ارتباط با چگونگی کمک به بیمار برای ترک کراک افزایش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

منبع: ترک کراک | ترک اعتیاد به کراک چند روز طول می کشد؟

کراک چیست؟

کراک نام ماده محرک مخدری است که از تصفیه کوکائین به دست می‌آید و به همین خاطر توانایی اثرگذاری آن به‌مراتب بیشتر از کوکائین می‌باشد و این موضوع باعث بالا رفتن خاصیت اعتیادآوری جسمی و روانی این ماده مخدر می‌شود. متأسفانه علی‌رغم خطرناک بودن استفاده از این ماده مخدر به دلیل قیمت پایین، فراوانی و دسترسی‌پذیری آن به میزانی است که باعث اعتیاد بسیاری از افراد حتی نوجوانان می‌شود.

استفاده از کراک باعث افزایش دوپامین در مغز می‌شود و با توجه به اینکه دوپامین عامل اصلی بروز احساس لذت و سرخوشی است، به دنبال استفاده از این ماده فرد یک احساس انرژی و شادی بیش‌ازحد را تجربه خواهد کرد.

دلایل اعتیاد به کراک و نشانه‌های آن

احساس سرخوشی و لذتی که پس از استفاده از کراک برای فرد ایجاد می‌شود، تبدیل به عاملی خواهد شد که او را به سمت مصرف مجدد این ماده خواهد کشاند. بااین‌حال پس از مدتی استفاده از این ماده مخدر، آنچه فرد را به ادامه مصرف کراک مجبور می‌کند نشانه‌های ناخوشایند جسمی و روانی است که در هنگام عدم استفاده از این ماده مخدر بروز پیدا می‌کند.

درنتیجه می‌توان گفت که اگرچه ابتدای مسیر اعتیاد به این ماده مخدر تمایل فرد برای کسب لذت بیشتر است بااین‌حال انگیزه ادامه اعتیاد فرار از احساسات ناخوشایند است و همین موضوع ترک کراک را دشوار می‌سازد زیرا بسیاری از افراد توانایی تحمل نشانه‌های ترک را ندارند و یا ترسی که از این نشانه‌ها بر اساس گفته‌های دیگران در ذهنشان شکل گرفته باعث می‌شود که تمایلی برای تجربه ترک نداشته باشند.

استفاده از کراک و اعتیاد به آن باعث بروز نشانه‌هایی در رفتار فرد می‌شود که برخی از شایع‌ترین آن‌ها موارد زیر را دربر می‌گیرد.

  • احساس سرخوشی و انرژی که با خلق معمول فرد تفاوت دارد
  • پرحرفی که گاهی اوقات به‌صورت پرش افکار نمایان می‌شود
  • کاهش اشتها و نیاز به خواب
  • افزایش فعالیت جنسی
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • فرد برای تجربه لذت ناچار است به‌صورت مداوم میزان مصرف را افزایش دهد
  • بروز نشانه‌های ناخوشایند جسمی و روانی در صورت عدم استفاده از ماده مخدر یا کاهش مصرف
  • کاهش بهره‌وری در سایر زمینه‌ها به دلیل مشغولیت ذهنی با موضوع اعتیاد

نشانه‌های ترک کراک

درصورتی‌که فرد مصرف کراک را به ناگهان قطع کرده و یا میزان استفاده را کاهش دهد علائم ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد که به آن‌ها نشانه‌های ترک کراک گفته می‌شود. این نشانه‌ها شامل موارد زیر است.

  • بالا رفتن فشارخون و بی‌نظمی در ضربان قلب
  • اختلال در خواب
  • بروز حساسیت‌های پوستی یا انواع آلرژی
  • مشکلات تنفسی
  • بیماری‌های روحی مانند اضطراب و افسردگی

ترک کراک

ترک کراک روش‌های درمانی مختلفی دارد. اصلی‌ترین روش برای ترک اعتیاد به کراک استفاده همزمان از دو روش درمان‌های فیزیولوژیک یا سم‌زدایی و درمان‌های روان‌شناختی یا جلسات مشاوره و بازپروری است. بسیاری از افرادی که خود یا یکی از نزدیکانشان تجربه ترک کراک را داشته است با این معضل مواجه شده‌اند که فرد پس از مدتی استفاده از مواد مخدر را از سر می‌گیرد.

این موضوع بیش از هر چیز به این خاطر است که اغلب افراد درمان‌های جسمانی و استفاده از دارو را به معنای درمان کامل ترک اعتیاد می‌دانند و توجهی به درمان وابستگی‌های روانی ندارند. باقی ماندن وابستگی‌های روانی و بی‌توجهی به درمان آن‌ها باعث می‌شود که با کنار رفتن فشارهای اجتماعی فرد مجدداً میل به مصرف را در خود احساس کرده و دیر یا زود توانایی مبارزه با این میل را از دست خواهد داد.

ازجمله مهم‌ترین تکنیک‌هایی که در درمان روانی اعتیاد به کراک از آن‌ها استفاده می‌شود، شامل موارد زیر است. برای شروع و دریافت خدمات ترک اعتیاد کلیک کنید.

افزایش آگاهی

اولین قدم در درمان اعتیاد به مواد مخدر افزایش آگاهی فرد است؛ معتادان و خانواده آن‌ها می‌بایست نسبت به نوع ماده مخدر و روش‌های اثرگذاری آن بر جسم و روان فرد اطلاعات کاملی داشته باشند زیرا به میزانی که آگاهی شما از یک موضوع بیشتر باشد توانایی بالاتری در مدیریت آن خواهید داشت.

کنترل میل به مصرف

در طی جلسات روان‌درمانی برای ترک کراک به فرد در ارتباط با وسوسه مصرف مجدد و روش‌های مبارزه با آن آگاهی داده می‌شود. برای مثال از وی خواسته می‌شود موقعیت‌هایی که باعث افزایش تمایل به مصرف مجدد می‌شود را شناسایی کرده و سپس برای مقاومت در برابر آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

شناسایی دلایل زیربنایی برای ترک کراک

در اواسط درمان روان‌شناختی برای ترک اعتیاد به کراک درمانگر به دنبال دلایل زیربنایی گرایش فرد برای شروع مصرف مواد مخدر می‌گردد و به بیمار کمک می‌کند تا با از بین بردن این دلایل احتمال استفاده مجدد از مواد مخدر را کاهش دهد. برای مثال ممکن است احساس تنهایی و افسردگی دلیلی باشد که باعث گرایش فرد به مصرف کراک شده باشد زیرا این ماده باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران می‌شود. در این شرایط درمانگر به بیمار روش‌های مناسبی را برای برقراری روابط اجتماعی آموزش می‌دهد تا نیازی به استفاده از مواد مخدر برای رسیدن به این هدف نداشته باشد.

کمک به حل مشکلات ثانویه |‌ ترک اعتیاد به کراک

اعتیاد به کراک یا هر نوع ماده مخدر دیگر باعث بروز مشکلاتی در زندگی فرد می‌شود. معتادین معمولاً موقعیت شغلی یا تحصیلی خود را از دست می‌دهند و علاوه بر این مشکلات بسیاری نیز با اعضای خانواده و نزدیکان پیدا می‌کنند. روانشناسان به فرد کمک می‌کنند تا به‌تدریج مشکلاتی را که به دلیل اعتیاد در زندگیشان پیش‌آمده برطرف کنند و مجدداً از وضعیت مناسبی در زندگی برخوردار شوند.

خانواده درمانی برای ترک کراک

طلاق و فروپاشی خانواده یا طرد شدن توسط نزدیکان و اعضای خانواده ازجمله مشکلات رایجی است که برای مبتلایان به اعتیاد پیش خواهد آمد. علاوه بر این خانواده این افراد معمولاً آسیب‌های روانی بسیاری را تجربه می‌کنند. بدرفتاری‌های فرد معتاد با خانواده، مشکلات مالی و قانونی که به دلیل اعتیاد برای فرد پیش می‌آید و بسیاری از مسائل دیگر ازجمله موضوعاتی هستند که باعث بروز بیماری‌های روانی در اعضای خانواده و به‌خصوص کودکان می‌شوند. به همین خاطر یکی از موضوعاتی که در جلسات روان‌درمانی به آن توجه می‌شود خانواده درمانی است.

در خانواده درمانی برای ترک اعتیاد به کراک، در درجه اول آگاهی خانواده راجع به کراک و عوارض اعتیاد به آن افزایش پیدا می‌کند و سپس به آن‌ها آموزش داده می‌شود که چطور با معتاد به کراک برخورد شود. علاوه بر این برای بهبود مشکلات و شرایط پیش‌آمده در خانواده به آن‌ها کمک می‌شود و همچنین سلامت روان اعضای خانواده و مشکلات آن‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نقش اطرافیان در ترک کراک

خانواده و اطرافیان افرادی که درگیر اعتیاد هستند نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در ترک کراک یا ادامه مصرف دارند. به میزانی که شما بتوانید پذیرش خود را نسبت به این وضعیت بالاتر ببرید و با حمایت بیشتری با فرد برخورد کنید احتمال تمایل وی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند. به خاطر داشته باشید که طرد کردن و بی‌توجهی به فرد باعث می‌شود که آن‌ها هرچه بیشتر در اعتیاد خود فرو بروند. درنتیجه تا جای ممکن از بحث و مشاجره و یا به رخ کشیدن ناتوانی‌های آن‌ها خودداری کنید.

پس از ترک کراک فرد با این واقعیت مواجه می‌شود که بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی را به دلیل سابقه اعتیاد از دست داده است و یا ممکن است مشکلات روحی بسیاری را تجربه کند. در این شرایط همراهی و محبت شما می‌تواند عاملی برای انگیزه و تلاش فرد در جهت بهبود وضعیت باشد اما اگر او احساس کند حمایت و محبت شما را نیز ندارد با احتمال بیشتری مصرف مجدد مواد مخدر را شروع خواهد کرد.

با توجه به مجموع آنچه گفته شد روانشناسان توصیه می‌کنند که خانواده افراد درگیر اعتیاد نیز حتی در صورت بی‌میلی فرد به ترک اعتیاد از جلسات مشاوره استفاده کنند. این جلسات به شما کمک خواهد کرد تا در شرایط موجود سلامت روان خود را حفظ کنید. به علاوه اطلاعات مفیدی در ارتباط با نحوه برخورد با بیمار و ترغیب وی برای ترک اعتیاد در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

رای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. بهترین روش برای ترک کراک چیست؟

معمولاً با توجه به عواملی مانند سابقه و میزان مصرف، وضعیت سنی و جسمی و بسیاری از مسائل دیگر بهترین شیوه ترک کراک برای فرد مشخص می‌شود اما به‌طورکلی بهتر است استفاده از جلسات روان‌درمانی را نیز در کنار درمان‌های فیزیولوژیک جدی بگیرید. این درمان‌ها احتمال مصرف مجدد پس از ترک را کاهش می‌دهد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترک کراک | ترک اعتیاد به کراک چند روز طول می کشد؟



:: برچسب‌ها: ترک کراک | ترک اعتیاد به کراک چند روز طول می کشد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تغییر رفتار ناگهانی مردان به دلایل مختلفی بستگی دارد. هر فردی بر اساس موقعیت ها و اتفاقاتی که برایش می‌افتد از خود رفتارهایی نشان می‌دهد. اما زمانی که تغییرات رفتاری مداوم و ناگهانی باشد، شریک احساسی را ناراحت و استرسی خواهد کرد. از دلایل تغییر رفتار ناگهانی مردان می‌توان به مواردی مانند: عدم علاقه، عدم بروز احساسات منفی قبلی، بی توجهی به نیازهای مرد، نبود هویت مرد و … اشاره کرد. با توجه به بررسی ریشه و دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان، به دنبال راهکارها برای رفع این رفتارها باشید. کمک از روانشناس و مشاورین در زمینه زوج درمانی و مشاوره رابطه حتما به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

منبع: تغییر رفتار ناگهانی مردان | علت تغییر رفتار شوهر

تغییر رفتار ناگهانی مردان

همه افراد زمان هایی که با موقعیت های ناسازگار روبرو شوند از خود رفتارهای ناگهانی نشان می‌دهند. اما تغییر رفتار ناگهانی مردان به دلایل مختلفی از جمله خستگی تا خیانت و عدک علاقه به شما بستگی دارد. با توجه به آموزش نشانه های تغییر رفتار ناگهانی مردان می‌توانید نسبت به صحت رفتار آنها اطمینان حاصل کنید.

این تغییرات رفتاری با خود عواقبی مانند جدایی و فاصله بین زوجین به همراه دارد. و اگر درمان نشود خطرات بیشتری رابطه شما را تهدید خواهد کرد. در این مقاله تغییر رفتار ناگهانی مردان را به طور کامل همراه با نشانه ها و دلایل توضیح داده ایم.

نشانه های تغییر رفتار ناگهانی مردان

مردان رفتارهای ناگهانی گاهی از خود نشان می‌دهند که برای همسر و اطرافیان عجیب و غریب می‌باشد. این رفتارها گاهی ناگهانی و خارج از آگاهی فرد است. همیشه نشانه های تغییر رفتار ناگهانی مردان باعث می‌شود تا به راحتی انتظار رفتار عجیب و غریب از آنها داشته باشید. در ادامه نشانه های تغییر رفتار ناگهانی مردان را توضیح داده ایم.

  • خواسته های شما را با بهانه های مختلفی رد می‌کند.
  • در پاسخ به صحبت های شما دیر عل می‌کند.
  • در صورت نیاز به سمت شما می‌آید.
  • زمانی که کاری با شما نداشته باشد فورا دور می‌شود.
  • زمان خیلی کمی را به شما اختصاص می‌دهد.
  • بی محلی های او را به راحتی تشخیص می‌دهید.
  • ملاقات با شما را بسیار محدود می‌کند.
  • تماس با شما برقرار نمی‌کند.
  • به تماس های شما پاسخی نمی‌دهد.
  • قبلا مدام جویای حال شما بود اما اکنون خبری از پیام ها و پیگیری های او نیست.
  • سرد برخورد می‌کند و هیچ مهر و محبتی دریافت نمی‌کنید.

دلایل تغییر رفتار ناگهانی مردان چیست؟

همانطور که گفته شد تغیر رفتار ناگهانی مردان نشانه هایی دارد. همه افراد زمانی که با تغییر رفتار روبرو می‌شوند جویای دلیل و علت این تغیر رفتار خواهند شد. دلایل تغییر رفتار ناگهانی مردان به دسته های متفاوتی تقسیم می‌شود که در ادامه توضیح داده ایم.

1. شخصیت بی هویت دارند | تغییر رفتار ناگهانی مردان

یکی از دلایل تغییر رفتار ناگهانی مردان، بی هویتی است. مردانی که قصد بازی دادن شما را دارند هرگز فرد مناسبی برای تکیه گاهی نیستند. به آنها نباید اعتماد کنید. این افراد در صورت عدم نیاز به شما رفتارهای متفاوتی از خود بروز می‌دهند و نسب به شما بی محلی می‌کنند.

2. پاسخ مناسبی از شما دریافت نمی‌کنند

یکی از اصلی‌ترین دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان، عدم دریافت پاسخ از شریک احساسی است. زمانی که به صورت مداوم با بی توجهی شما روبرو شوند، نسبت به شریک احساسی خود به تدریج سرد و بی توجه خواهند شد. معمولا این رفتار با گذشت چند مدت پس از رابطه عاطفی رخ خواهد داد.

3. نسبت به شما علاقه ای ندارند

بی علاقگی نسبت به شریک احساسی یکی از اصلی ترین دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان است. اگر رابطه عاطفی یک طرفه پیش برود به مرور زمان شریک احساسی را خسته خواهد کرد. در نهایت روز به روز با فاصله بیشتری از هم قرار خواهید گرفت.

4. از تعهد ترس دارند | تغییر رفتار ناگهانی مردان

گاهی دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان، ترس از تعهد است. برخی آقایان تنها رابطه دوستی مورد پسندشان است و اگر از آنها درخواست ازدواج داشته باشید با تغییر رفتار ناگهانی روبرو خواهید شد. فارغ از علاقه بسیاری از مردها ترس از تعهد دارند.

5. با رد درخواست رابطه جنسی از همسر روبرو می‌شود

یکی از دلایل تغییر رفتار ناگهانی مردان، رد درخواست رابطه جنسی از همسر است. زمانی که با همسرشان درخواست آنها را رد کند ناگهان رفتار متفاوتی از خود نشان خواهند داد. اگر رابطه جنسی به درستی مدیریت نشود رابطه زوجین را با مشکل روبرو خواهد کرد.

6. سر درگمی در بروز احساسات دارد

سر درگمی در بروز احساسات یکی از اساسی ترین دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان است. زمانی که یک مرد توانایی تشخیص بروز احساسات درست در موقعیت های مختلف نداشته باشد، با تغییر رفتار روبرو خواهید شد. این افراد معمولا غرور زیادی دارند و علاقه ای به بروز احساسات ندارند.

7. با موقعیت و رفتار ناخوشایند روبرو شده اند

زمانی که مردی از موقعیت یا رفتار شما ناراحت شده باشد معمولا از خود رفتارهایی نشان می‌دهد. معمولا آقایان از خود ناراحتی ها را بروز نمی‌دهند. اما با تغییر رفتار ناگهانی مردان می‌توانید جویای ناراحتی او باشید.

8. احساسات منفی خود را دفع نکرده است | تغییر رفتار ناگهانی مردان

اگر مردی احساسات منفی را از خود بروز نداده باشد، رفتار متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. زمانی که احساسات منفی مردی روی هم انباشته شود، توانایی کنترل خشم یا احساسات منفی دیگر از خود ندارد. در این شرایط یکی از مهم ترین دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان را عدم بروز احساسات منفی می‌نامیم.

9. نیازهای ناخودآگاه مرد بر طرف نشده است

یکی از دلایل تغییر رفتار ناگهانی مردان را می‌توان عدم برطرفی نیازهای ناخودآگاه شمرد. پاسخ به نیازهای ناخودآگاه مردان باعث عشق و محبت بیشتر می‌شود. زمانی که این نیازها به خوبی برطرف نشود مرد سرخورده و افسرده می‌شود. در نهایت در رابطه عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

رفع تغییر رفتار ناگهانی مردان

دریافت کمک از روانشناس و مشورت با افراد متخصص در این حوزه به شما کمک شایانی خواهد کرد. برای رفع تغییر رفتار ناگهانی مردان، روانشناس باید ابتدا دلیل این رفتار را ریشه یابی کند، سپس با توجه به دلیل رفتار، شروع به ارائه راهکار و کمک به فرد کند. در وهله اول سعی کنید خود را مقصر ندانید و آرامش را به خود هدیه دهید. قطعا پروسه طولانی را به دنبال دارید که نیاز به صبر و شکیبایی شما دارد.

کلام آخر

یکی ازدغدغه های خانم ها تغییر رفتار ناگهانی مردان است. خانم ها موجودات حساس و نکته سنجی هستند که معمولا با هر رفتار ناگهانی آقایان به شدت ناراحت و پریشان می‌شوند. در نهایت با جدایی و خراب شدن رابطه روبرو خواهند شد. برای جلوگیری از این اتفاق حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغییر رفتار ناگهانی مردان و زنان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تغییر رفتار ناگهانی مردان | علت تغییر رفتار شوهر



:: برچسب‌ها: تغییر رفتار ناگهانی مردان | علت تغییر رفتار شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار با بیمار در حال مرگ باید به شیوه ای باشد که فرد را از احساسات منفی دور کند. هرگز نمی‌توان احساسات فرد بیمار که از مرگ خود آگاهی دارد، درک کرد. زندگی برای همه افراد شیرین است و باعث وابستگی می‌شود. شاهد درد و سختی عزیز خود بودن بسیار دشوار است. و آماده کردن فرد بیمار برای مرگ نیز بسیار سخت است. مرور تمام خاطرات تلخ و شیرین باعث عذاب افراد می‌شود. اما چاره ای جز مقاوت و رفتار با بیمار در حال مرگ به شیوه ای مناسب نیست. فرد بیمار نیز حتما از احساسات منفی درون خود رنج می‌برد. به همین خاطر باید رفتار مناسبی داشته باشید تا علاوه بر کاهش احساسات منفی فرد، او را برای مرگ نیز آماده کنید. برای آگاهی از رفتار با بیمار در حال مرگ از روانشناسان و متخصصین کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: رفتار با بیمار در حال مرگ | برخورد با مریض بدحال

رفتار با بیمار در حال مرگ

رفتار با بیمار در حال مرگ برای همه اطرافیان این افراد سوال برانگیز است. گاهی اطرافیان به این موضوع فکر می‌کنند که اگر با فرد در مورد مرگ و شیوه مردن صحبت کنیم باعث افسردگی او خواهد شد. اما این طرز فکر اشتباه است! سعی کنید مکالمات در رابطه با مرگ را به فرد بیمار دیگری بسپارید و از او کمک بگیرید. ابراز عشق و علاقه را هرگز فراموش نکنید. برای کاهش احساسات منفی باید ابراز علاقه صورت بگیرد.

دستان فرد بیمار را نوازش کنید و از خاطرات زیبایی که با یکدیگر داشته اید صحبت کنید. برای کاهش حس بد فرد بیمار، اشتباهات او را ببخشید و از او نیز بخواهید تا اشتباهات شما را ببخشد. رفتار با بیمار در حال مرگ باید به شیوه ای باشد که فرد را از هیجانات و احساسات منفی خالی کند.

راهکار رفتار با بیمار در حال مرگ

رفتار با بیمار در حال مرگ باید در جهات مختلف صورت بگیرد. گاهی لازم است تا به خواسته های بیمار توجه کنید، در رابطه با مرگ سخن بگویید و ابراز علاقه را فراموش نکنید. بنابراین راهکارهای زیادی جهت رفتار با بیمار در حال مرگ وجود دارد. که در ادامه به 7 مورد اساسی را اشاره کرده ایم.

1. توجه به خواسته های بیمار

زمانی که بیمار را در حال مرگ مشاهده می‌کنید، بهتر است در جهت خواسته های او قدم بردارید. مثلا از او سوال کنید که چه فیلمی مورد علاقه اش است تا پخش کنید؟ علاقه دارد چه آهنگی را گوش دهد؟ یا در رابطه با چه موضوعی صحبت کند. در بیشتر مواقع بیمار علاقه دارد تا با اطرافیان درد و دل کند. با این کار احساسات منفی و فشارهای روانی فرد کاهش می‌یابد. بنابراین در رفتار با بیمار در حال مرگ به خواسته های او توجه کنید.

2. واکنش صحیح در رابطه با مرگ

در کنار رفتار با بیمار در حال مرگ، واکنش صحیح در رابطه با مرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا افراد بیمار در حال مرگ زمان مکالمه باعث ناراحتی اطرافیان می‌شوند. نسبت به صحبت های فرد بیمار در رابطه با مرگ ناراحت نشوید. این افراد تمایل بسیار زیادی به صحبت در مورد ترک زندگی و مرگ دارند. مثلا زمانی که کسی در بستر بیماری است، از شما سوال کند که دلیل حال بدش چیست، ناراحت نشوید و چهره غمگین به خود نگیرید. در عوض این رفتار، فرد را نوازش کنید و اجازه صحبت به او بدهید.

معمولا اطرافیان فرد بیمار هیچ صحبتی در رابطه با مرگ نمی‌کنند. دلیل این رفتار نیز دور شدن از احساسات منفی است. اما در بیشتر مواقع فرد علاقه دارد تا در مورد مرگ و ترک دنیا با او صحبت شود. در واقع با این مکالمات به آرامش روانی می‌رسد. بنابراین سعی کنید رک باشید و حقیقت را به فرد بگویید. اما در این شرایط برای رفتار با بیمار در حال مرگ بهتر است فرد بیمار با شخصی مانند خودش که از مرگ آگاهی دارد صحبت کند.

3. مکالمه در رابطه با اتفاقات گذشته

یکی از نحوه های رفتار با بیمار در حال مرگ مکالمه در مورد اتفاقات تلخ گذشته است. بخشنده باشید و به او اطمینان دهید که تمام اشتباهات گذشته اش را بخشیده اید. همچنین از او بخواهید که اشتباهات شما را ببخشد. با این کار حس خوب و مفید بودن را به فرد بیمار می‌دهید. احساسات منفی و بد را حل کنید، این رفتار باعث ایجاد حس آرامش در افراد می‌شود.

4. ابراز حس ارزشمندی

گاهی برای رفتار با بیمار در حال مرگ باید حس ارزشمندی به فرد بدهید. معمولا فرد اینگونه فکر می‌کند آنگونه ای که باید زندگی نکرده است. به همین دلیل با یاد آوری این موضوع که کارهای مثبتی انجام داده و در زندگی موفق بوده الزامی می‌باشد. از جملاتی مانند “بابت تمام خوبی های تو ممنونم” یا “قدردان زحمات تو هستم” استفاده کنید.

5. ابراز عشق و علاقه

آگاه باشید که برای ابراز عشق و علاقه هیچ زمانی دیر نیست. رفتار با بیمار در حال مرگ باید همراه با ابراز عشق و علاقه باشد. در روزهای پایانی عزیز خود از هیچ حس خوب و بروز احساسات منفی دریغ نکنید.

6. نوازش بیمار حین صحبت

رفتار با بیمار در حال مرگ باید همراه با نوازش باشد. گاهی بیماری هایی مانند سرطان باید همراه با نوازش باشد. زیرا ارتباطات کلامی با این افراد معمولا سخت و دشوار است. به همین دلیل سعی کنید تا با گرفتن دستان، نوازش سر و بغل کردن حس خوب و امنیت ایجاد کنید.

7. مرور خاطرات خوب و ماندگار

یکی از راه های رفتار با بیمار در حال مرگ، مرور خاطرات خوب و ماندگار است. همه افراد با مرور خاطرات مثبت احساس سرخوشی و حال خوب می‌کنند. بنابراین برای روحیه دادن به افراد بیمار، خاطرات را مرور کنید و در رابطه با مواقع ماندگار با او صحبت کنید. گاهی نشان دادن عکس های قدیمی، پخش موسیقی جذاب، تهیه غذا در شب خاص و … در جهت روحیه دادن به فرد بیمار بسیار تاثیر گذار است.

کلام آخر

زیستن از بدو تولد باعث وابستگی به دنیا و زندگی می‌شود. بیشتر افراد به دلیل وابستگی شدید به دنیا از مرگ هراس دارند. اما مرگ امری غیر پنهان است و همه افراد باید پذیرای آن باشند. فکر به مرگ باعث درد و رنج می‌شود. حال تصور کنید فرد بیمار در شرف مرگ کاملا از ترک دنیای خود آگاهی دارد. بر این اساس باید در جهت رفتار با بیمار در حال مرگ کوشا باشید. اگر از شیوه های رفتاری مطلع نیستید از روانشناسان و متخصصین در این حوزه کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با بیمار در حال مرگ می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رفتار با بیمار در حال مرگ | برخورد با مریض بدحال



:: برچسب‌ها: رفتار با بیمار در حال مرگ | برخورد با مریض بدحال ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی بیشتر در سنین 13 تا 19 سالگی بروز پیدا می‌کند. مشکلاتی که دائم با نوجوانان درگیر است شامل تغییرات هورمونی، بلوغ، فشارهای اجتماعی، فشار تحصیلی و … می‌شود. شاید این مشکلات در نوجوانان مختلف شبیه به یکدیگر نباشد و با توجه به شرایط زندگی، محیطی، اجتماعی و تحصیلی در افراد متفاوت بروز می‌یابد.این آسیب‌های اجتماعی گاه باعث پیشرفت نوجوانان می‌شود، اما در شرایطی نیز عامل شکست در زندگی آن هاست. اما به طور کل زمانی که از مشکلات فررندتان خود باخبر شدید حتما از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله انواع آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی را توضیح داده ایم. برای دریافت خدمات مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی | پیشگیری و درمان

آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی

آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی در هر فرد متفاوت بروز می‌کند. زمانی که نوجوانان از تربیت مناسب و آگاهی کافی برخوردار نباشند در نتیجه با مشکلاتی روبرو خواهند شد. دوستان ناباب، رفتارهای نامناسب والدین، تغییرات هورمونی، بلوغ، فشارهای اجتماعی، فشار مدرسه و… در آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی نقش دارند. برای حل این مشکلات و جلوگیری از پیامدهای این آسیب ها بهتر است از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مشاوره نوجوان در این زمینه بسیار کمک کننده است.

اثرات آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی

نوجوانان در سنین نوجوانی رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند. معمولا این رفتارها با همسالانشان متفاوت است. در نتیجه مشکلات اجتماعی متفاوتی در افراد بروز پیدا می‌کند. حتی این اثرات در برخی از نوجوانان باعث موفقیت و در برخی دیگر موجب شکست می‌شود. در ادامه در رابطه با اثرات منفی آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی صحبت کرده ایم.

1. افسردگی

یکی از آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی که پیامدهای منفی دنبال دارد، افسردگی است. نوجوانان با توجه به مشکلات، رفتارهای نامناسب، استفاده از رسانه های اجتماعی، مشکلات تحصیلی و … به تدریج به افسردگی دچار می‌شوند.

2. اعتیاد از آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی

اعتیاد یکی از مهم ترین اثرات مخرب آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی است. نوجوانان در دوره های متفاوتی از زندگی برای کسب تجربه، رقابت با همسالان، احساس بزرگ بودن دست به مصرف مواد مخدر و دخانیات می‌زنند. نتیجه استفاده از این مواد، فقط اعتیاد است.

3. حاملگی در نوجوانی

زمانی که والدین تربیت جنسی درستی برای رشد نوجوان خود در نظر نگرفته باشند، احتمال حاملگی بدون ازدواج وجود دارد. جدا از حاملگی بیماری های مقاربتی نیز نقش زیادی در روابط جنسی دوران نوجوانی دارد. اگر شیوه های تربیتی مناسبی در هر سن صورت نگیرد باعث بروز آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی می‌شود.

4. عدم اعتماد به نفس

کاهش اعتماد به نفس و عدم عزت نفس از بارزترین آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی است. نوجوانان در این دوره سنی معمولا بسیار خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. اگر صحبت های مناسبی در این زمینه صورت نگیرد، نوجوان با کاهش اعتماد به نفس روبرو خواهد شد.

5. پرخاشگری از آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی

پرخاشگری یکی از آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی است. که تقریبا در تمام افراد نوجوان به وجود می‌آید. زمانی که پرخاش نوجوان کنترل نشود باعث اختلافات و مشکلات بسیار در بزرگسالی می‌شود.

6. رفتارهای گستاخانه

رفتارهای نوجوان زمانی که کنترل نشود باعث بروز آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی می‌شود. رفتارهای‌گستاخانه در سنین بزرگسالی نوجوان را حسابی با خود درگیر می‌کند. در نهایت آسیب های جدی به زندگی و روابط اجتماعی فرد وارد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر دوست در نوجوانی کلیک کنید.

مهم ترین آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی

مهمترین آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی گاهی به صورت جسمی و گاه به صورت روانی بروز پیدا می‌کند. والدین باید تربیت نوجوانان را در این سنین اولویت قرار دهند. در ادامه مهم‌ترین آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی را توضیح داده ایم.

1. مشکلات تحصیلی

اولین و اصلی ترین آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی به دوران تحصیلی بر می‌گردد. مشکلات تحصیلی معمولا در مدرسه، آموزشگاه های زبان و … مشاهده می‌شود.

2. فعالیت های جنسی

زمانی که نظارت خانواده ها در امورات جنسی دخیل نباشد، باعث آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی می‌شود. آموزش های لازم در این دوران باید به شیوه ای باشد که نوجوان از بیماری های مقاربتی، انواع زگیل های تناسلی و حاملگی های ناخواسته آگاه شود. برای کسب آشنایی با راه های مدیریت نیاز جنسی نوجوان کلیک کنید.

3. استفاده از مواد مخدر

شاید یکی از بارزترین آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی، مصرف مواد مخدر باشد. نوجوانان معمولا برای کسب تجربه و رقابت با همسالان شروع به مصرف مواد مخدر می‌کنند. در نهایت به اعتیاد دچار می‌شوند.

4. رسانه های اجتماعی

با تمام فوایدی که رسانه های اجتماعی دارند. و باعث افزایش اطلاعات افراد می‌شوند. نباید اثرات مخرب آن را نادیده گرفت. مشاهده تصاویر غیر اخلاقی، خشونت و فیلم های نامناسب باعث برقراری ارتباط نوجوان با افراد نامناسب می‌شود. و خطرات جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

درمان آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی

درمان آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی باید بر اساس یک سری مراحل انجام شود. نادیده گرفتن این مشکلات نوجوان را با آسیب های جدی در دوران بزرگسالی روبرو می‌کند. برای کمک به نوجوان و پیشگیری از عواقب جدی حتما از روانشناس کمک بگیرید. در ادامه برای درمان آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی توضیح داده ایم.

1. تشخیص آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی

اولین مرحله برای درمان آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی، تشخیص صحیح مشکلات نوجوان است. با کمک از روانشناس و مشاور خوب بهتر است ابتدای کار مشکل نوجوان را ریشه یابی کنید. نشانه های رفتاری نوجوان را در نظر بگیرید و بررسی های لازم را انجام دهید.

مثلا الگوی خواب، رژیم غذایی، فعالیت های روزانه، وضعیت درسی، رفتار با دیگران و … را زیر نظر بگیرید. سپس با کمک روانشناس از روش های برخورد با نوجوان آگاه شوید.

2. درک نوجوان و کمک به کنترل احساسات

دوره نوجوانی یکی از مهم ترین دوران زندگی هر فردی است. نوجوان در این دوران تجربه های بزرگی کسب می‌کند. اطرافیان در این برهه از رشد نوجوان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. والدین باید نوجوانان را درک کنند و به آنها کمک کنند تا احساسات خود را کنترل کنند. حریم خصوصی، خشم، سردرگمی، حسادت، نگرش ها، تفاوت های فردی و … نوجوان باید حتما درک شود.

3. انتقال آگاهی و دانش به نوجوان

برای کمک به آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی، با کمک روانشناس آگاهی و دانش را در اختیار نوجوان خود قرار دهید. صحبت و مکالمه از مشکلات جامعه، مشکلات فردی، اشتباهات افراد، پیامدهای رفتاری و … در رشد و کاهش خطاهای نوجوان موثر است. توجه به نوجوان و کمک به افزایش اطلاعات او باعث کمتر شدن اشتباهات نوجوان می‌شود.

کلام آخر

آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی بسیار فراوان تر از آنچه در این مقاله ذکر کردیم است. نوجوانان با این مشکلات اجتماعی به صورت روزانه درگیر هستند. اگر والدین از این مشکلات با خبر شوند، باید به دنبال راه چاره باشند. صحبت با نوجوان و آگاه سازی او یکی از مهم ترین کارهایی است که والدین باید انجام دهند. دریافت کمک از روانشناس بهترین شیوه برای برخورد با آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی است.

پس اگر با نوجوان تان مشکلی یافتید حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات روانشناختی در حوزه نوجوان و خانواده ارائه می‎دهد. شما با اطمینان به متخصصان این مجموعه می‌توانید از مصائب خود کاسته و آرامش را به خانه بازگردانید. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی | پیشگیری و درمان



:: برچسب‌ها: آسیب های اجتماعی دوران نوجوانی | پیشگیری و درمان ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یادگیری زبان انگلیسی نیاز به گذراندن مراحل مختلفی دارد. آموزش زبان جدید آسان و راحت نیست. باید تلاش و هدف مشخصی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. 4 اصل زبان انگلیسی که شامل reading, listening, speaking, writing می‌شود را باید به درستی آموزش ببینید. با موسیقی انگلیسی، اخبار خارجی، کتاب انگلیسی و مکالمه با دوستان زبان انگلیسی تقویت می‌شود. سعی کنید در مواقع بیکاری یا هنگام رانندگی موسیقی خارجی گوش دهید. از برنامه ها و کتاب‌های انگلیسی استفاده کنید تا در یادگیری زبان انگلیسی موفق شوید. برای یادگیری اولیه نیاز به انگیزه دارید که با کمک روانشناس ایجاد می‌شود.

منبع: یادگیری زبان انگلیسی | بهترین روش یادگیری زبان

یادگیری زبان انگلیسی

امروزه زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مهارت هایی است که هر فرد باید یاد بگیرد. روش های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. کلاس های آموزشی، کلاس های آنلاین، خود خوانی و … با متدهای جدید وجود دارد. هر زبان 4 اصل اساسی دارد، هر فردی که این مهارت ها را یاد بگیرد راه بهتری در پیش می‌گیرد. این 4 مهارت عبارتند از reading, listening, speaking, writing.

برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است که هدف و انگیزه کافی داشته باشید و روش های آموزشی را به درستی استفاده کنید. جهت یادگیری زبان انگلیسی روش هایی را در این مقاله ارائه داده‌ایم که بسیار کارآمد می‌باشد.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

آموزش و یادگیری زبان انگلیسی باید بر اساس اصول و قواعدی پیش برود. روش های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. هر فرد بر اساس توانایی ها و علاقه ای که دارد از این روش ها استفاده می‌کند. اما به طور کلی 13 روش برتر برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی شده که در ادامه شرح داده ایم.

1. برای یادگیری زبان انگلیسی هدف خود را مشخص کنید

اولین روش در جهت یادگیری زبان انگلیسی تعیین هدف است. اینکه چه دلیلی برای یادگیری وجود دارد. قبولی در امتحان، مهاجرت، ادامه تحصیل در حوزه زبان و … همه اهدافی است که در افراد به شیوه های متفاوت وجود دارد. به خاطر داشته باشید که علاقه به زبان نیز یک هدف است.

2. گوش دادن و خواندن را تقویت کنید

در وهله دوم از یادگیری زبان انگلیسی، وقت خود را بر گوش دادن(listening) و خواندن(reading) صرف کنید. وقتی با این دو مهارت آغاز کنید، سریع‌تر به یادگیری زبان انگلیسی دست خواهید یافت. سعی کنید همیشه کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید تا در مواقع بیکاری به مطالعه بپردازید. برای تقویت شنوایی نیز به داستان های کوتاه، مقالات صوتی و تصویری گوش دهید.

3. 4 ساعت تمرین روزانه را فراموش نکنید

پشتکار زیاد دلیل اصلی موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی است. برای موفقیت در عرض 2 الی 3 ماه باید حتما روزانه 4 ساعت تمرین داشته باشید. مطالعه لغات، گوش دادن به زبان، روخوانی و گرامر به یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد.

4. برای یادگیری زبان انگلیسی موسیقی انگلیسی گوش دهید

چهارمین روش برای یادگیری زبان انگلیسی، گوش دادن به موسیقی انگلیسی است. موسیقی همیشه یکی از روش های کمک کننده برای یادگیری و تمرکز است. پس وقتی معنی موسیقی را فهمیدید، آن را حفظ کنید و مرور کنید، این گونه زبان شما به سرعت تقویت خواهد شد. از معانی کلمات مطلع خواهید شد و سرعت یادگیری شما افزایش می‌یابد.

5. برنامه ریزی برای مطالعه داشته باشید

برای یادگیری زبان انگلیسی، باید برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه داشته باشید. در ادامه نمونه ای از برنامه ریزی مطالعه ای را شرح داده‌ایم.

  1. مطلبی را یاد بگیرید و در طول 24 ساعت آن را تکرار کنید. در این روش 80 درصد لغات را یاد می‌گیرید.
  2. در هفته بعد همان مطلب را با یک بار مرور کاملا یاد خواهیدگرفت. و تا 30 روز در ذهن شما باقی خواهد ماند.
  3. مطالعه همان مطلب پس از 40 روز، یادگیری شما را تا 6 ماه افزایش خواهد داد.

بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی، یک بار در عرض 24 ساعت، دوباره پس از 1 هفته و به ترتیب ذکر شده مطالعه و تکرار داشته باشید.

6. خلاصه نویسی اصل مهم یادگیری است

برای یادگیری زبان انگلیسی این موضوع را به خاطر داشته باشید که خلاصه نویسی مهم ترین اصل است. روش های متداولی برای خلاصه نویسی وجود دارد. با هر روشی که ارتباط بهتری داشتید از خلاصه نویسی استفاده کنید. با مطالعه هر پاراگراف، خلاصه برداری از چیزی که متوجه شده اید را فراموش نکنید. با مطالعه دوباره خلاصه های خود، کلیت مطالب را بهتر و سریعتر به خاطر می‌آورید.

7. از مطالعه زبان انگلیسی غافل نشوید

اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید، باید هر روز با کمک یکی از 4 مهارت به مطالعه بپردازید. گوش دادن، مطالعه، صحبت و نوشتن را حداقل در طول روز انجام دهید تا ذهن و بدنتان به آموزش زبان انگلیسی عادت کند. یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه روزانه و عادات همیشگی قرار دهید.

8.برای یادگیری زبان انگلیسی با صدای بلند مطالعه کنید

راه و روشی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی، مطالعه با صدای بلند است. متن ها را بلند، با صدایی رسا و شمرده بخوانید. مطالعه با صدای بلند به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر به مکالمه زبان انگلیسی بپردازید. با این روش لغات و مطالبی که به سختی آموزش می‌بینید را بهتر درک خواهید کرد.

9. مکالمه با دوستان یا خود را اولویت قرار دهید

برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی لازم است تا با دوستان یا خودتان مکالمه داشته باشید. زمانی که در حال انجام فعالیت های روزانه هستید، در حال قدم زدن هستید و یا با دوستان خود دورهمی دارید، انگلیسی صحبت کنید. مکالمه با دوستان این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا اشتباهات زبان خود را بهتر متوجه شوید.

10. دفترچه یاد داشت تهیه کنید

احتمالا در موقعیت ها یا مکان های متفاوت با لغات جدید روبرو خواهید شد. برای فراگیری زبان انگلیسی و لغات جدید دفترچه یادداشت تهیه کنید. تهیه دفترچه یادداشت برای شما این موقعیت را فراهم می‌کند تا زمانی که با لغت جدید روبرو شدید آن را یادداشت کنید و به دایره لغات خود اضافه کنید.

11. برای یادگیری زبان انگلیسی اخبار خارجی را دنبال کنید

در جهت فراگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین روش ها دنبال کردن اخبار خارجی است. شبکه‌های خبری معمولا اخبار را به صورت شمرده و آرام گزارش می‌دهند. در این شرایط شما موقعیت این را خواهید داشت که کلمات جدید یاد بگیرید و از اخبار روز مطلع شوید. البته که مهارت های شنیداری و تلفظ صحیح کلمات شما تقویت می‌شود.

12. اپلیکیشن های تقویت زبان انگلیسی نصب کنید

برنامه هایی وجود دارد که برای یادگیری زبان انگلیسی درست شده اند. با دانلود این نرم افزارها به خود کمک خواهید کرد که زبان را به راحتی آموزش ببینید. آموزش زبان در این برنامه ها معمولا از سطح ضعیف تا پیشرفته وجود دارد. با این تکنیک زبان را از سطح ساده تا پیشرفته آموزش می‌بینید.

13. داستان های مورد علاقه انگلیسی بخوانید

فراگیری زبان انگلیسی نیاز به مطالعه و آموزش معانی دارد. با مطالعه کتاب های مورد علاقه به زبان انگلیسی، زبان خود را قوی کنید. از داستان های کوتاه و رمان استفاده کنید تا برای شما جذابیت داشته باشد. دور کلمات و متن سخت خط بکشید تا برای آموزش بارها مطالعه کنید.

کلام آخر

زبان انگلیسی یا زبان دوم یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین قسمت رشد کودکان از نظر خانواده ها قرار دارد. بسیاری از خانواده ها از سن دقیق یادگیری زبان انگلیسی در کودکان مطلع نیستند. یا افرادی با سن بالا روش های ساده برای یادگیری زبان انگلیسی را نمی‌دانند. برای آگاهی از روش های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید. روانشناسان با بررسی شخصیت و توانایی های افراد روش های مناسب برای فرد را ارائه می‌دهند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: یادگیری زبان انگلیسی | بهترین روش یادگیری زبان



:: برچسب‌ها: یادگیری زبان انگلیسی | بهترین روش یادگیری زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داشتن شوهر بی احساس ناراحتی بسیاری از خانم‌ها است. دریافت عشق و توجه یکی از نیازهای اساسی هر کسی در یک رابطه است. بااین‌حال همه می‌دانیم که خانم‌ها نسبت به این موضوع حساس‌تر از مردان هستند. به همین خاطر داشتن شوهر بی احساس می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را برای زنان به همراه داشته باشد. اما بسیاری از مواقع می‌توانید همسر بی‌احساس‌تان را تا حدودی تغییر بدهید.

برای این کار باید بتوانید تغییراتی را در خود و رابطه‌تان به وجود بیاورید. زیرا بسیاری از مواقع آنچه باعث می‌شود رابطه‌تان دچار مشکل باشد اشکالاتی هستند که در زندگی شما وجود دارند. در ادامه درباره راهکارهایی برای تغییر شرایط صحبت کرده‌ایم.

منبع: شوهر بی احساس | برخورد با شوهر سرد و بی تفاوت

شوهر بی احساس

زنان بیش از مردان نیاز به محبت و توجه دارند. برخی مردان محبت خود را فقط با کارهایشان نشان می دهند. برای مثال امکانات رفاهی مناسبی فراهم می کنند، اما هرگز به خانم خود جمله ای محبت آمیز نمی گویند. و یا وقتی خانم شان از سر شوق برای آن ها موضوعی را تعریف می کند واکنش به خصوصی بروز نمی دهند. چنین رفتارهایی خان ها را به این باور می رساند که شوهر بی احساس دارند و یا همسرشان درکی از نیازهای آن ها ندارد. این همان پله ای است که مشکلات زوج ها آغاز می شود.

دلایل رفتارهای شوهر بی احساس چیست؟

فشارهای اجتماعی

اگر همسرتان روزهای اول توجه بیشتری به شما داشته اما این روزها کم‌توجه شده است فشارهای اجتماعی را به‌عنوان اولین دلیل در نظر بگیرید. هنگامی که زنان درگیر فشارهای اجتماعی می‌شوند بیشتر به ارتباط با یکدیگر و حرف‌زدن تمایل پیدا می‌کنند. اما مردان درست برخلاف زنان هستند.

آن‌ها در این شرایط در لاک تنهایی خود فرومی‌روند. در چنین موقعیت‌هایی هرچقدر بیشتر به آن‌ها اصرار کنید که به شما توجه داشته باشند تنها شرایط را بدتر خواهید کرد. اگر احساس می‌کنید فشارهای اجتماعی مثل مشکلات کاری برای همسر شما نیز بیشتر شده است بهتر است به او اجازه بدهید زمانی را تنها باشد و دورادور از او حمایت کنید.

شوهر بی احساس و بیماری‌های روحی

بیماری‌های روحی مانند افسردگی یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود تمایل فرد به تمام چیزهایی که قبلاً برای او جذاب بوده‌اند از بین برود. به‌علاوه مشکلاتی مثل اختلالات شخصیت به‌خصوص از نوع اسکیزوئید یا اجتنابی نیز می‌توانند این نشانه‌ها را به همراه داشته باشند. اگر علاوه بر بی‌احساسی نشانه‌های مشکوک دیگری نیز در رفتار همسرتان می‌بینید بهتر است راجع به این موضوع با یک روان‌شناس مشورت کنید.

مشکلات رابطه

آیا همسرتان تنها با شما سرد شده است و برخورد او با دیگران خوب است؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است احتمالاً دلیل بی‌احساسی همسرتان مشکلاتی است که در رابطه شما وجود دارد. بسیاری از مواقع دلیل بی احساسی و سردی عاطفی این است که زوجین از رابطه‌ای که با یکدیگر دارند ناراضی هستند. اما مشکلاتی مثل ناتوانی در صحبت‌کردن موثر با یکدیگر باعث می‌شود که نتوانند خواسته خود را به‌درستی به طرف مقابل بیان کنند و تنها از یکدیگر دور می‌شوند.

برداشت‌های اشتباه شما از شوهر بی احساس

شاید اصلاً همسرتان نسبت به شما بی‌احساس نیست! شاید میزان احساس و توجهی که شما و همسرتان برای یک رابطه لازم می‌دانید با هم متفاوت است؛ و یا زبان احساس یکدیگر را نمی‌دانید. این شرایط باعث می‌شود که شما احساس کنید همسرتان به شما بی‌توجه است. برای برطرف‌کردن چنین مشکلی بهتر است سعی کنید با همسرتان صحبت کنید و یک زبان مشترک میان خود و همسرتان پیدا کنید.

نحوه صحیح برخورد شوهر بی احساس

شوهر شما هر چقدر هم که موجب ناراحتی تان بشود، باید بدانید که نحوه برخوردتان نباید توام با کنایه یا تحقیر باشد. شما می توانید با روش های کاملا دوستانه این مساله را حل کنید. پس در ادامه با ما باشید تا نحوه صحیح برخورد با شوهر بی احساس را یاد بگیرید.

با همسرتان صحبت کنید

متخصصین خانواده معتقدند همیشه اولین راهکار برای حل کردن اختلاف میان زوجین این است که با همسرتان صحبت کنید. اگر از شوهر بی احساس و بی‌توجهی‌های همسرتان خسته شده‌اید در یک فضای مناسب راجع به این موضوع با او صحبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که صحبت‌کردن قواعد خاص خودش را دارد؛ اگر به آن‌ها توجه نکنید نمی‌توانید موفق باشید. برای این کار بهتر است به صحبت‌های شوهرتان هم گوش کنید و نشان دهید که او را درک می‌کنید. سپس با کمک یکدیگر یک راهکار مناسب برای حل کردن شرایط پیدا کنید.

شوهر بی احساس | مشکلات رابطه را برطرف کنید

بسیاری از مواقع بی‌احساسی همسر شما چیزی نیست که از روز اول وجود داشته باشد. احتمالاً شما یک ازدواج خوب را شروع کرده‌اید. اما رفته‌رفته همسرتان نسبت به شما سرد شده است. در چنین شرایطی به احتمال زیاد مشکلاتی درون رابطه شما وجود دارد که همسرتان را نسبت به زندگی سرد کرده است. به همین خاطر بهتر است زمانی را به این موضوع فکر کنید که چه مشکلاتی در رابطه‌تان وجود دارد؟ و سعی کنید برای حل کردن آن‎ها دنبال راهکار باشید.

راه‌های بیان احساسات همسرتان را پیدا کنید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع مشکل شما داشتن یک شوهر بی احساس نیست. بلکه شما و همسرتان راه‌های یکسانی را برای ابراز محبت انتخاب نکرده‌اید. برای مثال بسیاری از خانم‌ها دوست دارند محبت را در کلام از همسرشان بشنوند. اما مردان معمولاً محبت خود را با رفتارهای حمایتی نشان می‌دهند.

به همین خاطر است که شما احساس می‌کنید شوهر تان مرد بی احساسی است. در این شرایط بهتر است زبان محبت همسرتان را بشناسید؛ همچنین بدانید که تغییر دادن این زبان کاری بسیار سخت یا حتی غیرممکن است. پس این شما هستید که باید این موضوع را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های همسرتان بپذیرید.

شوهر بی احساس | برای بهبود رابطه پا پیش بگذارید

بسیاری از متخصصین خانواده معتقدند سردی و بی‌احساسی یک موضوع مسری در خانواده است. به این معنا که وقتی شروع می‌شود مرد و زن هر دو سعی می‌کنند نسبت به یکدیگر بی‌توجه باشند؛ و به شدت‌گرفتن این شرایط در خانه دامن می‌زنند. اگر می‌خواهید زندگی شما از این وضعیت خارج شود در اولین قدم باید خودتان این زنجیره را بشکنید.

برای این کار بهتر است شروع به درست‌کردن رابطه‌تان بکنید. برای مثال با محبت با همسرتان صحبت کنید. در رفتارهای‌تان به او توجه داشته باشید و به‌طورکلی به او نشان بدهید که برای‌تان مهم است و دوستش دارید. اما دقت داشته باشید که برای مشاهده تغییرات با استفاده از این روش باید صبور باشید و اجازه بدهید زمان بگذرد.

زمان مناسب برای دریافت مشاوره در مورد شوهر بی احساس

شوهر بی احساس آخرین چیزی است که هر زنی می‌خواهد! اینکه شریک زندگی‌تان هیچ احساسی نسبت به شما نداشته باشد می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه بیاورد. این مشکلات از بروز اختلافاتی در خانه و خانواده تا ابتلای شما به بیماری‌های روحی مثل افسردگی را شامل می‌شود. به همین خاطر باید کاری برای این شرایط انجام دهید.

متأسفانه واقعیت این است که صحبت‌کردن با اطرافیان و مشورت گرفتن از آن‌ها نمی‌تواند چیزی را تغییر بدهد. صحبت‌کردن با افراد غیرمتخصص به این خاطر که آنها دانش کافی برای بررسی مسائل را ندارند نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به زندگی و رابطه شما و همسرتان اضافه کند. به همین خاطر بهتر است که برای برطرف‌کردن مشکلات‌تان از یک مشاور کمک بگیرید. از جمله خدماتی که مشاورین به شما ارائه می‌دهند به شرح زیر است.

مشاوره فردی

حتی اگر همسرتان حاضر نیست در جلسات مشاوره شرکت کند شما نیاز دارید که مورد مشاوره قرار بگیرید. بی‌احساسی همسرتان می‌تواند آسیب‌های روحی جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. به همین خاطر مشاورین جلساتی را به‌صورت خصوصی با شما برگزار می‌کنند و به شما کمک خواهند کرد تا خود را برای مواجهه با این مشکل قوی کنید. به‌علاوه راهکارهایی را برای تغییر رفتار همسرتان به شما آموزش خواهند داد.

مشاوره به همسر

همان‌طور که گفتیم بیماری‌هایی مثل افسردگی یا فشارهای کاری می‌توانند دلیلی برای بی احساسی شوهر شما باشند. در جلسات مشاوره اولاً احتمال وجود بیماری‌های روحی بررسی شده و برای درمان آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. ثانیاً به همسرتان آموزش داده می‌شود که چطور فشارهای کاری خود را برطرف کرده و آنها را به خانواده منتقل نکند.

زوج‌درمانی

بی احساسی و سردی احتمالاً مشکلات بسیاری را در فضای خانواده شما ایجاد کرده است. برطرف‌کردن این شرایط و آموزش راهکارهای مناسب برای داشتن یک زندگی سالم از دیگر راهکارهایی است که مشاورین از آن استفاده می‌کنند. آنها در این جلسات به شما آموزش می‌دهند که چطور احساسات خود را به‌اندازه و مناسب به همسرتان نشان دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و شوهر بی احساس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور به همسرم نشان بدهم که از بی‌توجهی‌اش خسته شده‌ام؟

بهترین و اولین راهکار این است که با همسرتان صحبت کنید. او را در جریان احساس خود بگذارید و با کمک هم برای شرایط موجود یک راهکار پیدا کنید.

آیا بی احساسی شوهر ام نشانه خیانت است؟

در بسیاری از مواقع بی احساسی شوهر شما می‌تواند نشانه فشارهای کاری یا وجود کدورت و ناراحتی در زندگی مشترک باشد و حتما ربطی به خیانت ندارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شوهر بی احساس | برخورد با شوهر سرد و بی تفاوت



:: برچسب‌ها: شوهر بی احساس | برخورد با شوهر سرد و بی تفاوت ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا روش‌های تست کراک یا تست اعتیاد به کراک را می‌شناسید؟ اعتیاد به کراک برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل به دغدغه بسیار مهمی شده است. این ماده مخدر به دلیل قیمت پایینی که دارد به‌راحتی در اختیار عموم قرار گرفته و با توجه به قدرت اعتیاد آوری شدید، می‌تواند تنها با چند بار استفاده باعث اعتیاد همیشگی فرد به این ماده شود. به همین دلیل خانواده‌های بسیاری، به‌ویژه آن‌ها که فرزندانشان در مرحله نوجوانی و جوانی قرار دارند، نگران اعتیاد به کراک در فرزندان خود هستند و به دنبال یافتن راه‌هایی برای پیشگیری یا انجام تست اعتیاد به کراک می‌باشند.با توجه به اهمیت این موضوع ما نیز در این مطلب راجع به تست اعتیاد به کراک و روش‌های رایج برای تست کراک خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

منبع: تست اعتیاد به کراک | نحوه منفی شدن تست کراک

کراک و نشانه‌های اعتیاد به آن

کراک نام ماده محرک مخدری است که از کوکائین به دست می‌آید و به همین خاطر خاصیت تحریک‌کنندگی بالایی دارد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که توانایی اعتیادآوری کراک به‌مراتب بالاتر از کوکائین است و تنها چند بار استفاده از آن باعث اعتیاد خواهد شد.

علاوه بر ماده مخدر کراک که از کوکائین به دست می‌آید، نوع دیگری از کراک نیز در ایران رواج دارد که از ماده مخدر هروئین تهیه می‌شود و به همین خاطر بیش از آنکه خاصیت تحریک‌کنندگی داشته باشد باعث ایجاد آرامش و احساس رخوت در فرد می‌شود. متخصصین معتقدند که کراک تهیه‌شده از هروئین نیز خاصیت اعتیادآوری بسیار بالایی دارد و در کنار آن عوارض منفی بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت.

نشانه‌های اعتیاد به کراک ، درصورتی‌که این ماده از هروئین به‌دست‌آمده باشد مانند نشانه‌های مصرف هروئین است و فرد معمولاً پس از مصرف احساس آرامش و رخوت می‌کند. خواب‌آلودگی، گوشه‌گیری و عدم تمایل به حضور در جمع و یا بی‌قراری به هنگام عدم مصرف ازجمله نشانه‌های اعتیاد به این ماده هستند. اما درصورتی‌که ماده مخدر کراک از کوکائین به‌دست‌آمده باشد احتمالاً به دنبال مصرف آن شما نشانه‌هایی همچون احساس شادمانی و افزایش انرژی، پرحرفی و یا عدم نیاز به خواب را در فرد مشاهده خواهید کرد.

روش‌های تست اعتیاد به کراک

اگرچه نشانه‌های گفته‌شده در بالا می‌تواند هشداری به منظور مصرف مواد مخدر برای اطرافیان فرد باشد اما بااین‌حال همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که تشخیص قطعی اعتیاد از راه انجام تست اعتیاد و بر اساس نظر متخصصین صورت می‌گیرد. درنتیجه به‌جای برچسب زدن به فرد و بدرفتاری با وی سعی کنید با کمک گرفتن از مشاورین حوزه اعتیاد در این زمینه اقدام نمایید. برای انجام تست اعتیاد به کراک روش‌های بسیاری وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تست ادرار، خون، بزاق و مو اشاره کرد.

تست کراک از طریق ادرار

متداول‌ترین روش برای تست اعتیاد به کراک، آزمایش ادرار است در این شیوه بقایای ماده کراک و یا موادی که پس از تجزیه کراک در بدن ترشح می‌شود در ادرار فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. دو روش تست نواری و کروماتوگرافی برای سنجش نمونه ادرار فرد وجود دارد که روش کروماتوگرافی دقت بالاتری داشته و حتی مقادیر بسیار کم از این ماده مخدر در بدن را نیز تشخیص خواهد داد.

تست اعتیاد به کراک خون

استفاده از نمونه خون یکی دیگر از روش‌های بررسی استفاده از کراک است. در این روش ترکیبات شیمیایی موجود در خون فرد موردبررسی قرار گرفته و درصورتی‌که از این ماده مخدر استفاده شده باشد قابل‌تشخیص خواهد بود. بااین‌حال یکی از ایراداتی که در آزمایش خون و ادرار برای تشخیص اعتیاد به کراک وجود دارد، محدودیت زمان است.

تست کراک از طریق مو

دو روش ارزیابی تست کراک توضیح داده شده در بالا معمولاً می‌توانند استفاده از کراک را برای مدت کوتاهی قبل از انجام آزمایش مشخص کنند و به همین خاطر ایجاد فاصله عمدی میان مصرف و انجام تست اعتیاد باعث نتیجه منفی کاذب خواهد شد. دقیق‌ترین روش برای تشخیص اعتیاد به کراک بررسی مو است که متأسفانه به دلیل هزینه بالا معمولاً مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال استفاده از نمونه موی فرد می‌تواند مصرف ماده مخدر ظرف چند ماه اخیر را به‌خوبی مشخص نماید.

نحوه منفی شدن تست اعتیاد به کراک

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از معتادین به مواد مخدر، اعتیاد خود را انکار می‌کنند و به همین خاطر ممکن است حتی راه‌هایی را برای منفی کردن عمدی تست اعتیاد به کراک امتحان کنند. ازجمله این راه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ایجاد فاصله زمانی

همان‌طور که اشاره شد تست خون و ادرار برای سنجش اعتیاد به کراک دچار محدودیت زمانی هستند و به همین خاطر ایجاد یک وقفه چندروزه بین زمان مصرف و انجام تست می‌تواند باعث جواب منفی کاذب در نمونه تست فرد شود.

2. استفاده از داروهای سم‌زدایی

استفاده از برخی داروها مثل ب 2 یا بوپرنورفین به دلیل خاصیت سم‌زدایی قوی این دارو باعث خواهد شد تا علی‌رغم اعتیاد به کراک، نتیجه تست فرد منفی باشد.

3. دست‌کاری نمونه آزمایش

رقیق کردن نمونه آزمایش با آب و یا ریختن موادی مانند اشک یا ناخن در نمونه باعث تغییر PH آن شده و احتمالاً باعث خواهد شد که اعتیاد فرد در هنگام بررسی نمونه قابل‌تشخیص نباشد.

علی‌رغم تمامی روش‌هایی که برای دست‌کاری نتیجه آزمایش وجود دارد درصورتی‌که دست‌اندرکاران انجام آزمایش به فردی مشکوک باشند، می‌توانند با انجام تست‌های تکمیلی مانند TLC احتمال اعتیاد فرد را یک‌بار دیگر و با دقت بیشتر بررسی کنند. تست TLC یکی از دقیق‌ترین تست‌های بررسی اعتیاد است و می‌توان گفت امکان تقلب در نتیجه آن تقریباً وجود ندارد.

تست اعتیاد به کراک | با نتیجه مثبت چه کنیم؟

اکنون که در ارتباط با روش‌های تست اعتیاد به کراک صحبت کردیم، بهتر است به این سؤال نیز پاسخ دهیم که در صورت مثبت شدن تست اعتیاد چه باید کرد؟ احتمالاً رویارویی با این موضوع که یکی از عزیزانتان دچار اعتیاد به این ماده مخدر شده باعث بروز احساسات منفی بسیاری در شما خواهد شد. بااین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که نحوه برخورد شما با فردی که دچار اعتیاد شده تأثیر بسیاری در تصمیم‌گیری وی برای درمان و یا ادامه اعتیاد خواهد داشت.

روانشناسان معتقدند وجود حمایت اجتماعی از جانب اطرافیان ازجمله دلایلی است که باعث خواهد شد فرد با موفقیت بیشتری مراحل ترک اعتیاد را پشت سر بگذارد. درنتیجه شاید بهتر باشد مشکل خود را با یک روانشناس درمیان بگذارید و در ارتباط با روش‌هایی که برای برخورد با فرد معتاد و ترغیب وی برای ترک اعتیاد وجود دارد از وی سؤال نمایید. علاوه بر این شما باید اقداماتی را انجام دهید که سایر اعضای خانواده ازجمله کودکان در این شرایط آسیب کمتری ببینند.

اقدامات روانشناسی برای ترک اعتیاد به کراک

یکی از اشتباهات رایج در درمان ترک اعتیاد این است که فرد و خانواده وی به دنبال انجام درمان‌های فیزیولوژیک یا صرف سم‌زدایی در ترک اعتیاد هستند و از بین رفتن وابستگی جسمانی به ماده مخدر را برابر با کامل شدن درمان می‌دانند. بااین‌حال باید توجه داشته باشید که ایجاد انگیزه برای شروع فرایند درمان و ادامه آن یکی از اقدامات اساسی است که باید توسط روانشناسان صورت بگیرد. علاوه بر این سایر اقدامات روانشناسان در درمان ترک اعتیاد عبارتند از:

  • آموزش مقاومت در برابر میل به مصرف مجدد مواد مخدر و شناسایی محرک‌هایی که باعث افزایش این میل می‌شوند.
  • بررسی آسیب‌های روانی که به دنبال اعتیاد برای فرد ایجاد شده و کمک به وی برای درمان آن‌ها
  • کمک به فرد برای ریشه‌یابی علل بروز اعتیاد و برطرف کردن آن‌ها
  • استفاده از جلسات گروه‌درمانی و آشنایی با افرادی که مانند فرد مراحل ترک اعتیاد را می‌گذرانند و هدفی مشترک با وی دارند.
  • ایجاد جلسات خانواده‌درمانی و کمک به فرد برای رفع مشکلات ارتباطی که به دنبال اعتیاد فرد بین او و اعضای خانواده پیش آمده است.

سؤالات متداول

1. چه روش‌هایی برای تست اعتیاد به کراک وجود دارد؟

استفاده از نمونه ادرار، خون، بزاق و یا مو برای بررسی اعتیاد به کراک استفاده می‌شوند.

2. دقیق‌ترین آزمایش برای سنجش اعتیاد به کراک کدام است؟

بررسی نمونه مو می‌تواند مصرف کراک را حتی تا چند ماه پیش از انجام آزمایش مشخص نماید اما با توجه به هزینه بالای این تست معمولاً از نمونه ادرار استفاده می‌شود.

3. آیا امکان منفی کردن عمدی تست اعتیاد به کراک وجود دارد؟

بله، راه‌هایی ازجمله دست‌کاری نمونه و یا استفاده از برخی داروها وجود دارد اما در صورت شک مراکز انجام آزمایش می‌توان از تست‌های تکمیلی استفاده کرد که امکان تقلب در آن‌ها بسیار ضعیف است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تست اعتیاد به کراک | نحوه منفی شدن تست کراک



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به کراک | نحوه منفی شدن تست کراک ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مصرف همزمان کلونازپام و گل چه عوارضی دارد؟ آیا استفاده همزمان از این دو ماده خطرناک است؟ بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر برای تجربه اثرات متفاوت ممکن است مواد را با برخی داروها یا الکل ترکیب کنند. این کار علاوه بر تشدید آثار ماده مخدر می‌تواند عوارض جانبی بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد و حتی منجر به مرگ شود. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف همزمان کلونازپام با گل عوارض جانبی هردو ماده را تشدید کرده و منجر به تجربه اختلالات شناختی و حرکتی شود. در ادامه در مورد مصرف همزمان کلونازپام و گل توضیحات بیشتری را ارائه کرده‌ایم.

منبع: مصرف همزمان کلونازپام و گل

آشنایی با کلونازپام و گل

کلونازپام نوعی داروی ضد اضطرابی است که در دسته بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. از آنجایی که این دارو اثرات آرام بخشی نیرومندی دارد، از آن برای پیشگیری از حملات تشنج در بیماری صرع، پیشگیری از حملات پانیک و جلوگیری از بروز علائم مرتبط با بی قراری در اختلالات اضطرابی یا فاز مانیک اختلال دو قطبی استفاده می‌شود. این دارو قابلیت اعتیادآوری دارد و مصرف سرخود آن منجر به بروز وابستگی می‌شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که افراد تنها زیر نظر یک متخصص از آن استفاده نمایند.

خانواده است. چرا که هردوی اینها نوعی کانابیس هستند که از گیاه شاهدانه به دست می‌آیند. با این تفاوت که حشیش از صمغ این گیاه تهیه می‌شود و ماده موثره بیشتری دارد اما گل از سرشاخه‌های این گیاه تهیه شده و نسبت به حشیش اثرات خفیف‌تری را به جای می‌گذارد.

علل گرایش به مصرف همزمان کلونازپام و گل

بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر از ویژگی شخصیتی نوجوانی برخوردار هستند. آن‌ها در حقیقت همواره به دنبال به دست آوردن تجربیات جدید و خارق العاده هستند و در این راه کمتر می‌توانند خطرات پیش روی خود را پیش بینی نمایند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت این افراد به هر قیمتی که شده می‌خواهند تجربیات جدیدی کسب کنند.

از همین رو آن‌ها در بسیاری از موارد ممکن است مواد مخدر را با سایر مواد، دارو یا الکل کنند تا اثرت ناشی از مصرف آن ها را کشف نمایند. این کنجکاوی در اکثر موارد به ضررشان تمام شده و حتی می تواند خطر مرگ را برای آن‌ها به همراه بیاورد.

عوارض مصرف همزمان کلونازپام و گل

مصرف همزمان کلونازپام و گل عوارض جانبی هر دو را تشدید کرده و منجر به بروز علائمی نظیر سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی، کاهش سطح هشیاری و ناتوانی در تمرکز می‌شود. در این شرایط برخی افراد به خصوص آن‌هایی که سن بالاتری دارند اختلالاتی را در عملکرد شناختی و حرکتی نیز تجربه می‌کنند. به این ترتیب دچار نقص در تفکر، قضاوت و ناهماهنگی حرکتی می‌شوند.

هشدارها در مورد مصرف همزمان کلونازپام و گل

اگر تحت درمان با داروی کلونازپام قرار دارید از مصرف هرگونه مواد یا الکل خودداری کنید. از آنجایی که استفاده از کلونازپام هشیاری شما را کاهش می‌دهد، پس از مصرف آن باید از انجام هر فعالیتی که نیاز به تمرکز بالا دارد بپرهیزید. برای مثال در این شرایط به هیچ وجه نباید رانندگی کنید.

در صورتی که همزمان از کلونازپام و گل استفاده کرده‌اید و احساس می‌کنید هشیاری‌تان در حال کاهش یافتن است، سریعا با اورژانس تماس گرفته و علائم خود را با متخصصین در میان بگذارید. چرا که مصرف بیش از حد کلونازپام می‌تواند سیستم عصبی شما را سرکوب کرده و در نهایت به بیهوشی، اغما و مرگ بیانجامد.

کمک مشاوران به کسانی که مصرف همزمان کلونازپام و گل دارند

متخصصان روانشناسی و سایر متخصصان حوزه سلامت روان به شما برای کاهش و ترک کامل این دو ماده کمک اساسی می کنند. شما بدون دریافت خدمات تخصصی احتمال اینکه دچار عوارض ناخواسته بشوید زیاد است. هر کدام از این دو مواد به تنهایی موجب تخریب وضعیت جسمی و روانی شما می شوند. بنابراین برای ترک همزمان ماریجوانا و کلونازپام هرگز خودسرانه اقدام نکنید.

مشاوران ذهن نو به شما به صورت تلفنی و حضوری خدمات روان درمانی ارائه می دهد. همانطور که می دانید مصرف همزمان کلونازپام و گل بیشتر ریشه در ناراحتی های ذهنی دارد. بنابراین احتمال بازگشت، شکست در درمان، ناتوانی در ادامه ترک، مشکل در پایین و بالا شدن دوز ها بسیار زیاد هست. پس همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

سخن آخر

همانطور که در مقاله ذکر شد. مصرف همزمان کلونازپام و گل عوارض جانبی زیادی برای فرد ایجاد می کند. هر چه مدت زمان مصرف این دو ماده بیشتر شود، عوارض و پیامدهای آن ها نیز مشهودتر خواهد بود. شاید در تبلیغ ها و باور عمومی ماریجوانا بی ضرر معرفی شود، اما با کمی تحقیق درباره کسانی که به این مواد اعتیاد پیدا کرده اند متوجه عوارض جبران ناپذیر آن خواهید شد. همزمانی مصرف گل و کلونازپام نیز بر این عوارض می افزاید. بسیاری از معتادان به این دارو و ماده اعتیاد خود را انکار کرده و آن را تحت کنترل می خوانند. این موضوع وقتی برای آن ها روشن می شود که متاسفانه خیلی دیر شده است.

ما به عنوان کسانی که در این حوزه مشغول به تحقیق و درمان هستیم به شما عزیزان توصیه می کنیم که هر چه زودتر این مواد خانواده کانابیس ها (گل، ماریجوانا، حشیش و..) دوری کنید. و اگر آن ها را همراه با داروهایی مثل کلونازپام مصرف می کنید هرچه زودتر به متخصصین مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد و مصرف همزمان کلونازپام و گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصرف همزمان کلونازپام و گل می تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد؟

بله، کلونازپام از جمله داروهای سرکوب کننده سیستم عصبی است. مصرف همزمان آن با گل می‌تواند بازداری شما را کاهش داده و باعث شود که این دارو را بیش از حد استفاده نمایید. خوردن مقادیر بالای کلونازپام با سرکوب مضاعف سیستم عصبی می‌تواند به ایست تنفسی منجر شده و در نهایت اغما و مرگ را به همراه داشته باشد.

چرا کلونازپام و گل را با هم مصرف می کنند؟

برخی افراد از سر کنجکاوی به دنبال کشف حالات خاص ناشی از مصرف مواد گوناگون با یکدیگر هستند. هم چنین مصرف مواد با کاهش بازداری فرد باعث می‌شود که او داروهای خود را بیش از حد مجاز مصرف نماید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مصرف همزمان کلونازپام و گل



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان کلونازپام و گل ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراحل یادگیری فقط شامل دانش آموزان نمی‌شود. بلکه شما در هر جایگاهی باید برای ارتقا و پیشرفت این فرایند را طی کنید. وقتی برای کسب مهارتی مانند درس، آشپزی، رانندگی و هر شغل و کاری اقدام کنید، باید 5 مرحله از یادگیری را طی نمایید. تا به درجه پیشرفته و حرفه ای برسید. یادگیری اصول و قوانین خاص خود را دارد. زمانی که مراحل آن را به درستی طی نکنید؛ احتمالا با ضعف روبرو می‌شوید. 5 مرحله یادگیری به ترتیب شامل ادراک، تثبیت، تسلط، ارزیابی و جمع بندی است. اگر خود یا فرزندتان در عبور از این 5 گام مشکلی دارد؛ حتما از خدمات مشاوره فردی روانشناسی استفاده نمایید.

منبع: مراحل یادگیری | فرایند و مراحل پنجگانه یادگیری

فرایند و مراحل یادگیری چیست؟

آگاهی و دسترسی به فرایند و مراحل یادگیری، به افراد کمک خواهد کرد تا در مطالعه و یادگیری قدرتمند عمل کنند. طبق مطالعات و بررسی ها، یادگیری تغییرات نسبتا بالقوه در فرد است که با تمرین و تجربه رخ می‌دهد. در صورتی که اقدام به یادگیری چیزی کنید، برای شما لذت بخش و جذاب به نظر نخواهد رسید.

یادگیری نیاز به انگیزه، هدف، صبر و پشتکار دارد. اما اگر در حوزه یادگیری خود پیشرفت کنید و به مهارت بالایی دست یابید، یادگیری برای شما لذت بخش و مشتاقانه تر خواهد شد. همه مهارت ها در جهت یادگیری نیاز به گذراندن 5 مرحله دارد دارد.

در مرحله اول نیاز به روخوانی، مرحله دوم نیاز به تمرین، مرحله سوم حرفه ای شدن، مرحله چهارم آزمون و خطا و مرحله آخر جمع بندی مطالب یادگیری است. در ادامه تمامی این مراحل را به اختصار توضیح داده ایم.

مراحل یادگیری

فرایند و مراحل یادگیری اگر بر اساس اصول و روش های روانشناسی باشد به درستی شکل می‌گیرد. برای یادگیری نیاز به گذراندن 5 مرحله است که در ادامه توضیح داده ایم.

1. ادراک | فرایند و مراحل یادگیری

اولین مرحله ابتدایی برای فرایند و مراحل یادگیری، ادراک است. در مرحله اول باید درک درست و صحیحی از کار داشته باشیم. به این منظور که کار را به درستی و به خوبی فهمیده باشیم. مثلا برای یادگیری مبحثی از درس ابتدا باید مطالعه کنیم و به درک درستی برسیم. باید این موضوع را متوجه شویم که این مبحث چه چیزی را به ما آموزش خواهد داد. برای رسیدن به ادراک معمولا 2 الی 3 بار روخوانی به درک مطلب دست خواهیم یافت.

تا زمانی که با روخوانی به درک صحیحی از مبحث برسیم، روخوانی کافی است. با روخوانی بیشتر چیزی به اطلاعات شما اضافه نخواهد شد. پس از ادراک به مرحله بعدی قدم بر می‌داریم

2. تثبیت | فرایند و مراحل یادگیری

دومین قسمت فرایند و مراحل یادگیری ، تثبیت است. پس از ادراک و روخوانی مطلب به سراغ یادگیری و تثبیت می‌رویم. شروع به یادگیری می‌کنیم تا تثبیت مطلب اتفاق بی‌افتد. در مرحله اول و روخوانی چیزی را یاد نگرفته ایم، بلکه فقط متوجه موضوع شده ایم. مثلا کسی که آشپزی را می‌فهمد و درک می‌کند، اما تا زمانی که به صورت تئوری شروع به آشپزی نکرده باشد، پس آسپزی را بلد نیست.

باید اقدام به آشپزی کند و تا به مرحله یادگیری برسد. و با تمرینات بیشتر آشپزی بهتری داشته باشد. برای یادگیری نیز باید تمرین داشته باشید تا به تثبیت برسید. برای یادگیری نیز حل تمرینات ضروری است. و موجب فهم بهتر مطالب می‌شود. هرچقدر در این قسمت از فرایند و مراحل یادگیری بیشتر صبر کنید و به تمرین بپردازید، یادگیری بیشتر می‌شود.

3. تسلط | فرایند و مراحل یادگیری

در قسمت سوم از فرایند و مراحل یادگیری، به تسلط نیاز است. زمانی که آشپزی را درک کرده باشید و به یادگیری رسیده باشید. اما تسلط کافی برای آشپزی های بیشتر و غذاهای سنگین تر نداشته باشید، احتمال خطا و بد مزه شدن غذا افزایش می‌یابد. بنابراین برای یادگیری تسلط به دروس و مطالب باید اتفاق بی‌افتد.

4. ارزیابی | فرایند و مراحل یادگیری

بعد از گذراندن سه مرحله اول یادگیری، حال نوبت به ارزیابی آموخته ها شده است. بنابراین چهارمین قسمت فرایند و مراحل یادگیری، ارزیابی است. پس از مطالعه، درک، تثبیت و تسلط به اندازه کافی به درجه یادگیری رسیده اید. اما هنوز به پایان مراحل نرسیده اید. در این مرحله از یادگیری باید با توجه به آموخته هایی که توسط 3 مرحله بالا به دست آورده اید، مطالب خود را ارزیابی کنید.

در واقع اطلاعات بدست آمده خود را مورد آزمون و خطا قرار دهید. تا با این کار ضعف و قوت خود را تشخیص دهید و مشکلات شما مشخص شود. و در نهایت در جهت رفع مشکلات و خطاها اقدام کنید. با تست، امتحان و آزمون ارزیابی به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

5. جمع بندی | فرایند و مراحل یادگیری

در نهایت پس از گذراندن 4 مرحله از یادگیری به مرحله جمع بندی می‌رسیم. آخرین قسمت فرایند و مراحل یادگیری، جمع بندی است. در این مرحله آموخته های خود را جمع می‌کنیم و مطالب مورد نیاز را دوباره مرور می‌کنیم. این مرحله معمولا 2 ماه قبل از آزمون مورد نظر باید رخ دهد. در واقع طول 2 ماه باید مطالعه 1 ساله خود را به جمع بندی برسانید. در این مرحله از خلاصه نویسی کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خلاصه نویسی با 4 روش کلیک کنید.

فرایند و مراحل یادگیری در کنار عملکرد

چیزی که با کمک فرایند و مراحل یادگیری آموخته اید شاید فورا مورد استفاده قرار نگیرد. مثلا برای رانندگی با شرکت در کلاس های آموزشی شما فورا پشت فرمان نخواهید نشست. ابتدا آموزش می‌بینید که برای رانندگی چه کارها و قوانینی را باید انجام داد.

در واقع پروسه طولانی تا سوار ماشین شدن دارید. بنابراین اینگونه است که فرد عملکردی را از طریق یادگیری کسب کرده است. پس زمینه برای عملی کردن کاری، آموزش و یادگیری است. و در صورتی که به صورت عملی آغاز شود هرگز از یاد نخواهد رفت.

کلام آخر

فرایند و مراحل یادگیری نیاز به آموزش دارد. کسانی که برای کنکور اقدام کرده اند برای یادگیری بهتر از روش و مراحل یادگیری باید استفاده کنند. نه تنها برای تحصیل، بلکه کسب مهارت برای امور کاری، آموزش فرزندپروری و … همگی نیاز به یادگیری دارد.

باید تمام این مراحل را سپری کنید تا به درک درستی از موضوع برسیم. برای فرایند و مراحل یادگیری کمک از روانشناس بهترین گزینه است. برای آموزش حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرایند و مراحل یادگیری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مراحل یادگیری | فرایند و مراحل پنجگانه یادگیری



:: برچسب‌ها: مراحل یادگیری | فرایند و مراحل پنجگانه یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراحل یادگیری فقط شامل دانش آموزان نمی‌شود. بلکه شما در هر جایگاهی باید برای ارتقا و پیشرفت این فرایند را طی کنید. وقتی برای کسب مهارتی مانند درس، آشپزی، رانندگی و هر شغل و کاری اقدام کنید، باید 5 مرحله از یادگیری را طی نمایید. تا به درجه پیشرفته و حرفه ای برسید. یادگیری اصول و قوانین خاص خود را دارد. زمانی که مراحل آن را به درستی طی نکنید؛ احتمالا با ضعف روبرو می‌شوید. 5 مرحله یادگیری به ترتیب شامل ادراک، تثبیت، تسلط، ارزیابی و جمع بندی است. اگر خود یا فرزندتان در عبور از این 5 گام مشکلی دارد؛ حتما از خدمات مشاوره فردی روانشناسی استفاده نمایید.

منبع: مراحل یادگیری | فرایند و مراحل پنجگانه یادگیری

فرایند و مراحل یادگیری چیست؟

آگاهی و دسترسی به فرایند و مراحل یادگیری، به افراد کمک خواهد کرد تا در مطالعه و یادگیری قدرتمند عمل کنند. طبق مطالعات و بررسی ها، یادگیری تغییرات نسبتا بالقوه در فرد است که با تمرین و تجربه رخ می‌دهد. در صورتی که اقدام به یادگیری چیزی کنید، برای شما لذت بخش و جذاب به نظر نخواهد رسید.

یادگیری نیاز به انگیزه، هدف، صبر و پشتکار دارد. اما اگر در حوزه یادگیری خود پیشرفت کنید و به مهارت بالایی دست یابید، یادگیری برای شما لذت بخش و مشتاقانه تر خواهد شد. همه مهارت ها در جهت یادگیری نیاز به گذراندن 5 مرحله دارد دارد.

در مرحله اول نیاز به روخوانی، مرحله دوم نیاز به تمرین، مرحله سوم حرفه ای شدن، مرحله چهارم آزمون و خطا و مرحله آخر جمع بندی مطالب یادگیری است. در ادامه تمامی این مراحل را به اختصار توضیح داده ایم.

مراحل یادگیری

فرایند و مراحل یادگیری اگر بر اساس اصول و روش های روانشناسی باشد به درستی شکل می‌گیرد. برای یادگیری نیاز به گذراندن 5 مرحله است که در ادامه توضیح داده ایم.

1. ادراک | فرایند و مراحل یادگیری

اولین مرحله ابتدایی برای فرایند و مراحل یادگیری، ادراک است. در مرحله اول باید درک درست و صحیحی از کار داشته باشیم. به این منظور که کار را به درستی و به خوبی فهمیده باشیم. مثلا برای یادگیری مبحثی از درس ابتدا باید مطالعه کنیم و به درک درستی برسیم. باید این موضوع را متوجه شویم که این مبحث چه چیزی را به ما آموزش خواهد داد. برای رسیدن به ادراک معمولا 2 الی 3 بار روخوانی به درک مطلب دست خواهیم یافت.

تا زمانی که با روخوانی به درک صحیحی از مبحث برسیم، روخوانی کافی است. با روخوانی بیشتر چیزی به اطلاعات شما اضافه نخواهد شد. پس از ادراک به مرحله بعدی قدم بر می‌داریم

2. تثبیت | فرایند و مراحل یادگیری

دومین قسمت فرایند و مراحل یادگیری ، تثبیت است. پس از ادراک و روخوانی مطلب به سراغ یادگیری و تثبیت می‌رویم. شروع به یادگیری می‌کنیم تا تثبیت مطلب اتفاق بی‌افتد. در مرحله اول و روخوانی چیزی را یاد نگرفته ایم، بلکه فقط متوجه موضوع شده ایم. مثلا کسی که آشپزی را می‌فهمد و درک می‌کند، اما تا زمانی که به صورت تئوری شروع به آشپزی نکرده باشد، پس آسپزی را بلد نیست.

باید اقدام به آشپزی کند و تا به مرحله یادگیری برسد. و با تمرینات بیشتر آشپزی بهتری داشته باشد. برای یادگیری نیز باید تمرین داشته باشید تا به تثبیت برسید. برای یادگیری نیز حل تمرینات ضروری است. و موجب فهم بهتر مطالب می‌شود. هرچقدر در این قسمت از فرایند و مراحل یادگیری بیشتر صبر کنید و به تمرین بپردازید، یادگیری بیشتر می‌شود.

3. تسلط | فرایند و مراحل یادگیری

در قسمت سوم از فرایند و مراحل یادگیری، به تسلط نیاز است. زمانی که آشپزی را درک کرده باشید و به یادگیری رسیده باشید. اما تسلط کافی برای آشپزی های بیشتر و غذاهای سنگین تر نداشته باشید، احتمال خطا و بد مزه شدن غذا افزایش می‌یابد. بنابراین برای یادگیری تسلط به دروس و مطالب باید اتفاق بی‌افتد.

4. ارزیابی | فرایند و مراحل یادگیری

بعد از گذراندن سه مرحله اول یادگیری، حال نوبت به ارزیابی آموخته ها شده است. بنابراین چهارمین قسمت فرایند و مراحل یادگیری، ارزیابی است. پس از مطالعه، درک، تثبیت و تسلط به اندازه کافی به درجه یادگیری رسیده اید. اما هنوز به پایان مراحل نرسیده اید. در این مرحله از یادگیری باید با توجه به آموخته هایی که توسط 3 مرحله بالا به دست آورده اید، مطالب خود را ارزیابی کنید.

در واقع اطلاعات بدست آمده خود را مورد آزمون و خطا قرار دهید. تا با این کار ضعف و قوت خود را تشخیص دهید و مشکلات شما مشخص شود. و در نهایت در جهت رفع مشکلات و خطاها اقدام کنید. با تست، امتحان و آزمون ارزیابی به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

5. جمع بندی | فرایند و مراحل یادگیری

در نهایت پس از گذراندن 4 مرحله از یادگیری به مرحله جمع بندی می‌رسیم. آخرین قسمت فرایند و مراحل یادگیری، جمع بندی است. در این مرحله آموخته های خود را جمع می‌کنیم و مطالب مورد نیاز را دوباره مرور می‌کنیم. این مرحله معمولا 2 ماه قبل از آزمون مورد نظر باید رخ دهد. در واقع طول 2 ماه باید مطالعه 1 ساله خود را به جمع بندی برسانید. در این مرحله از خلاصه نویسی کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خلاصه نویسی با 4 روش کلیک کنید.

فرایند و مراحل یادگیری در کنار عملکرد

چیزی که با کمک فرایند و مراحل یادگیری آموخته اید شاید فورا مورد استفاده قرار نگیرد. مثلا برای رانندگی با شرکت در کلاس های آموزشی شما فورا پشت فرمان نخواهید نشست. ابتدا آموزش می‌بینید که برای رانندگی چه کارها و قوانینی را باید انجام داد.

در واقع پروسه طولانی تا سوار ماشین شدن دارید. بنابراین اینگونه است که فرد عملکردی را از طریق یادگیری کسب کرده است. پس زمینه برای عملی کردن کاری، آموزش و یادگیری است. و در صورتی که به صورت عملی آغاز شود هرگز از یاد نخواهد رفت.

کلام آخر

فرایند و مراحل یادگیری نیاز به آموزش دارد. کسانی که برای کنکور اقدام کرده اند برای یادگیری بهتر از روش و مراحل یادگیری باید استفاده کنند. نه تنها برای تحصیل، بلکه کسب مهارت برای امور کاری، آموزش فرزندپروری و … همگی نیاز به یادگیری دارد.

باید تمام این مراحل را سپری کنید تا به درک درستی از موضوع برسیم. برای فرایند و مراحل یادگیری کمک از روانشناس بهترین گزینه است. برای آموزش حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرایند و مراحل یادگیری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مراحل یادگیری | فرایند و مراحل پنجگانه یادگیری



:: برچسب‌ها: مراحل یادگیری | فرایند و مراحل پنجگانه یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان سوگ یا درمان مرگ عزیزان برای پذیرش اتفاق باید حتما عملی شود. زمانی که فرد عزیز یا موقعیت مهمی را از دست می‌دهد باید مراحل درمان سوگ را سپری کند. سوگ 5 مرحله دارد که شامل انکار، خشم، چانه زنی، افسردگی و پذیرش می‌شود. مراحل سوگ به طور کل در هر کس متفاوت طی می‌شود. سوگ همیشه مسیر خاصی را دنبال نمی‌کند . پس درمان آن نیز با متدهای مختلفی صورت می گیرد.

درمان سوگ برای بزرگسالان و کودکان نیز متفاوت است. برای کودکان از هنر درمانی، بازی درمانی و روایت درمانی استفاده می‌کنند. جهت بهبود سوگ بزرگسالان از دارو درمانی، سوگواری خانواده، شناختی رفتاری و درمان سوگ پیچیده استفاده می‌کنند. تمامی روش های ذکرشده باید توسط روانشناس ترتیب داده شود.

منبع: درمان سوگ | روش های درمان سوگ حل نشده

درمان سوگ

درمان سوگ و عبور از احساسات منفی بسیار حائز اهمیت است. روش های درمانی برای افراد متفاوت است و هر فردی با توجه به روندی که طی می‌کند تحت درمان قرار می‌گیرد. سوگ به طور کل 5 مرحله دارد که همه افراد برای دسترسی به پذیرش مراحل را باید طی کنند. مراحل سوگ تنها مربوط به بزرگسالان نیست و کودکان نیز به شیوه متفاوتی از خود سوگ را بروز می‌دهند. برای درمان در سنین مختلف از روش های متفاوتی استفاده می‌کنند که در این مقاله توضیح داده ایم.

اختلال سوگ چیست؟

سوگ یا غم و اندوه به از دست دادن عزیزان، شکست عاطفی و … می‌گویند. حتی اختلال سوگ پس از بیماری، طلاق و ضررهای مهم نیز اتفاق می‌افتد. اختلال سوگ فرد را با شوک، انکار، بی حسی و خشم روبرو می‌کند. هم چنین سوگ فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گاهی از نظر احساسی فرد خسته می‌شود و توانایی کارهای ساده و حتی روزمره را ندارد. سوگ الگوی مشخصی ندارد و در فرهنگ های مختلف با شیوه های مختلفی بیان می‌شود. به طور مثال برخی از افراد علاقه دارند تا احساسات خود را بیان کنند. اما برخی در خفا احساسات خود را بروز می‌دهند. برای رهایی از احساسات منفی باید درمان سوگ را سپری کنید.

مراحل سوگ

سوگ مراحل مختلفی دارد و افراد برای درمان سوگ باید از این مرحله عبور کنند. غم ابعاد مختلفی دارد و تجربه غم از طریق احساسات بسیار طبیعی است. برای گذر از این مراحل باید به درمان مرگ بپردازید. در ادامه 5 مرحله از سوگ را شرح داده ایم.

  • انکار: در مرحله اول افراد غم خود را انکار می‌کنند. به گونه ای که منکر غم خود می‌شوند.
  • خشم: پس از انکار فرد به مرحله خشم می‌رسد و از خود عصبانیت بروز می‌دهد.
  • چانه زنی: در سومین مرحله به چانه زنی و قرار گیری بین غم و اندوه هستند.
  • افسردگی: پس از چانه زنی فرد به مرحله افسردگی می‌رسد.
  • پذیرش: پس از گذراندن 4 مرحله بالا، حال نوبت پذیرش است. فرد به باور و قبول غم می‌رسد.

درمان سوگ در بزرگسالان

درمان سوگ برای این انجام می‌شود که فرد به پذیرش و قبول غم و اندوه خود دست یابد. و به فرد کمک می‌شود تا نسبت به غم خود پیوند سالم برقرار کند. روش های درمان سوگ کوتاه مدت و بلند مدت است که در ادامه گزینه های درمانی برای درمان سوگ توضیح داده ایم.

1. درمان سوگ پیچیده

درمان سوگ پیچیده یکی از روش های درمان سوگ است که طی 16 جلسه انجام می‌شود. بر اساس این روش درمانی، سوگ رویداد جهانی زندگی است. غم، اندوه و سازگاری به دلیل رهایی طبیعی است. درمان در روش سوگ پیچیده شامل 2 محور است. که شامل موارد زیر می‌شود.

  1. کمک به بیماران در فکر به مرگ بدون احساسات منفی مانند خشم، اضطراب و گناه
  2. بازیابی عملکرد موثر برای ایجاد شوق و شور در آینده

هفت جزء اصلی درمان سوگ پیچیده شامل موارد زیر است.

  • درک غم و اندوه
  • فکر به آینده
  • تقویت روابط
  • داستان مرگ
  • مدیریت احساسات دردناک
  • یادگیری زندگی با یاد آوری
  • یاد آوری فردی که فوت شده

2. درمان شناختی رفتاری

یکی از بهترین روش های درمان سوگ، درمان شناختی رفتاری است. در این روش درمانی از تکنیک های خاصی برای سوگ استفاده می‌کنند. که شامل: تشویق پذیرش، اصلاح ارزیابی ناسازگار مرتبط با غم و اندوه و کاهش رفتار های اجتنابی می‌شود. این روش به صورت فردی و گروهی در 12 جلسه انجام می‌شود. در ادامه 4 مداخله درمان شناختی عبارتند از.

  1. آموزش فرد در مورد فرایندهای سوگ طولانی مدت و طبیعی
  2. قرار گیری در مقابل دردناک ترین جنبه از دست دادن
  3. بازسازی شناختی از دست دادن برای ایجاد مکان تغییر
  4. فعال سازی رفتاری اصلاح شده برای سوگ، برای کمک به بیماران برای شرکت مجدد در فعالیت های معنادار قبلی

3. برنامه سوگواری خانواده

سوگواری خانواده یکی از روش های درمان سوگ است. در این روش درمانی به صورت گروهی برای کودکان داغدیده استفاده می‌شود. سوگواری خانواده در 12 جلسه 2 ساعته برای کودکان و 2 جلسه انفرادی برای مراقبین کودک است. در این روش درمان سوگ راهبردهایی در جهت آموزش و افکار منفی در موقعیت های استرس زا استفاده می‌کنند. روشن می‌کنند که کودک در شرایط مختلف خواهان چه چیزی است و عزت نفس کودکان را بهبود می‌بخشد. کنترل اشیاء و موقعیت های کودک را می‌سنجند و هیجان سازگاری کودک را افزایش می‌دهد.

4. دارو درمانی

آخرین روش برای درمان سوگ، دارو درمانی است. بر اساس مطالعات انجام شده، استفاده از داروهای ضد افسردگی، مانند مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین، باعث کاهش علائم سوگ می‌شود. اما دارو درمانی در کنار روان درمانی بهترین روش درمان سوگ است. اما به طور کل دارو درمانی نقش مشخصی ندارد. و روان درمانی نسبت به دارو درمانی قوی تر است.

درمان سوگ در کودکان

برای درمان سوگ در کودکان بسیاری از عناصر مانند بزرگسالان پیش می‌رود. اما روان درمانی کودکان باید توسط روانشناس کودک انجام شود. به طور کلی کودکان نسبت به بزرگسالان در مقابل سوگ به گونه دیگری رفتار می‌کنند. کودکان در سنین پایین تر مرگ را کوتاه مدت و قابل بازگشت تلقی می‌کنند. اما کودک 5 تا 9 ساله اندکی بیشتر شبیه به بزرگسالان فکر می‌کند و باید حتما تحت درمان قرار بگیرند. برای درمان سوگ در کودکان از روایت درمانی، هنر درمانی و بازی درمانی استفاده می‌کنند.

کلام آخر

عبور از مراحل سوگ و در نتیجه درمان سوگ برای رسیدن به پذیرش در همه افراد باید سپری شود. زمانی که در یکی از مراحل سوگ گیر کنید به افسردگی و اضطراب مبتلا می‌شوید. برای درمان سوگ حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان سوگ می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: درمان سوگ | روش های درمان سوگ حل نشده



:: برچسب‌ها: درمان سوگ | روش های درمان سوگ حل نشده ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سکوت مردان شاید خانم ها را تا حد زیادی عصبانی و ناامید کند. برخی از مردان هم بسیار حراف هستند. اما به طور کل زن و مرد باید به جا و به اندازه صحبت کنند. زمانی که مردی بیش از اندازه صحبت کند خانم را عصبانی خواهد کرد. هم چنان سکوت مردان خانم‌ها را بسیار عصبانی می‌کند. خانم ها بیشتر به توجه نیاز دارند و پس از دعوا باز هم نیاز به صحبت و حل مشکل دارند. سکوت باعث ایجاد فاصله بین زوجین می‌شود. در ادامه در رابطه با علل، پیامد و نحوه برخورد با سکوت مردان را شرح داده ایم.

منبع: سکوت مردان | علت سکوت مردان در خانه

سکوت مردان

همه افراد جدا از جنسیت گاهی به سکوت نیاز دارند. بیشترین دلیل برای سکوت مردان فرار از مکالمه و حل مسائل به دلیل دعوا است. البته که ضعف در مهارت های ارتباطی و عدم برقراری ارتباط با دیگران نیز علت سکوت مردان است. به طور کل سکوت مردان بیشتر از سکوت خانم ها است و هر فردی برای این رفتار دلیل خاص خود را دارد. اما همیشه سکوت باعث برهم زدن رابطه و فاصله بین زوجین می‌شود.

درک این خصوصیات مردانه باید صورت بگیرد. برای شناخت مردان باید از روانشناسی آقایان اطلاعات کسب کنید.

علت سکوت مردان

دلایل سکوت مردان متفاوت است. برخی از مردان به صورت ذاتی ساکت هستند، اما برخی دیگر به دلیل مشکلات، سکوت را انتخاب می‌کنند. در ادامه در رابطه با چند دلیل سکوت مردان صحبت کرده ایم.

1. در گفتگو با همسر خود احساس ضعف دارند

گاهی دلیل سکوت مردان احساس ضعف در برابر شریک احساسی شان است. بر اساس بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدند که مردان زمانی که با شریک احساسی خود به مکالمه می‌پردازند، توانایی دفاع از خود ندارند. زیرا اغلب خانم ها مشکلات گذشته را پیش می‌کشند و به مشکلات حال اضافه می‌کنند.

خانم ها حافظه بسیار قوی دارند و در رابطه با گذشته به صراحت صحبت می‌کنند. اما مردان معمولا زود فراموش می‌کنند و به خاطرشان چیزی نمی‌ماند که از خود دفاع کنند. خانم ها به راحتی در رابطه با مشکلات صحبت می‌کنند، اما آقایان در این مورد عملکرد ضعیفی دارند.

2. مهارت های لازم برای ارتباط را بلد نیستند

خانم ها نسبت به ارتباطات قوی تر از مردان عمل می‌کنند و این خود دلیلی برای سکوت مردان است. خانم ها بیشتر از مردها مشتاق صحبت های طولانی هستند. اما آقایان علاقه چندانی به مکالمات طولانی ندارند. در صورتی نسبت به مکالمات علاقه دارند که آموزش های لازم برای برقراری ارتباط دیده باشند. برای حل مشکلات و مکالمه در رابطه با چالش ها نیاز به مهارت های ارتباطی است. به این دلیل که آقایان این مهارت را خوب بلد نیستند؛ بنابراین سکوت را به مکالمه ترجیح می‌دهند.

3. علاقه ندارند که با شریک احساسی خود دعوا کنند

یکی از دلایل سکوت مردان عدم علاقه به دعوا با شریک احساسی است. مردان سکوت را انتخاب می‌کنند تا با شریک احساسی خود دعوا نکنند و رابطه خراب نشود. این افراد مکالمه و صحبت درباره مشکلات را مساوی با خرابی رابطه می‌دانند.

4. سریع عصبانی می‌شوند

سریع عصبانی شدن در دسته دلایل سکوت مردان قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه عصبانیت شدید بعد از مشکلات و دعوا در برخی از آقایان مشاهده می‌شود، شاید رفتار ناپسند و بدی داشته باشند که ترجیح بدهند سکوت را انتخاب کند تا اوضاع را بدتر نکنند.

5. به صحبت های او گوش نمی‌دهید

همه آدم ها علاقه دارند تا هنگامی که شروع به مکالمه می‌کنند، دیگران قضاوت شان نکنند و با خاطری آسوده حرف هایشان را بزنند. زمانی که اطرافیان شروع به قضاوت، عصبانیت و بی توجهی می‌کنند، فرد مقابل در حضور آنها ساکت می‌شود. اگر گوش شنوایی برای شریک احساسی خود نیستید، کم کم با سکوت او روبرو خواهید شد. بنابراین یکی از دلایل سکوت مردان، احساس عدم امنیت در رابطه با شما است.

6. دوران کودکی تلخی داشته است

برخی افراد در خانواده هایی رشد کرده اند که والدین همیشه مکالمات با دعوا و بحث داشته اند. این تنش ها از کودکی در افکار او هک شده است و از مکالمه در رابطه با مشکلات اجتناب می‌کند. یا در دوران کودکی هر کار اشتباهی که انجام می‌دانند یا هر درخواستی که از والدین داشتند با خشم و عصبانیت آنها روبرو می‌شدند.

در نتیجه این کودکان زمان بزرگسالی اقدامی برای حل مشکل یا درخواستی نمی‌کند. یکی از دلایل سکوت مردان نشان از تجربیات دوران کودکی و تربیت نادرست است.

معنای سکوت مردان چیست؟

سکوت مردان معنای خاصی دارد. اما این سکوت در هر کس متفاوت است. در ادامه در رابطه با معنای سکوت مردان اشاره کرده ایم.

  • سبک عادی ارتباطی مردان است.
  • سکوت مردان به الگوی عقب نشینی و تعقیب تبدیل شده است.
  • احساس رهایی دارد.
  • دلسرد شده است.
  • احساس طردشدگی دارد.
  • احساس ناامیدی دارد.
  • به حل چیزی کمک نمی‌کند.
  • آزار دهنده است.

نکاتی در رابطه با سکوت مردان

راه های اساسی هستند که زن ها می‌توانند از دلیل سکوت مردان آگاه شوند. البته هر چه شناخت شما از همسر یا طرف مقابل تان بیشتر باشد راحت پی به علت سکوت او خواهید برد. در ادامه راه هایی برای فهمیدن سکوت مردان ارائه داده ایم.

  • به او زمان بدهید تا خود را پیدا کند.
  • از او بپرسید که چه افکاری باعث این رفتار شده است.
  • احساسات او را جویا شوید.
  • او را در رابطه با اینکه احساساتش چقدر برای شما مهم است آگاه کنید.
  • احساسات خود را با او در میان بگذارید تا برای بیان احساسات تشویق شود.
  • به گونه ای رفتار کنید تا شما را محرم اسرار خود بداند.

پیامدهای سکوت مردان

سکوت مردان همیشه پیامدهایی دارد که در روابط خانوادگی، زناشویی، دوستانه و … مشاهده می‌شود. در ادامه در رابطه با پیامدهای سکوت مردان در روابط اشاره کرده ایم.

  1. مشکلات همیشه حل نشده می‌ماند. زمانی که سکوت مردان پس از دعوا ادامه پیدا کند هرگز نمی‌توان مشکلات را حل کرد. زمانی که رابطه با مشکلات باقی بماند و حل نشود، درک یکدیگر سخت تر خواهد شد و در نهایت رابطه را به جدایی و فاصله هدایت می‌کند.
  2. شریک احساسی همیشه احساس تنهایی دارد. به تنهایی باید مشکلات را حل کند و آسیب های روانی به او وارد می‌شود. این احساسات باعث دوری و فاصله بین شما و شریک احساسی‌تان می‌شود.
  3. فاصله بین زوجین اتفاق می‌افتد. زمانی که صحبت و مکالمه ای بین زوجین اتفاق نیوفتد باعث فاصله و عدم بروز احساسات می‌شود. اساس و پایه همه روابط زوجین برقراری ارتباط و صحبت با یکدیگر است. عدم مکالمه باعث برهم ریختن روابط می‌شود.
  4. مردان به دلیل نگهداری احساسات در درون خود آسیب می‌بینند. اگر افراد نتوانند احساسات و حرف‌های خود را بزنند درونشان سرشار از درد و در نهایت بروز افسردگی و اضطراب می‌شود. روان انسان آنقدر ظرفیت ندارد که تمام فشارهای روانی را بر خود تحمل کند و باید تخلیه شود. در غیر اینصورت افسردگی و اضطراب نمایان می‌شود.

راه شکستن سکوت مردان

برای اینکه سکوت مردان باعث پدید آمدن پیامدها نشود باید شیوه رفتار با سکوت آنها را آموزش دید و برای شکستن این رفتار باید از راهنمایی های زیر و روانشناس کمک بگیرید. در ادامه در رابطه با راه های شکست سکوت مردان صحبت کرده ایم.

1. با او صحبت کنید و بگویید که با سکوت مشکل را متوجه نخواهید شد

بیشتر سکوت مردان به این دلیل است که دعوا نشود و شرایط باآرامش پیش برود. به او بگویید که با عدم مکالمه نه تنها شرایط آرام نمی‌شود. بلکه مشکلات پابرجا خواهد ماند. شاید او از پیامد رفتار خود آگاه نیست و با کمی صحبت آرام باید او را متوجه شریط کرد. سعی کنید پس از آرام شدن یا در شرایط غیر از دعوا در رابطه با این موضوع مکالمه داشته باشید.

2. سکوت مردان | این ویژگی مردانه را بپذیرید

سکوت مردان یکی از خصوصیات اخلاقی آنهاست. سعی کنید این موضوع را بپذیرید و درک کنید. زمانی که این پذیرش صورت بگیرد ارتباط و درک طرفین با شرایط بهتری پیش خواهد رفت. به شریک احساسی خود اجازه دهید تا با شرایط کنار بیاید و سپس به مکالمه بپردازید. گاهی وفق پیدا کردن چند ساعت و گاهی چند روز است. بهتر است محیط را آرام کنید و نسبت به این خصوصیات اخلاقی مردان درک داشته باشید.

3. پس از اینکه هر دو آرام شدید به مکالمه بپردازید

حل مشکلات در همان لحظه مهم و لازم نیست. بهتر است پس از دعوا سکوت مردان را پیش بگیرید و خودتان نیز سکوت کنید تا بی احترامی صورت نگیرد. در مکالمه و صحبت اگر باز هم عصبانیت وجود داشت به زمان دیگری حل مشکلات را موکول کنید. فقط خودتان صحبت نکنید و اجازه دهید تا شریک احساسی تان نیز در رابطه با مشکلات و چالش ها توضیح دهد. به شریک احساسی خود بفهمانید که نظر او مهم است و سکوت او باعث بهم خوردن رابطه می‌شود.

4.در رابطه با نیازهای خود با او مکالمه داشته باشید

پس از اینکه آرام شدید به شریک احساسی خود بگویید که سکوت مردان را درک می‌کنید اما لازم است برای آرامش و پایداری رابطه با هم صحبت کنیم. با او صحبت کنید و بگویید که برقراری ارتباط با یکدیگر باعث حل مشکلات می‌شود. رفع نیازها را اولویت قرار دهید و به شریک احساسی خود نیز آموزش دهید.

5. سکوت مردان | قضاوت، نیش و کنایه ممنوع

اگر تلاش برای شکست سکوت مردان دارید، باید هنگام مکالمه با او قضاوت، نیش و کنایه را کنار بگذارید. لحن بسیار تاثیرگذار است و اگر جمله بندی خوبی صورت نگیرد باعث سکوت دوباره و دائمی می‌شود. اما اگر با کمال احترام به صحبت های همسر خود گوش دهید او مشتاق تر می‌شود تا با شما مکالمه کند.

6.برای سکوت مردان از روانشناس کمک بگیرید

اگر برای شکستن سکوت مردان و آموزش رفتار به دنبال راهکار و راه چاره ای هستید حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با کمک تکنیک ها و آموزش مهارت های ارتباطی به شما و همسرتان راه های برقراری ارتباط را به شما آموزش می‌دهند.

کلام آخر

سکوت مردان زمانی که مداوم و طولانی مدت باشد باعث خراب شدن رابطه می‌شود. زمانی که هیجانات و احساسات همسر درک نشود باعث آسیب روحی و روانی می‌شود. با صحبت و مکالمه در رابطه با مشکلات زندگی را پایدارتر کنید. برای این کار از روانشناس کمک بگیرید و شیوه های رفتاری برای شکست سکوت مردان را آموزش می‌بینید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکوت مردان در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: سکوت مردان | علت سکوت مردان در خانه



:: برچسب‌ها: سکوت مردان | علت سکوت مردان در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آسیب پذیری یا آسیب پذیر بودن یعنی بی دفاعی نسبت به خطرات و حملاتی که به روان، جسم، جامعه، امکانات و … لطمه وارد می‌شود. آسیب پذیری را به دو دسته عاطفی و روانی تقسیم کرده ایم. آسیب‌پذیریی روانی ریشه در کودکی و رشد دارد. آسیب عاطفی به روابط عاشقانه، خانوادگی و… مرتبط می‌شود.از عوامل آسیب پذیری می‌توان به تجربیات تلخ دوران کودکی، رشد در محیط نامناسب، تصادف و … اشاره کرد. از علائم آسیب پذیری نیز می‌توان به بی خوابی، بی اشتهایی، انکار، شرم و … اشاره کرد. برای رهایی از این اتفاقات ناگوار و اهمیت به سلامت روان حتما از روانشناس کمک بگیرید.

منیع: آسیب پذیری | ویژگی های افراد و انواع آسیب پذیری

آسیب پذیری

اصطلاح آسیب پذیری از کلمه لاتین مجروح شدن گرفته شده است. بسیاری از افراد از طریق اتفاقات مختلف آسیب می‌بینند و در نتیحه با شکست مواجه می‌شوند. انتخاب شغل اشتباه، انتخاب شریک زندگی نامناسب، اعتماد به افراد اشتباه و … موردهایی هستند که به افراد آسیب وارد می‌کند. آسیب پذیری از دو جنبه روانی و جسمانی بررسی شده است. اما گاهی آسیب پذیری باعث رشد، خلاقیت و تحول نیز می‌شود.

بسیاری از افراد زمانی که آسیب می‌بینند، شروع به رشد خواهند کرد. گاهی این آسیب های وارد شده ما را به سمت استعدادها و تحولات سوق می‌دهد. و این موضوع را در نظر بگیرید که تنها شما آسیب ندیده اید و همه آدم‌ها حداقل آسیب هایی را تجربه کرده اند.

ویژگی افراد آسیب پذیر

ویژگی‌آسیب پذیر بودن افراد را به دو دسته عاطفی-روانی و فیزیکی تقسیم کرده ایم.

ویژگی افراد آسیب پذیر از لحاظ روانی-عاطفی

  • عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • انکار
  • شرم
  • سرزنش خود
  • غم
  • نا امیدی
  • کناره گیری از دیگران
  • گیجی
  • ترس
  • گناه
  • اختلال در تمرکز
  • نوسانات خلقی
  • اضطراب
  • بی حسی
  • قطع ارتباط با دیگران

ویژگی افراد آسیب پذیر از نظر فیزیکی

  • تنش عضلانی
  • بی خوابی
  • کابوس
  • مشکل در تمرکز
  • مبهوت شدن
  • درد بدن
  • بی قراری
  • ضربان قلب تند
  • سرگیجه
  • خستگی

علل آسیب پذیر بودن

آسیب های روانی و عاطفی علل مختلفی دارد که در ادامه به تمامی این علل اشاره کرده ایم.

  1. تصادف
  2. جراحت مخصوصا در 3 سال اول زندگی
  3. مرگ عزیزان
  4. فروپاشی رابطه مهم
  5. بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله
  6. حمله خشن
  7. اتفاقات ناگوار دوران کودکی
  8. استرس دائمی مانند: زندگی در منطقه جنگی
  9. بیماری پر خطر مانند: سرطان
  10. سقوط هواپیما
  11. تیراندازی
  12. مشاهده مکرر صحنه های خطرناک
  13. رشد در محیط ناپایدار و ناایمن
  14. بیماری جدی
  15. جدایی والدین
  16. آزار جنسی
  17. آزار فیزیکی و کلامی جنسی
  18. مشکلات درسی
  19. بی توجهی در دوران کودکی
  20. تجربه های ناگوار مانند: خشونت خانگی، زورگیری، بی توجهی در دوران کودکی

انواع آسیب پذیری

آسیب پذیری را به دو دسته روانی و عاطفی تقسیم کرده ایم.

1. آسیب پذیری از نظر روانی

مهم ترین و اصلی ترین نوع آسیب پذیری، آسیب از نظر روانی است که به دوسته تقسیم می‌شود. آسیب پذیری روانی از نظر وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سلامت مزمن، آواره شدن، جنگ، درگیری و … اتفاق می‌افتد. مثلا فردی که سابقه خانوادگی اضطراب دارد نسبت به فردی که سابقه خانوادگی اضطراب ندارد، بیشتر در مقابل اضطراب آسیب پذیر است.

آسیب پذیری بیولوژیکی

اختلالاتی مانند اضطراب، افسردگی، دو قطبی و اسکیزوفرنی جزء عوامل بیولوژیکی هستند. که اشخاص را بیشتر درگیر این بیماری می‌کند. اگر سابقه خانوادگی اختلالات بالا را داشته باشید احتمال اینکه شما هم به آن دچار شوید افزایش می‌یابد. احساس ترس از طرد شدن می‌تواند افراد را در برابر استرس در دنیای اجتماعی آسیب پذیرتر کند.

ارزیابی منفی از خود

اعتماد به نفس پایین افراد را در برابر افسردگی آسیب پذیر می‌کند. به همین دلیل است که برخی از باورهای ناکار آمد و خود پنداره ضعیف فرد را از نظر روانی آسیب پذیر خواهد کرد. همچنین استرس بین فردی، بر رفتارهای مقابله ای، سلامت روانی و جسمانی افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

2. آسیب پذیری از نظر عاطفی

انسان ها همیشه در خطر آسیب، طرد شدگی، حماقت و انتقاد از خود هستند. در نهایت باید به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از این آسیب ها باشد. اما در نظر داشته باشید که آسیب پذیری محل رویش عشق، همدلی، شجاعت، تعلق، خلاقیت و … است. یکی از انواع آسیب پذیر بودن، آسیب پذیری از نظر عاطفی است. آسیب پذیری عاطفی بسیار دشوار تر از آسیب پذیری روانی است.

درمان آسیب پذیری

علائم آسیب پذیری معمولا از چند روز تا چند ماه زمان می‌برد. اما برای درمان آسیب پذیر بودن راهکارهایی وجود دارد که در ادامه شرح داده ایم.

1. پیاده روی کنید

پیاده روی و هر ورزشی باعث سوزاندن آدرنالین و ترشح اندورفین می‌شود که در نهایت باعث ترمیم سیستم عصبی افراد خواهد شد. حداقل روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش کنید. ورزش هایی که کمک به بهبود آسیب پذیر بودن می‌کند عبارتند از: پیاده روی، شنا، بسکتبال، راه رفتن و رقص.

2. تمرکز ذهنی داشته باشید

برای خود برنامه ریزی روزانه در نظر بگیرید. مثلا زمانی که از خواب بیدار می‌شوید تمام برنامه های روزانه را یادداشت کنید و در طول روز برنامه ها را انجام دهید.

3. به جمع نزدیک شوید

بعد از هر آسیبی معمولا افراد علاقه دارند تا از جمع دور شوند و کناره گیری کنند. اما این موضوع حال روحی شما را بدتر خواهد کرد. مکالمه با دیگران به بهبودی شما کمک خواهد کرد.

4. درخواست کمک کنید

شاید شرایط شما طوری باشد که نیاز به کمک داشته باشید و کسی را داشته باشید که در گفتگو با او احساسات خود را به راحتی بیان کنید. اگر کسی را دارید که بدون قضاوت با شما مکالمه می‌کند، حتما درخواست کمک کنید.

5. با دوستان خود ارتباط بگیرید

حداقل زمانی را در طول هفته با دوستان خود سپری کنید. با دوستان بیرون رفتن و گشتن به برقراری ارتباط شما کمک خواهد کرد و به کاهش آسیب پذیری شما کمک می‌کند.

7. کسب تجربه های جدید

سعی کنید تجربه های جدید کسب کنید. کسب تجربه های جدید بسیار به بهبود آسیب پذیری کمک خواهد کرد. پیدا کردن دوستان جدید، ملاقات با افراد جدید، تجربه فعالیت های جدید و … منجر به کاهش آسیب پذیری شما خواهد شد.

8. از روانشناس کمک بگیرید

مهم‌ترین راه برای بهبود آسیب پذیری کمک از روانشناس و مشاورین متخصص است. روانشناسان با آموزش راهکارهای تنفس عمیق، ارائه خدمات برای رشد انگیزه و … به مراجعین آسیب دیده کمک خواهد کرد تا سرعت و شدت درمان افزایش یابد و زودتر به نتیجه دلخواه برسند.

کلام آخر

هیچ فردی علاقه ندارد که تا آخر عمر تجربه های تلخ و ناگواری را کسب کند. آسیب های روانی و عاطفی زندگی هر فرد با هر ویژگی شخصیتی بخش هایی از وجود او را مختل می‌کند. اما این موضوع که فرد با این ویژگی کنار می‌آید یا در این آسیب ها غرق می‌شود مهم است. بنابراین برای رهایی و بهبود آسیب های وارده حتما باید از روانشناس کمک بگیرید.

اما یافتن متخصص روانشناس به این راحتی نیست. پس حتما به مراکزی معتبر و مجرب مراجعه کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آسیب پذیر بودن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منیع: آسیب پذیری | ویژگی های افراد و انواع آسیب پذیری



:: برچسب‌ها: آسیب پذیری | ویژگی های افراد و انواع آسیب پذیری ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراحل طلاق کدام است؟ این سؤال برای بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که فکر می‌کنند زندگی‌شان به پایان رسیده مطرح می‌شود. اما اکنون که به طلاق فکر می کنید باید بدانید که خیلی وقت پیش مراحل طلاق شما شروع شده است. باتوجه‌به درگیری‌ها و پیچیدگی‌هایی که مراحل قانونی طلاق برای هر دو طرف دارد زن و مرد به دنبال تشکیل پرونده و تسریع جدایی هستند. در ادامه به این سوالات نیز پاسخ داده‌ایم. اما موضوع اصلی ما رفتارها و ارتباطی است که یک ازدواج را به طلاق ختم می کند.

منبع: مراحل طلاق | طلاق از کجا شروع می شود

مراحل طلاق از کجا شروع می‌شود

اولین سؤال برای خانم‌ها و آقایانی که تصمیم گرفته‌اند از یکدیگر جدا شوند این است که طلاق از کجا شروع می‌شود؟ در حقیقت ما می‌خواهیم بدانیم که برای خاتمه دادن به یک زندگی باید ابتدا از کجا قدم برداریم. در اولین قدم باید بدانید که طلاق می‌تواند به سه شکل اتفاق بیفتد. طلاق توافقی، طلاق به درخواست مرد و طلاق به درخواست زن از جمله انواع طلاق هستند. باتوجه‌به اینکه شما متقاضی کدام یک از این انواع طلاق هستید اولین مرحله متفاوت خواهد بود. ما در ادامه اولین مرحله هرکدام از این انواع را برای شما توضیح خواهیم داد.

ساده‌ترین و رایج‌ترین شکل از طلاق، طلاق توافقی است. در این شرایط زن و شوهر به هر دلیلی به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند با هم زندگی کنند. در حقیقت آنها با هم توافق کرده‌اند که از یکدیگر جدا شوند. در این شرایط باید یکی از دو نفر در سامانه تصمیم ثبت‌نام کند. فرد ثبت‌نام‌کننده باید نوع طلاق را توافقی انتخاب کند. پس از این، زن و شوهر می‌بایست با یکدیگر به جلسات مشاوره بروند.

اگر در این جلسات مشاور و زوجین به این نتیجه برسند که ادامه این زندگی غیرممکن است، مشاور نامه عدم انصراف از طلاق را صادر می‌کند. سپس زن و شوهر می‌بایست با هم یا به‌صورت جداگانه و طی دو دادخواست درخواست طلاق خود را در یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت کنند. از این طریق پرونده آنها وارد یکی از شعبات دادگاه خانواده می‌شود.

مراحل طلاق به درخواست آقایان

طبق قانون شرع طلاق یکی از حقوقی است که صرفاً به آقایان تعلق دارد. این شرایط به این معنی است که مرد هر زمانی که اراده کند می‌تواند همسر خود را طلاق بدهد. یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های طلاق نیز همین بوده است. که آقا به هر دلیلی تصمیم می‌گیرد همسر خود را طلاق بدهد. در این شرایط اولین مرحله این است که آقا وارد سامانه طلاق شده و درخواست خود را ثبت می‌کند.

سپس درست مثل مراحل پیشین به یکی از مراکز مشاوره مورد تأیید ارجاع داده می‌شود. پس از پایان جلسات مشاوره با دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق، آقا می‌بایست درخواست خود را در یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت کند.

مراحل طلاق به درخواست خانم‌ها

همان‌طور که می‌دانید در قانون اسلام زنان حقی برای طلاق گرفتن از مردان ندارند. اما این شرط در دو صورت از بین می‌رود. یکی از آنها این است که زن دلیل موجهی داشته باشد که نشان می‌دهد زندگی با مرد باعث عسروحرج یا سختی او در زندگی شده است. که به این نوع از طلاق، طلاق عسروحرج گفته می‌شود. حالت دوم این است که آقا، یکی از شروط موجود در عقدنامه را زیر پا گذاشته باشد. طلاق به درخواست خانم‌ها فقط در یکی از این دو شرط ممکن است. و در غیر این صورت متأسفانه زنان حقی برای طلاق گرفتن از شوهر خود ندارند.

جدای از اینکه شما چه دلیلی برای جدایی از همسر خود داشته باشید مراحل طلاق به درخواست خانم، این است که این بار زن در سامانه ثبت‌نام کرده، با گذراندن دوره مشاوره و گرفتن نامه عدم انصراف، درخواست خود را در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می‌کند.

مراحل طلاق

طلاق نیز درست مانند هر کار اداری دیگری پیچیدگی‌های خودش را دارد. به همین خاطر مهم‌ترین مسئله این است که شما به‌طورکلی با مراحل طلاق آشنایی داشته باشید. این آشنایی کمک می‌کند تا بدانید در هر مرحله باید چه کاری انجام بدهید. صرف‌نظر از اینکه طلاق به درخواست چه کسی تنظیم می‌شود شما می‌بایست تا قبل از رسیدن به دفترخانه و جاری شدن صیغه طلاق مراحل زیر را بگذرانید:

ثبت‌نام در سامانه تصمیم یا طلاق

همان‌طور که در بالا گفتیم اولین مرحله طلاق ثبت‌نام در این سامانه است. در این مرحله کسی که متقاضی طلاق است وارد سامانه شده و درخواست را ثبت می‌کند. پس از این مرحله شما به یکی از مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوید.

مراحل طلاق | جلسات مشاوره خانواده

پس از ثبت‌نام در سامانه، شما به یکی از مراکز مشاوره خانواده ارجاع می‌شوید. در اینجا درست مانند هر مرکز مشاوره دیگری برای شما نوبت‌هایی بین 3 تا 5 جلسه در نظر گرفته می‌شود. شما موظف هستید در این جلسات شرکت کنید. در طول جلسات یک مشاور متخصص به صحبت‌های شما و همسرتان گوش می‌کند؛ و به شما کمک خواهد کرد تا مشکل را برطرف کنید. اما اگر امکان سازش میان طرفین وجود نداشته باشد مشاور موظف است نامه عدم انصراف را صادر کند.

مراجعه به دفاتر خدمات قضایی

زوجین یا یکی از آنها با دردست‌داشتن نامه عدم سازش و سایر مدارک موردنیاز به یکی از دفاتر خدمات قضایی الکترونیک مراجعه می‌کند. در این دفاتر دادخواست طلاق شما ثبت می‌شود؛ و سپس به‌صورت الکترونیک برای دادگاه خانواده ارسال می‌شود.

مراحل اداری | مراحل اداری

پس از اینکه دادخواست شما به دادگاه خانواده می‌رسد مراحل اداری آن گذرانده شده و به یکی از شعبات دادگاه ارجاع داده می‌شود. در این شعبه پرونده شما ثبت شده، و سپس شماره پرونده و شعبه‌ای که پرونده‌تان به آن ارجاع شده از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد. از این به بعد زمان حضور شما در دادگاه یا هر چیز دیگری که لازم باشد بدانید از طریق سامانه ثنا و به‌صورت ابلاغ الکترونیک برای شما ارسال خواهد شد.

تعیین داور

با برگزاری جلسات دادگاه، احتمالاً قاضی از شما می‌خواهد که هرکدام یک داور تعیین کنید. انتخاب داور به این معنی است که از جانب هر دو طرف نماینده‌ای انتخاب می‌شود تا با یکدیگر صحبت کرده و تلاش خود را برای ایجاد سازش بین دو طرف انجام دهند. اگر هر یک از طرفین داور خود را در زمان تعیین شده معرفی نکند قاضی خود داور را انتخاب خواهد کرد. پس از شنیدن نظر هر دو داور و بررسی مدارک قاضی رای خود را برای طلاق صادر خواهد کرد.

مراحل طلاق | ارجاع به دفاتر ثبت طلاق

درصورتی‌که درخواست طلاق شما از سوی قاضی تأیید شود از سوی دادگستری به یکی از مراکز ثبت طلاق ارجاع داده می‌شوید. شما سه ماه فرصت دارید که مدارک خود را به این مرکز تحویل دهید. یکی از مدارک بسیار مهم این است که خانم‌ها می‌بایست با مراجعه به یکی از آزمایشگاه‌ها و انجام تست بارداری، نامه عدم بارداری دریافت کنند.

ثبت طلاق

پس از تکمیل مدارک، دفترخانه زمان مشخصی را برای جاری کردن صیغه طلاق برای شما تعیین خواهد کرد. در این زمان شما می‌بایست با در دست‌داشتن مدارک مثل شناسنامه، عقدنامه و گواهی عدم سازش در دفترخانه حاضر شوید. در این تاریخ صیغه طلاق بین زوجین جاری می‌شود. و سپس سایر مراحل اداری از سوی محضردار به شما اطلاع داده خواهد شد.

اهمیت مشاوره در مراحل طلاق

طلاق یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در زندگی‌تان می‌گیرید. این تصمیم مانند هر تصمیم دیگری می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی بسیاری در زندگی شما داشته باشد. به همین خاطر بسیار مهم است که به‌خوبی راجع به آن تحقیق کنید. خیلی اوقات جلساتی که از سوی دادگستری برای مشاوره طلاق در نظر گرفته می‌شود کافی نیست. این جلسات یا بسیار کم هستند؛ و یا در زمانی اتفاق می‌افتند که اصطلاحاً کار از کار گذشته است. یا شاید شما نخواهید جلوی همسرتان نشان بدهید که دلتان می‌خواهد زندگی مشترکتان ادامه داشته باشد.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه تصمیم جدی بگیرید و یا مراحل طلاق را شروع کنید با یک مشاور متخصص مشورت کنید. مشاورین قطعاً می‌توانند به شما در این تصمیم‌گیری کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مراحل طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا جلسات مشاوره در مراحل طلاق اجباری است؟

بله؛ این یک قانون است. قبل از اینکه شما دادخواست طلاق را در یکی از دفاتر ثبت کنید می‌بایست نظریه کارشناس خانواده را به آنها نشان بدهید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مراحل طلاق | طلاق از کجا شروع می شود



:: برچسب‌ها: مراحل طلاق | طلاق از کجا شروع می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تستوسترون در مردان هورمونی جنسی است که نقش مهمی در عملکردهای مختلف زندگی آن ها دارد. این هورمون در بدن زنان هم وجود دارد؛ ولی مقدار آن در بدن مردان بسیار بیشتر از زنان است. تستوسترون در رشد اندام‌های جنسی، تولید اسپرم، میل جنسی، ایجاد نعوظ و … تاثیر مستقیم دارد. کمبود هورمون تستوسترون در مردان با علائمی نظیر ریزش مو، افسردگی، ضعف و خستگی، پیری زودرس و … خود را نشان می‌دهد. مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند مقدار تستوسترون را افزایش دهد. بنابراین با کمک گرفتن از درمان‌های خانگی می‌‌توان کمبود تستوسترون در بدن را جبران نمود و علائم ناشی از کمبود آن را بهبود بخشید. برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: تستوسترون در مردان | درمان کمبود تستوسترون مردان

تستوسترون در مردان و عملکرد آن در بدن

تستوسترون یک هورمون جنسی و از جنس استروئیدها است که هم در بدن مردان و هم در بدن زنان یافت می‌شود. بیشترین مقدار هورمون تستوسترون در بدن مردان در بیضه‌ها و به مقدار کمتر در غدد فوق کلیه تولید می‌شود.

تخمدان‌ها و غدد فوق کلیه محل تولید هورمون تستوسترون در بدن زنان به شمار می‌روند. تولید تستوسترون در تمام طول زندگی ادامه دارد اما ترشح آن با افزایش سن کاهش می‌یابد.

هورمون تستوسترون وظایف مختلفی در بدن به عهده دارد. برخی از مهم‌ترین عملکردهای تستوسترون در بدن مردان شامل رشد اندام‌های جنسی، تولید اسپرم، ایجاد میل جنسی، ایجاد و حفظ حالت نعوظ، بم شدن صدا، رشد موی صورت، رشد عضلات و توده استخوانی می‌‌شود. هم‌چنین تستوسترون بر رشد عضلات و حفظ توده استخوانی در بدن زنان نیز موثر است.

کمبود تستوسترون در مردان چه علائمی ایجاد می‌کند؟

چند نمونه از مهم‌ترین علائم کمبود تستوسترون در بدن شامل موارد زیر است:

کاهش انرژی

ضعف و خستگی

خواب‌آلودگی و مشکلات خواب

کاهش میل جنسی

ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ

کاهش تعداد دفعات نعوظ خودبه‌خودی

کاهش اندازه بیضه

کاهش مقدار مایع منی

ناتوانی در تمرکز

مشکلات حافظه

افزایش چربی بدن

کاهش قدرت عضلات

کاهش توده استخوانی و پوکی استخوان

ریزش موهای سر و صورت

گر گرفتگی

نوسانات خلقی مانند افسردگی، تحریک‌پذیری

مشکلات پوستی: جوش، آکنه، منافذ باز روی صورت

درمان خانگی کمبود تستوسترون در مردان

گاهی استرس، بی‌خوابی و سبک زندگی ناسالم منجر به کاهش هورمون تستوسترون در بدن می‌شود. برای درمان این موارد می‌توانید از کمک روانشناس و جلسات مشاوره بهره ببرید. استفاده از برخی منابع غذایی به عنوان درمان خانگی کمبود تستوسترون شناخته شده که اثرات مطلوبی نیز دارد.

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن، منیزیم، ویتامین ث است و این مواد در ساخت تستوسترون موثرند. هم‌چنین اسفناج می‌تواند سطح هورمون استروژن را نیز پایین بیاورد.

درمان کمبود تستوسترون در مردان با تخم مرغ

ویتامین دی، امگا۳، پروتئین، چربی اشباع شده و کلسترول از جمله مواد ضروری برای ساخت تستوسترون محسوب می‌شوند. تخم مرغ یک منبع غذایی سرشار از این مواد است و به عنوان یکی از روش‌های درمان خانگی کمبود تستوسترون نیز کاربرد دارد.

پیاز

خوردن پیاز نسبت به سایر مواد غذایی در درمان کمبود تستوسترون موثرتر عمل می‌کند. از آنجا که بهترین تقویت‌کننده ترشح تستوسترون در بدن پیاز است، توصیه می‌شود آن را روزانه در کنار وعده‌های غذایی خود قرار دهید تا به نتایج مطلوب‌تری در درمان برسید.

درمان کمبود تستوسترون در مردان با بادام

بادام حاوی روی است. خوردن یک مشت بادام به افزایش قدرت و نیروی جنسی در مردان و زنان کمک می‌کند.

موز

آنزیم بروملین موجود در موز به تقویت و افزایش ترشح هورمون تستوسترون کمک می‌کند. هم‌چنین موز انرژی و نیروی جنسی شما را بالا می‌برد و بهتر است قبل از رابطه و فعالیت جنسی از موز استفاده کنید.

سایر مواد غذایی

میگو، انگور، سیب‌زمینی، عسل، کلم، مرکبات، کشمش، غلات سبوس‌دار، زنجبیل، شنبلیله، جنسینگ، لوبیا، گوشت گوساله و … از جمله منابع غذایی موثر در درمان خانگی کمبود تستوسترون به شمار می‌روند. کربوهیدرات، ویتامین دی، برخی آنتی‌اکسیدان‌ها، عنصر بور (موجود در کشمش)، روی، پروتئین، کلسترول از مواد موثر در ترشح تستوسترون بوده که در درمان کمبود تستوسترون در مردان می‌توانند نقش داشته باشند.

درمان دارویی کمبود تستوسترون در مردان

در مواردی می‌توان با کمک درمان خارجی تستوسترون افراد مبتلا به کاهش تستوسترون را درمان نمود. مردانی که سابقه بیماری‌های قلبی، غلظت خون بالا، کم‌خونی، سرطان سینه و پروستات دارند؛ گزینه مناسبی برای دارو درمانی نیستند.

دارو درمانی و درمان خارجی با تستوسترون از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. می‌توان تستوسترون خارجی را از طریق تزریق، ژل، قرص‌های زیر زبانی، کاشت ایمپلنت‌های آزادکننده هورمون تستوسترون به بدن وارد کرد. علائم کمبود تستوسترون معمولا ۴ تا ۶ هفته پس از درمان با تستوسترون خارجی رفع خواهد شد.

سخن آخر

کمبود تستوسترون در مردان معمولا در دوران بعد از بلوغ شناسایی می شود. تستوسترون علاوه بر عملکرد جنسی بر بخش های دیگر جسم مردان مثل رشد موها، نحوه تفکر، قدرت ماهیچه ها، استخوان ها، مفاصل و… تاثیر دارد. بنابراین در صورت مشاهده علائم کمبود تستوسترون در مردان باید هرچه زودتر برای درمان اقدام کنید. درمان کمبود تستوسترون در مردان به روش های خانگی و پزشکی صورت می گیرد. در درمان های خانگی معمولا با رژیم غذایی مناسب می توان هورمون تستوسترون را تنظیم کرد.

اما در روش های پزشکی با استفاده از داروها و سایر روش ها کمبود تستوسترون در مردان را درمان می کنند. اگر شما یا همسرتان در این زمینه دچار مشکل شده اید؛ هر چه زودتر برای بهبود اوضاع با شماره های درج شده تماس گرفته و از خدمات درمانی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان کمبود تستوسترون در مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تستوسترون در مردان | درمان کمبود تستوسترون مردان



:: برچسب‌ها: تستوسترون در مردان | درمان کمبود تستوسترون مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شناخت علائم اعتیاد به شیشه برای بسیاری از افراد و به خصوص خانواده‌هایی که فرزندانشان در سنین نوجوانی قرار دارند اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که شما با این علائم و نشانه‌ها آشنایی داشته باشید می‌توانید سریع‌تر متوجه وضعیت اعتیاد در نزدیکانتان شده و برای کمک به آن‌ها اقدام کنید.

توجه داشته باشید در صورت مشاهده علائم اعتیاد به شیشه در اطرافیان خود بر احساسات و هیجانات خود کنترل داشته باشید و موضوع را با یک مشاور و روانشناس در زمینه اعتیاد در میان بگذارید. گاهی تصمیمات عجولانه می‌تواند شرایط را برای درمان و ارتباط سخت تر کند. در این مطلب راجع به ماده مخدر شیشه و علائم اعتیاد به شیشه از جنبه‌های مختلف صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع: علائم اعتیاد به شیشه

شیشه چیست؟

شیشه یا کریستال یک ماده مخدر صنعتی است که از مت آمفتامین تهیه می‌شود. این ماده مخدر به صورت یک پودر بی رنگ و بی بو است که شبیه به ذرات خورده شیشه یا کریستال بوده و به همین خاطر در میان مردم به این نام شناخته می‌شود.

به طور کلی ترکیبات مت آمفتامین باعث تحریک سیستم اعصاب مرکزی در مصرف کننده شده و از طریق تحریک مغز به ترشح دوپامین، یک احساس شادمانی و پرانرژی بودن کاذب را در فرد ایجاد می‌کند. این احساس پرانرژی بودن و بی نیازی به خواب معمولاً باعث می‌شود که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان و یا صاحبان مشاغلی که نیاز به کاهش خواب آلودگی و افزایش تمرکز دارند به سمت مصرف این ماده گرایش پیدا کنند.

با این حال مصرف این ماده به شدت اعتیاد آور بوده و به دلیل تاثیرات نامطلوبی که در مغز فرد ایجاد می‌کند، ترک اعتیاد به شیشه دشواری‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

نحوه مصرف شیشه

شیشه را اکثرا در آب و یا الکل حل کرده و در رگ تزریق می کنند. روش دیگر استفاده از شیشه دود کردن آن ( تدخین) و یا بلعیدن آن و یا استنشاق آن از را ه بینی و دهان است.

اثرات مصرف شیشه به شکل تدخینی ۸ تا ۲۴ ساعت می باشد و مصرف شیشه بسیار خطرناک است و مشکلات روانی شدیدی را در فرد ایجاد می کند.

علائم مصرف شیشه

برای بسیاری از افرادی که نگران علائم اعتیاد به شیشه در نزدیکانشان هستند این سؤال پیش خواهد آمد که نشانه‌های مصرف شیشه چیست؟ و یا به عبارت دیگر چطور می‌توان تشخیص داد که فردی شیشه مصرف کرده است؟

برای پاسخ به این سؤال باید گفت که مصرف شیشه باعث بروز نشانه‌های مشخصی در رفتار فرد شده و تغییرات جسمی و روانی خاصی را به دنبال دارد که با شناسایی آن‌ها می‌توانید متوجه مصرف شیشه در وی شوید. مهم‌ترین نشانه‌های مصرف و اعتیاد به شیشه موارد زیر را در برمی‌گیرد.

  • افزایش انرژی و تمایل فرد برای فعالیت بدون اینکه احساس خستگی یا خواب آلودگی داشته باشد.
  • کاهش اشتها
  • افزایش تعریق بدن
  • قرمزی چشم و گشاد شدن مردمک چشم‌ها
  • تحریک پذیری و پرخاشگری
  • بدبینی و پارانوئید
  • بروز توهمات حسی

درصورتی که همه یا تعدادی از این نشانه‌ها را در فردی مشاهده کردید بهتر است هرچه سریعتر با یک متخصص در زمینه ترک اعتیاد مشورت کنید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد که چطور با این افراد برخورد کنید و آن‌ها را برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد ترغیب نمایید.

علائم اعتیاد به شیشه

مصرف شیشه باعث افزایش ترشح دوپامین در مغز می‌شود. با توجه به اینکه دوپامین نقش مهمی در احساس شادمانی و انرژی دارد، مصرف شیشه باعث بروز یک حالت خوشایند در فرد می‌شود که او را برای مصرف مجدد یا اعتیاد به شیشه ترغیب می‌کند. اعتیاد به شیشه نشانه‌ها و علائم را به همراه دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. با توجه به اهمیت زمان در درمان اعتیاد به هرگونه ماده مخدر درصورتیکه با این نشانه‌ها در فردی مواجه شدید بهتر است هرچه سریعتر برای درمان اقدام نمایید.

علائم رفتاری اعتیاد به شیشه

تغییرات رفتاری یکی از مشهودترین نشانه‌هایی است که به دنبال مصرف شیشه اتفاق می‌افتد. این افراد به دلیل انرژی بالایی که در اثر مصرف شیشه به دست آورده‌اند معمولاً بسیار فعال بوده و بدون نیاز به استراحت یا احساس خستگی مشغول انجام فعالیت‌های مختلف می‌شوند؛ اما در کنار فعالیت و پرانرژی بودن نشانه‌هایی همچون موارد زیر در فرد نیز دیده می شود :

پرخاشگری و تحریک پذیری

حرف زدن‌های طولانی مدت

پرش افکار

تغییر دائمی موضوع بحث

 

علائم روانی اعتیاد به شیشه

مصرف شیشه تاثیرات جدی بر مغز مصرف کننده خواهد داشت که باعث بروز نشانه‌های روانی اعتیاد به شیشه می‌شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

توهم و هذیان ( اکثر خیانت و جنسی )

بدبینی شدید به خصوص نسبت به اعضای خانواده و نزدیکان

احساس به قصد آسیب رساندن و جاسوسی توسط اطرافیان

علاوه بر این شیشه به دلیل خاصیت تحریک کنندگی باعث افزایش سطح توجه فرد به محیط پیرامون و بالا رفتن قدرت تمرکز می‌شود و با افزایش میزان دوپامین یک احساس شادی کاذب را در فرد ایجاد می‌کند.

درصورتی که مصرف شیشه ادامه پیدا کند فرد دچار تغییرات جدی در وضعیت مغز می‌شود تا جایی که ممکن است مغز معتادین به شیشه، توانایی تولید دوپامین به صورت طبیعی را از دست بدهد و در نتیجه فرد بدون استفاده از این ماده نمی‌تواند احساس شادی را تجربه کند. این افراد معمولاً به دنبال قطع یا کاهش مصرف و ترک اعتیاد به شیشه احساس افسردگی شدیدی را تجربه می‌کنند.

علائم جسمانی اعتیاد به شیشه

مصرف شیشه باعث بروز مشکلات جسمی برای فرد می‌شود که از جمله این علائم اعتیاد به شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

تعریق بیش از حد

قرمز شدن چشم‌ها

گشادی مردمک

افزایش ضربان قلب

تندی تنفس

کاهش اشتها

مثلث اعتیاد

روانشناسان معتقدند که وجود سه نشانه در کنار هم به معنای اعتیاد به هرگونه ماده مخدر و همچین اعتیاد به شیشه است. در نتیجه درصورت حضور این سه نشانه می‌توانیم با قطعیت راجع به اعتیاد فرد به شیشه صحبت کنیم. این سه نشانه که به آن‌ها مثلث اعتیاد نیز گفته می‌شود شامل موارد زیر است.

  • پس از چندین بار مصرف شیشه فرد احساس می‌کند که با استفاده از این ماده به اندازه سابق به احساس لذت دست پیدا نمی‌کند و به همین خاطر میزان مصرف به صورت مداوم افزایش پیدا می‌کند.
  • درصورتی که فرد مصرف شیشه را قطع کند و یا کمتر از قبل مصرف کند نشانه‌های جسمی و روانی ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد.
  • معتادان به شیشه زمان زیادی را صرف تهیه و استفاده از این ماده مخدر می‌کنند که باعث می‌شود از بسیاری از کارهای دیگر خود عقب بیفتند.

عوارض مصرف شیشه | عوارض اعتیاد به شیشه

ماده مخدر شیشه قوی‌ترین نوع مت‌آمفتامینی است که تاکنون شناخته شده و به همین خاطر اثرات نامطلوب بسیاری را در جسم و روان فرد ایجاد می‌کند که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • به دنبال تحریک مداوم بدن توسط شیشه، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشارخون در این افراد افزایش پیدا می‌کند.
  • لرزش مداوم دست
  • آسیب دیدن دندان‌ها
  • کاهش وزن شدید و مشکلات مرتبط با آن
  • نوسانات خلقی و ابتلا به بیماری‌های روحی مثل افسردگی و اضطراب
  • بروز مشکلات مربوط به حافظه
  • آسیب دیدن جدی یا از بین رفتن بخش‌هایی از بافت مغز

نشانه‌های مسمومیت با شیشه

مصرف بیش از حد شیشه باعث اوردوز یا بروز مسمومیت می‌شود که می‌تواند خطرات جدی را به همراه داشته باشد. برخی از رایج‌ترین علائم مسمومیت با شیشه شامل موارد زیر می‌باشند.

  • افزایش دمای بدن
  • لرزش عضلات بدن
  • بی قراری و سرآسیمگی
  • تنفس سریع
  • احساس سردرگمی
  • افزایش فشار خون
  • تعریق بیش از حد
  • ادرار تیره رنگ
  • غش یا کما

 

نشانه‌های ترک اعتیاد به شیشه

افرادی که اعتیاد به شیشه دارند درصورت ترک مصرف یا کاهش میزان مصرف به نسبت دفعات گذشته، مشکلات جسمی و روانی ناخوشایندی را تجربه می‌کنند که معمولاً برای فرار از آن به سراغ مصرف مجدد شیشه می‌روند؛ اما در صورتیکه فرد مصرف مجدد را شروع نکند این نشانه‌ها معمولاً پس از یک هفته پایان پیدا می‌کند.

اگرچه نشانه‌های روانی مانند افسردگی ممکن است برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند. اصلی‌ترین نشانه‌های ترک شیشه شامل موارد زیر است

  • احساس افسردگی
  • خستگی و نیاز به خواب
  • سردرگمی و گیجی
  • بازگشت اشتها و پرخوری

درمان اعتیاد به شیشه

درصورتی که قصد درمان اعتیاد به شیشه و قطع مصرف را دارید بهتر است از قطع ناگهانی و خودسرانه مصرف جدا خودداری کنید. این مسئله می‌تواند باعث بروز نشانه‌های شدید و خطرناک جسمی و روانی باشد. بهتر است برای ترک اعتیاد از مشاورین و متخصصین ترک اعتیاد کمک بگیرید و بر اساس روش‌های موجود برای این کار اقدام کنید.

به طور کلی ترک اعتیاد به شیشه شامل دو مرحله سم زدایی یا ترک جسمی اعتیاد و جلسات رواندرمانی برای جلوگیری از بروز آسیب‌های روحی جدی است. ترک مصرف شیشه معمولا باعث بروز نشانه‌های ناخوشایندی همچون ابتلا به افسردگی می‌شود که بسیاری از افراد برای فرار از آن به مصرف مجدد شیشه روی می‌آورند.

از طرفی بدرفتاری خانواده و نزدیکان با این افراد می‌تواند دلیل دیگری برای سرخوردگی و میل به مصرف مجدد باشد. به همین خاطر جلسات بازپروری با هدف درمان بیماری‌های روحی ناشی از ترک اعتیاد به شیشه و همین‌طور آموزش راهکارهایی برای مقاومت در برابر میل به مصرف مجدد ایجاد شده‌اند. مشاورین به بیماران کمک خواهند کرد تا از طریق بهبود ارتباط با نزدیکان و پیدا کردن اهداف مناسب برای زندگی، پس از ترک اعتیاد شرایط مطلوبی داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. چطور می‌توان تشخیص داد که فردی شیشه مصرف کرده است؟

مصرف شیشه نشانه‌های مشخصی در رفتار و حالات فرد ایجاد می‌کند که از جمله آنها کاهش اشتها، فعالیت طولانی مدت بدون احساس خستگی، تعریق بدن، احساس پرخاشگری یا تحریک پذیری را می‌توان نام برد.

2. علائم اعتیاد به شیشه از چه زمانی در فرد قابل مشاهده هستند؟

آنچه به عنوان نشانه‌های مصرف یا اعتیاد به شیشه از آن صحبت می‌شود معمولاً در پی مصرف شیشه مشخص می‌شود و نیاز به گذشت زمان ندارد. البته این مسئله می‌تواند با توجه به میزان مصرف و سن و جنسیت مصرف کننده تا حدودی متفاوت باشد.

3. اگر فردی به دنبال مصرف شیشه دچار توهم شده باشد چه باید کرد؟

شما نمی‌توانید برای تغییر توهم در فرد کاری انجام دهید مهم‌ترین مسئله این است که در صورت مشاهده چنین شرایطی با فرد مخالفت نکرده و به‌سرعت با مراکز درمانی تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: علائم اعتیاد به شیشه



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به شیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مردان متعصب و حساس برای خانم ها چالش های به خصوصی ایجاد می‌کنند. تقریباً همه خانم‌ها دوست دارند که همسرشان روی آنها تعصب داشته باشد. تعصب های مردانه به زنان این احساس را می‌دهد که همسرشان دوستشان دارد و می‌توانند به او تکیه کنند. بااین‌حال تعصب نیز مانند هر چیز دیگری وقتی بیش از حد باشد مشکلاتی را به همراه می‌آورد. حساسیت بیش از حد، رنگ تعصب به خود می‌گیرد. و این وضعیت به جای لذت‌بخش بودن، زندگی مشترک را برای خانم دشوار می‌سازد.به همین خاطر شناخت خصوصیات مردان متعصب به‌خصوص قبل از ازدواج و همین‌طور آشنایی با روش‌های برخورد با آنها پس از ازدواج از جمله مسائلی است که باید به آن توجه کنید. همچنین اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی از پس شرایط برنمی‌آیید حتما برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: مردان متعصب | خصوصیات و نحوه برخورد با مرد متعصب

تفاوت تعصب و غیرت

غیرت و تعلق خاطر احساسی است که بسیاری از ما تجربه می‌کنیم. این احساس را فقط مردان و آن هم تنها راجع به همسر خودشان تجربه نمی‌کنند. بلکه هر انسانی وقتی به یک موضوع علاقه دارد و می‌خواهد از آن مراقبت کند می‌توانیم بگوییم روی آن غیرت دارد.

به‌طورکلی می‌توان گفت غیرت به معنای علاقه داشتن به یک چیز و تلاش برای مراقبت از آن است. در نتیجه هم خانم‌ها و هم آقایان این احساس را تجربه می‌کنند. وقتی غیرت روی یک موضوع بسیار زیاد می‌شود رنگ و بوی تعصب پیدا می‌کند. تعصب به معنای تمایل و پایبندی غیرمنطقی و افراطی به یک عقیده است.

یکی از شرایطی که زیاد از تعصب صحبت می‌شود رابطه میان زوجین است. این تعصب در اکثر مواقع باعث ناراحتی خانم‌ها و آسیب‌دیدن آنها از نظر روحی می‌شود. به همین خاطر بسیار مهم است که راجع به این مسئله، به‌خصوص قبل از ازدواج شناخت کافی داشته باشید. ما در ادامه بعضی از خصوصیات مردان متعصب را بررسی می‌کنیم.

خصوصیات مردان متعصب

احتمالا رفتارهای آزاردهنده ای از طرف مقابلتان حس کرده اید که به دنبال خصوصیات مردان متعصب هستید. و یا شاید می خواهید به نحوی این خصوصیات را در خود از بین ببرید. ما در ادامه به برخی از ویژگی های مشترک مردان متعصب اشاره کرده ایم. اما به غیر از این خصوصیات ممکن است ویژگی های دیگری (چه مثبت و چه منفی) نیز داشته باشد. شما به کمک متخصص روانشناسی می‌توانید این خصوصیات را در خود از بین ببرید و یا ارتباط خود را بهبود ببخشید. برای دریافت اطلاعات لازم درباره مردان مناسب ازدواج کلیک کنید.

1- منطقی نیستند

اولین و رایج‌ترین ویژگی تعصب این است که طرف مقابل علاقه‌ای به بحث‌های منطقی ندارد. تعصب به یک موضوع بیش از آنکه به معنای درک و شناخت از آن باشد یک حالت هیجانی افراطی است. به همین خاطر اکثر اوقات شما نمی‌توانید راجع به عقاید این افراد با آنها صحبت کنید. ایراد گرفتن از اعتقادات آنها باعث عصبانیتشان خواهد شد. زیرا معمولاً نمی‌توانند به‌صورت منطقی از اعتقادات خود دفاع کنند.

2- فقط مردان متعصب درست می‌گویند!

مردان متعصب معمولاً هیچ دیدگاهی به جز نظر خودشان را قبول ندارند. به همین خاطر وقتی رفتارها یا عقایدی متفاوت با خودشان می‌بینند به‌شدت آن را محکوم می‌کنند. از نظر آنها فقط چیزی که خودشان می‌گویند و به آن اعتقاد دارند درست است.

3- انعطاف‌پذیر نیستند

یکی از ویژگی‌های تعصب این است که بیش از حد خشک است. در حقیقت مردان متعصب هیچ انعطافی در مقابل رفتارهای دیگران ندارند. از نظر آنان مردم به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌شوند. و فقط کسانی که مانند آنها فکر می‌کنند خوب یا درست هستند.

شما در صحبت‌های مردان متعصب کلمه “باید” را زیاد می‌شنوید. در حقیقت ذهن آنها به دلیل انعطاف‌ناپذیری که دارد فکر می‌کند یک اجبار پشت هر مسئله‌ای وجود دارد. به همین خاطر شما باید آن‌طور که آنها می‌گویند رفتار کنید.

4- مردان متعصب به تمام رفتارهای شما حساسیت نشان می‌دهد

یکی از خصوصیات مردان متعصب این است که کنار آنها احساس آرامش نمی‌کنید. شما نمی‌توانید خودتان باشید و هر کاری که دوست دارید را انجام بدهید. تمامی رفتارهای شما همیشه زیر ذره‌بین این مردان قرار دارد. و معمولاً هم بیش از حد به هر رفتاری حساسیت نشان می‌دهند. در حقیقت شما هر کاری که بکنید این مردان دلیلی برای اشتباه یا نامناسب بودن آن پیدا می‌کنند.

5- پیگیری‌های بیش از حد

مردان متعصب وقتی از شما دورند همه تلاششان را برای کنترل از راه دور انجام می‌دهند. برای مثال آنها پیگیری می‌کنند که آیا شما در خانه هستید یا خیر؟ اگر در یک جمع باشید از شما می‌خواهند تماس بگیرید تا متوجه اوضاع آن جمع بشوند. به‌طورکلی می‌توان گفت مردان متعصب به شما اجازه نمی‌دهند که حریم شخصی خودتان را داشته باشید.

6- کنترل‌گری مردان متعصب

فرد متعصب هیچ عقیده‌ای به جز آنچه خودش می‌گوید را قبول ندارد. به همین خاطر همه تلاشش را می‌کند تا شما را نیز مانند خودش کند. در غیر این صورت شما اشتباه هستید. پس ممکن است ببینید که آنها به همه رفتارهای شما دقت می‌کنند. و سعی می‌کنند همه آنها را آن‌طور که خودشان دوست دارند تغییر بدهند.

دلایل تعصب در مردان

تربیت‌های اشتباه

یکی از اصلی‌ترین دلایل تعصب بیش از حد تربیت‌های خانوادگی است. به همین خاطر است که شما معمولاً تعصب یا عقاید اشتباه را در تمام اعضای یک خانواده می‌بینید. در حقیقت پدر و مادر، معلم یا هرکس دیگری که در زمان تربیت کودک همراه او بوده به باورهای او به‌گونه‌ای شکل داده که امروزه به‌صورت افراطی از آنها دفاع کند. برای آشنایی با انواع معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

ترس ازدست‌دادن

مردان متعصب از این که شما را از دست بدهند می‌ترسند. در حقیقت این مردان در اعماق ذهنشان می‌دانند که توانایی مدیریت یک رابطه را ندارند. به همین خاطر سعی می‌کنند با رفتارهای خشک و افراطی این رابطه را برای خودشان نگه دارند.

نیازهای ناهشیار

زیگموند فروید، روانکاو معروف معتقد بود که بسیاری از مواقع تعصب به معنی نیازهایی در ذهن ناهشیار است. او معتقد بود وقتی یک نفر علاقه یا تمایلی را در ذهنش احساس می‌کند که خیلی موردپسند جامعه نباشد، آن را سرکوب کرده و به ناهشیار می‌فرستد؛ و اعتقادی درست مخالف آن را در هشیاری به دست می‌آورد.

یکی از نشانه‌های این موضوع نیز تعصب بیش از حد، یعنی علاقه یا نفرت افراطی به یک چیز است. به همین خاطر ممکن است مردان متعصب نیز در ذهن ناهشیار خود علاقه‌هایی از جنس مخالف با مذهب یا غیرت داشته باشند.

ازدواج با مردان حساس و متعصب

همان‌طور که گفتیم ازدواج با مردان متعصب می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. شاید در ابتدا این موضوع برایتان جالب باشد که یک نفر تا این حد به شما توجه دارد. اما از خودتان سؤال کنید که آیا می‌توانید برای یک عمر این رفتار را تحمل کنید؟ بسیاری از خانم‌ها دیریازود و برخلاف تصوری که در ابتدا داشته‌اند از تعصب‌های بیش از حد خسته می‌شوند.

ارتباط با مردان متعصب به این معناست که شما هرگز نمی‌توانید آزادی‌های فردی یا حریم شخصیتان را داشته باشید؛ یا به‌عبارت‌دیگر باید سلطه و کنترل همیشگی طرف مقابل را بپذیرید. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که قبل از ازدواج با این افراد به‌خوبی فکر کنید. شما می‌توانید برای بررسی همه‌جانبه شرایط از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید.

چطور با مردان متعصب برخورد کنیم

1- با همسرتان صحبت کنید

به‌خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید یک مرد متعصب را تغییر بدهید. پس صحبت‌کردن از عقاید او و درست و غلط بودن آنها را فراموش کنید. اگر می‌خواهید با همسرتان صحبت کنید بهتر است او را از احساسات خودتان آگاه کنید. در یک فضای دوستانه برای همسرتان توضیح دهید که رفتار او چه احساسی در شما به وجود آورده و سعی کنید با کمک هم راهکاری برای این شرایط پیدا کنید.

2- زنگ خطرها را شناسایی کنید

اگر می‌خواهید از دعوا و اختلاف با همسرتان جلوگیری کنید بهتر است موقعیت‌هایی که او را ناراحت می‌کنند شناسایی کنید. وقتی شما این نشانه‌ها را پیدا کرده باشید بهتر می‌توانید آنها را کنترل کنید. و در نتیجه کنترل آنها، پرخاشگری همسرتان را نیز کنترل کرده‌اید.

3- به همسرتان احساس امنیت بدهید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع، مردان متعصب می‌ترسند که همسرشان را از دست بدهند. به همین خاطر یک راه‌حل این است که شما علاقه و محبت خود را به همسرتان نشان بدهید. سعی کنید با رفتار و صحبت‌هایتان این باور را در او ایجاد کنید که هیچ‌کس به‌اندازه او برایتان اهمیت ندارد.

4- مقابله‌به‌مثل را کنار بگذارید

بخواهید یا نخواهید شما با یک فرد متعصب ازدواج کرده‌اید. همان‌طور که گفتیم شما نمی‌توانید این افراد را تغییر بدهید. یا حداقل برای تغییر دادن آنها به زمان خیلی طولانی نیاز دارید. به همین خاطر بهتر است او را همان‌طور که هست بپذیرید. پس یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که از برخوردهای تند، اختلاف و دعوا یا تلاش برای تحریک حسادت آنها دست بردارید. به‌جای این کارها تلاش کنید تا با او به یک راه‌حل منطقی برسید.

نقش مشاوران در تصمیم گیری درباره مردان متعصب

اگر نمی‌دانید با همسر متعصبتان چطور برخورد کنید کمک‌گرفتن از مشاوران خانواده می‌تواند راهکار مفیدی باشد. این مشاورین به شما و همسرتان کمک می‌کنند راه‌های صحیح صحبت‌کردن و برخورد با یکدیگر را یاد بگیرید. به‌علاوه اگر همسرتان حاضر نیست برای مشاوره بیاید شما می‌توانید این کار را به‌تنهایی انجام دهید. مشاور باتوجه‌به تخصص و دانشی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا روش‌های صحیح ارتباط برقرار کردن با این فرد را یاد بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان متعصب و حساس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

همسرم تعصب زیادی دارد طور که اجازه نمی‌دهد به‌تنهایی از خانه بیرون بروم، چطور می‌توانم او را متوجه اشتباهش بکنم؟

بهتر است با همسرتان صحبت کنید و احساس خود را راجع به رفتارش توضیح دهید. اگر فکر می‌کنید که صحبت‌کردن با او نتیجه‌ای نخواهد داشت بهتر است یک تصمیم جدی برای رابطه‌تان بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مردان متعصب | خصوصیات و نحوه برخورد با مرد متعصب



:: برچسب‌ها: مردان متعصب | خصوصیات و نحوه برخورد با مرد متعصب ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قطع ناگهانی رابطه تجربه دردناکی است که می‌تواند برای مدتی شرایط روحی شما را به هم بریزد. در این شرایط طرف مقابل فرصتی برای خداحافظی یا حتی شنیدن صحبت‌های شما در نظر نگرفته و به همین خاطر روابطی که به‌صورت ناگهانی پایان پیدا می‌کنند نسبت به رابطه‌هایی که با توافق طرفین پایان می‌یابند فشار روانی بیشتری را برای فرد به همراه خواهد داشت.

احتمالاً با خود به این فکر می‌کنید که طرف مقابل هیچ ارزشی برای شما و احساساتی که برایش هزینه کردید قائل نشده و این حتی می‌تواند باعث بدبینی نسبت به تمامی روابط در آینده شود. به همین خاطر مراقبت از سلامت روان در این شرایط اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به میزانی که بتوانید سریع‌تر با شرایط پیش‌آمده کنار بیایید. وقتی واقعیت را بپذیرید سریع‌تر جریان زندگی خود را به حالت عادی برمی‌گردانید.

منبع: علت قطع ناگهانی رابطه عاشقانه

قطع ناگهانی رابطه

حساب کسانی که بارها و بارها از این رویه برای جدا شدن استفاده می کنند جداست. اما مردان و زنان زیادی هم هستند که در رابطه به نقطه ای می رسند که بهترین راهکار را قطع ناگهانی رابطه می‌یابند. این افراد معمولا مدت ها برای تغییر شرایط تلاش کرده اند. اما یک جرقه یا رویدادی که از دیگری پیش پا افتاده می تواند صبر این افراد را لبریز کند. اما رابطه شما هر چقدر هم که سمی باشد، بهتر است به جای قطع ناگهانی رابطه به دنبال راهکاری مسالمت آمیز مناسب برای پایان دادن آن باشید.

هزینه هایی که ما بابت شریک احساسی خود می کنیم همیشه مادی نیست. ما آدم ها با هر جنسیت و نژادی که باشیم در رابطه عاشقانه بیش از هر زمانی آسیب پذیر می شویم. پس باید در این باره مسئولانه برخورد نمایید. در ادامه به علت ها و راه های جاگزین قطع ناگهانی رابطه عاشقانه پرداخته ایم.

علت و دلیل قطع ناگهانی رابطه عاطفی

یک رابطه با توجه به تمامی شرایط و ویژگی‌هایی که دارد و همین‌طور خصوصیات اخلاقی هر یک از دو طرف ممکن است با دلایل متفاوتی پایان پیدا کند. شاید گاهی اوقات از اینکه به طرف مقابل بگوییم “می‌خوام این رابطه رو تموم کنیم” احساس گناه کنیم و یا شاید به دلیل ترس از سخت شدن شرایط یا نزدیک شدن زیاد بخواهیم تمام کنیم.

این‌ها از شایع‌ترین دلایلی هستند که باعث قطع ناگهانی رابطه عاطفی می‌شوند. در کنار این مسائل برخی ویژگی‌های شخصیتی مانند عدم مسئولیت‌پذیری یا بی‌توجهی نسبت به احساسات دیگران نیز باعث پایان دادن یک‌طرفه به رابطه می‌شوند.

یک رفتار اشتباه اما رایج در شرایطی که رابطه عاطفی شما ناگهانی و از جانب طرف مقابل قطع شده این است که به دنبال دلیلی برای این موضوع بگردید. اگرچه پیدا کردن این دلیل بزرگ‌ترین سؤال و شاید حق طبیعی شما باشد اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که شما راهی برای فهمیدن این دلایل ندارید و علاوه بر این دانستن علت تغییری در شرایط ایجاد نمی‌کند.

واقعیت این است که رابطه عاطفی شما پایان یافته و اکنون می‌بایست به دنبال راهکارهایی برای ادامه زندگی خود پس از این تجربه باشید. درنتیجه با همه دشواری که این تغییر نگرش به همراه دارد بهتر است سعی کنید پس‌ازاین ذهن خود را معطوف به مسائلی که برایتان کاربرد دارند نگه دارید.

پیامدهای قطع ناگهانی رابطه

تلاش برای حفظ سلامت روان آن هم در شرایطی که رابطه عاطفی شما به‌طور ناگهانی قطع شده، قطعاً بسیار دشوار خواهد بود. بااین‌حال اگر بدانید چه اتفاقاتی در انتظار شما هستند یا به‌عبارت‌دیگر می‌بایست خود را از چه چیزهایی محافظت کنید احتمالاً قدرت بیشتری برای این کار خواهید داشت.

به همین خاطر در این بخش راجع به پیامدهای قطع ناگهانی رابطه صحبت خواهیم کرد. اگر هر یک از این پیامدها برای شما ایجاد شده و احساس می‌کنید توانایی مبارزه با آن را ندارید بهتر است مشاوره رابطه دختر و پسر بگیرید.

1- ایجاد ابهام برای طرف مقابل

هنگامی‌که رابطه‌تان به‌صورت ناگهانی و یک‌طرفه قطع می‌شود احتمالاً ابتدا دچار شوک و ناباوری خواهید شد. در این شرایط ممکن است فکر کنید برای شریک احساسی‌تان مشکلی پیش آمده و حتی نگران او باشید یا تصور کنید دیر یا زود باز خواهد گشت. این ابهام باعث خواهد شد تا احساس کنید عملاً هیچ کنترلی روی شرایط موجود ندارید و این می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و فشار روانی در شما باشد.

2- قطع رابطه و از دست دادن اعتمادبه‌نفس

پس از مدتی که از قطع رابطه گذشت و باور کردید که ارتباط شما تمام شده، احتمالاً با این تصور درگیر خواهید شد که طرف مقابل هیچ ارزش و احترامی برای شما قائل نشده و برخلاف تصورتان او هیچ علاقه و دل‌بستگی به شما نداشته است. اگر به این باور بها دهید و خود را سرزنش کنید به این معناست که شما خودتان را برای رفتار نامناسب دیگران تنبیه می‌کنید و این می‌تواند اعتمادبه‌نفس و باور شما به خودتان را تحت تأثیر قرار دهد.

3- ناراحتی‌های روحی

پایان یک رابطه عاطفی همیشه با احساسات منفی همراه است. در شرایطی که رابطه شما بدون دلیل و به‌صورت ناگهانی تمام شده این احساسات با شدت بیشتری برای شما اتفاق خواهند افتاد. در این دوره شما هیجانات منفی مانند غم و خشم نسبت به طرف مقابل یا حتی خودتان را تجربه خواهید کرد.

بهتر است به خودتان بابت این احساسات حق بدهید، اما اگر این احساسات شدت بیشتری پیدا کرده و تحملش برایتان سخت شده یا برای مدتی طولانی ادامه یافت بهتر است در این زمینه با یک مشاور متخصص صحبت کنید.

4- قطع رابطه دلیل بدبینی نسبت به روابط عاطفی

خاطرات بد در بسیاری از مواقع باعث می‌شوند تمایلی به تکرار یک موضوع نداشته باشیم. شکست در رابطه می‌تواند باعث ایجاد بدبینی یا احساس ناامنی نسبت به تمامی روابط عاطفی در شما شده و حاضر نباشید رابطه جدیدی را شروع کنید. با توجه به اینکه این شرایط می‌تواند اثرات منفی بسیاری در زندگی‌تان داشته باشد، بهتر است برای برطرف کردن آن از یک روانشناس کمک بگیرید.

راهکارهایی برای کنار آمدن با قطع ناگهانی رابطه

مهم‌ترین سؤالی که با قطع ناگهانی رابطه عاطفی برای هر کسی ایجاد می‌شود این است که از این به بعد باید چه‌کار کنم؟ بعضی از ما به دنبال راهکاری برای ایجاد ارتباط مجدد هستیم و برخی دیگر سعی می‌کنیم با احساسات منفی‌مان کنار بیاییم، اما واقعاً پس از تمام شدن یک رابطه آن‌هم به‌صورت ناگهانی و یک‌طرفه چه باید کرد؟

با واقعیت روبه‌رو شوید

در اولین قدم شما می‌بایست واقعیت را هرچند تلخ بپذیرید. سعی کنید برای مدتی به خودتان برای داشتن احساسات منفی حق بدهید و هرگز سعی نکنید احساسات خود را سرکوب کنید. یکی از مراحلی که شما پس از شکست عشقی تجربه خواهید کرد چانه‌زنی است.

چانه‌زنی به این معناست که فرد مرتباً با خود تصور می‌کند که اگر کاری انجام دهد شریک احساسی او باز خواهد گشت. به همین خاطر هنگامی‌که قرار است واقعیت را بپذیرید دست از چانه‌زنی بردارید. امیدواری برای اینکه دیر یا زود طرف مقابل بازخواهد گشت و بابت رفتارش توضیح منطقی به شما خواهد داد را فراموش کنید. به خاطر داشته باشید تا زمانی که به‌جای پذیرفتن حقیقت به امید بازگشت ا و باشید احساسات منفی که تجربه می‌کنید ادامه خواهند داشت.

جلسه خداحافظی ترتیب دهید

مشاورین خانواده معتقدند هنگامی‌که برای پایان دادن به یک رابطه با شریک عاطفی خود صحبت کنید و حتی جلسه‌ای را به‌عنوان خداحافظی در نظر بگیرید باعث خواهد شد تا هضم واقعیت برای هر دو طرف آسان‌تر باشد. پس از گذشت مدتی از قطع رابطه و در شرایطی که طرف مقابل نیز تمایلی به صحبت داشت بهتر است شما نیز این جلسه را ترتیب دهید و پس از شنیدن صحبت‌های طرف مقابل با او خداحافظی کنید.

اما اگر او حاضر به صحبت با شما نیست یا خودتان به هر دلیلی نمی‌خواهید با او روبه‌رو شوید می‌توانید این جلسه را به‌تنهایی و به‌صورت نمادین برگزار کنید. بعضی از متخصصین معتقدند بهتر است حتی تمامی خاطرات، عکس‌ها یا هدایا را نیز در این مراسم نمادین دفن کنید و به‌نوعی برای رابطه خود مراسم سوگواری ایجاد کنید.

تخلیه هیجانات منفی

هیجانات منفی مثل خشم اگر درون شما بمانند می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. یکی از راهکارهایی که برای تخلیه این احساسات وجود دارد این است که تمامی خشم و ناراحتی که از طرف مقابل دارید را روی یک نامه بنویسید، اما آن را پست نکنید و یا تصور کنید او روبه‌رویتان نشسته و با وی صحبت کنید.

به زبان آوردن احساسات منفی که تجربه می‌کنید تا حد زیادی می‌تواند در کاهش شدت آن‌ها تأثیر داشته باشد. و در نهایت برای جلوگیری از بروز چنین روابطی مقاله نشانه های روابط ناسالم را مطالعه کنید.

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟

شما در هرزمانی از رابطه یا پس از قطع ناگهانی رابطه می‌توانید با کمک مشاورین خانواده شبهات خود را برطرف کنید یا به بهبود شرایط روحی خود کمک کنید. اما کمک گرفتن از مشاورین در برخی شرایط اهمیت بیشتری دارد و بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند مشکلات جدی را در سلامت روان ایجاد کند:

  • هنگامی‌که احساس می‌کنید شدت هیجانات منفی مثل غم یا خشم به میزانی است که تحمل آن برایتان دشوار شده و یا احتمال دارد به خود یا دیگران آسیب برسانید بهتر است هرچه سریع‌تر با یک مشاور در این زمینه مشورت نمایید.
  • اگر برای طولانی‌مدت هیجانات منفی در شما باقی مانده یا به‌مرورزمان شدت آن‌ها کاهش پیدا نکرده است احتمالاً دچار اختلال سوگ شده‌اید و می‌بایست در این زمینه با یک متخصص سلامت روان مشورت نمایید.
  • اگر قطع ناگهانی رابطه یا شکست در یک رابطه عاطفی باعث شده نسبت به تمامی روابط بدبین باشید و دیگر نتوانید رابطه‌ای را شروع کنید یا در رابطه‌هایتان احساس صمیمیت نمی‌کنید.
  • در شرایطی که پس از مدتی شریک احساسی شما بازگشته و می‌خواهد مجدداً رابطه را شروع کند، بهتر است در این زمینه با یک مشاور خانواده مشورت نمایید. به خاطر داشته باشید که طرف مقابل شما عدم ثبات خود در تصمیم‌گیری را یک‌بار نشان داده و این می‌تواند زنگ خطری برای تکرار این قبیل رفتارها باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت قطع ناگهانی رابطه عاشقانه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا برخی افراد پسر ها یا دخترها ناگهان رابطه را قطع می‌کنند؟

مشکلات شخصیتی مثل عدم مسئولیت‌پذیری یا بی‌توجهی به احساسات دیگران، در کنار ترس از ایجاد صمیمیت یا احساس گناه و خجالت از مطرح کردن درخواست ازجمله دلایلی هستند که باعث می‌شود فرد تصمیم بگیرد به‌طور ناگهانی و یک‌طرفه رابطه‌ای را تمام کند.

پس از قطع ناگهانی رابطه چه کنم ؟

اولین و مهم‌ترین اقدام این است که واقعیت را بپذیرید و از تلاش برای فهمیدن علت یا درست کردن مجدد رابطه دست بردارید. پس‌ازآن بهتر است تلاش کنید از طریق نوشتن نامه‌ای که قرار نیست پست کنید یا تصور گفتگوی حضوری احساسات منفی خود را تخلیه کنید. ایجاد برنامه‌های مختلف برای خالی نبودن زمان روزانه نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: علت قطع ناگهانی رابطه عاشقانه



:: برچسب‌ها: علت قطع ناگهانی رابطه عاشقانه ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دعوای پدر و پسر نوجوان در برخی از خانواده‌ها معمولا با ورود به دوره نوجوانی آغاز می‌گردد. دیگر اعضای خانواده دائم در میان این بگو مگوها احساس ناامنی و دوگانگی پیدا خواهند کرد. این تعارضات پدر و پسر معمولا با عبور فرزند از دوره نوجوانی کمرنگ‌تر شده و به مرور فراموش می‌شود، اما اگر با راهکارهای مناسبی کنترل نشود، ممکن است زمینه بروز آسیب‌های بسیاری را فراهم کند. علل زیادی در درگیری پدر و پسر نوجوان دخیل هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اختلاف نظر و عقیده اشاره کرد که باعث ایجاد دلخوری در هر دو طرف می‌گردد. آنچه که اهمیت دارد این است که صرف نظر از دلایل ایجاد درگیری، اختلافات میان پدر و پسر بهبود پیدا کند. در صورتی که در خانواده شما این شرایط روز به روز بدتر می‌شود،

منبع: دعوای پدر و پسر و راه های آشتی دادن آن ها

دعوای پدر و پسر

دعوای پدر و پسر به اشکال مختلف دیر یا زود رخ می دهد. در نقاط مختلف زندگی پسران با پدر خود در تقابل قرار می گیرند. از نظر فروید (بنیان گذار روانکاوی) یک فرایند رشد محسوب می شود. فروید رابطه پسر، مادر و پدر را یک مثلث ادیپی می دانست.

در این رابطه پسر تلاش می کند تا پدر را از سر راه بردارد و خود به جای او مادر (ابژه) را بدست بیاورد. البته این امیال در عمیق ترین بخش های ناخودآگاه فرد وجود دارد و او خود هرگز نسبت به این امیال آگاهی ندارد.

روانشناسان دیگری چون آدلر با تبیین اصل برتری خواهی این تقابل را توجیه کرد. البته شاید شما با خواندن این مفاهیم ارتباط چندانی بین مشکل خانواده خود و این نظریه نیابید. اما باید خاطر نشان کنیم که علم روانشناسی نه به سطح هشیاری بلکه به ناهشیار شما می پردازد. بنابراین طبیعی است که این گفته ها از نظرتان غیر عادی بیاید. شما می توانید برای تحلیل و استفاده از خدمات روانشناسی جهت رفع مسائل خانوادگی و دعوای پدر و پسر تان با شماره های درج شده تماس بگیرید.

دلایل درگیری و دعوای پدر و پسر نوجوان

وقتی پسر خانواده در سنین کودکی است، در بسیاری از موارد وابسته و تابع پدر و مادر خود می‌باشد و تمامی فعالیت‌های او محدود به خانه و خانواده است و اختلافی با اعضای خانواده خود ندارد. دعوای پدر و پسر معمولا از دوران نوجوانی آغاز می شود.

با بزرگ شدن کودک و ورود او به سن نوجوانی، خلق و خو و رفتارهای او متناسب با جسم و روان او دستخوش تغییراتی می‌گردد. همین تغییرات گاها چالش‌هایی را برای خانواده ایجاد می‌کند و زمینه درگیری و دعوای پدر و پسر نوجوان فراهم می‌شود. در ادامه دلایل اصلی و رایج دعوای پدر و پسر نوجوان را بررسی کرده و توضیح داده‌ایم.

اختلاف سلیقه و نسل

میان برخی از فرزندان و والدین آن‌ها اخلاف سنی بسیاری وجود دارد. اختلاف سن در معنای کلی باعث ایجاد اختلاف نسل و سلیقه می‌شود.

وجود اختلاف سلیقه میان پدر و پسر باعث می‌شود که آن‌ها درک درستی از حرف‌ها و نیازهای یکدیگر نداشته باشند و دچار اختلاف نظر شوند. دعوای پدر و پسر خیلی اوقات ریشه در این اختلاف سلیقه ها دارد.

تفاوت سلیقه در بسیاری از موارد جزئی همچون نحوه لباس پوشیدن، نحوه کوتاه کردن مو و … شروع می‌شود و باعث ایجاد درگیری میان پدر و پسر نوجوان و ایجاد مشکلات جدی‌تر شامل اختلاف عقاید در اصول زندگی می‌گردد.

در این زمینه به دلیل اینکه پسر درگیر چالش‌های دوران نوجوانی است، پدر باید سعی کند از راهکارهای مناسب جهت ارتباط با فرزندش کمک بگیرد، تا بتواند ضمن متقاعد کردن پسرش و پیش بردن زندگی در مسیر درست، اختلاف‌ها را نیز کمرنگ‌تر کند.

دعوای پدر و پسر به دلیل تلاش برای تربیت

پسران باید به گونه‌ای تربیت شوند که در آینده توانایی تشکیل خانواده و مدیریت آن را داشته باشند. همین موضوع باعث ایجاد حساسیت پدر در تربیت پسرشان می‌شود.

سختگیری‌های پدر بر پسر نوجوان جهت تربیت او باید به شیوه صحیح انجام شود، چرا که اگر بیش از حد متعارف صورت بگیرد باعث ایجاد کدورت و دعوای پدر و پسر خواهد شد.

در حوزه تربیت جنسیتی آنچه که اهمیت دارد و تجربه نشان داده که تاثیر بیشتری بر روی نوجوانان می‌گذارد این است که در این موارد پسران از پدر خود الگوبرداری می‌کنند و کافی است پدر با رفتار خود، الگوی مناسبی برای پسرش باشد.

از طرفی دیگر اگر پدری اصرار بر آموزش و تربیت پسرش در مسئولیت پذیری دارد، می‌تواند به تدریج انجام برخی کارها را بر عهده او بگذارد تا او کم کم این مسائل را یاد بگیرد.

استقلال طلبی

وقتی پسری دوره کودکی را پشت سر می‌گذارد، اولین موردی که در دوره نوجوانی او بسیار پررنگ جلوه می‌دهد، احساس استقلال طلبی و اثبات هویت مستقلش می‌باشد.

احساس استقلال طلبی در نوجوانان بدین معنی است که آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که بزرگ شده‌اند و در انجام کارها نیازی به کمک و راهنمایی والدین خود ندارند. همین موضوع باعث نگرانی والدین می‌شود و تلاش برای کنترل و نظارت بیشتر موجب درگیری خواهد شد.

دعوای پدر و پسر نوجوان چه آسیب هایی به همراه دارد؟

همان طور که اشاره کردیم دعوای پدر و پسر معمولا با بزرگ شدن فرزند و عبور از دوره نوجوانی کمتر می‌شود، اما این درگیری‌ها آسیب‌های خود را نیز به همراه دارد.

معمولا درگیری‌هایی که میان پدر و پسر شکل می‌گیرد،در سطح‌های مختلفی ‌است و از یک مشاجره و بحث مختصر شروع شده و به جاهای باریکی می‌رسد که حتی اگر بعدها نیز فراموش شود، سردی میان پدر و پسر باقی می‌گذارد که باعث دوری آن‌ها از یکدیگر خواهد شد.

دور شدن پسر از خانواده به خصوص پدر، باعث می‌شود او در زمان سختی و داشتن مشکلات از او کمک نگیرد که خود زمینه ساز دیگر آسیب‌های اجتماعی است.

راهکارهایی برای پایان دادن به دعوای پدر و پسر

پدر و پسر با هر چالشی که روبه رو هستند، بهتر است با هر موضوعی با یکدیگر بحث نکنند، چرا که باعث سردی رابطه پدر و پسری و سخت‌تر شدن حل مسائل می‌شود. برای کمتر شدن دعوای پدر و پسر و از بین رفتن اختلافات روش‌های زیر را به کار بگیرید.

1- درباره اختلافات خود با آرامش صحبت کنید

صحبت کردن در عین داشتن آرامش حلال مشکلات است، چراکه شما می‌توانید با صحبت کردن، احساسات و خواسته‌های خود را به یکدیگر بگویید و سطح انتظار و توقعات‌تان را از یکدیگر مشخص کنید.

زمانی که از نظر جسمی و روانی در آرامش هستید، سعی کنید برای صحبت با فرزندتان آماده شوید و اگر اختلافی نیز وجود دارد آن را برطرف نمایید.

2- برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مشترک

به عنوان پدر زمان‌هایی را بر گذراندن وقت با پسر خود انتخاب کنید. فعالیت مشترکی که دلخواه هر دوی شما باشد را تعیین کرده و سعی کنید با مشارکت یکدیگر آن کار را انجام دهید.

3- از فرزندتان نظرخواهی کنید

می‌توانید در جایگاه پدر و برای تشویق احساس استقلال طلبی فرزندتان، در برخی امور نظر او را بپرسید و با راهنمایی و نظارت خودتان، نظر او را اعمال کنید.

این کار باعث می‌شود فرزندتان فکر کند خواسته‌ها و نظراتش برای شما مهم است و او هم در انجام کارهای خود نظر شما را خواهید پرسید.

نکات پایانی

تغییرات جسمی و روانی نوجوان نیاز به صبوری والدین و در عین حال راهنمایی و نظارت آن‌ها دارد. اگر والدین اشتباهاتی در این دوران از زندگی فرزند نوجوان خود انجام دهند، باعث ایجاد آسیب‌هایی از جمله درگیری پدر و پسر نوجوان و همینطور سردی رابطه‌شان خواهد شد. در ادامه بهتر است برای بهبود روابط پدر و پسر به این نکات توجه داشته باشید.

  • اگر راهکارهای ارائه شده در این مطلب نمی‌تواند برای بهبود روابط شما با فرزندتان موثر باشد، حتما متناسب با شرایط خود از مشاور کمک بگیرید.
  • برای عبور فرزندتان از دوره نوجوانی نیاز است که صبوری کرده و آرامش خود را در برابر واکنش‌های مختلف او حفظ کنید.
  • سعی در تحمیل دیدگاه‌ها و نظرات خود بر فرزند نوجوان‌تان نداشته باشید و با او در عین داشتن آرامش صحبت کنید.
  • لازم است گاهی هم به عنوان والدین دیدگاه‌ها و نظرات فرزندتان را بشنوید و بپذیرید.
  • اگر دعوای میان پدر و پسر باعث شده بین شما اختلافاتی به وجود آید، سعی کنید قبل از عمیق شدن‌شان، کدورت‌ها را برطرف کنید.

نقش مشاوران ذهن نو هنگام دعوای پدر و پسر

شاید مدت ها در خانواده تان دعوای پدر و پسر ادامه داشته باشد. اما برای آن هیچ اقدام جدی نکرده باشید. شما باید بدانید که این روند بدون مداخله به احتمال زیاد حل نخواهد شد. پس به عنوان پدر یا فرزند یا مادر خانواده و حتی دیگر فرزندان می توانید برای پایان دادن به این اختلافات اقدامی انجام دهید. در این خصصو باید بدانید که خانواده یک سیستم است و درون این سیستم هر کدام از اعضا بر یکدیگر تاثیر می گذارند. پس نقش خود را کوچک نشمارید. برای برگرداندن آرامش به خانواده با شماره های درج شده تماس گرفته و از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درگیری و دعوای پدر و پسر نوجوان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: دعوای پدر و پسر و راه های آشتی دادن آن ها



:: برچسب‌ها: دعوای پدر و پسر و راه های آشتی دادن آن ها ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مردان از چه رفتارهایی بیزارند که باعث دوری یا فرار از خانم ها می‌شوند.؟ روشن است که خانم ها و آقایان تفاوت هایی دارند. با درک تفاوت های یکدیگر ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد. معمولا آقایان از خانم هایی شکایت دارند و بیزارند که نسبت به آنها بسیار حساس و کنترل گر هستند. بیشتر گلایه مندی آقایان به این صورت است: “هرکاری برای جذب اعتماد خانمم انجام می‌دهم بی نتیجه است” یا “خانمم هر چیزی رو انقدر بزرگ می‌کنه به دعوا ختم می‌شه”. در ادامه در رابطه با رفتارهایی که باعث بیزاری آقایان می‌شود بیشتر توضیح داده‌ایم.

منبع: مردان از چه رفتارهایی بیزارند

مردان از چه رفتارهایی بیزارند

تفاوت های مردان و زنان به وضوح قابل مشاهده است. عقاید، افکار، ادراک و احساسات مردان متفاوت از خانم ها بروز پیدا می‌کند. برای ساخت وسازگاری در زندگی مشترک باید این تفاوت ها درک شوند تا زوجین به آرامش برسند. اما گاهی خانم ها رفتارها و واکنش هایی از خود بروز می‌دهند که باعث ناراحتی مردان می‌شود. در ادامه به این سوال که مردان از چه رفتارهایی بیزارند پاسخ داده ایم.

رفتارهایی که مردان متنفرند

مردان از چه رفتارهایی بیزارند ؟ کدام رفتارها باعث بیزاری مردان می‌شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده ایم.

1. شکایت کردن

مردان از خانم هایی که دائم در حال شکایت و غر زدنند، بیزارند. اصولا مردان فکر می‌کنند که خانم ها زاده شده اند تا شکایت کنند. بله این یک باور کلیشه ای و غلط است. اما شکایت های مداوم و سرزنش ها برترین روابط را هم از بین می‌برد. پس برای جلوگیری از این مساله باید هوشمندانه ناراحتی تان را ابراز کنید.

2. گریه های مداوم | مردان از چه رفتارهایی بیزارند

گریه های دائمی خانم ها برای مردان قابل تحمل نیست. مردان از خانم هایی که با کوچکترین مسائل به گریه می‌افتند، فراری هستند. خانم ها با گریه های مداوم عشق و علاقه مردان را به مرور از دست می‌دهند. شاید در روزهای اول بتوانید با اشک هایتان حمایت مردی را جلب کنید. اما مطمئنا دیر یا زود او از گریه های شما به ستوه خواهد آمد.

3. کنترل گر

خانم هایی که علاقه به کنترل آقایان دارند، در روابط با آنها با مشکل روبرو خواهند شد. و هرگز ارتباط پایداری با آنها نخواهند داشت. برخی خانم ها به قدری آقایان را تحت کنترل می‌گیرند که آقا اجازه صحبت با دوستان خود را هم نخواهد داشت. این خانم ها احساس آزادی را از آقایان می‌گیرند. گویی در زندان هستند و همسرشان زندان بان آن هاست. همین موضوع باعث بیزاری مردان می‌شود.

4. مردان از چه رفتارهایی بیزارند | گوشزد کردن استقلال مالی

استقلال مالی برای خانم ها بسیار مهم است. اما تا زمانی که از این استقلال مالی برای کوباندن همسر استفاده نکنید. مردان از خانم هایی که درامد و استقلال مالی را دائم گوشزد می‌کنند بیزارند. حتی بهتر است در مواقعی (حتی به ظاهر هم که شده) به شوهرتان نشان دهید که اوست که نیازهای مالی شما را رفع می کند. اینکه شما همه نیازهای تان را خودتان برآورده می کنید؛ احساس بی عرضگی به مرد تان می‌دهد. (حفظ تعادل در این زمینه بر عهده شماست).

5. وابستگی زیاد

وابستگی زیاد یا چسبیدن به همسر باعث کلافگی مردان می‌شود. خانم هایی که به شدت به همسر خود وابسته هستند به تدریج باعث کلافگی آقایان خواهند شد. پس در جواب مردان از چه رفتارهایی بیزارند باید گفت آقایان از خانم هایی با اعتماد به نفس پایین و دلبستگی زیاد بیزارند.

6. فریاد | مردان از چه رفتارهایی بیزارند

داد، فریاد و جیغ به جای صحبت با تن صدای آرام و با حوصله، آقایان را از هم صحبتی دور می‌کند. معمولا مردان از خانم هایی که با صدای بلند و فریاد صحبت می‌کنند دوری می‌کنند.

7. بررسی وسایل شخصی

مطمئن باشید اگر به بررسی وسایل شخصی همسرخود بپردازید، در آینده با پنهان کاری های بیشتری روبرو خواهید شد. گشتن جیب، کیف، لباس و تمام وسایل شخصی آقایان غیر منطقی است. این رفتار باعث پنهان کاری بیشتر می‌شود و نسبت به شما بی اعتمادتر خواهد شد. آقایان از خانم هایی که به وارسی وسایل آنها می‌پردازند بیزارند.

8. پر حرفی | مردان از چه رفتارهایی بیزارند

آقایان پاسخ های مختصر را به پرحرفی ترجیح می‌دهند. خانم ها عاشق توضیح جزئیات هستند اما آقایان از شنیدن حرف های اضافی بیزارند. بنابراین پر حرفی خانم ها نیز در پاسخ های به مردان از چه رفتارهایی بیزارند قرار می گیرد.

9. کمبود اعتماد به نفس

خانم هایی که اعتماد به نفس کمی دارند معمولا آقایان را از خود دور می‌کنند. مردان خانم های محکم، استوار و با اعتماد به نفس را بیشتر می‌پسندند. خانم هایی که دائم گریه می‌کنند و ضعیف عمل می‌کنند، مورد علاقه آقایان نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های زنان با اعتماد به نفس کلیک کنید.

مردن از چه زنانی متنفرند

مردان از چه رفتارهایی بیزارند ؟ آقایان اصولا از زنانی متنفرند که ویژگی های مانند نمونه های زیر دارند.

  • حسادت خانم ها در رابطه تا حدی که روابط آقایان با جامعه را محدود کند.
  • خانم هایی که به شدت علاقه تغییر دادن آقایان دارند.
  • خانم هایی که فکر می‌کنند بر هر چیزی مسلط هستند.
  • زنانی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند.
  • خانم هایی که بسیار کنترل گر هستند.
  • زنانی که روابط آقایان را محدود می‌کنند.
  • خانم هایی که به همسر خود بی اعتمادند.

نقش روانشناس در کاهش رفتارهایی که آقایان بیزارند

روانشناسان به عنوان متخصص در زمینه هایی مانند ازدواج و زناشویی به مراجعین کمک می‌کنند. رفتارهایی که خانم ها انجام می‌دهند گاهی باعث جدایی می‌شود. خانم ها بیشتر از آقایان به فکر حل مسائل هستند اما آقایان معمولا همه چیز را به تمام شدن ترجیح می‌دهند. با کمک از روانشناس زمانی که با مشکلات این چنین روبرو شده اید به شما راه کارهایی را برای رفتار مناسب و اصولی ارائه می‌دهد.

کلام آخر

این موضوع که مردان از چه رفتارهایی بیزارند در این مقاله بررسی شد. تکیه بیش از حد، دلبستگی، کنترل، تسلط و … رفتارهایی هستند که مردان از آن بیزارند. برخی از روابط به دلیل کوتاه نیامدن خانم ها با چالش هایی روبرو می‌شود؛ اما برخی نیز سعی در کنترل رفتار خود دارند. برای کنترل بر رفتار و بروز احساسات و رفتارهای مناسب نیاز به کمک از روانشناس و مشاورانی متخصص است. برای بررسی رفتارهای خود لازم به روانشناس و مشاورانی دارید که در این حوزه تخصص دارند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان از چه رفتارهایی بیزارند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مردان از چه رفتارهایی بیزارند



:: برچسب‌ها: مردان از چه رفتارهایی بیزارند ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پایان رابطه یکی از تجربیات تلخی است که در زندگی همه ما پیش می‌آید. هیچ‌کس رابطه را برای رسیدن به نقطه پایان شروع نمی‌کند. وقتی یک نفر وارد زندگی ما می‌شود حجم زیادی از احساسات خوب را نیز همراه خودش خواهد آورد؛ و همه ما خودمان را برای یک رابطه همیشگی آماده می‌کنیم. اما بعضی اوقات شرایط آن‌طور که پیش‌بینی کرده‌ایم جلو نمی‌رود؛ و ما به پایان رابطه نزدیک می‌شویم. در این شرایط رعایت کردن بعضی از نکات می‌تواند به حفظ سلامت روان شما و آسیب‌دیدن کمتر کمک کند. مهم‌ترین این نکته‌ها این است که نشانه‌های پایان رابطه و بهترین راه برای تمام کردن آن را بلد باشید. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد. یادتان باشد که کمک‌گرفتن از مشاورین نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع: پایان رابطه | نشانه و راه های پایان دادن به رابطه

پایان رابطه

درست برخلاف روزهایی که یک رابطه عاطفی شروع می‌شود، روزهای پایانی بسیار تلخ هستند. لحظه‌هایی که با طرف مقابل گذرانده‌ایم و خاطراتی که داریم طبیعتاً ما را به او وابسته کرده‌اند. و همین وابستگی باعث می‌شود که پایان رابطه تجربه بسیار دردناکی باشد. حتماً شما هم به تجربه متوجه این موضوع شده‌اید که هیچ‌چیز به اندازه جای خالی طرف مقابل ما را ناراحت نمی‌کند.

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم بعضی از رابطه‌ها محکوم به تمام شدن هستند؛ و شما می‌بایست خودتان را برای روزهای سخت آماده کنید. این آمادگی به ما کمک می‌کند تا شرایط را با سلامت روان بیشتری بگذرانیم. به همین خاطر بهتر است تا با نشانه‌ها و راه‌های پایان‌دادن به رابطه آشنایی بیشتری پیدا کنید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید مدیریت اوضاع را در دست بگیرید.

نشانه های پایان رابطه

ازبین‌رفتن علاقه قلبی

وقتی یک رابطه را شروع می‌کنیم حجم زیادی از علاقه را نسبت به طرف مقابل در قلبمان احساس می‌کنیم. یکی از نشانه‌های یک رابطه پویا و سالم این است که شما همیشه این علاقه را احساس کنید. و حتی شدت و عمق احساستان می‌بایست به‌مرورزمان بیشتر نیز بشود. اما اگر احساس می‌کنید که این روزها دیگر خبری از آن احساس در قلبتان نیست باید این موضوع را به‌عنوان یک زنگ خطر جدی برای پایان رابطه در نظر بگیرید.

نشانه های پایان رابطه | برای هم وقت نمی‌گذارید

آیا این روزها احساس می‌کنید شما یا طرف مقابل کمتر علاقه دارید که وقتتان را با هم بگذرانید؟ آیا مسائل دیگر زندگی نسبت به شریک عاطفی‌تان اهمیت بیشتری پیدا کرده و او دیگر در اولویت برنامه‌هایتان نیست؟ این موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای پایان رابطه باشد. البته که دلایل بسیاری مثل گرفتاری‌ها و مشغله‌های فکری نیز می‌توانند باعث شوند شما زمان کمتری برای هم داشته باشید.

در نتیجه اگر فقط همین نشانه را در رابطه‌تان احساس می‌کنید بهتر است زود قضاوت نکنید. اما به‌هرحال یکی از دلایل بی‌علاقگی برای کنار هم بودن می‌تواند ازبین‌رفتن اهمیت و علاقه‌ای باشد که نسبت به طرف مقابل داشته‌ایم.

ازبین‌رفتن اعتماد

اعتماد مهم‌ترین اصلی است که باید در یک رابطه وجود داشته باشد. بدون اعتماد زندگی ‌کردن در کنار هم تا حد زیادی غیرممکن می‌شود. به همین خاطر وقتی اعتماد در یک رابطه و به هر دلیلی از بین می‌رود بهتر است به فکر راه چاره‌ای برای آن باشید. در غیر این صورت می‌بایست خودتان را برای پایان‌پیداکردن رابطه آماده کنید.

نشانه های پایان رابطه | بی‌توجهی به نظرات یکدیگر

وقتی یک نفر برای ما اهمیت دارد در هر چیزی نظرش را می‌پرسیم. ما معمولاً دوست داریم او را در مسائلمان شریک کنیم و طبق نظرش رفتار کنیم. به همین خاطر بی‌توجه شدن به خواسته و نظر یکدیگر از جمله نشانه‌های پایان رابطه است. این موضوع نشان می‌دهد که فرد جایگاه خود را در قلب و ذهن شما از دست داده و همین مسئله است که خطر پایان رابطه را جدی می‌کند.

برای با او بودن خیال‌پردازی نمی‌کنید

خیال‌پردازی‌ها از اجزا مهم یک رابطه عاطفی هستند. حتماً متوجه شده‌اید که وقتی به یک نفر علاقه پیدا می‌کنیم چقدر در ذهنمان برای با او بودن برنامه‌ریزی می‌کنیم. ممکن است در طول هفته دیداری که قرار است با هم داشته باشید را در ذهنتان تصور کنید؛ شاید برای هر حرف یا کاری برنامه‌ریزی کنید؛ یا تصمیم داشته باشید خیلی از مسائل را در کنار او تجربه کنید. اما اگر این مسائل در ذهن شما کم‌رنگ شده‌اند می‌تواند به این معنی باشد که طرف مقابل اهمیتش را برای ما از دست داده است.

راه‌های پایان دادن به یک رابطه

تمام کردن رابطه قطعاً اتفاق خوشایندی نیست. این موضوع باتوجه‌به مدت و کیفیت رابطه عاطفی شما مقداری از فشار روانی و احساسات منفی مثل غم را به دنبال خواهد داشت. بااین‌حال متخصصان معتقدند که شکل پایان‌دادن به رابطه می‌تواند در شدت احساسات منفی که تجربه می‌کنیم تأثیر داشته باشد. به همین خاطر بهتر است برای تمام کردن یک رابطه به نکات زیر توجه کنید:

تصمیم جدی بگیرید

اگر تصمیم شما برای قطع کردن رابطه جدی نیست از آن صحبت نکنید. خیلی اوقات ما فقط از روی عصبانیت می‌گوییم که دیگر رابطه را نمی‌خواهیم؛ یا شاید شما فقط دلتان می‌خواهد که شریک عاطفی‌تان جلوی شما را بگیرد. یادتان باشد که این رفتار می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری در رابطه باقی بگذارد.

پس اگر به دنبال پایان‌دادن به رابطه هستید قبل از اینکه راجع به آن صحبت کنید خوب فکر کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که جدایی تنها راه باقی‌مانده است راجع به این موضوع با طرف مقابل صحبت کنید.

یک دیدار حضوری ترتیب دهید

متخصصان معتقدند که اگر می‌خواهید یک رابطه را تمام کنید بهترین راه این است که یک دیدار حضوری ترتیب بدهید. در این جلسه حرف‌هایتان را به طرف مقابل بزنید، حرف‌های او را بشنوید و با یکدیگر خداحافظی کنید. این کار باعث می‌شود که در آینده مراحل سوگ را با آرامش بیشتری بگذرانید.

قطع کردن ناگهانی رابطه و گرفتن فرصت صحبت‌کردن از دو طرف از جمله اشتباهاتی است که سلامت روان شما و به‌خصوص طرف مقابل را به هم خواهد ریخت.

راجع به موضوع صحبت کنید

یادتان باشد وقتی قرار است از طرف مقابل جدا شوید صرفاً راجع به همین مسئله حرف بزنید. باز کردن دوباره اختلافات، صحبت‌کردن از تک‌تک دعواها و دلخوری‌هایی که داشته‌ایم و مقصر جلوه‌دادن طرف مقابل همگی اشتباه هستند. این کارها موجی از بحث‌هایی را راه می‌اندازد که دیگر فایده‌ای نخواهند داشت.

به یکدیگر احترام بگذارید

آخرین دیدار شما زمان بی‌احترامی‌کردن به یکدیگر نیست. این کار فقط باعث شروع یک دعوا و ناراحتی جدید می‌شود. به‌علاوه شما خاطرات تلخی از خودتان به جا خواهید گذاشت. از طرف دیگر بی‌احترامی و دعوا باعث می‌شود خشم در شما و طرف مقابل بیشتر شده و فقط به دنبال مغلوب کردن یکدیگر باشید. این کار بسیاری از مواقع باعث می‌شود که به‌جای تمام کردن رابطه مدت طولانی درگیر دعواکردن با یکدیگر باشید. پس بهتر است با حفظ احترام طرف مقابل از بروز این مسائل جلوگیری کنید.

منطقی رفتار کنید

جدایی، یکی از تلخ‌ترین تجربیاتی است که در زندگی خواهیم داشت. پس انتظار نداشته باشید که این مسئله به‌راحتی و خیلی ساده پیش برود. شما یا طرف مقابل احتمالاً در زمان جدایی حجمی از احساسات منفی را تجربه خواهید کرد. نکته مهم این است که اگر واقعاً تصمیمتان را برای پایان‌پیداکردن رابطه گرفته‌اید باید خودتان را کنترل کنید؛ و تحت‌تأثیر این احساسات قرار نگیرید.

واقعاً رابطه را تمام کنید

تمام کردن یک رابطه باید به این معنی باشد که شما برای همیشه از زندگی یکدیگر خارج می‌شوید. ادامه دادن ارتباط به‌عنوان دوستان اجتماعی، همکار یا هر چیز دیگر اشتباهی است که بسیاری از ما مرتکب می‌شویم. اما این مسئله فقط فراموش‌کردن یکدیگر و برگشت به زندگی عادی را سخت‌تر می‌کند. پس اگر قرار است به رابطه‌ای پایان بدهید به هیچ دلیلی مرتکب زنگ زدن به طرف مقابل یا فرستادن پیام نشوید.

پایان رابطه و اهمیت مشاوره

رابطه‌های عاطفی یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌هایی هستند که ما در زندگی داریم. پس بهتر است اجازه ندهید که به‌سادگی از بین بروند. اگر فکر می‌کنید که نشانه‌های سرد شدن یا پایان رابطه در ارتباط شما و شریک عاطفی‌تان پیدا شده بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند در زمینه‌های زیر به شما کمک کنند:

تلاش برای حل مشکل

در اولین قدم مشاور به شما کمک خواهد کرد تا مشکلاتی که در رابطه‌تان پیش آمده را شناسایی و برای برطرف‌کردن آنها تلاش کنید. بسیاری از مواقع ما می‌توانیم با کمک‌گرفتن از یک متخصص رابطه‌مان را نجات بدهیم. پس اگر به طرف مقابل خود علاقه دارید برای تغییر شرایط با یک مشاور صحبت کنید.

کمک به تصمیم‌گیری درست

خیلی وقت‌ها تصمیم‌گیری بین ادامه دادن یا تمام کردن یک رابطه برای ما سخت خواهد شد. در این شرایط نیز می‌توانید از مشاور کمک بگیرید. آنها به شما کمک می‌کنند تا شرایط را به‌خوبی بررسی کنید و برای ادامه رابطه‌تان یک تصمیم جدی بگیرید.

کمک به حفظ سلامت روان

وقتی یک رابطه را تمام می‌کنیم احساسات منفی به سراغ ما خواهند آمد. در این شرایط مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید حفظ سلامت روان خودتان است. متخصصین به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از راهکارهای مختلف بهتر بتوانید با واقعیت کنار بیایید و هرچه سریع‌تر به زندگی قبلی خود برگردید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پایان رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور به طرف مقابل بگوییم که تصمیممان را برای پایان رابطه گرفته‌ایم؟

بهتر است در یک زمان و مکان مناسب با طرف مقابل صحبت کنید؛ احساسات و دلایل خود را با او در میان بگذارید و بگویید که تصمیم دارید به این رابطه پایان بدهید. تا جای ممکن از قطع کردن ناگهانی رابطه خودداری کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پایان رابطه | نشانه و راه های پایان دادن به رابطه



:: برچسب‌ها: پایان رابطه | نشانه و راه های پایان دادن به رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قبل از رابطه چکار کنیم؟ این سوالی است که همه زوجین مخصوصا در دفعات اول برایشان پیش می آید. در هر ازدواجی رابطه جنسی حرف اول را می‌زند. امروزه درصد بالایی از طلاق ها به دلیل مشکلات جنسی است. رفتارهای قبل از رابطه برای خانم ها بیشتر اهمیت دارد. و حساسیت بیشتری را نسبت به آقایان در این موضوع نشان می‌دهند. بیشتر شکایت خانم ها این است که همسرشان قبل از شروع رابطه ابراز علاقه نمی‌کند، در نتیجه خانم لذتی از رابطه نمی‌برد. و همین امر باعث احساس نامطلوب خانم ها به رابطه می‌شود. پس از قبل رابطه شما باید به دنبال راهی برای لذت یکدیگر باشید.

منبع: قبل از رابطه | قبل رابطه چه کارهایی باید انجام داد

قبل از رابطه چکار کنیم؟

قبل از رابطه جنسی زن و مرد باید آمادگی لازم برای رابطه را داشته باشند. همیشه این سوال برای زوج های جدید پیش می‌آید که قبل از رابطه جنسی چکار کنیم؟ در وهله اول به شما تبریک می‌گویم که به فکر امنیت، لذت و رضایت در رابطه هستید. در وهله دوم باید در جریان این موضوع باشید که رضایت کامل و آمادگی قبل از رابطه باید حاکم باشد. امروزه یکی از دلایل اصلی طلاق نارضایتی در رابطه است.

با بررسی و پیگیری این مساله که قبل از رابطه چکار کنیم به خود و شریک احساسی تان احترام گذاشته اید. در این مقاله در رابطه با تمام جوانب رابطه و نیازهای زن و مرد صحبت کرده ایم.

شروع قبل از رابطه

قبل از رابطه مراحلی را باید انجام دهید. این مراحل به تربیت و برای لذت بخش کردن رابطه است. هر کاری که باعث لذت شما و شریک احساسی تان می‌شود در اولویت قرار دهید. و سپس به ترتیب مراحل زیر پیش بروید.

1. آغوش

در قدم اول یکدیگر را در آغوش بگیرید. آغوش باعث ایجاد آرامش می شود. در همین حالت کمی دست هایتان را تکان دهید و بازوها، کمر، گردن و شانه های همسرتان را نوازش کنید. نوازش حس امنیت را القا می‌کند.

2. ابراز علاقه

در وهله دوم ابراز علاقه و صحبت های عاشقانه را انجام دهید. باید صحبت های عاشقانه به شیوه ای باشد که شریک احساسی تحت تاثیر قرار بگیرد.

3. بوسه

قدم سوم بوسه بر سر و پیشانی است. بوسه زوجین را تحریک می‌کند. از نقاط تحریکی یکدیگر مطلع شوید و قبل از رابطه بر آن نقاط بوسه بزنید. حرکت آهسته صورت شما روی بدن و صورت همسرتان او را بیشتر متمایل به رابطه می کند.

4. پیش نوازی

یکی از کارهایی که قبل از رابطه باید انجام دهید پیش نوازی است. سعی کنید یکدیگر را ماساژ دهید تا میزان صمیمیت افزایش یابد.

5. فکر به مسائل مثبت

فکر به مسائل مثبت قبل از رابطه جنسی باعث آرامش و لذت می‌شود. اگر به مسائل و خاطرات خوب با همسرتان فکر کنید رابطه ای سرشار از عشق و لذت خواهید داشت. برعکس این موضوع نیز صحت دارد. وقتی همسرتان از دست شما ناراحت یا خشمگین است، لذت کمتری از رابطه خواهد برد.

6. تماشای عکس دو نفره

تماشای عکس دو نفره قبل از رابطه جنسی باعث تقویت امنیت و افزایش عشق بین زوجین خواهد شد. هر از گاهی با تلفن همراه یا آلبوم عکس های تان را مرور کنید. مرور خاطرات به شما نشان میدهد که چقدر لحظه های زیادی با هم بودید و از کنار هم بودن لذت برده اید.

7. نگاه خیره

هفتمین اقدام قبل از رابطه نگاه خیره به همسر است. با نگاه عمیق به یکدیگر؛ البته پس از نوازش های طولانی، تحریکات و لذت رابطه افزایش می‌یابد. به اندام های همسرتان نگاه کنید. با چشمان تان او را ستایش کنید.

8. آرام سازی

یکی از راه هایی که برای لذت باید قبل از رابطه انجام دهید، آرام سازی خود است. در روش آرام سازی به ذهن کمک خواهید کرد تا به صورت همزمان با رابطه به کارها و دغدغه های روزمره فکر نکنید. مدیتیشن یکی از روش های آرام سازی خود است. این روش ها تمرکز شما را برای حضور در زمان حال بیشتر می کند.

نکاتی درباره اینکه قبل از رابطه چکار کنیم

قبل از رابطه چکار کنیم؟ سوالی که همیشه از روانشناسان و مشاورین جنسی پرسیده می‌شود. جدا از رابطه باید به یک سری نکات توجه داشه باشید که در ادامه اشاره کرده ایم.

  • مهم ترین مساله رعایت بهداشت و اقدام برای نظافت است.
  • حمام بروید و خود را تمیز کنید.
  • مسواک را فراموش نکنید. هرچه دهان تمیز تر باشد رابطه لذت بخش تر خواهد بود.
  • استفاده از عطرهای تحریک کننده توصیه می‌شود.
  • لباس های تمیز، زیبا و جذاب بپوشید.
  • بهتر است همیشه یکی از زوجین اقدام نکند. گاهی خانم و گاهی آقا برای رابطه پا پیش بگذارد.
  • اجبار بر رابطه نباشد.

قبل از رابطه به تفاوت ها توجه کنید

قبل از رابطه و نحوه شروع رابطه برای خانم ها حائز اهمیت است. اغلب خانم ها دوست دارند رابطه را به شیوه های زیر شروع کنند.

  1. از کلمات تحریک آمیز استفاده کنید.
  2. با صدای آرام صحبت کنید.
  3. عطر بزنید.
  4. نوازش کنید.
  5. قبل از رابطه لباس به تن داشته باشید.

همانطور که قبل از رابطه جنسی برای خانم ها حائز اهمیت است، آقایان نیز علاقه دارند تا رابطه را با لذت آغاز کنند. در ادامه شیوه شروع رابطه مورد علاقه آقایان را توصیح داده ایم.

  1. در رابطه جنسی بی حرکت نباشید.
  2. لباس جذاب تن کنید.
  3. همسر خود را بغل کنید.
  4. عطر بزنید.
  5. رابطه را با روش های جدید آغاز کنید.
  6. ذهن همسر خود را آرام کنید.
  7. در طول رابطه از مشکلات صحبت نکنید.

کلام آخر

راه هایی که قبل از رابطه باید انجام دهید بسیار حائز اهمیت است. رضایت از رابطه باعث تقویت زندگی می‌شود. و یکی از بیشتر دلایل برای طلاق نارضایتی های جنسی است. برخی از زوجین از راه های لذت و معاشقه قبل از رابطه آگاه نیستند. برای آگاهی حتما از روانشناس کمک بگیرید.

روانشناسان با بررسی ویژگی های شخصیتی شما راهنمایی های ارائه می‌دهند که باعث بهبود شرایط می‌شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اقدامات لازم قبل از رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: قبل از رابطه | قبل رابطه چه کارهایی باید انجام داد



:: برچسب‌ها: قبل از رابطه | قبل رابطه چه کارهایی باید انجام داد ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کنترل عصبانیت برای همه الزامی است. برخی از افراد روش های کنترل عصبانیت را نمی‌دانند و همیشه هنگام مواجه با مسائل پیچیده با مشکل روبرو می‌شوند. همه افراد احساسات منفی، مثبت، خشم، عصبانیت و … را در زندگی تجربه می‌کنند. خشم یکی از احساسات افراد است که در تمام موقعیت امکان بروز دارد. انسان ها باید خود را بشناسند تا در موقعیت های مختلف بر رفتارشان کنترل کافی داشته باشند. برخی افراد با تنهایی آرام می‌شوند و برخی با مکالمه آرام خواهند شد. با استفاده از برخی مهارت‌ها می‌توانید خود را آرام کنید. برای آموزش کنترل عصبانیت از روانشناسان و مشاورین کمک بگیرید.

منبع: کنترل عصبانیت | بهترین راهای مدیریت عصبانیت

کنترل عصبانیت

عصبانیت احساسی است که همه افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده اند. افراد به دلیل مشکلات، مسائل خانوادگی و دیگر مسائل عصبانی می‌شوند. اگر عصبانیت از کنترل خارج شود رفتارهای تهاجمی و انفجاری بروز پیدا می‌کند. برای جلوگیری از بروز درگیری با اعضای خانواده، دوستان، همکاران و سایر موقعیت های یادگیری مهارت باید کنترل عصبانیت ضروری است. این مهارت کمک می‌کند تا در مواقعی که از درون در حال آتش گرفتنید کاری نکنید که بعدا پشیمان بشود.

علت عصبانیت

عصبانیت واکنش طبیعی افراد به حوادث بیرونی و درونی است. ممکن است از رفتار و کار کسی عصبانی شوید یا رویداد غیر منتظره‌ای باعث تغییر رویه زندگی روزمره تان شود. آسیب های عاطفی و درد غیر قابل تحمل باعث عصبانیت می‌شود. برای کنترل و مدیریت رفتار و واکنش های تان در چنین مواقعی حتما بایدآموزش ببینید. در ادامه عمده ترین علت های عصبانیت را نام برده‌ایم.

  • مرگ عزیزان
  • مشکلات مالی
  • از دست دادن شغل
  • شکست در رابطه عاطفی
  • شکست در پروژه کاری
  • تصادف
  • مشکلات جسمانی
  • تحمل درد
  • افسردگی
  • خستگی
  • استرس
  • مصرف مواد مخدر
  • اختلال دو قطبی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت های عصبانیت بی دلیل کلیک کنید.

روش های کنترل عصبانیت

راه ها و روش های کنترل عصبانیت از منظر روانشناسی در دسته های متفاوتی قرار می‌گیرد. به طور کل برای غلبه برپ عصبانیت روش هایی وجود دارد که در جهت مدیریت آن می‌توانید استفاده کنید. در ادامه این روش ها اشاره شده است.

1. برای کنترل عصبانیت نفس عمیق بکشید

یکی از راه های مدیریت عصبانیت، تنفس عمیق است. این روش شدت عصبانیت را کاهش می‌دهد و با کمک دم و بازدم های عمیق از طریق بینی و دهان بر هیجانات خود غلبه کنید.

2. به صورت معکوس شمارش کنید

برای کنترل عصبانیت سعی کنید از 10 به صورت معکوس بشمارید. در این روش با کمک عملکرد مغز و تمرکز بر شمارش درست اعداد از عصبانیت شما کم می‌شود. زمان هایی که خیلی عصبانی هستید از عدد 100 شروع به شمارش کنید تا تمرکز بیشتری بر شمارش اعداد داشته باشید.

3. برای کنترل عصبانیت پیاده روی کنید

پیاده روی یکی از روش های غلبه بر عصبانیت است. این فعالیت باعث آرامش اعصاب می‌شود و افکار شما را آرام خواهد کرد. فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و قدم زدن باعث آرامش اعصاب می‌شود.

4. کلمه آرام بخش تکرار کنید

با استفاده از کلمات آرام بخش می‌توانید کنترل عصبانیت داشته باشید. زمان های عصبانیت و خشمگینی کلمه آرام بخش خود را چندین بار تکرار کنید تا از شدت خشم شما کم شود. کلماتی مانند صبور باش، زود عصبانی نشو، آرام باش و … باعث غلبه بر عصبانیت می‌شود.

5. به موسیقی گوش دهید

گوش فرا دادن به موسیقی های مورد علاقه باعث آرامش و کنترل عصبانیت می‌شود. با زمزمه موزیک شدت عصبانیت خود را کاهش دهید.

6. ذهن خود را آرام کنید

یکی از مهم‌ترین روش های کنترل عصبانیت، آرام سازی ذهن است. در این شرایط سعی کنید از افراد دور شوید. به اتاق ساکتی بروید و چشمان خود را ببندید. سعی کنید تا بر جزئیات مسائل فکر نکنید و به افکار زیبایی که باعث آرامش شما می‌شود بپردازید. این تمرین باعث غلبه بر عصبانیت می‌شود.

7. برای کنترل عصبانیت کمتر حرف بزنید

زمان عصبانیت به شدت سرعت تصمیم گیری بالا است. در این شرایط تصمیمات استفاده از کلمات نا بجا و اشتباهات بیشتر است. بهتر است برای کنترل عصبانیت صحبت نکنید و جوابی ندهید. سکوت و گوش دادن به صحبت های فرد مقابل باعث جمع آوری افکار در شما خواهد شد.

8. استراحت کنید

استراحت مهم‌ترین مساله برای غلبه بر عصبانیت است. زمانی که خشمگین شده‌اید، سعی کنید استراحت کنید. با استراحت آرامش به شما باز می‌گردد و به تدریج شروع به بررسی موضوع خواهید کرد. پردازش و بررسی موضوعی که شما را عصبانی کرده است باعث خنثی شدن روان می‌شود.

9. کارهایی که باعث ایجاد انگیزه می‌شود انجام دهید

برای کنترل عصبانیت به فعالیت هایی بپردازید که باعث ایجاد انگیزه و حال خوب شما می‌شود. به جای تفکر در رابطه با موضوع عصبانیت، خود را سرگرم کارهایی کنید که باعث ایجاد انگیزه می‌شود.

10. از موقعیتی که باعث عصبانیت شده دوری کنید

برخی از اتفاقات که باعث عصبانیت و پرخاش می‌شود. سعی کنید برای کنترل عصبانیت از موقعیت دوری کنید تا آرامش را حفظ کنید. به طور موقت با تنها ماندن آرامش را به خود هدیه دهید و سپس به بررسی مسائل بپردازید.

11. برای کنترل عصبانیت سنجیده سخن بگویید

هنگام خشمگین شدن حرف های خود را مزه مزه کنید. برای کنترل عصبانیت سعی کنید که سکوت کنید و از جنجال دوری کنید.

12. موقعیت عصبانیت زا را تغییر دهید

اگر رانندگی باعث خشم و عصبانیت شما می‌شود. مسیر جدید را برای کنترل عصبانیت پیدا کنید. یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید یا اندکی صبر کنید تا ترافیک کمتر شود. گزینه هایی را انتخاب کنید که عصبانیت شما را کاهش می‌دهد.

13. با دوست صحبت کنید

صحبت با دوست و آشنایی که شما را درک کند باعث کنترل عصبانیت می‌شود. ابراز عصبانیت و بروز احساسات باعث آرامش می‌شود.

14. به اتفاقات مثبت نگاه کنید

برای کنترل عصبانیت به اتفاقات مثبت نگاه کنید. برای اینکه همه چیز شیرین و خوشایند باشد باید به اتفاقات مثبت فکر کنید. تفکر در رابطه با مسائل خوب و مثبت زندگی باعث آرامش می‌شود.

15. برای کنترل عصبانیت تنها بمانید

تنهایی یکی از راه های کنترل عصبانیت است. زمان خشمگینی و عصبانیت سعی کنید برای آرامش تنها بمانید. زمانی که برای مدتی تنها ماندید آرامش به سراغ شما می‌آید. آرامش باعث مدیریت و کنترل عصبانیت می‌شود.

16. نامه بنویسید

برای بروز خشم و احساسات نامه بنویسید. نامه نویسی مانند تخلیه احساسات منفی عمل می‌کند. و در نهایت باعث فروکش شدن خشم می‌شود. نامه نویسی یکی از راه های اصلی کنترل عصبانیت در روانشناسی است.

17. همدلی خود را تمرین کنید

هنگامی که با فردی به بحث و جدال پرداخته اید، سعی کنید سکوت کنید و خود را جای طرف مقابل قرار دهید. زمانی که خودتان را روبروی خود ببینید به درک جدیدی خواهید رسید. کنترل عصبانیت با همدلی کردن رابطه مستقیم دارد.

18. احساسات خود را بروز دهید

برای کنترل عصبانیت سعی کنید احساسات خود را بروز دهید. البته که پس از آرامش و کنترل مدیریت ها احساسات خود را ابراز کنید تا حرف ها و ناراحتی های خود را به فرد مقابل بگویید. این کار باعث کنترل عصبانیت خواهد شد.

19. برای کنترل عصبانیت کینه ای نباشید

خشم و عصبانیت زمانی که مدیریت نشود، به مرور باعث کینه خواهد شد. کینه و ناراحتی ها باعث نشخوار ذهنی می‌شود و تا زمانی که رفع نشود باعث عصبانیت بیشتر خواهد شد. بخشش باعث کنترل عصبانیت می‌شود و آرامش را به زندگی شما واردمی‌کند.

کلام آخر

عصبانیت امری طبیعی است و هر فردی اعم از پیر و جوان این احساس را تجربه می‌کنند. بروز عصبانیت نیز در هر فردی متفاوت است اما آخر این عصبانیت ها عواقب خوبی ندارد. در نهایت برای جلوگیری از مشکلات باید کنترل عصبانیت را آموزش ببینید. برای آموزش حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنترل عصبانیت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کنترل عصبانیت | بهترین راهای مدیریت عصبانیت



:: برچسب‌ها: کنترل عصبانیت | بهترین راهای مدیریت عصبانیت ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()