نوشته شده توسط : ذهن نو

مصرف همزمان هروئین و الکل یکی از انواع چندمصرفی مواد مخدر است که متأسفانه در سال‌های اخیر رواج بسیاری نیز پیدا کرده است. تجربه لذت بیشتر و کاهش بازداری رفتاری که به دنبال مصرف الکل ایجاد می‌شود از اصلی‌ترین دلایلی هستند که باعث مصرف همزمان الکل با تمامی مشتقات تریاک می‌شود و این موضوع می‌تواند خطر مسمومیت یا حتی مرگ را برای فرد تا حد زیادی افزایش دهد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که شما یا یکی از نزدیکانتان درگیر مصرف همزمان هروئین و الکل شده هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ترک اعتیاد را شروع کنید. با توجه به اینکه این شیوه از مصرف معمولاً به دنبال یک وسوسه روانی برای کسب لذت بیشتر یا ناتوانی در کنترل خود ایجاد می‌شود بهتر است برای رهایی از این وابستگی از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد فرد معتاد کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده 

منبع: مصرف همزمان هروئین و الکل

آشنایی با هروئین

هروئین نام مخدری از مشتقات تریاک است که به‌صورت نیمه‌صنعتی و از طریق ایجاد تغییر در فرمول شیمیایی مرفین به دست می‌آید و به همین خاطر با نام‌های دیامرفین یا دی استیل مرفین نیز شناخته می‌شود. استفاده از هروئین معمولاً به‌صورت تزریق یا استنشاق صورت می‌گیرد و پس از ورود به جریان خون با کند کردن فعالیت دستگاه عصبی باعث ایجاد احساس آرامش در فرد خواهد شد. به اعتقاد متخصصین هروئین یکی از قوی‌ترین انواع مخدرهاست و استفاده از آن به‌سرعت منجر به وابستگی و اعتیاد فرد خواهد شد. برای آشنایی با عوارض علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به هروئین 

آشنایی با الکل

الکل در اصطلاح به کلیه نوشیدنی‌هایی گفته می‌شود که حاوی مقداری اتانول هستند و درنتیجه تخمیر جو، گندم یا سایر غلات تهیه می‌شوند. مصرف الکل باعث ورود اتانول به جریان خون فرد می‌شود که درصد کمی از آن باعث کاهش مهارهای رفتاری و اضطراب در فرد شده و احساس شادی و سرخوشی را برای وی به همراه خواهد داشت اما مصرف بیش‌ازحد الکل می‌تواند پیامدهای منفی مانند از دست دادن هشیاری یا گیجی و کاهش قدرت تعادل را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به الکل 

مصرف همزمان هروئین و الکل و دلایل آن

مصرف همزمان چند ماده مخدر یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر گسترش بیشتری پیدا کرده و دراین‌بین استفاده همزمان از الکل و تریاک یا سایر مشتقات آن بیش از سایر چند مصرفی‌ها رواج پیدا کرده است. با توجه به اینکه هروئین و نوشیدنی‌های الکلی هردو باعث کاهش فعالیت دستگاه عصبی و احساس آرامش می‌شوند استفاده همزمان از آن‌ها آرامش و لذتی را در فرد ایجاد می‌کند که تبدیل به دلیل و انگیزه‌ای برای مصرف مجدد خواهد شد. بااین‌حال مصرف همزمان هروئین و الکل با توجه به قدرت اعتیادآوری و اثرگذاری بالایی که هروئین دارد می‌تواند خطر مسمومیت یا ایست قلبی را برای فرد افزایش دهد. ازجمله مهم‌ترین دلایلی که برای مصرف همزمان هروئین و الکل وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کسب لذت بیشتر

تجربه لذت بیشتر یکی از مهم‌ترین دلایلی است که فرد را به سمت مصرف همزمان مخدرها سوق می‌دهد. به‌ویژه در شرایطی که هر دو ماده مانند هروئین و الکل دارای یک شکل از اثرگذاری باشند استفاده همزمان باعث تأثیرگذاری بیشتر و تجربه لذتی چند برابر می‌شود.

کاهش بازدارندگی

استفاده از الکل باعث کاهش قدرت بازدارندگی فرد شده و او جسارت بیشتری برای انجام فعالیت‌هایی پیدا خواهد کرد که شاید در شرایط معمول هرگز به دنبال تجربه آن‌ها نباشد. علاوه بر این مصرف بیش‌ازحد الکل قدرت تصمیم‌گیری و هشیاری فرد را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. به همین خاطر استفاده از الکل می‌تواند فرد را به سمت مصرف هروئین یا سایر مخدرها متمایل کند.

پیامدهای مصرف همزمان هروئین و الکل

مصرف همزمان هروئین و الکل به این معناست که فرد عوارض و مشکلات هردوی این مخدرها را باهم و به‌صورت همزمان وارد بدن خود می‌کند. با توجه به اینکه در این شرایط سموم بیشتری وارد بدن می‌شود عوارض منفی نیز افزایش پیدا خواهند کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد.

افزایش خطر مسمومیت و مرگ

بنا به اعلام متخصصین بسیاری از مرگ‌های ناشی از اعتیاد به دلیل مصرف همزمان الکل و مشتقات تریاک اتفاق می‌افتد. در این میان مصرف همزمان هروئین و الکل به دلیل قدرت تأثیرگذاری بالایی که هروئین دارد می‌تواند بیش از سایر اپیوئیدها این خطر را در زندگی فرد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

آسیب‌های جسمی

مصرف همزمان هروئین و الکل به این معناست که بدن می‌بایست تلاش مضاعفی را برای پاک‌سازی از سموم انجام دهد که این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات جسمی بسیاری ازجمله افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد شود. درعین‌حال استفاده همزمان از الکل و مشتقات تریاک در کوتاه‌مدت باعث تشدید مشکلات تنفسی شده و می‌تواند خطراتی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست 

مصرف همزمان هروئین و الکل | راه های قطع مصرف

ترک اعتیاد به‌طورکلی شامل دو مرحله ترک فیزیولوژیک یا سم‌زدایی است که وابستگی‌های جسمی به ماده مخدر را کاهش می‌دهد و در کنار آن فرد می‌بایست درمان‌های روانی را نیز برای ترک وابستگی‌های ذهنی به ماده مخدر جدی بگیرد. بی‌توجهی به درمان‌های روانی مشکلات بسیاری را در جریان سم‌زدایی و ترک اعتیاد ایجاد خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نیمه‌کاره رها کردن فرایند سم‌زدایی و یا شروع مجدد مصرف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به هروئین 

روانشناسان معتقدند افرادی که به سمت استفاده از مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند معمولاً به لحاظ توانایی‌های کنترل خویش یا مبارزه با وسوسه‌های ذهنی ضعیف‌تر از سایرین هستند و درعین‌حال افرادی که به بیش از یک ماده مخدر اعتیاد دارند در این زمینه ضعیف‌تر عمل می‌کنند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که لزوم استفاده از جلسات روان‌درمانی برای این بیماران را افزایش می‌دهد. در طی جلسات بازپروری روانشناس به این افراد کمک خواهد کرد تا با شرایطی که باعث افزایش میل به مصرف در آن‌ها می‌شود آشنا شده و راهکارهایی را برای کنترل آن آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به الکل

علاوه بر این ترک اعتیاد به‌ویژه در شرایطی که فرد به بیش از یک مخدر اعتیاد دارد می‌تواند دشوارتر بوده و گذشتن موفقیت‌آمیز از آن نیاز به انگیزه‌ای مضاعف دارد. به همین خاطر استفاده از مشاوره‌های انگیزشی ازجمله موضوعاتی است که روانشناسان به آن توجه می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چه دلایلی برای مصرف همزمان هروئین و الکل وجود دارد؟

استفاده همزمان از این دو ماده باعث تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها شده و درنتیجه فرد را برای رسیدن به این لذت تحریک می‌کند. علاوه بر این مصرف الکل باعث کاهش قدرت تصمیم‌گیری فرد شده و ممکن است در این شرایط فرد به سمت استفاده از سایر مخدرها تمایل نشان دهد.

مصرف همزمان هروئین و الکل چه پیامدهایی دارد؟

مصرف همزمان این دو ماده افزایش آسیب‌های جسمی مانند خطر ابتلا به سرطان کبد و یا بروز مشکلات تنفسی را به همراه دارد به‌علاوه خطر مسمومیت یا مرگ نیز در این شرایط افزایش پیدا می‌کند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مصرف همزمان هروئین و الکل



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان هروئین و الکل ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی رشت اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی رشت نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی رشت

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی رشت اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی رشت بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی رشت | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی رشت | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی رشت، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی رشت، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی رشت، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی رشت، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی رشت

مرکز مشاوره تلفنی رشت، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی رشت | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی رشت، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی رشت | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی رشت آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی رشت در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی رشت و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی رشت علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از رشت می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی رشت نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی رشت



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی رشت ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ازدواج با فرد وسواسی می‌تواند موفقیت آمیز باشد؟ وسواس به دو شکل شخصیت وسواسی جبری و یا اختلال وسواس فکری عملی بروز می‌یابد. در حالت اول فرد الگوی رفتاری پایداری از کمال گرایی افراطی و ملاک‌های سخت گیرانه را از خود نشان می‌دهد. در حالت دوم فرد مشغولیت ذهنی زیادی با موضوعات آزاردهنده دارد که تلاش می‌کند از طریق انجام یکسری اعمال اضطراب و ناراحتی ناشی از این مشغولیت‌های ذهنی را به دست فراموشی بسپارد. ازدواج با افرادی که مبتلا به اختلالات وسواسی هستند همواره با چالش‌های خاصی همراه خواهد بود که آشنایی با آن‌ها قبل از آغاز زندگی مشترک اهمیت دهد. خواندن این مقاله خالی از لطف نیست، اما برای تصمیم گیری در ازدواج حتما مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

منبع: ازدواج با فرد وسواسی

ازدواج با فرد وسواسی | وسواس چیست؟

وسواس به طور کلی به شکل یک وضعیت مزمن یا حاد در انسان بروز می‌یابد. روانشناسان به وسواس مزمنی که به یک سبک شخصیتی تبدیل شده اختلال شخصیت وسواسی جبری می‌گویند و در حالت حاد آن را اختلال وسواس فکری-عملی می‌نامند. ما در ادامه هریک از این اختلال‌ها را به طور جداگانه توضیح داده‌ایم.

اختلال شخصیت وسواسی جبری

افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی جبری الگوی رفتاری پایداری از نظم، کمال گرایی و معیارهای سرسختانه را از خود نشان می‌دهند. در این حالت فرد دقت نظر بیش از اندازه‌ای برای انجام هرکار به خرج می‌دهد و به سختی مسئولیت‌ها را با دیگران تقسیم می‌کند. همچنین اغلب احساس نارضایتی دارد زیرا نمی‌تواند به معیارهای بسیار عالی که در زندگی برای خود تعیین کرده دست پیدا کند. این معیارهای عالی می‌توانند باعث شوند که او از شروع برنامه‌های زندگی خود بترسد و دائما با اهمال کاری همه چیز را به تعویق بیاندازد.

اختلال وسواس فکری-عملی

اختلال وسواس فکری-عملی در گذشته به عنوان یک اختلال اضطرابی در نظر گرفته می‌شد اما به دلیل اهمیت بسزای آن، امروزه در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روان پزشکی خود یک طبقه تشخیصی جداگانه را تشکیل می‌دهد. در این اختلال فرد با افکار مزاحم و آزاردهنده‌ای رو به رو می‌شود که اضطراب بسیار زیادی را در او بر می‌انگیزند. از همین رو فرد برای آرام کردن خود به انجام یکسری اعمال خاص روی می‌آورد. برای آشنایی اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

برای مثال درگیری ذهنی زیاد با مسائلی نظیر آلودگی، کثیفی و نجاست باعث می‌شود که فرد آداب شست و شو را به طور افراطی تکرار نماید. اعمال وسواسی معمولا به طور بسیار تشریفاتی و با آداب خاصی اجرا می‌شوند که این مسئله می‌تواند وقت زیادی را به خود اختصاص دهد و در نتیجه منجر به کاهش عملکرد فرد در ابعاد مختلف زندگی شود.

بیشتر بخوانید : بیماری وسواس  

ازدواج با فرد وسواسی

بسته به وسواس فرد چالش های شما در زندگی متفاوت می باشد که در ادامه توضیح داده شده است : 

ازدواج با فرد وسواسی | چالش‌های زندگی با شخصیت وسواسی جبری

ازدواج با شخصیت وسواسی جبری می‌تواند با چالش‌های بسیاری همراه باشد. ما در ادامه به مهم ترین مواردی که در زندگی زوجین اتفاق می‌افتند اشاره کرده‌ایم.

1- انعطاف ناپذیری شخصیت

تعامل با فردی که دارای شخصیت وسواسی جبری است برای هرکسی آسان نیست. این افراد انعطاف پذیری بسیار کمی دارند و به راحتی از ملاک‌ها و معیارهایی که برای زندگی خود تعیین کرده‌اند کوتاه نمی‌آیند. آن‌ها اغلب بسیار سخت گیر هستند و ممکن است رفتار و اعمال شما را نیز با ذره بین دقت خود ارزیابی کنند. این مسئله می‌تواند اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود همواره احساس کنید که تحت فشار هستید.

2- اولویت کار در برابر صمیمیت

برای افرادی که شخصیت وسواسی دارند اغلب کار و بهره وری اهمیت بیشتری در برابر صمیمیت بین فردی دارد. در اولویت قرار داشتن کار می‌تواند در بسیاری از موارد زمینه ساز تعارض و تنش شود و به شما این احساس را منتقل نماید که در رابطه نادیده گرفته می‌شوید.

3- ازدواج با فرد وسواسی | سخت گیری بیش از حد

افراد با شخصیت وسواسی جبری سخت گیری بیش از حدی دارند. آن‌ها جزئیات همه چیز را با دقت بررسی می‌کنند و زمان زیادی را برای ارزیابی صحیح بودن کارها اختصاص می‌دهند. اگر شما فرد سهل گیری باشید این رفتارها می‌تواند موجب از دست دادن حوصله تان شده و صبرتان را لبریز کند.

4- اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها 

در بسیاری از موارد افرادی که شخصیت وسواسی دارند به دلیل ترس از شکست یا ناتوانی در انجام دادن بی عیب و نقص کارها از آغاز مسئولیت‌ها و وظایفشان اجتناب می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود بسیاری از کارها را پشت گوش بیاندازند. دیر انجام دادن کارها خود احتمال عدم موفقیت را بیشتر کرده و آن‌ها را در چرخه معیوبی گرفتار می‌کند. اگر شما وظیفه شناسی بالایی داشته باشید این اهمال کاری‌ها می‌تواند تا حد زیادی موجب آزارتان گردد.

5- سردی در ابراز هیجان

یکی از ویژگی‌های اصلی افراد با شخصیت وسواسی جبری این است که هیجان پذیری بسیار پایینی دارند به این معنی که نمی‌توانند به راحتی احساسات خود را ابراز نمایند و اغلب از جانب دیگران به عنوان افرادی سرد یا بی تفاوت شناخته می‌شوند. از همین رو ازدواج با شخصیت وسواسی برای افرادی که خود روحیه گرمی دارند دشوار بوده و زمینه ساز بروز اختلاف‌های بسیار است.

بیشتر بخوانید : علائم وسواس  

ازدواج با فرد وسواسی | چالش‌های زندگی با مبتلایان به وسواس فکری-عملی

همان طور که گفته شد وسواس فکری-عملی اختلالی متمایز از شخصیت وسواسی جبری است. ما در ادامه به چالش‌های اختصاصی در مورد ازدواج با مبتلایان به این مشکل وسواسی اشاره کرده‌ایم.

1- سطح اضطراب بالا

افرادی به اختلال وسواس فکری-عملی مبتلا هستند معمولا با اضطراب بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها مشغولیت‌های ذهنی زیادی دارند و نمی‌توانند به سادگی از شر این مشغولیت‌ها رها شوند. این اضطراب معمولا کیفیت روابط بین فردی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند رابطه با همسر را با مشکل مواجه سازد.

2- صرف زمان زیاد برای وسواس

افراد مبتلا به هرگونه وسواس فکری نظیر آلودگی یا وسواس وارسی زمان زیادی را به رفتارهای اطمینان بخش اختصاص می‌دهند. برای مثال ممکن است همسرتان بارها بخواهد بسته بودن شیر گاز را هنگام خروج از منزل چک کند یا هنگامی که از راه می‌رسد مدت طولانی را به شست و شو و تمیز کاری اختصاص دهد. همه این‌ها به خودی خود باعث می‌شوند که شما نتوانید آن طور که باید از بودن در کنار هم لذت ببرید و بیشتر زمان خود را صرف کارهای پیش پا افتاده کنید.

3- ازدواج با فرد وسواسی | مشکلات مرتبط با رابطه جنسی

افرادی که مبتلا به وسواس پاکیزگی هستند اغلب در رابطه جنسی احساس راحتی نمی‌کنند. مشغولیت ذهنی زیاد در آن‌ها می‌تواند باعث شود که احساس کنید به اندازه کافی درگیر فعالیت جنسی نمی‌شوند یا اینکه افراد سردی هستند. برای پیشگیری یا رهایی از این وضعیت لازم است که فرد مبتلا به وسواس تحت درمان مناسب با یک روان درمانگر قرار بگیرد.

4- غیر منطقی بودن برخی رفتارها

افراد مبتلا به وسواس فکری-عملی معمولا رفتارهای وسواسی خود را با تشریفات خاصی انجام می‌دهند. برای مثال ممکن است اعتقاد داشته باشند برای پاکیزگی باید حتما به شیوه‌ای خاص و به تعداد دفعات مشخصی دست‌هایشان را بشویند. این تشریفات و آیین‌های خاص اغلب از جانب همسران غیر منطقی به نظر می‌رسد و زمینه بروز اختلافات را فراهم می‌کند.

5- کاهش سطح عملکرد در حوزه‌های مختلف زندگی

مبتلا بودن به اختلال وسواس باعث می‌شود که فرد از بسیاری جنبه‌های زندگی خود نظیر تحصیل، شغل و روابط بین فردی باز بماند و در کل نتواند از حداکثر توانمندی‌هایش استفاده نماید. هرچقدر شدت وسواس در فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید بیشتر باشد میزان افت عملکرد بیشتر خواهد شد. متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند با ازدواج کردن این مشکلات برطرف می‌شوند اما این مسائل بیش از هرچیز به کمک یک روانشناس نیاز دارد. برای دریافت مشاوره وسواس فکری کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس و ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا جمع کردن وسایل غیر ضروری وسواس است؟

بله جمع کردن افراطی وسایل غیر ضروری نوعی وسواس است که به اختلال احتکار شهرت دارد. این مسئله می‌تواند عملکرد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف بشود.  

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با فرد وسواسی



:: برچسب‌ها: ازدواج با فرد وسواسی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بازی درمانی کودکان یکی از روش‌هایی است که این روزها بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم به دنبال راهی برای درمان فرزندتان هستید احتمالاً درباره بازی‌درمانی شنیده‌اید. به‌طور کلی این روش از انواع بازی‌ها برای پیداکردن مشکل کودک و همین‌طور درمان آن استفاده می‌کند. مهم‌ترین دلیل رواج پیداکردن آن نیز، تأثیر بالایی است که در بهبود بسیاری از بیماری‌های کودکان دارد. بازی درمانی روش‌های مختلفی دارد که باتوجه‌به تشخیص درمانگر از یک نوع خاص برای فرزند شما استفاده خواهد شد. به همین خاطر نکته بسیار مهم این است که برای انجام این درمان حتما مشاوره کودک بگیرید.

منبع: بازی درمانی کودکان

بازی درمانی کودکان

بازی‌درمانی یا play therapy یکی از انواع روش‌های درمانی است؛ این روش معمولاً برای کودکان استفاده می‌شود. در حقیقت تصور درمانگران این است که چون کودک نمی‌تواند به‌خوبی بزرگسالان نگرانی‌هایش را بیان کرده و یا مسائل را تحلیل کند بهتر است برای شناخت مشکل و همین‌طور برطرف‌کردن آن از یک روش دیگر استفاده کنیم. در بازی‌درمانی، درمانگر به‌صورت غیرمستقیم رفتار کودک را بررسی می‌کند؛ و از این طریق نکاتی را راجع به شرایط او متوجه می‌شود. برای مثال کودکی که در بازی با عروسک‌ها به آن‌ها پرخاش می‌کند به احتمال زیاد مشکلاتی را در این زمینه تجربه می‌کند.

بازی درمانی کودکان به‌طورکلی به دو دسته 1- آزاد یا هدایت نشده و 2- هدایت شده یا مستقیم تقسیم می‌شود. در روش آزاد کودک اجازه دارد با انواع اسباب‌بازی‌ها و هرطور که دلش می‌خواهد بازی کند. در واقع در این روش درمانگر صرفاً یک مشاهده‌گر است؛ و مدیریت همه چیز برعهده کودک است. اما در روش هدایت شده درمانگر  اصول و برنامه مشخصی برای بازی در هر جلسه دارد.

بیشتر بخوانید: افسردگی در کودکان

انواع بازی درمانی کودکان

بازی‌درمانی سبک‌ها و روش‌های مختلفی دارد. معمولاً باتوجه‌به شرایط و نوع مشکل کودک درمانگر ممکن است از هرکدام از این روش‌ها استفاده کند. به‌طورکلی مهم‌ترین روش‌های بازی‌درمانی کودکان عبارتند از:

درمان‌های خانوادگی یا فرزند درمانی

در این روش علاوه بر کودک والدین نیز درگیر بازی می‌شوند. آنها یاد خواهند گرفت که چطور از طریق بازی، با فرزندشان ارتباط برقرار کنند. معمولاً این نوع از بازی درمانی کودکان با هدف نزدیک‌تر کردن اعضای خانواده به یکدیگر انجام می‌شود.

بازی‌درمانی شناختی-رفتاری

به‌طورکلی درمان‌های شناختی-رفتاری روی تغییر افکار بیمار تمرکز می‌کنند. در بازی درمانی های این روش نیز درمانگر سعی می‌کند تا از طریق بازی راهکارهای تغییر تفکر را به کودکان یاد بدهد. برای مثال از کودک خواسته می‌شود به یک اسباب‌بازی که دچار نگرانی شده راهی برای ازبین‌بردن این نگرانی‌ها ارائه کند.

بازی‌های گروهی

بازی درمانی کودکان علاوه بر حالت فردی می‌تواند به‌صورت گروهی هم اجرا بشود. در این شرایط یک گروه از کودکان هم سن که مشکل مشابهی دارند با هم در یک گروه قرار می‌گیرند و بازی‌های مشابهی را انجام می‌دهند. این شیوه باعث می‌شود تا آن‌ها علاوه بر بازی‌درمانی از طریق تعامل با یکدیگر نیز مطالبی را یاد بگیرند.

بازی درمانی کودکان چه زمانی استفاده می‌شود؟

یکی دیگر از سؤالاتی که باید به آن پاسخ بدهیم این است که بازی‌درمانی چه وقت و برای چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟ در جواب این سؤال می‌توان گفت بازی‌درمانی در تمام مراحل تشخیص گذاری تا درمان قابل‌اجرا است. به‌علاوه اگر شما می‌خواهید توانایی‌هایی مثل توجه، حافظه یا حتی مهارت‌های حرکتی را در فرزندتان پرورش بدهید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

همچنین بسیاری از بیماری‌ها با این روش قابل‌درمان هستند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که راجع به بیماری‌هایی مثل اوتیسم یا بیش‌فعالی هدف از درمان کاهش نشانه‌ها است؛ و این بیماری‌ها به‌صورت قطعی درمان نمی‌شوند. بعضی از بیماری‌هایی که بازی‌درمانی برای آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:

  • مشکلات اضطرابی
  • پرخاشگری در کودکان
  • آموزش رفتارهای سازگارانه
  • طیف اوتیسم
  • بیش‌فعالی
  • افسردگی
  • ضربات روحی ناشی از مشکلاتی مانند طلاق والدین

بازی درمانی کودکان چه فایده‌ای دارد؟

همان‌طور که گفتیم کودکان نمی‌توانند به‌راحتی بزرگسالان و با استفاده از کلام مشکلات خودشان را بیان کنند. به‌علاوه درک و تفسیر منطقی مسائل نیز گاهی برای آن‌ها سخت خواهد بود. به همین خاطر اولین فایده بازی‌درمانی این است که به تشخیص گذاری و درمان بیماری در کودکان کمک می‌کند.

علاوه بر این نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که با استفاده از این روش مورد درمان قرار گرفته‌اند تا حد زیادی به درمان پاسخ داده‌اند. و این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که به ما نشان می‌دهد بهتر است بیشتر از این روش استفاده کنیم. از جمله دیگر مزایایی که استفاده از بازی‌درمانی کودکان داشته است عبارتند از:

  • کم‌شدن قابل‌توجه اضطراب
  • افزایش احساس مسئولیت‌پذیری
  • افزایش احساس همدلی نسبت به دیگران
  • بالارفتن اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس
  • بهترشدن مهارت‌های اجتماعی
  • بهترشدن روابط درون خانواده

جلسات بازی‌ درمانی کودکان

اینکه فرزند شما به چند جلسه بازی‌درمانی نیاز داشته باشد باتوجه به شرایط روحی وی متفاوت خواهد بود؛ و تشخیص این موضوع کاملاً برعهده درمانگر است. بااین‌حال به طور متوسط جلسات بازی‌درمانی 20 جلسه هستند؛ این جلسات به‌صورت هفتگی برگزار می‌شوند؛ و هر جلسه بین 30 تا 50 دقیقه ادامه خواهد داشت.

نکات مربوط به  بازی درمانی کودکان

همان‌طور که گفته شد بازی درمانی کودکان یکی از روش‌هایی است که می‌تواند برای بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات استفاده شود. به‌علاوه نتایج تحقیقات نیز نشان می‌دهد که استفاده از آن تا حد زیادی باعث بهبودی بیماری می‌شود. بااین‌حال راجع به این روش نیز مانند هر موضوع دیگری بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشید. 

در درجه اول بررسی اینکه آیا بازی‌درمانی برای فرزند شما مناسب است یا خیر موضوعی است که یک روان‌شناس باید راجع به آن نظر بدهد. به همین خاطر قبل از اینکه این شیوه از درمان را شروع کنید با یک متخصص مشورت نمایید. به‌علاوه انتخاب روش و نوع بازی‌ها و همین‌طور تعداد جلسات نیز موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. بازی درمانی کودکان در کنار تمامی مزایایی که دارد اگر به‌درستی استفاده نشود می‌تواند بی‌فایده باشد. به همین خاطر قبل از اینکه از این روش استفاده کنید بهتر است با یک یا چند متخصص راجع به این موضوع مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع مشکلات فرزندتان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

بازی درمانی برای چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

بازی درمانی کودکان برای بسیاری از بیماری‌ها مثل اوتیسم، بیش‌فعالی، مشکلات اضطرابی، افسردگی و پرخاشگری استفاده می‌شود. به‌علاوه اگر شما می‌خواهید توانایی‌هایی مثل توجه و حافظه را در فرزندتان تقویت کنید هم می‌توانید از این روش استفاده کنید.

بازی‌درمانی برای چه سنی مناسب است؟

بازی درمانی برای کودکان و حتی بزرگسالان نیز استفاده می‌شود و محدودیت سنی ندارد. بااین‌حال معمولاً برای گروه سنی 3 تا 12 سال استفاده می‌شود.

منبع: بازی درمانی کودکان



:: برچسب‌ها: بازی درمانی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا مراحل دلبستگی در کودکان را می‌شناسید؟ اینکه کودک تمایل داشته باشد با مادر یا مراقب اولیه‌اش رابطه عاطفی عمیق و معناداری پیدا کند، در مراحل دلبستگی شکل می‌گیرد. کودک تمایل دارد با افراد گوناگونی در طی زندگی‌اش رابطه برقرار کند، به طوری که در حضور این افراد احساس رضایت و امنیت خواهد کرد. این ارتباط در دوران نوزادی و به صورت تدریجی شروع به شکل گیری کرده و تا پایان کودکی ادامه می‌یابد. فرایند دلبستگی در پایان کودکی اتمام می‌یابد اما تاثیرات ناشی از آن تا آخر عمر همراه فرد باقی می‌ماند. اگر این ارتباط به درستی شکل نگیرد مشکلات عاطفی و اجتماعی زیادی را در بزرگسالی برای فرزندتان به دنبال خواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی مراحل دلبستگی در کودکان و چگونگی شکل گرفتن آن می‌پردازیم. پیشنهاد می‌شود مقاله روانشناسی کودک را هم بخوانید.

منبع: مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان چگونه سیر می شود؟

مراحل دلبستگی در کودکان

دیدگاه بالبی می‌گوید دلبستگی در حقیقت یک پیوند عاطفی عمیق بین انسان و افراد خاص زندگی اوست. نیاز به داشتن دلبستگی یک نیاز مهم و اولیه در زندگی می‌باشد. این نیاز با نیز دیگری مشتق نشده و یکی از مهم‌ترین نیازها برای تحول شخصیت محسوب می‌شود.

بالبی در کنار دیدگاه خود دو کنش حمایتی و اجتماعی را نیز مطرح می‌کند. او می‌گوید کنش حمایتی برای فرزند احساس ایمنی به وجود می‌آورد و کنش اجتماعی رفتار دلبستگی را از مادر به نزدیکان و سپس افراد بیگانه گسترش می‌دهد.

فروید در نظریه‌ای که در مورد دلبستگی داشته، می‌گوید که دلبستگی از نیازهای نخستین دیگر به دست آمده است. با این مفهوم و تفسیر نیز دلبستگی در دوران کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی با سبک های دلبستگی در کودکان کلیک کنید.

 

شکل گرفتن دلبستگی در کودکان و مراحل آن

شکل گیری دلبستگی موضوع بسیار مهمی است که نظریه‌های متفاوتی درباره آن گفته شده است. به طور کلی دلبستگی 4 مرحله دارد که در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم. به والدین توصیه می‌شود تا برای طی صحیح مراحل زیر حتما مقاله آموزش پدر و مادر را بخوانند.

1. مراحل دلبستگی در کودکان | مرحله اول یا پیش دلبستگی

مرحله پیش دلبستگی اولین مرحله در ایجاد دلبستگی در کودکان می‌باشد. پیش دلبستگی از زمان تولد تا سه ماهگی کودک شکل می‌گیرد. در این مرحله کودک شما متوجه بعضی محرک‌ها در محیط اطراف خود می‌شود اما نمی‌تواند افراد را از یکدیگر تشخیص دهد. کودک در این مرحله قادر است که به چهره دیگران لبخند بزند. او می‌تواند صداهای کودکانه از خود در بیاورد یا با خارج شدن کسی از میدان بینایی‌اش گریه کند. این بازتاب‌ها و واکنش‌ها باعث می‌شود دیگران همراه کودک بمانند و با او ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه کودک نمی‌تواند افراد را از یکدیگر تشخیص دهد، در نتیجه برای او فرقی نمی‌کند چه کسی مراقبش باشد.

2. مرحله دوم یا دلبستگی در حال شکل گیری

بین سه تا شش ماهگی مرحله دلبستگی در حال شکل گیری را تشکیل می دهد. طی این مرحله رشد ادراکی کودک نسبت به مرحله قبل بهتر شده است. شما به طور ملموسی ملاحظه می‌کنید که واکنش‌های او انتخابی‌تر شده‌اند. همچنین به محرک‌های آشناتر تمایل بیشتری نشان می‌دهند. در این مرحله کودک به مراقب اولیه‌اش بیشتر از سایر افراد واکنش نشان می‌دهد. در این مرحله کودک دوست دارد توسط مادر یا افراد نزدیک‌‌اش آرام شود.

کودک در این مرحله از  مراحل دلبستگی در کودکان می‌تواند بین افراد غریبه و آشنا تفاوت قائل شود. حافظه نقش بسیار مهمی در این مرحله دارد. با افزایش توانایی حافظه، چهره مادر بهتر در ذهن کودک ثبت می‌شود و به همین دلیل نسبت به او واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. 

3. مرحله سوم یا دلبستگی واضح

در این مرحله از شکل گیری دلبستگی، توانایی کودک در تشخیص مادر بهتر می‌شود. این مرحله در سن شش ماهگی تا 2 یا 3 سالگی ادامه پیدا می‌کند. کودک به صورت فعال به شما توجه کرده و از دیدنتان خوشحال می‌شود. کودک در این مرحله بهانه مادرش را می‌گیرد و در نبود او احساس ناراحتی می‌کند. این کودکان در این سن با نبود مادر ممکن است احساس اضطراب را تجربه کنند.

در همین راستا مفهومی به نام «اضطراب اجتماعی» شکل می‌گیرد. اضطراب جدایی به معنی این است که کودک در نبود شما به شدت احساس بی قراری می‌کند و خواهان برگشت شماست. البته بعد از برگشت مادر این اضطراب کمتر می‌شود. اضطراب جدایی در این سن هنجار به شمار می‌آید اما اگر ادامه یابد و در سنین بالاتر نیز خود را نشان دهد، ممکن است به اختلال اضطراب اجتماعی منجر شود.

4. مرحله چهارم یا ایجاد ارتباط متقابل

مرحله ایجاد ارتباط متقابل از سن دو یا سه سالگی تا پایان دوره کودکی است. در این مرحله از مراحل دلبستگی در کودکان قوه تفکر و فهم کودک بیشتر و تکامل یافته‌تر شده است. در این سن خردسال می‌تواند علت برخی رفتارهای مادر و اطرافیان را درک کند و به احساسات و حالت‌های مادر پی ببرد. در این سن کودک درک می‌کند که شما مجبورید گاهی او را ترک کنید. اگر اضطراب جدایی در این مرحله از زندگی کودکتان ادامه دار شد، می‌توانید از کمک متخصصان این زمینه بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

اهمیت دلبستگی در کودکان چیست؟

اگر مراحل دلبستگی به درستی اتفاق بیوفتد، شما می‌توانید رابطه صمیمانه‌تری با فرزند خود داشته باشید. از این طریق نعمت زندگی شاد و به دور از مشکلات روانی را برای کودک خود به دنبال می‌آورید. با کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید دلبستگی سالم را در فرزند خود ایجاد کنید.

منبع: مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان چگونه سیر می شود؟



:: برچسب‌ها: مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان چگونه سیر می شود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره خیانت تلفنی همسر به شما کمک می کند تا در زمان اضطراری و بحران‌های جدی در زندگی مشترک تان بتوانید با متخصصین ارتباط پیدا کنید. اکثر آدم‌ها ممکن است در مواجهه با خیانت بسیار هیجانی و شتاب زده عمل کنند و رفتارهایی را از خود بروز دهند که در آینده از آن‌ها پشیمان شوند. مشاوره خیانت همسر چه به صورت تلفنی و چه حضوری به شما کمک می‌کند تا بتوانید در لحظه با روانشناسان متخصص در حوزه زوج درمانی تماس بگیرید و واکنش‌های خود را مدیریت نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا در آینده تصمیمات منطقی‌تری بگیرید و میزان آسیب‌های روانی موجود را کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید. 

منبع: مشاوره خیانت تلفنی

مشاوره خیانت تلفنی

خیانت یکی از ضربه‌های بسیار مهم در رابطه عاطفی با همسر است که با آسیب زدن به اعتماد بین فردی بنیان و پایه‌های اصلی زندگی مشترک را تهدید می‌کند.

افراد در زمان مواجه شدن با خیانت همسر هیجانات منفی بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند. ناتوانی در کنترل خشم، احساس غم و نفرت شدید که هم زمان با احساس دوست داشتن تجربه می‌شوند می‌توانند تعادل روانی شما را به هم زده و باعث ایجاد سردرگمی و آشفتگی بشوند.

بیشتر بخوانید : انواع خیانت 

در این شرایط مشاوره خیانت تلفنی که توسط روانشناسان متخصص در حوزه زوج درمانی ارائه می‌شود به شما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری بر احساسات خود داشته باشید و شتاب زده عمل نکنید. همچنین درمانگر می‌تواند در مورد علل بروز خیانت و عواملی که موجب تکرار آن می‌شود به شما آگاهی بدهد. در جلسات مشاوره خیانت شما و همسرتان یاد می‌گیرید الگوهای رفتاری جدیدی را تمرین نمایید و در مورد ادامه دادن یا قطع ارتباط خود با با دید بازتری تصمیم بگیرید. دریافت مشاوره خیانت به شما کمک می کند تا بتوانید از نشانه های خیانت مردان و نشانه های خیانت زن آگاه شوید.

 

مشاوره خیانت تلفنی همسر با توجه به علل بروز خیانت

بسیاری از افراد وقتی با خیانت همسر خود مواجه می‌شوند دائما از خود می پرسند “چرا این اتفاق رخ داده است”. یافتن این چرایی می‌تواند مدت زیادی ذهن فرد را مشغول کرده و در نهایت به یک مشغولیت ذهنی دائمی و آزاردهنده تبدیل شود. در جواب به این سوال که چرا افراد خیانت می‌کنند یا علت خیانت همسر من چیست ؟ باید گفت این مشکل پدیده‌ای چندعلیتی است و فقط یک عامل خاص باعث بروز آن نمی‌شود. در واقع همه ما مستعد انجام رفتارهای آسیب زایی نظیر خیانت هستیم و هیچ کس از خطا و اشتباه مصون نیست. با این حال اینکه چطور این آسیب پذیری در نهایت به انجام رفتار غلط می‌انجامد به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در کنار یکدیگر و در تعامل باهم منجر به رخ دادن خیانت می‌شوند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

– عدم تجربه دوران نامزدی یا دوران عاشقی کافی قبل از ازدواج

– سبک زندگی تنوع طلبی و داشتن روابط بی قید و بند زیاد پیش از ازدواج

– برآورده نشدن صحیح نیازهای روانی اولیه در رابطه با همسر نظیر نیاز به امنیت روانی، آزادی بیان، استقلال و…

– قرار گرفتن در شرایط محیطی تحریک کننده برای خیانت نظیر داشتن دوستانی که این کار را پیش پا افتاده جلوه می‌دهند.

– وجود تعارض و اختلافات زیاد در رابطه

– تجربه فشارهای شغلی زیاد و نداشتن تفریحات سالم

– نبود صمیمیت عاطفی کافی در ارتباط با همسر

باید توجه داشته باشید که دلایل خیانت در مردان و زنان تا حدودی با هم متفاوت است به همین دلیل توصیه می کنیم مقالات دلایل خیانت مردان و علت خیانت زن را مطالعه نمایید. 

 

ترس از خیانت همسر یکی از مهمترین موضوعات جلسه

در بسیاری از جلسات مشاوره خیانت تلفنی و حضوری شاهد آن بودیم که بعضی‌ها دائما از این موضوع واهمه دارند که همسرشان به آن‌ها بی‌‍وفایی کرده و به پیمان زناشویی خود پایبند نباشد. این شرایط که تحت عنوان ترس از خیانت شناخته می‌شود ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید. برای مثل شخصیت‌های بسیار بدبین (شخصیت های پارانوئیدی) معمولا به همه چیز مشکوک هستند و هرگز نمی‌توانند به سادگی اعتماد کنند.

فهم علل و ریشه‌های ترس از خیانت باعث می‌شود که بتوانید مشکل خود را بهتر بشناسید و به طور موثرتری برای غلبه بر آن اقدام نمایید. اگر نمی‌دانید که چه چیز باعث شده آنقدر در مورد وفاداری همسرتان حساس باشید بهتر است از یک روانشناس برای بررسی بیشتر این موضوع کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : تست خیانت همسر  

 

اهمیت مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی در تصمیم‌گیری آینده

خیانت رویداد آسیب زایی است که تاثیر بسیار زیادی بر روان انسان می‌گذارد. هرچقدر یک رابطه عاطفی عمیق‌تر باشد و هیجانات مثبت بیشتری در آن تجربه شود بروز خیانت در آن موجب فروپاشی روانی بیشتری از جانب فرد خیانت دیده می‌شود. با این حال برملا شدن خیانت برای فردی که مرتکب این کار شده نیز می‌تواند فشار روانی بسیار شدیدی را به بار بیاورد و به این ترتیب زندگی هردو طرف را در سیطره هیجانات منفی قرار دهد. با توجه به اینکه ذهن انسان در شرایطی که احساسات غالب هستند توانایی‌های شناختی خود را از دست می‌دهد نمی‌توان انتظار داشت که زن و مرد در این شرایط بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

 

بسیاری از مواقع افراد در این موقعیت اقداماتی انجام می‌دهند که بیشتر از سر ناتوانی در مدیریت هیجانات است و با گذشت زمان تنها موجب پشیمانی می‌شود. روان شناس در مشاوره خیانت تلفنی به شما کمک می‌کند تا آرامش خود را بازیابید و تصمیم گیری را به زمانی موکول نمایید که از نظر روانی از حالت بحران خارج شده باشید. در طول این مدت باید یاد بگیرید چگونه تعارض‌های درونی خود نظیر احساس هم زمان خشم، نفرت و عشق را بپذیرید و بتوانید به شرایط عادی زندگی خود برگردید. در واقع کمک به تصمیم گیری در زمان درست یکی از مهم‌ترین اهداف زوج درمانگر در مشاوره خیانت است که به شما کمک می‌کند از بروز آسیب‌های جدی تر در آینده پیشگیری کنید و راه حل‌های سالم برای برطرف کردن مشکلات زندگی خود را یاد بگیرید.

مشاوره خیانت همسر تلفنی و مزایای آن

مراجعه حضوری نزد روانشناس نیازمند انگیزه و انرژی روانی خاصی است که ممکن است افراد هنگام مواجهه با خیانت از آن بی بهره باشند. برای مثال شاید فکر کنید زندگی شما دیگر هرگز درست نمی‌شود یا این بدترین اتفاقی بوده که برای شما رخ داده. این افکار اغلب جلوی مراجعه حضوری نزد یک متخصص را از شما می‌گیرند و باعث می‌شوند که نتوانید به درستی مشکل خود را مدیریت نمایید. در این شرایط گزینه مشاوره تلفنی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید از یک روانشناس مشورت بگیرید و بر موانع موجود نظیر در دسترس نبودن مرکز مشاوره مورد اطمینان، نداشتن وقت و حوصله کافی غلبه کنید. شما با گذشت چندین جلسه از مشاوره تلفنی در صورت تمایل می‌توانید جلسات خود را به صورت حضوری ادامه دهید و زوج درمانی به صورت مشترک با همسرتان را نیز تجربه کنید.

بیشتر بخوانید : پیشگیری از خیانت  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خیانت می توانید از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شوهر من به من خیانت کرد و خودش از این موضوع خیلی پشیمان و ناراحت بود. با وجود تمام قول‌هایی که به من می‌دهد بازهم شیطنت‌هایی می‌کند و رفتارهای خود را ادامه می‌دهد باید چه کار کنم؟

عوامل مختلفی می‌توانند باعث شوند که رفتار خیانت در فرد تداوم پیدا کند. برای مثال ترمیم نشدن رابطه، وجود تعارض‌های زیاد در آن، سرزنشگری، کنترل بیش از حد یا وجود مشکلات درون فردی مرتبط با عدم ارضای نیازهای روانی در خود و همسرتان می‌تواند در این مشکل نقش داشته باشند. برای شناخت دقیق تر لازم است که از یک زوج درمانگر کمک بگیرید و جلسات درمانی را همراه با همسرتان آغاز نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره خیانت تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره خیانت تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از صحبت در جمع یا به نوعی کلاستروفوبیا یکی از مشکلات اضطرابی است که حتما باید درمان شود. کسانی که درگیر این مشکل می‌شوند برای صحبت کردن در حضور دیگران استرس بسیاری را تجربه می‌کنند. این نگرانی گاهی آن‌قدر شدید می‌شود که فرد اصلاً حاضر نیست صحبت در جمع را شروع کند. به‌علاوه بسیاری از مواقع همین اضطراب باعث می‌شود که شما نتوانید از تمام توانایی خود در صحبت‌کردن استفاده کنید. با توجه به مشکلاتی که این شرایط در زندگی شما ایجاد خواهد کرد، بهتر است برای درمان آن راهی پیدا کنید. مشاورین معتقدند تمرین صحبت‌کردن در میان جمع و به‌خصوص کنارگذاشتن افکار منفی از مهم‌ترین روش‌ها برای این شرایط است. بااین‌حال حل این مساله به تنهایی به ندرت رخ داده است و برای درمان حتما باید از مشاور کمک بگیرید.

منبع: ترس از صحبت در جمع

ترس از صحبت کردن در جمع

شاید فکر کنید تنها کمبود اعتماد به نفس است که باعث می شود یک نفر نتواند در جمع صحبت کند. اما با بررسی های به عمل آمده موضوع فراتر از توانایی های فرد می‌باشد. خیلی از افراد دچار این ترس دارای مهارت و توانایی های کلامی خوبی هستند، با این حال از حرف زدن در حضور دیگران واهمه دارند. برای درمان این دست افراد باید ریشه ترس آن ها پیدا شده و درمان اتخاذ شود. برای آشنایی بیشتر با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

علت ترس از صحبت کردن در جمع

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که چرا بعضی از ما درگیر ترس از صحبت کردن در جمع می‌شویم؟ در حقیقت وقتی شما دلایل یک مشکل را پیدا می‌کنید بهتر می‌توانید به دنبال راهکاری برای آن باشید. پس بهترین راه برای حل کردن مشکلی که با آن درگیر شده‌اید این است که دلایل آن را بشناسید. علت ترس از صحبت کردن در جمع می‌تواند با توجه به شرایط هریک از ما متفاوت باشد. بااین‌حال بعضی از مهم‌ترین دلایل به شرح زیر هستند.

افکار منفی

اصلی‌ترین نشانه و مشکل کسانی که ترس از صحبت‌کردن در جمع دارند افکار منفی است. آن‌ها قبل از این که صحبت را شروع کنند دچار ترس می‌شوند؛ و پیش خودشان می‌گویند که قطعاً همه چیز را خراب خواهند کرد. افکاری مثل اینکه شخص تصور می‌کند به اندازه کافی خوب نیست؛ حتماً در طی سخنرانی اشتباهاتی خواهم داشت؛ دیگران قرار است مرا مسخره کنند و…. از جمله افکار منفی هستند که به سراغ او می‌آیند. طبیعتاً وقتی فکر و باور هرکدام از ما این باشد دچار ترس می‌شویم و نمی‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

اعتمادبه‌نفس پایین

شاید بتوان گفت اعتمادبه‌نفس پایین دلیل افکار منفی است که از آن صحبت کردیم. در حقیقت زمانی شما دچار افکار منفی می‌شوید که توانایی خودتان را باور نداشته باشید. به همین خاطر می‌توانیم بگوییم اولین و زیربنایی‌ترین دلیل ترس از صحبت‌کردن در جمع، اعتمادبه‌نفس پایین است.

تجربه کم

همیشه اولین تجربه‌ها اضطراب بیشتری دارند. هنگامی که شما کاری را چندین بار تجربه کرده باشید حتماً اعتمادبه‌نفس و همین‌طور تسلط بیشتری روی شرایط خواهید داشت. همین موضوع باعث می‌شود که ترس شما نیز کمتر باشد. اما وقتی تجربه کمی برای یک موضوع داشته باشید احتمالاً دچار اضطراب می‌شوید. این موضوع تا حدودی به این خاطر است که ما نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد. در چنین شرایطی تمرین‌کردن بیش از هر چیزی می‌تواند مفید باشد.

روابط اجتماعی ضعیف

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم روابط اجتماعی ارتباط نزدیکی با ترس از صحبت کردن در جمع دارد. در حقیقت زمانی که شما روابط اجتماعی بسیاری را تجربه کرده باشید ترس کمتری از صحبت‌کردن با دیگران خواهید داشت. این درحالیست که شخصیت‌های منزوی معمولاً از ازدحام و همین‌طور صحبت‌کردن در میان جمع احساس خوبی نمی‌گیرند.

خاطرات ناخوشایند

یکی از موضوعاتی که می‌تواند شما را از صحبت‌کردن در جمع بترساند تجربه‌های ناخوشایند هستند. خاطره یک سخنرانی بد بیشتر از هر چیزی می‌تواند فرد را درگیر خودش کند. کسانی که درگیر این مشکل می‌شوند همیشه می‌ترسند که مبادا دوباره این اتفاق بد برای آنها تکرار بشود.

تمرین هایی برای مقابله با ترس از صحبت در جمع

تمرینات را جدی بگیرید

اولین راهکاری که برای ترس از صحبت کردن در جمع یا هر ضعف دیگری باید به آن توجه کرد تمرین است. به‌خاطر داشته باشید که هیچ مهارتی ناگهانی به دست نمی‌آید. بهتر است از جمع‌های کوچک‌تر شروع کنید و صحبت‌کردن را مدام تمرین کنید. حتی اگر خیلی خجالت می‌کشید ابتدا این کار را در خانه و برای شنوندگان فرضی انجام بدهید. سپس با یک یا دو شنونده کارتان را ادامه بدهید. چیزی که اهمیت دارد این است که شما به تمرین برای صحبت‌کردن ادامه بدهید. این روش به شما کمک خواهد کرد تا به‌تدریج خودتان را تبدیل به یک سخنران حرفه‌ای کنید.

افکار منفی را متوقف کنید

همان‌طور که گفتیم اصلی‌ترین دلیل ترس از صحبت‌کردن در جمع افکار منفی هستند. به همین خاطر اگر به دنبال راهی سریع برای برطرف‌کردن ترس‌هایتان هستید سعی کنید افکار منفی را تحت کنترل بگیرید. برای این کار هر بار دچار یک فکر منفی می‌شوید به خودتان این آگاهی را بدهید که این، فقط یک فکر است. و هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد. به‌علاوه می‌توانید سعی کنید به‌جای هر فکر منفی یک نگاه مثبت را جایگزین کنید.

تغذیه و ورزش برای کنترل ترس از صحبت کردن در جمع

یکی از راهکارهای مهم برای رها شدن از ترس صحبت‌کردن این است که شما اضطراب خود را کاهش دهید. اهمیت‌دادن به تغذیه و به‌خصوص ورزش از جمله روش‌هایی هستند که شما را به این نتیجه می‌رسانند. به همین خاطر بهتر است قبل از هر سخنرانی به این مسئله توجه کافی داشته باشید. در کنار تغذیه و ورزش سعی کنید راه‌های دیگری که باعث می‌شوند شما آرام باشید را هم امتحان کنید. برای اشنایی با روش های درمان اضطراب کلیک کنید.

خجالت را کنار بگذارید

اعتمادبه‌نفس پایین بسیاری از مواقع باعث می‌شود شما از انجام خیلی کارها خجالت بکشید. تنها راه برای اینکه این مشکل را کنار بگذارید این است که خجالت نکشیدن را امتحان کنید. در حقیقت رفتاری که از انجام آن در سخنرانی می‌ترسید را امتحان کنید. خواهید دید که هیچ اتفاق عجیبی پیش نخواهد آمد. همین موضوع به‌تدریج باعث می‌شود که شما خجالت کشیدن از صحبت‌کردن را کنار بگذارید.

مشاوره برای ترس از صحبت کردن در جمع

ترس از صحبت‌کردن در جمع بسیاری از مواقع با استفاده از راهکارهای بالا درمان می‌شود. بااین‌حال برای کسانی که واقعاً درگیر این بیماری می‌شوند این روش‌ها نمی‌تواند کمک چندانی بکند. خیلی از مواقع افکار منفی و ضعف اعتمادبه‌نفس ما آن‌قدر شدید است که به‌تنهایی از پس برطرف‌کردن آن برنمی‌آییم. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلفی مثل بررسی افکار منفی و کمک به تغییر آنها یا انجام تکنیک‌هایی مثل بازی‌کردن نقش در اتاق درمان به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعفتان را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و اختلالات همراه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا استفاده از داروهای ضد اضطراب برای ترس از صحبت‌کردن در جمع اشتباه است؟

اگر شما یک‌سخنرانی فوری پیش رو دارید و هیچ راهی برای کنترل اضطراب به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید از این روش استفاده کنید. بااین‌حال دقت داشته باشید که داروها هرگز نمی‌توانند درمان قطعی برای مشکل ما باشند و شما می‌بایست به دنبال یک درمان قطعی بگردید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترس از صحبت در جمع



:: برچسب‌ها: ترس از صحبت در جمع ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید خصوصیات بچه های طلاق چیست؟ علاوه بر آسیب­‌هایی که طلاق به خود زوجین وارد می­‌کند، بزرگ‌ترین آسیب برای کودکان و فرزندان آن‌ها را نیز به وجود می‌‌آورد. هرچه سن پایین‌تر باشد طبیعتا آمادگی بچه‌ها برای درک مسئله طلاق سخت‌تر بوده و ممکن است آسیب‌های ماندگارتری برای آن‌ها به همراه داشته باشد. پیامدهای یک اتفاق برای هر فرد با توجه به توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت متفاوت است و فرزندان طلاق نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابر میزان توانایی فرزندان، هر کدام آسیب‌های مختلفی می‌‌بینند؛ بنابراین برخی از این خصوصیات در بچه‌های طلاق مشترک و برخی از آ‌ن‌ها متفاوت است. در ادامه این مطلب به خصوصیات بچه‌های طلاق می­‌پردازیم.

منبع: خصوصیات بچه های طلاق

خصوصیات بچه های طلاق

برخی از پیامدهای طلاق روی اکثر بچه­‌های طلاق مشترک است و کم و بیش همه آن‌ها را درگیر خود خواهد کرد. این کودکان با اینکه ممکن است با ادامه داشتن یک زندگی ناسالم بازهم آسیب ببینند، اما بدون شک آسیب‌های طلاق بیشتر از بودن در یک خانواده بیمار است. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بچه‌های طلاق به شرح زیر هستند:

1. شکسته شدن دیوار امنیت و اعتماد

جدایی پدر و مادر و فروپاشی خانواده به عنوان تنها پناه امن کودک، باعث می­‌شود که دیگر نتواند به کسی اعتماد کرده و احساس ناامنی می‌­کند. احساسی که از مشاهده درگیری‌های پدر و مادر شروع شده و باعث می‌­شود اعتماد به دیگران برای او سخت گردد و همیشه احساس ناامنی کند. برای کاهش مشکلات ناشی از طلاق، کمک گرفتن از یک روانشناس ضروری است. برای کاهش آسیب‌های طلاق توصیه می‌شود که از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. کسب اطلاعات در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید.

2. احساس گناه بابت جدایی پدر و مادر

فرزندان معمولا در دعواهای پدر و مادر نقش پررنگی دارند و در آستانه جدایی مدام اسمشان به زبان جاری می­‌شود. بعضی از والدین بی­ ملاحضه نیز ممکن است پیش بچه‌ها علیه همسرشان صحبت کنند و این مسئله به شدت به کودک آسیب می­‌زند و این احساس گناه ناشی از این است که کودکان خودشان را مقصر جدایی والدینشان می­‌دانند. این احساس گناه در بلند مدت بسیار کودک را اذیت کرده و اعتماد به نفس او را در تصمیم گیری‌ها پایین می­‌آورد.

3. خصوصیات بچه های طلاق | اضطراب و افسردگی

شایع‌ترین پیامد جدایی والدین برای فرزندان، بروز اختلالات خلقی و اضطرابی است. در واقع اکثر فرزندان طلاق حداقل یک دوره افسردگی یا اضطراب را تجربه می­‌کنند و طبیعتا اگر هوشیاری والدین نباشد، این مشکلات در آن‌ها ماندگار شده و تبدیل به افسردگی و اضطراب دائمی می­‌شود. برای کاهش این آسیب و پیشگیری از مشکلات روحی در فرزند خود، توصیه می‌شود که از یک روانشناس کمک بگیرید.

4. احساس طردشدگی

یکی دیگر از خصوصیات بچه های طلاق، این حس است که آن‌ها از سوی والدینشان طرد شده‌اند و پدر و مادر دیگر آن‌ها را دوست ندارند. این مسئله خصوصا در کودکانی که والدین تمایلی به گرفتن حضانت ندارند و مدام آن‌ها را به همدیگر پاسکاری می­‌کنند بسیار شدیدتر است و این بچه‌ها در بزرگسالی، برای جبران این حس و جبران ترس از طرد شدن، هرکاری می­‌کنند تا انسان‌ها را کنار خود نگه دارند. اختلال شخصیت وابسته، یکی از آسیب‌های این ویژگی است.

5. تکانشگری و پرخاشگری

یکی از خصوصیات بچه های طلاق، احساس خشم فراوانی است که امکان دارد در آن‌ها به وجود بیاید. خشمی که چه سرکوب شده و چه بروز داده شود، پیامدهای منفی به همراه دارد. خشم سرکوب شده باعث فشار روانی و آسیب به ساختار روانی فرد می­‌شود و ممکن است احساس حقارت به دنبال داشته باشد. خشمی هم که بروز داده شود منجر به بسیاری از خشونت‌ها و جرم و جنایت‌ها می‌گردد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه فرزندان طلاق کلیک کنید.

خصوصیات مثبت بچه های طلاق

شاید جالب باشد که بدانید بچه‌های طلاق در صورت داشتن آمادگی روانی و همراهی پدر و مادر، بعد از طلاق می‌­توانند حتی در برخی موارد از کودکان عادی بهتر بوده و ویژگی‌های مثبتی کسب کنند. ویژگی‌هایی که می‌­تواند در آینده برای ساختن یک فرد قوی در جامعه کمک کننده باشد. برخی از آن‌ها را به طور خلاصه بیان می­‌کنیم:

1. خصوصیات بچه های طلاق | احساس مسئولیت

کودکانی که با مادر جدا شده زندگی می‌­کنند، احتمالا برای حمایت از مادر مسئولیت‌های بیشتری پذیرفته و این مسئله در جامعه‌ای که فرار از مسئولیت بسیار شایع است، می‌­تواند یک ویژگی عالی باشد و حتی ازدواج موفقی برای فرزندان طلاق به همراه داشته باشد.

2. تقویت حس همدردی و درک بیشتر

به این دلیل که کودکان طلاق شاهد سختی‌های والدین در مسیر جدایی هستند، می‌­توانند در آینده توانایی همدردی و همدلی را در خود افزایش دهند و به حامیان خوبی تبدیل شوند. اما این مسئله کاملا بستگی به تربیت والدین و سن کودک دارد. معمولا هرچه سن بیشتر شود، خشم کودک از والدین بیشتر شده و شاید تربیت کردن آن‌ها برای همدل بودن دشوار باشد.

3. خصوصیات بچه های طلاق | یادگیری مهارت سازگاری

مهارت سازگاری، یکی از مهارت‌های ده گانه زندگی است که می‌­تواند در سلامت روان افراد بسیار مهم باشد. در صورتی که فرد بتواند نسبت به تغییر شرایط خود را سازگار کند، آسیب کمتری می‌­بیند و می‌­تواند در هر موقعیتی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. علوم زیست شناسی می­‌گویند موجوداتی بقا و تکامل پیدا می­‌کنند که بتوانند خود را با محیط وفق داده و سازگار شوند. برای کاهش آسیب‌های طلاق توصیه می‌شود که از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خصوصیات بچه های طلاق



:: برچسب‌ها: خصوصیات بچه های طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کارگاه مادر و کودک تبریز با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه های مادر کودک در تبریز نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه متناسب خود و کودکتان مشاوره کودک دریافت کنید.

منبع: کارگاه مادر و کودک تبریز

کارگاه های مادر و کودک تبریز مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم این نوع کارگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

کارگاه های عملی مادر و کودک در تبریز

کارگاه های مادر و کودک با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در این کارگاه‌ها، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه آنلاین مادر و کودک بازی و موسیقی

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد :

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه خلافیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک تبریز می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره نی نی مایند از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: کارگاه مادر و کودک تبریز



:: برچسب‌ها: کارگاه مادر و کودک تبریز ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کارگاه مادر و کودک گرگان با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه های مادر کودک در گرگان نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه متناسب خود و کودکتان مشاوره کودک دریافت کنید.

منبع: کارگاه مادر و کودک گرگان

کارگاه های مادر و کودک گرگان مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم این نوع کارگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

کارگاه های عملی مادر و کودک در گرگان

کارگاه های مادر و کودک با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در این کارگاه‌ها، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه آنلاین مادر و کودک بازی و موسیقی

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد :

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه خلافیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک گرگان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کارگاه مادر و کودک گرگان



:: برچسب‌ها: کارگاه مادر و کودک گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص لاموتریژین به عنوان یک دارو ضدتشنج مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر تاثیر قرص لاموتریژین بر تشنج، می‌توان آن را در اختلالات خلقی مانند دو قطبی نیز به کار برد. ممکن است داروی لاموتریژین به تنهایی یا در کنار سایر داروها برای درمان تشنج و صرع به کار رود. دوز مصرفی آن نیز توسط پزشک تعیین می‌شود. لاموتریژین نیز مانند هر دارو دیگری ساز و کار و مکانیسم مربوط به خود را دارد. هم‌‌‌چنین عوارض، تداخلات دارویی، موارد احتیاط و توجهات بالینی، هشدارها، علائم مصرف بیش از حد و اوردوز، نحوه مصرف خاص خود را دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با داروهای اعصاب و روان کلیک کنید.

منبع: قرص لاموتریژین

قرص لاموتریژین

نام تجاری دارو لاموتریژین، لامیکتال است. همان‌طور که اشاره شد این دارو در درمان انواع تشنج و صرع و اختلال دو قطبی به کار گرفته می‌شود.

تشنج کانونی، تشنج تونیک و کلونیک، تشنج‌ها ناشی از اپی‌لپسی در بالغین، اختلال رفتاری دو قطبی، درمان افسردگی حاد، حملات اضطرابی، اختلال کندن پوست از موارد کاربرد دارو لاموتریژین است.

مکانیسم دقیق لاموتریژین ناشناخته است. برخی از پژوهش‌ها بیان می‌کند که لاموتریژین از آزاد شدن گلوتامات و آسپارتات در مغز جلوگیری می‌کند.

به این ترتیب اثر خود را اعمال کرده و تعادل مواد طبیعی در مغز را مجددا برقرار می‌نماید.

این دارو به صورت خوراکی، با نیمه عمر ۲۵ تا ۳۰ ساعت که اوج اثر آن ۱:۳۰ تا ۴:۳۰ پس از مصرف داروست، متابولیزه شدن آن در کبد، توسط کلیه و از طریق ادرار دفع می‌شود.

اشکال دارویی در دسترس لاموتریژین شامل قرص، کپسول، قرص جوشان و محلول خوراکی بوده و در بازار دارویی عرضه می‌شوند. برای آشنایی با سایر داروهای تثبیت کننده خلق کلیک کنید.

موارد احتیاط و منع مصرف قرص لاموتریژین

در صورت حساسیت بیش از حد به دارو از مصرف قرص لاموتریژین خودداری کنید.

هم‌چنین اگر در دوران شیردهی به سر می‌برید، توصیه می‌کنیم از لاموتریژین استفاده نکنید.

هم‌چنین مصرف لاموتریژین در صورت اختلال در عملکرد سیستم‌ها قلبی، کبدی و کلیوی باید با احتیاط صورت گیرد.

خواب‌آلودگی و تاری‌دید به دنبال مصرف لاموتریژین رخ داده که در این شرایط از رانندگی و سایر فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری دارند، بپرهیزید.

الکل و ماری‌جوآنا منجر به وخیم شدن وضعیت خواب‌آلودگی، تاری‌دید و سطح هوشیاری می‌گردد. پس احتیاطات لازم هنگام مصرف دارو با این مواد رعایت شود.

مصرف آن در بارداری باید با احتیاط انجام شود. البته توجه داشته باشید که تشنج درمان‌نشده و اختلال دو قطبی می‌تواند عوارض به مراتب بدتری از خود به جا بگذارد.

 

بیشتر بخوانید : درمان اختلال دوقطبی

 

تداخل دارویی

تداخل دارویی یا میزان دارو در بدن را بالا برده و اثرات آن را تشدید می‌کند. یا از طرفی سطح دارو در خون را کاهش می‌دهد.

به این ترتیب تداخلات دارویی موجب تغییر عملکرد و اثر لاموتریژین شده و می‌تواند عوارض جانبی بیشتری ایجاد کند.

کاربامازپین، فنی‌توئین، فنوباربیتال، پریمیدون از جمله داروهایی هستند که سطح سرمی لاموتریژین را کاهش داده و به این ترتیب اثر آن را نیز پایین می‌آورند.

مصرف همزمان لاموتریژین با داروهای مهارکننده فولیک‌اسید باعث افزایش اثر لاموتریژین خواهد شد.

سایر داروهایی که با لاموتریژین تداخل ایجاد می‌کنند شامل داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری، ریفامپین، والپروئیک‌اسید، لیپناویر، ریتوناویر، آنتی‌هیستامین‌ها، خواب‌آورها، مسکن‌های حاوی مخدر (افیون یا شبه افیون) هستند.

عوارض جانبی لاموتریژین

عوارض جانبی که در سیستم عصبی مرکزی دیده می‌شود شامل سرگیجه، سردرد، بی‌خوابی، تشنج، اضطراب، تحریک‌پذیری، مشکل در صحبت کردن، تغییرات خلقی و رفتاری، افکار خودکشی و آسیب زدن به خود، اقدام به خودکشی و … می‌باشد.

تپش قلب از عوارض قلبی ناشی از دارو لاموتریژین است. دوبینی و تاری‌دید، اسپاسم و گرفتگی عضلات، تب، عفونت، آنفولانزا، بی‌حالی و درد گردن از عوارض جانبی دیگر داروست.

در سیستم تنفسی عوارضی چون سرفه، تنگی‌نفس، رینیت دیده می‌شود. عوارض پوستی دارو شامل خارش، گرگرفتگی، آکنه و بثورات جلدی است.

تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست، درد شکمی، سوءهاضمه، بی‌اشتهایی، خشکی دهان از جمله عوارض گوارشی هستند.

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی شدید

 

علائم اوردوز با لاموتریژین

کاهش سطح هوشیاری، مشکلات تنفسی، خواب‌آلودگی، حرکت غیرطبیعی مردمک چشم‌ها علائم اوردوز با لاموتریژین هستند.

دقت لازم هنگام استفاده از دارو را به عمل بیاورید. دوز صحیح دارو را مصرف کنید.

بهتر است برای اثرات بهتر دارو، آن را در یک ساعت مشخصی از شبانه‌روز استفاده کنید.

اگر یک وعده مصرفی دارو لاموتریژین را از یاد بردید، در اولین فرصت پیش‌آمده آن را مصرف کنید. توجه کنید در این موارد لازم به افزایش دوز مصرفی نیست و همان دوز قبلی را ادامه دهید.

در آخر توصیه می‌کنیم لاموتریژین را در دما اتاق، دور از رطوبت و حرارت نگهداری کنید. دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهید. هنگام مصرف به تاریخ انقضا دارو توجه کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات خلقی و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره افسردگی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: قرص لاموتریژین



:: برچسب‌ها: قرص لاموتریژین ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی گرگان اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی گرگان نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی گرگان

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی گرگان اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی گرگان بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی گرگان | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی گرگان | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی گرگان، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی گرگان، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی گرگان، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی گرگان، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی گرگان

مرکز مشاوره تلفنی گرگان، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی گرگان | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی گرگان، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی گرگان | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی گرگان آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی گرگان در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی گرگان و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی گرگان علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از گرگان می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی گرگان نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی گرگان



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

احساس پشیمانی بعد از طلاق از جمله هیجانات شایع پس از جدایی است. به خصوص اگر زندگی مشترک‌تان را با خشم یا نفرت بسیار تمام کرده باشید، پس از فروکش کردن هیجانات شدید، احتمال دچار شدن به احساس پشیمانی بیشتر خواهد بود. هم چنین عوامل مختلفی نظیر تنهایی، نگرانی در مورد آینده فرزندان و نگاه منفی اجتماع به موقعیت افرادی که طلاق گرفته‌اند، می‌تواند در پرورش این احساس دخیل باشند. بسیار اهمیت دارد که عوامل تاثیرگذار بر پشیمانی خود را بشناسید و بتوانید در برابر آن واکنش منطقی و به دور از هیجان زدگی داشته باشید. کمک گرفتن از یک مشاور روانشناس در این موقعیت تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید.

منبع: پشیمانی از طلاق و راه های جلوگیری از آن

علل پشیمانی بعد از طلاق

پشیمانی بعد از طلاق می‌تواند احساسات منفی بسیار زیادی را در انسان به جریان بیندازد. افرادی که پس از جدایی احساس پشیمانی می‌کنند، ممکن است همواره با خود بگویند “ای کاش کمی بیشتر برای زندگیم می‌جنگیدم” یا ” ای کاش می‌توانستم به عقب برگردم”.

اینگونه زیستن در گذشته منجر به احساس گناه، غم و اندوه فراوان شده و می‌تواند به اقدامات هیجانی و نادرست منجر شود. برای اینکه بدانید در این موقعیت چه کاری باید انجام دهید، لازم است ابتدا در مورد علل بروز پشیمانی در خود آگاهی پیدا کنید. از جمله مهم‌ترین عللی که در این زمینه وجود دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- طلاق گرفتن در اوج بحران

روانشناسان بر این باورند که وقتی در زندگی مشترک بحران شدیدی نظیر بروز خیانت اتفاق می‌افتد، قبل از طلاق زن و شوهر باید بتوانند احساسات خود را مدیریت کرده و سپس برای ادامه دادن یا جدایی تصمیم بگیرند. چرا که در زمان تسلط هیجانات منفی قدرت تصمیم گیری انسان تا حد زیادی مختل شده و احتمال انجام رفتارهایی که بعدا به پشیمانی می‌انجامند بیشتر خواهد بود. در نتیجه لازم است زوجین با وجود همه درد و رنج‌ها اندکی به خودشان فرصت دهند تا بتوانند موقعیت خود را بیشتر ارزیابی کرده و از تصمیم‌گیری هیجانی بپرهیزند. تجربیات بالینی نشان می‌دهد زوجینی که در اوج بحران با احساسات شدید خشم و نفرت از یکدیگر جدا می‌شوند بیش از سایرین پس از فروکش هیجانات اولیه، پشیمانی بعد از طلاق را تجربه می‌کنند.

2- فشارهای اجتماعی

فشارهای اجتماعی یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود افراد احساس کنند پس از طلاق از پا در آمده‌اند و ای کاش می‌توانستند به زندگی سابق خود برگردند. این موضوع به خصوص برای زنان بیشتر صدق می‌کند. مواجه شدن با طرد اجتماعی و نگاه‌های منفی به خصوص در فرهنگ‌های کوچک‌تر فشار بسیاری به زنان وارد می‌کند و می‌تواند منجر به احساس پشیمانی مفرط شود.

3- پشیمانی بعد از طلاق | نگرانی در مورد آینده فرزندان

مسلم است که فرزندان در مسیر رشد خود به هردوی والدین نیاز دارند. زندگی کردن بدون مادر ممکن است به مشکلاتی در دلبستگی بیانجامد و زندگی بدون پدر می‌تواند نوعی عدم امنیت یا فقدان حمایت اجتماعی را به همراه بیاورد. در این وضعیت فشارها روی والدی که حضانت فرزندان را به عهده دارد تا حد بسیاری زیاد خواهد بود. این وضعیت باعث می‌شود در مورد اینکه وظایفتان را به خوبی انجام می‌دهید یا نه احساس گناه کنید و درباره آینده فرزندتان نگران باشید. مسئول دانستن خود در مورد سرنوشت فرزندان می‌تواند به احساس پشیمانی در مورد طلاق منجر شود و فکر بازگشت مجدد به زندگی مشترک را به جریان بیاندازد.

4- ناامیدی در مورد آینده

برخی افراد بعد از طلاق گرفتن احساس می‌کنند در زندگی شکست خورده‌اند و دیگر هرگز نمی‌توانند یک زندگی مشترک موفق را آغاز نمایند. این موضوع ناامیدی بسیاری را به همراه می‌آورد و می‌تواند زمینه ساز مشکلات روانشناختی خاصی نظیر افسردگی و اضطراب شود. در این شرایط مسلما تنها هیجانات منفی در ذهن شما جریان خواهند داشت و همین باعث می‌شود که توانایی پیدا کردن راه حل‌های مناسب را از دست بدهید. از همین رو احساس پشیمانی در مورد طلاق بیش از هر چیز دیگری تجربه خواهد شد. برای مقابله با افسردگی بعد از طلاق کلیک کنید.

5- پشیمانی بعد از طلاق | دلتنگی برای همسر سابق

شاید وقتی در حال طی کردن مراحل طلاق هستید چندان به این مسئله فکر نکنید که ممکن است روزی دوباره دلتان برای فردی که روزی همسرتان بوده تنگ شود. با این حال احساس دلتنگی بعد از طلاق یکی از تجربیات رایج میان افراد است. این دلتنگی می‌تواند آنقدر شدید باشد که باعث شود تصمیمتان برای جدایی را زیر سوال ببرید و آرزو کنید ای کاش به گذشته بر می‌گشتید. برای آشنایی بیشتر با شرایط زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

توصیه هایی در مورد پشیمانی بعد از طلاق

پس از اینکه علل احساس پشیمانی را در خود شناسایی کردید باید بتوانید واکنش‌های خود را تحت کنترل در آورده و بهترین رفتار را داشته باشید. در ادامه به توصیه‌هایی در این زمینه اشاره کرده‌ایم:

1- احساسات ناخوشایند هرگز پایدار نیستند

هیچ چیز در این دنیا ثابت نمی‌ماند. همان طور که شیرین‌ترین روزها با گذشت زمان می‌گذرند، روزهای تلخ و ناخوشایند نیز پایدار نمی‌مانند. این طبیعی است که بعد از طلاق با احساسات ناخوشایند دست و پنجه نرم کنید. تجربه پشیمانی بعد از طلاق نیز یکی از این احساسات است. در نتیجه باید به خود فرصت بدهید تا این احساسات عبور کرده و از نظر هیجانی به یک ثبات درونی دست یابید. کمک گرفتن از یک روانشناس در این مسیر می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا ببینید چقدر تحت تسلط منطق و چقدر تحت تاثیر هیجاناتتان قرار دارید.

2- زندگی با پدر و مادر همیشه به نفع کودکان نیست

متخصصان بر این باور هستند که بچه‌هایی که با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند اما دائما شاهد دعوا، درگیری و تنش میان آن‌ها هستند نسبت به کودکانی که والدینشان طلاق گرفته‌اند اما در شرایط آرامی بزرگ می‌شوند، آسیب بیشتری می‌بینند. در نتیجه لزوما برگشت به زندگی سابق نمی‌تواند خوشبختی فرزندانتان را تامین کند. این امر تنها زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج مجدد با همسر قبلی خود تمام مشکلات گذشته را پشت سر بگذارید.

3- پشیمانی بعد از طلاق | دلتنگی دلیل خوبی برای بازگشت به یک رابطه آسیب زا نیست

توجه داشته باشید که دلتنگی نیز یک احساس است و در نتیجه می‌تواند امری گذرا باشد. هرگز بر اساس یک احساس گذرا نباید یک تصمیم مهم بگیرید. تلاش کنید دلایل طلاق خود را مرور کرده و ببینید آیا این عوامل قابل حل هستند؟ اگر جواب شما مثبت است چه چیزهایی مانع از این بوده‌اند که در گذشته نتوانید بر آن‌ها غلبه کنید؟  بررسی این موضوعات به شما کمک می‌کند تا واقع‌بینی خود را بیشتر حفظ کرده و احساساتتان را بهتر مهار کنید. برای آشنایی با شرایط لازم برای برگشت بعد از طلاق کلیک کنید.

4- برای سلامت روان خود ارزش قائل شوید

باید توجه داشته باشید که طلاق می‌تواند همانند یک سانحه مهم عمل کرده و سلامت روان شما را تهدید نماید. درگیری با احساسات شدید و متعارض یکی از علائمی است که نشان می‌دهد شما در حال عبور از یک وضعیت روانشناختی دشوار هستید و باید برای پیشگیری از مشکلات روانشناختی و بهبود سلامت روان خود کاری انجام دهید. شرکت در جلسات روان درمانی با یک روانشناس در کنار مطالعه کتاب‌های خودیاری که در زمینه طلاق نوشته شده‌اند، می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

5- بدون مشورت با منابع مطمئن و بدون فکر قبلی عمل نکنید

ممکن است احساس پشیمانی بعد از طلاق آن قدر شدید باشد که فکر کنید مجبور هستید به زندگی سابق خود برگردید. قبل از اینکه در این باره اقدامی جدی انجام دهید، باید حتما با منابع مطمئن نظیر روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده مشورت نمایید و این تصمیم را از جوانب مختلف بررسی نمایید. توجه داشته باشید که عمل کردن در لحظه می‌تواند منجر به مشکلات مضاعفی شده و وضعیت دشواری را برای شما رقم بزنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای غلبه بر پشیمانی بعد از طلاق باید چه کار کنیم؟

پیش از هرچیز باید ببینید چه عواملی در ایجاد این حس در شما تاثیر دارند تا با پرداختن به آن‌ها بتوانید بر احساس پشیمانی خود نیز غلبه کنید. کمک گرفتن از یک روانشناس در این مسیر می‌تواند تا حد بسیاری در مدیریت احساساتان موثر باشد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پشیمانی از طلاق و راه های جلوگیری از آن



:: برچسب‌ها: پشیمانی از طلاق و راه های جلوگیری از آن ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

از خواب پریدن نوزاد چه دلایلی دارد؟ بیدار شدن ناگهانی نوزاد از خواب می‌تواند باعث نگرانی و دلواپسی پدر و مادر شده و آن‌ها را دستپاچه کند. در واقع آن‌ها نگران این موضوع هستند که درد یا بیماری خاصی در فرزندشان وجود داشته باشد و آن‌ها نتوانند این موضوع را تشخیص دهند. این در حالی است که از خواب پریدن نوزاد می‌تواند علل و دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شنیدن سر و صدا، نامناسب بودن هوای اتاق کودک، بالا رفتن دمای بدن و مسائل رشدی نظیر دندان در آوردن اشاره کرد. در ادامه به توضیحات جامعی درباره این موضوع خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع: از خواب پریدن نوزاد

دلایل از خواب پریدن نوزاد

از خواب پریدن نوزاد و گریه ناگهانی او می‌تواند شما را نگران یا آشفته کند. در این مواقع اکثر پدر و مادرها به دنبال یافتن علت موضوعی هستند که باعث ناراحتی فرزندشان شده است. ما در ادامه به چند مورد از مهم ترین دلایل این موضوع اشاره کرده‌ایم.

1- وجود سر و صدای محیطی

نوزادان نسبت به صدای ناگهانی و بلند بیش از بزرگسالان واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها حتی زمانی که بیدار هستند در واکنش به این صداها ناگهان از جا می‌پرند و با گریه و بیقراری احساس ترس خود را نشان می‌دهند. از همین رو ممکن است سر و صداهایی نظیر بوق ماشین در بیرون از خانه یا هرگونه صدایی که به طور ناگهانی شنیده می‌شود فرزند شما را از خواب بیدار کرده و باعث ترسیدن و بی قراری او شود.

2- نامناسب بودن هوای اتاق از دلایل از خواب پریدن نوزاد

برخی از پدر و مادرها از ترس سرما خوردن کودک اتاق او را بیش از اندازه گرم می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که نوزاد در خواب عرق کرده و ناگهان با گریه از خواب بیدار شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که یک دما سنج در اتاق کودک بگذارید و هوای اتاق او را در یک بازه معتدل نگه دارید.

3- حرکات نوزاد در خواب

نوزادان بزرگتر وقتی به مهارت‌های حرکتی دست پیدا می‌کنند ممکن است حتی در خواب آن‌ها را امتحان کنند! حرکات و غلت زدن نوزاد در خواب می‌تواند باعث شود که او در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد و نتواند خود را به حالت عادی بازگرداند. در این شرایط از خواب پریدن و گریه او امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. از همین رو لازم است در طول شب چند بار به فرزند خود سر بزنید و از مناسب بودن وضعیت او در رخت خواب اطمینان حاصل کنید.

4- اضطراب جدایی

نوزادان در حدود 8 ماهگی وابستگی به مادر یا مراقبین اولیه را از خود نشان می‌دهند. در واقع آن‌ها در این زمان نمی‌خواهند از شما جدا شوند. به همین خاطر اگر در طول شب از خواب بیدار شوند و شما را در کنار خود نبینند دچار اضطراب و ترس می‌شوند، به همین خاطر با گریه زیاد واکنش نشان می‌دهند. در این شرایط لازم است که قبل از خواباندن کودک به میزان کافی در کنار او بمانید و با رفتارهایی نظیر نوازش کردن و در آغوش کشیدن فرزند به او اطمینان دهید که همواره مراقبش خواهید بود. اگر اضطراب جدایی در فرزندتان ادامه دار شد و تا بیش از یک سالگی ادامه یافت بهتر است برای مدیریت اوضاع از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

5- دندان در آوردن از دلایل از خواب پریدن نوزاد

دندان در آوردن می‌تواند درد شدیدی را برای نوزاد ایجاد کند به طوری که حتی در نیمه شب او را از خواب بیدار کرده و باعث بی‌قراریش شود. این مسئله می‌تواند از 3 ماهگی تا 1 سالگی یا حتی سنین بالاتر اتفاق بیافتد چرا که برخی از بچه‌ها دندان در آوردن را در سنین بسیار پایین و برخی دیگر در سنین بالاتر تجربه می‌کنند. اگر فرزند شما در حال دندان در آوردن است و ناراحتی زیادی از خود نشان می‌دهد می‌توانید با یک متخصص مشورت کرده و مسکن‌های مخصوص اطفال را طبق تجویز و دستورالعمل پزشک به فرزندتان بدهید تا او بتواند در طول شب خواب راحت تری داشته باشد.

6- نیاز به تغذیه در طول شب

نوزادان با گذشت 3 یا 4 ساعت از زمان شیر خوردن مجددا احساس گرسنگی کرده و در نتیجه به تغذیه بیشتر نیاز دارند. آن‌ها ممکن است نیاز خود را با گریه ناگهانی نشان دهند. در نتیجه لازم است برنامه منظمی برای شیر دادن به فرزند خود در نظر بگیرید. اگر کودک شما با تغذیه آرام نشود یا به تازگی به اندازه کافی شیر خورده باشد احتمالا باید مشکل را در جای دیگری جست و جو کنید.

7- دچار شدن نوزاد به عفونت گوش

از آنجایی که هنگام دراز کشیدن فشار درون گوش افزایش می‌یابد، اگر فرزند شما به عفونت گوش مبتلا باشد خوابیدن می‌تواند درد او را افزایش داده و در نتیجه باعث از خواب پریدن او در طول شب شود. علائمی نظیر دست زدن نوزاد به گوش خود یا کشیدن آن از جمله علائمی است که به شما در مورد این عفونت هشدار می‌دهد. برای دریافت تشخیص درست و درمان مناسب لازم است که از یک متخصص اطفال کمک بگیرید.

از خواب پریدن نوزاد | توصیه‌هایی برای والدین

برای اینکه بتوانید هنگام از خواب پریدن نوزاد بهترین واکنش را نشان دهید توجه به چند توصیه می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد.

– وضعیت محیطی اتاق خواب کودک از جمله مسائلی نظیر نور، دما و سر و صدا را چک کنید.

– دمای بدن کودک را چک کنید، اگر عرق کرده یا بالعکس سردش شده لباس مناسب تری برایش در نظر بگیرید.

– به وضعیت سلامتی او در روزهای اخیر توجه کنید. در صورت وجود هرگونه علامت از یک بیماری هرچه زودتر با یک متخصص تماس بگیرید.

– قبل از خواب برای او محیطی امن و آرامش بخش ایجاد کنید و به نوزاد نشان دهید مراقب او هستید. اگر فرزندتان هنگام جدایی از شما واکنش بسیار شدیدی نشان می‌دهد از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

– برنامه منظمی برای شیر دادن به نوزاد داشته باشید. بچه‌هایی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند هر دو یا سه ساعت یک بار به شیر خوردن نیاز دارند. همچنین کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌شوند هر سه الی چهار ساعت یک بار به شیر خوردن نیاز دارند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

آیا از خواب پریدن نوزاد می‌تواند نشان دهنده وجود یک بیماری باشد؟

از خواب پریدن نوزاد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، برخی بیماری‌ها نظیر عفونت گوش نیز می‌تواند به این مشکل بیانجامند. اگر با وجود رعایت همه توصیه‌ها فرزندتان در طول شب خواب آرامی ندارد بهتر است از یک متخصص برای بررسی بیشتر مشکل کمک بگیرید.

منبع: از خواب پریدن نوزاد



:: برچسب‌ها: از خواب پریدن نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آموزش و پرورش مسئولیت پذیری در کودکان یکی از کارهایی است که هر پدر و مادری باید برای آماده کردن فرزندشان برای ورود به جامعه انجام دهند. والدین در واقع مسئول بسیاری از خصوصیات فرزندانشان در بزرگسالی هستند، آن‌ها با آموزش صحیح می‌توانند مانع از بسیاری از سختی ها در آینده فرزندشان شوند. مسئولیت پذیری نیز یکی از همان ویژگی‌های کلیدی است که در تحصیل، کار، زندگی شخصی، رابطه و… تاثیر زیادی دارد. کودکان مسئولیت پذیر عملکرد بهتری در تمامی این زمینه‌ها دارند، خیلی اوقات والدین سهم خود را در تربیت فرزندشان نادیده گرفته و به عوامل خارجی ایراد می‌گیرند. در صورتی که احساس می‌کنید فرزندتان از عهده کارهایش بر نمی‌آید، حتما مشاوره کودک دریافت نمایید.

منبع: آموزش مسئولیت پذیری در کودکان

آموزش و افزایش مسئولیت پذیری در کودکان

به کودکتان مسئولیت بدهید

اولین و ساده‌ترین راهکاری که برای افزایش مسئولیت‌پذیری در کودکان به ذهن همه ما می‌رسد این است که مسئولیت انجام بعضی از کارها را به کودک بدهید. البته همان‌طور که گفتیم این مهارت‌ها باید به شکلی تعیین شوند که فرزند شما توانایی انجام آن‌ها را داشته باشد. شاید گاهی احساس کنید اگر کارها را خودتان به‌تنهایی انجام دهید سریع‌تر و بهتر پیش می‌روند اما یادتان باشد با سپردن آن‌ها به فرزندتان درواقع در حال شکل دادن اعتمادبه‌نفس و توانایی‌های او هستید.

آموزش مسئولیت پذیری در کودکان با یادآوری کارها

اگر می‌خواهید کاری را به فرزندتان آموزش بدهید یا او فراموش کرده که کاری را انجام بدهد، هرگز از کلمات تحقیرآمیز مثل‌اینکه “چرا کارهایت را انجام نمی‌دهی” یا “تو بسیار بی‌مسئولیت هستی” استفاده نکنید. به‌جای همه این‌ها از فرزندتان بخواهید که کارهای عقب افتاده را انجام بدهد. برای مثال به او یادآوری کنید که هنوز بخشی از تکالیفش را انجام نداده است. استفاده از عبارات منفی باعث می‌شود که ذهنیت کودک راجع به خودش تغییر کند. در این شرایط فرزند شما باور می‌کند که توانایی انجام کاری را ندارد.

با کمک هم کار کنید

تا جای ممکن سعی کنید کاری را به‌طور کامل به‌جای کودک انجام ندهید. اما به آن‌ها در انجام آن کمک کنید. برای مثال به او بگویید که جمع‌کردن اسباب‌بازی‌هایش هنوز انجام نشده؛ سپس به او برای انجام این کار کمک کنید. از این طریق بدون ایجاد احساس منفی در کودک به او کمک می‌کنید تا کارهایش را انجام دهد. والدینی که فرزندشان را به دلیل انجام ندادن کارها توبیخ می‌کنند یا آن‌هایی که تمام کارها را به‌جای او انجام می‌دهند نه‌تنها نمی‌توانند کودکان مسئولیت‌پذیری تربیت کنند بلکه اعتمادبه‌نفس و باور کودک به توانایی خودش را هم از بین می‌برند.

مسئولیت‌پذیری را تشویق کنید

رفتارگرایان معتقدند یکی از مهم‌ترین راهکارها برای یاد دادن یک رفتار به کودک این است که وقتی فرزندتان آن را انجام می‌دهد تشویقش کنید. به همین خاطر وقتی می‌بینید که کودک کارهایش را انجام می‌دهد بهتر است با استفاده از تشویق‌های کلامی یا هر روش دیگری که می‌دانید فرزندتان را خوشحال می‌کند این رفتار را در او تقویت کنید.

آموزش مسئولیت پذیری در کودکان با استفاده از بازی‌ها

بازی‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش موضوعات مختلف مثل مسئولیت پذیری به کودک هستند. شما هم اگر می‌خواهید مسئولیت پذیری را در فرزندتان افزایش دهید بهتر است از بازی‌ها یا داستان‌ها استفاده کنید. برای مثال نقش‌های مختلفی را در بازی به کودک بدهید و از او بخواهید وظایف مربوط به نقشش را به‌درستی انجام دهد.

مسئولیت‌ها را شفاف کنید

اگر می‌خواهید مسئولیت پذیری را در کودکان افزایش دهید قبل از هر چیز باید مشخص کنید که منظورتان از مسئولیت‌ها چیست؟ کارهایی که قرار است فرزندتان انجام دهد را فهرست کنید و برای آن‌ها برنامه مشخصی بریزید در این صورت او متوجه خواهد شد که در هر زمان باید چه‌کاری انجام بدهد.

مشاهده پیامد کارها

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که به‌جای کودکتان کاری را انجام دهید. بسیاری از والدین برای جلوگیری از یک نتیجه بد به‌جای فرزندشان کار می‌کنند. برای مثال شما اسباب‌بازی‌های کودک را جمع می‌کنید که مبادا زیر پا بمانند و خراب شوند. اما بهتر این است که اجازه بدهید فرزندتان با پیامد رفتارهایش مواجه شود. در حقیقت هیچ‌چیز به‌اندازه تجربه لذت یا شکست آن‌ها را در مسئولیت‌پذیری قوی نمی‌کند. اجازه بدهید اسباب‌بازی کودک از بین برود اما او به این نتیجه برسد که می‌بایست وسایلش را جمع کند. به همین اندازه وقتی او مسئولیتی را به‌درستی انجام می‌دهد اجازه دهید تا غرور و احساس توانمندی را تجربه کند.

الگوی خوبی برای کودک باشید

کودکان بیش از آنکه از صحبت‌ها و خواسته‌های شما را یاد بگیرند رفتارتان را یاد خواهند گرفت. به همین خاطر اگر به دنبال افزایش مسئولیت پذیری در کودکان تان هستید بهتر است شما هم این عادت را در خود به وجود بیاورید. اگر فرزندتان ببیند که شما کارهایتان را به‌موقع و به‌درستی انجام می‌دهید، او هم این را از شما یاد خواهد گرفت. اما اگر خودتان به آنچه می‌گویید عمل نکنید نمی‌توانید از کودک انتظار رفتار صحیح داشته باشید.

استفاده از اقتصاد ژتونی

یکی از روش‌های تربیتی رفتارگرایان این است که از ژتون یا هر چیز باارزش دیگری برای آموزش پیامد رفتارها به کودک استفاده می‌کنند. می‌توانید با ژتون، پول یا حتی ستاره‌های رنگی از این روش استفاده کنید. ابتدا باید یک بانک در نظر بگیرید و مقدار مشخصی ژتون درون آن قرار دهید.

فرزند شما در ازای هر رفتار مسئولیت پذیرانه و درستی که انجام می‌دهد مقداری ژتون دریافت می‌کند. اما در مقابل، اگر رفتارهای مسئولیت پذیرانه ای نداشته باشد می‌بایست مقداری از این ژتون‌ها را به بانک برگرداند. در پایان هفته یا ماه بر اساس ژتون‌هایی که برای کودک باقی مانده جایزه‌ای برای او در نظر بگیرید. این روش به‌خوبی پیامد هر رفتار مثبت و منفی را به کودک آموزش می‌دهد و آن‌ها یاد می‌گیرند که باید نتیجه رفتارشان را بپذیرند.

این نکته در آموزش مسئولیت پذیری در کودکان فراموش نشود

می‌توانید با استفاده از بازی‌های مختلف و همین‌طور برنامه‌ریزی برای کارهای فرزندتان مسئولیت‌پذیری را به وی آموزش دهید. اما مهم‌ترین نکته‌ای که برای افزایش مسئولیت پذیری در کودکان باید به آن توجه کنید این است که مسئولیت‌ها را در حد توانایی‌های کودک تعیین کنید. در غیر این صورت فرزند شما نه‌تنها مسئولیت‌پذیری را یاد نمی‌گیرد بلکه اعتمادبه‌نفس خود را نیز از دست خواهد داد. اما اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید به تنهایی مسئولیت‌پذیری را به فرزندتان آموزش دهید یا برخلاف تلاش‌های شما فرزندتان علاقه‌ای به قبول مسئولیت‌ها ندارد بهتر است راجع به این شرایط از یک متخصص کودک کمک بگیرید. برای آشنایی با جدیدترین روش‌های تربیت کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از تاریکی در کودکان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی نی نی مایند از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بهترین راه برای آموزش مسئولیت‌پذیری به کودک چیست؟

پاسخ به این سؤال با توجه به سن و شرایط کودک متفاوت است؛ بهتر است برای پیدا کردن بهترین روش در مورد فرزندتان از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

منبع: آموزش مسئولیت پذیری در کودکان



:: برچسب‌ها: آموزش مسئولیت پذیری در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پژوهش‌های جدید نشان داده که تاثیر ژنتیک بر اعتیاد بسیار زیاد است و جنبه مهمی از گرایش افراد بر اعتیاد را تشکیل می‌دهد. ژن اعتیاد از نسل قبلی به نسل جدید منتقل شده و افراد را مستعد درگیر شدن در دام اعتیاد می‌کند. افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد بیماری اعتیاد هستند حتی با یک بار مصرف ممکن است به یک ماده مخدر معتاد شوند. اما خوشبختانه می‌توان گفت با وجود ارثی بودن اعتیاد، تمام افرادی که دارای این ژن هستند معتاد نمی‌شوند. عامل ژنتیکی اعتیاد فقط احتمال درگیر شدن به اعتیاد را افزایش می‌دهد. بنابراین با یک سبک زندگی و محیط سالم می‌توان فرزندانی را پرورش داد که ژن اعتیاد تا آخر عمر در آن‌ها نهفته باقی بماند. در ادامه مقاله به بررسی کامل تاثیر ژنتیک بر اعتیاد می‌پردازیم.

منبع: تاثیر ژنتیک بر اعتیاد

ژنتیک چیست؟

ژنتیک کدهای بسیار قدرتمندی است که از والدین به ارث می‌رسد و تمام ویژگی‌های یک موجود زنده را می‌سازد. ژنتیک در حیوانات باعث می‌شود یک گونه خاص با گونه دیگری متفاوت شود و ویژگی‌های منحصر به فردی در هر نوع به وجود بیاید. برای مثال دلیل این که ساختار ماهی با ساختار اسب تفاوت دارد مربوط به ژنتیک است.
ژنتیک در انسان‌ها نیز باعث می‌شود که هر انسان ویژگی‌های خاصی داشته باشد و با دیگر انسان‌ها تفاوت پیدا کند. انسان‌ها تعداد زیادی از ژ‌ن‌های مختلف را دارند که هر کدام مسئول ویژگی خاصی در بدن هستند:

ژن‌های شخصیتی: این ژن‌ها باعث بروز ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری خاصی در فرد می‌شوند. مثلا خشم یا آرامش، درونگرایی یا برونگرایی، افسردگی یا شادی

ژن‌های جسمانی: این ژن‌ها ویژگی‌های قابل مشاهده انسان را می‌سازند. برای مثال دلیل تفاوت رنگ پوست و رنگ چشم در افراد به ژن‌های آنان مربوط می‌شود.

ژن‌های بیماری: این گونه ژن‌ها زمینه بروز و آسیب پذیر بودن در مقابل یک بیماری جسمی یا روانی را می‌سازند. مثلا افرادی که مادر یا پدر درگیر دیابت دارند بیشتر از باقی افراد مستعد ابتلا به دیابت هستند.

اعتیاد نیز یک از انواع ژن‌های بیماری است که امکان دارد از خانواده نزدیک یا دور به ارث منتقل گردد. برای آشنایی با سایر علل گرایش به اعتیاد کلیک کنید.

تاثیر ژنتیک بر اعتیاد | ژن اعتیاد

اعتیاد تحت تاثیر یک ژن مشخص نیست و ژن‌های زیادی با فرایندهایی نسبتا پیچیده سبب اعتیاد می‌شوند. امروزه در برخی کشورها با استفاده از آزمایش ژنتیک، می‌توان وجود داشتن ژن اعتیاد را از همان روز اول تولد تشخیص داد. متاسفانه این ژن درمان خاصی ندارد و تنها می‌توان با کنترل عوامل محیطی مثل خانواده، مدرسه، جمع دوستان و… جلوی بروز و ظهور آن را گرفت.

ژن اعتیاد بیشتر در دوره بزرگسالی خودش را نشان می‌دهد . اغلب افرادی که بعد از سنین نوجوانی درگیر اعتیاد می‌شوند، تحت تاثیر ژنتیک معتاد شده‌اند. به طور کلی در دوره نوجوانی اعتیاد بیشتر تحت تاثیر محیط و فشارهای روحی است و در بزرگسالی اعتیاد بیشتر تحت تاثیر وراثت قرار می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهند سهم ژنتیک در بروز اعتیاد فرد، 50 تا 60 درصد است و با نزدیک‌تر شدن به فامیل درجه یک میزان بروز مجدد اعتیاد در افراد خانواده افزایش می‌یابد.

شاید شما هم این ژن را داشته باشید اما اعتیاد به اشکال دیگر در شما بروز پیدا کند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اعتیاد، مقاله اعتیاد چیست را مطالعه نمایید.

چه مواد مخدری بیشتر افراد دارای ژن اعتیاد را درگیر می‌کند؟

برخی مواد مخدر هستند که تاثیر آن‌ها بر افراد دارای ژن اعتیاد بیشتر است. این مواد بیشتر شامل مواد افیونی می‌باشند؛ مواد افیونی موادی هستند که از گیاه خشخاش به دست آمده و ماده اصلی در همه آن‌ها مورفین است. از جمله مواد افیونی می‌توان به تریاک اشاره کرد.

الکل نیزماده‌ایست که خاصیت وراثت پذیری بالایی دارد. پدر و مادرهایی که دچار الکلیسم هستند، خطر اعتیاد به الکل را در فرزندانشان افزایش می‌دهند. علاوه بر تریاک و الکل، کوکائین و نیکوتین نیز در زمره مواد مخدری قرار می‌گیرند که بیشتر افراد دارای ژن اعتیاد را درگیر می‌کنند. در این میان ماری جوانا و مواد توهم زا نیز خاصیت وراثت پذیری دارند اما به نسبت مواد ذکر شده این خاصیت در آن‌ها کمتر است. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

تاثیر ژنتیک بر اعتیاد | چطور می‌توان اعتیاد ژنتیکی را درمان کرد؟

همان طور که گفته شد ژن اعتیاد درمان ندارد اما می‌توان از بروز آن در فرد جلوگیری کرد. داشتن ژن اعتیاد به هیچ وجه بیان کننده این موضوع نیست که این فرد حتما درآینده معتاد می‌شود، بلکه نشان دهنده این مطلب است که این افراد بیشتر از سایرین به مصرف مواد مخدر گرایش دارند و با قرار گرفتن در شرایط محیطی نامناسب، به احتمال بیشتری درگیر اعتیاد می‌شوند. افراد دارای ژن اعتیاد حتما باید از شرایط محیطی نامناسب دور نگه داشته شوند. این شرایط می‌تواند شامل در دسترس بودن مواد، جمع‌های دوستی یا خانوادگی مصرف کننده مواد، محله‌های درگیر اعتیاد و… باشد.

همچنین آمارها نشان داده یکی از عوامل اصلی روی آورن به مواد، مشکلات روحی است. به همین دلیل این افراد نباید فشارهای روحی و روانی زیادی را در خانواده یا محل کار تجربه کنند. علاوه بر این اگر درگیر بیماری‌های روحی روانی مثل افسردگی، اضطراب، اختلال شخصیت مرزی، دوقطبی و… هستند باید بیشتر تحت نظر روانشناس قرار بگیرند. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا افرادی که ژن اعتیاد ندارند و در خانواده آن‌ها کسی معتاد نبوده، معتاد نمی‌شوند ؟

خیر. این عقیده کاملا غلط است. هیچ کس از بلای اعتیاد در امان نیست چرا که سیسستم پاداش دهی مغزی در همه یکسان است و مواد مخدر یا الکل با به هم زدن همین سیستم باعث اعتیاد می‌شوند.

ریسک ابتلا به اعتیاد در افرادی که خانواده درجه یک آن‌ها درگیر اعتیاد باشند چقدر است؟

با توجه به اینکه خانواده معتاد هم از نظر ژنتیکی و هم از نظر محیطی بر فرد تاثیر می‌گذارند، می‌توان گفت ریسک ابتلا به اعتیاد در افرادی که خانواده درجه یک آن‌ها معتاد است، چیزی حدود دو برابر یعنی 50 درصد بیشتر از دیگران است.

آیا می‌توان با فردی که پدر یا مادر معتاد دارد ازدواج کرد؟

در این مورد با توجه به تاثیر ژنتیک بر اعتیاد حتما باید از خدمات مشاوره پیش از ازدواج کمک گرفت چرا که این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تاثیر ژنتیک بر اعتیاد



:: برچسب‌ها: تاثیر ژنتیک بر اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی شیراز اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی شیراز نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش شیراز و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

مبنع: مشاوره تلفنی شیراز

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی شیراز اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی شیراز بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی شیراز | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی شیراز | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی شیراز، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی شیراز، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی شیراز، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی شیراز، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی شیراز

مرکز مشاوره تلفنی شیراز، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی شیراز | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی شیراز، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی شیراز | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی شیراز آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی شیراز در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی شیراز و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی شیراز علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از شیراز می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی شیراز نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

مبنع: مشاوره تلفنی شیراز



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

غذاهای مناسب برای افسردگی را می‌توان به عنوان راهی علمی برای از بین بردن افسردگی نام برد. تغذیه مناسب تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و ترشح هورمون های بدن دارد که در افزایش سلامت روان هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. کاهش اضطراب و مشکلات روحی در نتیجه تغذیه سالم موضوع بسیار مهمی است که باعث می شود حال بهتری داشته باشید و با افسردگی ناشی از التهاب مغز مبارزه نمایید. تحقیقات پزشکی نشان داده سیستم لیمبیک (مرکز احساسات) در نتیجه خوردن غذاهای سالم به نحو بهتری عمل می‌کند و احساسات خوشایندتری را شکل می دهد. برای اطلاع بیشتر از راه های ساده جهت درمان این بیماری برای مشاوره افسردگی کلیک کنید.

منبع: غذاهای مناسب برای افسردگی

غذاهای مناسب برای افسردگی

در ادامه به مواد غذایی که به کاهش افسردگی و سلامت جسم کمک به سزایی می‌کنند اشاره می‌کنیم. اگر در خود علائمی از افسردگی را دیدید با تغییر در رژیم غذایی خود می‌توانید آن را مهار کنید. برای آشنایی بیشتر با علائم افسردگی کلیک کنید.

سبزیجات تازه با برگ های تیره بخورید

اسفناج، کلم کالی و برگ چغندر از جمله سبزیجاتی هستند که سالم ترین غذا های دنیا به حساب می آید. این سبزیجات سرشار  از مواد مغذی هستند. سبزیجات به همراه دیگر مواد غذایی مانند قارچ، لوبیا روی سیستم ایمنی تاثیر می گذارد و سبب تقویت ایمنی آن می شود. سبزی ها سرشار از ویتامینA، ویتامین C، ویتامینE، ویتامینK و انواع مواد معدنی هستند. دارا بودن این مواد معذی باعث مبارزه با انواع التهابات می شود.

مصرف اسید های چرب امگا 3 را افزایش دهید

مصرف اسید های چرب امگا 3 از جمله گردو در بهبود عملکرد مغز موثر است. امروزه به دلیل افزایش مصرف غذای های مدرن، میزان مصرف غذاهای چرب امگا به شدت کاهش یافته است و در نتیجه مشکلات و بیماری های  ناشی از کاهش این مواد غذایی روز به روز افزایش یافته است. انتقال دهنده های عصبی تحت تاثیر این مواد مغذی در بهبود علائم روحی و روانی اثرات مثبتی را برجای می گذارد.

آتی اکسیدان ها ترمیم  کننده سلول های بدن

توت فرنگ، چای سبز، تمشک سیاه، تمشک آبی حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان هستند. نحوه عملکرد آنتی اکسیدان ها را در کاهش  عوارض روحی و روانی از جمله افسردگی می توان شبیه تعمیر کار DNA دانست. به این ترتیب که آنها سلول های آسیب دیده سطح آمیگدال را ترمیم می کنند و باعث ایجاد احساس شادی و هیجان مثبت می گردند.

کاکائو و شکلات تیره از غذاهای مناسب برای افسردگی

در صورتی که احساس می کنید مدتی است دچار احساس ناخوشایندی هستید و کمتر از لحظات خود لذت می برید

اقدامات مناسب از جمله تغذیه مناسب را در اولویت کار خود قرار دهید. یکی از بهترین غذا ها در رژیم غذایی استفاده از شکلات تیره است. اسید های آمینه در بدن میزان انتقال سروتونین را افزایش می دهد که انتقال دهنده عصبی از شادی است.

تخم مرغ  کامل ترین رژیم غذایی

از کامل ترین برنامه های غذایی، مصرف تخم مرغ است. این ماده غذایی به دلیل داشتن B12 و آمینه اسید به فعالیت سیستم عصبی  کمک می کند و در کاهش اضطراب و افسردگی تاثیرات بسیار زیادی دارد.

مصرف میوه جات را فراموش نکنید

میوه ها به خصوص موز در ترشح کورتیزول که هورمون اصلی کاهش دهنده استرس است نقش مهمی دارند. با مصرف این میوه می توانید میزان حالات منفی خود را تا حد زیادی کاهش دهید و احساس مثبت بیشتری را تجربه نمایید.

غذاهای های نا مناسب برای افسردگی

در کنار غذاهای مفید، مواد غذایی زیر تاثیر منفی بر سلامت روح و جسم افراد دارند و می‌تواند میزان اضطراب و افسردگی فرد را افزایش دهند.

  • سوسیس
  • کافئین
  • پنیر های چرب
  • غلات غنی شده
  • غذاهای شیرین حاوی قند و شکر
  • غذاهای سرخ شده

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی بدون دارو

 

نتیجه تحقیقات تاثیر مواد غذایی بر افسردگی

تحقیقات متعددی ارتباط بین مصرف مواد غذایی با افسردگی را تایید می‌کند. یکی از این تحقیقات توسط آقای منصور شهرکی و خانم مهسا امیرپور انجام شده است. طبق نتیجه این مطالعه مشخص که ویتامین‌های گروه B، امگا3، روی، سلنیم و منزیم به طور مستقیم در کاهش افسردگی نقش دارند.

همچنین طبق گزارشاتی که از بیماران افسرده به دست آمد، میزان غلظت روی به طور چشم گیری کاهش می‌یابد. منیزیم در بافت های سیستم عصبی برای انتقال های سیناپسی اهمیت دارد و کاهش آن افسردگی را تشدید‌می‌کند. سلنیم نیز تاثیر مستقیمی بر فعالیت مغز دارد و افت آن کارکرد مغز را مختل می‌کند، از طرفی تعدیل کننده دوپامین نیز می باشد (دوپامین در بیماری های روانی و افسردگی به عنوان پاتوفیزیولوژیک نقش ایفا می کند).

مشاوره برای غذاهای ضد افسردگی

افسردگی یکی از رایج ترین انواع بیماری های ذهنی در جهان است که زنان را 2برابر مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد. این اختلال روانپزشکی، در غرب شیوع بیشتری دارد و دارای عواقب فردی و اجتماعی و اقتصادی است. به دلیل بالا رفتن میزان استرس و اضطراب در سطح زندگی هر کس، باید به دنبال راه حلی برای رفع علل آن بود. عدم توجه به درمان افسردگی و اضطراب نه تنها خود فرد بلکه اطرافیان او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین با مشاهده اولین علائم حتما به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایید تا در کوتاه ترین زمان بدون دارو درمان انجام گیرد. برای آشنایی با سایر روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: غذاهای مناسب برای افسردگی



:: برچسب‌ها: غذاهای مناسب برای افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تنفس نوزاد در حالت طبیعی چگونه است؟ نوزادان پس از تولد در حالت طبیعی چیزی در حدود 30 تا 60 بار در دقیقه نفس می‌کشند با این حال گاهی ممکن است علائم تنفسی خاصی را از خود نشان ‌دهند که می‌تواند به نگرانی والدین بیانجامد. برای مثال در برخی مواقع دچار ریتم تنفس سریع می‌شوند یا ممکن است هنگام گریه کردن برای لحظاتی قطع تنفس را از خود نشان دهند. ما در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد علائم تنفس طبیعی نوزاد و علائمی که نشان دهنده وجود خطری جدی هستند اطلاعات بیشتری را ارائه کنیم. در همین راستا بهره بردن از مشاوره کودک کمک می‌کند تا والدین بتوانند از نشانه‌های سلامت نوزاد آگاهی بیشتری بیایند و با فراگیری نکات لازم سلامت جنین را تامین نمایند.

منبع: تنفس نوزاد

تنفس نوزاد | علل تفاوت ریتم تنفسی نوزادان با بزرگسالان

نوزادان معمولا ریتم و الگوی تنفسی متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند. برای مثال آن‌ها اغلب به تندی نفس می‌کشند، در حین گریه دچار وقفه‌های تنفسی می‌شوند و ممکن است در برخی مواقع تنفس آن‌ها با صدا همراه باشد. عوامل مختلفی در بروز این تفاوت‌ها نقش دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– نوزادان به جای بینی بیشتر از دهان خود نفس می‌کشند.

– نوزادان از مسیرهای تنفسی بسیار باریک تری برخوردار هستند و در نتیجه انسداد مسیر تنفس نیز به سادگی بیشتری برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

– استخوان‌های قفسه سینه نوزادان هنوز محکم نشده و حالت غضروفی دارد.

– نوزادان هنوز تنفس صحیح را یاد نگرفته‌اند. در واقع آن‌ها به مرور زمان می‌آموزند که چگونه از ریه‌ها و عضلات تنفسی خود استفاده نمایند.

– در بسیاری از موارد نوزادان در هنگام تولد مقداری مایع آمنیوتیک در مجاری تنفسی خود دارند.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

نوزادان در حالت طبیعی در هر دقیقه چقدر نفس می‌کشند؟

نوزادان پس از تولد در حالت طبیعی چیزی در حدود 30 تا 60 بار در دقیقه نفس می‌کشند. این تعداد می‌تواند در هنگام خواب به 20 بار در دقیقه کاهش پیدا کند. با گذشت 6 ماه از تولد نوزاد ریتم تنفس او به 25 تا 40 بار در دقیقه می‌رسد. این در حالی است که بزرگسالان در حالت طبیعی چیزی در حدود 12 الی 20 بار در دقیقه نفس می‌کشند.

نکته قابل توجه اینجاست که مشکلات تنفسی در نوزادان اغلب با گذشت 6 ماه برطرف می‌شود و الگوی تنفس آن‌ها به مرور به بزرگسالان نزدیک می‌گردد. مشکلات تنفسی پس از 6 ماهگی اغلب نشان دهنده آلرژی یا مشکلاتی نظیر سرماخوردگی هستند. در این شرایط اگر احساس می‌کنید فرزندتان نمی‌تواند به راحتی نفس بکشد لازم است که از یک متخصص برای بررسی بیشتر اوضاع سلامتی او کمک بگیرید.

تنفس نوزاد | علائمی که باید جدی بگیرید

وجود برخی علائم می‌تواند به شما در مورد خطری جدی هشدار دهد. از جمله این علائم می‌توان به مواردی نظیر انقباض بدن نوزاد در حین تنفس، کبود شدن رنگ صورت، سریع تر شدن سرعت تنفس نسبت به حالت عادی و طول کشیدن وقفه تنفسی کودک بیش از 10 ثانیه اشاره کرد. در صورت مشاهده هرکدام از این علائم با اورژانس تماس گرفته و سعی کنید از راهکارهای فوری که به شما ارائه می‌شود استفاده کنید. آنچه بیش از هرچیز اهمیت دارد این است که بتوانید آرامش خود را حفظ کرده و در لحظه تصمیمات درستی برای کمک به نوزاد بگیرید.

تنفس نوزاد | توصیه‌هایی برای والدین

برای اینکه از سلامت نوزاد خود مطمئن شوید و بتوانید در صورت بروز مشکل به او کمک کنید توجه به توصیه‌های زیر می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

– به ریتم تنفسی نوزاد خود در حالت عادی توجه کنید. آشنایی بیشتر با این ریتم به شما کمک می‌کند که در صورت بروز هرگونه تغییر و مشکل بتوانید زودتر آن را تشخیص دهید.

– همواره نوزاد را به پشت بخوابانید. این کار از بروز مشکلات تنفسی در خواب و رویدادهای ناگواری نظیر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد پیشگیری می‌کند.

– به دمای بدن و اتاق نوزاد توجه کنید. گرم کردن بیش از حد محیط و پوشاندن لباس‌های ضخیم بر تن کودک اغلب تنفس را برای او دشوار می‌کند. از پوشاندن چند لایه لباس ضخیم بر تن نوزاد و انداختن پتو روی صورت او هنگام خواب خودداری کنید.

– اگر فرزند شما سرما خورده یا دچار عفونت تنفسی خاصی شده حتما از یک متخصص برای مدیریت بهتر اوضاع کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا قطع شدن تنفس نوزاد در حین گریه طبیعی است؟

بسیاری از نوزادان به خصوص تا قبل از 6 ماهگی در ابتدای گریه کردن دچار قطع تنفس می‌شوند. با این حال این قطع تنفس کوتاه مدت بوده و نباید بیش از 10 یا 15 ثانیه طول بکشد.

آیا مرگ ناگهانی نوزاد به خاطر مشکلات تنفسی است؟

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یک دلیل قطعی و مشخص ندارد. با این حال بسیاری از متخصصین بر این باورند که بروز مشکلاتی در مسیر تنفس از جمله علل اصلی بروز این اتفاق است.

منبع: تنفس نوزاد



:: برچسب‌ها: تنفس نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برفک دهان نوزاد چیست و به چه علتی به وجود می‌آید؟ برفک دهان نوزاد مشکل بسیار شایعی است که تقریبا در بین تمامی نوزادان دیده می‌شود و دلیل آن می‌تواند ضعیف بودن سیستم ایمنی باشد. شکل ظاهری برفک دهان به صورت لکه‌های سفید در دهان نوزادان است و می‌تواند باعث شود که نوزاد در هنگام شیر خوردن کمی احساس ناراحتی و درد داشته باشد و بی قراری کند. این عفونت گاهی در ناحیه پوشک نوزاد نیز دیده می‌شود که به صورت جوش‌های ریز می‌باشد. برفک دهان و پوشک نوزاد می‌تواند باعث مشکلات مراقبتی برای کودک و والدین او شود اما جای نگرانی نیست و با کمک متخصص و انجام دستورالعمل‌هایی ساده نوزاد سریعا بهبودی پیدا می‌کند. در ادامه به طور جامع درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید. 

منبع: برفک دهان نوزاد

برفک دهان نوزاد چیست؟

برفک یک عفونت قارچی شایع در بین نوزادان است که به شکل لکه‌های سفید و زرد رنگ بر زبان، لثه، دیواره داخلی و سقف دهان نوزاد ایجاد شده و باعث بی قراری کودک هنگام شیر خوردن می‌شود. به طور کلی تعداد محدودی از قارچ‌های کاندیدا آلبیکانس در بزاق دهان همه افراد وجود دارد اما اگر رشد و تکثیر آن‌ها زیاد شود به صورت عفونت در می‌آید و نوزاد را اذیت می‌کند. اگرچه ایجاد این لکه‌های قارچی مشکل جدی به حساب نمی‌آید ولیکن باید در جهت بر طرف کردن آن اقدام کرد. به ویژه زمانی که نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌کند، این عفونت قارچی می‌تواند به مادر منتقل شود.

تشخیص وجود برفک در دهان نوزاد

شباهت زیادی بین این لکه‌های سفید رنگ و شیر دلمه بسته در دهان کودک وجود دارد. برخی مادران به خصوص مادرانی که تجربه چندانی از فرزند پروری ندارند، ممکن است نتوانند این دو مورد را از هم تشخیص دهند. یکی از ساده‌ترین روش‌های افتراق بین برفک دهان و شیر دلمه بسته این است که برفک، به صورت لایه لایه بر روی اجزای داخلی دهان نوزادان ایجاد می‌شود و هنگام کنده شدن، لکه قرمز و گاهی خونریزی ایجاد می‌کند. از دیگر علائم وجود برفک در دهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مهم‌ترین نشانه برفک دهان نوزاد لکه‌هایی به رنگ سفید یا زرد کمرنگ روی زبان، لب‌ها، داخل گونه‌ها و حتی در انتهای دهان و نزدیک به گلو است.
  • این لکه‌ها ثابت هستند و با شستن دهان از بین نمی‌رود.
  • برفک دهان باعث می‌شود دهان نوزاد زخم شده و نوزاد نتواند سینه مادر و یا سر شیشه را میک بزند.
  • قرمز شدن اطراف لب‌ها و زبان.
  • درد ناشی از برفک دهان که نوزاد را بی تاب می‌کند.

برفک پوشک نوزاد

همانطور که گفتیم ویروسی که برفک دهان را ایجاد می‌کند در ناحیه پوشک نوزاد نیز می‌تواند ظاهر شود و به صورت جوش‌های ریز بروز نماید. از علائم مشهود برفک پوشک نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بروز جوش‌های قرمز که در کناره‌های چین‌های کفل دیده می‌شود.
  • در کنار جوش‌های قرمز ممکن است جوش‌های سفید و چرکی نیز دیده شود.
  • گاهی تاول‌هایی قرمز در مجاور ناحیه تناسلی نوزاد شکل می‌گیرد.
  • جوش‌ها و تاول‌های ایجاد شده در اثر تحریک و دست زدن دردناک می‌شود و نوزاد به گریه می‌افتد.

علل ایجاد برفک در دهان نوزاد

قارچ کاندیدا البیکنس

این قارچ عامل اصلی بروز برفک دهان یا برفک پوشک نوزاد است که ممکن است از محیط آلوده یا بدن مادر به نوزاد منتقل شود. رشد بیش از حد این قارچ می‌تواند مشکل ساز شود و در صورت بروز آن در دهان یا پوشک نوزاد باید نسبت به درمان آن اقدام گردد.

عفونت مهبل در مادر

ممکن است مادر در زمان زایمان دچار عفونت مهبل باشد. وقتی نوزاد در حال خارج شدن از رحم مادر است، احتمال تماس با قارچی‌های عفونی ناحیه واژن بالا می‌رود و نوزاد با این قارچ‌های عفونی درگیر می‌شود.

لوازم آلوده

با گذشت مدت زمان کوتاهی نوزاد دوست دارد هر آنچه که در اطرافش قرار دارد، در دهان بگذارد. اشیاء و لوازم اطراف ممکن است آلوده باشند و میکروب‌های ناشی از آن‌ها با بزاق دهان ترکیب شود. در نتیجه عفونت قارچی اتفاق افتاده و لکه‌های زرد رنگ بر زبان و لثه کودک ایجاد می‌شود.

نارس بودن نوزاد

به طور تقریبی می‌توان گفت نوزادان نارس، یعنی نوزادانی که قبل از هفته 37 بارداری به دنیا می‌آیند نسبت به نوزادانی که رشد کامل داشته‌اند، بیشتر پذیرای مخمر قارچی (برفک دهان) هستند.

ایمنی ضعیف بدن

گاهی بدن نوزاد به دلیل عدم رشد کافی سیستم ایمنی ضعیف است و در نتیجه نسبت به افزایش رشد قارچ کاندیدا مقاومت لازم را ندارد.

عوارض وجود برفک دهان در نوزاد

همانطور که ذکر شد، ایجاد لایه‌های پوسته پوسته و سفید رنگ در اجزای داخلی دهان کودک چندان عوارض جدی بر جای نمی‌گذارد و خطر تهدید کننده‌ای محسوب نمی‌شود. اما اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد ممکن است ریه ها، کبد، دستگاه گوارش کودک و دیگر اجزای داخلی بدن او را در گیر نماید. برای آشنایی با تمامی نکات مراقبت از نوزاد کلیک کنید.

درمان برفک دهان نوزاد

برفک عارضه‌ای است که به دلیل عفونی شدن بزاق دهان ایجاد می‌شود و ممکن است علاوه بر نوزادان در بزرگسالان نیز دیده شود. روش‌های درمانی برای این دو گروه متفاوت است. بزرگسالان حتی با درمان‌های خانگی ساده نیز می‌توانند در کمترین زمان برفک دهان را از بین ببرند در حالی که در نوزادان این کار بهتر است توسط متخصص انجام گیرد. به منظور ضدعفونی کردن دهان نوزاد می‌توان از مخمرهای قارچی و محلول پراکسید هیدروژن استفاده کرد.

در صورتی که متخصص داروی نیستامین را به منظور از بین بردن برفک دهان نوزاد تجویز نماید، باید دقت داشته باشید که نباید این دارو را به شکلی به نوزاد خوراند که یکباره بلع شود، بلکه باید دهان نوزاد به داروی نیستامین آغشته گردد. مصرف داروی نیستامین می‌بایست تا یک هفته پس از رفع برفک دهان ادامه یابد. همچنین به منظور تاثیر گذاری داروی هیستامین پس از مصرف آن به مدت 40 دقیقه نباید به نوزاد شیر داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا عفونت قارچی دهان نوزاد به دیگر اجزای بدن سرایت می کند؟

گاهی به علت عدم رسیدگی های لازم و انجام ندادن مراقبت های بهداشتی، عفونت قارچی به روده باریک انتقال می یابد و  باعث ایجاد کهیر می شود.

چگونه می توان از انتقال قارچ کاندیدا به پستان مادر جلو گیری کرد؟

شستشوی مداوم سینه با محلول جوش شیرین و یا دارو های ضد قارچ در زمینه جلوگیری از انتقال قارچ بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

منبع: برفک دهان نوزاد



:: برچسب‌ها: برفک دهان نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

غذای کمکی برای کودک بعد از 6ماهگی ضرورت دارد، تنها غذای مغذی برای کودک تا 6 ماهگی، شیر مادر است، اما تداوم تغذیه از آن، پس از شش ماهگی اگر چه برای رشد کودک لازم است ولی کافی نیست. به دلیل افزایش فعالیت‌های فیزیکی کودک و مصرف بیشتر انرژی، شیر مادر به تنهایی تامین کننده نیازهای بدن او نیست. بنابراین باید کم‌کم شروع به تغذیه کودک از غذاهای کمکی نمود. این مطلب راهنمای کامل غذای کمکی برای کودک در فاصله زمانی 6 تا 12 ماه است، اگر با مشکل تغذیه کودک خود مواجه هستید و نمی‌دانید چه غذایی برای کودکتان مناسب است، حتما مشاوره کودک دریافت نمایید.

منبع: غذای کمکی کودک

غذای کمکی کودک

در ادامه بر اساس سن کودک در ماه های مختلف لیست بهترین غذاهای کمکی کودک آورده شده است ( توجه داشته باشید که قبل از 6 ماهگی تنها غذای کودک شیر مادر می باشد.) :

غذای کمکی برای کودک بین 6 تا 7 ماهگی

طی 6 تا 7 ماهگی کودک، هدف اصلی از تغذیه با غذای کمکی سیر شدن کودک نیست، فقط کافی است که با چشیدن طعم غذای دیگر متوجه شود به جز شیر مادر غذای دیگری نیز وجود دارد. با توجه به اینکه اولین غذای کمکی که به کودک داده می‌شود باید نرم و بدون ایجاد حساسیت باشد، بهتر است با فرنی آرد برنج شروع کنید. در هفته های بعدی ماه ششم، حریره بادام و پوره انواع سبزی ها را به برنامه غذایی کودک خود اضافه نمایید. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای شروع غذای کمکی نوزاد کلیک کنید.

میزان غذای مورد نیاز نوزاد 6 تا 7 ماه

با توجه به اینکه کودک در سن 6 تا 7 ماهگی، برای اولین بار است که می خواهد طعم غذایی به جز شیر مادر را بچشد و معده او هنوز به هضم غذای جدید عادت نکرده، باید از دادن غذای کمکی به میزان زیاد به کودک پرهیز شود. تنها1 یا 2 قاشق مربا خوری تامین کننده نیاز کودک خواهد بود.

غذای کمکی برای کودک بین 7 تا 8 ماهگی

در این ماه می‌توان کمی تنوع به غذای کودک داد و در پخت غذاهای کمکی از سیب زمینی، کدو حلوایی، نخود فرنگی، زرده تخم مرغ استفاده کرد. ماست و پنیر پاستوریزه کم نمک هم از دیگر غذاهای کمکی هستند که در برنامه غذایی ماه هشتم زندگی کودک قرار می‌گیرند.

میزان غذای مورد نیاز کودک 7 تا 8 ماهه

بسته به اینکه کودک چقدر به خوردن غذای کمکی تمایل دارد می‌توان بین 10 تا 15 قاشق مرباخوری به کودک غذا داد. البته اگر همین تعداد را هم بین وعده های غذایی او تقسیم کنید بهتر است. پس در بین سه وعده اصلی که به او شیر می‌دهید، از غذاهای کمکی برای میان وعده استفاده کنید. دقت داشته باشید که مقدار آن نباید به نحوی باشد که میل کودک به شیر مادر از بین برود.

غذای کمکی کودک ماه نهم و دهم زندگی

رشد کودک در ماه نهم زندگی به حدی رسیده است که بتواند با استفاده از دو دست یک لیوان را بگیرد. این توانایی به معنای این است که کودک نیاز به تغذیه با غلظت بیشتر دارد. مادران برای تهیه سوپ می‌توانند انواع گوشت به ویژه گوشت بوقلمون و انواع حبوبات را به غذا اضافه نموده و اجازه دهند غذا کمی سفت‌تر شود. حلیم، پلو و غذاهای انگشتی از دیگر مکمل‌ها هستند که به رشد بهتر کودک در این ماه کمک می‌کنند.

میزان غذای مورد نیاز کودک ماه نهم و دهم زندگی

بهتر است مصرف غذای کمکی در 3 یا 4 وعده قرار بگیرد. اگر کودک تمایل بیشتری دارد تا از مکمل‌های غذایی تغذیه نماید، می‌توانید در وعده های بیشتری به او غذای کمکی بدهید.

غذای مناسب کودک ماه یازدهم و دوازدهم زندگی

با رشد دندان‌ها در ماه یازدهم و دوازدهم زندگی، کودک مهارت جویدن غذا را پیدا می‌کند. برنامه غذایی او تنوع زیادی پیدا کرده و تقریبا می‌تواند از غذاهایی که در سفره است تغذیه کند، تکه های نان را برداشته و بجود. برای آشنایی با مناسبت ترین غذای کودک زیر یک سال کلیک کنید.

نکات اساسی تغذیه از غذای کمکی

  • مصرف مولتی ویتامین ها با تجویز پزشک باید در اولویت اهمیت قرار بگیرند.
  • غذای جامد ابتدا باید با پشت قاشق نرم شود و سپس مورد استفاده کودک قرار بگیرد.
  • تعداد قاشق ها از 1 یا 2 قاشق مربا خوری شروع شود و سپس بر تعداد آن افزوده گردد.
  • غذای کمکی در ماه های اول باید بدون استفاده از نمک و شکر آماده شود.

فاصله زمانی بین غذای اصلی کودک و غذای کمکی چقدر است؟

در سنین 6 تا 12 ماه تنها غذای اصلی کودک، شیر مادر است و به جهت اینکه روند رشد کودک در این زمان سرعت زیادی می‌گیرد، استفاده از غذاهای جامد به عنوان غذاهای کمکی توصیه می‌شود. مصرف غذاهای کمکی نیابد جایگزین تغذیه از شیر مادر بشود، به همین دلیل بهتر است ابتدا کودک از شیر مادر تغذیه کرده و سپس به فاصله زمانی کوتاه غذایی کمکی مصرف نماید.

در صورتی که کودک تمایل بیشتری به غذای‌کمکی نشان بدهد، مادر می‌بایست به میزان و کیفیت شیر خود توجه کند. کم بودن و کیفیت پایین شیر مادر دلیل گرایش کودک به مصرف بیشتر غذاهای کمکی است و اگر این موضوع ادامه یابد باعث می‌شود کودک فقط غذای کمکی استفاده کند و تغذیه از شیر مادر به عنوان تنها غذای اصلی تامین کننده سلامت جسم و هوش کودک نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: تغذیه سالم کودکان

نکات مهم نوشیدن مایعات برای کودکان 6 تا 12 ماه

  • آب لوله کشی قبل از نوشیدن باید 1 دقیقه جوشانده شود.
  • نوشیدن آب معدنی به دلیل دارا بودن املاح خاص برای کودکان بین 6 تا 12 ماه توصیه نمی شود.
  • آب میوه‌های صنعتی به دلیل داشتن مواد نگهدارنده سبب مشکلات گوارشی کودک می‌شود.
  • قهوه و چای به دلیل اینکه میزان جذب آهن را کاهش می‌دهند برای کودکان توصیه نمی‌شود.
  • نوشیدنی های گازدار سبب سیری کاذب شده و مقدار مصرف غذای کمکی و تغذیه از شیر مادر را به شدت کاهش می‌دهد. این در حالی است که مصرف این نوشیدنی‌ها به سلامت دندان و لثه آسیب می زند.
  • مصرف شیر گاو باید به بعد از 12 ماهگی موکول شود(( تنها در صورتی که کودک از شیر مادر محروم باشد می تواند از شیر گاو تغذیه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا بیرون ریختن غذای کمکی از دهان کودک شش ماهه صرفا به دلیل بی میل بودن او است؟

خیر. شیرخوار در ابتدای تغذیه از غذای کمکی، با نحوه بلعیدن غذا آشنا نیست و ممکن است با زبان، غذا را بیرون دهد. این یک واکنش کاملا طبیعی و عادی در بین تمامی کودکان 6 ماهه است و پس از گذشت مدت زمانی کودک به تدریج یاد می گیرد که چگونه غذا را به انتهای حلق برده و آن را ببلعد. 

منبع: غذای کمکی کودک



:: برچسب‌ها: غذای کمکی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در بجنورد برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در بجنورد مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان بجنورد

خانه سالمندان بجنورد

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان بجنورد

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر بجنورد را آورده‌ایم:

خانه سالمندان پردیس بجنورد – بلوار شهدا – خیابان خیام
خانه سالمندان اسفراین اسفراین – مرکز بهزیستی نگهداری از سالمندان

انواع خدمات در خانه سالمندان بجنورد

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان بجنورد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان بجنورد



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان بجنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب سرگردانی ، آشفتگی یا گیجی زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب سرگردانی آشفتگی و گیجی

تعبیر خواب سرگردانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سرگردانی در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر سرگردانی را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب سرگردانی و آشفتگی از نظر محمد بن سیرین

محمدبن‌سیرین از معبران باستانی است که می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که سرگردان است و گم شده است، خواب او به این معنی است که در زندگی واقعی در مسیر نابودی قرار گرفته است و از حقیقت زندگی در حال فاصله گرفتن می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که شخصی در یک جاده سرگردان است، خواب او به این معنی می‌باشد که او به دلیل رویاپردازی و خیال بافی، فرصت‌های زیادی را در زندگی از دست داده است و از رسیدن به اهداف خود جامانده است.

تعبیر خواب سرگردانی و آشفته بودن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سرگردانی ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سرگردانی به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب سرگردانی، آشفتگی و پریشانی در خواب به معنای استرس و اضطراب زیاد خواب‌بیننده در زندگی واقعی است.

تعبیرخواب سرگردانی به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌گوید اگر فردی در خواب ببیند که موضوعی سبب پریشان حالی او شده است، خواب او به این معنا است که پیشامدهای ناگواری در انتظار او است.

به عقیده این معبر هرچه پریشان حالی خواب‌بیننده بیشتر باشد؛ به موفقیت بیشتری در زندگی بیداری دست پیدا خواهد کرد. پریشان شدن از دست بچه‌ها در خواب نیز به معنای داشتن افکار کهنه و عقب افتاده می‌باشد.

دیدن خواب سرگردانی و پریشانی دیگران در خواب نیز به عقیده این معبر غربی، معنای ابتلا به یک بیماری است.

تعبیرخواب سرگردانی به روش لیلا برایت

لیلا برایت می‌گوید : اگر مسئله ای در خواب سبب ناراحتی خواب‌بیننده شود و منجر به سرگردانی و آشفتگی گردد، به این معنی است که در عالم بیداری او شاهد نگرانی اطرافیانش خواهد بود.

اگر در خواب خود دیدید که شخصی از صحبت‌های شما آشفته می‌شود؛ این خواب اینگونه تعبیر می‌گردد که هر گونه سوءتفاهم در زندگی سبب درگیری شما می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تعبیر خواب سرگردانی آشفتگی و گیجی



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب سرگردانی آشفتگی و گیجی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان تنهایی در روانشناسی به عنوان یکی از ناراحتی های مرتبط با بیماری‌افسردگی مطرح می‌شود. شاید برای تان عجیب باشد، اما رنج ناشی از احساس تنهایی در همه ما انسان ها مشترک است. بله همه ما تنها به این دنیا آمده‌ایم و روزی هم به تنهایی از این دنیا خواهیم رفت! اما همه رنج ما در این نیست چرا که در مسیر تجربه های زیادی خواهیم کرد روزهای شاد و روزهای سخت همه و همه نقش زندگی ما را می‌کشند. پس این که شما به این نقش ها چطور بنگرید کاملا به زاویه دیدتان بستگی دارد. گاه بازتابی از تنهایی و گاه بازتابی از شادی را نمایان می‌شود. متخصصین به شما کمک می کنند تا برای درمان تنهایی که با وجود ما عجین شده راهکارهای موثری به کار ببرید. برای کسب آگاهی بیشتر و دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

منبع: درمان تنهایی

درمان تنهایی

احساس تنهایی مفرط در زندگی می‌تواند ریسک ابتلا به انواع اختلالات روانشناختی را افزایش دهد چراکه برخورداری از حمایت اجتماعی از جانب دوستان و نزدیکان یکی از عوامل بسیار مهم در زمینه ارتقای سلامت روان است. افرادی که برای مدت طولانی دچار احساس تنهایی هستند و یا گوشه گیری را ترجیح می‌دهند بیش از سایرین احتمال دارد که با اختلالاتی نظیر افسردگی اساسی و انواع مشکلات اضطرابی مواجه شوند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که برای بهبود این موضوع تلاش کنید و در صورت نیاز از یک متخصص برای درمان آن کمک بگیرید.

درمان تنهایی با توجه به علل احساس تنهایی مفرط 

قبل از اینکه بخواهید احساس تنهایی مفرط را در خود از بین ببرید و این موضوع را درمان کنید لازم است که علل و عواملی که منجر به بروز این مشکل در شما می‌شوند را بهتر بشناسید. این کار کمک می‌کند تا مسیر مناسبی را برای درمان انتخاب کرده و از پرداختن به اقدامات غلط خودداری نمایید. ما در ادامه به چند مورد از مهم ترین دلایل انزوا و تنهایی بیش از حد در افراد اشاره کرده‌ایم. 

1- نداشتن مهارت‌های ارتباطی قوی 

برخی افراد نمی‌توانند در جمع عملکرد خوبی داشته باشند آن‌ها به دلایلی نظیر نداشتن مهارت‌های ارتباطی قوی یا احساس اضطراب و نگرانی در مورد قضاوت اطرافیان ترجیح می‌دهند از حضور در محافل عمومی و سایر جمع‌ها اجتناب کنند. همین مسئله باعث می‌شود که از فرصت کافی برای آشنایی با افراد جدید برخوردار نباشند و به مرور زمان نتوانند روابط دوستانه عمیقی را تشکیل دهند. در این شرایط طبیعی است که افراد بیشتر احساس تنهایی می‌کنند و ممکن است به خاطر این موضوع خود را سرزنش نمایند. 

2- دچار بودن به افسردگی 

یکی از اصلی‌ترین و بارزترین علائم افسردگی از دست دادن علاقه و اشتیاق نسبت به انواع فعالیت‌هایی است که قبلا برای فرد لذت بخش بوده‌اند. از همین رو تمایل به گوشه گیری، انزوا و در نهایت احساس تنهایی مفرط می‌تواند نشان دهنده ابتلای فرد به افسردگی باشد. در این شرایط علاوه بر این مشکل، علائم دیگری نظیر خلق غمگین، بروز مشکلاتی در اشتها، ابتلا به اختلالات خواب، مشکلات تمرکز، احساس گناه و اعتقاد به پوچی زندگی، افکار مرگ و تمایل به خودکشی نیز ممکن است مشاهده شوند. در این شرایط درمان افسردگی می‌تواند به بهبود احساس تنهایی نیز کمک کننده باشد. برای شناخت کامل علائم افسردگی کلیک کنید.

3- از دست دادن عزیزان 

از دست دادن عزیزان چه به واسطه مرگ چه به واسطه مسائلی نظیر اختلافات بین فردی و شکست عاطفی می‌تواند منجر به اختلالات سازگاری در افراد شود. در واقع ممکن است افراد نتوانند به سادگی با شرایط جدید زندگی خود سازگار شده و با آن کنار بیایند. همین مسئله بر توانایی آن‌ها برای ایجاد روابط جدید تاثیر می‌گذارد و باعث تجربه احساس تنهایی مفرط می‌شود. در صورت درمان نشدن مشکلات سازگاری ممکن است که سوگ طولانی مدت منجر به تجربه افسردگی و سایر اختلالات روانشناختی نظیر اختلالات اضطرابی شود. 

4- داشتن افکار منفی در مورد خود 

نداشتن برداشت درست از خود باعث می‌شود که انسان حتی با وجود حضور سایر افراد در زندگی به دلیل سرزنش گری و قضاوت در مورد خود دائما از درون احساس تنهایی کند و نتواند به خوبی از دنیای پیرامون لذت ببرد. به همین خاطر است که افراد با اعتماد به نفس پایین یا مبتلایان به افسردگی بیش از سایر افراد احساس تنهایی می‌کنند و از نظر عملکرد ارتباطی همواره با احساس نارضایتی و ناکامی مواجه هستند. 

درمان تنهایی با چند توصیه روانشناسی

تنهایی یکی از رنج‌های وجودی مشترک میان همه انسان‌ها به خصوص انسان‌های مدرن است. در واقع با پیشرفته شدن جوامع و گسترش فضاهای مجازی با وجود پیوند خوردن فرهنگ‌ها و مردمان نقاط مختلف دنیا، بسیاری از روابط نزدیک و عمیق جای خود را به روابط سطحی و شکننده داده‌اند. همچنین افراد با تجربه مشکلات و دغدغه‌های زندگی دچار افسردگی می‌شوند و احساس تنهایی بیشتری دارند. از همین‌رو درمانگران وجودگرا بر این باورند که احساس تنهایی مفرط یکی از رنج‌های مشترک انسان‌های امروزی است. برای غلبه بر این رنج راهکارهای مختلفی پیشنهاد می‌شود. ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. برای آگاهی درباره درمان افسردگی کلیک کنید.

1- تمرین شفقت با خود

یکی از دلایلی که باعث می‌شود همواره از درون احساس تنهایی کنید نداشتن احساس مهربانی و شفقت با خود است. در حقیقت وجود یک خودِ انتقادگر در درون شما باعث می‌شود که همواره در تقابل با خویشتن باشید و نوعی تنهایی عمیق را احساس نمایید. برای تمرین شفقت با خود تلاش کنید به گفت و گوهای درونی‌تان بیشتر دقت کرده و افکار و جمله‌های خودسرزنش‌گری که در طول روز به خود می‌گویید را محدود کنید. همین موضوع به شما کمک می‌کند تا در طول روز احساس ناکامی کمتری داشته باشید و خود به خود میزان تنهایی کمتری را نیز احساس کنید. در نظر داشته باشید که قبل از هرکس خودتان باید به خود کمک کنید.

2- تمرکز بر ارتباطات واقعی و عمیق

یکی از دلایلی که امروزه باعث احساس تنهایی در بسیاری از انسان‌ها شده است فعالیت بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی است. در واقع بسیاری از افراد با وجود اینکه در شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام دوست‌هایی زیادی دارند در دنیای واقعی تا حد بسیاری تنها هستند و اگر جایی با مشکلی مواجه شوند نمی‌دانند که باید آن را با چه کسی در میان بگذارند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که به روابط نزدیک خود در دنیای واقعی اهمیت داده و تمام وجود خود را صرف فضای مجازی نکنید.

در همین راستا با افراد مختلف معاشرت کنید و از میان آن‌ها افرادی را به عنوان دوست نزدیک انتخاب کنید که بتوانند جنبه‌های مثبت و منفی وجود شما را بپذیرند و بدون داشتن نگاهی قضاوتگر در کنار شما بمانند. هرچقدر نیروی کم‌تری برای یافتن این انسان‌ها در زندگی خود صرف کنید فرصت کم‌تری برای یافتن روابط دوستانه عمیق و ناب در زندگی خواهید داشت.

3- پرورش احساس شگفتی در خود

سعی کنید در جهان پیرامون خود بیشتر دقت کنید و خود را به عنوان جزئی از یک کل عظیم در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا احساس عظمت، شکوه و شگفتی بیشتری را تجربه نمایید و کم‌تر دچار احساس تنهایی، پوچی یا بی‌ارزشی شوید چرا که در حقیقت شما معنای وجود خود را در کنار سایر اجزای طبیعت می‌سنجید و به نوعی در عظمت هستی غرق می‌شوید. قرار دادان خود در معرض مناظر طبیعی از جمله راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند احساس شگفتی بیشتری در زندگی داشته باشید و تنهایی کم‌تری را احساس نمایید.

4- تمرین مهارت‌های ذهن آگاهی

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکرد شناختی و رفتاری به درمان مراجعان خود می‌پردازند بر این باورند که افکار ما منشا تمامی احساسات و رفتارهای مثبت و منفی در ما هستند. در حقیقت بسیاری از هیجانات ناخوشایند یا الگوهای رفتاری غلط از سبک‌های فکری نادرست و تحریف‌های اطلاعاتی نشات می‌گیرند. یکی از روش‌هایی که امروزه برای مدیریت افکار در نظر گرفته می‌شود استفاده از فنون ذهن آگاهی است.

ذهن آگاهی به شما کمک می‌کند تا به طور کامل تجربه حضور در لحظه را لمس نمایید و در افکار منفی خود نظیر احساس تنهایی و درماندگی غرق نشوید. برای آشنایی بیشتر با فنون ذهن آگاهی بهتر است از جلسات مشاوره رواندرمانی با یک روانشناس کمک بگیرید. همچنین مطالعه کتاب‌های خودیاری که در این زمینه نگاشته شده‌اند نیز می‌توانند تا حدی در این زمینه به شما یاری برسانند.

5- صرف وقت و انرژی برای علایق و سلایق خود

کمی زندگی روزمره‌تان را مورد بازنگری قرار دهید و از خود بپرسید چقدر برای فعالیت‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید وقت و انرژی صرف می‌کنید. گاهی اوقات بیش از همه این شما هستید که خودتان را تنها گذاشته‌اید! زمانی که بتوانید خودتان را پیدا کنید و لذت بیشتری از زندگی ببرید در ارتباط با دیگران نیز احساس بهتری را تجربه خواهید کرد. درنتیجه تمام احساسات خوب در زندگی‌تان را به حضور دیگران پیوند نزنید. حتی اگر کسی در زندگی‌تان حضور نداشت برای وجود خود ارزش قائل شوید و رویاهایتان را دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی بدون دارو 

 

6- بپذیرید که تنهایی احساسی طبیعی است

بیش از 40 درصد انسان ها در دوره ای از زندگی احساس تنهایی می‌کنند. شاید این رقم کم به نظر برسد اما خوب است بدانید که غیر از شما میلیون ها نفر دیگر همزمان با شما احساس تنهایی دارند. همین که بدانید این حس فقط برای شما نیست کمک می کند تا بهتر بتوانید بر آن غلبه کنید. از طرفی میلیون ها نفر نیز هستند که توانسته اند با این احساس خود مقابله کنند. پس شما هم توانایی مبارزه را دارید.

روش‌های غلط برای درمان تنهایی

برخی افراد هنگامی که احساس تنهایی می‌کنند آنقدر در احساسات منفی خود غرق می‌شوند که توانایی پیدا کردن راه حل‌های سالم را از دست می‌دهند. همین امر باعث می‌شود که برای رهایی از احساسات منفی خود به راهکارهای زودگذر و آسیب رسان روی می‌آورند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– درگیر کردن خود در روابط زودگذر بدون در نظر گرفتن فاکتورهای شناختی و عقلانی

– مصرف سیگار، مشروب یا مواد مخدر برای رهایی زودگذر از احساسات و هیجانات منفی

– منزوی‌تر کردن خود و سرزنش‌گری مفرط به خاطر تنهایی و در نتیجه محروم ماندن از روابط نزدیک

– فعالیت بیش از حد در فضای مجازی و پنهان کردن احساسات خود پشت روابط غیر واقعی

سخن آخر درباره درمان تنهایی

همان‌طور که گفته شد گاهی اوقات احساس تنهایی آنقدر شدید است که فرد کمتر می‌تواند به راهکارهای سالم بیاندیشد و آن‌ها را در زندگی خود پیاده کند. در این شرایط لازم است که علاوه بر اقدامات خودیاری از یک متخصص در حیطه سلامت روان از جمله روانشناس برای ارزیابی شرایط روانی خود کمک بگیرید و در جلسات رواندرمانی برای بهبود هیجانات منفی و دست یافتن به مهارت‌های اجتماعی بیشتر استفاده کنید. درمانگر با آموزش مهارت‌هایی نظیر جرات مندی، کنترل عواطف منفی و پرورش ذهنیت متمرکز بر حل مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید این مشکل را به مرور حل نمایید و موانع پیش روی خود را با دقت بشناسید. همچنین از آنجایی که عمده‌ترین دلیل احساس تنهایی افسردگی است بهره بردن از مشاوره افسردگی نیز می‌تواند کمک کننده باشد. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا احساس تنهایی زیاد در زندگی می‌تواند نشان‌دهنده افسردگی باشد؟

احساس تنهایی مفرط در زندگی می‌تواند از علل و عوامل مختلفی نشات بگیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به افسردگی، کمبود عزت نفس و نداشتن حمایت اجتماعی مناسب اشاره کرد. برای ارزیابی دقیق‎تر وضعیت خود لازم است که ابتدا به یک روانشناس مراجعه نمایید.

افسردگی چگونه می‌تواند با احساس تنهایی در ارتباط باشد؟

افراد افسرده به مرور زمان علائق خود را در حوزه‌های مختلف زندگی از دست می‌دهند. از همین رو دیگر تمایلی به انجام فعالیت‌های لذت بخش از جمله برقراری ارتباط نزدیک با دیگران ندارند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: درمان تنهایی



:: برچسب‌ها: درمان تنهایی ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

در میان تکنیک‌های روانشناسی از بازی برای کنترل خشم کودکان استفاده بسیاری می‌شود. بازی‌ها یکی از پرکاربردی‌ترین روش‌ها در روانشناسی‌کودک هستند. کودکان بازی‌ها را دوست دارند زیرا باعث سرگرم شدن آن‌ها می‌شود. به همین خاطر از طریق بازی‌ها می‌توانید نکات بسیاری را به کودک خود آموزش دهید. یکی از این نکات کنترل خشم است. بازی‌ها برای کنترل خشم معمولاً دو هدف دارند: اولین آن‌ها آرام کردن کودکی است که دچار عصبانیت شده؛ و دوم آموزش کنترل هیجان به کودک است. اگر احساس می‌کنید فرزندتان هم دچار خشمی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید بهتر است از یک روانشناس‌کودک برای تعیین بازی‌های مناسب کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: بازی برای کنترل خشم کودکان

انواع بازی ها برای کنترل خشم کودکان

بازی آدمک‌ها

اولین و مهم‌ترین گام برای اینکه بتوانید خشم کودک را کنترل کنید این است که او هیجانات مختلف را درک کند. اما بسیاری از کودکان احساسات‌شان را نمی‌شناسند؛ یا ممکن است از اینکه گاهی اوقات عصبانی می‌شوند احساس خجالت و گناه داشته باشند. به همین خاطر یک بازی ساده این است که روی چند مقوا هیجان‌های مختلف را نقاشی کنید و با آن‌ها بازی نمایید.

برای مثال می‌توانید از فرزندتان بخواهید هرکدام از این هیجانات را که در خودش احساس می‌کند، ماسک مربوط به آن را روی صورتش بگذارد. یا خودتان هم این کار را انجام دهید. این بازی باعث می‌شود فرزندتان احساسات مختلف را بشناسد و بداند همه آن‌ها طبیعی هستند. پس‌ازاینکه کودک احساس خشم را به‌درستی شناخت سعی کنید به او کمک کنید تا دلایل یا جرقه‌سازهای خشم را پیدا کند و باهم برای آن‌ها راهکاری پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: علل پرخاشگری کودکان

بازی کیسه‌بوکس برای کنترل خشم کودکان

یک کیسه‌بوکس، دارت یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید می‌تواند خشم فرزندتان را خالی کند تهیه کنید. از او بخواهید هر بار احساس عصبانیت می‌کند به سراغ این وسیله برود و خشمش را روی آن خالی کند. حتی می‌توانید از وسایلی مانند بازی‌های خانه‌سازی استفاده کنید و به او اجازه بدهید زمانی که عصبانی می‌شود همه آن را به هم بریزد. این کار تا حد زیادی به تخلیه هیجانات کودک کمک می‌کند. با این حال طبق تحقیقات جدید هر چه بازی‌هایی که در آن‌ها خشونت وجود دارد کمتر باشد، پرخاشگری کودک کمتر خواهد بود.

خمیربازی

استفاده از خمیرهای بازی، ماسه، شن یا حتی گل می‌تواند تا حد زیادی به آرامش کودک کمک کند. تحقیقات روانشناسان نشان می‌دهد که این بازی‌ها باعث تخلیه اضطراب و سایر هیجانات منفی کودک می‌شوند. اما استفاده از این بازی‌ها علاوه بر کنترل خشم مزیت‌های دیگری هم دارد. وقتی کودک بتواند با این بازی‌ها شکل‌های مختلفی تولید کند به‌تدریج قدرت خلاقیت او نیز افزایش پیدا می‌کند.

بازی و اجرای نمایش برای کنترل خشم کودکان

نمایش‌ها یکی از بهترین بازی‌هایی هستند که می‌توانید با کودکتان انجام دهید. از طریق نمایش بچه‌ها در جایگاه‌های مختلف قرار می‌گیرند و به‌خوبی می‌توانند احساسات هر نقش را درک کنند. به همین خاطر اگر به دنبال بازی برای کنترل خشم کودک هستید حتماً از نمایش استفاده کنید. می‌توانید کودک را در جایگاه فرد پرخاشگر قرار دهید و سپس مراحل کنترل خشم را به او آموزش دهید. به‌علاوه می‌توانید او را در جایگاه کسی که با او بدرفتاری شده قرار بدهید تا بتواند احساسات دیگران را هم درک کند.

قصه‌خوانی

سعی کنید داستان‌هایی با موضوع خشم برای کودک تعریف کنید و سپس راجع به داستان با یکدیگر صحبت کنید. برای مثال از کودک بپرسید اگر به‌جای شخصیت اول داستان بود چه احساسی داشت یا چه کاری انجام می‌داد؟ کودکان با این روش یاد می‌گیرند که راه‌هایی به‌جز پرخاش را هم دنبال کنند. به‌علاوه شما هم می‌توانید متوجه استدلال‌ها و افکار فرزندتان بشوید.

پرورش احساس متضاد

یکی از راهکارها برای کنترل خشم کودک این است که احساسات متضاد با خشم را در او پررنگ کنید. برای مثال گاهی در طبیعت باهم بازی کنید یا مراقبت از طبیعت را به او آموزش بدهید. استفاده از تنفس شکمی، نقاشی، موسیقی یا هر چیز دیگری که فرزندتان به آن علاقه دارد هم می‌تواند در این راه بسیار کمک‌کننده باشد.

بازی باد کردن بادکنک برای کنترل خشم کودکان

چند بادکنک تهیه کنید و از کودک بخواهید وقت‌هایی که عصبانی می‌شود آن‌ها را باد کند. این بازی را می‌توانید با استفاده از حباب‌ها هم انجام بدهید. درواقع در این روش به این خاطر که کودک به‌صورت غیرمستقیم تنفس عمیق را تجربه می‌کند تا حد زیادی آرامش پیدا می‌کند.

بازی‌های گروهی

بچه‌ها می‌توانند بهترین معلم‌ برای یکدیگر باشند. به همین خاطر اگر شدت خشم در فرزند شما به حدی نیست که به دیگران آسیب جدی بزند، او را در جمع‌های دوستی قرار دهید. ارتباط برقرار کردن با دیگران تا حد زیادی می‌تواند به کودک نشان دهد که چه بخش‌هایی از رفتارش ازنظر دیگران صحیح نیست و باید آن‌ها را تغییر دهد. با همه این‌ها بهتر است حضور فرزندتان در جمع همسالان را مدیریت کنید. گاهی اوقات طرد شدن از جانب دیگران به دلیل پرخاشگری می‌تواند ضربه‌های بسیاری را به این کودکان وارد کند.

بازی برای کنترل خشم کودک به کمک مشاور

پرخاشگری یکی از رفتارهای مخرب در کودکان است. این رفتار علاوه بر اینکه باعث طرد شدن آن‌ها از سوی جمع‌های مختلف می‌شود برای سلامتی خودشان نیز ضرر دارد. مشکلات جسمی بسیاری به‌خصوص آلرژی‌ها در کودکان معمولاً به دلیل استرس و فشار روانی بیش‌ازحد ایجاد می‌شوند. به همین خاطر بهتر است برای درمان پرخاش در کودک فکری بکنید.

اگر احساس می‌کنید شدت عصبانیت یا رفتارهای فرزندتان به‌اندازه‌ای نیست که بتوانید آن را کنترل کنید بهتر است پیش از جدی شدن پیامدها از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از بازی‌ها و تکنیک‌های مختلف به‌خوبی به فرزند شما کمک می‌کنند تا احساسات خود را کنترل کنید. برای آشنایی با سایر انواع اختلالات رفتاری کودکان کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خشم کودک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بازی‌ها چه تأثیری روی پرخاشگری کودک دارند؟

بازی‌ها برای کنترل خشم معمولاً دو هدف دارند: اولین آن‌ها آرام کردن کودکی است که دچار عصبانیت شده و دوم آموزش کنترل هیجان به کودک است.

بهترین بازی برای کنترل خشم کودک چیست؟

با توجه به سن کودک، میزان پرخاشگری و علائق او به این بازی‌ها می‌توانند متفاوت باشند. به همین خاطر بهتر است برای انتخاب بهترین بازی از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

منبع: بازی برای کنترل خشم کودکان



:: برچسب‌ها: بازی برای کنترل خشم کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

غذای کمکی برای کودک بعد از 6ماهگی ضرورت دارد، تنها غذای مغذی برای کودک تا 6 ماهگی، شیر مادر است، اما تداوم تغذیه از آن، پس از شش ماهگی اگر چه برای رشد کودک لازم است ولی کافی نیست. به دلیل افزایش فعالیت‌های فیزیکی کودک و مصرف بیشتر انرژی، شیر مادر به تنهایی تامین کننده نیازهای بدن او نیست. بنابراین باید کم‌کم شروع به تغذیه کودک از غذاهای کمکی نمود. این مطلب راهنمای کامل غذای کمکی برای کودک در فاصله زمانی 6 تا 12 ماه است، اگر با مشکل تغذیه کودک خود مواجه هستید و نمی‌دانید چه غذایی برای کودکتان مناسب است، حتما مشاوره کودک دریافت نمایید.

منبع: غذای کمکی کودک

غذای کمکی کودک

در ادامه بر اساس سن کودک در ماه های مختلف لیست بهترین غذاهای کمکی کودک آورده شده است ( توجه داشته باشید که قبل از 6 ماهگی تنها غذای کودک شیر مادر می باشد.) :

غذای کمکی برای کودک بین 6 تا 7 ماهگی

طی 6 تا 7 ماهگی کودک، هدف اصلی از تغذیه با غذای کمکی سیر شدن کودک نیست، فقط کافی است که با چشیدن طعم غذای دیگر متوجه شود به جز شیر مادر غذای دیگری نیز وجود دارد. با توجه به اینکه اولین غذای کمکی که به کودک داده می‌شود باید نرم و بدون ایجاد حساسیت باشد، بهتر است با فرنی آرد برنج شروع کنید. در هفته های بعدی ماه ششم، حریره بادام و پوره انواع سبزی ها را به برنامه غذایی کودک خود اضافه نمایید. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای شروع غذای کمکی نوزاد کلیک کنید.

میزان غذای مورد نیاز نوزاد 6 تا 7 ماه

با توجه به اینکه کودک در سن 6 تا 7 ماهگی، برای اولین بار است که می خواهد طعم غذایی به جز شیر مادر را بچشد و معده او هنوز به هضم غذای جدید عادت نکرده، باید از دادن غذای کمکی به میزان زیاد به کودک پرهیز شود. تنها1 یا 2 قاشق مربا خوری تامین کننده نیاز کودک خواهد بود.

غذای کمکی برای کودک بین 7 تا 8 ماهگی

در این ماه می‌توان کمی تنوع به غذای کودک داد و در پخت غذاهای کمکی از سیب زمینی، کدو حلوایی، نخود فرنگی، زرده تخم مرغ استفاده کرد. ماست و پنیر پاستوریزه کم نمک هم از دیگر غذاهای کمکی هستند که در برنامه غذایی ماه هشتم زندگی کودک قرار می‌گیرند.

میزان غذای مورد نیاز کودک 7 تا 8 ماهه

بسته به اینکه کودک چقدر به خوردن غذای کمکی تمایل دارد می‌توان بین 10 تا 15 قاشق مرباخوری به کودک غذا داد. البته اگر همین تعداد را هم بین وعده های غذایی او تقسیم کنید بهتر است. پس در بین سه وعده اصلی که به او شیر می‌دهید، از غذاهای کمکی برای میان وعده استفاده کنید. دقت داشته باشید که مقدار آن نباید به نحوی باشد که میل کودک به شیر مادر از بین برود.

غذای کمکی کودک ماه نهم و دهم زندگی

رشد کودک در ماه نهم زندگی به حدی رسیده است که بتواند با استفاده از دو دست یک لیوان را بگیرد. این توانایی به معنای این است که کودک نیاز به تغذیه با غلظت بیشتر دارد. مادران برای تهیه سوپ می‌توانند انواع گوشت به ویژه گوشت بوقلمون و انواع حبوبات را به غذا اضافه نموده و اجازه دهند غذا کمی سفت‌تر شود. حلیم، پلو و غذاهای انگشتی از دیگر مکمل‌ها هستند که به رشد بهتر کودک در این ماه کمک می‌کنند.

میزان غذای مورد نیاز کودک ماه نهم و دهم زندگی

بهتر است مصرف غذای کمکی در 3 یا 4 وعده قرار بگیرد. اگر کودک تمایل بیشتری دارد تا از مکمل‌های غذایی تغذیه نماید، می‌توانید در وعده های بیشتری به او غذای کمکی بدهید.

غذای مناسب کودک ماه یازدهم و دوازدهم زندگی

با رشد دندان‌ها در ماه یازدهم و دوازدهم زندگی، کودک مهارت جویدن غذا را پیدا می‌کند. برنامه غذایی او تنوع زیادی پیدا کرده و تقریبا می‌تواند از غذاهایی که در سفره است تغذیه کند، تکه های نان را برداشته و بجود. برای آشنایی با مناسبت ترین غذای کودک زیر یک سال کلیک کنید.

نکات اساسی تغذیه از غذای کمکی

  • مصرف مولتی ویتامین ها با تجویز پزشک باید در اولویت اهمیت قرار بگیرند.
  • غذای جامد ابتدا باید با پشت قاشق نرم شود و سپس مورد استفاده کودک قرار بگیرد.
  • تعداد قاشق ها از 1 یا 2 قاشق مربا خوری شروع شود و سپس بر تعداد آن افزوده گردد.
  • غذای کمکی در ماه های اول باید بدون استفاده از نمک و شکر آماده شود.

فاصله زمانی بین غذای اصلی کودک و غذای کمکی چقدر است؟

در سنین 6 تا 12 ماه تنها غذای اصلی کودک، شیر مادر است و به جهت اینکه روند رشد کودک در این زمان سرعت زیادی می‌گیرد، استفاده از غذاهای جامد به عنوان غذاهای کمکی توصیه می‌شود. مصرف غذاهای کمکی نیابد جایگزین تغذیه از شیر مادر بشود، به همین دلیل بهتر است ابتدا کودک از شیر مادر تغذیه کرده و سپس به فاصله زمانی کوتاه غذایی کمکی مصرف نماید.

در صورتی که کودک تمایل بیشتری به غذای‌کمکی نشان بدهد، مادر می‌بایست به میزان و کیفیت شیر خود توجه کند. کم بودن و کیفیت پایین شیر مادر دلیل گرایش کودک به مصرف بیشتر غذاهای کمکی است و اگر این موضوع ادامه یابد باعث می‌شود کودک فقط غذای کمکی استفاده کند و تغذیه از شیر مادر به عنوان تنها غذای اصلی تامین کننده سلامت جسم و هوش کودک نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: تغذیه سالم کودکان

نکات مهم نوشیدن مایعات برای کودکان 6 تا 12 ماه

  • آب لوله کشی قبل از نوشیدن باید 1 دقیقه جوشانده شود.
  • نوشیدن آب معدنی به دلیل دارا بودن املاح خاص برای کودکان بین 6 تا 12 ماه توصیه نمی شود.
  • آب میوه‌های صنعتی به دلیل داشتن مواد نگهدارنده سبب مشکلات گوارشی کودک می‌شود.
  • قهوه و چای به دلیل اینکه میزان جذب آهن را کاهش می‌دهند برای کودکان توصیه نمی‌شود.
  • نوشیدنی های گازدار سبب سیری کاذب شده و مقدار مصرف غذای کمکی و تغذیه از شیر مادر را به شدت کاهش می‌دهد. این در حالی است که مصرف این نوشیدنی‌ها به سلامت دندان و لثه آسیب می زند.
  • مصرف شیر گاو باید به بعد از 12 ماهگی موکول شود(( تنها در صورتی که کودک از شیر مادر محروم باشد می تواند از شیر گاو تغذیه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا بیرون ریختن غذای کمکی از دهان کودک شش ماهه صرفا به دلیل بی میل بودن او است؟

خیر. شیرخوار در ابتدای تغذیه از غذای کمکی، با نحوه بلعیدن غذا آشنا نیست و ممکن است با زبان، غذا را بیرون دهد. این یک واکنش کاملا طبیعی و عادی در بین تمامی کودکان 6 ماهه است و پس از گذشت مدت زمانی کودک به تدریج یاد می گیرد که چگونه غذا را به انتهای حلق برده و آن را ببلعد.

منبع: غذای کمکی کودک



:: برچسب‌ها: غذای کمکی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در زاهدان برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در زاهدان مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان زاهدان

معرفی خانه سالمندان زاهدان

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان زاهدان

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر زاهدان را آورده‌ایم:

خانه سالمندان عیسی خدری زابل – خیابان مدرس – مدرس 7 (شعبه بانوان)
خانه سالمندان عیسی خدری زابل – خیابان هامون – هامون 3 (شعبه آقایان)

انواع خدمات در خانه سالمندان زاهدان

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان زاهدان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان زاهدان



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان زاهدان ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

گزینه‌های درمان اختلال شخصیت پارانوئید چه مواردی را در بر می‌گیرند؟ آیا اصلا این مشکل قابل درمان است؟ اختلال شخصیت پارانوئید نوعی مشکل روانشناختی مزمن است که خود را با رفتار، افکار و عملکرد مخرب نشان می‌دهد. مشخصه اصلی این افراد نوعی بدبینی مفرط نسبت به دیگران و محیط اطراف است. این مسئله می‌تواند روابط بین فردی آن‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده و منجر به مشکلات و تنش‌های زیادی در زندگی روزمره شود. آگاهی از روش‌های درمان اختلال شخصیت پارانوئید به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شیوه‌ای سالم برای بهبود این مشکل گام بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B)  

منبع: درمان اختلال شخصیت پارانوئید

درمان اختلال شخصیت پارانوئید 

قدم اول برای درمان یک اختلال این است که به درستی آن را بشناسید و بتوانید به موقع وجود آن را تشخیص دهد. طبق ملاک‌های تشخیصی انجمن روان پزشکان آمریکا ملاک اصلی در اختلال شخصیت پارانوئید احساس بدبینی مفرط نسبت به دیگران و محیط اطراف است. این بدبینی منجر به بروز تعارض‌های زیاد در روابط بین فردی شده و جنبه‌های مختلفی از زندگی روزمره را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از جمله علائم رایج در میان افراد مبتلا به اختلال شخصیت‌پارانوئید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بی اعتمادی نسبت به انگیزه‌ها و نیت دیگران

– بدبینی بی دلیل در مورد اینکه دیگران فریبکار یا استثمارگر هستند.

– اشتغال ذهنی شدید در مورد وفاداری یا قابل اعتماد بودن دوستان

– عدم تمایل برای اعتماد به دوستان از ترس اینکه مبادا از اطلاعاتی که حاصل می‌کنند علیه او استفاده نمایند.

– همواره به دنبال معانی پنهانی و تحقیرآمیز در حرف‌های دیگران می‌گردند.

– کینه جویی پایدار (به معنای ناتوانی در بخشش بدرفتاری‌های دیگران)

– بدگمانی بی دلیل در مورد وفاداری همسر

– حساسیت پذیری مفرط و فوران‌های خشم در پی فریب کاری‌های ادراک شده

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت پارانوئید کلیک کنید. 

 

گزینه های درمانی برای اختلال شخصیت پارانوئید

به طور کلی اختلال شخصیت پارانوئید از طریق رویکردهای مختلف روان درمانی قابل درمان است. در واقع افراد به کمک درمان‌های روانشناختی می‌توانند علائم خود را مدیریت کرده و به عملکر موثرتری در زندگی روزمره خود دست یابند. با این حال مشکل اینجاست که مبتلایان به اختلال شخصیت پارانوئید کمتر برای درمان مراجع می‌کنند چرا که آن‌ها اغلب اعتماد چندانی به درمانگران ندارند و همچنین دیگران را مسبب مشکلات خود می‌دانند. این مسئله اغلب ارتباط درمانی را تضعیف کرده و منجر به کند شدن روند بهبودی می‌گردد. در ادامه در مورد روان درمانی و دارو درمانی برای اختلال شخصیت پارانوئید اطلاعات بیشتری را ارائه کرده‌ایم.

1- روان درمانی با آموزش مهارت های مقابله ای

برخی از روانشناسان در جلسات درمانی خود با بیماران مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید از روش‌های درمانی حمایتی و آموزش مهارت‌های مقابله‌ای کمک می‌گیرند. در این رویکرد تمرکز درمانگر حول محور مسائلی نظیر ارتقای مهارت همدلی، افزایش اعتماد به نفس، بهبود ارتباطات، بالا رفتن توانایی سازگاری و اعتماد بین فردی در مراجع است.

2- درمان اختلال شخصیت پارانوئید | روان درمانی با رویکرد شناختی رفتاری

در رویکرد شناختی رفتاری درمانگر به مراجع خود کمک می‌کند تا بتواند تحریف‌های شناختی و الگوهای رفتاری ناسازگار خود را شناسایی کرده و سپس آن‌ها را با گزینه‌های سالم‌تر جایگزین نماید. درمان شناختی بیش از هرچیز بر این موضوع تمرکز دارد که آنچه رفتار و احساسات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سبک شناختی یا همان افکار است. به همین خاطر است که  در درمان اختلال‌پارانوئید نیز بیش از هرچیز به شناسایی افکار بنیادین فرد پرداخته می‌شود.

بررسی‌ها نشان می دهد که باورهای بدبینانه و الگوی شناختی بی اعتمادی در تداوم اختلال شخصیت پارانوئید نقش بسزایی دارند. به همین دلیل پرداختن به آن‌ها از طریق درمان شناختی رفتاری می‌تواند تا حد زیادی در بهبودی تاثیر داشته باشد و باعث شود این افراد بتوانند روابط پایدارتر و توام با اعتماد بیشتری را برقرار نمایند.

3- روان درمانی با رویکردهای روانپویشی

در رویکرد روانپویشی روان تحلیلگر تلاش می‌کند تا روابط گذشته فرد، تعارضات وی با والدین و الگوهای رفتاری مخربی که در طی سالیان سال پدید آمده‌اند را بررسی نماید. این کار به به او کمک می‌کند تا اضطراب‌های بنیادین درمانجو را بشناسد و بتواند از طریق ایجاد ارتباطی سالم آن‌ها را برطرف نماید. بررسی‌ها نشان داده که درمان‌های روانپویشی در درمان انواع اختلالات شخصیتی از کارایی خوبی برخوردار هستند. در این روش‌ها مراجع به مرور در مورد انگیزه‌های ناخودآگاه رفتار خود بینش کسب می‌کند و به مرور می‌تواند کنترل بیشتری بر رفتارهای خود داشته باشد.

4- درمان اختلال شخصیت پارانوئید به کمک داروهای روان پزشکی

روش‌های  دارویی معمولا برای درمان اختلال شخصیت‌پارانوئید رواج چندانی ندارند. اما اگر این وضعیت با اختلالات دیگری نظیر اضطراب و افسردگی همراه شود، ممکن است درمان‌های دارویی ارجحیت پیدا کنند. از جمله داروهایی که در این موارد اغلب تجویز می‌شوند، می‌توان به قرص‌های ضد افسردگی، ضد اضطرابی و داروهای آنتی سایکوتیک اشاره کرد. نکته قابل توجه اینجاست که داروها به تنهایی برای درمان این اختلال شخصیت کافی نیستند و حتما باید در کنار جلسات روان درمانی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

اختلال شخصیت پارانوئید باعث بروز توهم می‌شود؟

خیر، اختلال شخصیت پارانوئید به تنهایی باعث تجربه علائم روانپریشی نظیر تو هم نمی‌شود. اما در شرایطی که فرد به اختلال سایکوتیک نظیر اسکیزوفرنی مبتلا شده در کنار علائم پارانوئید توهم و هذیان را نیز از خود نشان می‌دهد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: درمان اختلال شخصیت پارانوئید



:: برچسب‌ها: درمان اختلال شخصیت پارانوئید ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی قزوین اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی قزوین نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی قزوین

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی قزوین اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی قزوین بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی قزوین | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی قزوین | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی قزوین، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی قزوین، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی قزوین، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی قزوین، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی قزوین

مرکز مشاوره تلفنی قزوین، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی قزوین | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی قزوین، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی قزوین | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی قزوین آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی قزوین در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی قزوین و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی قزوین علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از قزوین می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی قزوین نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی قزوین



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وزن گیری نوزاد به طور طبیعی در چند ماه اول افت و خیز دارد. تولد فرزند همواره برای والدین چالش‌های زیادی را پیش‌رو دارد. به ویژه در والدینی که اولین تجربه فرزند‌دار شدن را دارند، این نگرانی‌ها بیشتر و شدید‌تر است. یکی از نگرانی‌ها مربوط به این دوران مربوط به وزن گیری نوزاد است. همان‌طور که می‌دانید وزن‌گیری نوزاد به عوامل مختلفی بستگی دارد. هم‌چنین روند وزن‌گیری هر نوزاد مختص خود اوست. البته روند رشد نوزاد تا حدودی قابل پیش‌بینی است. جالب است بدانید که نوزاد تازه متولد شده طی دو هفته اول پس از تولد تا ۱۰٪ از وزن خود را از دست می‌دهند و طی دو هفته دوم از ماه اول شروع به وزن‌گیری مجدد می‌نمایند. در ادامه به بررسی علت کاهش وزن نوزاد، دلایل تفاوت وزن نوزادان و روند وزن‌گیری تا شش ماهگی نوزاد پرداخته‌ایم. در صورت وجود هر مشکل برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: جدول وزن گیری نوزاد دختر و پسر در ماه های مختلف

جدول وزن گیری نوزاد

وزن گیری نوزاد دختر و پسر دارای تفاوت هایی است از این رو در ادامه دو ستون مربوط به هر دو جنسیت آورده شده است. توجه داشته باشید که روند وزن گیری نوزاد شما به وزن اولیه او نیز بستگی دارد.

جدول وزن گیری نوزاد دختر و پسر

سن متوسط وزن به کیلو گرم نوزاد پسر متوسط وزن به کیلو گرم نوزاد دختر
بدو تولد 3.3 کیلوگرم 3 کیلوگرم
1/2 ماه   3.8 کیلوگرم 3.5 کیلوگرم
1 ماهگی 4 کیلوگرم 4 کیلوگرم
2 ماهگی 5.2 کیلوگرم 5 کیلوگرم
3 ماهگی 6.3 کیلوگرم 6.1 کیلوگرم
4 ماهگی 7.1 کیلوگرم 6.9 کیلوگرم
5 ماهگی 7.4 کیلوگرم 7.2 کیلوگرم
6 ماهگی 8 کیلوگرم 7.6 کیلوگرم
7 ماهگی 8.2 کیلوگرم 8 کیلوگرم
8 ماهگی 8.6 کیلوگرم 8.2 کیلوگرم
9 ماهگی 8.8 کیلوگرم 8.5 کیلوگرم
10 ماهگی 9.4 کیلوگرم 8.7 کیلوگرم
11 ماهگی 9.6 کیلوگرم 8.9 کیلوگرم
12 ماهگی 9.8 کیلوگرم 9.1 کیلوگرم

وزن گیری نوزاد با توجه به وزن اولیه او

شاید عدد مربوط به قدر و وزن در  بدو تولد نوزاد برای والدین فراموش‌نشدنی باشد. از طرفی والدین نسبت به طبیعی بودن وزن هنگام تولد نیز نگران هستند.

میانگین وزن در بدو تولد بهتر است ۳۲۰۰ تا ۳۴۰۰ گرم باشد. البته اگر نوزاد شما در گستره وزنی ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ گرمی قرار دارد نیز در محدوده وزن طبیعی به سر می‌برد. برای آشنایی با آنچه که باید درباره نوزاد تازه متولد شده بدانید کلیک کنید.

روند نزولی وزن گیری نوزاد و کاهش وزن طی دو هفته اول

از دست دادن وزن برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نسبت به نوزادانی که شیرخشک مصرف می‌کنند، کمی بیشتر است.

نوزاد پیش از تولد و در دوران جنینی مقداری از مایع آمنیوتیک را می‌بلعد. مایع آمنیوتیک طی دو هفته اول پس از تولد از بدن نوزاد دفع شده که همین امر موجب کاهش وزن نوزاد می‌گردد.

هم‌چنین طی دوران بارداری جنین از طریق بندناف تغذیه خود را دریافت می‌کند. پس از تولد تا زمانی که نوزاد خود را با شرایط تغذیه‌ای جدید هماهنگ کند، ممکن است وزن از دست بدهد.

وزن گیری نوزاد به چه عواملی ارتباط دارد؟

اگر نوزاد شما با نوزادان دیگر دارای وزن کمتری یا بیشتری است، جای نگرانی نیست. این تفاوت ها با توجه به عوامل مختلفی که در ادامه شرح داده ایم، طبیعی هستند. پس برای آسودگی خاطر تنها کافی است به درمانگر خود اعتماد کنید. برای مشاهده جدول وزن و قد نوزاد و کودک کلیک کنید.

سابقه خانوادگی

برخی خانواده‌ها زمینه تولد نوزادانی با جسه‌ای کوچک‌تر و برخی دیگر، زمینه تولد نوزادانی با جسه‌ای بزرگ‌تر را به صورت ارثی دارند.

جنسیت نوزاد

گفته می‌شود نوزادان دختر نسبت به پسر هنگام تولد وزن کمتری دارند. با این حال این مساله قطعی نیست و گاهی نوزادان پسر وزنی کمتر از نوزاد دختر حتی در یک خانواده دارند.

رژیم غذایی مادر در دوران بارداری

هرچه تغذیه مادر مناسب‌تر و افزایش وزن دوران بارداری در وی بیشتر باشد، احتمال تولد نوزاد با وزن مناسب‌تر که نزدیک به میانگین باشد، بیشتر است. بنابراین در دوران بارداری علاوه بر رعایت رژیم غذایی مقوی باید به حجم آن نیز توجه داشته باشید.

دیابت بارداری

تحقیقات نشان می‌دهند دیابت بارداری منجر به تولد نوزاد با وزن بالاتر می‌شود. همچنین مادرانی که دچار دیابت بارداری هستند، باید نسبت به تغذیه نوزاد خود هشیارتر باشند.

نوع بارداری

منظور از نوع بارداری این است که معمولا نوزادان در بارداری تک‌قلویی وزن بالاتری نسبت به نوزادان در بارداری‌ها چندقلویی دارند. حتی گاه می‌بینیم که مادر به دلیل این که باید انرژی خود را بین دو فرزند تقسیم کند، وزن گیری در این نوزاد ها نیز دارای تفاوت هایی است.

سیگار کشیدن مادر باردار

شانس متولد شدن نوزاد با وزن کمتر در مادرانی که طی دوران بارداری سیگار می‌کشند، افزایش می‌یابد. سیگار کشیدن منجر به ورود نیکوتین در جریان خون مادر شده و از این طریق سموم به جنین نیز می‌رسد. کم بودن وزن نوزاد به معنای رشد ناقص اندام های مختلف، احتمال وجود بیماری های عصبی و مغزی، مشکلات تنفسی، افزایش سندرم مرگ نوزاد و…. می‌شود. بنابراین حتما باید برای وزن گیری طبیعی نوزاد خود در دوران بارداری و پس از آن خودتان و اطرافیانتان از سیگار کشیدن پرهیز نمایید.

ارتباط وزن و هفته بارداری که تولد رخ داده

اگر نوزاد پیش از موعد به دنیا بیاید در نتیجه وزن‌ بدو تولد او کمتر از نوزادی است که هفته‌ها بارداری خود را به طور کامل پشت سر گذاشته است. در این شرایط پس از زایمان باید معاینات لازم توسط متخصصان انجام شود و در صورت نیاز مراقبت های ویژه برای نوزاد صورت بگیرد.

بررسی روند وزن گیری تا شش ماهگی نوزاد

روند وزن گیری نوزاد معمولا به شش ماه اول اتلاق می‌شود و ما نیز در ادامه به مقدار افزایش وزن مورد انتظار در هر ماه را بررسی می‌کنیم.

ماه اول

از بدو تولد تا پایان هفته چهارم مربوط به یک ماهگی است.

پیش‌تر اشاره کردیم نوزاد طی دو هفته اول پس از تولد وزن خود را از دست می‌‌دهد. وزن‌گیری نوزاد از دو هفته دوم شروع می‌شود.

انتظار می‌رود نوزاد در پایان ماه اول به وزن بدو تولد خود برسد. طی ماه اول معمولا نوزاد هر ۳ ساعت یک بار برای شیر خوردن بیدار می‌شود.

نرسیدن نوزاد به وزن مورد انتظار در پایان ماه اول نیاز به بررسی از جانب پزشک دارد. ممکن است شیرخشک نوزاد عوض شود یا مادر از غذاهایی که موجب آلرژی در نوزاد می‌شود، منع گردد.

وزن گیری نوزاد در ماه دوم

قدرت مکیدن شیر توسط نوزاد در این ماه افزایش می‌یابد و تقریبا روزانه حدود ۳۰ گرم افزایش وزن خواهد داشت. در این میان به رژیم غذایی خودتان برای تولید شیر توجه نمایید.

ماه سوم

حدود یک کیلوگرم افزایش وزن طی این ماه به کمک شیردهی کافی و منظم مورد انتظار است. برای حفظ این روند از استرس به دور باشید و در صورتی که مسائل حل نشده ای دارید حتما از متخصصین و روانشناسان خانواده کمک بگیرید.

وزن گیری نوزاد در چهار ماهگی

از این سن تا پایان شش ماهگی انتظار داریم نوزاد در پایان هر ماه حداقل نیم کیلوگرم تا یک کیلوگرم اضافه وزن داشته باشد.

متخصصان توصیه می‌کنند تا پایان شش ماهگی، تغذیه نوزاد تنها با شیر مادر یا شیرخشک انجام شود.

اگر نوزاد شما با وجود تغذیه کافی و منظم، وزن‌گیری مناسبی نداشت؛ می‌توانید با مشورت پزشک تغذیه کمکی را برای وی آغاز کنید. برای آشنایی با انواع غذاهای کمکی برای کودک کلیک کنید.

پنج و شش ماهگی

وزن نوزاد طی این ماه باید به دو برابر زمان تولد برسد. هم‌چنین از پایان شش ماهگی می‌توانید تغذیه کمکی را برای فرزندتان شروع نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: جدول وزن گیری نوزاد دختر و پسر در ماه های مختلف



:: برچسب‌ها: جدول وزن گیری نوزاد دختر و پسر در ماه های مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کنجکاوی جنسی کودکان به شرایطی گفته می‌شود که کودک از اندام تناسلی خود آگاه شده و در مورد تفاوت‌های بین زن و مرد سوال می‌پرسد. این در حالیست که بسیاری از پدر و مادرها نمی‌دانند که در برابر سوال‌های جنسی کودکان چه جوابی باید بدهند. آن‌ها ممکن است هرگونه رفتار جنسی از سوی کودک را به شدت تنبیه کرده یا آن را نادیده بگیرند. این مسئله می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های روانشناختی در سنین بعدی شده و کنجکاوی کودکان را بیش از پیش تحریک کند. با آگاهی از نحوه صحیح برخورد با کنجکاوی جنسی کودکان و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید بهترین واکنش را به کنجکاوی فرزندتان نشان دهید و از بروز مشکلات احتمالی آینده پیشگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

منبع: کنجکاوی جنسی کودکان

کنجکاوی جنسی کودکان

کنجکاوی جنسی در کودکان اولین بار در سنین 3 تا 6 سالگی اتفاق می‌افتد. در این بازه زمانی کودک در مورد اندام‌های جنسی خود کنجکاو می‌شود و به تفاوت بین زن و مرد بیشتر توجه می‌کند. همچنین در این زمان بسیاری از بچه‌ها در مورد نحوه تولد فرزند از شکم مادر سوال می‌پرسند. این کنجکاوی در سنین 6 الی 10 سالگی ادامه می‌یابد اما شکل متفاوتی به خود می‌گیرد.

در واقع در این دوران کودکان کنجکاوی جنسی خود را به بازی‌هایشان منتقل می‌کنند و از همین رو مسئله ” دکتر بازی” بیش از هر زمانی در سنین 6 تا 10 سال رواج دارد. آن‌ها در جریان کشف اندام تناسلی خود ممکن است به تحریکات جنسی نیز پی ببرند اما این مسئله اغلب امری گذرا و اتفاقی است. در واقع آنچه که کودکان را به بحث و تجارب جنسی علاقه‌مند می‌کند، علاقه به کشف ندانسته‌هاست نه انگیزه جنسی برای برقراری رابطه با جنس مخالف. برای آشنایی بیشتر درباره روش‌های تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

 

کنجکاوی جنسی کودکان | انجام چه رفتارهایی نرمال محسوب نمی‌شود؟

با در نظر گرفتن کنجکاوی به عنوان یک امر طبیعی در فرایند رشد روانی- جنسی، بروز برخی رفتارها نظیر سوال پرسیدن در مورد مسائل جنسی یا تلاش برای لمس و کشف اندام‌های جنسی خود امری طبیعی محسوب می‌شود. اما برخی بچه‌ها ممکن است رفتارهایی از خود نشان دهند که از نظر رشدی و در مقایسه با همسالانشان بهنجار نیست و باید مورد توجه یک متخصص قرار بگیرد. از جمله این رفتار ها می‌توان به تلاش برای انجام عمل جنسی با همسالان، تلاش برای پنهان کاری این عمل و رسیدن به رضایت و لذت از طریق لمس جنسی فرد دیگر اشاره کرد.

 

نحوه برخورد با کنجکاوی جنسی کودکان

نحوه برخورد با کنجکاوی جنسی کودک می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت روان او داشته باشد. به طوری که تنبیه‌های شدید می‌تواند او را نسبت به مسائل جنسی شرطی کرده و حتی در آینده بر عملکرد جنسی او تاثیر بگذارد. در ادامه به توصیه‌هایی برای داشتن برخورد مناسب با کنجکاوی جنسی کودکان اشاره کرده‌ایم:

1- هیجانات خود را کنترل نمایید

ممکن است با دیدن اینکه فرزند کوچک شما به اندام تناسلی خود دست می‌زند یا در مورد آن سوال می‌پرسد بسیار شوکه شوید. در همین راستا بسیار اهمیت دارد که هیجانات منفی خود را کنترل کرده و با ترس، وحشت یا خشم و نفرت به فرزندتان پاسخ ندهید. در واقع قدم اول این است که بتوانید برای رویارویی با این مسئله آمادگی پیدا کرده و واکنش‌های شدید خود را کنترل کنید. چرا که این مسئله می‌تواند باعث تشدید هرچه بیشتر کنجکاوی فرزندتان شده و آسیب بیشتری به او وارد نماید. برای جلوگیری یا از بین بردن این رفتار مقاله دست زدن کودک به اندام تناسلی را بخوانید.

2- در مورد خصوصی بودن اندام‌های جنسی به کودک توضیح دهید

برای کودک خود به زبان ساده توضیح دهید که اندام تناسلی او قسمتی شخصی است و هیچ کس به جز خود کودک و والدین در حین استحمام یا بردن کودک به دستشویی حق ندارد آن را مشاهده یا لمس کند. همچنین این موضوع را برای او توضیح دهید که خود کودک نیز نمی‌تواند اندام خصوصی افراد دیگر را لمس یا مشاهده کند.

3- کنجکاوی جنسی کودکان | میان جمع به کودک واکنش نشان ندهید

اگر رفتاری نظیر لمس آلت تناسلی در میان جمع از کودک سر زد، تلاش کنید از تکنیک حواس پرتی استفاده کنید. کمک گرفتن از اسباب بازی‌ها یا برنامه‌های کارتونی مورد علاقه کودک از جمله اقدامات موثری است که در آن زمان می‌توانید انجام دهید.

4- سوال‌های کودک را نادیده نگیرید

یکی از اشتباهات رایج والدین در برخورد با کنجکاوی جنسی کودکان و تربیت جنسی این است که فکر می‌کنند اگر سوال کودک را بی جواب بگذارند و از پاسخ دادن طفره بروند، کودک سوال خود را فراموش می‌کند. این در حالیست که اکثر کودکان وقتی جواب سوال را نمی‌گیرند دچار مشغولیت ذهنی بیشتری در مورد آن می‌شوند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که به زبان ساده به سوالات کودک پاسخ دهید.

5- از دادن اطلاعات اضافی خودداری کنید

قبل از پاسخ دادن به فرزندتان سعی کنید سوال او را درک نمایید و ببینید او به چه میزانی از اطلاعات نیاز دارد. دادن اطلاعات زیاد، پیچیده و نامتناسب با سن او باعث ایجاد سوالات بیشتر و بروز مشکل برای کودک می‌شود. در نتیجه تا حد امکان سعی کنید به ادبیات کودکانه نزدیک شوید و بیش از نیاز فرزندتان اطلاعات فراهم نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

اگر کودک تلاش کرد با همسالان خود رابطه جنسی برقرار کند چه کار کنیم؟

طبق نظر متخصصین هرگونه تلاش جدی برای انجام عمل جنسی شبیه آنچه بزرگسالان انجام می‌دهند برای کودکان امری غیر نرمال است. در این شرایط لازم است از یک روانشناس کودک برای بررسی مشکل فرزند خود کمک بگیرید. 

منبع: کنجکاوی جنسی کودکان



:: برچسب‌ها: کنجکاوی جنسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هر فردی که بالغ می‌شود تصمیم به ازدواج کردن می‌گیرد. اما چه انگیزه هایی برای ازدواج کردن موثر هستند و چه انگیزه‌هایی نامناسب می‌باشند؟ طبیعی است که افراد مختلف انگیزه‌های مختلفی دارند اما همین انگیزه‌های مختلف می‌تواند پیش‌بینی کننده یک رابطه و ازدواج موفق و یا ناموفق باشد. از این جهت آشنایی و شناسایی انگیزه مناسب و اشتباه خود فرد و طرف مقابلش برای ازدواج امری حائز اهمیت محسوب می‌شود. می‌توان گفت این کار اولین قدم برای داشتن یک ازدواج موفق به حساب می‌آید. در مواردی که شخص خودش نمی‌تواند به انگیزه ازدواج خود پی ببرد می‌تواند به یک روانشناس یا مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کند. در ادامه به بررسی کامل انگیزه‌های ازدواج خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

منبع: انگیزه ازدواج

انگیزه ازدواج

به اندازه تعداد انسان‌ها می‌تواند انگیزه‌های مختلفی هم وجود داشته باشد. ازدواج یکی از مسائلی است که انجام آن باید با آگاهی و خودشناسی صورت بگیرد. شما با ازدواج نیازهای مختلفی مانند نیاز جنسی، عاطفی، اجتماعی، امنیت روانی و… را برطرف می‌کنید، بنابراین انگیزه ازدواج می‌تواند در جهت رفع هر یک از این نیازها باشد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که آیا انگیزه‌هایتان می‌تواند برای شروع یک زندگی مشترک کافی باشد یا نه. برخی از افراد به دلیل فرار از تنهایی، منافع مالی، فرار از خانواده و… به ازدواج تن می‌دهند که معمولا این موارد انگیزه‌های مناسبی برای ازدواج محسوب نمی‌شوند و پیش‌بین خوبی برای رضایت از زندگی زناشویی به حساب نمی‌آیند. برای تصمیم گیری توصیه می‌کنیم حتما مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

انگیزه‌ های اشتباه برای ازدواج

ازدواج اجباری و فشار اجتماعی

افراد متعددی صرفا به دلیل فشارهای ناشی از اجتماع و اعضای خانواده تن به ازدواج می‌دهند. همچنین تلاشی که رسانه‌های اجتماعی در جامعه به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای تشویق جوانان به ازدواج انجام می‌دهند می‌تواند نوعی انتظار و فشار اجتماعی در نظر گرفته شود. چنین مسئله‌ای گاهی باعث می‌شود تا افراد بدون در نظر گرفتن شرایط خاص خودشان و فراهم نبودن شرایط مناسب جهت ازدواج به این کار تن دهند. معمولاً ازدواج‌هایی که به این دلیل رخ می‌دهند پیش‌بین خوبی برای زندگی مشترک و رضایت بخش نیستند.

بیشتر بخوانید : ترس از ازدواج

ازدواج برای منافع مالی

در برخی موارد افراد صرفا به دلیل شرایط مالی و اقتصادی مناسب طرف مقابلشان تن به ازدواج می‌دهند و تنها انگیزه‌شان از ازدواج کسب منافع مالی است. امروزه در جامعه ما ازدواج به خاطر این مسئله افزایش پیدا کرده و به یکی از انگیزه‌های ازدواج تبدیل شده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که شرایط اقتصادی و مالی مناسب یکی از پایه‌های اصلی ازدواج است اما زمانی که این مسئله به تنها انگیزه برای ازدواج تبدیل شود، انگیزه مناسبی نمی‌باشد.

ازدواج برای فرار از خانه

گاهی تنها انگیزه فرد برای ازدواج فرار از خانه و مشکلات خانواده است. بسیاری از افراد به دلیل اینکه در خانه و خانواده خود یک محیط استرس‌زا و پر تنش را تجربه می‌کنند به دنبال اولین فرصت برای ازدواج و فرار از خانه می‌گردند. عواملی نظیر اعتیاد اعضای خانواده، پرخاشگری، بدرفتاری‌های جسمی، بی‌توجهی و… می‌تواند از عواملی باشد که فرد برای فرار از خانه به ازدواج تن دهد.

ازدواج برای فرار از تنهایی و یکنواختی زندگی

برخی افراد از یکنواختی و تنهایی در زندگی خسته شده‌اند و بدون آگاهی و آمادگی لازم برای تشکیل یک زندگی مشترک تصمیم به ازدواج می‌گیرند، مطالعات مختلف نشان داده است ازدواج‌هایی که بدون در نظر گرفتن شرایط و سایر مولفه‌ها رخ می‌دهد، در اکثر مواقع به زندگی مشترک رضایت بخشی منتهی نمی‌شوند.

ازدواج بر اساس اتفاقات ناخواسته

گاهی افراد به دلیل آسیب‌های جنسی در رابطه قبل از ازدواج درگیر مسائلی ناخواسته می‌شوند و برای حل این بحران و مشکل تن به ازدواج می‌دهند. در چنین شرایطی افراد بدون آمادگی و داشتن شرایط مناسب یک زندگی مشترک پر تنشی را شروع می‌کنند. این دسته از ازدواج‌ها معمولا از روی اجبار رخ می‌دهد که در اغلب مواقع نتایج خوبی به همراه ندارد. برای آشنایی با بهترین دلایل ازدواج کلیک کنید.

انگیزه های صحیح برای ازدواج

طبیعی است که هر فردی برای ازدواج کردن انگیزه‌هایی دارد، به طور کلی می‌توان گفت ازدواج‌هایی که برای ایجاد آسایش، آرامش روانی و جسمانی، دوستی، عشق و محبت، کمک به رشد و تعالی یکدگیر و تربیت فرزند صالح انجام می‌شود انگیزه مناسبی برای ازدواج محسوب می‌شوند. فراموش نکنید که ازدواج باید راهی برای بدست آوردن آرامش و سلامت بیشتر در زندگی باشد و باید با آمادگی و آگاهی انجام پذیرد. ازدواج بر اساس اجبارهای مختلف و بدون در نظر گرفتن شرایط تحت هیچ اثر مطلوبی ندارد. اگر در شناسایی انگیزه خود برای ازدواج دچار تردید شده‌اید می‌توانید با مراجعه به یک مشاور یا روانشناس آگاهی‌ها و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.  پیشنهاد می‌شود مقالات زیر را بخوانید.

انگیزه زنان برای ازدواج

هدف مردان از ازدواج

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ازدواج با دختر یا پسری که هنوز دانشجو است خوبه؟

به طور کل ازدواج با دختر یا پسری که از نظر شرایط اقتصادی و اشتغال وضعیت مناسبی ندارد مطلوب به نظر نمی رسد. اما برای ازدواج عوامل مختلفی باید در نظر گرفته بشود و صرفا دانشجو بودن یا نبودن یک شخص نمی تواند دلیل مناسبی باشد. برای تصمیم گیری بهتر توصیه می‌کنیم مشاوره ازدواج بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انگیزه ازدواج



:: برچسب‌ها: انگیزه ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب خورشید زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب خورشید

تعبیر خواب خورشید از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از خورشید در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر خورشید را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

تعبیر خواب خورشید از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی است که می‌گوید : تعبیر خورشید در خواب پادشاه است. اگر فردی در خواب ببیند که خورشید می‌لرزد، خواب او به این معنی است که پادشاه دچار ضرر و زیان می‌شود.

تعبیر خواب‌ خورشید از نظر دانیال نبی (ع)

دانیال نبی (ع) در تعبیر خواب خورشید با محمد بن سیرین هم عقیده است و دیدن خورشید در خواب را به پادشاه تعبیر می‌کند. اگر فردی در خواب ببیند که خورشید را از آسمان می‌گیرد، تعبیر خواب او این است که دوست و مقرب پادشاه می‌شود. در صورتی که فرد در خواب ببیند که خورشید شده است، تعبیر خواب او رسیدن به بزرگی و حشمت است.

دانیال نبی (ع) می‌فرماید : اگر فردی در خواب ببیند که خورشید تیره و تاریک شده است و در جای خودش قرار ندارد، خواب او به این معنی است که برای انجام کارهایش به پادشاه احتیاج پیدا می‌کند.

تعبیرخواب خورشید از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که در میان خورشید یک نقطه سیاه وجود دارد، خواب او به این معنی است که پادشاه زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کند، برای به دست آوردن مال و ثروت دل مشغولی دارد. نور نداشتن خورشید در خواب به معنای عزل شدن پادشاه است.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که خورشید به سمت سوراخی حرکت می‌کند و کم‌کم وارد آن شده و ناپدید می‌شود، خواب او به این معنی است که پادشاه از دنیا می‌رود و در پی آن مردم دچار غم و ناراحتی می‌شوند. پرستیدن خورشید در خواب به معنای این است که خواب بیننده از نزذیکان پادشاه می‌شود.

تعبیرخواب خورشید از نظر جابر مغربی

جابر مغربی از دیگر معبران باستانی است که می‌گوید : خورشید در خواب پدر است و ماه در خواب مادر می‌باشد. اگر فرد در خواب ببیند که خورشید بسیار روشن می‌تابد، خواب او به این معنی است که خواب‌بیننده از نزدیکان خود زن می‌گیرد.

اگر فردی در خواب ببیند که خورشید، ماه و ستاره‌ها در یک مکان هستند و خواب‌بیننده همه آن‌ها را در یکجا جمع کرده است، خواب او به این معنی می‌باشد که فرد پادشاه می‌شود و همه مطیع او می‌گردند. در صورتی که خورشید، ماه و ستاره‌ها همه در کنار هم جمع شوند و تیره و تاریک گردند؛ خواب او به این معنی است که خواب‌بیننده به هلاکت و نابودی می‌رسد.

تعبیرخواب خورشید از نظر اسماعیل بن اشعث

به عقیده اسماعیل بن اشعث، اگر فردی در خواب ببیند که در حال نگاه کردن به خورشید است اما به یکباره از آن روی برمی‌گرداند؛ خواب او به این معنی است که خواب‌بیننده ابتدا کافر بوده است اما بعدها مسلمان می‌شود و دوباره کافر می‌گردد.

حرف زدن با خورشید در خواب، رسیدن به جایگاه بالایی از طرف پادشاه تعبیر می‌گردد. دیدن لرزش خورشید در خواب، به این معنی است که پادشاه از جایی که فکرش را هم نمی‌کند، دچار غم و اندوه می‌گردد.

تعبیرخواب خورشید از نظر یوسف نبی (ع)

یوسف نبی (ع) می‌فرماید : دیدن خورشید در خواب به این معنی است که حرمت زیادی از سمت خویشان به خواب‌بیننده می‌رسد.

تعبیرخواب خورشید از نظر شیخ طوسی

شیخ طوسی می‌گوید دیدن خورشید در خواب که به یک باره تاریک می‌شود به این معنی است که کم‌آبی، خشکسالی و قحطی در پیش است.

تعبیر خواب خورشید از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای دیدن خواب خورشید، هشت تعبیر متفاوت را ارائه کرده است :

  1. خلیفه
  2. پادشاه
  3. رئیس و ارباب
  4. روزی رسان
  5. عدل پادشاه
  6. منفعت رعیت
  7. برای مرد یک زن و برای زن یک شوهر
  8. کار روشن و نیکو

امام صادق (ع) می‌فرماید : اگر فردی در خواب ببیند که به آفتاب سجده کرده است، تعبیر خواب او این است که نزد پادشاه زمانه عزیز می‌شود.

تعبیرخواب خورشید از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید: معبران باستانی بر روی تعبیر خواب خورشید با یکدیگر اتفاق نظر دارند؛ بسیاری از این معبران دیدن خورشید را به پادشاه و برخی دیگر آن را پدر و مادر تعبیر می‌کنند. فروید نیز با معبران باستانی هم عقیده است و خورشید را نمادی از شاه و یا قدرت برتر همچون پدر تعبیر می‌کند.

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید : تابیدن نور خورشید بر روی دیوار و حیاط خانه به زنی برجسته تعبیر می‌شود که بر سر راه خواب‌بیننده قرار می‌گیرد. افرادی که جوان هستند می‌توانند این خواب را به عشق و یک ازدواج پرشکوه معنا کنند.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که ابری بر روی خورشید قرار گرفته و آن را تاریک کرده است، این خواب به این معنی می‌باشد که غم و اندوهی خواب‌بیننده را آزار می‌دهد. اگر فرد در خواب ببیند که آفتاب را در دست گرفته و به مالکیت خود درآورده است، تعبیر خواب او رسیدن به جایگاه بالا است.

تعبیر خواب خورشید از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب خورشید ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب خورشید به روش یونگ

در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب خورشید نمادی از صلح، آرامش درونی، روشنگری و بینش است.

خورشید در خواب می‌تواند به انرژی و قدرتی که از سمت خدا می‌باشد نیز اشاره داشته باشد. به عقیده یونگ دیدن خورشید در خواب دارای تعبیر بسیار خوبی است و هرچه خورشید درخشنده‌تر باشد، تعبیرخواب نیز بهتر است.

اگر در خواب ببینید که خورشید دارای نور بسیار خیره‌کننده‌ای می‌باشد، این خواب به این معناست که مسئله‌ای سخت و خطرناک در زندگی خواب‌بیننده وجود دارد. خورشید در خواب دارای تعبیر نیکویی می‌باشد که هر گونه اختلال در آن می‌تواند به هرج و مرج در زندگی واقعی اشاره داشته باشد.

ویرانی خوردشید از نظر یونگ

بونگ می‌گوید: دیدن خواب خورشیدی که منفجر شده است، اشاره به پایان ویرانگر یک واقعیت در عالم بیداری دارد. درواقع کسی که این خواب را می‌بیند، احساس می‌کند در عالم بیداری بخشی از زندگی خود را از دست داده است.

دیدن خواب آفتاب گرفتن و برنزه شدن نشانه غرایز اولیه و احساسات طبیعی خواب‌بیننده است. در تعابیری دیگری از یونگ این خواب اشاره به به سخت کوشی نیز دارد. دیدن آفتاب گرفتن افراد دیگر که در حال برنزه شدن هستند، به معنای عدم شناخت خواب‌بیننده نسبت به خودش می‌باشد.

تعبیرخواب خورشید به روش لوک اویتنهاو

به عقیده لوک اویتنهاو دیدن طلوع خورشید در خواب نمادی از زندگی آرام خواب‌بیننده است. خورشید تابان در خواب نیز به ثروت اندوزی تعبیر می‌گردد.

تعبیرخواب خورشید به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از معبران غربی است که می‌گوید: دیدن خورشید در میان ابرها به این معنی می‌باشد که در زندگی واقعی مشکلات و سختی‌ها به مرور کمرنگ‌تر می‌شوند و جای خود را به خوشبختی و سعادت می‌دهند.

به عقیده آنلی بیتون، دیدن طلوع خورشید در خواب، اشاره به روزهای شعف‌انگیز در آینده دارد. اگر فرد خورشید را در هنگام ظهر در خواب مشاهده می‌کند، تعبیر خواب او این است که در روزهای آینده به سعادتی نامحدود دست پیدا می‌یابد. غروب خورشید در خواب نیز به لذت بردن از ثروت تعبیر می‌گردد؛ کسانی که این خواب را می‌بینند باید در عالم بیداری بیشتر از گذشته مراقب منافع خود باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تعبیر خواب خورشید



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا دیر راه افتادن کودک موضوعی نگران کننده است؟ «چرا فرزندم هنوز شروع به راه رفتن نکرده است؟». عادی بودن سرعت رشد کودکان به‌ویژه فرزندان اول هر خانواده معمولاً برای پدر و مادر بسیار مهم است. عده زیادی از زوجین هنگامی که به مقایسه روند راه افتادن فرزند خود با سایر کودکان فامیل می‌پردازند، نگران ابتلای دلبندشان به تأخیرهای رشدی می‌شوند. بر همین اساس، افزایش آگاهی در این زمینه و علل تأخیر درراه رفتن برخی از کودکان امری پراهمیت جلوه می‌کند. همچنین آشنایی با روش‌هایی در مورد تأخیر راه رفتن کودک نیز خالی از لطف نخواهد بود. در صورتی که احساس می‌کنید رشد نوزادتان با مشکل مواجه شده حتما از خدمات مشاوره کودک استفاده نمایید.

منبع: دیر راه افتادن کودک

دیر راه افتادن کودک

بر طبق نظریه‌های رشدی مختلف، کودکان طبق الگوهای خاصی رفتارها و مهارت‌های جدیدی را فرامی‌گیرند. یکی از این مهارت‌ها، راه رفتن است که خود دارای خرده مراحلی است: به غلت زدن، سینه‌خیز رفتن، چهاردست‌وپا حرکت کردن، ایستادن با کمک تکیه‌گاه، راه رفتن به کمک تکیه‌گاه، راه رفتن بدون کمک و… .

پژوهش‌های متنوعی درزمینهٔ بررسی روند رشد حرکتی کودکان انجام شده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان به‌طورمعمول در دوره سنی 10 تا 14 ماهگی شروع به راه رفتن می‌کنند. بااین‌حال همواره استثناءهایی وجود دارد. همواره کودکانی وجود دارند که باوجود رشد جسمی و حرکتی طبیعی، به مرحله رشدی هم‌سالان خود نرسیده‌اند. به‌علاوه برخی از کودکان نیز ممکن است روش‌های خاصی را برای حرکت کردن در بعضی مراحل جایگزین کنند. مثلاً عده‌ای از آنان به‌جای چهاردست‌وپا رفتن، خود را به‌صورت نشسته جلو می‌کشند. تعداد زیادی از این موارد مشکل حرکتی خاصی ندارند و این نوع رفتار مربوط به عادت‌های حرکتی منحصر به هر کودک می‌شود. بنابراین دیر راه افتادن کودک همیشه نگران کننده نیست.

بااین‌وجود، دسته‌ای از خردسالان بنابر دلایل گوناگون همچون مشکلات عضوی، سستی عضلانی، ناهنجاری مفصلی و یا سندرم‌هایی مانند نشانگان داون دچار مشکلاتی حرکتی می‌گردند. در نتیجه زمان‌های رشد حرکتی این گروه‌ها ممکن است متفاوت از سایر کودکان باشد. دیر راه افتادن کودک در این وضعیت حتما باید توسط متخصصین بررسی شود. برای آشنایی بیشتربا نشانه های تاخیر در رشد کودک کلیک کنید.

روند راه رفتن کودک به چه ترتیب است؟

کودک حدود 5 تا 7 ماهگی شروع به خزیدن می‌کند، در همین بازه زمانی اگر در حالت ایستاده قرار داده بشود، کم کم می‌تواند از پاهایش برای بالا و پایین رفتن و گاه ایستادن استفاده کند. البته بدون کمک نمی تواند بر روی پاهایش بیاستد.

در حدود هشت تا نه ماهگی می‌تواند با گرفتن دستان شما و یا تکیه بر صندلی روی پای خود بیاستد و خود را بالا بکشد. اما هنوز مهارت کافی ندارد.

این تلاش ها ادامه‌ دارد و کودک 18 ماهگی می‌تواند به تنهایی بیاستد و راه برود. برای آشنایی بیشتر با روند رشد کودک یکساله کلیک کنید.

علت دیر راه رفتن کودک

تعاملات ناقص خانوادگی

گاهی در برخی از کودکان مشاهده می‌شود که باوجود سلامت رشدی و جسمی، دچار وقفه یا تأخیرهایی درروند تکامل حرکتی خود نسبت به همسالانشان می‌شوند. یکی از علل رخ دادن چنین حالتی، کمبود توجه‌های والدین و ضعیف بودن بستر محبت در خانواده است. در حقیقت عوامل خانوادگی و تعاملات بین اعضای آن در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

دیر راه رفتن به دلیل کمبود پاداش‌های محیطی

به‌طورکلی، راه رفتن مانند هر مهارت دیگری نیازمند یادگیری و تشویق و پاداش است. در شرایطی که این امکانات برای کودک فراهم نباشد، نمی‌توان انتظار رشد طبیعی از کودک داشت.

به‌عنوان‌مثال، در خانواده‌هایی که کودک در یک محفظه یا وسیله نگه‌داری برای مدت طولانی قرار داده می‌شود، امکان شکل‌گیری توانایی‌های حرکتی چندان به وجود نمی‌آید. لذا احتمال بروز تاخیرهایی در راه رفتن کودک افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که گاهی این‌گونه مشکلات ممکن است تثبیت‌شده و دیگر هرگز قابل اصلاح نباشند.

مشکلات جسمی و عصبی

برخی از مشکلات فیزیولوژیک یا عصب‌شناختی ممکن است باعث به وجود آمدن یک سری ضعف‌های عضلانی و مشکلات مفصلی شوند. برای مثال در صورتی که کودک بنا به بیماری‌های مختلف، نتواند به‌خوبی تعادل بدن خود را حفظ کند، هنگام راه رفتن با دشواری‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. علاوه بر این، اختلالاتی همچون طیف اوتیسم نیز ممکن است باعث بروز برخی از مشکلات رشدی و اختلالات تکاملی در کودک شوند.

بیشتر بخوانید: نشانه های سلامت نوزاد

توصیه‌های به والدین درباره دیر راه رفتن کودک

فعالیت‌های حرکتی ساده

در صورتی که از دوره رشدی کودک زمان زیادی نگذشته باشد، با کمک یک سری تمرین‌های حرکتی ساده می‌توان از تثبیت مشکلات درزمینهٔ راه رفتن جلوگیری کرد. برای مثال با ورزش دادن اصولی و صحیح برخی مفاصل فرزند می‌توان از خشک شدن آن جلوگیری کرد. همچنین ماساژ برخی از ماهیچه‌های درگیر درراه رفتن نیز می‌تواند برای بهبود حرکت کودک مؤثر واقع شود.

فراهم کردن محیطی برای حرکت کردن کودک

این موضوع به‌خصوص به والدینی که مشغله کاری زیادی دارند توصیه می‌شود. به‌جای آنکه کودک را برای ساعات طولانی در وسایلی مانند صندلی کودک محبوس کنید، به او اجازه گشتن در یک محیط بازی کنترل‌شده را بدهید. برای مثال استفاده از امکانات مهدهای کودک می‌تواند یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه باشد.

خدمات مشاوران برای دیر راه رفتن کودک

بهترین کار برای جلوگیری از هرگونه تأخیر یا آسیب رشدی احتمالی در کودک تان و همچنین بهبود هر چه سریع‌تر مشکلات موجود، استفاده از کمک های متخصصین بهداشت و سلامت است. این افراد با اطلاع‌رسانی و دادن آموزش‌های لازم به والدین، نقش بسیار زیادی در آگاه‌سازی و درنتیجه کاهش تاخیر در راه رفتن کودکان بازی می‌کنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: دیر راه افتادن کودک



:: برچسب‌ها: دیر راه افتادن کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشنایی با نشانه های سلامت نوزاد موضوع مهمی است که باید به تمامی والدین آموزش داده شود. درصورتی‌که شما با نشانه های سلامت نوزاد آشنا باشید سریع‌تر متوجه مشکلات و بیماری‌ها شده و می‌توانید به‌موقع برای درمان اقدام نمایید. علاوه بر این در صورتی که نسبت به این نشانه‌ها آگاهی داشته باشید بسیاری از نگرانی‌های آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند زیرا متوجه خواهید شد بسیاری از مسائل نگران کننده برای شما مثل مشکلات مربوط به خواب نوزاد موضوعاتی بسیار ساده و حتی طبیعی هستند. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به نشانه های سلامت نوزاد صحبت خواهیم کرد.

منبع: نشانه های سلامت نوزاد

نشانه های سلامت جسمی نوزاد

به‌طورکلی نشانه های سلامت نوزاد به دو دسته نشانه‌های سلامت جسمی و روحی تقسیم می‌شوند. نشانه‌های سلامت جسمی به آن دسته از نشانه‌هایی گفته می‌شود که سلامت کارکرد اندام‌های بدن و نبود مشکلات فیزیولوژیکی را مورد توجه قرار می‌دهد. در ادامه مهم‌ترین نشانه های سلامت جسمی نوزاد را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

تقاضای تغذیه

درخواست تغذیه ساده‌ترین و پرتکرارترین نشانه‌ای است که از سلامت نوزاد شما خبر می‌دهد. نوزادان معمولاً در روزهای اولیه پس از تولد دفعات بیشتری به تغذیه نیاز دارند. این مسئله به این خاطر است که توانایی مکیدن در آن‌ها ضعیف‌تر است و به همین دلیل آن‌ها در هر وعده شیر کمتری می‌خورند. به‌تدریج و با قوی‌تر شدن توانایی مکیدن در نوزاد، آن‌ها در هر وعده شیر بیشتری می‌خورند و در نتیجه تعداد دفعات تقاضا برای تغذیه کاهش پیدا می‌کند. از آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که تقاضای بیشتر کودکان برای تغذیه در سنین پایین‌تر و تقاضای کمتر آن‌ها در سنین بیشتر، هردو نشانه سلامت نوزاد هستند. درصورتی‌که احساس می‌کنید فرزندتان برای تغذیه تمایلی نشان نمی‌دهد بهتر است با یک متخصص دراین‌باره صحبت کنید

خواب کافی از نشانه های جسمی سلامت نوزاد

به‌مرور و با بالاتر رفتن سن نوزاد خواب آن‌ها نظم بیشتری پیدا خواهد کرد. آن‌ها معمولاً در طول شب دفعات کمتری بیدار می‌شوند و بی‌قراری نیز کاهش پیدا می‌کند. اگر نوزاد شما همچنان مانند روزهای اول تولد در خوابیدن با دشواری روبه‌رو است و خواب منظمی ندارد بهتر است دراین‌باره از یک متخصص کمک بگیرید.

دفع مناسب

فرزند شما در طول روز بین 8 تا 10 بار نیاز به تعویض پوشک دارد. این موضوع نشان‌دهنده آن است که دستگاه گوارش نوزاد به‌خوبی کار می‌کند. اگر احساس می‌کنید تعداد دفعات دفع در نوزاد شما کمتر از این است یکی از نشانه‌ها آن است که دست خود را روی شکم نوزاد قرار دهید. در حالت طبیعی شکم نوزاد حالت بادکنکی و نرمی دارد اما یکی از نشانه‌های یبوست این است که شکم نوزاد سفت شده باشد.

بهتر است علاوه بر تعداد دفعات، به شکل مدفوع و ادرار نوزاد نیز توجه داشته باشید. مدفوع کودک باید به شکل جامد باشد. اگر احساس می‌کنید مدفوع بیش‌ازحد سفت است این به آن معناست که بدن نوزاد کم­ آب شده و اگر نوزاد دچار مدفوع آبکی یا اسهال شده باشد بهتر است با یک متخصص کودک مشورت نمایید. وجود خون یا هر ماده دیگر در مدفوع نوزاد موضوعی است که باید موردبررسی قرار بگیرد.

افزایش تدریجی قد و وزن

قد و وزن نوزاد به‌تدریج و با افزایش سن بیشتر خواهد شد. بهتر است قد و وزن او را مرتب اندازه‌گیری کرده و با جدول معیار مطابقت دهید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی کودکان آهنگ رشد سریع‌تر یا کندتری نسبت به سایر همسالان دارند و این مسئله به‌تنهایی نمی‌تواند موضوع نگران‌کننده‌ای باشد. بااین‌حال بهتر است درصورتی‌که راجع به این موضوع نگرانی دارید آن را با پزشک فرزندتان درمیان بگذارید. به‌طورکلی یک الگوی رو به رشد از اندازه قد و وزن نوزاد معرف نسبتاً دقیقی از سلامت وی خواهد بود.

الگوی رشدی مطابق با سن کودک

همه کودکان می‌بایست در یک بازه زمانی مشخص توانایی‌های خاصی را به دست آورند. برای مثال آن‌ها باید بتوانند در یک‌سالگی راه بروند و یا در دوسالگی با کلمات و جملات کوتاه صحبت کنند. یکی از نشانه های سلامت نوزاد این است که این توانایی‌ها را در بازه سنی مناسب به دست آورده باشد. نوزادانی که در رسیدن به هریک از این توانایی‌ها با تأخیر مواجه باشند احتمالاً می‌بایست مورد بررسی‌های دقیق‌تری قرار بگیرند.

 

نشانه های سلامت روحی نوزاد

نشانه های سلامت نوزاد تنها محدود به سلامت جسمی نیست. سلامت روحی و توانایی‌های ذهنی کودک نیز ازجمله مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید و درصورتی‌که احساس می‌کنید فرزندتان در این زمینه‌ها دچار مشکل است از یک روانشناس کودک کمک بگیرید. توجه داشته باشید که یادگیری برخی از توانایی‌ها دارای زمان بحرانی هستند و اگر این بازه زمانی بگذرد احتمالاً کودک قادر نخواهد بود که این عقب‌افتادگی را جبران کند. درنتیجه بهتر است به نشانه‌های سلامت روحی نوزاد توجه کافی داشته باشید و در صورت بروز هرگونه مشکل برای رفع آن اقدام نمایید.

ارتباط برقرار کردن با اطرافیان

کودک شما باید بتواند با اطرافیان ارتباط برقرار کند. این ارتباط در ابتدا با مراقب اصلی کودک که غالباً مادر است صورت می‌گیرد و سپس به سایر اطرافیان تعمیم پیدا می‌کند. آن‌ها به‌تدریج چهره‌های آشنا را بازشناسی می‌کنند و با آن‌ها ارتباط دوستانه‌ای برقرار می‌کنند. درصورتی‌که فرزند شما نسبت به اطرافیان حساسیتی ندارد و یا از تماس فیزیکی و برقراری ارتباط معذب می‌شود بهتر است دراین‌باره با یک متخصص مشورت نمایید.

توجه به محیط اطراف از نشانه های روحی سلامت نوزاد

یکی از نشانه های سلامت نوزاد این است که نسبت به محیط پیرامون خود توجه نشان دهد. نوزادان سالم معمولاً به صداها و یا هرگونه محرک دیگری در محیط به‌صورت مثبت یا منفی توجه نشان می‌دهند. آن‌ها معمولاً مجذوب اشیا می‌شوند و برای مدتی به آن‌ها خیره شده یا سعی می‌کنند با به دست گرفتن یا به دهان بردن آن‌ها این اشیا را شناسایی کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت تمایل به کشف محیط اطراف و توجه نشان دادن به پدیده‌های موجود در اطراف نوزاد از نشانه‌های سلامت ذهنی او هستند.

یادگیری تدریجی

مهارت‌ها و دانسته‌های فرزند شما به‌مرورزمان افزایش پیدا می‌کند. برای مثال آن‌ها به‌تدریج یاد می‌گیرند که راه بروند، اشیا را در دست نگه دارند و از کلمات برای صحبت استفاده کنند. یکی از نشانه‌های اصلی سلامت روان در کودک شما این است که این یادگیری‌ها در او رو به افزایش باشند. اگر احساس می‌کنید علی‌رغم تکرار و آموزش به فرزندتان او برخی از مسائل را یاد نمی‌گیرد بهتر است این موضوع را موردبررسی بیشتری قرار بدهید.

 

وجود بازتاب‌ها به‌عنوان یکی از نشانه های سلامت نوزاد

نوزادان در ماه‌های نخستین پس از تولد توانایی‌های ضعیفی برای مراقبت از خود و یا انجام کارها به‌صورت ارادی دارند. در این ایام بیشتر رفتارهای آن‌ها به‌صورت بازتاب و غیرارادی صورت می‌گیرد. اگرچه این بازتاب‌ها نشانه سلامت نوزاد و تضمینی برای عملکرد مناسب او در محیط هستند اما باید در زمان مشخصی نیز پایان پیدا کنند و درصورتی‌ که بعد از این زمان نیز در نوزاد باقی مانده باشند می‌بایست برای بررسی‌های بیشتر در ارتباط با سلامت دستگاه عصبی کودک اقدام نمایید. ازجمله مهم‌ترین بازتاب‌های نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای آشنایی با سایر انواع بازتاب ها کلیک کنید.

بازتاب مکیدن

بازتاب مکیدن که از ابتدای تولد وجود دارد و می‌بایست در 3 یا 4 ماهگی از بین برود به این معناست که با قرار دادن هر چیزی درون دهان نوزاد او شروع به مکیدن آن خواهد کرد. این بازتاب در ماه‌های اولیه تولد به کودک کمک خواهد کرد که بتواند از سینه مادر شیر بخورد. با عبور کودک از سنین 3 یا 4 ماهگی رفتار مکیدن سینه مادر از حالت بازتاب خارج شده و به یک رفتار ارادی تبدیل می‌شود.

بازتاب پلک زدن از نشانه های سلامت نوزاد

بازتاب پلک زدن که تا سنین بزرگسالی نیز باقی می‌ماند به این معناست که چنانچه نوری را به‌صورت مستقیم به سمت چشم کودک بگیرید نوزاد چشمانش را می‌بندد و پلک می‌زند. همان‌طور که گفته شد بازتاب پلک زدن برخلاف سایر بازتاب‌ها از بین نخواهد رفت و تا بزرگسالی نیز باقی خواهد ماند.

بازتاب مورو

بازتاب مورو که از آن به‌عنوان بازتاب از جا پریدن نیز نام برده می‌شود به این معناست که اگر در اطراف نوزاد صدای بلند و ناگهانی ایجاد شود نوزاد سرش را به عقب خم کرده و دست‌هایش را نیز از دو طرف باز می‌کند. این بازتاب می‌بایست نهایتاً در سنین 6 ماهگی از بین برود.

بازتاب قدم برداشتن

اگر نوزاد را در حالت ایستاده و صاف نگه دارید به شکلی که پاهایش به زمین یا هر سطح صاف دیگری تماس داشته باشد او حرکاتی شبیه به قدم برداشتن را نشان خواهد داد. بازتاب قدم برداشتن در سنین 3 تا 4 ماهگی از بین می‌رود و در سنینی که کودک درحال یادگرفتن راه رفتن است مجدداً آشکار خواهد شد اما این بار از حالت بازتاب خارج شده و بیشتر جنبه ارادی پیدا می‌کند.

بازتاب بابینسکی

بازتاب بابینسکی به این معناست که در صورت تحریک کف پای نوزاد او انگشتان پایش را از یکدیگر باز می‌کند و شست پا را به سمت بالا می‌کشد. این بازتاب می‌بایست در فاصله سنین 6 تا 9 ماهگی از بین برود. درصورتی‌که کودکی تا سن دوسالگی این بازتاب را نشان بدهد بهتر است برای بررسی بیشتر به یک متخصص مراجعه کنید.

بازتاب چنگ زدن

واکنش چنگ زدن برای اکثریت افراد موضوع آشنایی است این بازتاب به این صورت است که با قرار دادن هر شیئی در دست نوزاد او انگشتانش را به دور آن جمع می‌کند و به عبارتی در تلاش است تا آن را در دست نگه دارد. این بازتاب می‌بایست در حدود 6 ماهگی از بین برود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

1. بازتاب‌ها چه تأثیری در سلامت نوزاد دارند؟

در ماه‌های اولیه تولد نوزاد که توانایی آن‌ها برای انجام فعالیت‌های ارادی و محافظت از خود کم است بازتاب‌ها به بقای نوزاد کمک می‌کنند و سلامت وی را تضمین می‌نمایند.

2. چطور می‌توان از سلامت روان نوزاد مطلع شد؟

مهم‌ترین نشانه‌های سلامت روان نوزاد عبارتند از توجه نشان دادن به محیط اطراف و همچنین ارتباط برقرار کردن با اطرافیان. علاوه بر این نوزادان باید بتوانند به‌تدریج دانسته‌های خود را افزایش دهند.

منبع: نشانه های سلامت نوزاد



:: برچسب‌ها: نشانه های سلامت نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی اهواز اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی اهواز نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی اهواز

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی اهواز اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی اهواز بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی اهواز | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی اهواز | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی اهواز، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی اهواز، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی اهواز، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی اهواز، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اهواز

مرکز مشاوره تلفنی اهواز، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی اهواز | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی اهواز، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی اهواز | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی اهواز آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی اهواز در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی اهواز و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی اهواز علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اهواز می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی اهواز نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی اهواز



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی اهواز ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عادی شدن رابطه و فروکش کردن عشق بعد ازدواج مشکلی است که بسیاری از زوج‌های جوان را درگیر خودش کرده است. برخلاف هیجانی که روزهای اول برای شروع زندگی مشترک دارید دیریازود ممکن است احساس کنید که زندگی مشترک شما برای‌تان عادی شده است. درگیرشدن با مشغله‌های مختلف زندگی، گذشت زمان و همین‌طور کیفیت پایین رابطه عاطفی و جنسی از جمله دلایلی هستند که باعث سردی رابطه شما می‌شوند. به همین خاطر وقتی به دنبال راهی برای تغییر شرایط هستید باید این دلایل را از بین ببرید. اما بسیاری از مواقع ما به تنهایی نمی‌توانیم از پس این شرایط بربیاییم. اگر شما هم دچار این احساس شده‌اید بهتر است راجع به آن مشاوره خانواده بگیرید.

منبع: عادی شدن رابطه بعد ازدواج

عادی شدن رابطه بعد ازدواج

عادی شدن و تکراری شدن رابطه در ازدواج مشکلی است که پس از چند سال زندگی برای بسیاری از ما اتفاق می‌افتد. اولین سؤالی هم که به ذهن‌مان می‌رسد این است که در این شرایط چه باید کرد؟ قدم اول برای تغییر شرایط این است که علت سرد شدن زندگی مشترک‌تان را پیدا کنید. شناختن دلایل می‌تواند به این معنی باشد که شما نصف راه را رفته‌اید. بعد از این فقط کافی است که سعی کنید دلیل سردی را برطرف کنید. از جمله دلایلی که باعث سردی در زندگی مشترک شما می‌شود به شرح زیر است. برای ساختن زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

مشکلات و برنامه‌های زندگی

تا قبل از اینکه زندگی مشترک را شروع کنید تقریباً به جز دیدن یکدیگر دغدغه‌ای ندارید. اما پس از ازدواج مشکلات شروع می‌شوند. مدیریت مخارج خانه، رسیدگی به کارهای منزل و همین‌طور تربیت فرزندتان در کنار سایر مشکلات و مسائلی که می‌تواند در زندگی رخ بدهد فرصت صحبت‌کردن و رابطه‌های دونفره را از شما می‌گیرد. در حقیقت بسیاری از زوج‌ها آن‌قدر درگیر این مسائل می‌شوند که دیگر زمانی برای صحبت‌کردن با یکدیگر نخواهند داشت. همین موضوع می‌تواند به سرد شدن رابطه شما کمک کند.

عادی شدن رابطه به مرور زمان

شاید بتوانیم مرور زمان را اصلی‌ترین دلیل سرد شدن رابطه عاطفی بدانیم. بسیاری از ما دیریازود به حضور طرف مقابل عادت می‌کنیم. در نتیجه فراموش خواهیم کرد که چقدر به او علاقه داریم یا نبودش می‌تواند چقدر ناراحت‌کننده باشد. این شرایط به‌خصوص زمانی شدیدتر می‌شود که شما و همسرتان هیچ کاری برای ایجاد تنوع در زندگی انجام نمی‌دهید.

نداشتن راهکار مناسب

گاهی اوقات می‌دانیم که رابطه‌مان به سمت یکنواخت شدن می‌رود اما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. به اعتقاد تمامی مشاوران، زندگی مشترک احتیاج به مراقبت دائمی شما دارد. طبیعتاً وقتی بلد نباشید از زندگی خود مراقبت کنید دیریازود دچار مشکلات بسیاری خواهید شد. در این شرایط شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده برای تغییر شرایط کمک بگیرید.

عادی شدن رابطه به علت مشکل در رابطه جنسی

مشاورین خانواده معتقدند که کیفیت رابطه جنسی تأثیر مستقیمی در کیفیت زندگی عاطفی شما خواهد داشت. به همین خاطر یکی از مشکلاتی که می‌تواند باعث سرد شدن رابطه عاطفی میان شما بشود این است که از رابطه جنسی خود راضی نیستید. اگر احساس می‌کنید دچار این مشکل شده‌اید می‌توانید از مشاورین متخصص در زمینه روان‌شناسی جنسی کمک بگیرید.

استفاده بیش از حد از موبایل

این روزها تلفن‌های همراه جای بسیاری از کارها را در زندگی ما گرفته است. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم این تلفن‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یکی از دلایل سرد شدن رابطه میان شما و همسرتان باشند. در حقیقت وقتی شما دائماً با تلفن همراه مشغول هستید این پیام را به همسرتان منتقل می‌کنید که حضور او برایتان اهمیتی ندارد. به‌علاوه شما زمانی برای ارتباط با همسرتان نخواهید داشت. این موضوعات می‌تواند رابطه شما را دچار مشکلات جدی کند.

تکراری شدن رابطه به علت بیماری‌های روحی

کسانی که از بیماری‌های روحی مانند افسردگی رنج می‌برند مشکلات بسیاری را در روابط اجتماعی خود تجربه می‌کنند. اما علاوه بر این افراد خانواده آنها نیز دچار درگیری‌های بسیاری خواهد شد. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین دلایل سرد شدن رابطه این است که یکی از شما درگیر یک بیماری روحی باشد. این بیماری‌ها باعث می‌شود که فرد، زمان و انرژی کافی برای رابطه با همسرش نداشته باشد. و این می‌تواند زندگی شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

پیامدهای عادی شدن و تکراری شدن رابطه زن و شوهر

بسیاری از ما عادی شدن رابطه زوجین پس از ازدواج را موضوعی طبیعی می‌دانیم. از نظر این گروه اینکه فرد پس از یک مدت زندگی در کنار یک نفر دیگر به او عادت کند و دیگر شور و شوق اولیه میان آن‌ها نباشد بسیار عادی است. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که عادی شدن زوج‌ها برای هم می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد. از جمله این پیامدها عبارتند از:

خیانت

بسیاری از خانم‌ها و آقایانی که به همسرشان خیانت می‌کنند از تکراری شدن رابطه خسته شده‌اند. آن‌ها به دنبال ایجاد تنوع و هیجان روزهای اول در رابطه‌شان بوده‌اند ولی نتوانسته‌اند این هیجان را در زندگی مشترک خود ایجاد کنند. به همین خاطر به سراغ فرد دیگری رفته‌اند تا مجدداً این احساسات را به دست بیاورند.

ارتباط عادی شدن رابطه با طلاق

سرد و یکنواخت شدن رابطه شما ممکن است تا جایی پیش برود که شما و همسرتان به طلاق عاطفی برسید. یا ممکن است موضوع از این هم جدی‌تر شده و شما به جدایی فکر کنید. در حقیقت بعضی از خانم‌ها و آقایان پس از ازدواج به این تصور می‌رسند که زندگی مشترک آنچه فکر می‌کردند نبوده؛ و این می‌تواند تبدیل به دلیلی برای آن‌ها بشود که زندگی مشترک خود را از بین ببرند.

آسیب‌های روحی

دریافت عشق و محبت از طرف همسر یکی از مهم‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. بی‌توجهی به این نیاز شما می‌تواند باعث شود که مشکلات روحی بسیاری را تجربه کنید. برای مثال افسردگی و یا ناامید شدن از آینده از جمله مشکلاتی است که بعضی از خانم‌ها و آقایان تجربه می‌کنند.

جلوگیری از تکراری شدن رابطه با شوهر و همسر

در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید

یکی از اولین و ساده‌ترین راهکارها برای اینکه زندگی‌تان را از یکنواختی و عادی شدن خارج کنید ایجاد تغییر است. سعی کنید عادت‌های جدید در زندگی مشترک‌تان شکل بدهید. برای مثال زمان‌هایی را در نظر بگیرید که با هم به پیاده‌روی بروید؛ فیلم تماشا کنید و یا هر کار دیگری که می‌تواند زندگی‌تان را از حالت یکنواختی خارج کند. داشتن خاطرات مشترک و شیرین از جمله مسائلی است که می‌تواند روح تازه‌ای به زندگی شما بدهد. برای آشنایی با راه های خوشحال بودن با شریک زندگی کلیک کنید.

رابطه دونفره داشته باشید

بسیاری از ما وقتی دارای فرزند می‌شویم رابطه دونفره با همسرمان را فراموش می‌کنیم. حتی خیلی‌ها معتقدند که داشتن این مدل روابط برای سن یا شرایط آن‌ها مناسب نیست. باید بگوییم که این راهکار یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به شما برای ساختن دوباره زندگی‌تان کمک کند. زمان‌هایی را برای تنها بودن با همسرتان در نظر بگیرید و درست مثل روزهای اول آشنایی با او رفتار کنید.

برای همسرتان زمان بگذارید

گفتیم یکی از دلایل اینکه زندگی مشترک شما یکنواخت شده این است که مشغله‌های زندگی اجازه نمی‌دهد با هم در ارتباط باشید. به همین خاطر یکی از راهکارها این است که هر روز زمانی را به صحبت با همسرتان اختصاص بدهید. از او بپرسید روزش را چگونه گذرانده و چه احساسی دارد. گاهی اوقات فرستادن یک پیام ساده زمانی که همسرتان در محل کارش است می‌تواند صمیمیت میان شما را بیشتر کند. برای ایجاد صمیمیت با همسر کلیک کنید.

بهبود کیفیت رابطه جنسی

یادتان باشد که رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک شما دارد. پس سعی کنید این ارتباط را جدی بگیرید. برای مثال هر از گاهی در این رابطه تنوع ایجاد کنید. یا اگر احساس می‌کنید که مشکلی در رابطه جنسی شما وجود دارد برای برطرف‌کردن آن اقدام کنید.

مشاوره درباره عادی شدن رابطه

گاهی اوقات ما می‌دانیم که زندگی‌مان دچار مشکل شده اما نمی‌توانیم راهکاری برای آن پیدا کنیم. این شرایط اگر ادامه پیدا کند می‌تواند خطرات بسیاری برای زندگی مشترک ما داشته باشد. به همین خاطر بهتر است در این شرایط از یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر کمک بگیرید. مشاورین با تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند راه‌های مفیدی را برای تغییر شرایط به شما پیشنهاد کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی همسرم هیچ همراهی با من ندارد چطور سردی رابطه را برطرف کنم؟

بهتر است تغییر را از خودتان شروع کنید؛ و مطمئن باشید که دیریازود همسرتان نیز تغییر خواهد کرد. به‌علاوه می‌توانید با او صحبت کنید و اگر از نظر او مشکل خاصی در رابطه وجود دارد با کمک هم آن را برطرف کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عادی شدن رابطه بعد ازدواج



:: برچسب‌ها: عادی شدن رابطه بعد ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شرایط ازدواج برای پسر و دختر چیست ؟ دقت‌کردن به پاسخ این سؤال یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند شما را به یک ازدواج موفق برساند. در حقیقت ازدواج هم مانند بسیاری از کارهای دیگر نیاز به آمادگی و شرایط خاص خودش دارد. وقتی شما این شرایط را در نظر نگیرید طبیعتاً در زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه خواهید شد. اصولی مثل رسیدن به بلوغ فکری و اجتماعی، توانایی مدیریت یک خانواده و همین‌طور احساس مسئولیت‌پذیری از جمله مهم‌ترین شرایط ازدواج هستند که هم پسران و هم دختران می‌بایست داشته باشند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید آمادگی خودتان یا طرف مقابل برای ازدواج را بررسی کنید بهتر است مشاوره ازدواج بگیرید.

منبع: شرایط ازدواج برای پسر و دختر

شرایط ازدواج برای دختر و پسر

همه ما دوست داریم که یک ازدواج موفق را تجربه کنیم. اما شاید کمتر کسی به این موضوع توجه داشته باشد که ازدواج موفق شرایط خاصی دارد. در واقع هم پسران و هم دختران برای اینکه آمادگی شروع زندگی مشترک را داشته باشند باید شرایط و توانایی‌های خاصی را پیدا کرده باشند. در ادامه به مهترین شرایط لازم برای ازدواج پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خصوصیات ازدواج موفق کلیک کنید.

استقلال در تصمیم‌گیری

یکی از اولین و مهم‌ترین شرایط ازدواج و زندگی مشترک وابسته نبودن هیچ‌کدام از طرفین است. در واقع شما با ازدواج زندگی جدیدی را شروع کرده‌اید؛ پس بهتر است حد و حریم این خانواده جدید را حفظ کنید. کسانی که به خانواده اول خود بیش از حد وابسته هستند و بدون نظر آن‌ها نمی‌توانند برای زندگی تصمیم بگیرند، در واقع هنوز شرایط لازم برای ازدواج را پیدا نکرده‌اند. این کار باعث می‌شود که شما دائماً درگیر دخالت‌ها و نظرات دیگران در زندگی باشید؛ و این، آرامش زندگی‌تان را از بین خواهد برد.

بلوغ عاطفی از شرایط ازدواج

یکی از مهم‌ترین شرایط ازدواج برای پسر و دختر رسیدن به بلوغ عاطفی است. ازدواج بیشتر از هر چیز یک رابطه عاطفی میان شما و همسرتان است. به همین خاطر اگر با کسی در ارتباط باشید که به بلوغ عاطفی نرسیده مشکلات بسیاری را تجربه خواهید کرد. بلوغ عاطفی به این معناست که فرد بتواند متناسب با شرایط احساسات خودش را کنترل کند و به شکل مناسب آن‌ها را بروز بدهد. یکی از نشانه‌های کسانی که بلوغ عاطفی مناسبی ندارند، قهر کردن‌های بیش از حد، لجبازی یا پرخاشگری است. این شرایط دیریازود برای طرف مقابل خسته‌کننده شده و زندگی شما را به سمت نابودی خواهد برد.

توانایی اقتصادی

یکی دیگر از مهم‌ترین شروط ازدواج برای پسران و دختران توانایی اقتصادی است. شما باید بتوانید زندگی جدید خود را بدون وابستگی به دیگران پیش ببرید. در غیر این صورت مشکلات بسیاری را تجربه خواهید کرد. برای مثال وقتی شما از نظر مالی به خانواده‌های خود وابسته هستید احتمالاً باید با دخالت آ‌ن‌ها در زندگی خود نیز کنار بیایید.

مسئولیت‌پذیری هر دو نفر

زندگی مشترک نیاز به تلاش زوجین در کنار هم دارد. هر دوی آن‌ها می‌بایست برای زندگی که در کنار هم ساخته‌اند احساس مسئولیت داشته باشند. در غیر این صورت احتمالاً مشکلات بسیاری را در زندگی تجربه خواهید کرد. به همین خاطر در انتخاب گزینه مناسب برای ازدواج مسئولیت‌پذیر بودن یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. کسانی که مسئولیت زندگی را نمی‌پذیرند احتمالاً به شما هم برای پیشرفت زندگی کمک نخواهند کرد.

داشتن آمادگی‌های اجتماعی

با یک ازدواج شما وارد یک فرهنگ و دنیای جدید می‌شوید. به خاطر داشته باشید که ازدواج تنها زندگی با یک فرد نیست. بلکه شما وارد دنیای یک خانواده می‌شوید. به همین خاطر یکی از شرایط و آمادگی‌هایی که باید در خودتان ایجاد کنید پذیرش اجتماعی است. ارتباط با خانواده جدید همیشه قرار نیست خوشایند باشد. درنتیجه شما می‌بایست توانایی برخورد با شرایط سخت را نیز در خودتان به وجود بیاورید. برای آشنایی بیشتر با راه های ایجاد آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

انعطاف‌پذیری شخصیتی از شرایط ازدواج

حتماً شما هم شنیده‌اید که ازدواج صحبت یک عمر زندگی است. پس حتماً این نکته را هم می‌دانید که در یک عمر زندگی شما علاوه بر لحظات خوش با مشکلات بسیاری نیز روبه‌رو خواهید شد. به‌علاوه همان‌طور که گفتیم شما با ازدواج وارد خانواده و فرهنگ جدیدی می‌شوید که همیشه هم قرار نیست با شما دوستانه برخورد کنند. به همین خاطر انعطاف‌پذیری یکی از آمادگی‌ها و شرایط اساسی است که باید برای ازدواج به آن فکر کنید. انعطاف‌پذیری به هر دو نفر کمک می‌کند تا راحت‌تر با تفاوت‌ها کنار بیایند؛ و برخورد بهتری با همسر و خانواده همسر داشته باشند.

تناسب بین دختر و پسر

تناسب یکی از اصلی‌ترین شرایطی است که باید برای ازدواج فراهم باشد. در واقع بسیاری از مشکلات به خاطر نبود تناسب به وجود می‌آید. مشاوران معتقدند تناسب می‌بایست در تمام جنبه‌های فرهنگی، مالی و اجتماعی وجود داشته باشد. یادتان باشد که شما در زندگی با مجموعه‌ای از باورها در هرکدام از این زمینه‌ها بزرگ شده‌اید. اگر قرار باشد با فردی ازدواج کنید که افکارش مانند شما نیست طبیعتاً در زندگی لحظات خوشی را تجربه نخواهید کرد.

مشاوره درباره شرایط ازدواج برای دختر و پسر

وقتی از شرایط ازدواج برای دختر و پسر صحبت می‌کنیم، مشاوره‌های پیش از ازدواج یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. این مشاوره‌ها از چند جهت می‌توانند به شما کمک کنند. در درجه اول آن‌ها ویژگی‌های خود شما را بررسی می‌کنند و به این سؤال پاسخ می‌دهند که آیا توانایی و شرایط لازم برای ازدواج را دارید یا خیر؟ در مرحله دوم شرایط گزینه‌ای که برای ازدواج انتخاب کرده‌اید را بررسی می‌کنند و از آمادگی او نیز مطمئن می‌شوند. اما مرحله سوم از هر دو مرحله مهم‌تر است. در این مرحله مشاور تناسب میان شما و طرف مقابل را بررسی کرده و به این سؤال پاسخ می‌دهد که اصلاً شما و طرف مقابل برای ازدواج با یکدیگر مناسب هستید یا خیر؟

بررسی یک ازدواج از این ابعاد باعث می‌شود تا احتمال جدایی پس از ازدواج کاهش پیدا کند. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که پیش از ازدواج این مشاوره‌ها را جدی بگیرید. برای اطلاع از راه های موفقیت در ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

از کجا بفهمیم طرف مقابل شرایط لازم برای شروع زندگی مشترک را دارد؟

دقت در رفتار فرد، استفاده از مشاوره‌های پیش از ازدواج و همین‌طور ایجاد زمانی برای آشنایی پیش از ازدواج از مهم‌ترین راهکارها برای شناخت طرف مقابل هستند.

مهم‌ترین شرط ازدواج برای پسران چیست؟

استقلال اقتصادی، وابسته نبودن به خانواده و همین‌طور بلوغ عاطفی و اجتماعی بسیار مهم هستند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شرایط ازدواج برای پسر و دختر



:: برچسب‌ها: شرایط ازدواج برای پسر و دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پرخاشگری کودکان زیر دو سال موضوعی است که والدین باید متوجه آن باشند. ما از کودکان به‌خصوص در این سن انتظار نداریم که رفتار پرخاشگرانه داشته باشند. اما شرایط زمانی بدتر می‌شود که این کودک توانایی کمی در صحبت‌کردن و بیان احساساتشان دارد. به همین خاطر پیداکردن علت عصبانیت و پرخاشگری آن‌ها نیز دشوارتر است. دلایلی مثل الگوهای نامناسب و پرخاشگر در محیط خانه یا تلاش برای جلب‌توجه می‌توانند از دلایل پرخاشگری کودکان زیر دو سال باشند. بهترین کار در این شرایط این است که خونسردی خودتان را حفظ کنید و از رفتار پرخاشگرانه خودداری کنید. به‌علاوه کمک‌گرفتن از مشاورین نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: پرخاشگری کودکان زیر دو سال چه نشانه هایی دارد؟

انواع پرخاشگری کودکان زیر دو سال

پرخاشگری در کودکان انواع مختلفی دارد. وقتی شما با این انواع آشنا باشید بهتر می‌توانید پرخاشگری را در کودک خود تشخیص بدهید و در نتیجه سریع‌تر نیز برای درمان آن اقدام خواهید کرد. انواع پرخاشگری که می‌بایست به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

پرخاشگری جسمی: رفتارهایی مثل گازگرفتن، لگدزدن، پرت‌کردن اشیا و یا کتک زدن دیگران

پرخاشگری کلامی: جیغ و فریاد کردن یا استفاده از کلمات نامناسب

پرخاشگری رفتاری: رفتارهایی مانند لجبازی کردن یا مرتباً نه گفتن

برای آشنایی بیشتر با علل پرخاشگری کودکان در سنین مختلف کلیک کنید.

دلایل پرخاشگری کودکان زیر دو سال

الگوهای نامناسب

یکی از اولین و شایع‌ترین دلایل پرخاشگری کودکان در سنین پایین داشتن الگوهای نامناسب است. پدر و مادر مهم‌ترین الگوهای دوران کودکی هستند. به همین خاطر قبل از هر چیز می‌بایست به رفتار خود توجه داشته باشید. داد زدن پدر و مادر، بدرفتاری آن‌ها و همین‌طور وجود تنش در محیط خانه از جمله دلایلی هستند که باعث پرخاشگری کودک می‌شوند.

پرخاشگری کودکان زیر دو سال برای اثبات شخصیت مستقل

کودکان در حدود سه‌سالگی دست به رفتارهایی مانند لجبازی می‌زنند. در این سنین شما عبارت‌هایی مثل (نه) یا (نمی‌خواهم) را زیاد از آنها می‌شنوید. این رفتار بیشتر به این خاطر است که آن‌ها تلاش می‌کنند تا برای اولین‌بار خودشان را به‌عنوان موجودی مستقل به دنیای اطراف معرفی کنند.

ناتوانی در صحبت‌کردن

کودکان توانایی کمی برای صحبت‌کردن دارند. آن‌ها احساساتشان را به‌خوبی نمی‌شناسند. به‌علاوه همین احساسات ناشناخته را نمی‌توانند به‌خوبی بیان کنند. همین مسئله باعث می‌شود که گاهی والدین متوجه منظور کودک نشوند. اینکه دیگران خواسته کودک را نمی‌فهمند باعث عصبانیت آن‌ها خواهد شد.

پرخاشگری کودکان زیر دو سال برای جلب‌توجه والدین

کودکان به‌خصوص در سنین پایین به محبت و توجه شما نیاز دارند. آن‌ها از این طریق است که متوجه می‌شوند جهان جای امن و مناسبی برای زندگی هست یا خیر؟ اما بعضی از والدین به هر دلیلی ممکن است توجه کافی به فرزندشان نداشته باشند. در این موقعیت‌ها کودک به هر رفتاری برای جلب‌توجه والدین دست می‌زند و یکی از این رفتارها پرخاشگری است.

بیشتر بخوانید: اختلالات رفتاری کودکان

راهکارهایی برای پرخاشگری کودکان زیر دو سال

1- آرامش خودتان را حفظ کنید

اینکه ببینید فرزند شما دائماً پرخاش می‌کند بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود. بعضی از والدین در این شرایط آرامش خود را از دست می‌دهند و برخورد بدی با کودک می‌کنند. اما یادتان باشد همین رفتار شما تبدیل به درس جدیدی برای کودک می‌شود. به این معنا که او یاد خواهد گرفت در برابر رفتار ناخوشایند دیگران اجازه دارد پرخاش کند. به همین خاطر بهترین و اولین راهکار این است که در این شرایط آرامش خودتان را حفظ کنید.

2- تذکر بدهید

وقتی رفتار نامناسبی از کودک می‌بینید بهتر است اشتباهش را به او تذکر بدهید. اما برای این کار باید از یک لحن آرام استفاده کنید. خیلی دوستانه کودک را به آرامش دعوت کنید و به او بگویید که رفتارش اشتباه است. یادتان باشد در صحبت با کودکان سن پایین بهتر است از جمله‌های کوتاهی که برای آن‌ها قابل‌درک است استفاده کنید.

3- رفتار ثابتی داشته باشید

یکی از مهم‌ترین اصول برای برخورد با پرخاشگری کودکان این است که همیشه رفتار ثابتی با آن‌ها داشته باشید. اینکه گاهی اوقات پرخاشگری را تنبیه کنید و بعضی مواقع از کنار آن بگذرید چیزی را به فرزند شما یاد نخواهد داد. بلکه شما بیشتر باعث سردرگمی او می‌شوید.

4- دقت به الگوها

پدر و مادر، اطرافیان نزدیک و همین‌طور شخصیت‌های کتاب قصه یا کارتون مهم‌ترین الگوهای هر کودکی هستند. رفتار این شخصیت‌ها تأثیر بسیاری در رفتار کودک خواهد گذاشت. در حقیقت کودکان برای اینکه راه و رسم رفتار در اجتماع را یاد بگیرند به رفتار دیگران توجه بسیاری می‌کنند. حتی در مواقع مشابه این رفتارها را تقلید می‌کنند. به همین خاطر اگر می‌خواهید پرخاشگری فرزندتان را کنترل کنید بهتر است به این مسئله دقت کافی داشته باشید.

5- استفاده از تشویق

روان‌شناسان رفتارگرا معتقدند که تشویق رفتار درست و همین‌طور تنبیه رفتار اشتباه تأثیر بسیاری در یادگیری رفتار صحیح دارد. شما هم می‌توانید برای کنترل پرخاشگری در فرزندتان از این قانون استفاده کنید. زمان‌هایی که کودک پرخاشگری نشان نمی‌دهد او را به‌خاطر رفتار صحیح‌اش تشویق کنید. اما در موقعیت‌هایی که او پرخاشگر می‌شود بهتر است برای چند دقیقه او را از محیط دور کنید و یا می‌توانید یکی از کارهایی که کودک دوست دارد مثل استفاده از اسباب‌بازی‌ها را محدود کنید.

بیشتر بخوانید: کودکان استثنایی

اهمیت کمک‌گرفتن از مشاور

پرخاشگری در کودکان بسیاری از مواقع مرحله‌ای طبیعی از رشد آنها است. بااین‌حال ممکن است که این موضوع نشانه مشکلات جدی‌تری مانند اختلال نافرمانی مقابله‌ای (ODD) و یا اختلال نامنظمی خلق اخلال‌گرایانه باشد. علاوه بر این پرخاشگری کودک رابطه بین او و والدین را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ و همین موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

به همین خاطر توصیه می‌شود وقتی کودک دچار پرخاشگری است حتماً راجع به این موضوع از یک مشاور کودک کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا دلیل عصبانیت کودک و همین‌طور راه‌های صحیح برخورد با آن را پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در کلبنیک تخصصی کودک نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

وقتی فرزندم پرخاشگری می‌کند باید چه رفتاری داشته باشم؟

بهتر است خونسردی خودتان را حفظ کنید. وقتی فرزندتان آرام‌تر شد متناسب با رفتاری که داشته و برای چند دقیقه تا نهایتاً یک ساعت او را از یکی از چیزهایی که دوست دارد محروم کنید.

منبع: پرخاشگری کودکان زیر دو سال چه نشانه هایی دارد؟



:: برچسب‌ها: پرخاشگری کودکان زیر دو سال چه نشانه هایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هفته دوم بارداری اولین مراحل آمادگی شما برای باردار شدن است و با علائمی همچون قطع پریود خود را نشان می‌دهد. در اواخر هفته دوم در صورتی که عملیات باروری تخمک به طور کامل انجام گیرد بخش درونی جنین یعنی بلاستوسیست به رویان تبدیل می‌شود. لازم است که در طول دوران بارداری مراقب سلامت جسمی و روانی تان باشید و شرایط مناسبی را برای خود و جنین‌ فرآهم نمایید. این کار به رشد بهتر جنین و زایمان راحت‌تر کمک خواهد کرد. در ادامه به تمام جزئیات و تغییرات مادر و جنین در هفته دوم بارداری می‌پردازیم. بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل در راستای سلامت خود و جنین گام بردارید.

منبع: هفته دوم بارداری 

نشانه‌های هفته دوم بارداری

در هفته دوم شما هنوز باردار نیستید بلکه در این هفته به تازگی پریود شما تمام شده و باید به دنبال علائم تخمک گذاری باشید. با توجه به سیکل قائدگی خود می‌توانید زمان تخمک گذاری را مشخص نمایید، در واقع 14 روز مانده به شروع قاعدگی بعدی تخمک گذاری انجام می‌شود که معمولا با توجه به طول دوره بین روز 13 تا 20 سیکل اتفاق می‌افتد. در این دوره باید لقاح انجام شود. در همین راستا از علائم بارز تخمک گذاری که می‌تواند در هفته دوم بارداری اتفاق بیافتد می‌توان موارد زیر را اشاره کرد.

افزایش دمای بدن

در زمان تخمک گذاری دمای بدن افزایش می‌یابد ولی ممکن است شما این مسئله را متوجه نشوید. برای تشخیص آن بهتر است چند روز مثلا از ابتدای هفته دوم شروع به اندازه گیری دمای بدن خود در صبح نمایید. روزهایی که دمای بدن به بیشترین مقدار خود برسد در واقع نشان دهنده آزاد شدن تخمک است و می‌تواند شما را برای یک بارداری از پیش تعیین شده در هفته دوم آماه نماید.

افزایش ترشحات واژن

یکی از علائم هفته دوم بارداری که می‌تواند همان روزهای تخمک گذاری باشد ترشحات واژن است که نزدیک به تخمک گذاری افزایش می‌یابد و به حالت سفیده تخم مرغ است. 

احساس درد در تخمدان‌ها

گاهی تخمک گذاری همراه با درد در تخمدان‌ها همراه است که می‌تواند در کنار علائم دیگر شما را از آزاد شدن یک تخمک و آماده شدن برای لقاح آگاه سازد. با استفاده از کیت‌های تخمک گذاری در هفته دوم امکان تشخیص دقیق روز تخمک گذاری برای شما فراهم خواهد شد.

مراقبت‌های لازم در هفته دوم بارداری

در صورت تصمیم به بارداری از قبل از شروع بارداری باید مراقبت‌های لازم انجام شود این مراقبت‌ها از تغذیه گرفته تا مصرف ویتامین‌های مکمل و فراهم آمدن شرایط روحی مناسب برای مادران است. در ادامه به مراقبت‌های لازم در هفته دوم بارداری اشاره می‌کنیم.

مصرف روزانه اسید فولیک

مصرف اسید فولیک برای جلوگیری از نقص مادرزادی جنین حائز اهمیت است. این دارو از قبل دوران بارداری باید شروع شود ولی در صورتی که هم اکنون در هفته دوم قرار دارید و تا به امروز اسید فولیک مصرف نکرده‌اید پیشنهاد می‌شود روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک دریافت نمایید. همچنین مصرف روزانه ویتامین‌های پره ناتال در کنار اسید فولیک و سایر ویتامین‌ها می‌تواند نیاز بدن شما را برای داشتن فرزندی سالم تامین نماید.

رژیم غذایی مناسب

تاثیر رژیم غذایی در هفته دوم بارداری که احتمال شکل گیری رویان در آن هفته بسیار زیاد است اهمیت بسزایی دارد. مصرف مواد غذایی ارگانیک، میوه و سبزی، ماهی و … در کنار کاهش مصرف فست فود، کافئین و غذاهای دارای نگهدارنده می‌تواند سلامت شما و جنین را در طول دوران بارداری فراهم نماید.

ترک سیگار و الکل

در صورتی که از سیگار، قلیان یا الکل استفاده می‌کنید لازم است که آن را کنار بگذارید. اعتیاد به سیگار و قلیان باعث می‌شود مواد مضر از طریق خون به کودک انتقال یابد و مشکلاتی از جمله زایمان زودرس، مشکلات تنفسی و کاهش رشد کامل جنین اتفاق بیفتد. همچنین مصرف الکل نیز سبب بروز سندرم جنین الکلی می‌شود.

کنترل وزن

کنترل وزن از قبل اقدام به بارداری باید انجام شود تا علاوه بر افزایش شانس بارداری در هفته دوم از داشتن یک دوره نه ماهه بدون دردسر نیز لذت ببرید. برای تشخیص اینکه وزن مناسبی دارید یا خیر بهتر است شاخص توده بدنی خود را محاسبه نمایید. BMI بین 18.5 تا 24.9 می‌تواند نشان دهنده وضعیت جسمی مناسب باشد.

ورزش کردن در هفته دوم بارداری

بسیاری از زنان باردار بر این باورند که ورزش کردن در دوران بارداری ممکن است سلامتی مادر و جنین را با خطر جدی مواجه کند. اما در واقع این تصور کاملا اشتباه بوده و اگر ورزش به شیوه صحیح و اصولی انجام شود می‌تواند بسیار مفید باشد. بهتر است ورزش منظمی داشته باشید و از ورزش‌های سنگین خودداری کنید.

ورزش در دوران بارداری، از اضافه وزن مادر جلوگیری کرده و باعث می‌شود بدن مادر برای تغییرات دوره بارداری و همچنین زایمان آمادگی کافی داشته باشد. علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، ورزش می‌تواند خلق و خوی مادر باردار را بهبود بخشیده و خواب وی را تنظیم نماید.

کاهش استرس

کاهش استرس در هفته دوم بارداری اهمیت بسزایی دارد چرا که استرس می‌تواند عملیات تخمک گذاری در این هفته را با مشکل مواجه نماید و انتظار بارداری شما بی نتیجه بماند. نقش همسران در ایجاد محیطی شاد و کاهش استرس مادران اهمیت بسزایی دارد.

 

هفته دوم بارداری و احتمال سقط جنین

در هفته دوم خونریزی شما به تازگی به اتمام رسیده است و زمان تخمک گذاری نزدیک است. بنابراین در هفته دوم هنوز عمل لقاح صورت نگرفته و جنینی نیز تشکیل نشده است که سقط گردد. اگر مدت زمان قاعدگی شما تمام شده است و شما در اواسط هفته دوم دچار لکه بینی و یا خونریزی شدید، نمی‌تواند نشانه سقط جنین باشد چرا که برخی از عارضه‌های دیگر مانند فیبروم‌های رحمی می‌تواند باعث ایجاد خونریزی‌ها و لکه بینی‌های میان دوره‌ای در شما شود. همچنین خونریزی خفیف در اواخر هفته دوم می‌تواند نشانه آزاد سازی تخمک نیز باشد. اما در صورت مشاهده خونریزی شدید در هفته دوم، بهتر است جهت اطمینان با متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید.

نقش پدران در هفته دوم بارداری

همانطور که گفتیم کاهش استرس مادران در هفته‌های بارداری اهمیت بسزایی دارد، پدران در ایجاد محیطی آرام و کاهش استرس همسر در هفته دوم و همچنین طول دوره بارداری نقش بسزایی دارند. از آنجایی که در هفته دوم امکان لقاح وجود دارد بنابراین رژیم غذایی و نحوه زندگی آقایان نیز در این هفته و حتی قبل از آن مهم است چراکه برای سلامت اسپرم ترک دخانیات، الکل و دیگر مواد مضر در کنار استفاده از رژیم غذایی مناسب لازم است.

 

نشانه سقط جنین در هفته دوم بارداری چیست؟

در هفته دوم خونریزی شما به تازگی به اتمام رسیده است و زمان تخمک گذاری شما نزدیک است. بنابراین دراین هفته هنوز عمل لقاح صورت نگرفته و جنینی نیز تشکیل نشده است که سقط گردد.

منبع: هفته دوم بارداری



:: برچسب‌ها: هفته دوم بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()