نوشته شده توسط : ذهن نو

اعتیاد رفتاری نیز درست مانند سوءمصرف مواد مخدر یکی از انواع اعتیاد محسوب می‌شود. به‌طورکلی کلمه اعتیاد به این معناست که فرد میل و نیروی بسیار قوی را به انجام کار خاصی در خود احساس می‌کند که توانایی مقابله در برابر این میل را ندارد. این تمایل می‌تواند به‌صورت مصرف مواد مخدر یا هر رفتار دیگری باشد که در این صورت به آن اعتیاد رفتاری گفته می‌شود. از مهم‌ترین انواع اعتیاد رفتاری می‌توان اعتیاد به قمار، رابطه جنسی، استفاده از اینترنت و یا خوردن را نام برد. با توجه به اینکه اعتیاد رفتاری به مصرف مواد مخدر وابسته نیست معمولاً نگاه سهل‌گیرانه‌تری نسبت به آن می‌شود اما باید دانست که درست مثل فرد معتاد به مصرف مواد مخدر این نوع از اعتیاد نیز نیاز به بهره بردن از درمان‌های روانشناختی دارد. به همین خاطر اگر دچار یکی از انواع اعتیاد رفتاری شده‌اید بهتر است دراین‌باره از یک مشاور کمک بگیرید. 

منبع : 

نشانه ها و علل رفتار اعتیادگونه

اعتیاد رفتاری

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

اعتیاد رفتاری چیست؟

اعتیاد رفتاری به معنای یک اجبار و وسوسه درونی برای انجام رفتار خاصی است. در این نوع از اعتیاد فرد به ماده شیمیایی خاصی وابستگی ندارد و صرفاً یک رفتار را به‌طور مداوم تکرار می‌کند. این رفتار می‌تواند استفاده از اینترنت یا تلفن همراه، شرط‌ بندی و قمار یا حتی کار کردن بیش‌ازحد و غذا خوردن باشد. متأسفانه اعتیادهای رفتاری از طرف بسیاری از افراد به‌عنوان اعتیاد شناخته نمی‌شوند و آن‌ها هیچ درکی راجع به وسوسه و اجبار انجام این رفتارها ندارند. این موضوع باعث خواهد شد که اطرافیان معمولاً فرد را به‌عنوان شخصی سست اراده بشناسند و از وی بخواهند با استفاده از اراده خود رفتار نامناسب را کنار بگذارد. این درحالیست که مبتلایان به این مشکل معمولاً بدون استفاده از کمک‌های درمانی قادر به تغییر شرایط نخواهند بود.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

انواع اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری می‌تواند هر رفتاری را شامل شود. این رفتارها معمولاً در روزهای نخست با هدف دریافت پاداش و فرار از تنبیه در فرد شروع می‌شوند اما پس از مدتی صرفاً انجام رفتار برای فرد اهمیت پیدا خواهد کرد. ازجمله رایج‌ترین انواع اعتیاد رفتاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اعتیاد به غذا
  • اعتیاد به استفاده از تلفن همراه یا لپ‌تاپ
  • اعتیاد به قمار
  • اعتیاد به کار
  • اعتیاد به ورزش
  • اعتیاد به روابط جنسی
  • اعتیاد به پورنو گرافی
  • اعتیاد به خرید
  • اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای

نشانه‌های اعتیاد رفتاری

هنگامی‌که از اعتیاد رفتاری صحبت می‌کنیم باید بتوانیم بین رفتار نرمال، رفتار مشکل‌آفرین و آنچه به آن اعتیاد رفتاری گفته می‌شود تمایز قائل شویم. رفتارهای مشکل‌آفرین اگرچه عادت‌های مخربی هستند که آسیب‌هایی را به زندگی فرد و حتی اطرافیان او وارد می‌کنند بااین‌حال شدت آن‌ها هنوز به‌اندازه اعتیاد رفتاری نرسیده است و رفتارهای سالم نیز هیچ‌یک از نشانه‌های رفتار مشکل‌آفرین و اعتیاد رفتاری را نشان نمی‌دهند. به همین خاطر ما در این قسمت راجع به نشانه‌های اعتیاد رفتاری صحبت خواهیم کرد. درصورتی‌که این نشانه‌ها را در خود یا هر فرد دیگری می‌بینید بهتر است هرچه سریع‌تر و پیش از جدی‌تر شدن بیماری برای درمان به یک متخصص روانشناسی مراجعه کنید.

تماس با مشاور

  • فرد به‌صورت ناگهانی میل شدیدی برای انجام رفتار خاصی پیدا خواهد کرد و توانایی مقابله در برابر آن را نخواهد داشت. پس از انجام رفتار نیز ممکن است وی احساس ناراحتی و عذاب وجدان از تسلیم شدن در برابر تکانه را تجربه کند.
  • فرد زمان زیادی از روز را صرف انجام رفتاری خاص یا فکر کردن به آن، برنامه‌ریزی برای انجام و یا رها شدن از آثار منفی انجام آن کرده و به همین خاطر میزان بهره‌وری وی در سایر زمینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
  • فرد برای داشتن احساس معمول یا به‌عنوان راهی برای کنار آمدن با هیجانات و مسائل مختلف به این رفتار وابسته است
  • علی‌رغم مشکلات جسمی، روحی یا حتی آسیب‌های اجتماعی پیش‌آمده از این رفتار، فرد آن را ادامه خواهد داد.
  • فرد علی‌رغم تمایلی که به ترک این رفتار دارد توانایی متوقف کردن آن را نخواهد داشت
  • تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت و انکار مشکلاتی که پیش‌آمده است.

چرا باید به اعتیادهای رفتاری توجه کرد؟

با توجه به اینکه اعتیادهای رفتاری به‌صورت استفاده از مواد مخدر نیستند بسیاری از افراد آن‌ها را به‌عنوان اعتیاد حساب نمی‌کنند. علاوه بر این برخی از انواع اعتیاد رفتاری ویژگی‌های مثبتی مثل کار یا ورزش را در برمی‌گیرد و به همین خاطر شاید کمتر کسی به آن‌ها به چشم بیماری نگاه کند. بااین‌حال این رفتارها حجم زیادی از ساعات روزانه فرد را به خود اختصاص می‌دهند و به همین خاطر باعث کاهش بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها می‌شوند؛ به من همین خاطر نیاز به توجه ویژه دارند. علاوه بر این آنچه مهم می‌باشد این است که فرد این رفتارها را به میل خود و با یک هدف منطقی انجام نمی‌دهد. اعتیادهای رفتاری که به آن‌ها اختلال در کنترل تکانه نیز گفته می‌شود و به‌نوعی فرد را مجبور می‌کنند که برخی رفتارها را انجام دهد.

در کنار آنچه گفته شد می‌بایست به این موضوع نیز توجه داشته باشید که برخی از انواع اعتیادهای رفتاری مانند اعتیاد به قمار، خرید یا اینترنت مشکلاتی را در زندگی و سلامت فرد و حتی اطرافیان وی ایجاد خواهد کرد. اعتیاد به قمار می‌تواند باعث شود که فرد دارایی خود و خانواده را در این راه از دست بدهد و یا اعتیاد به اینترنت می‌تواند مشکلات بسیاری را در سلامت جسمی و به‌ویژه مغز فرد به همراه داشته باشد. به همین خاطر می‌بایست برای بهبود شرایط اقدامات جدی صورت بگیرد. به خاطر داشته باشید که این بیماری هرگز به‌خودی‌خود بهبود پیدا نخواهد کرد و درصورت بی‌توجهی ممکن است اوضاع وخامت بیشتری پیدا کند.

درمان اعتیاد رفتاری

اقدامات درمانی متفاوتی برای درمان اعتیادهای رفتاری وجود دارد که با توجه به شرایط فرد و وضعیت بیماری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. یکی از رایج‌ترین و موثرترین درمان‌هایی که برای اعتیاد رفتاری یا اختلال کنترل تکانه وجود دارد را در ادامه شرح داده‌ایم. برای شروع درمان و مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

روان‌درمانی

اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش از درمان اعتیاد رفتاری جلسات مشاوره فردی هستند که در طی آن‌ها شرایط بیمار به‌دقت موردبررسی قرارگرفته و با توجه به آن برای درمان برنامه‌ریزی می‌شود. معمولاً افرادی که با این اختلال درگیر هستند در شرایطی که می‌بایست در مقابل وسوسه به انجام رفتار موردنظر مقاومت کنند با مشکلاتی همچون تحریک‌پذیری و احساس گم گشتی یا مشکلات دیگری مواجه می‌شوند. درمانگران در این شرایط نکاتی را در ارتباط با کنترل هیجانی و روش‌هایی برای سازگاری بهتر و اساسی‌تر با شرایط به فرد آموزش می‌دهند.

از دیگر اقداماتی که می‌توان در جلسات فردی از آن‌ها استفاده کرد این است که به فرد کمک شود تا با شناسایی دقیق موقعیت‌ها، مشخص کند در چه شرایطی تمایل وی به انجام رفتار موردنظر افزایش پیدا می‌کند و سپس راهکارهایی برای بهبود این شرایط برنامه‌ریزی خواهد شد. برای مثال ممکن است تنهایی، اضطراب، شنیدن نام رفتار موردنظر یا مشاهده آن در تلویزیون ازجمله نشانه‌هایی باشند که فرد را به انجام رفتار تحریک می‌کنند. سپس درمانگر به بیمار کمک خواهد کرد که چطور در این شرایط توانایی‌ها و امیال خود را کنترل کرده و در مقابل خواسته‌های خود تسلیم نشود. بررسی افکار بیمار و تلاش برای بهبود ریشه این بیماری نیز ازجمله اقداماتی است که می‌بایست موردتوجه قرار بگیرد. برای آشنایی بیشتر با سایر روش های درمان اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

1. اعتیاد رفتاری چه تفاوتی با اعتیاد به مواد شیمیایی دارد؟

به‌طورکلی اعتیاد به این معناست که فرد به انجام کار خاصی تمایل داشته باشد. این رفتار خاص می‌تواند سوءمصرف مواد مخدر و یا هر رفتار دیگری مثل کار، غذا خوردن یا بازی‌های اینترنتی باشد. به همین خاطر اعتیاد به مواد مخدر و اعتیادهای رفتاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت در نوع رفتار است و اینکه اعتیادهای روانی وابستگی جسمی را به همراه نخواهد داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : اعتیاد رفتاری



:: برچسب‌ها: نشانه ها و علل رفتار اعتیادگونه ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خود ارضایی در زنان و دختران یکی از مسائل بسیار بحث برانگیز در حیطه سلامت جنسی و روانی است. بسیاری از افراد بر این باورند که این عمل مضرات زیادی دارد و می‌تواند عملکرد جنسی زنان را با مشکل مواجه سازد. در حالیکه عده‌ای دیگر خودارضایی را امری طبیعی و وسیله‌ای برای کاهش تنش جنسی در نظر می‌گیرند. در این میان نظر کارشناسان چیست؟ کارشناسان سلامت روان به خود ارضایی به عنوان یک پدیده طبیعی در فرایند رسش جنسی نگاه می‌کنند اما معتقدند پیامدهای آن مطابق با شرایط فرهنگی، اعتقادات مذهبی و آسیب پذیری روانی فرد می‌تواند متفاوت باشد. هم چنین تکرار وسواس گونه خود ارضایی، امروزه به عنوان یک اعتیاد رفتاری در نظر گرفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با خود ارضایی در زنان و پیامدهای آن تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع : 

رفع عوارض خودارضایی در زنان

خود ارضایی در زنان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

خود ارضایی در زنان و دلایل آن

خود ارضایی به معنای تحریک اندام‌های جنسی توسط خود فرد برای تجربه لذت و رسیدن به ارگاسم است. دلایل انجام این عمل معمولا در مردان و زنان مشابه است که از جمله مهم ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–  کنجکاوی و تلاش برای کشف لذت جنسی در دوران بلوغ

– عدم دسترسی به شریک جنسی در سایر دوران زندگی

تماس با مشاور

– ناتوانی در رسیدن به ارگاسم در رابطه زناشویی و استفاده از خود ارضایی برای کسب لذت بیشتر

 

پیامدهای منفی خود ارضایی در زنان

کارشناسان بر این باورند که خودارضایی امری طبیعی است و اکثر افراد در طول زندگی خود به خصوص در زمان بلوغ آن را تجربه می‌کنند اما با این حال تکرار این عمل می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی را برای افراد به همراه بیاورد و سلامت جنسی و روانی آن‌ها را تهدید کند. ممکن است شدت این پیامدها متناسب با زمینه فرهنگی و اعتقادی افراد متفاوت باشد. ما در ادامه به مهم ترین عواقب خود ارضایی در زنان اشاره کرده‌ایم:

1. احساس گناه و بروز مشکلات روان شناختی

انجام خود ارضایی در بسیاری از فرهنگ‌ها و مذاهب امری ناپسند و مذموم است. همین امر باعث می‌شود که افراد بلافاصله پس از ارضاء جنسی دچار احساس گناه شده و از بابت کاری که انجام داده‌اند در درون خود شرمنده باشند. هرچقدر تاکید بافت فرهنگی که فرد در آن زندگی می‌کند بر غیر اخلاقی بودن عمل خود ارضایی در زنان بیشتر باشد، احساس گناه و عذاب وجدان ناشی از این کار بیشتر خواهد شد. تجربه مکرر احساس گناه آسیب پذیری روانی افراد را تا حد زیادی بالا می‌برد و در اکثر موارد زمینه ساز بروز اختلالات اضطرابی و افسردگی می‌شود.

در نتیجه اگر احساس می‌کنید به انجام خود ارضایی عادت کرده‌اید و از این بابت هیجانات منفی بسیاری را تجربه می‌کنید، لازم است با یک روانشناس در مورد مشکل خود گفت و گو کرده و احساساتتان را با او در میان بگذارید.

2. اعتیاد به خود ارضایی در زنان

برخی افراد ممکن است در پی تجربه و تکرار عمل خودارضایی به انجام این کار وابسته شده و در واقع معتاد آن شوند. این افراد معمولا مشغولیت فکری بسیاری در مورد خود ارضایی دارند و برای انجام آن نوعی فشار و اجبار را در درون خود احساس می‌کنند. اگر خود ارضایی منجر به شکل گیری وابستگی روانی شده باشد به بروز مشکلاتی نظیر کاهش عملکرد روزانه فرد، افت عملکرد شغلی یا تحصیلی، بروز اختلالاتی در روابط بین فردی با دوستان یا خانواده و از دست دادن رویدادهای اجتماعی مهم به دلیل مشغولیت ذهنی زیاد با خود ارضایی می‌انجامد.

امروزه متخصصان همانند اعتیاد به مواد برای اعتیادهای رفتاری نظیر اعتیاد به خود ارضایی نیز اهمیت درمانی قائل هستند و روش‌های مختلفی را برای بهبود بیماران به کار می‌گیرند. روانشناسان و روان پزشکان از جمله متخصصانی هستند که در درمان این مشکل می‌توانند به شما کمک نمایند. برای دریافت مشاوره جهت ترک خود ارضایی کلیک کنید.

3. مشکلات مرتبط با پرده بکارت

داشتن پرده بکارت در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان نماد باکرگی و نداشتن رابطه جنسی برای زن تلقی می‌شود. از همین رو از بین رفتن پرده بکارت برای بسیاری از دختران از اهمیت بسزایی برخوردار است و نبود آن می‌تواند فرصت‌های ازدواج آن‌ها را با مشکل مواجه سازد. در این شرایط خود ارضایی در زنان به خصوص از طریق تحریک واژن همواره با نگرانی در مورد از دست رفتن پرده بکارت همراه است و معمولا منجر به بروز استرس و تنش‌های بسیاری در این زمینه می‌شود.

4. بروز مشکلات جنسی در ارتباط با همسر

اکثر دختران برای حفظ پرده بکارت هنگام خود ارضایی بر ناحیه کلیتوریس تمرکز می‌کنند و از این طریق به ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی می‌رسند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها در آینده نتوانند ارگاسم واژینال را تجربه کنند و در رابطه جنسی با همسر خود به لذت کافی دست نیابند. به همین خاطر است که برخی زنان با وجود داشتن شریک جنسی به خود ارضایی ادامه  می‌دهند و نمی‌توانند آن را کنار بگذارند. در این شرایط کمک گرفتن از مشاوره جنسی و شرکت در جلسات روان درمانی با یک روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید به مرور بر رابطه جنسی با همسرتان تمرکز بیشتری کرده و در طول آن لذت بیشتری را تجربه نمایید.

 

آیا خود ارضایی برای زنان مفید است؟

بسیاری از افراد بر این باورند که خود ارضایی در زنان می‌تواند مفید باشد. چرا که به کاهش تنش جنسی کمک کرده و استرس‌ها و نگرانی‌ها را از بین می‌برد. با این حال فواید هر امری باید در مقایسه با پیامدهای منفی آن سنجیده شود. همان طور که گفته شد خودارضایی بستری برای ابتلا به مشکلات روان شناختی و اختلال در عملکرد جنسی محسوب می‌شود. در نتیجه همواره باید در مورد انجام آن جانب احتیاط را رعایت کرد.

در واقع ممکن است انجام خود ارضایی برای افرادی که در دوران بلوغ هستند به کشف لذت جنسی بیانجامد یا در مواقعی که دسترسی به شریک جنسی وجود ندارد به طور موقت فشارها را کاهش دهد، اما تکرار این عمل با فعال کردن مدارهای پاداش در مغز می‌تواند به نوعی اعتیاد منجر شده و در روند طبیعی کسب لذت از رابطه جنسی اختلال ایجاد کند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که در مورد نظرهای غیر کارشناسی که در این باره داده می‌شود بیشتر دقت کنید و برای فهم اینکه چه زمانی خود ارضایی منجر به آسیب می‌شود از کارشناسان متخصص در حیطه سلامت روان کمک بگیرید.

 

آیا خودارضایی به تجربه ارگاسم کمک می کند؟

رسیدن به ارگاسم در زنان وضعیت پیچیده‌ایست که تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. در واقع زنان برای اینکه بتوانند به اوج لذت جنسی برسند، نیاز دارند که در زمان، مکان و شرایط مناسبی قرار داشته باشند و از نظر عاطفی نیز احساس امنیت و حمایت کنند. از آنجایی که در خود ارضایی شروع تحریکات جنسی تنها به خود زن بستگی دارد احتمال اینکه ارگاسم را تجربه کند بیشتر است.

اما این مسئله بیش از آنکه به عمل خودارضایی مربوط باشد به شرایط روانی و زمان و مکانی که تحریکات جنسی در آن انجام می‌شود بستگی دارد. در نتیجه برای اینکه در رابطه با همسر خود بتوانید به لذت جنسی بیشتری دست یابید، باید به این موارد توجه فرمایید. اگر دچار ناتوانی در تجربه ارگاسم هستید مراجعه به یک روانشناس متخصص در حیطه سکس تراپی  به شما کمک می‌کند تا ریشه مشکل خود را دریافته و عملکرد خود را بازیابید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

سوالات متداول

_آیا خودارضایی فوایدی هم دارد؟ 

در برخی مواقع خودارضایی باعث کاهش استرس مس‌شود اما با توجه به پیامدهای بسیار منفی آن و احتمال اعتیاد به خودارضایی، متخصصان این روش را برای هر منظوری توصیه نمی‌کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : خود ارضایی در زنان



:: برچسب‌ها: خود ارضایی در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از علائم خودکشی آگاهی دارید؟ خودکشی یکی از تلخ‌ترین اتفاقات و واژه‌ها در دنیای مدرن است. جایی که انسانی از فرط ناامیدی و بی کسی تصمیم به قتل خود می‌گیرد. امروزه بر حسب آمار، خودکشی سومین دلیل مرگ در جهان شناخته شده است. در حالی که برعکس ظاهر ترسناک و پیچیده این پدیده، یک امید، حمایت و شادی کوچک می‌تواند فرد را از خودکشی و مرگ حتمی نجات دهد. اغلب افراد قبل از اقدام جدی به خودکشی علائم و نشانه‌هایی بروز می‌دهند که درخواست کمکی به صورت ناخودآگاه است. با شناختن این علائم می‌توانید به عزیزان خود که در یک قدمی خودکشی و مرگ هستند، کمک کنید. در ادامه این مقاله به بررسی خودکشی و علائم آن می‌پردازیم.

منبع : 

علائم خودکشی

نشانه های هشداردهنده خودکشی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

چه کسانی بیشتر در معرض خطر خودکشی قرار دارند؟

برخی از افراد امکان بیشتری دارد که اقدام به خودکشی کنند. این افراد عبارتند از:

1. علائم خودکشی | افراد درگیر افسردگی

شاید بتوان با اطمینان کامل گفت تمام افرادی که دست به خودکشی می‌زنند افسردگی خفیفی در گذشته داشته‌اند که درمان نشده و حالا مثل یک هیولا زندگی فرد را درگیر خودش کرده است. این هیولای افسردگی قدرت تصمیم گیری درست را از فرد می‌گیرد و او را مدام وادار به تفکر درباره خودکشی یا آسیب زدن به خود می‌کند. یه این دلیل که افسردگی در افرادی که خودکشی می‌کنند شایع است، پس تمام این افراد علائم افسردگی را از خود نشان می‌دهند. افسردگی بیماری کوچکی نیست و حتما نیاز به درمان توسط روان درمانگر دارد. برای آشنایی بیشتر با علائم افسردگی کلیک کنید.

2. افراد درگیر بیماری

افرادی که درگیر بیماری‌های جسمی غیر قابل درمان و یا مبتلا به بیماری‌های روانی مثل اسکیزوفرنی، دو قطبی، اختلال شخصیت مرزی و اضطراب و… هستند بیشتر در معرض خطر اقدام به خودکشی قرار دارند.

تماس با مشاور

3. بیماران معتاد

اعتیاد به الکل، مواد مخدر، داروهای آرام بخش و حتی اعتیاد به قمار زمینهای جدی برای خطر اقدام به خودکشی‌اند.

4. علائم خودکشی | کسانی که شاهد خودکشی بوده اند

 در اصطلاح به افرادی که شاهد خودکشی دیگران بوده‌اند، بازماندگان خودکشی می‌گویند. این مشاهده ممکن است مستقیم باشد یا صرف شنیدن خبر خودکشی یکی از عزیزان فرد شکل گیرد.

5. آن‌هایی که سابقه خودکشی داشته اند

 به طور کلی خودکشی‌های ناموفق قبلی زمینه را برای خودکشی قطعی در دفعات بعد مهیا می‌کند. پس این افراد باید تحت مراقبت و توجه ویژه قرار گیرند.

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی شدید | بهترین راه درمان افسردگی چیست؟

 

نشانه ها و علائم خودکشی

افرادی که قصد خودکشی دارند، علائم و نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهند که به شرح زیر می‌باشد:

1. نشانه های کلامی

کلمات و صحبت‌های فردی که تصمیم به خودکشی دارد، بهترین سرنخ برای اطرافیان است. این فرد معمولا از مرگ و مسائل مربوط به آن زیاد صحبت می‌کند. ممکن است از بقیه بپرسد که اگر او نباشد چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؟ یا با بقیه خدافظی کرده و به آن‌ها وصیت کند و وسایلش را ببخشد.

2. علائم خودکشی | تغییرات ناگهانی خلق

ممکن است فرد به حد زیادی مهربان شود و شروع به بخشش اموالش کند یا خشمگین شود و خود را قربانی تصور کند. به دیگران به چشم ظالم بنگرد و آن‌ها را مقصر تصمیمی که گرفته بداند. بی قراری در این افراد نیز مشهود است. اکثرا خواب نامنظمی دارند و اضطراب زیادی در وجودشان دیده می‌شود.

3. رفتار های مایل به خودکشی

معمولا افرادی که قصد خودکشی دارند، سرچ‌های زیاد درباره خودکشی و روش‌های متعدد انجام آن می‌کنند. همچنین معمولا به دنبال وسایل خطر آفرین می‌گردند. 

 

اگر شما تصمیم به خودکشی گرفته اید

وجود هیچ آدمی در این دنیا بی حکمت نیست. به اطرافیان خود فکر کنید؛ به آدم‌هایی که شما را دوست دارند، به آرزوها، هدف‌ها و استعدادهایتان بیاندیشید. شما حتما روی زمین ماموریت‎های زیادی دارید وگرنه هرگز آفریده نمی‎شدید.
دست بردارید از این که می‌گویید ای کاش هیچ وقت به دنیا نمی‌آمدم .شما شخصی ارزشمند هستید و دیگران هم حتما روزی به این موضوع پی خواهند برد. فرصت زندگی فقط یک بار به آدم‌ها داده می‌شود پس این فرصت را ساده نفروشید.

راه‌های خودکشی اصلا ساده نیستند و هیچ راه بدون درد و قطعی برای خودکشی وجود ندارد. اکثر افراد در لحظات آخر پشیمان می‌شوند ولی راه برگشتی وجود ندارد. مرگ به هیچ وجه پایان راه و راه خلاصی نیست، تجربه‌های نزدیک به مرگ می‌گوید آدم‌هایی که با خودکشی می‌میرند در دنیای بعدی تا ابد در حصار تنهایی و افسردگی گیر می‌کنند. در این دنیا همیشه راه حل و روزهای خوبی هست و همیشه بعد از هر سختی آسانی می‌آید.
با یک مشاور تماس بگیرید یا با آدم‌های دیگر حرف بزنید. مطمئن باشید وجود شما حداقل برای یک نفر مهم است پس به خاطر او از تصمیم خود دست بردارید.

 

علائم خودکشی | در مواجهه با فردی که قصد خودکشی دارد، چه باید کرد؟

اگر در اطراف شما فردی هست که متوجه نشانه‌های خودکشی در او شده‌اید، باید اقداماتی را برای نجاتش انجام دهید. این کارها عبارتند از:

کارهایی که نباید انجام دهید

در قدم اول باید تهدید به خودکشی را جدی بگیرید و آن را به منزله درخواست برای کمک تلقی کنید. بدترین واکنش به ابراز فکر خودکشی توسط یک عضو خانواده، یک واکنش احساسی با گفتن جملاتی از قبیل “این حرف‌ها رو نزن” یا “به این چیزها فکر نکن” یا “به زودی از سرت می‌افتد” و این قبیل صحبت‌هاست.
انگ دیوانه یا آدم ضعیف را به او نزنید و به هیچ وجه حتی به شوخی جملات منفی به او نگویید. مشکل او را جدی بگیرید، مسئله شاید برای شما کوچک باشد اما برای خودش بسیار جدی و پراهمیت است. 

کارهایی که باید انجام دهید

بهترین راه همدلی و نصیحت نکردن است. با او حرف بزنید و گوش شنوایش باشید. واکنش بدی نشان ندهید. دیدگاهش را نسبت به روان درمانگری بپرسید و با موافقت خودش به روانشناس زنگ بزنید یا به مطب دکتر بروید.

 

سوالات متداول

_خودکشی چه علائمی دارد؟

معمولا افرادی که قصد خودکشی دارند، تغییرات خلقی عمیقی از خود نشان می‌دهند و از مرگ و نبودن در دنیا نیز بسیار صحبت می‌کنند.

_آیا خودکشی جنون آنی است ؟

معمولا فردی که خودکشی می‌کند حداقل یک ماه گذشته به این موضوع فکر کرده و علائمی بروز داده است. اما در برخی از بیماران خاص روانی نیز ممکن است در اثر پیامدهای بیماری همچون توهم اقدام به خودکشی کنند.

_کدام راه خودکشی درد کمتری دارد؟

هیچ راهی بدون درد نیست. بر خلاف تصور عموم که خوردن قرص را راحت می‌دانند، این کار یکی از دردناک‌ترین راه‌ها برای خودکشی است جوری که انگار تمام اندام‌های درونی به حالت سوزش می‌افتند. پس اگر قصد اجرا کردن تصمیم خودتان را دارید، حتما مشاوره تلفنی دریافت کنید، مطمئن باشید ضرری نخواهید کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم خودکشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : علائم خودکشی



:: برچسب‌ها: علائم خودکشی ,
:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی بجنورد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره بجنورد

مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی حامی _ بجنورد، خ طالقانی، کوچه گل پامچال، بن بست اول، سمت راست

3- مرکز مشاوره پیوند فرهیختگان _ میدان کارگر، به طرف چهارراه باسکول ، ابتدای خ حسینی معصوم ، بین ۲۱ و۲۳

4- مرکز مشاوره روانشناسی نوید زندگی _ خیابان طالقانی، کوچه گرمه ای نبش بن بست اول مجتمع پزشکی جهانگیری

5- مرکز مشاوره روانشناسی دانشگاه _ خراسان شمالی، بجنورد، کیلومتر ۴ جاده اسفراین، دانشگاه بجنورد

6- مرکز مشاوره روانشناسی سمن _ خراسان شمالی، بجنورد، خ طالقانی، کوچه گل پامچال، بن بست اول، سمت راست

 

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی بجنورد

 


:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره بجنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی زاهدان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان

مرکز مشاوره زاهدان

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی هم اندیش _   زاهدان خیابان امیرالمومنین ۸

3- مرکز مشاوره همدلان _ میدان مشاهیر، ساختمان پزشکان مشاهیر، طبقه سوم

4- مرکز مشاوره شمیم _ تقاطع امیرکبیر، ثاراله، روبه‌روی ثاراله ۱۹

 

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی زاهدان



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره زاهدان ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسیاری از والدین در جلسات مشاوره کودک اذعان می‌کنند که فرزندشان رفتار گاز گرفتن را انجام می‌دهد و همواره به دنبال پی بردن به علل این رفتار هستند. می‌توان گفت تقریباً یک چهارم کودکان رفتار گاز گرفتن را در سنین یک تا سه سالگی نشان می‌دهند اما آنچه که اهمیت دارد این است که شما ابتدا متوجه شوید که این رفتار به چه دلیل انجام می‌گیرد و چه عواملی باعث تکرار این رفتار می‌شود؟ اگر کودکتان رفتارهای گاز گرفتن‌ را برای آگاهی از نتیجه و پیامد این رفتار انجام می‌دهد و یا به دلیل احساس درد ناشی از دندان درآوردن گاز می‌گیرد؛ جای نگرانی وجود ندارد اما اگر گاز گرفتن به دلیل احساس ناراحتی و خشم باشد نیاز به بررسی‌های بیشتر وجود دارد. با این حال شناسایی علل رفتار و راهکارهای مدیریت آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین اقدام را برای فرزندتان انجام دهید.

منبع : 

گاز گرفتن کودک

علل و روش های کاهش گاز گرفتن کودک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

دلایل گاز گرفتن کودک

یکی از نکاتی که باعث نگرانی والدین در مورد رفتار گاز گرفتن کودکشان می‌شود این است که آن‌ها گاز گرفتن را به پای خشونت در کودک یا آسیب زدن عمدی به دیگران می‌گذارند. متخصصان معتقدند اکثر دلایلی که برای گاز گرفتن در کودک مطرح می‌شود، پرخاشگرانه نیستند و کودک تا حدودی از میزان دردی که در طرف مقابل ایجاد می‌کند، بی‌خبر است.

اگر احساس می‌کنید گاز گرفتن در کودک شما به‌قصد پرخاش یا آسیب زدن به دیگران انجام می‌شود یا به هر دلیل دیگری فکر می‌کنید این رفتار چندان عادی نیست، بهتر است با یک مشاور در این باره صحبت کنید تا با انجام بررسی‌های بیشتر نسبت به علت و راه‌های از بین بردن این رفتار در فرزندتان آگاهی پیدا کنید. برخی از دلایل گاز گرفتن کودک شامل موارد زیر می‌باشند.

دندان درآوردن

دندان درآوردن در کودکان مرحله‌ای از رشد است که با درد و ناراحتی بسیاری همراه است. گاز گرفتن در کودکان می‌تواند راهکاری برای کاهش درد ناشی از التهاب لثه‌ها و دندان درآوردن باشد.

تماس با مشاور

کشف دنیای اطراف از دلایل گاز گرفتن کودک

در نخستین سال‌های زندگی، نوزادان هر چیزی که برای اولین بار می‌بینند را وارد دهانشان می‌کنند. در حقیقت آن‌ها می‌خواهند از این طریق به شناسایی دنیای پیرامونشان بپردازند. رشد منطق در این کودکان هنوز به درجه‌ای نرسیده است که متوجه باشند برای حفاظت از خود، هر چیزی را داخل دهانشان نگذارند. گاز گرفتن در این مرحله از زندگی، می‌تواند به دلیل تمایل آن‌ها برای شناسایی پدیده‌های اطرافشان باشد.

مشاهده عکس‌العمل‌ها

کودکان هر رفتاری را در موقعیت‌های متفاوت انجام می‌دهند تا به این نتیجه برسند که رفتارشان چه واکنشی در دیگران ایجاد می‌کند. آن‌ها ممکن است گاز گرفتن را با والدین یا خواهر و برادرها امتحان کنند و سپس این کار را در مورد دوستان و همبازی‌ها نیز انجام دهند. کودک در حال کشف این مسئله است که گاز گرفتن در شرایط مختلف یا گاز گرفتن افراد مختلف، چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت. در واقع کودکان از این طریق خزانه رفتاری خود را شکل می‌دهند.

داشتن احساس ناراحتی از دلایل گاز گرفتن کودک

هیجانات ناراحت‌کننده یا عصبانیت و دفاع از خود در کودکان، به این خاطر که هنوز توانایی کلامی در آن‌ها به حد کافی رشد نکرده است و نمی‌توانند منطقی رفتار کنند، ممکن است به شکل گاز گرفتن یا کتک زدن بروز پیدا کند. آن‌ها احتمال دارد که دوست خود را گاز بگیرند تا به او بفهمانند که می‌خواهند تنها باشند یا ممکن است خواهرشان را به این خاطر که عروسک او را برداشته گاز بگیرند. این نخستین راهی است که ازنظر کودک برای رسیدن به هدف می‌بایست صورت بگیرد.

اگر کودک شما علی‌رغم اینکه سنش بالاتر رفته و می‌تواند پخته‌تر عمل کند، همچنان به گاز گرفتن برای تخلیه خشم و ناراحتی ادامه می‌دهد، بهتر است برای جلوگیری از گسترش رفتارهای پرخاشگرانه در وی با یک مشاور در زمینه کودک صحبت کنید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

 

راهکارهایی برای از بین بردن رفتار گاز گرفتن در کودکان

پیدا کردن دلیل گاز گرفتن کودک

اولین قدم برای از بین بردن رفتار گاز گرفتن در کودک این است که بفهمید چرا کودک گاز می‌گیرد؟ گاز گرفتن به دلیل دندان درآوردن یا شناسایی محیط اطراف معمولاً به‌صورت خودبه‌خود برطرف می‌شوند؛ اما گاز گرفتن به‌قصد مشاهده واکنش دیگران یا پرخاشگری، درصورتی‌که با واکنش مناسب مواجه نشود، آسیب‌رسان خواهد بود.

برای اینکه بتوانید علت را پیدا کنید، باید به‌دقت رفتار کودک را زیر نظر بگیرید و به این سؤالات پاسخ دهید.

  • کودک در چه مواقعی گاز می‌گیرد؟ (چه زمان‌هایی این رفتار در وی بیشتر یا کمتر می‌شود؟)
  • دقیقا پیش از گاز گرفتن چه اتفاقی افتاده است؟
  • پس از گاز گرفتن چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از اینکه جواب این سؤالات را پیدا کنید، بهتر می‌توانید راجع به دلایل این رفتار در کودکتان تصمیم بگیرید.

تشویق به استفاده از راهبردهای مناسب‌تر

درصورتی‌که احساس می‌کنید گاز گرفتن در فرزندتان به دلیل پرخاشگری یا ناتوانی در بیان احساسات ایجاد می‌شود سعی کنید استفاده از راهبردهای مناسب‌تر را به او آموزش دهید. این آموزش می‌تواند به این صورت باشد که او را برای بیان احساسات به‌جای گاز گرفتن یا کتک زدن تشویق کنید.

درصورتی‌که احساس می‌کنید نیاز دارید برای آموزش راهبردهای مناسب‌تر به کودکتان از یک مشاور کمک بگیرید، حتماً این کار را انجام دهید. بسیاری از انسان‌ها حتی تا سنین بزرگ‌سالی نیز تکنیک‌های مدیریت احساسات یا ابراز وجود را نمی‌دانند.

اختصاص زمان به کودک

یکی از انگیزه‌های کودکان برای گاز گرفتن، جلب‌توجه والدین است. بهتر است همواره به کودکتان توجه کافی داشته باشید تا او برای به دست آوردن توجه شما به سراغ رفتارهایی مثل گاز گرفتن نرود.

عدم پاسخ به رفتار گاز گرفتن کودک

یک اصل کلی در تربیت کودکان این است که اگر می‌خواهید رفتاری تکرار نشود نسبت به آن بی‌توجه باشید و یا پیامد منفی و جدی را برای کودک در نظر بگیرید. این پیامد می‌تواند اخم کردن، بی‌توجهی به رفتار یا هر چیز ساده دیگری باشد. نیازی نیست از تنبیه‌های جدی علیه کودک استفاده کنید.

به همین میزان که رفتار گاز گرفتن در کودک را بی‌پاسخ می‌گذارید بهتر است رفتارهای مثبت وی را تقویت کنید و پاداش دهید. برای مثال اگر کودکتان به‌جای گاز گرفتن، دلیل ناراحتی خود را بیان کرد، او را تشویق کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

آیا گاز گرفتن در کودک رفتار عادی است؟

در یک بازه سنی مشخص در اکثر کودکان این رفتار قابل‌مشاهده است و پس از مدتی نیز پایان خواهد یافت اما بهتر است راجع به دلیل این رفتار در کودکتان اطلاعاتی را به دست آورید.

چطور می‌توانم عادت گاز گرفتن را در فرزندم از بین ببرم؟

دلایل گاز گرفتن را در کودکتان پیدا کنید و با توجه به دلایل برای رفع آن برنامه‌ریزی کنید. تقویت رفتارهای جایگزین مثل بیان احساسات یا بی‌توجهی به رفتار گاز گرفتن مهم‌ترین راهکارها می‌باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

مننبع : گاز گرفتن کودک



:: برچسب‌ها: گاز گرفتن کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان واژینیسموس موضوعی است که در صورت ابتلا به این اختلال ‌باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در نظر داشته باشید که واژینیسموس بیماری نیست که به‌خودی‌خود بهبود پیدا کند و بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه شما و همسرتان ایجاد نماید. بسیاری از افراد به دلیل احساس خجالت و شرم از بیان این بیماری و یا به دلیل ناآگاهی نسبت به اینکه آن‌ها به یک کژکاری جنسی مبتلا هستند، برای درمان واژینیسموس اقدامی انجام نمی‌دهند. در حالی که این مشکل قابل درمان است و با بهبود آن می‌توانید رابطه جنسی عالی را با همسر خود تجربه نمایید. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به اختلال واژینیسموس و همین‌طور روش‌های مختلفی که برای درمان آن وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

منبع : 

درمان واژینیسموس

بهترین روش های درمان واژینیسم

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس یا واژینیسم که به آن ترس از دخول نیز گفته می‌شود نام یک اختلال جنسی نسبتاً رایج در میان خانم‌ها است. اصلی‌ترین نشانه این بیماری این است که به دلیل انقباض غیرطبیعی عضلات واژن در خانم‌ها امکان برقراری رابطه جنسی از بین می‌رود و یا این رابطه با درد بسیاری برای خانم همراه خواهد بود.

واژینیسموس می‌تواند با دلایل مختلفی ایجاد شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضطراب و نگرانی از برقراری رابطه جنسی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید انقباض عضلات یکی از نشانه‌های اضطراب است و به همین خاطر ترس از برقراری رابطه جنسی به هر دلیلی، می‌تواند باعث انقباض واژن و ناتوانی فرد در برقراری رابطه جنسی شود.

 

بیشتر بخوانید : واژینیسموس | ترس از دخول | نشانه ها و علت بیماری واژینیسموس چیست

 

تماس با مشاور

بی‌توجهی به درمان واژینیسموس

همان‌طور که گفته شد دلایلی همچون خجالت و یا ناآگاهی از وجود چنین اختلالی معمولاً باعث خواهد شد که فرد برای درمان واژینیسموس اقدامی انجام ندهد. علاوه بر این ممکن است برخی از خانم‌ها این تصور را داشته باشند که در صورت بی‌توجهی به این موضوع به‌تدریج بهبود پیدا خواهند کرد. این درحالیست که واژینیسموس یک اختلال در کارکرد جنسی می‌باشد و معمولاً به دلیل اضطراب روانی بالا یا وجود مشکلات فیزیولوژیک ایجاد شده و درنتیجه به‌خودی‌خود قابل‌درمان نیست. بی‌توجهی به درمان این بیماری می‌تواند مشکلات جانبی بسیاری را به همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از

_باقی ماندن این اختلال در فرد

_لذت نبردن از رابطه جنسی

_بروز مشکلاتی در رابطه جنسی با همسر که می‌تواند ارتباط عاطفی و زندگی مشترک شما را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

_افزایش احتمال بروز خیانت از جانب همسر به دلیل ناتوانی در برقراری رابطه جنسی

_بروز بیماری‌های روحی به دلیل مشکلاتی که به دنبال این اختلال برای فرد ایجاد می‌شوند.

_با افزایش سن توانایی انعطاف‌پذیری و بهبود عضلات بدن نیز کاهش پیدا کرده و این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در درمان فرد ایجاد نماید.

 

نقش مردان در درمان واژینیسموس

اگرچه واژینیسموس یک بیماری زنانه است بااین‌حال مردان به‌عنوان شریک جنسی، نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری دارند. همان‌طور که گفته شد اصلی‌ترین علت بروز واژینیسموس اضطراب فرد از برقراری رابطه جنسی است. این اضطراب معمولاً با تصوراتی نظیر دردناک بودن رابطه جنسی، احساس خجالت از برقراری چنین رابطه‌ای و یا تداعی خاطرات تلخ درزمینهٔ مسائل جنسی ایجاد می‌شود. درصورتی‌که مردان بتوانند پیش از برقراری رابطه جنسی از طریق راهکارهایی مانند پیش نوازی به همسر خود آرامش داده و او را به لحاظ روانی و جسمی برای برقراری رابطه جنسی آماده کنند، کمک شایانی به درمان واژینیسموس در همسر خود داشته‌اند.

به خاطر داشته باشید همسر شما عمداً و یا به دلیل بی‌علاقگی به شما از رابطه جنسی گریزان نیست بلکه او دچار یک مشکل جدی است و به کمک شما برای بهبود در این زمینه نیاز دارد. بدرفتاری با همسر و یا تحت‌فشار گذاشتن وی برای برقراری رابطه جنسی صرفاً باعث وخامت اوضاع خواهد شد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی آگاهی خود را درزمینهٔ نیازهای جنسی زنان افزایش دهید.

 

روش‌های درمانی برای واژینیسموس

روش‌های مختلفی برای درمان واژینیسموس وجود دارد که برخی از آن‌ها به درمان مشکلات فیزیولوژیک و برخی دیگر به بررسی مشکلات روان‌شناختی در فرد می‌پردازند. گاهی نیز ممکن است فرد به استفاده از هر دو جنبه درمانی نیاز داشته باشد. درصورتی‌که نشانه‌های اختلال واژینیسموس را در خود یا فردی دیگر مشاهده می‌کنید، بهتر است برای دریافت تشخیص قطعی و شروع درمان به یک متخصص مراجعه نمایید. در ادامه مهم‌ترین روش‌های درمان را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

1. روان‌درمانی

درصورتی‌که دلیل ناتوانی فرد در برقراری رابطه جنسی اضطراب باشد، درمان‌های روان‌شناختی اصلی‌ترین راهکاری هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند. این درمان‌ها معمولاً شامل دو بخش خواهد بود. در قسمت اول با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر آرام‌سازی به فرد آموزش داده می‌شود که کنترل عضلات خود را در دست داشته باشد و درنتیجه از انقباض عضلات واژن جلوگیری کند. در قسمت دوم و درصورتی‌که احساس شود مشکلات فرد ریشه در باورها و افکار اشتباه دارد، به وی کمک می‌شود تا با استفاده از جلسات روان‌درمانی افکار ناکارآمد را کنار گذاشته و باورهای مناسب‌تری را جایگزین نماید. ازجمله این باورها می‌توان به احساس گناه از برقراری رابطه جنسی و یا ترس شدید از بارداری اشاره کرد.

روانشناسان می‌توانند با ترتیب دادن جلسات مشترک با زوجین اطلاعات آقایان را نیز در ارتباط با واژینیسم و راه‌های از بین بردن این بیماری افزایش دهند و راهکارهای مناسبی را درزمینهٔ شیوه برقراری ارتباط جنسی یا پوزیشن‌های مناسب برقراری رابطه برای بهبود واژینیسم ارائه دهند. برای شروع درمان و دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

2. درمان واژینیسموس | استفاده از دستگاه RF

یکی از درمان‌های فیزیولوژیک برای بهبود واژینیسم استفاده از دستگاه RF است. این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیس، تغییراتی را در عضلات واژن ایجاد کرده و از این طریق مانع انقباض آن‌ها یا به‌عبارت‌دیگر ایجاد واژینیسم خواهد شد.

3. استفاده از تمرینات کگل

کگل نام تمریناتی است که برای تقویت عضلات کف لگن و واژن استفاده می‌شود. انجام مرتب این تمرینات میزان اراده فرد در کنترل وضعیت عضلات واژن را افزایش می‌دهد و از این طریق او می‌تواند مانع انقباض بیش‌ازحد عضلات واژن شود.

4. تزریق بوتاکس

بوتاکس نام ماده‌ای سمی است که معمولاً برای شل شدن و کاهش انقباضات عضلانی از آن استفاده می‌شود. در مواردی که فرد دچار واژینیسم شدید باشد، می‌توان با تزریق این ماده به عضلات واژن برای مدتی مانع انقباض آن‌ها شد.

5. درمان واژینیسموس | ژل لوبریکنت

ژل لوبریکنت نام دارویی است که باعث مرطوب شدن بیشتر واژن و بهبود کیفیت رابطه جنسی خواهد شد. معمولاً در افرادی که اولین رابطه جنسی را تجربه می‌کنند و از این ارتباط  واهمه دارند یا در برخی شرایط دیگر می‌توان از این ژل برای کاهش انقباضات واژن نیز استفاده کرد.

 

سؤالات متداول

1.برای درمان واژینیسموس باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟

درمان واژینیسموس دارای دو بعد روان‌شناختی و فیزیولوژیک است. به همین خاطر متخصصین روانشناسی و زنان به‌عنوان تیم درمانی برای بهبود این شرایط عمل می‌کنند.

2.چه روش‌های روان‌شناختی برای درمان واژینیسم وجود دارد؟

درمان روان‌شناختی واژینیسم شامل دو بخش است که دریکی از آن‌ها بر افکار منفی و ناکارآمد بیمار راجع به رابطه جنسی تمرکز می‌شود و در بخش دوم با استفاده از تمرینات آرام‌سازی به فرد کمک می‌شود تا کنترل عضلات خود را در دست بگیرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان واژینیسموس می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : درمان واژینیسموس



:: برچسب‌ها: درمان واژینیسموس ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اعتیاد به الکل که به الکلیسم معروف است هنگامی رخ می‌دهد که افراد بیش از اندازه این ماده را مصرف می‌کنند. در واقع نوشیدن محصولات حاوی الکل، به دلیل آسیب‌های جسمی و روحی که در فرد ایجاد می‌کند بسیار مخرب بوده و آسیب رسان است. این آسیب در زمان وابستگی به آن، چندین برابر می‌شود زیرا بدن از نظر جسمی و روحی به الکل اعتیاد پیدا کرده است و در نهایت فرد مجبور به مصرف زیاد آن می‌شود. متاسفانه امروزه اعتیاد به الکل در بین جوانان بسیار شایع شده است و بسیاری از خانواده‌ها نگران آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از آن هستند. با آگاهی از نشانه‌ها و عوارض اعتیاد به الکل، می‌توانید گامی در جهت ترک آن بردارید.

منبع : 

اعتیاد به الکل

علل اعتیاد به الکل 

دلایل اعتیاد به الکل

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

الکل چیست؟

الکل نوشیدنی است که انواع مختلفی داشته و از تقطیر مواد خوراکی نظیر گندم، برنج، میوه ها و سبزیجات و … حاصل می‌گردد. بنابراین برای تولید این نوشیدنی‌های روان گردان مواد خوراکی نام برده شده را بخار و تقطیر می‌کنند.

این نوشیدنی را نوعی روان گردان می‌دانند زیرا بیشتر روان افراد را درگیر می‌کند. این دگرگونی روان با حرکات عجیب و رفتارهای غیر معقول فرد همراه است که در ادامه بیشتر درباره عوارض اعتیاد الکل صحبت می‌کنیم:

انواع نوشیدنی های الکلی

1. آبجو که میزان الکل آن به ۶ الی ۹ درصد می‌رسد.

تماس با مشاور

2. نوشیدنی‌های تقویتی که الکل دارند و معمولا میزان الکل آن‌ها به ۱۸ الی ۲۰ درصد می‌رسد.

3. شراب که دارای ۲۱ الی ۴۱ درصد الکل است.

4. نوشیدنی‌هایی نظیر جین، ودکا و ویسکی که دارای بیشترین میزان الکل هستند و الکل درون آن‌ها ۴۰ الی ۵۰ درصد می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

اعتیاد به الکل

اعتیاد به نوشیدنی‌های الکلی وقتی رخ می‌دهد که بدن فرد مصرف کننده مقاوم شده و از لحاظ احساسی و جسمی به آن وابستگی پیدا می‌کند. بروز این وابستگی، زمینه‌ای برای شکل گیری ناهنجاری‌های مختلفی بوده و حتی خطر مرگ برای مصرف کننده را نیز دارد به همین خاطر فرد درگیر باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ترک الکل اقدام نماید.

 

نشانه های اعتیاد به الکل

تشخیص دقیق اینکه شخص به الکل اعتیاد پیدا کرده است یا خیر، باید توسط متخصص و روانشناس این حوزه تایید گردد. البته شما نیز با دیدن چند نشانه می‌توانید به این اعتیاد پی ببرید. نشانه‌های اعتیاد به نوشیدنی ‌های الکلی عبارتند از:

1. شخص درگیر، تمایلی به حضور در مجالسی که الکل سرو نمی‌شود نداشته و بالعکس در مجالسی که الکل وجود دارد با رغبت تمام حضور پیدا می‌کند.

2. نشانه دیگر مصرف بالا الکل این است که فرد حتی در مکان‌های ممنوعه نظیر داخل خودرو نیز از مصرف آن دست بر نمی‌دارد.

3. در زمان‌های غیر معقول الکل مصرف می‌کند. برای نمونه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، همراه وعده‌های اصلی غذا و پیش از خوابیدن.

5. مصرف کننده الکل معمولا به افسردگی دچار می‌شود.

6. در طول روز مدام می‌خواهد استراحت کند.

 

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور | آشنایی با انواع ماده های اعتیاد آور 

 

عوارض اعتیاد به الکل

به محض نوشیدن الکل از آنجایی که مایع است به خون وارد شده و موجب آسیب به اکثر قسمت‌های بدن می‌شود به همین خاطر مصرف کننده علاوه بر آسیب‌های روانی شاهد آسیب‌های شدید جسمانی نیز خواهد بود. برخی از عوارض مصرف الکل عبارتند از:

_ بروز بیماری‌های جسمی نظیر سرطان، حملات قلبی، اختلالات لوزالمعده و…

_ عدم تسلط بر حرکات و احساسات

_ مشکل در بینایی و دید تار

_ اثرات منفی بر مخچه

_ سردرد و حالت تهوع

_ مشکل در تکلم

_ افزایش دمای بدن

_ افزایش اسید معده

_ افزایش خشونت

_ کند شدن حافظه

_ افسردگی

 

راهکارهای رهایی از مصرف بیش از حد الکل

برای ترک اعتیاد به الگل راهکارهایی وجود دارد که عبارتند از:

1. رجوع به روانشناس ماهر در حوزه ترک اعتیاد

مصرف الکل مانند گل و شیشه به خاطر روان گردان بودنش، به صحبت و راهنمایی روانشناس احتیاج دارد. به همین خاطر در بسیاری از کشورها مصرف کنندگان و افرادی که اعتیاد شدید به الکل دارند را به مراکز روان درمانی می‌فرستند. در واقع روانشناس به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به دیگران “نه” بگویید و سلامت خود را به خطر نیندازید.

2. رجوع به مراکز درمانی تخصصی 

متخصصان برای رهایی از یک ماده اعتیادآور روشی که در نظر می‌گیرند که شامل سم زدایی و تجویز چند دارومی‌باشد. تنها مراکز درمانی استاندارد و بیمارستان‌ها مجاز به انجام سم زدایی هستند. با این کار باعث خروج مواد زیان آور از بدن شده و اعتیاد جسمی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این دو راهکار موجب ترک آسان تر روحی و جسمی اعتیاد به الکل می‌شوند و موجبات ترک موفقیت آمیز را فراهم می‌کنند.

 

سوالات متداول

_ چه مسائلی موجب گرایش افراد به الکل می شود؟

علت خاصی را در گرایش به الکل نمی‌توان نام برد ولی معمولا مواردی نظیر فرار ظاهری از مشکلات، افسردگی، انواع اختلالات … در این امر دخیل هستند.

_ آیا اعتیاد به الکل خطر مرگ دارد؟

بله متاسفانه مصرف بیش از حد آن موجب اوردوز، سکته و… شده و خطر مرگ را به همراه دارد. بنابراین توصیه می شود حتما برای درمان مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : اعتیاد به الکل



:: برچسب‌ها: اعتیاد به الکل ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی زنجان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی زنجان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی زنجان

آدرس بهترین مشاور زنجان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی زنجان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی زنجان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی زنجان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی زنجان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی زنجان | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی زنجان

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره آنیسا _ چهارراه سعدی – کوچه قلعه – ساختمان شفا – طبقه ۵

3- مرکز مشاوره روانشناسی افق _ میدان‌انقلاب، پشت سینما قدس سابق، کوچه جاوید، ساختمان پارس، طبقه۲، واحد ۱۲

4- مشاوره روانشناسی آسمان _ خ شیخ فضل الله، روبروی دارالقران

5- مرکز مشاوره روانشناسی نیک _ دروازه رشت، اول خیابان صفا، بن بست ثمین تاب، ساختمان ۲۳ ، طبقه ۲ غربی

6- مرکز مشاوره روانشناسی برهان _  سعدی وسط کوچه قدیر پلاک ۱/۱ واحد ۱۰

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی زنجان



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی شهرکرد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد

مرکز مشاوره شهرکرد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی شهرکرد

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی امید _ شهرکرد، خیابان کاشانی، نبش میدان آیت الله دهکردی (دانشگاه) ساختمان کهکشان، طبقه اول

3- مرکز مشاوره غلام رضا رئیسی _ شهرکرد، میدان ارتش، جنب اداره آموزش پرورش ناحیه

4- مرکز مشاوره مهر _ ۱۲محرم جنوبیف ساختمان پزشکان طبقه ۳

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره شهرکرد



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره شهرکرد ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افسردگی فصلی یکی از انواع افسردگی است که بیشتر با شروع شش ماهه دوم سال و کاهش میزان نور خورشید بروز پیدا می‌کند. بااین‌حال نوع نادرتری از افسردگی فصلی نیز در فصل تابستان ایجاد خواهد شد. می‌توان گفت که بسیاری از نشانه‌های این اختلال با اختلال افسردگی عمده یکسان است و تنها چیزی که بین آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند این است که افسردگی‌های فصلی معمولاً با شروع فصل خاصی ایجاد خواهند شد و پس‌ازآن نیز از بین خواهند رفت. با توجه به تأثیری که ابتلای به افسردگی فصلی در توانایی کار و لذت بردن فرد از محیط اطراف باقی خواهد گذاشت بهتر است برای درمان این اختلال از یک مشاور کمک بگیرید و یا نکاتی را برای پیشگیری از بروز آن آموزش ببینید. ما نیز در این مطلب راجع به افسردگی فصلی، علل و راه‌های درمان آن صحبت خواهیم کرد.

منبع : 

افسردگی فصلی

بهترین راه مقابله با افسردگی فصلی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

تعریف افسردگی فصلی

افسردگی فصلی که به‌اختصار SAD نامیده می‌شود یکی از انواع بیماری افسردگی عمده است که در برخی از فصول خاص سال به‌ویژه پاییز و زمستان اتفاق خواهد افتاد. میزان شیوع این اختلال در ساکنین کشورهایی که از خط استوا دور هستند بیشتر خواهد بود زیرا یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای بروز این اختلال در نظر گرفته می‌شود کاهش میزان نور است که این مسئله در این کشورها بیش از سایرین دیده می‌شود.

 

نشانه‌های افسردگی فصلی

نشانه‌های افسردگی فصلی تفاوت چندانی با نشانه‌های اختلال افسردگی عمده ندارد و با توجه به اینکه یکی از زیرشاخه‌های اختلال افسردگی است این موضوع چندان دور از انتظار نخواهد بود. بااین‌حال برخی از نشانه‌های افسردگی نظیر احساس خستگی و رخوت و یا میل به استفاده از کربوهیدرات‌ها در این اختلال بیش از افسردگی عمده است. در ادامه اصلی‌ترین نشانه‌های افسردگی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

تماس با مشاور

  • اصلی‌ترین نشانه این است که شروع اختلال در فصل مشخصی از سال است و با پایان آن، نشانه‌های افسردگی نیز به‌تدریج کاهش می‌یابند.
  • احساس خستگی و بی انرژی بودن که معمولاً با خوابیدن نیز از بین نمی‌رود
  • افزایش ساعات خواب فرد
  • افزایش اشتها و وزن؛ به‌ویژه تمایل به استفاده از هیدرات‌های کربن
  • در اکثر ساعات روز و تقریباً هرروز فرد احساس دلگیری و غم دارد
  • فعالیت‌ها و موضوعاتی که پیش‌تر برای فرد جالب بوده‌اند جذابیت خود را از دست خواهند داد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که افسردگی‌های فصلی تابستانی معمولاً بیشتر با نشانه‌های اضطرابی همچون کمبود خواب، کاهش اشتها، تحریک‌پذیری و یا احساس اضطراب خود را نشان می‌دهند.

 

علل افسردگی فصلی

دلایل ابتلا به افسردگی فصلی هنوز چندان مشخص نشده است. بااین‌حال برخی فرضیه‌ها دراین‌باره مطرح است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش نور اشاره کرد. ازجمله مهم‌ترین دلایل ابتلا به افسردگی فصلی می‌توان موارد زیر را بیان کرد.

افزایش ملاتونین

ملاتونین یا هورمون تاریکی نام انتقال‌دهنده عصبی است که با تاریک شدن هوا و کاهش میزان نور از مغز فرد ترشح می‌شود و باعث احساس خواب‌آلودگی در وی خواهد شد. با رسیدن به شش‌ماهه دوم سال و کاهش نور خورشید، میزان ملاتونین در بدن فرد بیشتر می‌شود و این عامل می‌تواند باعث احساس خواب‌آلودگی و خستگی شدید شود. با توجه به اینکه احساس خواب‌آلودگی و رخوت از اصلی‌ترین نشانه‌های افسردگی فصلی است روانشناسان معتقدند که کاهش نور و افزایش میزان ملاتونین باعث بروز این بیماری می‌شود.

کاهش سروتونین

برخی پژوهش‌ها نشان داده است که مغز افراد درگیر با افسردگی فصلی مقدار کمتری سروتونین ترشح می‌کند و یا دوام این ماده در بخش‌های مختلف مغز فرد کم است. با توجه به اینکه سروتونین را می‌توان اصلی‌ترین انتقال‌دهنده عصبی در تنظیم خلق فرد دانست کاهش آن می‌تواند ارتباط مستقیمی با ابتلای وی به افسردگی داشته باشد.

علل ژنتیکی و سابقه بیماری

بروز افسردگی فصلی در افرادی که آمادگی ژنتیکی برای ابتلا به این اختلال را دارند به‌مراتب بیش از افرادی است که این زمینه را ندارند. علاوه بر عوامل ژنتیکی سابقه ابتلا به اختلال افسردگی اساسی و یا سایر مشکلات خلقی می‌تواند فرد را درزمینهٔ ابتلا به افسردگی فصلی آسیب‌پذیر نماید.

 

آیا افسردگی فصلی خطرناک است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت این بیماری نمی‌تواند خطر جدی برای فرد ایجاد کند بااین‌حال بزرگ‌ترین آسیب آن این است که باعث کاهش بهره‌وری و توانایی فعالیت فرد می‌شود. علاوه بر این تا زمانی که برای درمان آن اقدام نکنید حالت راجعه داشته و با شروع فصل پاییز و زمستان مجدداً بروز پیدا خواهد کرد. به همین خاطر روانشناسان معتقدند که بهتر است برای درمان این اختلال اقدام نمایید. توجه داشته باشید که به میزانی که شما دوره‌های بیشتری از افسردگی را تجربه کنید احتمال افزایش شدت و بازگشت‌های سریع‌تر این بیماری بیشتر خواهد شد. همچنین طولانی شدن سابقه ابتلا به این اختلال معمولاً با دریافت نتیجه از درمان رابطه عکس دارد. درصورتی‌که احساس می‌کنید توانایی خروج از منزل برای شرکت در جلسات مشاوره را ندارید می‌توانید از مشاوره تلفنی استفاده نمایید.

 

درمان‌های افسردگی فصلی

با توجه به فرضیاتی که در ارتباط با دلایل ابتلا به افسردگی فصلی وجود دارد، درمان‌های مختلفی برای این بیماری تهیه شده است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته تمامی آن‌ها نتیجه‌بخش خواهند بود. با توجه به شرایط هر بیمار و دلایل ابتلای او به این اختلال می‌توان از یکی از این روش‌ها استفاده کرد. برای دریافت درمان افسردگی کلیک کنید.

نوردرمانی

اصلی‌ترین درمان برای اختلال افسردگی فصلی بر اساس قوی‌ترین فرضیه در علل این اختلال یعنی افزایش سطح ملاتونین شکل‌گرفته است. نوردرمانی فرض می‌کند که مشکل اصلی فرد کاهش دریافت نور است و این موضوع باعث افزایش ملاتونین و افسردگی در فرد شده؛ درنتیجه برای درمان از نورهای مصنوعی استفاده می‌شود که فرد در چند نوبت از روز و هر بار برای چند ساعت آن را دریافت کرده و به دنبال دریافت آن میزان ملاتونین و به‌تبع آن افسردگی فرد کاهش می‌یابد.

دارودرمانی

همان‌طور که گفته شد کاهش میزان سروتونین در مغز یکی از دلایل ابتلا به افسردگی فصلی است به همین خاطر معمولاً یکی از درمان‌هایی که برای این اختلال به کار برده می‌شود استفاده از داروهای شیمیایی است که باعث افزایش سطح سروتونین در مغز فرد می‌شوند.

اگرچه استفاده از داروهای اعصاب می‌تواند نشانه‌های اختلال را در فرد کاهش دهد اما به این نکته توجه داشته باشید که این داروها هرگز باعث درمان اختلال فرد نمی‌شوند و همچنین پس از مدتی مغز نسبت به آن‌ها مقاومت پیداکرده و فرد مجبور است برای دریافت نتیجه میزان مصرف را افزایش دهد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که از درمان‌های دارویی در کنار سایر درمان‌ها استفاده شود.

روان‌درمانی

درمان شناختی-رفتاری یکی از انواع روان‌درمانی است که برای اختلال افسردگی فصلی به کار برده می‌شود. در این درمان به فرد کمک می‌شود برخی از رفتارهای مناسب برای بهبود این بیماری نظیر ورزش کردن منظم را در برنامه روزانه خود قرار دهد و علاوه بر این بر افکار و باورهای غلط فرد نیز تأکید داشته و سعی می‌کند تا دیدگاه‌های ناامیدانه را از بین ببرد.

سؤالات متداول

1. افسردگی فصلی چه تفاوتی با افسردگی دارد؟

افسردگی فصلی یکی از انواع اختلال افسردگی اساسی است و تقریباً تمامی نشانه‌های آن را دارد با این تفاوت که این اختلال صرفاً در فصل خاصی شروع شده و پس از آن نیز از بین خواهد رفت.

2. بهترین درمان برای افسردگی فصلی چیست؟

درمان‌های مختلفی همچون نوردرمانی، روان‌درمانی و استفاده از داروها برای درمان این اختلال وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط و نشانه‌های خاص خود و همچنین دلایل بروز می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. بااین‌حال نوردرمانی اصلی‌ترین روش برای درمان افسردگی فصلی است.

3. چرا باید برای درمان افسردگی فصلی اقدام کنیم؟

این اختلال باعث کاهش بهره‌وری و توان فعالیت شما در محیط می‌شود و همچنین باقی ماندن آن می‌تواند باعث شدیدتر شدن سایر دوره‌ها یا شکست درمان باشد. به همین خاطر بهتر است سریع‌تر برای درمان این اختلال اقدام نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : افسردگی فصلی



:: برچسب‌ها: افسردگی فصلی ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشنایی با تست شیشه و راه‌هایی ارزیابی اعتیاد به آن تبدیل به یک دغدغه برای بسیاری از خانواده‌ها شده است. امروزه با توجه به افزایش تولید و پایین آمدن میانگین سنی اعتیاد به این ماده مخدر بسیاری از خانواده‌ها با معضل اعتیاد یکی از اعضا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اگرچه اعتیاد به شیشه نشانه‌هایی را در رفتار فرد باقی می‌گذارد اما بهتر است پیش از برچسب زدن به فرد دراین‌باره برای دریافت تشخیص قطعی از یک روانشناس در حوزه اعتیاد به مواد مخدر کمک بگیرید. بررسی‌های دقیق بالینی و همین‌طور استفاده از تست اعتیاد به شیشه قطعی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به پاسخ در ارتباط با اعتیاد یک فرد است. به همین خاطر ما در این مطلب به بررسی تست اعتیاد به شیشه و راه‌هایی که برای تقلب در این آزمایش وجود دارد خواهیم پرداخت.

منبع : 

تست شیشه

شناخت و جلوگیری از تقلب در تست شیشه

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

ماده مخدر شیشه و نشانه‌های اعتیاد به آن

شیشه نام ماده مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه و از ماده‌ای به نام مت‌آمفتامین ساخته می‌شود. به همین خاطر این ماده در گروه مواد محرک قرار می‌گیرد و استفاده از آن باعث افزایش انرژی و احساس شادمانی در فرد می‌شود. تجربه مجدد این احساس شادمانی یا افزایش انرژی، دلیل و انگیزه‌ای برای مصرف مجدد این ماده و اعتیاد به آن خواهد شد.

استفاده از ماده مخدر شیشه باعث بروز نشانه‌هایی در رفتار فرد می‌شود که برای اطرافیان قابل‌تشخیص بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد اما بااین‌حال با توجه به اینکه این نشانه‌ها می‌تواند به هر دلیل دیگری نیز ایجاد شده باشد، بهتر است پیش از تصمیم‌گیری قطعی ازنظر متخصصین و تست اعتیاد به این ماده مخدر استفاده کنید. شاخص‌ترین نشانه‌های مصرف شیشه عبارتند از:

_کاهش نیاز فرد به خواب و احساس انرژی که با حالت همیشگی فرد متفاوت است

تماس با مشاور

_کاهش اشتها و وزن محسوس در فرد

_افزایش انرژی و احساس سرخوشی که با خلق معمول فرد تفاوت دارد

_پرحرفی و بعضاً پرش افکار در صحبت کردن

_پرخاشگری یا تحریک‌پذیری

 

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به شیشه | نشانه ها و علائم مصرف شیشه 

 

 

تست اعتیاد به شیشه

راه‌های مختلفی برای بررسی اعتیاد به شیشه وجود دارد که با توجه به میزان دقت مورد انتظار، مدت‌زمان مدنظر و همین‌طور وضعیت سلامت فرد و مسائل اقتصادی ممکن است از هریک از آن‌ها استفاده شود. ازجمله رایج‌ترین روش‌ها برای سنجش اعتیاد به شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نمونه ادرار

یکی از کم‌هزینه‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی اعتیاد فرد به شیشه، آزمایش نمونه ادرار است. در این شیوه نمونه‌ای از ادرار فرد برای بررسی ماده مخدر شیشه و یا مواد شیمیایی که در حین تجزیه شیشه در بدن تولید شده است به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. سرعت پاسخ‌دهی در این شیوه در حدود 2 روز پس از انجام آزمایش است.

یکی از محدودیت‌های استفاده از نمونه ادرار برای تست شیشه این است که این تست تنها در صورتی نتیجه مثبت را نشان می‌دهد که حداقل 1000 ng/ml از شیشه در ادرار فرد وجود داشته باشد. به همین خاطر ایجاد وقفه زمانی بین مصرف شیشه و انجام آزمایش می‌تواند باعث بروز نتیجه منفی تست شود.

2. نمونه خون

تجزیه نمونه خون فرد برای سنجش اعتیاد نیز یکی از راهکارهایی است که بعضاً مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه مواد شیمیایی موجود در خون فرد تجزیه و بررسی شده و از این طریق می‌توان به مصرف شیشه در وی پی برد. بااین‌حال نمونه خون نیز درست مانند ادرار با گذر زمان دقت خود را از دست می‌دهد و همچنین به لحاظ مدت پاسخگویی و هزینه نیز نسبت به آزمایش ادرار ضعیف‌تر است.

3. نمونه بزاق

بررسی نمونه بزاق روش بررسی است که باید در مدت‌زمان بسیار کوتاهی پس از استفاده از مواد مخدر انجام بگیرد و ضمناً نسبت به سایر موارد نیز دقت کمتری دارد. بیشترین استفاده از نمونه بزاق برای مأمورین نیروی انتظامی و یا راهنمایی و رانندگی است که می‌خواهند از سلامت رانندگان اطمینان پیدا کنند.

4. نمونه مو

دقیق‌ترین روش برای بررسی اعتیاد فرد به شیشه بررسی نمونه مو است. مواد ناشی از متابولیت شیشه در بدن تا چندین ماه در موها باقی می‌مانند و به همین خاطر نمونه مو یکی از دقیق‌ترین و درعین‌حال مفیدترین شیوه‌های تست شیشه است که برخلاف سایر روش‌ها مشمول گذر زمان نخواهد شد. بااین‌حال به دلیل هزینه بالای این شیوه از بررسی، معمولاً از آن استفاده نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد | آشنایی با انواع آزمایشات و کیت های تست اعتیاد

 

راه‌های منفی کردن تست اعتیاد به شیشه

راه‌های بسیاری برای منفی کردن تست اعتیاد به شیشه وجود دارد که ممکن است فرد برای انکار اعتیاد خود به یکی از آن‌ها دست بزند؛ بااین‌حال درصورتی‌که مسئولین انجام تست اعتیاد نسبت به نتیجه آزمایش ابهامی داشته باشند، می‌توانند با استفاده از تست‌های تکمیلی آن را مورد بررسی قرار دهند و با توجه به میزان دقت تست‌های تکمیلی احتمال تقلب در آن‌ها بسیار ضعیف است.

ایجاد وقفه برای حداقل 3 روز میان زمان مصرف تا انجام تست، استفاده از داروهای سم‌زدایی قوی، تعویض نمونه با سایر نمونه‌ها و یا ریختن هر چیزی در ظرف نمونه که باعث تغییر ph آن شود می‌تواند باعث منفی شدن نتیجه تست باشد.

 

با تست شیشه مثبت چه کنیم؟

یکی از سؤالاتی که باید در این مطلب به آن بپردازیم این است که در صورت مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد به شیشه باید چه کرد؟

فهم این مطلب که یکی از نزدیکان شما دچار اعتیاد به شیشه شده، موضوع بسیار دردناکی است. شما حجم بسیاری از هیجانات منفی مانند خشم و نفرت و یا یاس و ناامیدی را تجربه خواهید کرد و به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت روان خود و سایر اعضای خانواده به‌ویژه کودکان، از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. علاوه بر این مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید راهکارهای مناسبی برای جلب انگیزه فرد نسبت به ترک اعتیاد پیدا کنید.

با توجه به اینکه ماده مخدر شیشه باعث بروز وابستگی جسمی و روانی در فرد می‌شود، برای درمان اعتیاد به آن باید از جلسات سم‌زدایی و بهبود جسمی در کنار بازپروری روانی استفاده کنید. درصورتی‌که به هریک از این موارد بی‌توجه باشید احتمال ترک اعتیاد ضعیف‌تر می‌شود.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ترک شیشه

بسیاری از افراد انجام سم‌زدایی و رهایی از وابستگی جسمی را به‌عنوان ترک اعتیاد در نظر می‌گیرند. این در حالی است که میل به مصرف مجدد در این افراد معمولاً باعث می‌شود که آن‌ها دیر یا زود مصرف مواد مخدر را از سر بگیرند. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهد با توجه به دوره محرومیتی که فرد در دوران ترک پشت سر گذاشته احتمالاً میزان مصرف در وی افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر است که توجه به جلسات بازپروری اهمیت بسیاری دارد. این جلسات به فرد کمک خواهد کرد در مقابل میل به مصرف مجدد شیشه ایستادگی داشته باشد و همچنین وابستگی روانی وی به این ماده مخدر را کاهش می‌دهند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

بسیاری از مصرف‌کنندگان شیشه دچار کژ‌کاری‌هایی در مغز می‌شوند که باعث خواهد شد آن‌ها توانایی شاد بودن بدون استفاده از شیشه را از دست بدهند و به همین خاطر معمولاً به دنبال ترک اعتیاد به شیشه، فرد دوره‌هایی از افسردگی شدید را تجربه خواهد کرد. یکی از وظایف روانشناسان کمک به فرد برای بهبود این شرایط است. با توجه به آنچه گفته شد درصورتی‌که متوجه اعتیاد یکی از نزدیکان خود به شیشه شدید، بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و اقداماتی را برای بهبود فرد و همچنین کمک به حفظ سلامت روان سایر اعضای خانواده شروع کنید.

 

سؤالات متداول

1.آیا امکان تقلب در تست اعتیاد به شیشه وجود دارد؟

به‌طورکلی نمی‌توان نتیجه هیچ تستی را صد در صد و قطعی در نظر گرفت و احتمال خطا در تمامی شیوه‌های بررسی وجود دارد. ایجاد وقفه زمانی بین مصرف شیشه و انجام تست یا استفاده از داورهای سم‌زدای قوی ازجمله راهکارها برای تقلب در نتیجه تست هستند. بااین‌حال در صورت لزوم می‌توان از تست‌های تکمیلی استفاده کرد که دقت آن‌ها بسیار بالاتر بوده و احتمال تقلب در آن‌ها بسیار کم است.

2.بهترین شیوه برای تست اعتیاد به شیشه کدام است؟

بررسی نمونه مو بهترین و دقیق‌ترین شیوه برای بررسی اعتیاد فرد به شیشه است. بااین‌حال به دلیل هزینه بالای این شیوه معمولاً از آن استفاده نمی‌شود. پس از نمونه مو، آزمایش ادرار رایج‌ترین شیوه بررسی اعتیاد به شیشه است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : تست شیشه



:: برچسب‌ها: تست شیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

واکنش مردان بعد از جدایی چیست؟ آیا مردان جدایی را راحت‌تر تحمل می‌کنند و کمتر دست خوش هیجانات منفی می‌شوند؟ بررسی ها نشان می‌دهند که برخلاف باور عمومی مردان نسبت به جدایی بی تفاوت یا آسوده خاطر نیستند بلکه تنها نوع واکنش آن‌ها نسبت به زنان متفاوت است. در واقع عواملی نظیر انتظارات اجتماعی از مردان باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند هیجانات خود را به راحتی بروز دهند و همین امر آنان را در برابر انواع مشکلات روانی نظیر افسردگی و اضطراب آسیب پذیرتر می‌سازد. ما در ادامه مقاله واکنش مردان به جدایی را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

منبع : 

واکنش مردان بعد از جدایی

احساسات مردان مطلقه

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

واکنش مردان بعد از جدایی | چرا مردان واکنش‌های کمتری نشان می‌دهند؟

مردان بعد از جدایی اغلب واکنش‌های کم تری را از خود نشان می‌دهد. این امر باعث می‌شود که بسیاری از افراد به غلط احساس کنند که مردان از جدایی آسیب نمی‌بینند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که در دراز مدت مردان تحت تاثیر طلاق یا جدایی، آسیب‌های بیشتری می‌بینند. از جمله عواملی که باعث می‌شوند مردان نتوانند به درستی هیجانات خود را ابراز کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- باورهای غلط اجتماعی در مورد نقش های مردانه

در مورد نقش‌های جنسیتی همواره باورهای غلط و فشارهای اجتماعی بسیاری وجود دارد. برای مثال عقایدی نظیر اینکه ” مرد که گریه نمی‌کنه” یا ” ابراز احساسات نشان دهنده ضعف است” باعث می‌شود مردان پس از جدایی احساسات منفی خود را سرکوب کرده و بیش از زنان تظاهر نمایند که مشکلی با وضع موجود ندارند.

2- واکنش مردان بعد از جدایی | فقدان حمایت اجتماعی مناسب

مردان معمولا پس از جدایی حمایت اجتماعی کم‌تری دارند. برای مثال آن‌ها کم تر با دوستان خود درد و دل می‌کنند یا از دیگران برای حل و فصل اوضاع کمک می‌گیرند. این مسئله نیز تا حد زیادی از عوامل فرهنگی و باورهای غلط اجتماعی در مورد مردانگی نشات می‌گیرد.

تماس با مشاور

3- الگوبرداری های غلط

نحوه ابراز هیجانات تا حد زیادی می‌تواند تحت تاثیر الگوهای مهم زندگی ما باشد. متاسفانه در بسیاری از موارد مردان برای نشان دادن ناراحتی خود شروع به پرخاشگری می‌کنند و یا در فعالیت‌های پرخطری نظیر نوشیدن الکل و کشیدن سیگار خود را درگیر می‌سازند. نشان دادن این رفتارهای غلط در  نمونه‌هایی نظیر فیلم‌های سینمایی و شخصیت پردازی‌های جذاب در این باره اغلب به ابراز نامناسب هیجان دامن زده و می‌تواند در تداوم یافتن این مشکل تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

واکنش مردان بعد از جدایی | علل آسیب پذیری مردان

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مردان در برابر جدایی آسیب پذیری بیشتری دارند و ممکن است در بلند مدت مشکلات بیشتری را تجربه نمایند. از این رو مشاوره طلاق حتما توصیه می‌گردد. از جمله عواملی که باعث می‌شوند مردان پس از جدایی در برابر مشکلات روانی و اجتماعی آسیب پذیری بیشتری پیدا کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تجربه نشدن به موقع هیجانات

همه افراد برای اینکه بتوانند یک رویداد آسیب زا نظیر مرگ یا جدایی را به سلامت پشت سر بگذارند نیاز دارند که هیجانات خود را به موقع و به شیوه‌ای درست ابراز نمایند. سرکوب هیجانات و بروز ندادن آن‌ها در حد معقول و منطقی باعث می‌شود که در دراز مدت در برابر مشکلات بزرگ‌تری نظیر افسردگی و اختلالات اضطرابی آسیب پذیر شده و در نتیجه آثار مشکلات گذشته را تا مدت‌ها بر دوش بکشند. از آنجایی که مردان اغلب بعد از جدایی معمولا به درستی فرایند سوگ را پشت سر نمی‌گذارند و احساسات خود را ابراز نمی‌کنند، احتمال اینکه در آینده مشکلات روان شناختی بیشتری را تجربه کنند وجود دارد.

2- واکنش مردان بعد از جدایی | انکار هیجانات

بدتر از تجربه نشدن به موقع هیجانات انکار کردن کلی آن‌هاست. برای مثال برخی از مردان دوست دارند تظاهر کنند که هرگز غمگین نمی‌شوند و از جدایی احساس خاصی پیدا نمی‌کنند. این مسئله باعث می‌شود آن‌ها از نظر روانی روز به روز از درون خود فاصله بگیرند و آسیب پذیری بالاتری را در برابر اختلالات روانشناختی نظیر افسردگی و اضطراب شکل بدهند. برای مثال ممکن است در آینده و با بروز یک رویداد آسیب‌زای کوچک فرد احساس درماندگی کرده و واکنش‌هایی نامتناسب با شدت مشکلات موجود در زندگی از خود نشان دهد.

3- درگیری در فعالیت های پرخطر

همان طور که گفته شد بسیاری از مردان ناراحتی خود را از طریق درگیری در فعالیت‌های پرخطر نظیر مصرف مواد و الکل بروز می‌دهند. این مسئله آن‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، درگیری با قانون و ابتلا به بیماری‌های مختلف ضعیف کرده و می‌تواند مشکلات متعددی را به زندگی آنان تحمیل نماید.

4- واکنش مردان بعد از جدایی | ناتوانی بیشتر در کنترل خشم

بروز پرخاشگری و رفتارهای خشونت آمیز معمولا از جانب مردان پذیرفته شده‌تر است. در واقع اجتماع نسبت به پرخاشگری مردان واکنش کم‌تری نشان می‌دهد و همین مسئله باعث می‌شود که مردان در مهارت کنترل خشم ضعف بیشتری داشته باشند. در همین راستا بسیاری از مردان اضطراب‌ها و ناراحتی‌های ناشی از جدایی را از طریق فرایند برونی سازی روانی به صورت خشم و پرخاشگری نشان می‌دهند و در نتیجه به احتمال بیشتری به سایر روابط خود نیز آسیب می‌رسانند.

 

سوالات متداول

– چرا مردان بعد از جدایی راحت وارد روابط عاطفی جدیدی می شوند؟

سرکوب و انکار هیجانات منفی در بسیاری از مردان باعث می‌شود که آن‌ها کمتر در وضعیت غم و اندوه ناشی از جدایی باقی بمانند. هم چنین ممکن است به روابط جدید به چشم راه فراری برای رهایی از احساسات ناخوشایند نگاه کنند. البته این مسئله در برخی زنان نیز دیده می‌شود و تنها به مردان اختصاص ندارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جدایی می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : واکنش مردان بعد از جدایی



:: برچسب‌ها: واکنش مردان بعد از جدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی بوشهر و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر

بهترین مشاوران در بوشهر

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره دانشگاه _ بوشهر، خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس، دانشکده ادبیات

3- مرکز مشاوره و خدمات راد _ بوشهر، خیابان امام خمینی، روبروی یادگار امام، جنب بانک مسکن

4- مرکز مشاوره آرامش _  میدان بهمنی، جنب صندوق قرض الحسنه مهر

5- مرکز مشاوره مهر اندیش _ بوشهر، خ امام (ره)، روبروی خ یادگار امام

6- مرکز مشاوره خورشید جم _ بوشهر، بلوار جام جم، بعد از پیتزا پارک، ساختمان میکائیل 2، طبقه 2

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی بوشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی سمنان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی سمنان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

بهترین مشاوران در سمنان

مرکز مشاوره روانشناسی سمنان

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی سمنان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی سمنان 

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی سمنان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی سمنان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی سمنان | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی سمنان 

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره امام هادی (ع) _ میدان امام علی، جنب بلوار گلستان

3- مرکز مشاوره سازمان آموزش و پرورش سمنان _ بلوار میرزای شیرازی، کوی فلسطین، جنب دبیرستان حضرت صدیقه

4- مرکز مشاوره زندگی بهتر _  میدان مشاهیر، بلوار قدس، جنب رستوران رضا، مجتمع میثم، طبقه اول

5- مشاوره سلامت _ باغ فردوس، بلوار میرزای شیرازی، نبش کوچه طلاگر

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی سمنان



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی سمنان ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان اعتیاد رفتاری یکی از انواع درمان‌های روانی است که متاسفانه با توجه به ماهیت اختلال اعتیاد رفتاری توجه چندانی به آن نمی‌شود. معمولاً اعتیادهای رفتاری به دلیل عدم وابستگی به یک ماده شیمیایی و همین‌طور با توجه به اینکه برخی از انواع این اختلال نظیر اعتیاد به کار یا ورزش حتی ازنظر برخی افراد ویژگی‌های مطلوبی به نظر می‌رسند چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرند و کسی برای درمان آن‌ها اقدام نمی‌کند. بااین‌حال باید توجه داشته باشید که این‌گونه از اعتیاد نیز می‌تواند آسیب‌ها و مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و به همین خاطر نباید نسبت به درمان آن بی‌توجه بود. به همین دلیل بهتر است با مطالعه و یا کمک گرفتن از متخصصین روانشناسی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و همین‌طور برای درمان اعتیاد رفتاری در خود یا هریک از نزدیکان که با این مشکل درگیر است، اقدام نمایید.

منبع "" 

درمان اعتیاد رفتاری

برنامه های ترک اعتیاد رفتاری

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

اعتیاد رفتاری و نشانه‌های آن

اعتیاد رفتاری به معنای میل و وسوسه‌ای ذهنی برای انجام رفتاری خاص است. این میل باعث حالتی اجبارگونه در فرد می‌شود و او توانایی مقاومت در برابر این خواسته را از دست خواهد داد. این اختلال معمولاً با نام اختلال کنترل تکانه نیز شناخته می‌شود و به این خاطر به آن نام اعتیاد رفتاری داده شده که درست مشابه اعتیاد به مواد مخدر، فرد در درون خود میل زائدالوصفی را به انجام این رفتار احساس کرده و توانایی مقابله با آن را نیز ندارد. همچنین درصورتی‌که از انجام رفتار موردنظر در فرد جلوگیری شود نشانه‌هایی مانند احساس تحریک‌پذیری و پرخاشگری و یا سردرگمی و اضطراب بروز پیدا خواهند کرد. اعتیاد رفتاری می‌تواند انواع مختلفی از رفتارها را شامل شود که ازجمله آن‌ها می‌توان اعتیاد به قمار، روابط جنسی، بازی‌های رایانه‌ای، خوردن و یا حتی اعتیاد به کار یا ورزش را نام برد.

از مهم‌ترین نشانه‌های اعتیاد رفتاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ فرد زمان زیادی از روز را صرف انجام رفتاری خاص، فکر کردن یا برنامه‌ریزی برای آن و یا رها شدن از آثار منفی انجام آن کرده و به همین خاطر میزان بهره‌وری وی در سایر زمینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

تماس با مشاور

_فرد برای اینکه احساس معمول بودن داشته باشد یا به‌عنوان راهی برای کنار آمدن با هیجانات و مسائل مختلف به این رفتار وابسته است.

_علی‌رغم مشکلات جسمی، روحی یا حتی آسیب‌های اجتماعی پیش‌آمده به خاطر این رفتار، آن را ادامه خواهد داد.

_فرد علی‌رغم تمایلی که به ترک این رفتار دارد توانایی متوقف کردن آن را نخواهد داشت.

_تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت و انکار مشکلاتی که پیش‌آمده است.

 

بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

چرا باید به درمان اعتیاد رفتاری توجه کرد؟

اعتیاد رفتاری درست مانند هرگونه اختلال روانی دیگر مشکلاتی را در توانایی فرد برای کار و فعالیت مناسب در محیط ایجاد خواهد کرد. همان‌طور که در نشانه‌های این اختلال نیز مطرح شد، فرد زمان زیادی را صرف انجام رفتار موردنظر یا فکر کردن به آن خواهد کرد و طبیعتاً توانایی او برای انجام فعالیت‌های شغلی، تحصیلی یا حتی ارتباط با اطرافیان کاهش پیدا می‌کند. این موضوع یکی از دلایلی است که اهمیت توجه به درمان اعتیاد رفتاری را نشان می‌دهد. همچنین اعتیاد رفتاری باعث بروز مشکلات ثانویه‌ای نظیر آسیب‌های جسمی و روحی و یا حتی مشکلات مالی و قانونی خواهد شد که پیشگیری یا جلوگیری از تکرار مجدد این مسائل یکی دیگر از نکاتی است که اهمیت توجه به درمان‌های روان‌شناختی را نشان می‌دهد.

ناتوانی در کنترل میل به انجام رفتاری خاص یا احساس عذاب وجدانی که پس از انجام رفتار در فرد بروز پیدا می‌کند، باعث خواهد شد تا باور به توانمندی و کنترل فرد تحت تأثیر قرار گرفته و مشکلاتی نظیر کاهش اعتمادبه‌نفس و یا بروز بیماری‌های روحی همچون افسردگی را به دنبال بیاورد. علاوه بر آنچه گفته شد باید به این موضوع نیز توجه داشت که اعتیاد رفتاری باعث بروز آسیب‌هایی در اعضای خانواده فرد نیز خواهد شد. برای مثال کاهش ارتباط با عضوی که دچار این مشکل شده و یا درگیری‌های مالی و قانونی که به دنبال این بیماری برای فرد پیش خواهد آمد، می‌تواند سایر اعضای خانواده را نیز تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر فرد آن‌ها را نیز نیازمند مراقبت‌های درمانی قرار دهد.

 

درمان اعتیاد رفتاری

با توجه به نوع اعتیاد رفتاری، شدت و همین‌طور شرایط زندگی انواع مختلفی از درمان‌ها را می‌توان به کار برد. ما نیز در ادامه به مهم‌ترین اقدامات درمانی که برای بهبود اعتیاد رفتاری انجام می‌گیرد اشاره خواهیم کرد:

1. روان‌درمانی

اولین و مهم‌ترین قدم برای درمان اعتیادهای رفتاری استفاده از جلسات روان‌درمانی فردی است. در طی این جلسات نوع و سابقه اختلال فرد و همین‌طور مشکلات ثانویه‌ای که به دنبال آن ایجاد شده است به‌دقت مشخص گردیده و سپس برای درمان آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مربوطه صورت خواهد گرفت.

از مهم‌ترین اقدامات درمانی که در طی این جلسات صورت می‌گیرد این است که به فرد کمک خواهد شد تا محرک‌هایی که باعث افزایش میل وی به انجام رفتاری خاص می‌شوند را شناسایی کرده و سپس برای کنترل این وضعیت و مقاومت در برابر تکانه‌ها به وی آموزش داده می‌شود. همچنین در طی این جلسات درمانگر به دنبال ریشه‌یابی برای مشکل پیش‌آمده خواهد بود و پس از شناسایی ریشه‌های اصلی اختلال برای درمان آن‌ها تلاش خواهد کرد. علاوه بر آنچه گفته شد احتمال بروز مشکلات و بیماری‌های دیگر نظیر افسردگی، اضطراب یا حتی سوءمصرف مواد مخدر در کنار اعتیاد رفتاری وجود دارد و یکی از اهداف درمانی در چنین وضعیتی کمک به فرد برای بهبود این بیماری خواهد بود.

2. درمان اعتیاد رفتاری | دارودرمانی

چنانچه در طی جلسات روان‌درمانی، درمانگر به این نتیجه برسد که شدت اختلال بیش از آن است که فرد توانایی کنترل آن را داشته باشد، می‌تواند حداقل برای مدت کوتاهی از درمان‌های دارویی نیز در کنار جلسات مشاوره کمک بگیرد. با توجه به شدت اختلال و وضعیت بیمار احتمال دارد از داروهای مختلفی برای فرد استفاده شود اما بااین‌حال هدف تمامی این داروها کاهش تکانه‌ها یا امیال ناگهانی در مغز فرد خواهد بود.

3. گروه‌درمانی

گروه‌درمانی یکی از مفیدترین روش‌ها برای درمان اعتیاد رفتاری خواهد بود. در طی جلسات گروه‌درمانی فرد با بیمارانی آشنا خواهد شد که شرایط و البته اهدافی مشابه با او دارند. این موضوع می‌تواند بر انگیزه وی برای درمان تأثیر گذاشته و همین‌طور در استفاده از تجارب سایرین به او کمک خواهد کرد. علاوه بر این فرد متوجه خواهد شد که تنها او نیست که با این مشکل درگیر است و این می‌تواند تأثیر مثبتی بر اعتمادبه‌نفس و شرایط روحی وی داشته باشد.

4. خانواده‌درمانی

همان‌طور که گفته شد علاوه بر فردی که دچار اختلال اعتیاد رفتاری شده است خانواده وی نیز مشکلات بسیاری را متحمل خواهند شد. کاهش ارتباط با فرد، درگیری با مشکلات مالی، قانونی یا حتی مشکلات مربوط به سلامت که به دنبال رفتارهای فرد ایجاد می‌شود خانواده را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و به همین خاطر اعضای خانواده نیز ازجمله افرادی هستند که نیاز به توجه بالینی دارند.

در کنار نیاز اعضای خانواده به توجه بالینی، خانواده‌درمانی با این هدف صورت می‌گیرد که اطلاعات اعضای خانواده را نسبت به این اختلال و نحوه رفتارشان افزایش دهد. وجود اختلالات رفتاری می‌تواند باعث بروز اختلافاتی در میان اعضای خانواده باشد و آن‌ها را نسبت به یکدیگر در موضعی نامناسب قرار دهد. در طی این جلسات برای بهبود این شرایط و اصلاح الگوی رفتاری با فرد نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

 

سؤالات متداول

1.آیا اعتیادهای رفتاری قابل‌درمان هستند؟

بله؛ متخصصین روانشناسی می‌توانند راهکارهایی را برای کنترل میل به انجام مکرر یک رفتار به فرد آموزش دهند و همین‌طور با کمک به او برای حل مشکلات زیربنایی و بهبود ارتباط وی با خانواده احتمال عود مجدد بیماری را کاهش دهند.

2.آیا داروی خاصی برای درمان اعتیاد رفتاری وجود دارد؟

درصورتی‌که روانشناس احساس کند شدت بیماری به‌اندازه‌ای است که فرد قادر به کنترل آن نخواهد بود احتمالا از دارو درمانی هم کمک می‌گیرد. در این صورت متخصصین روان‌پزشکی با توجه به سابقه بیماری فرد و وضعیت فعلی وی از برخی داروها استفاده خواهند کرد.

3.بهترین درمان برای بهبود اعتیاد رفتاری کدام است؟

برنامه درمانی معمولاً با توجه به وضعیت فرد و شرایط و امکانات موجود تهیه می‌شود. بااین‌حال اولین قدم، استفاده از جلسات روان‌درمانی فردی است و در کنار آن می‌توان از گروه‌درمانی نیز استفاده کرد. برای شروع درمان مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اعتیاد رفتاری می‌توانید برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : درمان اعتیاد رفتاری



:: برچسب‌ها: درمان اعتیاد رفتاری ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان استرس ازجمله مسائلی است که بسیاری از افراد درگیر با استرس و اضطراب به دنبال آن می‌گردند. با توجه به آسیب‌های جسمی و روانی که به دنبال استرس مزمن برای فرد پیش خواهد آمد، درمان استرس در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری نیز پیداکرده است. گرچه راهکارهایی برای کاهش استرس فرد وجود دارد اما بسیاری از راهکارهای درمان استرس مربوط به شیوه زندگی خود فرد است و شما می‌توانید با اتخاذ یک سبک زندگی مناسب وضعیت استرس خود را کاهش دهید. البته به خاطر داشته باشید که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی و سبک‌های فکری نیز شما را در مقابل استرس آسیب‌پذیر می‌کنند و درنتیجه بهتر است برای بهبود عوامل زیربنایی از یک متخصص کمک بگیرید؛ زیرا بدون درمان علل اصلی احتمال بازگشت استرس همواره وجود دارد. ما در این مطلب راجع به استرس و نشانه‌های آن و راه‌هایی برای کاهش استرس صحبت خواهیم کرد.

منبع : 

درمان استرس شدید

جدیدترین روش های درمان فوری استرس

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

استرس چیست و چه تفاوتی با اضطراب دارد؟

استرس به‌نوعی احساس تنیدگی و اضطراب درونی گفته می‌شود که به دنبال بروز مشکلاتی در زندگی به وجود می‌آید. برای مثال ممکن است ناکامی در رسیدن به یک خواسته و یا فشارهای کاری بتواند این احساس را در شما ایجاد کنند. اصلی‌ترین تفاوتی که میان استرس با اضطراب وجود دارد این است که استرس به دنبال یک مانع و عامل فشار واقعی در جهان خارج ایجاد می‌شود اما اضطراب صرفاً برداشت فرد از قریب‌الوقوع بودن بروز یک خطر است و هیچ دلیل محکمی برای اثبات آن در محیط اطراف وجود ندارد.

مقداری از استرس می‌تواند شما را برای انجام فعالیت‌ها و وظایفی که بر عهده دارید تحریک کند و شاید بتوان گفت تا به اینجای کار استرس نقش سازنده‌ای در زندگی شما خواهد داشت اما درصورتی‌که استرس به‌صورت مزمن در فرد باقی بماند و یا شدت فشاری که به فرد وارد می‌شود بیش از تحمل او باشد، مشکلات جسمی و روانی بسیاری ازجمله بیماری‌های قلبی-عروقی و یا بیماری روانی استرس حاد بروز پیدا خواهند کرد.

 

تماس با مشاور

درمان استرس | نشانه‌های استرس

نشانه‌های اضطراب معمولاً همان علائمی هستند که در مواجهه با اضطراب نیز تجربه می‌شوند. ازجمله مهم‌ترین نشانه‌های استرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_بالا رفتن ضربان قلب و احساس تپش قلب

_احساس تنگی نفس و خفگی

_ناتوانی در تمرکز و بروز ضعف در حافظه

_عرق کردن کف دست‌ها

_احساس مورمور شدن دست‌وپا

_جویدن ناخن

_تغییرات چشمگیر در اشتها و میزان خوراک فرد به‌صورت کم یا زیادشدن

برای اشنایی بیشتر با عوارض و علائم استرس کلیک کنید.

 

چرا باید به درمان استرس توجه کنیم؟

تحقیقات روانشناسان نشان می‌دهد که استرس در بروز بسیاری از بیماری‌های جسمی از جمله بیماری‌های خود ایمنی، مشکلات قلبی-عروقی، آلرژی‌ها و حساسیت‌ها نقش بسیار مهمی دارد و یا می‌تواند باعث تشدید بیماری و جلوگیری از بهبود آن باشد. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد کنترل استرس در افرادی که دچار این بیماری‌ها هستند به‌صورت معناداری شرایط زندگی و درمان آن‌ها را بهبود خواهد بخشید. علاوه بر این استرس با تأثیرگذاری منفی بر توانایی تمرکز و فعالیت فرد باعث می‌شود که وی نتواند در محیط شغلی و یا شرایطی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد از تمامی توانایی‌های خود استفاده کند.

یکی دیگر از آسیب‌های استرس این است که باعث تجربه احساسات و هیجانات منفی در فرد می‌شود و قرار گرفتن در این شرایط برای فرد ناخوشایند خواهد بود. با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که درمان استرس ازجمله اقداماتی است که توجه به آن می‌تواند شرایط زندگی فرد را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

 

درمان استرس

برای درمان استرس راهکارهای بسیاری ارائه شده است که برخی از آن‌ها به تغییر در الگوی رایج زندگی و رفتار فرد می‌پردازد و برخی دیگر راهکارهایی را برای کاهش استرس ارائه می‌کند. در ادامه برخی از این راهکارها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

1. پیش از هر کاری توانایی‌های خود را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز استرس این است که فرد در هنگام قبول وظایف و یا برنامه‌ریزی برای روزهای خود به محدودیت‌های واقعی نظیر میزان توانایی‌ها و زمانی که در اختیار دارد توجهی نشان نمی‌دهد. این موضوع باعث خواهد شد که خود را در حجم بسیاری از کار غرق کنند و به همین خاطر استرس بسیاری را تحمل خواهند کرد. درنتیجه بهتر است برای کاهش استرس خود برنامه‌ریزی دقیق و واقع‌بینانه‌ای برای فعالیت‌های خود داشته باشید و یا حتی این مهارت را پیدا کنید که به دیگران (نه) بگویید و مسئولیت‌هایی که در توانتان نیست را قبول نکنید. درصورتی‌که احساس می‌کنید در این زمینه‌ها دچار مشکل هستید، می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی، مشکلات برنامه‌ریزی و یا جرئت‌مندی خود را درمان کنید.

2. درمان استرس | کمال‌گرایی را کنار بگذارید

کمال‌گرایی یا تلاش برای انجام همه کارها به بهترین شکل ممکن ازجمله دلایلی است که باعث خواهد شد دچار استرس شوید. فشار روانی که رقابت با دیگران بر سر بهترین بودن و یا راضی نگه داشتن همه در شما ایجاد می‌کند، باعث بروز استرس خواهد شد. درنتیجه اگر می‌خواهید با استرس خود مبارزه کنید بهتر است دیدگاه‌های کمال‌گرایانه در ارتباط با مسائل مختلف را کنار بگذارید.

3. تکنیک‌های تنفس و ریلکسیشن را جدی بگیرید

یکی از نکاتی که می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان آموزش ببینید استفاده از تکنیک‌های ریلکسیشن یا آرام‌سازی است که در شرایط تجربه استرس می‌توانند تا حد زیادی به کمک شما بیایند. برای مثال یکی از این موارد استفاده از تکنیک 4-4-8 در تنفس است. برای این کار باید برای 4 ثانیه مرحله دم در تنفس را انجام دهید و سپس برای 4 ثانیه اکسیژن را در ریه‌های خود نگه دارید. در آخرین مرحله شما باید بازدم را در 8 ثانیه انجام دهید. این شیوه از تنفس باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز شده و استرس را کاهش می‌دهد.

4. درمان استرس | باورهای اشتباه را دور بریزید

بعضی از باورها یا افکار منفی می‌توانند شما را نسبت به استرس آسیب‌پذیرتر سازند. ازجمله این باورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_من باید همه کارها را به‌درستی انجام دهم

_باید رضایت اطرافیان را جلب کنم

_اگر در این رشته پذیرفته نشوم به هیچ دردی نمی‌خورم

این قبیل افکار باعث خواهد شد که شما فشار مضاعفی را تحمل کنید و به همین خاطر استرس و نگرانی بسیاری را به خود تحمیل خواهید کرد.

5. تمرینات ذهن آگاهی را انجام دهید

یکی از گرایش‌های روان‌شناسی به نام ذهن آگاهی ازجمله راهکارهایی است که زندگی در لحظه را به شما می‌آموزد. یکی از فرضیات اساسی در این درمان این است که مراجعین نگاه بدون قضاوت به محیط اطراف را بیاموزند و به‌جای توجه به گذشته یا برنامه‌ریزی برای آینده در زمان حال زندگی کنند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از جلسات مشاوره با این رویکرد استفاده می‌کنند در کاهش استرس تجربه‌شده بسیار موفق خواهند بود. شما می‌توانید با استفاده از کتاب‌های خودآموز معتبر و یا کمک گرفتن از روانشناسان با تکنیک‌های درمانی ذهن آگاهی آشنا شوید.

6. سبک زندگی خود را تغییر بدهید

رعایت نکاتی مانند ساعت خواب‌وبیداری منظم، پرهیز از مصرف بیش‌ازحد قهوه و یا سایر نوشیدنی‌های الکلی، اختصاص زمانی از روز به ورزش و در نظر گرفتن زمان‌هایی از هفته برای تفریح و وقت‌گذرانی با دوستان ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند در کاهش استرس به شما کمک کنند.

 

سؤالات متداول

1.آیا استفاده از داروها برای درمان استرس مناسب است؟

داروهای ضد اضطراب می‌توانند در کوتاه‌مدت نشانه‌های استرس شما را برطرف کرده و درنتیجه مفید واقع شوند. اما توجه داشته باشید که این داروها نمی‌توانند مشکلات شما را درمان کنند و فقط باعث تسکین موقت آن‌ها می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان استرس می‌توانید برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : درمان استرس شدید



:: برچسب‌ها: درمان استرس شدید ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شخصیت اسکیزوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که اصلی‌ترین نشانه آن عدم تمایل به برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است به طوری که این افراد از نظر دیگران سرد و یا منزوی به نظر می‌رسند. این اختلال معمولا از دوره نوجوانی بروز پیدا می‌کند اما ممکن است عدم تمایل به برقراری ارتباط، از کودکی نیز قابل تشخیص باشد. افراد مبتلا به اسکیزوئید معمولاً به‌تنهایی خود علاقه دارند و تمایلی به شکستن این شرایط ندارند، به همین خاطر کمتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و دلیل مراجعه آن‌ها نیز در بسیاری از مواقع مشکلات ناشی از اسکیزوئید همچون افسردگی است. اطرافیان این افراد معمولاً بیش از خود آن‌ها دچار بحران‌های روحی شده و ممکن است نیاز بیشتری به دریافت مراقبت‌های روانی داشته باشند. در ادامه مقاله به بررسی کامل اختلال شخصیت اسکیزوئید می‌پردازیم. 

منبع : 

شخصیت اسکیزوئید

ویژگی های اختلال شخصیت اسکیزوئید

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟

به‌طورکلی اختلالات شخصیت به این معنا هستند که فرد ویژگی‌ها و گرایشات شخصیتی خاصی را از خود نشان می‌دهد که نسبت به میانگین جامعه و آنچه به‌عنوان شخصیت سالم در نظر گرفته می‌شود، متفاوت خواهد بود. شخصیت اسکیزوئید نیز یکی از انواع این اختلالات است که باعث می‌شود فرد ازنظر دیگران به‌عنوان شخصیتی منزوی و بی‌احساس تلقی شود. این افراد معمولاً از برقراری روابط صمیمانه با دیگران اجتناب می‌کنند و تا جای ممکن مشاغل و فعالیت‌های انفرادی را انتخاب خواهند کرد. میزان هیجانات در آن‌ها بسیار سطحی‌تر از سایر افراد است و یا شاید نمی‌توانند احساسات خود را به‌خوبی به دیگران نشان دهند. بااین‌حال مشاهدات بالینی نشان می‌دهد که دور بودن از خانواده و یا از دست دادن آن‌ها نمی‌تواند شخصیت اسکیزوئید را چندان تحت تأثیر قرار دهد.

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که برقراری روابط عاشقانه و تصمیم برای ازدواج یا حتی میل به برقراری روابط جنسی در این افراد بسیار ضعیف است و آن‌ها معمولاً به‌تنهایی زندگی می‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که آن‌ها در محیط شغلی و برای صحبت کردن با سایر همکاران و یا ارباب‌رجوع دچار مشکل نیستند بلکه صرفاً در برقراری ارتباط‌های دوستانه و نزدیک دچار ضعف می‌شوند. درست مانند سایر اختلالات شخصیت مبتلایان به این اختلال نیز خود را دارای مشکل خاصی نمی‌دانند و احتمال مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی بسیار ضعیف است. این افراد بیشتر نزدیکان خود را درگیر مشکلات روحی می‌کنند. افرادی مانند والدین، خواهران و برادران و یا درصورتی‌که فرد ازدواج کرده باشد همسر و فرزندان ازجمله افرادی هستند که از بی‌توجهی شخصیت اسکیزوئید آسیب دیده و احتمالاً به امید یافتن راه چاره‌ای به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

 

تماس با مشاور

نشانه‌های شخصیت اسکیزوئید

همان‌طور که گفته شد اصلی‌ترین نشانه ابتلا به شخصیت اسکیزوئید، تمایل بیش‌ازحد فرد به انزوا و تنهایی است. بااین‌حال برای دریافت تشخیص شخصیت اسکیزوئید، فرد باید علاوه بر میل به تنهایی چند نشانه از نشانه‌هایی را داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که دریافت تشخیص شخصیت اسکیزوئید صرفاً باید زیر نظر متخصصین روانشناسی بالینی و با استفاده از جلسات بررسی بالینی و انجام تست‌های ارزیابی صورت بگیرد. درنتیجه به‌صرف اینکه فردی برخی از این نشانه‌ها را از خود بروز می‌دهد به دیگران برچسب نزنید.

_انتخاب همیشگی فعالیت‌های انفرادی

_بی‌علاقگی به روابط جنسی

_بی‌علاقگی به فعالیت‌های مختلف یا علاقه به برخی فعالیت‌های محدود

_نداشتن دوستان صمیمی و افراد نزدیک قابل‌اعتماد به‌جز اعضای خانواده

_بی‌تفاوتی نسبت به تعریف یا انتقادهای دیگران

_سردی هیجانی

 

دلایل اختلال شخصیت اسکیزوئید

تاکنون دلیل اصلی ابتلا به اختلال شخصیت اسکیزوئید مشخص نشده است بااین‌حال متخصصین معتقدند که مجموعه‌ای از دلایل ژنتیکی و تربیتی برای بروز این اختلال در کنار هم قرار می‌گیرند. وجود شخصیت اسکیزوئید در نزدیکان فردی که به این بیماری مبتلاست، نشان‌دهنده این است که نمی‌توان نقش عوامل ژنتیکی و زیستی را در این اختلال نادیده گرفت. اما در کنار این آمادگی زیستی، باید مسائلی مثل شیوه‌های تربیتی نامناسب و بی‌توجهی به کودک یا تجربیات تلخ طرد شدن از جانب دیگران نیز وجود داشته باشند. به‌هرحال مسلم این است که با توجه به شرایط زندگی و تجربیات هر فرد، امکان دارد که آرایش این عوامل در کنار هم و میزان تأثیرگذاری هریک از آن‌ها دچار تغییر شود اما برای بروز ویژگی‌های این اختلال تمامی عوامل زیستی-روانی-اجتماعی در کنار هم حضور خواهند داشت.

 

درمان اختلال شخصیت اسکیزوئید

تمامی اختلالات شخصیت در یک ویژگی مشترک هستند و آن این است که آن‌ها خود را بسیار معمول دانسته و نسبت به رفتارهای خارج از عرف خود آگاهی ندارند. به همین خاطر مبتلایان به شخصیت اسکیزوئید غالباً برای درمان این اختلال مراجعه نمی‌کنند و آنچه آن‌ها را به مراکز مشاوره می‌رساند، مشکلات ثانویه‌ای می‌باشد که به دلیل این اختلال برای آن‌ها پیش آمده است (برای مثال مشکل در روابط زناشویی) و یا به درخواست اطرافیان برای درمان اقدام کرده باشند. به میزانی که فرد با میل خود و آگاهی نسبی راجع به شخصیت اسکیزوئید برای درمان اقدام کرده باشد، می‌توان به نتیجه بخشی درمان امیدوارتر بود. به‌هرحال ازجمله اقدامات درمانی که در صورت مواجهه با شخصیت اسکیزوئید استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. روان‌درمانی

برقراری ارتباط درمانی و تلاش برای حل مشکلات عمیق و ریشه‌ای بیماران مبتلا به اختلال شخصیت اسکیزوئید موضوعی است که حداقل در طی جلسات اولیه درمان غیرممکن خواهد بود. معمولاً پیشنهاد می‌شود که درمان از مسائل ساده و جانبی زندگی فرد شروع شده و در کنار بررسی افکار غیرمنطقی فرد در ارتباط با برقراری ارتباط با دیگران، تکالیف ساده‌ای نیز برای فعالیت‌های اجتماعی وی در نظر گرفته شود. این بیماران احتمالاً در مقابل انجام تکالیف اجتماعی مقاومت کرده و حتی ممکن است به جلسات درمانی خود خاتمه دهند. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که درمان با تمرکز بر روی مشکلی که فرد را به مرکز مشاوره کشانده شروع شود و سپس با جلب اعتماد وی، قدم‌های بعدی برای بررسی افکار غیرمنطقی و آموزش رفتارهای اجتماعی به او صورت بگیرد.

به عبارتی می‌توان گفت جلسات روان‌درمانی برای افراد دچار این اختلال بیش از هر چیز جنبه حمایتی داشته و صرفاً به فرد کمک می‌کند تا شرایط را نسبت به آنچه که هست مقداری بهبود ببخشد.

2. دارودرمانی

هیچ داروی خاصی برای درمان اختلال شخصیت اسکیزوئید وجود ندارد و از داروها صرفاً در شرایطی استفاده می‌شود که فرد به دلیل پیامدهای اختلال شخصیت اسکیزوئید، دچار مشکلاتی همچون افسردگی یا اضطراب شده باشد.

3. خانواده‌درمانی

همان‌طور که گفته شد یکی از اصلی‌ترین اهداف در درمان بیماران شخصیت اسکیزوئید کمک به سلامت روان اطرافیان این افراد است که باعث خواهد شد آن‌ها بتوانند با بیماری یکی از اعضای خانواده کنار آمده و درعین‌حال نکاتی را برای برقراری ارتباط با وی در نظر بگیرند. مشاورین در جلسات خانواده‌درمانی به اعضای خانواده کمک خواهند کرد تا پذیرش نسبت به خصوصیات اخلاقی شخصیت اسکیزوئید را در خود ایجاد کنند و همچنین اصولی را برای نحوه برقراری ارتباط با وی آموزش ببینند که باعث کاهش تنش میان آن‌ها خواهد شد. علاوه بر این، مشکلات روحی مانند افسردگی، ناامیدی و اضطراب اعضای خانواده که به‌نوعی به دلیل رفتار شخصیت اسکیزوئید ایجاد می‌شود نیز موردبررسی و درمان قرار خواهد گرفت.

 

سخن آخر

اگرچه درمان شخصیت اسکیزوئید بدون میل و همکاری خود فرد تقریباً ناممکن است و البته اختلالات شخصیت قابل‌درمان و بهبودی کامل نیز نیستند اما بااین‌حال کمک گرفتن از راهکارهای روانشناسی باعث بهبود شرایط زندگی خواهد شد. درنتیجه اگر در اطراف شما فردی دچار نشانه‌های این بیماری است، توصیه  می‌شود که برای حفظ سلامت روان خود و سایرین و همچنین آموختن راهکارهایی برای ارتباط با این افراد از یک مشاور کمک بگیرید.

 

سؤالات متداول

1.شخصیت اسکیزوئید یعنی چه؟

اسکیزوئید یکی از انواع اختلالات شخصیت است که بیش از هر چیز با تمایل فرد به انزوا و دور بودن از جمع خود را نشان می‌دهد. این افراد معمولاً هیجانات چندانی از خود بروز نمی‌دهند و بیشتر به انجام فعالیت‌های انفرادی علاقه دارند.

2.آیا شخصیت اسکیزوئید قابل‌درمان است؟

درمان برای این بیماران بیشتر به‌صورت درمان‌های حمایتی و کمک به بهبود شرایط آن‌ها و سایر اعضای خانواده صورت می‌گیرد و احتمال بهبود کامل این ویژگی‌های شخصیتی در آن‌ها بسیار ضعیف خواهد بود.

3.آیا شخصیت‌های اسکیزوئید می‌توانند ازدواج کنند؟

معمولاً تمایل این افراد به برقراری روابط عاطفی نزدیک با دیگران و حتی برقراری ارتباط جنسی بسیار ضعیف بوده و به همین خاطر احتمال ازدواج داوطلبانه در آن‌ها پایین است. بااین‌حال احتمال دارد که برخی از این افراد نیز بر اساس خواست و تصمیم دیگران ازدواج کنند که می‌توان پیش‌بینی کرد زندگی مشترک موفقی نخواهند داشت.

4.چرا فرد دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید می‌شود؟

نمی‌توان یک دلیل مشخص برای ابتلا به این اختلال در نظر گرفت. متخصصین معتقدند مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی-روانی-تربیتی در کنار هم باعث بروز این اختلال خواهند شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال شخصیت اسکیزوئید می‌توانید برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع 

:  شخصیت اسکیزوئید



:: برچسب‌ها: شخصیت اسکیزوئید ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ایلام کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی ایلام و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی ایلام

ادرس بهترین مشاوره در ایلام

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی ایلام دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ایلام

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی ایلام | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی ایلام | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی ایلام | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی ایلام

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی تبسم _ ایلام، بلوار سیدالشهدا، کوچه مرکز جراحی سیدالشهدا، روبروی مطب دکتر بختیاری

3- مرکز مشاوره سینا _ ایلام، بلوار سید الشهدا، نرسیده به بازار، پشت مجتمع پاییز

4- دانشگاه علوم پزشکی _ ایلام، پنج راه جهاد، مرکز تخصصی خدمات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی

5- مرکز مشاوره روانشناسی امید فردا- ایلام، خیابان خرمشهر، کوچه جنب حسینیه اهل بیت

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی ایلام



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی ایلام ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هترین مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی ارومیه و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه

ادرس مشاوره ارومیه

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مشاوره مسیر سبز _ ارومیه، خانباباخان، مجتمع پزشکان رویان ۱۰۱، طبقه سوم

3- مشاوره یاوران _ ارومیه، خیابان خیام جنوبی، نبش کوچه ۲۱، پلاک ۲۸۳، طبقه سوم

4- مشاوره جمشیدی – ارومیه، خیابان خیام شمالی، جنب داروخانه دکتر فتاح پور، پلاک ۳۶، طبقه فوقانی مبل شیرزاد

5- مشاوره ربیع _  ارومیه، پنج راه، مدنی ۲، ابتدای زیرگذر، نبش کوچه نجفیان، مجتمع پزشکی رازک

6- کلینیک پندار _ خیام شمالی، خان باباخان، ساختمان میلاد نور، طبقه ۴

7- کلینیک شناخت _ خیابان خیام جنوبی، نبش کوچه ۲۱، پلاک ۲۸۳، طبقه سوم

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی ارومیه ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی تبریز کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی تبریز و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی تبریز

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی تبریز دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی تبریز

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی تبریز | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی تبریز | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی تبریز | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی تبریز

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مشاوره روانشناسی الهام _ تبریز، تقاطع خیابان ۱۷ شهریور جدید و طالقانی، روبروی بانک مسکن، ساختمان امروز ـ طبقه دوم

3- مرکز مشاوره روانشناسی دانش _ تبریز، چهارراه آبرسان، نبش قنادی تشریفات، برج سفید 2 (SMP)، طبقه 5، واحد D5 

4- مشاوره رشد تبریز _ خیابان ۱۷ شهریور جدید ، روبروی ناحیه ۲ آموزش و پرورش

5- موسسه آرامش اندیشه _ تبریز، خیابان 17 شهریور جدید، روبروی بستنی وحید، کوچه مه پیکر – پلاک 1، طبقه 3

6- سلامتکده بهاران _ تبریز، خیابان آزادی، سه راهی گلگشت، جنب پمپ بنزین، ساختمان بهاران، طبقه 7

7- عسگر عبدالهی _ مرند، خ المهدی، روبه روی بانک قوامین، ط2 ساختمان

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی تبریز



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی تبریز ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم استرس ازجمله مواردی هستند که تمامی افراد در طول زندگی حداقل یک‌بار آن‌ها را تجربه کرده کرده‌اند. اگرچه این علائم مواردی هستند که اکثر افراد با آن آشنایی دارند اما بااین‌حال استرس می‌تواند نشانه‌هایی داشته باشد که شاید کمتر کسی آن‌ها را در گروه علائم استرس قرار دهد. استرس پاسخ طبیعی بدن به شرایط ناگوار است که میزان طبیعی آن به رشد و پیشرفت و بقای فرد کمک می‌کند اما در صورتی که بیش از حد طبیعی باشد، مشکلات جدی را با خود به همراه می‌آورد. با توجه به تأثیر منفی استرس بر سلامت جسمی و روحی فرد، بهتر است که با نشانه‌ها و راه‌های کنترل آن آشنا باشید. در ادامه مقاله به بررسی کامل علائم استرس می‌پردازیم.

منبع :

علائم استرس

نشانه های فیزیکی و روانی استرس

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

استرس چیست و چه تفاوتی با اضطراب دارد؟

استرس یا تنیدگی به شرایطی گفته می‌شود که فرد به دلیل بروز یک عامل نگران‌کننده دچار اضطراب می‌شود. اگرچه نشانه‌های اضطراب و استرس تقریباً با یکدیگر مشابه هستند و فرد در شرایط استرس نیز نشانه‌های اضطرابی مثل افزایش ضربان قلب، لرزیدن دست‌ها و دشواری تنفس را تجربه می‌کند اما این دو حالت در منشأ و عامل ایجاد با یکدیگر تفاوت اساسی دارند. استرس به شرایطی گفته می‌شود که فرد به دلیل وجود یک مانع جدی یا نگرانی از بابت یک مسئله دچار مشکل شده باشد. اما اضطراب شرایطی است که دلیل نگرانی فرد در محیط اطراف به‌خوبی قابل‌تشخیص نیست. درواقع اضطراب بیش از آنکه زاییده مشکلی در محیط اطراف باشد به‌عنوان یک فکر منفی یا اشتباه در فرد شناخته می‌شود.

استرس علاوه بر نکات منفی که به همراه دارد نتایج مثبتی را نیز می‌تواند در زندگی فرد ایجاد کند. روانشناسان معتقدند وجود حدی از استرس باعث خواهد شد که فرد برای رفع موانع و بهبود شرایط تلاش کند اما درصورتی‌که استرس به‌صورت مزمن در زندگی فرد وجود داشته باشد یا درصورتی‌که شدت آن بیش‌ازحد قابل‌کنترل باشد احتمال بروز آسیب‌های جسمی و روحی را افزایش می‌دهد.

 

تماس با مشاور

نشانه‌ها و علائم استرس

همان‌طور که گفته شد بسیاری از علائم استرس و اضطراب با یکدیگر مشابه هستند. به همین خاطر همه ما با بسیاری از این علائم آشنایی کامل داریم. بااین‌حال درصورتی‌که احساس می‌کنید نشانه‌های استرس در شما یا فردی از نزدیکان وجود دارد و با گذشت زمان بهبود پیدا نکرده یا از میزان آن کاسته نشده، بهتر است دراین‌باره از یک روانشناس کمک بگیرید. به‌طورکلی نشانه‌های استرس در چهار جنبه شرایط فیزیولوژیک، رفتاری، هیجانات و شناخت‌ها یا افکار فرد قابل‌بررسی است:

1. نشانه‌های فیزیولوژیک

وجود نشانه‌هایی همچون افزایش ضربان قلب و فشارخون، تپش قلب، افزایش تعداد تنفس، عرق کردن کف دست‌ها و احساس دفع ادرار ازجمله نشانه‌های فیزیولوژیک استرس هستند. در کنار این علائم ممکن است بروز بیماری‌هایی همچون سردردهای عصبی، احساس تهوع و استفراغ، آلرژی‌های شدید و تنگی نفس را ازجمله بیماری‌هایی دانست که به سبب بالا بودن دائم استرس در فرد ایجاد می‌شود.

2. علائم استرس | نشانه‌های هیجانی

ازجمله نشانه‌های هیجانی استرس می‌توان به احساس دلشوره و نگرانی از بروز مشکل جدی اشاره کرد. بسیاری از افراد ممکن است در این شرایط و برای بیان حالت هیجانی خود بگویند که احساس اضطراب می‌کنند. هر آنچه که شما به‌عنوان احساس اضطراب می‌شناسید می‌تواند در این قسمت قرار بگیرد.

3. نشانه‌های رفتاری

استرس معمولاً باعث بروز رفتارهای خاصی در فرد می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به تکان دادن دست‌وپا، جویدن ناخن، جمع‌کردن دست‌ها روی‌هم و همین‌طور گوشه‌گیری و عدم تمایل به صحبت با دیگران نیز اشاره کرد. تغییر در اشتها به‌صورت کم یا زیاد شدن و یا تغییر الگوی خواب نیز می‌توانند ازجمله علائم استرس باشند. حتی ممکن است برخی افراد پرخاشگری و بدرفتاری با دیگران را در شرایط پراسترس از خود نشان دهند.

4. نشانه‌های شناختی

نشانه‌های شناختی به معنای افکار و باورهای فرد هستند و تغییرات افکار فرد را می‌توان یکی از علائم استرس در نظر گرفت. معمولاً در شرایط استرس افراد احساس می‌کنند که خطری آن‌ها را تهدید می‌کند و توانایی مقابله با این شرایط را ندارند. همچنین ضعف در تمرکز و یا توجه بیش‌ازحد و افراطی به موضوعی که باعث استرس فرد شده است، ازجمله نشانه‌های شناختی استرس هستند.

 

چرا باید به علائم استرس توجه داشته باشیم؟

پس از صحبت کردن راجع به انواع علائم استرس باید به این سؤال پاسخ دهیم که توجه به این نشانه‌ها چه اهمیتی دارد و چرا گفته می‌شود که باید برای درمان آن اقدام شود.

نخستین پاسخی که می‌توان برای این پرسش در نظر گرفت این است که در شرایط استرس توانایی فرد برای فعالیت در محیط یا انجام تکالیف تحصیلی کاهش پیدا می‌کند و به همین خاطر ممکن است آن‌ها نتوانند در برخی از موقعیت‌ها از تمامی توانایی‌های خود استفاده کنند.

استرس می‌تواند تأثیرات نامطلوب بسیاری در سلامت جسم و روان فرد باقی بگذارد. برای مثال ابتلا به بیماری‌هایی مثل فشارخون بالا، سکته‌های قلبی و مغزی، زخم معده یا بسیاری از مشکلات دیگر در اثر استرس به وجود آمده و یا استرس باعث وخامت بیشتر این شرایط می‌شود. یکی دیگر از آسیب‌های جسمی استرس برای فرد این است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر هر آنچه در ارتباط با استرس گفته شد باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که استرس یک هیجان منفی است و غالباً باعث آزار و ناراحتی فرد می‌شود. با توجه به تمامی این دلایل بهتر است برای درمان نشانه‌ها و علائم استرس هرچه سریع‌تر اقدام شود.

 

سؤالات متداول

1.مهم‌ترین علائم استرس کدامند؟

افزایش ضربان قلب، عرق کردن کف دست‌ها، احساس تنگی نفس، جویدن ناخن‌ها و یا تکان دادن دست‌وپا ازجمله علائم استرس هستند. علاوه بر این ضعف در تمرکز و حافظه نیز می‌تواند از نشانه‌های بروز استرس باشد.

2.آیا ممکن است استرس هیچ نشانه‌ای نداشته باشد؟

استرس قطعاً نشانه‌هایی را به همراه خواهد داشت اما ممکن است برخی از آن‌ها همچون جویدن ناخن مشهود و قابل‌مشاهده باشند و برخی دیگر مانند بالا رفتن فشارخون چندان خود را نشان ندهد. البته پیروان مکتب روانکاوی معتقدند در شرایطی که شدت استرس و اضطراب فرد بسیار زیاد باشد احتمال دارد که او در ضمیر هشیار هیچ احساسی نداشته باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : علائم استرس



:: برچسب‌ها: علائم استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خود ارضایی در مردان یکی از چالش‌هایی است که اغلب از سنین بلوغ شروع شده و زندگی جنسی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خود ارضایی به خصوص از طریق مشاهده تصاویر پورنوگرافی در بسیاری از موارد زمینه ساز اعتیاد به دیدن این تصاویر و اعتیاد به عمل خود ارضایی می‌شود و سلامت روانی بسیاری از مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما در این مقاله علل خود ارضایی در مردان و پیامدهای آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع : 

خود ارضایی در مردان

علت شروع خودارضایی مردان

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

خودارضایی در مردان و علل انجام آن

خودارضایی به معنای تحریک اندام‌های جنسی توسط خود فرد است که در مردان به تجربه انزال می‌انجامد. این عمل معمولا در دوران بلوغ و با بیدار شدن غریزه جنسی بیش از هر زمان دیگری انجام می‌شود. با این حال افراد به دلایل دیگری نظیر عدم دسترسی به شریک جنسی در سایر دوران زندگی و ناتوانی در تجربه انزال در رابطه جنسی با همسر، ممکن است دست به خود ارضایی بزنند. با دریافت مشاوره جنسی می توانید رفتارهای سالمی را جایگزین خود ارضایی نمایید.

 

پیامدهای خود ارضایی در مردان

برخلاف باورهای عمومی اشتباهی که در مورد خود ارضایی مردان وجود دارد، پژوهش‌ها بروز صدمات جسمانی خاصی را در پی انجام این کار نشان نمی‌دهند. آنچه اهمیت دارد این است که تکرار خود ارضایی بیش از آنکه بخواهد به جسم فرد آسیب برساند او را در برابر مشکلات روان شناختی و جنسی آسیب پذیر می‌کند که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

تماس با مشاور

1- احساس گناه و ابتلا به اختلالات روان شناختی

انجام خود ارضایی از نظر اخلاقی در اکثر فرهنگ‌ها و به خصوص باورهای مذهبی نهی شده است. همین امر باعث می‌شود که فرد پس از انجام خود ارضایی، احساسات منفی زیادی را تجربه کرده و با عذاب وجدان و احساس گناه درونی درگیر شود. تجربه مکرر احساس گناه فشار اضطراب بسیار زیادی را به فرد تحمیل می‌کند که می‌تواند باعث شکل گیری اختلال‌های اضطرابی و افسردگی شود. هرچقدر تاکید بافت فرهنگی و مذهبی که فرد در آن زندگی می‌کند بر ناپسند بودن خود ارضایی بیشتر باشد، احتمال درگیری با فشارهای روانی در پی آن بیشتر خواهد شد.

2- خود ارضایی در مردان | اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از مردان برای انجام خودارضایی و رسیدن به تحریکات بیشتر از فیلم‌های پورنوگرافی و تصاویر مستهجن استفاده می‌کنند. تکرار این کار با درگیر کردن مدارهای پاداش در مغز می‌تواند منجر به اعتیاد به این کار شود. متاسفانه در صنعت پورنوگرافی تنها بر لذت جنسی فردی تاکید می‌‌گردد و رابطه جنسی به عنوان یک ارتباط متقابل انسانی نشان داده نمی‌شود. همین امر می تواند باورهای جنسی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود که آن‌ها انتظارات غیر معقولی را از رابطه جنسی شکل دهند.

3- اعتیاد به خود ارضایی

حتی در صورتی که خود ارضایی به تنهایی و بدون دیدن تصاویر پورنوگرافی انجام شود نیز می‌تواند باعث اعتیاد گردد. اعتیاد به خود ارضایی زمانی مطرح می‌شود که فرد مشغولیت ذهنی زیادی در مورد عمل خود ارضایی داشته باشد و نوعی احساس فشار و اجبار را برای انجام آن در درون خود حس کند. این امر باعث می‌شود که فرد دچار افت عملکرد در فعالیت‌های روزانه شود و در مسائل شغلی، تحصیلی و ارتباطی نیز مشکلاتی را تجربه کند.

4- خود ارضایی در مردان | کاهش حساسیت جنسی

مطالعات داده انجام خودارضایی در مردان در برخی موارد باعث می‌شود که آلت تناسلی فرد آستانه حساسیت بالاتری پیدا کند و به سادگی در حین رابطه با شریک جنسی تحریک نشود. این امر می‌تواند میزان لذت مردان از رابطه جنسی را کاهش داده و باعث شود که برای به دست آوردن احساس بهتر به خودارضایی وابسته شوند.

 

ترک خود ارضایی در مردان

امروزه متخصصین بر این باورند که انجام رفتارهای لذت بخشی نظیر خودارضایی می‌تواند با درگیر کردن نواحی مشابه مغزی به نوعی اعتیاد بیانجامند. درمان افرادی که مبتلا به اعتیادهای رفتاری هستند با روش‌های مختلفی امکان پذیر است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله روانشناسان ارائه می‌شود. برای مثال درمانگران در رویکرد شناختی رفتاری به شما کمک می‌کنند تا باورهای غلط در مورد خود ارضایی و رابطه جنسی را اصلاح کنید و با تمرین الگوهای رفتاری صحیح در مورد رابطه جنسی بتوانید از انجام وسواس گونه خود ارضایی دست بکشید. برای شروع درمان و ترک خودارضایی کلیک کنید.

 

سوالات متداول

– آیا خود ارضایی زیاد می تواند منجر به احساس افسردگی شود؟

بله، همان طور که گفته شد بسیاری از افراد پس از انجام خودارضایی درگیر احساسات منفی شدیدی می‌شوند که تحت تاثیر باورهای آن‌ها در این زمینه قرار دارد. این احساسات منفی در دراز مدت فرد را در برابر مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی آسیب پذیر می‌کنند و سلامت روانی او را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خود ارضایی می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : خود ارضایی در مردان



:: برچسب‌ها: خود ارضایی در مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آسیب های طلاق و ترس از آن‌ها یکی از دلایلی است که گاهی باعث می‌شود برخی از زوجین علی‌رغم مشکلاتی که در زندگی مشترک تجربه می‌کنند، برای جدایی اقدامی انجام ندهند. اگرچه طلاق در برخی از مواقع می‌تواند راهکار مناسبی برای رهایی از یک زندگی اشتباه باشد اما بااین‌حال درهرصورت تجربه تلخی است که آسیب‌ها و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. ما در این مطلب راجع به آسیب های طلاق صحبت خواهیم کرد. شما می‌توانید برای پیشگیری و یا درمان این آسیب‌ها از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید. علاوه بر این درصورتی‌که می‌خواهید برای فرار از این آسیب‌ها زندگی مشترک خود را ادامه دهید، بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین خانواده راهکارهایی را برای بهبود شرایط زندگی پیدا کنید.

منبع :

آسیب های طلاق

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

آسیب های طلاق | آسیب‌های زوجین

طلاق می‌تواند یک شکست و ناکامی و یا رها شدن از یک تجربه تلخ برای فرد باشد؛ اگرچه در این شرایط میزان آسیب‌ها و مشکلاتی که فرد تجربه می‌کند کمتر خواهد بود اما بااین‌حال به نظر اکثر روانشناسان خانواده، طلاق تجربه تلخی است که هرگز نمی‌توان ادعا کرد آسیبی را به همراه ندارد. برخی از این آسیب‌ها به دلیل شرایط روحی و اجتماعی خود فرد و برخی دیگر به دلیل قضاوت‌ها و محدودیت‌های اجتماعی ایجاد می‌شوند. از مهم‌ترین آسیب های طلاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آسیب های طلاق | بحران‌های روحی

ناراحتی‌های روحی یکی از جدی‌ترین آسیب های طلاق است که تا مدت‌ها با فرد باقی می‌ماند. با توجه به شرایط زندگی و نوع شخصیت هر فرد می‌توان انتظار داشت که نوع آسیب‌ها در وی متفاوت باشد. برای مثال فردی که به همسر و زندگی مشترک خود علاقمند بوده در صورت تجربه طلاق، احتمالاً مشکلاتی نظیر افسردگی و از دست دادن اعتمادبه‌نفس را تجربه خواهد کرد. درعین‌حال درصورتی‌که زندگی مشترک پر از دعوا و اختلاف بوده باشد، ممکن است فرد دچار مشکلاتی همچون خشم و اضطراب شدید شود.

نشخوارهای ذهنی یکی دیگر از مشکلاتی است که معمولاً پس از طلاق اتفاق می‌افتد. در این شرایط خاطرات تلخ زندگی مشترک دائماً در ذهن فرد مرور شده و احساسات منفی همچون غم، خشم و یا ناکامی و اضطراب را تجربه خواهد کرد. به همین خاطر است که توصیه می‌شود پس از طلاق و برای جلوگیری از آسیب‌های روحی آن از یک مشاور مطمئن کمک بگیرید و مراحل سوگ و کنار آمدن با فقدان طرف مقابل را به‌سلامت پشت سر بگذارید.

تماس با مشاور

2. شک و بدبینی

یکی از آسیب‌هایی که احتمالاً به دنبال طلاق و جدایی پیش خواهد آمد، تأثیر آن بر آینده زندگی فرد و دیدگاه وی راجع به سایر افراد است. بسیاری از کسانی که تجربه شکست در زندگی مشترک خود را داشته‌اند معمولاً برای تشکیل مجدد زندگی دچار شک و تردید بسیاری خواهند شد و به‌سختی می‌توانند به فردی دیگر اعتماد کنند. این موضوع شاید باعث شود که آن‌ها بسیاری از موقعیت‌های مناسب خود را از دست بدهند.

 

بیشتر بخوانید : آثار طلاق بر مردان | پیامدهای روانی جدایی برای مردان 

 

3. آسیب های طلاق | قضاوت‌های اجتماعی

قضاوت‌های منفی دیگران در ارتباط با فردی که از همسرش جدا شده یکی دیگر از آسیب های طلاق است که می‌تواند به‌ویژه در فرهنگ‌های سنتی‌تر و یا محیط‌های کوچک‌تر باعث آزار و اذیت فرد شود. قضاوت‌های نا به‌جا به‌ویژه در ارتباط با زنانی که از همسرشان جدا شده‌اند، می‌تواند باعث بروز محدودیت‌هایی در ارتباطات و یا امکانات شغلی آن‌ها باشد. علاوه بر این بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بروز چنین تجربه‌ای در زندگی فرد به این معناست که او دچار مشکلات رفتاری و تقصیر بسیاری می‌باشد و به همین خاطر کمتر به وی اعتماد می‌کنند. طعنه زدن‌ها و استفاده از این نقطه‌ضعف فرد در موقعیت‌های مختلف ازجمله آسیب‌های اجتماعی است که برای فرد ایجاد خواهد شد.

4. مشکلات مالی

یکی از آسیب های طلاق می‌تواند بروز مشکلات مالی برای هریک از زوجین باشد. پرداخت حقوقی نظیر مهریه معمولاً مشکلات مالی بسیاری را برای آقایان ایجاد می‌کند. همچنین بسیاری از خانم‌هایی که از نظر منبع درآمد به همسر خود وابسته بودند معمولاً پس از طلاق مشکلات مالی بسیاری را تجربه خواهند کرد.

مشکلات مالی یکی از آسیب‌های جدی است که گاهی اوقات حتی می‌تواند باعث ترس فرد از جدایی و ادامه دادن شرایط نامناسب زندگی مشترک باشد. پس توصیه می‌شود پیش از اقدام برای جدایی اطلاعات خود را راجع به شرایط آینده افزایش دهید و برای هر آنچه قرار است تجربه کنید برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشید.

5. کاهش بهره‌وری

تا زمانی که فرد بتواند با طلاق و تغییرات زندگی پس‌ازآن سازگاری پیدا کند، فشار روانی بسیاری را تجربه خواهد کرد و به همین خاطر احتمالاً مشکلاتی در موقعیت شغلی، تحصیلی و یا روابط اجتماعی وی پیش خواهد آمد. استفاده از روش‌هایی برای تخلیه هیجان، دریافت حمایت اجتماعی و به‌ویژه کمک گرفتن از مشاورین خانواده می‌تواند در پشت سر گذاشتن سریع‌تر و سالم‌تر بحران‌ها به شما کمک کند.

 

آسیب های طلاق برای کودکان

طلاق علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای زوجین ایجاد خواهد کرد آسیب‌هایی را نیز در روحیه و عملکرد فرزندان شما باقی خواهد گذاشت. بهتر است با کمک گرفتن از متخصصین کودک و برنامه‌ریزی مناسب برای شرایط پس از طلاق، این آسیب‌ها را در فرزند خود کاهش دهید.

1. افت تحصیلی

یکی از آسیب‌های رایج طلاق در کودکان افت تحصیلی است. کشمکش‌ها و اختلافات والدین معمولاً باعث خواهد شد که آن‌ها توجه کمتری به آموزش فرزندان خود داشته باشند. علاوه بر این بروز مشکلات روحی نظیر افسردگی و اضطراب به دلیل طلاق والدین نیز می‌تواند آن‌ها را نسبت به انجام تکالیف درسی بی‌انگیزه نماید.

2. آسیب های طلاق | افسردگی و بیماری‌های روحی

کودکان به‌ویژه در سنین پایین‌تر معمولاً خود را به دلیل طلاق والدین مسئول می‌دانند. با توجه به ضعف توانایی‌های منطقی و استدلال در کودکان آن‌ها نمی‌توانند دلایل طلاق و از بین رفتن خانواده را درک کنند به همین خاطر خود را مقصر دانسته و دچار احساس عذاب وجدان و افسردگی می‌شوند.

کودکان در سنین بالاتر که می‌توانند طلاق و معنای آن را درک کنند، معمولاً درمیان همسالان خود احساس ناراحتی و حتی حسادت را تجربه می‌کنند. تلاش برای پنهان نگه‌داشتن این راز و یا ترس از قضاوت و برخورد دیگران معمولاً باعث بروز بیماری‌های اضطرابی در کودک می‌شود.

3. احساس دوگانگی

طلاق باعث خواهد شد که کودکان مجبور باشند روزهایی را به طور جداگانه با هر یک از والدین بگذرانند. این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در کودک شود. قرار گرفتن تحت دو تربیت مختلف و جابه‌جا شدن در خانه والدین یا بعضاً بدگویی آن‌ها از یکدیگر باعث می‌شود که فرزند شما احساس تعارض و دوگانگی بسیاری را تجربه کند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رابطه شما با همسرتان چیزی متفاوت از رابطه او با فرزند شماست. همسر شما می‌تواند همسری بد و درعین‌حال مادر یا پدر خوبی باشد. علاوه بر این کودکان معمولاً به هردوی والدین خود علاقه دارند و آسیب زدن به ذهنیت آن‌ها از والد دیگر یا تلاش برای جلب حمایت و توجه کودک، از مسائلی هستند که آسیب‌های بسیار جدی را در شخصیت فرزند شما ایجاد خواهند کرد.

با توجه به اینکه طلاق والدین معمولاً تغییر بسیار مهمی در زندگی کودک است و او برای رشد سالم به هردوی شما نیاز دارد، توصیه می‌شود که راجع به تربیت فرزند خود پس از جدایی از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : زندگی بعد از طلاق | مدیریت زندگی بعد از طلاق برای مرد و زن

 

برای کاهش آسیب های طلاق چه کنیم؟

اگرچه طلاق آسیب‌ها و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت اما بااین‌حال شما می‌توانید با مدیریت صحیح شرایط، مانع تأثیرگذاری بیش‌ ازحد این موضوع بر سایر جنبه‌های زندگی خود شوید. به همین خاطر در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره خواهیم کرد:

1. شرایط را به‌دقت بسنجید

پیش از آنکه تصمیم خود را برای طلاق عملی کنید بهتر است جوانب مختلف این موضوع را در نظر بگیرید. شما می‌توانید با کمک گرفتن از منابع معتبر و یا مشاورین خانواده و کودک، آگاهی خود را راجع به آنچه اتفاقات پس از طلاق افزایش دهید. افرادی که پیش از شما این شرایط را پشت سر گذاشته‌اند یکی از مهم‌ترین منابعی هستند که می‌توانند دراین‌باره به شما اطلاع دهند. سعی کنید شرایط خود را پس از طلاق به‌خوبی ترسیم نمایید و به این سؤال نیز پاسخ دهید که آیا بالواقع طلاق و تمامی مشکلات پس‌ازآن برای شما مطلوب‌تر از زندگی مشترک است یا خیر.

2. برنامه‌ریزی داشته باشید

پس ‌از آنکه متوجه تمامی ابعاد زندگی خود پس از طلاق شدید، باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. برای مثال سعی کنید محل زندگی، درآمد، نحوه تربیت فرزندان و هر موضوع دیگری که ازنظر شما باید موردتوجه قرار بگیرد را مشخص کرده و برنامه خود برای رسیدگی به آن را نیز تعیین کنید.

3. آسیب های طلاق | به خودتان حق بدهید

برای احساسات منفی که پس از طلاق تجربه خواهید کرد به خود حق بدهید. هرگز از خود بابت این احساسات خجالت‌زده نباشید و یا سعی نکنید آن‌ها را مهار کنید. شما در حال گذراندن یک دوره بحرانی از زندگی خود هستید و ناراحتی یا حتی دلتنگی برای زندگی گذشته بسیار طبیعی است. برای ناراحت بودن به خود حق بدهید و همچنین برای حمایت از خودتان اقداماتی را انجام دهید. برای مثال برنامه‌ریزی برای ورزش، سفر و یا هر فعالیت لذت‌بخش دیگری می‌تواند به شما کمک کند تا در شرایط روحی بهتری قرار بگیرید.

4. کمک بگیرید

کمک گرفتن از سیستم حمایتی اطرافیان و مشاورین می‌تواند در گذراندن موفقیت‌آمیز این شرایط به شما کمک کند. شاید لازم باشد که گاهی اوقات از اعضای خانواده یا دوستانتان بخواهید زمانی را به صحبت با شما اختصاص دهند و یا کاری را برایتان انجام دهند. به خاطر داشته باشید که تنظیم قرارهای ملاقات با دوستان و اختصاص زمان‌هایی برای تفریح با افرادی که برای شما خوشایند هستند، می‌تواند به بهبود روحیه شما بسیار کمک کند.

در شرایطی که احساس می‌کنید توانایی کنترل شرایط روحی خود را ندارید و یا فرزندانتان دچار آسیب‌های روحی شده‌اند، بهتر است از یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. متخصصین راه‌هایی را برای تخلیه هیجانات و کنار آمدن مناسب‌تر با شرایط به شما آموزش خواهند داد. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

1.آیا طلاق همواره آسیب‌زا است؟

گاهی اوقات طلاق به معنای پایان دادن به یک شرایط سخت است و به همین خاطر نمی‌توان گفت که همیشه آسیب‌زاست. بااین‌حال این موضوع همواره تجربه‌ای تلخ می‌باشد و آسیب‌هایی را در شرایط روحی و اجتماعی فرد ایجاد می‌کند.

2.آیا آسیب های طلاق قابل پیشگیری هستند؟

شما نمی‌توانید این آسیب‌ها را به صفر برسانید اما با مدیریت صحیح می‌توانید از شدت آن‌ها کاسته و شرایط بهتری را ایجاد نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آسیب های طلاق می‌توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

 

منبع : 

آسیب های طلاق



:: برچسب‌ها: آسیب های طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی رشت کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی رشت و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی رشت

بهترین روانشناس در گیلان

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی رشت دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی رشت

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی رشت | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی رشت | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی رشت | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی رشت

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره میثاق رشت_ چهارراه گلسار، خیابان نواب، کوچه آبان، ساختمان پرشین، طبقه 2، واحد غربی

3- مرکز مشاوره طرح واره نو _ رشت، پل بوسار، جنب مدرسه نصرتی راد

4- مرکز مشاوره کاوش _ لاهیجان، خیابان امیر شهید، ساختمان پزشکی ثمین 

5- مرکز مشاوره یونگ _ رشت، گلسار، بلوار دیلمان، نبش خ۱۷۵، مجتمع پامچال، طبقه ۴واحد ۳۱

6- مرکز مشاوره نورا – رشت، سبزه میدان، خ اسلام پرست، مجتمع سبزه میدان، طبقه ۳ ، واحد ۵

7- مرکز مشاوره گیل _ رشت، چهار راه پور سینا، بلوار حافظ، روبروی سازمان آبفا – پلاک ۱۱۹

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی رشت



:: برچسب‌ها: بهترین روانشناس در گیلان ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تردید در ازدواج یکی از اتفاقاتی است که پیش از ازدواج به سراغ افراد می‌آید. در واقع شک و تردید مانع بزرگی برای بستن پیوند زناشویی است و افراد بسیاری به خاطر شک‌های مداوم، فرصت‌های ازدواج خود را از دست داده و تا ابد مجرد مانده‌اند. از طرفی هم نباید برای ازدواج سریع‌تر، شک و تردیدهای خود در این زمینه را رها کرد چراکه برخی از این تردیدها کاملا صحیح و به جا هستند و باید به آن‌ها توجه نمایید. شک و تردید در ازدواج علت‌های مختلفی دارد که در این بخش قصد تحلیل و پرداختن به این مطلب را داریم. در ادامه راهکارهایی را بیان می‌کنیم تا با بهره گیری از آن‌ها به شک و تردیدهای خود درباره ازدواج پایان دهید.

منبع : 

تردید در ازدواج

رفع دودلی در تصمیم ازدواج

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

تردید در ازدواج

هنگامی که در موقعیت ازدواج قرار می‌گیرید ممکن است تردید به سراغتان بیاید به طوری که مدام در ذهن شما سوالات مختلفی شکل بگیرد. این سوالات دامن زننده حس تردید در شما هستند که نباید آن‌ها را سرکوب نمایید بلکه باید به یک به یک سوالات، پاسخ دهید. برخی از این سوالات عبارتند از “آیا زوج مناسب و قابل اعتمادی برای من می باشد؟” و  “آیا با او خوشبخت می شوم؟ ” و ده‌ها سوال دیگر که باید به آن‌ها پاسخ دهید تا با اطمینان خاطر ازدواج کنید.

موضوع ازدواج اهمیت زیادی دارد و شما باید پس از فکر کردن بسیار و رفع تردیدهای خود و مشورت با افراد خبره پاسخ مثبت دهید. ازدواج زندگی شما را دگرگون خواهد کرد و برای اینکه این دگرگونی مثبت باشد، باید با دید کامل‌تر و مطمئن‌تری به انجام آن دست زد تا در آخر به پشیمانی ختم نشود. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

 

تماس با مشاور

چه عواملی موجب تردید در ازدواج می شوند؟

قطعا دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد در مورد ازدواج متفاوت است و عوامل مختلفی هم به تردیدها و نگرانی‌های زوجین دامن می‌زنند. برای نمونه، هنگامی که فردی مدام شاهد طلاق و کدورت میان زوجین زیادی است و اکثر افرادی که می‌شناسد در زندگیشان موفق نیستند، دچار تردید شده و در مورد اینکه ازدواج کند یا خیر مردد می‌شود.

از عوامل دیگری که موجبات تردید برای ازدواج را فراهم می‌کنند می‌توان به شنیدن اخبار و حوادث منفی، ترس از طلاق و پشیمانی از ازدواج، ترس از خیانت دیدن یا عدم توانایی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و… اشاره نمود. همه این موارد به تنهایی می‌توانند یک فرد را تا ابد مجرد نگه داشته و مانع ازدواجش شوند.

 

راهکارهایی در جهت اطمینان از ساختن یک زندگی موفق

1. صحبت با طرف مقابل خود درباره مسائل گوناگون پیش از ازدواج (در مورد همه مسائل از اعتقادات گرفته تا شرایط مالی و میزان تمایل به روابط جنسی و… را از او بپرسید تا متوجه شوید با یکدیگر وجه مشترکی دارید یا خیر)

2. به چالش کشیدن طرف مقابل خود (برای نمونه او را عصبانی کنید و ببینید چگونه با شما رفتار می‌کند)

3. مشورت و راهنمایی از مشاور ازدواج

4. تحقیق‌های دقیق و همه جانبه

 

اشتباهات رایج در جهت رفع تردید در ازدواج 

برخی از افراد هنگام مواجه با شک و ترید برای ازدواج، راهکارهای اشتباهی را به کار می‌گیرند که به شرح زیر می‌باشد:

1. بعد از ازدواج با خانواده اش قطع ارتباط می کنم

عدم رضایت از خانواده طرف مقابل، حس تردید فرد را دو چندان کرده و متاسفانه برخی افراد با این تصور که “بعد از ازدواج رابطه‌ای با خانواده همسرم برقرار نمی‌کنم” خود را در شرایط بدی قرار می‌دهند. از آنجایی که بیشتر زنان و مردان به ارتباط با خانواده خود تمایل دارند، این واکنش موجب از هم گسستن پیوند زناشویی می‌شود. بنابراین برای رفع تردید خود در مورد این قضیه نباید راه قطع ارتباط را در پیش گرفت.

2. بعد از ازدواج او را مجبور به قطع ارتباط با دوستانش می کنم

عده‌ای نیز وقت بسیاری را با دوستانشان می‌گذرانند که این موضوع زمینه ایجاد تردید در طرف مقابل را افزایش می‌دهد و برای رفع این تردید خود با این جمله که همسرم را مجبور به قطع ارتباط با دوستانش می‌کنم، به خودش دلگرمی می‌دهد. متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که رفت و آمد و وقت گذراندن با دوستان کار اشتباهی است و باید از انجام آن جلوگیری شود.

در صورتی که این نگرانی کاملا بیهوده و غیرمنطقی است زیرا شما باید نگران شخصیت دوستان همسرتان باشید نه صرفا ارتباط با یک دوست. داشتن دوست نه تنها ضرری ندارد بلکه برای روحیه انسان‌ها بسیار مفید می‌باشد ولی از طرفی هم نباید به هر شخصی اعتماد کرد و باید بهترین فرد را برای دوستی برگزید. اگر در رابطه با دوستان مشکل دارید، می‌توانید از همسرتان بخواهید که دوستانش را به خانه نیاورد و در بیرون از منزل با هم وقت بگذرانند.

3. بعد از ازدواج عاشق همسرتان می شوید

این جمله‌ را حتما برای یک بار هم که شده در زندگی‌تان شنیده‌اید. در واقع اینگونه است که شما باید از طرف مقابل خود خوشتان بیاید تا بعد ازدواج عشق ایجاد شود، نه اینکه او را نپسندید و اصرار داشته باشید که بعدها ممکن است عاشق او شوید. پس این راه برای برطرف نمودن تردید اشتباه است و دوست داشتن اولیه برای پیوند ازدواج بسیار مهم است.

4. بعد از ازدواج اخلاق های بد همسرم را ترک می دهم

عادت‌ها و رفتارهای یک انسان را تا زمانی که خودش نخواهد نمی‌توان درست کرد. این جمله که برای رفع تردید در ازدواج به کار می‌رود، منجر به جدایی‌های بسیاری شده است. بنابراین اگر فردی رفتارهای زشت و زننده‌ای دارد هرگز او را به عنوان همسر خود انتخاب نکنید. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

 

سوالات متداول

_آیا ازدواج با تردید کار درستی است؟

خیر چرا که شما هنوز به سوالات ذهن خود پاسخ نداده‌اید و این عدم اطمینان کافی بر زندگی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

_کدام راهکار برای حل مشکل تردید در ازدواج بهترین است؟

افزایش آگاهی و دانش در مورد ازدواج و شناخت جنس مخالف می‌تواند تا حد زیادی این شک را از بین ببرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تردید در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : تردید در ازدواج



:: برچسب‌ها: تردید در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 674
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افسردگی مالیخولیایی یا ملانکولیک نام یکی از حالت‌های بیماری افسردگی است که در میان روانشناسان با نام افسردگی زیستی نیز شناخته می‌شود. این حالت از افسردگی معمولاً به دلیل تغییر در میزان ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی ازجمله سروتونین ایجاد می‌شود و باعث بروز نشانه‌هایی همچون احساس غم، عذاب وجدان، اعتمادبه‌نفس پایین و همچنین مشکلاتی در خواب و اشتها خواهد شد. با توجه به اینکه افسردگی مالیخولیایی معمولاً باعث بروز نشانه‌های نسبتاً شدیدی از افسردگی می‌شود توجه به درمان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که این نشانه‌ها را در خود یا هریک از اطرافیان احساس می‌کنید با یک مشاور در زمینه بیماری‌های روانی مشورت نمایید. ما در این مطلب راجع به افسردگی مالیخولیایی و دلایل و راه‌های درمان آن صحبت خواهیم کرد.

منبع : 

افسردگی مالیخولیایی

علت و درمان افسردگی مالیخولیایی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

افسردگی مالیخولیایی چیست؟

اختلال افسردگی بیماری است که به‌صورت دوره‌هایی از غم و ناراحتی شناخته می‌شود بااین‌حال انواع مختلفی از این اختلال وجود دارد که ازنظر دلایل ایجاد، نوع و شدت نشانه‌ها و همین‌طور مدت باقی ماندن علائم با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از انواع افسردگی حالت ملانکولیک یا افسردگی مالیخولیایی است که به‌عنوان یکی از شدیدترین حالت‌های افسردگی شناخته می‌شود.

روانشناسان معتقدند که افسردگی مالیخولیایی نشانه‌های کلاسیک افسردگی همچون احساس غم و ناراحتی، بیدار شدن در اوایل صبح و دشواری در به خواب رفتن را به همراه خواهد داشت. همچنین معمولاً فرض می‌شود که مبتلایان به این اختلال بیش از هر چیز در تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز دچار مشکل هستند و به همین خاطر است که شدت افسردگی تجربه‌شده در آن‌ها ممکن است بیش از سایر حالت‌های افسردگی باشد.

با توجه به اینکه پایین بودن سطح انتقال‌دهنده‌های عصبی ازجمله سروتونین احتمال فکر کردن به مرگ و رفتارهای آسیب زدن به خود را افزایش می‌دهد بهتر است برای درمان این اختلال هرچه سریع‌تر اقداماتی صورت بگیرد.

تماس با مشاور

نشانه‌های افسردگی مالیخولیایی

به‌طورکلی درصورتی‌که برای مدت دو هفته حداقل 5 نشانه از نشانه‌های زیر در فردی وجود داشته باشد دچار اختلال افسردگی ملانکولیک خواهد بود.

  • احساس غم و ناراحتی
  • احساس لذت نبردن از زندگی
  • تغییر در اشتها و وزن فرد
  • تغییر در الگوی خواب
  • احساس خستگی و بی انرژی بودن در اکثر ساعات روز
  • کند شدن سرعت حرکت و فعالیت فرد
  • کاهش تمرکز و ناتوانی در تصمیم‌گیری
  • احساس ضعف در عزت‌نفس، احساس عذاب وجدان و احساس گناه
  • فکر راجع به مرگ، رفتارهای آسیب زدن به خود و یا خودکشی

همانطور که گفته شد اختلال افسردگی مالیخولیایی به این صورت از سایر انواع افسردگی جدا می‌شود که برخی از نشانه‌ها را شدیدتر از سایرین دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به احساس غم و ناراحتی، دشواری در به خواب رفتن و صبح زود بیدار شدن، احساس خستگی و بی انرژی بودن که حتی با خواب نیز برطرف نمی‌شود، ضعف در اعتمادبه‌نفس و همچنین افکار مرگ و آسیب رساندن به خود اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید | نشانه های افسردگی چیست؟

 

دلایل افسردگی مالیخولیایی

اگرچه روانشناسان معتقدند که اصلی‌ترین دلیل ایجاد اختلال افسردگی ملانکولیک کاهش انتقال‌دهنده‌های عصبی است بااین‌حال باید به این نکته توجه داشت که تمامی انواع اختلال افسردگی اساسی دارای زمینه‌های مشترک فیزیولوژیک-روانی- اجتماعی هستند. در ادامه اصلی‌ترین دلایل بروز افسردگی مالیخولیایی به‌غیراز کاهش سطح سروتونین را بررسی خواهیم کرد.

تجربیات تلخ زندگی

تجربیات تلخ زندگی مثل فوت یکی از عزیزان، شکست در یک امتحان یا از دست دادن شغل می‌تواند باعث افسردگی در فرد شود. اگرچه بسیاری از افراد با این مشکلات در زندگی خود به‌خوبی کنار آمده و دشواری چندانی را تجربه نخواهند کرد بااین‌حال این شرایط توانایی آسیب زدن به فرد و ایجاد افسردگی را نیز خواهند داشت.

افکار ناکارآمد

وجود باورهای منفی و افکار ناکارآمد باعث خواهد شد که احتمال بروز افسردگی در فرد افزایش پیدا کند. سه نمونه از رایج‌ترین باورهای منفی که باعث افسردگی می‌شوند را می‌توان به‌عنوان 1. احساس دوست‌داشتنی نبودن و تنها ماندن یا تلاش بیش‌ازحد برای راضی نگه‌داشتن دیگران، 2. احساس بی‌ارزش و ناتوان بودن و اعتمادبه‌نفس پایین و 3. احساس عدم کنترل بر شرایط دانست. این افکار و باورها می‌تواند باعث شود که فرد به اختلال افسردگی مبتلا شود؛ زیرا در مواجهه با هریک از مشکلات به‌جای کمک به فرد برای پیدا کردن راهکارهای سالم‌تر او را در معرض مشکلات قرار می‌دهد.

روابط اجتماعی نامناسب

نبود سیستم حمایتی و تنها ماندن فرد در شرایط سخت یا اطرافیانی که به‌جای توجه باعث آزار و ناراحتی فرد باشند ازجمله دلایلی است که می‌تواند باعث بروز افسردگی در فرد شود.

بی‌توجهی به درمان افسردگی مالیخولیایی

روانشناسان معتقدند درصورتی‌که برای درمان انواع مختلف اختلال افسردگی اقدامی صورت نگیرد احتمال دارد این بیماری به‌صورت مزمن در فرد باقی بماند. علاوه بر این بروز هریک از دوره‌های افسردگی احتمال بروز دوره‌های دیگر را افزایش می‌دهد و به میزانی که تعداد این دوره‌ها بیشتر می‌شود شدت و مدت طولانی شدن هر دوره نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر بهتر است پیش از جدی‌تر شدن بیماری و دشوار شدن فرایند درمان برای آن اقدام کنید.

علاوه بر تأثیری که درمان به‌موقع در وضعیت آینده این بیماری باقی می‌گذارد، افسردگی مالیخولیایی توانایی فرد برای فعالیت در محیط و همچنین لذت بردن از مسائل مختلف را کاهش می‌دهد و به همین خاطر باعث خواهد شد فرد نتواند از تمامی توانایی‌های خود در زمینه‌های مختلف استفاده کند. همچنین می‌توان این‌گونه فرض کرد که ابتلای یکی از اعضای خانواده به افسردگی می‌تواند شرایط روحی سایر اعضا را نیز تحت تأثیر خود قرار بدهد و به همین خاطر می‌بایست برای درمان این بیماری و همچنین حفظ سلامت روان سایر اعضای خانواده نیز اقداماتی صورت بگیرد.

درمان افسردگی مالیخولیایی

با توجه به اینکه افسردگی مالیخولیایی مشکلات جسمی و روانی را به‌صورت همزمان برای فرد ایجاد می‌کند معمولاً توصیه می‌شود که درمان‌های دارویی و رواندرمانی در کنار یکدیگر برای این افراد صورت بگیرد. البته درصورتی‌که روانشناس احساس کند شدت ناراحتی فرد به میزانی است که می‌تواند بدون استفاده از دارو نیز در جلسات درمانی شرکت کرده و تکالیف و انتظارات درمانی را انجام دهد ممکن است استفاده از دارو را کنار بگذارد. برای آشنایی با بهترین روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

دارودرمانی

داروهای ضدافسردگی انواع مختلفی دارند و هریک مکانیزم عمل متفاوتی نیز خواهند داشت بااین‌حال تمامی آن‌ها در این ویژگی مشترک هستند که باعث افزایش انتقال‌دهنده‌های عصبی ازجمله سروتونین و اپی‌نفرین در مغز فرد می‌شوند. افزایش مجدد این مواد در مغز باعث خواهد شد که فرد مجدداً خلق معمول خود را به دست آورد.

بهتر است در استفاده از داروهای اعصاب به دو مطلب توجه داشته باشید. نخست اینکه این داروها از بدو استفاده تأثیری نخواهند داشت و می‌بایست برای مدتی مصرف آن‌ها را ادامه دهید. به همین خاطر درصورتی‌که احساس می‌کنید حتی در صورت مصرف نیز شرایط روحی شما تغییری نداشته بهتر است مصرف داروها را به‌صورت منظم و طبق دستور پزشک ادامه دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که داروهای اعصاب اگرچه می‌توانند شرایط شما را بهبود ببخشند اما نمی‌توانند برای درمان بیماری شما اقدامی انجام دهند. به همین خاطر بهتر است برای درمان افسردگی خود از یک متخصص کمک بگیرید.

روان‌درمانی

جلسات رواندرمانی می‌توانند با توجه به شرایط فرد و دلایل بروز بیماری اشکال مختلفی داشته باشند. بااین‌حال به‌طورکلی در این جلسات به فرد کمک می‌شود تا با دلایل افسردگی مالیخولیایی خود آشنا شود. بسیاری از رفتارها و افکار فرد بدون آنکه خود اطلاعی داشته باشد باعث افسردگی و پریشانی وی خواهند شد. روانشناسان به فرد کمک خواهند کرد تا این رفتارها و باورها را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کند. همچنین از طریق روش‌های فعال‌سازی رفتاری به فرد کمک می‌شود تا رفتارهایی مثل ورزش، اختصاص زمانی به تفریح و … را نیز در برنامه خود قرار دهد و از این طریق برای کاهش افسردگی اقدام نماید.

سؤالات متداول

1. آیا افسردگی ملانکولیک قابل درمان است؟

بله؛ تمامی انواع اختلال افسردگی را می‌توان با کمک گرفتن از متخصصین روانشناسی مورد درمان قرار داد.

2. چه داروهایی برای درمان افسردگی مالیخولیایی وجود دارد؟

انواع مختلفی از داروهای ضدافسردگی وجود دارند که با توجه به شرایط بیمار ممکن است برای وی تجویز شوند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فلوکستین، سرترالین و فلووکسامین اشاره کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : افسردگی مالیخولیایی



:: برچسب‌ها: افسردگی مالیخولیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا نقاط تحریک پذیر آقایان را می‌شناسید؟ نقاط تحریک پذیر، نواحی حساسی از بدن زن و مرد هستند که تحریک آن‌ها منجر به معاشقه لذت‌بخش و رابطه جنسی با کیفیت‌تر می‌شود. یک باور اشتباهی که وجود دارد این است که بسیاری از زوجین فکر می‌کنند نقاط حساس و تحریک پذیر بدن فقط برای بانوان است و از این جهت نقاط حساس مردان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با آگاهی از نقاط تحریک پذیر آقایان می‌توانید همسرتان را در رسیدن به ارگاسمی بهتر یاری کنید و با افزایش شور و هیجان، کیفیت رابطه جنسی خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. در ادامه مقاله به بررسی کامل نقاط تحریک پذیر آقایان می‌پردازیم. 

منبع : 

نقاط تحریک پذیر آقایان

آشنایی با نقاط حساس بدن مردان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

حساس‌ترین نقاط تحریک پذیر آقایان

به طور کلی می‌توان گفت که لب‌، پوست سر، نوک پستان، دور ناف، دست‌ها، گوش، داخل ران پا، کمر، بیضه و آلت تناسلی نقاط حساس و تحریک پذیر آقایان را شامل می‌شود. اما در این بین برخی از نقاط به عنوان بسیار حساس و تحریک پذیر در نظر گرفته می‌شوند که در ادامه به صورت جداگانه به هر یک از این موارد اشاره خواهد شد:

1. ناحیه حساس نقطه F

شاید برای بسیاری از آقایان هم عجیب باشد که همچین ناحیه‌ای در بدنشان وجود دارد. همانطور که در ابتدای مقاله گفت شد نقاط تحریک پذیر آقایان بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است. با اینحال منظور از ناحیه حساس نقطه F چیست؟

باید گفت که این ناحیه درست در سطح پایین کلاهک آلت تناسلی قرار گرفته است. بیشترین میزان عصب‌های تحریک پذیر در این ناحیه قرار دارند و از این جهت می‌توان گفت که حساس‌ترین و تحریک پذیر ترین ناحیه برای مردان این بخش از بدن است. در بسیاری از موارد مقدار تحریک پذیری این قسمت را با کلیتوریس در زنان مقایسه می‌کنند. به همین دلیل است که انجام رابطه دهانی برای بسیاری از مردان لذت بخش است و این نوع رابطه را ترجیح می‌دهند.

تماس با مشاور

2. نقاط تحریک پذیر آقایان | بیضه‌ها

بعد از کلاهک آلت تناسلی می‌توان گفت که بیضه‌ها یک ناحیه بسیار تحرک پذیر برای مردان است. تحریک این ناحیه از بدن مردان، حس خوب و لذت بخشی برای آن‌ها به وجود می‌آورد. ماساژ و لمس بیضه و خط روی کیسه بیضه از نواحی حساس است که نقطه تحریک پذیر مناسبی به منظور آمادگی بیشتر مردان برای شروع رابطه جنسی است. بسیاری از مردان تمایل دارند که این ناحیه با زبان لمس شود همچنین برخی دیگر ماساژ آن را ترجیح می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟

 

3. نقطه G در مردان

بسیاری از افراد راجع به نقطه G در زنان آشنایی دارند. اما آیا مردان هم نقطه G دارند؟ در یک پاسخ کوتاه باید گفت بله، مردان هم مانند زنان نقطه G دارند. اما چطور باید این نقطه را در مردان پیدا کرد؟ بسیاری از پژوهشگران در زمینه روابط جنسی معتقدند که غده پروستات مردان که درون مقعد قرار دارد و در سمت پایه آلت تناسلی حس می‌شود، دارای عصب‌های تحریک کننده است که ماساژ آرام آن ناحیه عملکرد مشابهی مانند نقطه G در زنان دارد و می‌تواند منجر به تجربه ارگاسم قوی‌تر و لذت بخش‌تری شود.

4. نقاط تحریک پذیر آقایان | کف پا

یکی دیگر از نواحی بسیار حساس در مردان ناحیه کف پا است. این ناحیه که درست یک سوم پایین‌تر از انگشت سوم یعنی در مقابل قوس در وسط و مرکز پا قرار دارد. پژوهشگران معتقدند این ناحیه دارای عصب‌های فراوانی است که ماساژ دادن و فشار دادن آن باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود و در نتیجه مردان برای رابطه جنسی آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند.

5. انگشت شست

زوجین معمولاً به دلیل عدم آشنایی با نقاط حساس و تحریک پذیر همسرشان در اکثر موارد صرفا بر روی آلت تناسلی تمرکز می‌کنند. اما تحریک نقاط حساس دیگر بدن آقایان مانند انگشت شست می‌تواند منجر به تجربه رابطه لذت بخش بیشتری شود. مکیدن انگشت شست و بوسیدن آن قسمت می‌تواند محرک خوبی برای مردان باشد.

6. نقاط تحریک پذیر آقایان | نوک سینه

نوک سینه‌ها همانند بانوان برای مردان نیز لذت بخش است. نوازش و ماساژ آرام سینه و نوک سینه برای مردان بسیار لذت بخش است. همچنین زبان زدن و مکیدن نوک سینه و حتی گاز گرفتن این ناحیه می‌تواند برای مردان تحریک آمیز باشد. تحریک این ناحیه باعث افزایش جریان خون شده و حساسیت و تحریک پذیری مردان را بیشتر می‌کند.

7. لب و دهان

لب و دهان مردان نقاط تحریک پذیر آقایان و زنان محسوب می‌شود. تجریک این ناحیه منجر به آزاد شدن هورمون اکسی‌توسین می‌شود که در عشق و رابطه جنسی تاثیر گذار است. بوسیدن نه تنها به کیفیت رابطه جنسی، بلکه در افزایش رابطه عاطفی‌تان نیز کمک می‌کند.

8. داخل ران‌ها

این ناحیه بسیار تحریک پذیر است و توجه به آن باعث لذت جنسی بسیار زیاد در مردان می‌شود. نوازش و بوسیدن دخل ران‌ها در طول رابطه جنسی بسیار موثر می‌باشد.

9. زیر بغل

زیر بغل نیز از دیگر نقاط تحریک پذیر آقایان است که معمولا مورد بی توجهی قرار می‌گیرد. با لمس و نوازش آرام این ناحیه می‌توانید لذت جنسی بسیار زیادی در همسر خود ایجاد کنید. 

10. گوش

گوش‌ها گیرنده‌های حسی بسیار زیادی دارند به همین دلیل بسیار تحریک پذیر هستند و با لمس و نوازش آ‌ن‌ها می‌توان به اوج لذت جنسی مردان کمک کرد.

 

سوالات متداول

آیا آشنایی با نقاط حساس تحریک پذیر مردان امری ضروری است؟

همانطور که در مقاله توضیح داده شد مردان نقاط تحریک پذیر دیگری به غیر از آلت تناسلی دارند که نوازش و لمس این نقاط می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را برای زوجین لذت بخش‌تر کند. پس اگر به دنبال یک رابطه جنسی لذت بخش هستید، با نقاط حساس بدن همسر خود آشنا شوید و در هنگام رابطه جنسی به این موارد توجه کنید. برای کسب اطلاعات در این زمینه می‌توانید از مشاوره جنسی بهره‌مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : نقاط تحریک پذیر آقایان



:: برچسب‌ها: نقاط تحریک پذیر آقایان ,
:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی قم کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی قم و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی قم

آدرس بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در استان قم

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی قم دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی قم

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی قم  | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی قم | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی قم | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی قم

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو 

2- اندیشه سبز _ فلکه رسالت برج سفید طبقه چهار

3- فرحان _  بلوار امین، کوچه ۳، ساختمان سپیدار، طبقه اول

4- زندگی عاقلانه _ میدان شهید صدوقی ، نبش کوچه ۱۷

5- نشاط _خیابان دورشهر، میدان رسالت، ساختمان پزشکان برج سفید، طبقه اول – واحد ۱۱۲

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی قم



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی قم ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی مشهد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی مشهد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : 

مرکز مشاوره روانشناسی مشهد

آدرس بهترین مشاوره روانشناسی در استان خراسان رضوی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی مشهد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی مشهد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی مشهد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی مشهد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی مشهد | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی مشهد

1- مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی ذهن نو _ 

2-  بلوار سجاد – نبش سجاد 3 (میلاد) – کلینیک روانشناسى بزرگمهر

3- خیابان ابن سینا – ابن سینا ٦/١ (خیابان بهشت) – ساختمان آراد – طبقه ٣ – واحد ٩ – کلینیک دکتر فیاضی

4- بلوار وکیل آباد – حد فاصل دانشجو و صدف – بین وکیل آباد 35 و 37 – مرکز مشاوره عمومی روزبه

5-  بلوار فلسطین – فلسطین 12 – خانه علوم تربیتی و روانشناسی

6- چهارراه آزادشهر – امامت 22 – ساختمان پزشکان پاستور – پلاک 8 – طبقه 4 – کلینیک رسا

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی مشهد



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از دخول در زنان یا واژینیسموس نام یک مشکل عصبی است که به دلیل اضطراب ایجاد شده و خود را به‌صورت منقبض شدن عضلات واژن نشان می‌دهد. با توجه به شدت انقباض، ممکن است امکان برقراری رابطه جنسی به‌صورت کامل از بین برود و یا برقراری رابطه برای خانم‌ها بسیار دردناک باشد. ترس از دخول می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که دامنه وسیعی از بیماری‌های میکروبی و عفونت واژن تا اضطراب از برقراری رابطه جنسی را شامل می‌شود. با توجه به اینکه واژینیسموس برقراری رابطه جنسی میان زوجین را ناخوشایند و یا حتی غیرممکن می‌سازد این موضوع می‌تواند عاملی برای شروع مشکلات بسیاری در زندگی مشترک شما باشد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که نشانه‌های این بیماری را در خود و یا همسرتان می‌بینید از یک مشاور درزمینهٔ مسائل جنسی کمک بگیرید. 

منبع : 

واژینیسموس

نشانه ها و علت بیماری واژینیسموس

ترس از دخول

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

ترس از دخول یا واژینیسموس چیست؟

ترس از دخول که با نام علمی واژینیسموس یا واژینیسم نیز شناخته می‌شود یکی از انواع کژ‌کاری‌های جنسی در زنان است که باعث انقباض عضلات واژن می‌شوند. بسته به میزان این انقباض ممکن است برقراری رابطه جنسی کاملاً غیرممکن و یا دردناک باشد. روانشناسان معتقدند ترس از دخول بیش از هر چیز جنبه روانی داشته و زیربنای آن اضطراب و ترسی است که فرد از برقراری رابطه جنسی دارد. این ترس می‌تواند به هر دلیلی مانند تجربه یک رابطه جنسی دردناک، ترس از بارداری، احساس عذاب وجدان از برقراری رابطه یا هر دلیل دیگری ایجاد شود. بااین‌حال با کمک گرفتن از روش‌های آرام‌سازی و کاهش اضطراب این ترس قابل‌کنترل خواهد بود. 

دلایل ترس از دخول یا واژینیسموس

همان‌طور که می‌دانید یکی از علائم و نشانه‌های اضطراب انقباض و گرفتگی عضلات است درنتیجه انقباض عضلات واژن در بیماری ترس از دخول را نیز می‌توانیم نشانه‌ای از یک اضطراب بدانیم و به همین خاطر شاید بهتر باشد در صحبت از دلایل ترس از دخول راجع به دلایل ترس از رابطه جنسی صحبت کنیم. روانشناسان معتقدند با توجه به تجربیات و باورهای هر فرد ممکن است دلایل بسیاری برای این ترس وجود داشته باشد اما شایع‌ترین دلایل را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم.

باورهای اشتباه

یکی از شایع‌ترین دلایل برای بروز واژینیسموس باورهای اشتباهی هستند که در ارتباط با رابطه جنسی وجود دارد. ترس از دردناک بودن اولین رابطه جنسی، خونریزی و مشکلاتی که به دنبال برقراری رابطه جنسی برای فرد پیش خواهد آمد از مهم‌ترین نمونه‌های این باورها می‌باشند. علاوه بر این عذاب وجدان و احساس گناه به دلیل سکس و یا خجالت کشیدن بیش‌ازحد از این قبیل روابط می‌تواند باعث شود بدن فرد نسبت به برقراری رابطه جنسی واکنش نشان دهد.

یکی دیگر از باورها و افکار مزاحمی که می‌تواند باعث ترس از دخول شود نگرانی فرد از بابت بارداری است. ناخوشایند بودن این تجربه در زمانی نامناسب برای فرد، باعث می‌شود که او به رابطه جنسی به‌عنوان یک عامل تهدیدکننده نگاه کند.

تماس با مشاور

مشکلات فیزیولوژیک

وجود بیماری‌های فیزیولوژیک ازجمله عفونت‌های باکتریایی در واژن باعث خواهد شد تا برقراری رابطه جنسی برای زن دردناک بوده و به همین خاطر او تمایلی به این ارتباط نداشته باشد. درصورتی‌که احساس می‌کنید احتمال وجود عفونت برای شما مطرح است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

تجربه ناخوشایند

وجود تجربیات ناخوشایند از برقراری رابطه جنسی و به‌ویژه اولین ارتباط فرد می‌تواند دلیلی باشد که او را به‌طورکلی نسبت به این قبیل روابط بدبین نماید. این تجربه ناخوشایند می‌تواند به‌صورت دردناک بودن ارتباط جنسی، تجربه تجاوز و یا بی‌توجهی برخی آقایان به احساسات و تمایلات همسرشان اتفاق افتاده باشد. وجود چنین تجربیاتی در زندگی فرد باعث می‌شود او ناخواسته در روابط بعدی نیز انتظار آسیب دیدن را داشته باشد و به همین خاطر دچار اضطراب و انقباض عضلات واژن شود.

عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی

برقراری رابطه جنسی می‌بایست در زمان و مکانی صورت بگیرد که برای هر دو طرف احساس لذت را به همراه داشته باشد. بااین‌حال بعضی از خانم‌ها به این خاطر که نمی‌خواهند درخواست همسر خود برای رابطه جنسی را رد کنند حتی در شرایطی که آمادگی و تمایلی برای رابطه ندارند نیز به درخواست همسرشان تن می‌دهند.

بیماری جسمی و یا ناراحتی‌های روحی، دلسردی از همسر، خستگی و یا هر چیز دیگری می‌تواند دلیلی برای عدم تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی باشد.

فوبیای جنسی

فوبیای جنسی به گونه‌ای از ترس‌های فوبیک گفته می‌شود که باعث خواهد شد زن یا مرد نسبت به برقراری رابطه جنسی ترسی غیرعادی را تجربه کند و به همین خاطر حتی تا سال‌ها پس از شروع زندگی مشترک نسبت به برقراری ارتباط با همسر خود بی‌توجه باشد.

 

درمان ترس از دخول

به خاطر داشته باشید که واژینیسموس بیماری نیست که به‌خودی‌خود درمان پیدا کند و اگر برای بهبود این وضعیت اقدامی انجام ندهید امکان دارد شرایط برای شما دشوارتر و نامناسب‌تر گردد. برای درمان این بیماری می‌بایست به روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی یا سکس‌تراپ مراجعه نمایید. این روانشناسان می‌توانند راهکارها و پوزیشن‌های جنسی مناسبی را به شما و همسرتان آموزش دهند تا با استفاده از آن‌ها مشکلات خود را کاهش دهید.

یکی دیگر از درمان‌های روان‌شناختی که برای ترس از دخول پرکاربرد است آموزش تمرینات آرام‌سازی و ریلکسیشن است. از طریق این تمرینات شما متوجه خواهید شد که کنترل عضلات بدنتان در اختیار شما است و می‌توانید با استفاده از راهکارهای مناسب انقباضات عضلانی خود را کاهش دهید.

علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد درصورتی‌که روانشناس احساس کند ترس فرد به دلیل افکار ناکارآمد یا مشکلات روانی دیگری مثل تجربیات آزاردهنده است می‌تواند به وی برای درمان این شرایط کمک کند.

 

نقش مردان در کاهش ترس از دخول یا واژینیسموس

همان‌طور که گفته شد واژینیسموس یک بیماری اضطرابی است و به همین خاطر ایجاد احساس آرامش و لذت بردن برای زن می‌تواند یکی از مهم‌ترین مسائل در درمان ترس از دخول باشد. به‌عنوان شریک جنسی فردی که دچار این مشکل شده به خاطر داشته باشید که او عمداً نسبت به شما بی‌توجهی نمی‌کند و به‌واقع دچار مشکلی شده که به‌تنهایی قدرت کنترل آن را ندارد.

به میزانی که شما با همسر خود ارتباط عاطفی مناسبی برقرار کنید و در ارتباط جنسی به خواسته‌ها و آرامش او توجه داشته باشید این مشکل سریع‌تر از بین خواهد رفت و به میزانی که او را در تنگنا و معذوریت قرار دهید و یا بی‌توجه به درد و ناراحتی او برای برقراری رابطه تلاش کنید این مشکل پیچیده‌تر خواهد شد. در نهایت برای درمان باید به متخصص حتما مراجعه کنید، برای شروع درمان مشاوره جنسی دریافت کنید. 

 

سؤالات متداول

1. علت ایجاد ترس از دخول چیست؟

هرگونه عاملی که باعث عدم تمایل یا اضطراب فرد نسبت به برقراری رابطه جنسی باشد می‌تواند باعث بروز ترس از دخول در فرد شود. ازجمله این دلایل می‌توان به فوبیای جنسی، دردناک بودن رابطه جنسی، ترس از رابطه و احساس گناه اشاره کرد.

2. چه راهکارهای درمانی برای ترس از دخول وجود دارد؟

آموزش تکنیک‌های آرام‌سازی و ریلکسیشن مهم‌ترین راهکار درمانی برای این اختلال است و در کنار آن احتمال دارد فرد به انجام جلسات روان‌درمانی برای درمان اضطراب و باورهای اشتباهی که درزمینهٔ مسائل جنسی دارد نیز نیاز پیدا کند. درصورتی‌که احتمال می‌دهید تجربه درد در رابطه جنسی می‌تواند به دلیل عفونت واژن باشد بهتر است به یک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : واژینیسموس



:: برچسب‌ها: واژینیسموس ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا روش‌های تست اعتیاد به کراک را می‌شناسید؟ اعتیاد به کراک برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل به دغدغه بسیار مهمی شده است. این ماده مخدر به دلیل قیمت پایینی که دارد به‌راحتی در اختیار عموم قرار گرفته و با توجه به قدرت اعتیاد آوری شدید، می‌تواند تنها با چند بار استفاده باعث اعتیاد همیشگی فرد به این ماده شود. به همین دلیل خانواده‌های بسیاری، به‌ویژه آن‌ها که فرزندانشان در مرحله نوجوانی و جوانی قرار دارند، نگران اعتیاد به کراک در فرزندان خود هستند و به دنبال یافتن راه‌هایی برای پیشگیری یا انجام تست اعتیاد به کراک می‌باشند. با توجه به اهمیت این موضوع ما نیز در این مطلب راجع به اعتیاد به کراک و روش‌های رایج برای تست اعتیاد به این ماده خواهیم پرداخت.

منبع : 

علت منفی کاذب شدن کیت کراک

تست اعتیاد به کراک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

کراک و نشانه‌های اعتیاد به آن

کراک نام ماده مخدری است که از کوکائین به دست می‌آید و به همین خاطر خاصیت تحریک‌کنندگی بالایی دارد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که توانایی اعتیادآوری کراک به‌مراتب بالاتر از کوکائین است و تنها چند بار استفاده از آن باعث اعتیاد خواهد شد. علاوه بر ماده مخدر کراک که از کوکائین به دست می‌آید، نوع دیگری از کراک نیز در ایران رواج دارد که از ماده مخدر هروئین تهیه می‌شود و به همین خاطر بیش از آنکه خاصیت تحریک‌کنندگی داشته باشد باعث ایجاد آرامش و احساس رخوت در فرد می‌شود. متخصصین معتقدند که کراک تهیه‌شده از هروئین نیز خاصیت اعتیادآوری بسیار بالایی دارد و در کنار آن عوارض منفی بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت.

نشانه‌های اعتیاد به کراک، درصورتی‌که این ماده از هروئین به‌دست‌آمده باشد مانند نشانه‌های مصرف هروئین است و فرد معمولاً پس از مصرف احساس آرامش و رخوت می‌کند. خواب‌آلودگی، گوشه‌گیری و عدم تمایل به حضور در جمع و یا بی‌قراری به هنگام عدم مصرف ازجمله نشانه‌های اعتیاد به این ماده هستند. اما درصورتی‌که ماده مخدر کراک از کوکائین به‌دست‌آمده باشد احتمالاً به دنبال مصرف آن شما نشانه‌هایی همچون احساس شادمانی و افزایش انرژی، پرحرفی و یا عدم نیاز به خواب را در فرد مشاهده خواهید کرد.

 

تماس با مشاور

روش‌های تست اعتیاد به کراک

اگرچه نشانه‌های گفته‌شده در بالا می‌تواند هشداری به منظور مصرف مواد مخدر برای اطرافیان فرد باشد اما بااین‌حال همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که تشخیص قطعی اعتیاد از راه انجام تست اعتیاد و بر اساس نظر متخصصین صورت می‌گیرد. درنتیجه به‌جای برچسب زدن به فرد و بدرفتاری با وی سعی کنید با کمک گرفتن از مشاورین حوزه اعتیاد در این زمینه اقدام نمایید. برای انجام تست اعتیاد به کراک روش‌های بسیاری وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تست ادرار، خون، بزاق و مو اشاره کرد.

متداول‌ترین روش برای تست اعتیاد به کراک، آزمایش ادرار است در این شیوه بقایای ماده کراک و یا موادی که پس از تجزیه کراک در بدن ترشح می‌شود در ادرار فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. دو روش تست نواری و کروماتوگرافی برای سنجش نمونه ادرار فرد وجود دارد که روش کروماتوگرافی دقت بالاتری داشته و حتی مقادیر بسیار کم از این ماده مخدر در بدن را نیز تشخیص خواهد داد.

استفاده از نمونه خون یکی دیگر از روش‌های بررسی استفاده از کراک است. در این روش ترکیبات شیمیایی موجود در خون فرد موردبررسی قرار گرفته و درصورتی‌که از این ماده مخدر استفاده شده باشد قابل‌تشخیص خواهد بود. بااین‌حال یکی از ایراداتی که در آزمایش خون و ادرار برای تشخیص اعتیاد به کراک وجود دارد، محدودیت زمان است. این دو روش ارزیابی معمولاً می‌توانند استفاده از کراک را برای مدت کوتاهی قبل از انجام آزمایش مشخص کنند و به همین خاطر ایجاد فاصله عمدی میان مصرف و انجام تست اعتیاد باعث نتیجه منفی کاذب خواهد شد. دقیق‌ترین روش برای تشخیص اعتیاد به کراک بررسی مو است که متأسفانه به دلیل هزینه بالا معمولاً مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال استفاده از نمونه موی فرد می‌تواند مصرف ماده مخدر ظرف چند ماه اخیر را به‌خوبی مشخص نماید.

 

جواب منفی کاذب در تست اعتیاد به کراک

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از معتادین به مواد مخدر، اعتیاد خود را انکار می‌کنند و به همین خاطر ممکن است حتی راه‌هایی را برای منفی کردن عمدی تست اعتیاد به کراک امتحان کنند. ازجمله این راه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ایجاد فاصله زمانی

همان‌طور که اشاره شد تست خون و ادرار برای سنجش اعتیاد به کراک دچار محدودیت زمانی هستند و به همین خاطر ایجاد یک وقفه چندروزه بین زمان مصرف و انجام تست می‌تواند باعث جواب منفی کاذب در نمونه تست فرد شود.

2. استفاده از داروهای سم‌زدایی

استفاده از برخی داروها مثل ب 2 یا بوپرنورفین به دلیل خاصیت سم‌زدایی قوی این دارو باعث خواهد شد تا علی‌رغم اعتیاد به کراک، نتیجه تست فرد منفی باشد.

3. دست‌کاری نمونه آزمایش

رقیق کردن نمونه آزمایش با آب و یا ریختن موادی مانند اشک یا ناخن در نمونه باعث تغییر PH آن شده و احتمالاً باعث خواهد شد که اعتیاد فرد در هنگام بررسی نمونه قابل‌تشخیص نباشد.

علی‌رغم تمامی روش‌هایی که برای دست‌کاری نتیجه آزمایش وجود دارد درصورتی‌که دست‌اندرکاران انجام آزمایش به فردی مشکوک باشند، می‌توانند با انجام تست‌های تکمیلی مانند TLC احتمال اعتیاد فرد را یک‌بار دیگر و با دقت بیشتر بررسی کنند. تست TLC یکی از دقیق‌ترین تست‌های بررسی اعتیاد است و می‌توان گفت امکان تقلب در نتیجه آن تقریباً وجود ندارد.

 

تست اعتیاد به کراک | با نتیجه مثبت چه کنیم؟

اکنون که در ارتباط با روش‌های تست اعتیاد به کراک صحبت کردیم، بهتر است به این سؤال نیز پاسخ دهیم که در صورت مثبت شدن تست اعتیاد چه باید کرد؟ احتمالاً رویارویی با این موضوع که یکی از عزیزانتان دچار اعتیاد به این ماده مخدر شده باعث بروز احساسات منفی بسیاری در شما خواهد شد. بااین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که نحوه برخورد شما با فردی که دچار اعتیاد شده تأثیر بسیاری در تصمیم‌گیری وی برای درمان و یا ادامه اعتیاد خواهد داشت.

روانشناسان معتقدند وجود حمایت اجتماعی از جانب اطرافیان ازجمله دلایلی است که باعث خواهد شد فرد با موفقیت بیشتری مراحل ترک اعتیاد را پشت سر بگذارد. درنتیجه شاید بهتر باشد مشکل خود را با یک روانشناس درمیان بگذارید و در ارتباط با روش‌هایی که برای برخورد با فرد معتاد و ترغیب وی برای ترک اعتیاد وجود دارد از وی سؤال نمایید. علاوه بر این شما باید اقداماتی را انجام دهید که سایر اعضای خانواده ازجمله کودکان در این شرایط آسیب کمتری ببینند. برای این منظور توصیه می‌کنیم حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

 

اقدامات روانشناسی برای ترک اعتیاد به کراک

یکی از اشتباهات رایج در درمان ترک اعتیاد این است که فرد و خانواده وی به دنبال انجام درمان‌های فیزیولوژیک یا صرف سم‌زدایی در ترک اعتیاد هستند و از بین رفتن وابستگی جسمانی به ماده مخدر را برابر با کامل شدن درمان می‌دانند. بااین‌حال باید توجه داشته باشید که ایجاد انگیزه برای شروع فرایند درمان و ادامه آن یکی از اقدامات اساسی است که باید توسط روانشناسان صورت بگیرد. علاوه بر این سایر اقدامات روانشناسان در درمان ترک اعتیاد عبارتند از:

  • آموزش مقاومت در برابر میل به مصرف مجدد مواد مخدر و شناسایی محرک‌هایی که باعث افزایش این میل می‌شوند.
  • بررسی آسیب‌های روانی که به دنبال اعتیاد برای فرد ایجاد شده و کمک به وی برای درمان آن‌ها
  • کمک به فرد برای ریشه‌یابی علل بروز اعتیاد و برطرف کردن آن‌ها
  • استفاده از جلسات گروه‌درمانی و آشنایی با افرادی که مانند فرد مراحل ترک اعتیاد را می‌گذرانند و هدفی مشترک با وی دارند.
  • ایجاد جلسات خانواده‌درمانی و کمک به فرد برای رفع مشکلات ارتباطی که به دنبال اعتیاد فرد بین او و اعضای خانواده پیش آمده است.

 

سؤالات متداول

1. چه روش‌هایی برای تست اعتیاد به کراک وجود دارد؟

استفاده از نمونه ادرار، خون، بزاق و یا مو برای بررسی اعتیاد به کراک استفاده می‌شوند.

2. دقیق‌ترین آزمایش برای سنجش اعتیاد به کراک کدام است؟

بررسی نمونه مو می‌تواند مصرف کراک را حتی تا چند ماه پیش از انجام آزمایش مشخص نماید اما با توجه به هزینه بالای این تست معمولاً از نمونه ادرار استفاده می‌شود.

3. آیا امکان منفی کردن عمدی تست اعتیاد به کراک وجود دارد؟

بله، راه‌هایی ازجمله دست‌کاری نمونه و یا استفاده از برخی داروها وجود دارد اما در صورت شک مراکز انجام آزمایش می‌توان از تست‌های تکمیلی استفاده کرد که امکان تقلب در آن‌ها بسیار ضعیف است. برای آشنایی با انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به کراک می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : تست اعتیاد به کراک



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به کراک ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خود ارضایی در کودکان یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های بسیار مهم برای والدین است. آن‌ها اغلب در مواجهه با این موضوع بسیار نگران می‌شوند و سوالات زیادی برایشان به وجود می‌آید. برای مثال ممکن است با خود فکر کنید چرا کودک پاک و معصوم من باید به این زودی با مسائل جنسی درگیر شود و چطور می‌توانم او را از این فعالیت بازدارم. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم از منظر رشد روانی- جنسی این موضوع را بررسی کنیم و بهترین شیوه برخورد با کودک را به شما آموزش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع : 

خود ارضایی در کودکان

برخورد با خودارضایی کودک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

خود ارضایی در کودکان نشانه های آن 

خود ارضایی در کودکان به معنای لمس اندام جنسی توسط خود کودک است که باعث تحریک او شده و می‌تواند علائمی نظیر تنفس سریع، لرزش و گرگرفتگی را نیز به همراه بیاورد. در واقع خود ارضایی فعالیتی خود تحریکی است که برای کودک لذت و آرامش ایجاد می‌کند. این فعالیت با آنچه در سنین پایین‌تر اتفاق می‌افتد متفاوت است. برای مثال کودکان 2 ساله ممکن است در پی کشف بدن خود به اندام تناسلی‌شان نیز دست بزنند اما این امر خود ارضایی محسوب نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید : روانشناسی کودک | اهمیت و آشنایی با روانشناسی کودک

 

علل خود ارضایی در کودکان

متخصصان بر این باورند که تجربه خود ارضایی در کودکان اگر به صورت گذرا باشد امری طبیعی است و بسیاری از کودکان پیش دبستانی به دلایل مختلف دست به این کار می زنند.  برای مثال ممکن است فرزند شما با کشف بدن خود حین لمس آلت تناسلی به این موضوع پی ببرد که دست زدن به این ناحیه می تواند حس خوبی برای او ایجاد کند. در نتیجه احتمال دارد این رفتار را تکرار نماید.

تماس با مشاور

هم چنین کودک می تواند به تدریج یاد بگیرد که در برابر فشارهای روانی موجود در زندگی از این کار استفاده کند و به این ترتیب احساس لذت را جایگزین ترس‌ها و اضطراب‌های خود کند. در نتیجه انجام خود ارضایی زمانی که کودکان تحت فشار روانی قرار دارند، بیش از سایر مواقع دیده می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که داشتن واکنش‌های بسیار تند و خشن نه تنها این رفتار را کاهش نمی‌دهد بلکه در اکثر مواقع با ایجاد اضطراب بیشتر منجر به تشدید این رفتار می‌گردد. برای آشنایی با نکات تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

 

واکنش مناسب در برابر خود ارضایی کودکان

داشتن واکنش مناسب در برابر خود ارضایی کودک در ترک یا تداوم این رفتار تاثیر بسزایی دارد. به طوری که نشان دادن واکنش‌های افراطی و خشن اغلب به تشدید خود ارضایی منجر شده و کودک را بیشتر در این مشکل درگیر می‌کند. ما در ادامه به مناسب ترین واکنش‌هایی که باید در برابر خود ارضایی کودکان از خود نشان دهید اشاره کرده‌ایم:

1- داشتن تماس جسمانی و عاطفی کافی با کودک

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کودکان اگر در طول روز به اندازه کافی از تماس جسمی برخوردار باشند به خود ارضایی روی نمی‌آورند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که مطمئن شوید حداقل یک ساعت در روز تماس نزدیکی با فرزندتان دارید و به نیازهای عاطفی‌اش پاسخ می‌دهید.

2- خود ارضایی در کودکان | استفاده از تکنیک حواس پرتی و تعیین قوانین

هنگامی که متوجه خود ارضایی در فرزندتان شدید در وهله اول تلاش کنید با استفاده از وسایلی که برای کودک جذاب است حواس او را از انجام این کار پرت کنید. در این مسیر می‌توانید از اسباب بازی‌ها یا برنامه‌های کارتونی مورد علاقه کودکان کمک بگیرید. اگر تلاش‌های شما در این زمینه نتیجه‌ای نمی‌دهد در قدم بعدی تلاش کنید تا مستقیما به رفتار کودک اشاره نمایید.

برای او توضیح دهید که این کار امری خصوصی است و دیگران نباید آن را مشاهده کنند. توجه داشته باشید که استفاده از روش بی‌توجهی به طور کامل برای حذف این رفتار مناسب نیست. چرا که کودک رفتار شما را به عنوان مجوزی برای تکرار عمل خود در هر زمان و مکان برداشت می‌کند. پس در صورت مشاهده مکرر آن لازم است متناسب با سن و درک و فهم فرزندتان با او صحبت کرده و این رفتار را نادیده نگیرید.

3- توجه کردن به بافتی که رفتار در آن اتفاق می افتد

توجه کنید که ممکن است فرزندتان در شرایط تنش زا و استرس زا دست به خود ارضایی بزند. سعی کنید این رفتار فرزندتان را زیر نظر بگیرید و ببینید بیشتر در چه شرایطی انجام می‌شود. تلاش برای رفع استرس‌ها یا شرایطی که عمل خود ارضایی را ترغیب می‌کنند، می‌تواند در حذف خود ارضایی در کودکان تاثیر بسزایی داشته باشد.

4- خودداری از تنبیه و روش های خشونت آمیز

بسیار اهمیت دارد که بتوانید در مواجهه با خود ارضایی کودک آرامش خود را حفظ نمایید و هیجانات منفی‌تان را مدیریت کنید. داشتن واکنش‎های بسیار پرخاشگرانه نظیر فریاد کشیدن بر سر کودک، ناسزا گفتن، تحقیر کردن یا تنبیه‌های بدنی در کنار ایجاد فشار روانی نوعی جنگ قدرت را ایجاد می‌کند که در آن کودک میل زیادی به سرکشی پیدا کرده و برای نشان دادن مخالفت خود با شما این عمل را تکرار می‌کند.

 

چه زمانی خود ارضایی برای کودکان دردسر ساز می شود؟

همان طور که گفته شد دست زدن به خود ارضایی می‌تواند در فرایند رشد کودک امری طبیعی باشد و با نشان دادن واکنش مناسب می‌توان از آن عبور کرد. با این حال در برخی شرایط خود ارضایی کودک به عنوان یک آسیب و مشکل در نظر گرفته می‌شود. در این موارد لازم است که حتما با یک روان شناس کودک صحبت کرده و در مورد وضعیت فرزندان از او مشورت بگیرید. از جمله شرایطی که در آن‌ها خودارضایی کودک به عنوان مشکل در نظر گرفته می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– زمانی که خود ارضایی در کودکان به یک فعالیت وسواسی تبدیل شود و عملکرد او را در حوزه‌های دیگر مختل نماید.

– زمانی که کودک به طور زودهنگام از متقابل بودن عمل جنسی توسط زن و مرد آگاهی پیدا کند.

– زمانی که کودک تلاش می‌کند فعالیت جنسی را با کودک دیگری امتحان کند.

– زمانی که والدین با هیچ روشی نمی‌توانند حواس کودک را از انجام این کار پرت کنند.

– دفعات زیاد خود ارضایی به خصوص در زمانی که کودک تحت فشار و استرس قرار دارد.

– عدم درک خصوصی بودن این عمل و انجام خود ارضایی در جمع

 

سوالات متداول

– خودارضایی کودکان با کنجکاوی طبیعی در مورد اندام جنسی چه تفاوتی دارد؟

کنجکاوی معمولا در سنین پایین‌تر نظیر 2 سالگی اتفاق می‌افتد و کودک همان طور که اندام‌های مختلفش را کشف کرده و به خودآگاهی دست می‌یابد، ممکن است به اندام تناسلی‌اش نیز توجه کند. اما در خود ارضایی کودک در می‌یابد که این رفتار می‌تواند احساس خوشایندی برای او ایجاد کند و به قصد تجربه لذت آن را تکرار می‌کند. وجود علائم جسمانی نظیر تعریق یا تنفس سریع از جمله نشانه‌های خود ارضایی در کودکان است. برای مقابله با این مساله حتما مشاوره کودک دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خود ارضایی کودکان می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : خود ارضایی در کودکان



:: برچسب‌ها: خود ارضایی در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی اصفهان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع :

مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان

آدرس مشاوره اصفهان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان

1- خیابان کاوه ، خ دانش ، نبش رباط سوم ، ساختمان کسری ، طبقه ۱ _ کلینیک پایتخت پارسه

2- اصفهان خیابان توحید میانی، جنب داروخانه دی، مجتمع پزشکی زیتون، طبقه ۲، واحد ۶ _ مرکز مشاوره روانشناسی توحید

3- خیابان توحید میانی ،حد فاصل چهارراه توحید و چهارراه مهرداد، کوچه روبروی کلیسا(شماره ۳۵)،پلاک ۶۰_ مرکز مشاوره روانشناسی رائین اصفهان

4- خیابان فلسطین، ساختمان نگین، طبقه سوم_ دکتر افشین طباطبائی

5- چهارراه آبشار خ آبشار دوم  ،  قبل از پل غدیر مقابل ، تقاطع   پلاک ۲۸۴_ کلینیک آبشار

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اولین رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های زوجین جوان است. برای بیشتر افراد، اولین رابطه جنسی تجربه راحتی نیست و ممکن است با احساس ترس، اضطراب، گناه و .. همراه باشد. توجه داشته باشید که اولین رابطه جنسی مسیر زندگی زناشویی شما را مشخص می‌کند و بر روابط آینده شما و حتی رابطه عاطفی‌تان تاثیر می‌گذارد به همین دلیل باید آن را جدی بگیرید. البته داشتن اطلاعات کامل در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند که چگونه بر احساس ترس و استرس ناشی از اولین رابطه جنسی غلبه کنید و تجربه بی‌نظیری از اولین رابطه با همسر خود داشته باشید. در ادامه مقاله به بررسی کامل اولین رابطه جنسی می‌پردازیم.

منبع :

اولین رابطه جنسی

نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

اولین رابطه جنسی

دیدگاه‌های متفاوتی از اولین رابطه جنسی وجود دارد. بعضی افراد آن را تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بعضی ترسناک می‌پندارند. درباره اولین سکس، دختران ترس از پارگی پرده بکارت و بارداری دارند و پسران نیز دچار استرس می‌شوند که داشتن حس ترس و استرس مسئله کاملا طبیعی می‌باشد. هر شخصی با توجه به فرهنگ خانواده و جامعه، باور و اعتقادات شخصی، تاثیر دوستان و…. اقدام به برقراری اولین رابطه خود می‌کند. برخی پیش از ازدواج تصمیم به برقراری رابطه می‌کنند که به دلیل بروز ناهنجاری‌های مختلف بهتر است از انجام آن پرهیز کرد.

در واقع گاهی اوقات دختران به خاطر ترس از دست دادن طرف مقابل، تن به رابطه جنسی می‌دهند که این حالت به شدت آسیب زننده است و باید از آن اجتناب کرد چرا که طرف شما تعهدی ندارد و به راحتی می‌تواند ترکتان کند. از طرفی حسی که از برقراری اولین رابطه تجربه می‌کنید، می‌تواند نظر شما را در ارتباط با روابط بعدی تغییر دهد. انتخاب اولین شریک جنسی و وقت مناسب برای اولین رابطه و همچنین آمادگی روحی و جسمی دو طرف بسیار حائز اهمیت است.

از طرف دیگر زمانی که زوجین کم تجربه هستند، ممکن است در زمان نزدیکی اتفاقات غیر منتظره‌ای پیش بیاید بنابراین مقاربت جنسی در سنی باید انجام شود که دو طرف کاملا بالغ باشند. بیشتر مردم دفعه اول، رابطه جنسی خوبی را تجربه نمی‌کنند و این موضوع به معنای آن نیست که همیشه رابطه‌های بعدی خوب نخواهند بود. هر بار که این عمل را انجام می‌دهید به تجربه‌های شما افزوده می ‌شود و و در نتیجه به مرور زمان رابطه‌ای لذت بخشی خواهید داشت.

تماس با مشاور

 

دانستنی های اولین رابطه جنسی

1. افزایش اطلاعات درباره رابطه جنسی سبب می‌شود در شب زفاف یک رابطه با درد کمتر و لذت بخش‌تر را تجربه کنید. برای داشتن رابطه‌ای بدون درد و استرس، بهتر است مقاربت جنسی را زمانی انجام دهید که بدن آرام و بدون اضطراب و خستگی است. بعد از یک مراسم طولانی در اولین شب ازدواج، نزدیکی پیشنهاد نمی‌شود.

2. حتما پیش از شروع رابطه، همسرتان را از نظر روحی آماده کنید. شب زفاف حتما با نوازش و معاشقه طولانی شروع شود و مرد طوری رفتار کند که زن مایل به برقراری رابطه شود نه با زور و عجله فقط برای اینکه شهوت مرد فروکش شود. شما با حالت زور فقط جسم همسرتان را تصرف می‌کنید در حالی که در یک رابطه سالم باید جسم و روح را با هم به دست آورید.

3. کوچک‌ترین خطایی در این شب می‌تواند همسرتان را خسته و محزون کند و تا آخر زندگی مشترکتان تاثیرگذار و غیر قابل جبران خواهد بود. توجه داشته باشید دخول را یک باره انجام ندهید و به آهستگی عمل کنید. همچنین در صورت درد زیاد و سوزش رابطه را پایان دهید. سکوت را حین رابطه رعایت کنید و با صحبت‌های حاشیه‌ای، تمرکز خود و همسرتان را برهم نزنید.

– در شب زفاف خوش بگذرانید و چیزهایی که باعث لذت‌تان می‌شود را به همسرتان بگویید تا به ارضاء شدن یکدیگر کمک کنید. ممکن است مرد در مدت زمان کم ارضاء شود که جای نگرانی نیست و با کمی معاشقه و خوابیدن، مجدد شروع به رابطه کنید.

 

بیشتر بخوانید : شب زفاف | وظایف عروش و داماد در شب عروسی

چه اقداماتی را پیش از اولین رابطه جنسی باید جدی گرفت؟

1. در برقراری رابطه جنسی، مسئله بهداشت و نظافت شخصی را جدی بگیرید تا از بیماری‌های مقاربتی نظیر ایدز و زگیل های تناسلی و… پیشگیری نمایید. 

2. برای اینکه دچار استرس و نگرانی از بیماری و بارداری نشوید پیش از برقراری رابطه از وسایل ایمنی استفاده نمایید که برای جلوگیری از بارداری و عفونت می‌توانید از کاندوم استفاده کنید.

3. انتخاب مکان امن و زمان مناسب به شما کمک می‌کند که بدون اضطراب رابطه جنسی را برقرار کرده و از آن لذت ببرید.

4. از مصرف غذاهای سنگین و مشروب پرهیز نمایید چرا که غذای سنگین موجب خواب آلودگی شده و مشروب هم سبب مشکل در نعوظ می‌شود.

 

تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی بعد از اولین رابطه جنسی

در زمان نزدیکی تغییراتی در بدن ایجاد می‌شود نظیر افزایش حساسیت در نوک سینه‌ها، فشار خون، نفس کشیدن عمیق، عرق کردن، لرز و لغزندگی واژن و حتی امکان دارد دهانه واژن به دلیل جریان خون متورم و بزرگ شود. این تغییرات کاملا طبیعی هستند و پاسخ فیزیولوژیک بدن نسبت به رابطه جنسی می‌باشد که بعد از رابطه به حالت قبل برمی‌گردد.

تحریک در بعضی خانم‌ها منجر به افزایش جریان خون در سینه شده و تورم و افزایش حجم به وجود می‌آورد. همچنین در زمان نزدیکی، مغز مواد شیمیایی آزاد می‌کند که این مواد، هورمون اندروفین، دوپامین و اکسی توسین هستند که با نام هورمون عشق شناخته می‌شود. این هورمون‌ها باعث ایجاد حس اعتماد قوی در شریک جنسی و سبب حس رضایت و شادمانی می‌گردند.

 

احساس درد زنان در اولین رابطه جنسی

پرده بکارت عضله‌ای ماهیچه‌ای است که نسبت به عضلات دیگر از رشته‌های عصبی خیلی کمی برخوردار می‌باشد. در واقع به علت کشش و باز شدن دیواره واژن و ایجاد زخمی سطحی در داخل آن درد را احساس می‌کنید. در اولین رابطه اگر آرامش روحی و جسمی داشته باشید، پاره شدن پرده بکارت با درد مختصر و خونریزی کمی همراه خواهد بود. خونریزی پس از پارگی پرده بکارت معمولا کم است که البته در هر خانمی با توجه به جثه و سن متفاوت می‌باشد.

برخی زنان هم متوجه درد نمی‌شوند مگر در صورتی که ترشحات واژن کم باشد. استرس زیاد و عدم ترشحات کافی در واژن، سبب خشکی آن می‌شود از علل درد بیشتر در زمان اولین رابطه جنسی است. هر چقدر معاشقه بیشتری داشته باشید لغزندگی واژن بیشتر و در نتیجه رابطه بهتر خواهد بود. اگر هم در حین روابط جنسی بعدی خود احساس درد داشتید بهتر است به متخصص مراجعه نمایید و علت آن را بیابید.

اگر خانمی در حین نزدیکی، درد زیادی در قسمت لگن و شکم داشت باید به متخصص رجوع کند و اگر مردی در زمان رابطه جنسی دچار درد مقاربتی شد به دلایلی نظیر اختلال در بافت روی آلت مردانه، بیمارهای مقاربتی و… مروبط است که باید به متخصص اورولوژیست مراجعه نماید. همچنین زنان و مردانی که در زمان نزدیکی به علل هیجانی یا عاطفی دچار درد می‌شوند باید با مراجعه به روانشناس، مشاور یا سکس تراپیست این مشکل را درمان کنند.

 

علت عدم خونریزی برخی زنان در اولین رابطه جنسی چیست؟

در ابتدای واژن، پرده بکارت وجود دارد و این پرده انواع گوناگونی داشته و معمولا در اولین یا دومین نزدیکی پاره می‌شود. یکی از انواع پرده، حلقوی است و خانم‌هایی که این نوع پرده را دارند در اولین نزدیکی خود خونریزی نخواهند داشت و همینطور به دلیل بافت ضخیم پرده ممکن است تا مدت‌ها درد مقاربت داشته باشند.

بهتر است پیش از اولین رابطه زناشویی، نه به خاطر اخذ گواهی سلامت بلکه به دلیل اطلاع از نوع پرده بکارت خود، به متخصص زنان مراجعه نمایید و درخواست توضیح در مورد آن را بدهید چرا که در مواردی کمیاب دیده شده که به دلیل ضخیم بودن پرده بکارت نیاز به عمل جراحی بوده است.

 

چگونه استرس خود از اولین رابطه جنسی را کاهش دهیم؟

انتخاب یک مکان امن و مناسب که در آن راحت هستید، کمک می‌کند تا استرس‌تان کمتر شود. اگر در شرایط و مکان ناراحت باشید، نمی‌توانید تمرکز کنید و در نتیجه به استرس‌تان افزوده می‌شود و از رابطه خود لذت نمی‌برید. در واقع استرس قبل از آمیزش جنسی امری طبیعی می‌باشد که با انجام معاشقه طولانی مدت برطرف می‌شود.

در آغوش گرفتن، بوسیدن و لمس بدن طرف مقابلتان، منجر به احساس راحتی بین شما می‌شود و بهتر می‌توانید ارتباط برقرار نمایید. سعی کنید آرامش خودتان را حفظ نموده و عجله نکنید. اگر در حین نزدیکی مدام فکر کنید الان چه کاری انجام دهید و بعدش چه کاری دچار استرس می‌شوید و نمی‌توانید از رابطه خود لذت ببرید. بگذارید همه چیز خود به خود و طبیعی پیش رود.

 

بیشتر بخوانید : آموزش سکس | مرحله به مرحله تا کامل شدن لذت

راهکارهایی برای کمتر شدن درد زنان در اولین آمیزش جنسی 

1. برخی زنان از پاره شدن پرده بکارت خود ترس و استرس دارند تا جایی که رابطه زناشویی‌شان را مدام به تاخیر می‌اندازند. باید بدانید که اندکی حس درد امری طبیعی است و اگر وقت کافی صرف پیش نوازی کنید و ترشحات واژن کافی باشد و همچنین عمل دخول به آهستگی و با صبر و حوصله توسط مردان انجام شود، در حین دخول درد کمتری احساس می‌کنید.

2. آرامش خود را حفظ نمایید و بر استرس‌تان غلبه کنید. حس ترس باعث منقبض شدن ماهیچه‌ها و کافی نبودن میزان ترشح روان کننده در واژن شده و در نتیجه حس درد بیشتری در زمان نزدیکی خواهید داشت و عمل دخول برایتان دردناک می‌شود.

3. برخی اوقات با 1 یا 2 مرتبه سکس ممکن است پرده بکارت پاره نشود و با هر بار نزدیکی بخشی از آن پاره می‌شود و کمی هم خونریزی دارد که جای نگرانی نیست. توجه کنید که خونریزی و درد نداشتن در برخی از خانم‌ها غیرطبیعی نیست و این موضوع به معنای باکره نبودن آن‌ها نمی‌باشد.

4. بهتر است برای کاهش درد، ژل لوبریکانت را تهیه نمایید. برخی زنان به علت ترس و استرس، ترشحات واژنی کمی دارند که این موضوع سبب احساس درد زیادی در نزدیکی می‌شود. بنابراین استفاده از این ژل می‌تواند به عمل دخول و نزدیکی شما کمک بسیاری کند. ضمن اینکه مانع پاره شدن کاندوم هم می‌شود.

 

راه‌های پیشگیری از بارداری در نخستین رابطه جنسی

 در اولین رابطه جنسی، با داشتن پرده بکارت و بدون دخول هم ممکن است بارداری شکل بگیرد. در واقع اگر مایع منی بر روی واژن یا داخل آن ریخته شود ممکن است سبب بارداری شود. بنابراین اگر مایع اسپرم بر روی پرده بکارت ریخته شود، می‌تواند با گذشت از سوراخ پرده و با حرکت به طرف تخمک‌ها موجب بارداری شود که این بارداری جز موارد نادر محسوب می‌شود. به همین منظور برای پیشگیری از بارداری و همچنین عفونت‌های مختلف، از قرص‌های هورمونی یا کاندوم استفاده نمایید. با کمک گرفتن از مشاوره جنسی می‌توانید بهترین راه‌های پیشگیری از بارداری را انتخاب نمایید.

 

سوالات متداول

_علت حس گناه بعد از برقراری اولین رابطه جنسی چیست؟

عده‌ای به دلیل از دست دادن بکارت خود احساس گناه می‌کنند در صورتی که این جریان کاملا طبیعی است و به جای این حس، باید از ورود به مرحله بالغ شدن خود خوشحال باشید و هرگز از داشتن رابطه جنسی به همسر خود خجالت نکشید.

_در چه صورتی بعد از اولین رابطه جنسی باید به متخصص رجوع کرد؟

اگر بعد از رابطه درد شدیدی داشتید حتما به متخصص مراجعه نمایید. داشتن خونریزی کم تا 3 روز طبیعی است و جای نگرانی نیست اما در صورت بیشتر شدن باید به متخصص مراجعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه زناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : اولین رابطه جنسی



:: برچسب‌ها: اولین رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم خماری یکی از مسائل چالش برانگیز برای مصرف کنندگانی است که تمایل به ترک مواد اعتیاد آور را دارند. در واقع این اشخاص به خاطر عدم مصرف موادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند، دچار خماری می‌شوند که شدت و نوع بروز آن نیز به مواد مخدر مصرفی بستگی دارد. درد و مشکلات ناشی از خماری یکی از مهم‌ترین موانع برای ترک اعتیاد است به این صورت که افراد با وجود تمایل بسیار زیاد برای ترک کردن، به دلیل ترس از خماری، از این کار خودداری کرده و روز به روز بیشتر در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. در حالی که با آگاهی از خماری و حالات آن و کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید درد ناشی از خماری را کاهش داده و با موفقیت ترک کنید. 

منبع : 

علائم خماری

راه های از بین بردن نشانه های خماری

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

خماری چیست؟

فرد مصرف کننده پس از قطع مواد اعتیاد آوری که سال‌ها آن را مصرف کرده دچار حالت خماری شده و با دردهای روحی و جسمی مواجه می‌شود. برای نمونه، مواد سنتی مانند تریاک حالت خماری‌اش بیشتر با دردهای جسمانی همراه است و در مقابل، مواد صنعتی نظیر شیشه که حاوی مواد شیمیایی هستند و گل که مانند شیشه توهم زا می‌باشد، بیشتر روان فرد را درگیر می‌کند.

 

علائم خماری چیست ؟

حالتی که خماری بر روی جسم افراد می‌گذارد با علائمی نظیر عرق کردن بیش از حد، آسیب‌های پوستی، اسهال و استفراغ، حس تهوع، یبوست، لرزیدن بدن و درد در مفاصل بروز پیدا می‌کند. حالت روحی هم که به واسطه ترک یا کاهش مواد به وجود می‌آید با نشانه‌هایی مانند تغییر در اشتها و خواب فرد، استرس و افسردگی همراه است که البته این نشانه‌ها همانطور که گفته شد بیشتر به نوع موادی که فرد مصرف می‌کند بستگی دارد ولی معمولا در بیشتر آن‌ها دیده می‌شود.

تماس با مشاور

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه | سریع ترین روش ترک اعتیاد در منزل

علائم خماری در تریاک 

خماری که به علت عدم مصرف تریاک در بدن مصرف کننده بروز می کند با حالاتی مانند آبریزش بینی، لرز و تعرق، تهوع و استفراغ، خارش، بدن درد و یبوست یا اسهال همراه است. از نظر روحی هم فرد با افت وضعیت روحی مواجه می‌شود به طوری که با کوچک‌ترین حرفی ناراحت شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان به علائمی نظیر پریشانی، کسل بودن، افسردگی و کاهش توانایی تعامل با دیگران اشاره کرد.

 

علائم خماری در گل یا ماری جوانا

از آنجایی که گل یک ماده توهم زاست در حالت خماری احساس کلافگی و اعصاب خوردی به همراه دارد و معمولا از دردهای جسمانی خبری نیست و تنها کم شدن اشتها را به همراه دارد به همین خاطر به مصرف کنندگان گل پیشنهاد می‌شود حتما با مشاور و روانشناس صحبت کنند تا ترک سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشد. مشاور با صحبت‌هایش علائمی مانند افسردگی آشفتگی و حساسیت او را به حداقل می‌رساند.

 

علائم خماری در شیشه

شیشه از تریاک و گل خطرناک تر است که دلیل آن صنعتی بودن این ماده می‌باشد. حالت خماری این ماده نیز بیشتر با نشانه‌های روانی بروز پیدا می‌کند و از نظر جسمانی تنها به مدت یک هفته و حتی کمتر، تمایل به خواب زیاد اتفاق می‌افتد. از نظر روحی و روانی نیز حالاتی مانند عصبانیت، افسردگی، توهم، افزایش اشتها، خستگی و سردرگمی پیش بروز می‌یابد.

 

چطور درد و علائم خماری را کاهش دهیم؟

درد خماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و طبیعتا هر چقدر اعتیاد سنگین‌تر باشد ترک هم سخت‌تر خواهد شد اما کاری غیرممکن نیست. راهکار کاهش درد هنگام خماری این است که خودتان را از لحاظ روحی و جسمی برای حالت خماری آماده کنید و اراده خود را با کمک روانشناس تقویت نمایید.

افراد در موقعیت حساس احتیاج دارند با فردی که با او راحت هستند، صحبت کنند و همچنین آن فرد بتواند به آن‌ها راهکارهایی ارائه دهد تا مشکل خود را برطرف سازند. قطعا روانشناس بیشترین کمک را به مصرف کننده در جهت کاهش درد خماری و تسریع ترک اعتیادش می‌کند چرا که بعد روانی ترک اعتیاد بسیار سنگین بوده و با کمک مشاور و حضور در کلینیک‌های مطمئن است که نتیجه بهتری حاصل می‌شود. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

سوالات متداول

_برای درد خماری چکار باید کرد؟

باید تمام پتانسیل لازم از جمله رژیم غذایی درست و صحبت با روانشناس متخصص را به کار گرفت تا بهتر درد روحی و حتی جسمی را کنترل کرد. با دریافت مشاوره ترک اعتیاد از جدیدترین و بهترین روش های مقابله استفاده کنید.

_آیا درد خماری دائمی است؟

خیر این درد مقطعی بوده و بسته به شرایط فرد مصرف کننده پس از یک دوره کوتاه، کامل از بین می‌رود. 

 

 برای دریافت مشاوره در زمینه خماری و حالات آن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع « علائم خماری



:: برچسب‌ها: علائم خماري ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شاید قمار و شرط بندی‌های مختلف ورزشی در نگاه اول یک تفریح مهیج و یک ریسک خیلی کوچک به نظر بیایند اما کم کم با شروع اعتیاد به قمار، این تفریحات تبدیل به منجلابی می‌شوند که بیرون آمدن از آن بسیار دشوارو نیازمند کمک حرفه‌ای است. پژوهش‌های متخصصین این زمینه نشان داده اعتیاد به قمار با اعتیاد به الکل و مواد مخدر برابری می‌کند وهمچنین پیامدهای جبران ناپذیری در زمینه مالی، روانی و خانوادگی برای فرد به ههمراه دارد تا جایی که در نوع مزمن آن ممکن است فرد سر همسر یا فرزندانش ( به خصوص فرزندان دختر) قمار کند. با آگاهی کامل از اعتیاد به قمار و روش‌های درمان آن، می‌توانید گامی موثر در جهت ترک و رهایی بردارید. 

منبع :

روانشناسی قمار و شرط بندی

اعتیاد به قمار

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

اعتیاد به قمار

به طور کلی در هر نوع اعتیاد سیستم پاداش دهی مغز دچار اختلال می‌شود. مغز با ترشح ماده دوپامین به برخی فعالیت‌ها پاسخی مثبت و لذت بخش می‌دهد، مثلا بعد از خوردن شیرینیجات مغز دوپامین ترشح می‌کند و احساس لذت به وجود می‌آید. در اعتیاد نیز همینگونه است چون فرد اولین بار با مصرف الکل، کشیدن مواد یا قماربازی، احساس لذت کرده و دوباره این رفتارها را تکرار می‌کند تا جایی که درگیر اعتیاد شود. بعد از مدتی بدون انجام آن عمل احساس بی قراری کرده و بارها تصمیم به ترک آن می‌گیرد اما موفق نمی‌شود. باقی فعالیت‌های روزانه برایش کسل کننده به نظر می‌آیند و…

پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که الگوی فعالیت مغزی در معتادان به قمار همانند افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر و الکل است. بر اساس این پژوهش‌ها، افراد معتاد به قمار و مواد مخدر نمی‌توانند میزان دوپامین مغز خود را تنظیم نمایند، در نتیجه به مواد مخدر و یا فعالیت‌هایی همچون قمار نیاز دارد تا این کمبود را جبران کرده و موجب احساس لذت در مغز آنان شود.

 

بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

تماس با مشاور

علائم اعتیاد به قمار

فرد برای بازی کردن بیشتر و جبران ضررهای قبلی به پول بیشتری احتیاج پیدا میکند، بنا براین شروع به قرض گرفتن ، فروختن اشیای قیمتی مثل طلا و حتی در مواردی دزدی میکند.

_فرد هربار بعد از باخت تصمیم به ترک قمار می‌گیرد اما به تصمیمش عمل نمی‌کند و دچار ترک ناموفق می‌شود.

_فرد مدام به خانواده‌اش دروغ می‌گوید و پنهان کاری می‌کند.

_زمانی که بازی نمی‌کند یا می‌بازد بی قرار و بدخلق است تا جایی که دست به فحاشی و پرخاشگری می‌زند. 

_فکر فرد مدام درگیر قمار است و هر بار برای جبران ضررهای قبلی قمار می‌کند و در نتیجه درون این چرخه معیوب گیر می‌افتد.

_موقعیت‌های مالی و روابط عاطفی فرد با بحران‌های بسیار جدی مواجه می‌شود.

 

خطرات اعتیاد به قمار

همان طور که ابتدای بحث گفته شد، اعتیاد به قمار ممکن است تا جایی پیش برود که فرد سر اعضای خانواده خودش نیز قمار کند. علاوه بر این، قمار و باخت‌های متعدد باعث شکست‌های بزرگ مالی می‌شود؛ خانه، ماشین و سرمایه فرد سر قمار به فنا خواهد رفت. 

سلامت روحی فرد به هم خورده و دچار افسردگی، اضطراب و مشکلات عصبی می‌شود. در نتیجه از پس شغل و دیگر مسئولیت‌های خود بر نمی‌آید. روابط فرد به هم می‌خورد تا جایی که دیگران از او ناامید شده و حتی ممکن است شریک عاطفی‌اش تصمیم به جدایی و طلاق بگیرد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد رفتاری | نشانه ها و علل رفتار اعتیادگونه

 

کمک به فرد معتاد به قمار

فرد معتاد به سختی می‌تواند به خودش کمک کند پس بهتر است شما حامی او باشید. قبل از این که تصمیم قطعی به جدایی بگیرید؛ بهتر است قدم‌هایی برای کمک به این فرد که عزیز شماست بردارید.

در قدم اول باید حامی او باشید پای درد و دل هایش بنشینید و کاری کنید که به شما اطمینان کند. در قدم بعدی باید عوامل روی آوردن وی به قمار را شناسایی کنید. در این مرحله ضروری است که از یک روانشناس کمک بگیرید تا با ریشه‌یابی و حل آن، به درمان اعتیاد به قمار کمک کند. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

دلایل اعتیاد به قمار

_روی آوردن به قمار به خاطر هیجان و فرار از احساس کسلی

_برای رسیدن سریع به پول و سرمایه

_ برای پذیرفته شدن در یک گروه اجتماعی خاص مثل جمع دوستان

_ فکر نکردن به مشکلات، پرت کردن حواس و بی حسی

_ فرار از افسردگی و به دست آوردن لذت

_برای ناکامی در ترک عادت قماربازی

 

درمان اعتیاد به قمار

روش‌های درمانی متعددی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا از اعتیاد به قمار برای همیشه رهایی یابید. درمان شناختی یا رفتار درمانی شایع ترین و اثر بخش ترین درمان برای ترک اعتیاد است. گاهی نیز اگر مشکل اعتیاد فرد ریشه در کودکی و خانواده داشته باشد، روانکاوی اثر بخش است.
اگر فرد به این درمان‌ها جواب نداد، روانپزشک یک دوره دارو درمانی را تجویز می‌کند که می‌تواند کمک دهنده باشد. گاهی نیز اگر مشکل خیلی حاد نباشد روانشناس با پیشنهاد جایگزینی یک سرگرمی بهتر که هم به فرد لذت بدهد هم مفید و سودمند باشد، او را از شر غول اعتیاد به قمار نجات می‌دهد. اگر مراجعه حضوری به روانشناس برای شما سخت است و امکان آن وجود ندارد، بهترین راه مشاوره آنلاین و تلفنی می‌باشد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1. آیا بدون کمک روانشناس می‌توان برای ترک اقدام کرد؟

مشاوران و روانشناسان در زمینه اعتیاد اطلاعات زیاد و درست تری نسبت به یک فرد غیر متخصص دارند که احتمال ترک همیشگی را بالا می‌برد. از طرف دیگر ترک‌های مداوم ناموفق باعث می‌شود که اعتیاد ریشه دارتر شده و فرد احساس ناکامی و شکست کند.

2. ارتباط اعتیاد به قمار و افسردگی چیست؟

افسردگی ممکن است فرد را به قمار بکشاند تا فرد علاوه بر فراموشی درگیری‌های ذهنی‌اش، لذت را نیز تجربه کند. بنابراین اگر ریشه اعتیاد به قمار افسردگی باشد می‌توان با درمان افسردگی اعتیاد را نیز حل کرد.

3. آیا باید از فردی که اعتیاد به قمار دارد جدا شوم؟

جدایی و طلاق از فرد معتاد به قمار به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین منظور توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با یک روانشناس مشورت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : اعتیاد به قمار



:: برچسب‌ها: اعتیاد به قمار ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مرد ایده آل چگونه مردی است و چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارد؟ دانستن پاسخ این سوالات به دخترانی که در شرف ازدواج هستند کمک زیادی می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. منظور از مرد ایده آل یک فرد بی نقص نیست بلکه مردی است که از نظر اخلاقی، مالی و… در حدی باشد که بتواند زندگی پر رفاهی را برای همسر خود و در آینده برای فرزندانش بسازد. اگر دختران بدون شناخت و آگاهی‌های لازم تن به ازدواج دهند قطعا در آینده با آسیب‌های مختلفی روبرو می‌شوند. بنابراین برای داشتن ازدواج موفق و گرفتن بهترین تصمیم، حتما این بخش را با دقت مطالعه نمایید. در ادامه به بررسی کامل مرد ایده آل و ویژگی‌های او می‌پردازیم.

منبع :

خصوصیات یک همسر ایده آل

مرد ایده آل

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

منظور از مرد ایده آل چیست؟

در یک تعریف کلی مرد ایده آل را می‌توان این گونه تعریف کرد؛ فردی با سلامت جسمی و روحی که برای همسر و خانواده‌اش ارزش زیادی قائل است و دارای هیچ نوع ناهنجاری نمی‌باشد. البته مردان ایده آل دارای ویژگی‌ها و خصوصیات دیگری هم هستند که با شناخت این مشخصات به راحتی می‌توانید یک فرد ایده آل را از یک فرد نامناسب تشخیص دهید.

زندگی در کنار یک مرد ایده آل، بسیار لذت بخش و مملو از آرامش و عزت فراوان خواهد بود. این مردان به شدت بر روی همسر و خانواده خود حساس هستند و در زندگی‌شان، مسیرهایی را انتخاب می‌کنند که کم‌ترین آسیبی به همسرشان نرسد. در نتیجه هر چقدر خصوصیات همسر شما به خصوصیات مردان ایده آل نزدیک تر باشد زندگی بهتری خواهید داشت. برای آن که بتوانید تصمیم گیری منطقی تری داشته باشید، مقاله ملاک های انتخاب همسر را نیز مطالعه کنید.

 

تماس با مشاور

مرد ایده آل چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد؟

مردان ایده‌آل خصوصیاتی و نشانه‌هایی دارند که به شرح زیر می‌باشد:

1. مرد ایده آل شاد و شوخ طبع است

مرد مناسب و ایده آل، دارای روحیه و انرژی بالایی است و این حس خوب را به همسرش هم منتقل می‌کند به طوری که مدام در تلاش است تا همسرش شاد و خوشحال باشد. آن‌ها از بیان هر گونه کلامی که منجر به ناراحتی همسرشان شود اجتناب می‌کنند و همواره می‌کوشند در یک محیط آرامش بخش با همسر و فرزندان خود زندگی کنند. در کل شادی و آرامش زیادی در زندگی آن‌ها جریان دارد و هرگز اجازه نمی‌دهند مشکلات مختلف، شادی آن‌ها و خانواده‌شان را تحت تاثیر قرار دهد.

2. مرد ایده آل همسرش را درک می کند

مردانی که دارای درک پایینی از‌ روحیات خانم‌ها هستند همواره از همسرشان توقع دارند شاد و پرانرژی باشد یا هرگز آن‌ها را تنها نگذارد در صورتی که هر انسانی، در لحظاتی از زندگی‌اش احتیاج به تنهایی و خلوت با خودش دارد. این عدم درک مرد موجب رنجش و ناراحتی بیشتر زنان می‌شود. در مقابل مرد ایده آل که درک بالایی دارد به خوبی شرایط را درک کرده و حتی محیطی برای همسرش فراهم می‌کند که بتواند لحظاتی را تنها باشد تا زودتر به آرامش برسد و به نوعی خستگی جسمی و روحی‌اش برطرف شود.

3. وقت خالی مرد ایده آل با همسرش می گذرد

همسر ایده آل بیشترین زمان خالی خود را برای همسرش در نظر می‌گیرد و در واقع جز همسرش اولویت دیگری ندارد. این ارزش قائل شدن برای همسر موجب مهر و محبت بیشتر میان زوجین شده که در نتیجه زندگی آن‌ها بهتر از افرادی خواهد بود که به جای همسر، دوستان و خانواده خود را در اولویت قرار می‌دهند.

4. مرد ایده آل همواره از همسرش حمایت می کند

حمایت از نشانه‌های بارز مردان ایده آل است. از حمایت عاطفی و مالی گرفته تا حمایت کاری. این مردان همیشه پشتیبان همسر خود هستند و با حمایت‌های همه جانبه منجر به افزایش اعتماد به نفس در همسر خود شده و شادابی و نشاط درونی آن‌ها را افزایش می‌دهند به همین خاطر همسر مردان ایده آل شرایط روحی بهتری نسبت به سایر خانم‌ها دارند.

5. مرد ایده آل هرگز به همسرش خیانت نمی کند

وفاداری و پایبندی به عهد و پیمان ازدواج از ویژگی‌های شاخص یک مرد ایده آل است. خیانت، زندگی زناشویی را به شدت تخریب کرده و در بیشتر مواقع نابود می‌کند. به همین خاطر مردان آگاه و ایده آل هرگز به همسرشان خیانت نمی‌کنند و همواره می‌کوشند تا کیفیت زندگی خود و همسرشان را افزایش دهند.

6. مرد ایده آل در صورت انجام کار اشتباه از همسرش عذرخواهی می کند

پذیرفتن اشتباه از دیگر خصوصیات مرد مناسب برای ازدواج است. مردی که پس از اشتباهش، متوجه آن اشتباه می‌شود و از همسرش عذر می‌خواهد با این کار موجب توقف ناراحتی‌ها و خوشحالی درونی همسرش می‌شود. در مقابل، مردانی که هرگز به اشتباه خود اقرار نمی‌کنند بسیار خودخواه و خودرای به نظر می‌رسند و معمولا زندگی با اینجور مردان کار بسیار مشکلی است.

7. همسرش را با کارهای خانه تنها نمی گذارد

کمک به تکمیل کارهای منزل، از کارهایی است که مردان درجه یک و ایده آل آن را انجام می‌دهند. این کمک هر چقدر هم کم باشد موجبات خرسندی زنان را در پی دارد و آن‌ها را بیشتر به زندگی دلگرم می‌کند. این گونه مردان که معمولا بسیار هم مهربان هستند از هیچ کاری برای خوشحالی و کم شدن زحمات همسرشان دریغ نمی‌کنند.

8. به سلامت جسمی و روحی اش اهمیت می دهد

هر شخصی که برای خودش ارزش قائل باشد قطعا برای دیگران هم ارزش قائل است. مردان مناسب برای ازدواج، با پاکیزگی و سلامت جسمی و روحی خود منجر به جذب بیشتر همسرشان می‌شوند و در ظاهر و رفتار طوری عمل می‌کنند که همسرشان بیشتر بپسندد. در کل این گونه مردان به خودشان بسیار اهمیت می‌دهند و انسان‌های سالمی هستند.

9. مرد ایده آل پشتکار زیادی دارد

وضعیت مالی مردان، برای هدایت و پشتیبانی از خانواده باید مناسب باشد تا آسیب‌های مختلفی برای خانواده‌اش به وجود نیاید. مرد ایده آل می‌داند که نباید همسر و فرزندانش را در شرایط سخت مالی قرار دهد به همین خاطر پشتکار زیادی در کارها داشته و همواره در تلاش برای رسیدن به یک درآمد مناسب است.

10. مرد واقعی اجازه دخالت هیچ فردی در زندگی شخصی‌اش را نمی‌دهد

دخالت دیگران جز تخریب زندگی زناشویی فایده دیگری ندارد مگر اینکه شخصی که به سراغش می‌روید از اعضا خانواده شما نباشد و از روانشناسان قابل اعتماد و باتجربه باشد. این مردان به خوبی از اهمیت این موضوع باخبر هستند و به جز اعتماد و هم اندیشی با روانشناس این حوزه به هیچ فردی اعتماد نکرده و مسائل شخصی‌شان را هرگز نزد دیگران مطرح نمی‌کنند چرا که افراد معمولی، دانش لازم برای همفکری با شما را ندارند و ممکن است از سر تعصب به شما یا همسرتان، گمراه‌تان کنند.

 

دلیل عدم یافتن مرد ایده آل توسط برخی از دختران چیست؟

در شرایط عادی برای هر دختری، مرد ایده آل وجود دارد که ممکن است هر لحظه از راه برسد و سرنوشت خوبی را برایش رقم بزند. زمان آشنایی با مرد مورد نظرتان مشابه دیگران نیست و دلیل عدم یافتن آن را باید در خودتان بیابید. پیش نیاز هر رابطه‌ای، داشتن سلامت جسم و روح است که باید قبل از ازدواج حتما به آن دست یابید و بعد وارد رابطه زناشویی شوید.

به عبارتی باید ایده آل باشید تا مرد ایده آل به سراغتان بیاید. همچنین داشتن ظاهری مرتب و پاکیزه و شیک پوشی در حد اعتدال، مورد پسند مرد ایده آل قرار می‌گیرد و آن‌ها را به زندگی با شما ترغیب می‌کند. در واقع با ارزش قائل شدن برای خود، راحت‌تر نیمه‌تان را پیدا می‌کنید.

 

انجام چه کارهایی منجر به تبدیل یک مرد معمولی به یک مرد ایده آل می‌شود؟

با به کار بردن راهکارهایی می‌توانید همسر خود را از یک مرد معمولی به یک مرد ایده آل تبدیل کنید. البته برخی از مردان، انعطاف کمتری در بهبود رفتار خود دارند و برای بهتر شدن، به کمک یک روانشناس متخصص نیاز دارند. عده‌ای دیگر نیز با مشاهده رفتار همسر خود انعطاف نشان داده و به فرد ایده‌آلی برای همسرشان تبدیل می‌شوند. راهکارهایی که خانم‌ها باید به کار بگیرند عبارتند از:

– در مقابل کار خوبی که همسرتان انجام می‌دهد او را تشویق کنید.

– در نزد دیگران همسرتان را سرکوب نکنید.

– او را با روش‌های مختلف خوشحال کنید.

– با خشم و عصبانیت با او صحبت نکنید.

– رفتار خوبی با خانواده‌اش داشته باشید.

– به صحبت‌های همسرتان گوش دهید.

– به علایق همسرتان احترام بگذارید.

– به نیازهای جنسی او اهمیت دهید.

– متعاقبا همسرتان را درک کنید.

رعایت این موارد در بیشتر اوقات منجر به رفتار بهتر مردان شده و در نهایت آن‌ها را بیشتر به خصوصیات مثبت مردان ایده آل نزدیک می‌کند. زندگی زناشویی یک ارتباط دو طرفه است پس اگر شما انتظار یک همسر ایده آل را دارید باید خودتان هم ایده آل باشید و بهترین محیط و شرایط را برای همسرتان فراهم کنید.

 

سوالات متداول

_آیا امکان تغییر رفتار در مردان ایده آل وجود دارد؟

بله گاهی اوقات زنان با بد رفتاری‌های مداوم سبب تغییر رفتار همسرشان می‌شوند. بنابراین بد خلقی‌های بی مورد زمینه ساز رفتارهای ناپسند در مردان است.

_چقدر زمان برای شناخت مردان نیاز است؟

تقریبا با ۶ ماه زمان می‌توان به شناخت نسبی از طرف مقابل خود دست یافت. البته بهتر است در این راه از یک روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویژگی های مرد ایده ال می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : مرد ایده آل



:: برچسب‌ها: خصوصیات یک همسر ایده آل ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترک اعتیاد به مواد توهم زا را می‌توان یکی از سخت‌ترین انواع ترک اعتیاد دانست چراکه این مواد تأثیر بسیاری بر فرایندهای مغزی و ادراک فرد می‌گذارند. به همین خاطر استفاده از جلسات مشاوره و بازپروری در فرایند ترک اعتیاد به مواد توهم زا ضروری به نظر می‌رسد. مواد توهم زا شامل انواع مختلفی از جمله ال اس دی، کتامین و قرص اکس می‌باشد. اعتیاد به این مواد باعث آسیب دیدن موقعیت اجتماعی، تحصیلی و شغلی فرد شده و حتی ارتباطات خانوادگی فرد را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین خاطر تلاش برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب راجع به انواع مواد توهم زا و چگونگی عملکرد آن‌ها صحبت خواهیم کرد و سپس روش‌ها و مراحل مختلفی که برای ترک اعتیاد به این گروه از مواد مخدر وجود دارد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

منبع :

ترک اعتیاد به مواد توهم زا

ترک اعتیاد به مواد توهم زا با سریع ترین روش های درمان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

مواد توهم زا و انواع آن

مواد توهم زا به گروهی از مواد مخدر گفته می‌شود که اگرچه وابستگی جسمی به همراه ندارند ولی باعث تغییر در شرایط ذهنی و ادراکات فرد شده و احتمال بروز توهم را افزایش می‌دهند. از معروف‌ترین انواع این دسته از مواد مخدر می‌توانیم به قرص اکس اشاره کنیم.

در ارتباط با دلایل استفاده از این مواد باید به این نکته اشاره کنیم که مواد توهم زا برخلاف سایر مواد اعتیادآور احساس لذت و سرخوشی را به همراه ندارند و تنها دلیل تمایل فرد به مصرف آن‌ها تأثیر قوی و خارق‌العاده‌ای است که در ذهن فرد ایجاد می‌کنند. برای مثال در ارتباط با مصرف ال‌اس‌دی گفته می‌شود که این ماده باعث هم‌آمیزی حواس می‌شود به این معنا که فرد ممکن است آنچه را می‌شنود ببیند و یا بالعکس. این مواد باعث افزایش وضوح رنگ‌ها و هوشیاری فرد می‌شوند و همان‌طور که گفته شد تجربه این شرایط انگیزه‌ای برای فرد خواهد بود که مجدداً از این مواد استفاده کند. ازجمله انواع مواد توهم زا می‌توان به ال‌اس‌دی، قرص اکس، فن سیکلیدین و کتامین اشاره کرد.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از معتادین به مواد توهم زا نوجوانان و جوانان هستند و این به آن معناست که خانواده‌ها می‌بایست توجه ویژه‌ای نسبت به ابتلای فرزندانشان به اعتیاد به این مواد داشته باشند. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین راه‌های پیشگیری از بروز اعتیاد در فرزندانتان را شناسایی کرده و همچنین اطلاعات خود را راجع به انواع مواد توهم زا و نشانه‌های مصرف هریک از آن‌ها افزایش دهید.

تماس با مشاور

آیا گل و حشیش جزء توهم زاها هستند؟

باید گفت خیر، این دو ماده در دسته کانابیس ها قرار میگیرند، اما به دلیل آثار مشابهی که با توهم زاها ایجاد می‌کنند، روش های درمانی آن ها نیز تشابه زیادی دارد. برای آشنایی با روش ترک ماری جوانا و ترک حشیش کلیک کنید.

 

ترک اعتیاد به مواد توهم زا

یکی از نخستین سؤالاتی که در ارتباط با ترک اعتیاد به مواد توهم زا باید به آن پاسخ دهیم این است که اگر این مواد وابستگی جسمی ایجاد نمی‌کنند پس منظور از اعتیاد و ترک آن چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که برخلاف تصور عموم اعتیاد به مواد مخدر صرفاً جنبه جسمانی ندارد و وابستگی‌های روانی شاید به‌مراتب خطرناک‌تر و مشکل آفرین‌تر باشند. وابستگی روانی به این معناست که فرد در ذهن خود میل شدیدی به مصرف مجدد ماده مخدر احساس می‌کند و وجود این وسوسه عاملی برای شروع مصرف مجدد حتی پس از مراحل سم‌زدایی و پاک شدن بدن فرد خواهد بود. به همین خاطر است که معمولاً توصیه می‌شود در کنار درمان‌های فیزیولوژیکی برای ترک اعتیاد به جلسات رواندرمانی و بازپروری نیز می‌بایست توجه شود.

علاوه بر اهمیت رواندرمانی در کاهش وسوسه و تمایل فرد برای ترک اعتیاد، مواد توهم زا معمولاً باعث بروز آسیب‌ها و مشکلاتی در عملکرد طبیعی مغز شده و آسیب‌های روحی و روانی را به همراه دارند که بررسی بروز آن‌ها و راه‌های بهبود یا جلوگیری از بروز آن‌ها بر عهده روانشناسان خواهد بود. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

روانشناسان برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا چه کاری انجام می‌دهند

پس‌ از آنکه با معنای ترک اعتیاد در ارتباط با مواد توهم زا آشنا شدید نوبت پاسخگویی به این سؤال است که اقدامات بازپروری یا روان‌شناختی در ارتباط با ترک اعتیاد به توهم‌زاها چیست یا به عبارتی روانشناسان در این زمینه چه کارهایی انجام می‌دهند. ازجمله اقداماتی که روانشناسان برای ترک اعتیاد به این قبیل مواد مخدر انجام می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برگزاری جلسات انگیزشی برای ایجاد انگیزه نسبت به ترک اعتیاد و کمک به فرد برای نگه‌داشتن این انگیزه در تمامی مراحل درمانی
  • بررسی آسیب‌های موجود در کارکرد مغز فرد یا بیماری‌های روحی که به دلیل مصرف مواد توهم زا ایجاد می‌شود و تلاش برای بهبود آن‌ها یا جلوگیری از پیشرفت
  • کمک به فرد برای شناسایی عواملی که باعث بروز وسوسه مصرف مجدد در وی می‌شوند و تلاش برای کنترل وسوسه در این شرایط
  • علت‌یابی دلایل اعتیاد فرد و کمک به وی برای از بین بردن ریشه‌های اعتیاد
  • استفاده از جلسات خانواده‌درمانی و کمک به بهبود روابط فرد با اعضای خانواده و همچنین آموزش نکاتی که اعضای خانواده باید آن‌ها را رعایت کنند.
  • برگزاری جلسات گروه‌درمانی و کمک به فرد برای برقراری ارتباط با سایر افرادی که شرایط و اهدافی مشترک با فرد دارند.

بی‌توجهی به ترک اعتیاد به مواد توهم زا

با توجه به اینکه استفاده از مواد توهم زا آسیب یا وابستگی جسمی را به همراه ندارد بی‌توجهی به ترک اعتیاد و ادامه استفاده از این مواد چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟

استفاده از مواد توهم زا در درجه اول باعث قطع ارتباط فرد با محیط می‌شود و از این طریق احتمال بروز آسیب‌های جسمی یا حتی مرگ را برای مصرف‌کننده به دنبال داشته باشد. برای مثال بارها دیده شده که فرد خود را از ارتفاعی به پایین می‌اندازد و یا از ماشین در حال حرکت پیاده می‌شود و مشکلات جسمی بسیاری برای وی پیش خواهد آمد. توجه داشته باشید که در اکثر این موارد فرد به‌قصد آسیب زدن به خود یا خودکشی این رفتار را انجام نمی‌دهد بلکه آن‌ها تحت تأثیر مواد توهم زا ممکن است حرکت ماشین و یا میزان ارتفاع نقطه‌ای که در آن قرار دارند را به‌درستی درک نکنند. همان‌طور که گفته شد توهم می‌تواند به‌صورت عدم ادراک واقعیت‌های موجود در محیط نیز بروز پیدا کند.

علاوه بر خطرات جسمانی که به دنبال مصرف مواد توهم زا ممکن است برای فرد پیش بیاید استفاده از این مواد معمولاً عوارض ناخوشایندی را در عملکرد طبیعی مغز فرد به دنبال خواهد داشت که می‌تواند برای مدتی طولانی یا حتی به‌صورت دائم باقی مانده و مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد. در کنار تمامی این مسائل اعتیاد باعث آسیب دیدن موقعیت اجتماعی، تحصیلی و شغلی فرد شده و حتی ارتباطات خانوادگی فرد را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین خاطر تلاش برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا اهمیت بسیاری دارد.

سؤالات متداول

1. آیا اعتیاد به مواد توهم زا نشانه جسمی دارد؟

استفاده از این مواد وابستگی جسمی به همراه ندارد و به همین خاطر به دنبال عدم استفاده نیز نشانه‌های جسمانی بروز پیدا نمی‌کنند. مواد توهم زا صرفاً یک وابستگی و کشش برای مصرف مجدد در ذهن فرد ایجاد می‌کنند.

2. برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا باید چه کرد؟

با توجه به اینکه اعتیاد به این مواد صرفاً جنبه روانی دارد برای ترک اعتیاد نیز بهتر است از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : ترک اعتیاد به مواد توهم زا



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به مواد توهم زا ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید خیانت عاطفی به چه معناست؟ بعضی از افراد تصور می‌کنند منظور از خیانت، تنها خیانت جنسی است ولی این تصور درستی نیست چرا که خیانت انواع مختلفی دارد و یکی از آن‌ها که متاسفانه در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است، خیانت از نوع عاطفی می‌باشد. در این نوع خیانت، فرد متاهل شروع به ارتباط با شخص سومی کرده و در صدد جبران کمبود محبت خود، رفع تنهایی و… بر می‌آید. در واقع علل مختلفی سبب گرایش به این ناهنجاری می‌شود که با شناخت آن‌ها می‌توانید از این نوع خیانت پیشگیری کرده و پایه‌های خانواده خود را محکم سازید.

منبع : 

خیانت عاطفی و احساسی

خیانت فقط همبستر شدن نیست

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مفهوم خیانت

هنگامی که شخصی، چه زن و چه مرد با وجود همسر اقدام به برقراری رابطه با شخص سومی می‌کند، خیانت اتفاق می‌افتد که متاسفانه موجبات از بین رفتن و گسستن پیوند زناشویی را فراهم می‌کند. این ناهنجاری سه نوع مختلف دارد که عبارتند از خیانت جنسی، عاطفی، جنسی_عاطفی. در ادامه مطلب به بررسی خیانت احساسی و عاطفی می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با انواع خیانت کلیک کنید.

 

خیانت عاطفی و احساسی

در این نوع خیانت، شخص متاهل به شخص دیگری که از جنس مخالف خود علاقمند شده و تمایل دارد که مرتب با او صحبت کند. البته این خیانت صرفا به خاطر عشق ورزیدن به فردی غیر از همسر صورت نمی‌گیرد. برخی افراد از روی تنهایی یا به خاطر کمبود محبت یا هر علت دیگری به همسرشان خیانت کرده و با برقراری ارتباط کلامی و احساسی با نفر سوم سعی در جبران این خلا و کمبودهایشان دارند.

 

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی | علل و آسیب های رابطه فرازناشویی

 

تماس با مشاور

چه مسائلی باعث خیانت عاطفی و احساسی می شوند؟

1. کمبود محبت شدید و محبت ندیدن از سوی همسر

2. ناراضی بودن از زندگی با همسر خود

3. نادیده گرفتن و بی توجهی از طرف همسر

4. تحقیر فرد از سوی همسرش نزد دیگران

5. توهین‌ها و سرزنش‌های مداوم از جانب همسر

6. تکراری شدن زندگی زناشویی

7. تعلق خاطر به فرد دیگر

8. انتقام گرفتن از همسر

9. پشیمانی از ازدواج و…

 

علائم خیانت عاطفی و احساسی

تغییر رفتار بدون هیچ دلیل مشخصی و بی توجهی و عدم استقبال از رابطه جنسی از بارزترین نشانه‌های این نوع خیانت است. زن یا مردی که با شخص سومی از نظر عاطفی ارتباط برقرار می‌کند تمایل کمتری به صحبت و عشق ورزیدن به همسرش دارد. البته این نشانه‌ها به معنای خیانت صد در صدی اینگونه افراد نیست و امکان دارد فردی به دلیل دلخوری از همسرش این نشانه‌ها را داشته باشد.

ضمن اینکه برخی افراد به دلیل اینکه همسرشان به آن‌ها شک نکند هیچ گونه تغییر رفتاری ندارند و حتی برخوردشان هم بهتر می‌شود. بنابراین مسئله خیانت پیچیده است و نباید از روی حدس و گمان به همسرتان تهمت بزنید چرا که روابط زناشویی‌تان را به شدت تخریب کرده و حتی باعث نابودی زندگی شما می‌شود. به همین خاطر پس از اطمینان و صحبت با مشاور متخصص در این حوزه، اقدامات لازم را انجام دهید.

 

راهکارهایی برای پیشگیری از خیانت عاطفی

برای پیشگیری از این خیانت راهکارهایی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

1. محبت کردن به همسر

در خیانتی مانند خیانت احساسی و عاطفی، فرد معمولا از کمبود محبت رنج می‌برد و تنها به دنبال محبت دیدن است. بنابراین اگر محبت کردن را بیاموزید و یک محیط پر از عشق و آرامش برای همسرتان فراهم کنید، تا حد زیادی از بروز این ناهنجاری جلوگیری می‌شود.

2. انتخاب همسر مناسب

برخی از زنان و مردان هم پس از ازدواج به دنبال عشق قدیمی خود می‌روند که برای این مورد هر چقدر افراد به همسر خود محبت کنند، باز هم ممکن است به نتیجه‌ای نرسند. بنابراین دقت در انتخاب همسر، یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از این خیانت عاطفی می‌باشد.

3. درک همسر و ایجاد رابطه سالم

درست است که خیانت به هر دلیلی کار اشتباهی است ولی متاسفانه فرد مقابل و خیانت دیده هم گاها در بروز این ناهنجاری مقصر است. برخی از زوجین با بدرفتاری‌ها و بدخلقی‌های همیشگی و عدم درک همسرشان در مواقع مختلف و از همه مهم نادیده گرفتن و بی توجهی مالی و عاطفی به همسرشان زمینه ساز خیانت عاطفی و حتی جنسی می‌شوند. پس برای اینکه با این ناهنجاری روبرو نشوید، باید خود را اصلاح کرده و به حقوق اولیه همسرتان احترام بگذارید.

 

سوالات متداول

_خیانت عاطفی بیشتر توسط مردان اتفاق می افتد یا زنان؟

در این خیانت نمی‌توان جنسیت خاصی را مشخص کرد. هم زنان و هم مردان ممکن است به این خیانت دست بزنند.

_آیا در خیانت عاطفی رابطه جنسی هم صورت می گیرد؟

خیر خیانت عاطفی صرفا کلامی و با بیان صحبت‌های احساسی و محبت آمیز همراه است. در صورت مواجه شدن با چنین مساله ای توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی مشاوره خیانت دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : خیانت عاطفی و احساسی



:: برچسب‌ها: خیانت عاطفی و احساسی ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()