نوشته شده توسط : ذهن نو

تربیت کودک 2 تا 3 ساله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سنین دو تا سه سالگی در کودکان از جمله دوره‌های مهم رشد و تکامل هر فرد به شمار می‌آید که لازم است والدین در زمینه تربیت و پرورش کودک در این دوران تمام نکات و چالش‌های موجود را فرا بگیرند تا فرزند بتواند به سلامت از این مرحله از رشد فکری و جسمی خود عبور کند. با کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید اصول صحیح تربیت فرزند را بیاموزید و از آن‌ها در جهت تربیت هرچه بهتر فرزند خود استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

 

منبع : تربیت کودک دو ساله

اهمیت دوره 2 تا 3 سالگی کودک

با ورود به سن دو سالگی، کودک از دوره نوزادی بیرون آمده و پا به مرحله‌ای جدید از زندگی می‌گذارد؛ به همین دلیل این دوره یکی از مقاطع مهم زمانی از نظر شکل گیری شخصیت و ذهنیت کودک نسبت به خود و دنیای اطرافش محسوب می‌شود. با شروع دو سالگی، کودکان جنب و جوش بیشتری پیدا می‌کنند و نسبت به اتفاقات و اشیا اطراف خود توجه بیشتری نشان می‌دهند و تمایل به شناخت بهتر و کامل‌تر محیط اطراف خود دارند.

کودک در این سنین هنوز قادر به تفاوت قائل شدن میان کارهای درست و غلط یا خوب و بد نیست و کارهایی خارج از انتظار انجام می‌دهد. بنابراین والدین باید با در نظر گرفتن این نکته، کودک را در جهت تکامل شناختی و رشد ذهنی یاری کنند و با رفتار مناسب و عاری از هر گونه سرزنش و تنبیه، به کودک خود راه درست را از نادرست نشان دهند. برای آشنایی با جدیدترین روش‌های تربیت کودک کلیک کنید.

 

تربیت کودک دو ساله | تاثیر خانواده بر رفتار کودک

در هر خانواده‌ای بسته به محیط رشد و پرورش، میزان تحصیلات و سطح سواد والدین، شرایط مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و باورهای رایج و مرسوم در خانواده، کودکان تحت شرایط متفاوتی رشد پیدا می‌کنند، بنابراین هر دو کودک از جنبه‌های رفتاری و تکاملی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. کودکان نوپایی که در سنین دو تا سه سالگی قرار دارند هم از این قاعده مستثنی نیستند، اما مشخصه‌های بارزی در میان کودکان در این بازه سنی دیده می‌شود که لازم است والدین آن‌ها را مد نظر داشته و در فرایند رشد فرزندشان از این توصیه‌ها پیروی کنند.

1. شکوفایی و بروز احساسات

یکی از دلایلی که سنین دو تا سه سالگی را به دورانی مهم از نظر رشد ذهنی و روانی تبدیل می‌کند، شکل گیری عواطف و احساسات در این سال‌هاست. کودک با مشاهده اطرافیان خود و در تلاش برای پیروی از الگوهای رفتاری آنان، با احساسات و رفتارهای احساسی آن‌ها آشنا می‌شود و به دنبال آن سعی در تطابق با این واکنش‌ها دارد.

از آنجا که این دوره آغاز شکل گیری احساسات و رفتارهای عاطفی کودک می‌باشد، وی هنوز درکی از نحوه بروز احساسات از طریق واکنش رفتاری ندارد. از این رو والدین لجبازی‌ها و بد اخلاقی‌های زیادی را در کودک رو به رشد خود شاهد خواهند بود. در این شرایط لازم است تا والدین با همدردی کردن با کودک، او را آرام کرده و با لحنی ملایم و به دور از خصومت و عصبانیت، با کودک در مورد احساسش نسبت به موضوعی مشخص یا رخدادی که موجب آزردگی و بد رفتاری او شده صحبت کنند.

2. تربیت کودک 2 تا 3 ساله | قوه ادراک و اندیشیدن

قدرت تفکر و تمایز قائل شدن میان مفاهیم مختلف در کودکان بعد از دو سالگی شروع به رشد و تکامل می‌کند. فرزند شما در این دوره با تاثیرپذیری از محیط اطراف، به گسترش قوه درک و تفکر خود می‌پردازد و هر چه بیشتر در تعامل با پیرامون خود و افراد اطرافش قرار گیرد، محرکات محیطی بیشتری دریافت کرده و در نتیجه ابعاد رشد و تکامل ذهنی و فکری او گسترده‌تر از کودکی خواهد بود که کمتر به معاشرت با دیگران می پردازد یا در محیط های فاقد تحرک و تعامل متقابل افکار و احساسات قرار دارد.

چگونگی بروز قوه درک کودک

_کودک در این دوره قادر است تا مسائل مختلف را طبقه بندی کرده و ویژگی‌های گروهی از موضوعات مشخص را به خاطر بسپارد.
_با بیان مواردی که او را ناخشنود می‌کنند و مطابق خواسته‌هایش نیستند، سعی در یافتن راهکاری برای از بین بردن آن‌ها و برقراری شرایط مطلوب و مساعدی برای خود می‌نماید.

 

رفتار والدین برای شکوفایی استعداد کودک

والدین باید در این دوره برای آموزش و تقویت ابعاد شناختی مختلف کودک اقدام کرده و در زمینه‌های مختلف به پرورش و تثبیت یادگیری‌های او بپردازند. خواندن داستان‌های مختلف و آموزنده، یاد دادن شعر یا آوازی زیبا و با مفهوم، نقاشی کردن و تقویت قوه خلاقیت، تمرین اشکال و رنگ‌ها و سایر مفاهیم روزمره با کودک، مقایسه رویدادهای گذشته و حال، بازی کردن با کودک یا شرکت دادن او در جمع دوستان هم سن و تشویق کودک به بازی کردن با آن‌ها می‌تواند از اقدامات سودمند تربیتی برای والدین به شمار رود.

 

تربیت کودک 2 تا 3 ساله | آموزش استقلال و اعتماد به نفس

یکی از راهبردهای تربیتی مهم و در عین حال حیاتی برای والدینی که کودکان 2 تا 3 ساله دارند، تشویق آن‌ها به حضور در اجتماعات گوناگون و تبادل نظر و مشارکت با هم سن و سالان جهت رشد و تکامل قابلیت‌های ذهنی کودکان و افزایش استقلال و اعتماد به نفس آن‌ها می‌باشد. هر کودکی در این سن به اظهار وجود کردن و دیدن رفتارهای سایر بچه‌های همانند خود نیاز دارد تا از این طریق بتواند نحوه برقراری ارتباط و تمرین فعالیت‌های جمعی با سایر اعضای تشکیل دهنده یک گروه را تمرین کند.

شاید به نظرتان احمقانه برسد، اما بر اساس نظریه‌های روانشناسی رفتار کودک در بزرگسالی به طور مستقیم به چگونگی از پوشک گرفتنشان مربوط می‌شود. به همین جهت حتما برای اینکار مقاله نحوه صحیح از پوشک گرفتن کودک را بخوانید.

 

رفتار والدین با کودکانی که در ارتباط با هم سالان خود دچار مشکل هستند

والدین باید فرصت حضور کودک خود در جمع همسالانش را بدهند و تکامل رفتارها و طرز برخورد کودک را با سایرین مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. اگر کودکی نتوانست در یک جمع به خوبی اعلام حضور کند و در برقراری ارتباط با بقیه کودکان هم سن خود دچار مشکل شد، لازم است که مشکل کودک پس از مشورت با یک مشاور شناسایی شود و سپس با به کارگیری توصیه‌های ارائه شده در این زمینه، کودک را در جهت بهبود روابط و تکامل ابعاد ذهنی و اجتماعی یاری نمود تا در آینده با مشکلات ناشی از عدم طی کردن این مرحله از رشد روبرو نشود. کودکان باید در این زمینه آزاد گذاشته شوند تا اتفاقات مشخصی را تجربه کرده و تعارضات موجود را درک کنند تا بتوانند در مواجهه با مسائل و مشکلات گوناگون، به راهکار مناسبی برای برطرف کردن آن برسند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چرا سن 2 تا 3 سالگی از دوره‌های مهم و حیاتی رشد کودکان به شمار می‌رود؟

با ورود به سن دو سالگی، کودک از دوره نوزادی بیرون آمده و پا به مرحله‌ای جدید از زندگی می‌گذارد؛ به همین دلیل این دوره یکی از مقاطع مهم زمانی از نظر شکل گیری شخصیت و ذهنیت کودک نسبت به خود و دنیای اطرافش محسوب می‌شود.

چگونه باید با یک کودک لجباز برخورد کنیم؟

در این شرایط لازم است تا والدین با همدردی کردن با کودک، او را آرام کرده و با لحنی ملایم و به دور از خصومت و عصبانیت، در مورد مساله‌ای که باعث نارضایتی کودک شده صحبت کنند.

چرا باید کودک را به حضور در اجتماعات دوستانه تشویق کرد؟

مشارکت با هم سن و سالان جهت رشد و تکامل قابلیت‌های ذهنی کودکان و افزایش استقلال و اعتماد به نفس آن‌ها ضروری است. کودک از این طریق می‌تواند نحوه برقراری ارتباط و تمرین فعالیت‌های جمعی با اعضای یک گروه را تمرین کند.

 

 

 

منبع : تربیت کودک دو ساله

 

 



:: برچسب‌ها: تربیت کودک دو ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماساژ کودک راهکاری است که می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود ارتباط میان شما و فرزندتان شده و درعین‌حال فواید جسمی و روانی بسیاری را نیز برای وی به همراه داشته باشد. ازجمله اینکه توجه به ماساژ کودک باعث خواهد شد تا فرزند شما احساس کند موردتوجه و محبت قرار داشته و والدین به‌خوبی از او مراقبت می‌کنند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی باعث شکل‌گیری سبک دل‌بستگی ایمن یا اعتماد مطلوب به جهان اطراف باشد و بسیاری از تنش‌ها را از فرزند شما دور نگه دارد. علاوه بر این و به‌ویژه در سنین اولیه پس از تولد، کودکان از طریق حس لامسه با محیط ارتباط برقرار می‌کنند و ماساژ کودک می‌تواند مقدار مناسبی از محرک را برای برقراری ارتباط با محیط در اختیار نوزاد قرار داده و از این طریق مهارت‌هایی نظیر توجه را نیز در وی بهبود ببخشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

منبع : ماساژ کودک

ماساژ کودک و مزایای آن

ماساژ کودک راهکاریست که از گذشته و توسط بسیاری از والدین موردتوجه قرار می‌گرفته، در ابتدا برای این مسئله بیشتر به فواید جسمی مانند بهبود دل‌درد یا بدکاری‌های دستگاه گوارش توجه می‌شده است اما امروزه روانشناسان کودک معتقدند که به کار بردن روش‌های مختلف برای ماساژ کودکان به شما این امکان را می‌دهد که رابطه خود را با فرزندتان بهبود ببخشید و از این طریق به او در ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن و شکل دادن به این باور که جهان پیرامون محیط امنی برای زندگی است کمک کنید.

اگر در زمان ماساژ دادن فرزند خود و یا در هر شرایط دیگری متوجه شدید که فرزندتان تمایلی به برقراری ارتباط ندارد و تماس پوستی او را ناراحت می‌کند بهتر است این موضوع را با یک روانشناس کودک در میان بگذارید. بی‌میلی به برقراری ارتباط با مراقبین و همین‌طور اجتناب از تماس پوستی ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند نشانه‌ای از وجود اختلال در فرزند شما باشند. از مهم‌ترین مزایای ماساژ کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برقراری ارتباط با کودک

لامسه قوی‌ترین حس کودکان در سنین پایین است که به‌وسیله آن با محیط اطراف خود آشنا می‌شوند. به همین خاطر ماساژ می‌تواند تا حد زیادی به شما در برقراری ارتباط با فرزندتان کمک کند. ماساژ کودک و صحبت کردن با او می‌تواند در کنار احساس آرامش و امنیتی که برای وی به همراه می‌آورد این باور را نیز در ذهن کودک ایجاد کند که والدین به او و نیازهایش توجه دارند. به میزانی که شما بتوانید ارتباط باکیفیت‌تری با فرزندتان برقرار کنید این باور در وی محکم‌تر می‌شود و وی در آینده از سلامت روان بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهبود شرایط جسمی از مزایای ماساژ کودک

یکی از فواید ماساژ کودک که از دیرباز به آن اشاره می‌شده کمک به بهبود شرایط دستگاه گوارش کودک است. ماساژ باعث خواهد شد تا مراحل هضم تا دفع غذا با شرایط بهتری صورت بگیرد و به همین خاطر بسیاری از مشکلات مانند یبوست یا اسهال کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن نوزاد شده و علاوه بر رفع خستگی‌ها و دردهای مزمن، شادابی پوست کودکان را نیز افزایش می‌دهد.

شرایط ماساژ کودک

برای اینکه از ماساژ فرزند خود نتیجه بهتری بگیرید می‌بایست برخی نکات را در این زمینه موردتوجه قرار دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای اشنایی با مراقبت های مربوط به نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

استفاده از ابزار مناسب

برای ماساژ کودک می‌بایست از روغن و حوله مناسب استفاده نمایید. سعی کنید جنس حوله انتخابی به‌گونه‌ای باشد که تماس پوست نوزاد با آن برای وی احساس آرامش را به همراه داشته باشد. در ارتباط با روغن‌های مناسب برای ماساژ کودک نیز می‌توانید از روغن‌های طبیعی و دارای ویتامین مانند روغن آفتابگردان، زیتون یا نارگیل استفاده کنید. ویتامین این روغن‌ها جذب پوست کودک شده و باعث شادابی آن می‌شوند.

انتخاب زمان و مکان مناسب

زمان و مکان مناسب یکی از اولین شروط برای انجام هر کاری است. در ارتباط با ماساژ کودک نیز شرایطی را در نظر بگیرید که برای شما و فرزندتان لذت‌بخش باشد. برای رسیدن به چنین شرایطی شما می‌بایست در درجه اول دمای محیط را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد. علاوه بر این محیط می‌بایست از سکوت کافی برخوردار باشد. قرار گرفتن در شرایطی که شما یا نوزادتان را عصبی می‌کند قطعاً نمی‌تواند وضعیت مطلوبی برای ماساژ باشد. تمامی فعالیت‌های مربوط به ماساژ کودک می‌بایست پشت‌هم اتفاق بیفتند درنتیجه زمانی را برای این کار انتخاب کنید که از سایر مسائل فارغ شده باشید.

بهترین زمان برای ماساژ کودک زمانی است که فرزند شما گرسنه نباشد و درعین‌حال به‌تازگی نیز غذا نخورده باشد. ساعت‌هایی که نوزاد خواب‌آلوده است یا به‌تازگی از خواب بیدار شده نیز به این خاطر که احتمالاً تا حدی کسل است زمان مناسبی برای ماساژ نیستند.

روش ماساژ کودک

ماساژ کودک می‌تواند برای بخش‌های مختلف بدن وی مورداستفاده قرار بگیرد. صرف‌نظر از اینکه ماساژ هر بخش از بدن کودک مزایای خاص خود را دارد روش‌هایی نیز برای لمس هر قسمت موجود است که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید.

ماساژ شکم

ماساژ شکم کودک تا حد زیادی به بهبود هضم و دفع غذا کمک می‌کند بااین‌حال دقت داشته باشید درصورتی‌که در محل بند ناف آسیبی وجود دارد از تحریک این منطقه خودداری کنید. یکی از حرکاتی که برای ماساژ شکم کودک می‌توانید انجام دهید این است که یکدست خود را زیر قفسه سینه او قرار داده و به‌آرامی تا پایین شکم بکشید سپس این کار را با دست دیگر تکرار کنید.

در شیوه دیگری از این تمرین، دستان خود را در دو طرف شکم کودک و زیر قفسه سینه قرار داده و هم‌زمان آن‌ها را از هر دو طرف پایین بیاورید. یکی دیگر از تکنیک‌های ماساژ شکم کودک این است که پاهای کودک را به هم بچسبانید و به‌آرامی به سمت داخل یا شکم کودک حرکت بدهید، سپس کمی به راست بپیچانید. این کار باعث خروج گازهای شکم کودک شده و مشکلاتی مانند دل‌درد یا نفخ را کاهش می‌دهد.

ماساژ دست‌وپای کودک

ماساژ دست و پای کودک باعث خواهد شد تا عضلات وی قدرت بیشتری پیدا کنند و با توجه به نیازی که فرزند شما به این اندام‌ها برای حرکت و کشف محیط اطراف دارد بهتر است ماساژ این بخش‌ها یا تقویت آن‌ها با هر شیوه دیگری را جدی بگیرید. برای ماساژ دست و پای کودک به این روش‌ها توجه داشته باشید.

  • مچ دست نوزاد را بلند کرده و با دست دیگر به‌آرامی به بازوی او ضربه بزنید.
  • بازوی کودک را میان دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.
  • مچ دست کودک را با یک دست بگیرید و دست دیگر را دور بازوی او حلقه کرده و به‌آرامی تا مچ بکشید.
  • با انگشت شست خود کف پای کودک را از پایین به سمت انگشتان ماساژ دهید.
  • پای کودک را از مچ بلند کرده و دست دیگر خود را از بالا دور پای او حلقه کنید و به سمت پایین بکشید.
  • پای کودک را بین دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.

ماساژ پشت و کمر

توجه داشته باشید که در حین ماساژ کمر کودک، از ایجاد فشار بر ستون فقرات و نخاع او جدا اجتناب کنید. برای ماساژ این قسمت از بدن کودک می‌توانید کف دستان خود را بر زیر گردن کودک قرار داده و به‌آرامی تا بالای باسن کودک بکشید. شما می‌توانید شانه‌های کودک را با ایجاد دایره‌های کوچک ماساژ دهید. از روش ایجاد دایره‌های کوچک می‌توانید در اطراف نخاع کودک نیز استفاده کنید. به این شکل که از بالای گردن و دو طرف کمر کودک شروع کرده به‌آرامی و با ایجاد دایره‌های کوچک به سمت باسن حرکت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

ماساژ کودکان چه فوایدی دارد؟

ماساژ کودکان فواید جسمی بسیاری برای آنان خواهد داشت برای مثال باعث بهبود گردش خون و عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. اما در کنار فواید جسمانی، ماساژ باعث بهبود ارتباط میان نوزاد با مراقب خود شده و به ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن در وی کمک می‌کند.

درصورتی‌که فرزندم در حین انجام ماساژ بی‌قراری می‌کند باید چه‌کاری انجام دهم؟

بی‌قراری کودک می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در درجه اول مطمئن شوید که فرزند شما در شرایط محیطی مناسبی قرار دارد و خسته یا گرسنه نیست. احتمال دارد بی‌قراری وی به دلیل انجام نامناسب حرکات ماساژ باشد که باعث درد و ناراحتی وی می‌شود. در غیر این صورت این موضوع را با یک متخصص کودک در میان بگذارید.

 

 

 

منبع : ماساژ کودک

 

 



:: برچسب‌ها: ماساژ کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماساژ کودک راهکاری است که می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود ارتباط میان شما و فرزندتان شده و درعین‌حال فواید جسمی و روانی بسیاری را نیز برای وی به همراه داشته باشد. ازجمله اینکه توجه به ماساژ کودک باعث خواهد شد تا فرزند شما احساس کند موردتوجه و محبت قرار داشته و والدین به‌خوبی از او مراقبت می‌کنند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی باعث شکل‌گیری سبک دل‌بستگی ایمن یا اعتماد مطلوب به جهان اطراف باشد و بسیاری از تنش‌ها را از فرزند شما دور نگه دارد. علاوه بر این و به‌ویژه در سنین اولیه پس از تولد، کودکان از طریق حس لامسه با محیط ارتباط برقرار می‌کنند و ماساژ کودک می‌تواند مقدار مناسبی از محرک را برای برقراری ارتباط با محیط در اختیار نوزاد قرار داده و از این طریق مهارت‌هایی نظیر توجه را نیز در وی بهبود ببخشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

منبع : ماساژ کودک

ماساژ کودک و مزایای آن

ماساژ کودک راهکاریست که از گذشته و توسط بسیاری از والدین موردتوجه قرار می‌گرفته، در ابتدا برای این مسئله بیشتر به فواید جسمی مانند بهبود دل‌درد یا بدکاری‌های دستگاه گوارش توجه می‌شده است اما امروزه روانشناسان کودک معتقدند که به کار بردن روش‌های مختلف برای ماساژ کودکان به شما این امکان را می‌دهد که رابطه خود را با فرزندتان بهبود ببخشید و از این طریق به او در ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن و شکل دادن به این باور که جهان پیرامون محیط امنی برای زندگی است کمک کنید.

اگر در زمان ماساژ دادن فرزند خود و یا در هر شرایط دیگری متوجه شدید که فرزندتان تمایلی به برقراری ارتباط ندارد و تماس پوستی او را ناراحت می‌کند بهتر است این موضوع را با یک روانشناس کودک در میان بگذارید. بی‌میلی به برقراری ارتباط با مراقبین و همین‌طور اجتناب از تماس پوستی ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند نشانه‌ای از وجود اختلال در فرزند شما باشند. از مهم‌ترین مزایای ماساژ کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برقراری ارتباط با کودک

لامسه قوی‌ترین حس کودکان در سنین پایین است که به‌وسیله آن با محیط اطراف خود آشنا می‌شوند. به همین خاطر ماساژ می‌تواند تا حد زیادی به شما در برقراری ارتباط با فرزندتان کمک کند. ماساژ کودک و صحبت کردن با او می‌تواند در کنار احساس آرامش و امنیتی که برای وی به همراه می‌آورد این باور را نیز در ذهن کودک ایجاد کند که والدین به او و نیازهایش توجه دارند. به میزانی که شما بتوانید ارتباط باکیفیت‌تری با فرزندتان برقرار کنید این باور در وی محکم‌تر می‌شود و وی در آینده از سلامت روان بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهبود شرایط جسمی از مزایای ماساژ کودک

یکی از فواید ماساژ کودک که از دیرباز به آن اشاره می‌شده کمک به بهبود شرایط دستگاه گوارش کودک است. ماساژ باعث خواهد شد تا مراحل هضم تا دفع غذا با شرایط بهتری صورت بگیرد و به همین خاطر بسیاری از مشکلات مانند یبوست یا اسهال کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن نوزاد شده و علاوه بر رفع خستگی‌ها و دردهای مزمن، شادابی پوست کودکان را نیز افزایش می‌دهد.

شرایط ماساژ کودک

برای اینکه از ماساژ فرزند خود نتیجه بهتری بگیرید می‌بایست برخی نکات را در این زمینه موردتوجه قرار دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای اشنایی با مراقبت های مربوط به نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

استفاده از ابزار مناسب

برای ماساژ کودک می‌بایست از روغن و حوله مناسب استفاده نمایید. سعی کنید جنس حوله انتخابی به‌گونه‌ای باشد که تماس پوست نوزاد با آن برای وی احساس آرامش را به همراه داشته باشد. در ارتباط با روغن‌های مناسب برای ماساژ کودک نیز می‌توانید از روغن‌های طبیعی و دارای ویتامین مانند روغن آفتابگردان، زیتون یا نارگیل استفاده کنید. ویتامین این روغن‌ها جذب پوست کودک شده و باعث شادابی آن می‌شوند.

انتخاب زمان و مکان مناسب

زمان و مکان مناسب یکی از اولین شروط برای انجام هر کاری است. در ارتباط با ماساژ کودک نیز شرایطی را در نظر بگیرید که برای شما و فرزندتان لذت‌بخش باشد. برای رسیدن به چنین شرایطی شما می‌بایست در درجه اول دمای محیط را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد. علاوه بر این محیط می‌بایست از سکوت کافی برخوردار باشد. قرار گرفتن در شرایطی که شما یا نوزادتان را عصبی می‌کند قطعاً نمی‌تواند وضعیت مطلوبی برای ماساژ باشد. تمامی فعالیت‌های مربوط به ماساژ کودک می‌بایست پشت‌هم اتفاق بیفتند درنتیجه زمانی را برای این کار انتخاب کنید که از سایر مسائل فارغ شده باشید.

بهترین زمان برای ماساژ کودک زمانی است که فرزند شما گرسنه نباشد و درعین‌حال به‌تازگی نیز غذا نخورده باشد. ساعت‌هایی که نوزاد خواب‌آلوده است یا به‌تازگی از خواب بیدار شده نیز به این خاطر که احتمالاً تا حدی کسل است زمان مناسبی برای ماساژ نیستند.

روش ماساژ کودک

ماساژ کودک می‌تواند برای بخش‌های مختلف بدن وی مورداستفاده قرار بگیرد. صرف‌نظر از اینکه ماساژ هر بخش از بدن کودک مزایای خاص خود را دارد روش‌هایی نیز برای لمس هر قسمت موجود است که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید.

ماساژ شکم

ماساژ شکم کودک تا حد زیادی به بهبود هضم و دفع غذا کمک می‌کند بااین‌حال دقت داشته باشید درصورتی‌که در محل بند ناف آسیبی وجود دارد از تحریک این منطقه خودداری کنید. یکی از حرکاتی که برای ماساژ شکم کودک می‌توانید انجام دهید این است که یکدست خود را زیر قفسه سینه او قرار داده و به‌آرامی تا پایین شکم بکشید سپس این کار را با دست دیگر تکرار کنید.

در شیوه دیگری از این تمرین، دستان خود را در دو طرف شکم کودک و زیر قفسه سینه قرار داده و هم‌زمان آن‌ها را از هر دو طرف پایین بیاورید. یکی دیگر از تکنیک‌های ماساژ شکم کودک این است که پاهای کودک را به هم بچسبانید و به‌آرامی به سمت داخل یا شکم کودک حرکت بدهید، سپس کمی به راست بپیچانید. این کار باعث خروج گازهای شکم کودک شده و مشکلاتی مانند دل‌درد یا نفخ را کاهش می‌دهد.

ماساژ دست‌وپای کودک

ماساژ دست و پای کودک باعث خواهد شد تا عضلات وی قدرت بیشتری پیدا کنند و با توجه به نیازی که فرزند شما به این اندام‌ها برای حرکت و کشف محیط اطراف دارد بهتر است ماساژ این بخش‌ها یا تقویت آن‌ها با هر شیوه دیگری را جدی بگیرید. برای ماساژ دست و پای کودک به این روش‌ها توجه داشته باشید.

  • مچ دست نوزاد را بلند کرده و با دست دیگر به‌آرامی به بازوی او ضربه بزنید.
  • بازوی کودک را میان دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.
  • مچ دست کودک را با یک دست بگیرید و دست دیگر را دور بازوی او حلقه کرده و به‌آرامی تا مچ بکشید.
  • با انگشت شست خود کف پای کودک را از پایین به سمت انگشتان ماساژ دهید.
  • پای کودک را از مچ بلند کرده و دست دیگر خود را از بالا دور پای او حلقه کنید و به سمت پایین بکشید.
  • پای کودک را بین دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.

ماساژ پشت و کمر

توجه داشته باشید که در حین ماساژ کمر کودک، از ایجاد فشار بر ستون فقرات و نخاع او جدا اجتناب کنید. برای ماساژ این قسمت از بدن کودک می‌توانید کف دستان خود را بر زیر گردن کودک قرار داده و به‌آرامی تا بالای باسن کودک بکشید. شما می‌توانید شانه‌های کودک را با ایجاد دایره‌های کوچک ماساژ دهید. از روش ایجاد دایره‌های کوچک می‌توانید در اطراف نخاع کودک نیز استفاده کنید. به این شکل که از بالای گردن و دو طرف کمر کودک شروع کرده به‌آرامی و با ایجاد دایره‌های کوچک به سمت باسن حرکت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

ماساژ کودکان چه فوایدی دارد؟

ماساژ کودکان فواید جسمی بسیاری برای آنان خواهد داشت برای مثال باعث بهبود گردش خون و عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. اما در کنار فواید جسمانی، ماساژ باعث بهبود ارتباط میان نوزاد با مراقب خود شده و به ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن در وی کمک می‌کند.

درصورتی‌که فرزندم در حین انجام ماساژ بی‌قراری می‌کند باید چه‌کاری انجام دهم؟

بی‌قراری کودک می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در درجه اول مطمئن شوید که فرزند شما در شرایط محیطی مناسبی قرار دارد و خسته یا گرسنه نیست. احتمال دارد بی‌قراری وی به دلیل انجام نامناسب حرکات ماساژ باشد که باعث درد و ناراحتی وی می‌شود. در غیر این صورت این موضوع را با یک متخصص کودک در میان بگذارید.

 

 

 

منبع : ماساژ کودک

 

 



:: برچسب‌ها: ماساژ کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماساژ کودک راهکاری است که می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود ارتباط میان شما و فرزندتان شده و درعین‌حال فواید جسمی و روانی بسیاری را نیز برای وی به همراه داشته باشد. ازجمله اینکه توجه به ماساژ کودک باعث خواهد شد تا فرزند شما احساس کند موردتوجه و محبت قرار داشته و والدین به‌خوبی از او مراقبت می‌کنند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی باعث شکل‌گیری سبک دل‌بستگی ایمن یا اعتماد مطلوب به جهان اطراف باشد و بسیاری از تنش‌ها را از فرزند شما دور نگه دارد. علاوه بر این و به‌ویژه در سنین اولیه پس از تولد، کودکان از طریق حس لامسه با محیط ارتباط برقرار می‌کنند و ماساژ کودک می‌تواند مقدار مناسبی از محرک را برای برقراری ارتباط با محیط در اختیار نوزاد قرار داده و از این طریق مهارت‌هایی نظیر توجه را نیز در وی بهبود ببخشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

منبع : ماساژ کودک

ماساژ کودک و مزایای آن

ماساژ کودک راهکاریست که از گذشته و توسط بسیاری از والدین موردتوجه قرار می‌گرفته، در ابتدا برای این مسئله بیشتر به فواید جسمی مانند بهبود دل‌درد یا بدکاری‌های دستگاه گوارش توجه می‌شده است اما امروزه روانشناسان کودک معتقدند که به کار بردن روش‌های مختلف برای ماساژ کودکان به شما این امکان را می‌دهد که رابطه خود را با فرزندتان بهبود ببخشید و از این طریق به او در ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن و شکل دادن به این باور که جهان پیرامون محیط امنی برای زندگی است کمک کنید.

اگر در زمان ماساژ دادن فرزند خود و یا در هر شرایط دیگری متوجه شدید که فرزندتان تمایلی به برقراری ارتباط ندارد و تماس پوستی او را ناراحت می‌کند بهتر است این موضوع را با یک روانشناس کودک در میان بگذارید. بی‌میلی به برقراری ارتباط با مراقبین و همین‌طور اجتناب از تماس پوستی ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند نشانه‌ای از وجود اختلال در فرزند شما باشند. از مهم‌ترین مزایای ماساژ کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برقراری ارتباط با کودک

لامسه قوی‌ترین حس کودکان در سنین پایین است که به‌وسیله آن با محیط اطراف خود آشنا می‌شوند. به همین خاطر ماساژ می‌تواند تا حد زیادی به شما در برقراری ارتباط با فرزندتان کمک کند. ماساژ کودک و صحبت کردن با او می‌تواند در کنار احساس آرامش و امنیتی که برای وی به همراه می‌آورد این باور را نیز در ذهن کودک ایجاد کند که والدین به او و نیازهایش توجه دارند. به میزانی که شما بتوانید ارتباط باکیفیت‌تری با فرزندتان برقرار کنید این باور در وی محکم‌تر می‌شود و وی در آینده از سلامت روان بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهبود شرایط جسمی از مزایای ماساژ کودک

یکی از فواید ماساژ کودک که از دیرباز به آن اشاره می‌شده کمک به بهبود شرایط دستگاه گوارش کودک است. ماساژ باعث خواهد شد تا مراحل هضم تا دفع غذا با شرایط بهتری صورت بگیرد و به همین خاطر بسیاری از مشکلات مانند یبوست یا اسهال کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن نوزاد شده و علاوه بر رفع خستگی‌ها و دردهای مزمن، شادابی پوست کودکان را نیز افزایش می‌دهد.

شرایط ماساژ کودک

برای اینکه از ماساژ فرزند خود نتیجه بهتری بگیرید می‌بایست برخی نکات را در این زمینه موردتوجه قرار دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای اشنایی با مراقبت های مربوط به نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

استفاده از ابزار مناسب

برای ماساژ کودک می‌بایست از روغن و حوله مناسب استفاده نمایید. سعی کنید جنس حوله انتخابی به‌گونه‌ای باشد که تماس پوست نوزاد با آن برای وی احساس آرامش را به همراه داشته باشد. در ارتباط با روغن‌های مناسب برای ماساژ کودک نیز می‌توانید از روغن‌های طبیعی و دارای ویتامین مانند روغن آفتابگردان، زیتون یا نارگیل استفاده کنید. ویتامین این روغن‌ها جذب پوست کودک شده و باعث شادابی آن می‌شوند.

انتخاب زمان و مکان مناسب

زمان و مکان مناسب یکی از اولین شروط برای انجام هر کاری است. در ارتباط با ماساژ کودک نیز شرایطی را در نظر بگیرید که برای شما و فرزندتان لذت‌بخش باشد. برای رسیدن به چنین شرایطی شما می‌بایست در درجه اول دمای محیط را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد. علاوه بر این محیط می‌بایست از سکوت کافی برخوردار باشد. قرار گرفتن در شرایطی که شما یا نوزادتان را عصبی می‌کند قطعاً نمی‌تواند وضعیت مطلوبی برای ماساژ باشد. تمامی فعالیت‌های مربوط به ماساژ کودک می‌بایست پشت‌هم اتفاق بیفتند درنتیجه زمانی را برای این کار انتخاب کنید که از سایر مسائل فارغ شده باشید.

بهترین زمان برای ماساژ کودک زمانی است که فرزند شما گرسنه نباشد و درعین‌حال به‌تازگی نیز غذا نخورده باشد. ساعت‌هایی که نوزاد خواب‌آلوده است یا به‌تازگی از خواب بیدار شده نیز به این خاطر که احتمالاً تا حدی کسل است زمان مناسبی برای ماساژ نیستند.

روش ماساژ کودک

ماساژ کودک می‌تواند برای بخش‌های مختلف بدن وی مورداستفاده قرار بگیرد. صرف‌نظر از اینکه ماساژ هر بخش از بدن کودک مزایای خاص خود را دارد روش‌هایی نیز برای لمس هر قسمت موجود است که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید.

ماساژ شکم

ماساژ شکم کودک تا حد زیادی به بهبود هضم و دفع غذا کمک می‌کند بااین‌حال دقت داشته باشید درصورتی‌که در محل بند ناف آسیبی وجود دارد از تحریک این منطقه خودداری کنید. یکی از حرکاتی که برای ماساژ شکم کودک می‌توانید انجام دهید این است که یکدست خود را زیر قفسه سینه او قرار داده و به‌آرامی تا پایین شکم بکشید سپس این کار را با دست دیگر تکرار کنید.

در شیوه دیگری از این تمرین، دستان خود را در دو طرف شکم کودک و زیر قفسه سینه قرار داده و هم‌زمان آن‌ها را از هر دو طرف پایین بیاورید. یکی دیگر از تکنیک‌های ماساژ شکم کودک این است که پاهای کودک را به هم بچسبانید و به‌آرامی به سمت داخل یا شکم کودک حرکت بدهید، سپس کمی به راست بپیچانید. این کار باعث خروج گازهای شکم کودک شده و مشکلاتی مانند دل‌درد یا نفخ را کاهش می‌دهد.

ماساژ دست‌وپای کودک

ماساژ دست و پای کودک باعث خواهد شد تا عضلات وی قدرت بیشتری پیدا کنند و با توجه به نیازی که فرزند شما به این اندام‌ها برای حرکت و کشف محیط اطراف دارد بهتر است ماساژ این بخش‌ها یا تقویت آن‌ها با هر شیوه دیگری را جدی بگیرید. برای ماساژ دست و پای کودک به این روش‌ها توجه داشته باشید.

  • مچ دست نوزاد را بلند کرده و با دست دیگر به‌آرامی به بازوی او ضربه بزنید.
  • بازوی کودک را میان دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.
  • مچ دست کودک را با یک دست بگیرید و دست دیگر را دور بازوی او حلقه کرده و به‌آرامی تا مچ بکشید.
  • با انگشت شست خود کف پای کودک را از پایین به سمت انگشتان ماساژ دهید.
  • پای کودک را از مچ بلند کرده و دست دیگر خود را از بالا دور پای او حلقه کنید و به سمت پایین بکشید.
  • پای کودک را بین دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.

ماساژ پشت و کمر

توجه داشته باشید که در حین ماساژ کمر کودک، از ایجاد فشار بر ستون فقرات و نخاع او جدا اجتناب کنید. برای ماساژ این قسمت از بدن کودک می‌توانید کف دستان خود را بر زیر گردن کودک قرار داده و به‌آرامی تا بالای باسن کودک بکشید. شما می‌توانید شانه‌های کودک را با ایجاد دایره‌های کوچک ماساژ دهید. از روش ایجاد دایره‌های کوچک می‌توانید در اطراف نخاع کودک نیز استفاده کنید. به این شکل که از بالای گردن و دو طرف کمر کودک شروع کرده به‌آرامی و با ایجاد دایره‌های کوچک به سمت باسن حرکت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

ماساژ کودکان چه فوایدی دارد؟

ماساژ کودکان فواید جسمی بسیاری برای آنان خواهد داشت برای مثال باعث بهبود گردش خون و عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. اما در کنار فواید جسمانی، ماساژ باعث بهبود ارتباط میان نوزاد با مراقب خود شده و به ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن در وی کمک می‌کند.

درصورتی‌که فرزندم در حین انجام ماساژ بی‌قراری می‌کند باید چه‌کاری انجام دهم؟

بی‌قراری کودک می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در درجه اول مطمئن شوید که فرزند شما در شرایط محیطی مناسبی قرار دارد و خسته یا گرسنه نیست. احتمال دارد بی‌قراری وی به دلیل انجام نامناسب حرکات ماساژ باشد که باعث درد و ناراحتی وی می‌شود. در غیر این صورت این موضوع را با یک متخصص کودک در میان بگذارید.

 

 

 

منبع : ماساژ کودک

 

 



:: برچسب‌ها: ماساژ کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماساژ کودک راهکاری است که می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود ارتباط میان شما و فرزندتان شده و درعین‌حال فواید جسمی و روانی بسیاری را نیز برای وی به همراه داشته باشد. ازجمله اینکه توجه به ماساژ کودک باعث خواهد شد تا فرزند شما احساس کند موردتوجه و محبت قرار داشته و والدین به‌خوبی از او مراقبت می‌کنند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی باعث شکل‌گیری سبک دل‌بستگی ایمن یا اعتماد مطلوب به جهان اطراف باشد و بسیاری از تنش‌ها را از فرزند شما دور نگه دارد. علاوه بر این و به‌ویژه در سنین اولیه پس از تولد، کودکان از طریق حس لامسه با محیط ارتباط برقرار می‌کنند و ماساژ کودک می‌تواند مقدار مناسبی از محرک را برای برقراری ارتباط با محیط در اختیار نوزاد قرار داده و از این طریق مهارت‌هایی نظیر توجه را نیز در وی بهبود ببخشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

منبع : ماساژ کودک

ماساژ کودک و مزایای آن

ماساژ کودک راهکاریست که از گذشته و توسط بسیاری از والدین موردتوجه قرار می‌گرفته، در ابتدا برای این مسئله بیشتر به فواید جسمی مانند بهبود دل‌درد یا بدکاری‌های دستگاه گوارش توجه می‌شده است اما امروزه روانشناسان کودک معتقدند که به کار بردن روش‌های مختلف برای ماساژ کودکان به شما این امکان را می‌دهد که رابطه خود را با فرزندتان بهبود ببخشید و از این طریق به او در ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن و شکل دادن به این باور که جهان پیرامون محیط امنی برای زندگی است کمک کنید.

اگر در زمان ماساژ دادن فرزند خود و یا در هر شرایط دیگری متوجه شدید که فرزندتان تمایلی به برقراری ارتباط ندارد و تماس پوستی او را ناراحت می‌کند بهتر است این موضوع را با یک روانشناس کودک در میان بگذارید. بی‌میلی به برقراری ارتباط با مراقبین و همین‌طور اجتناب از تماس پوستی ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند نشانه‌ای از وجود اختلال در فرزند شما باشند. از مهم‌ترین مزایای ماساژ کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برقراری ارتباط با کودک

لامسه قوی‌ترین حس کودکان در سنین پایین است که به‌وسیله آن با محیط اطراف خود آشنا می‌شوند. به همین خاطر ماساژ می‌تواند تا حد زیادی به شما در برقراری ارتباط با فرزندتان کمک کند. ماساژ کودک و صحبت کردن با او می‌تواند در کنار احساس آرامش و امنیتی که برای وی به همراه می‌آورد این باور را نیز در ذهن کودک ایجاد کند که والدین به او و نیازهایش توجه دارند. به میزانی که شما بتوانید ارتباط باکیفیت‌تری با فرزندتان برقرار کنید این باور در وی محکم‌تر می‌شود و وی در آینده از سلامت روان بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهبود شرایط جسمی از مزایای ماساژ کودک

یکی از فواید ماساژ کودک که از دیرباز به آن اشاره می‌شده کمک به بهبود شرایط دستگاه گوارش کودک است. ماساژ باعث خواهد شد تا مراحل هضم تا دفع غذا با شرایط بهتری صورت بگیرد و به همین خاطر بسیاری از مشکلات مانند یبوست یا اسهال کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن نوزاد شده و علاوه بر رفع خستگی‌ها و دردهای مزمن، شادابی پوست کودکان را نیز افزایش می‌دهد.

شرایط ماساژ کودک

برای اینکه از ماساژ فرزند خود نتیجه بهتری بگیرید می‌بایست برخی نکات را در این زمینه موردتوجه قرار دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای اشنایی با مراقبت های مربوط به نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

استفاده از ابزار مناسب

برای ماساژ کودک می‌بایست از روغن و حوله مناسب استفاده نمایید. سعی کنید جنس حوله انتخابی به‌گونه‌ای باشد که تماس پوست نوزاد با آن برای وی احساس آرامش را به همراه داشته باشد. در ارتباط با روغن‌های مناسب برای ماساژ کودک نیز می‌توانید از روغن‌های طبیعی و دارای ویتامین مانند روغن آفتابگردان، زیتون یا نارگیل استفاده کنید. ویتامین این روغن‌ها جذب پوست کودک شده و باعث شادابی آن می‌شوند.

انتخاب زمان و مکان مناسب

زمان و مکان مناسب یکی از اولین شروط برای انجام هر کاری است. در ارتباط با ماساژ کودک نیز شرایطی را در نظر بگیرید که برای شما و فرزندتان لذت‌بخش باشد. برای رسیدن به چنین شرایطی شما می‌بایست در درجه اول دمای محیط را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد. علاوه بر این محیط می‌بایست از سکوت کافی برخوردار باشد. قرار گرفتن در شرایطی که شما یا نوزادتان را عصبی می‌کند قطعاً نمی‌تواند وضعیت مطلوبی برای ماساژ باشد. تمامی فعالیت‌های مربوط به ماساژ کودک می‌بایست پشت‌هم اتفاق بیفتند درنتیجه زمانی را برای این کار انتخاب کنید که از سایر مسائل فارغ شده باشید.

بهترین زمان برای ماساژ کودک زمانی است که فرزند شما گرسنه نباشد و درعین‌حال به‌تازگی نیز غذا نخورده باشد. ساعت‌هایی که نوزاد خواب‌آلوده است یا به‌تازگی از خواب بیدار شده نیز به این خاطر که احتمالاً تا حدی کسل است زمان مناسبی برای ماساژ نیستند.

روش ماساژ کودک

ماساژ کودک می‌تواند برای بخش‌های مختلف بدن وی مورداستفاده قرار بگیرد. صرف‌نظر از اینکه ماساژ هر بخش از بدن کودک مزایای خاص خود را دارد روش‌هایی نیز برای لمس هر قسمت موجود است که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید.

ماساژ شکم

ماساژ شکم کودک تا حد زیادی به بهبود هضم و دفع غذا کمک می‌کند بااین‌حال دقت داشته باشید درصورتی‌که در محل بند ناف آسیبی وجود دارد از تحریک این منطقه خودداری کنید. یکی از حرکاتی که برای ماساژ شکم کودک می‌توانید انجام دهید این است که یکدست خود را زیر قفسه سینه او قرار داده و به‌آرامی تا پایین شکم بکشید سپس این کار را با دست دیگر تکرار کنید.

در شیوه دیگری از این تمرین، دستان خود را در دو طرف شکم کودک و زیر قفسه سینه قرار داده و هم‌زمان آن‌ها را از هر دو طرف پایین بیاورید. یکی دیگر از تکنیک‌های ماساژ شکم کودک این است که پاهای کودک را به هم بچسبانید و به‌آرامی به سمت داخل یا شکم کودک حرکت بدهید، سپس کمی به راست بپیچانید. این کار باعث خروج گازهای شکم کودک شده و مشکلاتی مانند دل‌درد یا نفخ را کاهش می‌دهد.

ماساژ دست‌وپای کودک

ماساژ دست و پای کودک باعث خواهد شد تا عضلات وی قدرت بیشتری پیدا کنند و با توجه به نیازی که فرزند شما به این اندام‌ها برای حرکت و کشف محیط اطراف دارد بهتر است ماساژ این بخش‌ها یا تقویت آن‌ها با هر شیوه دیگری را جدی بگیرید. برای ماساژ دست و پای کودک به این روش‌ها توجه داشته باشید.

  • مچ دست نوزاد را بلند کرده و با دست دیگر به‌آرامی به بازوی او ضربه بزنید.
  • بازوی کودک را میان دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.
  • مچ دست کودک را با یک دست بگیرید و دست دیگر را دور بازوی او حلقه کرده و به‌آرامی تا مچ بکشید.
  • با انگشت شست خود کف پای کودک را از پایین به سمت انگشتان ماساژ دهید.
  • پای کودک را از مچ بلند کرده و دست دیگر خود را از بالا دور پای او حلقه کنید و به سمت پایین بکشید.
  • پای کودک را بین دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.

ماساژ پشت و کمر

توجه داشته باشید که در حین ماساژ کمر کودک، از ایجاد فشار بر ستون فقرات و نخاع او جدا اجتناب کنید. برای ماساژ این قسمت از بدن کودک می‌توانید کف دستان خود را بر زیر گردن کودک قرار داده و به‌آرامی تا بالای باسن کودک بکشید. شما می‌توانید شانه‌های کودک را با ایجاد دایره‌های کوچک ماساژ دهید. از روش ایجاد دایره‌های کوچک می‌توانید در اطراف نخاع کودک نیز استفاده کنید. به این شکل که از بالای گردن و دو طرف کمر کودک شروع کرده به‌آرامی و با ایجاد دایره‌های کوچک به سمت باسن حرکت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

ماساژ کودکان چه فوایدی دارد؟

ماساژ کودکان فواید جسمی بسیاری برای آنان خواهد داشت برای مثال باعث بهبود گردش خون و عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. اما در کنار فواید جسمانی، ماساژ باعث بهبود ارتباط میان نوزاد با مراقب خود شده و به ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن در وی کمک می‌کند.

درصورتی‌که فرزندم در حین انجام ماساژ بی‌قراری می‌کند باید چه‌کاری انجام دهم؟

بی‌قراری کودک می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در درجه اول مطمئن شوید که فرزند شما در شرایط محیطی مناسبی قرار دارد و خسته یا گرسنه نیست. احتمال دارد بی‌قراری وی به دلیل انجام نامناسب حرکات ماساژ باشد که باعث درد و ناراحتی وی می‌شود. در غیر این صورت این موضوع را با یک متخصص کودک در میان بگذارید.

 

 

 

منبع : ماساژ کودک

 

 



:: برچسب‌ها: ماساژ کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زندگی با همسر شکاک می‌تواند یکی از سخت‌ترین کارها برای هرکدام از ما باشد. اعتماد داشتن به طرف مقابل اولین و مهم‌ترین اصل برای داشتن یک رابطه سالم است. هنگامی‌که همسرتان به شما اعتماد ندارد مشکلات ریز و درشت زیادی را در زندگی تجربه می‌کنید. برای مثال ممکن است همسرتان شما را در بسیاری از مسائل محدود کند؛ دائماً تماس‌ها یا قرارهای ملاقاتتان را چک کند و….؛ این کارها باعث می‌شوند از زندگی مشترک با همسرتان دلگیر شوید و حتی احساس کنید دیگر نمی‌توانید این وضعیت را ادامه بدهید. اما خیلی مواقع‌ با شناخت دلیل بدبینی همسرتان می‌توانید در برطرف کردن این مشکل به او کمک کنید. اما اگر احساس می‌کنید مشکلاتتان به این سادگی‌ها قابل حل شدن نیستند شاید بهتر باشد تصمیم جدی‌تری برای زندگی خود بگیرید، برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

منبع : همسر شکاک

چرا همسر ام شکاک است؟

1- تلاش برای حفظ خانواده

بسیاری از زنان یا مردان به دلیل علاقه‌ای که به همسرشان دارند می‌خواهند هرطور شده زندگی خود را حفظ کنند. اما شاید از راه‌هایی استفاده کنند که خیلی هم جالب نباشد. علاقه بیش‌ازحد گاهی اوقات همسر شما را حساس می‌کند. آن‌ها فکر می‌کنند که برای کنترل شرایط باید همه‌چیز را تحت نظر داشته باشند. برای آشنایی با نشانه‌های خانواده سالم کلیک کنید.

2- همسر شکاک و ترس از طرد شدن

یکی از مهم‌ترین دلایل بدبینی همسر این است که آن‌ها از تنهایی می‌ترسند. ترس از طرد شدن و طرح‌واره‌های طردشدگی یا دوست‌داشتنی نبودن از آن دسته مسائلی است که باعث می‌شود طرف مقابل شما حساسیت بسیاری پیدا کند. کسانی که نسبت به‌تنهایی و طرد شدن حساس هستند ساده‌ترین رفتارها را هم نشانه‌ای از بی‌علاقگی همسرشان تعبیر می‌کنند. این شرایط باعث می‌شود که آن‌ها تا حد زیادی نسبت به رفتارهای طرف مقابل بدبین شوند.

3- ضربه‌های عاطفی

خاطرات عاطفی تلخ از آن دسته مسائلی هستند که می‌تواند شما را تبدیل به یک همسر شکاک کند. گاهی اوقات این خاطرات توسط والدین ایجاد می‌شوند. والدینی که با هر دلیلی مثل جدایی، فرزندشان را تنها می‌گذارند باعث می‌شوند این احساس در او شکل بگیرد که دیگران اشخاص ناامنی هستند و احتمالاً او را تنها خواهند گذاشت. خاطرات منفی گاهی اوقات هم بر اثر تجربه‌های عاطفی ناخوشایند گذشته ایجاد می‌شوند. تجربه‌هایی مانند خیانت باعث می‌شوند فرد برای مدت طولانی درگیر این موضوع شود و نتواند آن را هضم کند.

4- همسر شکاک و سروکار داشتن با اخبار منفی

بعضی از افراد به دلیل شغلی که دارند یا ارتباط با کسانی که دچار مشکل هستند دید منفی نسبت به همه‌چیز پیدا می‌کنند. در حقیقت آن‌ها به این خاطر که همیشه در معرض اخبار منفی هستند و اکثر اوقات چیزی راجع به خیانت می‌شنوند ناخودآگاه در تمامی شرایط به دنبال نشانه‌هایی از خیانت می‌گردند. به عبارتی شغل این افراد بر دیدگاه آن‌ها از زندگی تأثیر گذاشته است.

5- شکاک بودن مرد یا زن به خاطر رفتارهای شما

رفتارهای خود شما نیز می‌تواند روی بدبینی همسرتان تأثیر داشته باشد. گاهی برای اینکه حسادت و توجه طرف مقابل را به سمت خود جلب کنیم از دیگران تعریف می‌کنیم. یا گاهی اوقات خواسته و ناخواسته به همسرمان نشان می‌دهیم که دیگران برای ما جذابیتی بیشتر دارند. این شرایط می‌تواند حساسیت و شکاک شدن همسر شما را برانگیزاند.

6- گذشته شما

یکی دیگر از دلایل شکاک بودن همسر تان، به گذشته شما مربوط می‌شود. اگر در گذشته ارتباط‌های دیگری داشتید و شما از این روابط با همسرتان صحبت کرده‌اید این موضوع می‌تواند تبدیل به دلیلی برای حساسیت‌های همسرتان شود. در این شرایط ممکن است او احساس کنند شمایی که فرد دیگری را تنها گذاشته‌اید احتمال دارد او را نیز رها می‌کنید.

7- بیماری‌های روانی یا سوءمصرف مواد مخدر

یکی از جدی‌ترین دلایلی که باعث شک همسرتان می‌شود و متأسفانه راه‌حل چندانی نیز برای آن وجود ندارد درگیری با بیماری‌های روانی مانند پارانویید است. پارانویید می‌تواند در بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی وجود داشته باشد. گاهی اوقات هم همسر شما تنها درگیر اختلال شخصیت پارانویید است. اما بدبینی می‌تواند به دلیل تأثیر مواد مخدر و ازجمله شیشه نیز ایجاد شود. اگر نشانه‌های سوءمصرف مواد مخدر را در همسرتان می‌بینید؛ بدبینی‌های او به هیچ طریقی برطرف نمی‌شوند هرچه سریع‌تر این موضوع را با یک متخصص ترک و خانواده در میان بگذارید.

زندگی کردن با همسر شکاک

دلیل بدبینی‌ها را پیدا کنید

اولین کاری که برای برطرف کردن هرمشکل باید انجام بدهید این است که دلیل آن را پیدا کنید. در رابطه با بدبینی‌ها و شکاک بودن همسر تان هم سعی کنید دلیل رفتار او را مشخص کنید. آیا همسرتان از اینکه شما تنهایش بگذارید می‌ترسد؟ آیا او شرایط عاطفی نابسامانی را در زندگی تجربه کرده است؟ وقتی دلیل بدبینی را مشخص کردید برای برطرف کردن آن اقدام کنید. برای مثال اگر همسرتان از طرد شدن می‌ترسد یا تجربیات تلخی در زندگی دارد بهتر است به او نشان دهید که دوستش دارید و امنیت را در رابطه‌تان ایجاد کنید.

با همسرتان صحبت کنید

بهتر است راجع به چیزهایی که شما را ناراحت کرده با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید در یک فضای آرام با او راجع به آنچه احساس می‌کند یا افکاری که دارد صحبت کنید و راه‌حلی برای شرایط موجود پیدا کنید. برای آشنایی با اصول رفتار با همسر کلیک کنید.

موقعیت‌های مشکل‌ساز را شناسایی کنید

برای مدتی به رفتار همسرتان دقت داشته باشید و به این سؤال پاسخ بدهید که او چه زمان‌هایی بیشتر دچار شک و بدبینی می‌شود؟ وقتی بتوانید این موقعیت‌ها را شناسایی کنید قدرت بیشتری برای کنترل کردن آن‌ها خواهید داشت. برای مثال اگر وقت‌هایی که به‌تنهایی بیرون می‌روید همسرتان نگران می‌شود سعی کنید در این زمان‌ها بیشتر در دسترس او باشید. با فرستادن عکس‌های مختلف و تماس گرفتن با همسرتان او را از حال خود باخبر کنید.

از بحث و دعوا خودداری کنید

یک قانون مهم در زندگی با همسر شکاک این است که از دعوا و مقابله‌به‌مثل دوری کنید. درست است که وقتی همسرتان روی دور شک و تردید می‌افتد صبوری کردن و پاسخ دادن به سؤال‌های او بسیار سخت خواهد بود اما این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر این کار را نکنید حساسیت‌های او به‌مراتب بیشتر می‌شود؛ و این می‌تواند مشکلات بیشتری را در زندگی شما ایجاد کند.

همسر شکاک و اهمیت مشاوره

اگر با یک همسر شکاک ازدواج کرده‌اید بهتر است یک نکته را بدانید که شما هرگز نمی‌توانید به‌اندازه خواسته‌های همسرتان خود را محدود کنید. بسیاری از خانم‌ها برای فرار از دعوا و اختلاف سعی می‌کنند هرچه همسرشان می‌گوید گوش کنند. اما به خاطر داشته باشید که بدبینی‌های همسر شما هرگز تمامی ندارند و شما نمی‌توانید تمام زندگی خود را معطوف به خواسته‌های او کنید. به همین خاطر باید یک راه‌حل منطقی برای بدبینی‌های همسرتان پیدا کنید.

در قدم اول سعی کنید از راهکارهایی که در بالا گفتیم استفاده کنید. در بسیاری از مواقع استفاده از این روش‌ها در طی یک زمان مناسب می‌تواند به برطرف شدن مشکلات کمک کند. اما اگر احساس می‌کنید این راه‌حل‌ها نمی‌تواند به شما کمکی کند بهتر است هرچه سریع‌تر از یک روانشناس متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین احتمال وجود بیماری‌های مختلف را در همسر شما بررسی می‌کنند و برای درمان آن‌ها از روش‌های مشخصی استفاده می‌کنند. همچنین در شرایطی که همسرتان حاضر به درمان نباشد مشاور به شما کمک خواهد کرد که برای شرایط موجود زندگی خود تصمیم درستی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا می‌توانم به درست شدن رفتار همسر شکاکم امیدوار باشم؟

بهتر است دلیل شکاکیت همسرتان را مشخص کنید؛ و سعی کنید آن را برطرف کنید. اگر دلایلی مثل حساسیت به طرد یا ضربه‌های عاطفی باعث بدرفتاری همسرتان شده است احتمال بهبود بالا است. اما درصورتی‌که همسرتان درگیر بیماری‌های روانی باشد امید کمتری برای بهبودی وجود دارد.

چطور با بدبینی‌های همسرم کنار بیایم؟

 



:: برچسب‌ها: همسر شکاک ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب اسب زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

منبع : تعبیر خواب اسب

 

تعبیر خواب اسب از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از اسب در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر اسب را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب اسب از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که سوار بر یک اسب برهنه و بدون زین است، به این معنی است که او دچار مصیبت، معصیت و گناه می‌گردد.

اگر فردی در خواب ببیند که سوار بر اسبی است که بال دارد و می‌تواند پرواز کند، به این معنی است که او به بزرگی می‌رسد. خوردن گوشت اسب به صورت کباب و بریان شده، به معنای منفعت بردن از جانب یک شخص بزرگ می‌باشد.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که اسبی او را لگد می‌زند، به این معنی است که در کارش گره می‌افتد. پهن اسب در خواب نیز اشاره به مال و نعمت فراوان دارد.

معنی خواب اسب از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید : دیدن خواب اسب دارای پنج تعبیر متفاوت است :

  • مورد احترام واقع شدن
  • کسب مقام و جاه
  • رسیدن به فرمانروایی
  • به دست آوردن عظمت و بزرگی
  • خیر و بركت

تعبیر خواب اسب از نظر حضرت دانیال (ع)

به عقیده حضرت دانیال نبی(ع)، دیدن خواب اسب تازی به معنای رسیدن به عزت و بزرگی است. اگر اسبی که فرد بر آن سوار است، دارای دم بلند و پری باشد، به این معنی است که خادمان بسیاری خواهد داشت.

کم بودن عضوی از اسب در خواب، به معنای وجود نقصان و کاستی در عزت و شرف بیننده خواب است. اگر فردی در خواب ببیند که با اسبی درگیر شده و شکست می‌خورد، به این معنی است که بیننده خواب دچار مصیبت و گناه می‌شود.

خواب اسب از نظر جابر مغربی

اگر فردی در خواب ببیند که گله بزرگی از اسب‌ها در نزدکی خانه او پرسه می‌زنند، به این معنی است که در آنجا باران می‌بارد و سیل جاری می‎‌شود.

شلاق زدن اسب در خواب نیز به معنای این است که بیننده خواب برای شخصی کاری را انجام می‌دهد ولی در عین حال منت نیز می‌گذارد.

اگر فردی در خواب ببیند که کسی اسب مادیانی را به او داده است، به این معنی است که بیننده خواب در یک ازدواج خسته با زنی ازدواج می‌کند.

معنی خواب‌اسب از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که سوار بر اسب سیاهی است، به این معنی است که او اقدام به کاری می‌کند که از آن جهت به مال و اموال می‌رسد.

دیدن خواب سوار شدن بر اسب، به معنای رسیدن به شرف و بزرگی می‌باشد. سوار شدن بر اسب برهنه و بدون زین به معنای گرفتار شدن در گناه و مصیبت است.

اگر کسی در خواب ببیند که دم اسب را در دست گرفته است، به این معنی است که به همان اندازه به مال و ثروت می‌رسد. سم اسب نیز نشان دهنده مال و اموال است. ابراهیم کرمانی اضافه کرده است که شیهه اسب در خواب نشان دهنده اخبار خوب برای بیننده خواب می‌باشد.

معنی خواب‌اسب از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی دیدن خواب اسب را نیکو می‌داند. دیدن اسب سفید در خواب نشان دهنده شرف و بزرگی است. در مقابل اسب سیاه به معنای اجبار به انجام کاری است که در مسیر فرد بیننده خواب قرار می‌گیرد. اسب سبز نشان دهنده دین و اسب زرد نوید دهنده رهایی از بیماری می‌باشد.

منوچهر مطیعی تهرانی نیز همچون دیگر معبران باستانی بر این عقیده است که گله اسب نشان دهنده نزول باران و  اسب مادیان به زن تعبیر می گردد.

تعبیر خواب اسب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب اسب ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب اسب به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که اسب نمادی از نیرومندی، قدرت، تحمل و انرژی فیزیکی قوی می‌باشد. به عقیده یونگ فردی که خواب اسب می‌بیند، نیاز دارد تا نیروهای وحشی درونی خود را رام کند.

تعبیرخواب اسب دو سر

یونگ می‌گوید : اگر فردی در خواب اسبی را ببیند که دو سر دارد، به این معنی است که او در زندگی واقعی در یک دوراهی گیر کرده است.

تعبیرخواب اسب سیاه

اسب سیاه در خواب نشان دهنده راز و در تعبیری دیگر درنده‌خویی است. البته یونگ معتقد است که دیدن اسب سیاه در خواب می‌تواند به قرار گرفتن در یک موقعیت ناشناس و یا حتی نیروی غیبی نیز اشاره داشته باشد.

تعبیر خواب اسب سفید

به عقیده یونگ دیدن اسب سفید در خواب اشاره به پاکدامنی، کامیابی و خوش شانسی دارد.

تعبیر خواب اسب مرده

اسب مرده در خواب، به معنای این است که چیزی در زندگی گذشته فرد بوده است که به او قدرت می‌بخشیده است و حالا آن منبع انرژی و قدرت از بین رفته است.

تعبیرخواب گله اسب

دیدن یک گله اسب وحشی در خواب، به معنای حس آزادی و نداشتن مسئولیت می‌باشد. البته یک گله اسب وحشی می تواند به احساسات غیر قابل کنترل فرد نیز اشاره داشته باشد. به طور کلی اسب وحشی در خواب نشان دهنده تمایلات جنسی نامحدود است.

تعبیر خواب اسب سواری

اسب سواری در خواب به عقیده یونگ، به معنای قرار گرفتن در یک جایگاه و یا موقعیت بالا است.

تعبیرخواب اسب زره پوش

اسب زره پوش در خواب نشان دهنده پرخاشگری، وحشی گری و یا سخت بودن بیننده خواب می‌باشد.

تعبیرخواب شستن اسب

اگر فردی در خواب ببیند که اسبی را می‌شوید، به این معنا است که او در زندگی واقعی تمایل دارد انرژی از دست رفته خود را احیا کند.

تعبیر خواب خوردن گوشت اسب

اگر فردی در خواب ببیند که در حال خوردن گوشت اسب است، در حالی که اینکار در فرهنگ او ناپسند می‌باشد، به این معنی است که موقعیتی در زندگی فرد وجود دارد که او نمی‌خواهد جزئیات آن را بداند. لذت بردن از خوردن گوشت اسب در خواب به معنای کسب تجربه‌های جدید در زندگی است.

تعبیر خواب نگاه کردن به مسابقه اسب دوانی

اگر فردی در خواب ببیند که در حال تماشای یک مسابقه اسب دوانی می‌باشد، به این معنی است که او برای پیش رفتن در زندگی دارای قدرت و انگیزه‌ای مضاعف است.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب اسب ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمک به همسر از آن دسته مسائلی است که می‌تواند کیفیت زندگی مشترک شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد. همه ما نیاز داریم احساس کنیم از جانب اطرافیانمان حمایت می‌شویم و اگر مشکلی پیش بیاید می‌توانیم روی کمک آن‌ها حساب کنیم. وقتی همسرتان احساس کند که شما همراه او هستید و تنهایش نمی‌گذارید طبیعتاً بیش از قبل نسبت به زندگی مشترک‌تان دلگرم می‌شود. کمک خانم برای خرج زندگی و کمک مردان در امور منزل نمونه کمک‌هایی هستن که تاثیر زیادی بر رابطه زن و شوهر دارد. در صورتی که در ارتباط با همسرتان دچار مشکل شده‌اید حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده بفرمایید.

 

منبع : کمک به همسر در خانه و بیرون منزل

دلیل کمک کردن به همسر

روانشناسان خانواده همیشه سعی می‌کنند این نکته را به زوجین یادآوری کنند که زندگی مشترک متعلق به هردوی شماست. در حقیقت همان‌طور که از نام آن پیداست همه‌چیز در این زندگی مشترک است. پس می‌توان گفت کارهای خانه، نگهداری از فرزندان و همین‌طور مسائل مربوط به درآمد خانواده به هردوی شما ارتباط پیدا می‌کند. اگر با این دیدگاه به موضوع نگاه کنید متوجه می‌شوید که کمک کردن به همسر نه‌تنها یک لطف نیست بلکه وظیفه شماست. به خاطر داشته باشید که هردوی شما می‌بایست برای بهبود شرایط زندگی تلاش کنید و این یعنی هرکدام از شما باید تمام آن کاری که از دستش برمی‌آید را انجام بدهد. برای آشنایی با نشانه های خانواده موفق کلیک کنید.

مزایای کمک کردن به همسر

بهبود کیفیت زندگی

اولین و مهم‌ترین تأثیری که کمک به همسر روی زندگی شما می‌گذارد بهتر شدن کیفیت رابطه عاطفی شماست. کمک‌های شما باعث می‌شود که همسرتان احساس کند شما به او علاقه دارید و خستگی یا خوشحالی او برای‌تان مهم است. همین موضوع احساس قدرشناسی را در همسرتان نیز افزایش می‌دهد. به‌علاوه او نیز تلاش خواهد کرد تا در کارها به شما کمک کند و درنتیجه کیفیت زندگی عاطفی شما تا حد زیادی بهتر خواهد شد.

پیشرفت بیشتر

طبیعتاً هرکدام از ما وقتی کاری را با کمک دیگران انجام می‌دهیم بهتر از وقتی خواهد بود که مجبوریم به‌تنهایی کار کنیم. به همین خاطر همیشه بر اهمیت کار گروهی تأکید می‌شود. کار گروهی به شما کمک می‌کند از ایده و توان دیگران نیز کمک بگیرید. این موضوع شما را در شرایطی قرار می‌دهد که بتوانید با سرعتی بالاتر در زندگی خود پیشرفت کنید.

آموزش فرزندان

رفتار شما و همسرتان با یکدیگر یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی برای فرزندان‌تان است. آن‌ها هر چیزی را در رفتار شما ببینند یاد می‌گیرند و دیر یا زود به آن عمل می‌کنند. به همین خاطر اگر می‌خواهید اصول مهمی مثل کمک کردن و همکاری را به فرزندان خود آموزش بدهید، یکی از بهترین راهکارها این است که خودتان در کارها به همسرتان کمک کنید.

چطور به همسرم کمک کنم؟

از همسرتان سؤال کنید

اولین راهکار این است که از همسرتان بپرسید چطور می‌توانید به او کمک کنید. توانایی‌ها و نیازهای هرکدام از ما متفاوت است. به همین خاطر بهترین کسی که می‌تواند به این سؤال جواب بدهد همسرتان است. برای مثال ممکن است خانمی در کارهای خانه نیاز به کمک نداشته باشد اما برای تربیت و مسائل درسی فرزندان‌تان از شما کمک بخواهد. یا ممکن است یک آقا در مسائل مالی نیاز به کمک نداشته باشد اما برای مدیریت مسائل خانواده به همفکری شما نیاز داشته باشد. یکی از بهترین راهکارها این است که با یکدیگر صحبت کنید. توانایی‌ها و نقاط ضعف یکدیگر را به‌خوبی مشخص کنید و هرکس بر اساس توانایی‌هایی که دارد بخشی از کارها را به عهده بگیرد. برای آشنایی با روش‌های حمایت از همسر کلیک کنید.

کمک‌های فکری

کمک کردن همیشه هم به این صورت نیست که کاری برای همسرتان انجام بدهید. همه ما گاهی اوقات نیاز داریم کسی به صحبت‌هایمان گوش دهد و برای پیدا کردن راه‌حل به ما کمک کند. این شرایط به‌خصوص برای آقایان پیش می‌آید. یکی از ویژگی‌های شخصیتی آقایان این است که خیلی کم راجع به مسائل و به‌خصوص مشکلات‌شان صحبت می‌کنند. در این شرایط وظیفه خانم است که برای کمک کردن به همسر خود سر صحبت را باز کند و راجع به مسائلی که همسرش نیاز به کمک دارد به او مشورت بدهد.

تشکر از همسر

اگر احساس می‌کنید به هر دلیلی توانایی کمک کردن به همسرتان را ندارید بهتر است از او بابت کارهایی که انجام می‌دهد تشکر کنید. وقتی شما از همسرتان قدردانی می‌کنید این پیام را به او منتقل کرده‌اید که متوجه زحماتش هستید. همین تشکر ساده شما می‌تواند تا حد زیادی باعث دلگرمی همسرتان باشد.

کمک به همسر و مشاوره خانواده

بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که برای مشاوره خانواده مراجعه می‌کنند از این شکایت دارند که همسرشان به آن‌ها کمک نمی‌کند. این کمک نکردن‌ها خیلی اوقات برای طرف مقابل این‌گونه معنی می‌شود که شما او را نمی‌بینید یا متوجه زحماتی که برای زندگی می‌کشد نیستید. اگر همسر شما درگیر چنین احساسی شود مشکلات بسیاری در زندگی شما ایجاد خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها سرد شدن رابطه عاطفی میان شما است.

به همین خاطر کمک کردن به همسر و یا قدردانی کردن از زحمات او ازجمله نکاتی است که مشاورین خانواده تأکید زیادی روی آن دارند. متأسفانه کمک نکردن یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که زوجین با آن درگیر می‌شوند. این موضوع دلایل مختلفی مثل تربیت اشتباه یا نداشتن شناخت کافی از جنس مخالف و نیازهای او دارد. اگر احساس می‌کنید زندگی مشترک شما نیز دچار این مشکل شده بهتر است از یک روانشناس خانواده برای حل کردن مشکل کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم به همسرم کمک کنم؟

بهترین راه این است که با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید که به چه نوع کمکی نیاز دارد. مشورت دادن و کمک‌های فکری یکی از بهترین کمک‌ها برای آقایان هستند. در کنار آن انجام دادن بعضی از کارهای خانه یا فرزندان می‌تواند کمک مناسبی برای خانم‌ها باشد.

همسرم هرگز به من کمک نمی‌کند؛ چطور می‌توانم این موضوع را برطرف کنم؟

با همسرتان صحبت کنید و خواسته‌ها و احساسات خود را برای او توضیح دهید. یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که وقتی او به شما کمک می‌کند تشویقش کنید. اگر این راه‌ها به شما نتیجه نمی‌دهد بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.



:: برچسب‌ها: کمک به همسر در خانه و بیرون منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از تاثیر خیانت بر فرزندان آگاهی دارید؟ با همه گیر شدن خیانت در دنیای امروز یکی از بزرگترین نگرانی‌ها متوجه فرزندانی است که در سنین مختلف، خیانت پدر یا مادر خود را تجربه می‌کنند. اثرات جبران ناپذیر خیانت بر روی ذهن کودکان آن قدر عمیق است که در صورت درمان نشدن تا آخر عمر با آن‌ها می‌ماند. در این بین نوجوانان نیز آسیبی مشابه و چه بسا بدتر از این قضیه می‌بینند به خصوص اگر اولین کسی باشند که به خیانت پدر یا مادرشان پی می‌برند. خوشبختانه روانشناسی نوین ثابت کرده که آگاهی در این باره می‌تواند کمک کننده باشد و راه حل‌هایی نیز وجود دارد که تاثیرات منفی را از روی ذهن فرزند خیانت دیده پاک کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل این موضوعات را بررسی کنیم.

 

منبع : تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان

تاثیر خیانت بر فرزندان

خیانت پدر یا مادر بر روی فرزندان تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد. تاثیرات مستقیم مثل این که ممکن است فرزندان خیانت دیده با مشاهده جنگ و دعواها در خانواده تبدیل به افرادی پرخاشگر در زندگی فردی خود شوند و تاثیرات غیر مستقیم مثل این که خیانت والدین باعث می‌شود آن‌ها در آینده آرامش خاطر را در روابطشان تجربه نکنند یا کمتر از دیگران تجربه نمایند. اما با این همه فراموش نکنید که برای از بین بردن این تاثیرات راه‌حل‌های زیادی وجود دارد.

در مطالعه‌ای که بر روی فرزندان خیانت دیده انجام شد، نتایج به این صورت است: تاثیر خیانت در کودکان در شصت و دو درصد کودکان از خیانت والد خود احساس شرمندگی و احساس گناه داشتند، هفتاد درصد کودکان از عدم توانایی خود در اعتماد به دیگران صحبت کردند و هشتاد و سه درصد کودکان فکر می‌کردند دیگران مدام به آن‌ها دروغ می‌گویند.
کودکان در مواجهه با خیانت ممکن است به جانب گیری از فرد خیانت کننده یا خیانت دیده و مقصر دانستن طرف دیگر بپردازند یا این که شاید از هردوی آن‌ها ناامید و متنفر شوند. برای آگاهی در زمینه خیانت به همسر کلیک کنید.

 

تاثیر خیانت بر روی کودکان

خیانت تاثیرات بسیار زیادی بر روی کودکان می‌گذارد که برخی از شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1. تاثیر خیانت بر فرزندان | احساس گناه

کودکان خود را در مرکز جهان هستی می‌بینند و فکر می‌کنند هر موضوعی به نحوی به آن‌ها مربوط می‌شود. پس در مشاده خیانت پدر یا مادر به این نتیجه اشتباه می‌رسند که آن‌ها در این عمل نقش داشته‌اند و احساس گناه و شرم در وجودشان رشد می‌کند.

2. ابراز خشم به خود

در صورتی که جو خانواده، والد محور باشد و کودکان حق اعتراض نداشته و سرکوب شوند، احساس خشم را به نسبت به خودشان بروز می‌دهند. در این حالت نشانه‌هایی از جمله ساکت بودن، انزوا و در خود فرورفتگی، بدغذایی و بی اشتهایی عصبی دیده می‌شود. حتی ممکن است کودکان خیانت دیده به خود زنی و مازوخیسم نیز روی بیاورند.

3. ابراز خشم به دیگران

اگر جو خانواده فرزند محور باشد و کودکان حق صحبت و اعتراض داشته باشند، با پرخاشگری نسبت به خانواده و همسالانشان، شکاندن اشیای نزدیک به خود، فریاد زدن و جیغ کشیدن و رفتارهای دیگری از این قبیل نارضایتی خود را از شرایط اعلام می‌کنند.

4. تاثیر خیانت بر فرزندان | بدبینی نسبت به دیگران

 این کودکان از سنین کم در برقراری ارتباط با دیگران به مشکلات جدی بر می‌خورند و ممکن است برای سال‌های طولانی هیچ دوست نزدیک و قابل اعتمادی برای خود نداشته باشند.

از دیگر تاثیرات خیانت بر کودکان می‌توان به بی اشتهایی، بدغذایی، افت تحصیلی، بیماری‌های روان تنی، کج خلقی، ناخن جویدن، شب ادراری و کابوس‌های شبانه اشاره کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

 

تاثیر خیانت بر روی نوجوانان

نوجوانان علاوه بر تاثیراتی که کودکان از خیانت می‌گیرند، دچار مسائل بیشتر و خطرناکتری نیز شوند که از آن‌ها می‌توان به روی آوردن به مواد مخدر و الکل، ترک تحصیل، روی آوردن به گروه‌های دوستی نامناسب، فرار از خانه، بیماری‌های روان رنجوری مثل افسردگی و اضطراب، ورود به رابطه‌های ناسالم برای پر کردن جای پدر یا مادر، ازدواج زود هنگام، خود زنی، خودکشی و تکرار الگوی خیانت اشاره کرد.

تاثیر خیانت بر فرزندان نوجوان چه در خانواده‌های آسیب دیده و چه در خانواده‌های سالم به دلیل بحران بلوغ در برقراری ارتباط با خانواده خود دچار مشکل هستند پس بهترین راه سپردن این وظیفه به مشاور و روان شناس است.

 

تاثیر خیانت بر فرزندان | پنهان کردن خیانت از فرزندان

خانواده‌هایی که همه چیز را مخفی نگه می‌دارند باید بدانند که دروغ گفتن در مورد شرایط، خیانت دوم به فرزندان است. صحبت کردن از خیانت باید به شیوه‌ای صادقانه و مناسب سن کودک باشد و بهتر است حتما برای این موضوع از مشاور کمک بگیرید.
با خیانت، نقش زن و مرد در خانه از بین می‌رود یعنی مردی که خیانت کرده دیگر به فکر نیازهای خانواده‌اش نیست یا زنی که خیانت کرده دیگر عشق خود را نثار خانواده نمی‌کند. پس از لحظه‌ای که فکر و عمل خیانت شروع می‌شود بچه‌ها در آسیب هستند. از طرف دیگر آن‌ها زودتر از چیزی که فکرش را بکنید جو سرد و متشنج خانواده را درک می‌کنند پس پنهان کاری شما فقط اوضاع را خراب‌تر می‌کند.

 

راه ‌های کاهش تاثیر خیانت بر روی فرزندان

1. ابتدا به فکر خود باشید: فرزندانتان آشفتگی‌های فکر شما را درک می‌کنند پس بهتر است ابتدا سلامت روان خود را مجددا به دست آورید و راه‌هایی برای کنترل هیجانات منفی‌تان پیدا کنید. اما نباید در این مرحله انقدر زیاده روی کنید که از فرزندانتان غافل شوید.

2. توجه به فرزند: به فرزند خود محبت کنید، او را در فعالیت‌هایش همراهی کرده و با هم به تفریح بروید. این کار هم برای شما و هم برای فرزندتان خوب و مفید است.

3. بروز احساسات: به فرزندتان یاد بدهید که احساسات خودش را بروز دهد. اگر کوچکتر است با بازی درمانی و اگر بزرگتر است، نوشتن می‌تواند راه حل خوبی باشد.

4. مراجعه به مشاور کودک و یا نوجوان: پس از خیانت و مشکلات جدی خانوادگی، مراجعه به روانشناس ضروری است. چراکه مشاور به شما کمک می‌کند تا آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. همچنین برای راحت‌تر شدن کارتان، ما مشاوره تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات پر تکرار

آیا خیانت بر فرزندان کوچک هم تاثیر می‌گذارد؟

هرچه سن کمتر باشد تاثیر خیانت عمیق‌تر است. در کودکان زیر 3 سال با توجه به این که توانایی زبانی برای بیان مشکل خود ندارند، این موضوع در ناخودآگاه فرد نهادینه شده و باعث ایجاد تله‌های زندگی مثل تله ترک شدن در آن‌ها می‌شود.

آیا می توانم با فرزندم درباره خیانت درد و دل کنم؟

هرگز این کار را نکنید چراکه ریسک بروز تاثیرات منفی در فرزنداتان را بیشتر می‌کنید.

آیا تاثیرات سوء خیانت با گذشت زمان از بین می روند؟

خیر فقط ریشه دارتر می‌شوند و درمان آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.



:: برچسب‌ها: تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از تاثیر خیانت بر فرزندان آگاهی دارید؟ با همه گیر شدن خیانت در دنیای امروز یکی از بزرگترین نگرانی‌ها متوجه فرزندانی است که در سنین مختلف، خیانت پدر یا مادر خود را تجربه می‌کنند. اثرات جبران ناپذیر خیانت بر روی ذهن کودکان آن قدر عمیق است که در صورت درمان نشدن تا آخر عمر با آن‌ها می‌ماند. در این بین نوجوانان نیز آسیبی مشابه و چه بسا بدتر از این قضیه می‌بینند به خصوص اگر اولین کسی باشند که به خیانت پدر یا مادرشان پی می‌برند. خوشبختانه روانشناسی نوین ثابت کرده که آگاهی در این باره می‌تواند کمک کننده باشد و راه حل‌هایی نیز وجود دارد که تاثیرات منفی را از روی ذهن فرزند خیانت دیده پاک کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل این موضوعات را بررسی کنیم.

 

منبع : تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان

تاثیر خیانت بر فرزندان

خیانت پدر یا مادر بر روی فرزندان تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد. تاثیرات مستقیم مثل این که ممکن است فرزندان خیانت دیده با مشاهده جنگ و دعواها در خانواده تبدیل به افرادی پرخاشگر در زندگی فردی خود شوند و تاثیرات غیر مستقیم مثل این که خیانت والدین باعث می‌شود آن‌ها در آینده آرامش خاطر را در روابطشان تجربه نکنند یا کمتر از دیگران تجربه نمایند. اما با این همه فراموش نکنید که برای از بین بردن این تاثیرات راه‌حل‌های زیادی وجود دارد.

در مطالعه‌ای که بر روی فرزندان خیانت دیده انجام شد، نتایج به این صورت است: تاثیر خیانت در کودکان در شصت و دو درصد کودکان از خیانت والد خود احساس شرمندگی و احساس گناه داشتند، هفتاد درصد کودکان از عدم توانایی خود در اعتماد به دیگران صحبت کردند و هشتاد و سه درصد کودکان فکر می‌کردند دیگران مدام به آن‌ها دروغ می‌گویند.
کودکان در مواجهه با خیانت ممکن است به جانب گیری از فرد خیانت کننده یا خیانت دیده و مقصر دانستن طرف دیگر بپردازند یا این که شاید از هردوی آن‌ها ناامید و متنفر شوند. برای آگاهی در زمینه خیانت به همسر کلیک کنید.

 

تاثیر خیانت بر روی کودکان

خیانت تاثیرات بسیار زیادی بر روی کودکان می‌گذارد که برخی از شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1. تاثیر خیانت بر فرزندان | احساس گناه

کودکان خود را در مرکز جهان هستی می‌بینند و فکر می‌کنند هر موضوعی به نحوی به آن‌ها مربوط می‌شود. پس در مشاده خیانت پدر یا مادر به این نتیجه اشتباه می‌رسند که آن‌ها در این عمل نقش داشته‌اند و احساس گناه و شرم در وجودشان رشد می‌کند.

2. ابراز خشم به خود

در صورتی که جو خانواده، والد محور باشد و کودکان حق اعتراض نداشته و سرکوب شوند، احساس خشم را به نسبت به خودشان بروز می‌دهند. در این حالت نشانه‌هایی از جمله ساکت بودن، انزوا و در خود فرورفتگی، بدغذایی و بی اشتهایی عصبی دیده می‌شود. حتی ممکن است کودکان خیانت دیده به خود زنی و مازوخیسم نیز روی بیاورند.

3. ابراز خشم به دیگران

اگر جو خانواده فرزند محور باشد و کودکان حق صحبت و اعتراض داشته باشند، با پرخاشگری نسبت به خانواده و همسالانشان، شکاندن اشیای نزدیک به خود، فریاد زدن و جیغ کشیدن و رفتارهای دیگری از این قبیل نارضایتی خود را از شرایط اعلام می‌کنند.

4. تاثیر خیانت بر فرزندان | بدبینی نسبت به دیگران

 این کودکان از سنین کم در برقراری ارتباط با دیگران به مشکلات جدی بر می‌خورند و ممکن است برای سال‌های طولانی هیچ دوست نزدیک و قابل اعتمادی برای خود نداشته باشند.

از دیگر تاثیرات خیانت بر کودکان می‌توان به بی اشتهایی، بدغذایی، افت تحصیلی، بیماری‌های روان تنی، کج خلقی، ناخن جویدن، شب ادراری و کابوس‌های شبانه اشاره کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

 

تاثیر خیانت بر روی نوجوانان

نوجوانان علاوه بر تاثیراتی که کودکان از خیانت می‌گیرند، دچار مسائل بیشتر و خطرناکتری نیز شوند که از آن‌ها می‌توان به روی آوردن به مواد مخدر و الکل، ترک تحصیل، روی آوردن به گروه‌های دوستی نامناسب، فرار از خانه، بیماری‌های روان رنجوری مثل افسردگی و اضطراب، ورود به رابطه‌های ناسالم برای پر کردن جای پدر یا مادر، ازدواج زود هنگام، خود زنی، خودکشی و تکرار الگوی خیانت اشاره کرد.

تاثیر خیانت بر فرزندان نوجوان چه در خانواده‌های آسیب دیده و چه در خانواده‌های سالم به دلیل بحران بلوغ در برقراری ارتباط با خانواده خود دچار مشکل هستند پس بهترین راه سپردن این وظیفه به مشاور و روان شناس است.

 

تاثیر خیانت بر فرزندان | پنهان کردن خیانت از فرزندان

خانواده‌هایی که همه چیز را مخفی نگه می‌دارند باید بدانند که دروغ گفتن در مورد شرایط، خیانت دوم به فرزندان است. صحبت کردن از خیانت باید به شیوه‌ای صادقانه و مناسب سن کودک باشد و بهتر است حتما برای این موضوع از مشاور کمک بگیرید.
با خیانت، نقش زن و مرد در خانه از بین می‌رود یعنی مردی که خیانت کرده دیگر به فکر نیازهای خانواده‌اش نیست یا زنی که خیانت کرده دیگر عشق خود را نثار خانواده نمی‌کند. پس از لحظه‌ای که فکر و عمل خیانت شروع می‌شود بچه‌ها در آسیب هستند. از طرف دیگر آن‌ها زودتر از چیزی که فکرش را بکنید جو سرد و متشنج خانواده را درک می‌کنند پس پنهان کاری شما فقط اوضاع را خراب‌تر می‌کند.

 

راه ‌های کاهش تاثیر خیانت بر روی فرزندان

1. ابتدا به فکر خود باشید: فرزندانتان آشفتگی‌های فکر شما را درک می‌کنند پس بهتر است ابتدا سلامت روان خود را مجددا به دست آورید و راه‌هایی برای کنترل هیجانات منفی‌تان پیدا کنید. اما نباید در این مرحله انقدر زیاده روی کنید که از فرزندانتان غافل شوید.

2. توجه به فرزند: به فرزند خود محبت کنید، او را در فعالیت‌هایش همراهی کرده و با هم به تفریح بروید. این کار هم برای شما و هم برای فرزندتان خوب و مفید است.

3. بروز احساسات: به فرزندتان یاد بدهید که احساسات خودش را بروز دهد. اگر کوچکتر است با بازی درمانی و اگر بزرگتر است، نوشتن می‌تواند راه حل خوبی باشد.

4. مراجعه به مشاور کودک و یا نوجوان: پس از خیانت و مشکلات جدی خانوادگی، مراجعه به روانشناس ضروری است. چراکه مشاور به شما کمک می‌کند تا آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. همچنین برای راحت‌تر شدن کارتان، ما مشاوره تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات پر تکرار

آیا خیانت بر فرزندان کوچک هم تاثیر می‌گذارد؟

هرچه سن کمتر باشد تاثیر خیانت عمیق‌تر است. در کودکان زیر 3 سال با توجه به این که توانایی زبانی برای بیان مشکل خود ندارند، این موضوع در ناخودآگاه فرد نهادینه شده و باعث ایجاد تله‌های زندگی مثل تله ترک شدن در آن‌ها می‌شود.

آیا می توانم با فرزندم درباره خیانت درد و دل کنم؟

هرگز این کار را نکنید چراکه ریسک بروز تاثیرات منفی در فرزنداتان را بیشتر می‌کنید.

آیا تاثیرات سوء خیانت با گذشت زمان از بین می روند؟

خیر فقط ریشه دارتر می‌شوند و درمان آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.



:: برچسب‌ها: تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ساری کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی ساری و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی ساری

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی ساری دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ساری

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی ساری | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی ساری | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی ساری | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی ساری

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی دل آرام _ ساری، خیابان شیخ طبرسی، روبروی کوچه جمالی، پلاک ۶۸، طبقه دوم

3- مرکز مشاوره روانشناسی ترنم _ ساری، خیابان فرهنگ، فرهنگ 16، ساختمان توسعه، واحد 23

4- کلینیک اعتماد _  ساری، ابتدای خیابان قارن، ساختمان پارسا، طبقه 1

5- مرکز مشاوره روانشناسی سگال _ ساری، خیابان فرهنگ، مجتمع پزشکی شهریار 3، طبقه 8

6- کلینیک راه روان _ بابلسر، میدان شهربانی، خیابان امام، جنب مسجد ولی عصر

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی کرمان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی کرمان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی کرمان

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی کرمان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی کرمان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی کرمان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی کرمان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی کرمان | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی کرمان

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی شایگان _ کرمان، پارک نشاط، خیابان سعدی ۷ ، ساختمان پزشکان

3- مرکز مشاوره روانشناسی پویا _ چهار راه طهماسب آباد، جنب بانک ملت

4- مرکز مشاوره روانشناسی همراز _ باغملی، ساختمان اطلس، واحد ۳۰۶

5- مرکز مشاوره روانشناسی اردیبهشت _ کرمان، انتهای بلوار فردوسی، ساختمان پزشکان آراد، طبقه اول واحد ۵

6- مرکز مشاوره روانشناسی اوج _ چهار راه طهماسب آباد جنب بانک ملت

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی کرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب ناف زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

منبع : تعبیر خواب ناف از نظر امامان و روانشناسان

 

 

تعبیر خواب ناف از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از ناف در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر ناف را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب ناف از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی می‌باشد که به طور کلی معتقد است که دیدن ناف در خواب به معنای زن و یا کنیز است. اگر فردی در خواب ببیند که نافش می‌افتد، به این معناست که بیننده خواب از زنش جدا می‌شود.

دیدن ناف ورم کرده و بزرگ شده در خواب نیز به معنای به دست آوردن مال و ثروت است. اگر فردی در خواب ببیند که نافش سوراخ شده است، به این معنی است که او در زندگی خود دارای کمبودهایی است و ممکن است مشکلاتی برای او رخ دهد.

تعبیر خواب ناف از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید دیدن خواب ناف دارای پنج تعبیر مجزا است. این پنج تعبیر به شرح زیر می‌باشند :

  • زن و همسری زیبارو
  • کنیز و خدمتکار
  • مال و ثروت
  • پسردار شدن
  • پدر و مادر

خواب‌ناف از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید، ناف مجرای تغذیه جنین می‌باشد و تا زمانی که جنین در شکم مادر است، به کمک ناف و خون مادر رشد می‌کند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، مسیر تغذیه و بند ناف او نیز بسته می‌گردد.

مطیعی تهرانی از همین واقعیت برای تعبیر خواب ناف استفاده کرده است؛ به طوری که او می‌گوید دیدن بند ناف در خواب نشان دهنده روزی و معیشت انسان است. اگر فرد در خواب خود ببیند که نافش بزرگ و متورم شده است، به این معنی می‌باشد که معیشتش گسترده شده و روزی او زیاد می‌شود. در حالت برعکس ناف لاغر و ضعیف نشان دهنده، به مشکل خوردن در تامین معیشت زندگی است.

اگر فردی در خواب ببیند که دو ناف دارد، به این معنی است که او علاوه بر شغل فعلی، منبع درآمد دیگری نیز پیدا می‌کند. به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی ناف نداشتن در خواب نیز به معنای، به بن بست رسیدن در کار و حرفه است.

تعبیر خواب ناف از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب ناف ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب ناف به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که اگر کسی در خواب ببیند که خودش و یا شخص دیگری ناف او را سوراخ کرده و بر آن حلقه‌ای انداخته است، یعنی او ارتباط عمیقی را با مادرش برقرار می‌کند.

در پی این تعبیر یونگ می‌گوید، کسی که این خواب را می‌بیند باید ارتباط بیشتری با مادرش داشته باشد. البته در تعبیر دیگری از یونگ دیدن خواب ناف می‌تواند به غرایز مادرانه فرد نیز اشاره داشته باشد.

تعبیرخواب ناف در کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها نیز تعابیر متعددی برای دیدن ناف در خواب ارائه شده است. در ادمه به تعبیر خواب ناف در کتاب سرزمین رویاها اشاره کرده ایم :

  • اگر فردی ناف خودش را در خواب ببیند، از سوی پدر و مادرش خبرهای ناراحت کننده و ناخوشایندی می‌شنود.
  • درد کردن ناف در خواب، به معنای تولد یک نوزاد می‌باشد.
  • اگر فردی در خواب ببیند که بچه‌ها با ناف او بازی می‌کنند، به این معنی است که به مال و ثروت زیادی می‌رسد.
  • دیدن ناف دیگران در خواب، نشان دهنده دریافت کمک از سوی افراد بانفوذ است.

دیگر معبران غربی

برخی دیگر از معبران غربی بر این عقیده هستند که دیدن خواب ناف در ارتباط با مسائل جنسی فرد بیننده خواب است. این تعبیر خواب چندان معقول نیست؛ چراکه ناف انسان نقشی در روابط احساسی و عاطفی او ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب ناف از نظر امامان و روانشناسان ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب دعوا زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

منبع : تعبیر خواب دعوا با دیگران

 

تعبیر خواب دعوا از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی معمولا دیدنِ حالت‌های مختلفی از دعوا در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر دعوا را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب دعوا از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین معتقد است که اگر فردی در خواب ببیند که با شخص دیگری دعوا و جدال می‌کند، یا در حال تماشای دعوای دو حیوان است، به این معنی می‌باشد که او بر دشمنان خود غلبه خواهد کرد.

معنی خواب دعوا از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) معتقد است، دیدن خواب دعوا دارای شش تعبیر متفاوت به شرح زیر می‌باشد:

  1. درخواست و استدعای عفو و بخشش
  2. درگیر شدن در عالم بیداری با یک شخص
  3. حل شدن و گشایش امور مختلف در زندگی
  4. عازم و راهی سفر شدن
  5. بزرگ و بلند قدر شدن و رسیدن به قدرت و نفوذ
  6. به دست آوردن پول از طریق نادرست و حرام

معنی خواب دعوا از نظر ابراهیم کرمانی

اگر فردی در خواب ببیند که با شخص دیگری در حال دعوا و بحث است و در طول دعوا شخص مقابل به فرد بیننده خواب، سیلی می‌زند؛ به این معنی است که او در عالم بیداری از شخصی فحش و ناسزا خواهد شنید. شنیدن فحش و ناسزا، فرد بیننده خواب را در عالم بیداری بی آبرو خواهد کرد.

معنی خواب دعوا از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید، اگر فرد در خواب ببیند که در حال دعوا و مشاجره با شخص دیگری است، یعنی کدورتی میان او و یکی از اقوامش به وجود می‌آید.

اگر فرد با شخصی آشنا، در خواب دعوا کند دارای دو تعبیر به شرح زیر می‌باشد:

  1. اگر فرد مقابل، شروع کننده دعوا بوده است؛ به این معنی می‌باشد که از سوی یک شخص غریبه به بیننده خواب، خیر و خوبی می‌رسد.
  2. در حالت دوم اگر بیننده خواب دعوا را شروع کند، به این معنی است که بیننده خواب شخصی مهربان و یاریگر دیگران است.

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی، به طور کلی دیدن خواب دعوا در عالم بیداری به معنای صلح، سازش و ارتباط‌های دوستانه است.

چنانچه فردی در خواب ببیند که همراه با تعداد بسیاری در حال دعوا با یک نفر است، به این معنی است که در زندگی واقعی با یک شخص خوش ذات آشنا می‌شود.

تعبیر خواب دعوا از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب دعوا ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب دعوا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب دعوا نشان دهنده احساسات منفی و آزار دهنده بیننده خواب است.

در واقع خواب دعوا به این معنی است که فرد در عالم بیداری نسبت به یک شخص و یا یک چیز احساس خوبی ندارد. به طور کلی یونگ برای خواب دعوا دو تعبیر به شرح موارد زیر ارائه کرده است.

  1. بیننده خواب از نظر شخصیتی فردی است که نمی‌تواند احساسات منفی را ابراز کند. بهتر است فرد در عالم بیداری سعی کند به وسیله صحبت کردن این احساسات منفی را از خود دور کند.
  2. در تعبیری دیگر یونگ معتقد است دیدن خواب دعوا و مشاجره، به یک طوفان در درون بیننده خواب اشاره دارد. بیننده خواب در عالم بیداری در یک شرایط پر از استرس و تنش در حال زندگی است. شنیدن صدای بلند و داد و فریاد در حین دعوا در عالم خواب، بیانگر نارضایتی فرد از زندگی واقعی‌اش می‌باشد.

دعوا با همسر

اگر فردی در خواب ببیند که با همسر خود دعوا می‌کند، به این معنی است که او در زندگی واقعی از بروز احساسات درونی خودش جلوگیری می‌کند.

دعوا با غریبه

دعوا کردن با فرد غریبه در خواب، به معنای بدشانسی و بدبیاری در زندگی واقعی است. در تعبیری دیگر فرد بیننده خواب باید تغییراتی را در زندگی‌اش ایجاد کند.

دعوا با والدین

دیدن دعوا و درگیری با والدین در خواب، بیانگر این است که زندگی فرد در عالم بیداری بر خلاف میلش می‌گذرد. در واقع او از به وجود آمدن این شرایط ناراحت و دلسرد است.

دعوا کردن برای زنده ماندن

چنانچه فردی در خواب ببیند که در حال دعوا و درگیری است و تلاش می‌کند زنده بماند، به این معنی است که برای خود شخص و یا یکی از نزدیکان او مشکلی به وجود می‌آید.

دعوا با مادر

درگیری و مشاجره با مادر در خواب به احساساتی بودن بیش از حد بیننده خواب اشاره دارد.

دعوا با پدر

دیدن خواب دعوا با پدر به این معنی است که فرد توانایی ایستان در مقابل عوامل قدرتمند بیرونی، برای رسیدن به خواسته‌هایش را دارد.

دعوا با دوست

بحث و دعوا با دوستان صمیمی در خواب دارای تعبیر منفی می‌باشد. در واقع فرد با دیدن این خواب در عالم بیداری یک چیز ارزشمند را از دست خواهد داد.

شاهد دعوا و مشاجره بودن

اگر فردی در خواب ببیند که شاهد دعوا و درگیری افراد دیگری بوده است، به این معنی می‌باشد که بیننده خواب یک انسان آزاد و رها است که تمایل دارد مطابق قوانین خودش زندگی کند.

بهتر است فرد در عالم بیداری به دخالت ها و نظرات دیگران، پیرامون زندگی‌اش نظری ندهد و آنطور که تمایل دارد مطابق علاقه مندی‌های خودش زندگی را از سر بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب دعوا با دیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماکروسفالی یکی از اختلالات رشدی است که به بزرگی سر منجر می‌شود. کودکان مبتلا به این اختلال سری بزرگ‌تر نسبت به سایر کودکان هم سن و سال خود دارند. ماکروسفالی به دلایل متعددی ایجاد می‌شود؛ تشخیص دلیل بروز آن به روش و روند درمان کمک می‌کند. توجه داشته باشید که بزرگی سر صرفا به معنی ماکروسفالی نیست و تشخیص آن باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. در ادامه مقاله به بررسی کامل ماکروسفالی می‌پردازیم. 

 

منبع : ماکروسفالی

ماکروسفالی

متوسط اندازه دور سر نوزاد در ابتدای تولد حدود 33 تا 35 سانتی متر است. همزمان با رشد طبیعی نوزادان اندازه دور سر آن‌ها هر ماه 2 سانتی متر بزرگتر می‌شود. این در حالیست که اندازه دور سر برخی کودکان به طور غیر عادی بزرگ است. بزرگی اندازه سر یا ماکروسفالی، نوعی اختلال مرتبط با جمجمه است که با بیماری‌های ژنتیکی ارتباط دارد. رشد بیش از حد بافت‌های مغز به ویژه مایع سفید سبب شکل گیری جمجه‌ها به اندازه غیر طبیعی می‌شود.

به دلیل اینکه تا شش ماهگی هنوز استخوان‌های جمجمه جوش نخورده‌اند، عدم چین و شکن‌های طبیعی مغز به جمجه فشار می‌آورد و آن را بیش از حد معمول بزرگ نشان می‌دهد. بزرگی سر در ماکروسفال‌ها به اشکال مختلف بروز می کند که شامل موارد زیر است:

-سر قوزی
-ناموزونی
-دو کله
-جلوآمدگی پیشانی

 

علائم ماکروسفالی

ماکروسفالی به صورت خوش خیم و یا تاخیر در رشد بروز می‌کند. در نوع خوش خیم بزرگی دور سر تنها بر وجود این اختلال دلالت دارد اما در نوع دوم، کودکان تاخیر در رشد یا تاخیر در یادگیری را تجربه می‌کنند. وقتی ماکروسفالی به شکل تاخیر بروز می‌کند دارای علائم زیر می‌باشد:

-روند رو به کاهش رشد بدن
-ناتوانی ذهنی
-روند رشد سریع سر

نکته: وجود برخی علائم در کودک مانند استفراغ، سردرد و افزایش تحریک پذیری می‌تواند نشانه ایجاد فشار بر روی مغز باشد.

 

علت ماکروسفالی

علت بروز این اختلال را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:

ژن : ژن‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد ماکروسفالی دارند. به همین دلیل است که وقتی یک نفر دارای سر بزرگ و غیر عادی باشد، اندازه دور سر خانواده او را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ماکروسفالی خوش خیم خانوادگی تعریفی است که پزشکان از تاثیر ژن‌ها در بزرگی اندازه سر ارائه می‌دهند.

مایعات مغزی: مایعات مغزی اضافی یا به اصطلاح هیدروسفالی، یکی دیگر از علل ایجاد این اختلال است. اندازه بزرگی سر بستگی به میزان مایع موجود دارد.

اوتیسم: بروز ماکروسفالی در کودکان طیف اوتیسم شیوع بسیار زیادی دارد و به طور تقریبی 15 تا 35 درصد جمعیت اوتیسم دارای اندازه سربزرگ و غیر طبیعی هستند.

سایر عوامل موثر در بروز ماکرو‌سفالی

-خونریزی جمجمه
-سندروم گریگ سفالوپلیسیتد اسیلی
-سندروم‌های ژنتیکی
-عفونت‌های مختلف (مننژیت، سیفیلیس)
-اختلالات کروموزمی
-اشعه ایکس
-هماتوم مزمن
-سندروم سوتوس

نکته: در رابطه با نقش جنسیت در این بیماری نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد. هیچ تحقیق پزشکی با قاطعیت نقش جنسیت را در بروز این مشکل ثابت نکرده است. برای کسب اطلاعات در زمینه بیماری‌های ژنتیکی کلیک کنید. 

 

عوارض ماکروسفالی

-عقب ماندگی ذهنی
-اختلالات رفتاری
-ناهنجاری حسی-حرکتی
-هیدروسفالی
-اختلالات نورولوژیک
-اختلالات گفتاری

نکته: به ویژه در ماکروسفالی‌های ناشی از مشکلات ژنتیکی، اختلالات گفتار و زبان بسیار شایع است. به همین دلیل گفتار درمانی می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

 

تشخیص ماکروسفالی

نمودار رشد کودک نشانه‌های اولیه بروز ماکروسفالی را گزارش می‌کند. روند رشد سریع اندازه سر، پزشکان را به تجویز آزمایشات جانبی و اسکن سونوگرافی هدایت می‌کند. علاوه بر این اقدامات، انجام MRI  و یا آزمایش رادیولوژیک برای ارزیابی مغز نیز توسط جراح مغز و اعصاب تجویز می‌شود. برخی کودکان نشانه‌هایی همچون مشکلات بینایی، نقطه بالا آمده در بالای سر و رگ برجسته را نشان می‌دهند که پزشک را به تشخیص ماکروسفالی سوق می‌دهد. نمونه برداری از مایع مغزی نیز از دیگر روش‌‌های تشخیص این اختلال است. 

 

درمان ماکروسفالی

درمان بزرگی جمجه بستگی به تشخیص پزشک دارد. بسته به علت بروز این عارضه، روش‌های درمانی متفاوت خواهند بود. به طور مثال در کودکانی که به علت تومور مغزی یا ژنتیک دچار بزرگی جمجه هستند، نوع درمان بسیار حساس‌تر می‌باشد و باید به روش‌های درمانی بسیار حرفه‌ای مورد معالجه قرار بگیرند. معمولا روش‌های درمانی زیر در این مورد نتیجه بخش خواهند بود.

-فیزوتراپی
-کاردرمانی
-گفتار درمانی
-رفتار درمانی
-رادیوتراپی
-عمل جراحی
-شیمی درمانی
-دارودرمانی

اگر علت بروز ماکروسفالی تجمع مایع یا خونریزی در مغز باشد، تنها راه درمان برای جلوگیری از عارضه‌های بعدی، عمل جراحی خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا نژاد و ملیت در ایجاد ماکروسفالی تاثیر گذار است؟

خیر، خطر بروز ماکروسفالی یا بزرگی غیر عادی اندازه دور سر برای همه نژادها و ملیت‌ها به یک اندازه است و به نژاد خاصی محدود نمی‌شود.

آیا ماکروسفالی درمان می‌شود؟ 

با توجه به علت بروز، نتیجه بخشی درمان نیز متفاوت خواهد بود. در برخی مواقع درمان به طور قطع انجام می‌گیرد و در برخی مواقع تنها می‌توان مشکلات ناشی از آن را کنترل کرد. 

 

 

منبع : ماکروسفالی

 

 



:: برچسب‌ها: ماکروسفالی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چگونه می‌توان با دخالت دیگران در بچه داری مقابله کرد؟ یکی از مسائل چالش برانگیز در تربیت فرزند این است که پدر و مادر هرقدر هم اصول تربیتی صحیح را به کار گیرند و سبک فرزند پروری درستی را اعمال نمایند، در مسیر تربیت فرزند خود با فراز و نشیب‌هایی چون دخالت اطرافیان رو به رو هستند. این موضوع وقتی شدت بیشتری می‌یابد که از لحاظ مکانی فاصله چندانی با منزل شخص مداخله‌گر نداشته باشد. چند تربیتی، کودک را دچار سردرگمی کرده و او را از مسیر اصلی منحرف می‌سازد. با توجه به اینکه هر دو نفر(والد- مداخله گر) به خیر و صلاح کودک فکر می‌کنند و بر درستی نظر خود اصرار دارند، هر گونه مخالفت از سمت دیگری می‌تواند موجب ایجاد دلخوری و ناراحتی گردد. با آگاهی از روش صحیح برخورد با دخالت اطرافیان، می‌توانید در نهایت احترام و بدون کمترین دلخوری از دخالت‌ها جلوگیری کنید. 

 

منبع : دخالت دیگران در بچه داری

تاثیر دخالت دیگران در بچه داری

دخالت اطرافیان در در تربیت فرزند از دو جهت ایجاد نگرانی خواهد کرد و پیامدهای منفی زیر را  به همراه خواهد داشت:

1. درگیری و اختلاف بین زوجین

اگر شخص دخالت کننده یکی از اعضای خانواده همسر باشد، به طور مثال مادر شوهر یا خواهر شوهر به طور مکرر عادت داشته باشند مادر را به خاطر سبک فرزند پروری‌اش  سرزنش کنند، این مسئله باعث درگیری بین زن و شوهر می‌شود. چرا که به علت خجالت و ملاحظه ممکن است نتواند به آن‌ها بگوید که دخالت نکنند و در پیش شوهر خود از دخالت‌های خانواد‌اش شکایت کند. این مسئله زمانی به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود که مرد به صحبت‌های همسر خود توجه نکرده و رفتارهای مداخله گرانه خانواده‌اش را تایید نماید.

2. آسیب مستقیم به کودک

اگر کودک ببینید که حرف‌های والد با مخالفت دیگران رو به روست و اطرافیان سعی دارند به گونه‌ای دیگر نکات تربیتی را اجرا نموده و با وی به شکلی متفاوت رفتار نمایند، دچار سردرگمی می‌شود. نمی‌داند حرف‌های والد را بپذیرد و آنگونه که او می‌خواهد عمل نماید یا به شکلی که دیگران می‌گویند رفتار کند. نکته دیگر این است که اگر تاثیر سخن دیگران بیشتر از تاثیر حرف‌های والدین باشد، کودک نسبت به جایگاه قدرت پدر و مادر دیدگاه متفاوتی پیدا می‌کند و بیش‌ترین میزان حرف شنوی او از شخصی خواهد بود که در حرف آخر را می‌زند.

 

چگونه می‌توان با دخالت دیگران در زمینه فرزندپروری مقابله کرد؟

برای تربیت فرزند خود لازم است که ابتدا خود آموزش ببینید و مهارت‌های والدگری را به خوبی فرا بگیرید. تا زمانی که پدر و مادر به یک شخص بالغ تبدیل نشده باشند و نتوانند کودک درون خود را به خوبی پرورش دهند، نمی‌توانند به طور مستقل و بدون دخالت دیگران به تربیت فرزند خود بپردازند. دیگران باید بدانند شما توانایی تربیت فرزندانتان را به بهترین نحو دارید و نیازی به دخالت دیگران در تربیت فرزند نیست. راهکارهای زیر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

1. دخالت دیگران در بچه داری | کاهش حساسیت های مادرانه

زنان در دوران بارداری و اندکی پس از زایمان به شدت حساس و تحریک پذیر می‌شوند تا جایی که کوچک‌ترین نصحیت‌های دلسوزانه دیگران را به عنوان دخالت تلقی کرده و آزرده خاطر می‌شوند. بهتر است تا جایی که می‌توانید از لحاظ جسمی و روانی خود را تقویت کنید و با رفتار مناسب و همراه با احترام، با دخالت‌های دیگران برخورد نمایید.

2. تقویت اعتماد به نفس 

اگر پدر و مادر از کارآمدی و اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشند، دیگران کمتر به خود اجازه می‌دهند که در روش تربیتی آن‌ها دخالت کنند. شرکت در کلاس‌های مرتبط با مهارت والدگری و جرات‌مندی باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند محکم و با صلابت اصول تربیتی صحیح را به کار گیرند و توانایی نه گفتن به دخالت‌های دیگران را داشته باشند.

3. دخالت دیگران در بچه داری | حفظ فاصله مکانی با خانواده همسر

نزدیکی به منزل پدری همسر  مسئله‌ایست که خواسته و یا ناخواسته زمینه دخالت خانواده را در تربیت فرزند فراهم می‌کند. به علت رودربایستی نمی‌توان مستقیما به آن‌ها گفت که دست از مخالفت خود بردارند زیرا ممکن است حرف شما را طور دیگری برداشت نمایند و دلخوری‌های بزرگ ایجاد شود. بهتر است زن و شوهر با حفظ رفت و آمدهای خانوادگی، در فاصله‌ای دورتر از منزل همسر ساکن شوند و زندگی مستقلی داشته باشند. برای جلوگیری اینگونه مسائل می‌توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

4. مشخص کردن حد و مرزها

شما باید با رفتارهای خود مرزهایتان را برای اطرافیان مشخص کنید. وقتی در سایر زمینه‌ها تمام مسائل و مشکلات شخصی‌تان را برای دیگر بازگو کنید، آن‌ها نیز به خود اجازه می‎دهند در زمینه‌های دیگر در زندگی شما دخالت کنند. پس مرزهای خود را مشخص کنید تا از دخالت اطرافیان در بچه داری پیشگیری نمایید. برای مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان با دخالت خانواده شوهر در بچه داری مقابله کرد؟

ضمن توجه به اینکه حرف‌های دیگران همیشه هم غلط نیست و گاهی از سر عشق و علاقه در تربیت فرزند دخالت می‌کنند، باید گفت بهتر است کمی منطقی باشید. اگر احساس می‌کنید حرف‌هایشان چندان هم بد به نظر نمی‌رسد، آن‌ها را بپذیرید و اعمال نمایید. اما اگر فکر می‌کنید دخالت آنان به سلامت روان شما و فرزندتان آسیب می‌زند، مهارت جرات مندی را در خود تقویت کرده و در نهایت احترام به آن‌ها بگویید که نباید در تربیت فرزند شما دخالت کنند.

 

 

 

منبع : دخالت دیگران در بچه داری

 

 



:: برچسب‌ها: دخالت دیگران در بچه داری ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوران بارداری از ویژه‌ترین زمان‌های زندگی زنان محسوب می‌گردد. تغییرات جسمی و روانی این دوران در افراد مختلف، متفاوت است. این تغییرات می‌تواند در کنار برخی ویژگی‌ها و مشکلات زمینه‌ای مادران، منجر به بارداری‌های خطرناک و حتی سقط‌جنین گردد. لذا آگاهی از ویژگی‌های این دوره و آموزش مهارت‌های لازم در این دوران، برای داشتن زایمانی بی‌خطر و نیز تولد فرزندانی سالم بسیار اهمیت دارد.

 

منبع : دوران بارداری به چه نکاتی باید توجه کرد

بارداری

یکی از خاص‌ترین برهه‌های زندگی زنان دوران بارداری آن‌ها است. در این دوره، مادران دچار تغییرات جسمی و روانی مختلفی می‌گردند. برای مادرانی که در انتظار تولد فرزند خود هستند، آگاهی از ویژگی‌های مربوط به هر دوره رشد جنین اهمیت دارد تا بتوانند وضعیت خود را درک کنند و بهتر با عوارض بارداری کنار بیایند. همچنین، در این زمان 9 ماهه ارتباط و پیوستگی زیادی بین مادر و جنین وجود دارد؛ بنابراین برای داشتن فرزندی سالم، لازم است به شرایط مادر، مشکلات او و حالاتی که تجربه می‌کند توجه زیادی داشت. در صورتی که در این دوران با مسائلی روبه‌رو شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره کودک استفاده کنید.

تغییرات جسمی در دوران بارداری

آشکارترین تغییر جسمی، بزرگ‌تر شدن شکم است که درنتیجه رشد جنین رخ می‌دهد. به‌مرور اندازه شکم بیشتر می‌گردد تا جایی که انجام دادن برخی از فعالیت‌ها برای مادر تقریباً غیرممکن می‌شود؛ ازجمله: خم شدن، برداشتن چیزی از روی زمین، برخی حرکات نماز همچون سجده و رکوع و… .

این دوران به دلیل تغییرات هورمونی شدیدی که در بدن مادر بروز می‌کند، ممکن است شاهد برخی مشکلات ازجمله درد و سوزش در معده، کم‌کاری روده‌ها و نیز یبوست دوران بارداری باشیم. از طرف دیگر افزایش وزنی که ناشی از حمل جنین است، باعث می‌شود فشار زیادی به کمر، ستون فقرات و پاهای مادران وارد شود؛ درنتیجه گاهی ممکن است شاهد ورم کردن اندام‌های نیم‌تنه پایینی این بانوان باشیم.

ویارهای دوران بارداری یکی دیگر از معروف‌ترین ویژگی‌های این دوران است. علاوه بر آن در عده‌ای از بانوان حالت تهوع، حساسیت به بوهای مختلف ازجمله غذا و نیز تغییرات پوستی و ریزش شدید مو دیده می‌شود.

تغییرات روانی در دوران بارداری

اطلاع از خبر مادر شدن درعین‌حال که بسیار خوش‌حال کننده و شادی‌آور است، نگرانی‌های زیادی را نیز به همراه دارد. این نگرانی‌ها همراه با حساسیت‌های عاطفی که ناشی از تغییرات هورمونی زنان است، فشار روانی زیادی را به مادر و متعاقب آن، به جنین وارد می‌کند. موج پر نوسانی از احساسات مختلف و تغییرات خلقی ممکن است در مدت کوتاهی در مادر نمایان شود که ازجمله آن‌ها احساسات غم و ناراحتی است. لذا این دوره نیازمند توجه بسیار زیاد اطرافیان به نیازهای عاطفی بانوان باردار است.

عوارض شایع بارداری

همان‌طور که گفته شد، تغییرات خلقی و مشکلات روانی از اتفاقات معمول در دوران بارداری محسوب می‌گردد؛ اما زمانی که شدت این حالات چشمگیر شده و در زندگی اعضای خانواده و به‌خصوص مادر خللی ایجاد کنند، نیازمند تشخیص گذاری ازنظر بالینی خواهند گردید. ازجمله عوارض شایع دوران‌بارداری اختلالات افسردگی، اضطرابی و نیز اختلالات خواب است که باید هر چه سریع‌تر برای بهبود آن‌ها اقدام کرد.

مخاطرات بارداری

مشکلات قبلی مادر به همراه برخی عوارض دوران بارداری می‌تواند زمینه‌ساز حاملگی‌های پرخطر و حتی سقط‌جنین و یا زایمان زودرس گردد. برای مثال فشارخون بالا در این دوران، خونریزی‌های دوران‌بارداری و همچنین برخی مشکلات زمینه‌ای همچون دیابت یا مشکلات تیروئیدی باید جدی گرفته شود.

مراقبت‌های دوران بارداری

مراقبت‌های دوران بارداری تضمین‌کننده وضعیت سلامتی مادر و جنین در این برهه است. انجام دادن آزمایش‌ها و معاینات لازم که بنا بر توصیه پزشک متخصص صورت می‌گیرد، نباید پشت گوش انداخته شود. باید آگاهی‌های لازم مربوط به خود مراقبتی مادران باردار به نحو احسن انجام گیرد تا از بروز هر خطری جلوگیری کرد. همچنین، توجه به وزن گیری مادر بسیار اهمیت دارد، زیرا وزن‌های مورد انتظار در هر دوره‌ای از حاملگی نشان‌دهنده رشد مناسب و طبیعی جنین است.

اهمیت آگاهی از دوره های سه‌گانه بارداری

یکی از آموزش‌هایی که برای مادران باردار بسیار کمک‌کننده محسوب می‌گردد، آگاه شدن نسبت به ویژگی‌های دوره‌های سه‌گانه بارداری است. بر این اساس، دوران بارداری به سه دسته سه‌ماهه اول، دوم و سوم بارداری تقسیم می‌گردد. در هرکدام از این دسته‌ها، ویژگی‌های رشدی خاصی از فرزند شکل می‌گیرد.

بااطلاع از این ویژگی‌ها، مادران به‌خوبی از دوره‌های حساس رشدی فرزند خود و زمان شکل‌گیری اندام‌های مهم و حیاتی اطلاع می‌یابند. این امر موجب می‌شود تا مادران در این دوران مراقبت بیشتری از خود داشته و عوامل خطرسازی که می‌تواند باعث جهش و آسیب به رشد جنین گردد، دور بمانند.

در دوران بارداری چه چیزهایی باید خورد؟

از مهم‌ترین بخش‌های سبک زندگی سالم در دوران بارداری، همراهی مناسب تغذیه و ورزش مادران در این زمان است. با برخورداری از توصیه‌های متخصص می‌توان از مواد غذایی مختلفی موردنیاز مادر و فرزند اطلاع پیدا کرد، در صورت نیاز از مکمل‌های دوران بهره گرفت؛ به‌علاوه، می‌توان از پرهیزهای دوران بارداری نیز آگاهی پیدا کرد.

وضعیت شغلی در دوران بارداری

همان‌طور که ذکر شد، بروز مشکلات جسمی و روانی دوران بارداری می‌تواند باعث ایجاد خستگی‌های سریع و نیز حساسیت‌های بیشتری در بانوان گردد. درصورتی‌که مادر شاغل باشد، این اتفاقات می‌تواند باعث مشکلات زیادی در محیط کار و وضعیت شغلی آن‌ها گردد. آگاهی از قوانین مربوط به دوران بارداری ازجمله مرخصی زایمان و شرایط آن در داشتن محیط کاری مناسب‌تر در این دوران بسیار اثربخش می‌باشد.

به‌علاوه، آموزش مهارت‌های لازم برای مدیریت سختی‌های محیط کار منجر به بهبود شرایط مادر و جنین و نیز ایجاد حسی بهتر در محل کار می‌گردد.

تغییر نحوه رابطه زناشویی در دوران بارداری

از نیازهای عاطفی و اساسی مادران باردار که در حفظ صمیمیت بین زوجین نیز بسیار تأثیرگذار است، داشتن رابطه جنسی است. در دوران بارداری زندگی جنسی ممکن است تغییراتی داشته باشد، اما هرگز حذف نخواهد شد. با افزایش آگاهی در مورد نحوه داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری و نیز موارد منع رابطه جنسی در این دوران می‌توان نگرانی‌های مربوط به این بعد از زندگی زناشویی را رفع کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی بی چک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

منبع : دوران بارداری به چه نکاتی باید توجه کرد

 

 



:: برچسب‌ها: دوران بارداری به چه نکاتی باید توجه کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم زایمان و نشانه های رسیدن وقت زایمان در مادران دارای تفاوت‌هایی است. شناختن علائم و نشانه‌های رسیدن وقت زایمان به شما کمک می‌کند در موعد زمانی مناسب با پزشک خود تماس گرفته و به بیمارستان مراجعه نمایید. و تجربه خوشایندی از بارداری داشته باشید. هر چه به زمان تعیین شده نزدیک‌تر می‌شوید، بهتر است توجه بیشتری به علائم خود داشته باشید. چرا که روزهای پایانی غیر قابل پیش بینی بوده و ممکن از نوزادتان زودتر از موعدی که پزشک تعیین کرده به دنیا بیاید. اگر در مورد نشانه‌ها سوالی دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره کودک استفاده نمایید.

منبع : علائم زایمان چیست

علائم زایمان | بررسی نشانه های رسیدن وقت زایمان

با توجه به بررسی‌های علمی انجام شده و تجربیات مادران باردار نشانه‌هایی وجود دارد که به فرارسیدن وقت زایمان اشاره می‌کند. دانستن این نشانه‌ها باعث می‌شود اقدامات لازم را در زمان درست انجام بدهید و نگرانی بی دلیل را کنار بگذارید.

پایین افتادن جنین در لگن مادر

با نزدیک شدن به موعد زایمان، جنین به طور طبیعی وارد لگن می‌شود. قرار گرفتن جنین در لگن مادر منجر به فشار آمدن به مثانه شده و احساس فوریت در دفع ادرار را در مادر باردار به وجود می‌آورد.

علائم زایمان | باز شدن و نازک شدن دهانه رحم

با نزدیک شدن به تاریخ زایمان، دهانه رحم شروع به باز شدن و نازک شدن می‌کند. این امر موجب کمک و آسان شدن زایمان می‌گردد.

افزایش کمردرد و سستی مفاصل

با پیشرفت مراحل بارداری و نزدیک شدن به زایمان احساس گرفتگی و درد در کمر و هم‌چنین کشاله ران، لگن و مقعد شده که نشانه‌ها وارد شدن به فاز اول زایمان است.

تحت تاثیر هورمون‌ها، مفاصل و رباط‌ها بدن مادر باردار شل می‌شود که این امر به باز شدن راحت‌تر لگن جهت تولد جنین کمک می‌کند.

علائم زایمان | اسهال

در روزها و هفته‌ها آخر بارداری عضلات بدن مادر از جمله عضلات رحم و عضلات مقعد در حالت استراحت به سر می‌برند. استراحت عضلات مقعد موجب اسهال شده که از طرفی نشانه رسیدن وقت زایمان به شمار می‌رود.

توقف یا کندشدن روند افزایش وزن بدن

توقف یا کند شدن روند افزایش وزن نگران‌کننده نیست. در اواخر بارداری به دلایلی چون فعالیت بیشتر، اسهال و دفع بیشتر و هم‌چنین کاهش تدریجی مایع آمنیوتیک روند افزایش وزن در مادر متوقف یا کند می‌شود، در حالی که جنین هم‌چنان در حال وزن گرفتن می‌باشد.

خروج ترشحات واژینال از نشانه های زایمان

طی دوران بارداری به علت بسته بودن دهانه رحم ترشحی وجود ندارد اما رفته‌رفته با نزدیک شدن به وقت زایمان، ترشحات مخاطی و چسبنده صورتی‌رنگ خارج می‌گردد.

افزایش انقباضات

انقباضات رحمی حدودا از ماه چهارم آغاز می‌گردد. توجه داشته باشید این انقباضات بدون درد و نامنظم بوده و در ناحیه شکم یا لگن احساس می‌شود که به آن‌ها انقباضات براکستون هیکس یا انقباضات کاذب می‌گویند.

در مقابل انقباضات کاذب یا براکستون هیکس، انقباضات حقیقی زایمان وجود دارد. انقباضات حقیقی منظم بوده، فواصل بین آن‌ها کوتاه و شدت آن‌ها به تدریج زیاد می‌شود. این انقباضات معمولا با کمردرد، ترشحات واژینال غلیظ و پارگی کیسه آب همراه است.

پاره شدن کیسه آب و فرارسیدن وقت زایمان

یکی از نشانه‌ها رسیدن وقت زایمان پارگی کیسه آب است. کیسه آب حاوی مایع آمنیوتیک و جنین بوده و از جنین در برابر عفونت و خطرات محافظت می‌کند. با پاره شدن کیسه آب، ترشحات بدون بو و رنگی نشت می‌کند.

در صورت کامل بودن سن بارداری پس از پاره شدن کیسه آب، زایمان حداکثر طی ۱۲ ساعت بعد صورت می‌گیرد، اگر سن بارداری کامل نبوده و مادر آماده زایمان نباشد، جهت جلوگیری از عفونت القا زایمان انجام می‌شود.

آیا علائم کاذب زایمان هم وجود دارد؟

همانطور که گفته شد انقباضات زایمان از ماه های چهارم شروع می‌شود، اما در ماه‌های آخر نیز ممکن است انقباضات را احساس کنید اما زایمان اتفاق نیافتد. در صورتی که از زمان تعیین شده برای زایمان، هنوز نوزادتان متولد نشده باشد، باید وضعیت مادر مورد ارزیابی قرار بگیرد. برای آشنایی با علت زایمان دیرتر از موعد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی بی چک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

منبع : علائم زایمان چیست

 

 



:: برچسب‌ها: علائم زایمان چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استرس در نوجوانان با توجه به این که از نظر روانی و جسمی در حال گذار هستند، می‌تواند بسیار آسیب زا باشد. نوجوانی سن تغییرات است، به علاوه در این سنین به دلایل مختلفی همچون مشکلات مربوط به درس و یا فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی و هرگونه موقعیت جدیدی، طبیعی است که دچار استرس و اضطراب بشوند. اغلب نوجوانان درونگرا هستند و ممکن است والدین آن‌ها متوجه استرس‌های درونی‌شان نشوند. در این مواقع بهتر است والدین با اطلاع از علائم و نشانه‌های استرس در نوجوانان، به دنبال راهکاری برای از بین بردن استرس و اضطراب فرزندشان باشند. در ادامه علت ایجاد استرس در نوجوانان و راهکارهایی برای درمان و کنترل آن اشاره کرده‌ایم. در صورتی که دچار تعارضاتی در این زمینه شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره نوجوان استفاده بفرمایید.

 

منبع : استرس در نوجوانان

استرس در نوجوانان

اگر فرزندتان در سنین نوجوانی است و در بسیاری از موقعیت‌های زندگی همچون کسب آمادگی برای شرکت در یک امتحان و یا … دچار نگرانی، تشویش، آشفتگی، افزایش ضربان قلب، عصبانیت و یا کج خلقی و بداخلاقی می‌شود، در حقیقت او دچار استرس و اضطراب است. 

در معنایی دقیق‌تر، بدن انسان به تجربه‌ای که خطر ساز و یا سخت است، پاسخی را در قالب استرس و اضطراب می‌دهد. حال این موقعیت برای افراد در سنین نوجوانی، می‌تواند یک امتحان در مدرسه و یا صحبت کردن در یک جمع دوستانه باشد. 

دختران و پسران در سنین نوجوانی به استرس و اضطراب خود در موقعیت‌های مختلف، پاسخ‌های متفاوتی نیز می‌دهند. همین موضوع سبب شده، برخی از آن‌ها به راحتی بتوانند به استرس خود غلبه کنند، اما برخی از آن‌ها نیز استرس و اضطراب را به شکل جدی‌تر و شدیدتر تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید : مشکلات نوجوانان

علت استرس در نوجوانان

استرس در تمامی سنین به سراغ انسان می‌آید، اما دوره نوجوانی به دلیل تغییرات بسیاری که فرد با آن‌ها روبه‌رو است، یکی از پراسترس‌ترین دوره‌های زندگی می‌باشد. استرس‌هایی که در پی عوامل فردی و محیطی ایجاد می‌گردد.

مهم‌ترین موضوعی که در استرس در نوجوان حائز اهمیت است، توجه به این نکته است که چه عاملی باعث ایجاد استرس و اضطراب در او می‌شود. در واقع شناسایی منشا استرس در نوجوانان می‌تواند در کنترل آن کمک کننده باشد. در ادامه به مهم‌ترین دلایل و علت ایجاد استرس در نوجوانان اشاره کرده‌ایم : 

  • استرس ناشی از شرایط تحصیلی
  • اضطراب ناشی از زندگی اجتماعی
  • استرس ناشی از شرایط مالی
  • رویدادهای ناگوار در زندگی
  • روابط احساسی و عاشقانه
  • فشار محیط و هم‌سن‌ و سالان
  • استرس ناشی از تغییرات جسمانی در سنین نوجوانی
  • تغییرات جدید و جدی در زندگی
  • استرس ناشی از شرایط خانواده
  • رقابت کردن با خواهر و برادر
  • پایین بودن عزت نفس
  • رقابت‌های ناسالم با هم سن و سالان و دوستان
  • ضعف در مدیریت زمان

نشانه های استرس در نوجوانان

گاه نوجوانان افرادی برونگرا هستند و پیرامون احساس و استرس‌های روزانه خود با پدر و مادرشان صحبت می‌کنند. گاهی هم نوجوانان درونگرا بوده و دارای استرس‌های درونی هستند. در هر دو حالت استرس در نوجوانان دارای علائم و نشانه‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم :

علائم احساسی و عاطفی

نوجوانی که از نظر احساسی و عاطفی تحت فشار است و دارای استرس می‌باشد، اغلب علائم زیر بروز می‌دهد:

  • ناراحتی و احساس غم و اندوه مداوم
  • افسرده به نظر رسیدن
  • گوشه‌گیر و کج خلق
  • عصبانی بودن بی مورد 
  • بی حال و ناامید
  • دارای رفتارهای عجیب و غریب

علائم جسمانی

استرس در نوجوانان دارای نشانه‌های جسمانی و فیزیکی نیز می‌باشد و جسم آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از علائم جسمانی استرس در نوجوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خستگی مداوم
  • سر درد
  • شانه درد
  • یبوست
  • تهوع
  • سرگیجه
  • تپش قلب
  • کم اشتهایی
  • کاهش و یا افزایش وزن 
  • حملات پانیک
  • تنفس سریع 

نشانه های رفتاری استرس در نوجوانان

استرس داشتن در سنین نوجوانی، باعث تغییراتی در رفتار فرد نیز می‌شود. از علائم رفتاری استرس در نوجوانان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تغییر در عادات خواب (خواب زیاد یا خواب کم)
  • تغییر در عادات غذا خوردن (پرخوری و یا کم اشتهایی) 
  • عادات عصبی مثل ناخن جویدن
  • عدم تمایل به انجام فعالیت‌های لذت بخش 
  • تمابل به الکل یا مواد مخدر 
  • داشتن رفتارهای تهاجمی 

نشانه های شناختی

از نشانه‌های شناختی استرس در نوجوان که کمتر مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرید نیز باید توجه کرد. خانواده‌ها با برقراری ارتباطی سالم با نوجوان خود می‌توانند به راحتی این شرایط را مدیریت نمایند.

  • تاثیر بر روی حافظه
  • فراموشی انجام کارها
  • رفتارهای غیرمنطقی

راه های کنترل و درمان استرس در نوجوانان

استرس با دلایل مختلفی در نوجوانان ایجاد می‌گردد، اما درمان آن نیز با راهکارهای بسیاری امکان‌پذیر است. در ادامه به مهم‌ترین راه‌هایی که سبب کنترل استرس در نوجوانان می‌شود، اشاره کرده‌ایم.

خواب کافی و با کیفیت

افراد در سنین نوجوانی با چالش‌های بسیاری همچون درس خواندن، داشتن فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی مواجه هستند. این دلایل می‌توانند سبب شود آن‌ها شب‌ها دیر بخوابند و صبح‌ها نیز زود بیدار شوند و نتوانند خواب کافی داشته باشند.

خواب کم باعث ایجاد اختلال در عملکرد مغز می‌شود. عملکرد ضعیف مغز نیز موجب بروز استرس و اضطراب می‌گردد. بنابراین از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث کاهش استرس شود، داشتن خواب کافی و البته با کیفیت است. بهتر است نوجوان برای داشتن تمرکز و عدم خستگی در طی روز، حداقل در طول شب حدود 8 ساعت بخوابند. 

داشتن فعالیت جسمی

فعالیت‌های جسمی و ورزش کردن، باعث کاهش استرس در سنین مختلف، به ویژه سنین نوجوانی می‌شود. بهتر است نوجوانان روزانه نیم ساعت را به ورزش کردن اختصاص دهند. 

ورزش کردن و فعالیت جسمی، حتی می‌تواند یک پیاده روی کوتاه باشد. به عنوان مثال نوجوانان می‌توانند مسیر مدرسه تا خانه را به جای استفاده از وسایل نقلیه، پیاده‌روی کنند.

داشتن تغذیه و رژیم غذایی سالم

از دیگر مواردی که در جهت کاهش و درمان استرس در نوجوان کاربرد دارد، تغذیه و رژیم غذایی سالم می‌باشد. توصیه می‌شود نوجوانان به جای مصرف غذاهای آماده و فست فودها و یا تنقلات از میوه، سبزی، لبنیات و غذاهای حاوی پروتئین استفاده کنند.

البته لازم است اشاره کنیم که توصیه ما استفاده از یک رژیم غذایی متعادل است و بهتر است نوجوانان پرخوری نکنند. استفاده از مواد غذایی مثل توت، شکلات تلخ، شیر و گوشت بوقلمون می‌تواند در کاهش استرس در نوجوانان موثر باشد.

حمایت والدین از نوجوان

نوجوانی سنین تغییر و تحول است و ممکن است آن‌ها در برابر موضوعات مختلف، نتوانند آنطور که باید تصمیم گیری کنند و با تنش و استرس مواجه شوند. 

در این زمان، حمایت والدین از فرزند نوجوانشان می‌تواند زمینه کاهش استرس را برای او فراهم کند. لازم است والدین همواره به یاد داشته باشند که سرزنش، تحقیر و تنبیه نوجوانان شرایط را هم برای آن‌ها و هم برای فرزندشان سخت‌تر خواهد کرد. بنابراین لازم است همواره حمایتگر و پشتیبان فرزند خود باشند.

تمرکز بر نقاط مثبت

معمولا استرس در نوجوانان سبب می‌شود، آن‌ها بر روی آنچه که ندارند و یا نقاط ضعفشان است، تمرکز کنند. ایجاد نگرش مثبت و تمرکز بر روی نقاط مثبت می‌تواند به نوجوان کمک کند، استرس کم‌تری را متحمل گردد. 

به عنوان والدین می‌توانید به فرزندتان راه‌های تقویت اعتماد به نفس را بیاموزید، تا او در مواجه با سختی‌های زندگی بتواند با تکیه بر نقاط قوت خود، تصمیم‌گیری درست داشته باشد و از استرس‌هایش بکاهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی شغلی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول 

علت استرس در نوجوانان چیست؟

علت استرس در نوجوانان می‌تواند به دلایل مختلف و ناشی از شرایط تحصیلی، زندگی اجتماعی، شرایط مالی، رویدادهای ناگوار، روابط احساسی و عاشقانه، فشار محیط و رقابت های هم‌سن‌ و سالان، تغییرات جسمانی و … باشد. 



:: برچسب‌ها: استرس در نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زندگی در شهری دور از خانواده می‌تواند برای بسیاری از ما تصمیم سختی باشد. شاید آن‌قدر به خانواده وابسته باشیم که حتی به این موضوع فکر هم نکنیم. یا شاید بسیاری از موقعیت‌های خوب زندگی را به این خاطر که نمی‌خواهیم از خانواده دور شویم کنار گذاشته باشیم. با همه این‌ها در زندگی هرکدام از ما ممکن است اتفاقاتی بیفتد که مجبورمان کند از اعضای خانواده دور بشویم. این موقعیت‌ها به همان اندازه که می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت‌مان را فراهم کنند قسمت‌های منفی هم خواهد داشت. برای مثال اگر آمادگی زندگی کردن مستقلانه را نداشته باشید احتمالاً درگیر مشکلات مختلفی ازجمله بیماری‌های روحی خواهید شد. پس قبل از اینکه راجع به جدا شدن از خانواده تصمیم جدی بگیرید بهتر است در مورد آن به‌خوبی فکر کنید. در صورتی با چنین مساله‌ای روبه‌رو هستید خدمات مشاوره خانواده دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید : اختلاف با پدر و مادر

 

منبع : زندگی دور از خانواده بعد ازدواج

زندگی در شهری دور از خانواده| آمادگی‌هایی که باید داشته باشید

1- هدف مشخصی داشته باشید

اگر می‌خواهید در محیطی دور از خانواده خود زندگی کنید داشتن هدف یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. جدا شدن از خانواده برای همه ما تصمیم بسیار سختی است. زندگی کردن بدون آن‌ها به این معناست که شما بخش مهمی از حمایت‌های اطرافیان خود را از دست می‌دهید؛ و این می‌تواند دلیلی برای بسیاری از مشکلات روحی باشد. در چنین شرایطی داشتن هدف و انگیزه یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که به کمک شما می‌آید. اینکه از ابتدا هدف داشته باشید و برای آن مبارزه کنید در شرایطی که از تنهایی و نبود حمایت خانواده خسته می‌شوید به شما کمک خواهد کرد.

2- مهارت‌های فردی

همان‌طور که گفتیم جدا شدن از خانواده به این معناست که شما بخش زیادی از حمایت‌هایی که تا امروز داشته‌اید را از دست خواهید داد. درواقع در شهر یا کشور جدید بیش از هرکس و هر چیز باید روی توانایی‌های خودتان تکیه داشته باشید. به همین خاطر بالا بردن این توانایی‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید پیش از جدا شدن از خانواده انجام دهید. شما به مهارت‌های ساده‌ای مثل انجام دادن کارهای خانه تا توانایی‌های پیچیده‌تری مثل توانایی حل مسئله، مدیریت بحران و تفکر انتقادی نیاز خواهید داشت. پس پیش از آنکه از خانواده خود جدا شوید به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً این توانایی‌ها را در خودتان احساس می‌کنید؟

3- روابط اجتماعی مناسب

هنگامی‌که از محل زندگی خود دور می‌شوید تنهایی یکی از مشکلات جدی است که درگیر آن خواهید شد. به همین خاطر برقراری رابطه اجتماعی مناسب با کسانی که در مقصد جدید شما زندگی می‌کنند بسیار مهم است. برای اینکه احساس تنهایی شما کمتر باشد و راحت‌تر با شرایط جدید کنار بیایید سعی کنید دوستانی در محیط تازه برای خود پیدا کنید و از تجربه آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده کنید.

اگر برای فرار از خانواده تصمیم به رفتن دارید، حتما مقاله فرار دختران از خانه را مطالعه نمایید.

ازدواج و زندگی در شهری دور از خانواده

ازدواج به‌خصوص برای خانم‌ها یکی از شایع‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود محیط زندگی خود را تغییر بدهند. این موضوع گاهی اوقات اضطراب بسیاری را به همراه می‌آورد. ازدواج به‌خودی‌خود تغییر بسیار بزرگی در زندگی ما محسوب می‌شود. به‌خصوص اگر این شرایط همراه با تغییر محل زندگی شما باشد به این معنی است که شما فشار روانی چند برابری را برای خودتان در نظر گرفته‌اید. همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از دختران و پسران یا خانواده آن‌ها با ازدواج و زندگی در شهری دور از خانواده مخالف باشند.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که قرار نیست برای همیشه وابسته به خانواده زندگی کنید؛ همه ما دیر یا زود باید به استقلال از خانه پدری و داشتن یک زندگی مستقل فکر کنیم. به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند که هرگز پیشنهاد ازدواج را تنها به این دلیل که باید از خانواده خود جدا بشوید رد نکنید. بلکه در این شرایط به‌خوبی جنبه‌های مختلف تصمیم‌تان را در نظر بگیرید. اگر احساس می‌کنید که مشکل جدی بر سر راه ازدواج شما وجود ندارد با همسرتان راجع به رفت‌وآمد به خانه پدری و دیدن اعضای خانواده توافق کنید. اگر در این مورد هم با یکدیگر به توافق رسیدید می‌توانید زندگی خود را شروع کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله ازدواج برای فرار از خانواده را نیز بخوانید.

پیامدهای زندگی در شهری دور از خانواده

نتایج مثبت

شاید جدا شدن از خانواده برای شما بسیار سخت باشد یا احساس کنید که هیچ نفعی در این شرایط برایتان وجود ندارد. اما واقعیت این است که زندگی مستقل از خانواده می‌تواند پیامدهای مثبتی هم برای‌تان داشته باشد. برای مثال شما در این شرایط مستقل بودن را یاد می‌گیرید و مهارت‌هایی پیدا می‌کنید که شاید بدون جدا شدن از خانواده هرگز آن‌ها را به دست نمی‌آوردید. آشنا شدن با یک فرهنگ جدید و پیدا کردن دوستان تازه از دیگر توانایی‌هایی است که در این موقعیت به دست می‌آورید.

نتایج منفی

زندگی کردن در یک محیط جدید به همان اندازه که می‌تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد مشکلاتی را هم به همراه خواهد داشت. همان‌طور که گفتیم دور شدن از خانواده و دوستان در اولین قدم احساس تنهایی را در شما ایجاد می‌کند. به‌علاوه در شرایطی که درگیر مشکلات می‌شوید احتمالاً آشنایی وجود ندارند که بتوانید روی کمک آن‌ها حساب کنید. این شرایط می‌تواند هر کسی را به سمت احساس تنهایی و بیماری‌های روحی جدی‌تری مانند افسردگی سوق بدهد. پیشنهاد می‌شود مقاله راه‌های حل اختلافات خانوادگی را مطالعه نمایید.

زندگی در شهری دور از خانواده و اهمیت مشاوره

تا به اینجا نکات مثبت و منفی زندگی کردن دور از خانواده را بررسی کردیم. همان‌طور که می‌بینید زندگی در شرایط جدید می‌تواند باعث رشد و پیشرفت شما باشد. درعین‌حال اگر به‌درستی راجع به آن تصمیم نگرفته باشید ممکن است روزهای سختی را تجربه کنید. به همین خاطر تصمیم‌گیری راجع به اینکه آیا از والدینتان جدا شوید یا نه تصمیم مهمی است که باید به‌خوبی راجع به آن فکر کنید.

کمک گرفتن از یک روانشناس در این شرایط بسیار مفید است. مشاورین با بررسی ویژگی‌های شخصیتی شما، مهارت‌هایی که دارید و همین‌طور شرایط زندگی‌تان کمک خواهند کرد تا بهترین تصمیم را بگیرید. علاوه بر تصمیم‌گیری برای مهاجرت، روانشناسان می‌توانند با آموزش راهکارهای مناسب به شما از اینکه در محیط جدید آسیب ببینید جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

زندگی در شهری دور از خانواده چه مشکلاتی به همراه دارد؟

بسیاری از آن‌هایی که در شهری به دور از خانواده زندگی می‌کنند احساس تنهایی کرده و تصور می‌کنند که تکیه‌گاه‌های زندگی خود را ازدست‌داده‌اند. این شرایط می‌تواند باعث بروز بیماری‌های روحی مختلف مانند افسردگی در فرد بشود.

چطور خودم را راضی کنم که برای ازدواج از خانواده‌ام دور شوم؟

یادتان باشد جریان طبیعی زندگی به این صورت است که همه ما باید دیر یا زود از خانواده اولیه‌مان جدا شویم و مستقلانه به زندگی ادامه بدهیم. به همین خاطر اگر در طرف مقابل مشکل خاصی نمی‌بینید بهتر است صرفاً به دلیل دوری مسافت به او جواب منفی ندهید.



:: برچسب‌ها: زندگی دور از خانواده بعد ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا روش‌های درمان اختلال شخصیت مرزی را می‌شناسید؟ اختلال شخصیت مرزی یکی از انواع اختلالات شخصیت است که افراد مبتلا به آن در مرز روان‌رنجوری و روان‌پریشی قرار گرفته‌اند. این افراد با ویژگی‌هایی همچون عدم ثبات هیجانی، خلقی و رفتاری مشخص می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی افراد مبتلا به این اختلال، این است که در روابط بین فردی خود با دیگران بی‌ثبات هستند. به همین دلیل هم به خود و هم به اطرافیان‌شان آسیب می‌رسانند. با آگاهی از روش‌های درمان اختلال شخصیت مرزی می‌توانید گامی در جهت درمان آن بردارید و کیفیت زندگی‌تان را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله به بررسی روش‌های درمان شخصیت مرزی پرداخته‌ایم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

منبع : درمان شخصیت مرزی

قبل از درمان با شخصیت مرزی آشنا شویم

قبل از اینکه بخواهیم روش‌های درمان اختلال شخصیت مرزی را توضیح دهیم باید بدانید که منظور از این اختلال چیست. افراد مبتلا به این اختلال در مرز بین روان‌رنجوری و روان‌پریشی قرار دارند و مهمترین ویژگی آن‌ها عدم ثبات هیجانی، خلقی و رفتاری است. به عنوان مثال این افراد معمولاً در روابطشان مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. گاهی روابط گرم و صمیمانه‌ای با دوستان خود برقرار کرده و گاهی دیگر همان افراد را به شدت تحقیر می‌کنند یا هیچ علاقه‌ای به ارتباط با آن‌ها ندارند.

علاوه بر بی‌ثباتی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، اقدام مکرر به خودکشی و خشم شدید و رفتارهای جرح خویشتن است. در برخی شرایط این کار را فقط برای جلب توجه و به صورت فریبکارانه و در برخی شرایط دیگر واقعاً این کار را انجام می‌دهند. در نتیجه همانطور که گفته شد مهم‌ترین ویژگی این دسته از افراد بی‌ثباتی است.

علل اختلال شخصیت مرزی

تاکنون علت‌های متفاوتی برای مبتلا شدن به اختلال شخصیت مرزی بیان شده است. برخی از متخصصین به زمینه‌های ژنتیکی و مغزی و برخی دیگر به علل‌ اکتسابی مانند تجارب ناخوشایند در دوران کودکی اشاره می‌کنند. با این حال نظریه‌های جدید روانشناسی و روانپزشکی بر تعامل این دو مسئله تاکید دارند و معتقند که تعامل عوامل ژنتیکی و اکتسابی در مبتلا شدن به این اختلال نقش دارند.

روش‌های درمان اختلال شخصیت مرزی

نتایج مطالعات و پژوهش‌های انجام شده برای درمان اختلال شخصیت مرزی نشان می‌دهد که بهترین روش درمانی، درمان‌های روانشناختی است. به طور کلی از دارو درمانی برای درمان اختلالات شخصیت استفاده نمی‌شود چراکه معمولاً اثربخشی لازم را ندارند. با این حال به دلیل برخی مشکلات افراد مبتلا به شخصیت مرزی، از دارودرمانی هم در کنار درمان‌های روانشناختی استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله به روش‌های درمانی اختلال شخصیت مرزی اشاره می‌شود:

1. رفتار درمانی دیالکتیک (DBT)

بر اساس مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر مشخص شده که جدی‌ترین و موثر‌ترین روش درمانی روانشناختی، رفتار درمانی دیالکتیک است. این روش درمانی به صورت ویژه برای درمان این دسته از افراد طراحی شده و قابلیت اجرا به صورت گروهی و فردی را دارد. به طور کلی مکانیزم اثر رفتار درمانی دیالکتیک مبتنی بر مهارت آموزی است. به عنوان مثال به فرد مبتلا می‌آموزد که چگونه احساسات و هیجاناتش را کنترل و مدیریت کرده، اضطراب و پریشانی‌های روانی‌اش را تعدیل کند و روابط میان‌فردی‌اش را بهبود بخشد.

2. درمان اختلال شخصیت مرزی | طرحواره درمانی یا اسکیما تراپی

یکی دیگر از روش‌های مداخلات روانشناختی طرحواره درمانی یا اسکیماتراپی است. به طور کلی طرحواره به عنوان یک ساختار و چارچوب تعریف می‌شود. در طرحواره درمانی نیازهای ناخوشایند افراد که منجر به بروز و شکل‌گیری الگو‌های منفی تفکر و هیجان در زندگی، روابط میان فردی، باورها و اعتقادات و… می‌شود، شناسایی و مدیریت می‌گردند.

طرحواره درمانگران معتقدند که افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی حالت‌های هیجانی و احساسی را همانند کودکان تجربه می‌کنند و چهار حالت از ذهنیت طرحواره‌ای مطرح می‌شود که شامل ذهنیت کودک رها شده، ذهنیت کودک تکانشی و عصبانی، ذهنیت والد تنبیه‌گر و ذهنیت محافظ بی‌تفاوت می‌باشد.

3. دارو درمانی

همانطور که گفته شد دارو درمانی خط اول درمان اختلال شخصیت مرزی نیست. به طور کلی هیچ داروی اختصاصی برای درمان این اختلال وجود ندارد. اما گاهی برای کنترل کردن سایر علائمی که افراد مبتلا به این اختلال شخصیت به آن دچار می‌شوند مانند افسردگی، اضطراب، حالت‌های تغییر خلق و… از درمان دارویی استفاده می‌شود.

4. درمان اختلال شخصیت مرزی | هنر درمانی

در سال‌های اخیر هنردرمانی به عنوان یک روش مکمل در کنار سایر روش‌های درمانی مطرح شده است. به طور کلی می‌توان به هنر درمانی، حرکات رقص و موزون، تئاتر درمانی و موزیک درمانی اشاره کرد. این جلسات معمولاً به صورت هفتگی و گروهی برگزار می‌شوند که حداکثر در هر جلسه 2 ساعت طول می‌کشد. در مجموع این دسته از درمان‌ها برای افراد مبتلا به طیف خفیف اختلال شخصیت مرزی مناسب است و برای افراد با علائم شدید موثر واقع نمی‌شود.پ

سوالات متداول

_آیا تحریک مغزی و شوک الکترونیکی برای درمان اختلال شخصیت مرزی کاربرد دارد؟

به طور کلی درمان‌های دارویی، شوک الکترونیکی، تحریک مغزی و سایر درمان‌هایی از این قبیل برای افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی کاربرد ندارد. در واقع همانطور که گفته شد این درمان‌ها رو‌ش‌های انتخابی برای درمان این اختلال شخصیت نیستند. اما گاهی می‌توان برای برطرف کردن سایر علائم غیر اختصاصی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی از آن استفاده کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات شخصیت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: درمان شخصیت مرزی ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا راه‌های جلوگیری از خیانت همسر را می‌شناسید؟ معمولا رابطه‌های عاشقانه با گذشت زمان سرد می‌شوند و از آن گرمای اولیه رابطه چیزی جز یکنواختی و تکرار باقی نمی‌ماند. این زوجین هستند که باید بتوانند رابطه خود را احیا کرده و زندگی مشترکشان را به خوبی پیش ببرند. اما در غیر این صورت ممکن است زمینه خیانت زن و شوهر به یکدیگر فراهم شود. بسیاری از زوجین زمانی به خود می‌آیند که متوجه خیانت همسرشان شده‌اند و زندگی مشترک را تمام شده در می‌یابند. در حالی که زوجین موفق از ابتدا به دنبال راه‌های پیشگیری از خیانت همسر هستند و با کمک یک روانشناس، رابطه خود را به درستی و با اطمینان خاطر پیش می‌برند. 

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی  
 
 

تشخیص خیانتکار بودن فرد قبل از ازدواج

تشخیص خیانت قبل از برقراری رابطه اولین گام جهت پیشگیری از خیانت است. مشاوره پیش از ازدواج از این نظر ضروری است که تشخیص این چنین معضلات را برای شما راحت‌تر می‌کند اما به طور کلی باید بدانید که ازدواج با این افراد ریسک خیانت در رابطه شما را بالا می‌برد:

_افرادی که خانواده‌های از هم گسیخته دارند و خیانت در قبلا خانواده آن‎ها رخ داده و عادی شده است.

_افراد تنوع طلب که قبل از ازدواج شریک‌های متعدد عاطفی و جنسی داشته‌اند.

_افراد رفیق باز که دوستان ناسالمی دارند و به راحتی تحت تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرند.

_افراد خودخواه که به هر قیمتی به دنبال رفع نیازهای عاطفی، جنسی و مالی خود هستند.

_افرادی که فیلم های مستهجن زیاد می‌بینند و اعتیاد به خودارضایی دارند.

(مقاله راه های کشف خیانت همسر خوانده شود.)

علت یابی اولین قدم جلوگیری

اولین قدم در پیشگیری از خیانت همسر این است که دلیل آن را شناسایی کنید، برای درک بهتر پیامدهای خیانت همسر کلیک کنید. دلایل عمده خیانت موارد زیر هستند:

1. برآورده نشدن نیازهای جنسی و عاطفی در رابطه مشروع خود، یا نیاز کاذب به داشتن چندین شریک همزمان

 2. داشتن فرصت و شرایط خیانت، داشتن شغل‌هایی که نیاز به دوره‌های طولانی دور ماندن از خانه دارند.

3. یکنواختی و روزمرگی رابطه و تکراری شدن زوجین برای هم

4. اعتماد به نفس پایین و مشکلات روانی به دلیل مورد آسیب قرار گرفتن در کودکی

5. انتقام از همسر به دلیل خیانت او

6. عادی دانستن خیانت و سابقه خیانت قبلی

7. مشکلات مالی

 

9 راه برای جلوگیری از خیانت

با به کار گیری برخی اصول و راهکارها، می‌توانید از خیانت همسر خود پیشگیری کنید. این راهکارها عبارتند از:

1.خط قرمزها را مشخص کنید

بهتر است این کار را در همان ابتدای رابطه انجام دهید، با همسر خود به صورت روشن و واضح صحبت کرده و بگویید که انتظار دارید شریکتان چه حد و مرزی با جنس مخالف داشته باشد. با او به تفاهم برسید ولی این کار را به صورت دستوری انجام ندهید که زمینه دروغ گفتن او را فراهم می‌کنید.

2. جلوگیری از خیانت | خودتان را دوست داشته باشید

اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید، هیچ کس دیگری این کار را برای شما نخواهد کرد. مثل یک فرد وابسته که اگر یک روز از شریک خود محبت نبینند افسرده می‌شود، نباشید. همیشه در رابطه تعادل حرف اول را می‌زند. قرار نیست چون شما فرد مقابل خود را دوست دارید، انقدر فداکاری کنید و تا خدی به او وابسته شوید که خودتان آسیب ببینید.

3. بهترین باشید

یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از خیانت همسر این است که در زمینه اندام، رسیدگی به خود و مرتب بودن، انجام مسائل جنسی، آشپزی، وقت گذرانی و… خود را تقویت کنید. با بهتر شدن می‌توانید از خیانت همسرتان پیشگیری نمایید. 

4. محرم راز همسر خود باشید

این امر میسر نمی‌شود جز با این که بدون قضاوت سر صحبت‌های او بشینید. از هر حرف او برافروخته نشوید، لازم نیست همیشه قهر کنید یا سر او عصبانی شوید. فقط باید شنونده خوبی باشید و به تمام حرف هایش گوش دهید. از همسرتان بخواهید توقعات و نقاط ضعف و قوت رابطه‌تان را بنویسد شما نیز همین کار را بکنید. شنوده بودن یکی از رازهای مهم در جلوگیری از خیانت می باشد.

5. جلوگیری از خیانت | نیاز های او را برآورده کنید

بعد از این که شنونده خوبی بودید، می ‌توانید از نیازهای همسر خود سر در بیاورید. باید بدانید نیاز انسان‌ها فقط به خواب و خوراک و مسائل جنسی محدود نمی‌شود. انسان‌ها نیاز به دریافت حس ارزشمندی و محبت دارند، به اینکه مردانگی یا زنانگی آن ها تشویق شود، نیاز به زیبایی و همراهی و هزاران نیاز دیگر…

به خواسته‌های همسرتان توجه کرده و آن‌ها را برآورده کنید. حتی اگر به نطر شما خیلی جدی نمی‌آیند؛ مثلا ممکن است مردی فکر کند همین که نیاز مالی زن را برآورده کند کافی است و از نیازهای عاطفی همسر خود غافل بماند.

6. فعالیت‌های مشترک و جدید انجام دهید 

از دیگر راه‌های پیشگیری از خیانت همسر این است که با هم به تفریح و فعالیت بپردازید. ابتدا در زمینه‌هایی که همسرتان دوست دارد با او همراه شوید، مثلا با هم آشپزی کرده یا بازی فوتبال تیم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید. به تدریج می‌توانید تفریحات مشترکی با یکدیگر ایجاد نمایید. رستوران‌های جدید بروید با هم فیلم ببینید، روش‌های جدیدی را برای رابطه جنسی‌تان امتحان کنید، مسافرت بروید و هرطوری شده زندگی خود را از یک نواختی در بیاورید.

7. به مشاور خانواده مراجعه کنید

گاهی انقدر دعواها و بحث‌های حل نشده روی هم تلنبار می‌شوند که نیاز به یک گردگیری حسابی پیدا می‌کنند. این کار را به یک فرد حرفه‌ای در زمینه زوج و خانواده بگذارید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا رابطه خود را تقویت نمایید. برای کسب اطلاع در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

8. جلوگیری از خیانت | احساسات و رفتارهای منفی

اگر او را مدام برای چیزهای کوچک یا اشتباهی که قبلا انجام داده مورد سرزنش قرار دهید، اگر مدام به اطرافیان او و حتی مادر و خواهر حسادت کنید، اگر با همسرتان مثل یک نوجوان که نیازمند کنترل رفتار کنید، مطمئن باشید او را از خانه فراری خواهید داد.

9. خیانت نکنید !

نکته آخر اینکه خودتان هرگز به همسر خود خیانت نکنید. بسیاری از افراد با خود فکر می‌کنند همیشه به رابطه متعهد هستند اما اگر با توجه زیاد به فرزندتان، وقت گذاشت زیادی برای کارتان و امور دیگر از همسر خود غافل بمانید، زمینه حسادت و انتقام را برایش مهیا می‌سازید. با کمک گرفتن از یک روانشناس رابطه خود را مجددا احیا کرده و از هرگونه خیانت و روابط زناشویی پیشگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید.  شما در هر جایی که هستید برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت و نحوه جلوگیری از خیانت می توانید با متخصصان ذهن نو تماس بگیرید. 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: جلوگیری از خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بخشیدن همسر برای بعضی‌ها کار بسیار سختی است. هنگامی‌که رفتارهای یک نفر ناراحت‌مان کرده بخشیدن او غیرممکن به نظر می‌رسد. بااین‌حال همه ما این را می‌دانیم که زندگی مشترک بدون بخشیدن اشتباهات یکدیگر ادامه پیدا نمی‌کند. همه زوجین دیر یا زود درگیر اختلاف و دعوا می‌شوند؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که چطور اختلافات را حل می‌کنیم؟ بخش مهمی از حل کردن اختلافات و از سر گرفتن زندگی به این بستگی دارد که بتوانید همسرتان را ببخشید. بنابراین بخشیدن نوعی مهارت محسوب می‌شود که به رابطه شما با همسرتان کمک زیادی می‌کند در ادامه اهمیت بخشیدن همسر و راه های انجام این کار را شرح داده‌ایم. در صورتی که موانعی وجود دارد که مانع از حل مساله می‌شود، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

 منبع : بخشیدن همسر چقدر می تواند سخت باشد

چرا باید همسرم را ببخشم؟

احتمالاً اولین سؤال شما این است که اصلاً چرا باید همسرم را ببخشم؟ طبیعتاً بخشیدن کسی که ناراحت‌مان کرده کار آسانی نیست. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم شما برای ادامه دادن زندگی مشترک خود ناچار به بخشیدن اشتباهات همسر خود هستید. بخشیدن همسر علاوه بر این دلایل و مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

بخشیدن را به یک اصل در زندگی به همسر تان تبدیل کنید

همه ما گاهی در زندگی اشتباه می‌کنیم؛ و نیاز داریم از طرف کسانی که دوستشان داریم بخشیده شویم؛ وقتی همیشه در مقابل اشتباهات همسرتان سخت‌گیرانه برخورد کرده باشید نمی‌توانید از او انتظار محبت و بخشش داشته باشید. به همین خاطر روانشناسان خانواده معمولاً توصیه می‌کنند با بخشیدن طرف مقابل‌تان این رفتار را به او نیز یاد بدهید. وقتی از اشتباهات دیگری می‌گذرید بخشش را به‌عنوان یک اصل در رابطه خود جا خواهید انداخت. پس یکی از مزایای بخشش این است که وقتی شما هم اشتباه کردید می‌توانید روی بخشش همسرتان حساب باز کنید.

یاد دادن بخشش به کودکان

فرزندان شما بیش از هر چیز از رفتارهای‌تان یاد می‌گیرند. به همین خاطر اگر صاحب فرزند هستید در رابطه خود با همسرتان به این موضوع دقت کنید که کودکان همیشه با دقت در حال بررسی رفتار شما هستند. اگر آن‌ها پرخاش و سختگیری را در رفتار شما ببینند احتمالاً در آینده یا حتی از همین سنین درست مثل شما با اطرافیان برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید : آشتی با همسر

 

راهکارهایی برای بخشیدن همسر

بگذارید شرایط کمی آرام‌تر شود

بخشیدن همسر موضوعی است که نیاز به گذشت زمان دارد. به همین خاطر از خودتان انتظار نداشته باشید که اندکی پس از اختلاف و دعوا بتوانید او را ببخشید. بهترین راهکار این است که مدتی به خود و همسرتان زمان بدهید. روانشناسان توصیه می‌کنند در این شرایط سعی کنید احساسات منفی خود را کاهش دهید. برای این کار ببینید معمولاً چه چیزهایی شما را آرام می‌کنند. برای مثال شاید صحبت کردن با یک دوست یا گوش دادن به موسیقی ناراحتی شما را کمتر بکند. پس بهتر است برای این کارها وقت بگذارید. هنگامی‌که حالتان بهتر شد به بخشیدن همسر یا صحبت کردن با او فکر کنید. برای آشنایی با نحوه برخورد در حین دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

دلایل اختلاف و سهم هرکدام‌تان را مشخص کنید

برای اینکه بتوانید همسرتان را ببخشید باید تصویر واقع‌بینانه‌ای از شرایط به دست آورید. سعی کنید با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که دلیل اختلاف شما چیست؟ آیا واقعاً همه تقصیرات به عهده همسرتان است؟ آیا شما هیچ نقشی در به وجود آمدن این اختلاف نداشته‌اید؟ وقتی بتوانید سهم هرکدامتان را از اختلاف پیش‌آمده مشخص کنید و متوجه تقصیرات خودتان هم بشوید بهتر خواهید توانست همسرتان را ببخشید. اما نکته اینجاست که برای انجام این تمرین باید منصفانه و بدون جانب‌داری به شرایط نگاه کنید. در غیر این صورت همسرتان را مقصر همه‌چیز خواهید دانست.

برای بخشیدن دنیا را از دریچه دید همسر تان ببینید

سعی کنید از زاویه دید همسرتان به شرایط پیش‌آمده نگاه کنید؛ ببینید همسرتان از شرایط موجود چه احساسی دارد؟ یا چه موضوعاتی باعث ناراحتی او شده که این اختلاف را میان شما ایجاد کرده است؟ یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بخشیدن دیگران به شما کمک می‌کند این است که متوجه احساسات آن‌ها بشوید. از این طریق شما بهتر متوجه شرایط می‌شوید و می‌توانید آن را تحت کنترل داشته باشید.

اولویت خود را در زندگی مشخص کنید

مشاورین خانواده معتقدند که زندگی مشترک توانایی‌های خاصی را لازم دارد. یکی از این توانایی‌ها این است که نسبت به رفتارهای همسرتان گذشت داشته باشید و بتوانید برای ادامه یافتن زندگی مشترک خود بعضی مسائل کم‌اهمیت‌تر را کنار بگذارید. به همین خاطر یکی از راهکارهایی که خیلی می‌تواند به شما کمک کند این است که اولویت‌های خود را مشخص کنید.

به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا می‌خواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید یا صرفاً به دنبال این هستید که در رقابت با همسرتان پیروز شوید؟ با مشخص کردن اولویت‌ها و اهداف اصلی تا حد زیادی شرایط برای خودتان هم مشخص می‌شود.

برای بخشیدن همسر راجع به ناراحتی‌هایتان صحبت کنید

بسیاری از خانم‌ها یا آقایان از این گلایه دارند که همسرشان علی‌رغم ناراحتی آن‌ها به رفتار اشتباهش ادامه می‌دهد. این کار ظرفیت شما را برای بخشیدن همسر تا حد زیادی پایین می‌آورد. اما بسیاری از مواقع وقتی در زندگی این زوج‌ها دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم که آن‌ها راجع به ناراحتی خود با همسرشان صحبت نمی‌کنند یا حداقل روش‌های صحیح صحبت کردن را بلد نیستند. یادتان باشد صحبت کردن اولین و بهترین راهکار برای حل اختلافات است. با همسرتان راجع به چیزی که شما را ناراحت کرده و احساسی که از آن دارید صحبت کنید و با کمک یکدیگر به یک نتیجه مناسب برسید.

 

بخشیدن همسر و اهمیت مشاوره

اختلاف در زندگی زناشویی چیزی نیست که بتوانید از آن جلوگیری کنید. اختلافات همیشه در زندگی ما هستند. اما آنچه اهمیت دارد این است که چطور از پس مدیریت شرایط بربیاییم. بخشیدن همسر یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مسئله است. برای همه ما سخت خواهد بود که وقتی ناراحت هستیم به جای اینکه دیگران با ما همدلی داشته باشند مجبور بشویم آن‌ها را ببخشیم یا جوری وانمود کنیم که انگار هیچ مشکلی پیش نیامده است.

به میزانی که ناراحتی شما از همسرتان بر سر موضوع جدی‌تری باشد یا رفتارهای نامناسب او برای مدت بیشتری طول بکشد بخشیدن همسر کار سخت‌تری خواهد شد. در این شرایط شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. ازجمله اقدامات مشاورین در این شرایط عبارت است از:

آیا مشکل شما قابل‌حل است؟

اولین سؤالی که باید به آن جواب داد این است که اختلاف میان شما و همسرتان چیست؟ و آیا این اختلاف قابل‌حل است؟ برای مثال گاهی اوقات مشخص می‌شود که مشکلات رفتاری همسر شما ناشی از یک بیماری روانی به‌خصوص اختلالات شخصیت هستند. در این شرایط شما باید بپذیرید که رفتار همسرتان هرگز تغییر نمی‌کند. و طبیعتاً باید تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید با این شرایط کنار بیایید و یا باید تصمیم دیگری برای رابطه‌تان بگیرید؟ برای آشنایی با نحوه جلوگیر از اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

راهکارهایی برای کاهش اختلافات

اصلی‌ترین اقدام روانشناسان این است که به شما کمک کنند اختلاف‌هایی که با همسرتان دارید را برطرف کنید و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کنید. درواقع روانشناسان روش‌هایی را برای داشتن رابطه باکیفیت، حل مسئله صحیح و مدیریت هیجان‌ها به شما آموزش می‌دهند.

درمان آسیب‌های خانواده

اختلاف و دعوا همیشه آسیب‌هایی را به دنبال دارد. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین نکاتی که یک روانشناس باید در نظر داشته باشد این است که بتواند اختلافاتی که میان شما و همسرتان پیش آمده را شناسایی کند و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ای داشته باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه صمیمیت بین خواهر و برادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم همسرم را ببخشم؟

سعی کنید دنیا را از دریچه دید همسرتان نگاه کنید و به او نیز برای شرایط پیش‌آمده حق بدهید. یکی از بهترین راهکارها این است که با همسرتان صحبت کنید و با کمک یکدیگر به یک راه‌حل مناسب برسید.

بخشیدن همسر چه اهمیتی دارد؟

شما با بخشیدن همسرتان در درجه اول گذشت و محبت را به فرزندانتان یاد می‌دهید. علاوه بر این همسرتان نیز یاد می‌گیرد که در شرایط مشابه شما را ببخشد و از این راه زندگی باکیفیت‌تری خواهید داشت.



:: برچسب‌ها: بخشیدن همسر چقدر می تواند سخت باشد ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نالتروکسان نوعی دارو است که در ترک اعتیاد به مواد مخدر یا همان مواد افیونی نظیر تریاک و هروئین به کار می‌رود. این دارو هم چنین در درمان الکلیسم نیز کاربرد دارد. در حقیقت تجویز نالتروکسان برای بیمارانی که درگیر اعتیاد به الکل هستند، کمک می‌کند تا وسوسه و تمایل کم‌تری را نسبت به مصرف مجدد آن در ذهن خود تجربه کنند و به این ترتیب بتوانند با سهولت بیشتری نوشیدن الکل را متوقف سازند. ما در ادامه این مقاله در مورد موارد مصرف، عوارض و اثرات این دارو توضیحات بیشتری ارائه کرده‌ایم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع : نالتروکسان

نالتروکسان چیست و در چه مواردی به کار می رود؟

نالتروکسان دارویی است که به عنوان آنتاگونیست گیرنده‌های اپیوئیدی شناخته می‌شود. در حقیقت نالتروکسان اثرات مواد افیونی نظیر تریاک، شیره، سوخته و هروئین را مهار کرده  و علائمی نظیر تسکین درد یا حالات سرخوشی ناشی از مصرف این مواد را از بین می‌برد. از این دارو پس از سپری شدن دوره‌های سم زدایی مواد مخدر، برای پیشگیری از عود مجدد اعتیاد استفاده می‌شود. چرا که نالتروکسان احساس نیاز یا همان وسوسه مصرف مجدد مواد را کاهش داده و باعث می‌شود افراد در حال ترک بتوانند دوره‌های پرهیز خود را با موفقیت بیشتری سپری کنند.

این دارو هم چنین در درمان الکلیسم نیز استفاده می‌شود. چرا که می‌تواند احساس فشار و اجبار برای نوشیدن الکل را در افراد کاهش داده و در حقیقت به رفع وابستگی روانی به این ماده کمک نماید. در نتیجه نالتروکسان به افراد مبتلا به الکلیسم کمک می‌کند تا بتوانند مصرف الکل خود را کاهش دهند و یا با سهولت بیشتری به طور کل آن را متوقف سازند. با این حال مصرف این دارو پس از نوشیدن الکل کمکی به رفع حالات مستی و عوارض ناشی از الکل نمی‌کند. برای آشنایی بیشتر با سایر داروهای ترک اعتیاد کلیک کنید.

اشکال دارویی نالتروکسان

این دارو در دو شکل قرص و آمپول‌های عضلانی برای افراد تجویز می‌شود. دوره درمان با قرص‌های نالتروکسان معمولا 12 هفته است و افراد باید روزانه 50 میلی گرم از این دارو را مصرف نمایند. اما شکل تزریق آن معمولا هر یک ماه یک بار در دوز 380 میلی گرم برای بیماران تجویز می‌شود.  با این حال توجه داشته باشید که نوع انتخاب شکل دارو و دوز آن همگی باید با بررسی کامل پزشکی و تحت نظر متخصص صورت بگیرد.

نحوه مصرف نالتروکسان

این دارو حتما باید مطابق با دستور پزشک و در مدت زمان مشخص شده از جانب او مصرف شود. در نتیجه هرگز آن را در مقادیری کم‌تر یا بیشتر از آنچه برایتان تجویز شده مصرف نکنید. هم چنین رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا در ارتباط با این دارو مشکلات کم‌تری را تجربه نمایید:

– در کنار مصرف قرص نالتروکسان در هر وعده یک لیوان کامل آب بنوشید.

– اگر این دارو معده شما را اذیت می‌کند بهتر است همراه با غذا آن را میل نمایید.

– برای این که بیشترین نتایج درمانی را بگیرید آن را به طور منظم مصرف کنید.

– نالتروکسان را در دمای اتاق و به دور از گرما و رطوبت نگه دارید. 

عوارض جانبی

همه افرادی که نالتروکسان مصرف می‌کنند دچار عوارض جانبی جدی و خاصی نمی‌شوند. با این حال مواردی نظیر حالت تهوع، سردرد، سرگیجه، احساس خستگی و مشکلات خواب ممکن است برای برخی افراد اتفاق بیافتند. هم چنین درصد کمی از افراد ممکن است علائم مرتبط با سندروم محرومیت از مواد نظیر دردهای شکمی، احساس بی قراری، دردهای عضلانی- مفصلی و آبریزش بینی را نیز تجربه کنند. اگر این علائم در طول زمان بدتر شده یا به طور پایداری تجربه شوند حتما باید در مورد آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

توجه داشته باشید که این دارو را هرگز در مقادیری بیشتر از آنچه که پزشک تجویز کرده مصرف نکنید. این کار می‌تواند سندروم محرومیت مواد را با شدت بسیار بیشتری رقم بزند و علاوه بر این ریسک ابتلا به مشکلات کبدی را نیز افزایش دهد.

تداخلات دارویی مرتبط با مصرف نالتروکسان

مصرف هم زمان برخی داروها با نالتروکسان می‌تواند نوع عملکرد آن را در بدن تغییر داده و یا منجر به تجربه عوارض جانبی بسیار شدید شود. از جمله داروهایی که نباید در کنار نالتروکسان مصرف شوند باید به دکسترومتورفان، داروهای ضد اسهال نظیر دیفنوکسیلات، دیسولفیرام، داروهای ضد سرفه نظیر هیدروکدون و کدئین، تیوریدازین و انواع مسکن‌ها اشاره کرد.

موارد منع مصرف

استفاده از نالتروکسان در برخی شرایط جسمانی یا موقعیت‌های پزشکی ممنوعیت مصرف داشته و می‌تواند عوارض خطرناکی را به همراه بیاورد. از جمله مهم‌ترین شرایطی که برای نالتروکسان ممنوعیت مصرف دارند باید به موارد زیر اشاره کرد:

– اگر هنوز مواد مخدر را کنار نگذاشته‌اید و دوره سم زدایی را آغاز نکرده‌اید.

– اگر دچار علائم ناگهانی یا شدید محرومیت از مواد هستید.

– اگر بدنتان نسبت به این دارو واکنش‌های آلرژیک نظیر التهاب و خارش پوستی نشان می‌دهد.

– اگر در 10 روز گذشته هرگونه ماده مخدر افیونی نظیر فنتانیل، ویکدین و اکسی‌کنتین مصرف کرده‌اید.

– اگر در دو هفته اخیر تحت درمان با داروهای نگه دارنده نظیر متادون یا بوپرنورفین قرار داشته‌اید.

علاوه بر این‌ها اگر دچار بیماری کبدی یا  کلیوی هستید و یا مشکلات مرتبط با انعقاد خون نظیر هموفیلیا را تجربه می‌کنید حتما پیش از شروع مصرف نالتروکسان وضعیت خود را با پزشک در میان بگذارید.

مصرف نالتروکسان در بارداری

عوارض نالتروکسان بر جنین هنوز به طور قطعی شناخته نشده است. با این حال احتمال اینکه این دارو بتواند به فرزند شما آسیب برساند وجود دارد. لازم است تصمیم گیری در مورد استفاده از این دارو در دوران بارداری را به عهده پزشک بگذارید. متخصص با بررسی منافع و ضررهای احتمالی در نهایت در مورد مصرف یا کنار گذاشتن نالتروکسان راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا نالتروکسان می‌تواند درمان قطعی برای الکلیسم باشد؟

این دارو یکی از چند فرایند لازم برای درمان است و همه آن نیست. در نتیجه برای ترک الکل نباید تنها به آن اکتفا کنید. برای ترک الکل، متخصص برنامه درمانی جامعی شامل دارو درمانی و روان درمانی را در اختیارتان قرار می‌دهد که برای موفقیت باید تمامی مراحل آن را پشت سر بگذارید و تنها به یک جنبه اکتفا نکنید.

آیا مصرف این دارو در دوران شیردهی برای نوزاد خطرناک است؟

بله، این دارو در خون شما جریان پیدا کرده و می‌تواند وارد شیرتان شود. در نتیجه بر مغز و بدن نوزاد نیز اثر می‌گذارد. از همین رو در حین مصرف آن نباید به فرزند خود شیر بدهید. برای اطلاع از راهکارهای جایگزین و مدیریت شرایط حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.



:: برچسب‌ها: نالتروکسان ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی گرگان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی گرگان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

منبع : مشاوره روانشناسی در گرگان

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی گرگان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی گرگان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی گرگان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی گرگان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی گرگان | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی گرگان

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی بینش _ گرگان، خيابان وليعصر، پاساژ صدرا، طبقه اول – واحد ۱۰۹

3- مرکز مشاوره روانشناسی راستین _  گرگان، پارس، ابتدای مرداد مرکزی، مجتمع مرداد، ط۲-واحد۷

4- مرکز مشاوره روانشناسی آرام _ گرگان، خیابان ولیعصر، نبش عدالت ۲۲، مجتمع مروارید، طبقه ۷ – واحد ۲

5- مرکز مشاوره روانشناسی باران _ گرگان، عدالت ۸، مجتمع ۱۱۱، طبقه۲٫

6- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن زیبا _ گرگان، خیابان ولیعصر، عدالت 22، ساختمان مینا، طبقه 4 – واحد 17

7- دانشکده پزشکی گرگان _ گرگان، ابتدای جاده شصت کلا، مجموعه آموزش عالی شادروان فلسفی

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی در گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وابستگی مرد به خانواده یکی از آن موضوعاتی است که تقریباً هیچ زنی تحمل نخواهد کرد. همه ما از مرد زندگی‌مان انتظار داریم که بتواند با اراده و استقلال زندگی‌اش را راه ببرد. اما متأسفانه مردانی هستند که هرچقدر هم بزرگ بشوند باز قادر نخواهند بود بدون دخالت خانواده زندگی‌شان را به جلو ببرند. این شرایط می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری روی زندگی مشترک شما داشته باشد. در حقیقت مردان وابسته این پیام را به همسر خود منتقل می‌کنند که قابل‌اتکا نیستند. این موضوع تأثیر بسیاری روی کیفیت زندگی مشترک شما خواهد داشت. اگر همسرتان دائماً مسائل زندگی را برای خانواده‌اش بیان می‌کند به معنای این است که استقلال شما را نادیده می‌گیرد. این شرایط گاهی اوقات برای خانم‌ها غیرقابل‌تحمل می‌شود. اگر شما هم در چنین وضعیتی گرفتار شده‌اید شاید بهتر باشد با همسرتان صحبت کنید و یا مشاوره خانواده برای تغییر شرایط دریافت کنید.

منبع : وابستگی مرد به خانواده

بررسی وابستگی مرد به خانواده قبل ازدواج

زندگی با مردی که به خانواده خود وابسته است بسیار سخت خواهد بود. این زندگی‌ها معمولاً خیلی زود نشاط و پویایی خود را از دست می‌دهند. در شرایطی که خانواده همسرتان نیز دخالت کردن در زندگی شما را حق خود بدانند حتی ممکن است تا آستانه جدایی پیش بروید. به همین خاطر می‌بایست دوره آشنایی پیش از ازدواج را جدی بگیرید. به خاطر داشته باشید که این زمان به شما داده شده است تا به شناخت مناسبی از یکدیگر برسید.

اما نکته این است که بسیاری از مواقع خانم‌ها نمی‌دانند چطور باید وابستگی مرد به خانواده را تشخیص بدهند. یکی از نکاتی که بسیار کمک‌کننده خواهد بود این است که از مشاوره‌های پیش از ازدواج استفاده کنید. روانشناسان خانواده در این جلسات با بررسی شخصیت شما و طرف مقابل به‌خوبی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. علاوه بر این از نشانه‌های دیگر وابستگی در آقایان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • قبل از هر تصمیمی باید با خانواده مشورت کنند.
  • همه‌چیز را برای خانواده توضیح می‌دهند.
  • نمی‌توانند با خانواده مخالفت کنند.
  • در اکثر خاطرات آن‌ها ردپایی از والدین می‌بینید.
  • معمولاً در انتخاب رشته تحصیلی یا شغل هم به نظر خانواده گوش کرده‌اند.

دلایل وابستگی مرد به خانواده

پسر وابسته به مادر یا خانواده

شخصیت وابسته همان‌طور که از نام آن پیداست برای کسانی به کار می‌رود که در تمامی جنبه‌های زندگی خود به دیگران وابسته هستند. آن‌ها معمولاً یک فرد را به‌عنوان نقطه اتکا زندگی انتخاب می‌کنند؛ و بدون اجازه او کوچک‌ترین کاری نخواهند کرد. یکی از نشانه‌های این افراد این است که به‌شدت از اینکه دیگران آن‌ها را رها کنند یا از دستشان ناراحت بشوند می‌ترسند.

وابستگی مرد به خانواده به دلیل مشکل در اعتمادبه‌نفس

یکی از دلایل وابستگی مرد به خانواده این است که آن‌ها اعتمادبه‌نفس کافی برای تصمیم‌گیری مستقلانه را ندارند. بسیاری از مواقع این مشکل به دلیل تربیت اشتباه در خانواده ایجاد می‌شود. خانواده‌هایی که به فرزندشان اجازه نمی‌دهند کارهایش را به‌تنهایی انجام دهد پرورش اعتمادبه‌نفس را در او کور می‌کنند. و به‌جای آن این باور را در او ایجاد می‌کنند که باید برای همه کارهایش از کمک والدین استفاده کند.

ترس از طرد شدن

بسیاری از آقایان یا حتی خانم‌ها درگیر این تصور اشتباه هستند که اگر به خواسته‌های پدر یا مادر خود توجه نکنند آن‌ها ناراحت می‌شوند و او را طرد می‌کنند. اگرچه بسیاری از مواقع رفتار والدین است که باعث بروز این شرایط می‌شود بااین‌حال کسانی که چنین ترس‌هایی ندارند معمولاً برخوردهای سالم‌تری در برابر درخواست‌های والدین نشان می‌دهند. ترس از اینکه والدین از دست فرزندشان ناراحت شوند یا او را طرد کنند و همین‌طور عذاب وجدانی که به دنبال این موضوع برای فرد پیش می‌آید از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث وابستگی به اعضای خانواده می‌شوند.

راهکارهایی برای کاهش وابستگی مرد به خانواده

با همسرتان صحبت کنید

وقتی موضوعی شما را ناراحت می‌کند اولین قدم این است که با همسرتان راجع به آن صحبت کنید. در یک فضای آرام و دوستانه راجع به احساسات خود و هر چیزی که شما را ناراحت کرده با همسرتان صحبت کنید. اما دقت داشته باشید که در حرف‌هایتان هرگز نباید به خانواده او توهین کنید یا به شکلی واکنش نشان دهید که همسرتان احساس کند شما می‌خواهید در برابر خانواده او بایستید. سعی کنید صحبت‌های‌تان را با همدلی شروع کنید و به همسرتان نشان بدهید که متوجه احساسات او هستید. پس‌ازآن می‌توانید از احساسات خودتان نیز صحبت کنید.

هرگز همسرتان را تحقیر نکنید

یکی از اشتباهات بسیار رایج در میان خانم‌ها این است که اگر همسرشان به خانواده خود وابسته باشد او را تحقیر می‌کنند. یادتان باشد تحقیر و سرزنش تنها باعث می‌شود که همسرتان از شما دلگیر شود و اتفاقاً بیش از قبل به سراغ خانواده خود برود. به‌علاوه هرکدام از ما در زندگی‌مان نقطه‌ضعف‌هایی داریم که حداقل از همسرمان توقع داریم آن‌ها را بپوشاند. به همین خاطر بهتر است هرگز به سمت تحقیر کردن همسرتان حرکت نکنید. برای آشنایی با روش‌های مناسب رفتار با همسر کلیک کنید.

ترس‌های همسرتان را شناسایی کنید

همان‌طور که گفتیم وابسته بودن مردان به خانواده دلایل مختلفی دارد. ازجمله آن‌ها کمبود اعتمادبه‌نفس و یا ترس از طرد شدن هستند. اگر می‌خواهید وابستگی همسرتان را به خانواده کم کنید باید بتوانید دلیل وابستگی را پیدا کرده و آن را از بین ببرید. بسیاری از مواقع بهترین راهکار این است که از مسائل کوچک شروع کنید. از همسرتان بخواهید که این یک‌بار راجع به موضوعی که پیش آمده با خانواده‌اش صحبتی نکند و خودتان برای این شرایط تصمیم بگیرید. این کار به‌مرورزمان باعث می‌شود اضطراب همسرتان از اینکه خانواده او را طرد کنند یا اینکه نتواند به‌تنهایی تصمیم درستی بگیرد از بین برود.

از مثال‌های نقض استفاده کنید

احتمالاً در زندگی شما روزهایی بوده که بدون مشورت با خانواده همسرتان تصمیم درستی گرفته باشید. یا برعکس مشورت‌های خانواده همسر کار را خراب‌تر کرده باشند. یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای کاهش وابستگی‌ها از آن استفاده کنید این است که این موارد را به همسرتان یادآوری کنید تا او نیز متوجه این نکته بشود که همیشه صحبت کردن با خانواده بهترین راهکار نیست.

خودتان را به او اثبات کنید

مردانی که به خانواده خود وابسته هستند معمولاً اعتمادبه‌نفس پایینی دارند. آن‌ها دوست دارند وقتی تصمیمی می‌گیرند از جانب دیگران هم تأیید شوند. درواقع این تأیید آن‌ها را از اینکه در مسیر درستی قدم برمی‌دارند مطمئن می‌کند. به همین خاطر اگر می‌خواهید وابستگی او را به خانواده‌اش کم کنید یک راه‌حل این است که اعتماد همسرتان را به دست آورید. درواقع باید کاری کنید که او احساس کند می‌تواند به‌جای خانواده روی شما حساب باز کند. برای رسیدن به این هدف باید سعی کنید در جریان کارهای همسرتان باشید و سعی کنید جامع‌ترین و بهترین مشورت را به او ارائه کنید.

چه زمانی از مشاور کمک بگیریم

وابستگی مرد به خانواده موضوعی نیست که بتوانیم ساده از کنار آن بگذریم. همه ما دوست داریم حریم خصوصی زندگی‌مان حفظ بشود. به همین خاطر وقتی همسرتان تمام مسائل را برای خانواده‌اش تعریف کند طبیعی است که شما از شرایط موجود ناراحت خواهید بود. استفاده از راهکارهایی که از آن‌ها صحبت کردیم بسیاری از مواقع می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. اما گاهی اوقات هم هست که هیچ‌کدام این راهکارها به کمک شما نخواهند آمد. گاهی اوقات شدت وابستگی همسرتان آن‌قدر زیاد است که به این سادگی‌ها نمی‌توانید او را متقاعد کنید مرزهای زندگی‌اش را حفظ کند. به‌خصوص اگر خانواده همسرتان نیز از آن دسته آدم‌هایی باشند که دخالت در زندگی شما را حق خود می‌دانند شرایط به‌مراتب بدتر می‌شود.

در این وضعیت پیشنهاد می‌کنیم از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از راهکارهای مختلف می‌توانند به همسرتان کمک کنند که باورهای اشتباه خود را تغییر بدهد و روش‌های صحیح ارتباط با همسر و اعضای خانواده را به او آموزش خواهند داد. حتی گاهی اوقات ممکن است جلساتی به‌صورت خانوادگی و با حضور اعضای خانواده همسرتان برگزار شود تا آن‌ها نیز راجع به نحوه برخورد با فرزند و عروسشان آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه صمیمیت بین خواهر و برادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

خانواده همسرم از او می‌خواهند که همه‌چیز زندگی‌مان را با آن‌ها در میان بگذارد؛ چطور با این موضوع برخورد کنم؟

با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید که بهتر است مرزهای خانواده جدید خود را نگه دارد؛ بسیاری از مواقع وقتی همسرتان متوجه خواسته‌ها و دلیل شما بشود اشتباهش را تکرار نمی‌کند.



:: برچسب‌ها: وابستگی مرد به خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وابستگی کودک به شیشه شیر زمانی که می‌خواهید او را با غذای سفره آشنا کنید می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. کودکان به مرور زمان یاد می‌گیرند که علاوه بر تغذیه می‌توانند با شیشه شیر یا پستانک خود را آرام کنند. همین مسئله باعث می‌شود که برخی بچه‌ها از نظر عاطفی به شیشه شیر خود وابسته شده و در نبود آن احساس بی‌قراری و اضطراب بکنند. این مسئله می‌تواند خواب و خوراک کودک را تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار دهد. ما در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد وابستگی کودک به شیشه شیر و راهکارهای مقابله با آن پرداخته‌ایم پس همراه ما باشید.

 

منبع » وابستگی کودک به شیشه شیر

علل وابستگی کودک به شیشه شیر

شیشه شیر تنها منبع برای تغذیه کودک نیست چرا که به مرور زمان این وسیله به ابزاری برای آرام کردن فرزند شما تبدیل می‌شود. در واقع در اکثر مواقعی که کودک گریه می‌کند و با بی‌قراری از خود واکنش نشان می‌دهد والدین از طریق شیر دادن به او سعی می‌کنند اوضاع را آرام نمایند.

از همین رو نوزاد تازه متولد شده برای تجربه احساس آرامش و رضایت خاطر به شیشه شیر وابسته می‌شود و در نبود آن احساس ناراحتی می‌کند. این وابستگی در کودکانی که اضطراب‌های بیشتری دارند و با مشکلاتی نظیر اضطراب جدایی دست و پنجه نرم می‌کنند بیش از سایر کودکان دیده می‌شود.

همچنین هرچقدر شما بیشتر از شیشه شیر برای آرام کردن نوزاد کمک گرفته باشید میزان این وابستگی بیشتر خواهد بود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد زمانی که فرزندتان به دلایلی غیر از گرسنگی احساس ناآرامی می‌کند تلاش کنید علت این موضوع را دریابید و با برطرف کردن آن از ایجاد وابستگی مفرط به شیشه شیر پیشگیری کنید. برای شناخت بیشتر درباره نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

وابستگی کودک به شیشه شیر | راهکارهایی برای والدین

بسیاری از پدر و مادرها پس از گذشت 2 سالگی و درست زمانی که می‌خواهند فرزند خود را از شیر بگیرند متوجه وابستگی زیاد کودک به شیشه شیر می‌شوند. در این شرایط اکثر آن‌ها به دنبال راهی می‌گردند تا بتوانند به کمک آن بدون اینکه به کودک آسیب بزنند عادت خوردن شیشه شیر را از سر او بیاندازند. توجه به برخی راهکارهایی که متخصصین در زمینه روانشناسی کودک پیشنهاد می‌دهند می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- برای کودک یک فنجان مخصوص تهیه کنید

قبل از اینکه بخواهید چیزی را از کودک بگیرید لازم است یک جایگزین مناسب برای آن پیدا کنید. شما می‌توانید یک فنجان کودکانه برای فرزند خود تهیه کرده و به او بگویید آنقدر رشد کرده است که می‌تواند همانند بزرگ‌ترها از فنجان یا لیوان برای خوردن نوشیدنی‌ها استفاده کند. هرچقدر بتوانید علاقه‌مندی بیشتری در فرزند خود در این زمینه ایجاد کنید او راحت‌تر می‌تواند شرایط جدید را بپذیرد.

2- به یک باره شیشه شیر را حذف نکنید

اگر فرزند شما وابستگی شدیدی به شیشه شیر دارد سعی کنید به یک باره آن را از او نگیرید. تلاش کنید یک برنامه تدریجی برای کنار گذاشتن شیشه ترتیب دهید و به مرور زمان از ساعات استفاده از آن کم کنید. برای مثال شما می‌توانید دادن شیشه شیر را تنها به زمان و مکان خاصی نظیر موقع خوابیدن محدود کنید. به تدریج این زمان را نیز کم‌تر کرده تا جایی که فرزندتان به طور کامل بتواند برای خداحافظی با شیشه شیر آماده شود. برای آگاهی بیشتر درباره آموزش نحوه شیر دادن به نوزاد کلیک کنید.

3- فضای آرامی برای کودک ایجاد کنید

قرار داشتن در محیط پرتنش می‌تواند ظرفیت روانی کودک را برای کنار گذاشتن شیشه شیر تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که در دورانی که می‌خواهید شیشه شیر را از فرزند خود بگیرید محیط آرامی را برای او فراهم کنید. در همین راستا به فرزندتان نشان دهید که همواره در کنار او هستید و می‌توانید در همه شرایط از او مراقبت کنید. کودک نیاز دارد تا بداند گرفتن شیشه از او به معنای دریغ کردن محبت از جانب شما نیست و پدر و مادر همواره او را دوست خواهند داشت.

4- از کتاب‌ها ویدیوهای آموزشی کمک بگیرید

امروزه کتاب‌ها و ویدیوهای آموزشی متنوعی وجود دارند که به پدر و مادرها کمک می‌کنند چگونه وابستگی کودک به شیشه شیر را مدیریت نمایند. بسیاری از این ویدیوها به زبانی کودکانه تهیه شده‌اند و می‌توانند به فرزند شما کمک کنند تا راحت‌تر با شرایط جدید سازگار شود.

5- با یک روانشناس کودک مشورت نمایید

اگر فرزند شما وابستگی بسیار شدیدی به شیشه شیر دارد و انجام راهکارهای فوق نمی‌تواند کمک زیادی به او بکند لازم است از یک متخصص در زمینه روانشناسی کودک برای بررسی بیشتر اوضاع کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا اضطراب‌های فرزندتان را بهتر بشناسید و به شیوه مؤثرتری اوضاع را مدیریت نمایید. برای اطلاع درباره روند دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول درباره وابستگی کودک به شیشه شیر

آیا استفاده از شیشه شیر برای آرام کردن کودک کار اشتباهی است؟

لازم است شیشه شیر را تنها زمانی برای آرام کردن فرزندتان استفاده کنید که احساس می‌کنید امکان دارد او گرسنه باشد. اما در سایر مواقع استفاده مفرط از شیشه شیر می‌تواند به بروز وابستگی زیاد در فرزندتان منجر شود.

 

منبع » وابستگی کودک به شیشه شیر

 

 



:: برچسب‌ها: وابستگی کودک به شیشه شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تغذیه کودک یک تا دو ساله چگونه باید باشد؟ زمانی که کودکتان یک ساله شد می‌تواند بیشتر غذاهای بزرگسالان را در کنار شیر مادر مصرف کند. والدین باید در این دوران حساس، غذاهایی با ارزش غذایی بالا و طعم مطلوب برای فرزند کوچک خود فراهم کنند چراکه معده کودک تا سن دو سالگی بسیار کوچک است بنابراین غذاهای مصرفی باید در عین کم حجم بودن، تمام مواد مورد نیاز بدن او را فراهم کند. همچنین کودک در یک تا دو سالگی باید سه وعده کامل غذا و دو میان وعده در روز مصرف کند. توجه داشته باشید که در این دوران شیر طبیعی و مصرف آهن در رشد و سلامتی کودک اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین با رعایت یکسری نکات رفتاری به راحتی می‌توانید به بهبود تغذیه و رشد فرزند خود کمک کنید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

منبع : تغذیه کودک یک تا دو ساله

میزان و برنامه تغذیه برای کودک یک تا دو ساله

در این سن بهتر است یک برنامه غذایی سالم و روزانه برای کودک خود فراهم کنید. ایجاد برنامه غذایی برای کودک کمک می‌کند تا عادت‌های غذایی از همان ابتدای خردسالی در او ایجاد شود. کودک در یک تا دو سالگی باید سه وعده کامل غذا و دو میان وعده در روز مصرف کند. انرژی مورد نیاز بدن کودک 100 کیلوکالری به ازای هر کیلوگرم وزن است. همچنین غذای کودک باید تنوع داشته باشد. بهترین برنامه غذایی برای کودک یک تا دو ساله باید شامل کليه مواد مغذی، نشاسته‌ای، پروتئينی و چربی، به نسبت‌های متعادل و مقادير کافی از ويتامين‌ها و املاح باشد. برای اطلاع والدین یک نمونه از بهترین برنامه غذایی در زیر آورده شده است.

صبحانه: نان (1 تا 2 تکه از نان‌های معمولی و سنتی) همراه با کره، مربا يا عسل، پنير کم نمک و چای کم رنگ به علاوه يک گوجه فرنگی متوسط.

میان وعده ظهر: یک تکه نان تست، کلوچه و یا بیسکوییت که حاوی گندم سبوس دار است. به علاوه پنیر خامه‌ای یا کره بادام زمینی و یا يک تکه نان يا کيک خانگی به علاوه نصف يک موز.

نهار: ساندویچ قطعه قطعه با گوشت مرغ و یا گوشت بوقلمون و یا عدس پلو يا لوبيا پلو با يکی از انواع لوبياها مانند چيتی یا چشم بلبلی.

میان وعده عصر: نصف فنجان ماست با دو عدد خرما.

شام: سبزی پلو با ماهی یا ماکارانی و سیب زمینی پخته و یا 60 الی 90 گرم گوشت پخته شده.

توجه داشته باشید که در تغذیه کودک یک تا دو ساله حداقل هفته‌ای یک بار جگر گوسفند يا جگر مرغ وجود داشته باشد چراکه این دو ماده غذایی، پروتئين، بخشی از آهن و کل ویتامین A مورد نیاز کودک را برآورده می‌کند.

برای اطلاع از نیازهای اولیه و اساسی کودک کلیک کنید.

اهمیت شیر در رژیم غذایی کودک یک تا دو ساله

مصرف شیر گاو برای کودکان تا زیر یک سالگی توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است برای معده‌اش سنگین باشد اما شیر مهم‌ترین بخش تغذیه کودک 1 تا 2 ساله است. شیر گاو به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D در رشد استخوان‌ها و حفظ سلامتی کودک موثر است. همچنین شیر کمک می‌کند تا چربی لازم برای رشد مغز کودک زیر دو سال فراهم شود. برخی از کودکان از مزه و بوی شیر گاو خوششان نمی‌آید چرا که طعم آن‌را متفاوت از طعم شیر مادر یا شیر خشک می‌بینند. می‌توانید در ابتدا شیر گاو را با شیر خشک و یا شیر خودتان مخلوط کنید و کم کم از یک سال و نیم به بعد شیرتان را حذف کنید.

اهمیت آهن در رژیم غذایی کودک یک تا دو ساله

بعد از 12 ماهگی اهمیت مصرف مواد غذایی سرشار از آهن در کودک افزایش می‌یابد. مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، زرده تخم‌مرغ و سبزی‌هایی با برگ پهن و رنگ تیره باید بیش از قبل در برنامه غذایی کودک 1 ساله گنجانده شود. مواد غذایی غنی از آهن در این سن رشد جسمی، روانی و رفتاری کودک را سرعت می‌بخشد و از فقر آهن و کم خونی پیشگیری می‌کند. می‌توانید از قطره‌های آهن تحت نظر پزشک برای کودک خود استفاده کنید. همچنین استفاده از آب هویج، عسل و سبزیجات برای کودکان 1 ساله بسیار مفید است.

نکات مهم تغذیه کودک 1 تا 2 سال

1. بعد از یک سالگی شیر مادر همچنان منبع عمده تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن کودک است اما در این سن شیر مادر باید بعد از صرف وعده‌های غذایی به کودک داده شود.

2. کودک بعد از یک سالگی می‌تواند از غذاهای دیگر اعضای خانواده استفاده کند اما همچنان باید غذاها را به صورت له شده و نرم شده و برنج را به صورت کته در اختیار او قرار داد. در این سن نیز مصرف قطره‌های مولتی ویتامین و آهن باید ادامه داشته باشد.

3. کودکان در این سن به دلیل معده کوچکشان سریع سیر می‌شوند و از آن طرف چون تحرک و فعالیت زیادی دارند سریع گرسنه می‌شوند. در نتیجه قرار دادن میان وعده در برنامه غذایی کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

4. اشتهای کودک بعد از یک سالگی بسیار متغیر می‌شود. مثلا ممکن است زمان‌هایی بسیار کم اشتها باشد. در این مواقع مادران باید از غذا دادن اجباری و به زور به فرزند خود خودداری کنند. اما توجه داشته باشید در صورت طولانی مدت بودن کم اشتهایی کودکان و یا پرخوری بیش از حد با پزشک کودک مشورت کنید.

5. در تغذیه کودک یک تا دو ساله باید حواستان به میزان نمکی که به غذا اضافه می‌کنید باشد. سعی کنید مصرف نمک را در غذای کودک محدود کنید. به این صورت از همان کودکی به غذای کم نمک عادت می‌کند و در بزرگسالی نیز خطرات فشارخون بالا او را تهدید نمی‌کند.

نکات مهم رفتاری در تغذیه‌کودک 1 تا 2 سال

1. غذاهای تکراری و یکنواخت سبب بی‌علاقگی کودک به غذا می‌شود. استفاده از غذاهایی با رنگ‌های متفاوت و همچنین استفاده از ظرف غذاهایی با رنگ‌های خاص در اشتها و علاقه مندی کودک نسبت به غذا بسیار تاثیر دارد. برای مثال می‌توان برای تزئین غذای کودک از سبزی‌هایی با برگ سبز و یا هویج و گوجه استفاده کرد یا می‌توان غذای کودک را به شکل حیوانات مختلف تزئین کرد.

2. سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی به کودک خود غذا دهید. این کار سبب تحریک اشتهای او می‌شود.

3. برای غذا خوردن به کودک وقت کافی بگذارید و از عجله و شتاب بپرهیزید. هرگز کودک را به خاطر غذا نخوردن دعوا نکنید و به زور به او غذا ندهید. عصبانیت و اجبار سبب می‌شود کودک علاوه بر بیزاری نسبت به غذا، استرس و تنش نیز در او افزایش یابد.

4. خستگی در کودکان برعکس بزرگسالان سبب بی اشتهایی آنان می‌شود. بنابراین سعی کنید بعد از زمان استراحت به او غذا بدهید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

از آن جایی که بین یک تا دوسالگی زمان دندان در آوردن کودک است، به چه نکاتی باید در مورد تغذیه او توجه کرد؟

همزمان با رشد و زیاد شدن دندان‌ها لازم است تا غلظت و سفتی غذاها نیز بیشتر شود تا به تقویت جویدن کودک کمک گردد. همچنین اگر هنگام دندان در آوردن کودک، از بی حسی‌های موضعی برای لثه استفاده می‌کنید، سعی کنید که زمان غذا خوردن کودک نباشد چون این کار ماهیچه‌های گلو را بی حس کرده و کودک در بلع غذا دچار مشکل می‌شود.

 

 

 

منبع : تغذیه کودک یک تا دو ساله

 

 



:: برچسب‌ها: تغذیه کودک یک تا دو ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نیازهای عاطفی زنان باردار شاید کمتر مورد توجه بوده باشد. بارداری برای زنان از حساس‌ترین دوره‌های زندگی به شمار می‌رود. حالات هیجانی و نیازهای عاطفی این دوران نسبت به زمان‌های دیگر قابل‌توجه‌تر است؛ زیرا می‌تواند تأثیرات عمیق و پابرجایی بر مادر و کودک او بگذارد. لذا لازم است در این دوران این نیازها توسط اعضای خانواده و به ویژه همسر آنان شناسایی‌ شده و در جهت رفع آن‌ها اقدام شود. مردان با برآورده کردن نیازهای همسرشان و ارتباط با جنین برای پدر شدن آمادگی بیشتری خواهند داشت. در صورتی که سوالی در ارتباط با بارداری و کودک دارید حتما از مشاوره کودک نی نی مایند استفاده نمایید.

 

منبع : نیازهای عاطفی زنان باردار

نیازهای عاطفی زنان باردار

دوران بارداری یکی از سخت‌ترین دوره‌های زندگی زنان است. در این دوره که به‌طورمعمول 9 ماه به طول می‌انجامد، زنان دستخوش تغییرات جسمی و هورمونی زیادی می‌شوند. همچنین تغییرات خلقی و تحولات روحی و روانی متنوعی در اکثر خانم‌های باردار قابل پیش‌بینی است. این دوران به‌واسطه اضطرابی که مادران در مورد تولد فرزند سالم و نیز مشکلات بعد از زایمان دارند، ازنظر عاطفی شکننده‌تر هستند. لذا از خانواده خود و به‌ویژه همسرشان توقع توجه و همدلی بیشتری دارند.

علل تغییر در نیازهای عاطفی زنان باردار

ازجمله دلایلی که برای تغییر در نیازهای بانوان باردار، به‌ویژه نیازهای عاطفی آن‌ها می‌توان اشاره کرد، عبارتند از:

ترس و اضطراب

از اولین احساساتی که بعد از آگاهی از بارداری تجربه می‌شود، احساس اضطراب و نگرانی نسبت به آینده است. با ورود شخصی جدید به زندگی که در ابتدا تمام مسئولیت‌هایش به عهده دیگران است، روال زندگی گذشته دچار تحول‌ات اساسی می‌شود. ازجمله تغییرات در وضعیت مالی و اقتصادی است که برای عده‌ای از خانواده‌ها مسئله آفرین می‌باشد.

همچنین نگرانی مادر به بحث نحوه پرورش کودک و سبک مناسب فرزندپروری خود نیز گسترش می‌یابد. زنانی که در انتظار تولد اولین فرزند خود هستند اغلب به خاطر اینکه احساس می‌کنند بی‌تجربه‌اند بیشتر احساس ناتوانی را تجربه می‌کنند.

افسردگی

تغییرات جسمی و افزایش وزن در بین بانوان نسل جدید مسئله بسیار مهمی است. این موضوع روی اعتمادبه‌نفس آن‌ها تأثیر دارد و نباید آن را نادیده گرفت. این موارد به‌علاوه تغییرات هورمونی که به دلیل باردار بودن در بدن زنان رخ می‌دهد باعث ایجاد حالات افسردگی می‌شود. گاهی این وضع به‌قدری قابل‌توجه است که در گذشته در طبقه‌بندی مشکلات روانی بررسی می‌شد.

انواع نیازهای عاطفی زنان باردار

ازجمله نیازهای عاطفی زنان که نیازمند توجه اعضای خانواده و به‌ویژه پدر خانواده است، عبارت‌اند از:

نیاز به حمایت اطلاعاتی

با افزایش آگاهی در مورد بچه‌داری و نیز گرفتن اطلاعات از مادرانی که قبلاً تجربه فرزند پروری موفق را داشته‌اند می‌تواند از اضطراب و دلهره تازه مادران به نحو قابل‌توجهی بکاهد.

حمایت و کمک در کارهای منزل

به دلیل شرایط جسمی زنان، انجام برخی از کارهای منزل دشوارتر از قبل می‌گردد. همچنین شرایط روحی و روانی بانوان در این دوره ممکن است باعث کاهش حوصله و خستگی روانی آن‌ها نسبت به سایر فرزندان گردد. لازم است پدر خانواده و نیز فرزندانی که به سنی مناسب برای کمک کردن رسیده‌اند، در این موارد همراهی و کمک کنند.

حمایت‌های عاطفی

همدلی کردن و شنیدن احساساتی که مادر باردار تجربه می‌کند، به‌تنهایی هیجانات ناخوشایندی را که در این دوره تجربه می‌کند را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

حمایت اجتماعی

در مورد زنان شاغلی که به دلیل بارداری از فضای اجتماع و محیط کاری دور می‌شوند، ممکن است احساس کسالت و رخوت گزارش شود. در این موارد لازم است همسر آن‌ها با درک شرایط جسمانی مادر، زمینه را برای برقراری ارتباطات اجتماعی او با دوستان و عزیزانش فراهم کند. همچنین حضور پررنگ و مؤثر خود او در کنار همسرش باعث بهبود احساس کسالت او می‌گردد.

نیاز به محبت و توجه

یکی از نیازهای همیشگی زوجین، نیاز به توجه و محبت از جانب همسر و خانواده خود است. این نیاز به‌خصوص در زمان بارداری بیشتر نیز می‌شود. حساسیت و شکنندگی در این دوره بیشتر از قبل است و کوچک‌ترین بی‌توجهی ممکن است باعث رنجش‌های عمیقی در آن‌ها شود. برعکس، محبت و مراقبت از جانب عزیزان می‌تواند برای آن‌ها آرام‌بخش بوده و باعث افزایش قوت قلب این مادران گردد. کارهایی ازجمله ابراز علاقه، هدیه دادن یک شاخه گل، تماس‌های تلفنی محبت‌آمیز و… موثر هستند.

نیاز به رابطه جنسی

داشتن رابطه جنسی از پایه‌های اساسی صمیمیت در بین زوجین است و صمیمیت نیز یکی از نیازهای بانوان باردار است. عده‌ای با این نگرانی که داشتن رابطه جنسی در طول دوران حاملگی ممکن است باعث وارد آمدن آسیب‌ها و صدماتی به جنین گردد، به‌طور کامل از این رابطه خودداری می‌کنند. این در حالی است که فقط زمانی که شرایط پزشکی مادر مناسب نباشد، بر طبق دستور و ممنوعیت خود پزشک، چنین اقداماتی لازم است.

بنابراین در دوره بارداری علاوه بر نوازش‌های غیرجنسی، داشتن رابطه‌ جنسی نیز با شرایطی که پزشک متخصص پیشنهاد می‌دهد، می‌تواند صورت گیرد. برای آشنایی با نحوه برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری کلیک کنید.

نتایج برطرف نشدن نیازهای عاطفی دوران خاص بارداری

درصورتی‌که نیازهای عاطفی مادر به شیوه‌های مناسب پاسخ داده نشود، هیجانات و احساساتی که زن در این دوران تجربه کرده، احتمالا پایدار می‌شود. برای مثال ممکن است نشانه‌های اضطراب یا افسردگی حتی بعد از گذشتن چند سال از تولد کودک نیز در مادر نمایان باشد. همچنین عزت‌نفس خدشه‌دار شده می‌تواند روی عملکردهای مختلف مادر در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، شغلی و… زن جلوه‌گر شود.

حتی گاهی شرایط و مشکلات روحی به‌جامانده از دوران بارداری در زنان، ممکن است باعث بروز مسائلی در زندگی زناشویی و روابط بین زوجین گردد.

لازم به ذکر است شرایط روحی و هورمونی مادران به‌طور مستقیم روی جنین تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین تلاش برای کاهش این وضعیت‌های ناخوشایند در مادر باعث کاهش احتمال رخداد مشکلات روانی در کودکان می‌گردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

 

منبع : نیازهای عاطفی زنان باردار

 

 



:: برچسب‌ها: نیازهای عاطفی زنان باردار ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی بی چک در واقع نوعی تست بارداری است. زنانی که قصد دارند از وضعیت بارداری خود مطلع شوند، می‌توانند به کمک بی بی چک در خانه و در کمترین زمان از وضعیت خود آگاه شوند. بی‌بی‌چک از دسته تست ها و آزمایش‌های ادراری می‌باشد که به گونه‌ای طراحی شده که متناسب با سطح هورمون‌های موجود در ادرار، وضعیت بارداری و یا عدم بارداری را مشخص می‌کند. احتمال خطای پایین بی بی چک باعث شده کاربرد زیادی برای کسب اطلاع از وضعیت بارداری نزد خانم‌ها داشته باشد.با این حال در برخی موارد ممکن است نتیجه تست درست نباشد و برای اطمینان نیاز به انجام سایر تست‌ها ضرورت پیدا کند.

 

منبع : بی بی چک چقدر دقیق است

بی بی چک چیست؟

یکی از تست‌های بارداری بی‌بی‌چک می‌باشد. زنانی که رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اند و سیکل قاعدگی آن‌ها نیز بهم ریخته است، می‌توانند با تهیه بی بی چک از داروخانه به راحتی در منزل از وضعیت بارداری و یا عدم بارداری خود مطلع شوند.

کارایی تست بارداری به این صورت است که با توجه به میزان هورمون بارداری “HCG” در ادرار، بارداری و یا عدم بارداری را مشخص می‌کند. بی بی چک دارای نوار درجه بندی شده است که باید در مسیر ادرار زن باردار قرار گیرد. در صورتی که میزان هورمون HCG در ادرار افزایش پیدا کند، به معنای بارداری است. برای آشنایی با علائم اولیه بارداری کلیک کنید.

نحوه استفاده از بی بی چک

استفاده از بی‌بی‌چک بسیار آسان است و اغلب افراد می‌توانند به راحتی از آن در منزل استفاده کنند. با اینکه نحوه استفاده از تمامی بی بی چک‌ها از برند های مختلف به یک شیوه است، اما بهتر است افرادی که قصد استفاده از بی بی چک را دارند، ابتدا دستورالعمل‌های مربوط به آن را مطالعه کنند.

در این روش از تست بارداری فرد باید مقداری از ادرار صبحگاهی خود را درون ظرفی یکبار مصرف جمع کند و قسمت نوار بی بی چک را درون ادرار قرار دهد. بهتر است مطابق دستور العمل بازه زمانی کوتاهی را منتظر بمانید. معمولا زمان در نظر گرفته شده جهت انتظار برای رویت نتیجه بی بی چک، پنج دقیقه است. پس از گذشت 5 دقیقه می‌توانید مطابق گام‎‌های زیر نتیجه بی‌بی‌چک را تفسیر کنید. 

  • در صورتی که بر روی بی بی چک دو خط کم رنگ و یا پررنگ مشخص شود، به معنای مثبت بودن نتیجه بارداری است. 
  • وجود یک خط بر روی بی بی چک به معنای منفی بودن نتیجه بارداری است.
  • چنانچه یکی از خطوط پررنگ و یکی کم رنگ بود، نتیجه بی بی چک قابل اعتماد نیست. یا در روز دیگری اقدام به انجام تست بارداری با بی بی چک کنید و یا برای اطلاع از وضعیت بارداری خود از آزمایش خون استفاده کنید.

دلایل منفی شدن بی بی چک

معمولا افراد با رویت یک خط بر روی بی بی چک گمان می‌کنند که باردار نیستند و نتیجه تست آن‌ها منفی شده است. در بسیاری از مواقع وجود یک خط بر روی بی بی چک نشان دهنده عدم بارداری است.

اما در برخی موارد با وجود قصد بارداری یا رابطه جنسی محافظت نشده و یا به تعویق افتادن زمان پریود، تست بی بی چک نتیجه منفی را نشان می‌دهد. منفی بودن تست بی بی چک برای این دسته از افراد می‌تواند به دلایل دیگری باشد. پس بهتر است برای اطلاع از وضعیت بارداری زودتر از طرق دیگر اقدام کرده باشد. 

البته لازم است اشاره کنیم در برخی مواقع ممکن است فرد زمان تخمک گذاری خود را به اشتباه محاسبه کرده باشد. محاسبه اشتباه زمان تخمک گذاری سبب می‌شود که هورمون بارداری HCG به اندازه‌ای نباشد که توسط بی بی چک مشخص شود. بنابراین اگر دارای علائم بارداری هستید، اما نتیجه بی بی چک برایتان منفی است، چند روز دیگر صبر کنید و آزمایش را مجدد تکرار نمایید.

نتیجه منفی کاذب

در برخی موارد معدود، با اینکه بارداری اتفاق افتاده، اما بی بی چک نتیجه منفی را نشان می‌دهد. نتیجه منفی کاذب بی بی چک می‌تواند به دلیل حساسیت پاییین این تست بارداری به هورمون HCG باشد.

البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید، گاهی دلیل نتیجه منفی کاذب بی بی چک به خاطر انجام این آزمایش در زمان اشتباه است. بهترین زمان برای انجام تست بی بی چک، پس از بیدار شدن از خواب و با ادرار صبحگاهی می‌باشد. همچنین بهتر است پس از گذشت پنج روز از زمان مقرر شروع سیکل قاعدگی انجام شود.

توجه داشته باشید زمانی که قصد استفاده از بی بی چک را دارید، بیش از حد معمول آب نخورید. خوردن آب بسیار سبب می‌شود که ادرار رقیق‌تر شده و میزان دقت بی بی چک کاهش پیدا کند.

لازم به ذکر است که مصرف برخی داروها هم می‌تواند در نتیجه تست تاثیر بگذارد و باعث منفی شدن کاذب نتیجه آزمایش گردد.

اگر پس از انجام چند بار تست همچنان نتیجه منفی بود چه باید کرد؟

چنانچه چندین بار آزمایشی بی بی چک را در زمان درست تکرار کردید، اما نتیجه منفی بود بنابراین می‌توانید 99 درصد اطمینان پیدا کنید که بارداری اتفاق نیافتاده است.

اگر تنها علائم بارداری شما به تعویق افتادن دوره پریودی است، باید در نظر داشته باشید پریودی وابسته به عوامل دیگری شامل استرس، مشکلات هورمونی شدید، ورزش‌های سنگین و … نیز ممکن است به تعویق بیافتد. در صورت ادامه دار بودن شرایط یعنی به تعویق افتادن سیکل قاعدگی در عین باردار نبودن، بهتر است برای بررسی‌های بیشتر به پزشک زنان مراجعه نمایید.

تست خون بارداری

بی بی چک یک روش متداول برای بررسی اولیه وضعیت بارداری می‌باشد. توصیه می‌شود پس از اینکه نتیجه تست بی بی چک برایتان مثبت بود، برای اطمینان بیشتر از آزمایش خون نیز استفاده نمایید.

آزمایش خون جزء آزمایش‌هایی با دقت بالا است که حتی می‌تواند بارداری را در روزهای ابتدایی نیز مشخص کند. همینطور به کمک آزمایش خون می‌توانید از سن بارداری‌تان مطلع شوید و اقدامات پزشکی و آزمایشات لازم را انجام دهید.

سخن آخر

بارداری از مهم‌ترین دوران زندگی هر زنی است تا با اطلاع به موقع از آن، انجام آزمایشات لازم و دریافت خدمات پزشکی، فرزندی سالم را به دنیا آورد.

در صورتی که قصد بارداری دارید و یا پیرامون بارداری خود نگران هستید، لازم است با متخصص زنان صحبت نمایید.

در صورتی که نگرانی‌هایی در رابطه با بارداری خود دارید، لازم است که حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایید. در صورتی که به هر دلیلی به پزشک دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی مرکز نی نی مایند استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی بی چک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

بهترین زمان برای استفاده از بی بی چک و تشخیص حاملگی چه زمانی است؟

معمولاً متخصصان توصیه می‌کنند که بهتر است یک روز پس از قطع قاعدگی استفاده کنید. اگر این آزمایش را در هنگام صبح انجام دهید به احتمال بیشتری نتیجه درست را مشاهده می‌کنید.

چرا انجام تست بی بی چک در هنگام صبح نتایج دقیق‌تری دارد؟

هورمون HCG در هنگام صبح در ادرار به بالاترین سطح غلظت خود می‌رسد. در نتیجه احتمال نشان دادن بارداری و صحت نتایج در این زمان بیشتر خواهد بود.

آیا بی بی چک دقت یکسانی با آزمایش خون دارد؟

خیر. آزمایش خون دقیق‌ترین روش برای تشخیص حاملگی است. در برخی موارد بی بی چک‌ها نتایج را به صورت منفی کاذب نشان می‌دهند. در واقع احتمال عدم نمایش بارداری هرچند به میزان کم در بی بی چک‌ها وجود دارد.

 

 

منبع : بی بی چک چقدر دقیق است

 

 



:: برچسب‌ها: بی بی چک چقدر دقیق است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استعدادیابی شغلی به منظور اینکه فرد متناسب با استعدادهایی که دارد، در یک زمینه مشغول به کار و فعالیت شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. هر کسی باید قبل از وارد شدن به یک رشته تحصیلی، موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهد. به عنوان مثال بررسی بازار کار و وضعیت اقتصادی یک شغل در آینده بسیار مهم است، ولی فرد باید موارد دیگری از جمله علاقه‌مندی به رشته انتخابی و بودن شغل در مسیر استعدادهای ذاتی‌اش را نیز مد نظر قرار دهد. اینکه آیا با توجه به ویژگی‌ها و استعدادهایی که از خود می‌شناسد، شغل و در پی آن رشته تحصیلی انتخابیش مناسب او می‌باشد یا خیر.  پاسخ این سوالات به فرد کمک می‌کند تا در شغل و رشته مورد علاقه‌اش موفق شود. در ادامه نحوه انجام استعدادیابی شغلی و مزایای آن شرح داده شده است. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

 

منبع : استعدادیابی شغلی آنلاین و حضوری

استعدادیابی شغلی

استعداد به توانایی‌های ذاتی انسان برای انجام یک کار گفته می‌شود. استعداد داشتن در یک زمینه سبب می‌شود، فرد با صرف زمان و انرژی کم‌تری کار مربوطه را انجام دهد. در واقع داشتن استعدادی همسو با شغل انتخابی، شرایط را برای بهره برداری از علم فراهم می‌کند.

میزان موفقیت کسی که به یک شغل علاقه‌مند است، وابسته به استعداد، اشتیاق و توانایی او در کسب مهارت‌های لازم می‌باشد. به همین دلیل باید افراد قبل از ورود به یک شغل، استعدادیابی شغلی انجام دهند و متوجه شوند که آیا از توانایی لازم برای یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مورد نظر برخوردار هستند یا خیر.

اگر به یک رشته تحصیلی علاقه‌مند هستید، در استعدادیابی شغلی میزان استعداد، توانایی‌های جسمی و روحی شما نیز برای ورود به آن رشته و شغل مربوطه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چگونه بفهمیم در شغلی که انتخاب کرده‌ایم، استعداد داریم؟

سه فاکتور اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد آیا فرد برای شغلی که انتخاب کرده، مناسب است یا خیر. این سه فاکتور و مولفه اصلی به شرح زیر هستند :

  • مشخصات ذاتی فرد : این مولفه به استعدادهای فرد اشاره دارد. اگر فرد دارای مهارت لازم برای انجام شغل است، یعنی در آن حرفه دارای استعداد می‌باشد.
  • دانش فرد : اگر در مسیر استعدادهای خود، اقدام به انتخاب شغل و رشته تحصیلی کرده باشید، می‌توانید دانش و علم مروبط به آن را راحت‌تر بیاموزید.
  • تجربیات شخصی : تجربیات شخصی و میزان یادگیری مهارت‌های لازم نیز می‌تواند نشان دهنده استعداد فرد در یک شغل باشد.

سن استعداد یابی شغلی

کشف استعداد در زمینه‌های مختلف از جمله پیدا کردن شغل مناسب، بهتر است از سنین کودکی انجام شود. کسی که از سنین کودکی در مسیر استعدادهای خود قرار می‌گیرد، راحت‌تر از دیگران به موفقیت می‌رسد.

اما باید توجه داشته باشید اگر در سنین دبیرستانی هستید و قصد انتخاب رشته برای ورود به دوره دوم متوسطه را دارید. اگر در کنکور شرکت کرده‌اید و قصد انتخاب رشته برای آینده کاری خود را دارید. اگر فارغ التحصیل شده‌اید و یا به دنبال شغل ایده‌آل خود هستید و حتی اگر فکر می‌کنید در هیچ شغلی استعداد ندارید، باید سریعا اقدام به استعدادیابی شغلی کنید.

بنابراین می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که استعدادیابی شغلی، معطوف به سن خاصی نیست و شما هر زمان که بخواهید، می‌توانید برای قرار گرفتن در مسیر استعدادتان، اقدام به استعدادیابی کنید. برای انجام استعدادیابی بزرگسالان کلیک کنید.

چگونگی کشف استعداد شغلی

اگر در هر دورانی از زندگی خود، احساس کردید که به کاری علاقه‌مند هستید، باید میزان استعداد خود را در آن شغل مورد نظر بسنجید.

برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که چگونه باید استعداد شغلی خود را کشف کنند. در ادامه به دو روش استعدادیابی شغلی اشاره کرده‌ایم:

استعدادیابی شغلی با تحقیق یا مشاوره

پس از انتخاب شغل مورد علاقه‌تان، باید از کسانی که در آن شغل فعالیت دارند، تحقیقات لازم را انجام دهید. بهترین راهنما برای قدم گذاشتن در مسیر یک شغل، دریافت مشاوره از افراد موفق در آن زمینه می‌باشد.

اگر کسانی را در اطرافتان می‌شناسید که در زمینه شغل مورد نظر شما فعالیت دارند، حتما پیرامون مهارت‌های لازم، مشکلات و سختی‌های شغل مورد نظر با او مشورت کنید. اگر به چنین شخصی نیز دسترسی ندارید، به کمک رسانه‌های اجتماعی این اطلاعات را کسب نمایید.

سعی کنید نتیجه تحقیق و مشاوره‌ای که انجام داده‌اید را دسته بندی کنید و تک به تک آن‌ها را با استعداد و شخصیت خود مطابقت دهید. در این صورت است که متوجه خواهید شد برای شغلی که انتخاب کرده‌اید، فرد مناسبی می‌باشید یا خیر.

استفاده از آزمون‌های استعدادیابی شغلی

راه دیگر استعدادیابی شغلی، استفاده از آزمون‌های استعدادیابی است. آزمون های استعدادیابی بر اساس علم روانشناسی دارای چندین سوال است که تمامی جنبه‌های شخصیت فرد را شامل می‌شود. توانایی‌های فردی و استعدادهای او بر اساس این آزمون مورد بررسی قرار می‌گیرد و مطابق با آن‌ها شغل‌های مناسب با شخصیتش، به او پیشنهاد می‌شود.

آزمون‌های استعدادیابی شغلی نمی‌تواند به یک عنوان یک منبع برای انتخاب شغل آینده، مورد استفاده قرار گیرد. ولی می‌توانید با توجه به نتایج این آزمون و زمینه علاقه‌مندی‌تان، استعداد و نتیجه تحقیق و مشاوره‌ای که انجام داده‌اید، به یک نتیجه واحد برسید. برای انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

در آزمون های استعدادیابی شغلی، چه مواردی بررسی می شود؟

همانطور که اشاره کردیم، آزمون‌های استعدادیابی شغلی، اغلب آزمون‌های استانداردی هستند که بر اساس علم روانشناسی طراحی شده‌اند. در این آزمون‌ها سه مولفه اصلی به شرح زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد :

  • ذات و درون‌مایه فرد : بررسی تناسب تیپ شخصیتی و ذاتی فرد با سبک و ارزش‌های شغل انتخابی
  • دانش فرد در حوزه شغل مورد نظر : بررسی میزان اطلاعات عمومی، مهارت‌های کاربردی شامل مهارت‌های مرتبط با سیستم‌ها، مهارت‌های محتوا محور، مهارت‌های فرآیندی، مهارت‌های مدیریت منابع، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های فنی و …
  • تناسب تجربیات حرفه‌ای فرد با شغل انتخابی : بررسی توانایی‌های جسمی و ذهنی افراد، ارزیابی مهارت آن‌ها برای انجام شغل انتخابی

در واقع افراد با شرکت کردن در آزمون‌های استعدادیابی شغلی، می‌توانند به سوالاتی که در زمینه‌های نامبرده در مطلب فوق، توسط روانشناسان برجسته، طراحی شده است؛ پاسخ دهند. نتیجه آزمون‌های استعدادیابی شغلی در واقع نشان دهنده این موضوع است که فرد متناسب با ویژگی‌های شخصیتی خود برای چه شغلی مناسب است.

بعد از استعدادیابی شغلی چه باید کرد؟

پس از اینکه با توجه به نتایج تحقیق و مشاوره از افراد موفق در زمینه شغل مورد نظر و همینطور انجام آزمون‌های استعدادیابی شغلی، به نتیجه واحدی رسیدید؛ در واقع شما زمینه استعداد خود را کشف کرده‌اید.

کار اصلی شما پس از کشف استعداد شغلی‌تان آغاز می‌شود و حالا باید در جهت یادگیری مهارت‌های لازم و همینطور به دست آوردن دانش فنی پیرامون شغلی که انتخاب کرده‌اید، قدم بردارید.

سخن آخر

استعدادیابی از مهم‌ترین مسئله‌هایی است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف، باعث قرار گیری فرد در مسیر رشد، پیشرفت و موفقیت شود. افراد در سنین مختلف باید از ویژگی‌های ذاتی و درونی خود که ما آن را استعداد می‌نامیم، مطلع باشند و سعی کنند در جهت استعدادهای خود قدم بردارند.

انتخاب درست شغل متناسب با استعداد، ضمن اینکه باعث جذب سرمایه می‌شود، به افراد کمک می‌کند در جهت پیشرفت و توسعه جامعه‌شان نیز قدم بردارند. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون استعدادیابی شغلی با روانشناسان مرکز مشاوره ذهن نو در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی شغلی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: استعدادیابی شغلی آنلاین و حضوری ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

صمیمیت بین خواهر و برادر باعث ایجاد آرامش در خانواده می‌شود. در برخی از خانواده‌ها این موضوع دارای اهمیت بسیاری است و اعضای خانواده برای ایجاد این صمیمیت تلاش می‌کنند. چراکه نوع رابطه خواهر و برادر با یکدیگر و صمیمیت میان آن‌ها، دارای نقش موثری در شکل‌گیری شخصیت، یادگیری مهارت‌های اجتماعی و شناختی و پیشرفت‌شان در زندگی است. این رابطه صمیمی باعث ایجاد احساس امنیت در دیگر اعضای خانواده نیز خواهد شد. در نتیجه صمیمیت بی خواهر و برادر موضوعی است که خانواده‌های شاد به آن اهمیت می‌دهند. در صورتی که در خانواده شما چنین رابطه‌ای وجود ندارد، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

 

منبع : صمیمیت بین خواهر و برادر

اهمیت صمیمیت میان خواهر و برادر

ستون اصلی واحد خانواده، رابطه اعضای آن با یکدیگر است. صمیمیت میان خواهر و برادر باعث می‌شود آن‌ها در شرایط مختلف حامی و حمایتگر یکدیگر باشند. خواهر و برادر در یک خانواده از جنبه‌های مختلفی بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند. در ادامه به چند مورد از تاثیر رابطه خواهر و برادر و صمیمیت میان آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • تاثیر بر روی رشد اجتماعی، شناختی و عاطفی
  • تجربه برای ایجاد رابطه دوستی با دیگران
  • حمایت و شکل گیری سیستم پشتیبانی داخل خانواده
  • شکل‌گیری شخصیت
  • تنظیم هیجانات همچون کنترل خشم و کاهش پرخاشگری
  • شکل‌گیری هویت با تقلید از یکدیگر 
بیشتر بخوانید : اهمیت خانواده

علت نبود صمیمیت میان خواهر و برادر 

صمیمیت میان دو خواهر و یا دو برادر راحت‌تر از صمیمیت میان خواهر و برادر شکل می‌گیرد. برخی عوامل همچون فاصله سنی بیشتر از چهار سال نیز می‌تواند این صمیمیت را بیشتر کند.

با این حال برخی از عوامل دارای تاثیر مثبت و یا تاثیر منفی بر روی ایجاد صمیمیت میان خواهر و برادر می‌باشند. در ادامه قصد داریم به موضوعاتی بپردازیم که باعث دوری و یا دعوای خواهر و برادر از یکدیگر می‌شود و مانع از صمیمیت میان آن‌ها است.  

فرق گذاشتن میان فرزندان

گاهی نبود صمیمیت میان خواهر و برادر و دعوای آن‌ها با یکدیگر، مستقیما به رفتار والدین بستگی دارد. البته اعتقاد اکثر والدین این است که با فرزندانشان رفتار یکسانی دارند و تفاوتی میان آن‌ها قائل نمی‌شوند. اما پدر و مادر ممکن است ناخواسته و با توجه به سن، جنسیت، خلق و خوی کودک و … رفتارهای متفاوتی را از خود نشان دهند. 

اگر کودکی متوجه برخورد متفاوت والدین با خود و برادر و یا خواهرش شود، احساس می‌کند که والدینش او را دوست ندارند و به او بی توجهی می‌کنند و در پی این احساس با خواهر و یا برادر خود دعوا می‌کند. 

اگر شما به عنوان والدین به فرزند کوچکتر خود به دلیل سن او، توجه بیشتری داشته باشید، فرزند بزرگ‌تر شما احساس بی‌ارزشی می‌کند. رفتار یکسان والدین با کودکان و رسیدگی و توجه به آن‌ها، از مهم‌ترین عامل‌های ایجاد صمیمیت میان خواهر و برادر می‌باشد.

خلق و خوی کودکان

از دیگر عواملی که باعث عدم صمیمیت میان خواهر و برادر و همینطور دعوا میان آن‌ها می‌شود، خلق و خوی کودکان است. کودکان هر کدام خلق و خوی متفاوت و در عین حال منحصر به فردی دارند. 

بچه‌هایی که دارای رفتارهای هیجانی هستند و تحرک بالایی دارند، ممکن است روابط منفی را با خواهر و برادر خود ایجاد کنند. اگر کودکی که دارای این خلق و خو است، فرزند اول نیز باشد، می‌تواند فارغ از خلق و خوی دیگر فرزندان، بر روی آن‌ها نیز تاثیر خود را بگذارد. به این معنی که اگر فرزند اول خلق و خوی بدی داشته باشد، می‌تواند آن را به دیگر فرزندان نیز منتقل کند.

 کیفیت رابطه پدر و مادر

از دیگر موارد تاثیرگذار بر روی صمیمیت بین خواهر و برادر کیفیت رابطه پدر و مادر می‌باشد. در واقع هر چه میزان اختلاف و مشکل در رابطه زناشویی پدر و مادر بیشتر باشد، احتمال دعوا میان فرزندان نیز بیشتر خواهد شد.

اختلافات میان والدین، استرس و اضطراب کودکان را افزایش می‌دهد که خود عاملی برای درگیری و دعوا با خواهر و با برادرشان است. هر چه در رابطه پدر و مادر صمیمیت بیشتری وجود داشته باشد، این صمیمیت وارد رابطه خواهر برادری نیز خواهد شد. 

اتاق و وسایل مشترک

در رابطه خواهر و برادرانی که دارای فاصله سنی کمی هستند، معمولا پدر و مادر برای آن‌ها اتاق و یا وسایل مشترکی را در نظر می‌گیرند. داشتن اتاق و وسایل مشترک از مهم‌ترین دلایل درگیری و دعوای میان کودکان است.

بچه‌ها نیاز دارند برای خود حریم خصوصی داشته باشند، داشتن اتاق مشترک در طولانی مدت باعث ایجاد درگیری و عدم صمیمیت در رابطه آن‌ها می‌شود.  

لازم است اشاره‌ای داشته باشیم که خواهر و برادر به دلیل داشتن تفاوت‌های جنسی، بهتر است در سن مشخصی از یکدیگر جدا شوند. چرا که کودکان از سنین ابتدایی می‌توانند تفاوت‌های جنسی یکدیگر را متوجه شوند و بهتر است دارای اتاق و حریم خصوصی مجزایی باشند.

از آنجایی که صحبت کردن پیرامون مسائل جنسی با کوکان مساله‌ای مهم است، می‌توانید پیرامون آن با یک روانشناس مشورت کنید.

تفاوت سنی 

پیش‌تر اشاره کردیم که تفاوت سنی بیشتر از چهار سال می‌تواند در ایجاد صمیمیت میان فرزندان خانواده، نقش داشته باشد. اما لازم است در نظر داشته باشید که تفاوت سنی زیاد نیز از عواملی است که باعث دعوای فرزندان با یکدیگر می‌شود؛ چراکه آزادی‌های مربوط به هر سن و همینطور محدودیت‌ها ممکن است برای فرزند کوچک‌تر قابل درک نباشد.

به عنوان مثال اگر فرزند بزرگ شما در سنی است که می‌تواند با دوستان خود بیرون برود؛ این موضوع برای فرزند کوچک‌تان قابل درک نیست و باعث ایجاد نزاع و درگیری میان آن‌ها خواهد شد.

رقابت طلبی

تشویق فرزندان و توجه به آنان، برایشان خوشایند است؛ اما گاهی همین تشویق و تحسین باعث ایجاد احساس رقابت طلبی  می‌شود. بنابراین از دیگر عوامل دعوا میان خواهر و برادر و عدم صمیمیت میان آن‌ها، رقابت طلبی است. چراکه سعی می‌کنند برای جلو زدن از یکدیگر باهم بحث کنند. توجه والدین به تعریف و تحسین یکسان از هر دو فرزند، می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

والدین در ایجاد صمیمیت بین خواهر و برادر چه نقشی دارند؟

والدین دارای نقش بسیار مهمی در ایجاد صمیمیت بین خواهر و برادر هستند. در ادامه به موارد مهمی در زمینه نقش والدین در رابطه صمیمانه میان خواهر و برادر اشاره کرده‌ایم :

  • هیچ گونه بی احترامی میان خواهر و برادر نباید از سوی والدین بی‌اهمیت باشد. پدر و مادر وظیفه دارند تا احترام گذاشتن و دریافت احترام مقابل را به فرزندان خود بیاموزند.
  • به هیچ وجه میان فرزندان خود فرق و تبعیض قائل نشوید، چراکه این عامل بزرگ‌ترین دلیل دعوا میان فرزندان است. سعی کنید برای هر کدام متناسب با علاقه مندی‌هایی که دارند، زمان و وقت بگذارید و به هر دوی آن‌ها احساس مهم و باارزش بودن بدهید.
  • به فرزندان خود، به یک انداه آزادی و زمینه اظهار نظر بدهید. آن‌ها باید فرصت صحبت کردن بدون ترس از قضاوت شدن را داشته باشند. بنابراین اگر دعوایی میان آن‌ها ایجاد شد، بهتر است به هر دو فرصت دهید، نظرات خود را ارائه دهند.
  • والدین باید به فرزندانشان بیاموزند، ممکن است افراد حتی با خواهر و یا برادر خود به مشکل بخورند و اختلاف نظر داشته باشند. آن‌ها باید سعی کنند و بلد باشند از راه‌های معقولانه‌تری به جز بحث و دعوا، اختلاف میان خودشان را حل کنند. می‌توانید برای این دسته از اختلاف‌ها قوانینی را در خانه وضع کنید و از آن‌ها بخواهید بر قوانین پایبند باشند.

راهکارهای ایجاد صمیمیت میان خواهر و برادر

صمیمیت بین خواهر و برادر و به طور کلی اعضای خانواده، باعث شکل‌گیری یک خانواده سالم، بدون خشونت و اختلافات می‌شود. برای آشنایی با نشانه های خانواده سالم کلیک کنید. در ادامه به راه‌های افزایش صمیمیت با خواهر و برادر اشاره کرده‌ایم :

  • در مورد خواهر و یا برادرتان در کنار دوستان و یا دیگر اعضای خانواده بدگویی نکنید.
  • اگر شما و خواهر و یا برادرتان، دارای دیدگاه‌های متفاوتی هستید، سعی کنید به عقاید یکدیگر احترام بگذارید.
  • در رابطه‌های خواهر و برادری سعی کنید با یکدیگر با زبانی خوب و شیرین صحبت کنید. حتی اگر انتقادی نیز دارید، استفاده از لحن مناسب می‌تواند مانع از ایجاد درگیری و تنش میان شما باشد. 
  • با برخی کارهای کوچک و مورد علاقه خواهر و یا برادرتان سعی کنید او را خوشحال کنید. 
  • در ارتباط با خواهر و یا برادر خود، رفتار صادقانه‌ای را از خود نشان دهید. 
  • سعی کنید در شرایط سخت زندگی مثل بیماری، از دست دادن شغل و یا … حامی خواهر و یا برادرتان باشید. دریافت حمایت عاطفی از سوی خواهر و برادر میزان صمیمیت میان آن‌ها را افزایش خواهد داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه صمیمیت بین خواهر و برادر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اهمیت صمیمیت میان خواهر و برادر چیست؟

صمیمیت بین خواهر و برادر باعث ایجاد آرامش در خانه شده و به سلامت خانواده کمک می‌کند. در صورتی که میان فرزندانتان تنش‌هایی وجود دارد، می‌توانید برای ایجاد یک رابطه صمیمی میان آن‌ها از راهکارهای تخصصی متخصصین و مشاوران استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: صمیمیت بین خواهر و برادر ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم اعتیاد به ترامادول سوالی است که بسیاری از خانواده ها از ما می پرسند. ترامادول دارویی مسکن و ضد درد است که مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند منجر به اعتیاد گردد. عوارض جسمی و روحی این ماده بسیار متنوع است و به دلیل تداخل دارویی زیادی که دارد می‌تواند بسیار خطرناک باشد. با ترک زودهنگام و به‌موقع ترامادول می‌توان از عوارض ماندگار و جبران‌ناپذیری که در طولانی‌مدت منجر می‌شود، جلوگیری کرد. در این مقاله به بررسی نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول و همچنین نحوه تشخیص اعتیاد به ترامادول پرداخت می شود.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست 

 

منبع : علائم اعتیاد به ترامادول

نحوه تشخیص اعتیاد به ترامادول

مصرف بیش‌ از حد ترامادول باعث اعتیاد و وابستگی روانی و جسمی به آن می‌شود و فرد مصرف‌کننده مجبور خواهد بود برای حفظ انرژی خود و برقراری حالت تعادل خلقی، به استعمال مقادیر هرچه بیشتر این ماده اقدام کند. علائم اعتیاد به ترامادول همان‌طور که پیش‌ازاین به آن اشاره شد مانند ماده مرفین است و می‌توان از روی حالات فرد احتمال داد که تجربه مصرف داشته است؛ اما برای تشخیص گذاری قطعی، هیچ راهی بهتر از انجام آزمایش‌ها و تست اعتیاد نیست.

نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول

نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول

از نشانه‌ها و علائم اعتیاد به ترامادول که در افراد مبتلا به مصرف ترامادول به چشم می‌خورد، می‌توان به تظاهرات جسمی و رفتاری اشاره کرد که به شرح زیر هستند:

علائم رفتاری اعتیاد به ترامادول

  • احساس خواب‌آلودگی در طی روز
  • خستگی مفرط و بی‌رمق بودن بی‌دلیل
  • ابراز پرخاشگری و خشونت‌طلبی
  • کمبود یا نداشتن اعتمادبه‌نفس
  • بی‌توجه شدن نسبت به نظافت و بهداشت شخصی
  • گوشه‌گیری و خودداری از حضور در جمع
  • بی‌تفاوت شدن نسبت به اعضای خانواده و اجتماع
  • حواس‌پرتی و نگاه‌های خیره به مدت طولانی
  • از دست دادن قدرت بیان درست کلمات در حین صحبت کردن
  • کم‌تر شدن فعالیت‌های جسمی و اجتماعی
  • تغییرات ناگهانی و بی‌دلیل خلق‌وخو
  •  دچار شدن به بی‌قراری‌های شدید روحی

علائم جسمی اعتیاد به ترامادول

  • تجربه حملات صرع و تشنج در صورت اوردوز (در افراد مبتلابه صرع این عارضه شایع‌تر است)
  • مشکلات تنفسی در صورت اوردوز و کاهش و نقص در جذب اکسیژن
  • مشکلات گوارشی مانند کم‌اشتهایی، دردهای ناحیه شکم، نفخ شکمی و یبوست
  • به‌هم‌ریختگی دوره قاعدگی و مشکوک شدن به یائسگی زودرس در بانوان
  • کاهش سطح هموگلوبین خون و کاهش افت فشارخون
  • متورم شدن لب‌ها، زبان
  • ایجاد کهیر بر روی صورت
  • احتباس و تکرر ادرار و دفع غیرعادی پروتئین از طریق ادرار
  • اختلال در حفظ تعادل هنگام راه رفتن
  • بروز مشکلات جنسی در طولانی‌مدت و با ادامه مصرف
  • احساس خارش و ایجاد ضایعات پوستی در نواحی مختلف بدن
  • قرمز شدن و خماری چشم‌ها
  • بروز اختلالات بینایی
  • سردرد و سرگیجه
  • اسهال و تهوع
  • تعریق بیش‌ازحد بدن

ترامادول چیست ؟

ترامادول دارویی اپیوئیدی و ضد درد است که مانند مرفین باعث تسکین دردهای متوسط تا شدید می‌شود. این ماده به دو صورت خوراکی (قرص) و تزریقی در بازار موجود است و قدرت تأثیرگذاری حالت تزریقی آن بیشتر است. با وجود اینکه ترامادول تأثیری همچون مورفین روی کاهش احساس درد دارد اما برخلاف آن باعث هوشیار شدن و نوعی احساس سرخوشی می‌گردد. برخی از متخصصین بر این عقیده‌اند که مصرف طولانی‌مدت و زیاد ترامادول می‌تواند در افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌های شدید معده و نیز برخی سرطان‌های دستگاه گوارش دخالت داشته باشد. این اثرات باعث شده تا مصرف این ماده با احتیاط و به‌صورت کوتاه‌مدت و موقت صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید : قرص ترامادول چیست؟

 

برای ترک ترامادول چه‌کار باید کرد ؟

ترک و درمان اعتیاد به ترامادول به صورت سر خود به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ زیرا ترامادول باعث علائم اعتیاد به ترامادول شدیدی می‌شود، وابستگی جسمی و روانی بسیار زیادی دارد. همچنین به دلیل موارد منع مصرفی متعدد و تداخلات دارویی که با بسیاری از مواد دیگر دارد، اقدام به ترک اعتیاد خودسرانه و در انزوا، حتی خطرناک بوده و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری از جمله بروز مشکلات مختلف جسمی و روحی گردد و حتی ممکن است بیمار را به سمت مصرف مجدد آن سوق دهد.

تمام این موارد نشان‌دهنده لزوم مراجعه به متخصص ترک اعتیاد قبل از هر تصمیم یا اقدامی می باشد. با این کار می‌توان از راهنمایی‌های منطقی و علمی برای قدم گذاشتن در مسیر ترک این ماده اعتیادآور بهره برد.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ترامادول

 

تست اعتیاد به ترامادول

به‌طورکلی دو نوع تست برای تشخصی اعتیاد به ماده ترامادول استفاده می‌شود. تست آزمایشگاهی و تست غربالگری. در تست های آزمایشگاهی، نتیجه به کمک نمونه‌گیری از خون، ادرار، براق یا مو افراد تعیین می‌گردد. تست های غربالگری نیز به‌وسیله کیت‌ها یا تست نواری انجام می‌شود که نسبت به نوع اول، از دقت کمتری برخوردار بوده و احتمال خطا و اشتباه در تشخیص علائم اعتیاد به ترامادول دارند. می‌توان از تست های غربالگری برای تشخیص احتمالی در منزل استفاده کرد. این تست‌ها قیمت ارزان‌تری دارند و می‌توان آن‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کرد. توجه داشته باشید که فرد می تواند با راهکارهایی جواب تست اعتیاد به ترامادول را منفی کند پس بهتر است در مورد تست اعتیاد به ترامادول و نحوه منفی کردن آن اطلاعات کاملی داشته باشید.

عوارض اعتیاد به ترامادول

اعتیاد به ترامادول می‌تواند سبب زایمان زودرس در بانوان و یا به دنیا آوردن فرزند ناقص شود. مصرف بیش‌ازحد ترامادول باعث اووردوز شده و با حتی احتمال مرگ در این حالت همراه است. مصرف ترامادول با الکل و یا سایر داروهای خواب‌آور به‌شدت خطرناک است. عوارض زیاد آن باعث شده تا تجویز ترامادول برای کودکان زیر 12 سال و نیز کودکان بزرگ‌تر با مشکلات چاقی و تنفسی توصیه نشود.

گاهی نیز در برخی از افراد، ترامادول باعث بالا رفتن سرتونین و ایجاد بیماری جدی به نام «سندروم سرتونین» می‌گردد. از عوارض این نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول عبارت‌اند از:

بالا رفتن ضربان قلب، توهم، سرگیجه شدید، تهوع و اسهال شدید، تب بی‌علت، تنفس آهسته و کم‌عمق، خواب‌آلودگی شدید، مشکل در بیدار شدن از خواب، سردرگمی.

درصورتی‌که نشانه‌هایی از این قبیل در فرد مصرف‌کننده دیده شود باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه شود.

نحوه ترک ترامادول

ترک اعتیاد به ترامادول بسته به میزان تأثیر این ماده بر روی افراد و نیز شدت اعتیاد آن‌ها، می‌تواند به‌صورت بستری و یا سرپایی صورت بگیرد. هر دو نوع این روش‌ها نیازمند راهنمایی گرفتن از جلسات مشاوره است؛ اما از آنجایی‌که اکثر افراد دیر تصمیم به ترک اعتیاد خود گرفته و درنتیجه عوارض زیادی را در هنگام ترک متحمل می‌شوند، به صورتی که ترک اعتیاد به ترامادول برای این افراد سخت تر می گردد. توصیه می کنیم برای انتخاب روش ترک ترامادول حتما از یک متخصص در زمینه ترک اعتیاد به ترامادول مشاوره بگیرید. مرکز ذهن نو با دارا بودن بهترین متخصصان ترک اعتیاد آماده است تا شما در هر جایی که هستید یاری کند. در صورت داشتن هر سوال دیگری در مورد علائم ترک اعتیاد به ترامادول می توانید با متخصصان مرکز ذهن نو جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد تماس بگیرید. 

 

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک اعتیاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

علائم و نشانه های اعتیاد به ترامادول قابل تشخیص است ؟

در پاسخ باید گفت که با اطلاع از علائمی که در همین صفحه گفته شده قابل تشخیص می باشد ضمنا می توانید از تست ها و آزمایش های ترک ترامادول استفاده نمایید.

آیا اصلا مصرف ترامادول اعتیاد دارد ؟

بله مصرف ترامادول همانند سایر مواد مخدر باعث اعتیاد می شود و ترک آن با علائم ترک همراه است.



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عاشق مرد متاهل شدن و ایجاد وابستگی عاطفی به مردی که زن دارد، پیامدهای متعددی را به دنبال خواهد داشت. برای زنی که عاشق مرد متاهلی شده است و همینطور پس از برقراری رابطه با او وابستگی نیز پیدا کرده، مدیریت شرایط بسیار سخت است. به همین دلیل احتمالا به بسیاری از مشکلات درونی و بیرونی دچار می‌شود و نمی‌تواند به رابطه اشتباه خود با مرد متاهل پایان دهد. یکی از بهترین راه‌ها جلوگیری از عاشق مرد متاهل شدن است، یعنی در ارتباط با جنس مخالف باید همیشه احتیاط لازم را داشته باشید تا دل به مردی متاهل نبندید. در ادامه توضیحات کامل‌تری پیرامون این موضوع آورده‌ایم. در صورتی که در چنین روابطی درگیر شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره خیانت استفاده نمایید.

 

منبع : علت عاشق مرد متاهل شدن

عاشق مرد متاهل شدن

رابطه داشتن با مردی که متاهل است، از نظر اخلاقی و انسانی کار درست و شایسته‌ای نیست. بهتر است این رابطه از اول و با دلایل منطقی ایجاد نگردد، چراکه این رابطه‌ها با هدف خاصی دنبال نمی‌شوند.

در ارتباط با مرد متاهل همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر مرد متاهلی که با او در ارتباط هستید، در آستانه طلاق و جدایی باشد؛ ممکن است شانس مجددی به زندگی خود بدهد و نظرش را پیرامون همسرش یا شما تغییر دهد.

بنابراین این شما هستید که باید درست و عاقلانه تصمیم‌گیری کنید. چراکه دل‌بستن به مردی که زن دارد، همانند ساختن خانه‌ای بر روی آب است و ممکن است به یکباره تمام امید و آرزوهایتان به باد برود. همینطور در نهایت می‌تواند باعث لطمه خوردن عواطف و احساسات شما شود.

لازم است بدانید حتی اگر مرد متاهل به خاطر شما زندگی خود را با همسرش خراب کند تا با شما ازدواج کند، شما به عنوان فردی خانه‌ خراب‌کن شناخته می‌شوید. حتی ممکن است این مسئله باعث طرد شدن شما از سوی خانواده‌تان شود. برای آشنایی بیشتر با عواقب رابطه با مرد متاهل کلیک کنید.

دلایل عاشق شدن مرد متاهل

زنانی که دل به مردان متاهل می‌سپارند، اغلب برای اینکار خود دلایلی دارند. در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود زنان عاشق مردان متاهل شوند و رابطه عاطفی برقرار کنند، اشاره کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود مقاله تمایل به رابطه سه نفره را نیز بخوانید.

نداشتن تعهد

موضوع بسیار مهمی که خود زنان پس از رابطه با مرد متاهل به خوبی به آن واقف هستند، این است که احتمالا رابطه آن‌ها هیچگاه جدی نشود.

بسیاری از زنان در گذشته خود تجربیات تلخی را کسب کرده‌اند و از روابطی که داشته‌اند، لطمه خورده‌اند. به همین دلیل تمایل دارند در رابطه‌ای باشند که هیچ گونه تعهدی برای آن‌ها ایجاد نکند. به همین دلیل وارد رابطه عاشقانه با مردان متاهل می‌شوند. در واقع این دسته از زنان با وارد شدن در رابطه عاشقانه با مرد متاهل، به دنبال یک حامی عاطفی هستند.

ایده آل دیدن مردان متاهل

اغلب زنان به دنبال مردی هستند که نیازها و خواسته‌های آنان را درک کند و به حرف‌هایشان گوش دهد. این دسته از زنان برای این امر مردان متاهل را ایده آل می‌بینند. چراکه به هرحال مردان متاهل سال‌هایی از زندگی خود را با یک زن زندگی کرده‌اند و بهتر از افراد مجرد نسبت به خواسته‌ها و افکار زنان واقف‌اند. در واقع مردان متاهل می‌توانند معنی رفتارها و عکس‌العمل‌های زنان را بهتر متوجه شوند.

این دسته از زنان، مردان متاهل را ایده‌آل‌تر، بالغ‌تر و پخته‌تر از مردان مجرد تصور می‌کنند؛ به همین دلیل به رابطه با مرد زن‌دار تمایل دارند (حتی شاید در ناخودآگاه). بد نیست بدانید در نظر زنانی که تمایل به ارتباط با مردان متاهل دارند، مردانی که در جمع با همسر خود خوب رفتار می‌کنند، جذاب‌تر به نظر می رسند و معمولا عاشق این دسته از مردان می‌شوند.

مورد توجه قرار گرفتن از سوی مرد متاهل فریبنده تر است

زنانی که علاقه‌مند به برقراری ارتباط با مردان متاهل هستند، مورد توجه قرار گرفتن از سوی مردان متاهل را فریبنده‌تر می‌دانند. دلیل این موضوع این است که این دسته از زنان احساس می‌کنند مردی که با او در ارتباط هستند، بیشتر از یک مرد مجرد برای داشتن آن‌ها خطر کرده است.

در واقع زنی که عاشق مرد زن‌دار است، احساس می‌کند مرد متاهل برای برقراری رابطه با او پا بر روی خط قرمزهای زندگی‌اش گذاشته است و همین در نظرش جذاب جلوه می‌دهد.

تعریف های مرد متاهل واقعی تر است

زنانی که مردان متاهل را برای برقراری رابطه عاشقانه به مردان مجرد ترجیح می‌دهند، بر این باور هستند که تعریف و توجه مردان مجرد از آن‌ها، فقط به یک دلیل است؛ یعنی مردان مجرد قصد دارند با تعریف و تمجید و به کارگیری تکنیک‌هایی آن‌ها را برای بردن به رختخواب متقاعد کنند.

در مقابل نظر آن‌ها پیرامون مردان متاهل این است که نیازهای جنسی مردان متاهل در حال حاضر هم رفع می‌شود و انگیزه آن‌ها فقط بودن در کنارشان است. به همین دلیل این دسته از زنان توجه مردان متاهل را واقعی‌تر می‌دانند.

کنترل مردان متاهل بر زندگی بیشتر است

مردان متاهل معمولا در زندگی خود، از جهات مختلفی به یک ثباتی رسیده‌اند و به عبارتی کنترل زندگی در دستشان است. در اغلب موارد نیز زنان به دلیل دریافت حمایت‌های مالی با مردان متاهل وارد رابطه عاشقانه و عاطفی می‌شوند.

بها دادن به دروغ‌های مردان

زنانی که با مردان متاهل وارد رابطه می‌شوند، برای توجیه کاری که در حال انجام آن هستند، سعی می‌کنند به دروغ‌هایی که مردان در مورد زندگی زناشویی خود می‌گویند بها دهند. دروغ‌هایی از قبیل راضی نبودن از زندگی زناشویی، عدم علاقه به همسر، درک نشدن از سوی همسر و … مواردی است که برای شروع این نوع از روابط به کار گرفته می شود.

در واقع این دروغ‌ها بخشی از فریبی است که مردان متاهل دست به دامن آن می‌شوند تا با زن دیگری وارد رابطه شوند. چه بسا که واقعیت بر خلاف این دروغ‌ها است و حتی آن‌ها ترجیح می‌دهند تعطیلات را در کنار همسر و فرزندانشان باشند.

میوه ممنوعه بودن مردان متاهل

برای بسیاری از زنان این قسمت از ارتباط با مردان متاهل جذاب است، که در عین حال هیجان انگیز می‌باشد. عاشق مرد متاهل شدن می‌تواند احساساتی همچون خطر لو رفتن و گرفتار شدن، احساس لذت از مخفی کردن رابطه، عدم آگاهی والدین و … را به همراه داشته باشد.

ازدواج نامناسب والدین

زنانی که از بچه‌های طلاق هستند، ممکن است اعتقادی به نهاد خانواده نداشته باشند. برای این دسته از زنان وارد شدن در زندگی دیگری کار سختی نخواهد بود؛ چراکه اساسا هدف ازدواج را درک نکرده‌اند و احساس می‌کنند حتی ازدواج نیز می‌تواند دستخوش بازی شود.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

تمام کردن و فراموش کردن عشق به مرد متاهل

در این مقاله سعی کردیم به دلایل اصلی و مهم عاشق مرد متاهل شدن بپردازیم. اما واقعیت این است که این نوع روابط در فرهنگ ما پسندیده نیست و از طرفی چند همسری نیز از سوی زنان و خانواده‌ها پذیرفته نشده است.

بنابراین توصیه می‌کنیم که پیرامون تصمیم خود فکر کنید تا در نهایت به نتیجه عاقلانه‌ای برسید. اگر به هر دلیلی تصمیم به فراموشی مرد متاهل گرفته‌اید، به موارد زیر توجه کنید:

  • با تغییر دیدگاه خود، زندگی جدیدی را آغاز کنید. بی‌شک فراموش کردن مرد متاهل به دلیل غلبه بر وسوسه، شما را به فرد بهتری در زندگی‌تان تبدیل می‌‌کند.
  • اگر مرد متاهلی که با او در ارتباط بوده‌اید، از آشنایان و دوستان شماست، سعی کنید در جمع‌های خانوادگی و یا دوستانه‌ای که او حضور دارد، شرکت نکنید.
  • بهتر است برای فراموش کردن عشق یک مرد متاهل تمامی راه‌های ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی را با او محدود کنید.
  • سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید؛ بی شک در این دنیا فرد مناسب‌تری برای شما وجود دارد.

باید در نظر داشته باشید که فراموش کردن عشق به یک مرد متاهل و پشت سر گذاشتن احساسات منفی ناشی از آن همچون استرس و اضطراب، نیازمند دریافت مشاوره‌های تخصصی و راهکارهای درمانی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق مرد متاهل شدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی بیرجند و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند | ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو

2- مرکز مشاوره روانشناسی نوید _ بیرجند، نبش طالقانی ۱۱، درمانگاه فرهنگیان، طبقه فوقانی

3- مرکز مشاوره روانشناسی امید _  خ مفتح، کلنیک قائمف طبقه همکف

4- مرکز مشاوره روانشناسی میثاق _ بیرجند، خ طالقانی، طالقانی۱۴، مجتمع اورژانس اجتماعی

5- مرکز مشاوره روانشناسی مهر _  بیرجند، خ طالقانی ۵، ساختمان شفا، طبقه دوم

سوالات متداول

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره _ تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی بیرجند ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چگونه می‌توان مهارت مسئولیت پذیری کودکان را تقویت کرد؟ انسان‌ها دوست دارند در جهانی زندگی کنند که همه در آن مسئولیت‌پذیر هستند. چنین جهانی تنها در صورتی محقق می‌شود که کودکان از همان ابتدا مسئولیت پذیری را آموزش ببینند و در خود نهادینه کنند. واضح است که والدین به عنوان مراقبان و تربیت کنندگان کودکان این وظیفه را برعهده دارند؛ پس چه خوب است که آن را به طور کامل و صحیح به فرزندان خود آموزش دهند و در شکل گیری صحیح شخصیت آن‌ها بهترین روش‌ها را به کار گیرند. اما کودکان با یکدیگر بسیار متفاوت هستند؛ مشاوره کودک به شما کمک می‌کند تا متناسب با شرایط و خصوصیات کودک خود، بهترین روش تربیتی را به کار بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

 

منبع : مسئولیت پذیری کودکان

آموزش مسئولیت پذیری به کودکان

مسئولیت پذیری مهارتی اکتسابی است و از حدود سه سالگی به تدریج ایجاد می‌شود. خانواده اولین محیطی است که کودک در آن قرار می‌گیرد و نقش عظیمی در شکل گیری شخصیت او دارد. اگر فردی از همان ابتدا و در دوران کودکی این خصلت را یاد نگیرد و به کمک والدین آن را در خود پرورش ندهد، در آینده نیز مسئولیت تمام کارهای خود را به دیگران می‌سپارد. مسئولیت پذیری کودکان به میزان زیادی به تجارب آن‌ها در محیط خانواده و الگوپذیری از والدین بستگی دارد. والدین می‌توانند با اتخاذ تدابیر آموزشی، زمینه‌های شکل گیری این خصلت را در کودکان ایجاد کنند و البته لازم است در این مسیر به شرایط روحی و روانی آن‌ها نیز توجه داشته‌باشند. انتظارات خود از فرزندانتان را به شکل واضح و روشن و متناسب با سن آن‌ها بیان کنید.

 

مسئولیت پذیری کودکان در سنین مختلف

کودکان هر چه بزرگتر می‌شوند آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر و بیشتر را پیدا می‌کنند. مهم است که والدین مسئولیت‌هایی را مطابق با سن کودک به او واگذار کنند تا پس از طی کردن یک مرحله‌ی رشدی با موفقیت وارد مرحله‌ی بعدی شود و مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده بگیرد. در ادامه مسئولیت‌های کودکان در هر سن را شرح داده‌ایم.

1. مسئولیت پذیری در سنین پیش از دبستان

کودک سه تا پنج ساله هم می‌تواند مسئولیت برخی از کارهای خود را برعهده بگیرد؛ برای مثال او می‌تواند انتخاب کند برای رفتن به مهد کودک چه لباسی بپوشد و یا  در مورد تغذیه میان وعده و اینکه دلش می‌خواهد چه چیزی بخورد تصمیم بگیرد. البته در این مورد والدین باید با مطرح کردن چند گزینه برای او محدودیت قرار دهند. برای مثال می‌توانید از او بپرسید که امروز می‌خواهد نون پنیر بخورد یا چای با بیسکوئیت. همچنین می‌توانید در مورد اسباب بازی‌هایش از او سؤال بپرسید که بهتر است آن‌ها را در چه جایی قرار دهد و یا کدام یک از آن‌ها را به دیوار بزند. مسئولیت کودک پنج ساله می‌تواند این باشد که وسایلش را بعد از بازی کردن جمع کند و آن‌ها را در جای خود قرار دهد. کودکان در این سن می‌توانند در کارهای خانه به شما کمک کنند اما به شرطی که خودشان درخواست نمایند.

2. مسئولیت پذیری کودکان دبستانی

زمانی که کودکان وارد مدرسه می‌شوند، باید مسئولیت‌های بیشتری در اختیار آنان قرار دهید. آنان می‌توانند در انجام کارهای ساده‌ای مانند چیدن میز شام به شما کمک کنند. مدیریت پول‌های هفتگی و یا ماهانه‌ای که به او می‌دهید را به خودش بسپرید و او را در زمینه خرج کردن پول‌هایش راهنمایی کنید. از کودکان هشت یا نه ساله انتظار می‌رود تکالیف درسی خود را انجام دهند و بعد به فعالیت‌های مورد علاقه بپردازند. به او پیامدهای کارهایش را گوش‌زد کنید؛ مثلا اگر شیشه پنجره را شکست باید قسمتی از پول تو جیبی خود را برای جبران خسارت خرج کند. انعطاف پذیری را فراموش نکنید و قوانین و محدودیت‌ها را با توجه به سن و توانایی‌های کودک در نظر بگیرید.

3. مسئولیت پذیری در دوران نوجوانی

نوجوانان دوازده، سیزده ساله باید در بسیاری از مسائل نظرات خود را آزادانه بیان کنند و مهم است در تصمیم‌گیری‌های خانوادگی نظرش را بپرسید و به او احترام بگذارید. مسئولیت‌های نوجوان شامل نظافت شخصی، انجام مرتب تکالیف درسی، مرتب کردن اتاق و وسایل شخصی و… می‌شود. در این می‌تواند در خانه تنها بماند و یا حتی با نظارت و کنترل شما با دوستانش به گردش برود. نوجوان پانزده ساله باید در کارهای خانه مشارکت داشته باشد و مسئولیت‌هایی همچون به خرید رفتن را به او بسپارید. همیشه میان توقعاتتان از نوجوان و خواسته‌های او تعادل برقرار کنید و با انعطاف و آرامش، سبک تربیتی مشخصی را پیش بگیرید.

بیشتر بخوانید : آموزش تربیت کودک

راه‌هایی برای افزایش مسئولیت پذیری در کودکان

برای افزایش مسئولیت پذیری کودکان راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1.به کودک یاد بدهید خودش وسایلش را جمع کند

در ابتدا با مهربانی به کودک کمک کنید تا وسایلش را جمع کند و کارهایش را انجام بدهد. با خوشرویی کم کم کودک مسئولیت‌هایش را یاد می‌گیرد. بنابراین از او به خاطر خراب کاری‌هایش ناراحت نشوید. مثلا اگر شیر را روی زمین ریخت، دستمالی بردارید و یک دستمال هم به او بدهید و بگویید با کمک هم آن را پاک می‌کنیم. اگر کودک پیش دبستانی کفش‌های خود را وسط پذیرایی می‌اندازد، با مهربانی کفش‌ها را به دستش بدهید و بگویید همه وسایل را سر جایش می‌گذاریم. این روش را تا زمانی که فرزندتان به نوجوانی می‌رسد انجام دهید.

2.مسئولیت پذیری کودکان | کمک کردن به دیگران را به کودک یاد بدهید

زمانی که کودک به هر نحوی به دیگران کمک می‌کند، رفتارهای او را مورد توجه قرار دهید و او را تشویق کنید. هر چه بیشتر رفتاری را تشویق کنید، آن رفتار در فرزندتان نهادینه می‌شود و رشد می‌کند. زمانی که کودکتان با دوست و یا خواهر کوچک‌ترش مهربان است، به او لبخند بزنید و بگویید که از این کارش خوشتان آمده. به او یاد بدهید در کارهای خانه به شما کمک کند و با توجه به سن او مسئولیت‌هایش را افزایش دهید. کودک نوپا می‌تواند دستمال‌ها را روی میز بگذارد، از کودک سه ساله بخواهید بشقاب‌ها را یکی یکی از روی میز به شما بدهد، کودک چهار ساله می‌تواند کفش‌ها را جفت کند، کودک پنج ساله توانایی مرتب کردن تخت خوابش را دارد، کودکان شش هفت ساله می‌توانند به گلدان‌ها آب بدهند و هشت ساله‌ها می‌توانند لباس‌ها را تا کنند.

3.به کودک دستور ندهید و از او بخواهید فکر کند

برای مثال اگر کودک صبح برای رفتن به مدرسه بی‌حوصله است به او دستور ندهید که سریع مسواک بزند، کیفش را حاضر کند و آماده شود. بلکه با لحن ملایم از او بپرسید که برای رفتن به مدرسه باید چه کارهایی انجام دهد. هدف از این پرسش این است که کودک بر روی مسئولیت‌ها و کارهایی که باید انجام دهد فکر کند. در صورتی که هر روز صبح این کارها را انجام دهد به مرور مسئولیت‌هایش را یاد می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

مهم‌ترین پیامد عدم مسئولیت پذیری کودک در بزرگسالی چیست؟

کودکی که مسئولیت پذیری را یاد نگیرد، در آینده نیز تبدیل به فردی می‌شود که مسئولیت‌های کارهای خود را به دوش دیگران می‌اندازد و در عین حال هیچ اعتماد به نفسی برای انجام کارهایش ندارد. انتخاب‌هایش محدود می‌شود و عملکردش کاهش می‌یابد. با کمک گرفتن از مشاوره کودک می‌توانید از بروز این مسائل پیشگیری کنید.

 

منبع : مسئولیت پذیری کودکان

 

 



:: برچسب‌ها: مسئولیت پذیری کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید فقر آهن در کودکان چه پیامدهایی دارد؟ آهن یک ماده معدنی مهم و ضروری برای بدن است و کودکان برای رشد بهتر به آن نیاز دارند. کمبود آهن در بدن کودکان مشکلات زیادی از جمله کم خونی، بی حالی، اختلال رشدی و ضعف سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد. بهترین راه برای حفظ سلامت فرزندان، پیشگیری از کمبود آهن است که با رژیم غذایی صحیح می‌توان آن را تامین کرد. در صورت لزوم می‌توانید با متخصص کودکان مشورت کنید و با تجویز او از مکمل‌های دارویی آهن به فرزند خود بدهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

 

منبع : فقر آهن در کودکان

دلایلی که سبب کمبود آهن در کودکان ‌می‌شود

برخی مشکلات جسمی ‌و عادات غذایی ‌می‌توانند سبب کمبود آهن در بدن کودکان شوند که به شرح زیر هستند:

1. تولد پیش از موعد

کودکانی که نارس متولد شده‌اند بیشتر از باقی کودکان دچار فقر آهن ‌می‌شوند. دلیل این مسئله این است که در سه ماهه آخر بارداری آهن مورد نیاز بدن جنین تامین ‌می‌شود و نوزادی که زودتر از موعد به دنیا بیاید، از این منبع غنی آهن بی بهره خواهد ماند. بر همین اساس متخصصان توصیه ‌می‌کنند که نوزادان نارس پیش از 4 ماهگی شروع به مصرف مکمل آهن نمایند.

2. رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی مناسب رژیمی‌ است که سرشار از مواد معدنی مهم به خصوص آهن باشد. اگر در تغذیه کمکی و غذای کودک مقادیر مناسب آهن موجود نباشد، دچار فقر آهن خواهد شد. برای پیشگیری از این مورد شما باید منابع غذایی حاوی آهن را بشناسید و در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

3. رشد سریع کودکان

بچه‌‌ها از بدو تولد تا اواخر کودکی در حال رشد هستند. رشدی که در دوره پیش از نوجوانی صورت ‌می‌گیرد بسیار سریع و همه جانبه است. بدن فرزند شما برای رشد کردن نیاز به مواد معدنی مهم دارد. اگر این مواد تامین نشوند رشد کودک ناقص ‌می‌ماند و متوقف ‌می‌شود.

4. مشکلات گوارشی

کودکانی که در هضم و جذب غذا مشکل دارند و به بیماری‌‌های گوارشی مبتلا هستند، بیشتر در معرض کمبود آهن قرار ‌می‌گیرند. چرا که ممکن است بدن آن‌‌ها توانایی جذب آهن را نداشته باشد. برای رفع این مشکل پیشنهاد ‌می‌شود مکمل آهن را با منابع ویتامین ث به کودک بدهید تا جذب آهن بهتر صورت بگیرد.

5. خونریزی

خونریزی بر اثر قاعدگی یا جراحت ‌می‌تواند منابع آهن را از بدن خارج کند. اگر کودک شما دچار جراحت شد و خونریزی کرد، با مشورت پزشک به او آهن بدهید. اگر دختر شما دچار قاعدگی‌‌های سخت، شدید و نامنظم ‌می‌شود احتمالا آهن زیادی را از دست داده؛ پس بهتر است این موضوع را با پزشک خود مطرح نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه آموزش پدر و مادر کلیک کنید. 

 

عوارض فقر آهن در کودکان

فقر آهن مشکلاتی را برای کودکان به همراه دارد که عبارتند از:

-اختلالات یادگیری و رفتاری
-مشکل در مهارت‌های ارتباطی و منزوی شدن
-تاخیر در رشد و ناتوانی در کسب مهارت‌های حرکتی
-ضعف بدن و عضلات
-ضعف سیستم ایمنی

 

علائم فقر آهن در کودکان

-رنگ پریدگی پوست و لب‌‌ها
-شکنندگی ناخن‌‌ها
-سرد بودن مداوم دست و پا
-بی اشتهایی و بدغذایی
-ضربان قلب بالا و نامنظم
-بی حالی، بدخوابی، رخوت، کلافگی، خستگی و بی انرژی بودن
-تحریک پذیری و پرخاشگری عصبی
-درد و تورم در نواحی زبان و گلو
-ورم دست و پا
-سردرد و سرگیجه
-کند شدن رشد (قد و وزن کودک از همسالانش پایین‌تر است)
-تمایل زیاد به خوردن خوراکی‌‌های ترش
-پیکا (وضعیتی که در آن فرد به خوردن مواد غیر غذایی مانند یخ، خاک، سیب زمینی خام، گچ، کاغذ، چوب و… علاقه نشان ‌می‌دهد)

 

درمان فقر آهن کودکان

با کمک گرفتن از مکمل‌‌ها ‌می‌توانید فقر آهن را در فرزندتان از بین ببرید. البته فراموش نکنید مصرف این مکمل‌‌ها باید زیر نظر پزشک صورت گیرد.

1. مکمل‌‌های آهن

مکمل‌‌های آهن به صورت قرص و قطره وجود دارند. معمولا قطره آهن برای نوزادان و قرص آهن برای کودکان بزرگتر تجویز ‌می‌شود. این مکمل‌‌ها حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند چون مصرف کم یا زیاد آهن ‌می‌تواند آسیب زننده باشد. عموما تصور ‌می‌شود که قطره آهن دندان‌‌های کودک را خراب ‌می‌کند اما در واقع اگر شما نحوه درست دادن قطره آهن به کودک را یاد بگیرید، این اتفاق هرگز نمی‌افتد.

2. منابع غذایی آهن

برای پیشگیری و درمان فقر آهن بهتر است منابع غذایی سرشار از آهن را بشناسید و در رژیم غذایی فرزند خود آن‌‌ها را قرار دهید. بهترین منابع غذایی آهن عبارتند از:

-جگر
-گوشت قرمز
-ماهی
-تخم مرغ
-حبوباتی مانند لوبیا و عدس
-ماکارونی و برنج
-نان سبوس دار
-غلات صبحانه
-اسفناج
-کشمش و قیصی
-سیب زمینی با پوست

 

نکاتی برای پیشگیری از کم خونی کودک

پیشگیری از فقر آهن در کودکان بهتر از درمان آن است. شما با پیشگیری از فقر آهن ‌می‌توانید کودکی سالم و شاد داشته باشید. برای پیشگیری از کمبود آهن این نکات را رعایت نمایید:

_پس از 4 ماهگی با مشورت پزشک مصرف مکمل آهن را برای نوزاد خود شروع کنید.

_اگر نوزاد شما شیر خشک مصرف ‌می‌کند، شیر خشک‌‌های غنی شده با آهن را برای او تهیه کنید.

_در غذای کمکی نوزاد منابع غذایی آهن را قرار دهید.

_منابع آهن را با منابع ویتامین ث به کودک خود بدهید.

_ پیش از یک سالگی به کودک شیر گاو ندهید و پس از آن هم در دادن شیر گاو به کودک زیاده روی نکنید. برای دادن شیر پاستوریزه به کودک با یک فرد متخصص مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

کدام یک از منابع گیاهی یا حیوانی آهن بهتر است؟

آهن موجود در منابع حیوانی مانند گوشت قرمز در بدن کودکان بهتر جذب ‌می‌شوند.

چه موادی به جذب بهتر آهن کمک ‌می‌کنند؟

خوراکی‌‌های سرشار از ویتامین ث مانند پرتقال، کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بروکلی، توت فرنگی، طالبی و… باعث جذب بهتر آهن می‌شوند.

چه موادی جذب آهن را دچار مشکل ‌می‌کنند؟

مواد دارای کافئین مانند چای، قهوه و همچنین شیر گاو در فرایند جذب آهن اختلال ایجاد می‌کنند.

 

 

منبع : فقر آهن در کودکان

 

 



:: برچسب‌ها: فقر آهن در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید فقر آهن در کودکان چه پیامدهایی دارد؟ آهن یک ماده معدنی مهم و ضروری برای بدن است و کودکان برای رشد بهتر به آن نیاز دارند. کمبود آهن در بدن کودکان مشکلات زیادی از جمله کم خونی، بی حالی، اختلال رشدی و ضعف سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد. بهترین راه برای حفظ سلامت فرزندان، پیشگیری از کمبود آهن است که با رژیم غذایی صحیح می‌توان آن را تامین کرد. در صورت لزوم می‌توانید با متخصص کودکان مشورت کنید و با تجویز او از مکمل‌های دارویی آهن به فرزند خود بدهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

 

منبع : موفقیت در زندگی

دلایلی که سبب کمبود آهن در کودکان ‌می‌شود

برخی مشکلات جسمی ‌و عادات غذایی ‌می‌توانند سبب کمبود آهن در بدن کودکان شوند که به شرح زیر هستند:

1. تولد پیش از موعد

کودکانی که نارس متولد شده‌اند بیشتر از باقی کودکان دچار فقر آهن ‌می‌شوند. دلیل این مسئله این است که در سه ماهه آخر بارداری آهن مورد نیاز بدن جنین تامین ‌می‌شود و نوزادی که زودتر از موعد به دنیا بیاید، از این منبع غنی آهن بی بهره خواهد ماند. بر همین اساس متخصصان توصیه ‌می‌کنند که نوزادان نارس پیش از 4 ماهگی شروع به مصرف مکمل آهن نمایند.

2. رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی مناسب رژیمی‌ است که سرشار از مواد معدنی مهم به خصوص آهن باشد. اگر در تغذیه کمکی و غذای کودک مقادیر مناسب آهن موجود نباشد، دچار فقر آهن خواهد شد. برای پیشگیری از این مورد شما باید منابع غذایی حاوی آهن را بشناسید و در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

3. رشد سریع کودکان

بچه‌‌ها از بدو تولد تا اواخر کودکی در حال رشد هستند. رشدی که در دوره پیش از نوجوانی صورت ‌می‌گیرد بسیار سریع و همه جانبه است. بدن فرزند شما برای رشد کردن نیاز به مواد معدنی مهم دارد. اگر این مواد تامین نشوند رشد کودک ناقص ‌می‌ماند و متوقف ‌می‌شود.

4. مشکلات گوارشی

کودکانی که در هضم و جذب غذا مشکل دارند و به بیماری‌‌های گوارشی مبتلا هستند، بیشتر در معرض کمبود آهن قرار ‌می‌گیرند. چرا که ممکن است بدن آن‌‌ها توانایی جذب آهن را نداشته باشد. برای رفع این مشکل پیشنهاد ‌می‌شود مکمل آهن را با منابع ویتامین ث به کودک بدهید تا جذب آهن بهتر صورت بگیرد.

5. خونریزی

خونریزی بر اثر قاعدگی یا جراحت ‌می‌تواند منابع آهن را از بدن خارج کند. اگر کودک شما دچار جراحت شد و خونریزی کرد، با مشورت پزشک به او آهن بدهید. اگر دختر شما دچار قاعدگی‌‌های سخت، شدید و نامنظم ‌می‌شود احتمالا آهن زیادی را از دست داده؛ پس بهتر است این موضوع را با پزشک خود مطرح نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه آموزش پدر و مادر کلیک کنید. 

 

عوارض فقر آهن در کودکان

فقر آهن مشکلاتی را برای کودکان به همراه دارد که عبارتند از:

-اختلالات یادگیری و رفتاری
-مشکل در مهارت‌های ارتباطی و منزوی شدن
-تاخیر در رشد و ناتوانی در کسب مهارت‌های حرکتی
-ضعف بدن و عضلات
-ضعف سیستم ایمنی

 

علائم فقر آهن در کودکان

-رنگ پریدگی پوست و لب‌‌ها
-شکنندگی ناخن‌‌ها
-سرد بودن مداوم دست و پا
-بی اشتهایی و بدغذایی
-ضربان قلب بالا و نامنظم
-بی حالی، بدخوابی، رخوت، کلافگی، خستگی و بی انرژی بودن
-تحریک پذیری و پرخاشگری عصبی
-درد و تورم در نواحی زبان و گلو
-ورم دست و پا
-سردرد و سرگیجه
-کند شدن رشد (قد و وزن کودک از همسالانش پایین‌تر است)
-تمایل زیاد به خوردن خوراکی‌‌های ترش
-پیکا (وضعیتی که در آن فرد به خوردن مواد غیر غذایی مانند یخ، خاک، سیب زمینی خام، گچ، کاغذ، چوب و… علاقه نشان ‌می‌دهد)

 

درمان فقر آهن کودکان

با کمک گرفتن از مکمل‌‌ها ‌می‌توانید فقر آهن را در فرزندتان از بین ببرید. البته فراموش نکنید مصرف این مکمل‌‌ها باید زیر نظر پزشک صورت گیرد.

1. مکمل‌‌های آهن

مکمل‌‌های آهن به صورت قرص و قطره وجود دارند. معمولا قطره آهن برای نوزادان و قرص آهن برای کودکان بزرگتر تجویز ‌می‌شود. این مکمل‌‌ها حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند چون مصرف کم یا زیاد آهن ‌می‌تواند آسیب زننده باشد. عموما تصور ‌می‌شود که قطره آهن دندان‌‌های کودک را خراب ‌می‌کند اما در واقع اگر شما نحوه درست دادن قطره آهن به کودک را یاد بگیرید، این اتفاق هرگز نمی‌افتد.

2. منابع غذایی آهن

برای پیشگیری و درمان فقر آهن بهتر است منابع غذایی سرشار از آهن را بشناسید و در رژیم غذایی فرزند خود آن‌‌ها را قرار دهید. بهترین منابع غذایی آهن عبارتند از:

-جگر
-گوشت قرمز
-ماهی
-تخم مرغ
-حبوباتی مانند لوبیا و عدس
-ماکارونی و برنج
-نان سبوس دار
-غلات صبحانه
-اسفناج
-کشمش و قیصی
-سیب زمینی با پوست

 

نکاتی برای پیشگیری از کم خونی کودک

پیشگیری از فقر آهن در کودکان بهتر از درمان آن است. شما با پیشگیری از فقر آهن ‌می‌توانید کودکی سالم و شاد داشته باشید. برای پیشگیری از کمبود آهن این نکات را رعایت نمایید:

_پس از 4 ماهگی با مشورت پزشک مصرف مکمل آهن را برای نوزاد خود شروع کنید.

_اگر نوزاد شما شیر خشک مصرف ‌می‌کند، شیر خشک‌‌های غنی شده با آهن را برای او تهیه کنید.

_در غذای کمکی نوزاد منابع غذایی آهن را قرار دهید.

_منابع آهن را با منابع ویتامین ث به کودک خود بدهید.

_ پیش از یک سالگی به کودک شیر گاو ندهید و پس از آن هم در دادن شیر گاو به کودک زیاده روی نکنید. برای دادن شیر پاستوریزه به کودک با یک فرد متخصص مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

کدام یک از منابع گیاهی یا حیوانی آهن بهتر است؟

آهن موجود در منابع حیوانی مانند گوشت قرمز در بدن کودکان بهتر جذب ‌می‌شوند.

چه موادی به جذب بهتر آهن کمک ‌می‌کنند؟

خوراکی‌‌های سرشار از ویتامین ث مانند پرتقال، کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بروکلی، توت فرنگی، طالبی و… باعث جذب بهتر آهن می‌شوند.

چه موادی جذب آهن را دچار مشکل ‌می‌کنند؟

مواد دارای کافئین مانند چای، قهوه و همچنین شیر گاو در فرایند جذب آهن اختلال ایجاد می‌کنند.

 

 

منبع : موفقیت در زندگی

 

 



:: برچسب‌ها: موفقیت در زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از مهم‌ترین اصولی که به‌عنوان یک زوج باید رعایت کنید، احترام گذاشتن به یکدیگر است. در واقع احترام به همسر زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث پیشرفت و افزایش کیفیت زندگی‌تان می‌شود. چنانچه احترام متقابل میان شما و همسرتان وجود نداشته باشد، بسیاری از مشکلات ساده، بیشتر و شدیدتر به چشم می‌آیند و درعین‌حال به میزانی که احترام متقابل میان خود و همسرتان ایجاد نمایید، قادر خواهید بود بسیاری از مشکلات را در یک فضای آرام پشت سر بگذارید و به بهداشت جسمی و روانی خود نیز کمک کنید. با این حال احترام گذاشتن به همسر شامل اصولی است که در این مطلب آن‌ها را باهم بررسی خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

 

منبع »: احترام به همسر

15 اصل اساسی احترام به همسر

1- با احترام با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن، اولین راه ارتباطی میان شما و هر فرد دیگری است. درنتیجه ‌باید در صحبت کردن‌هایتان اصولی را رعایت کنید. استفاده از صدای بلند، لحن نامناسب یا بیان کلمات ناپسند، ازجمله عواملی هستند که باعث ایجاد کدورت میان شما و همسرتان می‌شوند. سعی کنید همیشه همسرتان را با کلمات زیبا و محترمانه صدا بزنید و در صحبت کردنتان نیز، از الفاظ ناپسند استفاده نکنید. اینگونه در کنار احترام به همسر، می‌توانید همسرداری موفقی را نیز تجربه کنید.

2- به خانواده و دوستان همسرتان احترام بگذارید

خانواده و دوستان همسر شما، برای او از عزیزانش محسوب می‌شوند. احترامی که شما به آن‌ها می‌گذارید، در واقع احترامی است که به همسر خودتان می‌گذارید. هرگز همسرتان را در یک دوراهی میان خودتان و دیگران قرار ندهید. به خاطر داشته باشید اگر همسرتان احساس کند شما نسبت به دوستان و اطرافیان وی، با خوبی رفتار می‌کنید، محبت و احترام او نسبت به شما چندین برابر خواهد شد.

3- از همسرتان انتقاد نکنید

انتقاد کردن، اگر در معنای درست کلمه به کار رود، بسیار مفید بوده و می‌تواند باعث پیشرفت شما و همسرتان شود. بااین‌حال در برخی از مواقع، ما به‌جای انتقاد به تخریب طرف مقابلمان می‌پردازیم. به خاطر داشته باشید که همسر شما، فردی مستقل و متفاوت از شماست. شما هرگز نمی‌توانید از او بخواهید که درست مثل شما فکر کند یا براساس میل شما رفتار نماید. در شرایطی که او مطابق میل شما رفتار نمی‌کند، بهتر است به‌جای سرکوفت زدن یا بدرفتاری، به تفاوت‌ها احترام بگذارید و یا نقطه‌نظر خود را با یک لحن مناسب به همسرتان انتقال دهید.

4- به همسر خود در جمع احترام بگذارید

یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای ارتباط زناشویی، بی‌احترامی در میان جمع است. رابطه شما و همسرتان، به هر میزان که خوب یا بد پیش می‌رود، نباید دیگران این مسئله را متوجه شوند. صحبت کردن از نقاط ضعف همسر، بیان اشتباهات وی، تمسخر کردن و یا قهر و دعوا در حضور دیگران، باعث از بین رفتن احترام میان شما و همسرتان می‌شود. برای آنکه بتوانید در این راه به موفقیت برسید خواندن مقاله ارتباط صحیح با همسر نیز می‌تواند به شما کمک کند.

5- همسرتان را مقابل دیگران خجالت‌زده نکنید

شما و همسرتان، به‌عنوان یک خانواده و یک گروه شناخته می‌شوید. درنتیجه رفتارهای شما، بر تصور دیگران نسبت به همسرتان نیز تأثیر می‌گذارد. هرگونه رفتاری در جمع که باعث شود دیگران احساس خوبی نسبت به شما یا همسر شما پیدا نکنند از عواملی هستند که باید از آن‌ها اجتناب کنید. برای مثال خساست یا خودرای بودن، رفتارهایی هستند که ممکن است شما در یک جمع انجام دهید، اما دیگران علاوه بر شما، همسرتان را نیز قضاوت می‌کنند. همچنین مهم‌تر از قضاوت دیگران این است که ممکن است شما همسرتان را درمیان جمع خجالت‌زده کنید.

6- حل کردن اختلافات با بیان منطقی

یکی از اصلی‌ترین جاهایی که هر یک از ما، قدرت احترام گذاشتن را از دست می‌دهیم درگیری‌ها و اختلاف‌هایی است که میان ما و دیگران پیش می‌آید. سعی کنید برای برطرف کردن اختلافاتتان در یک محیط دوستانه و شرایطی که به لحاظ روحی آرام هستید با استدلال و منطق راجع به مشکلاتتان صحبت کنید. صحبت کردن در شرایط عصبانیت نه‌تنها باعث حل مشکلات نمی‌شود بلکه باعث مطرح‌شدن مسائلی خواهد شد که احترام‌ها را از میان می‌برد.

7- مقایسه نکردن از اصول احترام به همسر

یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی که در احترام به شخصیت همسرتان می‌بایست آموزش ببینید این است که هرگز او را با هیچ‌کس دیگر مقایسه نکنید. همسر شما یک فرد منحصربه‌فرد است و مقایسه او با همسر دوستانتان یا پدر و مادرتان کار اشتباهی است که صرفاً شخصیت او را تخریب می‌کند.

8- بیان خوبی‌های همسر از اصول احترام به همسر

یکی از بهترین راه‌ها برای احترام گذاشتن به هر فردی بیان خوبی‌های اوست. شما می‌توانید با جملات محبت‌آمیز نقاط قوت همسرتان را به او گوشزد کنید و نشان دهید که متوجه خوبی‌ها و زحمات او هستید. این مسئله و تشکر بابت رفتارهای خوب وی علاوه بر اینکه احترام شما را به همسر نشان می‌دهد باعث گرم‌تر شدن کانون زندگی‌تان نیز می‌شود.

9- قدردانی کردن

علاوه بر این‌که خوبی‌های همسرتان را بیان می‌کنید می‌بایست نسبت به رفتارهای خوب او قدردان باشید. هنگامی‌که فردی برای ما از احترام و اهمیت بالایی برخوردار باشد نسبت به رفتارهای خوب او تشکر خواهیم کرد. اما هنگامی‌که کسی برای ما اعتبار و ارزش بالایی نداشته باشد رفتارهای خوب او را نادیده گرفته و حتی به‌عنوان وظیفه تلقی می‌کنیم. درنتیجه بهتر است همواره رفتارهای خوب همسرتان را حتی با یک تشکر کلامی موردتوجه قرار دهید.

10- کوتاه آمدن در دعواها

هنگامی‌که در فضای متشنج دعوا یا اختلاف‌نظر قرار دارید یکی از راهکارهایی که نشان‌دهنده احترام شما به همسرتان و بالا بودن اهمیت او برای شماست، این مطلب است که علی‌رغم اینکه احساس می‌کنید او مقصر است، در مقابل رفتار او کوتاه آمده و بحث را پایان دهید. این مسئله نشان‌دهنده این است که همسرتان و حفظ سلامت رابطه شما، برایتان اهمیت بالایی دارد. همچنین همسرتان نیز دیر یا زود متوجه این مسئله شده و شما برایش اهمیت بالایی پیدا خواهید کرد.

11- درک کردن شرایط سخت طرف مقابل

همه انسان‌ها هنگامی که در سختی قرار می‌گیرند نیاز به حمایت و محبت دارند و همچنین احتیاج دارند که دیگران آن‌ها را درک کنند و بفهمند که در حال حاضر نمی‌توانند برخی از وظایفشان را انجام دهند. در نظر گرفتن شرایط سختی که همسرمان در آن قرارگرفته و همدلی کردن با او، به این معناست که ما احترام زیادی برای او و احساساتش قائل هستیم.

12- کمک کردن از اصول احترام به همسر

کمک کردن به همسرتان یکی از راه‌هایی است که می‌توانید علاقه و احترام خود را به او ابراز کنید. کمک کردن به این معناست که شما باور دارید همسرتان برای رفاه حال هردو نفرتان زحمت می‌کشد یا شما زحمت‌های او را به‌عنوان وظیفه تلقی نمی‌کنید و برای کارهایش احترام قائل هستید.

14- حمایت کردن

حمایت کردن از همسرتان در شرایط سخت یا در هنگامی‌که او مورد اتهام اطرافیان قرارگرفته نشان می‌دهد که شما به او علاقه‌مند هستید و احترام و ارزش او برایتان اهمیت بالایی دارد.

15- توجه به خط قرمزها

هنگامی‌که فردی برای ما اهمیت بالایی داشته باشد سعی می‌کنیم که به صحبت‌هایش گوش دهیم و کارهای که او را ناراحت می‌کند انجام ندهیم. درنتیجه اگر می‌خواهید به همسرتان نشان دهید که برایش احترام بسیاری قائل هستید سعی کنید خط قرمزهای او را در رفتارتان رعایت کرده تا احساس کند که باید و نبایدهایش برای شما حائز اهمیت است. توصیه می‌کنیم از کمک های متخصصین برای رفع مسائل هر چند کوچک استفاده کنید، این گونه پایه های زندگی خود را محکم‌تر چیده اید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

احترام گذاشتن به همسر چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در موفق بودن یک رابطه مشترک نقش دارد یا بالعکس می‌تواند یک رابطه را از بین ببرد، میزان احترامی است که دو نفر برای هم قائل هستند. هنگامی‌که شما احترام بالایی برای همسرتان قائل باشید رابطه شما روز به روز پیشرفت خواهد کرد اما در غیر این صورت حریم‌ها میان شما شکسته و در این صورت نمی‌توانید رابطه موفقی را ادامه دهید.

چه تکنیک‌هایی برای احترام گذاشتن به همسر وجود دارد؟

ساده‌ترین راهکار برای احترام گذاشتن به همسرتان این است که در حین صحبت کردن از کلمات مناسب استفاده کرده و تلاش کنید تا لحن صحبت کردنتان نشان‌دهنده احترام باشد. در کنار این مسئله حمایت از همسرتان، کمک کردن در مسائل زندگی و گوش دادن به صحبت‌های او می‌تواند موثر واقع شود.



:: برچسب‌ها: احترام به همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از مهم‌ترین اصولی که به‌عنوان یک زوج باید رعایت کنید، احترام گذاشتن به یکدیگر است. در واقع احترام به همسر زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث پیشرفت و افزایش کیفیت زندگی‌تان می‌شود. چنانچه احترام متقابل میان شما و همسرتان وجود نداشته باشد، بسیاری از مشکلات ساده، بیشتر و شدیدتر به چشم می‌آیند و درعین‌حال به میزانی که احترام متقابل میان خود و همسرتان ایجاد نمایید، قادر خواهید بود بسیاری از مشکلات را در یک فضای آرام پشت سر بگذارید و به بهداشت جسمی و روانی خود نیز کمک کنید. با این حال احترام گذاشتن به همسر شامل اصولی است که در این مطلب آن‌ها را باهم بررسی خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

 

منبع »: احترام به همسر

15 اصل اساسی احترام به همسر

1- با احترام با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن، اولین راه ارتباطی میان شما و هر فرد دیگری است. درنتیجه ‌باید در صحبت کردن‌هایتان اصولی را رعایت کنید. استفاده از صدای بلند، لحن نامناسب یا بیان کلمات ناپسند، ازجمله عواملی هستند که باعث ایجاد کدورت میان شما و همسرتان می‌شوند. سعی کنید همیشه همسرتان را با کلمات زیبا و محترمانه صدا بزنید و در صحبت کردنتان نیز، از الفاظ ناپسند استفاده نکنید. اینگونه در کنار احترام به همسر، می‌توانید همسرداری موفقی را نیز تجربه کنید.

2- به خانواده و دوستان همسرتان احترام بگذارید

خانواده و دوستان همسر شما، برای او از عزیزانش محسوب می‌شوند. احترامی که شما به آن‌ها می‌گذارید، در واقع احترامی است که به همسر خودتان می‌گذارید. هرگز همسرتان را در یک دوراهی میان خودتان و دیگران قرار ندهید. به خاطر داشته باشید اگر همسرتان احساس کند شما نسبت به دوستان و اطرافیان وی، با خوبی رفتار می‌کنید، محبت و احترام او نسبت به شما چندین برابر خواهد شد.

3- از همسرتان انتقاد نکنید

انتقاد کردن، اگر در معنای درست کلمه به کار رود، بسیار مفید بوده و می‌تواند باعث پیشرفت شما و همسرتان شود. بااین‌حال در برخی از مواقع، ما به‌جای انتقاد به تخریب طرف مقابلمان می‌پردازیم. به خاطر داشته باشید که همسر شما، فردی مستقل و متفاوت از شماست. شما هرگز نمی‌توانید از او بخواهید که درست مثل شما فکر کند یا براساس میل شما رفتار نماید. در شرایطی که او مطابق میل شما رفتار نمی‌کند، بهتر است به‌جای سرکوفت زدن یا بدرفتاری، به تفاوت‌ها احترام بگذارید و یا نقطه‌نظر خود را با یک لحن مناسب به همسرتان انتقال دهید.

4- به همسر خود در جمع احترام بگذارید

یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای ارتباط زناشویی، بی‌احترامی در میان جمع است. رابطه شما و همسرتان، به هر میزان که خوب یا بد پیش می‌رود، نباید دیگران این مسئله را متوجه شوند. صحبت کردن از نقاط ضعف همسر، بیان اشتباهات وی، تمسخر کردن و یا قهر و دعوا در حضور دیگران، باعث از بین رفتن احترام میان شما و همسرتان می‌شود. برای آنکه بتوانید در این راه به موفقیت برسید خواندن مقاله ارتباط صحیح با همسر نیز می‌تواند به شما کمک کند.

5- همسرتان را مقابل دیگران خجالت‌زده نکنید

شما و همسرتان، به‌عنوان یک خانواده و یک گروه شناخته می‌شوید. درنتیجه رفتارهای شما، بر تصور دیگران نسبت به همسرتان نیز تأثیر می‌گذارد. هرگونه رفتاری در جمع که باعث شود دیگران احساس خوبی نسبت به شما یا همسر شما پیدا نکنند از عواملی هستند که باید از آن‌ها اجتناب کنید. برای مثال خساست یا خودرای بودن، رفتارهایی هستند که ممکن است شما در یک جمع انجام دهید، اما دیگران علاوه بر شما، همسرتان را نیز قضاوت می‌کنند. همچنین مهم‌تر از قضاوت دیگران این است که ممکن است شما همسرتان را درمیان جمع خجالت‌زده کنید.

6- حل کردن اختلافات با بیان منطقی

یکی از اصلی‌ترین جاهایی که هر یک از ما، قدرت احترام گذاشتن را از دست می‌دهیم درگیری‌ها و اختلاف‌هایی است که میان ما و دیگران پیش می‌آید. سعی کنید برای برطرف کردن اختلافاتتان در یک محیط دوستانه و شرایطی که به لحاظ روحی آرام هستید با استدلال و منطق راجع به مشکلاتتان صحبت کنید. صحبت کردن در شرایط عصبانیت نه‌تنها باعث حل مشکلات نمی‌شود بلکه باعث مطرح‌شدن مسائلی خواهد شد که احترام‌ها را از میان می‌برد.

7- مقایسه نکردن از اصول احترام به همسر

یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی که در احترام به شخصیت همسرتان می‌بایست آموزش ببینید این است که هرگز او را با هیچ‌کس دیگر مقایسه نکنید. همسر شما یک فرد منحصربه‌فرد است و مقایسه او با همسر دوستانتان یا پدر و مادرتان کار اشتباهی است که صرفاً شخصیت او را تخریب می‌کند.

8- بیان خوبی‌های همسر از اصول احترام به همسر

یکی از بهترین راه‌ها برای احترام گذاشتن به هر فردی بیان خوبی‌های اوست. شما می‌توانید با جملات محبت‌آمیز نقاط قوت همسرتان را به او گوشزد کنید و نشان دهید که متوجه خوبی‌ها و زحمات او هستید. این مسئله و تشکر بابت رفتارهای خوب وی علاوه بر اینکه احترام شما را به همسر نشان می‌دهد باعث گرم‌تر شدن کانون زندگی‌تان نیز می‌شود.

9- قدردانی کردن

علاوه بر این‌که خوبی‌های همسرتان را بیان می‌کنید می‌بایست نسبت به رفتارهای خوب او قدردان باشید. هنگامی‌که فردی برای ما از احترام و اهمیت بالایی برخوردار باشد نسبت به رفتارهای خوب او تشکر خواهیم کرد. اما هنگامی‌که کسی برای ما اعتبار و ارزش بالایی نداشته باشد رفتارهای خوب او را نادیده گرفته و حتی به‌عنوان وظیفه تلقی می‌کنیم. درنتیجه بهتر است همواره رفتارهای خوب همسرتان را حتی با یک تشکر کلامی موردتوجه قرار دهید.

10- کوتاه آمدن در دعواها

هنگامی‌که در فضای متشنج دعوا یا اختلاف‌نظر قرار دارید یکی از راهکارهایی که نشان‌دهنده احترام شما به همسرتان و بالا بودن اهمیت او برای شماست، این مطلب است که علی‌رغم اینکه احساس می‌کنید او مقصر است، در مقابل رفتار او کوتاه آمده و بحث را پایان دهید. این مسئله نشان‌دهنده این است که همسرتان و حفظ سلامت رابطه شما، برایتان اهمیت بالایی دارد. همچنین همسرتان نیز دیر یا زود متوجه این مسئله شده و شما برایش اهمیت بالایی پیدا خواهید کرد.

11- درک کردن شرایط سخت طرف مقابل

همه انسان‌ها هنگامی که در سختی قرار می‌گیرند نیاز به حمایت و محبت دارند و همچنین احتیاج دارند که دیگران آن‌ها را درک کنند و بفهمند که در حال حاضر نمی‌توانند برخی از وظایفشان را انجام دهند. در نظر گرفتن شرایط سختی که همسرمان در آن قرارگرفته و همدلی کردن با او، به این معناست که ما احترام زیادی برای او و احساساتش قائل هستیم.

12- کمک کردن از اصول احترام به همسر

کمک کردن به همسرتان یکی از راه‌هایی است که می‌توانید علاقه و احترام خود را به او ابراز کنید. کمک کردن به این معناست که شما باور دارید همسرتان برای رفاه حال هردو نفرتان زحمت می‌کشد یا شما زحمت‌های او را به‌عنوان وظیفه تلقی نمی‌کنید و برای کارهایش احترام قائل هستید.

14- حمایت کردن

حمایت کردن از همسرتان در شرایط سخت یا در هنگامی‌که او مورد اتهام اطرافیان قرارگرفته نشان می‌دهد که شما به او علاقه‌مند هستید و احترام و ارزش او برایتان اهمیت بالایی دارد.

15- توجه به خط قرمزها

هنگامی‌که فردی برای ما اهمیت بالایی داشته باشد سعی می‌کنیم که به صحبت‌هایش گوش دهیم و کارهای که او را ناراحت می‌کند انجام ندهیم. درنتیجه اگر می‌خواهید به همسرتان نشان دهید که برایش احترام بسیاری قائل هستید سعی کنید خط قرمزهای او را در رفتارتان رعایت کرده تا احساس کند که باید و نبایدهایش برای شما حائز اهمیت است. توصیه می‌کنیم از کمک های متخصصین برای رفع مسائل هر چند کوچک استفاده کنید، این گونه پایه های زندگی خود را محکم‌تر چیده اید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

احترام گذاشتن به همسر چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در موفق بودن یک رابطه مشترک نقش دارد یا بالعکس می‌تواند یک رابطه را از بین ببرد، میزان احترامی است که دو نفر برای هم قائل هستند. هنگامی‌که شما احترام بالایی برای همسرتان قائل باشید رابطه شما روز به روز پیشرفت خواهد کرد اما در غیر این صورت حریم‌ها میان شما شکسته و در این صورت نمی‌توانید رابطه موفقی را ادامه دهید.

چه تکنیک‌هایی برای احترام گذاشتن به همسر وجود دارد؟

ساده‌ترین راهکار برای احترام گذاشتن به همسرتان این است که در حین صحبت کردن از کلمات مناسب استفاده کرده و تلاش کنید تا لحن صحبت کردنتان نشان‌دهنده احترام باشد. در کنار این مسئله حمایت از همسرتان، کمک کردن در مسائل زندگی و گوش دادن به صحبت‌های او می‌تواند موثر واقع شود.



:: برچسب‌ها: احترام به همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()