نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج با آدم اشتباه آن هم زمانی که انتخاب پای خودتان باشد، مسئولیت سنگین‌تری را بر دوش‌تان می‌گذارد. ازدواج یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی خواهد بود که به زندگی هر فردی معنای تازه می‌بخشد. احساس دوست داشتن و دوست داشته شدن، دلواپسی‌ها و نگرانی‌های عاشقانه، تجربه‌هایی رمانتیک هستند که آرزوی هر فردی به دست آوردن آن‌هاست. دختر و پسر هر کدام دارای نقص‌هایی هستند که به واسطه انتخاب همسر و شریک زندگی‌شان می‌توانند به مراحلی از تکامل دست یابند و رشد فکری، اخلاقی و اجتماعی داشته باشند. اما در این بین، مسئله مهم و قابل بررسی، سختگیری‌های بی موردی است که سبب اشتباهاتی در انتخاب همسر و شریک زندگی می‌شود. در این مطلب سعی بر این است که به مهم‌ترین معیارهای اشتباه برای همسر پرداخته شود و نواقص هر کدام از این معیارها مورد بررسی دقیق قرار گیرد. برای دریافت راهکار از مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج با آدم اشتباه | با چه معیارهایی نباید با کسی ازدواج کرد؟

ازدواج با آدم اشتباه چگونه رخ می دهد؟

برای جلوگیری از ازدواج با آدم اشتباه باید معیارهای اشتباه جوانان را بررسی کنیم. شاید این معیارها برای خود دختر و پسر بسیار درست به نظر آیند. اما با دریافت خدمات مشاوره راحت‌تر می‌توانند در مورد باورهایشان تفکر کنند. در ادامه برخی پارمترهای اشتباه شما را به چالش کشیده ایم. حتما به مقاله پشیمانی بعد از عقد هم مراجعه نمایید.

1. عشق آتشین

عشق از معیارهای لازم اما کافی برای ازدواج نیست و نمی‌توان صرف عاشق بودن را به عنوان دلیل درست برای ازدواج قرار داد. چه بسا عشق‌های گرم و سوزاننده‌ای که در ابتدای آشنایی، جهان را به شکلی رویایی برای طرف مقابل به تصویر می‌کشد. آنچنان که تفاوت‌ها و مسائل مهم مربوط به ازدواج نادیده‌گرفته می‌شوند. و پس از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خود را نشان می‌دهند. به همین دلیل جدای از عشق و علاقه اولیه باید به طور منطقی شرایط خود و طرف مقابل را با نگاهی موشکافانه مورد ارزیابی قرار داد و تصمیم عاقلانه‌تری را اتخاذ نمود.

2. ازدواج با آدم اشتباه | ازدواج با هدف کسب استقلال

علاوه بر اینکه هر فردی به طور ذاتی دوست دارد ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد، هدف از ازدواج برای هر شخصی متفاوت است. به طور مثال شخصی برای اینکه از مشکلات زندگی مجردی و تنهایی ناشی از آن فرار کند. به سمت ازدواج‌رفته و دیگری به دلیل اینکه می‌خواهد به رشد و جایگاه بیشتری برسد. در دو حالت هدف از ازدواج این است که شرایط فعلی تغییر پیدا کند و به امید تجربه تغییر و دست یابی به شرایط بهتر ازدواج انجام گیرد. در راستای دست یابی به اهداف فوق، ازدواج فقط یک پل عبور خواهد بود و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا فرد استقلال یابد و از فشارهای پدر و مادر و زندگی مجردی خود را نجات دهد.

3. تاکید بر تحصیلات

تحصیلات شاید زمینه دست یابی به موفقیت‌های بیشتر اجتماعی را فراهم کند اما به این معنی نیست که افراد بدون تحصیلات عالی، انسان‌های موفقی نیستند. طرز تفکر صحیح این است که بجای تاکید بر تحصیلات به برنامه‌هایی که طرف مقابل برای زندگی آینده دارد توجه شود.

4. ازدواج با آدم اشتباه | عدم شناخت کافی

دختر و پسر از دو دنیایی متفاوت هستند که هر کدام طرز فکر و رفتار خاصی دارند. بنابراین باید مدت زمان کافی برای آشنایی در اختیارشان قرار بگیرد تا به شناخت بیشتری از یکدیگر برسند. اگر بنا به فشار خانواده یا هر دلیلی ازدواج به سرعت انجام گیرد و شناخت کافی بدست نیاید، احتمال شکست و عدم موفقیت در زندگی زناشویی دور از انتظار نخواهد بود.

5. نوع لباس پوشیدن

برخی از دختر و پسرها به ظاهر طرف مقابل بی اندازه اهمیت می‌دهند و به عنوان معیار اول ازدواج به آن می‌نگرند. از دیدگاه آنان طرف مقابل باید به شیوه مورد نظر آنان لباس بپوشد. اما در حقیقت هر فردی آزادی انتخاب‌دارد و ممکن‌است تا حدودی تغییری در سبک لباس‌پوشیدن خود ایجاد نماید. اما به این معنی نیست که شما بخواهید برای او تعیین تکلیف کنید. مهم بهداشت شخصی است که هر فرد باید رعایت نماید.

6. ازدواج با آدم اشتباه | چشم و هم چشمی

“دوستم با فردی ازدواج‌کرده که دارای موقعیت عالی و چهره زیبا است. من چیزی از او کم ندارم و باید با شخص بهتری ازدواج کنم”. ازدواج برای اینکه خودی نشان بدهید و موقعیت خود را به رخ دیگران بکشید، کار عاقلانه‌ای نیست. چنین ازدواج اشتباهی‌ مسیر زندگی شما را به سمت مردابی هدایت می‌کند که هر روز در آن فرو می‌روید. و نهایتا قادر به نجات خود نخواهید بود. با دریافت کمک از یک فرد متخصص ازدواج انتخاب بهتری می‌توانید داشته باشید.

سخن آخر

شما با آگاهی از مسائل ذکرشده از یک ازدواج با آدم اشتباه جلوگیری می‌کنید. بله ازدواج ساده نیست و شما باید در این مسیر بسیار هشیار باشید. برای مثال باید دقت بیشتری در دوران نامزدی می‌کردید. اما اگر کار از کار گذشته، بازهم ایرادی ندارد. شما با ارتقای آگاهی و دانش خود قادر به تغییر رنگ زندگی تان خواهید بود. متخصصان ازدواج و خانواده تمامی آموزش ها و راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با آدم اشتباه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا تاکید بر داشتن خانه و ماشین مستقل یک معیار درست برای ازدواج است؟

بیشتر ازدواج‌هایی که می‌تواند به نتیجه‌های عالی ختم شوند تنها به دلیل اینکه در ابتدا تاکید بر خانه و ماشین مستقل و به اصلاح مادیات می‌شود، صورت نمی‌پذیرند. اما باید گفت تاکید بر روی این مسائل دلیلی برای پاسخ منفی به یک فرد مناسب نیست. زیرا او برای ازدواج سرمایه‌ای را جمع آوری نموده و می‌خواهد برای کسب موفقیت‌های بیشتر در آینده اولویت‌بندی کند.

آیا ازدواج کاملا بر مبنای قسمت و تقدیر است؟

خیر، اعتقاد به چنین باوری باعث سستی و اهمال کاری می‌شود و خیانتی بزرگ در حق خود و شریک زندگی‌تان خواهد شد. خداوند به انسان قدرت تفکر و انتخاب داده است تا بتواند بیندیشد و همسر آینده خود را انتخاب کند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با آدم اشتباه | با چه معیارهایی نباید با کسی ازدواج کرد؟



:: برچسب‌ها: ازدواج با آدم اشتباه | با چه معیارهایی نباید با کسی ازدواج کرد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج عاقلانه یا عاشقانه ؟ سوالی است که برای بسیاری از افراد هنگام همسرگزینی پیش می‌آید. آیا می‌شود با عشق ازدواج کرد اما هیچ تفاهمی نداشت؟ یا آیا می‌شود بدون عشق و فقط بر اساس منطق ازدواج کرد؟ همه ما می‎دانیم که ازدواج منطقی با چاشنی عشق موفق‌ترین ازدواج است. اما گاه ما آدم‌ها به خاطر تجربیاتمان از زندگی، در برهه ای از زمان ملاک‌های اشتباهی برای ازدواج در نظر می‌گیریم. اهمیت بیش از حد به مادیات، سطح خانوادگی، ظواهر، عدم توجه به شخصیت، عجله برای ازدواج و… ما را بر سر دوراهی عشق و منطق می‌گذارد. در ادامه برای پیداکردن جواب این سوالات توضیحاتی ارائه کرده‌ایم. اما حتما قبل از هر اقدامی مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

منبع: ازدواج عاقلانه یا عاشقانه | فواید و معایب ازدواج عاقلانه و عاشقانه چیست؟

در ازدواج عاقلانه موفق هستیم یا ازدواج عاشقانه

برای مثال فرض کنید که شما با فردی که عاشق او بودید ازدواج کردید اما هیچ تفاهمی ندارید. یا با فردی ازدواج کردید که عاشقش نیستید و فقط به خاطر شرایطش ازدواج کردید. آیا از نظر شما این ازدواج‌هاموفق است؟ برای انتخاب‌همسر معیارهای متفاوتی برای هر فرد وجود دارد. برای مثل بسیاری از افراد برای انتخاب‌همسر دنبال فردی وفادار، صادق، مهربان، خوش رفتار و … هستند. اما ممکن است این معیارها با معیارهای شما متفاوت باشد. پس چه ازدواجی خوب است؟

برای آشنایی با نشانه های یک ازدواج موفق کلیک کنید.

فواید ازدواج عاقلانه

داشتن هدف و مسیر مشخص: اگر ازدواجی منطقی انتخاب کنید می‌دانید که هدف مسیرتان چیست، بدون برنامه انتخاب نکردید، چه می‌خواهید و آینده نگری می‌کنید و برای هر اتفاقی که در مسیر زندگی رخ می‌دهد با عقل و منطق چاره می‌اندیشید.

تفاهم بیشتر است: در ازدواج به صورت منطقی علایق، عقاید، افکار و تفاهم فرهنگی بیشتر است. به فرهنگ خانواده ها، اختلاف طبقاتی و اختلاف مالی به صورت دقیق‌تری نگاه و بررسی می‌کنند.

اختلافات کمتر است: اکثر مشکلات بعد از ازدواج نداشتن تفاهم و هم نظر نبودن است. در ازدواج های عقلانی این اختلاف نظرات کمتر است و چالش‌های کمتری رخ می‌دهد.

داشتن حق و حقوق مشخص: در ازدواج های منطقی هر دو طرف می‌دانند که هر فردی برای خود تفریحات، تنهایی و آرامش لازم دارد و به نیاز های هم احترام می‌گذارند.

پیامدهای ازدواج عاقلانه

رابطه هیجان ندارد: شاید روابط گاهی نیاز به هیجان داشته باشد. اما در روابطی که بر اساس عقل و منطق پیش می‌رود همه چیز دقیق و برنامه ریزی شده است. زوجین گذشت ندارند و سرد و خشک رفتار می‌کنند.

انتخاب‌ها حد وسط ندارند: در ازدواج های عاقلانه ، زوجین هنگام انتخاب، بحث و مشکلات؛ صفر و صد رفتار می‌کنند و عشق را چاشنی روابط نمی‎کنند تا گذشت را بیشتر کنند.

رابطه جنسی هیجان ندارد: در ازدواج های عاقلانه رابطه جنسی را به عنوان یک ابزار برای رفع نیاز می‎بینند و عشق را در رابطه تجربه نمی‎کنند. خانم ها در رابطه‌جنسی بدون عشق بیشتر آسیب می‌بینند.

احتمال جدایی بیشتر است: در ازدواج های عاقلانه زوجین هنگام اختلافات و نداشتن نظرات مشابه دچار خطر می‎شود. زیرا در این ازدواج ها افراد همه برنامه ها را از قبل پیش بینی کردند و اگر طبق میلشان برنامه ها پیش نرود مانعی برای جدایی نمی‎بینند.

فواید ازدواج عاشقانه

رابطه هیجان بالایی دارد: در ازدواج های بر اساس عشق،شور و هیجان فراوانی وجود دارد. زوجین حتی با داشتن مشکلات دوست دارند که تنوع و هیجان را تجربه کنند.

از خود گذشتگی وجود دارد: در ازدواج های عاشقانه زوجین حتی اگر اختلافات و مشکلات زیادی داشته باشند گذشت می‌کنند و از خطاهای یکدیگر چشم پوشی می‌کنند.

رابطه جنسی عشق دارد: در ازدواج های عاشقانه رابطه جنسی صرفا برای رفع نیاز نیست و عشق و هیجان هم به همراه دارد. احساس رضایت در این روابط بیشتر است.

پیامدهای ازدواج عاشقانه

به وجود آمدن اختلاف نظر: در ازدواج های عاشقانه معیارها بر اساس تفاهم و همسو نیست. ممکن است اختلاف نظرات زیادی در طول زمان بوجود بیاید و دچار مشکلات شوند.

نداشتن برنامه ریزی: در ازدواج عاشقانه افراد فقط به دنبال رسیدن به معشوق هستند و برنامه ریزی مشخص، اهداف یکسان و آینده نگری ندارند.

مشکلات مالی پیشرو: در کنار عشق شما نیاز به غذا، سرپناه و امنیت دارید. اگر قبل‌ازدواج برنامه ریزی مالی نداشته باشید و فقط به دنبال عشق تان باشید؛ آن وقت حتما با مشکلات مالی شدیدی روبرو خواهید شد.

نتیجه گیری

احتمالا طبق اطلاعاتی که با مطالعه مقاله بدست آوردید متوجه شدید که ازدواج صرفا فقط عاقلانه یا عاشقانه درست نیست. برای بدست آوردن یک زندگی مشترک موفق باید که هر دو معیار را در اولویت بگذارید. یعنی ازدواجی منطقی و عاقلانه با چاشنی عشق داشته باشید.

اما پارامترهای مختلفی در حین ازدواج و آشنایی ممکن است پیش بیاید. در شرایط واقعی تصمیم گیری دشوارتر می‌باشد. شما و خانواده‌تان باید به جوانب زیادی توجه کنید. اما بی تجربگی و عدم آگاهی از پارامترهای مهم ازدواج باعث می‌شود که صلاحیت بررسی این موضوع بر عهده یک متخصص روانشناس قرار بگیرد. پس حتما برای دریافت مشاوره ازدواج اقدام نمایید. برای پیش بینی موفقیت در ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج عاقلانه یا عاشقانه در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج عاقلانه یا عاشقانه | فواید و معایب ازدواج عاقلانه و عاشقانه چیست؟



:: برچسب‌ها: ازدواج عاقلانه یا عاشقانه | فواید و معایب ازدواج عاقلانه و عاشقانه چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج با خود یکی از عجیب و غریب ترین نوع ازدواج است که انسان به آن پرداخته است. تا سال 1993 انسان ها فقط باور به این داشتند که ازدواج یعنی وجود دو نفر از جنس مخالف. مهمترین دلیل این اتفاق خودشیفتگی ( اختلال شخصیت خودشیفته ) ، افسردگی و انزوا است. پیامدهای مهمی نیز به همراه دارد، تنهایی و نبودن کانون خانواده اثرات مخربی در رشد و زندگی هر فرد می‌گذارد. دلایل و پیامدهای متعددی دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره کردیم. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج با خود ( سولوگامی) | بررسی چیستی و علل

تعریف ازدواج با خود

ازدواج با خود یا سولوگامی شاید به گوشتان خورده باشد. اولین بار در سال 1993 خانم لیندا بیکر با خود ازدواج کرد. تا به امروز در کشورهای آمریکا، بریتانیا، تایوان، استرالیا و ژاپن سولوگامی دیده شده است. این مدل ازدواج مانند باقی مراسم جشن گرفته می‌شود اما صاحب مراسم به تنهایی در یک اتاق روبه روی آینه و با یک شمع به خود بله می‌گوید. به نظر می‌رسد که این افراد دچار خودشیفتگی شدیدی هستند اما دلایل متفاوت دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. در ادامه دلایل و پیامد های سولوگامی را شرح دادیم.

دلایل ازدواج با خود

ازدواج با خود دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که به چند نمونه در ادامه پرداختیم:

1. خودشیفتگی

افرادی که خودشیفته هستند عزت نفس بالایی دارند، خود را استثنایی و نیرومند می‌شمارند. همیشه بر خود و احساس هایشان تمرکز دارند و دیگران را قبول ندارند. برای رفاه دیگران از اهمیت کمی برخوردار هستند و خود را در اولویت قرار می‌دهند و عاشق خود هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

2. گوشه گیری(افسردگی)

افرادی که دچار افسردگی هستند خلق پایینی در طول روز دارند. دچار بیخوابی یا پرخوابی هستند و تنهایی را بیشتر می‌پسندند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم افسردگی کلیک کنید.

3. خود بزرگ‌بینی

افرادی که دچار اختلال خود بزرگ بینی هستند، بیش از حد غرور دارند و خود را از همه برتر می‌دانند. این افراد در تمام مراحل زندگی نمی‌توانند به کسی تکیه کنند زیرا به نظرشان همه کارها فقط از پس خودشان بر می‎آید.

پیامد های ازدواج با خود

اکثر انسان‎ها به دنبال رفع نیازهای خود هستند و برای اینکه به آرامش برسند به دیگران نیاز دارند. خانواده داشتن یکی از ویژگی های خوبی است که هر انسانی با داشتنش می‌تواند احساس خوشبختی و آرامش کند اما امروزه عموم مردم به دنبال تنهایی هستند و ترجیح می‌دهند تنها زندگی کنند و مشکلاتشان را حل کنند. تنها ماندن می‌تواند پیامدهای خوبی به همراه نداشته باشد و افسردگی، ناراحتی و اضطراب به همراه داشته باشد.

در معقوله ازدواج با خود، فرد از نظر جنسی به خود ارضایی اکتفا می‌کند و از اصول جامعه خارج می‌شود. افرادی که به سولوگامی فکر می‌کنند بهتر است در وحله اول با یک متخصص روانشناس صحبت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات جنسی کلیک کنید.

کلام آخر

با توجه به دلایل و پیامدهایی که در رابطه با ازدواج با خود سخن گفتیم بهتر است از روان شناسان و متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. مرکز مشاوره ما با حضور روان شناسان و متخصصین حوزه مشاوره به شما کمک شایانی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی با موبایل کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با خود ( سولوگامی) | بررسی چیستی و علل



:: برچسب‌ها: ازدواج با خود ( سولوگامی) | بررسی چیستی و علل ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص والپروات سدیم که با نام تجاری دپاکین شناخته می‌شود بیش از هرچیز در درمان اختلالات صرع و برای پیشگیری از تشنج‌های مغزی تجویز می‌گردد. با این حال از این دارو در برخی شرایط روان‌پزشکی نظیر مبتلا بودن به اختلال دو قطبی جهت تثبیت خلق نیز استفاده می‌شود. هم چنین از جمله دیگر کاربردهای این دارو می‌توان به درمان و بهبود علائم سردردهای میگرنی اشاره کرد. این دارو نیز مانند سایر داروها عوارض و تداخلات دارویی دارد که آگاهی از آن‌ها برای فرد مصرف کننده ضروری است. در ادامه این مقاله در مورد موارد مصرف، عوارض جانبی و تداخلات دارویی والپروات سدیم توضیحات بیشتری را ارائه کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع: والپروات سدیم | پرسش و پاسخ در مورد قرص والپروات سدیم

والپروات سدیم و موارد مصرف آن

والپروات سدیم نوعی داروی اثرگذار بر سیستم عصبی مرکزی است که با افزایش سطوح انتفال دهنده‌های عصبی بازدارنده در مغز نظیر گابا به درمان مشکلاتی نظیر اختلالات صرع، کاهش علائم فاز مانیا در اختلال دوقطبی و بهبود سردردهای میگرنی کمک می‌کند. از همین رو به طور کلی برای پیشگیری از تشنج، تثبیت خلق در اختلال دوقطبی و درمان میگرن تجویز می‌شود. برای کسب اطلاعات در زمینه داروهای تثبیت کننده خلق کلیک کنید.

 

عوارض جانبی مصرف قرص والپروات سدیم

والپروات سدیم همانند هر داروی دیگری می‌تواند در برخی افراد با بروز عوارض جانبی همراه شود. با این حال بسیاری از افراد هنگام استفاده از این دارو مشکل خاصی پیدا نمی‌کنند و می‌توانند درمان خود را ادامه دهند. برخی از عوارض جانبی این دارو به شرح زیر هستند.

1. عوارض جانبی شایع

از جمله مهم‌ترین عوارضی که در پی مصرف قرص والپروات سدیم یا دپاکین اتفاق می‌افتد می‌توان به سرگیجه، اسهال، خواب آلودگی مفرط، تاری دید یا دوبینی، ریزش مو، ایجاد تغییراتی در روند چرخه قاعدگی، احساس زنگ زدن گوش، لرزش و ایجاد تغییراتی در اشتها و وزن اشاره کرد. اکثر افراد اغلب با گذشت چند روز به دارو عادت می‌کنند. با این حال در صورتی که این علائم به مرور زمان پایدار ماندند یا تشدید شدند، لازم است حتما پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

2. عوارض جانبی نادر و شدید در پی مصرف قرص والپروات سدیم

تعداد معدودی از افراد در پی مصرف داروی دپاکین ممکن است دچار عوارض جانبی شدیدی شوند. از جمله مهم ترین این عوارض باید به افسردگی، بروز افکار مرگ و تمایل برای خودکشی و بروز سایر مشکلات مرتبط با سلامت روان اشاره کرد. در صورتی که یکی از عزیزانتان مصرف قرص والپروات سدیم را شروع کرده و اخیرا تغییرات رفتاری و علائمی نظیر آنچه گفته شد را در او مشاهده کردید، لازم است که حتما از او بخواهید در مورد نحوه ادامه مصرف داروها مجددا با درمانگر خود مشورت نماید. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان افسردگی شدید کلیک کنید.

هم چنین اگر در پی استفاده از این دارو دچار علائم جسمانی خاصی نظیر حالت تهوع، استفراغ، درد قفسه سینه، تنفس سریع، حرکات چشمی غیر قابل کنترل یا همان نیستاگموس و افت هشیاری شدید، لازم است که سریعا با اورژانس تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه علائم افسردگی کلیک کنید.

 

تداخلات دارویی

تداخل دارویی به وضعیتی گفته می‌شود که استفاده همزمان دو یا چند دارو باعث تشدید عوارض جانبی شود یا بر مکانیسم اثر و متابولیسم آن‌ها تاثیر بگذارد. از جمله داروهایی که مصرف همزمان آن‌ها با قرص والپروات سدیم تداخل دارند می‌توان به برخی داروهای ضد افسردگی (نظیر آمی تریپتیلین، نورتریپتیلین و فنلزین) برخی داروهای آنتی بیوتیک (نیظیر دوریپنم و ایمیپنم) و سایر داروهای ضد صرع و تشنج نظیر لاموتریژین، فنی توئین و توپریمات اشاره کرد. زمانی که پزشک برای شما والپروات سدیم تجویز کرده، در صورت مصرف هرگونه دارو لازم است او را در جریان سایر داروهای مصرفی خود قرار دهید.

برای آشنایی با انواع داروهای اعصاب و روان کلیک کنید.

موارد منع مصرف قرص والپروات سدیم

اگر به هر دلیلی پزشک به شما دپاکین یا همان قرص والپروات سدیم تجویز کرده است و شما از قبل دچار بیماری‌هایی نظیر مشکلات کبدی، پانکراتیت، اختلالات متابولیکی، سوءمصرف الکل، بیماری‌های کلیوی، سوءتغذیه و کم آبی بدن هستید، لازم است حتما پیش از شروع مصرف دارو پزشک را در جریان سابقه بیماری‌های خود مطلع قرار دهید. چراکه این مشکلات می‌توانند بر مکانیسم اثر دارو تاثیر گذاشته، اثرات آن را تغییر دهند یا منجر به تشدید عوارض جانبی شوند.

 

هشدارهایی در مورد مصرف والپروات سدیم

از جمله هشدارهایی که متخصصان در مورد مصرف سدیم والپروات به آن اشاره می‌کنند باید به موارد زیر اشاره کرد:

– قبل از هرگونه عمل جراحی و رفتن به دندان‌پزشکی در مورد مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع دهید.

– از آنجایی که استفاده از این دارو می‌تواند منجر به افت هشیاری و خواب آلودگی شود پس از مصرف آن از انجام رانندگی یا انجام سایر فعالیت‌هایی که نیاز به هشیاری بالا دارند پرهیز کنید.

– این دارو را هم زمان با مواد مخدر مصرف نکنید. چرا که در این شرایط بسیار احتمال دارد که سرکوب شدید سیستم عصبی اتفاق بیافتد و عوارض خطرناکی نظیر اغما و مرگ نیز اتفاق بیافتند.

– استفاده از قرص والپروات سدیم در افراد مسن باید با احتیاط بیشتری انجام شود. چرا که بروز عوارض جانبی نظیر احساس ضعف، خواب آلودگی مفرط، ناهماهنگی حرکتی و لرزش در این افراد بیش از سایرین اتفاق می‌افتند.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد از دپاکین در شرایط پزشکی و روان‌پزشکی گوناگونی استفاده می‌شود. در نظر داشته‌باشید که در درمان اختلالات نظیر افسردگی دوقطبی و بهبود فاز مانیک استفاده از داروهای تثبیت‌کننده خلق نظیر قرص والپروات سدیم شاید ضروری باشند اما به تنهایی کافی نیستند. در این شرایط بیمار علاوه بر دریافت درمان‌های دارویی با یک روانشناس نیز در تماس باشد و از خدمات روان‌درمانی نیز استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والپروات سدیم می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

سوالات متداول

آیا استفاده از دپاکین در دوران شیردهی و بارداری مجاز است؟

خیر معمولا پزشکان استفاده از این داروها را برای دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی‌دانند چرا که ممکن است بر مغز کودک نیز اثر بگذارد. از همین رو در این دوران حتما قبل از مصرف هرگونه دارو ابتدا با یک متخصص مشورت نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: والپروات سدیم | پرسش و پاسخ در مورد قرص والپروات سدیم



:: برچسب‌ها: والپروات سدیم | پرسش و پاسخ در مورد قرص والپروات سدیم ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای شناخت خواستگار حتما باید یک سری از مسائل را بررسی کنید. هدف او از ازدواج چیست؟ آینده‌نگر است؟ چگونه رفتار می‌کند؟ ظاهر او مورد پسند شما است یا خیر؟ سطح تحصیلات و شخصیت آن به چه صورت است؟ ازدواج یک اتفاق مهم در زندگی است که باعث تغییر و تحول در فرایند رشد هر فرد می‌شود. شناخت خواستگار باید از جوانب مختلفی صورت بگیرد. شما به واسطه تجربه بزرگان و علایق خودتان می‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید. اما برای اطمینان از این ازدواج‌ حتما باید سلامت ذهن و پارامترهای مد نظر روانشناسان نیز بررسی بشود. پس حتما برای دریافت خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید. در ادامه راه‌هایی برای شناخت خواستگار را آورده‌ایم.

منبع: شناخت خواستگار | راه های ارزیابی و شناخت خواستگار چیست

اصول شناخت خواستگار

شناخت خواستگار یک پروسه طولانی مدت است که با چند ماه ارتباط و بررسی‌های مداوم اتفاق می‌افتد. لازمه هر انتخابی شناخت خود است تا از معیارها و انتخاب هایتان آگاه باشید. بعد از آگاه بودن از معیارهای خودتان می‌توانید در انتخاب خواستگارتان اصولی تر رفتار کنید. به چند مورد از عوامل مهم در شناخت خواستگار در ادامه اشاره خواهیم کرد.

برای اطلاع از راه های شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید.

اهمیت مذهب

اگر شما به اعتقادات مذهبی خود پایبند هستید و اهمیت می‌دهید که خواستگار شما نیز پایبند به اعتقادات شما باشد، لازم است که در جلسات آشنایی موضوع را مطرح کنید و در جستجوی فردی باشید که هم مذهب با خودتان باشد. عدم توجه به این مساله مطمئنا در آینده برای‌تان مشکل ساز خواهد شد.

شناخت فرهنگ خواستگار

فرهنگ خانواده‌ تاثیر به‌سزایی در زندگی مشترک دارد. قومیت و فرهنگ هر فردی برای خود از اهمیت زیادی برخوردار است. فرهنگ در رسم و رسومات و مراسم های زندگی مشترک نقش پر‌رنگی دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. پس حتما درباره رسم و رسومات، عادات و تعاملات خواستگار تان جوایا شوید.

تحصیلات خواستگار

می‌دانیم که افراد دارای تحصیلات از شناخت بیشتری نسبت به آداب و فرهنگ برخوردار هستند. کسانی که خود از تحصیلات دانشگاهی بهره‌مند هستند بیشتر به سطح علم و تفکرات یکدیگر اهمیت می‌دهند.

صداقت خواستگار

اساس هر رابطه ای نگفتن دروغ و صادق بودن است. صداقت باعث اعتماد بین فردی می‌شود. برای ازدواجی موفق از صادق بودن فرد مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

شناخت اهداف خواستگار

زمانی که شما اهداف و مسیر مشخصی در زندگی دارید با افراد بدون برنامه نمی‌توانید هم مسیر شوید. از خواستگار خود راجع به اهداف ، ارزش‌ها و برنامه های آینده‌اش سوال کنید.

نحوه برخورد با دیگران

با توجه به نحوه برخورد با دیگران شما به چند خصوصیت پی می‌برید. مانند اعتماد به نفس، میزان شوخ طبعی، نحوه پاسخ به سوالات، مدل رفتار با خانواده و دوستان. پس به نحوه برخورد خواستگار خود دقت کنید و اگر باب میل شما نبود و از نظرتان غیرمعمول می‌آمد مناسب شما نیست.

افزایش یا کاهش عزت نفستان

اگر خواستگارتان با شما به زیبایی صحبت می‌کند. از هم‌صحبتی با شما افتخار می‌کند، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود؛ پس گزینه مناسبی است. اما اگر در کنار او احساس حقارت کردید و باعث شد اعتماد به نفس شما کاهش یابد این فرد مناسب شما نیست.

درک متقابل

خواستگار شما در آینده علاوه بر همسر باید دوست شما نیز باشد. احساسات، عقاید و افکار شما را درک کند و احترام بگذارد.

رابطه جنسی

یکی از ارکان مهم ازدواج رابطه جنسی است. از خواستگار خود نیازها و خواسته هایش را سوال کنید و راجع به نیازهای خود با آن صحبت کنید. برای اینکار باید از سوالات مناسبی استفاده کنید. متخصصان ازدواج به شما در این زمینه کمک خواهند کرد.

برای آشنایی با تعیین حدود رابطه قبل از ازدواج کلیک کنید.

استقلال مالی

لازمه ازدواج‌موفق، استقلال مالی و داشتن شغل مناسب است. توانایی مالی خواستگار شما پر اهمیت است، شاید توان اداره کردن یک زندگی ساده را هم نداشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است سطح زندگی تان پایین تر از خانه پدری شود. آیا برای تان قابل تحمل است؟

شناخت شخصیت خواستگار

برای شناخت خواستگار لازم است که ویژگی های شخصیت او را بررسی کنید. اخلاق، رفتار، احساسات و خلق و خو در حیطه شناخت شخصیت قرار دارد. متخصصان به واسطه تجربه و تست های روانشناسی به شما در این زمینه کمک می‌کنند.

برای انتخاب بهترین تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

شناخت خواستگار به کمک روانشناس

شناخت خواستگار توسط روانشناس موضوع مهمی است که با کمک ابزارهای سنجش و صحبت در رابطه با افکار و احساسات، تفاوت‌ها و شباهت‎‌های شما را بررسی می‌کند. برای مثال: احتمالا افرادی که برونگرا هستند با افراد درونگرا ازدواج موفقی نخواهند داشت. روانشناسان مرکز مشاوره ذهن نو گزینه مناسبی برای کمک به شما هستند.

سخن پایانی

برای شناخت خواستگار نشانه ها و گزینه های متفاوتی برای شما نام بردیم که لازم است هرکدام را بررسی کنید و مطابق تفاوت ها و شباهت هایی که مشاهده کردید تصمیم بگیرید. اما بهترین گزینه کمک از متخصصان روانشناس است که ما در مرکز مشاوره ذهن نو از بهترین متخصصان در زمینه ازدواج برخورداریم. کافی است با یک تماس از خدمات تخصصی این مجموعه برخوردار شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شناخت خواستگار | راه های ارزیابی و شناخت خواستگار چیست



:: برچسب‌ها: شناخت خواستگار | راه های ارزیابی و شناخت خواستگار چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلال دو قطبی یکی از انواع بیماری‌های روانی است که موجب تجربه دوره‌هایی از افسردگی و دوره‌هایی از خلق بالا یا انرژی بیش‌ازحد می‌شود. به همین خاطر با نام دوقطبی شناخته می‌شود. زیرا بیماران مبتلا به این اختلال میان دو حالت هیجانی کاملاً متضاد یا دو قطب متفاوت خلقی در نوسان هستند. مشکلاتی نظیر سابقه ژنتیکی، آسیب‌های فیزیولوژیکی در مغز و اضطراب و فشار روانی می‌تواند فرد را نسبت به این بیماری آسیب‌پذیر کند. بااین‌حال متأسفانه بسیاری از مبتلایان به اختلال دو قطبی از بیماری خود آگاهی ندارند و اطرافیان به خاطر رفتارهای آزاردهنده‌شان طرد می‌کنند.

با توجه به اینکه اختلال دو قطبی معمولاً به‌خودی‌خود قابل‌درمان نیستند و مشکلات بسیاری را در جریان فعالیت‌های روزانه فرد ایجاد می‌کند. بهتراست درصورتی‌که نشانه‌های این اختلال را در خود یا هریک از اطرافیانتان می‌بینید برای انجام بررسی‌های بیشتر از یک روانشناس کمک بگیرید.

منبع: اختلال دو قطبی | علائم و عوامل تشدید کننده ژنتیکی و محیطی بیماری دوقطبی

اختلال دو قطبی

اختلال دو قطبی که در گذشته به آن دوره‌های افسردگی- شیدایی گفته می‌شد یکی از انواع اختلالات خلقی است که باعث می‌شود فرد در دوره‌هایی خلق افسرده و دوره‌هایی انرژی بیش‌ازحد را تجربه کند. عجیب آنکه در اختلال دو قطبی گاهی یک دوره برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند. و یا حتی ممکن‌است میان دو دوره افسردگی و شیدایی فرد برای مدتی خلق عادی داشته باشد. به همین خاطر نباید تصور کرد که خلق این افراد دائماً و از لحظه‌ای به لحظه دیگر در حال تغییر است.

بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی معمولاً آگاهی بسیار کمی از مشکل خود دارند. به همین خاطر در موارد بسیار نادر با پای خودشان برای درمان مراجعه می‌کنند. با توجه به مشکلاتی که اختلال دو قطبی می‌تواند در جریان زندگی بیمار و اطرافیان ایجاد نماید بهتر است درصورتی‌که نشانه‌های آن را در هریک از اطرافیانتان می‌بینید به یک روانشناس متخصص مراجعه نمایید.

نشانه های اختلال دو قطبی

  • احساس شادی بیش‌ازحد که با خلق معمول فرد متفاوت است.
  • انرژی بیش‌ازحد برای انجام فعالیت‌های مختلف و کاهش نیاز به خواب
  • افزایش اعتمادبه‌نفس به‌گونه‌ای که فرد احساس می‌کند قادر است هر کاری را انجام دهد
  • تحریک‌پذیری یا پرخاشگری؛ افراد دچار اختلال دو قطبی به‌سرعت از کوره در می‌روند و با دیگران درگیر می‌شوند
  • رفتارهای پرخطر؛ بالارفتن اعتمادبه‌نفس و همین‌طور کاهش قدرت تفکر منطقی باعث خواهد شد تا فرد دست به رفتارهایی مانند رانندگی پرسرعت، رابطه جنسی کنترل نشده، مصرف مواد و یا حتی قبول تعهدات مالی سنگینی که از پس آن‌ها برنخواهد آمد بزند.
  • پرش افکار؛ سرعت آمدورفت افکار به ذهن این افراد به میزانی زیاد است که آن‌ها در صحبت‌هایشان دائماً از موضوعی به موضوع دیگر می‌پرند و قدرت تمرکز روی یک مسئله را ندارند.
  • احتمال وجود درگیری‌های قانونی برای فرد در این دوران بیشتر است.
  • توانایی فرد برای فعالیت در محیط تا حد زیادی از بین می‌رود.
بیشتر بخوانید : نشانه های افسردگی

انواع اختلال دو قطبی

بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی به‌طورقطع دوره‌هایی از افسردگی اساسی را پشت سر خواهند گذاشت. بااین‌حال دوره‌های شیدایی می‌توانند شدید(مانیا) یا خفیف(هیپومانیا) باشند. که بر این اساس اختلال دو قطبی به دو دسته نوع یک و دو تقسیم می‌شود:

اختلال دو قطبی نوع یک

این حالت همان چیزی است که اکثر افراد به‌عنوان بیماری دو قطبی می‌شناسند و فرد مبتلا علاوه بر دوره‌های افسردگی، دوره‌های شیدایی کامل یا مانیا را نیز تجربه خواهد کرد. دوره مانیک یا شیدایی برای حداقل یک هفته می‌بایست در فرد باقی مانده و حداقل سه نشانه از نشانه‌های زیر را به همراه داشته باشد. این نشانه‌ها باید به‌صورت خودبه‌خود به وجود آید.  یعنی فرد تحت تأثیر دارو یا مخدر خاصی نباشد.

  • افزایش عزت‌نفس یا خودبزرگ‌بینی
  • کاهش نیاز به خواب
  • تمایل بیشتر به برقراری روابط اجتماعی
  • احساس می‌کند افکار با سرعت از ذهنش عبور می‌کند طوری که نمی‌تواند آن‌ها را بر زبان آورد
  • پرت شدن حواس و ناتوانی از تمرکز روی یک موضوع
  • افزایش فعالیت (این فعالیت‌ها می‌تواند در تمامی زمینه‌های اجتماعی، شغلی یا تحصیلی باشد)
  • انجام رفتارهای پرخطر بدون توجه به عاقبت آن‌ها

برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و درمان اختلال دوقطبی نوع یک کلیک کنید.

اختلال دو قطبی نوع دو

در این حالت نیز فرد علاوه بر دوره‌های افسردگی اساسی دوره‌های شیدایی را تجربه می‌کند، اما شدت نشانه‌های شیدایی ضعیف‌تر از حالت قبل است که در اصطلاح به آن‌ها هیپومانیا گفته می‌شود و می‌توان گفت توانایی فعالیت فرد در این حالت کمتر دستخوش مشکل می‌شود. به عبارتی تمامی نشانه‌های این اختلال نیز مانند دوقطبی نوع اول است و تنها دو تفاوت میان این دو حالت وجود دارد:

  1. برخلاف دوره مانیا یا شیدایی شدید برای تشخیص هیپومانیا فرد می‌بایست (حداقل 4 روز) نشانه‌های شیدایی را داشته باشد.
  2. در طی دوره هیپومانیا توانایی فعالیت فرد به‌طور کامل از بین نمی‌رود و این بیماران در اکثر مواقع نیاز به بستری شدن ندارند.

برای آشنایی بیشتر با اختلال دوقطبی نوع دو کلیک کنید.

سایر انواع اختلالاتی که شامل دوقطبی‌های می‌شوند به شرح زیر است.

اختلال خلق ادواری

اختلال دو قطبی پیشرونده

دلایل بروز اختلال دو قطبی

تاکنون هیچ دلیل قطعی و مشخصی برای بروز اختلال دوقطبی شناسایی نشده و این بیماری نیز مانند سایر اختلالات روان‌شناختی به دنبال وجود مجموعه‌ای از علائم ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان‌دهنده این است که احتمال بروز اختلال دوقطبی در افرادی که سابقه این بیماری را میان اعضای خانواده دارند، در حدود ده برابر بیش‌تر از سایر افراد است و به عبارتی می‌توان آمادگی ژنتیکی را یکی از مهم‌ترین دلایل این بیماری دانست. در کنار این موضوع سابقه آزار و تجاوز در دوران کودکی و یا اضطراب‌های شدید می‌تواند در بروز این اختلال تأثیرگذار باشد.

علاوه بر آمادگی‌های ژنتیکی و تجربیات طول زندگی فرد، برخی نارسایی‌های فیزیولوژیک نیز در این بیماران دیده می‌شود. برای مثال برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مغز این بیماران نسبت به افراد عادی نوراپی‌نفرین بیشتری ترشح می‌کند و یا قشر مخ در برخی مناطق ضخامت لازم را ندارد.

درمان اختلال دوقطبی

متأسفانه اختلال دو قطبی بیماری قابل درمانی نیست و مبتلایان به آن به‌طور کامل بهبود نمی‌یابند، اما می‌توان با کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی این اختلال را تحت کنترل درآورد تا فرد بتواند با مدیریت شرایط موجود فعالیت و زندگی خود را در اجتماع به‌راحتی ادامه دهد. در شرایطی که این بیماران همکاری‌های درمانی لازم را با متخصصین داشته باشند می‌توانند با کمترین محدودیت به فعالیت‌های شغلی یا تحصیلی خود بپردازند. ازجمله مهم‌ترین اقدامات درمانی برای این بیماران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای شروع درمان اختلال دوقطبی کلیک کنید.

دارودرمانی

بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی برای کنترل نشانه‌ها می‌بایست همواره از داروهای تثبیت خلق استفاده کنند. لیتیوم کربنات شناخته‌شده‌ترین داروی موجود برای بیماران دو قطبی است. اما با توجه به سمی بودن این ماده میزان استفاده از آن می‌بایست به‌دقت توسط پزشک متخصص تعیین شود. در بسیاری از مواقع نیز توصیه می‌شود سطح لیتیوم خون بیمار پیش از شروع مصرف و همین‌طور در اولین روزهای پس از درمان به‌طور مرتب اندازه‌گیری شود. زیرا مصرف کمتر از حد نیاز این دارو تأثیری در کنترل نشانه‌ها ندارد و درعین‌حال مصرف بیش‌ازحد نیز می‌تواند خطر مسمومیت را به همراه داشته باشد. از جمله داروهایی که برای اختلال دو قطبی تجویز میشود عبارتند از : والپروات سدیم ، قرص لیتیوم ، آمی تریپتیلین ، فلووکسامین ….

روان‌درمانی

بر اساس مطالعات انجام‌شده بهترین روش برای درمان اختلال دو قطبی استفاده هم‌زمان از دارو و درمان‌های روان‌شناختی است. داروها اگرچه علائم فرد را تحت کنترل نگه ،بااین‌حال توانایی قوی‌تر کردن فرد در برابر بیماری را ندارند. در طی درمان‌های روان‌شناختی به فرد کمک می‌شود تا در کنار استفاده از داروها نشانه‌های فکری و هیجانی خود را به‌خوبی شناخته و بتواند آن‌ها را مدیریت کند. برای آشنایی با جلسات روان درمانی کلیک کنید.

خانواده‌درمانی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌بایست در طول درمان اختلال دو قطبی به آن توجه شود، برگزاری جلسات خانواده‌درمانی است که با هدف آموزش خانواده برای نحوه برخورد با فرد ایجاد می‌شوند. در طی این جلسات علاوه بر اینکه به خانواده فرد راجع به چگونگی برخورد با بیماران آموزش داده می‌شود. سلامت روان آن‌ها نیز موردبررسی قرارگرفته و از بروز مشکلات روحی در آن‌ها پیشگیری می‌شود.

اطرافیان بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی

خانواده و اطرافیان افرادی که درگیر اختلال دو قطبی هستند معمولاً آسیب زیادی را از این شرایط تجربه می‌کنند. فشار روانی و مشکلاتی که بیماری یکی از اعضا برای دیگران ایجاد می‌کند آن‌ها را در معرض آسیب‌های روحی بسیاری قرار می‌دهد. به همین خاطر اگر در اطراف شما نیز فردی دچار این اختلال شده بهتر است برای پیشگیری از آسیب‌های روحی مانند اختلالات اضطرابی و افسردگی و همین‌طور آموزش راهکارهایی برای ارتباط با بیمار از یک روانشناس کمک بگیرید. با توجه به اهمیتی که خانواده و سیستم حمایت اجتماعی در بهبودی فرد دارد بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

نسبت به نشانه‌ها حساس باشید

اختلال دو قطبی نیز درست مانند هر اختلال روانی دیگر وابستگی بسیاری به زمان دارد. این به معنای آن است که هرچقدر سریع‌تر بتوانید نشانه‌های این بیماری را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام کنید احتمال موفقیت‌آمیز بودن درمان بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی خودآگاهی از بیماری‌شان ندارند یکی از مهم‌ترین وظایف اطرافیان این بیماران این است که نسبت به نشانه‌ها حساسیت داشته و در صورت مشاهده آن‌ها به متخصص مراجعه کنند. به ویژه در شرایطی که یکی از اعضای خانواده شما با این بیماری درگیر است بهتر است سایر اعضا و به ویژه کودکان برای پیشگیری از بروز اختلال دو قطبی و یا کاهش شدت آن به طور مرتب مورد نظارت روانشناسی قرار بگیرند.

محیط خانه را آرام نگه دارید

حمایت اجتماعی ازجمله مهم‌ترین عواملی است که در بهبودی از بیماری‌های روانی تأثیر دارد. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن فضای خانه را آرام نگه دارید و به‌ویژه در شرایطی که بیمار وارد دوره‌های مانیا یا شیدایی می‌شود از بحث کردن با آن‌ها خودداری کنید.

از برچسب‌های منفی خودداری کنید

بیماری‌های روانی معمولاً با برچسب‌های منفی بسیاری در سطح جامعه همراه هستند و این موضوع می‌تواند شرایط روحی فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده و حتی شدت بیماری و روند بهبود آن را با مشکل مواجه کند. به همین خاطر سعی کنید با بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی یا هر بیماری روانی دیگر به شکلی پسندیده برخورد کنید و از دیگران نیز بخواهید از برخوردهای نامناسب یا استفاده از برچسب‌های روانی خودداری کنند.

جلسات مشاوره را جدی بگیرید

مشاوره‌های روان‌شناختی برای فرد و خانواده تا حد زیادی می‌تواند در کنترل شرایط و جلوگیری از بروز بحران‌ها کمک‌کننده باشد. به همین خاطر استفاده از این جلسات ازجمله مسائلی است که می‌بایست در کنار درمان‌های دارویی آن را جدی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال دو قطبی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

اختلال دو قطبی چیست؟

دوقطبی یکی از انواع اختلالات روانی است که باعث می‌شود فرد دوره‌هایی از  افسردگی اساسی و همین‌طور شیدایی یا انرژی بیش از حد را به صورت دوره‌ای تجربه کند.

بهترین درمان برای اختلال دو قطبی کدام است؟

بهترین روش درمانی برای این بیماری استفاده همزمان از داروها و جلسات مشاوره روان‌شناختی است. با این روش علاوه بر این‌که نشانه‌های بیماری توسط داروها کنترل می‌شود فرد راهکارهایی را برای مدیریت هیجانات و علائم بیماری خود آموزش می‌بیند.



:: برچسب‌ها: اختلال دو قطبی | علائم و عوامل تشدید کننده ژنتیکی و محیطی بیماری دوقطبی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلاف مذهبی در ازدواج یکی از مسائلی است که اگر صحبت و حل نشود، می‌تواند بحران‌های بزرگی در آینده ایجاد کند. اعتقادات مذهبی یکی از عمیق‌ترین باورها در هر فرد است که بر ابعاد مختلف زندگی تأثیر می‌گذارد. به همین خاطر اختلاف مذهبی در ازدواج باعث بروز تنش در بسیاری از مسائل زندگی زوجین می‌شود. این تنش‌ها مشکلاتی را در کیفیت رابطه زناشویی ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند باعث جدایی شود. روانشناسان خانواده معمولاً توصیه می‌کنند که از ازدواج با افرادی که دیدگاه‌های عقیدتی متفاوتی نسبت به شما دارند پرهیز کنید.

استفاده از مشاوره‌های پیش از ازدواج میزان تناسب شما و فرد موردنظرتان را در زمینه‌های مختلف مشخص می‌کند. در صورت ازدواج با وجود اختلاف مذهبی ، مشاورین خانواده در مورد چگونگی‌داشتن رابطه مناسب و پیشگیری از بروز اختلافات به شما راهکار ارائه می‌دهند. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

منبع: اختلاف مذهبی در ازدواج | عواقب تفاوت و اختلاف عقیده با خواستگار

اختلاف مذهبی در ازدواج

اعتقادات مذهبی هر فرد ازجمله باورهای بنیادینی است که بر بخش‌های مختلف زندگی از شیوه لباس پوشیدن تا نحوه تعامل با دیگران تأثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر وجود اختلافات مذهبی میان افرادی که می‌خواهند با یکدیگر ازدواج کنند می‌تواند مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. اگرچه تمامی افرادی که دارای اختلاف در عقیده هستند دچار مشکل نمی‌شوند؛ بااین‌حال این موضوع می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. برای مثال تعریف شما از مسائل مختلف و همین‌طور راهکارهایی که برای حل مشکلات در نظر می‌گیرید با یکدیگر متفاوت خواهد بود. علاوه بر این شاید احساس درک نشدن یا عدم همراهی از جانب همسرتان موضوعی باشد که به تدریج شما را دچار افسردگی و ناراحتی کند.

یادگیری مهارت صحبت کردن راجع به اختلاف‌نظرها و انعطاف‌پذیری در مقابل دیدگاه‌های مختلف ازجمله مسائلی است که می‌تواند به شما در کاهش مشکلات کمک کند. پس اگر وجود اختلاف مذهبی در ازدواج مشکل ایجاد کرده، از مشاورین خانواده و زوج‌درمانی برای پرورش مهارت‎‌ها زندگی و پذیرش عقاید متضاد در خود و همسرتان کمک بگیرید. برای جلوگیری از اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

اختلاف مذهبی در ازدواج چه پیامدهایی دارد؟

به‌طورکلی اختلاف‌نظر یکی از مشکلات ریشه‌ای است که می‌تواند چالش‌های بسیاری را در زندگی مشترک ایجاد کند. به میزانی که این اختلاف بر سر مسائل عمیق‌تری ایجاد شده باشد، احتمال بروز تنش یا شدت پیدا کردن آن خواهد شد. ازجمله مشکلاتی که به دلیل اختلافات مذهبی در ازدواج ایجاد می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

درگیری بر سر مسائل مختلف

عقاید مذهبی هر فرد نوع پوشش، محدوده تعاملات اجتماعی و سایر مسائل و ابعاد را در سبک زندگی وی تعیین می‌کند. به همین خاطر اختلاف در عقاید مذهبی بسیاری از مواقع می‌تواند به معنای اختلاف در تمامی این ابعاد باشد. این مسئله به معنای آن است که شما و همسرتان احتمالاً راجع به ساده‌ترین مسائل نیز درگیر بحث و جدل می‌شوید، در نتیجه طبیعتا ابعاد مختلف ارتباطی شما به خطر خواهد افتاد. برای رسیدن به یک وجه اشتراک در نوع پوشش همسر کلیک کنید.

ایجاد اختلافات خانوادگی

با توجه به اینکه در اکثر مواقع اعتقادات مذهبی هر فرد از خانواده وی نشأت می‌گیرد، اختلاف مذهبی در ازدواج تنها به شما و همسرتان محدود نمی‌شود. شما در آینده دچار اختلاف مذهبی با خانواده وی نیز خواهید بود. این موضوع باعث ایجاد چالش‌ها و ناراحتی‌هایی در ارتباط خانواده با عروس یا داماد می‌شود. این شرایط علاوه بر ایجاد فشار روانی، زندگی مشترک‌تان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

احساس شکست و ناکامی

اختلافات و ناراحتی‌هایی که احتمالاً به دنبال اختلاف مذهبی میان شما و همسرتان ایجاد می‌شود به‌مرورزمان باعث خواهد شد احساس کنید که همدلی و همراهی کافی را از همسرتان دریافت نمی‌کنید و حتی شاید تصور کنید در انتخاب شریک زندگی‌تان شکست خورده‌اید. این طرز فکر می‌تواند مشکلات روحی بسیاری ازجمله افسردگی را برایتان به همراه داشته باشد.

اختلاف بر سر تربیت فرزند

هنگامی‌که شما و همسرتان بر سر عقاید مذهبی با یکدیگر تفاوت داشته باشید، به احتمال زیاد در تربیت فرزندان نیز دچار تضاد می‌شوید. این اختلاف‌نظر فرزندان شما را نیز دچار دوگانگی خواهد کرد، زیرا افکار و رفتار متناقضی را از والدین خود می‌بینند که آن‌ها را دچار تعارض می‌کند. به همین خاطر بهتر است برای پیشگیری از آسیب دیدن فرزندانتان در چنین شرایطی از یک مشاور کودک برای تربیت فرزندتان کمک بگیرید.

جدایی یا خیانت

یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز خیانت یا طلاق این است که طرفین احساس می‌کنند شریک عاطفی‌شان آن‌ها را درک نمی‌کند و به همین خاطر به دنبال فردی می‌گردند تا بتوانند خلأهای عاطفی خود را در کنار وی جبران نمایند.

چه راهکارهایی برای رفع اختلاف مذهبی در ازدواج وجود دارد؟

اگرچه اختلاف مذهبی در ازدواج یکی از زنگ خطرهایی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در جریان زندگی شما ایجاد نماید بااین‌حال تمامی زوج‌هایی که با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، دچار مشکلات جدی در رابطه نمی‌شوند. اگر این تفاوت‌ها میان شما و همسرتان نیز وجود دارد می‌توانید از راهکارهای زیر برای پیشگیری از ایجاد مشکلات کمک بگیرید.

مشاوره پیش از ازدواج برای حل اختلاف مذهبی در ازدواج

مشاوره‌های پیش از ازدواج به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات مفیدی راجع به ویژگی‌های شخصیتی، افکار طرف مقابل و همین‌طور میزان تناسب شما با یکدیگر به دست آورید. علاوه بر این مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا راهکارهایی را برای برخورد مناسب و مؤثر با طرف مقابلتان پیدا کنید. به همین خاطر بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی در آینده زندگی مشترکتان این مشاوره‌ها را جدی بگیرید.

به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارید

یکی از اشتباهات رایج اما خطرناک افرادی که تصمیم دارند علی‌رغم اختلافات با یکدیگر ازدواج کنند این است که تصور می‌کنند می‌توانند در آینده همسرشان را عوض کرده و مطابق خواسته‌های خود شکل دهند. این موضوع خود می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در میان زوجین شود. به این مساله توجه داشته باشید که تغییر عقاید و سبک زندگی هر فرد تنها زمانی ممکن خواهد بود که او خود خواهان این تغییر باشد. به همین خاطر بهتر است با وجود اختلاف مذهبی در ازدواج طرف مقابلتان را به همان شکلی که هست بپذیرید و به عقاید وی احترام بگذارید. از این طریق شما به همسرتان نیز یاد خواهید داد که با احترام با عقاید شما برخورد کند.

وارد دنیای یکدیگر شوید

سعی کنید بدون جانب‌داری و تلاش برای اثبات اینکه دیدگاه‌های شما صحیح‌تر از طرف مقابلتان است با او راجع به اعتقاداتش صحبت کنید. از این طریق شما اطلاعات بیشتری راجع به دیدگاه‌ها و طرز فکر طرف مقابل خود پیدا می‌کنید و همچنین ممکن است بتوانید وجوه مشترکی نیز پیدا کنید.

تمرکززدایی از دیدگاه‌های مذهبی

اگرچه دیدگاه‌های مذهبی اهمیت بسیاری در زندگی همه ما دارند، بااین‌حال مذهب تنها یکی از جنبه‌های زندگی هر فرد است. اگر احساس می‌کنید شما و همسرتان بر سر مسائل مذهبی با یکدیگر تفاهم ندارید، سعی کنید ابعاد و بخش‌های دیگری از زندگی که در آن‌ها اشتراکاتی دارید را پیداکرده و بیشتر روی آن‌ها تمرکز کنید. برای مثال ممکن است هردوی شما به ورزش یا مطالعه علاقه‌مند باشید. می‌توانید با پررنگ کردن این اشتراکات حساسیت را از روی اختلافات مذهبی خود بردارید. برای آشنایی با سایر معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

در اعتقاداتتان انعطاف‌پذیر باشید

یکی از مسائلی که می‌تواند اختلاف مذهبی در ازدواج را تشدید کند این است که هریک از شما با تعصب به دیدگاه‌هایتان پایبند باشید و تنها از طرف مقابل بخواهید به شما و عقایدتان احترام بگذارد. برای اینکه پیامدهای منفی اختلاف عقیده را به حداقل ممکن برسانید بهتر است تا جای ممکن در دیدگاه‌های مذهبی‌تان انعطاف داشته باشید و تا جایی که می‌توانید به خواسته‌ها و علایق طرف مقابل نیز توجه داشته باشید.

کمک گرفتن از مشاورین برای حل اختلاف مذهبی در ازدواج

برای اینکه بتوانید علی‌رغم وجود اختلافات مذهبی یا هر شکل دیگری از اختلاف‌نظر کیفیت زندگی زناشویی خود را حفظ کنید می‌بایست مهارت‌هایی نظیر صحبت کردن، انتقادپذیری و همین‌طور انعطاف در باورهایتان را به‌خوبی بلد باشید. به همین خاطر بهتر است در چنین شرایطی از یک مشاور خانواده برای یادگیری این راهکارها کمک بگیرید. مشاورین همچنین می‌توانند راهکارهایی را برای تربیت فرزندان به شما آموزش دهند که باعث شود آن‌ها نیز کمترین آسیب را از اختلافات میان شما ببینند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف مذهبی در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

اختلاف مذهبی در ازدواج چه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد؟

بروز اختلاف و درگیری در رابطه میان زوجین، دشواری در تربیت فرزندان و همین‌طور افزایش احتمال جدایی یا خیانت ازجمله مشکلاتی هستند که می‌تواند به دلیل اختلاف در اعتقادات مذهبی طرفین ایجاد شود.

چطور می‌توان از اختلاف مذهبی در ازدواج اجتناب کرد؟

بهترین راهکار این است که با استفاده از مشاوره‌های پیش از ازدواج آگاهی خود را از دیدگاه‌های طرف مقابل و میزان تناسب آن‌ها با اعتقادات خودتان افزایش دهید. علاوه بر این راهکارهایی نظیر انعطاف‌پذیری نسبت به عقاید دیگران یا تمرکز بر روی شباهت‌ها نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.



:: برچسب‌ها: اختلاف مذهبی در ازدواج | عواقب تفاوت و اختلاف عقیده با خواستگار ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چگونه صبور باشیم ؟ صبور بودن کار سختی نیست، به راحتی این عادت را با تمرین و داشتن‌اراده در زندگی خود تقویت کنید. گاهی شرایط زندگی و حوادثی که برای ما اتفاق می‌افتد بر وقف مرادمان نیست، باید بپذیرید که زندگی، به خصوص شرایط امروزه پر از اتفاقات ناگوار و فراز و نشیب‌های زیادی است. صبرداشتن در چنین شرایطی به رشد و قوی شدن‌تان کمک زیادی خواهد کرد. افراد زیادی به دلیل مشغله و درگیری‌های ذهنی، هر چیزی که بر سر راهشان قرارمی‌گیرد یا ذره‌ای آرامش را از آن‌ها سلب‌کند را تحمل نمی‌کنند. فکرها یا کارهایی را که باعث خشم‌تان می‌شود را بیابید، از آن‌ها دوری کنید و به دنبال راهی برای آرامش خود باشید. در ادامه مقاله به سوال چگونه صبور باشیم پاسخ داده‌ایم. برای دریافت خدمات مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: چگونه صبور باشیم | فواید و تمرین برای صبور بودن

چگونه صبور باشیم ؟

انجام وظایف و سنگینی مسئولیت‌های زندگی کار آسانی نیست. اما صبر یکی از دلایل رسیدن به موفقیت و دوری از استرس است. از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به صبر، کنار آمدن با شرایط و اتفاقات ناگوار است. به این معنا که باید بپذیرید بعضی از حوادث زندگی از کنترل شما خارج است و قادر به تغییر دادن آن نیستید.

بنابراین تنها چاره‌تان صبر کردن تا زمان پایان شرایط سخت است. بیشتر کسانی که همیشه هرچیزی که می‌خواستند به آن‌ها داده‌شده، فکر می‌کنند که باید همه چیز در زندگی بر وقف مراد آن‌ها باشد. این افراد با کوچکترین اتفاقی که خلاف میل‌شان باشداز کوره در می‌روند. به‌گفته روانشناسان، برای آنکه صبوربودن را یادبگیرید باید با شرایط سخت و ناملایمت‌های زندگی خونسردانه برخورد کنید.

برای آشنایی با نحوه تغییر رفتار کلیک کنید.

صبور بودن را یاد بگیرید

علاقه شما به اهداف‌تان، به شما در افزایش صبر کمک می‌کند؛ چرا که در این شرایط سختی‌ها و فشارهای زندگی قابل پذیرش‌تر هستند. اگر شما در مقابل سختی‌ها و مشکلات جبهه بگیرید، تمرکزتان را از دست می‌دهید. یعنی وقتی شما چیزی را در زندگیتان نخواهیدو اصرار به نبودنش داشته‌باشید اوضاع سخت‌تر خواهد شد.

افراد صبور و شکیبا در زندگی اهداف و ارزش‌هایی دارند. آن‌ها در مسیر موفقیت با قدرت حرکت می‌کنند. این افراد با آغوش باز سختی‌ها را می‌پذیرند و راهی برای گذر از شرایط سخت پیدا خواهند کرد.

راهکار هایی برای آن که صبور باشیم

1_نفس عمیق بکشید. در زمان استرس یا هنگام خشم، ضربان قلب تند می‌شود و در تنفس صحیح اختلال ایجاد خواهد شد. با نفس‌های عمیق مغزتان پیامی را فعال‌می‌کند که موجب کاهش خشم و استرس خواهد شد.

2_برای خود هدفی تعیین کنید. برای‌رسیدن به هدف‌تان سختی‌های زیادی را متحمل خواهید شد. بنابراین در طول مسیر به طور طبیعی صبور بودن را یاد می‌گیرید.

3_باید علت  خشم و در نتیجه بی صبری تان را شناسایی کنید. با این کار خود را در مواجهه با این عوامل آماده می‌کنید. یا در صورت امکان از آن‌ها دوری خواهید کرد.

4_دیدگاه خود را نسبت به تمام اتفاقات بد نکنید. همه اتفاقات ناگوار برعلیه ما نیستند. پس چه بهتر که به برخی چیزها با دید مثبت‌تری نگاه کنیم.

5_خود را با چیز دیگری سرگرم کنید. هنگام مواجه با شرایط بد برای مدتی خود را مشغول کار دیگری کنید.

چگونه موانع صبور بودن را تشخیص دهیم؟

عوامل بسیاری بر بی صبری و عدم کنترل خشم ما تاثیر می‌گذارند. گاهی اشخاص و اطرافیان باعث این اتفاق می‌شوند. گاهی هم عوامل سد راه مان برای‌رسیدن به خواسته هایمان موجب از دست‌دادن صبر خواهند شد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره کرده‌ایم.

1_ تحقیرشدن یا عدم توجه دیگران

2_ خیانت‌دیدن یا فریب‌خوردن از کسی

3_ مورد بی توجهی و تبعیض قرارگرفتن از سوی افراد مهم زندگی

4_ درمعرض تجاوز جسمی یا کلامی قرارگرفتن، رفتار توهین آمیز از سمت دیگران

5_ ناکام‌ماندن در رسیدن به اهدف و خواسته ها

6_  فشار مشکلات زندگی ونداشتن پشتیبان و حامی

۷- خودتان را مطالعه کنید. برای اینکار باید به خودشناسی برسید.

فواید صبور بودن

صبر در بسیاری از مواقع باعث پیشرفت بهتر و سریع‌تر ما خواهد شد. تداوم احساساتی مثل اضطراب، استرس، خشم، و… شما را از اهدافتان ورسیدن به حال خوب دور می‌کند. افراد عجول اغلب دچار تنش‌های ذهنی می‌شوند. اما برای دستیابی به آرامش باید رفتار خود را تغییر دهند. صبر همچنین موجب می‌شود که از مشکلات روانی دور بمانید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با صبور بودن راحت‌تر ارزش های زندگی خود دست می‌یابید. فرصت لازم برای لمس نعمت های زندگیتان خواهید داشت. سختی‌ها و مشکلات گذرا هستند و زندگی در هر شرایطی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه صبور بودن در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: چگونه صبور باشیم | فواید و تمرین برای صبور بودن ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تشخیص خواستگار خوب و بد مسئله ای است که هر دختری در زندگی اش با آن روبرو می شود. هر دختری خواستگاران زیادی دارد، که باید از میان آنها فردی که شایستگی زیادی دارد را برای ازدواج انتخاب نماید. باید در نظر داشت که یک معیار و ملاک ازدواج کلی و یکسان برای تمامی همه افراد وجود ندارد. ولی علائم و نشانه هایی برای تشخیص خواستگار خوب و بد وجود دارد که با استفاده از این معیار ها می توانید بهترین خواستگار را برای یک عمر زندگی انتخاب کنید. اگر می خواهید خواستگار خوب را از خواستگار بد تشخیص دهید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید یا با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.  توصیه می کنیم مقاله سوالات آشنایی قبل از ازدواج را مطالعه نمایید.

منبع: تشخیص خواستگار خوب از خواستگار بد | تفاوت‌ها و نشانه‌های خواستگار بد و خوب

تشخیص خواستگار خوب و بد

نشانه‌های متفاوتی از خواستگار بد را نوشتیم که به شرح زیر است:

1. شکاک بودن یا افکار پارانویید

اگر خواستگار شما مداوم از شما سوال می‌پرسد که کجا هستید، کجا می‌روید، اگر جایی بودید مدام زنگ میزد، از شما عکس در مکانی که حضور دارید یا در شرایط مختلف موقعیت مکانی میخواهد و شما را تعقیب می کند به شما شکاک است. تجربه نشان داده ازدواج با چنین خواستگارانی در آینده تبدیل به یک ازدواج موفق نخواهد شد و در بسیاری از موارد به طلاق متنهی می شود. توصیه می کنیم مقاله ازدواج با شخصیت پارانوئید را مطالعه نمایید.

2. احترام | تشخیص خواستگار خوب و بد

هیچ‌کس حق بی احترامی ندارد اگر خواستگار شما بعد از هر بحث و ناراحتی به شما بی‌احترامی کرد کوتاه نیایید زیرا در زمان ازدواج شدت بی احترامی ها بیشتر می‌شود. احترام مهمترین اصل برای داشتن یک ازدواج موفق است.

3. خساست

یکی از نشانه های خواستگار بد خسیس بودن است. این افراد برای خرید خانه، پوشاک ،سفر و… هزینه ای پرداخت نمی‌کنند. در آینده شما اگر نیاز به پوشاک یا مواد غذایی داشته باشید از جمله “چیزهایی که موجود داریم مصرف کن و پول ندارم” استفاده می‌کنند. توصیه می کنیم از همان ابتدای آشنایی قبل از ازدواج به مسئله خساست فرد توجه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ازدواج با فرد خسیس کلیک کنید نمایید.

4.کنترل گری | تشخیص خواستگار خوب و بد

افراد کنترل‌گر در تمام دوران زندگی مشترک رفت و آمد شما را چک می‌کنند، اجازه سر زدن به والدین و رفتن به دورهمی دوستانه نمی‌دهند و هزینه هایی که خرج کردید را بررسی می‌کنند. بارها بارها با مراجعانی مواجه بودیم که کنترل گری همسرشان در حدی بود که آنها را در خانه حبس می کرد و اجازه خروج از خانه را حتی برای سر زدن به خانواده نیز به فرد نمی داد. کنترل گری از جمله مهمترین عوامل طلاق است.

5. اعتیاد | تشخیص خواستگار خوب و بد

یکی از مهمترین عوامل در تشخیص خواستگار خوب و بد اعتیاد است. خیلی از مواقع شاهد این قضیه هستیم که فرد با وجود اطلاع از اعتیاد خواستگارش تصمیم به ازدواج با او می گیرد. به امید اینکه بعد از ازدواج اعتیاد را ترک می کند. اما باید بدانید که بعد از ازدواج ترک اعتیاد اتفاق نمی افتد و حتی ممکن است شدت مصرف آن نیز بیشتر شود. در صورتی که قصد ازدواج با یک فرد معتاد را دارید بدانید که زندگی با یک فرد معتاد سرشار از دعوا، ناکامی، افسردگی و مشکلات مالی و روحی است.

6. تعهد و وفاداری (خیانت)

تعریف خیانت برای هر فردی متفاوت است. شما از خواستگار خود بخواهید که خیانت را تعریف کند، شاید شما خیانت را صحبت کردن با همکلاسی یا همکار می‌دانید اما از نظر خواستگارتان این موضوع خیانت نیست. وفاداری و تعهد خواستگار خود را با پرسش سوالاتی که برای شما اهمیت دارد بسنجید. خیانت از جمله مهمترین مسائلی است که حتما باید قبل ازدواج مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که در سر مسئله ازدواج با خواستگار خود دچار اختلاف هستید توصیه می کنیم حتما مشاوره خیانت دریافت نمایید.

7. حقیر شمردن جنسیت زن

اگر خواستگار شما از جملاتی مانند: زن‌ها چیزی نمی‌فهمند، رانندگی همه خانم‌ها مشکل دارد، زن ها قابل احترام نیستند و… استفاده کرد؛ مردی نیست که به شما افتخار کند. زندگی با چنین افرادی شما را هر روز نسبت به رسیدن به خواسته هایتان نا امید می کند.

8. عدم مسئولیت پذیری | تشخیص خواستگار خوب و بد

خواستگار بی‌مسئولیت در آینده در کارهایی که به همراهی نیاز دارید مشارکت نمی‌کند، نیازهای مالی شما را تامین نمیکند و زمانی که فرزند دار بشوید هیچ کمکی به شما نمی‌کند. این افراد بعد از مدتی کار خود را رها می کنند. هیچ توجهی به مشکلات مالی زندگی مشترک ندارد و در نهایت شما برای تامین نیاز های زندگی مشترک مجبور به کار می شوید.

9. پرخاشگری و کتک زدن

خواستگار پرخاشگر به شما اجازه اعتراض، درد و دل، بروز ناراحتی و غمگین شدن را نمی‎دهد. شما را درک نمی‌کند و هیچگونه نمی‌توانید ناراحتی های خود را نشان دهید. در زمانی که با او دچار اختلاف نظر هستید به جای بحث منطقی و رسیدن به نتیجه شروع به دعوا به صورت لفظی و یا فیزیکی می کند. در تشخیص خواستگار خوب از بد پرخاشگری از جمله مهمترین مسائلی است که باید مورد بررسی قرار دهید.

10. پنهان کاری | تشخیص خواستگار خوب و بد

دانستن کار، پول و تحصیلات باید برای شما مهم باشد. از خواستگار خود مقدار درآمد را بپرسید، آیا می‌تواند نیاز های اولیه زندگی مشترک را تامین کند؟ کار خواستگار شما باید روشن و واضح توضیح داده شود، شما حق دانستن کار همسر خود را دارید. اگر خواستگار شما کار، درآمد و تحصیلات خود را پنهان کرد گزینه مناسبی برای ازدواج نیست. عدم صمیمیت و پنهان کاری عامل اصلی طلاق عاطفی در زندگی مشترک و دور شدن زوجین نسبت به هم می باشد. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

تفاوت خواستگار خوب و بد

نشانه‌های خواستگار بد را شرح دادیم، با ویژگی هایی که نام بردیم به این نتیجه رسیدیم که زندگی با همسری دارای نشانه های بد بسیار دشوار است. خواستگار خوب متفاوت با خواستگار بد است، قابل اعتماد است، بی‌احترامی نمی‌کند، وفادار است و از شما چیزی پنهان نمی‌کند. به جنس زن احترام می‌گذارد، منطقی و مسئولیت پذیر است. برای تشخیص خواستگار خوب به کمک یه متخصص در حوزه روانشناسی نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیار های اشتباه ازدواج کلیک کنید.

نتیجه گیری در مورد تشخیص خواستگار خوب از خواستگار بد

با مطالعه این مقاله به شناخت تقریبی نسبت به ویژگی های خواستگار بد که می‌تواند هشدار دهنده باشد آشنا شدید. با توجه به این که ازدواج یک امر بسیار مهمی است پیشنهاد می‌شود که حتما مشاوره پیش از ازدواج رفته تا شناخت برتری از خواستگار خود پیدا کنید. متخصصین مرکز مشاوره ما به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو انتخاب خود را بسنجید. هزینه های دریافت مشاوره ازدواج بسیار بسیار از هزینه هایی از هزینه های یک ازدواج ناموفق کمتر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تشخیص خواستگار خوب از خواستگار بد | تفاوت‌ها و نشانه‌های خواستگار بد و خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص تریمیپرامین یکی از انواع داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای است. به طور معمول برای درمان‌افسردگی اساسی از این دارو استفاده می‌شود. مصرف خودسرانه تریمیپرامین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است عوارض و پیامدهای جدی با خود به همراه داشته باشد. اگر چه این دارو علائم به وجودآمده در اثر بیماری افسردگی را کاهش داده و از عود مجدد آن پیشگیری می‌کند، اما برای پایداری بیشتر نتایج مثبت درمان و کاهش عوارض جانبی مصرف داروها، بهتراست مشاوره درمانی در کنار دارو مورد استفاده قرار گیرد. روانشناسان به واسطه آموزش تکنیک‌های شناختی رفتاری تاثیرات قابل توجهی را در روند بهبود وضعیت بیمار ایجاد خواهند نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره افسردگی کلیک کنید.

 منبع: قرص تریمیپرامین | موارد مصرف و عوارض قطع ناگهانی تریمیپرامین

قرص تریمیپرامین و مکانیسم اثر آن

قرص تریمیپرامین از مجموعه داروهای سه‌حلقه‌ای تجویزی برای درمان‌افسردگی است. مکانیسم اثر قرص تریمیپرامین از طریق تأثیر در مواد شیمیایی مغزی است که عدم تعادل در آن‌ها باعث به وجودآمدن علائم افسردگی در فرد مبتلا می‌شود. مکانیسم اثر تریمیپرامین بدین شکل است که از طريق مهار برداشت مجدد نوراپي‌نفرين و سروتونين توسط غشاء پايانه سلول عصبي پيش‌سيناپسي، غلظت آن‌ها را در سيستم اعصاب مركزي افزايش مي‌دهد. این دارو ﺗﻤﺎﻳــﻞ ﻧﺴــﺒﺘﺎً زﻳــﺎدی ﺑــﺎ ﮔﻴﺮﻧــﺪه ﻫﻴﺴﺘﺎﻣﻴﻨﻲ H1 دارد و در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﻪ ﺷﺪت ﺧﻮاب آور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد افسردگی کلیک کنید. 

 

عوارض جانبی قرص تریمیپرامین

دارو یا قرص تریمیپرامین نیز مانند سایرداروها با عوارض جانبی همراه است که از آن‌ها می‌توان به آریتمی قلبی، افت فشارخون، گرگرفتگی، مشکلات عروق مغزی، افزایش یا افت فشارخون، گیجی، هذیان، سرگیجه و تهوع، خواب آلودگی، تشدید سایکوز، بی‌قراری، تشنج، احساس سوزن سوزن شدن، ریزش مو، افزایش تعریق، خارش، حساسیت پوست به نور، راش پوستی، کهیر، سیاه شدن زبان، کرامپ شکمی، بی اشتهایی، یبوست، اسهال، سختی در دفع ادرار، ضعف جنسی، تورم بیضه، احتباس ادرار، افزایش آنزیم‌های کبدی، لرزش، ضعف، تاری دید، گشادی مردمک و وزوز گوش اشاره کرد.  در صورت بروز این عوارض جانبی باید با به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت خطر برای قطع یا جایگزین کردن دارو شما را راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات در زمینه علایم افسردگی کلیک کنید. 

 

تداخلات دارویی

_سایمتیدین ممکن است متابولیسم این دارو را مهار نموده و غلظت پلاسمایی آن را افزایش دهد.

_اثرات کاهنده فشار خون کلونیدین در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است کاهش یابد.

_مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد تیروئید ممکن است خطر بروز آگرانولوسیتوز را افزایش دهد.

_مصرف همزمان فراورده‌های حاوی الکل و سایر داروهای مضعف CNS، ممکن است سبب بروز ضعف شدید، مشکلات تنفسی و کاهش فشارخون شود.

توجه: برا جلوگیری از تداخلات دارویی، در صورت مصرف هرگونه دارو به پزشک خود اطلاع دهید تا مطابق با شرایط و داروهای مصرفی برایتان داروی جدید تجویز کند. 

برای آشنایی با انواع داروهای اعصاب و روان کلیک کنید.

موارد احتیاط مصرف داروی تریمیپرامین

-اگر فردی اخیراً یک حمله قلبی را تجربه کرده است، نباید این دارو را مصرف کند.

-برخی از افراد جوان زمانی که برای اولین بار ازیک داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنند دچار افکار مربوط به خودکشی می‌شوند. در مورد  تغییرات در خلق و خوی و یا علائم خود هشیار باشید. هر گونه علائم یا بدتر شدن آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

-در صورت مصرف یک مهار کننده مونوآمین اکسیداز (MAO) در ۱۴ روز گذشته جدا از مصرف داروی تریمیپرامین خودداری نمایید چراکه ممکن است یک تداخل دارویی خطرناک رخ دهد. مهار کننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAO) شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، فنلزین، رزاژیلین، سلژیلین و ترانیل سیپرومین هستند.

-در هفته‌های اول درمان به دلیل افزایش تمایل به خودکشی باید بیمار را تحت نظر قرار داد.

-برای شروع اثرات درمانی این دارو حداقل ۶-۱ هفته وقت لازم است.

-ممکن است تریمیپرامین با ایجاد خواب آلودگی بر اعمالی که نیاز به مهارت و هوشیاری دارند مانند رانندگی تأثیر بگذارد.

-در صورت نیاز به هرگونه عمل جراحی یا درمان اضطراری، پزشک باید از مصرف دارو مطلع شود.

-احتمال بروز حساسیت به نور با مصرف قرص تریمیپرامین وجود دارد. لذا ضروری است از پوشش ضد آفتاب استفاده شود.

در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، اگر رژیم درمانی به صورت چند نوبت در روز ‌باشد، به محض بخاطر آوردن آن را مصرف کنید. مگر اینکه تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد. در این صورت مقدار مصرف بعدی نباید دو برابر شود.

پیشنهاد می‌کنیم درباره سایر روش‌های درمان افسردگی را نیز مطالعه کنید.

دوز بندی قرص تریمیپرامین

تعییین دوز دارو به عهده پزشک متخصص است اما به طور کل می‌توان گفت دوز آﻏﺎزﻳﻦ ﺑـﺮای قرص تریمیپرامین ۲۵ ﻣﻴﻠـﻲﮔـﺮم روزاﻧـﻪ ﭘﻴﺸـﻨﻬﺎد ﺷـﺪه اﺳـﺖ، ﻫـﺮ ﭼﻨـﺪ دوز ۱۰۰ ﻣﻴﻠﻲﮔﺮم ﻧﻴﺰ در ﺑﻴﻤﺎران ﺑﺴﺘﺮی ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﺷـﻮد. دوز دارو  را ﻣﻌﻤـﻮﻻً ﻫـﺮ ﭼﻨـﺪ روز ۲۵ ﺗـﺎ ۵۰ ﻣﻴﻠﻲﮔﺮم اﻓﺰاﻳﺶ داده ﺗﺎ ﺑﻪ داﻣﻨﻪ ۱۵۰ ﺗﺎ ۳۰۰ ﻣﻴﻠﻲﮔﺮم روزاﻧﻪ ﺑﺮﺳﺪ. توجه داشته باشید که دوز دارو را نباید سرخود کاهش یا افزایش دهید. برای آشنایی بیشتر با نحوه مصرف و دوز داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص تریمیپرامین در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا مصرف قرص تریمیپرامین در دوره بارداری مضر است؟

مشخص نیست که این دارو به جنین آسیب برساند یا خیر اما اگر باردار هستید یا در حین درمان باردار شدید، به پزشک خود اطلاع دهید تا تغییرات لازم را اعمال کند.

آیا تاثیرات قرص تریمیپرامین قابل انتقال از شیر مادر است؟

به طور قطع نمی‌توان گفت که این دارو می‌تواند از طریق شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار آسیب برساند. لذا توصیه می‌شود که برای مصرف این دارو همزمان با تغذیه کودک شیرخوار خود با پزشک معالج مشورت نمایید.



:: برچسب‌ها: قرص تریمیپرامین | موارد مصرف و عوارض قطع ناگهانی تریمیپرامین ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کات کردن رابطه معمولا برای کسی که قصد انجام این کار را دارد با دشواری بیشتری همراه هست. در مقابل حس شکست عشقی در کسی که ترک شده ایجاد می‌شود، این شرایط جدایی را سخت می‌کند، در حالی که ماندن در رابطه هم انتظارات حداقل یکی از طرفین را برآورده نمی‌کند. اگر موضوعی در رابطه هست که موجب آزار شما شده و به فکر جدایی هستید، حتما باید برای مرور رابطه از متخصص کمک بگیرید. در صورتی که نمی‌دانید چگونه رابطه تان را تمام کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

منبع: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟

کات و تمام کردن رابطه

بودن در رابطه‌ای که همه چیز به دلخواه‌مان هست یکی از مهم‌ترین و عمیق‌ترین نیازهای هر کسی است؛ به میزانی که رابطه‌تان عمیق‌تر باشد یا زمان بیشتری از آن گذشته باشد، تمام کردن آن سخت‌تر خواهد بود. گذر زمان بیشتر به این معناست که رابطه شما عمق بیشتری یافته و خاطرات بیشتری با یکدیگر دارید و تمامی این مسائل کات کردن را برای شما دشوار خواهد کرد. اگرچه در بسیاری از مواقع رابطه وقتی تمام می‌شود که دیگر به‌اندازه گذشته با یکدیگر صمیمیت ندارید، اما گاهی اوقات نیز علی‌رغم علاقه‌ای که به شریک احساسی‌تان دارید می‌بایست رابطه را تمام کنید. برای مثال هنگامی‌که هدف شما از رابطه عاطفی یکسان نیست و یا زمانی که یکی از شما تصمیم به مهاجرت می‌گیرد مجبور خواهید بود برای ادامه رابطه‌تان تصمیم جدی بگیرید.

کات کردن ، وضعیت روحی شما را برای مدتی تحت تأثیر قرار خواهد داد. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن سعی کنید با افزایش اطلاعات خود راجع به نحوه تمام کردن رابطه و همین‌طور کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی احتمال بروز آسیب‌های روحی را برای خود کاهش دهید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

چرا کات کردن رابطه عاطفی و عاشقانه سخت است؟

کات کردن و جدا شدن از دوست پسر ( یا دوست دختر ) یا یک رابطه عاطفی برای هر کسی موضوعی دردناک و سختی است که فشار روانی زیادی ایجاد می‌کند. این فشار روانی معمولاً باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری جدی در مورد این موضوع را مرتباً پشت گوش بیاندازید. شاید شما هم با اینکه می‌دانید در یک رابطه ناسالم قرارگرفته‌اید، اما برای تمام کردن آن تصمیمی اساسی نمی‌گیرید یا تصمیمات‌تان را عملی نمی‌کنید. در ادامه به چند علت کلی که در مخاطبان‌مان مشترک بود اشاره کرده‌ایم، با بررسی دقیق‌تر توسط متخصص می‌توانیم دلایل منحصر به فرد شما را شناسایی کرده و به شما جهت اتخاذ یک تصمیم مناسب خدمات مشاوره ارائه می‌دهیم. برای آشنایی با نشانه های رابطه ناسالم کلیک کنید.

ترس از تنهایی و شکست عشقی

یکی از شایع‌ترین دلایلی که ما را از کات کردن یک رابطه منصرف می‌کند، این است که دوست نداریم شرایط و احساسات منفی پس از جدایی را تجربه کنیم. به همین خاطر با تمامی مشکلات واضح در رابطه به رابطه‌مان ادامه می‌دهیم. به خاطر داشته‌باشید که همه ما برای کسب آرامش وارد یک رابطه عاطفی می‌شویم و شما نیز به‌عنوان یک انسان این حق را دارید که از رابطه عاطفی خود لذت ببرید. پس اگر به هر دلیلی این آرامش در رابطه شما وجود ندارد بهتر است هرچه سریع‌تر از ادامه دادن آن دست بکشید.

بیشتر بخوانید : روانشناسی عشق

احساس ترحم و عذاب وجدان برای طرف مقابل

گاهی اوقات نگران طرف مقابل هستیم. و به خاطر اینکه او آسیبی نبیند، یا حس دین نسبت به محبت‌هایش و یا شرایط نامطلوب طرف مقابل از تمام کردن رابطه دچار عذاب وجدان می‌شویم. اگر در چنین شرایطی قرار دارید بهتر است برای کاهش فشار روانی و پیدا کردن یک راه‌حل مناسب حتما از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا به طور مسالمت آمیز و با درک بهتر از موقعیت رابطه را کات کنید.

تردید نسبت به درستی تصمیم

آیا واقعا کات کردن تنها راهکاری است که برای شما باقی مانده؟ تمام کردن یک رابطه می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد. برای مثال شاید تا مدت‌ها درگیر احساسات منفی باشید و یا نتوانید وارد یک رابطه جدید شوید. گاهی نیز ممکن است از این بترسید که در آینده پشیمان شوید، اما راهی برای برگشت وجود نداشته باشد. این تردیدها باعث خواهد شد که از گرفتن یک تصمیم قاطع برای رابطه خود ناتوان شوید. در این شرایط سعی‌کنید تا جای ممکن با خودتان صادقانه صحبت کنید. به این سؤال پاسخ دهید که واقعاً تا چه حد در این رابطه به خواسته‌های خود رسیده‌اید؟ یا نداشته‌های این رابطه آنقدری برایتان ارزش دارند که به خاطرشان تمامی رابطه را از بین ببرید؟ آیا این رابطه باعث رشد من می‌شود و یا آسیب؟ آیا این رابطه انتظارات شما را در آینده برآورده می‌کند؟ و….

احساس ضرر کردن

شما در یک رابطه عاطفی زمان و احساس بسیاری را هزینه می‌کنید. گاهی اوقات این هزینه‌ها مانع از این می‌شوند که به‌راحتی بتوانید برای کات کردن رابطه تصمیم بگیرید. در چنین شرایطی بهتر است هزینه‌هایی که برای رابطه کرده‌اید را در یک کفه ترازو قرار دهید و دلایل خود برای تمام کردن رابطه را نیز در کفه دیگر قرار دهید. آنگاه به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً پایان‌دادن به این رابطه به نفعتان خواهد بود یا خیر. در ضمن توجه کنید که هر چه زمان بگذرد ضرر شما بیشتر خواهد بود، پس آیا صرف زمان تغییری در وضعیت شما ایجاد خواهد کرد؟ اگر همین زمان را صرف رابطه‌ای دیگر می‌کردید زودتر به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌رسیدید؟

نداشتن اعتمادبه‌نفس

ترس از دست‌رفتن امکان تجربه یک رابطه عاطفی یا وابستگی‌های بیش‌ازحد به طرف مقابل، از جمله دلایل ناتوانی شما برای کات کردن هستند. پس اگر ضعف‌های شخصیتی شما مانع از تصمیم‌گیری درست برای رابطه شده، به کمک متخصص روانشناسی آن‌ها را شناسایی نمایید. این گونه قادر به تصمیم‌گیری درست خواهید شد.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

باید ها و نباید های کات کردن | چگونه از یک رابطه خارج شویم ؟

1- قاطعانه تصمیم بگیرید

تهدید به رفتن به رابطه عاطفی شما آسیب جدی خواهد زد. این روش حتی برای ترساندن‌شریک عاطفی تان نیز اصلا مناسب نیست. شاید با این کار قصد بررسی ارزش خودتان نزد شریک عاطفی تان را داشته باشید. اما چنین تهدیدهایی به جای کمک به رابطه‌تان آسیب خواهد زد.

اگر می‌خواهید طرف مقابل حرف‌هایتان را جدی بگیرد، بهتر است صرفاً زمانی راجع به یک موضوع صحبت کنید که به‌واقع برای آن تصمیم گرفته‌اید. تهدیدهای بدون عمل باعث خستگی طرف مقابل می‌شود. و او را از ادامه رابطه دل‌زده می‌کند یا باعث کاهش ارزش حرف شما برای وی می‌شود. زیرا شما بارها او را به رفتن تهدید کرده‌اید. ولی آن را عملی ننموده‌اید. حتما مقاله ترس از جدایی از عشق را بخوانید.

2- برای کات کردن با طرف مقابل صحبت کنید

کات کردن رابطه عاطفی بدون اینکه هیچ توضیحی برای طرف مقابل داشته باشید یکی از اشتباهاتی است که متأسفانه در حال رواج پیدا کردن نیز هست. اگر برای کات کردن رابطه خود تصمیم جدی گرفته‌اید، پس راجع به این موضوع با شریک احساسی‌تان صحبت کنید. دلایل خود را در کمال آرامش برای وی توضیح دهید. در این گفت‌وگو به او نیز اجازه بدهید صحبت کند و از خودش دفاع کرده یا راهکارهایی که برای ادامه رابطه دارد را بیان کند. در طول صحبت کردن سعی کنید این احساس را در طرف مقابل ایجاد نکنید که او تنها مقصر شرایط پیش ‌آمده است و تا جای ممکن احترام هردونفر را حفظ کنید.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته درباره کات کردن رابطه های عاطفی؛ اگر شما و شریک احساسی‌تان در یک فضای دوستانه از یکدیگر خداحافظی کنید؛ دوره سوگ پس از رابطه سریع‌تر و با شدت کمتری خواهد گذشت. همچنین سلامت روان شما نیز بیشتر تأمین خواهد شد. به همین خاطر اگر در گفت‌وگو با طرف مقابل به نتیجه مطلوب نرسیدید سعی کنید در یک فضای دوستانه از یکدیگر جدا شوید.

3- حقیقتاً رابطه را تمام کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید رابطه عاطفی خود را تمام کنید پس باید آن را به‌طور کامل تمام کنید. تمام کردن رابطه عاطفی اما ادامه‌دادن آن به‌عنوان دوستی اجتماعی، همکاری یا هر موضوع دیگر یک اشتباهات بسیار بزرگ است. پس هرگز و تحت هیچ شرایطی مرتکب آن نشوید. این موضوع علاوه بر اینکه فراموش کردن رابطه عاطفی را برای شما سخت خواهد کرد سایر روابطتان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. درنتیجه اگر به دنبال تصمیم‌گیری برای تمام کردن یک رابطه هستید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

4- پذیرش داشته باشید

هرچقدر سریع‌تر بتوانید با واقعیت پیش‌آمده کنار بیایید و آن را بپذیرید احساسات منفی که تجربه می‌کنید نیز سریع‌تر پایان‌پیدا می‌کند. درنتیجه از زمانی که برای کات کردن رابطه تصمیم‌گرفتید، این واقعیت رابپذیرید که عمر رابطه شما پایان‌یافته است. و سعی‌کنید تا جای ممکن به دنبال‌یافتن بهانه برای ادامه رابطه یا شروع مجدد آن نباشید. در چنین شرایطی به سایر ابعاد زندگی خود توجه داشته باشید و نسبت به آینده خود امید باشید.

نقش مشاور ذهن نو برای کات کردن رابطه

تصمیم برای تمام کردن یک رابطه از آن دسته تصمیم‌هایی است که شاید هرگز دوست نداشته باشیم بگیریم. گاهی اوقات ممکن است راهکارهایی به‌غیراز کات کردن وجود داشته باشد که شما متوجه آن‌ها نیستید، گاهی نیز ممکن است بااینکه می‌دانید تمام کردن یک رابطه به نفع‌تان است نتوانید این تصمیم را بگیرید و یا احساسات منفی پس از جدایی رهای‌تان نکند.

بیشتر بخوانید : درمان شکست عشقی

در تمامی این شرایط شما می‌توانید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که درزمینهٔ روابط عاطفی دارند، می‌توانند بهترین راهکار برای یک رابطه را به شما معرفی کنند و علاوه بر این شما می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن یا نگرانی بابت جانب‌داری با آن‌ها صحبت کنید. استفاده از مشاوره پس از کات کردن یک رابطه می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات خود را بشناسید و از این طریق بتوانید احتمال شکست در روابط آینده خود را کاهش دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کات کرد در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بعد از کات کردن یک رابطه چه باید کرد؟

اولین قدم این است که بپذیرید رابطه شما تمام شده و از این به بعد می‌بایست مسیر زندگی خود را به‌تنهایی ادامه دهید. پس از این سعی کنید برای اوقات فراغت و ساعت‌های مختلف زندگی خود برنامه‌ریزی کنید تا احساسات منفی کمتر باعث آزار و اذیت شما بشوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟



:: برچسب‌ها: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

راه‌های برطرف کردن اختلاف بر سر محل زندگی با همسر چیست؟ هدف از ازدواج، قرار گرفتن زن و مرد در کنار یکدیگر است. به منظور تحقق این هدف، زن و مرد باید در کنار هم و در یک محل مشترک زندگی کنند. محل زندگی از حقوق مشترک زن و مرد است و باید مورد توافق هر دو آن‌ها قرار بگیرد. اختلاف بر سر این موضوع می‌تواند زمینه ساز بروز اختلاف و در گیری بین زن و مرد شود. در ادامه مطلب به مهم‌ترین علل بروز اختلاف بر سر محل زندگی مشترک و راهکارهای برخورد صحیح با این موضوع پرداخته خواهد شد. برای آشنایی با نحوه حل سایر اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

منبع: اختلاف بر سر محل زندگی | تعیین محل زندگی مشترک به عهده کیست؟

دلایل ایجاد اختلاف بر سر محل زندگی

احتلاف بر سر محل زندگی به دلایل متعددی ایجاد می‌شود. این تضادها بیشتر برای زوج‌هایی که از یکدیگر دورند و یا در شهر دیگری‌اند، رخ می‌دهد. اما راهکارهای مختلفی برای از بین‌بردن اختلاف بر سر محل زندگی وجود دارد. با بررسی دلایل این مساله می‌توان‌راهکارهای مفید ارائه کرد. در ادامه به 5 دلیل اصلی اختلاف بر سر محل زندگی پرداخته‌ایم.

1. دلبستگی به خانواده

در برخی موارد زن و مرد به خانواده پدری خود علاقه و دلبستگی زیادی دارند و از تصور اینکه بخواهند دور از آن‌ها زندگی کنند دچار افسردگی و ناراحتی می‌شوند. به همین دلیل اصرار دارند که نزدیک خانه پدری ساکن شوند. در نتیجه عدم توافق درباره این موضوع، اختلاف نظر و ناراحتی بین زن و شوهر پیش می‌آید.

2. عدم تفاهم با خانواده همسر

گاهی اوقات بین زوج و خانواده همسر اختلاف و ناراحتی وجود دارد. به جهت اینکه او می‌خواهد کمتر با آن‌ها برخورد داشته باشد، ترجیح می‌دهد محل زندگی مشترک را در جایی دورتر از محل زندگی خانواده همسر انتخاب کند. این در حالیست که همسرش به خانواده خود وابسته‌است و اصرار دارد نزدیک آن‌ها باشد. عدم موافقت همسر زمینه را برای بروز اختلافات و درگیری فراهم می‌آورد. برای تشخیص مردان وابسته به مادر کلیک کنید.

3. اختلاف بر سر محل زندگی | عدم تفاهم زن و شوهر

وقتی زن و شوهر با یکدیگر تفاهم نداشته باشند، هر موضوعی می‌تواند بهانه درگیری بین آن‌ها را فراهم بیاورد. اگر در آغاز آشنایی متوجه شدید که در بیشتر موارد با همدیگر نقطه نظر مشترک ندارید، نسبت به ادامه ارتباط تردید کنید. چرا که وقتی رابطه جدی‌تر شود، موضوعات مختلف از جمله محل زندگی به صورت یک چالش پیش روی شما قرار می‌گیرد.

4. عدم توانایی مالی

زنان دوست دارند زندگی کاملا مستقلی داشته باشند تا بتوانند آزادانه و به دور از دخالت‌های اطرافیان زندگی خود را اداره نمایند. این مسئله وقتی به یک اختلاف بزرگ تبدیل می‌شود که همسر توانایی اجاره یا خرید منزل دیگری را نداشته باشد و زن مجبور شود در جایی که دوست ندارد زندگی کند. اصرار زن به تغییر محل زندگی و امتناع مرد به دلیل مشکلات مالی، آن‌ها را در آستانه درگیری و مسائل بحرانی قرار می‌دهد.

5. تفاوت های شخصیتی

افراد مختلف دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند. در حالی که یکی از آن‌ها دوست دارد در محل‌هایی شلوغ و پر رفت و آمد زندگی کند، دیگری ممکن است ترجیح دهد در محله‌ای ساکن شود که ساکت و آرام است. ازدحام جمعیت و صدای شلوغی ممکن است برای یکی خوشایند و برای دیگری انزجار کننده باشد. در نتیجه تفاهم بر سر این موضوع به آسانی ممکن نخواهد بود. و هر کدام باآوردن دلیل و برهان بر درستی نظر خود پافشاری می‌کنند. این وضعیت تهدیدی برای آرامش زندگی مشترک به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر

راهکارهای برخورد صحیح با اختلاف بر سر محل زندگی

برای اینکه بتوانید اختلاف بر سر محل زندگی را به بهترین نحو برطرف کنید، باید نحوه صحیح برخورد با آن را بلد باشید. راهکارهای برخورد صحیح با اختلاف بر سر محل زندگی عبارتند از:

1. صحبت کردن درباره محل زندگی در زمان آشنایی

قبل از اینکه رابطه شما به ازدواج ختم شود و راه بازگشتی نداشته باشید، بهتر است در جلسات آشنایی درباره موضوعات مختلف از جمله محل زندگی مشترک صحبت کنید. نظرات طرف مقابل را بشنوید و با آگاهی از اینکه قرار است بعد از ازدواج در کجا زندگی کنید اقدام به تصمیم گیری نمایید.

2. از لجبازی دست بردارید

اگر به دلیل لجبازی با همسر خود اختلاف نظر دارید و بر سر مسئله محل زندگی به تفاهم نمی‌رسید، سخت در اشتباه هستید. لجبازی کردن فقط تداوم زندگی مشترک شما را به خطر می‌اندازد. اگر چه در ابتدا ممکن است چندان مسئله ساز نباشد اما در صورت ادامه دادن به رفتار خود ممکن است دچار مشکلات بسیار جدی در زندگی شوید.

3. اختلاف بر سر محل زندگی | گفتگو منطقی

گفتگو کردن یک روش کاملا منطقی برای هم زیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر است. اگر بر سر محل زندگی اختلاف نظر دارید، حتما با همسرتان به گفتگو بپردازید و دلایل خود را بازگو کنید. دلایل او را بشنوید و تصمیم گیری معقولانه‌تری داشته باشید.

4. تداوم ارتباط با خانواده پدری

هریک از زوجین خانواده‌ای دارد که به اعضای آن احساس تعلق خاطر و وابستگی می‌کند. ازدواج ممکن است فاصله مکانی ایجاد کند اما نمی‌تواند محبت قلب زن و مرد را به خانواده پدری از بین ببرد. دیدار با خانواده حق مسلم زوجین است. فکر کردن به این موضوع که هر وقت دوست دارید، می‌توانید به خانواده خود سر بزنید یا تماس برقرار کنید، باعث می‌شود فاصله مکانی برای‌تان کم رنگ‌تر شود.

5. مراجعه به مشاور

اگر احساس می‌کنید جدا شدن از خانواده پدری و ساکن شدن در محل دیگری برایتان غیر ممکن است و به شکل غیر عادی در شما احساس نگرانی و اضطراب ایجاد می‌کند، حتما به یک روانشناس مراجعه نمایید تا مشکل شما ریشه یابی شود و راه حل مناسبی به کار گرفته شود. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف بر سر محل زندگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

چه مواردی می تواند باعث اختلاف در انتخاب محل زندگی زوج شود؟

مواردی مانند عدم تفاهم، وابستگی به خانواده، عدم توانایی مالی زوج و تفاوت‌های شخصیتی زوجین می‌تواند باعث اختلاف در انتخاب محل زندگی شود.

چگونه می‌توان بر سر انتخاب محل زندگی به تفاهم رسید؟

زوجین برای تفاهم بر سر محل زندگی بهتر است قبل از ازدواج در مورد محل زندگی صحبت کنند و همچنین بدانند بعد از ازدواج حتی اگر از پدر و مادرشان دور باشند، به راحتی می‌توانند با آن‌ها رفت و آمد کنند. بهتر است زوجین در صورت اختلاف از مشاور کمک بگیرند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اختلاف بر سر محل زندگی | تعیین محل زندگی مشترک به عهده کیست؟



:: برچسب‌ها: اختلاف بر سر محل زندگی | تعیین محل زندگی مشترک به عهده کیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شاید شنیده‌اید که نیازهای جنسی مردان بیشتر است. بنظر شما آیا واقعاً مردان نسبت به زنان، میل و هوس جنسی بیشتری دارند؟ بله به گفته کارشناسان، مردان میل جنسی قوی‌تر و مستقیم‌تری دارند. مردان برقراری رابطه‌جنسی را در صدر نیازهای خود برای ازدواج قرار می‌دهند. پس بسیار ضروریست که به نیازهای جنسی مردان اهمیت بدهید و آن را نادیده نگیرید. مردان به نوازش و محبت فیزیکی نیاز دارند. اگر شما این نیازهای او را برطرف کنید، مشکلات زناشویی چندانی نخواهید داشت. ولی اگر در رابطه زناشویی، مرد را پس بزنید بسیار آزرده خواهد شد و این مسئله زمینه دلزدگی زناشویی را فراهم می‌کند. نمی‌گوییم هر روز با همسرتان رابطه جنسی برقرار کنید؛ بلکه فقط رفع این نیاز او را در اولویت قرار دهید. همچنین هیچ وقت محرومیت از رابطه جنسی را وسیله تنبیه قرار ندهید. اگر در این زمینه مشکل دارید، حتما برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: نیازهای جنسی مردان

مردان چه اندازه به رابطه جنسی فکر می‌کنند

“مردان ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به فکر سکس هستند”، یک دیدگاه کلیشه‌ای که باید حقیقت آن را جویا شد؟ تحقیقاتی درباره تعداد دفعاتی که مردان و زنان به برقراری رابطه جنسی فکر می‌کنند، انجام شد. طبق این تحقیقات اگرچه مردان بیشتر از زنان به فکر رابطه جنسی‌اند. اما نیازهای جنسی مردان به اندازه‌های گفته‌شده نیست!

طبق نتایج مطالعات دانشمندان، مردان بطور متوسط هر روز ۱۹ بار به رابطه جنسی می‌اندیشند. این افکار در اثر برخورد با صحنه‌های یک فیلم، تماشای عکس، گفتگوهای روزمره یا تخیلاتشان به وجود می‌آید. این رقم در بین زنان بطور میانگین ۱۰ بار در روز است. در برخی بیشتر و برخی کمتر. همچنین طبق نظر محققان هر قدر فرد با جنسیت‌اش و برقراری رابطه جنسی راحت‌تر و دارای احساس بهتری باشد، بیشتر به سکس فکر می‌کند.

نیازهای جنسی مردان

مردان دوست دارند گاهی زن شروع کننده رابطه باشد و بر خلاف تصور آنها نیز از معاشقه لذت می‌برند. دوست دارند اگر زن از چیزی لذت می‌برد، آن را بگوید و زن هم در رابطه جنسی فعال باشد. و گاهی کنترل رابطه به دست زن باشد، محرک‌های بصری شامل آیینه و چراغ در اتاق وجود داشته باشند. زن آنقدر اعتمادبه نفس داشته باشد که چیزی که می‌خواهد را در رابطه جنسی طلب کند. مردان همچنین دوست‌دارند گاهی همه چیز ناگهانی باشد.

رابطه جنسی از نگاه مردان

بسیاری از زنان ارتباط عاطفی را به ارتباط جسمی ترجیح می‌دهند. ولی رابطه جنسی در نگاه مردان ضرورتی برای حس امنیت است. مردان رابطه جنسی را مانند یک هدیه می‌دانند که راهی به سمت عشق است. در نگاه آنان رابطه جنسی معانی زیادی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. پس در کنار نیازهای جنسی مردان باید به مفهوم این رابطه از دیدگاه آنان پرداخت.

1- رابطه جنسی از بدن شروع می‌شود

در زنان، مغز، حافظه یا احساسات عاطفی آن‌ها شروع‌کننده میل جنسی است. ولی از نگاه مردان رابطه‌جنسی با تمایل جسمی آغاز می‌گردد. ترشح هورمون جنسی تستوسترون در مردان بسیار بالاست. این امر محرکی برای شروع رابطه‌جنسی می‌باشد. مردان، با مشاهده خروج همسرشان از حمام با یک حوله کوتاه تحریک می‌شوند. آن‌ها در مورد صحنه جنسی، عامل تحریک کننده و نوع رابطه جنسی بسیار صریح و رک هستند. دقیقا می‌دانند که چه چیزی در رابطه می‌خواهند.

2- نیاز جنسی مردان در مقایسه با گرسنگی

مرد دوست‌دارد همیشه از رابطه جنسی سیر باشد. از نگاه مردان رابطه جنسی همچون میل یک شکلات است. هر رابطه جنسی برای او طعمی دارد، نرم و کرمی، کره‌ای، شاید کمی تلخ یا بی‌اندازه شیرین. ذهن مرد همیشه به فکریافتن فرصتی است تا با رابطه‌جنسی، شادی و شگفتی تجربه کند. روزش بدون این دسر کامل نمی‌شود. در عین حال، اتفاقی مثل دعوا با همسر اشتهایش را کور می‌کند.

3- انرژی با رابطه‌جنسی

با برقراری رابطه، رابطه عاطفی مرد نیز با هیجان همراه می‌شود. هورمون‌های جنسی به مرد انرژی و نیروی خوبی می‌دهند تا به اهداف، شغل و محافظت از همسرش بپردازد. اگر پایان یک روز سخت مردان با یک فانتزی رابطه جنسی پرشور به پایان برسد، هیجانش بیشتر می‌شود. مردان حتی در اوج خستگی هم نیروی ذخیره دارند و خواهان رابطه جنسی‌اند، ولی زنان با کوچک‌ترین ناملایمات و خستگی روزمره، میل جنسی‌شان از بین می‌رود.

4- نیازهای جنسی و هیجان خواهی مردان

رابطه جنسی از هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌های زندگی مردان است. بدن او مانند ماشین لذت‌دهی فوق‌العاده می‌باشد. با توجه به این که مردان تقریبا خیلی ساده به انزال می‌رسند، کشف پوزیشن و ریتم‌های متنوع راهی بسیار جذاب، جهت بهبود لذت آنهاست. کوچکترین اشاره زن مانند: هر نوع غمزه، لبخند، حرکت اندام یا تصویر جنسی زن، چه فانتزی و چه واقعی، تلنگری به مغز مرد می‌زند و او آماده برقراری رابطه جنسی می‌شود.

5- رابطه جنسی راهی برای بیان عشق در مردان

برای مردان، لذت‌بخش‌ترین لحظات رابطه جنسی وقتی است که همسرشان هم نیز برای برقراری رابطه جنسی تحریک می‌شود. مردان در برقراری رابطه جنسی خودخواه نیستند، آن‌ها نیز از صمیم قلبشان خواهان یک رابطه جنسی دو طرفه با لذت مساوی برای هر دو می‌باشند. برای همین همیشه دنبال روش‌هایی هستند که به همسرشان حس بهتری بدهد و به دنبال اطلاعاتی برای تحریک همسرانشان می‌گردند.

6- رابطه جنسی برای مرد عشق است

بعد از پایان یک روز پر مشغله، مرد با رابطه جنسی به عشق، حمایت و آرامش می‌رسد. شاید زنان این رفتار او را به برآوردن خواسته خود تعبیر کنند، ولی در حقیقت بسیاری از مردان با رابطه جنسی به دنبال کسب آرامش‌اند. او رابطه جنسی را به معنای عشق ورزی و ایجاد احساس تعلق عمیق، وفاداری و خوش بینی می‌داند.

7- رابطه جنسی راهی برای بیان احساسات

مردان با رابطه جنسی از تنش‌های روزمره (نگرانی در محل کار، یا اتفاق ناراحت کننده‌ای بین او و همکارش) خلاص می‌شوند. حتی ممکن است به خاطر پشیمانی از رفتار بد خود با شما احساس ناراحتی‌اش را با رابطه جنسی بیان کند. زیرا اکثر مردان ابراز احساسات و حرف زدن راجب احساسات را نیاموخته اند. در نتیجه، مردانی که نمی‌توانند احساس خود را بیان کنند، به جایش با شما رابطه‌جنسی انجام می‌دهند.

شاید شما زنان نتوانید، این جنبه از رابطه‌جنسی از نگاه مردان را درک کنید. در حالی که زنان تا وقتی به لحاظ عاطفی احساس امنیت نکنند، قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند. اما مردان سکس را همچون قرص آرام بخش می‌بینند که او را از تنش‌ها نجات می‌دهد.

8- اوج لذت برای مردان

مردان می‌توانند در ۳ تا ۵ دقیقه به اوج لذت جنسی برسند، ولی زنان این زمان به بیش از ۱۰ دقیقه می‌رسد. این تفاوت منبع اختلافات بین زنان و مردان است و شما باید به دنبال یافتن راهی برای هماهنگی باشید.

9- نیازهای جنسی مردان هر سه روز فعال می‌شود

درست مانند سیکل قاعدگی زنان، سیکل بیولوژیک در مردان هم وجود دارد. بدین ترتیب که در مردان یک انباشت تستسترون سه روزه وجود دارد. از این رو اکثر مردان دوست دارند هر سه روز یک بار به رابطه جنسی روی آورند.

10- نقش تخیل جنسی مردان در برانگیختگی جنسی

خیال‌پردازی مردان در مورد رابطه جنسی خیلی بیشتر از زنان است. اکثر مردان زیر ۶۰ سال حداقل چند بار در روز به رابطه جنسی می‌اندیشند. در زنان تنها یک چهارمشان به این اندازه به فکر رابطه جنسی هستند. با بالاتر رفتن سن در هر دو گروه، این خیال‌پردازی‌ها کمتر می‌گردد.

11- صحبت کردن در طول رابطه جنسی ممنوع

تعداد کمی از مردان علاقه‌مند به حرف‌زدن در طول رابطه جنسی هستند. حرف‌زدن تمرکز حواس او را از بین می‌برد. مرد در طول رابطه جنسی با تمام توان از نیمکره راست مغز خود استفاده می‌کند، حال آنکه در حرف زدن از نیمکره چپ استفاده می‌شود و این امر کار را برای مرد دشوار می‌کند.

کلام آخر

طبیعت مرد اینگونه است که در سیستم هورمونی او تستوسترون زیادی در بدنش ترشح می‌شود و برای همین آنان در ارتباط جنسی زیاده خواه‌تر از زنان هستند. مساله نیازهای جنسی برای مردان بیولوژیکی است که شما حتما باید به آن توجه کنید و پاسخ مناسب دهید. در غیر این صورت امکان دارد مرد تحت فشار قرار گیرد و برای رفع نیازش به جایی دیگر روی آورد.

حتی در تحقیقات هم ثابت شده که اغلب مردان بطور متوسط ۱۹ بار در روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند و این رقم در زنان فقط 10 بار می‌باشد. بنابراین با توجه به این ساختار بیولوژیکی مردان بهتر است شما او را درک کنید و هرگز به او نگویید در رابطه جنسی زیاده خواه هستی! قبول کنید مرد طبیعتا اینگونه است؛ سعی کنید برای رفع این نیازش تمام تلاشتان را بکنید و برنامه‌ای برای به اصطلاح زیاده‌خواهی او ترتیب دهید. برای درک بهتر حتما مقاله شناخت بدن همسر را بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نیازهای جنسی مردان در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نیازهای جنسی مردان



:: برچسب‌ها: نیازهای جنسی مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

در دنیای امروز زندگی اکثر ما بسیار پرمشغله و سریع می‌گذرد. انسان‌ها وقت کم می‌آورند و همیشه روزهایشان در عجله و کمبود وقت می‌گذرد. این از مشکلات دنیای مدرن با انواع سرگرمی‌ها و دغدغه‌هاست و واقعیتی انکار ناپذیر می‌باشد. ولی در این بین باز هم لازم است که شما وقتی برای خود و کارهایی که دوست دارید انجام دهید بگذارید. اگر هر روز به خودتان بگویید سرم شلوغ است و اصلا وقتی ندارم، قطعاً مشغله بیشتری به سمت خود جذب خواهید کرد و وقتی در زندگی‌ برای خود نخواهید داشت. توصیه می‌کنیم افکارتان را تغییر دهید و روی چیزهایی که واقعا می‌خواهید هم اکنون انجام دهید تمرکز کنید. شما نیاز ضروری دارید برای خودتان وقت بگذارید؛ وقت گذاشتن برای خود موجب کاهش استرس درگیری‌های روزمره می‌شود و سلامت جسمی و روانی شما را تکمیل می‌کند.

منبع: وقت گذاشتن برای خود

وقت گذاشتن برای خود و استراحت ذهن

اگر روزانه غیر از کارهای شغلی و روزمره، وقتی هم برای خود و انجام اولویت‌هایتان بگذارید، بهبود زیادی در کارهایتان و وضعیت ذهنیتان ایجاد می‌شود. ذهن هم از تکرار مکررات خسته می‌شود. با انجام مواردی که به آنها نیاز دارید و احساس لذت می‌کنید، ذهن استراحت می‌کند، روحیه‌تان باز می‌‌شود و با انرژی بیشتری به کارهای دیگر می‌رسید. برای این کار به مسائل کم اهمیت، زیاد توجه نکنید و به خواسته‌های واقعی خود فکر کنید تا بعد از انجامش احساس رضایت به شما دست دهد. زمان‌بندی برای ذهن بسیار مهم است؛ چرا که با برنامه دقیق، ذهن درگیر کمبود وقت یا نگرانی و استرس نیست و با آزادی عمل می‌کند. یعنی می‌توانید اینجا و اکنون، روی چیزهایی با اولویت زیاد تمرکز کنید.

رابطه وقت گذاشتن برای خود و موفقیت

زندگی در دنیای مدرن از جهاتی شگفت‌انگیز است. امکانات بی‌شماری وجود دارند که زندگی راحت و متنوعی تجربه می‌کنید. با عزیزان خود در هر جای دنیا صحبت می‌کنید، غذای مورد علاقه خود را با یک تلفن سفارش می‌دهید و سریع تحویل می‌گیرید. همه این موارد، نوعی وقت گذاشتن برای خود هستند که زندگی‌تان را بهبود می‌بخشند. با همه این آسایش‌ها، دنیای مدرن در جاهایی شما را به اسارت می‌گیرد. درست است که ارتباط با دیگران آسان‌تر شده، اما موجب وابستگی شدید به دستگاه‌های الکترونیکی هم می‌شوند، دوست دارید هر دقیقه از روز آنها را چک کنید که آیا از کسی خبری وجود دارد؟ و اینگونه زمان زیادی از شما تلف می‌شود. وقت گذاشتن برای خودتان گاهی به معنای لذت بردن از تنهایی کامل یا پیاده‌روی است. برای موفقیت در کارها باید وقت خود را بگونه‌ای مدیریت کنید که در اوقات فراغت و استراحت ذهنی، درگیر فضاهای مجازی و تکنولوژی نشوید.

توصیه‌هایی برای حل مشکل کمبود وقت | وقت گذاشتن برای خود

اگر مشکلتان این است که نمی‌توانید بین مشغله‌های زندگی برای خودتان وقتی پیدا کنید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید.

در شروع هر روز برای خودتان وقتی در نظر بگیرید

نقش وقت گذاشتن برای خود را در کاهش استرس و فشارهای زندگی گفتیم. پس حتماً یک وقتی در روز برای خودتان بگذارید. مثلا سعی کنید یک ساعت زودتر از هر روز از خواب بیدار شوید و آن را به خود اختصاص دهید. یا روزانه یک ساعت برای خودتان کنار بگذارید. حتی نیم ساعت هم توانستید، اشکالی ندارد، باز هم برای شروع عالیست. این نیم ساعت روزانه هر روز به شما قدرت می‌دهد. شما در این یک یا نیم ساعت قادرید خودتان را نیرومندتر برای بقیه ساعات روز آماده نمایید. در این یک ساعت، هر کاری که بکنید، ورزش، پیاده‌روی، حرکات کششی، مدیتیشن یا دویدن، بستگی به علاقه خودتان دارد. یا کار دیگری که خودتان علاقه دارید بیابید و امتحانش کنید. کارهای متفاوت را آنقدر امتحان کنید که از بینشان فعالیتی پیدا کنید که بیشترین لذت و نفع را از آن ببرید.

تنظیم یک برنامه منظم

برنامه داشتن به این معنی نیست که هر روز سر ساعت مشخصی بیدار شوید و در یک ساعت مشخص هم بخوابید؛ بلکه منظور این است که یک سبک زندگی مشخصی برای خودتان انتخاب کنید. شما در زندگی‌ که هیچ ساختار مشخصی ندارد، سردرگم می‌شوید و وقتتان در روز تلف می‌شود و با این اتلاف وقت، دچار استرس و اضطراب خواهید شد. اگر تلاش کنید و یک برنامه متعادل برای روزهایتان بچینید و آن را حفظ کنید، می‌بینید که زندگی راحت‌تر می‌شود و وقت، سلامت و آرامش بیشتری بدست می‌آورید.

گاهی کارهایتان را به دیگران واگذار کنید | وقت گذاشتن برای خود

اگر واقعا نمی‌توانید در بین کارهایتان وقت خاصی برای خود بگذارید، ببینید کدام یک از کارها را می‌شود به دیگری واگذار کرد؟ سعی نکنید همیشه همه کارها را شخصا انجام دهید. کارهای شما تمام قسمت‌های زندگی‌تان را متاثر می‌کند. گاهی از اعضای خانواده‌ برای انجام قسمتی از کارهای خانه کمک بگیرید. گاهی اوقات آنلاین خرید کنید و درب خانه تحویل بگیرید تا اینکه وقت و انرژی صرف کنید و به محل فروشگاه بروید. رفتن به مغازه و ایستادن در صف، هم وقت زیای از شما می‌گیرد. این موارد نوعی واگذار کردن کارها به دیگران است و در واقع یک نوع مهارت است که نه تنها در خانه بلکه بهتر است در محل کارتان هم اجرا کنید. شاید در ابتدا برایتان راحت نباشد، اما حتما امتحانش کنید تا متوجه شوید چقدر زندگی شخصی، کاری و سلامتتان بهبود پیدا می‌کند و چقدر وقتتان آزاد می‌شود.

بررسی فهرست کارهای روزانه برای کنترل وقت

برنامه روزانه‌تان را نگاه کنید و ببینید بیشترین وقتتان کجا می‌گذرد؟ آیا می‌توانید با صرف وقت کمتری انجامش دهید و کمی از وقتتان را آزاد کنید؟ یا کاری که وقت کمتری از شما می‌گیرد و چندان مهم نیست و شما را از اولویت‌هایتان عقب می‌اندازند؛ حتی با پرداخت پول بسپارید که دیگران انجامش دهند.

رسانه‌های وقت‌گیر را مدیریت کنید

چقدر در روز را در تلگرام، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب می‌گذرانید؟ آیا زیاد پای گوگل می‌نشینید و به جستجوی اینترنت می‌پردازید؟ توانایی خاموش کردن گوشی‌تان را یک ساعت در روز دارید؟ ایمیل‌تان را کمتر چک کنید؟ گاهی تلویزیون را خاموش کنید؟ خلاصه هر کاری باشد پیدا کنید و برنامه متعادل و مناسب برای خودتان درست کنید. اگر در استفاده از این شبکه‌ها متعادل نباشید، کنترل وقت و زندگی از دستتان خارج خواهد شد.

وقتی که گذاشتید را غیرقابل انعطاف کنید

بعد از اینکه وقتی برای خود کنار گذاشتید، آن یک یا نیم ساعت را در تقویم خود بنویسید و جزء کارهای غیرقابل تغییر روزانه حساب کنید. هرگز اجازه تغییر یا گرفتن آن را به کسی ندهید. این زمان را بدون هیچ‌گونه حواس‌پرتی به خواندن کتاب، مدیتیشن یا فقط قدم زدن در هوای آزاد و … اختصاص دهید.

روی اولویت‌هایتان تمرکز کنید | وقت گذاشتن برای خود

هر کسی برخی اهداف و آرزوهایی در زندگی دارد که فکر می کند هرگز فرصت ندارد روی آنها کار کند. روزانه با گذاشتن وقتی برای خود بهتر می‌توانید روی آن اولویت‌ها تمرکز کنید و آنها را رشد دهید. می‌توانید روزتان را با آن هدفی که در سر دارید آغاز کنید و بگوید باید انجامش دهم؛ اینگونه در برابر میل به تسلیم شدن برای اولویت‌های دیگران مقاومت بهتری دارید و بهره‌وری کار بهتر می‌شود.

کلام آخر | وقت گذاشتن برای خود

طبق مطالبی که گفتیم به هیچ عنوان از وقت گذاشتن برای خود در طول روز غافل نشوید اجازه دهید ذهنتان گاهی آزاد باشد و از چیزها و اتفاقات اطراف لذت ببرد. ذهن آزاد دیدگاه‌های جدیدی هم در زندگی کشف خواهد کرد و بازتر می‌شود. با انجام کارهای مورد علاقه در وقت آزاد، تمرکزتان روی اولویت‌های زندگی بهتر می‌شود و در نتیجه پیشرفت و بهره‌وری خود از زمان را خواهید دید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موانع خوب گوش دادن در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: وقت گذاشتن برای خود



:: برچسب‌ها: وقت گذاشتن برای خود ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کمک به همسر معتاد بزرگترین لطفی است که به خود و اعضای خانواده می‌کنید.

اعتیاد رفتار بیمارگون ناپسندی است که زندگی فرد و اطرافیان را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهد. زندگی که قبلا سرشار از عشق، محبت، ابراز علاقه و خوشبختی بود، حالا چیزی جزء خشونت، تنش، بی توجهی و زندگی خاکستری نیست. اما خانم هایی که زندگی خود را دوست دارند به دنبال راهکار برای ترک همسر معتاد خود هستند. روانشناس و مشاوره اعتیاد به همسران افراد معتاد راهکارهایی برای ترک و کمک ارائه می‌دهد. پس حتما برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: کمک به همسر معتاد

کمک به همسر معتاد

امروزه اعتیاد معضلی است که در اکثر خانواده ها قابل رویت است. وقتی که اعتیاد بر سر زندگی سایه می‌افکند، همسرتان تبدیل به کسی خواهد شد که شما او را نمی‌شناسید. زندگی که با عشق آغاز کرده بوده اید تبدیل به زندگی سخت و پر تنشی شده است که هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردید. همسری که تا به حال پشتیبان و حامی شما بوده، اکنون جز مواد مخدر درگیری فکری ندارد. همسری که با مهربانی و صبوری با شما برخورد می‌کرده، حال با خشونت و تنش حرف هایش را می‌زند.

اعتیاد سلامت تمامی اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد و اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت. اگر همسری مهربان و دلسوز هستید به عشق خود کمک کنید. شاید با برخوردهایی که در زمان اعتیاد به شما شده است به مرور تنفر و عصبانیت جایگزین مهر و محبت شده باشد. اما به روزهای خوش زندگی بی‌اندیشید و برای بدست آوردن روزگار خوشی که با همسرتان داشته‌اید تلاش کنید. اعتیاد نیز نوعی بیماری است که افراد با عدم آگاهی به آن دچار می‌شوند. با کمک به همسرتان از شر این بیماری پر خطر و آسیب زا خلاص شوید.

اعتیاد چه تاثیری بر خانواده می‌گذارد؟

اعتیاد بر تمامی اعضای خانواده و بر کانون خانه و خانواده اثر می‌گذارد. بعضی از این اثرات منفی که بر اعضای خانواده وارد می‌شود به شرح زیر است.

  • استرس و اضطراب
  • افسردگی
  • احساس گناه
  • مشکلات مالی
  • خشم و سر افکندگی
  • بی ثباتی در قوانین و برنامه ها
  • خطرات جسمی و امنیتی
  • خشونت های خانوادگی
  • احساس تنفر از فرد معتاد
  • عدم حرف شنوی یا جدی‌گرفتن فرد معتاد (از دست‌دادن جایگاه مخصوصا برای پدران)
  • تاثیرات منفی در روند رشد فرزند
  • آسیب های مخرب و منفی بر اعضای خانواده
  • شرمساری اعضای خانواده
  • نگرانی
  • احساس بی ارزش بودن
  • خجالت و شرم

کمک به همسر معتاد | با اعتیاد همسر معتاد خود چگونه رفتار کنیم؟

نوع برخورد هر کدام از شما با بیمار معتاد در روند درمان او تاثیر زیادی دارد. چرخه های معیوب در رابطه زوجین موجب بدترشدن شرایط بیمار و خانواده او می‌شود. پس حتما باید در مورد نحوه برخورد و کمک به همسر معتاد خود اقداماتی بکنید. اگر شما با همسر معتاد زندگی می‌کنید، باید راهکارهای زیر را برای سلامت خانواده در نظر داشته باشید.

۱. اعتیاد را بشناسید

اولین راه برای کمک به همسر معتاد، شناخت کافی از اعتیاد است. اعتیاد چیست؟ شناخت انواع مواد مخدر و عوارض آن. شناخت مواد و عوارضی که همسرتان مصرف می‌کند. همسر شما کسی است که با عشق با او ازدواج کرده اید. اما اکنون گرفتار اعتیاد و مواد مخدری است که احتمالا خودش نیز این وضعیت را دوست ندارد. برای کمک به عشق و همسری که سالها برای زندگی تلاش کرده اید، کسب اطلاعات درباره اعتیاد ضروری است. اعتیاد یک بیماری خانوادگی است که به تمامی اعضای خانواده آسیب می‌رساند. زندگی با افراد معتاد دشواری هایی دارد که هرکسی آن را درک نمی‌کند. برای اینکه راجب اعتیاد اطلاعات کسب کنید لازم است با مشاوره اعتیاد مشورت کنید. برای دریافت خدمات از مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

2. کمک به همسر معتاد | اعتیاد همسر را نادیده نگیرید

اگر فردی در خانواده درگیر اعتیاد باشد بیان آن به دوستان، اطرافیان و بستگان شما را شرمگین خواهد کرد. اعتیاد بیشتر از آنچه که فکر کنید اعضای خانواده را شرمنده و خجالت زده می‌کند. دروغ گفتن به خود و دیگران آسان است اما این نادیده گرفتن و دروغ به دیگران به همسر معتاد شما کمکی نخواهد کرد. بنابراین شجاعانه وقدرتمند با اعتیاد روبرو شوید تا بتوانید به همسر، فرزندان، خود و زندگیتان کمک کنید.

۳. همسرتان را درک کنید

اگر همسر معتادی دارید و قصد کمک به ترک او دارید اولین قدم درک همسرتان است. او را سرزنش نکنید و بگویید که همراه او برای کمک هر زمانی آماده هستید. با دعوا و بحث هرگز نمی‌توانید اعتماد همسرتان را جلب کنید. زمانی که متوجه پشتیبانی و همراهی عشقشان در پروسه ترک مواد شوند راحت تر به پاکی نزدیک می‌شوند.

4. کمک به همسر معتاد | همه چیز و همه کس را فدای همسر معتاد کنید

زمانی که همسرتان اعتیاد داشته باشد تمام اعضای خوانواده افکارشان را وقف اعتیاد فرد معتاد می‌کنند. احساسات و افکارشان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. و در نتیجه عصبانیت، خشونت و تنش غلبه بر احساسات، افکار و سلامت روان اعضای خانواده می‌شود. تمام زندگی اعضای خانواده صرف حرکات و رفتار فرد معتاد می‌شود. با هر حرکت فرد معتاد دچار استرس و اضطراب می‌شوید. اگر کودکی و خردسالی در خانه دارید او را درگیر اعتیاد همسر نکنید. زیرا رشد فرزند دچار اختلال خواهد شد. کودکانی که درگیر پدر/مادر معتاد خود می‌شوند از کودکی دچار افسردگی، اضطراب و ترس خواهد شد.

۵. شرکت در گروه درمانی

افراد زیادی وجود دارند که درگیر اعتیاد و ترک این موضوع هستند. برای کمک به همسر معتاد خود او را در گروه درمانی های ترک اعتیاد همراه کنید تا با مشاهده افرادی که در حال ترک هستند، انگیزه بیشتری بگیرند. پشتیبانی و راهنمایی از این افراد به ترک همسر معتادتان کمک بزرگی خواهد کرد.

6. کمک به همسر معتاد | در رابطه با تحمل خود با همسرتان صحبت کنید

هنگام آغاز ترک به همسر خود بگویید که تا چه حدی تحمل دارید و به او کمک می‌کنید. بگویید که اگر بارها و بارها پس از ترک دوباره به سمت اعتیاد سوق پیدا کند دیگر به او کمک نمی‌کنید و در رابطه به جدایی فکر خواهید کرد. گاهی ترس از دست دادن همسر، فرزندان و زندگی که با زحمت ساخته است به ترک بهتر و دائمی همسرتان کمک خواهد کرد. اما اگر همسرتان قصدی برای ترک اعتیاد ندارد ماندن یا ساختن به انتخاب شما است.

شما تا جایی که توانستید کمک کرده اید اما آرامش خود و فرزندان اولویت است. فرزندان اگر با مادر آرام و سالم زندگی کنند بهتر از زندگی در خانه با پدر و مادر اما پر از خشونت و تنش است.

۷. از روانشناس و مشاور اعتیاد کمک بگیرید

برای کمک به همسر معتاد خود و جلوگیری از آسیب های روانی از مشاور و روانشناس کمک بگیرید. بهترین زمان برای تحت نظر روانشناس بودن وقتی است که شما متوجه اعتیاد همسر خود شده اید. مزایای مشورت از روانشناس و مشاور اعتیاد عبارتند از.

  • جلوگیری از آسیب های روانی
  • کاهش تنش
  • کاهش اضطراب و استرس
  • ارائه راهکارهای برای کمک به همسر
  • تشویق همسر به ترک
  • کمک به رشد فرزندان
  • جلوگیری از آسیب های روحی و جسمانی به فرزندان
  • ارائه خدمات روان درمانی برای ترک
  • کمک به ترمیم مشکلات ایجاد شده

کلام آخر

متاسفانه تا زمانی که خود فرد معتاد علاقه ای به ترک نداشته باشد هیچ کمکی نمی‌توان کرد. اما اگر از شما درخواست کمک کرد، دست او را بگیرید و هدایت کنید. اما همیشه مراقب خودتان باشید تا از آسیب های اعتیاد در امان بمانید. برای کمک به همسر معتاد خود با مشاوران اعتیاد مشورت و راهنمایی بگیرید. متاسفانه بسیاری از معتادان با دیدگاه ها و راهنمایی های اشتباه دچار اعتیاد به متادون شده اند. حتما برای ترک اعتیاد به متادون نیز به متخصصین مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به همسر معتاد می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۳۶۰ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: کمک به همسر معتاد



:: برچسب‌ها: کمک به همسر معتاد ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برنامه‌ریزی برای بازنشستگی چقدر واجب است. بازنشستگی مرحله پیچیده‌ایست که با اولین فکر فرد میانسال به آن دوران، شروع می‌شود. برنامه‌ریزی برای بازنشستگی اهمیت زیادی دارد؛ چون در بازنشستگی مقام و درآمد شخص از بین می‌رود. برنامه‌ریزی کمک می‌کند که گزینه‌های انتخابی خودتان را بررسی نمایید، از امکانات موجودتان آگاه شوید و از لحاظ روحی نیز برای تغییرات پیش رو آماده باشید. حدود نیمی از افراد میانسال برای بازنشستگی خود  هیچ برنامه‌ای ندارند. با برنامه‌ریزی می‌توانید بهتر با دوران بازنشستگی سازگار شوید و احساس خوشنودی کنید. در بازنشستگی روش‌هایی برای گذران وقت خود دارید که غالبا بر اساس تمایلات شما هدایت می‌شوند، نه الزامات شغلی. اگر درباره چگونگی پر کردن اوقات بازنشستگی به درستی فکر نکنید، احساس پوچی خواهید کرد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند برنامه‌ریزی برای زندگی فعال بعد از بازنشستگی، از برنامه‌ریزی‌های مالی تاثیر بیشتری بر خوشنودی افراد دارد. در این می‌خواهیم به برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی بپردازیم.

منبع: برنامه‌ریزی برای بازنشستگی | آمادگی برای بازنشستگی

آیا برای بازنشستگی آماده‌اید | برنامه‌ریزی برای بازنشستگی

متاسفانه بسیاری از افرادی که تحصیلات و درآمد پایینتری دارند، کمتر برای بازنشستگی برنامه‌ریزی می‌کنند. زنان نیز در مقایسه با مردان، کمتر برنامه‌ریزی برای بازنشستگی دارند و معمولا آمادگی شوهر خود را برای آن دوران کافی می‌دانند. آمادگی برای بازنشستگی در افرادی که از نظر مالی محرومند، به عواملی چون دسترسی به مراقبت بهداشتی، آموزش شغلی و مشاغل بهتر در سالهای اولیه شروع به کار بستگی دارد. زیرا یک عمر فرصت و تجربات کاری بر چگونگی انتقال به بازنشستگی بسیار موثر است. اگر شما در بازنشستگی فقط به یک سوم از خواسته‌هایتان هم برسید، می‌توان گفت از زمانتان به خوبی بهره برده‌اید. مطالعات محققان نشان داد که بهترین عوامل نشان‌دهنده میزان آمادگی فرد برای دوران بازنشستگی؛ توانایی مالی، میزان رضایت از زندگی قبل از بازنشستگی و توانایی بازنشستگی در هرزمان که بخواهند، می‌باشد. باید با برنامه‌ریزی آماده باشید تا موقع بازنشستگی احساس کنید بهترین کار را انجام دادید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل برای بازنشستگی کلیک کنید.

چالش‌های موجود در برنامه‌ریزی برای بازنشستگی

بسیاری از افراد در دوران زندگی برنامه‌ریزی‌هایی دارند و اهدافی را مشخص می‌کنند و می‌خواهند قبل از بازنشستگی به آنها برسند، یا تصمیم می‌گیرند این اهداف را در دوران بازشستگی دنبال کنند. ولی متاسفانه این تصمیمات را بدون در نظر گرفتن شرایط و توانائیهایشان می‌گیرند. در نتیجه وقتی به آن اهداف نمی‌رسند، روحیه و اعتماد به نفسشان را از دست می‌دهند و کیفیت زندگی در دوران بازنشستگی را هم پایین می‌آورند. این افراد در دوران بازنشستگی دچار سرخوردگی‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند و زندگی را برای خود و اطرافیان مشکل می‌کنند. حتی ممکن است دست به خودکشی بزنند. به گفته کارشناسان اگر افراد با توجه به توانایی‌ها و امکاناتشان برای دوران زندگی و بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند، با هر موفقیتی امیدوارتر و شاداب‌تر به زندگی خود ادامه خواهند داد. بنابراین حتما ابتدا از امکانات و توانایی‌هایتان مطمئن شوید، سپس برای آینده برنامه‌ریزی و اهدافتان را مطابق توانایی‌هایتان تعیین کنید. توصیه می کنیم مقاله افسردگی در بازنشستگی را مطالعه نمایید.

در چه مواردی برنامه‌ریزی کنم | برنامه‌ریزی برای بازنشستگی

عناصر مهمی برای برنامه‌ریزی دوران بازنشستگی وجود دارند که در این قسمت بیان می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای تعیین تاریخ بازنشستگی | برنامه‌ریزی برای بازنشستگی

بهترین زمان بازنشستگی برای افراد، موقعی است که از نظر جسمی و مالی آمادگی پذیرش این امر در آنها موجود باشد. اما در برخی افراد؛ اخراج، تعطیلی محل کار و یا بازنشستگی زودهنگام، آنها را مجبور به بازنشسته شدن می‌کند. جان نلسون مشاور برنامه‌ریزی زندگی و نویسنده کتاب «چتر نجات دوران بازنشستگی شما چه رنگی است؟» می‌نویسد: افرادی که با برنامه‌ریزی خودشان بازنشسته می‌گردند، کیفیت زندگی‌شان بهتر از کسانی است که مجبور به بازنشستگی هستند. او توصیه می‌کند اگر شما نیز به اجبار بازنشسته شدید، بهترین کار این است که دوباره مشغول به کار شوید تا بتوانید همه چیز را تحت کنترل خود بگیرید و طبق برنامه خود بازنشسته شوید.

برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها

منظور از این مورد پس‌انداز کردن و اینکه موقع کار هر ماه مقداری پول کنار بگذارید تا در بازنشستگی از آن استفاده کنید نیست. فکر کنید در طول چند سال پولی در حساب بانکی خود پس‌انداز دارید، اکنون در دوران بازنشستگی شروع به هزینه کردن آن می کنید و هر روز مبلغ حساب بانکی‌تان کمتر می‌شود. این کار برای روحیه شما بسیار نامناسب و استرس‌زا خواهد بود موجب نگرانی برای آینده زندگی می‌شود. بهترین کار برای تضمین آینده و بهبود کیفیت زندگی در دوران بازنشستگی این است که آن پس‌انداز را به جریان بیندازید تا سرمایه مولد شود یعنی از اصل پول کم نشود بلکه درآمد حاصل کند و شما از آن درآمد خرج کنید. این برنامه‌ریزی برای شما حد و مرزی در مصرف پول مشخص می‌کند که در آن برای پس‌انداز زندگی خود را سخت نگیرید، از طرفی هم صرفه‌جویی بی‌مورد نکنید و هر کاری دوست داشتید انجام دهید.

برنامه‌ریزی برای سلامتی کامل

مسئولیت‌های زندگی و گرفتاری قبل از بازنشستگی موجب می‌شود، برخی افراد زیاد به سلامتی اهمیت ندهند، یا به علت مشغله کاری، توجه به سلامتی را در درجه دوم و سوم اهمیت زندگی می‌گذارند. این غفلت در آینده اثر بدی خواهد داشت. زیرا اگر خودتان و سلامتی بدنتان را فراموش کنید و ندانید که موفقیت شما به سلامتی وابسته است، این فراموشی برنامه‌ریزی برای آینده‌تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شما در دوران بازنشستگی فرصت زیادی برای آشپزی و سرزدن به بستگان دارید، به شرطی که بدنتان را سالم نگه دارید. با ورزش و نرمش‌های روزانه بدن و ذهنتان را پرورش دهید تا بتوانید در دوران بازنشستگی بهترین استفاده را از ذهن و بدنتان داشته باشید.

برنامه برای حمایت از همسر

در دنیای صنعتی امروزی اغلب زوجین هر دو شاغل می‌باشند و در طول شبانه روز فرصت و وقت کافی برای کنار هم بودن ندارند. بنابراین یکی از برنامه‌ریزی‌ها برای دوران بازنشستگی باید در مورد وقت گذراندن کنار هم باشد. شاید دوست دارید هر دو با هم در یک زمان بازنشسته شوید و شاید هم معتقدید مرد باید مدت بیشتری از زن کار کند. برنامه‌ریزی کمک می‌کند تا ناگهان زندگی شما تغییر پیدا نکند. به اعتقاد مشاوران خانواده در دوران بازنشستگی، زوجین بیشتر به هم وابسته می‌شوند. از این رو در این دوران حمایت آنها از هم بسیار ضروری است. زوجینی که قبلا بیشتر وقتشان خارج از منزل می‌گذشت، و ساعات اندکی را کنار هم به خوشی می‌گذراندند؛ اکنون مدت طولانی‌تری کنار همند و شاید برخی مشکلات ایجاد شود. پس باید در این ارتباط تعادل برقرار کنید.

برنامه برای دوستان و همکاران | برنامه‌ریزی برای بازنشستگی

شما در زمان کار و فعالیت اجتماعی و قبل از دوران بازنشستگی دوستان و همکاران زیادی دارید، ارتباط خوبی خوبی هم با آنها برقرار می‌کنید. ولی باید بدانید که بعد از بازنشستگی، حفظ این ارتباط با همکارانی که هنوز بازنشسته نشدند، سخت خواهد بود. از این رو، بیرون از محیط کار هم برای خود دوستانی بیابید تا در دوران بازنشستگی به یکباره همه دوستان صمیمی خود را از دست ندهید و تنها نشوید. به گفته کارشناسان سلامت خانواده، حس تنهایی بعد از دوری از دوستان، ضربه بدی از نظر روحی به سلامت روان افراد بازنشسته می‌زند. بنابراین حتما دوستانی خارج از اداره انتخاب کنید. البته بد نیست گاهی به همکاران و دوستان سابق هم سری بزنید و خودتان را در محیط گذشته قرار دهید تا برای شاد زیستن با انگیزه‌تر باشید.

کلام پایانی در مورد برنامه‌ریزی برای بازنشستگی

برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای بازنشستگی به آنها فکر کنید. با برنامه و تفکر برای اوقات فراغت می‌توان تعادل درستی برای نحوه گذراندن وقت خود یافت. اگر دوست دارید دورتان همیشه شلوغ باشد، در برنامه‌تان فعالیت‌‌های اجتماعی را افزایش دهید یا سرگرمی‌‌های جمعی جدیدی شروع کنید. لذت بازنشستگی در این است که برای آزمایش هر کاری فرصت کافی دارید. این دست خود شماست که زندگی را نوعی طراحی کنید که دوست دارید زندگی کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سالمندان در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: برنامه‌ریزی برای بازنشستگی | آمادگی برای بازنشستگی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن برای زوجین کمی مشکل است. چراکه بچه توجه بسیار زیادی می‌خواهد و شاید در این میان زن و شوهر از یکدیگر غافل شوند. معمولا زن و مرد با به دنیا آمدن بچه، تجارب لذت بخش‌تری از زندگی کسب می‌کنند و شادی مضاعفی را احساس خواهند نمود. توجه و محبت به کودک یک امر لازم و ضروری است اما نباید خللی در رابطه محبت آمیز زن و مرد ایجاد کند. لازمه روند عاشقانه زندگی این است که همچنان رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن مابین زن و شوهر تداوم داشته باشد. با آگاهی از راه‌های حفظ رابطه عاشقانه و خدمات مشاوره عشق و رابطه‌زناشویی خود را سرزنده نگه دارید. برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره جنسی کلیک کنید. 

منبع: حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن چگونه امکان پذیر است؟

حفظ رابطه عاشقانه

حفظ رابطه عاشقانه برای سلامت جسم و روان زن و مرد ضروری است. نیاز به محبت و توجه در هر دو جنس وجود دارد. بزرگ‌ترین منبع عشق برای برآورده کردن این نیاز، رابطه زناشویی است. همسر شما با حضور و درک شما بخشی از این نیاز را برآورده می‌کند. اما برای آنکه یک رابطه عاشقانه را حفظ کنید باید تلاش بیشتری به خرج دهید. برای بالابردن صمیمت با همسر تان کلیک کنید.

نتایج لذت بخش تداوم در ارتباط عاشقانه پس از بچه دار شدن

تداوم و حفظ روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن می‎تواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد که ما به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم:

1. عملکرد بهتر در نقش پدر یا مادر

زن و مرد باید در ابراز محبت به فرزند خود جانب اعتدال را رعایت نمایند. چنانچه محبت مفرط نثار بچه شده و مدت زمان زیادی به فرزند اختصاص داده شود، دیگر زن و مرد توانی برای ابراز محبت به یکدیگر ندارند. خستگی ناشی از گذراندن وقت زیاد با بچه باعث می‌شود زن و شوهر از فرط خستگی، اشتیاق کمتری به یکدیگر نشان دهند.

با این تفاسیر مشخص می‌شود که چنانچه علاوه بر صرف وقت برای ابراز محبت به فرزند، زن و شوهر ساعاتی را به روابط مملوء از عشق برای یکدیگر اختصاص دهند، لذت بیشتری از تجربه پدر یا مادر بودن خواهند برد و می‌توانند احساسات خود را نسبت به تجربه جدید با هم در میان بگذارند. انجام نقش پدر یا مادر بودن چنانچه با رضایت خاطر و آرامش روحی- روانی همراه باشد، سبب می‌گردد تا این نقش به نحو بهتری اجرا شده و اعضای خانواده در سایه مهر و عشق به یکدیگر زندگی کنند.

2. حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن | عاقبت نگری نسبت به آینده

زن و مرد با توجه به این رویکرد که بچه‌ها روزی بزرگ و مستقل‌می‌شوند، تصمیم گیری و برنامه‌ریزی بهتری خواهند داشت. به این ترتیب همزمان با عشق به فرزند نسبت به همدیگر نیز عشق می‌ورزند و با گذر زمان روابط عاشقانه خود را حفظ خواهند کرد. اینگونه با بزرگ‌شدن و جدایی فرزندان به واسطه رابطه عاشقانه پدر و مادر، فرزندان دچار بحران روحی نمی‌شوند. زن و مرد نیز در کمال عشق به یکدیگر با مساله جدایی بچه‌ها کنار می‌آیند.

برای آشنایی با نشانه های یک زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

روش حفظ روابط عاشقانه پس از بچه دار شدن

برای حفظ روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن باید مواردی را مورد توجه قرار داد. نکات زیر را در زندگی زناشویی بکار بگیرید تا موجب حفظ رابطه عاشقانه تان بعد از بچه دار شدن بشود. در ادامه به مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم:

1. در آغوش کشیدن

هر زن و مردی به نسبت نقش‌شان دچار خستگی می‌شود. آن‌ها نیاز به تخلیه این خستگی و جایگزینی عشق، محبت و لذت دارند. پس در فواصل زمانی مختلف بلاخص زمانی که بچه در خواب است و به واسطه نیازمندی خود شما را به هم جواری نمی‌طلبد، وقتی را به در آغوش‌کشیدن یکدیگر اختصاص دهید. در آغوش‌کشیدن همسر به طرز معجزه آسایی تاثیرات مثبتی را به همراه دارد و قدرت فزاینده‌ای را به زن و مرد جهت تحمل خستگی‌های ناشی از نگهداری فرزند خواهد بخشید.

2. حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن | استفاده از کمک دیگران

 به منظور تداوم و حفظ روابط عاشقانه می‌توان در برخی مواقع، کودک را به شخص مورد اعتماد چون مادر خود یا مادر همسر سپرد و به دور از نگرانی، اوقاتی را به سرگرمی و تفریح پرداخت. گذراندن اوقات با همسر باعث افزایش عشق و محبت می‌شود و این تفکر منفی را از بین می‌برد که ورود بچه مانع از خوش گذرانی می‌شود. می‌توان در کنار همسر به فعالیت‌های لذت بخشی همچون تماشای یک فیلم عاشقانه یا رفتن به سینما پرداخت.

3. حفظ رابطه جنسی

قطعا برقراری رابطه جنسی در تداوم، حفظ و حتی افزایش رابطه عاشقانه زن و شوهر تاثیری بسیار مهم خواهد داشت. نباید به بهانه اینکه خسته هستید و یا کودک شما نیاز به مراقبت دارد، این امر مهم را به فراموشی بسپارید. با رعایت کردن زمان خواب کودک در ساعات مشخص می‌توان وقت مناسبی را به ایجاد روابط جنسی عاشقانه اختصاص داد. همچنین با جدا کردن اتاق کودک، نگرانی از اینکه او متوجه رابطه عاشقانه شما می‌شود، از بین خواهد رفت و با احساس آرامش بیشتر رابطه برقرار خواهید کرد.

4. تنظیم و تهیه یک فهرست از رفتار های عاشقانه

زن و مرد شخصیت‌های متفاوتی دارند و بعضا زن به دلیل حیا و شرمی که احساس می‌کند، ممکن است نتواند خواسته‌های خود را مبنی بر روابط عاشقانه پس از بچه دار شدن به طور واضح بیان کند. به همین دلیل تنظیم کردن یک فهرست عاشقانه راه حل بسیار خوبی خواهد بود. می‌توان در خواست‌ها و انتظارات خود را بر روی کاغذ نوشت و آن را به همسر داد تا با خواندن ان متوجه شود که چگونه باید در ایجاد روابط عاشقانه‌تر و برآورده کردن انتظارات شما قدم بردارد.

5. حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن | توجه به ظاهر و پوشش در منزل

زنان حتی پس از بچه دار شدن باید به ظاهر خود اهمیت دهند. لباس‌های زیبا بپوشند. استفاده از ادکلن و زیور آلات می‌توانند کمک دهنده‌های خوبی باشند تا شما همچنان مانند قبل زیبا و فریبنده بوده و تحریک کننده خوبی برای برقراری روابط عاشقانه باشید. قطعا مردان در مقابل همسر شیک و خوش پوش خود عنان از دست داره و تمایل زیادی به کسب رضایت شما و ایجاد روابط عاشقانه نشان خواهند داد.

6. مسائل را به کمک متخصص در حل کنید

زخم‌های درمان‌نشده روزی سرباز می‌کنند. شما باید هر مساله‌ای را در کوتاه‌ترین زمان حل بکنید. پشت گوش انداختن و گوش فرا ندادن به همسرتان اوضاع را بدتر خواهد کرد. اگر موضوعات زیادی در رابطه شماست که حل نشده، آن وقت حفظ رابطه عاشقانه کار آسانی نخواهد بود. برای دریافت خدمات مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حفظ رابطه عاشقانه در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

چگونه می‌توانیم روابط عاشقانه را پس از بچه دار شدن حفظ نماییم؟

حفظ روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن اهمیت بسزایی دارد و راهکارهای متعددی برای آن وجود دارد که می‌توان به مواردی مانند در آغوش کشیدن، پوشش شیک مخصوصا توسط خانم‌ها، وقت گذراندن با همسر بدون دغدغه بچه، گاهی سپردن بچه به فردی معتمد و تنها شدن با همسر اشاره کرد.

آیا روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن تداوم دارد؟

گاهی با حضور بچه روابط عاشقانه بین زن و مرد به دلایل مختلفی مانند گذراندن تمام وقت و انرژی برای بچه کاهش می‌یابد که این امر می‌تواند هم به روابط زن و شوهر و هم به رابطه با فرزندان لطمه بزند. اما این موضوع قابل حل شدن است و روابط عاشقانه می‌تواند با بهره گیری از راهکارهای بهینه همچنان تداوم داشته باشد. گاهی استفاده از راهنمایی‌های یک روانشناس جهت تداوم روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن کمک بسزایی به زن و شوهر می‌کند.



:: برچسب‌ها: حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دارشدن چگونه امکان پذیر است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیماری های روان تنی یا سایکوسوماتیک همان‌طور که از نامشان پیداست به ارتباط میان ذهن و جسم در ابتلا به ناراحتی‌های جسمانی اشاره دارند؛ این بیماری یکی از انواع اختلالات اضطرابی است که خود را به‌صورت دردهای جسمی نشان می‌دهد. احتمالاً شما نیز بارها از اطرافیان شنیده‌اید که دلیل ناراحتی‌های جسمی خود را به شرایط عصبی نسبت می‌دهند. در چنین مواقعی در اثر یک موضوع اضطراب‌آور، فرد دچار بیماری‌های جسمی و یا تشدید این شرایط می‌شود. در ادامه چرخه‌ منتهی به بیماری روان تنی را می‌خوانیم.

اختلال سایکوسوماتیک چگونه خود را نشان می دهد؟

از آنجا که بیماری های روان تنی یا سایکوسوماتیک همیشه خود را به‌عنوان یک ناراحتی جسمی نشان می‌دهند، اکثر افراد در چنین شرایطی به متخصصین بیماری‌های جسمی مراجعه می‌کنند. این در حالی است که برای درمان قطعی بیماری‌های روان‌تنی شما می‌بایست از یک روانشناس کمک بگیرید. روان شناسان با آموزش راه‌های مناسب تخلیه هیجانات و به‌خصوص اضطراب به فرد کمک می‌کنند تا شرایط خود را بهبود ببخشد. به همین خاطر اگر شما یا هریک از اطرافیانتان دچار این بیماری شده‌اید بهتر است برای درمان از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید.

بیماری های روان تنی یا سایکوسوماتیک

بیماری های روان تنی یکی از مشکلات نسبتاً شایع روحی است که خود را در قالب یک اختلال جسمی نشان می‌دهد. سردرد و به‌خصوص میگرن، ناراحتی‌های گوارشی، آلرژی‌ها و مشکلات تنفسی ازجمله مهم‌ترین انواع بیماری‌های روان‌تنی هستند. افراد مبتلا به بیماری های روان تنی اگرچه واقعاً ناراحتی‌های جسمانی‌دارند، بااین‌حال بیماری آن‌ها ریشه فیزیولوژیکی ندارد. در حقیقت مشکلات عصبی باعث ایجاد یا شدت بیماری آن‌ها می‌شود. به همین خاطر در بسیاری از مواقع نشانگان سایکوسوماتیک بعد از یک شرایط اضطراب‌آمیز و بحرانی برای فرد ایجاد می‌شود. شما می‌بینید که با بهبود شرایط، وضعیت بیمار نیز تخفیف پیدا می‌کند.

برای تشخیص و افتراق با اختلال علائم جسمانی کلیک کنید.

علائم بیماری های روان تنی یا سایکوسوماتیک

علائم بیماری های روان تنی معمولاً با توجه به سن و جنس افراد می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال خانم‌ها بیشتر دچار احساس خستگی، تحریک‌پذیری یا اختلالات قاعدگی می‌شوند. در حالی‌که بیماری‌های روان‌تنی در مردان معمولاً خود را به‌صورت دردهای عضلانی یا بالا رفتن فشار خون نشان می‌دهد. کودکان در سنین دبستان اضطراب خود را بیشتر به‌صورت بیماری‌های گوارشی نشان می‌دهند. این حالت در نوجوانان با علائمی مثل تحریک‌پذیری و پرخاشگری نمایان می‌شود. اگرچه بیماری‌های روان‌تنی با توجه به شرایط فرد می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، بااین‌حال برخی از انواع آن رایج‌تر هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سردرد و به‌خصوص دردهای میگرنی
  • ناراحتی‌های گوارشی
  • مشکلات پوستی مثل آلرژی، جوش و کهیر و ….
  • دردهای عضلانی مانند گرفتگی عضلات، درد کمر یا گردن
  • احساس خستگی و مشکلات مربوط به خواب
  • مشکلات تنفسی
  • اختلال در چرخه قاعدگی خانم‌ها
  • مشکلات جنسی مثل اختلال در نعوظ و…
بیشتر بخوانید : نشانه های اضطراب شدید 

تفاوت بیماری های روان تنی با خودبیمارانگاری

خودبیمارانگاری یا هیپوکندریا نیز مانند بیماری‌های روان‌تنی یکی از انواع اختلالات اضطرابی است و شاید آن‌ها را یکی بدانید اما این دو اختلال با یکدیگر تفاوت دارند؛ افراد درگیر با خودبیمارانگاری دائماً نگران این موضوع هستند که مبادا دچار یک بیماری جدی شده باشند و به همین خاطر زمان زیادی را درگیر انجام آزمایش‌های پزشکی و یا مطالعه درباره نشانه‌های بیماری‌های‌ مختلف هستند. اما بیماران روان‌تنی به‌واقع دچار مشکلات جسمی می‌شوند و تمامی درد و ناراحتی‌های بیماری را تجربه می‌کنند و معمولاً توجه چندانی به نشانه‌های بیماری خود ندارند.

علل و دلایل بروز بیماری های روان تنی یا سایکو سوماتیک

همان‌طور که گفته شد علت اصلی اختلال سایکوسوماتیک اضطراب است. در حقیقت افرادی که درگیر این بیماری می‌شوند، معمولاً توانایی مواجهه مستقیم با اضطراب و حل کردن مشکلات پیش‌آمده را ندارند یا می‌خواهند برای راضی نگه‌داشتن دیگران فشار روحی را تحمل کنند. گاهی اوقات نیز دیده‌شده که فرد به‌صورت هشیار هیچ آگاهی نسبت به اضطراب خود ندارد و به عبارتی اضطراب در ضمیر ناخودآگاه باعث بروز بیماری‌های روان‌تنی می‌شود. به همین خاطر معمولاً به افرادی که این شرایط را تجربه می‌کنند توصیه می‌شود تا از یک روانشناس برای درمان این شرایط کمک بگیرند. روانشناسان به فرد کمک می‌کنند تا با اضطراب‌های خود روبه‌رو شده و به شکل سازنده‌تری با آن‌ها کنار بیایند.

درمان بیماری های روان تنی یا سایکوسوماتیک

معمولا با شدت گرفتن دردهای جسمانی بیمار به مراکز درمانی مراجعه می‌کند، اما چون منشا درد روانی است، درمان‌ها پاسخگوی نیاز مراجع نیستند. متأسفانه تا زمانی که منشأ اصلی اختلال درمان نشود، استفاده از درمان‌های فیزیولوژیکی تنها برای مدتی شدت علائم را کاهش می‌دهد و دیر یا زود با وقوع بحران در زندگی فرد، نشانه‌های بیماری بازخواهند گشت. به همین خاطر اگر شما یا هریک از اطرافیانتان دائم در حال دریافت دارو و درمان‌هایی هستید که بهبودی حاصل نمی‌کنند؛ بهتر است برای درمان از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید. برای آشنایی با انواع روش های درمان اضطراب شدید کلیک کنید. ازجمله اقداماتی که روانشناسان برای درمان بیماری‌های روان‌تنی انجام می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آموزش کنترل هیجانی

با توجه به اینکه بیماری های روان تنی ریشه در اضطرابی دارند که به شکل سالمی موردتوجه و درمان قرار نگرفته؛ اولین اقدام روانشناسان در این شرایط آموزش راهکارهایی است که به فرد در کنترل هیجانات منفی به‌خصوص اضطراب کمک می‌کند. استفاده از راهکارهایی نظیر تکنیک‌های آرام‌سازی باعث خواهد شد تا فرد استحکام روانی بالاتری برای مواجهه با مشکلات داشته باشد و بتواند احساسات خود را به‌درستی مدیریت کند.

آموزش راهکارهای حل مسئله

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز اضطراب و باقی ماندن آن در بدن، ناتوانی در حل مسئله یا برخورد ناسازگارانه با مشکلات است. به همین خاطر در شرایطی که روانشناس تشخیص دهد فرد در این زمینه دچار مشکل است، “آموزش راهکارهای مناسب برای حل مسئله” را در دستور کار قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب فرد می‌تواند مشکلات خود را به شکل سازگارانه‌تری برطرف کرده و درنتیجه کمتر دچار اضطراب و اختلالاتی مثل بیماری های روان تنی بشود.

تغییر سبک زندگی

یکی از دلایل بروز بیماری های روان تنی سبک‌ زندگی نامناسبی است که فرد را در معرض فشار روانی بسیاری قرار می‌دهد. برای مثال فعالیت در مشاغل پراسترس یا مشکلاتی مثل ناتوانی در دفاع از حقوق خود، ازجمله موضوعاتی هستند که استرس بسیاری را در زندگی روزانه فرد ایجاد می‌کنند. اگر روانشناس در بررسی‌های خود به این نتیجه برسد که سبک زندگی باعث بروز مشکلاتی مانند بیماری‌های روان‌تنی برای فرد شده، راهکارهایی را در جهت تغییر الگوی زندگی به وی آموزش می‌دهد و یا به او کمک می‌کند تا فعالیت‌هایی نظیر ورزش روزانه یا گذراندن اوقات فراغت با اطرافیان را در برنامه روزانه خود قرار دهد. 

درمان‌های دارویی

درصورتی‌که درمانگر به این نتیجه برسد که اضطراب فرد بیش از آن است که بتوان درمان‌های روان‌شناختی را برای وی شروع کرد با معرفی وی به یک متخصص، درمان‌های دارویی را نیز برای فرد شروع می‌کند تا شدت اختلالی مثل بیماری های روان تنی تحت کنترل قرار بگیرد و سپس به‌تدریج مصرف داروها را کاهش خواهد داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیماری های روان تنی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

بیماری های روان تنی یعنی چه؟

بیماری‌های روان‌تنی گروهی از اختلالات اضطرابی هستند که باعث بروز یا تشدید ناراحتی‌های جسمی در فرد می‌شوند. در این حالت اگرچه فرد به لحاظ جسمی واقعاً بیمار است اما دلایلی به‌غیراز مشکلات جسمانی باعث ایجاد آن شده است.

بهترین درمان برای بیماری‌های روان‌تنی چیست؟

معمولاً برای درمان بیماری‌های روان‌تنی به متخصصین بیماری‌های جسمی مراجعه می‌شود درحالی‌که درمان اصلی این بیماری‌ها می‌بایست زیر نظر روانشناس متخصص صورت بگیرد و فرد راهکارهایی را برای کنار آمدن سازگارانه با فشار روانی آموزش ببیند.

بیماری های روان تنی چه فرقی با اختلالات جسمانی دارند؟

در بیماری‌های روان‌تنی نیز درست مانند اختلالات جسمانی، فرد دچار درد و سایر مشکلات جسمانی می‌شود اما برخلاف بیماری‌های جسمانی این اختلالات به دلیل فشار روانی ایجاد می‌شوند.



:: برچسب‌ها: بیماری های روان تنی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوران بازنشستگی را چگونه بگذرانیم ؟ مرحله پیری و بازنشستگی، تجربه‌‌ای مشترک بین تمام انسان‌هاست و دیر یا زود همه ان را تجربه می‌کنند. با فرارسیدن پیری و کهولت سن، یافتن دوستان جدید و برقراری روابط تازه با افراد برای آدمی کمی سخت می‌شود. خب علت آن مشخص است؛ در سنین پیری برای بیرون‌رفتن و ارتباط برقرارکردن با دیگران حوصله کمتری خواهیم داشت. از این رو مشکل عمده افراد در پیری و بازنشستگی، چگونگی گذران اوقات فراغتی است که در این دوران نصیبش می‌شود. کارشناسان توصیه دارند که از هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی کنید تا تجربه بازنشستگی برایتان انتقال شادی از مرحله کار کردن باشد. موقع کار کردن سر آدم شلوغ است و در زمان بازنشستگی به فعالیت‌های شادتر و مفرح‌تری احتیاج دارد. در این مطلب روش‌هایی برای فعال ماندن در بازنشستگی و استفاده مناسب از آن ارائه کردیم. امیدواریم با خواندن آن جواب‌های خوبی برای سؤال‌هایتان راجب بازنشستگی بیابید.

منبع: دوران بازنشستگی را چگونه بگذرانیم | برای بازنشستگی چکار کنیم؟

بازنشستگی چیست | دوران بازنشستگی را چگونه بگذرانیم

در بازنشستگی و فراغت از کار، بیشتر افراد یک فرایند احساسی چندمرحله‌ای را تجربه می‌کنند. این فرایند مجموعه‌ تغییرات عمده‌ای را در احساسات فرد ایجاد می‌کند که هر فردی باید موقع بازنشستگی برای آنها آماده باشد. در ابتدای بازنشستگی، ممکن است بلافاصله احساس آزادی زیادی کنید، مثل این که در تعطیلاتی طولانی و همیشگی به سر می‌برید. حس می‌کنید این روزها همان روزهایی است که همیشه انتظارش را می‌کشیدید و برایش مدام برنامه‌ریزی می‌کردید. اما کم کم از این تعطیلات خسته می‌شوید و احساس انزوا و ناراحتی می‌کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد دوران بازنشستگی باید رعایت کنید این است که تلاش کنید ارتباطتان را با دنیای بیرون و گروه‌های اجتماعی قطع نکنید. از تکنولوژی و اخبار روز عقب نمانید و روابط کاری و دوستانه‌‌تان را برای همیشه قطع نکنید. اگر در مورد بازنشستگی و فرا رسیدن آن احساس ناخوشایندی دارید، می‌توانید روش‌های زیر را به کار گیرید.

کارهایی که در بازنشستگی می‌توان انجام داد

خیلی از افراد از دوران بازنشستگی رنج می‌برند و حتی از فکر آن می‌ترسند. آیا واقعا بازنشستگی دورانی ترسناك و منفور می‌باشد؟ اگر چنین است چرا برخی افراد، تازه در این دوران، كارهای جدیدی شروع می‌کنند و خود را شكوفا می‌نمایند؟ شما باید یاد بگیرید از دوران بازنشستگی، استفاده‌ای مفید، دوست داشتنی و آرامش‌بخش کنید. در ادامه چند مورد از این کارها را بیان می‌کنیم.

یافتن یک شغل جدید

ممکن است این توصیه را کمی طعنه‌آمیز بدانید، زیرا شما تازه فشار کاری را تمام کردید و شروع دوباره یک کار شاید عجیب بیاید. اما نیاز به پول در بازنشستگی، یک علت مهم برای چنین توصیه‌ای است. همچنین برخی افراد از شغلشان زیاد راضی نیستند و منتظرند بازنشسته شوند تا شغل مورد علاقه‌ای که سالها به آن فکر می‌کردند را شروع کنند. بازنشستگی یک فرصت عالی است تا به حرفه نو و غیر مرتبط به شغل قبلی‌تان بپردازید. توصیه می کنیم مقاله شغل برای بازنشستگی را مطالعه نمایید.

کارهای داوطلبانه انجام دهید | دوران بازنشستگی را چگونه بگذرانیم

یکی از با ارزش‌ترین فعالیتی که در بازنشستگی می‌توانید انجام دهید، کارهای داوطلبانه و مفید برای خودتان و دیگران است. مثلا تجربیات کاری‌تان را به تازه کارها انتقال دهید، به کسب و کارهای کوچک کمک کنید، در کتابخانه یا بیمارستان کمک‌های داوطلبانه انجام دهید، در فضای باز پارک های ملی تجارت‌های کوچک راه‌اندازی کنید، کمک به گروه‌های داوطلب محلی و یا حتی به انجمن‌های صلح بپیوندید. البته قبل از شروع هر کدام از این کارها، در مورد مدت زمانی که می‌خواهید فعالیت کنید و همچنین شرایط سازمان‌هایی که می‌خواهید با هدف کمک‌های داوطلبانه عضو شوید فکر کنید و بعد با آنها تماس بگیرید. اغلب آنها در شرایطی که کمبود نیروی کار دارند، شما را خواهند پذیرفت.

ورزشی شروع کنید | دوران بازنشستگی را چگونه بگذرانیم

کسانی که گلف بازی می‌کنند، نگران گذراندن اوقات خود نیستند. این ورزش حسابی سرگرم‌کننده است. آنها مدتی تمرین می‌کنند و برای چندین دور بازی را ادامه می‌دهند. بسیاری از مردم در دوران اشتغال به کار وقت کافی برای انجام ورزش ندارند. آنها غالبا فکر می‌کنند که تلاش برای یاد گرفتن ورزش‌هایی که دیگران با صرف سال‌ها وقت آن را یاد گرفته‌اند، در مدت زمان کوتاهی که بین کار دارند بیهوده است. اما بسیاری از افراد هم با اینکه ورزش مورد علاقه‌شان را خیلی دیر شروع می‌کنند، اما از آن لذت کافی می‌برند و همچنین از فواید دیگر ورزش مانند تناسب اندام نیز استفاده می‌کنند. ورزش‌های ماهیگیری و قایقرانی، تنیس و یا آیروبیک آبی برایتان مناسب هستند. ولی برای شروع ورزش‌های سختی چون گلف یا تنیس باید دوره آموزشی بگذرانید.

دنبال یک سرگرمی باشید

بهترین کار این است که از همان دوران شاغلی به فکر سرگرمی برای دوران بازنشستگی‌تان باشید. در این صورت با فرصت بیشتری می‌توانید گزینه‌های مختلف سرگرمی را بررسی کنید و به محض بازنشسته شدن امکان رونمایی از سرگرمی جدید را دارید. حالا هر کاری می‌تواند باشد؛ مخصوصا خانم ها با کارهای هنری مانند چهل تکه دوزی، بافندگی، پرورش گل و گیاه، موسیقی، نقاشی، جمع کردن تمبر و … سرگرم شوند. برای آقایان هم هر سرگرمی که با آن هیجان‌زده می‌شوند و علاقه دارند و همچنین باعث تعامل با دیگران شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افسردگی بعد از بازنشستگی کلیک کنید.

راه‌اندازی کسب و کار

برای این کار باید تصورات، علایق و وضعیت اقتصادی خود را در نظر بگیرید. بعضی از مردم دنبال کسی هستند که حیوانات خانگی‌شان را نگهداری کند و یا  نگهبان برای خانه‌های خالی‌شان می‌خواهند، رانندگانی می‌خواهند که خودشان را به محل کار و فرزندشان را به مدرسه برساند، کامپیوترها و دوچرخه‌هایشان را تعمیر کند. شرکت‌های گردشگری هم به راهنمای تور نیاز دارند. و بسیاری ایده‌های دیگر برای تولید خدمات که شاید خودتان هم بدانید. بازنشستگی فرصت خوبی برای امتحان این کارهاست؛ ولی باید مراقب باشید و با سنجش توانایی جسمی و مالی خود و مشورت با افراد باتجربه و قابل اعتماد شروع کنید.

به مسافرت بروید

منظور از مسافرت بازنشستگی این نیست که یک با دو سفر طولانی بروید و بعد همه چیز را به فراموشی بسپارید. برخی افراد عاشق سفر کردن هستند. آنها هر ساله چند سفر خوب را طرح‌ریزی می‌کنند، دنبال برنامه‌ریزی برای یافتن راه‌هایی‌اند که خانه‌هایشان را به مکان‌های زیبا انتقال دهند و یا حد اقل مدتی در آنجا زندگی کنند؛ خانه‌ای را اجاره کنید و با هزینه مشخص و تعیین شده مدتی را در یک روستا یا شهر کوچک بمانید. تجربه کسب کنید و با برنامه‌ریزی‌های مشابه بعدی از زندگی لذت ببرید.

 به اردوهای بزرگسالان بروید | دوران بازنشستگی را چگونه بگذرانیم

این فقط بچه‌ها نیستند که به اردو می‌روند. اردوها در جهت فعالیت‌های مختلفی برگزار می‌گردند. در برخی اردوها شما یاد می‌گیرید چگونه روی یخ رانندگی کنید، اردوهای ورزشی، علمی، آشپزی، ورزش، موسیقی، هنر، نویسندگی و … . در زمستان به جنوب سفر کنید. اگر سرمای زمستان با شما سازگار نیست، تمام زمستان را با پارو کردن برف و چمباتمه زدن جلوی شومینه نگذرانید. چرا به یک منطقه گرمتر نروید؟ شهرها و مکان‌های ارزانقیمتی هستند که می‌توان چند ماه یا بیشتر در آنجا سپری کرد. حتی می‌توانید در آنجا کاری دست و پا کنید. با مردم مختلف ملاقات کنید و از تجارب مشترکتان صحبت کنید، به شهرهای مختلف کشور سفر کنید. این موارد حکم اردوهای سالانه برای شما دارند.

دوستانی با تفاوت سنی بیابید

جهان بینی و نگرش فکری افراد مسن و سالخورده بسیار متفاوت از سایرین است. فرهنگ واژگانی جوانان متفاوت است و غالبا انرژی بیشتری هم دارند. اگر خواهان دوران بازنشستگی توام با سرزندگی و جوانی هستید، بروید بیرون و مرتب با مردم و جوانان ارتباط برقرار کنید و حرف بزنید. حفظ ارتباطتان با دنیای بیرون موجب نشاط و سرزندگی در دوران بازنشستگی شما می‌شود.

شروع کار جدید با فاصله از بازنشستگی

فاصله انداختن بین کارها را معمولا جوانان انجام می‌دهند. برخی از آنان بین اتمام دوره دبیرستان و ورود به دانشگاه و یا اتمام دانشگاه و ورود به دنیای کار،  یک سال را برای حفظ تعادل به خود مرخصی می‌دهند و فاصله می‌گذارند. بعضی از بزرگترها هم در هنگام بازنشستگی این روش را به کار می‌برند. اگر رئيس بازنشسته شده هستید و از یک اداره با یک حرفه گیج‌کننده و فشرده فارغ شده‌اید، فرصت کافی برای بازآفرینی خود را خاهید داشت. فرصت دارید تا درباره نحوه استفاده بهینه از روزهای بازنشستگی فکر کنید. شاید همیشه آرزو داشتید دور دنیا را سفر کنید، یا در یک سازمان امداد رسانی کار کنید، زبان ایتالیایی را در رم یاد بگیرید، وب سایتی راه بیندازید و یا دوست داشتید تعمیر یک ساعت را امتحان کنید. این فرصت برای شماست تا هرچه خواستید امتحان کنید.

کلام پایانی

همانطور که می دانید فعالیت‌های جسمانی باعث تقویت فعالیت روانی شما هم می‌شود. این موضوع در سراسر زندگی و همه دوران مخصوصا پیری و بازنشستگی اهمیت زیادی دارد. اگر در جوانی فعالیت بدنی خاصی انجام می‌دادید آن را پایان ندهید. در بازنشستگی فواید بیشتری از آن نصیبتان می‌شود. اگر بدن و جسمتان را سالم نگه دارید، بهتر می‌توانید فکر کنید در مورد اوقات فراغتتان تصمیم بگیرید. با ورزش و جسم سالم با قکری بازتر اهداف و کارهای مناسب بازنشستگی را دنبال می‌کنید.



:: برچسب‌ها: دوران بازنشستگی را چگونه بگذرانیم | برای بازنشستگی چکار کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کم توجهی یا بیش فعالی بزرگسالان ( ADHD) اختلالی است که در آن ذهن در شرایطی قرار می‌گیرد که حفظ توجه بسیار مشکل می‌شود و فرد رفتارهای بیش فعالی و تکانشی از خود نشان می‌دهد. از نشانه‌های بیش فعالی در بزرگسالان می‌توان مشکلات مختلفی مانند بی‌ثباتی در روابط، کیفیت ضعیف درکارها، عملکرد نامناسب در مدرسه و عزت نفس پایین را نام برد. بیش فعالی همیشه از دوران کودکی شروع می‌گردد ولی در بعضی از افراد، تا دوران بزرگسالی آن را تشخیص نمی‌دهند. اکثر مردم وقتی صحبت از بیش فعالی می‌شود فکر می‌کنند که بیش فعالی فقط در کودکان وجود دارد. باید بگوییم اختلال بیش فعالی و کم‌توجهی در بزرگسالی هم دیده می‌شود ولی ریشه علائم آن در کودکی فرد است. علادم این اختلال با درمان‌های مختلف بهبود می یابد. روش درمان بزرگسالان با کودکان مشابه است و شامل داروهای محرک یا سایر داروها، مشاوره روانی و … می‌باشد.

منبع: بیش فعالی بزرگسالان

بیش‌فعالی بزرگسالان چیست

برخلاف تصور، اختلا  آن را مدیریت کنید و حتی برخی نقاط ضعف‌ها را تبدیل به نقاط قوت کنید.

چه عواملی باعث بیش فعالی بزرگسالی می‌شود

با وجود تحقیقات زیادی که درباره این اختلال توسط دانشمندان مختلف در جهان انجام شد، هنوز علت مشخصی برای آن پیدا نکردند. ولی آنچه که از نتایج تحقیقات بدست آوردند این است که دلایلی چون فرزندپروری نامناسب، قند زیاد یا واکسن نمی‌توان علت آن باشد. بر اسال مطالعات اسکن مغزی هم مشاهده کردند که افراد بیش فعال و نقص توجه مدارهای مغزی با سیم‌کشی متفاوت‌تر از افراد دیگر دارند و از این رو درک پیام ها برای آنها دشوارتر می‌شود. برخی هم معتقدند یک عنصر ژنتیکی در ایجاد آن نقش دارد و بیماری در بین خانواده‌ها به ارث می‌رسد. طبق مطالعات دیگر، احتمال ابتلای برادران یا خواهران افراد مبتلا به بیش فعالی، دو تا سه برابر افراد دیگر است.

علائم کم توجهی / بیش فعالی در بزرگسالان

واژه ADHD بزرگسالان حاوی دو جنبه اصلی از این شرایط است: عدم توجه کافی و بروز رفتارهای بیش فعالی و تکانشی. اختلال بیش فعالی بزرگسالان با نشانه‌ها و علادم زیر همراه است.

مشکل در تمرکز و توجه، بی‌قراری، بیش فعالی، مشکل در اتمام کارها و تکالیف، بی‌نظمی، تحمل بسیار پایین در ناکامی‌ها، نوسانات خلقی مکرر، زود جوش بودن، مشکل در مواجهه با استرس، روابط بی‌ثبات و متشنج.

بیشتر بزرگسالان مبتلا از وجود این اختلال در خود آگاهی ندارند. آنها فقط تصور می کنند که انجام وظایف روزمره برایشان چالش‌برانگیز است. در تمرکز و اولویت قائل شدن برای کارهایشان مشکل دارند و از این جهت اغلب ملاقات‌ها و یا برنامه‌های اجتماعی خود را فراموش می‌کنند. همچنین ناتوانی در کنترل هیجانات در آنها به شکل‌های مختلفی مانند ناتوانی در منتظر ماندن در صف اتوبوس و یا نوسانات خلقی ظاهر می‌شود.

تاثیر علائم بیش فعالی بزرگسالان در شغل افراد

برای بزرگسالان بیش فعال ماندن در یک شغل و نگه داشتن آن سخت است. زیرا آنها معمولا در انجام کارها، رعایت دستورالعمل‌ها، سازماندهی منظم و انجام فوری امور مشکل دارند. آنها همچنین وظایف محوله را با تأخیر انجام می‌دهند و اشتباهات و سهل‌انگاری زیادی در امور شغلی خود نشان می‌دهند. طبق نظرسنجی ملی در کشور آمریکا، فقط نیمی از افراد بیش فعال تمام وقت شاغل بودند. و 72٪ از افرادی که علائم و نشانه‌های بیش فعالی در بزرگسالی نداشتند، تمام وقت شاغل بودند. افراد بیش فعال به درآمد کمتری نسبت به همسالان خود مایل و به آن راضی هستند. این امر به خاطر اعتماد به نفس کم و خود کم‌بینی در انجام درست امور است، ولی این تصور غلطی می‌باشد.

پزشک چگونه تشخیص می‌دهد که شما بیش فعالید

هیچ‌گونه آزمایشی برای تعیین بیش فعالی موجود نیست، مگر اینکه در کودکی این اختلال در فرد تشخیص داده شود. یک متخصص بهداشت روان با تجربه در زمینه درمان بیش فعالی، با شما در مورد علائم و سابقه زندگی‌تان صحبت می‌کند و سپس از طریق صحبت با خانواده شما، تصویر کاملی از وضعیتتان بدست می‌آورند. همچنین وجود مشکلات دیگر را نیز بررسی می‌کنند. بعد از اینکه اطمینان حاصل شد شما برخی یا همه علائم رایج بیش فعالی را دارید، از طریق بررسی مدت زمان وجود این علائم در شما وجود اختلال را تشخیص می‌دهند. برای این ببیماری، برخی از علائم حتما باید حداقل در شش ماه گذشته مشاهده شوند.

 روش‌های درمانی برای بیش فعالی بزرگسالان 

شما می‌توانید در مورد اینکه کدام روش درمانی برایتان بهتر است با روان‌پزشکتان مشورت کنید. او با بررسی سود و زیان‌های روش درمان‌ طبی و روان‌درمانی، یکی را پیشنهاد می‌دهد. البته در برخی افراد این دو روش با هم نیز قابل انجام می‌باشند.

روان درمانی

درمان شناختی رفتاری (سی بی تی) به شما کمک می‌کند تا: راه‌هایی بیابید که مطمئن شوید وظایف مهمی را که باید انجام دهید، حتما انجام می‌دهید. به زندگی‌تان بهتر نظم دهید و روش‌هایی پیدا کنید که بتوانید احساس اضطراب را در خود کم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روان درمانی کلیک کنید.

مشاوره

اکثر افراد بیش فعال در بزرگسالی ممکن است همچنان، عادات ضعیف و اعتماد به نفس پایین را در خود نشان دهند. یک مشاوره روانشناسی می‌تواند کمک کند علائم بیش فعالی بزرگسالان کنترل و سازماندهی شود، روال مفید روزانه تنظیم گردد، روابط ترمیم و مهارت‌های اجتماعی بهبود یابد. نتایج نشان می‌دهد که درمان شناختی‌رفتاری و مشاوره، در مدیریت مشکلات زندگی روزمره افراد بیش فعالی بزرگسال بسیار مفید عمل کرده است. مشاوران و روانشناسان، روش‌های درست حل مشکلات این اختلال را آموزش می‌دهند و فرد بیمار را با کاستی‌های رفتاری وی آشنا می‌نمایند، تا بیمار برای اصلاح رفتار اقدام کند.

داروها

اصلی‌ترین نوع دارو برای درمان ADHD محرک‌ها هستند. داروهای محرک برای کمک به بیمار بیش فعال در تمرکز بهتر، تکانش‌گری کمتر، احساس آرامش و توانایی عملکرد در محل کار و خانه می‌باشند. در صورتی که پزشک این داروها را به شما تجویز کرد، شما موارد زیر را باید بدانید:

نام داروها، چه علائمی را درمان می‌کنند، چه مدت طول می‌کشد تا اثر بگذارند، مدت مصرف آنها و عوارض جانبی آنها چیست (کوتاه مدت و بلند مدت).

پزشکان از قبل نمی‌توانند بگویند که چه دارویی برای یک بیمار خاص بهتر است. برای همین ابتدا پزشکان یک آزمایش دارویی انجام می‌دهند تا بفهمند کدام دارو  و چه دوز مصرفی برای هر فرد مناسب و بهتر است. این آزمایش با دوز کم شروع می‌گردد و کم کم در فواصل 3-7 روز بیشتر می‌شود. مصرف دارو تا زمانی که مزایای بالینی بدست آید و بیمار علائم کمتری از خود نشان دهد، ادامه می‌یابد.

داروهای محرک کدامند

چندین داروی محرک با اثر طولانی مدت توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده است و معمولا توسط پزشک تجویز می‌شوند. دو ماده محرک: متیل فنیدیت (MPH) و آمفتامین (AMP)، به عنوان داروهای پراهمیت و حساس معرفی می‌شوند. زیرا اگر مطابق دستورالعمل و نسخه پزشک و به طور صحیح مصرف نشوند، عوارض مضر زیادی برای فرد بیمار دارند. فوکالین، فوکالین XR، کنسرتا دیترانا، سی‌دی متادیت و آمفتامین‌ها، نیز انواع دیگر این داروها هستند که پزشک بعد از بررسی و آگاهی از شرح حال بیمار و با توجه به شرایط ویژه هر بیمار تجویز می‌کند.

سخن آخر

بزرگسالانی که به بیش فعالی دچار هستید، باید بدانید که این بیماری به هیچ وجه خود به خود درمان نمی‌گردد، و اگر به آن توجه نکنید و اقدام درمانی انجام ندهید، اختلالات بسیار دیگری در زندگی‌تان ایجاد خواهد کرد. از این رو برای راحتی کار خود و جلوگیری از پیشروی و عوارض دیگر در زندگی، همین امروز جهت کنترل این بیماری تصمیم بگیرید و به یک متخصص و روان درمانگر مراجعه نمایید. شما می‌توانید با درمان موثر این اختلال، با علائم آزاردهنده آن خداحافظی کنید و زندگی بهتری شروع نمایید. همچنین توصیه می‌شود تا حد امکان از روش‌های دارویی استفاده نکنید، زیرا برخی عوارض این داروها نیز ممکن است صدمات جبرا‌ن‌ناپذیری به مغز وارد کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیش فعالی در بزرگسالان در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 


:: برچسب‌ها: بیش فعالی بزرگسالان ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افراد برونگرا چه ویژگی‌هایی دارند؟ برونگرایی از ویژگی‌های شخصیتی افراد می‌باشد که اجتماعی بودن، داشتن اعتماد به نفس بالا، پرحرفی، تحریک‌پذیری بالا و… از ویژگی‌های بارز آن‌ها است. در واقع احساسات درونی افراد برونگرا در حرف‌ها و رفتارهای آن‌ها مشخص می‌باشد. این افراد غالبا انسان‌های خونگرم و اجتماعی هستند که دیگران آن‌ها را به عنوان انسانی پرشور و نشاط و خوش ذوق می‌شناسند. برونگرایی یکی از پنج ویژگی اصلی شخصیت انسان‎‌ها را تشکیل می‌دهد که دارای ابعاد مختلفی است. برای اینکه با ویژگی‌های افرادبرونگرا و مزایا و معایب برونگرایی آشنا شویم، در ادامه با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای پی بردن به ویژگی های شخصیتی خود مشاوره فردی دریافت نمایید.

منبع: افراد برونگرا | ویژگی ها ، نقاط قوت و ضعف برون گرا ها

افراد برونگرا چه کسانی هستند؟

برونگرایی از ویژگی‌های شخصیت انسان است که در افرادبرونگرا با برخی ویژگی‌های خاص نمایان می‌شود. افرادبرونگرا معمولا اجتماعی هستند و دارای اعتماد به نفس بالایی می‌باشند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که در موقعیت‌های اجتماعی مختلف حضور داشته باشند و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنند.

افرادبرونگرا غالبا در ارتباط‌هایی که با دیگران برقرار می‌کنند، انسان‌هایی پر انرژی، شاد و مثبت اندیش می‌باشند. آن‌ها سعی می‌کنند با قرار گرفتن در جمع‌های مختلف حرف‌های خود را بزنند و این‌گونه توجهات را به سمت خود جلب نمایند. به همین دلیل بسیاری از افراد، یکی از ویژگی‌های برونگرایی را پرحرفی می‌دانند. برای آشنایی بیشتر با تعریف شخصیت کلیک کنید.

خصوصیات و ویژگی های افراد برونگرا

افراد برون گرا دارای ویژگی‌های متنوعی هستند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند به شناخت دقیق‌تر ما از خودمان یا اطرافیان‌مان کمک کند. در ادامه به ویژگی‌های افراد برونگرا پرداخته‌ایم:

  • لذت بردن از حضور در اجتماع و موقعیت‌های اجتماعی
  • علاقه‌مند به هم‌صحبتی با دیگران و پرحرفی
  • خونگرم، صمیمی و اجتماعی
  • بدون ترس برای قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید
  • خسته شدن از تنهایی
  • رهبران ذاتی
  • خوشبین و مثبت اندیش
  • انعطاف‌‎پذیر
  • علاقه‌مند به ریسک کردن
  • هیجان طلبی
  • جسور و شجاع
  • علاقه‌مند به قرار گرفتن در مرکز توجهات
  • عمل‌گرا

برای آشنایی با خصوصیات سایر تیپ های شخصیتی کلیک کنید.

دلایل برون گرایی

روانشناسان بسیاری بر روی دلیل گرایش افراد به درون گرایی و برون گرایی تحقیق و مطالعه کرده‌اند. براساس تحقیقات ویژگی برون گرایی با توجه به دو عامل اصلی و مهم در شخصیت انسان ایجاد می‌شود.

  1. ژنتیک: برون گرایی یک مولفه ژنتیکی می‌باشد؛ به طوری که ژنتیک افراد 40 تا 60 درصد در ایجاد برون گرایی در شخصیت آن‌ها نقش دارد.
  2. محیط زیست : دومین عامل در شکل گیری ویژگی برون گرایی، محیط زندگی و تجربه‌های فرد در دوران کودکی است.

نقاط قوت افراد برونگرا

بر اساس‌گفته محققان و روانشناسان ویژگی‌های شخصیتی انسان‌ها تعیین‌کننده گرایشات آن‌ها در زندگی است. افراد برونگرا رهبران ذاتی هستند و روحیه رهبری دارند، ضمن اینکه این دسته از انسان‌ها علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی نیز می‌باشند؛ احتمالا در آینده در شغل انتخابی خود به عنوان مدیر فعالیت کنند چراکه توانایی رهبری کردن آن‌ها بالا است.

همینطور برونگرایی سبب می‌شود افراد در شغل‌هایی که تعامل با دیگر انسان‌ها بیشتر است؛ موفق‌تر عمل کنند. به همین دلیل افراد برونگرا در شغل‌هایی همچون تدریس، فروش، بازاریابی، روابط عمومی، مدیریت و … خوب عمل می‌کنند.

اجتماعی بودن افراد برونگرا این امکان را به آن‌ها می‌دهد که در امر دوست‌یابی و حتی ازدواج نیز عملکرد بهتری داشته باشند؛ چراکه آن‌ها می‌توانند به راحتی با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند و سریعا همسر مورد نظر خود را پیدا کنند.

نقاط ضعف افراد برونگرا

برونگرایی در کنار تمامی مزایایی که دارد، دارای برخی معایب نیز می‌باشد. افراد برونگرا به شدت‌وابسته به دوستان، جامعه و اجتماع هستند. در واقع تنهایی و تنها شدن با آسیب‌های روانی بسیاری برای این دسته از افراد همراه است. به عنوان مثال اگر افرادی که برونگرا هستند در شرایط کنونی مبتلا به ویروس کرونا شوند، تنها ماندن در قرنطینه برای‌شان سخت است.

افراد برونگرا به واسطه علاقه‌مند بودن به حضور در جمع‌های اجتماعی و تعامل با افراد بیشتر، در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی قرار می‌گیرند. از سویی دیگر تعاملات اجتماعی بسیاری که آن‌ها ایجاد می‌کنند، می‌تواند تاثیر خود را بر روابط خانوادگی آن‌ها بگذارد و در برخی موارد سبب فروپاشی بنیان خانواده‌شان شود.

همینطور براساس تحقیقات افراد برونگرا دارای فعالیت‌های بیشتری در شبکه‌های اجتماعی هستند. همین موضوع سبب درگیری دائم آن‌ها با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. این مساله به نوبه خود بر روی کارهای فرد تاثیرگذاشته و آسیب‌های بسیاری را برای آن‌ها به همراه دارد.

سخن آخر

هر انسانی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در شخصیت خود می‌باشد و با توجه به این ویژگی‌ها می‌تواند تشخیص دهد که فردی درون گرا است و یا برون گرا. گاه افراد دارای برخی ویژگی‌ها می‌باشند که آن‌ها را در میانه قرار می‌دهد و نمی‌توان به طور قطع گفت که آن فرد دارای تمایلات برون گرایی و یا درون گرایی است. برای رسیدن به پاسخ می‌توانید تست شخصیت شناسی بدهید.

هر فرد با اطلاع از سبک شخصیتی که دارد، می‌تواند در زندگی تصمیمات بهتری را متناسب با نیازهای عاطفی خود بگیرد. در صورتی که علاقه‌‌مند هستید بدانید آیا شما نیز دارای ویژگی افراد برون گرا می‌باشید یا خیر، می‌توانید از تست‌های شخصیت شناسی کمک بگیرید. برای اینکار با مشاوران و روانشناسان مرکز تخصصی ذهن نو در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد برونگرا در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: افراد برونگرا | ویژگی ها ، نقاط قوت و ضعف برون گرا ها ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زنان موفق در بسیاری از جنبه های زندگی خود به دنبال کسب موفقیت هستند. به خصوص در دنیای مدرن امروزی، به ویژه در زمینه شغلی، از نظر شخصی و حرفه ای خواهان این اتفاق می باشند. اما رسیدن به موفقیت ، برای هر انسانی بخصوص زنان سخت بوده است. اما با این وجود، زنان موفق می دانند که موفقیت، از سخت کوشی و عزم راسخ می آید. موفقیت برای هر شخصی معنای ویژه ای دارد. اگر می خواهید به آن تعریفی که در ذهن خود از موفقیت دارید برسید، باید ویژگی هایی را در خود پرورش دهید. زنان موفق زیادی بوده اند که در پیشرفت جامعه نقش مهمی را ایفا کرده اند. یک سری خصوصیات در تمام آن ها مشترک بوده است. در ادامه به مهم ترین خصوصیات زنان موفق و راهبردهای آن ها می پردازیم.

منبع: زنان موفق | خصوصیات و اصول زنان موفق

خصوصیات زنان موفق

هر انسانی ویژگی های منحصر به خود را دارد. اما در افرادی که به موفقیت دست می یابند، یک سری ویژگی ها همیشه مشترک بوده است. شما به عنوان یک زن، ممکن است محدودیت هایی برای تبدیل به یک زن موفق داشته باشید. اما باید بدانید که زن موفق بودن فقط به این معنا نیست که شغلی عالی یا اوضاع اقتصادی خوبی داشته باشید. زنان موفق اهدافی را برای خود تعیین می کنند. هر کدام از آن ها چیزهای متفاوتی را معیار اصلی خود برای موفقیت و رضایتمندی قرار می دهند. بنابراین برای اینکه بتوانید زن موفقی باشید، باید در ابتدا معیارها و اهداف خود را مشخص کنید. سپس برای رسیدن به هدف تلاش کنید. در ادامه برخی از ویژگی های مشترک زنان موفق را شرح داده ایم. شما با یادگیری این نکات می توانید این ویژگی ها را در خودتان تقویت کنید.

1_ خود آگاهی

خود آگاهی ویژگی مهمی است که کمتر به آن می پردازند. مهارت خودآگاهی توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قوت و خواسته ها است. به افراد این امکان را می دهد تا درک بهتری از شخصیت خود داشته باشند. همه زنان موفق، افرادی خود آگاه هستند. آن ها از نیازها، عادات، ترس های خود و تأثیر آن ها بر اعمالشان آگاه هستند. شخص خود آگاه، توانایی بیشتری برای تصمیم گیری بهتر و موفقیت دارد. برای داشتن خودآگاهی باید خودارزیابی کنید. می تواند در ابتدا روزانه 20 دقیقه از وقت خود را به این کار اختصاص دهید.

2_ عزت نفس و اعتماد به نفس بالا

اعتماد به نفس از ویژگی های مهم یک زن موفق می باشد. نداشتن اعتماد به نفس بر کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد. این ویژگی، آن ها را تشویق به ریسک کردن، دستیابی به اهداف و نو آوری می کند. زنان موفق در مورد اهداف خود واضح هستند. اعتماد به نفس همچنین به آن ها قدرتی میدهد تا با ذهنی باز از موانع عبور کنند و به دنبال یادگیری و رشد باشند. زنان با اعتماد به نفس مدام خود را ارزیابی می کنند تا نقاط قوت و زمینه هایی که نیاز به توسعه دارد را شناسایی کنند. اظهارات و انتقادات دیگران آن ها را ناراحت نمی کند. زنان موفق سعی می کنند از انتقادات دیگران، به نعف خود استفاده کنند و خود را اصلاح کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله افزایش اعتیاد به نفس را مطالعه نمایید.

3_ قاطعیت

در زنان موفق، قاطعیت اغلب به عنوان یک ویژگی کلیدی ذکر می شود. این ویژگی شخصیتی، اغلب با گستاخی اشتباه گرفته می شود. اما به زبان ساده، قاطعیت ویژگی بین دو حالت افراطی، یعنی جرأت پذیری و منفعل بودن است. زنان موفق، با قاطعیت خود می توانند عقاید، باورها و خواسته های خود را به وضوح مطرح کنند. این خصوصیت موجب می شود افراد آن ها را جدی بگیرند و به نظراتشان احترام بگذارند. البته قاطعیت به معنای بی اعتنایی به نظرات دیگران نیست. زنان موفق سعی می کنند علاوه بر درک خواسته ها و نظرات دیگران بهترین راه حل را ارائه دهند.

4_ تحمل استرس

اگر نتوانید فشار را تحمل کنید، هرگز زنی موفق نخواهید شد. توانایی شما برای کنترل استرس مستلزم این است که بتوانید در میان هرج و مرج آرام بمانید. همچنین مراقب فرصت های مطلوب باشید. احتمالا زنان بیشتر از مردان علائم استرس را تجربه کنند. زیرا معمولا زنان موفق علاوه بر کار در خانه و مسئولیت های سنگینی که دارند، خارج از منزل نیز کار می کنند. بنابراین توانایی حفظ آرامش در موقعیت های استرس زا مسئله ی مهمی است که هر زنی باید در نظر بگیرد. این کار به شما این امکان را می دهد تا فرصت ها را از دست ندهید و از مزایای آن ها بهره ببرید. زنان موفق در شرایط استرس زا منطقی فکر می کنند. به طوری که به جای تمرکز روی مشکلات، راه حل را می بینند. بدین ترتیب می توانند به طور موثر هر موقعیتی را اداره کنند. توصیه می کنیم مقاله درمان استرس را مطالعه نمایید.

5_ انرژی

کمبود انرژی مانع از توانایی شما برای انجام کارهایی که دارید می شود. زنان موفق، هرگز وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهایی که در الویت آن ها نیست نمی کنند. بنابراین احساس آمادگی بیشتری با پرداختن به اساسی ترین و مهم ترین کارها در ابتدای روز، خواهند داشت. شما نیز می توانید امور خود را الویت بندی کنید. با یک برنامه ریزی مناسب می توانید انرژی خود را برای انجام کارهای مهم ذخیره کنید.

6_ اهمیت به ظاهر

ظاهر ما، چیزهای زیادی در مورد شخصیتی که داریم می گوید. اهمیت به ظاهر خود نشان می دهد که تا چه اندازه به خود افتخار می کنید و چقدر به خود احترام می گذارید. زنان موفق همیشه بهترین تصویر را از خود به جا می گذارند. چه دوست داشته باشید یا نه، لباسی که می پوشید و ظاهر کلی تان، نشان دهنده شخصیت شما است. بنابراین به نوع پوشش خود دقت داشته باشید.

7_ مایل به ریسک

فکر می کنید اگر ما می دانستیم شکست نمی خوریم چه کاری انجام میدادیم؟

شاید بسیاری از زنان به دلیل ترس از شکست یا هرچیز دیگری، از آرزوهای خود دست کشیده باشند. اما زنان موفق می دانند که با ترسیدن و متوسط بودن به موفقیت دست نمی یابند. باید هر از گاهی از موقعیت امن خود خارج شوند. آن ها برای رسیدن به چیزی که می خواهند ریسک های حساب شده را می پذیرند تا از مرزها عبور کنند. بنابراین ریسک پذیری یعنی با برنامه ریزی مناسب بتوانید اقدامات بزرگی انجام دهید.

8_ دارای مهارت های حل مسئله

زنان موفق، مهارت حل مسئله خوبی دارند. این ویژگی به آن ها این امکان را می دهد با هر مانعی که با آن رو به رو می شوند مقابله کنند. زمانی که با مشکلی مواجه می شوند آرام بمانند و کنترل خود را حفظ کنند. این به آن ها کمک می کند تصمیم خوبی برای حل مشکلشان بگیرند. هر زنی، برای رسیدن به موفقیت و خواسته هایش لازم است مهارت های حل مسئله را یاد بگیرد.

9_ دارای برنامه مشخص و نظم

هر فردی برای اینکه به چیزی که می خواهد برسد باید برنامه ای مشخص برای خود داشته باشد. زنان موفق اغلب برای انجام کارهای خود برنامه ریزی می کنند. این کار به کسانی که مشغله زیادی دارند کمک می کند تا برنامه های مهم خود را فراموش نکنند. همینطور یکی از راه های رسیدن به موفقیت نظم است. انظباط برای هر شخص مفهومی متفاوت دارد. در خصوص زنان موفق می توان گفت، اغلب سحر خیز هستند، ورزش می کنند، غذای سالم میخورند، مطالعه می کنند، به دنبال یادگیری هستند و به طور کلی در برنامه های روزانه خود نظم خاصی دارند. شما با برنامه ریزی مناسب، راحت تر به اهدافتان می رسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت زنان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 


:: برچسب‌ها: زنان موفق | خصوصیات و اصول زنان موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلافات خانوادگی در هر خانه‌ای اتفاق می‌افتد و به نوعی بروز آن غیرقابل‌اجتناب است. اگرچه برخی از خانواده‌ها به‌خوبی مشکلات را مدیریت می‌کنند. اما متأسفانه اختلافات خانوادگی برای برخی دیگر تبدیل به یک چالش جدی و حتی گاهی اوقات باعث از هم‌پاشیدن خانواده می‌شود. به همین خاطر توجه به مشکلاتی که در روابط میان اعضا ایجاد می‌شود و همین‌طور آشنایی با راهکارهایی برای رفع این شرایط ازجمله موضوعاتی است که بهتر است نسبت به آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید ویا با دریافت مشاوره خانواده با سرعت بیشتری مسائل را حل وفصل کنید.

منبع: اختلافات خانوادگی | تعریف و ریشه اختلافات خانواده + راه های پیشگیری

اختلافات خانوادگی و انواع آن

بروز اختلاف‌نظر و ناراحتی میان اعضای خانواده یکی از موضوعاتی است که هرگز نمی‌توانید به‌طور کامل از ایجاد آن جلوگیری کنید. اما با مدیریت صحیح شرایط پیش‌آمده می‌توانید از بروز اختلافات جدی در محیط خانواده‌تان جلوگیری نمایید. اختلافات خانوادگی و ناآگاهی از راه‌های روبه‌رو شدن با آن‌ها ازجمله مسائلی است که می‌تواند آسیب‌های جدی را در روابط اعضای خانواده ایجاد کند. تاجایی که شاید اثرات منفی آن برای مدت طولانی باقی بماند. به همین خاطر در شرایطی که میزان و شدت اختلافات خارج از توان مدیریت تان است، حتما از یک روانشناس خانواده کمک بگیرید. ناراحتی و اختلاف در میان تمامی اعضای خانواده اجتناب ناپذیر و قابل مدیریت است. پس بر اساس دلایل، راه‌های کنار آمدن با آن متفاوت خواهد بود.

اختلاف میان زوجین

گاهی اوقات اختلاف و درگیری میان زوجین بروز پیدا می‌کند. تفاوت‌های فرهنگی و همین‌طور بی‌تجربگی درزمینهٔ ارتباط با جنس مخالف یا مدیریت زندگی مشترک ازجمله مسائلی است که باعث بروز این مشکلات می‌شود. تا جایی که روانشناسان خانواده معتقدند 5 سال نخست زندگی‌مشترک، بیشترین احتمال برای از بین رفتن زندگی مشترک و جدایی در آن وجود دارد. خدمات مشاوره‌های پیش از ازدواج و افزایش آگاهی از شیوه‌های ارتباطی و انتظارات جنس مخالف ازجمله راهکارهای موثر کاهش این مشکلات است.

اختلاف‌نظر و بحث میان زوجین در شرایطی که شما صاحب فرزند باشید می‌تواند مشکلات به‌مراتب جدی‌تری را برای خانواده‌تان ایجاد کند. اختلاف میان والدین باعث خواهد شد تا فرزندان احساس امنیت و آرامشی را که می‌بایست از والدینشان دریافت کنند به دست نیاورند. این موضوع در کنار اثرات منفی که در شخصیت آن‌ها خواهد داشت، احتمال بروز اختلالات روحی مانند اضطراب و افسردگی را افزایش خواهد داد. پس در چنین شرایطی با تلاش برای حل اختلافات با همسرتان و همین‌طور خدمات مشاوره‌خانواده فضای خانه خود را تغییر دهید.

برای پایان دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

اختلاف میان والدین و فرزندان

یکی از رایج‌ترین اختلافات خانوادگی را می‌توان در میان والدین و فرزندان آن‌ها یافت. فرزندان در سنین پایین‌تر معمولاً به دلیل وابستگی که به والدین خود دارند چندان با آن‌ها دچار اختلاف‌نظر نمی‌شوند، اما با رسیدن به سنین نوجوانی و به‌موازات کاهش وابستگی و دست‌یابی به یک هویت مستقل احتمال ایجاد درگیری به دلیل اختلاف در طرز تفکر میان فرزندان با والدینشان افزایش پیدا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : اختلاف با پدر و مادر

 

علاوه بر این نوجوانی بازه سنی است که فشار روانی بسیاری را برای فرد به همراه دارد و همین موضوع می‌تواند احتمال تحریک‌پذیری و ایجاد اختلافات خانوادگی را افزایش دهد. با توجه به اینکه والدین نقش بسیار مهمی در زندگی فرزندانشان دارند و آسیب دیدن رابطه میان آن‌ها می‌تواند خطرات بسیاری را برای فرزندان به همراه داشته باشد، بهتر است راجع به نحوه برخورد با نوجوان و نکاتی که می‌بایست در تربیت آن‌ها مدنظر داشته باشید از یک روانشناس کمک بگیرید. برای آشنایی با بهترین روش های تربیت نوجوان کلیک کنید.

اختلاف میان فرزندان با یکدیگر

اختلاف میان فرزندان یکی دیگر از موضوعاتی است که در تمامی خانواده‌ها دیده می‌شود و شاید از نظرتان نیاز به توجه چندانی نداشته باشد اما در بعضی مواقع مثل حسادت از تولد فرزند جدید یا احساس تبعیض میان فرزندان، وجود یک فرزند معلول و بدرفتاری سایرین با او یا در شرایطی که شدت و مدت اختلاف از حالت عادی خارج شده، بهتر است برای برطرف کردن این اختلافات اقدامات جدی‌تری را در نظر داشته باشید.

دلایل ایجاد اختلافات خانوادگی

اختلاف‌نظر در مسائل مختلف

اختلاف‌نظر راجع به مسائل مختلف عامل بسیاری از مشکلات و اختلافات خانوادگی است. اختلافات می‌تواند بر سر مسائل ساده‌ای نظیر مقصد یک سفر یا موضوعات بااهمیتی مانند انتخاب محل زندگی ایجادشده و طبیعتاً به میزانی که اهمیت موضوع بیشتر باشد، مشکلات بیشتری را در خانواده ایجاد می‌کند. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود اعضای خانواده به راه‌های صحبت کردن بر سر مسائل مختلف توجه کافی داشته باشند و سعی کنند تا از این طریق با توجه به نظرات یکدیگر از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنند.

حل نشدن اختلافات قبلی

باقی ماندن کدورت و ناراحتی را می‌توان زنگ خطر جدیی برای ایجاد اختلاف و دلخوری در یک خانواده دانست. گاهی اوقات بروز یک اتفاق به‌ظاهر ساده می‌تواند باعث زنده شدن خاطرات و دلخوری‌های گذشته میان طرفین شده و آن‌ها را به سمت نشان دادن واکنش‌های تند سوق دهد. در برخی مواقع نیز فرد از موضوعی ناراحت است، اما به هر دلیلی امکان بازگو کردن آن را ندارد و ناراحتی خود را به‌صورت بهانه‌گیری یا بحث راجع به مسائل مختلف نشان می‌دهد.

در صورت باقی ماندن ناراحتی‌ها یا ناتوانی از بیان احساسات که فشار زیادی برای فرد به همراه دارد؛ بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. بخشش درمانی یا فراهم کردن شرایط صحبت برای اعضای خانواده ازجمله راهکارهایی هستند که در این شرایط می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اختلافات خانوادگی به دلیل فشارهای روانی

بروز بحران‌هایی مانند بیماری یا فوت یکی از اعضا، مشکلات مالی و … ازجمله موضوعاتی هستند که باعث افزایش فشار روانی و اضطراب در میان اعضای خانواده می‌شود. به عبارتی آن‌ها را نسبت به مسائل مختلف تحریک‌پذیر کنند. با توجه به اینکه در این شرایط احتمال بروز اختلافات خانوادگی افزایش پیدا می‌کند بهتر است در این مواقع از بحث کردن با یکدیگر اجتناب کنید.

روابط یک‌طرفه یا احساس تبعیض

روابط یک‌طرفه به شرایطی گفته می‌شود که یکی از طرفین بیش از سایرین برای رفاه و آرامش دیگران تلاش می‌کند. در این شرایط به‌مرورزمان فرد احساس زیان می‌کند. یا زمانی برای اختصاص به خود ندارد و این می‌تواند مشکلات روحی بسیاری مثل افسردگی را برای وی ایجاد نماید. در چنین شرایطی احتمالاً اعتراض به شرایط موجود باعث بروز اختلاف در میان اعضا باشد (برای مثال معمولا در خانواده‌ها مادر خود را فدای خانواده می‌کند).

ناآگاهی

به‌طورکلی ناآگاهی را می‌توان اصلی‌ترین دلیل بروز اختلافات خانوادگی دانست. بی‌اطلاعی از مسائلی مانند اصول صحبت کردن در خانواده، مدیریت شرایط بحرانی یا راهکارهای همدلی با یکدیگر و… احتمال بروز اختلاف و کدورت میان اعضا را افزایش می‌دهد. پس حتما با کمک مشاورین خانواده شرایط روحی خود و سایر اعضا را بهبود ببخشید. با این کار علاوه بر کاهش اختلافات خانوادگی، کیفیت رابطه میان اعضا را در شرایط بهتری قرار می‌دهید.

پیامدهای اختلافات خانوادگی

بی‌توجهی به برطرف کردن اختلافات خانوادگی در بسیاری از مواقع باعث می‌شود تا کدورت و ناراحتی در ذهن و قلب فرد باقی بماند. درنتیجه به دنبال هر بحثی، تمامی اختلافات گذشته مجدد زنده‌شده و این موضوع باعث حل نشدن یا سخت‌تر شدن بحران جدید خواهد شد.

علاوه بر این معمولاً منجر به آسیب دیدن رابطه میان اعضا، ایجاد دلخوری و از بین رفتن صمیمیت و همین‌طور کاهش احترام میان اعضا خواهد شد. در کنار این مسائل بروز اختلافات خانوادگی باعث ایجاد جو نامناسب در خانه می‌شود. پس احتمال بروز اضطراب یا افسردگی در میان اعضا به‌خصوص فرزندان کوچک‌تر افزایش می‌یابد. به همین خاطر با دریافت مشاوره‌خانواده علاوه بر ازبین‌بردن پیامدهای منفی اختلافات، راهکارهایی را برای پیشگیری از بروز مجدد این مشکلات آموزش ببینید.

راهکارهایی برای از بین بردن اختلافات خانوادگی

با یکدیگر صحبت کنید

به اعتقاد روانشناسان توانایی صحبت کردن اعضای خانواده با یکدیگر یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش اختلافات خانوادگی است. بااین‌حال برای گرفتن‌نتیجه مطلوب از این راهکار باید با اصول صحبت‌کردن به‌خوبی آشنا باشید. برای اینکه گفت‌وگوی مفیدی داشته باشید در درجه اول می‌بایست زمان و مکان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید و علاوه بر این در کنار بیان نظراتتان به دیگران نیز اجازه صحبت کردن بدهید.

به تفاوت‌ها احترام بگذارید

همان‌طور که‌گفتیم اختلاف‌نظر دلیل بسیاری از مشکلات میان اعضای خانواده است. بااین‌حال این خود اختلاف‌نظر نیست که باعث ایجاد مشکل می‌شود بلکه نوع برخورد افراد با تفاوت است که می‌تواند باعث بروز دلخوری شود. درنتیجه اگر می‌خواهید از بروز اختلافات خانوادگی جلوگیری کنید همواره به این موضوع توجه داشته باشید که “دیگران مجبور نیستند مانند شما فکر کنند و هرکس مجاز است دیدگاه‌های خودش را داشته باشد”. هنگامی‌که بتوانید تفاوت دیگران با خود را بپذیرید و یا این مهارت را به دیگران آموزش دهید از بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهید کرد.

مشکلات را حل کنید

روانشناسان معتقدند اتمام یک اختلاف معمولاً به دو شکل اتفاق خواهد افتاد؛ در حالت اول اعضا به‌واقع مشکلات میان خود را برطرف کرده و راهکارهای جدیدی را برای جلوگیری از بروز مشکلات پیدا می‌کنند؛ اما در حالت دوم افراد صرفاً برای جلوگیری از آسیب دیدن رابطه سعی می‌کنند تا مشکلات را فراموش کنند. این شرایط معمولاً باعث خواهد شد تا دلخوری‌ها باقی مانده و علاوه بر آسیب زدن به کیفیت رابطه، مشکل در مسائل مختلف مجدداً به‌نوعی خود را نشان خواهد داد. درنتیجه اگر می‌خواهید از بروز اختلافات خانوادگی جلوگیری کنید بهتر است همواره به دنبال حل کردن واقعی مشکلات به‌جای انکار آن‌ها باشید.

برای آشنایی با راه حل رفع دعواهای خانوادگی کلیک کنید.

استفاده از مشاوره خانواده برای حل اختلافات خانوادگی

اگر احساس می‌کنید اختلافات در خانواده شما پیچیده‌تر از آن است که به‌تنهایی بتوانید آن‌ها را حل کنید و یا در شرایطی که اختلافات شدت بیشتری پیدا کرده یا برای زمان طولانی باقی مانده‌اند بهتر است از یک مشاور خانواده برای بهبود شرایط کمک بگیرید. مشاورین به دلیل تخصص و تجربه‌ای که در حل مشکلات خانواده‌ها دارند می‌توانند بدون جانب‌داری راهکارهای مناسبی را برای تغییر شرایط به شما آموزش دهند. حل اختلاف‌نظر میان زوجین، راهکارهایی برای برقراری رابطه با فرزندان، یادگیری آداب صحبت کردن در خانواده و همین‌طور بهبود کیفیت ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر ازجمله مسائلی است که روانشناسان می‌توانند به شما در بهبود آن‌ها کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلافات خانوادگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سؤالات متداول

چطور می‌توان اختلافات خانوادگی را برطرف کرد؟

با توجه به دلیلی که برای ایجاد اختلافات خانوادگی وجود دارد راه‌های برطرف کردن آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. بااین‌حال صحبت کردن با یکدیگر و کمک گرفتن از مشاورین خانواده از راهکارهایی هستند که در بسیاری از مواقع می‌توانند به شما در حل کردن مشکلات کمک کنند.



:: برچسب‌ها: اختلافات خانوادگی | تعریف و ریشه اختلافات خانواده + راه های پیشگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مواجه شدن با درخواست طلاق زنان در بسیاری از موارد مردان را غافل گیر می‌کند. با وجود همه درگیری‌ها و اختلاف نظرها ممکن است هرگز انتظار این را نداشته باشید که همسرتان به طور رسمی درخواست طلاق بدهد. از همین رو ممکن است در این شرایط با سوالات بسیاری درگیر شوید و در مورد علل بروز این مسئله از خود سوال بپرسید. از جمله عللی که در این مورد نقش دارند می‌توان به وجود تعارض‌های شدید و حل نشده، پایین آمدن آستانه تحمل، درگیری با هیجانات و احساسات بسیار ناخوشایند و وجود فشارهای زیاد از سوی اجتماع و خانواده اشاره کرد. ما در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در این باره پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

 

درخواست طلاق زنان | چرا درخواست طلاق از جانب زنان بیشتر است؟

طبق آمار در جامعه ما درخواست طلاق از جانب زنان بیشتر مطرح می‌شود. این مسئله از عوامل مختلفی نشات می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به تفاوت‌های جنسیتی در حقوق اجتماعی اشاره کرد. از آنجایی که حق طلاق در کشور ما به مردان تعلق دارد و در مقابل مهریه به زنان اختصاص یافته است بسیاری از افراد از این حقوق نابرابر به عنوان ابزاری جهت رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می‌کنند.

برای مثال برخی مردان با طلاق ندادن تلاش می‌کنند عرصه را برای زن تنگ کنند تا او از حقوقی نظیر مهریه صرف نظر کند. در مقابل برخی زنان نیز با پیش قدم شدن برای دادخواست طلاق سعی می‌کنند مرد را برای پرداخت مهریه تحت فشار قرار دهند. به طور کلی ناتوانی در پرداخت مهریه و مشکلات مالی مرتبط با آن از جمله عواملی است که در دادخواست کمتر مردان برای طلاق تاثیر بسزایی می‌گذارد.

برای آشنایی با راه های آماده شدن برای طلاق کلیک کنید.

درخواست طلاق زنان | علل و عوامل گرایش زنان به جدایی

ما در ادامه به مهم‌ترین عواملی که در جامعه ما منجر به گرایش زنان به جدایی می‌شود اشاره کرده‌ایم.

1- مواجهه با خشونت خانوادگی

مواجهه با خشونت خانوادگی از سمت مردان یکی از عوامل بسیار تهدید کننده امنیت زنان در زندگی مشترک است. خشونت چه به صورت آزارهای کلامی و چه به صورت پرخاشگری فیزیکی سلامت روان افراد را تهدید کرده و منجر به شکل گیری اختلالات اضطرابی زیادی می‌شود. در این شرایط پرورش فرزندان نیز آسان نخواهد بود. از همین رو بسیاری از زنان در این وضعیت تلاش‌می‌کنند پیش از به دنیاآمدن فرزند اقدام به طلاق کنند.

2- مواجهه با آسیب‌های اجتماعی

باافزایش آمار آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد به مواد مخدر، آرامش بسیاری از خانواده‌ها نیز به خطر افتاده است. به خصوص با رواج مواد روانگردان و صنعتی در بین جوانان و تاثیر آن‌ها در افزایش خشونت و انجام رفتارهای خطرناک؛ بسیاری از زنان نمی‌توانند به زندگی با همسری که به این وضعیت دچار است ادامه دهند و در نتیجه درخواست طلاق می‌دهند.

3- بروز خیانت زناشویی از علل درخواست طلاق زنان

امروزه در جامعه ما خیانت زناشویی یکی از علل اصلی در گرایش افراد به طلاق است. خیانت یک آسیب عاطفی مهم در زندگی عاطفی افراد محسوب می‌شود. خیانت احتمال زیاد پیامدهای روانشناختی بلند مدتی را به همراه دارد. چرا که این رویداد با از بین بردن اعتماد بین فردی اساس و و بنیان رابطه را هدف قرار می‌دهد. بازسازی رابطه در این شرایط ورسیدن به توانایی بخشش از جانب زن فرایندی زمان بر است. زنان برای بخشش اغلب به مداخلات روانشناختی از سوی روانشناسان نیاز دارند. در بسیاری از موارد شدت آسیب آنقدر زیاد است که زنان به جز طلاق به تصمیم دیگری نمی‌اندیشند.

4- مشکلات اقتصادی و داشتن مسئولیت‌های زیاد در زندگی

مشکلات مالی امروزه یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در کاهش رضایت زناشویی زوجین هستند. به طوری که بسیاری از زنان مجبورند ساعات طولانی به کار در بیرون از منزل بپردازند و در عین حال مسئولیت‌های مرتبط با خانه داری و پرورش فرزندان را نیز برعهده بگیرند. در این شرایط اگر زن و مرد نتوانند به نوعی تعادل در انجام وظایف روزمره دست یابند احتمال احساس فرسودگی از جانب زن و ناتوانی او برای ادامه دادن به زندگی تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

5- وجود مشکلات عاطفی و ارتباطی با همسر

بسیاری از مردان نیازهای عاطفی زنان را دست کم می‌گیرند. این در حالی است که بسیاری از اختلافات زناشویی در عدم صمیمت کافی و ارضا نشدن نیازهای عاطفی زنان ریشه دارند. البته این نکته حائز اهمیت است که نیازهای عاطفی تنها به زنان اختصاص ندارد. با این حال نحوه ارضای آن در زن و مرد می‌تواند متفاوت باشد. در نتیجه لازم است که افراد از تفاوت‌های جنسیتی آگاه باشند تا بتوانند به درستی به نیازهای همسر خود پاسخ دهند. برای مثال ممکن است زنان وابستگی بیشتری به ابراز محبت کلامی داشته باشند در حالی که مردان کمتر به این مسئله توجه کنند.

بیشتر بخوانید : زندگی بعد از طلاق

درخواست طلاق زنان و احساس پشیمانی بعد از آن

معمولا تصمیم گیری برای طلاق زمانی اتفاق می‌افتد که افراد از نظر روحی در شرایط خوبی قرار ندارند. برای مثال درگیری با احساس خشم و نفرت زیاد باعث می‌شود که ما شتاب زده‌تر عمل کنیم و اقداماتی انجام دهیم که بعدا از آن‌ها پشیمان شویم. به همین علت است که زنان در برخی موارد پس از ارائه دادخواست طلاق از انجام این کار پشیمان می‌شوند. برای اینکه بتوانید به تصمیم قاطعانه و درستی برسید لازم است ابتدا به خود برای دست یابی به ثبات هیجانی فرصت دهید و سپس با نگاهی واقع گرایانه چشم انداز پیش روی خود را بررسی نمایید. کمک‌گرفتن از یک روانشناس متخصص در حیطه زوج و خانواده به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این زمینه قدم‌های بهتری بردارید و به بینش بیشتری در مورد تصمیم خود برسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست طلاق از طرف زن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

به خاطر فرزندانم از شوهرم جدا نشده‌ام آیا این کار تصمیم اشتباهی است؟

فرزندان یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در تصمیم گیری برای طلاق هستند. با این حال ماندن در زندگی مشترک تنها زمانی به نفع فرزندان خواهد بود که بتوانید امنیت آن‌ها را تامین کرده و اختلافات خود را به شیوه‌ای معقول حل و فصل نمایید. گذراندن دوران کودکی در محیطی پر تنش و مشاهده کردن درگیری دائمی والدین می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی روی فرزندان بگذارد. در نتیجه تنها به ادامه زندگی به هر قیمتی اکتفا نکنید. اگر زندگی فرزندانتان برایتان مهم است لازم است تلاش کنید کیفیت رابطه زناشویی خود را نیز بهبود ببخشید. در این راستا مراجعه به یک روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.



:: برچسب‌ها: درخواست طلاق زنان | چرا زنان بیشتر برای طلاق اقدام می کنند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ثبات شخصیت چیست؟ چه زمانی می‌توان گفت یک فرد از نظر شخصیت به ثبات رسیده است؟ از دید روانشناسان ویژگی‌های شخصیتی آن دسته از ویژگی‌ها هستند که از زمان نوجوانی و اوایل بزرگسالی شکل می‌گیرند و به مرور زمان مستحکم می‌شوند. در این میان برخی افراد نمی‌توانند به یک جمع بندی در مورد خود برسند و همین مسئله باعث می‌شود که شخصیتی متزلزل، دمدمی مزاج و پیش بینی ناپذیر را شکل دهند. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد ثبات شخصیت و عوامل موثر در آن پرداخته‌ایم. در صورتی که در فعالیت‌ها و برنامه‌های خود ثبات شخصیتی ندارید بهتر است از کمک یک روانشناس بهره مند شوید. برای این منظور روی مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: ثبات شخصیت | چگونه همیشه ثبات شخصیت داشته باشیم ؟

ثبات شخصیت به چه معناست؟

ویژگی‌های شخصیتی آن دسته از خصوصیات و الگوهای رفتاری هستند که از دوران نوجوانی یا اوایل بزرگسالی در فرد ظاهر شده و به مرور مستحکم می‌شوند. با گذر از نوجوانی افراد باید بتوانند در مورد هویت خود به یک نتیجه گیری برسند. در واقع لازم است خود را بشناسید، بدانید چه کسی هستید و به چه چیزهایی علاقه دارید. این جمع بندی به شما کمک می‌کند تا در روابط خود و سبک زندگیتان نوعی ثبات را تجربه کنید. در غیر این صورت ممکن است که به طور غیر قابل پیش بینی بین صفات متغیر نوسان کنید و در پیگیری علایق و کارهای خود پیوسته از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر بپرید.

حتما مقاله تعریف شخصیت را هم بخوانید.

نشانه‌های فقدان ثبات شخصیت

چه ویژگی‌های رفتاری تعیین کننده این هستند که یک فرد از ثبات شخصیت کافی برخوردار نیست؟ عوامل زیر از جمله مواردی هستند که اکثر افراد و متخصصین در مورد آن‌ها اتفاق نظر دارند.

– این افراد اغلب دمدمی مزاج بوده و علایقشان دائما تغییر می‌کند.

– پیش بینی ناپذیر هستند و رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که در بافت فرهنگی اغلب غیر منطقی به نظر می‌رسد.

– آینده نگری کمی دارند و اغلب با تکانشگری و بدون تامل کارها را پیش می‌برند.

– نسبت به سبک زندگی خود مطمئن نیستند و دائما آن را زیر سوال می‌برند.

– در مورد هدف‌های زندگی شان تردید دارند و نمی‌دانند باید در چه مسیری پیش بروند.

– اکثرا دچار مشکلاتی در روابط بین فردی هستند.

بیشتر بخوانید : شخصیت شناسی

عوامل تاثیر گذار در شکل گیری شخصیت با ثبات

برای اینکه یک فرد بتواند شخصیت باثباتی را شکل دهد از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- هماهنگی سبک تربیتی والدین

اینکه پدر و مادر بتوانند در مسیر تربیت فرزند روش‌های خود را با یکدیگر هماهنگ کنند بسیار اهمیت دارد. افرادی که پدر و مادرهایشان نظر متفاوتی در مورد پرورش کودک دارند و الگوهای رفتاری گوناگونی از خود نشان می‌دهند بیش از دیگران در مورد دنیا و نحوه برخورد با آن دچار تزلزل می‌شوند چرا که این افراد با ارزش‌های متضادی از جانب والدین خود مواجه شده‌اند و همین امر زمینه ساز بروز سردرگمی و عدم ثبات را فراهم می‌کند.

2- تاثیر پذیری از الگوهای مهم در زندگی

افراد در دوران کودکی و نوجوانی تا حد زیادی تحت تاثیر الگوهای مهم خود در زندگی هستند. افرادی که در محیطی بی ثبات رشد می‌کنند و والدین یا مراقبین اصلی آن‌ها افرادی هیجانی و دمدمی مزاج هستند بیش از دیگران ممکن است که دچار بی ثباتی در شخصیت خود شوند. در مقابل افرادی که در محیط امن، پیش بینی پذیر و پاسخگو رشد می‌کنند اغلب در پرورش شخصیت خود با مشکلات کمتری روبه‌رو می‌شوند.

3- رویدادهای دوران کودکی

افراد در دوران کودکی و نوجوانی توانایی کمتری برای پردازش رویدادهای هیجانی و آسیب زا دارند. از دست دادن والدین، طلاق آن‌ها، مشاهده درگیری و دعواهای پدر و مادر و یا روبه‌رو شدن با آسیب‌های شدیدی نظیر سوءاستفاده جنسی و جسمی در این دوران از جمله مواردی هستند که می‌توانند مانع شکل گیری یک شخصیت منسجم گردند.

4- موفقیت در هویت یابی در دوره نوجوانی

یکی از چالش‌های بسیار مهم در دوران نوجوانی دست یابی به یک هویت منحصر به فرد است. در واقع در این زمان افراد می‌خواهند از کودکی عبور کرده و خود را به عنوان یک بزرگسال تعریف نمایند. از همین رو بیشتر به دنیای پیرامون توجه کرده و تلاش می‌کنند علایق و اهداف خود را پیدا کنند. افرادی که می‌توانند به موقع از چالش‌های مربوط به دوره نوجوانی عبور کنند شخصیت با ثبات تری پیدا می‌کنند چرا که آن‌ها به پرسش‌های اصلی زندگی پاسخ داده‌اند. سوالاتی از جمله اینکه که هستند؟ که می‌خواهند باشند؟ و چه چیزهایی را باید دنبال کنند؟

5- داشتن اعتماد به نفس کافی

اعتماد به نفس یکی از فاکتورهای بسیار مهم در ثبات شخصیتی است. افرادی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند اغلب فکر می‌کنند که از توانایی کافی برای انجام فعالیت‌های مختلف برخوردار نیستند. همین امر باعث می‌شود که از به اتمام رساندن کارها بترسند و بسیاری از فعالیت‌ها را نیمه کاره رها کنند. این الگوی رفتاری اغلب احساس بی ثباتی شخصیتی را به اطرافیان منتقل می‌کند.

برای آشنایی با شخصیت‌خود حتما از تست شخصیت شناسی استفاده نمایید.

چگونه ثبات شخصیت داشته باشیم؟

برای دستیابی به پاسخ این سوال باید ابتدا مسائل دیگری را مشخص کنید. برای مثل چطور آدمی می‌خواهید باشید؟ اما بعد از آنکه برای خود شخصیت دلخواه تان را مشخص کردید، با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید در آن ثبات پیدا کنید.

_ سبک زندگی خود را بهبود و تغییر دهید

_ ارتباطات تان را گسترش داده و به خصوصیات کسانی که باهاش در ارتباطید را مد نظر قرار دهید.

_ نسبت به شخصیت خود آگاهی بیابید و آن را بهبود دهید.

_ از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده نمایید.

_ خود ارزیابی روزانه داشته باشید.

_ با خودتان مهربان باشید و فرصت دهید.

_ اهداف و ارزش های تان را مشخص کنید.

_ موانع روبروی ثبات شخصیت خود را بیابید.

سخن آخر

دستیابی به ثبات شخصیت در طی یک مسیر پر پیچ و خم حاصل می‌شود. برای طی این مسیر باید به خودتان زمان بدهید. خودارزیابی‌ها در سرعت و روند دستیابی به ثبات شخصیت بسیار اهمیت دارد. با دریافت خدمات مشاوره قادر به ارزیابی سلامت و وضعیت روحی خودتان خواهید بود. بنابراین بی دلیل به خودتان انگ اختلال چند شخصیتی نزنید. تغییرات خلقی و شخصیت در نوجوانی بیش از هر دوره دیگری محسوس می‌شود. اما ثبات شخصیت همیشه تداوم ندارد. و شما در برهه های مختلف دچار تغییراتی خواهید شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبات شخصیت ها در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

سوالات متداول

آیا بی ثباتی شخصیت یک اختلال روانشناختی است؟

خیر. بی ثباتی شخصیت خود نام یک اختلال روانشناختی نیست اما می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک مشکل در سلامت روان فرد باشد. در نتیجه بهتر است در این شرایط برای ارزیابی بیشتر اوضاع از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ثبات شخصیت | چگونه همیشه ثبات شخصیت داشته باشیم ؟



:: برچسب‌ها: ثبات شخصیت | چگونه همیشه ثبات شخصیت داشته باشیم ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خودشناسی از جمله مهارت‌های زندگی است که به افراد کمک می‌کند به موفقیت و سلامت جسمی و روانی برسند. عموما بسیاری از افراد فکر می‌کنند که خودشان را می‌شناسند و به تمام جوانب روحیاتشان واقف هستند اما این تفکر در حالتی اتفاق افتاده است که بیشتر ما بسیاری از بخش‌های شخصیت خودمان را نمی‌شناسیم و همین موضوع باعث می‌شود که رفتارها یا تصمیمات نامناسبی را بگیریم که در نهایت همه چیز را خراب می‌کنند. در واقع با خودشناسی می‌توانید الگوهای فکری مخرب را شناسایی کنید و در زندگی تصمیمات عاقلانه تری بگیرید. در این راه تمرین‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک کننده است و در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهد شد. همچنین برای شناخت خود می‌توانید از مشاوره فردی استفاده نمایید.

منبع: خودشناسی چیست | فواید و بهترین راه های شناخت خود در کمترین زمان

خودشناسی و شناخت خود

خودشناسی یکی از مهارت‌هایی است که همه انسان‌های موفق آن را به خوبی انجام می‌دهند. در مسیر کسب این مهارت شما آموزش می‌بینید که چگونه رفتار و عکس‌العمل شما بر اساس درون‌تان کنترل شود و همه واکنش‌ها و رفتارتان را در هر شرایطی بشناسید تا طبق آن همه‌چیز را به بهترین نحو انجام دهید. با رسیدن به این توانایی به خوبی خودتان را با علایق‌تان سازگار می‌کنید و با بقیه افراد رفتار بهتری دارید. برای انجام این کار از انواع تست شخصیت شناسی کمک بگیرید.

 

اهمیت خودشناسی

خودشناسی به معنی توجه لحظه به لحظه به تفکرات و افکارمان است که در نهایت باعث پذیرش و و مدیریت آگاهانه رفتارمان می‌شود. افرادی که خودشان را می‌شناسند کمتر تحت تاثیر ناخودآگاه قرار می‌گیرند و آگاهانه رفتار می‌کنند پس در نهایت سلامت روانی‌شان تامین می‌شود و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به همه‌چیز پیدا می‌کنند. این افراد زندگی را با عمق بیشتری تجربه می‌کنند و روابط اجتماعی بهتری دارند.

برای آشنایی با نحوه تغییر رفتار کلیک کنید.

تمرین‌هایی برای خودشناسی

با تمرین‌های زیر می‌توانید این مهارت را در خود تقویت کنید:

1. از خودتان بپرسید چرا؟

عموما قبل و بعد از انجام کاری از خودتان بپرسید چرا این کار را انجام می‌دهید و تا زمانی که حداقل سه جواب قانع‌کننده به خودتان نداده‌اید این کار را ادامه دهید تا کاملا دلایل‌تان را برای انجام هرکاری بفهمید. در این مرحله شما می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید و برای بهبود آن تلاش کنید.

2. گسترش دایره لغات عاطفی

محدودیت دایره لغات باعث می‌شود شما توانایی بیان بعضی از احساسات خود را نداشته باشید و متوجه نشوید که در بیشتر زمان‌ها چه احساساتی از خودتان نشان می‌دهید. این مورد باعث می‌شود نتوانید از خودتان تعریف درستی داشته باشید و در نهایت خودشناسی دچار مشکل می‌شود پس دایره لغات خود را افزایش دهید.

3. جلوگیری از واکنش ناخودآگاه

برای خودشناسی و جلوگیری از رفتارهای هیجان‌زده بهتر است مراقب واکنش‌های ناخودآگاه‌ خود باشید و از آن‌ها جلوگیری کنید تا بتوانید به بهترین نحو رفتارهای خودآگاه که خودتان آن را انتخاب می‌کنید را بشناسید.

برای رسیدن به خود آگاهی کلیک کنید.

4. برای خودشناسی عیب‌هایتان را نپوشانید

هیچ شخصی بدون عیب و نقص نیست که برای شناخت خودتان نباید آن‌ها را بپوشانید. دانستن نقص‌هایتان زمانی که آن‌ها را نپذیرید و مسئولیتش را قبول نکنید هیچ فایده‌ای ندارد. با این کار می‌توانید بخش‌های زیادی از شخصیت‌تان را بشناسید.

5. زبان بدنتان را مورد بررسی قرار بدهید

یکی از راه‌های شناخت افراد، درک کردن احساساتشان و پی بردن به تفکرات آن‌ها، توجه به زبان بدن آن‌هاست. شما برای شناخت خودتان هم باید به زبان بدن‌تان توجه کنید. برای این کار می‌توانید در مواقع مختلف از خودتان فیلم بگیرید و آن را تماشا کنید و اگر اشتباهی در زبان بدنتان مشاهده کردید آن را اصلاح کنید.

6. برای خودشناسی به عقاید مخالف با دیدگاهتان توجه کنید

زمانی که به عقاید و دیدگاه‌های مختلف توجه می‌کنید باعث می‌شود که بارها راجع‌به باورهای خودتان تفکر کنید و از خودتان سوال بپرسید. با خودتان بحث کنید و ببینید که به کدام یک پایبند هستید و کدام یک در حد یک باور باقی مانده است. با این کار بهتر می‌توانید خودتان را بشناسید.

7. نوع شخصیت خودتان را بشناسید

نوع شخصیت خود را شناسایی کنید تا بهتر بتوانید همه چیز را راجع ‌به خودتان بدانید. برای تعیین نوع شخصیت می‌توانید از آزمون‌هایی که به این کار کمک می‌کنند استفاده کنید. برای داشتن اعتبار بالا در نتیجه آزمون‌ها بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید.

8. به دنبال انتقادات و پیشنهادات سازنده باشید

همیشه از انتقادات و پیشنهاداتی که از سمت اطرافیان دریافت می‌کنید توجه داشته باشید به دلیل این که ممکن است افراد دیگر ویژگی‌ها و خصوصیاتی را در ما ببینند که خودمان به هر دلیلی آن را پنهان کنیم و نادیده بگیریم پس بهتر است که به نقدهای درست دیگران توجه کنیم.

 

توسعه و افزایش خودشناسی | بهترین راه های برای شناخت خود

با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید به خودشناسی برسید:

1. بدون تعصب خودتان را ارزیابی کنید

برای این که بتوانید خودتان را به خوبی بشناسید باید تعصب را کنار بگذارید و خودتان را به همان شکلی که هستید ببینید و بپذیرید. اگرچه انجام این کار بسیار دشوار است اما شناخت خود واقعی‌تان را امکان‌پذیر می‌کند که می‌تواند مزایای فوق‌العاده‌ای برای شما داشته باشد. زمانی که بتوانید بی‌طرف ارزیابی را انجام دهید به راحتی روش‌های پذیرفتن شخصیت‌تان و برنامه‌ریزی در آینده را متوجه می‌شوید.

2. استفاده از آزمون‌های خودشناسی

آزمون‌های خودشناسی می‌توانند به سرعت اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهند اما برای این که به نتیجه مناسبی برسید باید همه سوالات را با صداقت کامل پاسخ دهید. در این راه مطمئن باشید که از آزمون‌های مناسبی استفاده می‌کنید که استاندارد باشد.

 

بیشتر بخوانید : صداقت در زندگی

 

3. داشتن دفترچه یادداشت

زمانی که همه اتفاقات روزمره و برخوردها و مشکلاتتان را یادداشت کنید به راحتی می‌توانید بدانید در هر محیطی چه واکنشی نشان می‌دهید و امکانی را برای شما فراهم می‌کند تا به خوبی بتوانید همه چیز را تحت کنترل بگیرید. در این مسیر به آرامش ذهنی می‌رسید که به خوبی در پی آن توانایی فکر کردن به ایده‌ها و اهداف جدید را پیدا می‌کنید.

4. خوداندیشی را به صورت روزانه انجام دهید

برای این که به خودشناسی برسید باید خوداندیشی را هر روز انجام دهید پس برای این کار زمانی را در هر روز مشخص کنید تا خودتان را صادقانه به عنوان یک انسان مورد بررسی قرار دهید و همه چیز را ارزیابی کنید. صحبت راجب این مورد بسیار راحت و آسان است اما انجام آن به اراده و مهارت نیازمند است که با تمرین آن به مراحل خوبی دست پیدا می‌کنید. بهتر است برای این فکر کردن مکان ساکتی را انتخاب کنید و از روزی 15 دقیقه شروع نمایید.

 

مزیت‎های خودشناسی

از فواید و مزیت‌های خودشناسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. شاد زیستن

زمانی که شما بتوانید خودتان را به خوبی بشناسید و همان‌طور که هستید خودتان را نشان دهید و به اطرافیان معرفی کنید، احساس می‌کنید که یک خود واقعی را در اختیار گذاشته‌اید و بهتر می‌توانید مسیرتان را انتخاب کنید تا به خواسته‌هایتان برسید. این مسئله در نهایت باعث ایجاد احساس شادی بیشتری در زندگی خواهد شد. خودشناسی یعنی قدم برداشتن در مسیر رسیدن به آرزوهایتان به دلیل این که هر چه خودتان را بیشتر بشناسید تصویر روشن‌تری از آرزوهایتان به دست می‌آورید که این موضوع می‌تواند به خوبی باعث احساس سرزندگی در شما بشود.

2. کاهش درگیری‌های درونی

زمانی که شما بتوانید خودتان را به خوبی بشناسید بسیاری از چالش‌های درونی خودتان را می‌توانید به خوبی حل کنید. علاوه بر این زمانی که واکنش‌تان با احساسات، ارزش‌ها و باورهای شما مطابق باشد در نهایت تضاد و درگیری‌های درونی شما کاهش پیدا می‌کند پس می‌توانید ذهنی آرام‌تر داشته باشید.

3. موفقیت در تصمیم‌گیری

زمانی که خودتان را به خوبی بشناسید انتخابات بهتری در زندگی خواهید داشت و از طرفی تصمیم‌گیری بسیار برای شما آسان‌تر می‌شود. خودشناسی می‌تواند در انتخابات کوچک مانند خرید لباس و تصمیم‌گیری‌های بزرگ مانند انتخاب شریک مناسب برای زندگی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. زمانی که خودتان را بهتر بشناسید چهارچوب‌هایی برای خودتان ایجاد می‌کنید که می‌تواند در مشکلات مهم زندگی راه‌گشا باشد.

4. کنترل بر خود

اگر بتوانید خودتان را به خوبی بشناسید می‌توانید رفتارهایی که باعث ایجاد انگیزه در شما می‌شود را شناسایی کنید و نسبت به آن‌ رفتارها و عادات متناسبی را شکل دهید و تقویت کنید و در برابرش عادت‌های بد را از بین ببرید و بر آن غلبه کنید. در این مسیر ارزش‌ها و اهدافی که اراده شما را تقویت می‌کند بهتر می‌شناسید.

5. مقاوم شدن در برابر فشارهای اجتماعی

هنگامی که شما خودتان را بشناسید و ارزش‌ها و اولویت‌تان را مشخص کنید کمتر تحت‌تاثیر فشارهای اجتماعی قرارمی‌گیرید و کمتر مجبور به انجام کارهایی می‌شوید که علاقه‌ای به پذیرش یا انجام آن ندارید.

6. درک و تحمل دیگران

زمانی که خودتان را به خوبی بشناسید متوجه بسیاری از کارها و حتی رفتارهای خودتان و دیگران می‌شوید پس در نتیجه زمانی که با نقاط ضعف و قوت‌ خودتان آشنا شدید راحت‌تر توانایی درک و تحمل دیگران را پیدا می‌کنید و با آن‌ها همدردی می‌نمایید.

 

موانع رسیدن به خودشناسی چیست ؟

افراد کمتری توانایی موفق شدن در خودشناسی را دارند به دلیل این که ممکن است موانع زیادی در برابرشان قرار بگیرد و آن‌ها تسلیم این موانع بشوند. مسائلی که سر راه افراد با هدف خودشناسی قرار می‌گیرد شامل موارد زیر هستند.

1. ترس از روبه‌رو شدن با خود

شاید این مورد برای شما غیرقابل باور باشد اما باید بدانید که بسیاری از شما از روبه‌رو شدن با چیزی که در درونتان دارید می‌ترسید. در بسیاری از موارد از این می‌ترسید که چیزی را که سال‌ها در ذهن‌تان بافته‌اید و با آن مدت‌ها زندگی‌ کرده‌اید نقض شود. شاید گذشته خوبی نداشته‌اید و برای‌تان آزار دهنده باشد که با آن روبه‌رو شوید. پس اولین دلیلی که شما در خودشناسی موفق نمی‌شوید ترس از درونتان است.

حتما درباره نحوه دوست داشتن خود بخوانید.

2. اهمال‌کاری

در بعضی از موارد آن‌قدر در مسائل و موقعیت‌های دیگر زندگی گم می‌شوید که انرژی و حوصله تفکر و تلاش برای خودشناسی را از خودتان می‌گیرید و همیشه به دنبال بهانه‌ای هستید که دست از انجام این کار بکشید بدون این که به نتیجه و تاثیر آن فکر کنید.

3. عملکرد مغز

عموما فکر کردن کار سختی است و نیاز به انرژی بسیار بالایی دارد از طرف دیگری عملکرد مغز انسان به طوری طراحی شده است که علاقه دارد برای حفظ زندگی خود کمترین میزان انرژی را صرف کند پس به هر دلیلی شما را از فکر کردن به چیزهایی که چالش‌برانگیز است بازگرداند. به همین دلیل تعداد کمتری از افراد در تفکر عمیق دوام می‌آورند.

4. تمایل به ماندن در ناحیه امن زندگی

تعداد بیشتری از شما یک ناحیه امن را برای زندگی خود طراحی کرده و قرارداده‌اید و به هیچ قیمتی راضی نیستید که از آن بیرون بیایید و آرامش نسبی‌تان را برای رسیدن به خودشناسی از دست بدهید. پس در نتیجه دچار روزمرگی می‌شوید و از خودشناسی باز می‌مانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودشناسی در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

با انجام تست‌های خودشناسی تا چه میزان می‌توان به شناخت از خود رسید؟

در واقع در صورتی که در این آزمون‌ها جواب‌های درست به سوالات بدهید، این تست‌ها می‌تواند کمک کننده باشد. در کنار آن بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شناخت دقیق تر و کشف استعدادها کمک خواهد کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خودشناسی چیست | فواید و بهترین راه های شناخت خود در کمترین زمان



:: برچسب‌ها: خودشناسی چیست | فواید و بهترین راه های شناخت خود در کمترین زمان ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مردم در گذشته بازنشستگی را به معنای پایان زندگی کاری می‌دانستند و بیشتر افراد فعالیت شغلی خود را بعد از بازنشستگی خیلی محدود می‌کردند. ولی در شرایط زندگی امروزی، بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا بعد از بازنشستگی هم به دنبال کار و شغل هستند. شاید به این دلیل که زندگی در دنیای مدرن و شهرنشینی سخت است و انسان با بیکاری هم از لحاظ روحی آسیب می‌بیند و هم از نظر مالی نیاز به کار در بازنشستگی دارد. دلایل مالی یا شخصی آنها را به یافتن شغل سوق می‌هد، ولی از طرفی هم شرایط اشتغال برای آنها مانند جوانی‌شان نیست و محدودیت‌هایی دارند. بسیاری از مردم هم برای استفاده از حقوق و مزایای بیشتر، بازنشستگی‌شان را تا حد امکان به تعویق می‌اندازند. بعد از بازنشستگی زمینه‌های کاری زیادی وجود دارد که مناسب افراد بازنشسته است، و آنها می‌توانند به انتخاب شغل فکر کنند. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

منبع: شغل برای بازنشستگی | بهترین راه های کسب درآمد در دوران بازنشستگی

چرا شغل بعد از بازنشستگی مهم است

احساس نیاز به کار کردن معمولا بعد از بازنشستگی در بسیاری از افراد وجود دارد. حتی برخی در آخرین ماه‌های شاغلی به فکر کار بعد از بازنشستگی و برنامه‌ریزی برای آن هستند. دلایل زیادی هم دارند: از قبیل فرار از بیکاری و بی‌انگیزگی بعد از بازنشستگی، افزایش درآمد یا لااقل حفظ درآمد قبلی و سرانجام دنبال نمودن علایقی که در دوران شاغلی فرصت آن را نداشتند. بنابراین هر کسی با توجه به شرایط زندگی‌اش، شغل دوم را برای خود اجبار می‌کند و یا دوست دارد به شکل تفریحی کار کند. مشغولیت به کار علاوه بر اینکه به انسان حس استقلال و خودساختگی می‌‌دهد، او را با انگیزه و شاداب می‌کند. زیرا بیکاری، انواع فکرهای منفی و افسردگی بعد از بازنشستگی را به سراغ انسان می‌آورد، به ویژه در افرادی که پا به سن گذاشته‌اند. بسیاری از ارگان‌های دولتی و سازمان‌های کاریابی به بازنشستگان، کارهایی پیشنهاد می‌دهند تا برایشان کسب درآمد و سرگرمی باشد.

محدودیت‌های کار کردن برای بازنشستگان

میدانید که هر چه سن انسان بالاتر می‌رود، از توانایی‌های جسمی‌اش برای کار کاسته می‌شود. برای مثال اگر شما 50 ساله هستید و در حرفه‌ای مشغول به کار می‌باشید، مسلما توان جسمیتان از یک جوان 20 ساله کمتر است و زودتر خسته می‌شوید. این یک محدویت برای کار شماست. ولی در مقابل این محدودیت، شما گنجینه‌ای از تجارب کاری دارید که کمبود قوا را می‌توان با آن جبران کرد. انسان‌های موفقی را میبینیم که در سنین میانسالی بزرگترین موفقیت زندگی خود را ثبت کردند. شما حتما لازم نیست در بازنشستگی، تمام وقت کار کنید. کارهای پاره‌وقت زیادی هستند که مناسب شماست. هیچ موقع سن را محدودیت در نظر نگیرید و برای رسیدن به اهداف در هر سنی تلاش کنید. محدودیت فقط در ذهن شماست، آن را با کمک تکنیک‌های مختلف تجسم خلاق، از بین ببرید. هیچ لذتی بزرگتر از عبور از سختی‌ها و ساختن آرزوهای جدید نیست.

شغل‌های مناسب برای دوران بازنشستگی

وقتی دوران کار رسمی‌تان تمام شد، نباید فکر کنید که حتما گوشه خانه بنشینید و وقت‌تان را به بطالت بگذرانید. شما بعد از این همه سال کار، حتما یک سرمایه‌ای جمع کردید که با آن کسب‌وکار جدیدی، هرچند کوچک، شروع کنید. در ادامه ایده‌هایی برای شغل مناسب بازنشستگی بیان می‌کنیم. توصیه می کنیم مقاله روانشناسی سالمندی را مطالعه نمایید.

باغبانی | شغل برای بازنشستگی

باغبانی یک کار خوب و نشاط‌بخش و بسیار مناسب بازنشستگی است. حتی تحقیقات هم نشان می‌دهد باغبانی طول عمر انسان را زیاد می‌کند. وقتی در بین باغ و گل و دشت قدم بزنید، واقعا حس خواهید کرد که زندگی هنوز ارزش زندگی‌کردن دارد. انواع و اشکال گوناگونی از باغبانی وجود دارد: کاشت سبزیجات، تهیه گلدان‌های گل و گیاه، ایجاد باغچه یا گلخانه، یکی را انتخاب کنید و ببینید به کدام علاقه بیشتری دارید و راجب آن اطلاعات کسب کنید و شروع به کار نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد از بین بردن نا امیدی در سالمندی کلیک کنید.

نوشتن کتاب

لازمه نوشتن کتاب این نیست که حتما دانشمندی فرهیخته باشید. تجربه‌های زندگی افراد همیشه برای دیگران جالب و جذاب است. برای مثال خالد حسینی را به ببینید که از خرابه‌های افغانستان به بهترین نقاط جهان مهاجرت کرد، فقط با چاپ چند کتاب که از تجربیاتش نوشت. اگر ایده و علاقه دارید، نوشتن کتاب سرگرمی خوبی برای دوران بازنشستگی است.

تدریس | شغل برای بازنشستگی

تدریس ایده خوبی برای بازنشستگان فرهنگی است. با تدریس سرتان گرم می‌شود و از بیکاری کلافه نمی‌شوید. شما سال‌ها کار کردید؛ اکنون هم حوصله به خرج دهید، و تجربه‌هایتان را به نسل‌های بعدی انتقال دهید. می‌توانید در دانشگاه، مراکز آموزشی یا مدارس تدریس کنید، حتی می‌توانید کلاس‌های آموزشی ویدئویی تهیه کنید و بفروشید. یا اینکه شاگرد خصوصی بپذیرید. با این راهکارها هم دایره ارتباطتان با نسل جوان حفظ می‌شود و هم اندوخته بیشتری برایتان جمع می‌شود.

بازسازی یا فروش خانه | شغل برای بازنشستگی

اگر قصد داشتید خانه خود را بازسازی کنید یا بفروشید، دوران بازنشستگی بهترین فرصت برای این کار است. اگر نقل‌مکان به جای دیگر را دوست ندارید، دستی به سر و روی خانه‌تان بکشید، تغییراتی در دکوراسیون داخلی آن ایجاد کنید تا هم ظاهر خانه زیباتر شود و هم ارزش ملک بالاتر ‌رود.

ارائه مشاوره کاری به تازه‌کاران

وقتی افراد تازه وارد محیط کاری می‌شوند، معمولا دست‌پاچه و سردرگم‌ هستند. مدتی زمان می‌برد تا بدانند دقیقا چه کاری باید انجام دهند و وظایفشان چیست. اگر به این افراد تازه وارد در حرفه کاری خود کمک کنید، آنها با استفاده از تجربیات شما بهتر با کار کنار خواهند آمد.

ادامه کار کردن در محل کار قبلی

افراد زیادی به کار خودشان علاقه دارند و دوست ندارند آن را ترک کنند. اگر حقوقتان مناسب است، می‌توانید یک کار پاره‌وقت در محل کارتان برای دوران بازنشستگی درخواست کنید. بسیاری از سازمان‌ها تمایل دارند که از کارمندان خوب خود بعد از بازنشستگی هم استفاده کنند. حتی می‌توانید با شرکت و یا سازمان خودتان از راه دور هم همکاری کنید.

ارائه خدمات مشاوره

هر فردی علاوه بر شغل خود، توانایی‌ها و قابلیت‌های خاصی در در حیطه‌های مختلف دارد. برای نمونه اگر در امور حقوقی، کامپیوتری و یا مالی استعداد بالایی دارید می‌توانید در امور مشاوره‌ای کار کنید. می‌توانید کاری مشابه کار فعلی‌تان ولی با ساعت کاری کمتر و انعطاف‌پذیرتر هم پیدا کنید. برخی شرکت‌ها استخدام مشاوران پاره‌وقت را به کارکنان تمام وقت، ترجیح می‌دهند. در این موارد می‌توانید با دستی باز، میزان فعالیت و ساعات کاری مشخصی برای خود انتخاب کنید.

کارهای دولتی | شغل برای بازنشستگی

در مشاغل دولتی هم گزینه‌های مختلفی برای کارهای پاره‌وقت پیدا می‌شود. در بسیاری موارد کارهای دولتی فصلی و موقتی وجود دارند که انتخاب‌های زیادی با توجه به شغل فعلی و قابلیت‌ها و استعدادهای‌تان می‌توانید به سراغشان بروید.

تبدیل سرگرمی خود به شغل جدید

بعد از بازنشستگی وقت آزاد افراد نسبت به زمانی که تمام وقت کار می‌کردند بیشتر می‌شود. ممکن است فعالیتی را به عنوان سرگرمی دنبال می‌کردید و علاقه داشتید، ولی هیچ وقت فرصت پیگیری جدی آن و تبدیلش به یک شغل را نداشتید. مثلا اگر به ورزش و فوتبال علاقه‌مندید، فعالیت‌های متنوعی در این زمینه می‌توان انجام داد. می‌توان یک تیم کوچک فوتبال (یا هر ورزش دیگری) تشکیل داد و در مسابقات شرکت کرد. حتی می‌توانید از هنر دستی خود استفاده نمایید؛ اگر استعداد ساخت لوازم تزئینی را دارید می‌توانید بسازید و با فروش آنها کسب و کاری را‌ه‌اندازی کنید.

شغل آزاد | شغل برای بازنشستگی

اگر در فعالیت شغلی‌تان ساعات استرس‌زا و طولانی را تجربه کردید، وقت آن رسیده که به فکر تغییر روند کاری خود باشید. دوران بازنشستگی فرصت خوبی است که از بین فعالیت‌های مختلف در شغل‌های آزاد یکی را انتخاب کنید. بهتر است با تحقیق کافی در حوزه‌ای مشغول شوید که با سلایق، روحیه و توانایی‌های شما سازگار باشد. فروشندگی (باز کردن بقالی در محل، مغازه پوشاک یا هر چیزی که علاقه دارید) هم ایده خوبی است.

کلام آخر در مورد شعل در دوران بازنشستگی

در پایان باید بگوییم که طبق تحقیقاتی که انجام شده است، بیشترین دغدغه مردم برای دوران بازنشستگی تامین مالی و از پس هزینه‌های این دوران برآمدن است. مسلما هزینه‌های درمان، بیماری، خانواده و… پا برجا هستند و توانایی اداره این موارد فقط با یک برنامه‌ریزی درست و انتخاب شغل مناسب و سرمایه‌گذاریهای مطمئن ممکن است. داشتن فعالیت و شغل بعد از بازنشستگی می‌تواند بسیاری از این نگرانی‌ها را رفع کند. امیدوارم که با مطالعه این مطالب، دغدغه و مشکلی برای شغل دوران بازنشستگی در ذهنتان نماند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شغل در دوران بازنشستگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شغل برای بازنشستگی | بهترین راه های کسب درآمد در دوران بازنشستگی



:: برچسب‌ها: شغل برای بازنشستگی | بهترین راه های کسب درآمد در دوران بازنشستگی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وظایف زن در زندگی مشترک یکی از مسائلی چالش برانگیز در سال‌های اخیر بوده است. چراکه تحولات اجتماعی قابل توجه نظیر جنبش رهایی‌بخش زنان یا اعتقادات فمینیستی در چند دهه‌گذشته منجر به سردرگمی‌هایی دروظایف و نقش زنان شده است. بسیاری از زن‌ها پایبندی به دیدگاه‌های سنتی در ارتباط با وظایف زنان را مغایر با هویت و آزادی خود می‌دانند. از طرفی نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که هر یک از ما در مقابل دیگران وظایفی را برعهده داریم که می‌بایست به آن‌ها عمل کنیم. به همین خاطر بیش از هر زمان دیگری نیاز است که مشاوران خانواده، در زمینه وظایف زنان در خانه با شفافیت صحبت کنند. در ادامه به شرح وظایف زنان در زندگی مشترک پرداخته‌ایم. برای آشنایی با نحوه تقسیم وظایف در خانواده کلیک کنید.

منبع: وظایف زن در زندگی مشترک | وظیفه زنان در خانه و نسبت به شوهر

وظایف زن در زندگی مشترک

ازدواج باعث ایجاد تحولاتی در زندگی دختران می‌شود. آن‌ها را از افرادی بدون مسئولیت چندان جدی، تبدیل به یک مدیر و سرپرست در خانواده می‌کند. برای حفظ خانواده نقش مدیریتی زن اهمیت بالایی دارد و خانم‌ها می‌بایست توانایی‌های جدیدی را با توجه به نقش همسری، در خود ایجاد کنند. برخی از این توانایی‌ها شامل موارد زیر است. در صورت عدم تفاهم در مورد موارد زیر توصیه می‌کنیم از مشاوره خانواده استفاده نمایید.

1. عشق و علاقه بدون شرط

در یک رابطه زناشویی، مردان نیز به‌اندازه زنان به محبت و توجه نیاز دارند. خانم‌ها نیز باید به نیازهای عاطفی آقایان پاسخ بدهند. به‌عنوان یک زن، شما می‌بایست نیازهای عاطفی همسرتان را به‌خوبی برآورده کنید و نسبت به آن‌ها هوشیار باشد. پس عشق ورزی از وظایف زن در زندگی مشترک نیز است.

علاقه بی‌قیدوشرط به همسر به این معناست که حتی در صورت پیش آمدن ناراحتی و دلخوری در طول زندگی‌تان باید رفتار شما به‌گونه‌ای باشد که همسرتان احساس کند علیرغم تمام مشکلات پیش‌آمده شما همچنان به او علاقه دارید و می‌خواهید که در کنارش زندگی کنید. نتیجه چنین رفتار و احساسی این است که همسرتان نیز به‌صورت متقابل این محبت را به شما نشان خواهد داد و شما زندگی پرمحبت و گرمی خواهید داشت.

برای اطلاع بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

2. کمک کردن به همسر از وظایف زن در زندگی مشترک

کمک کردن به همسر می‌تواند دامنه وسیعی از کمک‌های معنوی و عاطفی تا کمک کردن درزمینهٔ مسائل مادی را شامل شود. شما می‌بایست در تمامی این شرایط همراه همسرتان بوده و به وی کمک کنید تا از عهده مسئولیت‌ها و مشکلات زندگی برآید. این مسئله باعث می‌شود که همسرتان از زندگی در کنار شما احساس آرامش کرده و همچنین رفتار کمک کردن را از شما بیاموزد.

به خاطر داشته باشید که زندگی مشترک، زندگی شما و همسرتان در کنار یکدیگر است. شما باهم یک گروه را تشکیل می‌دهید. درنتیجه کمک شما، صرفاً کمک به همسرتان تلقی نمی‌شود. بلکه کمک شما برای بالابردن گروه خودتان است.

3. حفظ کرامت همسر

مردان بیشتر از زنان احتیاج دارند که به آن‌ها احساس قدرت و غرور دهید. القای این احساس جزو وظایف زن در زندگی است. شما به‌عنوان زن می‌توانید با تعریف کردن از همسرتان و پوشاندن عیب‌های او این نیاز را در وی برآورده کنید. به خاطر داشته باشید که مشکلات میان شما و همسرتان همواره باید در بین خودتان حل شود و بیان این مسائل در میان خانواده‌ها یا دوستانتان صرفاً باعث سرافکندگی او می‌شود. اگر به دنبال داشتن یک زندگی مناسب و کانون خانوادگی گرم هستید از انجام این رفتارها در مقابل دیگران و خجالت‌زده کردن همسرتان به‌شدت اجتناب کنید.

4. حمایت از همسر از وظایف زن در زندگی مشترک

حمایت از همسر، یکی از ویژگی‌های بارز در تمامی زوج‌های موفق است. به‌عنوان زن، در یک زندگی بهتر است همواره و در تمامی شرایط سخت و آسان کنار همسرتان حضورداشته باشید. در طول اجرایی شدن تصمیم‌هایی که در خانه شما گرفته می‌شود و دست یافتن به اهداف بلندمدتی که برای زندگی‌تان در نظر گرفته‌اید، همسرتان از اینکه ببیند شما در کنارش ایستاده‌اید احساس غرور و شادمانی می‌کند و احساس علاقه وی نسبت به شما چندین برابر خواهد شد.

5. حفاظت از حریم خانه و خانواده

شما می‌بایست از حریم خانه و خانواده خودتان در مقابل بدخواهان محافظت کنید. افرادی که می‌خواهند میان شما و همسرتان نفاق ایجاد کرده و یا افکار منفی را در شما نسبت به او گسترش دهند را از خانه و خانواده خود دور نگه دارید. محل زندگی و همچنین افکار شما می‌بایست سرشار از احساسات مثبت و دل‌نشین نسبت به همسرتان باشد به همین خاطر از هر عاملی که شما را از رسیدن به این هدف بازمی‌دارد دوری کنید.

6. صبور بودن از وظایف زن در زندگی مشترک

در اکثر خانواده‌ها اداره امور خانه‌ برعهده زنان می‌باشد. همچنین در سال‌های اخیر با افزایش میزان تحصیلات در میان زنان، بسیاری از آن‌ها علاوه بر امور خانه، مشاغلی بیرون از خانه نیز برعهده ‌دارند. به همین خاطر مدیریت کردن تمامی این وظایف در کنار یکدیگر و انجام آن‌ها امری بسیار سخت است که نیازمند همکاری همسر شما هست. در این میان بهتر است در انجام وظایف خود صبور باشید چراکه در صورت نبود صبر و ایجاد استرس در شما، فضای خانه به‌طورکلی متشنج خواهد شد؛ صبور بودن اگرچه گاهی اوقات یک ویژگی بسیار سخت است اما به دست آوردن آن می‌تواند تا حد زیادی به ثبات و آرامش در خانواده شما کمک کند.

7. نگه داشتن فضای خانه به صورت آرام

خانه برای همه انسان‌ها، محلی است که قرار است در آن آرامش را به دست بیاورند. وظیفه آرام نگه‌داشتن فضای خانه نیز بر عهده زنان است. پیدا کردن آرامش در خانه‌ای که مدیریت آن به‌درستی انجام نشده، کار بسیار دشواری است. هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم در یک محیط بهم ‌ریخته یا پر از تشویش و التهاب احساس آرامش کنیم.

8. تربیت فرزندان از وظایف زن در زندگی مشترک

تربیت فرزندان امری است که پدر و مادر، هردو آن را بر عهده دارند. بااین‌حال وظایف مادر در این زمینه به دلیل زمان بیشتری که در خانه با فرزندان می‌گذراند، اهمیت بیشتری دارد. هنگامی‌که شما فرزندتان را به‌خوبی تربیت می‌کنید علاوه بر انجام وظایف مادری، باعث می‌شوید که همسرتان احساس کند یک خانواده گرم و صمیمی داشته و از بودن در کنار شما احساس لذت خواهد کرد.

9. توجه کردن به خود

مهم‌ترین اصل و وظیفه زن به‌عنوان همسر در زندگی این است که به خودتان توجه داشته باشید. شما پیش از اینکه خود را دوست داشته باشید و به خوشبختی خود توجه کنید، نمی‌توانید به دیگران محبت کنید. در روز یا در طول هفته زمانی را به خودتان اختصاص دهید و سعی کنید کارهایی انجام دهید که به شما احساس نشاط و شادمانی خواهند داد.

 

اهمیت توجه زنان به نقش همسری

در ذهن بسیاری از خانم‌ها این سوال شکل می‌گیرد که چرا می‌بایست این وظایف را در قبال همسرشان انجام دهند و یا اینکه در مقابل همسرشان چه وظیفه‌ای برعهده دارد.

اهمیت و دلیل انجام وظایف در خانواده به‌عنوان یک زن یا مادر در این است که رفتارهای شما می‌توانند باعث بهبود شرایط زندگی برای تمامی اعضای خانواده شما شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ازدواج سالم این است که طرفین در کنار یکدیگر به رشد خواهند رسید. درنتیجه تلاش شما برای بهبود بخشیدن به شرایط قدمی است که در راه پیشرفت زندگی برمی‌دارید.

اگر احساس می‌کنید که همسرتان در مقابل شما، وظایف خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهد و یا بار مسئولیت‌های شما بیشتر از حد توانتان است و به همین خاطر احساس می‌کنید که تمایلی به انجام وظایف خود ندارید بهتر است با یک مشاور دراین‌باره صحبت کنید. در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با داشتن مشاورانی برجسته در زمینه مشائل زناشویی و به طور خاص وظایف زن در زندگی مشترک می‌تواند به شما به صورت تلفنی و حضوری راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد. برای آشنایی با معیارهای زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وظایف زن در زندگی مشترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

چرا توجه زنان به نقش آن‌ها در زندگی مشترک، اهمیت دارد؟

شما با انجام وظایفی که در زندگی مشترکتان برعهده دارید، به پیشرفت خود و طرف مقابل و همچنین بهتر شدن رابطه خود کمک می‌کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: وظایف زن در زندگی مشترک | وظیفه زنان در خانه و نسبت به شوهر



:: برچسب‌ها: وظایف زن در زندگی مشترک | وظیفه زنان در خانه و نسبت به شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی یکی از بحث برانگیزترین مسائل در دنیای روانشناسی است. ماهیت پر رمز و راز هیپنوتیزم باعث جذب بسیاری از افراد به آن را شده است. تا حداقل برای یک‌بار آن را تجربه‌کرده یا درباره چگونگی آن اطلاعاتی به دست آورند. در این روش ذهن با بهره‌گیری از تلقین بر روی موضوع خاصی متمرکز می‌شود. در کنار آن به کاهش بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمانی در خود کمک کند. همچنین با بهره‌گیری از هیپنوتیزم درمانی به حقایق پنهان در ضمیر ناخودآگاه پی می‌بریم. با این حال گاهی افراد باورهای غلطی درباره هیپنوتیزم دارند و می‌ترسند که حقایق زندگی‌شان مشخص شود و از انجام آن خودداری می‌کنند. با توجه به نقش‌هیپنوتیزم در فرایند درمان و روان‌شناسی، در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

منبع: هیپنوتیزم چیست | فواید و عوارض روش درمانی با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم چیست؟

کلمه هیپنوتیزم، از واژه یونانی هیپنوز به نام الهه‌خواب برگرفته‌اند. برخلاف باور بسیاری از افراد که‌هیپنوتیزم‌را شبیه به یک خواب در نظر می‌گیرند، هیپنوتیزم‌در شرایط هوشیاری کامل اتفاق می‌افتد. طبق بررسی‌ها در مورد مغز افرادی که در حال تجربه این فرآیند هستند. مغز کاملاً آگاه و در حال فعالیت است. اما آنچه که سبب شباهت هیپنوتیزم به خواب می‌شود. تجربه تمرکز بیش از حد فرد در این حالت است. در واقع هیپنوتیزم‍‎یعنی فرد یک موضوع را انتخاب و بر روی آن کاملاً تمرکز دارد. او نسبت به سایر عوامل محیطی توجهی از خود نشان نمی‌دهد.

هیپنوتیزم معمولاً دارای دو جزء تلقین و پیشنهاد می‌باشد.در تلقین هیپنوتیزم‌کننده برای شما موضوعی را ترسیم می‌کند. شما خود را در آن شرایط تصور می‌کنید. به هرگونه فرمان در شرایط تلقین پیشنهاد می‌گویند. برای درک مساله حتما مقاله ضمیر ناخودآگاه را بخوانید.

 

تاریخچه هیپنوتیزم

هیپنوتیزم از قرن‌ها پیش شناخته‌شده و مورد استفاده بسیاری از اقوام بوده است با این حال، نخستین کسی که به صورت جامع از آن استفاده کرد، فرانتس مسمر نام دارد. مسمر معتقد بود که در بدن انسان‌ها، یک انرژی مغناطیسی در حال جریان است که آن را مغناطیس حیوانی نامید و معتقد بود بیماری‌های روانی به این خاطر ایجاد می‌شوند که در جریان فرآیند مغناطیسم حیوانی وقفه‌ای اتفاق بیفتد.

مسمر برای درمان این وقفه از روش هیپنوتیزم‌استفاده می‌کرد. البته در آن زمان، این روش به‌عنوان هیپنوتیزم شناخته نبود. در روش درمان مسمر آن صرفاً یک‌گونه از توجه و متمرکز بود. اگرچه مسمر به‌واقع اهمیت هیپنوتیزم و تلقین را می‌دانست. بااین‌حال چون هرگز جریانی به نام مغناطیسم حیوانی در بدن انسان‌ها یافت نشد. مسمر به‌عنوان شیاد شناخته و فعالیت‌های وی پایان یافت.

جریان مطالعه در ارتباط باهیپنوتیزم، تمرکز و تلقین ادامه پیدا کرد تا جایی که نهایتاً زیگموند فروید متوجه اهمیت هیپنوتیزم در زمینه درمان بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های جسمانی سازی شد. فروید استفاده از هیپنوتیزم را به درمان انواع اختلالات روانی گسترش داد. او متوجه‌شد که افراد در جریان این فرآیند بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های فراموش‌شده را یاآوری و بیان می‌کنند. پس از بیان این مطالب و بیدار شدن آن‌ها از خواب مصنوعی، بیماران از نظر روحی تا حد زیادی احساس بهبودی می‌کردند.

فروید روش درمان روانکاوی خود را بر مبنای هیپنوتیزم ایجاد کرد اما پس از مدتی به دلیل عوارض ناخوشایندی که توسط هیپنوتیزم ایجاد می‌شد و همچنین به دلیل نافعال بودن بیمار در جریان درمان خود، این درمان را کنار گذاشت.

 

 

فرآیند و آموزش هیپنوتیزم

در جریان هیپنوتیزم معمولاً دو نفر حضور دارند. یکی از افراد هیپنوتیزور و نفر دیگر فردی است که به هردلیلی قصد تجربه هیپنوز را دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که فرد می‌بایست داشته باشد تا بتواند تجربه هیپنوز را پشت سر بگذارد؛ داشتن توانایی تلقین‌پذیری و احساس همکاری در او است.

برای شروع هیپنوتیزم از بیمار خواسته می‌شود که در یک مکان آرام بر روی صندلی و در شرایط آرامش قرار بگیرد. سپس فرد می‌بایست توجه خود را بر روی یک موضوع خاص متمرکز کند. همزمان با بالابردن میزان تمرکز که توسط هیپنوتیزور صورت می‌گیرد. فرد به‌تدریج علائم آرامش و خواب را تجربه می‌کند. هنگامی‌که فرد وارد فاز آرامش یا هیپنوز می‌شود، هیپنوتیزم می‌تواند هرگونه تلقینی را در وی شکل دهد.

با گسترش فرآیند هیپنوز، معمولاً بخش القا یا ایجاد دستورات روانی شروع می‌شود. در این شرایط فرد به حدی پذیرش دارد که حتی می‌توان دستورات نامعقولی نظیر انجام دادن حرکات مشخصی پس از بیداری را در وی ایجاد کرد. با توجه به نوع هدفی که هیپنوز برای آن اتفاق افتاده است در این مرحله، القاهای مشخصی در بیمار ایجاد می‌شود. برای مثال به او دستور داده شود که پس از بیداری دردهای ناشی از بیماری را فراموش کند.

عدم آگاهی افراد از القائات هیپنوتزیم از جمله موضوعات جالب بعد از بیداری است. آن‌ها بر این باورند که دستورات را براساس انگیزه شخصی انجام می‌دهند. برای مثال اگر در طول هیپنوتیزم به فرد گفته‌شده باشد که پس از بیداری می‌بایست پنجره را باز کند، وی حتماً این کار را انجام خواهد داد. اگر دلیلش را از او بپرسید، به خاطر نخواهد آورد که این دستور را در زمان هیپنوز گرفته است. بلکه به انگیزه‌های شخصی نظیر گرم‌بودن هوا اشاره می‌کند.

 

موارد استفاده از هیپنوتیزم

همان‌طور که گفته‌شد در طی فرآیند هیپنوز القائات مشخصی را در فرد می‌توان ایجاد کرد. این القائات هرچه که باشد فرد پس از بیدارشان به‌طورقطع آن‌ها را انجام خواهد داد. البته این مسئله، منافی اراده آزاد نیست. طبق تحقیقات گسترده اگر القا ایجادشده با اصول فرد متضادباشد، از انجام آن‌ها خودداری خواهد کرد. با این حال مهم‌ترین کاربردهای هیپنوتیزم در فرایند درمان و روان‌شناسی شامل موارد زیر می‌باشد.

برای اطلاع بیشتر در زمینه روان درمانی کلیک کنید.

کاهش احساس درد

به‌وسیله‌ هیپنوتیزم می‌توانیم احساس درد را در افراد کنترل کنیم. برای مثال در طی القا هیپنوتیزمی به فرد گفته می‌شود که پس از بیداری هیچ دردی را احساس نمی‌کند و فرد به‌واقع تا جایی نسبت به ادراک درد بی‌احساس می‌شود. اینگونه اعمال جراحی را بدون احتیاج به بی‌حسی می‌توان انجام داد.

نکته: هیپنوتیزم باعث درمان مشکل و از بین‌رفتن درد نمی‌شود. بلکه صرفاً مانع حضور درد در ضمیر هوشیار فرد می‌گردد.

عادت های بد را کنار می گذارد

در طی خواب هیپنوز به فرد می‌توان دستور داد که پس از بیداری رفتارهایی نظیر سیگارکشیدن، بددهنی، عادت‌های غذایی نامناسب یا هر چیز دیگری را کنار بگذارد.

مدیریت احساسات

سازگاری با احساسات و هیجانات منفی نظیر استرس و اضطراب، اختلالات خلقی یا سایر مشکلات از جمله دستوراتی است که می‌توان در فرایند هیپنوتیزم به فرد داد. بااین‌حال درست همان‌طور که در ارتباط با درد گفته‌شد هیپنوتیزم به‌طورکلی بیماری‌ها را از بین نمی‌برد. بلکه صرفاً از ورود احساسات به ادراک هوشیار فرد جلوگیری می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه هیپنوتیزم در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

آیا همه افراد می‌توانند هیپنوتیزم را تجربه کنند؟

تجربه هیپنوتیزم، به این بستگی دارد که شما تا چه حد تلقین‌پذیر باشید و تحت تأثیر قرار بگیرید. با این حال اگر می‌خواهید بدانید که قادر به بهره بردن از هیپنوتیزم هستید یا خیر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: هیپنوتیزم چیست | فواید و عوارض روش درمانی با هیپنوتیزم



:: برچسب‌ها: هیپنوتیزم چیست | فواید و عوارض روش درمانی با هیپنوتیزم ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترک مواد مخدر با متادون یکی از روش‌های جدیدی است که امروزه به کار گرفته می‌شود. متادون نوعی دارو شبه افیونی است که به دلیل چسبیدن به گیرنده‌های افیونی در مغز از بروز علائم ناشی از ترک جلوگیری می‌کند. در نتیجه افرادی که تحت درمان با متادون قرار دارند کمتر علائمی نظیر درد استخوان‌ها و مفاصل، حالت تهوع، اسهال و استفراغ را تجربه می‌کنند. با این حال متادون خود نیز قابلیت اعتیاد آوری دارد. و مصرف آن نیازمند در نظر گرفتن ملاحظاتی خاص است. در ترک مواد مخدر به کمک متادون تنها جنبه جسمانی اعتیاد در نظر گرفته می‌شود. بیمار برای تحقق یک ترک موفقیت آمیز باید با کمک مشاوره ترک اعتیاد به جنبه روانی خود توجه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ترک مواد مخدر با متادون | آشنایی با متادون تراپی

درمان با داروهای نگهدارنده از جمله متادون و بوپرنورفین یکی از رویکردهای جدیدی است که در ترک اعتیاد به مواد مخدر نظیر تریاک و هروئین مورد استفاده قرار می‌گیرد. از منظر فارماکولوژی متادون نوعی داروی شبه افیونی است که می‌تواند عملکردی مشابه با تریاک و هروئین ایجاد کند با این تفاوت که مصرف این ماده نشئگی کمتری ایجاد می‌کند و برای مدت طولانی تری در بدن باقی می‌ماند. استفاده از این دارو در جریان سم زدایی بدن از مواد مخدر به بیماران کمک می‌کند تا به میزان بسیار کمتری با علائم محرومیت از مواد نظیر درد عضلانی، درد مفاصل، حالت تهوع، اسهال و استفراغ مواجه شوند. در نتیجه افراد راحت‌تر می‌توانند دوران ترک را پشت سر بگذارند و به پرهیزی پایدار دست پیدا کنند. برای آگاهی بیشتر درباره ترک اعتیاد کلیک کنید.

نکاتی که در ترک مواد مخدر با متادون باید به آن‌ها توجه کنید

ترک اعتیاد با متادون ملاحظات خاصی دارد که بی توجهی به آن‌ها می‌‍تواند منجر به بروز مشکلات مختلفی شود و ترک اعتیاد را با چالش‌های زیادی مواجه کند. ما در ادامه به مهم ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- شروع متادون تراپی زیر نظر یک متخصص

متادون دارویی با قابلت است که خود نیز قابلیت اعتیادآوری دارد. از همین رو متخصصان در مقادیری بسیار محدود و کنترل‌شده به منظور ترک اعتیاد به مواد مخدر از متادون استفاده می‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که شروع درمان با متادون را حتما زیر نظر یک متخصص آغاز کنید. درمانگر با توجه به شرایط جسمانی و نوع موادی که قبلا مصرف می‌کردید شما را در زمینه انتخاب متادون تراپی به عنوان روش اصلی برای ترک اعتیاد راهنمایی می‌کند.

2- توجه به دستورالعمل‌های مصرف متادون

ضرورتا ترک مواد مخدر با متادون طبق همان دوز و دستور متخصص مصرف نمایید. هرگونه مصرف طولانی‌تر یا افزایش دوز دارو، نوعی سوءمصرف محسوب می‌شود که می‌تواند به بروز اعتیاد جدیدی در شما بیانجامد. در این شرایط نه تنها کمکی به از بین رفتن وابستگی جسمانی خود به تریاک نمی‌کنید؛ بلکه اعتیاد جدیدی را نیز به مشکلات قبلی اضافه خواهید کرد.

3- عدم مصرف همزمان متادون و تریاک

یکی از نکات بسیار مهمی که متخصصین در متادون تراپی همواره بر آن تاکید می‌کنند خودداری از مصرف همزمان تریاک و متادون است. چراکه مواد مخدر افیونی و متادون هردو نوعی سرکوبگر سیستم عصبی مرکزی انسان هستند. در نتیجه استفاده همزمان از آن‌ها خطرناک بوده و می‌تواند به بروز علائمی نظیر کاهش ضربان قلب، افت فشار خون، سطحی شدن تنفس، کاهش هشیاری، اغما و مرگ بیانجامد. برای اطلاع بیشتر در زمینه مصرف همزمان تریاک با متادون کلیک کنید.

4- تهیه متادون از مراکز قانونی

حتما باید داروی متادون را از مراکز معتبر نظیر مراکز ترک اعتیاد تهیه نمایید. متاسفانه برخی افراد سودجو در مراکزی نظیر عطاری‌ها اقدام به فروش غیر قانونی متادون می‌کنند. در بسیاری از موارد این متادون‌ها تقلبی بوده و حاوی مقادیری مواد مخدر هستند که می‌توانند منجر به تشدید اعتیاد یا مسمویت دارویی در شما شوند. در نهایت متادون پایان درمان نیست و شما هر چه زودتر باید برای ترک متادون اقدام کنید.

5- کمک گرفتن از درمان‌های روانشناختی

ترک اعتیاد به مواد مخدر به کمک متادون تنها می‌تواند وابستگی جسمانی را بهبود ببخشد. این در حالی است که بخش مهم اعتیاد به مواد مخدر وابستگی روانی است. در واقع اکثر افراد هنگام ترک مواد مخدر با متادون برخی علائم روانی نظیر احساس بی قراری، وسوسه شدید، اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنند.

همین مسائل باعث می‌شود که فرد با وجود تمام سختی‌هایی که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر تحمل کرده بازهم به سمت آن گرایش پیدا کند و دچار لغزش‌های مکرر شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که برای درمان اعتیاد تنها به سم زدایی با داروهای نگهدارنده اکتفا نکنید و از درمان‌های روان شناختی نظیر روان درمانی فردی و گروهی نیز کمک بگیرید. جهت شروع این روش درمان‌ها باید به یک روانشناس متخصص در حیطه اعتیاد مراجعه نمایید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک مواد مخدر با متادون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول درباره ترک مواد مخدر با متادون

آیا مصرف همزمان متادون با الکل تداخل دارد؟

بله، استفاده همزمان متادون و الکل می‌تواند خطرناک باشد و منجر به مشکلاتی نظیر کاهش هشیاری و مرگ شود.

ترک مواد مخدر با متادون چقدر می‌تواند موثر واقع شود؟

متادون می‌تواند وابستگی جسمانی به مواد مخدر را از بین ببرد اما با این حال برای آنکه ترک موفقی را تجربه کنید لازم است که از روان درمانی نیز بهره ببرید.



:: برچسب‌ها: ترک مواد مخدر با متادون | نحوه مصرف و برنامه ترک اعتیاد با متادون ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی توجهی مرد به زن یکی از مشکلاتی است که می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. بسیاری از مردان نمی‌توانند احساسات خود را به‌صورت کلامی و با آن ادبیاتی که زنان تمایل دارند ابراز نمایند اما برخی دیگر نیز لزومی به توجه به زن نمی‌بینند و یا مشغله‌های کاری فرصتی برای این قبیل مسائل به آن‌ها نمی‌دهد. بااین‌حال دریافت توجه و محبت از سوی شریک عاطفی یکی از مسائلی است که همه ما به آن احتیاج داریم و در نظر نگرفتن آن می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را در رابطه شما ایجاد کند. درصورتی‌که احساس می‌کنید همسرتان چندان‌که باید به شما توجه ندارد با او دراین‌باره صحبت کنید و سعی کنید مشکلات موجود در رابطه عاطفی خود را برطرف نمایید اما اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی در این تلاش به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده‌اید حتما از مشاوره خانواده دریافت کنید.

منبع: بی توجهی مرد به زن | عواقب ، عوارض و نشانه های شوهر بی توجه

علائم و نشانه های بی توجهی در مردان

بی توجهی به تغییرات

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های بی توجهی آقایان به زندگی مشترک این است که آن‌ها واکنشی نسبت به تغییرات نشان نمی‌دهند. بسیاری از خانم‌هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند معتقدند تغییرات ظاهری آن‌ها یا حتی تغییرات دکوراسیون منزل چندان که باید به چشم همسرشان نمی‌آید. برخی از آنها حتی بیان می‌کنند که اگر برای مدتی ناراحت یا مضطرب باشند نیز همسرشان متوجه این موضوع نخواهد شد. مردان بی توجه نسبت به تغییرات معمولاً از نظردادن درباره مسائل مختلف نیز اجتناب می‌کنند. برای آنها مهم نیست که شما چه لباسی را انتخاب می‌کنید و یا دغدغه‌های ذهنی خود را چگونه برطرف می‌کنید.

سردی عاطفی

ابراز محبت یا توجه به خواسته‌ها و نیازهای زنان یکی از موضوعاتی است که مردان بی توجه اهمیتی به آن نمی‌دهند. این موضوع می‌تواند تا به اینجا پیش برود که در صورت بروز دلخوری یا قهر نیز مردان علاقه‌ای به تغییر شرایط و دلجویی از همسرشان نداشته باشند. با توجه به اینکه این شیوه برخورد می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه شما ایجاد کند بهتر است در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. پیشنهاد می‌شود مقاله خانواده سالم را نیز بخوانید.

تلاش نکردن برای رابطه

یکی دیگر از نشانه‌های بی توجهی در مردان این است که آنها برای حفظ رابطه تلاش چندانی انجام نمی‌دهند و رابطه با آن‌ها معمولاً تبدیل به ارتباط یک طرفه‌ای می‌شود که صرفاً طرف مقابل برای نگه داشتن آن تلاش می‌کند.

برای آشنایی با علل کم حرفی مردان کلیک کنید.

علت ها و دلایل بی توجهی مرد به زن

بی توجهی مرد به زن در هر رابطه عاطفی با توجه به شرایط موجود در رابطه و نوع شخصیت هریک از طرفین دلایل بسیاری خواهد داشت اما برخی از این دلایل رایج‌تر از سایرین هستند که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

شخصیت‌های بی‌توجه

بعضی افراد به‌صورت کلی نسبت به مسائل مختلف توجه کمتری دارند. درگیری‌های شخصی و مشغله‌های ذهنی این افراد معمولاً آن‌ها را از توجه به سایر مسائل بازمی‌دارد. این قبیل افراد نه صرفاً در مقابل همسر که در ارتباط با اکثر موضوعات و انسان‌های اطرافشان توجه چندانی نشان نمی‌دهند. اگرچه این شخصیت‌ها سوءنیتی از بی‌توجهی خود ندارند؛ بااین‌حال خواسته یا ناخواسته زندگی مشترک خود را در معرض مشکلات بسیاری قرار می‌دهند. اگر همسر شما نیز ازجمله افرادی است که به‌طورکلی نسبت به محیط پیرامون خود توجه چندانی ندارد بهتر است راجع به احساسات و دلخوری‌های خود با او صحبت کنید و در صورت لزوم از او بخواهید از یک مشاور نکاتی را در ارتباط با شیوه تعامل با همسر یا توجه به محیط اطراف آموزش ببیند. برای آشنایی بیشتر درباره نحوه برخورد صحیح با مردان بد اخلاق کلیک کنید.

دلخوری‌های موجود در رابطه

دلخوری و سردی در رابطه یکی از اصلی‌ترین دلایل برای بی توجهی مرد به زن محسوب می‌شود. بسیاری از مردان به دلیل قهر یا به‌عنوان ابزاری برای تنبیه همسرشان در هنگام بروز دلخوری‌ها توجه خود را به او کم می‌کنند. اما یکی از مسائل نگران‌کننده در این میان این است که گاهی طولانی شدن دلخوری‌ها باعث بروز سردی و بی‌تفاوتی در رابطه می‌شود و به عبارتی طلاق عاطفی یا سردی و بی‌توجهی دائم میان زوجین دلیل بی توجهی مرد به زن است. در چنین شرایطی بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین خانواده سعی کنید تا اختلافات پیش‌آمده را برطرف کرده و رابطه عاطفی خود را به شرایط قبل از دلخوری بازگردانید.

بی توجهی مرد به زن | احساس بی‌فایده بودن

بی توجهی به نظرات شوهر گاهی مردان را به این باور می‌رساند که آن‌ها چه نظراتشان را بیان کنند و چه نکنند تأثیری در رفتار همسرشان نخواهد داشت. این موضوع باعث خواهدشد تا مرد به‌تدریج از بیان نظرات یا بروز توجه خسته شده و از این کار دست بکشد.

تفاوت در شیوه ابراز توجه

گاهی اوقات بی توجهی مرد به زن یک برداشت اشتباه است که به دلیل تفاوت در شیوه ابراز محبت یا توجه خود را نشان می‌دهد. برای مثال ممکن است مردی تلاش برای تأمین آسایش اعضای خانواده را نشانه توجه بداند اما همسرش ترجیح بدهد که توجه را به‌صورت کلامی و در رفتار محبت‌آمیز او ببیند. این موضوع بیش از آنکه به معنای بی توجهی مرد به زن باشد نشان‌دهنده نبود زبان مشترک میان زوجین است که البته می‌تواند آسیب‌های بسیاری را نیز در رابطه برجای بگذارد و بهتر است برای رفع آن اقدام نمایید.

خیانت مرد به زن

در برخی موارد بی توجهی شوهر می‌تواند یکی از پیامدهای خیانت مرد به زن باشد. به عبارتی همسر شما توجه و محبت خود را به هر دلیلی با فردی دیگر قسمت می‌کند و بی توجهی مرد به زن به‌خصوص درزمینهٔ مسائل زیبایی ظاهری یا جنسی دلیلی برای این موضوع است. برای آشنایی با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

عوارض و عواقب بی توجهی مرد به زن

بی توجهی مرد به زن می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در یک رابطه ایجاد کند و یا حتی آن را از بین ببرد. پس اگر خانواده شما هم درگیر این مشکل است، حتما برای دریافت خدمات مشاوره اقدام کنید. متخصص به شما برای جلوگیری از یک بحران کمک می‌کند. عدم توجه به رفع چنین مسائلی شما را در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه می‌کند. در ادامه برخی از پیامدهای بی توجهی مرد به زن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

پایین آمدن کیفیت رابطه

تعامل عاطفی یکی از نیازهای اساسی همه انسان‌هاست. همه ما نیاز داریم تا به فرد یا افرادی محبت کرده و همین‌طور از آن‌ها محبت یا توجه دریافت نماییم. به میزانی که این تعامل عاطفی در یک رابطه بیشتر اتفاق بیفتد سلامت روانی افراد و کیفیت ارتباط آن‌ها با یکدیگر نیز بهتر خواهد بود و درنتیجه به میزانی که بی‌توجهی در یک رابطه شدت پیدا کند کیفیت ارتباط عاطفی و میزان محبت طرفین به یکدیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.

افزایش احتمال خیانت یا جدایی

تحقیقات نشان می‌دهد زنان معمولاً در شرایطی دست به خیانت می‌زنند که نیازهای عاطفی آن‌ها در رابطه با همسر خود تأمین نباشد. به عبارتی می‌توان گفت هدف زنان از خیانت پیدا کردن یک پایگاه عاطفی مطمئن است. درنتیجه بی توجهی مرد به زن می‌تواند احتمال بروز خیانت یا حتی تصمیم زن برای جدایی از همسرش را افزایش دهد.

بی توجهی مرد به زن | آسیب دیدن فرزندان

هنگامی‌که میان زوجین توجه و محبت کافی وجود نداشته باشد فرزندان آن‌ها نیز به لحاظ روحی آسیب خواهند دید. آن‌ها در شرایطی رشد خواهند کرد که توجه و محبت چندانی را میان والدین خود تجربه نکرده‌اند و این فضای عاطفی سرد علاوه بر آسیب زدن به روحیه فرزندان می‌تواند تبدیل به الگویی برای برخورد آن‌ها با شریک زندگی‌شان نیز باشد.

راهکارهایی برای پایان دادن به بی توجهی مرد به زن

دلایل بی توجهی را پیدا کنید

سعی کنید با بررسی دقیق و بی‌طرفانه رفتار خود و همسرتان دلایل بی توجهی شوهر تان را پیدا کنید. هنگامی‌که شما دلایل این رفتار را پیدا کرده باشید می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اگر احساس می‌کنید در این زمینه نیاز به کمک دارید می‌توانید از روانشناسان خانواده کمک بگیرید.

بی توجهی مرد به زن | با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن با همسر یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که به شما برای رفع بی‌توجهی‌ها کمک خواهد کرد. سعی کنید احساسات خود را صادقانه و صریح با همسرتان در میان بگذارید و دلایل و نظرات او را نیز بشنوید. گاهی ممکن است در حین صحبت با همسرتان متوجه این موضوع شوید که او ناخواسته این‌گونه رفتار کرده و یا متوجه دلخوری‌های او از زندگی مشترکتان شوید. هردوی این مسائل به شما در بهبود شرایط نسبت به آنچه اکنون وجود دارد کمک خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با نحوه برخورد با مردان بی توجه کلیک کنید.

زبان مشترک پیدا کنید

همان‌طور که گفته شد یکی از دلایل بی توجهی مرد به زن فقدان یک زبان مشترک میان آن‌هاست و هر یک از زوجین توجه را به معنای رفتاری می‌داند که ازنظر دیگری توجه محسوب نمی‌شود. در چنین شرایطی بهتر است برای پیدا کردن یک زبان مشترک با همسرتان تلاش کنید. برای مثال بهتر است شما تا حدودی به تلاش‌های وی برای نشان دادن توجه خود اهمیت بدهید و او نیز تا حدی به خواسته‌های شما توجه نشان دهد. گاهی برخی از آقایان رفتارهای محبت‌آمیز را بلد نیستند و این موضوع باعث ناراحتی همسرشان می‌شود. در چنین شرایط بهتر است از یک روانشناس مطمئن برای آموزش این رفتارها کمک بگیرید.

در رابطه غرق نشوید

یکنواختی ازجمله مسائلی است که باعث بروز بی توجهی مرد به زن می‌شود. هنگامی‌که یک رفتار را بیش‌ازحد تکرار کنید، برای مثال همیشه در حال گلایه کردن باشید و یا حتی همیشه همسرتان را ببخشید و از خواسته‌هایتان برای خوشحالی او بگذرید به‌تدریج این باور در وی ایجاد می‌شود که دلیلی برای توجه وجود ندارد و او هرزمان که اراده کند شما را در دسترس خواهد داشت. اگر می‌خواهید با بی توجهی شوهر تان مبارزه کنید، سعی کنید به هویت و عزت‌نفس خود احترام گذاشته و خود را تماماً در زندگی مشترکتان غرق نکنید. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای رفتار با همسر کلیک کنید.

کمک بگیرید

استفاده از مشاوره خانواده به شما کمک می‌کند تا دلایل بی توجهی شوهر تان را پیدا کرده و برای رفع آن‌ها اقدام نمایید. علاوه بر این بی توجهی مرد به زن به‌طورقطع آسیب‌های روحی و پیامدهای منفی بسیاری را در زندگی شما ایجاد کرده؛ یکی از اقدامات روانشناسان این است که به شما کمک می‌کنند تا این پیامدها را از زندگی خود پاک کرده و برخلاف بی‌توجهی‌ها عزت‌نفس خود را حفظ کنید. حتی درصورتی‌که تصمیم گرفته‌اید از این رابطه خارج شوید روانشناسان می‌توانند به شما کمک کنند تا فشار روانی کمتری را در این شرایط تجربه کنید. به همین خاطر بهتر است مشاوره‌های روانشناسی را جدی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی مرد به زن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بی توجهی مرد به زن چه پیامدهایی دارد؟

پایین آمدن کیفیت رابطه، افزایش احتمال خیانت یا جدایی و همین‌طور آسیب دیدن روحی فرزندان ازجمله پیامدهای این موضوع هستند.

چه دلایلی برای بی توجهی مرد به زن وجود دارد؟

وجود اختلاف و دلخوری در زندگی مشترک، ناتوانی در ابراز محبت یا احساس بی‌نتیجه بودن بیان نظرات، از دلایل بی توجهی مرد به زن هستند.



:: برچسب‌ها: بی توجهی مرد به زن | عواقب ، عوارض و نشانه های شوهر بی توجه ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نوجوان گوشه گیر مشکلی است که در بسیاری از خانواده‌ها دیده می‌شود. احتمالاً در این شرایط شما می‌بینید که فرزندتان تمایلی برای حضور در جمع ندارد؛ و ترجیح می‌دهد بیشتر اوقات تنها باشد. اما حتماً به این موضوع فکر کرده‌اید که این روش زندگی نمی‌تواند درست باشد. اگر شما جلوی این شرایط را نگیرید احتمال دارد گوشه‌ گیری فرزندتان تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند. به‌علاوه گوشه‌ گیری نوجوان باعث می‌شود که او از بسیاری از چیزهایی که باید از اجتماع و همسالانش یاد بگیرد محروم باشد. و این می‌تواند مشکلات آینده او را چندین برابر کند. پس مهم‌ترین کار این است که برای این شرایط چاره‌ای پیدا کنید. یکی از بهترین راهکارها برای درمان نوجوان گوشه گیر دریافت خدمات مشاوره نوجوان است.

منبع: نوجوان گوشه گیر | علل و راهکار درمان گوشه گیری نوجوانان

نوجوان گوشه گیر

ما در نوجوانی نیز مانند هر دوره سنی دیگر به ارتباط با دیگران نیاز داریم. بااین‌حال بعضی اوقات پیش می‌آید که والدین یا معلمان با نوجوانی مواجه می‌شوند که گوشه‌ گیر است؛ و دوست ندارد با دیگران ارتباطی برقرار کند. گوشه گیری نوجوان همان‌طور که از نام آن مشخص است به این معناست که فرد دوست دارد همیشه تنها باشد. او معمولاً وارد جمع نمی‌شود؛ و اگر مجبور باشد این کار را انجام دهد اضطراب و ناراحتی بسیاری را تجربه می‌کند. نکته دیگر راجع به نوجوان گوشه گیر این است که اگر زندگینامه‌اش را بررسی کنید، خواهید دید که از کودکی هم ترجیح می‌داده تنها باشد. بااین‌حال هستند نوجوانانی که تا پیش از رسیدن به این دوران هیچ مشکلی نداشته‌اند. و اضطراب‌های نوجوانی باعث شروع این مشکل در آنها شده است. برای درک این مساله حتما مقاله فشار روانی نوجوان را بخوانید.

نشانه های نوجوان گوشه گیر

از جمله علائم و خصوصیات نوجوان گوشه گیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اجتناب از معاشرت
  • بدبینی نسبت به روابط
  • اجتناب از صمیمیت
  • اعتمادبه‌نفس پایین
  • تعداد کم دوستان
  • عدم مشارکت در فعالیت‌های گروهی
  • عدم تمایل به حضور در مهمانی و دورهمی‌ها
  • داشتن احساس منفی نسبت به روابط اجتماعی

برای تفکیک این مساله حتما مقاله ویژگی های نوجوان را بخوانید.

علت گوشه گیری نوجوان | نوجوان گوشه‌ گیر

1- اعتمادبه‌نفس پایین

اصلی‌ترین دلیل برای نوجوان گوشه گیر فقدان اعتمادبه‌نفس است. لازمه برقراری ارتباط با دیگران، باور شما به خودتان به عنوان فردی باارزش و صاحب توانایی است. در غیر این صورت ما شهامت اینکه با دیگران وارد صحبت بشویم را در خود پیدا نمی‌کنیم. به همین خاطر اگر نوجوان به هر دلیلی اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده باشد، از واردشدن به جمع خودداری می‌کند.

2- گوشه گیری نوجوان | الگوهای تربیتی نادرست

یکی از جدی‌ترین مسائلی که اعتمادبه‌نفس نوجوان را از بین می‌برد شیوه برخورد و تربیت والدین است. پدر و مادرهای مستبدی که به فرزندشان اجازه صحبت و نظردهی نمی‌دهند، مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد خواهند کرد. این نوجوانان به‌تدریج اعتمادبه‌نفس و توانایی صحبت‌کردن در جمع را از دست می‌دهند. و به همین خاطر ترجیح می‌دهند تنها باشند.

3- مشکلات جسمانی و ظاهری

نوجوان گوشه‌ گیر شما شاید به دلیل مشکلات ظاهری وارد جمع نمی‌شود. نوجوانی دوره سنی است که همه ما بیش از هر چیز دیگر روی ظاهرمان توجه داریم. این موضوع به خاطر آن است که ما تصور می‌کنیم در کانون توجه قرار داریم و همه به ظاهر ما نگاه می‌کنند. به همین خاطر اگر نقص یا ویژگی نامطلوبی در ظاهر نوجوان وجود داشته باشد او از قرارگرفتن در جمع خجالت خواهد کشید.

4- گوشه گیری نوجوان | شرایط نامطلوب زندگی

مشکلاتی مانند جدایی والدین، فقر یا هر شرایط خاص دیگر از جمله مسائلی هستند که می‌توانند باعث گوشه‌گیری نوجوان شوند. در این شرایط نوجوان احساس می‌کند که با دیگران متفاوت است و مشکلات جدی در زندگی‌اش وجود دارد. به همین خاطر تمایلی به حضور در جمع دیگران در خودش نمی‌بیند.

راهکارهای درمان گوشه‌ گیری و انزواطلبی نوجوانان

تقویت مهارت‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین دلایل برای اینکه فرزند شما از جمع دوری می‌کند این است که مهارت‌های اجتماعی ضعیفی دارد. در حقیقت آنها نمی‌دانند چه زمانی باید صحبت کنند، چه زمانی سکوت کنند و یا اصلاً یک ارتباط را چطور شروع کنند. به همین خاطر بهترین راه برای درمان این شرایط نیز این است که شما این مهارت‌ها را به فرزندتان آموزش دهید. شما می‌توانید برای رسیدن به این هدف از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

جایگزین کردن افکار ناکارآمد

همان‌طور که گفتیم یکی از دلایل گوشه‌ گیری نوجوانان افکار منفی است که نسبت به خودشان دارند. اینکه به‌اندازه کافی خوب، زیبا یا ثروتمند نیستند از جمله این افکار هستند. به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند که یکی از بهترین راهکارها برای بهتر کردن شرایط نوجوان گوشه گیر این است که به او کمک کنید تا افکار منفی را در ذهن خود از بین ببرد. برای این کار به نوجوان کمک کنید تا ابتدا افکار منفی خود را شناسایی کند و بعد با کمک خودش برای برطرف‌کردن شرایط راه حلی پیدا کنید.

مرور توانمندی‌ها ‌و افزایش اعتمادبه‌نفس

یکی از علل رایج گوشه‌گیری اعتمادبه‌نفس پایین و شناخت ناکافی از توانمندی‌های خود است. پس برای برطرف‌کردن این مشکل می‌توانیم توانایی‌های نوجوان را به او نشان بدهیم. هرچقدر فرزند شما توانایی‌های خود را بیشتر قبول داشته باشد اعتمادبه‌نفسش نیز بیشتر شده و بهتر می‌تواند در محیط‌های اجتماعی شرکت کند.

برای کمک هر چه بیشتر به فرزندتان حتما مقاله شکل گیری هویت در نوجوان را بخوانید.

نوجوان را با دیگران مقایسه نکنید

یکی از ویژگی‌ها و رفتارهای رایج والدین‌ مقایسه فرزندشان با دیگران است. یادتان باشد مقایسه نکردن نوجوانان با همسالانشان می‌تواند یک راهکار مطلوب برای درمان گوشه‌ گیری نوجوانان باشد. اکثر والدین‌ احساس می‌کنند که اگر فرزندشان را با دیگران مقایسه کنند باعث ایجاد انگیزه بیشتر در فرزندشان می‌شوند. اما انجام این کار هیچ نتیجه مطلوبی ندارد و ناخواسته زمینه را برای بسیاری از اختلالات رفتاری و شناختی نوجوان فراهم می‌کند. والدین‌ بهتر است به‌جای مقایسه کردن فرزندشان با دیگران با آن‌ها گفت‌وگو کنند و شرایط آن‌ها را درک کنند.

نوجوان گوشه گیر و اهمیت مشاوره

یکی از بهترین راهکارها برای درمان گوشه‌ گیری نوجوان کمک‌گرفتن از مشاور متخصص است. گاهی اوقات گوشه‌گیری می‌تواند نشانه بیماری‌های روحی باشد. گاهی اوقات نیز فرزند شما واقعاً مهارت‌های لازم برای ارتباط اجتماعی یا دور ریختن افکار منفی را ندارد. به همین خاطر بهتر است در این شرایط با یک مشاور صحبت کنید. مشاورین دلیل و ریشه این مشکل را پیدا کرده و سپس به فرزند شما برای درمان آن کمک می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه گوشه گیری نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا گوشه‌ گیری در دوران نوجوانی نوعی اختلال شخصیت است؟

گوشه‌ گیری صرفاً یک علامت با علل مختلف است و به‌عنوان یک ویژگی شخصیتی در نظر گرفته می‌شود. آن چیزی که اهمیت دارد شدت گوشه‌گیری و علل ایجادکننده آن است‌؛ بنابراین به طور پیش‌فرض نمی‌توان گفت هرکسی که گوشه‌گیر است اختلال شخصیت دارد. بلکه گوشه‌ گیری صرفاً یک ویژگی شخصیتی است.



:: برچسب‌ها: نوجوان گوشه گیر | علل و راهکار درمان گوشه گیری نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آموباربیتال یک دارو از خانواده باربیتورات‌ها است. باربیتورات‌ها اغلب خاصیت خواب‌آوری و آرام‌بخشی و ضد اضطرابی دارند. قرص آموباربیتال به عنوان یک باربیتورات نقش‌های خواب‌آور و آرام‌بخش را ایفا می‌کند و اثرات ضد اضطرابی ندارد. بیشترین موارد تجویز قرص آموباربیتال مربوط به اختلالات خواب مانند بی‌خوابی است. البته بهتر است قبل از روی آوردن به مصرف داروهای خواب‌آوری مانند آموباربیتال از راه‌های درمانی غیر دارویی، مشاوره و یافتن علت زمینه‌ای مشکل بی‌خوابی کمک بگیرید. استفاده طولانی مدت از قرص آموباربیتال وابستگی جسمی و روانی و عوارض جانبی متعددی برای فرد به همراه دارد. تجویز دارو در دوران بارداری ممنوع بوده و تنها با بررسی شرایط بیمار توسط پزشک تجویز خواهد شد.

منبع: قرص آموباربیتال

قرص آموباربیتال چه کاربردی دارد؟

این داروی آرامبخش برای درمان مشکلات خواب مانند بی‌خوابی به کار می‌رود. معمولا تجویز دارو اولین قدم و بهترین روش رفع مشکلات خواب نیست. از این رو پس از شرکت در جلسات مشاوره و استفاده از درمان‌های غیر دارویی، اگر مشکلات خواب بهبود نیافت از دارو استفاده می‌شود. اغلب تجویز قرص آموباربیتال مربوط به درمان اختلالات شدید خواب می‌باشد.

در نظر داشته باشید علی‌رغم اینکه قرص آموباربیتال در دسته داروهای آرام‌بخش طبقه‌بندی می‌شود، اثرات ضد اضطرابی ندارد و نمی‌توان آن را در برابر استرس و اضطراب و حملات پانیک تجویز نمود.

اشکال دارویی موجود آموباربیتال در بازار به صورت قرص، کپسول و تزریقی است. حدود ۵ دقیقه پس از تزریق آموباربیتال، تاثیرات دارو آغاز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم استرس و علائم اضطراب کلیک کنید.

مقدار و چگونگی استفاده از قرص آموباربیتال

قرص آموباربیتال در دوزهای ۳۰ میلی‌گرم، کپسول آن در دوزهای ۲۰۰ میلی‌گرم و نوع تزریقی آن به صورت ۲۵۰ میلی‌گرم در ۵۰۰ cc حجم ویال موجود است. تعیین دوز و تجویز آن تنها با دستور پزشک امکان‌پذیر است و نمی‌توانید آن را خودسرانه مصرف کنید.

دوزهای معمول تجویز شده آموباربیتال جهت درمان‌ بی‌خوابی و سایر مشکلات مربوط به خواب، ۶۵ تا ۲۰۰ میلی‌گرم به صورت تزریق عضلانی یا وریدی بوده که قبل از خواب باید مصرف گردد.

اگر به عنوان آرام‌بخش از قرص آموباربیتال استفاده می‌کنید، مقدار ۳۰ تا ۵۰ میلی‌گرم از آن را روزی دو تا سه مرتبه مصرف کنید.

کودکان بالای ۶ سال نیز تنها با دستور پزشک می‌توانند در درمان‌های کوتاه مدت بی‌خوابی از آموباربیتال استفاده کنند. این دارو در کودکان نیز به صورت تزریق عضلانی یا وریدی با دوز ۲ تا ۳ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن تجویز می‌شود. بنابراین دوز تجویز شده در کودکان وابسته به وزن آن‌ها می‌باشد.

عوارض جانبی مصرف قرص آموباربیتال

استفاده از داروها ممکن است با عوارضی برای فرد مصرف‌کننده همراه باشد. اگر در طی درمان با قرص آموباربیتال یا هر شکل دیگر این دارو با عوارض جانبی روبرو شدید، به پزشک خود اطلاع دهید. هم‌چنین از مصرف همزمان آموباربیتال با داروهایی که اثر آن را تشدید و یا تغییر می‌دهند و به عبارتی با آموباربیتال تداخل دارند، خودداری کنید.

عوارض جانبی داروها ممکن است در برخی افراد دیده شود و برخی دیگر به آن‌ها دچار نشوند. برخی از عوارض جانبی شایع ناشی از مصرف آموباربیتال عبارت است از:

حملات صرع یا تشنج

سکته مغزی

خواب‌آلودگی غیر طبیعی

سردرد و سرگیجه

اختلالات گوارشی

مشکلات قلبی: سکته قلبی، نقص در عملکرد ماهیچه قلب

به وجود آمدن افکار خودکشی یا آسیب زدن به خود

ناهنجاری‌های روانی: افسردگی، اختلال دو قطبی، بی‌علاقگی نسبت به انجام کارها، حملات اضطراب، تغییر در فرایند تفکر

واکنش‌های آلرژیک و حساسیت: خارش، تورم و قرمزی پوست، خس‌خس سینه، تنگی نفس

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که از تجربه عوارض جانبی داروها هراس دارید، بهتر است قبل از روی آوردن به مصرف دارو، ابتدا از روش‌های روان درمانی، جلسات مشاوره و درمان‌های خانگی بهره ببرید و در صورت عدم پاسخ درمانی مناسب جهت تجویز دارو به پزشک مراجعه نمایید.

تداخلات دارویی این دارو

پیش از تجویز دارو توسط پزشک، او را در جریان بیماری‌هایی که مبتلایید و داروهایی که مصرف می‌کنید، قرار دهید. همین امر می‌تواند از تداخلات دارویی و به دنبال آن ابتلا به عوارض جانبی دارو جلوگیری کند. در ادامه برخی از تداخلات دارویی مهم آورده شده است.

آنتی‌هیستامین‌ها: دیفن‌هیدرامین، سیتریزین

مهارکننده‌های MAO: فنلزین، متیلن‌بلو، پروکاریسین، لینزولید

ضد بارداری‌های خوراکی و سایر داروهای هورمونی

دارو های ضد انعقادهای خوراکی: وارفارین

ضد افسردگی‌ها: سیتالوپرام، سرترالین

سایر خواب‌آورها، آرامبخش‌ها و داروهای تضعیف‌کننده سیستم عصبی مرکزی

سایر داروها: ریفامپین، پروتامین سولفات، دی سولفیرام، الکل، فنتانیل، والپروئیک اسید

هشدارها و نکات

استفاده از قرص آموباربیتال در دوران شیردهی و بارداری بستگی به نظر پزشک و شرایط فرد دارد. اگر قصد بارداری دارید نیز به پزشک قبل از تجویز دارو اطلاع دهید.

طبق دستور پزشک به استفاده از دارو ادامه دهید. هرگز دوز دارو را خودسرانه تغییر ندهید. هم‌چنین قطع دارو نیز باید زیر نظر پزشک و به صورت کاهش تدریجی دوز مصرفی باشد. از قطع ناگهانی دارو بپرهیزید.

پس از مصرف دارو به علت ایجاد خواب‌آلودگی و کاهش هوشیاری از انجام فعالیت‌هایی که نیازمند آگاهی و تمرکز هستند مانند رانندگی خودداری کنید.

احتمال وابستگی و اعتیاد و سوء استفاده از قرص آموباربیتال در درمان‌های طولانی مدت وجود دارد. لذا از آموباربیتال در درمان‌های کوتاه مدت استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید.

کودکان زیر ۶ سال، بیماران افسرده و افرادی که سابقه اقدام به خودکشی دارند مجاز به استفاده از آموباربیتال نیستند. سالمندان نسبت به بروز عوارض جانبی حساس‌تر هستند و مصرف دارو در آن‌ها با احتیاط و کنترل صورت می‌گیرد.



:: برچسب‌ها: قرص آموباربیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلالات تجزیه ای نوعی از اختلالات روانی هستند که افراد مبتلا، با گسیختگی و اشکال در کارکردهای هوشیاری، حافظه و هویت مواجه می‌شوند. این مشکل به صورت ناگهانی و یا تدریجی رخ دهد. و از آن جهت به آن تجزیه ای گفته می‌شود که ممکن است دو یا چند فرآیند ذهنی مثل فراموشی و یا اختلال در هویت به صورت همزمان در روند اختلال وجود داشته باشد؛ بدون اینکه ارتباطی با یکدیگر داشته و یا بر یکدیگر تاثیر بگذارند. اختلالات تجزیه ای شامل اختلال هویت تجزیه ای، مسخ شخصیت-مسخ واقعیت و فراموشی تجزیه ای هستند که اغلب به دلیل مقابله با استرس طولانی‌مدت، سوءاستفاده جنسی یا آسیب شدید روانی ایجاد می‌شوند. برای درمان معمولا از روان درمانی بهره می‌برند و در کنار آن داروهای ضدافسردگی نیز به کاهش علائم کمک می‌کنند. برای شروع درمان برای دریافت مشاوره استرس کلیک کنید.

 منبع: اختلالات تجزیه ای

اختلالات تجزیه ای

کلمه تجزیه یا گسست، به معنی جدا شدن از دیگران، دنیای اطراف، یا جدا شدن از خود فرد است. ویژگی اساسی اختلالات گسستی یا تجزیه ای تغییرات بارز در احساس هویت، ادراک یا هشیاری است. این تغییرات ممکن است تدریجی یا ناگهانی، موقت یا دائمی باشند. افراد از همه گروه‌های سنی و زمینه‌های نژادی، قومی و اجتماعی و اقتصادی می‌توانند اختلال تجزیه ای را تجربه کنند.

بیشتر از 75 درصد مردم حداقل یک‌بار در زندگی، حالت‌هایی مشابه مسخ شخصیت یا مسخ واقعیت را تجربه می‌کنند اما تنها 2 درصد از مردم معیارهای کامل ابتلا به اختلال تجزیه ای را برآورده می‌کنند. همچنین میزان ابتلای زنان نسبت به مردان نیز بیشتر است.

 

دلایل ابتلا به اختلالات تجزیه ای

اختلالات تجزیه ای غالباً به‌عنوان روشی برای مقابله با یک رویداد فاجعه‌بار یا استرس طولانی‌مدت، سوءاستفاده جنسی یا آسیب شدید روانی ایجاد می‌شوند. درنتیجه به‌عنوان دلیل ابتلا به این اختلال، می‌بایست به حوادث استرس‌زای زندگی فرد پیش از وقوع بیماری توجه داشت. برای آشنایی با سایر اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

این امر به‌ویژه در صورت وقوع چنین رویدادهایی در اوایل کودکی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. در این زمان از زندگی، محدودیت‌هایی در توانایی فرد برای درک کامل و بالغانه رویدادها وجود دارد. حذف و از بین بردن آسیب‌های تجربه‌شده در ذهن فرد، می‌تواند برای کوتاه‌مدت به‌عنوان یک مکانیزم مقابله‌ای، در برابر شرایط نامطلوب موثر عمل کند. اما در طولانی‌مدت این فرایند سبب دوری فرد از واقعیت می‌شود. این مسئله مشکلات بسیاری را برای وی ایجاد خواهد کرد. چراکه ارتباط او تا حد زیادی یا در بعضی مواقع به‌صورت کامل، با جریان واقعی زندگی قطع می‌شود.

 

انواع اختلالات تجزیه ای و گسستگی هویت

1. اختلال هویت تجزیه ای

ممکن است فرد احساس کند که یک یا چندصدا در تلاش هستند تا کنترل ذهن وی را به دست بگیرند. این هویت‌ها و شخصیت‌ها معمولاً دارای اسامی، خصوصیات، عادات رفتاری مختلف، صدای جداگانه و حتی فیزیولوژی بدنی متفاوت می‌باشند. تا جایی که دیده‌شده، خانم‌های دارای این اختلال، در طول یک ماه چند چرخه قاعدگی متفاوت را تجربه می‌کنند. نکته حائز اهمیت در این اختلال این است که هریک از این شخصیت‌ها، در زمانی که کنترل رفتار را به دست می‌گیرند، نسبت به سایر شخصیت‌ها و صحبت‌های آنان، آگاهی ندارند به همین خاطر افراد مبتلابه اختلال هویت تجزیه ای شکاف‌هایی را در حافظه روزمره، رویدادها، اطلاعات شخصی و آسیب‌ها تجربه می‌کنند.

زنان به نسبت مردان بیشتر در این اختلال، تشخیص گذاری می‌شوند زیرا علائم حادتری را تجربه می‌کنند. مردان احتمالاً علائم و تاریخچه رویداد آسیب‌زا را انکار می‌کنند و معمولاً رفتارهای خشونت آمیزتری نشان می‌دهند و کمتر فراموشی یا حالت‌های گریز را تجربه می‌کنند. برای اشنایی بیشتر با علل و درمان اختلال چند شخصیتی کلیک کنید.

2. مسخ شخصیت – مسخ واقعیت

در این اختلال فرد احساس می‌کند چیزی در وجود خودش یا در دنیای خارج از خودش تغییریافته است که شبیه به حالت واقعی و طبیعی نیست. هنگام مسخ شخصیت افراد به‌طور مداوم احساس می‌کنند که از هیجانات، افکار و ادراکات خود جدا شده‌اند به طوری که انگار در حال تماشای یک فیلم هستند.

 

بیشتر بخوانید : اختلال گریز تجزیه ای

 

در اختلال مسخ واقعیت فرد ممکن است احساس کند که چیزهای دیگر مانند سایر مردم، دنیای اطراف و… غیر واقعی هستند. گاهی نیز ممکن است فرد هر دو اختلال را باهم تجربه کند. میانگین سن شروع این اختلال، 16 سالگی است، با این حال دوره‌های مسخ شخصیت می‌توانند از اوایل تا اواسط کودکی یا از هر سنی شروع شوند. کمتر از 20 درصد مبتلایان به این اختلال بعد از 20 سالگی شروع به تجربه دوره‌های مختلف می‌کنند.

3. فراموشی تجزیه ای

علامت اصلی این اختلال، مشکل در به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات مهم درباره خود شخص است. فراموشی تجزیه ای ممکن است به‌صورت فراموشی یک رویداد خاص مانند جنگ، سوءاستفاده جنسی و یا به‌ندرت اطلاعات مربوط به هویت و تاریخچه زندگی فرد باشد. شروع یک دوره فراموشی معمولاً ناگهانی است. یک دوره فراموشی ممکن است، چند دقیقه، ساعت‌ها، روزها و یا به‌ندرت ماها یا سال‌ها به طول بیانجامد. همچنین هر فرد مبتلا ممکن است در طول زندگی چندین دوره مختلف را تجربه کند. برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و درمان اختلال فراموشی تجزیه ای کلیک کنید.

 

علائم اختلالات تجزیه ای

اگرچه با توجه به نوع اختلال تجزیه ای که فرد به آن مبتلا شده است، نشانه‌های مشاهده‌شده، متفاوت خواهند بود. بااین‌حال علائم شایع اختلال هویت تجزیه ای شامل موارد زیر است.

  • حافظه نسبت به زمان‌های خاص، افراد و رویدادها به طور چشمگیری از دست می رود.
  • تجربه اینکه خارج از بدن خود هستند؛ مانند احساس اینکه انگار در حال تماشای یک فیلم از خود هستند
  • مشکلات سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب و افکار خودکشی
  • حس جدا شدن از هیجانات، بی‌حسی عاطفی یا عدم احساس هویت شخصی

اقدام به خودکشی، خودزنی و سایر رفتارهای آسیب‌زا در بین مبتلایان به اختلال هویت تجزیه ای متداول است. بیش از 70 درصد بیماران مبتلابه اختلالات تجزیه ای اقدام به خودکشی را در سابقه خود دارند.

برای اطلاع بیشتر در زمینه علائم خودکشی کلیک کنید.

 

تشخیص اختلالات گسستگی

پزشکان براساس بررسی علائم و تاریخچه شخصی، اختلالات تجزیه ای را تشخیص می‌دهند. یک پزشک در ابتدا ممکن است آزمایش‌هایی را برای بررسی شرایط جسمی علائمی مانند از دست دادن حافظه، احساس غیرطبیعی داشتن به دلیل آسیب‌دیدگی سر، ضایعات مغزی و… انجام دهد. اگر علل جسمی تایید نشدند، اغلب برای انجام ارزیابی با یک متخصص بهداشت روان مشورت می‌شود.

 

درمان اختلالات تجزیه‌ای و گسستگی

بیماران مبتلابه اختلالات تجزیه ای از طریق روش‌های مختلفی ازجمله روان‌درمانی و دارودرمانی باهدف کمک به فرد برای ادغام هویت‌های مختلف و به دست‌آوردن کنترل بر روی فرایند زندگی و علائم تجزیه ای تحت درمان قرار می‌گیرند. روان‌درمانی برای این بیماران می‌تواند طولانی و دشوار باشد زیرا شامل به یادآوردن و تلاش برای یادگیری روش‌های مقابله‌ای سازگارانه تر در ارتباط با آسیب‌های تجربه‌شده در گذشته است. این در حالی است که بیماران تمایلی برای یادآوری این خاطرات ندارند.

تحقیقات نشان داده‌اند که درمان شناختی برای فرار از مواجهه با خاطرات استرس‌زای زندگی موثر هستند. هیپنوتیزم نیز ممکن است یکی دیگر از اقدامات درمانی مفید باشد. یک درمان جدیدتر به نام حساسیت‌زدایی توسط حرکات چشم و پردازش مجدد که به‌طور خاص بر نقشی که خاطرات مزاحم در پیشرفت اختلالات روانی ایفا می‌کنند، متمرکز است و نتایج مطلوبی را در درمان بیماران نشان داده است.

در کنار روان درمانی، هیچ داروی خاصی به‌طور اختصاصی برای درمان اختلالات تجزیه وجود ندارد، اگرچه ممکن است داروهای ضدافسردگی برای کاهش علائم در این بیماران تا حدی مفید باشد. علی‌رغم اینکه یافتن یک برنامه درمانی مؤثر می‌تواند دشوار باشد، بااین‌حال بسیاری از افراد قادر به زندگی سالم و مؤثر هستند.

برای آشنایی بیشتر در زمینه داروهای ضدافسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات تجزیه ای می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

میان اختلال مسخ شخصیت و مسخ واقعیت چه تفاوتی وجود دارد؟

در هر دو اختلال، فرد دچار مشکلاتی در هشیاری شده و احساس می‌کند تجربیات وی، غیرواقعی هستند. در مسخ شخصیت فرد احساس می‌کند که خودش را از بیرون تماشا می‌کند و در درون خودش قرار ندارد اما در اختلال مسخ واقعیت، فرد این احساس را نسبت به محیط اطراف دارد.

چه درمانی برای اختلالات تجزیه ای وجود دارد؟

با توجه به اینکه اختلالات تجزیه ای به دلیل یک شرایط پراسترس در زندگی فرد ایجاد می‌شوند، درمان‌های روان‌شناختی که به فرد کمک می‌کنند تا اتفاقات استرس‌زای زندگی را به یاد آورده و روش‌های سازگارانه تری برای مقابله با آن‌ها پیدا کند، ازجمله درمان‌های مناسب هستند. در کنار این مسئله برای آگاهی بیشتر در زمینه درمان‌های موثر برای اختلالات تجزیه ای می‌توانید با با مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: اختلالات تجزیه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مهربان بودن با خود کمتر مورد توجه ما آدم‌هاست. اما باید بدانیم که مهربان بودن با خود برای سلامت روان و جسم ضروری است. کسانی که با خود مهربان هستند، کمتر خود را مورد انتقاد قرار می‌دهند. همینطور از موقعیت های استرس زا دوری می‌جویند. این به نوبه خود، منجر به رضایت بیشتر از زندگی می‌شود. در واقع مهربان بودن با خود بخشی از خودشناسی است. به جای سرزنش خودمان، باید بیاموزیم چگونه راهی برای ترقی پیدا کنیم. فقط یک نفر در دنیاست که همیشه با او رابطه خواهید داشت و آن شخص خودتان هستید. پس همراه خوبی برای خود باشید. کسانی که با خود مهربان هستند، حس و حال بهتری در زندگی خواهند داشت. در ادامه یاد می‌گیرید که چگونه مهربان بودن با خود را در زندگی اجرا کنید. برای تحقق این موضوع برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: مهربان بودن با خود | معنی شفقت و مهربانی با خود

مهربان بودن با خود

ما در مورد مهربانی به عنوان یک ارزش صحبت می‌کنیم. مهربان بودن ویژگی است که همه ما در دوستان، همکاران، شرکای کاری و احساسی خود، به دنبال آن هستیم. با این حال، آیا ما در وجود خود نیز به دنبال این ویژگی هستیم؟

احساساسات ما نسبت به خودمان، هویت ما را شکل می دهند. وقتی با خود مهربان باشیم، می توانیم احساساتی مانند عزت نفس، اعتماد به نفس و… را در خودمان تقویت کنیم. اگر احساسات منفی که نسبت به خود داریم را نادیده بگیریم و آن را با صدایی دلسوزتر و بخشنده تر جایگزین کنیم، آن وقت مهربان بودن با خود را یاد می‌گیریم. این روش، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت ذهنی، عاطفی و فیزیکی می‌باشد. برای اینکه یاد بگیرید چگونه با خود مهربان باشید، از روش های زیر کمک بگیرید.

برای رسیدن به خودشناسی کلیک کنید.

1- مدافع درونی خود را پرورش دهید

همه ما با منتقد درونی آشنا هستیم. صدایی در سرمان که همیشه زود قضاوت می‌کند. تنها نقطه ضعف های خود را ببینیم و احساس بدی نسبت به خود داشته باشیم. اما وقت آن رسیده که مدافع درونی شما، جلوی منتقد درونی‌تان بایستد. مدافع درونی صدایی‌ست که به طرفداری از شما دفاع می‌کند. شما با پرورش مدافع درونی خود، کمتر از خود انتقاد می‌کنید. اینگونه احساسات منفی نسبت به خودتان را از بین می‌برید.

2- ویژگی های مثبت خود را به یاد بیاورید

شاید بدنی ایده آل ندارید اما ممکن است موهای زیبایی داشته باشید. شاید در ریاضیات خوب نباشید، اما احتمالا در هنر خلاق و حرفه ای می‌باشید.

شما فردی لایق انتقاد و بدخلقی نیستید. هر مشکلی که دارید مهم نیست. (البته، شاید از نظر شما مشکل به نظر برسد). در عوض باید به ویژگی‌های مثبت‌تان ارزش دهید. همیشه نیمه پر لیوان را ببینید و خود را با نقطه ضعف‌هایتان خسته نکنید. قطعا شما ویژگی های خوب و مثبت دارید که از خاطرتان رفته است. پس تنها آن ویژگی‌ها را به خود یادآوری کنید.

3- زمانی را به خود اختصاص دهید

هر روز زمانی را به خود اختصاص دهید. کاری را انجام دهید که باعث شادی و احساس آرامش در شما می‌شود. نقاشی بکشید، موسیقی بنوازید، پیاده روی کنید، فیلم ببینید یا هر کار دیگری که واقعا به آن علاقه دارید انجام دهید. وقت گذراندن با خودتان، استعدادهای شما را شکوفا می‌کند. اینگونه توانایی های خود را بهتر می‌شناسید. انجام این کارها، در افزایش اعتماد به نفس و قدرت تمرکز شما نیز تأثیرگذار است.

برای آشنایی با نحوه دوست داشتن خود کلیک کنید.

4- مهربان بودن با خود | از خود مراقبت کنید

مراقبت از خود، یکی از بهترین راه‌ها برای ابراز مهربانی است. شما باید به اندازه کافی بخوابید، میوه و سبزیجات بخورید، ورزش کنید و از خوردن غذاهای ناسالم بپرهیزید. همینطور می توانید با استفاده از محصولات بهداشتی، پاکیزگی و بهداشت شخصی خود را افزایش دهید. سعی کنید همیشه آراسته باشید. با انجام این کارها از ظاهر و بدن خود به بهترین نحو مراقبت می‌کنید. البته مراقبت از خود تنها به معنای مراقبت ظاهری و فیزیکی نیست. شما باید از لحاظ روحی و فکری نیز خالی از هرگونه استرس و اضطراب باشید. در ابتدا برای انجام این کار، با دوری از موقعیت‌های تنش زا شروع کنید.

5- به خود احترام بگذارید

احترام به خود، به این معناست که برای خودتان ارزش قائل بشوید. هرگز اجازه ندهید دیگران ارزش شما را تعیین کنند. به طور کلی زمانی که شما به وعده های خود عمل می‌کنید، یعنی به خود احترام گذاشته اید. یکی دیگر از راه های احترام به خود، امتناع از مقایسه خود با دیگران است. این نشان می‌دهد که تا چه اندازه خود را قبول دارید و چقدر برای خود ارزش قائل هستید. زمانی که شما به خودتان احترام بگذارید، می‌توانید احترام اطرافیان نسبت به خود را نیز جذب کنید. با احترام عمیق به خودتان، توانایی این را دارید که مهربانی با خود را نیز یاد بگیرید.

6- خود را آرام کنید

آیا روز سختی داشته اید یا با کسی درگیر شده‌اید؟ آیا از رسیدن به چیزی ناکام مانده اید؟

اگر برایتان اتفاقی افتاد که باعث بروز خشم، ناراحتی، ناامیدی یا … شد، سعی کنید خود را آرام کنید. می‌توانید برای این کار از روش های زیر کمک بگیرید.

  • در وان آب گرم ریلکس کنید یا زیر دوش آب گرم بنشینید.
  • پوست سر، پاها و انگشتان دست خود را ماساژ دهید.
  • برای خود کمی شکلات داغ درست کنید و یک فیلم طنز ببینید.

هیچ کس به غیر از شما نمی داند چگونه آرام می‌شوید. بنابراین سعی کنید از هر روشی که فکر می‌کنید برایتان خوب است، برای آرام کردن خود استفاده کنید.

7- به خود ایمان داشته باشید

بخشی از مهربانی با خودتان، این است که بهترین‌ها را برای خود بخواهید. برای به دست آوردن بهترین‌ها باید خود را باور داشته باشید. خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید. همه ما نقاط ضعف و نقاط قوتی داریم. گاهی موفق می‌شویم و گاهی شکست می خوریم. اگر می خواهید با خود مهربان باشید، باید به خود ایمان داشته باشید و به خود واقعی تان اجازه شکوفایی بدهید.

8- قدردانی را تمرین کنید

تمرین قدردانی راهی عالی برای ایجاد یک ذهنیت مثبت است. زیرا به شما کمک می‌کند روی چیزهایی که ندارید تمرکز نکنید. در عوض، توجه خود را به چیزهایی که در حال حاضر دارید معطوف کنید. در طی روز فقط با نوشتن 5 چیز که برای داشتن‌شان خوشحال هستید شروع کنید. پس از آن، برای داشتن‌شان سپاسگذار باشید.

چرا برخی از افراد با خود مهربان نیستند؟

آیا شما خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟

همیشه می‌توانیم شخصی باهوش‌تر، قوی‌تر و زیباتر از خودمان پیدا کنیم. بنابراین مقایسه کردن خودمان با سایر افراد بی‌نتیجه است. زیرا هر یک از ما شخصیت و توانایی های منحصر به خودمان را داریم. مقایسه خودمان با دیگران، تنها احساس ناامیدی و حال بد را در ما تقویت می‌کند.

از طرفی، همه ما مهربانی با دیگران را از کودکی یاد گرفته‌ایم. اما هرگز به ما یاد نداده اند که چگونه با خود مهربان باشیم و به خودمان احترام بگذاریم. گاهی اوقات، چنان درگیر مهربانی با دیگران می شویم که اهمیت مهربانی با خود را فراموش می‌کنیم.

فشار و استرس از دلایل دیگر است. وقتی افراد تحت فشار قرار می گیرند، حال مساعدی برای مهربانی با خود نخواهند داشت. برای مقابله با این مشکل، باید بتوانید خود را با شرایط سخت وفق دهید و از هرگونه فشار دوری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهربان بودن با خود در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: مهربان بودن با خود | معنی شفقت و مهربانی با خود ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از مسائل چالش‌برانگیز در حوزه روانشناسی خانواده، ازدواج با معلول است. سوال مهم این است که یک فرد معلول به عنوان یک انسان چه اندازه حق ازدواج و تشکیل خانواده دارد؟ اکثر روانشناسان با توجه به محدودیت‌ها و مشکلاتی که ممکن است در ازدواج پیش آید پاسخ مشخص و ثابتی برای این سوال ندارند. البته این مسلم است افرادی که نقص عضو یا معلولیت دارند هم مانند بقیه افراد جامعه حق یک زندگی طبیعی را دارند. اگر شما قصد ازدواج با یک معلول را دارید باید بدانید که قرار است چندین سال زندگی مشترک با او تجربه کنید و ممکن است در رفع بسیاری از نیازهایتان با سختی مواجه خواهید شد. پس قبل از هر تصمیمی بهتر است با مشاوره ازدواج مشورت کنید و با آگاهی از تمام جوانب این کار تصمیم بگیرید. در این مطلب با ما باشید تا شما را با ابعاد مختلف ازدواج با یک معلول آشنا سازیم.

منبع: ازدواج با معلول

آیا ازدواج با فرد معلول کار درستی است

آیا افراد معلول شانس ازدواج ندارند و در کنار تمام نکات مثبت دیگری که دارند، فقط بخاطر معلولیت باید به پیشنهاد ازدواجشان جواب منفی داد؟ قبل از ازدواج بدانید کدام برایتان ارجح‌تر است: همسر ایده‌آل یا همسر تمام و کمال؟ اگر به این سوال صادقانه پاسخ دهید، تکلیفتان روشن می‌شود. در ازدواج با معلول ابتدا باید میزان نقص جسمانی او را بدانید، با پزشک مشورت نمایید. ببینید نقص او چه مشکلاتی در زندگی‌تان ایجاد می‌کند، آیا درمان دارد یا نه. معلول ممکن است مشکلات روحی هم بخاطر نقص عضوش داشته باشد، اگر دیدید مشکلاتش قابل تحمل بود و می‌توانید کنار بیایید، تصمیم با شماست که ازدواج کنید. ولی اگر پزشک معالج ازدواج را برای او توصیه نکرد، بهتر است از هم جدا شوید. محدودیت‌ برای فرد معلول عادت است و پذیرفته، شما هم که او را برای زندگی انتخاب کردید، باید همه چیزش را بپذیرید و هیچ‌گاه به رویش نیاورید. توصیه می کنیم سوالات آشنایی قبل از ازدواج را مطالعه نمایید.

چالش‌های ازدواج با فرد معلول

یقینا در ازدواج با فرد معلول با مشکلات و چالش هایی روبرو خواهید بود. لازم است با آگاهی از آنها و با چشم باز به این زندگی وارد شوید. برخی از مهم ترین این مشکلات را در ادامه بیان می کنیم.

مشکلات مالی

در میان افراد معلول نرخ بیکاری بالاست؛ زیرا برخی از آنها  یا توانایی کار کردن ندارند، یا اراده و انگیزه‌ای برای کار ندارند، از این رو قبول کنید که اگر با یک آقای معلول ازدواج کردید، بیشتر مسائل و مشکلات مالی به دوش‌ خودتان است و باید از طریق شغلی کسب درآمد و زندگی‌تان را اداره نمایید. در ازدواج با خانم معلول هم باید در نظر بگیرید که شاید تنها شخص شاغل در خانه شما بشوید و همه بار مشکلات مالی، تنها بر دوش‌ شماست. بطور کلی باید احتمال این سختی‌ها را در نظر بگیرید و اگر حقیقتا قصد ازدواج با او را دارید، باید قوی باشید تا بتوانید مشکلات و مسائل مالی را تنهایی حل کنید. توصیه می کنیم مقاله مشکلات مالی در زندگی مشترک را مطالعه نمایید.

کارهای خانه

گذشته از کسب درآمد و شاغل بودن به تنهایی؛ همه یا اکثر کارهای خانه مانند آشپزی، تمیز کردن و… هم به عهده خودتان خواهد بود. البته این مسائل به میزان و نوع معلولیت بستگی دارد، ولی کلا قبول کنید که بیشتر مسئولیت‌های زندگی، با شماست. توصیه می کنیم مقالات وظایف مرد در زندگی مشترک و وظایف زن در زندگی مشترک را مطالعه نمایید.

مراقبت از فرد معلول

فرد معلول از نظر جسمی و حتی روانی، به مراقبت‌های خاص و زیادی نیاز دارد. اول درباره نوع معلولیت او اطلاعات بیشتری کسب کنید و حتی با پزشکش مشورت نمایید تا بدانید چه نوع مراقبت‌هایی لازم است و چه کارهایی را باید برایش انجام دهید. می‌دانید که مراقبت مداوم از یک شخص بسیار سخت است. حتی شاید نتوانید زیاد از خانه بیرون بروید چون نمی‌شود او را در خانه تنها گذاشت و ممکن است رسیدگی مداوم بخواهد. قبل از ازدواج همه این جوانب را در ذهنتان بررسی کنید.

سختی در رابطه زناشویی

در برقراری رابطه جنسی نیز بسته به نوع و شدت معلولیت او، انتظارات‌تان باید معقول و طبق شرایط او باشد. شاید نتوانید بعضی پوزیشن‌ها و انواع رابطه جنسی مورد استفاده در دیگر زوجین را انجام دهید. به این موضوع حتما باید توجه کنید و بپذیرید تا بعدکه وارد زندگی مشترک‌ شدید، از لحاظ جنسی سرد و دچار مشکل نشوید.

مشکلات در گردش رفتن و تفریح

مطمئنا انتظار ندارید که هر آخر هفته با معلولی که شرایط جسمی یا روحی خوبی ندارد، به گردش و تفریح بیرون بروید. حتی ملاقات با فامیل و خانواده‌تان هم شاید سخت شود، او هر بار حوصله بیرون رفتن و تفریح را نخواهد داشت.

بچه‌دار شدن، یک چالش‌ دیگر

وقتی شما مسئول مراقبت از همسرتان هستید و اگر باردار شوید، خودتان هم احتیاج به مراقبت و حمایت دارید. در این مواقع لازم می‌شود از بین دوستان و اطرافیان،‌ نیروی حمایتی بسیار قوی برای هر دوی شما تامین شود تا بتوانید دوران بارداری را به سلامتی بگذرانید. اگر هم همسری که معلول است می‌خواهد باردار شود، این هم شرایط و چالش‌های خاصی دارد. اول با مشورت پزشک از ارثی و ژنتیکی نبودن معلولیتش و عدم انتقال به جنین مطمئن شوید، در قدم بعد هم باید دوران بارداری خوب و سالمی برایش فراهم کنید.

مسائلی که هنگام ازدواج با فرد معلول باید رعایت کنید

با قبول ازدواج  با یک فرد معلول، مسائلی هست که حتما باید دقت و رعایت کنید. بدانید که شما قرار است با او سال‌ها زندگی کنید و از این جهت باید تمام جوانب را در انتخاب همسر مناسب و ضروری در نظر بگیرید. در کنار مطالعه معیارهای انتخاب همسر مناسب، به  مسائل زیر هم توجه بفرمایید. توصیه می کنیم مقاله ملاک های انتخاب همسر را مطالعه نمایید.

ترحم کردن زمان ازدواج با فرد معلول

مهم‌ترین و شاید اولین چیزی که باید در ازدواج با افراد معلول به آن توجه شود، مسأله ترحم است. ترحم مسئله‌ای است که هردو طرف باید آن را جدی بگیرند. صادقانه فکر کنید ببینید آیا جواب مثبت به ازدواجتان از روی ترحم است؟ اگر با ترحم ازدواج کنید، این را بدانید که اولا شما نخواهید توانست یک ‌عمر با این حس کنار همسر معلول زندگی کنید. حتما با گذشت زمان نسبت به این موضوع سرد می‌شوید و بیشتر منطقی، فکر خواهید کرد. در این شرایط، بیشتر از خودتان، به ‌طرف مقابلتان صدمه می‌زنید؛ صدمه‌ای خیلی بیشتر از جواب منفی در اول راه! او به ‌عنوان یک انسان نیازی به ترحم شما نداشت. اگر شما جواب منفی می‌دادید او شانس ازدواج و ارتباط عاطفی با فرد مناسب دیگری را داشت. هرگز به خود اجازه ندهید با ترحم، فرد دیگری را به زندگی خود وارد کنید.

ایستادگی در مقابل دیگران

موقع تصمیم ازدواج با یک فرد معلول، باید برای نگاه‌ها و رفتارهای نامناسب دیگران هم آماده باشید. این مسئله ممکن است از طرف دیگران غیر عادی باشد و مردم احساسات و نظرشان را مستقیم یا غیرمستقیم به گوشتان خواهند رساند. شاید این فشار رفتاری دیگر افراد بسیار زیاد باشد. آیا قادرید در برابر همه این فشارها کنار همسرتان بمانید و از او پشتیبانی کنید؟

به فواید ثانویه موقع ازدواج با فرد معلول دقت کنید

فواید ثانویه یعنی این که فرد معلول، به علت مشکلات جسمی و شرایط خاصش، مورد توجه اطرافیان است، و او این توجه را در جهت رسیدن به خواسته‌های خودش به کار می‌برد. شاید موقع ازدواج هم با این هدف از شما انتظار جواب مثبت دارد و حتی می‌خواهد در طول زندگی مشترک همیشه این اوضاع را به سود خود رقم زند. اگر چنین خصوصیتی در طرف مقابلتان دیدی، سعی کنید اول این نوع انتظار را در او از بین ببرید و سپس به ازدواج فکر کنید. توصیه می کنیم مقاله مشکلات جنسی را مطالعه نمایید.

کمبودهای موجود

قبل از تصمیم ازدواج با فردی که دارای نقص‌های جسمانی است، محدودیت‌های او را با دقت بررسی کنید. برای نمونه؛ آیا توان راه رفتن دارد؟ آیا می‌تواند در خارج از منزل کار کند و مخارج خانه را دهد؟ در کل ببینید بخاطر معلولیت چه رفتارها یا امتیازاتی ندارد؟

مشورت با متخصص موقع ازدواج با فرد معلول

مشورت با یک متخصص خانواده درباره شرایط خودتان هم فکر خوبی است. همچنین درباره نوع معلولیت و شرایط موجود در طرف هم خوب تحقیق کنید و حتی با پزشک معالج خود او مشورت کنید. با این کار شناخت بیشتری نسبت به شرایط او به دست می‌آورید.

به هردویتان موقع ازدواج زمان تفکر دهید

روشن شدن توانایی شما برای وفق با شرایط طرف مقابلتان زمان می‌خواهد. برای همین بهتر است در پاسخ دادن عجله نکنید، مدتی را با او بگذرانید و ببینید که آیا وقعا می‌توانید بعدا از پس این شرایط موجود برآیید یا نه؟ توجه به خصوصیت‌های رفتاری او هم برای ازدواج فراموش نشود.

سخن پایانی

افراد معلول هم به عنوان یک انسان همچون دیگر افراد، حق زندگی، تجربه عشق و ازدواج دارند. در این مقاله سعی کردیم به مشکلات ممکن در ازدواج با شخص معلول بپردازیم و سپس راهکارهایی برای تصمیم عاقلانه‌تر جهت زندگی مشترک با شخص معلول بیان کردیم. اگر شما به ازدواج با فرد معلول راضی هستید، مسلما این انتخاب شماست. شما با پذیرش تمام محدودیت‌ها وارد این زندگی می‌شوید و باید تا آخر پایبند بمانید. شما با تصمیتان نشان می‌دهید که مشکلات مادی برایتان مهم نیست و این خود اوست که اهمیت دارد. فرد معلول خودش مشکلاتش را پذیرفته و برایش عادی است، شما هم باید عین خود او همه چیز را قبول کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: ازدواج با معلول ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا با آسیب های والدین وابسته به فرزندانشان آشنایی دارید؟ وابستگی والدین نسبت به فرزندان به مرور زمان و به صورت ناخودآگاه شروع به شکل گیری می‌کند. وابستگی در اکثر خانواده‌ها دیده می‌شود. اما این موضوع در خانواده‌های تک فرزند بیشتر اتفاق می‌افتد. در شکل گیری وابستگی والدین عوامل متعددی دخیل هستند. اکثر این والدین نمی‌دانند که با وابسته‌کردن فرزند به خود، بذر مشکلات و بیماری‌هایی همچون خود بیمارانگاری و خود آزاری را در وجود او نهادینه می‌کنند. وابستگی فرزند علاوه بر بیماری‌های مختلف در بزرگسالی، او را از رشد و تعالی فردی و اجتماعی نیز باز می‌دارد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های والدین وابسته و عواقب آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : شخصیت وابسته
منبع: والدین وابسته | علت و آسیب های وابستگی مادر و پدر به فرزندان

ویژگی های والدین وابسته

از جمله ویژگی‌ها و خصوصیات رفتاری والدین وابسته به شرح زیر هستند.

۱.همه کارهای شخصی و ابتدایی فرزند را انجام می‌دهند

والدین وابسته معمولا کارهای شخصی و ابتدایی کودک اعم از لباس‌پوشیدن و غذاخوردن را به جای او به عهده می‌گیرند. این والدین هنگام شب و موقع خوابیدن نیز کودک را همراهی می‌کنند. فرزندانی که با این شیوه تربیتی بزرگ می‌شوند. معمولا در آینده فردی بدون اراده هستند. و وابستگی عاطفی عمیقی نسبت به والدین پیدا می‌کنند.

۲.به هیچ عنوان کودک را رها نمی‌کنند

والد مسئول نگهداری از کودک به احتما بیشتری دچار وابستگی می‌شود. وابستگی عاطفی در خانواده‌هایی که فرزندان خود را به مراکز نگهداری می‌سپارند و یا برای او پرستار می‌گیرند، کمتر اتفاق می‌افتد. همراهی دائمی با کودک باعث شدت وابستگی در آینده می‌شود.

۳. حرف اول و تصمیم نهایی را کودک می‌گیرد

احترام به عقاید، تصمیمات و نظرات کودک کار بسیار خوب و معقولانه‌ای است. اما حقیقتا کودک در مواردی مثل زمان و نحوه غذاخوردن، خوابیدن، بازی‌کردن و… مصلحت خود را نمی‌داند. پس والدین قوانین خاصی را باید در این زمینه‌ها برای کودک در نظر بگیرند. اما والدین وابسته تمام این امور و تصمیم‌گیری‌ها را به کودک می‌سپارند. این کودکان در آینده با مشکلات متعددی مثل کمبود اعتماد به نفس و فقدان هویت مواجه می‌شوند.

۴. والدین وابسته | همیشه کنار کودک خود می خوابند

شدت وابستگی برخی والدین به گونه‌ایست که در یک اتاق کنار کودک خود می‌خوابند. این موضوع اغلب در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه مشاهده می‌شود. در واقع یک نوع هنجار فرهنگی به شمار می‌رود.

۵. نسبت به گریه کودک خود هراس دارند

مواردی همچون خندیدن، گریه‌کردن، خوابیدن و… از جمله واکنش‌های طبیعی کودک برای برآورده شدن نیاز خود از آن‌ها بهره می‌برد. اما والدین وابسته در مقابل گریه کودک بسیار هراس دارند و دچار استرس و اضطراب می‌شوند. این والدین از گریه کودک میان جمع‌های خانوادگی و در اجتماع به شدت می‌ترسند و خجالت می‌کشند.

برای آشنایی با اقدامات لازم حتما مقاله اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

دلایل وابستگی والدین نسبت به فرزندان

پدر و مادر از جمله مهم‌ترین مربیان کودک به شمار می‌روند. و در سلامت روحی و جسمی کودک نقش بسزایی ایفا می‌کنند. اما در هر موضوعی اعتدال نیز باید در نظر گرفته شود. در واقع والدین با واگذاری مسئولیت‌های هر چند کوچک، حس مسئولیت‌پذیری را در کودک تقویت نمایند. موارد زیر از جمله دلایل مهم وابستگی والدین به فرزندان به شمار می‌رود.

-ترس از جدایی و ترک منزل فرزند

-برای اولین بار صاحب فرزند شده‌اند

-کسانی که والدین وابسته داشته‌اند

-افرادی که دارای والدین بی‌مسئولیت و بی‌توجه بوده‌اند

-افرادی که نوع رفتارشان به گونه‌ایست که به همه چیز و همه کس وابسته می‌شوند.

آسیب های که والدین وابسته به خودشان می زنند

زندگی شان را وقف فرزندان می کنند

با بررسی زندگی والدین وابسته در یک بازه زمانی، می بینیم که آن‌ها بخش بزرگ یا تقریبا تمام زندگی شان را وقف فرزندان شان کرده اند. این پدر و مادرها برای خود و نیازهایشان وقت نمی‌گذارند. تمام تصمیمات و برنامه ریزی هایشان برای برآورد خواست و نیازهای کودک خانواده است. در نتیجه با گذر زمان به فرزندان وابسته تر خواهند شد.

گروه های دوستی و همسالان شان از بین می رود

این والدین زمان و انرژی لازم برای حفظ روابط شان خرج نمی‌کنند. پس در دراز مدت تعاملات دوستان و اطرافیانشان را از دست خواهند داد.

سلامت روان والدین وابسته در خطر است

دیر یا زود فرزندان خانواده، به دنبال استقلال شان خواهند رفت. این همان زمانی است که مشکلات روحی والدین شروع می‌شود. پدر و مادر متوجه تنهایی و بی کسی شان خواهند شد. پس احتمال ابتلا به افسردگی و اختلالات اضطرابی زیاد می‌شود.

مشکلات فرزندان والدین وابسته

کمبود اعتماد به نفس

شما با نقش ها و مسئولیت های که در خانه به عهده می‌گیرید، می فهمید که از توانایی های لازم برای کارهای مختلف را دارید. پس با هر موفقیت باور به خودتان بیشتر می‌شود. اما والدین وابسته هیچ گونه مسئولیت را به فرزندان واگذار نمی‌کنند. و یا با نهایت کنترل این کار را انجام می‌دهند. پس در آینده این افراد با کمبود اعتماد به نفس روبرو خواهند شد.

توانایی استقلال یابی پایینی دارند

هر چقدر وابستگی والدین به فرزندان بیشتر باشد. توانایی فرد برای مستقل شدن نیز پایین می‌‍آید. این افراد برای استقلال آمادگی لازم را ندارند. در هر قدم نیاز به تایید والدین شان خواهند داشت. اگر تایید نگیرند (والدین وابسته برای استقلال تایید نخواهند داد)، با سختی به استقلال خواهند رسید.

مهارت های لازم برای والدگری را ندارند

این افراد خودشان والدین خوبی نخواهند شد. آن‌ها مهارت های زندگی را هرگز یاد نگرفته‌اند. پس قادر به پرورش و تربیت فرزندانشان نیز نخواهند بود.

صبور نیستند

فرزندان والدین وابسته همیشه و همه جا خواسته های‌شان برآورده شده است. آن‌ها قادر به تعویق انداختن نیازهایشان نیستند. این فرزندان هر آنچه که می‌خواهند را در بیرون از خود می‌جویند. تحمل کاستی و سختی های زندگی را ندارند.

به شدت توجه طلب هستند

نیاز به توجه آن‌ها انگار تمامی ندارد. در هر جمعی باید به طرز به خصوصی با آن‌ها برخورد شود. این مساله برای افراد نزدیک چالش برانگیزتر است.

راهکارهای مناسب برای والدین وابسته

اگر شما جزو والدین وابسته هستید، بهتر است هر چه زودتر جهت تصحیح عادات خود اقدام نمایید. چراکه این وابستگی به فرزند، علاوه بر آسیب به کودک ممکن است مشکلات روحی و روانی مختلفی برای خود شما ایجاد کند. بنابراین جهت ترک وابستگی خود بهتر است راهکارهای زیر را انجام دهید:

1. در وهله اول بدانیدکه فرزندتان شاید روزی از روزها و به دلایل مختلف از شما جدا شود. بنابراین از کودکی به او آموزش‌های لازم را بدهید. تا او یادبگیرد که به هیچ کس وابسته نشود.

2. تمام نیازهای کودک را برآورده نکنید. بگذارید کودک درک کند که نمی‌تواند با گریه و زاری به نیازهای غیر منطقی خود دست یابد و باید برای کسب احتیاجات خود تلاش نماید.

3. اغلب والدین وابسته همیشه نسبت به کودک خود نگران هستند. آن ها نگران یک رخداد ناگوار هستند. به همین دلیل کودک خود را رها نمی‌کنند. این والدین باید با مراجعه به مشاوران خانواده، به تدریج قادر به کاهش وابستگی‌شان می‌شوند.

4. آخرین راهکار، مراجعه به مشاور خانواده است. در صورتی که از توانایی لازم برای رفع وابستگی خود برخوردار نیستید، بهتر است از یک متخصص و مشاور خانواده کمک بگیرید. چرا که مشاورین خانواده با موارد مشابه زیادی روبه‌رو بوده‌اند و از این طریق شما می‌توانید با بهره گیری از راهکارهای آنان، بهتر تصمیم گیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین وابسته می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

تاثیر والدین وابسته بر آینده کودکان چیست؟

اگر والدین قصد دارند فرزند خود را فردی مسئولیت پذیر و مفید برای جامعه تربیت کنند، بهتر است بدانند بر اساس نظریه روانشناسی، مراحل رشد و تکامل فرد طبق یک برنامه‌ریزی منظم و از پیش تعیین شده، در حال انجام است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کودک باید از جانب والدین مهارت آموزی را فراگرفته و آن را انجام دهد. والدین وابسته با نوع رفتار خود، پرو بال کودک را چیده و او را برای پروازهای بلند و طولانی زمین گیر می‌کنند.

درمان والدین وابسته چگونه است؟

بهتر است والدین وابسته در وهله اول نسبت به رفتارهای خود تجدید نظر کرده و بدانند که همواره قادر نیستند در کنار فرزندشان باشند. این گونه والدین برای غلبه بر این مشکلات و کاهش نگرانی‌هایی که در ارتباط با فرزند خود دارند بهتر است با مشاوران خانواده در ارتباط باشند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: والدین وابسته | علت و آسیب های وابستگی مادر و پدر به فرزندان



:: برچسب‌ها: والدین وابسته | علت و آسیب های وابستگی مادر و پدر به فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پیشنهاد ازدواج آخرین گام در فرایند آشنایی و شروع یک زندگی مشترک است. امروزه نحوه پیشنهاد دادن برای ازدواج یا شروع یک رابطه جدید بسیار متنوع و دشوار شده و جوانان سعی می‌کنند که در بیان این موضوع راه‌های متفاوت و منحصر به فردی را در پیش بگیرند تا طرف مقابل خود را شدیدا تحت تاثیر قرار بدهد. اما پیشنهاد ازدواج اصول و نکات مهم خاص خود را دارد. فراموش نکنید که اشتباه در پیشنهاد ازدواج می‌تواند بر فرد مقابل‌تان تاثیر منفی بگذارد و پاسخ او را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از اصول این کار اطلاع داشته باشید و از یک فرد متخصص نیز کمک بگیرید. برای آشنایی با مراحل ازدواج کلیک کنید.

منبع: پیشنهاد ازدواج | چگونه به زیباترین شکل پیشنهاد ازدواج دهیم؟

10 نکته مهم برای پیشنهاد ازدواج

برای انجام یک پیشنهاد ازدواج رویایی و موفق باید نکاتی را رعایت نمایید. رعایت این نکات باعث تاثیرگذاری بیشتر بر روی فرد مورد نظر شما شده و احتمال پاسخ مثبت را افزایش می‌دهد. فراموش نکنید که یک رفتار اشتباه در پیشنهاد ازدواج ممکن است بر روی پاسخ فرد و نگرش او نسبت به شما تاثیر بگذارد. اصول و نکات مهم برای دادن پیشنهاد ازدواج به شرح زیر هستند:

1.فضای مناسب

برای اینکه طرف مقابلتان کاملا مجذوب شما شود و فضای احساسی بینتان بوجود بیاید ابتدا باید در انتخاب فضای مناسب نهایت دقت را داشته باشید. فضایی که انتخاب می‌کنید بهتر است دور از شلوغی باشد و در فضای عمومی مطرح نشود. برای مثال رستوران یا کافی شاپی دنج و به دور از شلوغی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته بهترین مکان، مکان مورد علاقه فرد موردنظرتان است.

2.موسیقی

انتخاب یک موسیقی مناسب و ملایم و البته موسیقی مورد علاقه ی فرد مقابلتان، می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد فضای رمانتیک بینتان داشته باشد و عواطف او را برانگیزد.

3.پیشنهاد ازدواج | روز و زمان

انتخاب یک روز خاص مثل عیدها یا ولنتاین یا بویژه روز تولد شخص مقابلتان، بسیار حرکت پسندیده‌ایست و باعث می‌شود فرد مورد علاقه‌تان بفهمد که شما همه جوانب را در نظر می‌گیرید. همچنین دقت کنید که نه خیلی زود نه خیلی دیر به فرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد ندهید . نه آنقدر زود که هنوز شناخت کافی و کامل از وی ندارید و نه آنقدر دیر که او را از دست بدهید و وقت تلف شده باشد. شجاع باشید و خواسته خود را بازگو کنید؛ دختران از مردان با جسارت خوششان میاد.

4.گل

یک شاخه گل تغییر زیادی در نگرش او نسبت به شما ایجاد می‌کند. هدیه‌ای مثل گل احساسات او را تحریک کرده و از شما در ذهنش فردی دست ودل باز می‌سازد. البته اگر یک کادو نیز همراه آن گل باشد بسیار بهتر است. گل رز در تمامی فرهنگ‌ها نشانه عشق و دوست داشتن است، به همین خاطر توصیه می‌شود که از این گل استفاده نمایید.

5.ظاهر مناسب

آراستگی و ظاهر مطلوب خود را حفظ نمایید. بوی خوب و دلپذیری بدهید و حتما از ادکلن استفاده نمایید. در تمام طول رابطه مخصوصا روزی که پیشنهاد ازدواج می‌دهید، ازپوشیدن لباس‌های راحتی یا اسپرت خودداری کنید و لباسی رسمی و مجلسی مناسب یک مجلس خواستگاری به تن کنید. برای آشنایی با نحوه برگزاری جلسه خواستگاری کلیک کنید.

6.لحن صحبت کردن، اعتماد به نفس و صداقت (خودتان باشید)

هنگام صحبت کردن و گفتن پیشنهاد ازدواج خود خونسرد باشید. از تکرار مکرر سوال خود بپرهیزید. هول نشوید و دست و پای خودتان را گم نکنید. هنگام صحبت یا جواب دادن به سوال‌های او به سادگی و صراحت، صداقت را سرلوحه خود قرار دهید. زیرا شاید با دروغگویی یا تظاهر به شخصیتی که خود واقعیتان نیست، مجذوب شما شود و جواب مثبت دهد. اما بی‌شک به مرور زمان شخصیت واقعی خودتان را خواهد دید. و نهایتا متوجه دروغ‌های تان خواهد شد. پس اول و آخر رابطه‌تان دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه باید خود واقعیتان باشید و از آن فرار نکنید.

بهتر است با صداقتان اورا تحت تاثیر خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود که فرد مقابلتان هم دستپاچه نشود و هم اینکه مانند شما با صداقت رفتارکند. با رعایت کامل ادب و احترام، با آرامش صحبت کنید و از ویژگی‌های مثبت طرف مقابل تعریف و تمجید نمایید. توجه داشته باشید که لحن و بیان شما نه باید بسیار رسمی و نه بسیار صمیمانه باشد.

7.پیشنهاد ازدواج | آینده نگری

از اهداف و تصمیم‌هایی که برای آینده‌تان گرفته‌اید با او صحبت کنید. به او بگویید که برای آینده خود چه برنامه‌هایی در سر دارید. او را از خواسته‌ها و اهداف خود آگاه کنید تا هم شخص مقابلتان متوجه شود که شما آدم بی‌برنامه و بی‌هدفی نیستید و هدفمند جلو آمده‌اید و هم اینکه بتواند اهداف شما را با اهداف خودش مطابقت دهد.

 

بیشتر بخوانید : آداب خواستگاری

 

8.شوخ طبعی

در دیدارتان سعی کنید خیلی خشک نباشید و صرفا سوال و جواب نکنید. گاهی هم میان صحبت‌هایتان دل را به دریا بزنید. صحبت‌های خارج از ازدواج و رابطه هم بکنید. خنداندن شخص مورد علاقه‌تان، می‌تواند شما را بسیار جلو بیندازد و تصویر یک فرد با نشاط و سر زنده را در ذهن او ایجاد کند. اینگونه او متوجه می‌شود که قرار نیست با یک آدم خشک و جدی زندگی کند. شوخ طبعی و شوخی‌های محترمانه که به دل بنشیند، می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر فرد مورد علاقه‌تان بگذارد.

9. پیشنهاد ازدواج | فرصت دادن

به شخص مقابلتان فرصت فکر کردن و انتخاب کردن دهید. او باید همه جوانب را در ذهن خود بسنجد و تحقیقات لازم را برای این تصمیم بزرگ انجام دهد. پس فورا از اون جواب قطعی را نخواهید و مهلت کافی را به وی بدهید. از او بخواهید که حتما مسئله را با خانواده‌اش در میان بگذارد. با بیان این جمله فرد مقابلتان از تصمیم جدی شما آسوده خاطر می‌شود.

10.امیدتان را از دست ندهید

اگر فرد مورد نظرتان به شما جواب منفی داد امید خود را از دست ندهید. شما با صداقت و علاقه کافی در این مسیر گام برداشته‌اید و در صورت شنیدن جواب منفی متوجه می‌شوید که آن فرد مانند شما علاقه‌ای به این رابطه ندارد و یا هنوز به شناخت کافی نرسیده است.

 

سخن آخر

کلام آخر اینکه، خواستگاری و پیشنهاد ازدواج اغلب یکبار در زندگی هر شخص اتفاق می‌افتد. پس سعی کنید عاقلانه و به نحو احسن آن را انجام دهید تا به پشیمانی و جدایی نکشد. حتما قبل از هرگونه اقدامی از فرد مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید و تحقیقات کافی را انجام دهید چراکه ازدواج مسیر زندگی شما را تغییر می‌دهد. برای این منظور می‌توانید از کمک یک روانشناس استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشنهاد ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

بهتر است پیشنهاد ازدواج رسمی باشد یا عاشقانه و صمیمانه؟

برای این منظور مدت زمان آشنایی و شناخت شما از طراف مقابل بسیار مهم است. اگر مدت کمی است که با یکدیگر رابطه دارید و فکر می‌کنید او پیشنهاد ازدواج رسمی را دوست دارد، اینگونه به او در خواست ازدواج دهید. اما اگر مدت طولانی است که با یکدیگر رابطه دارید، می‌توانید پیشنهاد ازدواج خود را کمی عاشقانه‌تر کنید. باورها و مسائل فرهنگی نیز در این مساله بسیار مهم هستند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پیشنهاد ازدواج | چگونه به زیباترین شکل پیشنهاد ازدواج دهیم؟



:: برچسب‌ها: پیشنهاد ازدواج | چگونه به زیباترین شکل پیشنهاد ازدواج دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افسردگی بعد از ازدواج یکی از مشکلات ناخوشایندی است که شاید در زندگی شما نیز پیش بیاید. بسیاری از ما انتظار داریم که زوجین دوران اوایل ازدواج خود را در شادی و صمیمیت بگذرانند. با این‌حال واقعیت این است که افسردگی می‌تواند تبدیل به یک مهمان ناخوانده برای زندگی شما بشود. دور شدن از خانه پدری، مسئولیت‌های زندگی و یا انتظارات برآورده نشده راجع به بعد از ازدواج می‌توانند دلایلی برای این مشکل باشند. بااین‌حال دلیل هر چه که باشد واقعیت این است که افسردگی می‌تواند مشکلات جدی را در زندگی شما به همراه داشته باشد. به همین خاطر باید راه حلی برای آن پیدا کنید. ما در این مطلب راجع به افسردگی بعد از ازدواج صحبت خواهیم کرد. اگر شما یا هر یک از اطرافیانتان درگیر این مشکل شده‌اید در ادامه همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: افسردگی بعد از ازدواج

افسردگی بعد از ازدواج

زندگی مشترک از همان ابتدا می‌تواند چالش‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. یکی از این چالش‌ها افسردگی بعد از ازدواج است. افسردگی بعد از ازدواج بیماری خاصی نیست. بلکه همان نشانه‌های افسردگی هستند که حالا با دلایلی مربوط به ازدواج شما رخ می‌دهند. این دلایل می‌توانند هر چیز کوچک یا بزرگی باشند که شما را ناراحت کرده است. بااین‌حال جدا از اینکه دلیل شما برای افسردگی چیست این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در زندگی فردی و همین‌طور ارتباط شما با همسرتان ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که شناخت خود را از این بیماری، نشانه‌ها، دلایل و راه‌های غلبه بر آن بیشتر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان افسردگی کلیک کنید.

علائم افسردگی بعد از ازدواج

ممکن است بسیاری از ز‌وج‌ها دچار افسردگی پس از ازدواج شوند اما از علائم آن خبری نداشته باشند و فقط احساس کنند که زندگی مشترکشان به مشکل خورده است. علائم افسردگی پس از ازدواج عبارت است از:

  • کاهش علاقه نسبت به شغل
  • عدم تمایل به حضور در جمع خانواده
  • کاهش ارتباطات با اطرافیان
  • بی‌توجهی نسبت به همسر و احساس بدبینی نسبت به او
  • بی‌توجهی نسبت به فرزند
  • کاهش میل جنسی
  • احساس بی‌کفایتی
  • کاهش انرژی
  • تغییر عادات غذایی
  • تغییر الگی خواب
  • خلق پایین
  • عدم تمرکز در انجام امور روزانه

علل بروز افسردگی بعد از ازدواج

برای اینکه بتوانید افسردگی خود را درمان کنید قبل از هر چیز باید بفهمید که علت افسردگی در کجاست. پس بهتر است با دلایل افسردگی بعد از ازدواج آشنا شوید. دلایل افسردگی می‌تواند باتوجه‌به شخصیت و شرایط زندگی شما متفاوت باشد. بااین‌حال بعضی از رایج‌ترین دلایل برای این مشکل عبارتند از:

برآورده نشدن انتظارات

هرکدام از ما راجع به زندگی مشترک انتظارات خاصی داریم. این انتظارات در بسیاری از مواقع نیز بیش از حد شیرین هستند. بااین‌حال شاید تعجب کنید اگر بگوییم در زندگی مشترک لحظات سخت و پرچالشی منتظر شما هستند. اگر شما و همسرتان توانایی مدیریت‌کردن این چالش‌ها را نداشته باشید طبیعتاً با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوید. به همین خاطر متخصصان معتقدند یکی از مهم‌ترین دلایل برای افسردگی بعد از ازدواج این است که فرد می‌بیند انتظاراتش اشتباه بوده است. در این شرایط ممکن است به‌طورکلی احساس کنید که شکست‌خورده‌اید و این شرایط خطرناک شما را آماده مشکلات روحی به‌خصوص افسردگی خواهد کرد. توصیه می کنیم مقاله انتظارات از ازدواج را مطالعه نمایید.

بدرفتاری همسر یا خانواده همسر

هدف همه ما از ازدواج این است که به یک رابطه شاد و آرام برسیم. اما اگر پس از ازدواج متوجه بدرفتاری همسر یا خانواده او بشوید چطور؟ این شرایط می‌تواند تمامی آرزوهایی که برای رابطه و ازدواج خود داشته‌اید را از بین ببرد. به‌علاوه شما احساس می‌کنید که حمایت روحی و عاطفی که می‌بایست را ازدست‌داده‌اید. همین مسئله می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را به همراه داشته باشد که یکی از آنها افسردگی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بدرفتاری همسر با خانواده ام کلیک کنید.

مشکلات و چالش‌های زندگی جدید

همان‌طور که گفتیم زندگی مشترک چالش‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت. در این شرایط اگر نتوانید اوضاع را مدیریت کنید شرایط روزبه‌روز بدتر می‌شود. به همین خاطر است که مشاورین توصیه می‌کنند قبل از ازدواج جلسات مشاوره را جدی بگیرید. این جلسات شیوه مدیریت زندگی را به شما آموزش خواهند داد. به‌طورکلی می‌شود گفت مسئولیت‌های زندگی جدید و ازبین‌رفتن آزادی‌هایی که تا قبل از ازدواج داشته‌اید از جمله دلایلی هستند که می‌توانند شما را درگیر افسردگی بعد از ازدواج کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وظایف زن در زندگی مشترک و وظایف مرد در زندگی مشترک کلیک کنید.

دوری از خانواده و دوستان

ازدواج به‌طورکلی به این معناست که شما دیگر خانواده جدیدی تشکیل داده‌اید. و این یعنی کمتر از قبل خانواده و دوستانتان را می‌بینید. شرایط به‌خصوص زمانی بدتر می‌شود که شما بعد از ازدواج از شهر و محل زندگی خودتان دور شوید. این وضعیت مشکلاتی مثل دلتنگی و همین‌طور ناآشنا بودن با وضعیت جدید را به همراه دارد که می‌تواند از جمله دلایل افسردگی بعد از ازدواج باشد.

راهکار‌های درمانی افسردگی بعد از ازدواج

خودتان را برای شرایط جدید آماده کنید

ازدواج نقطه عطفی در زندگی هرکدام از ما است. حالا که ازدواج کرده‌اید یعنی وارد مرحله جدیدی از زندگی خودتان شده‌اید. پس بهتر است هر چه سریع‌تر خودتان را برای این شرایط آماده کنید. هرچه سریع‌تر شما تغییر را بپذیرید و با شرایط سازگار شوید بهتر می‌توانید وضعیت را مدیریت کنید.

با همسرتان صحبت کنید

همسر شما بهترین و مهم‌ترین منبعی است که برای حمایت عاطفی در اختیار دارید. پس از این منبع استفاده کنید! در یک فرصت مناسب با همسرتان صحبت کنید. احساسات و مشکلاتی که دارید را با او در میان بگذارید و سعی کنید با کمک هم برای شرایط برنامه‌ریزی کنید. توصیه می کنیم مقاله صحبت با همسر را مطالعه نمایید.

از تغییرات ساده شروع کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بیماران افسرده این است که می‌خواهند گام‌های بلند بردارند. آنها انتظار دارند خیلی سریع تغییر کنند. و به سطحی برسند که قبل از شروع بیماری داشته‌اند. بااین‌حال باید بدانید که افسردگی درست مانند یک بیماری جسمانی شما را درگیر خودش می‌کند. شما می‌بایست دوره نقاهت را به‌آرامی پشت سر بگذارید. پس سعی کنید در برنامه خود از تغییرات کوچک شروع کنید؛ و به دنبال تغییرهای بزرگ و یک‌شبه نباشید.

کمک بگیرید

مادر شما، مادر همسر، دوستان متأهل و هرکسی که فکر می‌کنید دررابطه‌با زندگی مشترک تجربیاتی دارد منابع خوبی برای دریافت کمک هستند. بهتر است در این شرایط با آنها صحبت کنید و بخواهید که برای تغییر وضعیت به شما کمک کنند.

افسردگی بعد از ازدواج و اهمیت مشاوره

همان‌طور که گفتیم افسردگی یک بیماری جدی است. این مشکل می‌تواند رابطه شما با همسرتان را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد. به همین خاطر اگر زندگی شخصی و همین‌طور ازدواجتان برای شما اهمیت دارد باید بتوانید با این بیماری مبارزه کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان این بیماری کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص است. مشاورین به شما کمک می‌کنند با دلایل این بیماری، افکار منفی و سایر مشکلاتتان مواجه شوید و سپس راه کارهای لازم را برای برطرف‌کردن آن به شما آموزش خواهند داد. برای دریافت مشاوره ازدواج تلفنی و حضوری می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا افسردگی بعد از ازدواج خوب می‌شود؟

این نوع از افسردگی نیز درست مانند سایر انواع آن اگر مورد بی‌توجهی قرار بگیرد هرگز درمان نخواهد شد؛ و حتی این خطر وجود دارد که افسردگی به‌صورت مزمن در شما باقی بماند. پس اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید بهتر است که برای تغییر شرایط و درمان، از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: افسردگی بعد از ازدواج



:: برچسب‌ها: افسردگی بعد از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عاشقی قبل از ازدواج یکی از موضوعات بحث برانگیز است. نسل گذشته باور داشتند که علاقه بعد از ازدواج خود به خود شکل می‌گیرد. اما در نسل امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که حاضر باشد بدون عشق ازدواج کند. بنظر شما آیا عشق قبل از ازدواج مهم است یا بعد از شروع زندگی مشترک عشق به وجود میآید؟ درست است که عاشق شدن قبل از ازدواج می‌تواند زمینه برای ازدواج دو نفر را فراهم کند، اما باید دقت داشته باشید که این عشق را بعد از شروع زندگی زناشویی نیز نگه دارید. در ادامه این مطلب به بررسی عشق قبل از ازدواج می‌پردازیم. برای شروع رابطه عاشقانه کلیک کنید.

 منبع: عاشقی قبل از ازدواج

عاشقی قبل از ازدواج

امروزه افراد بیشتر از آنکه به دنبال تشکیل زندگی مشترک باشند، به دنبال عشق واقعی هستند. این نسل معتقدند تا عاشق نشوند زندگی مشترک را با هیچ کس آغاز نمی‌کنند. اولین نکته در این راه، فهم و تعریف درست از عشق می‌باشد. متاسفانه همه افراد درک درستی از تعریف عشق ندارند. عشق معانی مختلفی دارد؛ در معنای اولیه عشق به معنای خواستن و دوست داشتن است. در معنای دوم عشق یعنی دوست داشتن و محبت اغراق آمیز که با وابستگی همراه است و این امر می‌تواند ناشی از اشکال در شناخت و تفکر باشد.

معنای اولیه عشق برای ازدواج مفید است. اما احتمال ضرر داشتن عشق در معنای دوم بیشتر از فایده آن است. عشق در معنای دوم ممکن است افراد را به ازدواج هایی با تصمیم گیری هیجانی بکشاند. این گونه ازدواج‌ها بدون توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دو طرف انجام می‌شود. اینکه قبل از ازدواج عشق را تجربه کرده باشید لزوما باعث بهتر شدن زندگی پس از ازدواج شما نمی‌شود. اما اگر بتوان عشق را در معنای واقعی آن دید و زندگی کرد، رابطه پایدار و موثری را با شریک زندگی‌تان خواهیم داشت.

 

فایده عشق قبل از ازدواج چیست؟

پدیده عشق از سه عنصر اصلی تشکیل شده است. این سه عنصر شامل شهوت، تعهد و صمیمیت می‌شود. عاشقی قبل از ازدواج زمانی می‌تواند به زندگی بعد از ازدواج کمک کند که این سه عنصر اصلی را شامل شود. در ادامه به مطالعه هر یک از این سه جزء می‌پردازیم:

1. عاشقی قبل از ازدواج | شهوت و عشق

چه زمانی می‌توان از عاشقی قبل از ازدواج مطمئن شد؟ بسیاری از افراد در رابطه‌های مختلف احساس می‌کنند که عاشق شده‌اند. اما در واقع آنچه آن‌ها را به سمت خواستن دیگری سوق داده، نیرو و کشش جنسی بوده است. روابط عاشقانه‌ای که تنها بر پایه مسائل جنسی شکل می‌گیرد شیدایی نام دارد. شیدایی نوعی از رابطه عاشقانه با شدت زیاد است. و تنها بر پایه شهوت دو طرف برپا شده است. اگرروابط عاشقی قبل از ازدواج بر خط درستی پیش نروند، بیشترین زمینه را برای بروز شیدایی فراهم می‌کنند.

عشقی که بر پایه مسائل جنسی و شهوت بنا شده باشد. بعد از ازدواج به سرعت رنگ می‌بازد. این عشق با کم‌شدن جذابیت دو طرف برای هم کمرنگ‌شده و به مرور از بین می‌رود. بدون این عنصر که تنها عامل و پایه زندگی مشترک آن‌ها بوده، زندگی مشترک در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد. در این نوع ازدواج چون دو عنصر دیگر عشق یعنی تعهد و صمیمیت وجود ندارد، با از بین رفتن شهوت دیگر دلیلی برای ادامه دادن رابطه وجود نخواهد داشت. بعد از این مرحله اغلب اختلافات و چالش‌های ناشی از تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی و… خود را نشان می‌دهند.

البته باید این را بدانید که شهوت عنصر منفی نیست بلکه برای تداوم رابطه زناشویی و زندگی مشترک الزامی است. اما شهوت همیشه باید همراه دو عنصر دیگر یعنی تعهد و صمیمیت باشد.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل از ازدواج

2. عاشقی قبل از ازدواج | صمیمیت و عشق

روابط عاشقانه ای که قبل از ازدواج بر پایه صمیمیت شکل می‌گیرند، روابط دوستانه‌ای هستند که شهوت در آن‌ها وجود ندارد. در واقع خیلی از روابط افراد در زندگی شامل این نوع رابطه می‌شود. این روابط به دلیل نبود تعهد در رابطه دوام چندانی پیدا نمی‌کنند. عدم وجود تعهد با عدم وجود شهوت همراه شده و این رابطه را به سوی یک رابطه کوتاه مدت می‌کشاند. فارغ از همه این‌ها، عدم وجود صمیمیت در رابطه تاثیر منفی و جبران ناپذیری می‌گذارد. نبود صمیمیت در زندگی مشترک باعث کمتر شدن علاقه افراد به یکدیگر می‌شود.

3. تعهد و عشق

تعهد در زندگی مشترک از مسائل بسیار مهم است و از معیارهای اصلی ازدواج به شمار می‌رود. همه افراد دوست دارند که شریک زندگیشان در زندگی مشترک همیشه به آن‌ها متعهد باشد. دوست دارند تمام عشق فرد مقابل برای خودشان باشد و فرد مقابل آن عشق را برای کس دیگری خرج نکند.

اگر در یک رابطه بدون وجود دو عنصر دیگر، تنها عنصر تعهد وجود داشته باشد، به این رابطه عشق پوچ می‌گویند. رابطه‌ای بدون دو عنصر شهوت و صمیمیت که تنها بر پایه تعهد استوار باشد، یک رابطه بی معنی است. وقتی زن و شوهر هیچ علاقه و کشش جنسی به یکدیگر نداشته باشند، رابطه حالت سرد و بی روحی به خود می‌گیرد. متعهد بودن در چنین رابطه‌ای درست مانند رفع تکلیف کردن است. برای آشنایی با نشانه های عاشق شدن کلیک کنید.

ریسک عاشقی قبل از ازدواج

مردان و زنانی که عاشقی را قبل از ازدواج تجربه می‌کنند، همیشه به نتیجه دلخواه‌شان نمی‌رسند. نبود هیچ تضمینی بر ادامه رابطه بدون ازدواج، ریسک شکست‌عشقی را بالا می‌برد. بنابراین اگر به دنبال هیجان و تجربه عشق قبل از ازدواج هستید. باید درباره احتمال جدایی آن نیز بیاندیشید. برای آشنایی با شرایط از دست دادن عشق کلیک کنید.

سخن آخر

در کل نمی‌توان گفت عاشقی قبل از ازدواج بهتر است یا عشقی که بعد از ازدواج شکل می‌گیرد. هر کدام از این دو مورد شاید در بعضی مواقع مثبت و و در بعضی مواقع منفی باشند. بهتر است توجه داشته باشید که معنای واقعی عشق چیست. همچنین سه عنصر بوجود آورنده عشق حتما باید در رابطه وجود داشته باشند تا یک رابطه کامل محسوب شود. با دریافت کمک از یک روانشناس این سه عنصر را در رابطه خود به وجود آورید. با درک عمیق‌تر، عشق را به معنای واقعی تجربه کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشقی قبل از ازدواج در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: عاشقی قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()