دوجنسه ها یا دوجنسیتی
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوجنسه ها چه کسانی هستند و چه تفاوت‌هایی با سایر افراد دارند؟ از نظر علمی افرادی را که هم زمان دارای آلت جنسی زنانه و مردانه هستند دو جنسه می‌نامند. این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها خصوصیات رفتاری متفاوتی را شکل دهند و درگیر چالش‌های زیادی در زندگی باشند. برای مثال سردرگمی در یافتن هویت جنسی، داشتن تمایلات جنسی متعارض و مشکلاتی در یافتن شریک جنسی و عاطفی از جمله مسائلی هستند که دو جنسه ها را درگیر خود می‌کنند. در ادامه بیشتر با سبک زندگی و مشکلات این افراد آشنا می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع : دوجنسه ها یا دوجنسیتی

دوجنسه ها چه کسانی هستند؟

دوجنسه ها یا بین جنسی کسانی هستند که هم زمان آلت جنسی زن و مرد را دارند. البته در بسیاری از موارد ممکن است یکی از اندام‌های جنسی به شکل ضعیف‌تر و یا ناقص در کنار اندام تناسلی اصلی رشد کرده باشد. برای بهبود مشکلات مرتبط با این وضعیت معاینات پزشکی صورت می‌گیرد تا آلت تناسلی ضعیف‌تر با جراحی برداشته شود.

علل بروز مشکل دوجنسیتی

متخصصان بر این باورند که اختلال‌های ژنتیکی و هورمونی علل اصلی بروز مشکل دو جنسیتی هستند. برای مثال اگر هورمون‌های موثر در تشکیل اندام جنسی، هماهنگ با کرموزوم‌های جنسی او عمل نکنند اختلالاتی در شکل گیری اندام جنسی شکل می‌گیرد که می‌تواند در بروز مشکل دوجنسیتی تاثیرگذار باشد.

تفاوت دوجنسه ها و ترنس ها

در اصطلاح عمومی بسیاری از افراد به ترنس‌ها نیز دو جنسه می‌گویند اما این دو مسئله با یکدیگر متفاوت هستند. افراد دو جنسه مشکلی فیزیولوژیک در بدن و اندام‌های جنسی خود دارند که باعث می‌شود خصوصیاتی از از هردو جنس را به ارث ببرند اما ترنس‌ها از نظر جسمانی کاملا سالم هستند. در واقع مشکل اصلی آن‌ها احساس ناهماهنگی روانشناختی با جنسیتی است که برای آن‌ها تعریف شده است. از همین رو در روانشناسی به وضعیت آنان نارضایتی جنسی یا ملال جنسیتی نیز گفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ترنسکشوال ها کلیک کنید.

چالش های زندگی برای دوجنسه ها

زندگی برای افراد دوجنسه همواره با مشکلات و چالش‌های بسیاری همراه است. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

1- سردرگمی در یافتن هویت جنسی

افرادی که دوجنسه هستند از نظر روانشناختی کار سخت تری برای یافتن هویت جنسی خود دارند. در واقع آن‌ها ممکن است ویژگی‌های به خصوصی از هر دو جنس را در خود بیابند و بین اینکه می‌خواهند در اجتماع به عنوان یک مرد ظاهر شوند یا زن سردرگم شوند. در این شرایط پیگیری وضعیت پزشکی، تعیین جنسیت غالب و شرکت در جلسات روان درمانی به فرد کمک می‌کند تا بتواند مسیر خود را راحت تر پیدا کند و به درک بهتری در مورد خود برسد.

2- مشکلات مرتبط با نگاه اجتماعی

رفتارهای متعارضی که در افراد دوجنسه وجود دارد، باعث می‌شود که جامعه نگاه دیگری به آن‌ها داشته باشد. این افراد از آن جهت که در اقلیت قرار می‌گیرند اغلب با سرزنش، تمسخر یا طرد افراد دیگر مواجه می‌شوند. این مسئله تا حد زیادی اعتماد به نفس آنان را تهدید کرده و منجر به آسیب پذیری روانی بیشتر در این افراد نسبت به سایرین می‌شود.

3- دوجنسه ها | داشتن تمایلات جنسی متعارض

افراد دو جنسه به علت برخورداری از هردو ساختار زنانه و مردانه ممکن است تمایلات جنسی متعارضی را تجربه کنند. در واقع ممکن است هم زمان نسبت به هردو جنس تمایلات جنسی داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که در پیدا کردن شریک عاطفی با مشکلات بیشتری مواجه شوند و تردیدهای زیادی را تجربه کنند.

4- مشکلات در یافتن شریک جنسی و عاطفی

ساختار بدنی متفاوت باعث می‌شود بسیاری از افراد تمایلی به برقراری ارتباط جنسی و عاطفی با این افراد نداشته باشند و حتی از این موضوع احساس نفرت و انزجار کنند. همین مسئله باعث می‌شود که نیاز به صمیمت در این افراد بیش از دیگران نادیده گرفته شده و اعتماد به نفسشان بیش از پیش آسیب ببیند.

5- چالش های مربوط به عمل تغییر جنسیت

مشکلات دوجنسه ها با تغییر عمل جنسیت پایان نمی‌یابد. بلکه آن‌ها بعد از عمل با دنیای جدید رو به رو می‌شوند. آن‌ها باید بتوانند از نظر روانی نیز یکی از جنسیت‌ها را از خود دور کرده و بیشتر با جنسیت غالب ارتباط برقرار کنند. در واقع آن‌ها باید بتوانند هویت جنسی سالمی را در خود پرورش دهند و به عنوان یک فرد جدید زندگی جدیدی را نیز آغاز نمایند. این مسئله برای اکثر افراد با فشارهای روانی زیادی همراه است. کمک گرفتن از جلسات مشاوره و روان درمانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت تر خود را برای عمل آماده کنید و پس از آن نیز سازگاری بیشتری با شرایط داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با اقدامات لازم برای عمل تغییر جنسیت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا دوجنسه ها دچار اختلالات روانی هستند؟

خیر، دوجنسه بودن لزوما با اختلال روانی همراه نمی‌شود. البته این افراد به دلیل عدم حمایت اجتماعی و فشارهای اطرافیان معمولا بیش از دیگران در معرض آسیب‌های روانشناختی نظیر افسردگی و اعتیاد قرار دارند.





:: برچسب‌ها: دوجنسه ها یا دوجنسیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: